Even mijn meningkje hier ook neergooien.
Gilsellers werken in teams samen, en monopoliseren zo NM's, of een bepaald item (ken een gilseller die 24/7 shihei zit te craften). Dit maakt het allemaal lastiger voor eerlijke spelers om aan een bepaald item te raken. Deze gilsellers schuwen het gebruiken van bots niet, en MPK'en ook vaak de concurrentie (of proberen tenminste).
Zelf heb ik ook wel iets tegen de fanatiekelingen die alle economische problemen op gilsellers afschuiven, of die de gilsellers de schuld geven dat zij te stom zijn om hun eigen geld te verdienen.
Het is wel begrijpelijk om aan gil kopen te denken, aangezien je voor een normaal uurloon meer gil kan kopen dan je in dezelfde tijd kan farmen. Maar persoonlijk vind ik het fijner om te kunnen denken dat alles wat ik heb eerlijk verdiend is.

En jullie hebben makkelijk praten, want jullie zijn vast en zeker high lvl's die fiends/mobs kunnen dooden die lekker droppen.
Ik farm al sinds level 1 voor mijn equip hoor, en nu haal ik meeste gil uit cooking en mining. Cooking heeft me wat geld gekost om te levellen, maar ik verdien het nu dubbel en dik terug (Maak ffs 60k winst op crimson jelly, is ziekelijk hoe erg die nq is gestegen in prijs).
FF11 is nou eenmaal niet n00b-vriendelijk, zonder goede connecties kom je nergens. En probeer dat nou maar niet tegen te spreken.
Op de missies en dergelijke na heb ik totnutoe al mijn muntjes eigenhandig bij mekaar geschraapt, al ga ik wel een dezer dagen heftig moeten gaan BCNM'en.

N00bvriendelijk is FFXI niet, maar er zijn dusdanig veel resources te vinden op het net dat newbies het wel halen, en n00bs achterblijven (zoals het hoort ^^).
Als je wat rondkijkt, een beetje nadenkt en het slim aanpakt mag je normaal geen moeite hebben om geld binnen te halen in FFXI.
[
Voor 4% gewijzigd door
Baha op 09-08-2005 02:19
]