Nou, ik heb het ook eens geprobeerd.
Mijn allereerste impressies waren wat minder, voornamelijk door dat irritante EA logo filmpje dat niet te skippen is, dat verplcihte registreren (wat echt nergens op slaat), en slechte performance (heb voor mijn systeem een aantal dingen op low gezet, rest op medium, maar ziet er toch nog wel goed uit), lange laadtijden van 5 minuten.
Maar eenmaal in het spel is het toch wel erg cool. Het geeft zo'n kick om als amerikaantje met zo'n volle Blackhawk heli rond te vliegen n dan die arabieren neer te maaien met die miniguns.
Wat ik wel jammer vind is dat het maar 64 spelers is maximaal? Joint Operations had er 128? Kan iemand die zowel Joint Operations als BF2 heeft gespeeld misschien vertellen welke beter is?
Trouwens, ik heb nu al een aantal dagen geprobeerd om een beetje fatsoenlijk te leren vliegen met de heli en de Harrier/JSF (wat het ook is, ik weet dat ze beiden IRL verticaal op kunnen stijgen) maar ik het lukt nog niet echt goed. Ik gebruik een toetsenbord, BTW.
Met de heli kan ik maar heel erg traag landen. Die aanvalsheli's kan ik niet stil houden in de lucht, ik kan ze niet laten zweven. Om een doel te raken moet je de neus naar beneden richten, en dan ga je automatisch vooruit...
Met die Harrier/JSF kan ik ook niet zweven, en al helmaal niet weer op dat vliegdekschip landen. Vooral ook een raketaanval op een gronddoel is erg moeilijk omdat je dan in de richting van de grond moet vliegen, en dan boor ik mijzelf nogal vaak in de grond. Korte draaien/bochten maken is ook moeilijk.
Die superhoge hijskraan in het midden van de map is trouwens wel een vette campplaats

. Ik was Amerikaan en ik had uit verveling die hijskraan beklommen, ondertussen was het control point al weer overgenomen door die arabieren. Ik lig zo boven op die hijskraan en ik knalde iets van 5 van die gasten neer met de M16/Beretta voordat mijn ammo op was en ze doorhadden waar ik zat.. Toen ik afgeschoten werd donderde ik ook dat hele eind naar beneden

.
Wel wat jammer van het schademodel trouwens. Als je met je tank/auto over een heuvel/hobbel heenrijdt krijg je schade, en tanks kunnen ook niet een verkeersbord omver rijden? Als je anti tank bent moet je iets van 4 van die raketten afschieten op een tank voordat je die tank dood hebt?
Maar ik vind het wel een erg cool spel, misschien ga ik het wel kopen, ook al haat ik EA nog zo hard. Natuurlijk is er alleen maar een dedicated server versie voor Linux, Linux servers mogen de Windows gebruikers wel bedienen, maar meedoen ho maar! Geldwolven bij EA :(! Maar dan kan ik beter ook maar gelijk een nieuwe PC kopen

... Mijn Athlon XP 2500+ met GF 5900XT en 512 MB RAM trekt het niet zo goed.
EDIT: wat betreft die 512 MB RAM, bij mij duurt het laden ook erg lang en speelt het verder wel oké, maar als ik dan bijvoorbeeld in een vliegtuig zit en er is veel actie dan daalt de framerate ff naar iets van 1 fps voor een klein aantal seconden. Na een klein aantal seconden is het wel weer weg, maar die seconden zijn genoeg om je vliegtuig te laten crashen

.
[
Voor 12% gewijzigd door
Anoniem: 107502 op 13-06-2005 22:38
]