Beauty is in the eye of the beerholder
http://www.kieskeurig.nl/...16636C1256F59006CB258.htm
[ Voor 19% gewijzigd door cool0 op 04-07-2005 16:09 ]
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Ik heb deze ook op het oog gehad, deze heeft echter géén DVI aansluiting, in tegenstelling tot zijn 32" broertje. Bij deze laatste kun je ook de speaker verwijderen óf als centerspeaker gebruiken.cool0 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:09:
De Sharp LC-26GA5E is nu 799 Euro! Deze tv ondersteunt HDTV heeft een DVI aansluiting is Full RGB 16Ms beeld etc. Ik zou eerder voor deze sharp gaan dan de Mycom lcd ook omdat sharp 3 jaar garantie geeft.
http://www.kieskeurig.nl/...16636C1256F59006CB258.htm
Hij heeft overigens wel een echte audio output, zonder scart adapters te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door DyStiC op 04-07-2005 16:22 ]
Verwijderd
1. Laptop ( draait in 1400x1050 60hz )
2. laptop + LCD tv ( draaien in 1280x768 60 hz )
3. LCD tv ( draait in 1280x768 60 hz )
Alleen is het beeld op het scherm van de LCD tv bij 2 en 3 +/- 4 mm naar links verschoven. Ik zou graag weten hoe dit juist is te krijgen en of het ook kan dat mijn laptop in 1400x1050 staat en de tv in 1280x786 en beide juist zijn weergegeven.
In het menu zit ergens een auto beeld functie, gaat het boeltje lekker trillen en schiet perfect op de plaatsgreenlizzard schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:12:
Ik heb een VGA kabel aangeschaft en aangesloten op mijn lcd tv (26")en mijn 15"laptop ( ati radeon mobility 9700 128 MB met nieuwste Omega-drivers ). Heb heel veel moeten klooien, want had steeds problemen met out of range en no signal. Nu ben ik zover dat ik kan schakelen via een toets op mijn laptop naar:
1. Laptop ( draait in 1400x1050 60hz )
2. laptop + LCD tv ( draaien in 1280x768 60 hz )
3. LCD tv ( draait in 1280x768 60 hz )
Alleen is het beeld op het scherm van de LCD tv bij 2 en 3 +/- 4 mm naar links verschoven. Ik zou graag weten hoe dit juist is te krijgen en of het ook kan dat mijn laptop in 1400x1050 staat en de tv in 1280x786 en beide juist zijn weergegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 04-07-2005 19:50 ]
De beugel die ik had gekocht werkt ook perfect. Zoals anderen al hadden gemeld moest ik ook M5 schroefjes halen, omdat de M4 die erbij zit gewoon niet past.
Dat zag ik op dezelfde pagina als waar jij nu naar toe linkt...DyStiC schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:21:
[...]
Waar zie je dat dan? op de site van MyCom staat de 32" voor € 1098,- en de 26" voor € 797,-
@Hellbeast; wat voor videokaart had je nou? en is het al gelukt om het scherm op hogere resolutie te krijgen dan 1024x768? aangezien ik hier meerdere keren heb gelezen dat ATi videokaarten nogal lastig doen icm dit scherm ben ik wel nieuwsgierig.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Dat vind ik dus onzin. Als je met je neus op het scherm zit zoals bij een monitor, dan is DVI vaak iets scherper. Bij een TV scherm waar je vrijwel altijd op een afstandje zit is het verschil tussen VGA analoog en DVI te verwaarlozen. Om daar nou een scherm op af te wijzen......Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:31:
De gehele ga5e series heeft geen digitale ingang, de ga4 en ga3e wel, de nieuwe serie die in augustus komt heeft dat weer wel. Niet geschikt als monitor deze serie dus...waarschijnlijk wel wat beter beeld.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:13:
Exirion> typo, ik bedoelde HD! Excuus...vga ziet er op zich iets minder uit dan dvi, maar prima al htpc voorlopig
nou dat vind ik dus onzin.. dat is hetzelfde zeggen als dat composiet en rgb te verwaarlozen is.Exirion schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:31:
[...]
Dat vind ik dus onzin. Als je met je neus op het scherm zit zoals bij een monitor, dan is DVI vaak iets scherper. Bij een TV scherm waar je vrijwel altijd op een afstandje zit is het verschil tussen VGA analoog en DVI te verwaarlozen. Om daar nou een scherm op af te wijzen......
op afstand zal het verschil altijd minder zijn, maar ik vind DVI wel zeker de moeite waard.. een lcd zonder dvi hoef ik nie...
Verwijderd
Dat is een totaal ander verhaal. VGA analoog is al een RGB signaal en als een videokaart een goed signaal afgeeft en de monitor goed gesynct is op dat signaal dan is de meerwaarde van DVI zeer gering. Sterker nog, Radeon kaarten doen af en toe zo maf met DVI dat ik tegenwoordig naar volle tevredenheid met analoog VGA draai.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:23:
nou dat vind ik dus onzin.. dat is hetzelfde zeggen als dat composiet en rgb te verwaarlozen is.
[/quote]
Sja, kortzichtig dus. Ik beoordeel LCD TV's liever op andere dingen. Er zijn zoveel andere factoren die 100 keer zoveel invloed op de beeldkwaliteit hebben dat het dwaas is om een scherm niet te willen omdat er geen DVI support op zit. Al helemaaaaal omdat je bij een LCD TV niet op een halve meter afstand gaat zitten. Een hot pixeltje is bij een LCD TV met 1368x768 op 1 meter ook al praktisch niet meer zichtbaar.op afstand zal het verschil altijd minder zijn, maar ik vind DVI wel zeker de moeite waard.. een lcd zonder dvi hoef ik nie...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Beetje onzinnig om nu deze prijs te betalen terwijl hij al 2x in de aanbieding is geweest
Volgende actieperiode is vanaf 18 juli.bureno schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:40:
Hij staat nu inderdaad weer voor 1098 op de mycom site... Ben eventueel van plan om de 32" aan te schaffen, wanneer komt de volgende actieweek?
Beetje onzinnig om nu deze prijs te betalen terwijl hij al 2x in de aanbieding is geweest
Ik snap ook niet waarom hij nu weer boven de €999 is gaan zitten
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Wanneer je hem koopt zeik je toch ook niet wanneer ie weer duurder geworden is. Dan weet je dat je een goede keuze gemaakt hebt
Zo is het nu eenmaal in de wereld van elektronica. En nee, weet ook niet waarom ie nu boven de 1000 euro is. Week wachten en hij' s weer 999
Inderdaad, ben ik wel benieuwd naar, kunnen we die waarden vergelijken en bekijken. (Ben zelf geen ster in het vinden van een mooie instelling)BARACUS schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:54:
misschien leuk als mensen hier hun beeld instelling posten, contrast etc. nummers, beeld warmte etc.
Plaatje overdag van mijn scherm (De 32 inch) met Pulp Fiction in actie(beetje bewogen):

[ Voor 27% gewijzigd door wimpie007 op 11-07-2005 17:51 ]
Helaas zat er geen kabelaansluiting aan, ik wilde wel een keer zelf zien hoe tv eruit ziet op zo'n scherm...
Een Volkswagen rijdt vaak ook wat beter dan een Kiabureno schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:44:
Net bij Mycom Breda geweest, daar stonden de Samsung en Mycom 32" boven elkaar. Er werd een promofilmpje gedraaid, dit zag er op de Samsung een stuk helderder/scherper uit. De Mycom leek wat doffer qua beeld... Is dit slechts een kwestie van het toestel goed instellen?
Het prijsverschil moet ergens vandaan komen he.
Verwijderd
Verwijderd
Kijk ook ff hoe ze zijn aangesloten, want in Utrecht hebben de 26, 32 en de Samsung op een dvd-speler staan, de mycom's via scart en s-vhs, en de s-vhs op composiet. En ik vind de samsung veel minder mooi. Het scherm heeft ook meerdere kleur instellingen natuurlijk.bureno schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:44:
Net bij Mycom Breda geweest, daar stonden de Samsung en Mycom 32" boven elkaar. Er werd een promofilmpje gedraaid, dit zag er op de Samsung een stuk helderder/scherper uit. De Mycom leek wat doffer qua beeld... Is dit slechts een kwestie van het toestel goed instellen?
Helaas zat er geen kabelaansluiting aan, ik wilde wel een keer zelf zien hoe tv eruit ziet op zo'n scherm...
Overigens wil ik als een modje deze wat eerder wil dichtgooien wel eerder een nieuw topic openen, ik zal er vanavond een mod over mailen.
Hoewel een Kia Sorrento van mijn schoonpaps ook wel erg fijn rijd, so your point is???Exirion schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:50:
[...]
Een Volkswagen rijdt vaak ook wat beter dan een Kia
Het prijsverschil moet ergens vandaan komen he.
Verwijderd
Had een offerte voor een 32" lcd van mycom omdat deze tv uitverkocht was. Dit was in de actie periode op een vrijdag. Dinsdag bellen ze me op dat die voorradig was. Toen heb ik hun gemeld dat ik niet in de mogelijkheid was om de tv die week op te komen halen. dat was geen probleem zij de verkoper en heeft een notitie gemaakt op de bon. Kom ik vandaag week later om die tv op te halen verklaren ze me dat ik 1099 moet betalen ipv 999. Dit omdat de offerte verlopen is na 8 dagen. Maar ik had via de telefoon afgesproken dat ik deze week die tv zou ophalen en dat stond ook op de bon. De verkoper zij hierop dat die verkoper dit niet had mogen doen en dat ik 1099 moest gaan betalen. nou ik dacht het dus niet. Heb ik vandaag een mail gestuurd naar MyCom service en het zal me benieuwen wat ze zeggen. Het is gewoon te zot dat een klant de dupe wordt van een verkoper die de regels van mycom niet weet. Dus ik wacht even af.
Maar op dit moment geen MyCom voor mij en ga wel ergens anders mijn spullen halen al is het daar misschien duurder dan weet ik teminste dat ze me niet naaien.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
Verwijderd
Verwijderd
Groetjes Franky
Omdat er van de tientallen miljoenen TV's die er in ons land verkocht zijn een paar in de fik zijn gevlogen? De kans dat je morgen onder een auto ligt is groter dan dat je TV reur gaat doen denk ikVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:26:
Ik vind dit toch een geruster gevoel als ie helemaal uit staat ben niet zo kapot van de stand-by stand.
Verwijderd
Dit is dan ook meer iets voor de shopsurvey en niet voor dit topic, maar goed, dat is even off-topic.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:06:
Lang verhaal
Ik heb nu een 28" philips crt breedbeeld, 100hz maar verder weing spannends. Was jaartje geleden zo'n 500 euro. Verder heb ik via casema digitale tv.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:26:
Ik heb de 32"versie sinds vrijdag in huis en ben er heel tevreden over superbeeld zowel tv als dvd.
Zou ik er met de 32" mycom lcd toch niet op achteruit gaan qua beeldkwaliteit? En dan vooral tv, dvd geloof ik wel dat dit er prima uitziet... ik zit zo'n 2.5m van 't scherm
Wat me in de winkel opviel was dat de 28" helderder beeld gaf dan de 32" versie. Deze stond zowel met contrast als brightness al op 100. Klopt het dat de 32" minder helder is of mag dit niet uitmaken? (specs zijn 'tzelfde op dat gebied toch?)
[ Voor 22% gewijzigd door bureno op 12-07-2005 13:49 ]
ik had me tv gereserveerd voor de oude prijs. kwam ik em halen de week er na en toen was er net een actieprijs. dus ik me reserveringsnummer genoemd en toen moest ik de oude prijs betalen. wilde ik tuurlijk niet, reservering ingetrokken en gewoon een tv uit het magazijn genomen (de actieprijs betaalt). tsja, ligt gewoon aan de welwillendheid van de verkoper ('regels zijn regels').Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:06:
Ben zeer teleurgesteld in MyCom.
Had een offerte voor een 32" lcd van mycom omdat deze tv uitverkocht was. Dit was in de actie periode op een vrijdag. Dinsdag bellen ze me op dat die voorradig was. Toen heb ik hun gemeld dat ik niet in de mogelijkheid was om de tv die week op te komen halen. dat was geen probleem zij de verkoper en heeft een notitie gemaakt op de bon. Kom ik vandaag week later om die tv op te halen verklaren ze me dat ik 1099 moet betalen ipv 999. Dit omdat de offerte verlopen is na 8 dagen. Maar ik had via de telefoon afgesproken dat ik deze week die tv zou ophalen en dat stond ook op de bon. De verkoper zij hierop dat die verkoper dit niet had mogen doen en dat ik 1099 moest gaan betalen. nou ik dacht het dus niet. Heb ik vandaag een mail gestuurd naar MyCom service en het zal me benieuwen wat ze zeggen. Het is gewoon te zot dat een klant de dupe wordt van een verkoper die de regels van mycom niet weet. Dus ik wacht even af.
Maar op dit moment geen MyCom voor mij en ga wel ergens anders mijn spullen halen al is het daar misschien duurder dan weet ik teminste dat ze me niet naaien.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
[ Voor 3% gewijzigd door marco_sire op 13-07-2005 12:37 ]
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Dit is het 26" model van LG, zou dan het panel hetzelfde zijn als de mycom 26" (dat ook een LG/philips panel heeft)
Ik sta namelijk op het punt een 26" hdtv te kopen, en het design van de LG spreek me meer aan dan de Mycom... Maar van de Mycom weet ik ondertussen dat mensen tevreden zijn, over de 26LZ50 vind ik weinig gebruikerservaringen.
http://www.kieskeurig.nl/...13180C1256EB20054AB4A.htmVerwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:31:
Heeft toevallig iemand ervaring met de LG RZ-26LZ50?
Dit is het 26" model van LG, zou dan het panel hetzelfde zijn als de mycom 26" (dat ook een LG/philips panel heeft)![]()
Ik sta namelijk op het punt een 26" hdtv te kopen, en het design van de LG spreek me meer aan dan de Mycom... Maar van de Mycom weet ik ondertussen dat mensen tevreden zijn, over de 26LZ50 vind ik weinig gebruikerservaringen.
maran
Je kunt het ook doen omdat hij dan helemaal geen stroom meer gebruiktExirion schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:34:
[...]
Omdat er van de tientallen miljoenen TV's die er in ons land verkocht zijn een paar in de fik zijn gevlogen? De kans dat je morgen onder een auto ligt is groter dan dat je TV reur gaat doen denk ik
Ook al is dat niet veel.
Verwijderd
Tuurlijk, hoe ik die over het hoofd kon zien
Best een lekker scherm dus...
Maar met een pixelgarantie van 69€

Het zal een beetje afhangen van de kwaliteit van je oude TV. Zo was op mijn oude Aristona TVD aanmerkelijk beter dan analoge ontvangst. Echter, als ik nu op basis van de Mycom 32" TVD zou kunnen proefdraaien, zou ik TVD denkelijk niet nemen. Of de kwaliteit verloren gaat kan ik niet zeggen, maar in elk geval wordt matige kwaliteit niet meer verdoezeld door een matig beeld.bureno schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:53:
[...]
Ik heb nu een 28" philips crt breedbeeld, 100hz maar verder weing spannends. Was jaartje geleden zo'n 500 euro. Verder heb ik via casema digitale tv.
Zou ik er met de 32" mycom lcd toch niet op achteruit gaan qua beeldkwaliteit? En dan vooral tv, dvd geloof ik wel dat dit er prima uitziet... ik zit zo'n 2.5m van 't scherm
Wat me in de winkel opviel was dat de 28" helderder beeld gaf dan de 32" versie. Deze stond zowel met contrast als brightness al op 100. Klopt het dat de 32" minder helder is of mag dit niet uitmaken? (specs zijn 'tzelfde op dat gebied toch?)
Contrast en Brightness staan zeker niet vol open bij mij, en zeker als je in het donker zit te kijken is 'ie dan eerder te fel dan te donker. Overdag heb ik niet meer of minder problemen dan met de oude TV (minder zelfs door minder reflectie
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
tja... spijtigGoedenavond,
Voorlopig (zeker de hele maand juli) blijft de prijs gewoon 797 euro.
Wat er daarna gaat gebeuren durf ik niet te voorspellen.
Met vriendelijke groeten,
Ronald Steenman
MyCom Eindhoven
...

Ik krijg toch een beetje kromme tenen van dit gezeik hoor. LCD TV's zijn in een hele korte tijd bijna in prijs gehalveerd, en dan gaan jullie nog zitten miepen dat een TV ineens 100 euro duurder is of een maandje niet meer in prijs gaat verlagen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:23:
Slecht nieuws voor wie op een prijsdaling van de 26" aan het wachten is. Ik had gevraagd wanneer er nog eens een actie zou zijn voor de 26", dit was het antwoord:
[...]
tja... spijtig
Moet je niet gaan miepen als een TV of ander apparaat niet heel toevallig 2 keer in 1 maand in de aanbieding komtDyStiC schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:53:
tja sommige mensen hebben nu eenmaal geen geld teveel, ik kan me goed voorstellen als een tv eerder een dikke 100 euro goedkoper is geweest, je hem nu niet gaat kopen maar wacht tot hij weer in de aanbieding komt.

Verwijderd
Moet moeilijk zijn om goed schoeisel te vindenExirion schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:33:
[...]
Ik krijg toch een beetje kromme tenen van dit gezeik hoor. LCD TV's zijn in een hele korte tijd bijna in prijs gehalveerd, en dan gaan jullie nog zitten miepen dat een TV ineens 100 euro duurder is of een maandje niet meer in prijs gaat verlagen.
Voor sommige mensen is 100€ echt wel veel geld hoor, dus een prijs van 800€ of 700€ is een wereld van verschil. Toch logisch dat sommige mensen dan hopen dat er snel weer een actie komt

Ik verbaas me er niet over dat 100 euro veel geld is, maar wel over deze naieve instelling die je schetst.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:29:
Voor sommige mensen is 100€ echt wel veel geld hoor, dus een prijs van 800€ of 700€ is een wereld van verschil. Toch logisch dat sommige mensen dan hopen dat er snel weer een actie komt
Ik heb altijd Philips tv's gehad en vind deze ook het beste beeld geven. Daarom heb ik de Mycom LCD TV op het oog en de Philips 26PF5320 of de 32PF7320/10. Ik heb nu een 28" televisie en wil eigenlijk wel weer een net zo grote. Ook met het oog op de toekomst. Nu staat ie nog wel in mijn slaapkamer, maar als ik over een paar jaar een huis koop dan moet ik daar ook fatsoenlijk tv kunnen kijken, dus kleiner is eigenlijk geen optie.
Goed. De Philips tv is daarintegen wel duurder dan de Mycom, maar hij is HD TV ready. Daarnaast heeft hij een contrastverhouding : 600:1 en een LCD WXGA Active Matrix TFT.
Welke zou meer waar voor zijn geld bieden, de Mycom of de Philips?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Voor iets meer geld dan die 32PF7320/10 heb je de 32PF9976. Die heb ik zelf en ik kan 'm je erg aanraden. Geldt nogsteeds als beste in z'n klasse. Contrast en kleuren zijn dik in orde.rimave schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:15:
Ik ben ook al een beetje rond aan het neuzen naar een andere tv, omdat mijn huidige het waarschijnlijk niet lang meer volhoud. Het beeld trekt namelijk af & toe geel en rood weg.
Ik heb altijd Philips tv's gehad en vind deze ook het beste beeld geven. Daarom heb ik de Mycom LCD TV op het oog en de Philips 26PF5320 of de 32PF7320/10.
In ieder geval zou ik zeker wat meer geld uitgeven voor een echt goeie TV, want je koopt 'm toch wel voor een tijdje.
Verwijderd
Verwijderd
De MyCom LCD is ook HD-TV voorbereid: niet op de meest optimale resolutie, maar hij interpoleert de uitzending zodat ie in de resolutie past. Het contrast van de MyCom LCD is meer dan voldoende! Daarnaast geeft het scherm een mooi helder beeld. En een LCD WXGA Active Matrix TFT... Dat is dus een Liquid Crystal Display breedbeeld met een paneel met een lage response tijd, maar is dat niet wat elke LCD TV heeft dan? Of... Zou Philips hier weer marketing mumbo-jumbo... ja... ik denk het wel...rimave schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:15:
Ik ben ook al een beetje rond aan het neuzen naar een andere tv, omdat mijn huidige het waarschijnlijk niet lang meer volhoud. Het beeld trekt namelijk af & toe geel en rood weg.
Ik heb altijd Philips tv's gehad en vind deze ook het beste beeld geven. Daarom heb ik de Mycom LCD TV op het oog en de Philips 26PF5320 of de 32PF7320/10. Ik heb nu een 28" televisie en wil eigenlijk wel weer een net zo grote. Ook met het oog op de toekomst. Nu staat ie nog wel in mijn slaapkamer, maar als ik over een paar jaar een huis koop dan moet ik daar ook fatsoenlijk tv kunnen kijken, dus kleiner is eigenlijk geen optie.
Goed. De Philips tv is daarintegen wel duurder dan de Mycom, maar hij is HD TV ready. Daarnaast heeft hij een contrastverhouding : 600:1 en een LCD WXGA Active Matrix TFT.
Welke zou meer waar voor zijn geld bieden, de Mycom of de Philips?
Dat is wat je zelf wil geloven als je keihard ontkent dat duurdere LCD's in bepaalde opzichten echt wel beter zijnVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:06:
Of... Zou Philips hier weer marketing mumbo-jumbo... ja... ik denk het wel...

Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 22:45 ]
Zover ben ik het ook wel met je eens ja.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:41:
maar je krijgt met het MyCom scherm wel the most bang for the buck. En ik denk dat er hier velen zijn die het met me eens zijn.
Verwijderd
Dat ligt er m.i. ook aan WAAR je het koopt. Mycom is bijvoorbeeld geen zaak waar ze bagger kwalitieit producten verkopen ( ik heb ze in ieder geval nog niet ontdekt)Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:06:
Toch vind ik goedkoop vaak nog steeds duurkoop, ik koop liever zekere kwaliteit, en geen onverwachte tegenslagen op welk gebied dan ook, je betaalt vaak veel meer voor een klein beetje extra, maar dat heb ik er tot zekere hoogte voor over,daarna komt het vaak neer op overbodige functies of supermooie designs etc.
Onverwachte tegenslag houd je altijd. Zeker bij LCD tv waarbij de kans aannemelijk is dat je vroeg of laat met weigerende pixels te maken krijgt.
Vooralsnog doet mijn Mycom 32" niet onder voor zijn duurdere variante van andere fabrikanten + het feit dat ik 2 jaar garantie heb. Al weet ik niet of Philips dat bijvoorbeeld ook geeft.
Geen commentaar
Verwijderd
Bij Philips staat de PC-connectivity ergens onderaan het lijstje. Hoe ik dat weet? Ben een Philips developer en mijn collega werkt aan deze panelen. Dus 1:1 op native resolutie (of bijna native) kennen ze daar niet voor bijna alle modellen. Dus... HTPC met Philips: forget it.
Ze bieden hooguit 1024x768 of 2048x1024 (en dit is dus NIET 1:1).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 08:54 ]
Verwijderd
Zeker mee eens, ik bedoelde meer de daewoo en finluxes van deze wereld!robbydw schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:59:
[...]
Dat ligt er m.i. ook aan WAAR je het koopt. Mycom is bijvoorbeeld geen zaak waar ze bagger kwalitieit producten verkopen ( ik heb ze in ieder geval nog niet ontdekt)
Onverwachte tegenslag houd je altijd. Zeker bij LCD tv waarbij de kans aannemelijk is dat je vroeg of laat met weigerende pixels te maken krijgt.
Vooralsnog doet mijn Mycom 32" niet onder voor zijn duurdere variante van andere fabrikanten + het feit dat ik 2 jaar garantie heb. Al weet ik niet of Philips dat bijvoorbeeld ook geeft.
Hyundai HPT-4241 42" plasma

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81971&productType=1
Huh deze was nog geen 2 maanden geleden 1499 als ik het me goed herinner._Brake_ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:53:
En nu voor - €1000 (€989)
Hyundai HPT-4241 42" plasma
[afbeelding]
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81971&productType=1
Ken je nagaan hoeveel winst er ooit op gemaakt is, wat niet wegneemt dat dit goede ontwikkelingen zijn. Gewoon een derde van de prijs af in twee maanden.
Geen commentaar
Zit je toevallig in Brugge? Heb contact met 2 collega's van je gehad over een PC connectivity issue.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:54:
Over die Philips:
Bij Philips staat de PC-connectivity ergens onderaan het lijstje. Hoe ik dat weet? Ben een Philips developer en mijn collega werkt aan deze panelen. Dus 1:1 op native resolutie (of bijna native) kennen ze daar niet voor bijna alle modellen. Dus... HTPC met Philips: forget it.
Ze bieden hooguit 1024x768 of 2048x1024 (en dit is dus NIET 1:1).
Verwijderd
Nee. Ik zit in een totaal andere sector van PhilipsExirion schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:29:
[...]
Zit je toevallig in Brugge? Heb contact met 2 collega's van je gehad over een PC connectivity issue.
Waar ik ken ze wel ja. De jongens in Eindhoven (en elders) maken de modules, waarbij ze in Brugge alles in elkaar puzzelen en de bugs eruit halen.
In elk geval werd ik niet echt vrolijk van die verhalen die ik uit die hoek heb gehoord.
Ik ookVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:54:
Nee. Ik zit in een totaal andere sector van Philips
Same here, maar dit lijkt me niet de aangewezen plek om dat te gaan bespreken. Ik weet iig dat de beperking ligt bij de maximale frequentie waarmee het Viper platform van PS overweg kan.Waar ik ken ze wel ja. De jongens in Eindhoven (en elders) maken de modules, waarbij ze in Brugge alles in elkaar puzzelen en de bugs eruit halen.
In elk geval werd ik niet echt vrolijk van die verhalen die ik uit die hoek heb gehoord.
Hoooooo bedrijfs gevoelige info??Exirion schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:10:
[...]
Ik ook
[...]
Same here, maar dit lijkt me niet de aangewezen plek om dat te gaan bespreken. Ik weet iig dat de beperking ligt bij de maximale frequentie waarmee het Viper platform van PS overweg kan.
Geen commentaar
Mwah, meer zoiets als een publiek geheim
Verwijderd

* Teletekst
* Geheugen voor 100 kanalen
* 2 x 10W interne speakers
* Progressive scan 480 l/p, 720p, 1080i
* 16:9, 4:3, Zoom en Panorama
Merk MyCom
Type 4201S
Schermgrootte 42 inch
Resolutie 852 x 480
Apect ratio 16:9
Helderheid 1000 cd/m²
Contrast 3000:1
2 jaar on-site garantie, LG/Philips panel, en dankzij de zwarte rand oogt het beeld groter, en geeft het het scherm een veel betere uitstraling dan altijd dat kleffe zilver.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:24 ]
Wat voor ingangen zitten er op? Ook DVI?
[ Voor 15% gewijzigd door Mediacj op 18-07-2005 21:47 ]
Verwijderd
Uiteraard zijn ook voor deze plasma zaken als extra speakers en muurbeugels beschikbaar. De garantie is dus 2 jaar on-site maar is voor uit mijn hoofd 150 euro uit te breiden naar 3 jaar.
Maar we gaan nu off-topic vrees ik. Ik wil op zich best wel een appart topic starten over deze plasma, maar ik weet niet of dat een beetje gaat lopen? Als er behoefte aan moeten mensen dat even zeggen, dan ga ik die maken.
Ok alvast bedankt!
Ik had er al naar gezocht, zie het eventueel wel verschijnen.
Ik heb de tv vandaag bij mycom gezien, heel mooi hoor en zeker met die zwarte rand.
[ Voor 84% gewijzigd door Mediacj op 20-07-2005 23:12 ]
Verwijderd
Ik doe hetzelfde wel voor de MyCom LCD's trouwens. Ik msg een modje of dat deze dicht kan als ik een topic op zet heb.
Update 19-7:
Helaas niet aan toegekomen, het was enorm druk vandaag, misschien morgen als ik er aan denk.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 20:10 ]
Ik plaats hier even mijn vraag omdat dit topic nog in leven is :-) :
Ik heb momenteel een 67 cm thomson LCD tv aan de huiskamermuur hangen. Nu was ik van plan om deze naar mijn slaapkamer te verhuizen ergens aan het einde van het jaar ipv mijn kleine 37 cm tv'tje. Nadat deze vorige week ter ziele is gegaan lijkt het me een goed moment om dit proces eens wat te ehh versnellen
Nu ben ik een tijdje uit de LCD
Sorry voor het kleeiin beetje off topic gaan
Ik zou eens op www.kieskeurig.nl gaan kijken en daar eens bekijken wat er op dit moment populair is, Hier heb je gelijk een duidelijk overzicht van welke technieken de TV's al dan niet hebbenxon schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:33:
Hi all,
Ik plaats hier even mijn vraag omdat dit topic nog in leven is :-) :
Ik heb momenteel een 67 cm thomson LCD tv aan de huiskamermuur hangen. Nu was ik van plan om deze naar mijn slaapkamer te verhuizen ergens aan het einde van het jaar ipv mijn kleine 37 cm tv'tje. Nadat deze vorige week ter ziele is gegaan lijkt het me een goed moment om dit proces eens wat te ehh versnellen![]()
Nu ben ik een tijdje uit de LCDscene geweest en vraag me af wat nu op dit moment de nieuwe generatie tv's is. Ik wil natuurlijk meteen mee profiteren van de nieuwste technieken en niet een oud panel kopen in een ander schilletje. Dus vroeg mij af of iemand wat echte nieuwe merken/types kan noemen.
Sorry voor het kleeiin beetje off topic gaan
Geen commentaar
Winst op die schermen? Die aktie van een paar weken terug bij de mediamarkt van 999 voor een 42" plasma was met -10% winst. (oftewel verlies) Mycom verliest hiermee dus ook dik knaken.... ze hebben er wel een dikke publicicteitsstunt mee uiteraard. Maar het verklaard ook wel waarom dat ze maar 3/4 stuks per filiaal hebbenrobbydw schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:04:
[...]
Huh deze was nog geen 2 maanden geleden 1499 als ik het me goed herinner.
Ken je nagaan hoeveel winst er ooit op gemaakt is, wat niet wegneemt dat dit goede ontwikkelingen zijn. Gewoon een derde van de prijs af in twee maanden.
Verwijderd
Voor de lcd twijfelaar: er zijn inmiddels redelijk veel goed lcd tv's, de betaalbare goede varianten zijn naast deze mycom die ik niet ken de nieuwe series van samsung, lg en jvc. De rest is gelijk een stuk duurder!
Hij is niet echt beter en inderdaad hetzelfde maar de vormgeving is mooier en hij heeft wel DVI.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:45:
Het grappige is dat hier wordt beweerd dat het mycom scherm zoveel beter is dan dat hyundai scherm, en volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde. Dat plaatje van de mycom plasma komt precies overeen met de hyundai plasma die ik in de media markt heb gezien?!
Maar volgens mij is het scherm al niet meer te koop, hij is van de Mycom site verdwenen.

Plz laat het niet waar zijn !!
Maak je niet druk, d'r komen heus wel weer andere aanbiedingen... geduldFusion_XT schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:59:
Hij is idd van de site verdwenen !, ik hoop dat dit tijdelijk is want ik wil hem eind september gaan halen !
![]()
Plz laat het niet waar zijn !!
Overigens is de Mycom 32" LCD dus ook van de site weg, maar het is mij niet helemaal duidelijk of jullie deze al bedoelden (ik lees nl. Mycom plasma)
[ Voor 20% gewijzigd door Sebje op 30-07-2005 09:42 ]
Laat ik jullie dan maar alvast een klein beetje helpen. Zodra een product bij MyCom niet meer leverbaar is via de website (dus uit het Centrale Magazijn) wordt ie van de site afgehaald. Dit om klanten te moeten teleurstellen (als ie er nog wel opstaat, want men gaat er dan vanuit dat ie nog leverbaar is), en vanwege de vele reacties op zo'n product.Sebje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:41:
[...]
Maak je niet druk, d'r komen heus wel weer andere aanbiedingen... geduld
Overigens is de Mycom 32" LCD dus ook van de site weg, maar het is mij niet helemaal duidelijk of jullie deze al bedoelden (ik lees nl. Mycom plasma)
De Hyundai's zijn niet meer leverbaar, dwz alles is op in elke winkel. De MyCom plasma's zijn er nog wel. Slechts enkele stuks, Utrecht, Ceintuurbaan, Eindhoven hebben ze sowieso nog staan.
Ow sorry ik bedoelde dus de 32'' LCD ....Sebje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:41:
[...]
Maak je niet druk, d'r komen heus wel weer andere aanbiedingen... geduld
Verwijderd
Komende 2 weken de LCD's in de aanbieding!
26" = €699,-
32" = €999,-
Muurbeugel: €69,95
En gelden die prijzen voor de oude of de nieuwe versie?
[ Voor 38% gewijzigd door jaguarxj16 op 31-07-2005 12:23 ]
Verwijderd
Zoals ik al zei: de nieuwe plasma komt binnenkort, als ie er is, maar ik er wel een niet "het grote MyCom plasma topic" over.
echt top scherm ik gebruik em nu altijd om te computeren, windows is een stuk mooier geworden dan met mijn ouwe crt bak...(wat wel een gaar merk was ;p)
gamen gaat ook zeer goed, san andreas is zeer leuk met zijn breedbeeld instelling
bf2 ook zeer stoer, in een jet rondvliegen met groot scherm, niet in breedbeeld want dan vervormt het...
Oh ja, tv kijken is ook leuk
Verwijderd
Hmmm, vorige week maandag heb ik die 32 inch gekocht voor € 1098,-Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:46:
MyCom plasma's zijn dus volledig uitverkocht, al een aantal dagen. Maar niet getreurd: deze aanbieding was een sell-out van de laatste stock. Er komt een nieuw model aan. Ik heb begrepen komende vrijdag, maar dat vind ik zelf een vreemd moment, dus we kijken wel.
Komende 2 weken de LCD's in de aanbieding!
26" = €699,-
32" = €999,-
Muurbeugel: €69,95
Wanneer gaat die aanbieding in dat je weet? Anders breng ik hem morgen nog terug en ga voor die nieuwe of ik ga kijken of ik er ook nog wat geld terug krijg...
Waarom niet gewoon in breedbeeld resolutie draaien dan? hoef je ook niets op te rekken.Shva schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:25:
bf2 ook zeer stoer, in een jet rondvliegen met groot scherm, niet in breedbeeld want dan vervormt het...
Verwijderd
Zaterdag kwam ik het foldertje met de akties van de komende 2 weken tegen. Ben meteen gaan kijken op de site: 26" was nog steeds de oude prijs, de 32" was zaterdag al nergens te bekennen op de sitellpineapple schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:51:
32 lcd scherm staat nu ook niet meer op de site! Ook uitverkocht?
Vandaag, maandag, is de 26" verlaagd naar 699 (de aktieprijs) en idd ontbreekt de 32" (nog steeds dus). Ik heb vandaag de 26" besteld via de site. Ik ben netjes opgebeld door mycom, en de TV was op voorraad en zou vandaag nog verzonden worden.
bf2 is alleen voor 4:3 resoluties gemaakt...(las ik in het grote bf2 topic)DyStiC schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:55:
[...]
Waarom niet gewoon in breedbeeld resolutie draaien dan? hoef je ook niets op te rekken.
Inderdaad, ben heel erg blij met die verlaging, ga hem denk woensdag halen als alles mee zitVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
Vandaag, maandag, is de 26" verlaagd naar 699 (de aktieprijs) en idd ontbreekt de 32" (nog steeds dus). Ik heb vandaag de 26" besteld via de site. Ik ben netjes opgebeld door mycom, en de TV was op voorraad en zou vandaag nog verzonden worden.
Verwijderd
Vanochtend gebeld dat ik vorige week maandag de 32 ince had gekocht, ik krijg toch € 100,- retour
HDTV via mn Xbox is echt al wonderschoon en echt aan te raden!!

Ik had dus dooie pixels, ze zouden ruilen en de verzendkosten vergoeden, mooi toch. Extra duidelijk erbij gezet een ONGEOPENDE doos. Na 3 weken nog niks ontvangen, mailtje en 2 dagen later een scherm

Wat een zooitje die klantenservice
[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 02-08-2005 18:54 ]
Verwijderd
Trouwens, waren het hot pixels of echt dode pixels? Want als je elke lcd met dode pixel gaat terug sturen ben je nog wel even bezig ben ik bang
Dat is wel echt belachelijk, voor zover mij altijd verteld wordt bij de mycom als ik daar een LCD scherm koop (2 keer eerder, maar wel in de winkel) is het binnen 8 100% geld terug of een ander scherm. 120 euro vanwege dagwaarde? Belachelijk, ik hoop dat het lukt om het hele bedrag terug te krijgen.BARACUS schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:53:
Het liefst stuur ik een doos vol dynamiet naar mycom![]()
Ik had dus dooie pixels, ze zouden ruilen en de verzendkosten vergoeden, mooi toch. Extra duidelijk erbij gezet een ONGEOPENDE doos. Na 3 weken nog niks ontvangen, mailtje en 2 dagen later een schermvette beschadigingen op de behuizing WEER een geopenende doos en dooie pixels. Ik dus pissig een nette mail gestuurd dat ik het zat ben en graag mijn geld terug wil. Geen reaktie na 3 dagen, weer mail, 3 dagen later een reaktie met een hele vage inhoud " we hebben uw bankrekening nodig". Weer een mail hoe en wat, wachten wachten vandaag een mail. Trekken ze even lekker 120 euro eraf onder het kopje dagwaarde
nu weer een mail wat voor belachelijke bedoeling dit is. Ook vreemd dat deze mail naar iemand anders ook gestuurd is
![]()
Wat een zooitje die klantenservice
Verwijderd
Ik hoop ook dat hij het bedrag terug kan krijgen. Mijn TV heb ik gister ontvangen, naar mijn idee volledig nieuw. Niet echt op dode pixels gecontroleerd, maar het valt me niet op. Vanavond nog ff een testje draaien. Maar misschien geldt hetzelfde als bij de spaceshuttle: wat niet weet wat niet deertdigitalmind schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:36:
[...]
Dat is wel echt belachelijk, voor zover mij altijd verteld wordt bij de mycom als ik daar een LCD scherm koop (2 keer eerder, maar wel in de winkel) is het binnen 8 100% geld terug of een ander scherm. 120 euro vanwege dagwaarde? Belachelijk, ik hoop dat het lukt om het hele bedrag terug te krijgen.
Nieuwe drivers geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet. Heeft iemand enig idee, of de de DVI poort apart moet enabelen of zo?
Groet,
Carl
ja, deze moet je apart aanzetten, want het is nl. de 2e monitoraansluiting, dus ff een vga monitor aansluiten, opstarten en de 2e monitor aansluiting als hoofdmonitor gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:51:
Vandaag ook de 26" gehaald. Hij komt bij mij aan mijn Mediacenter. Maar dat gaat nog niet helemaal zoals ik dacht. Ik heb de TV met een DVI-D kabel aangesloten aan mijn MediaCenter met een ATI Radeon 9600 kaart. Maar kreeg geen beeld. Toen ik opnieuw opstartte had ik wel beeld bij het opstarten van de BIOS en XP, maar het inlogscherm kreeg ik al niet meer te zien: No Signal
Nieuwe drivers geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet. Heeft iemand enig idee, of de de DVI poort apart moet enabelen of zo?
Groet,
Carl
(rechtermuisknop op bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, weergaves en dan de 2e uitgang aanzetten) dan zou je vervolgens de tv aan moeten kunnen sluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door mace op 03-08-2005 20:03 ]