[Googlepagerank] Onderzoek

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45
Matched: pagerank
Hallo allen,

ik zit nu in de 6e van het Gymnasium en moet daarbij een zogenaamd profielwerkstuk maken, velen van jullie zullen dit kennen en hebben het misschien zelf nog wel ervaren. De bedoeling is een onderzoek/project te doen over een bepaald onderwerp, sommige mensen gaan bijv. het effect van caffeïne op je reactievermogen testen, terwijl anderen ditzelfde doen alleen dan met alcohol.. ;)
Ik en mijn profielwerktstuk partner hebben besloten over de "Googlepagerank" een onderzoek te doen en het gaandeweg te publiceren op internet.

Waar dit wel topic voor bedoeld is, is tweakers de gelegenheid geven te kijken of ons onderzoek hen interresseerd, en eventueel vragen te beantwoorden die mensen hebben.

Waar dit topic niet voor bedoeld is, is als vraag naar hulp zoals:"Help ons informatie vinden".

Onze site: Klik!

Feiko Blok
& Francien Lekkerkerker

offtopic:
Ps. Ik hoop dat de startpost nu wat duidelijker is, indien er nog aanmerkingen zijn hoor ik dat graag.

------

Ik hoop niet dat ik op enige manier de forum regels schend. Indien dit wel zo is, mijn excuses en dan mag de post meteen verwijderd worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Hercul3s op 28-09-2004 12:57 . Reden: Onduidelijkheid over nut van dit topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Hercul3s schreef op 28 september 2004 @ 12:09:
offtopic:
Ik hoop niet dat ik op enige manier de forum regels schend. Indien dit wel zo is, mijn excuses en dan mag de post meteen verwijderd worden.
:X
Als je de FAQ goed doorleest, dan zie je dat, huiswerkvragen, spam, gebrek aan eigen onderzoek en groetjes niet gewaardeerd worden. :P

Om terug te komen op je vraag, er is op het internet (oa. via Google :P ) enorm veel te vinden over PR, gewoon goed zoeken, en je wordt overstelpt met informatie!

Al je deelvragen zijn met een paar minuten google terug te vinden! :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-09-2004 12:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
anandus schreef op 28 september 2004 @ 12:13:
[...]
:X

Als je de FAQ goed doorleest, dan zie je dat, huiswerkvragen, spam, gebrek aan eigen onderzoek en groetjes niet gewaardeerd worden. :P

Om terug te komen op je vraag, er is op het internet (oa. via Google :P ) enorm veel te vinden over PR, gewoon goed zoeken, en je wordt overstelpt met informatie!
Ik weet inderdaad dat er enorm veel te vinden is op internet, het is ook niet bedoeld als hulp vraag, maar meer om te kijken of er mensen zijn die het interressant vinden. Ik vraag niks, ik wil alleen maar zeggen dat wij bezig zijn met een onderzoek naar de Googlepagerank. Omdat de Googlepagerank een technisch onderwerp is gecombineerd met internet, dacht ik dat menig Tweaker misschien wel geïnterresseerd zou zijn in hoe het nou eigenlijk werkt.

Indien meer mensen vinden dat deze post geen waarde heeft voor ook maar iemand zal ik deze verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61881

Geen waarde is absoluut geen sprake van. ik denk dat je in je startpost duidelijkheid moet geven over de reden van dit topic.
Ik ben er van overtuigd dat er meerdere mensen geinterreseerd zijn in de achterliggende werking van google (pagerank)

Verder vind ik het een aardig onderwerp om hierover een profielwerkstuk te maken. Veel docenten (lees collega's van mij) weten niet eens wat google precies is en doet.
Is jullie begeleidende docent wel op de hoogte van de techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:29

Radjesh

hoi

Geen matches
ik zal het blijven lezen :) :)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Geen matches
Zou zeggen, als het klaar is, submit het naar de frontpage waar zulke zaken meer thuishoren. Zie hier geen discussie uit voort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Anoniem: 61881 schreef op 28 september 2004 @ 12:36:
Geen waarde is absoluut geen sprake van. ik denk dat je in je startpost duidelijkheid moet geven over de reden van dit topic.
Ik ben er van overtuigd dat er meerdere mensen geinterreseerd zijn in de achterliggende werking van google (pagerank)

Verder vind ik het een aardig onderwerp om hierover een profielwerkstuk te maken. Veel docenten (lees collega's van mij) weten niet eens wat google precies is en doet.
Is jullie begeleidende docent wel op de hoogte van de techniek?
Oke, bedankt voor je duidelijke commentaar, ik zal de startpost even herformuleren.

Onze begeleidende docent is niet echt op de hoogte, ze is nederlands lerares en weet geloof ik net wat het inhoud... :+ maar daar houd het ook wel op ...
In het begin vond zij bijvoorbeeld dat we dingen als "maakt het veel uit als op een site veel zelfstandige naamwoorden voorkomen" moesten gaan onderzoeken terwijl wij beide wisten dat dat er nou juist (bijna) niets mee te maken had.

// Radjesh

Wij zullen blijven posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Geen matches
Anoniem: 32767 schreef op 28 september 2004 @ 12:47:
Zou zeggen, als het klaar is, submit het naar de frontpage waar zulke zaken meer thuishoren. Zie hier geen discussie uit voort komen.
Je hebt met beide punten idd gelijk, alleen wilde ik een manier vinden om de mensen hier te laten weten dat wij hier mee bezig zijn. Voor de frontpage is het gedeelte wat wij nu hebben veel te klein, en dus leek mij het forum een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen matches
Hercul3s schreef op 28 september 2004 @ 12:50:
[...]
In het begin vond zij bijvoorbeeld dat we dingen als "maakt het veel uit als op een site veel zelfstandige naamwoorden voorkomen" moesten gaan onderzoeken terwijl wij beide wisten dat dat er nou juist (bijna) niets mee te maken had.
Veel interressanter is, zoek dat eens uit en geef je onderzoeks resultaten. Dan vindt je misschien nog iets nieuws. toon dat aan.

enne ben je op de hoogte van pigeon rank

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Geen matches
leuk_he schreef op 28 september 2004 @ 13:02:
[...]

Veel interressanter is, zoek dat eens uit en geef je onderzoeks resultaten. Dan vindt je misschien nog iets nieuws. toon dat aan.
Met dit onderzoek zouden we inzicht moeten krijgen in hoe google dingen verwerkt, dus misschien komen we wel tot de conclusie dat als je je site vol zelfstandige naamwoorden zet hij super snel in google opgenomen/gevonden wordt :P .
enne ben je op de hoogte van pigeon rank
Haha, ja, ik had het al gelezen, vooral het stukje
When a search query is submitted to Google, it is routed to a data coop where monitors flash result pages at blazing speeds. When a relevant result is observed by one of the pigeons in the cluster, it strikes a rubber-coated steel bar with its beak, which assigns the page a PigeonRank value of one. For each peck, the PigeonRank increases. Those pages receiving the most pecks, are returned at the top of the user's results page with the other results displayed in pecking order.
Misschien moeten we ook nog maar een PWS Trip voorstellen naar het hoofdkantoor van Google en de PigeonRank techniek bekijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 08:51
Geen matches
Dit soort topics zijn niet helemaal de bedoeling op GoT.

Huiswerk / werkstukken behoren zelf gemaakt te worden. Nu is het nog wel eens mogelijk om (mits er een interessant probleem / standpunt te bespreken is) dat door de vingers te zien. (Na overleg met een moderator!)

Maar in dit geval zie ik ook geen echt discussiepunt waar we iets mee kunnen.

Succes met je werkstuk!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.