Ja, dat squad leader zijn vind ik nog lastig. Niet in het minst omdat je mede squad leden vaak een vage taal spreken en je dus in het Engels moet lullen om iets voor elkaar te krijgen. Enneh, ik ben drietalig, maar ik voel me toch wat beschroomd om Duits of Engels te gaan praten

.
Er zijn overigens best wat dingen die je als squad leader helpen.
1. Als je gaat respawnen moet je even rondroepen *waar* je gaat respawnen. Als je dood bent kan je squad je namelijk niet selecteren om in je buurt te respawnen. Dat helpt iig. al een hoop. Roep simpelweg iets als 'team respawn at beach center' ofzo.
Het helpt ook als je team weet hoe de respawn points heten. Iets roepen als 'respawn at A1', dat snappen de meesten niet.
2. Als je net gerespawned bent, moet je even wachten en iets roepen als 'team assemble'. Als squadleden dat dan om de één of andere reden niet kunnen, dan zeggen ze dat wel.
3. Als je iets gaat aanvallen, dan moet je ook even rondroepen WAT je gaat aanvallen

. 'Attack base at the river' ofzo.
4. Een echte taktiek omroepen is vaak te moeilijk omdat je je teamleden niet kent en telkens hun namen moet opzoeken. Dat gaat gewoon te langzaam en tegen de tijd dat je de namen hebt gevonden lig je al onder vuur, of is je team ongeduldig geworden en zijn ze al aan het aanvallen

.
5. Gebruik gewoon het woord 'team' in plaats van 'squad. Nederlanders zijn niet zo goed in het uitspreken van het woord 'squad', dat wordt vaak 'skwet' of 'skwot' ofzo en dat begrijpt niemand

.
6. Als je iets wil zeggen dat wat langer duurt, roep dan eerst 'team listen up'. Dat helpt echt, dan luisteren ze veel beter

. Gewoon omdat ze het idee hebben dat je aan ze denkt.
7. Als je een idee hebt, roep het dan gewoon om (eerst 'listen up' roepen

). Een leuk idee is bijvoorbeeld in een rubberboot het vliegdekschip aanvallen

.
Goed, nu nog wat bla voor squad members.
1. Als je een probleem ziet, begin dan NIET met 'I see a problem' of 'We have a problem' of 'There's a problem' of wat dan ook met het woordje 'problem' ofzo er in. Dat gaat ongeloofelijk snel vervelen

. ZEG gewoon wat er is, bijvoorbeeld 'I see a chopper' of 'look out, tank' of 'watch out, enemy soldiers' ofzo. Geef gelijk to-the-point aan wat het probleem is.
Wat nog beter is, is gewoon de 'Spotted' optie gebruiken uit je battle comm. Want dan ziet iedereen op de radar gelijk WAAR je het hebt gespot.
2. Ga niet in discussie met de squad leader en ga niet andere dingen doen dan hij zegt, daar heeft niemand wat aan. Join gewoon een andere squad als het je niet zint. Sommige squad leaders zijn heel verdedigend ingesteld, andere zijn aanvallend. Sommige pakken alles voor de voet op, respawn points, vernietigen van tanks, etc. Andere laten zich leiden door de Commander en gaan de hele ronde verdedigen als de Commander dat zegt, ongeacht wat er allemal op de map gebeurt.
Join dus gewoon een andere squad of begin je eigen en laat het discussieren en 'ongehoorzaam zijn' achterwege, dat is veel leuker voor de andere spelers in de squad en de squad leader zelf. De squad leader laat zich toch niet ompraten.
Zo, weer genoeg zo

. Beantwoordt iemand nog even mijn vragen in mijn eerdere post? Ik wil wel eens een commander spelen.
[
Voor 10% gewijzigd door
RetepV op 15-06-2005 18:03
]