[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.385 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:39:
Naar mijn weten wordt bij monitoren en pc's etc garantie gegeven op basis van het serienummer, dan maakt het niet uit of je een factuur hebt of niet omdat ze aan het serienummer kunnen zien of er nog garantie op zit. Vreemde van dit vind ik altijd wel hoe de fabrikant kan weten wanneer een scherm met een bepaald serienummer ook daadwerkelijk is verkocht (aangezien vanaf dat moment pas de garantie in gaat). Bij Dell ligt dit natuurlijk ietsje anders omdat die ze zelf verkoopt.
meestal rekenen ze gewoon de garantie termijn + 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
superduper schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:46:
[...]
Heb je al iets meer gehoord?
Nee, nogsteeds niet gehoord.. echt heel lame.. elke keer als ik bel worden ze bijna boos.. dat ik maar geduld moet hebben.. JA HET IS GOED MET ZE.. zij hebben mijn geld al.. en ik kan zelf steeds bellen en achter mijn dingen aangaan.

bij DELL is de klant echt geen koning... je hebt maar te accepteren dat zij bestellingen na 3 maanden fout leveren en dan hoog en laag ontkennen dat ze je een aanbieding hebben aangeboden om vervolgens je NOG langer te laten wachten.

Maargoed ze zouden vrijdag bellen maar ik heb niets gehoord.. en zelf WEER bellen.. pff dan voel ik me zo`n zeur.. MAAR ik mag nu toch onderhand wel zeuren dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Nou zojuist werd ik gebeld door de firma Dell.
Heel vriendelijk werd me gezegt dat de 2e vandaag nog nabesteld werd.
Natuurlijk was ik opgelucht en blij, maar toch ook weer dat rotgevoel. Tenslotte kan ik nu wéér 45 dagen gaan wachten. (een slopende ervaring die ik al 1 keer teveel heb moeten meemaken)

Op de vraag waarom ik geen voorang krijg omdat het hun fout is konden ze geen antwoord geven.
Gewoon weer netjes achteraan sluiten dus.

Ik vind dit er weer bij opgeteld echt weer belachelijk, en ik hoop ook nooit meer iets bij Dell te hoeven bestellen.

Vraag me trouwens af of ze gewoon het succes van dit fabulouse scherm niet afkonden of dat het echt gewoon de instelling van Dell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Predje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:50:
Nou zojuist werd ik gebeld door de firma Dell.
Heel vriendelijk werd me gezegt dat de 2e vandaag nog nabesteld werd.
Natuurlijk was ik opgelucht en blij, maar toch ook weer dat rotgevoel. Tenslotte kan ik nu wéér 45 dagen gaan wachten. (een slopende ervaring die ik al 1 keer teveel heb moeten meemaken)

Op de vraag waarom ik geen voorang krijg omdat het hun fout is konden ze geen antwoord geven.
Gewoon weer netjes achteraan sluiten dus.

Ik vind dit er weer bij opgeteld echt weer belachelijk, en ik hoop ook nooit meer iets bij Dell te hoeven bestellen.

Vraag me trouwens af of ze gewoon het succes van dit fabulouse scherm niet afkonden of dat het echt gewoon de instelling van Dell is.
Schrale troost voor je is misschien dat de levertijd inmiddels aanzienlijk korter is dan 45 dagen. Dell spreekt op de site zelf van 30 dagen, maar nog korter is ook mogelijk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
idd een zeer schrale troost..
Ik vind gewoon dat ze hem gewoon vandaag nog moeten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Maar het komt dus goed waarschijnlijk. Mooi.

Optimistische kijk: ben je net gewend aan het kijken naar 1 zo'n fantastisch scherm, krijg je er nóg eentje bij. Ben je weer even de man. (tot je daar aan gewend bent....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
superduper schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:27:
Maar het komt dus goed waarschijnlijk. Mooi.

Optimistische kijk: ben je net gewend aan het kijken naar 1 zo'n fantastisch scherm, krijg je er nóg eentje bij. Ben je weer even de man. (tot je daar aan gewend bent....).
Whaha.. waarschijnlijk snap je wel dat ik ELKE dag weer in HUILEN uitbarst als ik op m`n werk m`n 17" CRT-tje uit 1999 zie staan..alsof ik heel de dag met oogkleppen op erachter zit.

Misschien ontwikkel ik wel een soort van digitale, mentale claustrofobie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Plaats je 2e scherm op het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
STIMPPYYY schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:45:
Plaats je 2e scherm op het werk :P
Zo ik kunnen doen.. uhhh.. NEE toch niet :P
Ze moeten wel bij elkaar staan he... het is mijn tweeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
:> Wat lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Predje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:56:
[...]

Zo ik kunnen doen.. uhhh.. NEE toch niet :P
Ze moeten wel bij elkaar staan he... het is mijn tweeling
>:) vervelend zeg

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben jaloers op je.. jij krijgt ze blijkbaar wel aan de telefoon

ik heb nu al meer dan 60x gebeld en krijg nog steeds die h**r niet er aan. mail gestuurd etc..

laatst mail die gestuurd heb was wanneer zij eens van plan is om met mij in contact te komen.. dat is nu al week geleden. maar nee hoor ben je gek nog steeds niks gehoord..

:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:10:
ik ben jaloers op je.. jij krijgt ze blijkbaar wel aan de telefoon

ik heb nu al meer dan 60x gebeld en krijg nog steeds die h**r niet er aan. mail gestuurd etc..

laatst mail die gestuurd heb was wanneer zij eens van plan is om met mij in contact te komen.. dat is nu al week geleden. maar nee hoor ben je gek nog steeds niks gehoord..

:@
Bel dan gewoon even customer care op. Die krijg je metteen aan de lijn. Kun je die het uitleggen en zullen zij het voor je oplossen (waarschijnlijk jou in contact brengen met teamleider oid).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
yup.. in contact met ze komen is niet moeilijk.. echter is de meest correspondentie (voor mij athans) geheel onvruchtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb zowaar het scherm ook besteld. Ik kan natuurlijk niet meer wachten. Ik heb wel een vraag over dit scherm. Zijn er meer mensen die Battlefield 2 spelen op dit scherm? Ik ben benieuwd op wat voor resolutie dit dan gespeeld moet worden.
Mijn huidige monitor is 1280x1024 en dit zit al niet eens in het spel. Hoe ziet dit er dan uit op dit Dell 24 inch scherm? Heb je dan randen aan de zijkanten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:14:
Nou, ik heb zowaar het scherm ook besteld. Ik kan natuurlijk niet meer wachten. Ik heb wel een vraag over dit scherm. Zijn er meer mensen die Battlefield 2 spelen op dit scherm? Ik ben benieuwd op wat voor resolutie dit dan gespeeld moet worden.
Mijn huidige monitor is 1280x1024 en dit zit al niet eens in het spel. Hoe ziet dit er dan uit op dit Dell 24 inch scherm? Heb je dan randen aan de zijkanten?

Alvast bedankt.
Kun je instellen op je videokaart ;) Standaard gata hij interpoleren geloof ik (dus spreiden). Maar dat kun je gewoon uitzetten (dit is ook goed te vinden met de search!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:14:

Alvast bedankt.
Ja ik weet het ook niet.. ik dacht eerst op de native res te spelen d.m.v hetzelfde truukje om op 1280*1024 te spelen. Maar toen had ik toch het idee dat dit niet werkte (minimap was een beetje ovaal)
Toen heb ik hem eens in 1280*960 gezet en dat zag er ook goed uit, gewoon het volledige scherm in gebruik en een goede kwaliteit.. de interpolatie van dit scherm is echt heel goed. Alleen is wel het gekke dat het niet in FPS uitmaakte bij mij.. (xt850PE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
nog iets cools :D
Word zet gewoon 2 pagina`s naast elkaar :D als je hem fullscreen zet :P is echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Predje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:43:
nog iets cools :D
Word zet gewoon 2 pagina`s naast elkaar :D als je hem fullscreen zet :P is echt ideaal
Jep dat bevalt ook prima.

Tip voor als je dat altijd handmatig doet: Selecteer 1e scherm dat je wil zien, houd vervolgens CTRL toets ingedrukt en klik met muisknop op et 2e scherm. Selecteer dan "Tile vertically" 8)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ondertussen ervaring met het kopen van een Dell 2405 via internationale eBay? Misschien zelfs specifiek de seller: 'suretradersinc' ?

Ik sta op het punt om er een te kopen via ebay maar vraag me af hoe het zit met de internationale garantie en de stroomvoorziening van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:41:
Heeft iemand ondertussen ervaring met het kopen van een Dell 2405 via internationale eBay? Misschien zelfs specifiek de seller: 'suretradersinc' ?

Ik sta op het punt om er een te kopen via ebay maar vraag me af hoe het zit met de internationale garantie en de stroomvoorziening van de monitor?
De monitor switched zelf tussen verschillende voltages.
Een powercable heb je vast zelf wel liggen ;)
Op ebay kun je zelf zien wat andere mensen van de seller vinden.
De garantie hoort eigelijk gewoon mee te gaan naar jou.. maar daar hebben enkele mensen in dit topic twijfels over.. Misschien moet je je garantie dan een keer halen in Amerika ofzo.
Verder is het natuurlijk gewoon "een" artikel via ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 16:33

Ik heb hem daar ook gekocht had hem binnen 3 dagen in huis hoefde geen belasting of duane recht te betalen en zoals Predje al zij switched hij zelf tussen de voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik sta op het punt om er een te kopen via ebay maar vraag me af hoe het zit met de internationale garantie [...]?
Hou er rekening mee dat Ebay Nederland waarschijnlijk geen garantie geeft op buitenlandse schermen. Als er wat mee is moet de afhandeling dan vermoedelijk in het land van herkomst... en dat gaat je veel geld aan transport kosten ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

FirefoxAG schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:02:
[...]
Hou er rekening mee dat Ebay Nederland waarschijnlijk geen garantie geeft op buitenlandse schermen. Als er wat mee is moet de afhandeling dan vermoedelijk in het land van herkomst... en dat gaat je veel geld aan transport kosten ;)
Bedoel je niet DELL nederland? Volgens mij zit ebay er verder niet tussen :)

Als je de berichten verder boven zou geloven, zou je toch helemaal geen garantie hebben op de zogenaamd doorverkochte exemplaren. :+ Volgens DELL dan.

Ik denk dat beide dingen wel zullen meevallen en dat je in geval van problemen wel bij DELL nederland terecht kan.

[ Voor 25% gewijzigd door superduper op 05-07-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10-09 22:12
kheb er ook 1 besteld via inkoopacties.net en hoop dat ie in augustus binnenkomt.

Maar nu heb ik een vraagje over ghosting en een verzoek of iemand die reeds in het bezit is van dit uberschermpje iets kan uittesten.

Het betreft dit plaatje uit het "Webdesign & Graphics-forum".

Ik zit hier op mijn werk achter een 17" Acer AL1703 sm met een refresh van 14ms en als ik scroll worden de randen bij de overgang van groen naar paars donkerder, wat mij een soort van ghosting lijkt?

Op mijn 19" Dell P991 op 85 Hz (weetnie of dit relevant is) is er bij het scrollen dus geen enkele verandering in kleur bij het plaatje.

En nu to-the-point:
Zou iemand misschien kunnen checken of dit verschijnsel optreedt op een Dell 2405 FPW? :)
En weet iemand misschien wat dit voor soort verschijnsel is? (ghosting met 14ms?)

edit:
@Yohan
Mijn dank is groot en ben zeer opgelucht.
laat dat scherm nu maar komen.. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door NewbieNeo op 05-07-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
NewbieNeo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:43:

Ik zit hier op mijn werk achter een 17" Acer AL1703 sm met een refresh van 14ms en als ik scroll worden de randen bij de overgang van groen naar paars donkerder, wat mij een soort van ghosting lijkt?
Kan niets van dien aard ontdekken hier.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Weet niet echt wat je bedoelt, maar ik heb er hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Misschien iets duidelijker:
Bij stilstaand beeld zie je de zwarte scheidingslijn nauwelijks.
Wanneer je gaat scrollen, wordt die scheidingslijn zo'n 2mm dik (en lijkt daardoor ook zwarter) en wordt een beetje 'vegerig'.

Zal denk ik wel soort van ghosting zijn. Ach, hoeveel eisen wil je stellen aan een TFT in een fietsenstalling.. :+

edit:

Bij nader indenken zou het misschien ook aan de videokaart kunnen liggen. Zit hier geloof ik een onboard ding op.
Hoef ik me gelukkig ook geen zorgen over te maken, want zodra het scherm binnenkomt wordt mijn oude vertrouwde GF3 ti200 vervangen door een GF 6800 LE. :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door NewbieNeo op 05-07-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Yohan schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:47:
[...]

Kan niets van dien aard ontdekken hier.
Idd hier ook geen last van (hangt aan een X850PE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Misschien interessant voor sommigen die de 2405 willen vergelijken met de 2005.
linkje

En een leuke vergelijkingsfoto als teaser.. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.slimf.de/r2/dell_24inch_2405fpw/comparison2005fpw/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ze zeggen in de review dat de 20" betere kleurechtheid heeft dan de 24".

Je ziet dit op de foto, maar ik vind dat de reviewer dit niet eerlijk heeft uigemeten. Hij zegt dit is te corrigeren met de Nvdia/ATI drivers. Als je echt goede kleuren wilt moet je ten eerste je brightness omlaag gooien, daarna gamma rond de 70 zetten (hierdoor komen diepe kleuren goed naar voren) en de kleurinstellingen van beide schermen gelijk afstellen. Daarnaast is de foto wat van ondergenomen waardoor het beeld een stuk lichter lijkt dan dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

NewbieNeo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:43:
Misschien interessant voor sommigen die de 2405 willen vergelijken met de 2005.
linkje

En een leuke vergelijkingsfoto als teaser.. 8)

[afbeelding]
lol wat is die 2005 klein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
In dat topic las ik van mensen die hem te groot vonden. (2405).
Nu zat ik dus opeens ook te denken; "ik gebruik geen enkel programma meer fullscreen" en steeds dat resizen is wel irri.
En ik moet nog een 2e krijgen.. Is het gewoon wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Predje schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:59:
In dat topic las ik van mensen die hem te groot vonden. (2405).
Nu zat ik dus opeens ook te denken; "ik gebruik geen enkel programma meer fullscreen" en steeds dat resizen is wel irri.
En ik moet nog een 2e krijgen.. Is het gewoon wennen?
Afbeeldingslocatie: http://www.slimf.de/r2/dell_24inch_2405fpw/comparison2005fpw/3.jpg
De kleurvergelijking.
Je ziet inderdaad dat de 2005 betere kleuren heeft. Voor mij is dit absoluut geen probleem maar voor grafici misschien wel :)
Er wordt alleen niks verteld over de afstelling kwa kleuren. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 05-07-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Grapvol, toen ik mijn 2405 voor het eerst aan zette viel me het groen ook tegen (lastige kleur voor LCD's). Moest met zowel het scherm als de drivers bezig om dat goed te krijgen (Eizo pro TFT als referentie). Belangrijkste is, zoals eerder gezegd, eerst gamma en brightness naar beneden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Gebruiken jullie ook de Dell drivers die op de meegeleverde CD staan?
Wat zijn de voordelen?

Ik heb zelf Windows XP x64 Edition en helaas ondersteunen die drivers dit OS niet :/

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
NewbieNeo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:43:Het betreft dit plaatje uit het "Webdesign & Graphics-forum".

Als ik scroll worden die groene bolletjes even zwart??
Dell 1703 (17") LCD en Intel Extreme Graphics.
Volgens mij heeft dit eerder met de grafische kaart/drivers/OS te maken, niet met het scherm.

edit:

Net even getest op een ander Dell-syteem (ook de 1703FP) met een Ati 9800. Ook ghosting.
Ook even getest op mijn eigen systeem, een Taxan Ergovision 760TCO95-S (15" CRT) met een ATI 3D Rage IIC AGP. => geen ghosting. :)

[ Voor 23% gewijzigd door DriesA op 07-07-2005 10:38 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dries_Aendekerk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:33:
[...]

Volgens mij heeft dit eerder met de grafische kaart/drivers/OS te maken, niet met het scherm.
nee het is 'gewoon' ghosting, ik heb het ook op mijn 17 inch mva paneel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:43:
kheb er ook 1 besteld via inkoopacties.net en hoop dat ie in augustus binnenkomt.

Maar nu heb ik een vraagje over ghosting en een verzoek of iemand die reeds in het bezit is van dit uberschermpje iets kan uittesten.

Op mijn 19" Dell P991 op 85 Hz (weetnie of dit relevant is) is er bij het scrollen dus geen enkele verandering in kleur bij het plaatje.

En nu to-the-point:
Zou iemand misschien kunnen checken of dit verschijnsel optreedt op een Dell 2405 FPW? :)
En weet iemand misschien wat dit voor soort verschijnsel is? (ghosting met 14ms?)

edit:
@Yohan
Mijn dank is groot en ben zeer opgelucht.
laat dat scherm nu maar komen.. >:)
Ik heb hier een Dell TFT voor me neus. Wat er bij mij gebeurt is wanneer ik scroll dat alle groene rondjes zwart worden. Dit omdat de responsetijd wss niet hoog genoeg is om het constant groen te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:59:
[...]

meestal rekenen ze gewoon de garantie termijn + 3 maanden.
De garantie is gebasseert op de serienummer. Aan de serienummer zit een productiedatum verbonden maar ook de datum van aflevering bij de klant. Vanaf de datum van de klant gaat de garantie in. Tevens zit er geen garantie op producten die gestolen zijn. Dus als ze van de vrachtwagen zijn gevallen zullen er geen service worden verleent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En inmiddels is het al zo dat als jij niet de klant bent die het product gekocht heeft, dat je dan ook al problemen hebt met je garantie. Ik heb pas een paar laptops gekocht van feb2005 met 3jr garantie en behalve een kruisverhoor over hoe ik eraan kwam werd ik niet geholpen voor garantie.

Pas toen ik ze over liet schrijven door de vorige eigenaar werd ik ineens wel vriendelijk te woord gestaan. Het gaat dus alweer wat verder dan het registreren van gestolen goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Toink op 06-07-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Dries_Aendekerk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:33:
[...]

edit:

Net even getest op een ander Dell-syteem (ook de 1703FP) met een Ati 9800. Ook ghosting.
Ah k, dan zal de Dell 1703FP wat meer ghosting hebben dan die Acer AL1703 die op mijn werk staat, aangezien op de Acer alleen de randen van de groene bolletjes wat zwarter worden..

Ben al blij dat de 2405 dit probleem niet heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Toink schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:54:
En inmiddels is het al zo dat als jij niet de klant bent die het product gekocht heeft, dat je dan ook al problemen hebt met je garantie. Ik heb pas een paar laptops gekocht van feb2005 met 3jr garantie en behalve een kruisverhoor over hoe ik eraan kwam werd ik niet geholpen voor garantie.

Pas toen ik ze over liet schrijven door de vorige eigenaar werd ik ineens wel vriendelijk te woord gestaan. Het gaat dus alweer wat verder dan het registreren van gestolen goed.
Je kan toch via de site het eigendom overzettten via serienummer? Misschien is dat wat makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Vaag:
Dell 2405FPW
Diagonal Measurement 24"
Native Resolution 1920x1200
Contrast --
Brightness --
Latency 20 ms
Colors
Viewing Angles H/V 170/170 (H/V)
Loudspeakers None
Connectivity VGA, DVI, S-video, USB, memory card reader
Average Price $1,200

Missen een aantal aansluitingen en contrast en helderheid zijn ze ook maar vergeten? :? 8)7

@hieronder: Dat klopt wel vrij goed. ze hebben namelijk een reactietijd test gedaan:
http://graphics.tomshardw.../professional_lcd-12.html :)

[ Voor 34% gewijzigd door Satch op 06-07-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:35
en ze hebben een andere reactietijd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

`
daar vinden ze de monitor totaal niet geschikt voor games,
hoe zijn de meningen hierover van diegene die hier al zo'n mooie monitor hebben weten
te bemachtigen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een scherm besteld.

maar ik hoorde juist dat games er prachtig uitzagen op de dell 2405fpw.
dit hoop ik maar want ik speel veel games |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om een 2405fpw te bestellen om te gebruiken als monitor (via DVI) voor een Media
Center PC (MCE 2005). Nu heb ik echter in minstens twee reviews (BeHardware en Tom's Hardware) gelezen dat deze monitor bedroevend is voor video toepassingen. Is de beeldkwaliteit echt zo slecht als ze daar beschrijven, of valt het wel mee, of is die zelfs (zeer) goed in vergelijking met andere LCD schermen?

Graag had ik de mening van mensen die deze monitor al voor de volgende toepassingen gebruikt
hebben:

- hoe is de beeldkwaliteit van een TV-kaart (bvb Hauppauge WinTV PVR 500) op deze monitor?
- maakt het een groot verschil als de TV input ge-timeshift wordt?
- hoe is de beeldkwaliteit van DVDs afgespeeld op de computer?
- idem voor DivX filmpjes?
- wat met filmpjes op HDTV resolutie?

Zijn er mensen die de beeldkwaliteit van video op dit scherm kunnen vergelijken met andere TFT
schermen?

Ik wil deze PC dus gaan gebruiken als multimedia pc (timeshifting van TV), voor foto/video bewerking, voor alledaagse toepassingen, en om af en toe eens te gamen (maar dit is minder belangrijk dan de multimedia functionaliteit). Wat denken jullie: is de 2405fpw in dit geval een goede keuze of kan ik beter naar een ander (groot) TFT scherm uitkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:48:
- hoe is de beeldkwaliteit van een TV-kaart (bvb Hauppauge WinTV PVR 500) op deze monitor?
[rml]W3ird_N3rd in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3"[/rml]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:32:
ik heb ook een scherm besteld.

maar ik hoorde juist dat games er prachtig uitzagen op de dell 2405fpw.
dit hoop ik maar want ik speel veel games |:(
Ik kan niet meer zeggen dan dat het er prachtig uitziet vooral op de hoogste resolutie. Ik snap niet waar mensen dat vandaan halen, vooral met nieuwe games is er nauwelijks tot geen ghosting te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ik voorzie wellicht een klein probleem als ik dit scherm ooit op DVI zou willen aansluiten op mijn systeem: zoals ik al eerder gepost heb, zit er nu nog een Matrox G400 in m'n computer en zou ik 'm dus alleen analoog kunnen aansluiten. Mocht dit nu niet optimaal blijken te zijn, dan zou ik wel een kaartje met dvi uitgang kunnen aanschaffen, alleen heeft mijn moederbord nog een oude AGP aansluiting, nl. een 2.0 versie met 3.3v. De meeste huidige kaarten werken daar volgens mij niet in, want die vereisen lagere voltages. De enige nog verkrijgbare kaart die ik zo gauw kon vonden die denk ik nog wel zou werken in mijn systeem is een Radeon 7000 kaartje. Maar of die dan ook reduced blanking ondersteunt, kon ik weer nergens terug vinden. Iemand een idee hierover wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat de meeste kaarten nog wel agp2.0 compatible waren, in ieder geval de 9*00 serie en de fx serie (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een Radeon 9x00 kan zo te zien prima (werkt op beide voltages). (behalve de 9800XT zo te zien)

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 07-07-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Waar zien jullie dat dan? Als ik bijv. bij www.club3d.nl kijk bij de Radeon 9250 staat daar 'compatible with AGP 4X (1.5V), 8X (0.8v) or Universal AGP 3.0 bus configuration (4X/8X)'. Iets dergelijks staat daar ook bij de fx en mx kaartjes. Let wel: AGP version 2.0 is niet hetzelfde als AGP 2x, dus als er ergens staat dat een kaart op AGP 2x kan werken, wil dat nog niet zeggen dat ie in mijn moederbord 't gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kan je zien aan de inkepingen van de connector, staat beschreven in de FAQ van dit subforum :)

In veruit de meeste gevallen (uitzonderingen zijn er niet zoveel) : past het, dan werkt het.

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 07-07-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd: Bedankt voor de link. TV ziet er dus bij jou wel prima uit. Dat stelt me gerust :).
Ik krijg dat video filmpje niet aan de praat. Welke codec heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:48:
Ik was van plan om een 2405fpw te bestellen om te gebruiken als monitor (via DVI) voor een Media
Center PC (MCE 2005). Nu heb ik echter in minstens twee reviews (BeHardware en Tom's Hardware) gelezen dat deze monitor bedroevend is voor video toepassingen. Is de beeldkwaliteit echt zo slecht als ze daar beschrijven, of valt het wel mee, of is die zelfs (zeer) goed in vergelijking met andere LCD schermen?

Graag had ik de mening van mensen die deze monitor al voor de volgende toepassingen gebruikt
hebben:

- maakt het een groot verschil als de TV input ge-timeshift wordt?
- hoe is de beeldkwaliteit van DVDs afgespeeld op de computer?
- idem voor DivX filmpjes?
- wat met filmpjes op HDTV resolutie?

Zijn er mensen die de beeldkwaliteit van video op dit scherm kunnen vergelijken met andere TFT
schermen?

Ik wil deze PC dus gaan gebruiken als multimedia pc (timeshifting van TV), voor foto/video bewerking, voor alledaagse toepassingen, en om af en toe eens te gamen (maar dit is minder belangrijk dan de multimedia functionaliteit). Wat denken jullie: is de 2405fpw in dit geval een goede keuze of kan ik beter naar een ander (groot) TFT scherm uitkijken?
wat ik begreep, kan ff de bron niet vinden, is dat samsung zelf dit paneel gaat gebruiken voor
een HDTV, (maar dan dus met tuner aanboord). Dus ik mag aannemen dat TV er wel goed uit moet zien ?

http://www.samsung.com/nl...p.asp?page=Specifications

[rml]GS2K1 in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2"[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 07-07-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als ik op dit scherm een HDTV filmpje afspeel dan springen de tranen in je ogen: wat een fantastisch mooi beeld. Dat is natuurlijk dan wel via de DVI ingang. Zet je er een matige tuner of uitgang voor, tja dan krijg je natuurlijk het beeld wat de zwakste schakel uitspuugt. Ik denk niet dat het scherm heel snel die zwakste schakel vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:16:
W3ird_N3rd: Bedankt voor de link. TV ziet er dus bij jou wel prima uit. Dat stelt me gerust :).
Gewoon, XviD. Maar installeer dan maar ffdshow, kan je meteen de meeste formaten decoden..

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 07-07-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:16:
http://www.videolan.org/vlc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi
Het genoemde artikel is erg oud en bevat op dit moment niet relevante informatie voor de huidige generatie kaarten. 2 losstaande ervarings feiten: een ati X800 PCI-e kaart met dual DVI aangesloten op 2 1600x1200 Samsumg 20" monitors, gaf tearing and synchronisatie problemen met een kabl lengte van 1.5 meter.
Een Asus V9999 Ultra (6800 ultra) met dual DVI met 2 SONY P232W scherm in 1920 x 1200 draait perfect met 2x1.5 meter DVI kabels.

Zeker met de nieuwe 7800GTX zouden mensen die graag ook willen aansluiten. Mijn advies -> dit zal prima werken.
p.s. Geen flame tegen ATI, maar wees voorzichtig zowel met nvidia als ati de 1920x1200 resolutie is tegen de grens van de (single link) DVI specificatie en niet elke grafische kaart bakker heeft daar rekening mee gehouden, check de kaart eerst uit -> werkt het niet probeer een ander. -> tip post hier je ervaringen met de diverse kaarten.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb hier een XFX 6600GT Dual DVI PCI-e, beide met de DVI kabels van DELL (die meegeleverd worden met het scherm, meen 1,5 a 2 meter?) aangesloten. Beide schermen werken evengoed zonder kwaliteit verlies t.o.v. het aansluiten van 1 scherm op 1920x1200 zonder enige problemen (tearing, foute synchronisatie e.d.)

[ Voor 51% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-07-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
In de review van n Tom's Hardware hebben ze het over storend geluid dat van de monitor afkomt en dat dit vooral erg irritant is bij het bekijken van film materiaal. Heeft een van jullie dezelfde ervaring met geluid dat van de monitor afkomt ? en is het storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd, bedankt voor de ffdshow tip.

Het is me nu gelukt om het filmpje af te spelen :).

Nog een klein vraagje:

Het beeld rond de TV output is heel zwart op mijn monitor. Ik kan dus niet zien
of het om een "1:1" of een "aspect" beeld (volledige hoogte met zwarte balken links en rechts) gaat. Is de kwaliteit nog goed als je het beeld tot de volledige
schermhoogte uitvergroot (ook al is de input maar PAL TV kwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ybox schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:05:
In de review van n Tom's Hardware hebben ze het over storend geluid dat van de monitor afkomt en dat dit vooral erg irritant is bij het bekijken van film materiaal. Heeft een van jullie dezelfde ervaring met geluid dat van de monitor afkomt ? en is het storend?
volgens mij was dat een probleem bij sommige wat lag aan de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Als ik die reviews van Tom's Hardware en BeHardware lees dan vraag ik me toch af of we het over hetzelfde scherm hebben. Het scherm is niet perfect, laat dat wel even duidelijk zijn, maar in zijn grootteklasse is het onovertroffen. De voeding maakt absoluut geen geluid (we hebben er 7, dus ik heb genoeg referentie), de filmweergave is schitterend alhoewel het zwartniveau natuurlijk nog steeds niet aan een CRT kan tippen (maar ik heb nog maar weinig TFT's gezien die zo'n mooi zwartniveau halen als de Dell). De Tom's Hardware review spreekt over een onaanvaardbare ruis tijdens het afspelen van films. Ik heb geen flauw idee waarover ze praten. Ook vinden ze de kijkhoek te klein voor films. Het blijft natuurlijk een LCD en geen CRT of projector, maar je moet mij eens wat TFT-schermen zoeken die (in de praktijk) een beduidend betere kijkhoek bieden dan de Dell. Dat gaan er vast niet veel zijn, en al helemaal niet de snelle TN die vaak geroemd worden omwille van hun zeer snelle responstijden en geschiktheid voor games maar verder op elk vlak inferieur zijn aan het type paneel dat door Dell wordt gebruikt.

En wat betreft de kleurweergave. Tom's Hardware beweert dat de kleuren ronduit slecht zijn, terwijl BeHardware hier een perfecte score voor geeft. Standaard is de kleurweergave inderdaad niet zo mooi afgesteld. Dell heeft daar duidelijk geen tijd in gestoken, maar als je er zelf wat tijd in steekt dan kun je zeer nette resultaten krijgen. Sommige gebruikers die kleurgecalibreerde CRT-schermen van ondermeer Lacie hebben en hun Dell daar naar afstemden beweren zelfs dat de kleurweergave minstens even goed is!

En wat ghosting betreft. Ja er is ghosting, maar dit is zo gering dat ik me echt afvraag hoe je er last van kunt hebben. Dat je bij snelle TN-schermen erg povere kleuren hebt en je op donkere achtergronden niets contrast meer hebt kan de reviewers niet boeien, maar dat de Dell minimaal meer afterglow heeft is rampzalig. BeHardware vindt het zelfs 'horrible' dat sommige mensen het effect niet storend vinden. Ik zou het eerder anders stellen. Je bent verkeerd bezig als je erover gaat vallen. Akkoord, TFT-schermen hebben lange tijd onbruikbaar geweest omwille van ondermeer de ghosting, maar bij de huidige toppanelen is dat al zo ver teruggedrongen dat je gerust kan stellen datv TFT perfect bruikbaar is voor games. Ik heb zelf jarenlang snelle actiespellen gespeeld op hoog niveau, weliswaar op CRT-schermen en hoewel ik nu zelden nog speel moet ik zeggen dat wanneer ik speel de ghosting (die ik wel duidelijk waarneem) me totaal niet kan boeien. En ja, er zijn schermen met minder ghosting, maar een 24" scherm met 1920x1200 pixels native resolutie is duidelijk niet op gamers gericht, dus wees blij dat het nog zo'n snelle responstijd heeft! Een CRT-scherm heeft trouwens ook last van ghosting bij heldere naar donkere overgangen. Waarom breken ze dat dan niet af?

Ik heb eigenlijk de indruk dat bepaalde reviewsites al een negatief oordeel over een product hebben nog voor de aanvang van de testen, louter omdat er "Dell" op het toestel staat. Tom's Hardware heeft trouwens doorheen de tijd een reputatie opgebouwd van aardig "gekleurde" reviews die vaak haaks stonden op de rest van de review-wereld.

Hoe dan ook, als je echt top-level gaming doet en je hebt een fobie voor ghosting, ga voor een CRT. Heb je vaak met drukwerk of andere grafische toepassingen te maken en je hebt een fobie voor een kleurafwijking, ga voor een kleurgecalibreerd scherm. Wil je enkel films zien en je hebt een fobie voor matige kijkhoeken en zwartniveau's, ga voor een CRT-televisietoestel met een grotere beelddiagonaal of een goede projector... Voor alle andere toepassingen is de Dell een uitstekende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Laatst online: 03-04 21:42
Interessante post! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SatCP: Bedankt voor je zeer interessante antwoord! Dit is het soort reactie dat ik wou horen!

Als ik deze reviews las en vergeleek met de ervaringen van mensen op dit en andere forums, dan had ik ook de indruk dat dit over twee verschillende schermen ging. Ik begon al te denken dat Dell of Samsung zijn panel of de aansturing ervan ondertussen moest veranderd hebben (invoering van overdrive technologie oid). Maar ik heb daar niets over gevonden, dus dat zal wel niet het geval zijn. Het moet inderdaad zijn dat veel reviews tegenwoordig "gekleurd" zijn, ofwel overdreven kritisch, ofwel niet met de juiste tools/instellingen getest hebben. Ik vond trouwens de review van Tom's Hardware wel heel erg oppervlakkig.

Bedankt voor iedereen die geantwoord heeft. Jullie hebben me gerustgesteld dat ik me deze aankoop niet ga beklagen (op de service van Dell na, misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik ben het op al je inhoudelijke punten helemaal met je eens. Maar wat je niet moet vergeten, is dat nadelen altijd in proportie worden bekeken. Een goede reviewer komt altijd met minpunten. Hoe beter het scherm is, hoe 'miereneukerig' die minpunten lijken te zijn. Maar dat houdt niet in dat ze niet genoemd moeten worden.

De totaalscore die BeHardware geeft is ook helemaal niet zo slecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012736.gif

Hoewel ik 'em zelf op video minstens 4/5 zou hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Nu snap ik waarom jij A61 in mag _/-\o_
Ik kan niet wachten tot mijn scherm binnenkomt. :)
Er zijn btw 2000 schermen onderweg naar Ierland :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 08-07-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik snap de uitspraak niet dat het scherm niet erg geschikt zou zijn voor games. Het scherm hangt voor mijn dedicated game PC waar ik race simulatoren op doe. Ik val redelijk onder de mierenneuk categorie maar ik kan er geen minpuntje aan ontdekken. Waar mogelijk draaien de spellen op 1900x1200, en af en toe op 1600x1200. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIer ook geen enkel probleem met games. Ik speel een 3-tal uur per dag Enemy Territory....totaal geen last van ghosting. (idem voor CoD, BF2,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is fijn om te horen :)

maar ik kan niet wachten op mijn scherm(pje) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

game 3/5 mm. vind best slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:53:
Ik ben het op al je inhoudelijke punten helemaal met je eens. Maar wat je niet moet vergeten, is dat nadelen altijd in proportie worden bekeken. Een goede reviewer komt altijd met minpunten. Hoe beter het scherm is, hoe 'miereneukerig' die minpunten lijken te zijn. Maar dat houdt niet in dat ze niet genoemd moeten worden.
De totaalscore die BeHardware geeft is ook helemaal niet zo slecht.
Natuurlijk moet je kritisch zijn, en ik zal de laatste zijn om te beweren dat de Dell geen negatieve punten heeft. Maar de mate waarin de Dell in bepaalde reviews wordt aangevallen op onbenullige punten of punten waar de rest van de wereld duidelijk geen probleem mee heeft stoort me. Neem bijvoorbeeld [over Ghosting] "But we regularly receive readers’ comment saying that they aren’t disturbed by this effect, which seems horrible to us, and that they don’t even see what we are talking about." uit de BeHardware review. Wat een sneer naar het scherm en de mensen die er geen last van hebben. Ik ken wel iemand die op hoog niveau speelt met een 25ms scherm...

Maar het is met alle nieuwe of andere technologieën hetzelfde. We zagen iets soortgelijks bij de komst van de optische muizen. De die-hard gamers (en meelopers) weigerden optische muizen te gebruiken omdat ze geen hoge versnellingen nauwkeurig konden waarnemen. Even absurd snel met de muis bewegen en inderdaad, de optische muis ging de mist in. Maar zijn dat realistische situaties? Toch lieten ze geen kans onbenut om eens lekker de optische muizen de grond in te boren en de balmuizen aan te prijzen. Fabrikanten als Razer speelden daar toen handig op in door exclusieve balmuizen voor gamers te maken. Zelf had ik al vrij vroeg een optische muis en ik kon absoluut niet zeggen dat m'n speelniveau achteruit ging... Nog geen twee jaar later zag ik op top-wars hoofdzakelijk optische muizen, maar het zou nog lang duren eer de optische muizen algeheel als evenwaardig of zelfs beter aanzien werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier die de 2405 in Belgie heeft gekocht?

Ik run een grafische studio en dit lijkt me wel een zeer goede monitor voor 3d werk/compositing.

Dus ben ik even naar de prijzen gaan zien voor Belgïe en die blijken echt schandalig verschillend te zijn van de buurlanden:

Prijs van 2405FPW Volgens DELL
In Belgïe - End-user : 1692,79 EURO , KMO : 1399,00 EURO (excl. BTW)
In Nederland, Frankrijk, Duitsland: End-user : 1248,31 EURO, KMO : 1049,00 EURO (excl. BTW)

Zie ik iets over het hoofd? En isser misschien een ontkomen aan door in Nederland te bestellen?
Prijsverschil van 400 euro (+35%) is een beetje overdreven 8)7

http://dellware.euro.dell...=none&co=&b=DBE_200-30408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:49:

Ik run een grafische studio en dit lijkt me wel een zeer goede monitor voor 3d werk/compositing.

Dus ben ik even naar de prijzen gaan zien voor Belgïe en die blijken echt schandalig verschillend te zijn van de buurlanden:

In Nederland, Frankrijk, Duitsland: End-user : 1248,31 EURO, KMO : 1049,00 EURO (excl. BTW)

Zie ik iets over het hoofd? En isser misschien een ontkomen aan door in Nederland te bestellen?

Ik weet het niet zeker, maar mischien komt er nog een 4de inkoopactie
http://www.inkoopacties.net/ia/cr3cblw5
Tevens dacht ik dat Belgïe en Nederland in hetzelfde kantoor zitten (in NL) , anders bel je toch ff ? :)

[ Voor 12% gewijzigd door M55 op 08-07-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:49:

ik denk dat je als belg ook gewoon bij Dell nederland kan bestellen: 850 euro (excl.btw, incl. verzend) bij een bestelling van 3 schermen (zakelijke afdeling).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:05:
Enige geluid dat ik uit de mijne krijg is als de stekker in het stopcontact zit, maar het scherm uit staat (dus niet in de oranje standby mode, maar echt uit). Dit komt meestal op na een paar minuten zo uit te staan. Het is een hooge piep/zoem, het 'bekende' geluid dat wel eens uit voedingen komt. Ik hoor het ook wel eens uit andere apparaten (we hebben op het werk bv ook een hubje dat de helft van de tijd zoiets doet).

Als het scherm aan staat zoemt hij helemaal niet, en ook als het scherm op (oranje) standby valt doet hij dat niet. Dus als ik met het scherm bezig ben nergens last van gelukkig.

Omdat ik alles via een schakelaar uit zet als de PC uit moet (scheelt ook weer standby stroom ~ 20-30 watt voor de hele setup) heb ik er totaal geen last van, of hij nu aan of uit staat. Van een afstandje van 1.5 - 2 meter hoor ik het ook niet meer. Zeker geen reden om moeite te doen om het scherm om te ruilen.

(Zo'n geluid als Tom beschrijft is volgens mij ook goede reden om het bij Dell om te wisselen, en aangezien bijna niemand over geluid klaagt zal het vast een pech-exemplaar geweest zijn)

Overigens, die Tom's hardware review leek me ook meer over de calibratie tools te gaan dan over de monitor... En dat het scherm te helder is? Koop dan een goede lamp om je werkomgeving te verlichten zeg... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Overigens, die Tom's hardware review leek me ook meer over de calibratie tools te gaan dan over de monitor... En dat het scherm te helder is? Koop dan een goede lamp om je werkomgeving te verlichten zeg... :)
Ja dat vond ik ook een raar punt, ik heb nu een Samsung 171p, die vind ik ook te fel heb de brightness daarom op iets van 30% gezet, neem aan dat dit bij de Dell ook mogelijk is. Of is de laagste stand al te fel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Laatst online: 03-04 21:42
Ik hoor van velen dat ze ook softwarematig hun brightness nog iets moeten verlagen.
Echter, dat lijkt me enkel het geval bij een volledig verduisterde ruimte. Dan gun je beter je ogen wat rust en zet ergens een sfeerlampje.
Voor Films is die hoge brightness dan weer ideaal als je toch wat verder van je scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:29:
Ja dat vond ik ook een raar punt, ik heb nu een Samsung 171p, die vind ik ook te fel heb de brightness daarom op iets van 30% gezet, neem aan dat dit bij de Dell ook mogelijk is. Of is de laagste stand al te fel?
Hij is relatief aan andere TFTs wel fel hoor. Maar niet 'te' fel.

In het algemeen houdt ik zelf niet zo van felle schermen. Mijn 2405 staat dus ook altijd op 0% brightness (geen extra sw-instelling). Als ik dan in de schemering zit, is hij wel te fel, maar dat betekent eigenlijk gewoon dat ik een lampje aan moet zetten (of de gordijnen open :))

Bij normaal licht is de brightness geen probleem.

Ook nog even een eigen probleemje melden
Ik merkte overigens zojuist een probleempje met mijn cardreader (niet zeker of het daar aan ligt). Ik heb voor mijn pocket PC (iPAQ 2210) een 1GB SanDisk SD kaartje. In de PPC werkt dat prima, maar als ik het kaartje in de cardreader van de Dell stop en iets er op probeer te zetten is dat enorm traag (veel trager dan je van het kaartje/reader zou mogen verwachten) en het hangt bovendien een groot deel van mijn systeem steeds op (het lijkt of het hele filesysteem van de PC, inclusief PC-harddisks beinvloed wordt).

Uiteindelijk kopieert hij via de explorer wel, maar een winzip self-extractor gaf het na ongeveer een halve minuut op met de melding dat ie niet kon schrijven en dacht dat de disk vol was.

Heb het kaartje gecontroleerd en geformatteerd zonder resultaat. (Was oorspronkelijk FAT16, nu is hij FAT32)

Heeft iemand anders zoiets ook? Kon met Google zo snel niets vinden (behalve random problemen met 1GB SD kaartjes in het algemeen). Heb ook nog niet veel anders uitgeprobeerd, omdat ik niet weer waar te beginnen (Is het het kaartje? De card reader? Windows drivers? Windows zelf?)

Ik draai Win2K volledig up to date, geen virussen of spyware, geen vreemde apps geinstalleerd. Als ik me goed herinner heb ik geen (Dell) drivers geinstalleerd voor de cardreader in de 2405FPW omdat Windows deze automatisch herkende (weet ook niet zeker of ik ervoor wel Dell drivers heb?)

Heb helaas geen ander SD kaartje om te proberen. Wel CF-kaartjes en die doen het gewoon goed.

Overigens gaat het lezen vanaf de SD kaart via de Dell cardreader wel gewoon snel en goed. Vroeg me af of het nog zou kunnen zijn dat deze (snelle) cardreader te snel probeert te schrijven en het kaartje dat eigenlijk niet kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb je de kabel van het DELL scherm wel op USB 2.0 poort aangesloten, misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:18:
Heb je de kabel van het DELL scherm wel op USB 2.0 poort aangesloten, misschien dat het daar aan ligt.
Yup, Ik heb een 'USB 2.0 Root Hub' (6 poorten, dit is de USB op mijn A7N8X Deluxe moederbord) waarop de Dell aangesloten zit. (De Dell is een 2 poorts hub, waaraan een 4-poorts hub en een mass storage device zitten. Die mass storage device is dus de cardreader). De Dell vermeldt overigens in de device manager er niet '2.0' expliciet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik heb de kans om het scherm in de USA te bestellen via een vriend van me. Hij zou het me dan opsturen.

Ik weet dat het al eens gevraagd is, maar ik weet het liever zeker. (het gaat hier toch om een aanschaf van een behoorlijk paar duiten):

In verband met de stroom: zit de stroomregulator in het scherm zelf, of zoals je soms ook wel ziet in de stroomkabel ? Ik heb gezocht in deze thread en gegoogled, maar nergens wordt er echt duidelijk op ingegaan. Ofwel heb ik eroverheen gelezen. :X

Als ie in het scherm zelf zit, kan het scherm zelf dan ook 230 volt aan? Staat dat zo vermeld op het scherm? (het zou super zijn als een gelukkige eigenaar van zo'n scherm dat eens zou willen checken voor me op de achterkant van het scherm. Ik ben er vrij zeker van dat het wel ergens op één of andere sticker vermeld staat)

Indien het in de kabel zit: is zo'n kabel los te bestellen? (eentje voor de europese markt met een 230 volt transfo dan).

Ik hoop dat de transfo gewoon in het scherm zit, en dat ie ook gewoon 230 volt aankan. Dan is het gewoon een kwestie van een andere kabel erop aan te sluiten met een Europese stekker eraan. En daar heb ik er genoeg van liggen...

Thx!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Archeon schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:00:
Ik heb de kans om het scherm in de USA te bestellen via een vriend van me. Hij zou het me dan opsturen.

Ik weet dat het al eens gevraagd is, maar ik weet het liever zeker. (het gaat hier toch om een aanschaf van een behoorlijk paar duiten):

In verband met de stroom: zit de stroomregulator in het scherm zelf, of zoals je soms ook wel ziet in de stroomkabel ? Ik heb gezocht in deze thread en gegoogled, maar nergens wordt er echt duidelijk op ingegaan. Ofwel heb ik eroverheen gelezen. :X

Als ie in het scherm zelf zit, kan het scherm zelf dan ook 230 volt aan? Staat dat zo vermeld op het scherm? (het zou super zijn als een gelukkige eigenaar van zo'n scherm dat eens zou willen checken voor me op de achterkant van het scherm. Ik ben er vrij zeker van dat het wel ergens op één of andere sticker vermeld staat)

Indien het in de kabel zit: is zo'n kabel los te bestellen? (eentje voor de europese markt met een 230 volt transfo dan).

Ik hoop dat de transfo gewoon in het scherm zit, en dat ie ook gewoon 230 volt aankan. Dan is het gewoon een kwestie van een andere kabel erop aan te sluiten met een Europese stekker eraan. En daar heb ik er genoeg van liggen...

Thx!!! _/-\o_
Je zegt dat je gezocht hebt maar het niet heb kunnen vinden in deze thread :P Zou ik toch iets beter leren zoeken ;)
Maar om je vraag te beantwoorden: de stroomregulator zit in het scherm zelf en deze kan standaard ook 230 aan. Dit is veel makkelijker voor Dell zodat ze maar 1 schermen hoeven te produceren. Vandaar dat je ook 2 doosjes krijgt. 1 apart voor de kabel. Je kan dus gewoon eenzelfde stekker gebruiken, maar dan met een nederlandse aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Metal schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Je zegt dat je gezocht hebt maar het niet heb kunnen vinden in deze thread :P Zou ik toch iets beter leren zoeken ;)
Ja, ik heb ondertussen ook jouw post hierover gevonden op pagina 7 van deze thread. Zoals gewoonlijk vind ik uiteraard die post als ik net hetzelfde gevraagd heb. (je zal het toch nooit anders zien! 8)7 )
Maar om je vraag te beantwoorden: de stroomregulator zit in het scherm zelf en deze kan standaard ook 230 aan. Dit is veel makkelijker voor Dell zodat ze maar 1 schermen hoeven te produceren. Vandaar dat je ook 2 doosjes krijgt. 1 apart voor de kabel. Je kan dus gewoon eenzelfde stekker gebruiken, maar dan met een nederlandse aansluiting. :)
Schitterend! Beter dan dat wordt het niet zal ik maar zeggen! Lang leve de luiheid van de producenten! :Y)

Maareh... wat bedoel je met "Vandaar dat je ook 2 doosjes krijgt." ??

DANK!

[ Voor 4% gewijzigd door BartDG op 09-07-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Archeon schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:14:
[...]

Ja, ik heb ondertussen ook jouw post hierover gevonden op pagina 7 van deze thread. Zoals gewoonlijk vind ik uiteraard die post als ik net hetzelfde gevraagd heb. (je zal het toch nooit anders zien! 8)7 )

[...]

Schitterend! Beter dan dat wordt het niet zal ik maar zeggen! Lang leve de luiheid van de producenten! :Y)

Maareh... wat bedoel je met "Vandaar dat je ook 2 doosjes krijgt." ??

DANK!
Ja, dat is fout geschreven van mij ik bedoelde : 1 grote doos met het scherm en 1 aparte doos voor de stroomkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Metal schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:33:
[...]

Ja, dat is fout geschreven van mij ik bedoelde : 1 grote doos met het scherm en 1 aparte doos voor de stroomkabel :)
Ah! Prima! Duidelijk nu!

Thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wonder zijn de wereld nog niet uit :)

fase 4

Meer Informatie
Orderdatum: 11/05/2005
Verwachtte afleverdatum: 13/07/2005

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 11/07/2005 15:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 00:59:
wonder zijn de wereld nog niet uit :)

fase 4

Meer Informatie
Orderdatum: 11/05/2005
Verwachtte afleverdatum: 13/07/2005

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 11/07/2005 15:08
De laatste lootjes :P
De inkoopactie staat ook op het punt afgeleverd te worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:04:
Ik merkte overigens zojuist een probleempje met mijn cardreader (niet zeker of het daar aan ligt). Ik heb voor mijn pocket PC (iPAQ 2210) een 1GB SanDisk SD kaartje. In de PPC werkt dat prima, maar als ik het kaartje in de cardreader van de Dell stop en iets er op probeer te zetten is dat enorm traag (veel trager dan je van het kaartje/reader zou mogen verwachten) en het hangt bovendien een groot deel van mijn systeem steeds op (het lijkt of het hele filesysteem van de PC, inclusief PC-harddisks beinvloed wordt).
[...]
(rest zie mijn originele bericht stukje verderop in de thread)

[klein kickje] Is er iemand die al 1GB of grotere kaartjes in zijn Dell-cardreader gebruikt heeft? Met name of er dan meer dan 512 MB op geschreven is, en of dat helemaal zonder problemen ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Priet

To boldly do what no one has..

Ja ik. 512MB SD-kaartje en 1GB Memory Stick Duo Pro. Lezen en schrijven. Niet helemaal vol maar 't ging wel zonder problemen :)

/Edit: en snel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Priet op 13-07-2005 23:05 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:04
Hij leest hier een nagenoeg volle 2GB CF kaart razendsnel uit, geen enkel probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ook geen problemen met CF, maar ik heb de ervaring dat ik mijn Sandisk 1 GB SD ook niet in alle cardreaders kan uitlezen. Ik zal het vanavond eens in de dell proberen.
Mijn losse lezer werkt ie niet in, maar weer wel in mijn X-drive of X-presso.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag, de ingebouwde usb hub, is dat een actieve of een passieve? Maw kan ik er usb powered devices op aansluiten?

Gezien hij ingebouwd is, waarschijnlijk actief maar ik zou het graag willen weten.

/edit: yep, actively powered, de eerste google links gaven niets maar uiteindelijk toch gevonden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:39:
Misschien domme vraag, de ingebouwde usb hub, is dat een actieve of een passieve? Maw kan ik er usb powered devices op aansluiten?

Gezien hij ingebouwd is, waarschijnlijk actief maar ik zou het graag willen weten.

/edit: yep, actively powered, de eerste google links gaven niets maar uiteindelijk toch gevonden
Hoe bedoel je dat precies :?
Ik zit namelijk nog steeds met de volgende vraag:
Speed_Sheep schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:03:
Als ik mijn Logitech Desktop Optical aansluit via een Dell 2405FPW USB poort, dan beweegt m'n muis veel minder vloeiend, dan dat ik een USB poort direct op m'n ASUS A8N-SLI moederbord aansluit.

Ik draai Windows XP x64 edition zonder DELL en Logitech drivers, puur omdat die drivers er nog niet zijn. Zijn de drivers nu het probleem, omdat de USB poorten nu minder data per seconde er doorsturen? Of ligt dit niet aan drivers, maar? 8)7
Of iemand anders wel/niet ervaringen met de Logitech Optical muis (en evt. toetsenbord) via de Dell 2405FPW USB poort?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24
Een logitech optical muis gaat in ieder geval prima. Toetsenbord heb ik niet geprobeerd maar ik verwacht niet dat dat een probleem zal zijn, kan er tenminste gewoon m'n telefoon mee opladen :)

[ Voor 15% gewijzigd door decipherer op 14-07-2005 15:04 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
DeCIpHeReR schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:03:
Een logitech optical muis gaat in ieder geval prima. Toetsenbord heb ik niet geprobeerd maar ik verwacht niet dat dat een probleem zal zijn, kan er tenminste gewoon m'n telefoon mee opladen :)
Gebruik je Dell en/of Logitech drivers?
Windows XP of XP x64 edition?

Systeemspecs

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.