[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 23.594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe groot het gehele 32 inch toestel is ?

Ik wil het namelijk in een kast kwijt en heb het liefst een zo groot mogelijke beelddiagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:21:
Over die MyCom plasma, ik kan helaas alvast het slechte nieuws brengen: de voorraad hiervan is erg beperkt, en dan praat ik over echt maar 3/4 per winkel..[.....]
[afbeelding]

Merk MyCom
Type 4201S
Schermgrootte 42 inch
Resolutie 852 x 480
Apect ratio 16:9
Helderheid 1000 cd/m²
Contrast 3000:1

2 jaar on-site garantie, LG/Philips panel, en dankzij de zwarte rand oogt het beeld groter, en geeft het het scherm een veel betere uitstraling dan altijd dat kleffe zilver.
Je wilt toch niet meer dan €1000,- voor een tv uitgeven waarvan de resolutie zelfs te laag is om PAL weer te geven?!?!?

[ Voor 21% gewijzigd door pim op 04-08-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
pim schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:41:
[...]

Je wilt toch niet meer dan €1000,- voor een tv uitgeven waarvan de resolutie zelfs te laag is om PAL weer te geven?!?!?
Onzin, je wilt niet weten hoe mooi een film op zo'n tv al kan zijn, bijvoorbeeld via een goede DVD speler.

Die resoluties van die tv's worden straks net zo erg als de megapixel hype op camera's.

Een uitzending wordt niet veel mooier naarmate de zowat resolutie verdubbelt(in beeldpunten totaal), zoals er al veel reviews zijn is 1080i soms al een beetje overdreven omdat het verschil met ene goede dvd al vrijwel niet meer echt te zien is.

[ Voor 44% gewijzigd door Carel op 04-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

[b][message=23910052,noline]Carel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ Onzin, je wilt niet weten hoe mooi een film op zo'n tv al kan zijn, bijvoorbeeld via een goede DVD speler.

Die resoluties van die tv's worden straks net zo erg als de megapixel hype op camera's.

Een uitzending wordt niet veel mooier naarmate de zowat resolutie verdubbelt(in beeldpunten totaal), zoals er al veel reviews zijn is 1080i soms al een beetje overdreven omdat het verschil met ene goede dvd al vrijwel niet meer echt te zien is.
Toch is het geen onzin. Veel goeie LCD TV's hebben beeldverbeterende software om de resolutie te verhogen. Daarmee profiteer je toch wel van een 1368x768 resolutie. Pixel Plus van Philips is er een voorbeeld van. Ziet er een stuk strakker uit dan je met een 8xx bij 5xx resolutie zult halen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:28:
[...]

Toch is het geen onzin. Veel goeie LCD TV's hebben beeldverbeterende software om de resolutie te verhogen. Daarmee profiteer je toch wel van een 1368x768 resolutie. Pixel Plus van Philips is er een voorbeeld van. Ziet er een stuk strakker uit dan je met een 8xx bij 5xx resolutie zult halen.
PixelPlus is toch resolutie opscaler???
Is toch één of ander softwarematig procedé om 100hz artifacten weg te werken.
Beetje blurren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:28:
[...]

Pixel plus zit ook op de 852 plasma's van Philips (de niewere series)

Maar volgens mij zie je vooral profijt bij brakke tv uitzendingen via de kabel, waarbij dit idd scherper lijkt met pixel plus, maar volgens mij heeft het weinig toevoeging voor dikke vette dvd/hdtv uitzendingen.

Maar mijn stelling is dat met een 106 cm monster je toch wel 3 a 4 meter weg zit en zelfs een HDTV uitzending op een wel/niet hdtv plasma scherm dan niet echt veel onderling verschilt (oa bij Correct etc).
Natuurlijk is het wel een verschil, maar voorheen benutte niemand al de kwaliteit van een simpel dvdtje ne nu opeens moet het minimaal 13xx bij nogwat zijn voordat het mooi is, terwijl er naar mijn mening toch nog heel veel goeds onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Trasos schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:05:
PixelPlus is toch resolutie opscaler???
Is toch één of ander softwarematig procedé om 100hz artifacten weg te werken.
Beetje blurren enzo...
PixelPlus is een scala van algorithmen. Digital Natural Motion, Noise Reduction, Dynamic Contrast, Sharpening, etc. En inderdaad die resolutieverhoging. Ik vermoed zelf ook dat er aan kleurcorrectie wordt gedaan want soms valt het op dat wit ineens echt wit is met Pixel Plus terwijl er zonder Pixel Plus een soort kleurwaas over lijkt te hangen.
Carel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:13:
Maar volgens mij zie je vooral profijt bij brakke tv uitzendingen via de kabel, waarbij dit idd scherper lijkt met pixel plus, maar volgens mij heeft het weinig toevoeging voor dikke vette dvd/hdtv uitzendingen.
Je vergist je. Pixel Plus verbetert ook DVD's nog enorm en aan en uitzetten is zelfs voor een leek duidelijk zichtbaar.
Maar mijn stelling is dat met een 106 cm monster je toch wel 3 a 4 meter weg zit en zelfs een HDTV uitzending op een wel/niet hdtv plasma scherm dan niet echt veel onderling verschilt (oa bij Correct etc).
Natuurlijk is het wel een verschil, maar voorheen benutte niemand al de kwaliteit van een simpel dvdtje ne nu opeens moet het minimaal 13xx bij nogwat zijn voordat het mooi is, terwijl er naar mijn mening toch nog heel veel goeds onder zit.
Ik heb zelf een 82cm LCD TV van Philips (ook met Pixel Plus dus) en kan je verzekeren dat je je mening maar eens moet baseren op ervaring ;) Neem van me aan dat een 1368x768 scherm met zoiets als Pixel Plus er nog zichtbaar beter uitziet dan dan een 8xx bij 5xx scherm. Hoe groter de pixels, hoe meer digitale artefacts je ziet. Dat is ook inherent aan het fenomeen resolutie ;)

Om nog even de invloed van Pixel Plus aan te geven: bij een goed antennesignaal zoals op NED2 en NED3 enzo is het beeld met Pixel Plus soms nog scherper dan een DVD zonder Pixel Plus te gebruiken. Het is meer dan zomaar een beetje upscalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 04-08-2005 19:35 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
[qoute] Om nog even de invloed van Pixel Plus aan te geven: bij een goed antennesignaal zoals op NED2 en NED3 enzo is het beeld met Pixel Plus soms nog scherper dan een DVD zonder Pixel Plus te gebruiken. Het is meer dan zomaar een beetje upscalen. [/ qoute]

Nou ik heb toevallig bij mediamarkt een demo gezien van pixel plus, maar zo bizar als een normale kabel zo scherp maken als een dvd lukt never.

Maargoed, ieder heeft zijn eigen ervaringen en meningen, toch denk ik wel dat je verstelt staat wat ik hier uit mijn 106 cm 852 reso plasma haal qua kwaliteit met een HDTV film via DVI of een goede kwaliteits dvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
Heh, wees er niet pissig om, maargoed, hier gaat ie:

Ik weet dat dit al eerder besproken is in het topic (omstreeks pagina 5-10), maar ik ben er nog niet helemaal uit. Hoe krijg je nu een audio uit op deze tv (26")? Ik las over een scart block met koptelefoon poort (of tulp), waardoor 1 van de 2 scart ingangen een audiouit zou worden. Nu heb ik hier een scart blok met koptelefoon jack (gewoon een 3-naar-1 scart block, waar toevallig ook een audio jack in zit), maar het is me nog niet gelukt. Lukt het wel met het blok dat ik heb, of is er een andere voor? Ik heb ook geen duidelijke uitleg kunnen vinden over hoe het wel moest (indien het er wel is ben ik gek :p heb toch zeker 2 keer het hele topic gelezen). Weet iemand dit?

Op dat kleine puntje na ben ik zeer te spreken over de tv. Doet alles wat hij moet doen, kwaliteit beeld is echt goed. Geluid is beetje blikkerig, dus vandaar dat ik daar vanaf wil.

[ Voor 10% gewijzigd door digitalmind op 05-08-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Carel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:10:
Nou ik heb toevallig bij mediamarkt een demo gezien van pixel plus, maar zo bizar als een normale kabel zo scherp maken als een dvd lukt never.
Hoezo bizar. Ik zie het toch zelf? Een DVD is niet zo scherp want dat is ook maar 720x576 PAL resolutie. Pixel Plus verbetert daar nog een hoop aan, dus DVD zonder Pixel Plus is vaak niet scherper dan een goeie TV uitzending met Pixel Plus.

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 05-08-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

digitalmind schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:02:
Heh, wees er niet pissig om, maargoed, hier gaat ie:

Ik weet dat dit al eerder besproken is in het topic (omstreeks pagina 5-10), maar ik ben er nog niet helemaal uit. Hoe krijg je nu een audio uit op deze tv (26")? Ik las over een scart block met koptelefoon poort (of tulp), waardoor 1 van de 2 scart ingangen een audiouit zou worden. Nu heb ik hier een scart blok met koptelefoon jack (gewoon een 3-naar-1 scart block, waar toevallig ook een audio jack in zit), maar het is me nog niet gelukt. Lukt het wel met het blok dat ik heb, of is er een andere voor? Ik heb ook geen duidelijke uitleg kunnen vinden over hoe het wel moest (indien het er wel is ben ik gek :p heb toch zeker 2 keer het hele topic gelezen). Weet iemand dit?

Op dat kleine puntje na ben ik zeer te spreken over de tv. Doet alles wat hij moet doen, kwaliteit beeld is echt goed. Geluid is beetje blikkerig, dus vandaar dat ik daar vanaf wil.
Dit is wat jij nodig hebt:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/8935/img5744medium7kg.th.jpg

Je gebruikt echter alleen de rode en de witte Tulp plug... Geel is niet nodig want dat is voor beeld.

Aan het andere uiteinde van het snoer zitten ook een rode en witte tulp plug (als ie heel is :) ) en die prik je in je audio installatie.

Bij mij was het echter wat omslachtiger als gevolg van mijn speakerset en wat afwijkende aansluitingen, zie:

[rml][ LCD] Mycom 26" en 32" TV[/rml]

[ Voor 28% gewijzigd door robbydw op 05-08-2005 11:04 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:14

Sebje

Makelaartje

Let ook op het type scart "blok" (connector). Je hebt er die alleen inkomend signaal versturen, alleen uitkomend signaal en je hebt er met zo'n schakelaar in/out..

[ Voor 5% gewijzigd door Sebje op 05-08-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Sebje schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:12:
Let ook op het type scart "blok" (connector). Je hebt er die alleen inkomend signaal versturen, alleen uitkomend signaal en je hebt er met zo'n schakelaar in/out..
Die met schakelaar ken ik, maar hoe herken je een blokje at alleen inkomend of uitgaand verkeer afhandelt??

Kun je dit zien aan de inwendige aansluitpuntjes ofzo?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
robbydw schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:58:
[...]

Dit is wat jij nodig hebt:

Je gebruikt echter alleen de rode en de witte Tulp plug... Geel is niet nodig want dat is voor beeld.

Aan het andere uiteinde van het snoer zitten ook een rode en witte tulp plug (als ie heel is :) ) en die prik je in je audio installatie.

Bij mij was het echter wat omslachtiger als gevolg van mijn speakerset en wat afwijkende aansluitingen, zie:

[rml][ LCD] Mycom 26" en 32" TV[/rml]
Kijk, daar heb ik wat aan.
Ik had nog zo'n blokje liggen in een doos met oude troep, heel erg bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Een vraag die ik ook als reactie op een nieuwsbericht had gepost, maar die werd niet beantwoord:

Is het mogelijk op een 1366 x 768 LCD-TV, om het signaal "native"(720p = 1280*720) te bekijken..

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.skateboarden-denbosch.nl/pics/05-07-29_1366x768.jpg

Kan dat op zo'n mycom tv uit deze topic?

[ Voor 64% gewijzigd door pim op 08-08-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

digitalmind schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan.
Ik had nog zo'n blokje liggen in een doos met oude troep, heel erg bedankt. _/-\o_
Geen probleem.

Is er iemand die een goede oplossing heeft voor het beperkte aantal scart aansdluitingen?

Ik heb namelijk een DVD speler, een Game Cube, een spel computer voor mijn zoontje en dus een speakerset die een aansluiting gebruikt.

Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een zogenaamd SCART verdeel station. Alvast dank hiervoor.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

robbydw schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

Geen probleem.

Is er iemand die een goede oplossing heeft voor het beperkte aantal scart aansdluitingen?

Ik heb namelijk een DVD speler, een Game Cube, een spel computer voor mijn zoontje en dus een speakerset die een aansluiting gebruikt.

Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een zogenaamd SCART verdeel station. Alvast dank hiervoor.
Ik heb er wel ervaring mee, wat mij opviel is dat met de ongeschakelde (dus hard-wired zeg maar) scartboxen (zoals dit ) er wel eens rare dingen kunnen gebeuren, bijvoorbeeld:

als de dvd speler standby staat, en in de box geplugd zit, wordt het beeld van andere apparaten die ook in de box zitten donkerder, als mijn gamecube uit staat en ingeplugd is, en ik zet een ander apparaat aan, zoals de DVD speler, dan gaat het lampje van mijn gamecube branden, ookal staat deze uit :? , geloof het of niet.

M.A.W. apparaten kunnen elkaar "bijten".

Een oplossing voor dit probleem is om een schakelbare scartbox te kopen, let wel op ondersteuning voor RGB signalen, geeft mooier beeld met de DVD speler. (zoals deze

Marmitek heeft er een met afstandsbediening: hier
Deze is zelfs voor flatscreens ontworpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 08-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:13

-d-

robbydw schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

Geen probleem.

Heeft je DVD speler component out ? Zoja, koop een (goede) component kabel en scheelt in ieder geval 1 scart. Ook kan je de SVIDEO input gebruiken voor DVD, geeft ook prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik snap niet waarom mensen nu nog voor een mycom gaan 26" versie. Samsung heeft hun nieuwe lcd tv's op de markt gezet 12MS beeld contract ratio van 3000:1 Zwart is echt zwart etc etc. Enige nadeel geen DVI wel Dsub en HDTV ondersteunend. Deze tv van samsung kost op internet 929 Euro! Daarvoor krijg je van samsung 2 jaar lang pixel garantie dus 1 dode pixel tv wordt omgeruild. Als je voor 200 euro meer een tv van een bekend merk kan kopen dan ga je toch niet meer wagen aan een eigen merk ding?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cool0 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:42:
Samsung heeft hun nieuwe lcd tv's op de markt gezet 12MS beeld contract ratio van 3000:1 Zwart is echt zwart etc etc.
Ik ben het helemaal met je post eens hoor, maar het bovenstaande is echt marketing gelul. Die 3000:1 is de 'perceived contrast' die de kijker waarneemt als gevolg van een trucje: ze dimmen de backlight als het scherm donker wordt. Zwart is dan dus wel zwarter, maar eventuele witte dingen op het scherm worden daarmee ook donkerder. Dus het is niet echt zo dat het contrast werkelijk 3000:1 is. De echte contrast ratio van de displays is 800:1. Philips komt overigens met dezelfde feature op de nieuwe lijn LCD TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Ja had zelf ook al zoiets van een marketing truc ik heb zelf de tv aangeschaft. En moet zeggen dat geen enkel LCD scherm deze overtreft de kleur echtheid is gewoon super.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
cool0 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:42:
Ik snap niet waarom mensen nu nog voor een mycom gaan 26" versie. Samsung heeft hun nieuwe lcd tv's op de markt gezet 12MS beeld contract ratio van 3000:1 Zwart is echt zwart etc etc. Enige nadeel geen DVI wel Dsub en HDTV ondersteunend. Deze tv van samsung kost op internet 929 Euro! Daarvoor krijg je van samsung 2 jaar lang pixel garantie dus 1 dode pixel tv wordt omgeruild. Als je voor 200 euro meer een tv van een bekend merk kan kopen dan ga je toch niet meer wagen aan een eigen merk ding?
200 euro is voor een student als mij anders heel wat geld. Leuk, een Samsung, dode pixel garantie... mycom kan je de eerste 8 dagen gewoon omruilen, maakt niet uit wat er mis is. Trouwens, ik vind het niet meer echt "wagen" na het lezen van dit topic, waar toch al HEEL veel mensen die tv thuis hebben staan (ik inclusief), ik lees hier tonnen goede reacties over die Mycom, en ik weet niets over die Samsung. Helemaal geen gok in mijn ogen. Zeker niet één die 200 euro waard is.

[ Voor 4% gewijzigd door digitalmind op 08-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Als je dan als student toch zo "arm" ben koop dan een cheapass tv van 200 euri. maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim

pim

Als je voor 200 euro meer een tv van een bekend merk kan kopen dan ga je toch niet meer wagen aan een eigen merk ding?
Die mycom is ook van een bekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

cool0 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:43:
Als je dan als student toch zo "arm" ben koop dan een cheapass tv van 200 euri. maargoed
Hij heeft niet gezegt dat hij arm is :+ , maar 200 euro meer is ook voor niet studenten veel... t is net wat je van je tv vraagt en zoals hierboven al is vermeld inmiddels, mycom is ook een merk dus tjah.

Ik heb zelf de 32 inch gezien, wat mij opviel dat dit demomodel een mooier beeld had dan die 26 inch .. heb ik een verkeerd demomodel gezien(defect) of was hij niet alleen groter maar had ook nog een beter beeldscherm ?(jammer dat die niet meer beschikbaar is)

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 08-08-2005 18:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pim schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:48:
Die mycom is ook van een bekend merk.
"bekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
cool0 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:43:
Ik heb niet gezegd dat ik "arm" ben, alleen dat 200 euro nog aardig wat geld is. Die samsung kost toch echt nog meer dan 30% meer dan die Mycom, iets wat ik het simpelweg niet waard vind. Maargoed, dat is voor iedereen weer anders, de één geeft wel meer uit voor (haast) niets beters, en de ander weer niet. Keuze is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

digitalmind schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:18:
Ik heb niet gezegd dat ik "arm" ben, alleen dat 200 euro nog aardig wat geld is. Die samsung kost toch echt nog meer dan 30% meer dan die Mycom, iets wat ik het simpelweg niet waard vind. Maargoed, dat is voor iedereen weer anders, de één geeft wel meer uit voor (haast) niets beters, en de ander weer niet. Keuze is voor iedereen anders.
Ik vind 30% meer voor een A-merk TV met een panel van de laatste generatie toch wel meer dan de moeite waard. En dan hebben we het nog niet eens over dingen als vormgeving enzo. Vreemd genoeg zie ik alleen maar _bezitters_ van de MyCom TV's die echt te spreken zijn over de kwaliteit. Nogmaals, alle waarde naar z'n geld maar nu de A-merken ook in prijs aan het zakken zijn snap ik niet dat je nog kiest voor een dump-TV waar waarschijnlijk ook een verouderd panel in zit (da's vrijwel altijd zo met dit soort aanbiedingen: ze willen van restpartijen panels afkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
Exirion schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:22:
[...]

Ik vind 30% meer voor een A-merk TV met een panel van de laatste generatie toch wel meer dan de moeite waard. En dan hebben we het nog niet eens over dingen als vormgeving enzo. Vreemd genoeg zie ik alleen maar _bezitters_ van de MyCom TV's die echt te spreken zijn over de kwaliteit. Nogmaals, alle waarde naar z'n geld maar nu de A-merken ook in prijs aan het zakken zijn snap ik niet dat je nog kiest voor een dump-TV waar waarschijnlijk ook een verouderd panel in zit (da's vrijwel altijd zo met dit soort aanbiedingen: ze willen van restpartijen panels afkomen).
*edit, sorry, indien je de eerste zin hebt gelezen die hier stond, haalde even wat namen door elkaar*

Ik zie niet hoe mensen met een echt zinnige reactie over een tv kunnen komen als ze hem zelf niet voor langer dan een paar weken in gebruik hebben, en puur naar specs kijken is natuurlijk ook niets.

Net als Emiel hierboven meldde, het is net wat je van de tv eist, en als een tv van 700 euro voor mij (en kennelijk voor heel wat andere mensen in dit topic) perfect is, zie ik geen reden om een Samsung van 30% meer te kopen. Daar laat ik het denk maar bij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door digitalmind op 08-08-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Laatst online: 12:26
32 inch staat weer op de site voor 999 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

llpineapple schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:43:
32 inch staat weer op de site voor 999 euro!!
jammer dat ik op t moment net effe geen tv aan het zoeken ben, pech bij een geluk mijn tv doet t nog :p na 6 jaar en dat voor een philips ik heb wel is anders ervaren :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel1984 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:28:
[...]

jammer dat ik op t moment net effe geen tv aan het zoeken ben, pech bij een geluk mijn tv doet t nog :p na 6 jaar en dat voor een philips ik heb wel is anders ervaren :+ .
Mijn oude "Erres" TV (stamt af van Philips ofzo toch?!) heeft het 13 jaar gehaald.
Daarna gaf hij het toch maar op.
Ik vind die oude tv's toch wel knap kwa levensduur.
Onze Sharp breedbeeld tv gaf na 2 jaar al rare conflicten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

-d- schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

Heeft je DVD speler component out ? Zoja, koop een (goede) component kabel en scheelt in ieder geval 1 scart. Ook kan je de SVIDEO input gebruiken voor DVD, geeft ook prima beeld.
Mijn DVD speler heeft in ieder geval een SVIDEO uitgang. Deze heb ik in het begin ook getest met de 32" Mycom maar kreeg toen enkel zwart wit beeld. Ben er tot op heden niet achter gekomen wat hier de oorzaak van is.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

digitalmind schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:29:
Net als Emiel hierboven meldde, het is net wat je van de tv eist, en als een tv van 700 euro voor mij (en kennelijk voor heel wat andere mensen in dit topic) perfect is, zie ik geen reden om een Samsung van 30% meer te kopen.
Als jij die TV perfect voor jou vindt dan is dat heel mooi. Het gaat echter te ver om dan te beweren dat het niet beter kan omdat jij dit al perfect vindt. Het is dus ook onzinnig om te beweren dat duurdere TV's onzinnig zijn omdat ze niet beter zijn. Het kan namelijk nog wel (een stuk) beter. Daar ging het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
Exirion schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

Als jij die TV perfect voor jou vindt dan is dat heel mooi. Het gaat echter te ver om dan te beweren dat het niet beter kan omdat jij dit al perfect vindt. Het is dus ook onzinnig om te beweren dat duurdere TV's onzinnig zijn omdat ze niet beter zijn. Het kan namelijk nog wel (een stuk) beter. Daar ging het om :)
Dat van dat hij perfect was, was "in mijn ogen voor mij" bedoeld. Tuurlijk kan het beter, dat kan altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

Hij zegt redelijk duidelijk dat het perfect voor hem is. Iedereen heeft andere prioriteiten. Dat de duurdere tv's beter dan deze zijn kan haast niet anders, maar ik moet toegeven dat ik hem nog nooit heb gezien. Wat ik tot nu van goedkope lcd's heb gezien was niet positief maar ik denk dat dit een positieve uitschieter is, want ik hoor maar weinig geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:55:
Een vraag die ik ook als reactie op een nieuwsbericht had gepost, maar die werd niet beantwoord:

Is het mogelijk op een 1366 x 768 LCD-TV, om het signaal "native"(720p = 1280*720) te bekijken..

Zo dus:
[afbeelding]

Kan dat op zo'n mycom tv uit deze topic?
Ik heb de 32" Mycom al een maandje of 4 en ben al een tijdje bezig om dat aan de praat te krijgen. Tot nu toe zonder succes. De TV accepteert wel 720p (component) input maar lijkt het terug te scalen naar 480p/576p. Als ik de manual goed interpreteer dan zou de TV dit wel moeten kunnen. Heb al een aantal malen contact gehad met service@mycom.nl maar ze snappen het niet echt. Heb nu een telefoonnummer gehad, zal dat deze week eens proberen.

Verder ben ik erg tevreden met het apparaat.

PS. nog een min puntje, mijn dvi ingang lijkt geen HDCP te ondersteunen. Volgens de site van Decktron zou de tv dit eigenlijk wel zo moeten zijn. Ik dit krijg ik de service afdeling van Mycom niet echt uitgelegd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hoe kan ik dat testen? , ik heb hem namelijk ook DVI aangesloten

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
rutgerberge schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:25:
Hoe kan ik dat testen? , ik heb hem namelijk ook DVI aangesloten
Wat dacht je van een bron die HDCP ondersteunt aansluiten? Zoals de Denon DVD-1910. Een computer zal weinig uitmaken, die heeft (nog) geen HDCP.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
Aha
kan je zo een ding dan via DVI aansluiten of is dat component?
want mijn bovenganger hier heeft het over DVI en HDCP

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
rutgerberge schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:53:
kan je zo een ding dan via DVI aansluiten of is dat component?
Je kan de bovengenoemde DVD speler via zowel DVI als component aansluiten.
want mijn bovenganger hier heeft het over DVI en HDCP
Nogal logisch; HDCP heeft alleen betrekking op digitale interfaces, dus dat heeft niets met component te maken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 10-09 17:18
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

PS. nog een min puntje, mijn dvi ingang lijkt geen HDCP te ondersteunen. Volgens de site van Decktron zou de tv dit eigenlijk wel zo moeten zijn. Ik dit krijg ik de service afdeling van Mycom niet echt uitgelegd. :?
Bij de 26" is dat een optie in het service menu. Misschien is dat iets om te proberen?
Hoe je in het service menu komt staat iets eerder in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
robbydw schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Mijn DVD speler heeft in ieder geval een SVIDEO uitgang. Deze heb ik in het begin ook getest met de 32" Mycom maar kreeg toen enkel zwart wit beeld. Ben er tot op heden niet achter gekomen wat hier de oorzaak van is.
Heb je hem aangesloten op de svideo ingang van de TV of via een scart connector met een verloopsteker?
Via scart zou ik me voor kunnen stellen dat het beeld zwart-wit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

ustinov schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:21:
[...]

Heb je hem aangesloten op de svideo ingang van de TV of via een scart connector met een verloopsteker?
Via scart zou ik me voor kunnen stellen dat het beeld zwart-wit blijft.
Nope ik heb hem op de svideo ingang van de TV. Maar als ik het goed heb is kwaliteit van SVIDEO minder dan van scart of heb ik het mis?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robbydw schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:18:
Nope ik heb hem op de svideo ingang van de TV. Maar als ik het goed heb is kwaliteit van SVIDEO minder dan van scart of heb ik het mis?
Dat kun je zo niet zeggen. Over een SCART kabel kan zowel een Composite, SVideo als RGB signaal gaan. RGB is beter dan SVideo ja, maar het is niet altijd zo dat die gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:20:
[...]

Dat kun je zo niet zeggen. Over een SCART kabel kan zowel een Composite, SVideo als RGB signaal gaan. RGB is beter dan SVideo ja, maar het is niet altijd zo dat die gebruikt wordt.
Ow oke...weer wat geleerd :) Ik heb een scart kabel van mijn DVD speler naar Scart 1 van de TV. deze ondersteund FULL RGB scart dus volgens mij maak ik dan nu gebruik van RGB of klopt mijn redenering niet?

edit:

Zit overigens een schakelaartje achter op DVD speler. Kun je zetten op scart of Svideo (= voor video output)

Of ik deze nou op scart of svideo zet, het beeld blijft zwart wit. (maybe kabel defect of zou ik dan helemaal geen signaal moeten hebben?)

[ Voor 21% gewijzigd door robbydw op 10-08-2005 10:26 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robbydw schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:23:
Ow oke...weer wat geleerd :) Ik heb een scart kabel van mijn DVD speler naar Scart 1 van de TV. deze ondersteund FULL RGB scart dus volgens mij maak ik dan nu gebruik van RGB of klopt mijn redenering niet?
Mag je wel van uitgaan ja :) Je speler spuugt RGB uit en je TV zal dat automatisch gebruiken omdat het de beste is. Mits je TV RGB ondersteunt uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 10-08-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Hmm ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n 32" LCD-TV het in games doet.
Als je namelijk toch ook internet etc op je tv en je zou ook kunne gamen hebje helemaal geen normaal PC scherm meer nodig... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ustinov schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

Bij de 26" is dat een optie in het service menu. Misschien is dat iets om te proberen?
Hoe je in het service menu komt staat iets eerder in dit draadje.
Goede tip, maar dat heb ik al gedaan. Was helaas niet de oplossing. Dat leek me ook al erg onwaarschijnlijk. Voor HDCP zal waarscijnlijk een extra component nodig zijn dat de HDCP encryptie van de DVI signaal af haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond je dvd speler toevallig niet op NTSC ipv van PAL?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
G-SuPRuuB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:20:
Hmm ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n 32" LCD-TV het in games doet.
Als je namelijk toch ook internet etc op je tv en je zou ook kunne gamen hebje helemaal geen normaal PC scherm meer nodig... :+
klopt
ik ben een week geleden op mezelf gaan wonen...
en me oude iiyama begon het te begeven
nu heb ik in me woonkamer mijn pc in mijn dressoir gezet en deze DVI aangesloten op het 32" scherm
windows is echt duidelijk
ik kan het net lezen vanaf een meter of 3
alleen wacht ik nog op een internet aansluiting en dan kan ik me pc formatteren om er wat games op te zetten
want nu draait ie niet lekker
maar een DVD met Powerdvd ziet er erg goed uit

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
Kej dan wacht ik met smart op je bevindingen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Stond je dvd speler toevallig niet op NTSC ipv van PAL?
Kan ik bij mijn weten niet eens instellen dus denk van niet :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
misschien dat de DVD NTSC is en jouw dvd speler dat in het zwart naar je TV toestuurt...
ik ken ook wel combinaties dat een ntsc zwart is via de dvd en kleur is via de XBOX op dezelfde tv

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
robbydw schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:23:
[...]

(maybe kabel defect of zou ik dan helemaal geen signaal moeten hebben?)
Kan inderdaad aan de kabel of de steker liggen. Helderheid en kleur gaan over twee verschillende draadjes bij Svideo.
Ik heb nog een 10m kabel liggen met dat probleem (nu gelukkig vervangen door DVI).

Heb je geen andere svideo bron om het uit te proberen (camcorder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
Voor de mensen uit Leiden en omstreken.. daar is de 26" nu in de aanbieding voor 599 (tegen 699 voor de mycoms in de rest van het land)

Ik ga hem straks maar eens even uitpakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

whiteguy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:13:
Voor de mensen uit Leiden en omstreken.. daar is de 26" nu in de aanbieding voor 599 (tegen 699 voor de mycoms in de rest van het land)

gefeliciteerd met je aankoop :D, ga je zometeen een kleine persoonlijke review geven ? :9

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Een 'echte' review zijn er denk ik al genoeg van in deze thread, maar mijn eerste indrukken

Pro:
Groot scherm voor weinig doekoes
Veel aansluitmogelijkheden
Kan goed overweg met een zwak kabel signaal (geeft ERG goed beeld, weinig ruis terwijl ik dat op de oude wat meer had)
Acceptabel geluid. (in verhouding tot wat ik had is het gewoon heel goed)
Goede kijkhoek
(in mijn geval) geen verrotte pixels

Con
Speakers niet afneembaar
Geen kabels meegeleverd (zoals DVI, VGA)
Input wisselen is wat omslachtig (tig keer op het knopje drukken om van antenne naar dvi te gaan en terug)

En niet echt een con.. maar omdat je toch een beetje moet zeiken: met zo veel inputs is een kabel management systeem in de voet misschien geen overbodige luxe.

Eigenlijk moet ik hem nog een keer naast mijn computer monitor zetten (acer al1931) maar daar heb ik de ruimte (nog) niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

ustinov schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

Kan inderdaad aan de kabel of de steker liggen. Helderheid en kleur gaan over twee verschillende draadjes bij Svideo.
Ik heb nog een 10m kabel liggen met dat probleem (nu gelukkig vervangen door DVI).

Heb je geen andere svideo bron om het uit te proberen (camcorder)?
Zal straks de laptop dmv svideo kabel aan TV hangen. Kijken wat er dan gebeurt!
Thnx voor de tip

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
die con van die kabels vind ik geen con
wat moeten ze er dan bijdoen?
als ze er DVI bij doen heeft diegene VGA nodig en omgekeert
doen ze alles erbij betalen we 50 euro extra...
dus dat is wel goed
alleen die speakers is idd een nadeel, maar dat was eigenlijk het enige voor mij....
en de AB is cheap :)

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
rutgerberge schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:54:
die con van die kabels vind ik geen con
wat moeten ze er dan bijdoen?
als ze er DVI bij doen heeft diegene VGA nodig en omgekeert
doen ze alles erbij betalen we 50 euro extra...
dus dat is wel goed
alleen die speakers is idd een nadeel, maar dat was eigenlijk het enige voor mij....
en de AB is cheap :)
Bij de acer 1931 kreeg ik wel de hele berg aan kabels... maar die was dan inderdaad ook niet goedkoop toendertijd. Een kabel kost voor de fabrikant echter een halve euro.. dus daar hoeven ze het niet echt voor te laten.

(P.S. iemand nog interesse in een 51cm tv ? }) )

[ Voor 5% gewijzigd door whiteguy op 12-08-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
kabels van een halve euro wil ik mijn apparatuur liever niet mee aansluiten :)

is het een 51cm lcd? :)

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
nope... een ouwerwetse.

Nog iets wat me opvalt... een xbox aangesloten met zo'n high-def scart kabel geeft echt super beeld op het mycom scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
ow
ik heb gister een xbox aangesloten met een scart (composite)
en dat ziet er niet uit :)
nou wacht ik zelf tot de xbox 360 deze had ik geleend...
maar dat het met een highdef pack mooier is dat geloof ik graag

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
ik zal eens kijken of het met de ouwerwetse aansluiting veel slechter is... met een beetje mazzel kan ik er pics van maken.. misschien zijn die maandag ontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Laatst online: 10-09 15:07
whiteguy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:13:

Bedankt, whiteguy. Ben gisteren naar Leiden gegaan om het scherm te kopen. Was inderdaad 599,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Even een vraagje.

Ik ben ook van plan een lcd-tv te kopen maar heb een paar twijfels. Aangezien de 26" en de 32" dezelfde resolutie hebben (naja een paar pixels in breedte meer voor de 32") is het dan niet zo dat je pixels groter zijn, waardoor je minder scherp beeld hebt. Zit ik in de buurt of loop ik te ijlen? Dan nog iets. Op je normale tv heb je een soort blur die je beeld (analoge tv) alsnog wat scherper maakt, zo ook je dvd-video, als ik dit namelijk op mijn pc kijk is het wat blokkeriger dan je tv. Is dit met lcd-tv's ook zo?

Ik heb het gezocht, maar na 45min nog niks gevonden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verkoper vertelde mij in Alkmaar dat de Mycom LCD eigenlijk Hyundai is!

En dus niet Decktron ofzo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:18:
Een verkoper vertelde mij in Alkmaar dat de Mycom LCD eigenlijk Hyundai is!

En dus niet Decktron ofzo.......
Gelul. MyCom heeft/had wel een plasma TV die identiek is/was aan een Hyundai model. Beetje klok-klepel verhaal dus bij die verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 05:42
Heb een vraag is het geluid goed en me moeder wil weten of je dolby surround er op kan.
En is het beeld goed
En raden jullie het aan om het te kopen of niet

[ Voor 60% gewijzigd door Slash500 op 15-08-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Even nog een vraag.

Ik heb nu een 19" tft op 1280x1024, ik wil dus een 26" (waarschijnlijk) gaan nemen als 2e monitor. Wat mijn probleem nu is met mijn standaard tv is dat ik de resolutie op 1024x768 heb staan, maar dat is 4:3 formaat en aangezien ik een 16:9 tv heb is alles uitgerekt, zo heb ik dus bij een 16:9 film nog steeds last van balken. Is dit bij een lcd anders als je deze netjes hebt ingesteld op 1280x768?

En hoe controleer je je pc of de resolutie 1280x768 wordt ondersteund?

[ Voor 10% gewijzigd door Jilvoos op 14-08-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jilvoos schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:14:
Even nog een vraag.

Ik heb nu een 19" tft op 1280x1024, ik wil dus een 26" (waarschijnlijk) gaan nemen als 2e monitor. Wat mijn probleem nu is met mijn standaard tv is dat ik de resolutie op 1024x768 heb staan, maar dat is 4:3 formaat en aangezien ik een 16:9 tv heb is alles uitgerekt, zo heb ik dus bij een 16:9 film nog steeds last van balken. Is dit bij een lcd anders als je deze netjes hebt ingesteld op 1280x768?

Als je LCD TV staat ingesteld op 1280x768 gaan alle programma's deze verhouding gebruiken.
Dus bij 16:9 films zullen er geen balken te zien zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Slash500 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:05:
Heb een vraag is het geluid goed en me moeder wil weten of je dolby surround er op kan.
En is het beeld goed en kan ik hier goed een Ps3 opzetten als ik er 1 heb ?
En raden jullie het aan om het te kopen of niet
Hoe bedoel je: "of je dolby surround er op kan" ? Ik begrijp dat niet helemaal :?
Wil je de TV op je dolby surroundset aansluiten? Zo ja, dat kan, met de nodige kabels. ligt er maar net aan wat je surroundset voor aansluitingen heeft.

Je PS3 kan er sowieso op via scart oid, en waarschijnlijk kan hij ook via de HDMI aansluiting in high definition aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Op de site zijn de prijzen van beide gestegen. 26" naar 797,- en 32" naar 1098,- , beetje jammer, hopelijk is het in leiden dan nog 599,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Jilvoos schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:14:
zo heb ik dus bij een 16:9 film nog steeds last van balken. Is dit bij een lcd anders als je deze netjes hebt ingesteld op 1280x768?

Je resolutie/4/3 probleem kan je waarschijnlijk oplossen met je beeldscherminstellingen. Dat kan bij mijn tv iig wel. Als je een beetje breedbeeld tv hebt, kan je dit waarschijnlijk via de afstandsbediening inschakelen.

Om te kijken of je PC die resolutie ondersteunt hoef je alleen maar te kijken naar de spec van je videokaart. (Misschien weet je erg weinig van PC's maar een beetje research van jezelf was niet zo gek geweest.)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
emiel1984 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Je resolutie/4/3 probleem kan je waarschijnlijk oplossen met je beeldscherminstellingen. Dat kan bij mijn tv iig wel. Als je een beetje breedbeeld tv hebt, kan je dit waarschijnlijk via de afstandsbediening inschakelen.

Om te kijken of je PC die resolutie ondersteunt hoef je alleen maar te kijken naar de spec van je videokaart. (Misschien weet je erg weinig van PC's maar een beetje research van jezelf was niet zo gek geweest.)
Ja daar heb je gelijk in, was er zelf ook al achter gekomen, mijn excuses daarvoor.

Wat mijn probleem betreft. Ik kan mijn tv inderdaad instellen op auto, 16:9, panorama, 4:3, zoom 1 en 2. En het enige wat er het meest op lijkt is zoom 2, maar dat is het ook nog niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Jilvoos schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:56:
[...]

Ja daar heb je gelijk in, was er zelf ook al achter gekomen, mijn excuses daarvoor.

Wat mijn probleem betreft. Ik kan mijn tv inderdaad instellen op auto, 16:9, panorama, 4:3, zoom 1 en 2. En het enige wat er het meest op lijkt is zoom 2, maar dat is het ook nog niet helemaal...
Probeer is eerst in te stellen op 16:9 wacht dan tot hij hem echt heeft en de (waarschijnlijke) instellings text uit beeld is en zet hem, dan op auto.. Als ik mijn tv namelijk instell op 4:3 en dan auto zal hij altijd 4:3 blijven totdat de uitzending aangeeft dat het echt breedbeeld is.

Als ik hem zelf altijd instell met 16:9 en dan auto, autoset mijn tv zich aan met breedbeeld ten aller tijden.Dus zelfs 4:3 word dan 16:9. Zwarte balken verdwijnen dan ook na maximaal 2 minuten ongeveer bij mijn TV. Maar goed succes en als t nog niet lukt kijk dan even in je handleiding van je TV.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 05:42
En nog een vraag is het beeld kwaliteit goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken na aankoop merkte ik bij het aanzetten bij het scherm een bright pixel.

Niet echt een ramp eigenlijk, maar toen ik nog even ging cheken voor andere dode/bright pixels kwam ik een 6-tal groene/blauwe puntjes tegen. Het rare is dat het niet eens volledige pixels lijken te zijn, eerder een stukje van een pixel, of zelfs tussen de pixels. Deze zijn dan ook alleen merkbaar van heel dicht tegen het scherm (heb het zelfs laten dubbelchecken door iemand, hij ziet ze ook).
Het kan zelfs zijn dat die bright pixel die wel wat duidelijker aanwezig is ook gewoon zo een puntje is, alleen beetje groter.

Ik weet niet echt wat ik hiermee moet doen, terug gaan (maar het zijn geen echte dode pixels, kan ik hier wel een ander scherm voor krijgen) of mijn scherm houden (op 2 weken is het al verslechterd, wat als er nog meer stipjes komen) :?

Bij aankoop heb ik dus voor een pixeltest betaald, totaal geen gevonden, en nu dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
Slash500 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:45:
En nog een vraag is het beeld kwaliteit goed ?
als je nou even rustig het topic doorleest.
dan zie je dat de mensen die hem hebben, zoals ik er erg tevreden over zijn
maar ik vind het erg afhankelijk van je bron....

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week ook de 32" gekocht bij MyCom !

Moet zeggen super beeld ! vooral dvd's ! erg gaaf.

Alleen 1 vraag . ik zou hem willen aansluiten op mijn versterker om het geluid van de tv via de versterker te laten lopen. Krijg het alleen niet voor elkaar.

Iemand onder jullie die dit al wel voor elkaar heeft gekregen ? het gaat dus om de 32" LCD van MyCom aan te sluiten op een Harman/Kardon avr 130 ?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:44:
Heb vorige week ook de 32" gekocht bij MyCom !

Moet zeggen super beeld ! vooral dvd's ! erg gaaf.

Alleen 1 vraag . ik zou hem willen aansluiten op mijn versterker om het geluid van de tv via de versterker te laten lopen. Krijg het alleen niet voor elkaar.

Iemand onder jullie die dit al wel voor elkaar heeft gekregen ? het gaat dus om de 32" LCD van MyCom aan te sluiten op een Harman/Kardon avr 130 ?

Thnx
Is al meerdere keren behandeld. Dit kan via een scart blokje waar je dan een rode en witte tulp stekker insteekt. Andere uiteinde steek je in je audio installatie...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:04:
[...]

Is al meerdere keren behandeld. Dit kan via een scart blokje waar je dan een rode en witte tulp stekker insteekt. Andere uiteinde steek je in je audio installatie...
Heb je daar toevallig een URL van waar ik die kan bestellen ? Ik neem aan dat er meerdere soorten en kwaliteiten in zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:17:
[...]

Heb je daar toevallig een URL van waar ik die kan bestellen ? Ik neem aan dat er meerdere soorten en kwaliteiten in zijn ?
Deze zijn in elke fatsoenlijke audio zaak/onderdelenhuis/handyman te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:17:
[...]

Geen URL. Alleen plaatje.
http://img96.imageshack.us/my.php?image=img5744medium7kg.jpg
Maar zoals al gezegd door ander....in iedere Radio / TV zaak te krijgen voor een paar eurootjes.

[ Voor 9% gewijzigd door robbydw op 22-08-2005 19:41 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer de LCD tv's weer in de aanbieding gaan??

Misschien weten de Mycom medewerkers het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:20:
Heeft iemand enig idee wanneer de LCD tv's weer in de aanbieding gaan??

Misschien weten de Mycom medewerkers het?
'
Ben ik ook heeeeel erg benieuwd naar, heb eindelijk een koper voor mijn BBtv en wil nu graag naar LCD-Tv overgaan...

Zijn er trouwens ook lcd-tvs zonder die achterlijke speakers, of met verwijderbare speakers. Want wat moet je met die dingen, de meeste mensen die een lcdtv kopen hebben toch wel een surroundsetje staan...

[ Voor 25% gewijzigd door Jilvoos op 24-08-2005 23:04 ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Allereerst na ongeveer een anderhalve maand de 32" versie in bezit te hebben heb ik niks anders dan lof over dat ding.

zappen is wat trager maar het went en het scheelt weer een vriendin die van zappen houd, dat gaat nu dus lekker niet haha.

Nu heb ik me media center pc al die tijd al gebruikt om me dvd's af te spelen alleen hou ik die vervelende randen zwart erom heen. weet iemand of dit nou aan de resolutie ligt of dat het aan de combinatie media center pc en scherm ligt.?

Verwijderd

whocarez schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:08:
Allereerst na ongeveer een anderhalve maand de 32" versie in bezit te hebben heb ik niks anders dan lof over dat ding.

zappen is wat trager maar het went en het scheelt weer een vriendin die van zappen houd, dat gaat nu dus lekker niet haha.

Nu heb ik me media center pc al die tijd al gebruikt om me dvd's af te spelen alleen hou ik die vervelende randen zwart erom heen. weet iemand of dit nou aan de resolutie ligt of dat het aan de combinatie media center pc en scherm ligt.?
Ik zou zeggen.. probeer het met PowerDVD.
Met Windows Media Player, Media Center en de Nvidia Codec werkt het ook niet perfect, die instellingen houden gewoon zijn eigen aspect op de 1 of andere manier.

• whocarez
ik werk al met power dvd en dan krijg ik nog steeds mooie zwarte balken, media player zelfde verhaal, windvd zeflde verhaal, bsplayer zelfde verhaal. maar 1360x768 is toc helemaal geen 16/9 verhouding maar een 16/10 als ik me niet vergis, zou ik niet gewoon me resolutie op een ander niveau moeten zetten om dit te kunnen verhelpen oid?

of heeft iemand het hier wel voor me kaar dat de zwarte balken verdwijnen bij het kijken van dvd's enzo

• Jilvoos
whocarez schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:15:
ik werk al met power dvd en dan krijg ik nog steeds mooie zwarte balken, media player zelfde verhaal, windvd zeflde verhaal, bsplayer zelfde verhaal. maar 1360x768 is toc helemaal geen 16/9 verhouding maar een 16/10 als ik me niet vergis, zou ik niet gewoon me resolutie op een ander niveau moeten zetten om dit te kunnen verhelpen oid?

of heeft iemand het hier wel voor me kaar dat de zwarte balken verdwijnen bij het kijken van dvd's enzo
Ik zou zeggen doe de reken som:

1366/768 = 1.77864583
1360/768 = 1.77083333
16/9 = 1.77777778
16/10 = 1.6

Lijkt mij toch wel duidelijk! :+

• whocarez
okay ik ben overtuigd maar dan snap ik nog steeds niet waarom ik van die mooie zwarte randen krijg onder en boven me film, de ene keer zijn ze trouwens groter en de andere keer trouwens kleiner.

dat vind ik wel raar.

is er niet een tooltje voor die de film resized ofzo?

• rutgerberge
gewoon omdat je DVD niet 16:9 is maar 2,35:1 ofzo....
je krijgt dus gewoon het beeld te zien zoals het van dvd afkomt
wil je het fullscreen, dan zou je het met powerdvd ofzo moeten uitrekken/inzoomen/knippen...
maar dan vervormd je beeld of je verliest een stuk
als je DVD wel 16:9 is, heb je nergens last van en is je beeld totaal gevuld!

alleen wat me wel grote zorgen baart is het volgende

alle normale uitzendingen die op 4:3 worden uitgezonden geeft de tv weer als breedbeeld, en rekt deze dus automatisch uit.
nu zijn er ook zenders die breedbeelduitzendingen hebben, maar deze worden ook uitgerekt
oftewel met een breedbeeld uitzending heb je nog zwarte balken onder en boven en is het beeld eigenlijk nog verder opgerekt
ligt dit nu aan de uitzending of maakt de tv een fout??

R

• MrDirect
  • Laatst online: 10-09 23:21
Volgens mij en nog een ander hier op het forum lijkt de ZOOM functie goed te zijn bij breedbeeld uitzendingen, maar snappen doe ik het nog steeds niet!
Volgens mij klopt er iets niet met die formaten, 4:3 16:9, zoom etc. Het lijkt allemaal net niet goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik had ze gemaild voor die aanbieding voor 599 maar ze wisten natuurlijk niet in welke winkels die nu was.
Als iemand iets weet hoor ik het graag, een paar KM rijden is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
rutgerberge schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:56:
...

alleen wat me wel grote zorgen baart is het volgende

alle normale uitzendingen die op 4:3 worden uitgezonden geeft de tv weer als breedbeeld, en rekt deze dus automatisch uit.
nu zijn er ook zenders die breedbeelduitzendingen hebben, maar deze worden ook uitgerekt
oftewel met een breedbeeld uitzending heb je nog zwarte balken onder en boven en is het beeld eigenlijk nog verder opgerekt
ligt dit nu aan de uitzending of maakt de tv een fout??
De TV zoomt niet automatisch, dus hij doet het ook niet 'fout'. ;)

Het TV-signaal is eigenlijk altijd 4:3. Bij een breedbeelduitzending zit er in het signaal een zwarte balk onder en boven het beeld.
Een 4:3 uitzending bekijk je dus onvervormd op de stand 4:3. Een breedbeelduitzending bekijk je op stand Zoom.

De 16:9 stand gebruik je voor een DVD die je via SCART aansluit, of als je je hele beeld gevuld wilt hebben en het maakt je niet uit dat het wat uitgerekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net deel 1 en 2 rond zitten neuzen maar het volgende probleem/opmerking kon ik niet vinden, dus stel ik hem maar hier.

Normaal gesproken als ik lang weg ben van huis (weekend/vakantie etc) dan zet ik alle standby apparatuur uit (denk aan energie verbruik he he). Maar ik heb zoŽn 26" versie en die krijg ik maar niet echt uit, ik bedoel dus echt poweroff met een knop niet stekketje uit en erin (dat werkt natuurlijk altijd)

Als ik het knopje boven de TV gebruik gaat ie aan, druk ik hem weer gaat ie standby ..... heb ook geprobeerd 2/3 sec. ingedrukt te houden maar dat maakt niks uit. Doe ik iets raars of kan het gewoon niet ...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:49:
Heb net deel 1 en 2 rond zitten neuzen maar het volgende probleem/opmerking kon ik niet vinden, dus stel ik hem maar hier.

Normaal gesproken als ik lang weg ben van huis (weekend/vakantie etc) dan zet ik alle standby apparatuur uit (denk aan energie verbruik he he). Maar ik heb zoŽn 26" versie en die krijg ik maar niet echt uit, ik bedoel dus echt poweroff met een knop niet stekketje uit en erin (dat werkt natuurlijk altijd)

Als ik het knopje boven de TV gebruik gaat ie aan, druk ik hem weer gaat ie standby ..... heb ook geprobeerd 2/3 sec. ingedrukt te houden maar dat maakt niks uit. Doe ik iets raars of kan het gewoon niet ...... :(
Mijn LG 26" inch kan ut ook niet.
Stekker eruit is gewoon de optie dan..
Alleen beeldbuis tv/monitors hebben zo'n switch zover ik weet en plasma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Hoe zit het eigenlijk met niet gelijk lopen van geluid.

Ik wil namelijk me pc aan een surround versterker gaan hangen, toch stukkie beter in mijn ogen dan een speakersetje van creative.

Maar ik ben bang dat ik dadelijk geluid heb wat niet meer synchroom loopt met het beeld van me media center. Nou heeft de versterker die ik op het oog heb geen lipsinc correctie. Dus eigenlijk behoud het me nog er van om hem te gaan halen.

ik wil juist deze versterker omdat ik dan met een mooi geheel zit, zie hier onder

media center kast
Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Gallery/25_l_2005617185567110988234.jpg

versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/large/3774_AVR693.jpg

Ik hoop dat er hier toevallig ook iemand tussen zit die hem heeft aangesloten vanaf zijn pc naar zijn mycom 32 inch met dvi
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste