[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 23.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146593

Heb mycom 26 inch lcd TV hier wat conclusies en metingen die voor andere wellicht nuttig zijn.

Het is voor de prijs een zeer goede koop. 700 euro en een zeer mooi beeld. Het beeld van de tv tuner is goed te noemen. Een rustig beeld met weinig ruis en geen kartelranden o.i.d..Veel duurdere LCD's gezien die een veel slechter TV beeld leveren. Wel heeft lcd problemen met hoge lichten. Dat hebben er veel meer, vaak veel duurdere lcd ook. Goed verschil te zien tussen goede tv kanalen (duitsland) en slechte. Maar zoals gezegd de hoge lichten vreten wat uit. Daar heb je dus last van bij relatief slechte buitenopnamen waar men de belichting blijkbaar niet goed heeft geregeld. Studio opnamen zijn perfect. Beeld oogt scherp zonder kunstmatig aan te doen.

Beeld stand-alone DVD speler zeer goed. geen ruis. Op Av-1 wel wat erg licht. Vooral hoge lichten worden weer teveel 'overbelicht' Dat is maar beperk terug te regelen met de instellingen zoals helderheid en kontrast. Als ik de DVD via de component ingang aansluit op het LCD kan ik in mijn geval op de DVD speler (philips) het gamma regelen.. Dan is het beeld echt heel erg goed. Veel zachter. Niet alle dvd spelers hebben dat helaas. Uitgevreten hoge lichten zijn dan weg.

Zoom mogelijkheden.
4:3 , zoom (uitvergroten, panorama en 16:9
Wel een probleem met 16:9. Let erop dat dit lcd scherm niet precies die verhouding heeft. 1280x768 is een 15:9 verhouding. Als je dus de DVD speler op 16:9 zet. Dat is de beste instelling zeker met speciale 'enhanced voor 16:9' dvd's dan is het beeld nog net iets te hoog. Dat is bijna niet te zien maar als je dat niet wilt moet je dus een echte 16:9 kopen met een resolutie van 1365x768.

DVI ingang.
Mijn videokaart ondersteunt geen 1280x768. Dus ik stuur 1024x768 aan. Gevolg is wel dat je pas een echt scherp beeld hebt op 4:3 stand van de lcd. Aan de randen dan zwarte balken. Je kunt natuurlijk 16:9 dan instellen maar dan worden de letters veel onscherper. omdat de LCD alles een beetje uitrekt en moet interpoleren.
Dus let erop dat je een 1280x768 mode hebt op je pc.

Echter op 1024x768 is het beeld zeer goed te noemen. In vergelijk met een grafische Eizo l985ex niet eens zo veel verschil. Het kleurenpalet, gamut, komt zelfs redelijk met de Eizo oveeen. Dat is niet niets tenslotte is de eizo ruim 2x-3x zo duur en bedoeld voor grafisch werk.

Gemeten:
Met eye-one meter het scherm gecalibreerd. Valt erg mee. Er hoeft niet eens zoveel gecalibreerd te worden voor een nog iets beter beeld. De rood/groen/blauw waarden blijven over het hele bereik dicht bij elkaar.

contrast.
Minimaal. 1 Cd/m2
maximaal 416 Cd/m2
Dus contrast is 416 maximaal. als je echter niet naar zo'n fel verlicht scherm (100% kontast /100%helderheid) wilt kijken en de helderheid wat lager zet dan zit je als snel richting max 339 Cd/m2 en het minimum blijft dan 1 Cd/m2. Je hebt dan een iets lager contrst. (circa 300)
In de praktijk echter meer dan voldoende.

kleurtemperatuur instelling.
low, mid, high.
8800, 9200, 9700
Afhankelijk van je kontast instelling kan de kleurtemperatuur nog iets hoger worden.

Dit scherm is hierdoor dus niet te gebruiken voor serieus grafisch werk. De 6500 kelvin die daarvoor meestal gebruikt wordt is ook met calibratie niet haalbaar. Althans niet zonder het aantal bruikbare kleuren tezeer te verlagen.

De kleuren staan echter wel goed ingesteld, het grijs is redelijk grijs.

dode pixels.
Op mijn scherm zitten er een drietal linksboven en nog eentje middnonder. Op normale kijkafstand niet te zien, de pixels zijn erg klein.

Wat ontbreek;
instelling van de kleuren rood/groen/blauw apart. Hiermee zou je de kleurtemperatuur zelf elke waarde kunnen geven.
een echte gamma instelling om de hardheid van het beeld te regelen. Nu is er toch snel een overbelichting van de hoge lichten.
Dat is echter niet het geval op de DVI ingang. De meeste testfoto's zien er van diepzwart tot helwit zeer goed doortekend uit.
Een snellere omschakeling van de TV kanalen, die is toch wel traag, circa 2 sec.
Snellere omschakeling van de ingangen, dat duurt nu wel erg lang, 5 sec. Je moet alle ingangen doorwandelen als je b.v de laatste in het rijtje gebruikt.
Kortom de bediening zou iets handiger kunnen.

conclusie.
Goed scherm, zeker als je het op de computer aansluit. dan echter wel een grafische kaarmt met 1280x768 nodig. Voor grafisch werk geschikt mits je de kleurtemperatuur onbelangrijk vind.

Slordig.
De woorden kontrast en helderheid zijn in het menu omgedraaid. Het kontast regelt dus eigenlijk de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128733

Topicstarter
Dit is deel 2 van het topic, waarvan deel 1 onder Videoplanken en Beeldkanonnen staat
Zie [rml][ LCD] Mycom 26" en 32" TV[/rml]

Dit topic gaat over de 26" en 32" LCD TV's die Mycom onder zijn eigen Merk naam verkoopt. De schermen zijn van het merk Decktron en hebben LG Philips LCD panels.

26" Mycom: http://213.206.102.189/My...uctID=83424&productType=1

Fabrikant: http://www.decktron.com/products/lcd_26_b.html

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/26_full.jpg

32" Mycom: http://213.206.102.189/My...uctID=85251&productType=1

Fabrikant: http://www.decktron.com/products/lcd_32_b.html

Afbeeldingslocatie: http://www.decktron.com/images/products/lcd_tv/big_32_1.gif

De prijs van de 26" TV is in de afgelopen maanden gezakt van 999 euro naar 699 euro nu. Wat gaat er nog komen?

Zelf ga ik er waarschijnlijk na de vakantie één kopen.
Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

robbydw

live your life

Oke eindelijk deel 2 geopend :D

TS: kun je nog zo lang wachten met de aanschaf ;) ik trek volgende week inmijn nieuwe huis en ga hem als het goed is vanmiddag halen!!!!

Ben alleen nog aan het kijken of ik ergens goedkopere beugel kan krijgen...

Ga hem btw in Breda halen...weet iemand of ze daar moeilijk doen als je vraagt om even met behulp van eigen laptop een dead pixel test uit te voeren op het scherm

[ Voor 25% gewijzigd door robbydw op 11-06-2005 12:29 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:32

Quakie

quakelen

700EUR? pff die krengen zakken geweldig in prijs in een korte tijd....

Heb hem een kleine maandje (800EUR) en ben zeer te spreken over de 26inch...

Oke tv is minder van kwaliteit dan een goede breedbeeld tv maar kan je nog opvangen door betere kabels te trekken.

Helaas ben ik minder tevreden over de scart aansluitingen.. me xbox games zijn ronduit lelijk doordat er geen rgb support erop zit.. snif.... ;(

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Quakie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:28:
700EUR? pff die krengen zakken geweldig in prijs in een korte tijd....

Heb hem een kleine maandje (800EUR) en ben zeer te spreken over de 26inch...

Oke tv is minder van kwaliteit dan een goede breedbeeld tv maar kan je nog opvangen door betere kabels te trekken.

Helaas ben ik minder tevreden over de scart aansluitingen.. me xbox games zijn ronduit lelijk doordat er geen rgb support erop zit.. snif.... ;(
Dat zal dus ook wel gelden voor mijn GameCube... Is dit enkel wanneer je bovenop scherm zit of ook als je er een meter of 2 vandaan zit?

EDIT
Uit de specs op de site van Decktron maak ik trouwens op dat hij een full scart (AV1) en ene half scart (AV2) heeft. Ik dacht altijd dat ene full scart RGB support, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat niet zo is...

/EDIT

[ Voor 16% gewijzigd door robbydw op 11-06-2005 12:38 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
Nu ik die plaatjes in de topic start zie en de verschillende resoluties tussen 26"(1280 x 768)& 32" (1366 x 768) hebben deze schermen ook een verschillend aspect ratio? het 32" ziet er namelijk langer uit dan de 26"maar dan ongeveer even hoog. En de resolutie indiceert ook dat er wat raars aan de hand is....

Kan iemand dit uitleggen of bevestigen of is er geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat zal dus ook wel gelden voor mijn GameCube... Is dit enkel wanneer je bovenop scherm zit of ook als je er een meter of 2 vandaan zit?

EDIT
Uit de specs op de site van Decktron maak ik trouwens op dat hij een full scart (AV1) en ene half scart (AV2) heeft. Ik dacht altijd dat ene full scart RGB support, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat niet zo is...

/EDIT
Ik denk dat afstand van tv tot aan me bank een kleine meter is.... ( kleine woonkamer)
Ik vind het scherm grijzig overkomen.. dit kan komen doordat het niet in native resolutie is wat de xbox uitzend... Nu kan je wel de kleuren iets aanpassen maar dan pakt ie dat ook onder je normale tv uitzendingen.. en om nu heel de tijd te switchen in settings gaat me te ver.. vind het al knap irritant dat ik 5x moet klikken wil ik switchen tussen tv en dvi ....(pc).

Echter ik kom van een standard scart cable (bij xbox) en overal werd gezegd koop advanced scart dan heb je mooier beeld. Ik kan zeggen dat ik nou niet vind dat ik er vooruit op ben gegaan ivm een gewone tv. Ik zie geen verschil tussen AV1 en AV2...( en ik ben niet bereid om 30eur neer te tellen voor z n high def cable set...aangezien xbox360 al haast in winkels ligt) Nu kan het ook aan me ogen liggen natuurlijk hehehe want zie ook geen verschil tussen AS8x en AS16X :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Full scart zou toch RGB moeten zijn denk ik of niet?

Overigens ondersteund de 32inch versie ook HD? Dus 480p ofzo? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja je zou zeggen van wel ja.

32inch ondersteund gewoon HD 480P 720P 1080I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
26 inch is 16:10, 32 inch 16:9 geloof ik.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

voor de zekerheid nog maar x gedaan..

sorry zie geen verschil tussen av1 en av2.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Quakie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:37:
Ja je zou zeggen van wel ja.

32inch ondersteund gewoon HD 480P 720P 1080I
Je zou zeggen maar ik wil wel zekerheid. :P Iemand die het percies weet?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Quakie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:05:
voor de zekerheid nog maar x gedaan..

sorry zie geen verschil tussen av1 en av2.. ;(
Je hebt toch wel de RGB stand aangezet in het Xbox menu? Volgens mij moet dat namelijk wel. Weet het niet 100% zeker hoor.

Maar het verschil tussen normale composite kabels en de RGB kabel moet je zeker kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kan dit ding op zijn voet nog naar voren/achteren/opzij kantelen?

Zit dat mycom logo erop geplakt of is het een soort inkt?

[ Voor 32% gewijzigd door BARACUS op 11-06-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

schnumi schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:13:
[...]

Je hebt toch wel de RGB stand aangezet in het Xbox menu? Volgens mij moet dat namelijk wel. Weet het niet 100% zeker hoor.

Maar het verschil tussen normale composite kabels en de RGB kabel moet je zeker kunnen zien.
mmm, ja de settings wijzigen wel ja met die cables.. maar niet dat ik stand heb RGB on ofzo..

en nee is niet kanteelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:28
heb sinds vrijdag de 32inch in bezit geweldig apparaat. alleen nou heb ik me tv net ingesteld maar daar hou ik bij iedere zender zo'n witte balk die door me beeld heen loopt?

ligt dit aan me bekabeling afstelling oid?

want vanaf me pc heb ik er geen last van ook niet met tv vanaf me pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00
whocarez schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:02:
heb sinds vrijdag de 32inch in bezit geweldig apparaat. alleen nou heb ik me tv net ingesteld maar daar hou ik bij iedere zender zo'n witte balk die door me beeld heen loopt?

ligt dit aan me bekabeling afstelling oid?

want vanaf me pc heb ik er geen last van ook niet met tv vanaf me pc
Die kans is idd aanzienlijk groot. Zorg ervoor dat je een kabel hebt zonder plastic koppen etc aan de aansluitingen. Het liefst verguld, maar volledig metaal is ook al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:11:

Ik heb de 32" eindelijk!!!! Gistermiddag.... Vind het echt een super scherm. In de zaak mocht ik meteen een dead / hot pixel test doen. Super service.

Het apparaat kan op de voet niet naar kantelen. Ik heb er echter direct een muurbeugel bijgekocht waarmee dat wel kan. Ook meteen afdekplaatje aangeschaft!

Het logo is er opgeplakt...Vind TV heel netjes afgewerkt en met standaard coax kabel had ik al heel goed beeld.

Kortom...ben er zeer tevreden mee

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bedankt voor de antwoorden :)
Ik wilde een 20" 4:3 lcd halen maar tja 200 euro extra geeft wel een hoop meer, ze maken het moeilijk met al de prijsverlagingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
BARACUS schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:11:

Het is erop geplakt, je kan dus met een suikerklontje het logo eraf wrijven zonder dat je je scherm beschadigd.

hoe te doen

neem een suikerklontje wrijf hiermee over het logo net zo lang tot deze verdwijnt, het zal lijken alsof je scherm nu zwaar bekrast is. Pak dan een natte doek en veeg dan over de plek waar het logo zat.
En voila weg logo en weg krasjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
whocarez schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:45:
[...]

Het is erop geplakt, je kan dus met een suikerklontje het logo eraf wrijven zonder dat je je scherm beschadigd.

hoe te doen

neem een suikerklontje wrijf hiermee over het logo net zo lang tot deze verdwijnt, het zal lijken alsof je scherm nu zwaar bekrast is. Pak dan een natte doek en veeg dan over de plek waar het logo zat.
Ik vind het mycom logo helemaal niet zo lelijk en je hoeft je er zeker ook niet voor te schamen volgens mij. Plakken jullie er vervolgens een Philips of JVC stikker op ofzo 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ikkuh niet heb hem net 3 dagen vind het wel best moet wel wennen aan het heldere witte op de pc want dat is behoorlijk heftig moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
whocarez schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:45:
[...]

hoe te doen

Dus het is niet geplakt :P dan bedoel ik dus gewoon een plastic plaatje met een stickertje eronder.
greenlizzard schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:04:
[...]

Ik vind het mycom logo helemaal niet zo lelijk en je hoeft je er zeker ook niet voor te schamen volgens mij. Plakken jullie er vervolgens een Philips of JVC stikker op ofzo 8)7 .
Ik schaam me kapot man, ik wil er een Finlux plaatje op zetten :) staat veel mooier en duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door BARACUS op 12-06-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142116

Mmmmmm 8)7 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ik schaam me er voor geen meter voor, denk zelfs bij mezelf je bent gewoon lomp om op merk te kopen.

Prijs kwaliteit verhouding is goed, dode pixel garantie is goed, service is goed, afhandeling on-site eerste jaar.

Aansluit mogelijheden die de meeste schermen niet hebben, redelijk zuinig kwa verbruik.

en dvd kijk is nog nooit zo leuk geweest.

ikkuh ben tevree met me mycom tv of beter gezegd lg beeldbuis met omlijsting van deawoo in elkaar gezet door dectron en beplakt door mycom tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Je bent afgezet 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Komop zeg was een sarcastisch grapje :P ik denk ik zeg Finlux ipv Audiosonic anders ligt het er wel ERG dik op :+ Ik vind het alleen een goedkope uitstraling geven vage merken, als het goedkoop is moeten ze het gewoon zo neutraal mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
whocarez schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:00:
ik schaam me er voor geen meter voor, denk zelfs bij mezelf je bent gewoon lomp om op merk te kopen.

Prijs kwaliteit verhouding is goed, dode pixel garantie is goed, service is goed, afhandeling on-site eerste jaar.

Aansluit mogelijheden die de meeste schermen niet hebben, redelijk zuinig kwa verbruik.

en dvd kijk is nog nooit zo leuk geweest.

ikkuh ben tevree met me mycom tv of beter gezegd lg beeldbuis met omlijsting van deawoo in elkaar gezet door dectron en beplakt door mycom tv.
Leuk omschreven, al is LG volgens mij ook weer een dochter onderneming van philips. Dus eigenlijk heb je gewoon een vet Philips LCD-scherm.
Dat verantwoord dan ook meteen weer het vervangen van het Mycom logo voor het Philips logo :D .

PS: Als je het logo verwijderd, verwijder je daar dan ook niet tegelijkertijd de garantie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

greenlizzard schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:13:
al is LG volgens mij ook weer een dochter onderneming van philips. Dus eigenlijk heb je gewoon een vet Philips LCD-scherm.
LG is zelfstandig maar heeft met Philips een samenwerking op het gebied van displays. Philips heeft daarin een aandeel van 45 procent.

Overigens wordt de kwaliteit van een LCD TV voor een heel groot deel door de software bepaald. Leuk dat in een TV bij de Aldi of Mycom een panel van Samsung/Philips of een ander a-merk zit, maar dat zegt nog weinig over de totale beeldkwaliteit.

Maar alle waarde naar z'n geld, MyCom verkoopt ze natuurlijk voor een wel erg leuke prijs :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
uhh ff een offtopic vraag, die 1280 x 768 bijvoorbeeld. Ik ben er nooit achter gekomen hoe je heel snel de aspect ratio daarvan uitrekent... ik moet even iets over het hoofd zien denk ik :/

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Hij is toch gewoon 1368x768? Dat zijn vrijwel alle lcd schermpjes van 32 inch en meer, 16:9 dus...maar ik ken dit scherm verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121646

Even over de 32" of de 26" die ik misschien wil aanschaffen.

Hoe is het beeld als je de computer via S-video aansluit?
Is de beeldkwaliteit via S-video ook goed om vanuit je luie stoel te internetten of te gamen?? (via PC) en voor Films via de computer?

Graag iemand die er ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 121646 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:09:
Even over de 32" of de 26" die ik misschien wil aanschaffen.

Hoe is het beeld als je de computer via S-video aansluit?
Is de beeldkwaliteit via S-video ook goed om vanuit je luie stoel te internetten of te gamen?? (via PC) en voor Films via de computer?

Graag iemand die er ervaring mee heeft :)
Waarom svideo pakken als je gewoon je vga erop kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Het 32" scherm is 16:9 en het 26" scherm is geloof ik 15:9. Nou zou ik graag willen horen van eigenaren van de 26" wat dat 15:9 voor gevolgen heeft bij het kijken van dvd's etc.

[ Voor 9% gewijzigd door greenlizzard op 13-06-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ik heb hem op vga aangesloten zitten en de coax kabel zit er ook in, overige aanslutingen ben ik nog niet aan toe gekomen om te testen.

Het beeld van de tv, is gewoon goed wel ffies wennen want ondertiteling is best wel huge moet ik zeggen op zo'n scherm.

Daarnaast had ik er een eletronische versterker tussen zitten maar dat werkte dus niet, witte lijn door me beeld heen die van beneden naar boven liep en van links naar rechts. Even er tussen uigehaald en probleem opgelost.

Pc is aangesloten op vga, rond uit gewoon perfect beeld draai op 1360x768 resolutie werd gewoon door me ati 9600 aiw pro ondersteund.
Hij is kwa wit best fel maar dit is gewoon goed te corrigeren met de instellingen van je videokaart en van je tv.

Lag en libsink ik ben het niet tegen gekomen tijden het kijken van the fast and the furious, of het spelen van need for speed.

Daarnaast geen last van dode of hotpixels, mochten er meer als 6 opzitten dan word hij zonder problemen netjes vervangen.

Garantie is gewoon een jaar on-site en dan nog een jaar.

Het instellen van de tv vereisd wel enige handigheid vind de auto functie maar niks, maar als je het door hebt heb je het zo voor elkaar.

Kwaliteit van de speakers behoorlijk aan de blikkerige kant, maar wel een apparte woofer en tweeter.

Het beeld word niet helemaal donker als het donker is (alleen als hij uitstaat) dit kan denk ik voor de echte verwende tweaker storend zijn. maar ik had hiervoor een 30cm tv en daar zag je het zelfde op dus ik merk het amper.

Het zappen tussen de kanalen is redelijk om te doen je moet er niet van verwachten dat je 200 zenders in een minuut langs kunt lopen duurt ong. 2 sec voordat de volgende zender weer word gegeven.

Kleur intensiteit je hebt een aantal vaste kleur warmtes deze voldoen redelijk maar het zou inderdaad mooi zijn als je zelf de apparte rgb kanalen kan afspelen.

de ondersteuning van hdtv is gewoon perfect, heb een aantal test filmpjes van microsoft binnen gehaald op 720 en op 1080 en dan komt het scherm toch best heel erg tot zijn recht.

prijs/kwaliteit verhouding zeg ik een aanrader. de mythe dat de 26ich schermen dezelfde pixel grote gebruiken als die van die de 32inch vind ik persoonlijk kul. Heb op 5cm afstand naar beide schermen kunnen kijken en je ziet duidelijk verschil.

En als je hem binnen 8 dagen zat bent dan breng je hem toch gewoon terug, je krijgt dan ook je geld terug inplaats van dat je hem moet ruilen oid.

Al met al Whocarez is blij met zijn schermpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99819

Heeft iemand het klepje gekocht wat je aan de onderkant kan bevestigen als je hem ophangt? Kan ik daar een foto van zien, ik moet even bekijken of het handig is bij mij? Ik heb de 32''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

greenlizzard schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:04:
[...]

hehe helemaal mee eens. Vind het echt NIET storend. Zou niet weten waarom ik het logo zou verwijderen? Iedereen mag van mij weten dat ik een kwaliteits LCD tv heb van Mycom. Want hij is gewoon GOED! :P

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Anoniem: 99819 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:24:
Heeft iemand het klepje gekocht wat je aan de onderkant kan bevestigen als je hem ophangt? Kan ik daar een foto van zien, ik moet even bekijken of het handig is bij mij? Ik heb de 32''.
Heb ik gekocht...zal er vanavond even een foto van maken. Voor die paar euro's extra heb je het wel helemaal mooi afgewerkt.

Heb trouwens een vraag over PIP.

Kan je ook twee verschillende TV zenders zien met PIP of alleen een PiP beeld van een andere input (bijv scart)????

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 26-04 21:51
robbydw schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:47:
[...]

Heb ik gekocht...zal er vanavond even een foto van maken. Voor die paar euro's extra heb je het wel helemaal mooi afgewerkt.
Heb je misschien ook het Mycom artikel nummer van dat klepje voor de 32"?
Heb trouwens een vraag over PIP.

Kan je ook twee verschillende TV zenders zien met PIP of alleen een PiP beeld van een andere input (bijv scart)????
Alleen van een andere bron, je hebt geen 2 tuners erin zitten. Dus 2 TV kanalen gelijk kan niet (wel via omweg door je VCR te gebruiken bv, of een sat ontvanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Vatt schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:58:
[...]

[...]

Alleen van een andere bron, je hebt geen 2 tuners erin zitten. Dus 2 TV kanalen gelijk kan niet (wel via omweg door je VCR te gebruiken bv, of een sat ontvanger)
Dank voor de info... Heb even kassabon erbij gepakt en bij cover plate staat iterm nummer: 85729

hoop dat je er wat aan hebt.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:32:
[...]

Waarom svideo pakken als je gewoon je vga erop kan aansluiten?
Omdat ik dan via VGA me gewone monitor kan aansluiten ern niet steeds hoef te wisselen, dat is nogal slecht voor je VGA kabel!! dus graag nog een reactie hierop

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 121646 op 13-06-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
Ik zou graag wat meer IRL (high res) pics van deze TV's willen zien (liefst 32").

En dat afdekplaatje van de 26": http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=85729&productType=1
Past die ook op de 32"? Ook daar graag ik zou plaatjes van willen zien :) Foto's met en zonder afdekplaatje.

Edit:
Wil ook graag weten of met die suikerklont-actie je garantie vervalt. Vind het persoonlijk wel zo mooi het de boel zo strak mogelijk te houden (helemaal bij deze gadget). Schoon aan de muur dus.

[ Voor 38% gewijzigd door _Brake_ op 13-06-2005 12:24 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 17:53

-d-

Ik heb zelf de 26", maak vanavond wel even wat foto's, dus nog even geduld a.u.b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Wat ik heb begrepen van een td'er uit Almere is dat je voor de 32" GEEN klepje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99819

Het is ook niet écht noodzakelijk, daarom vroeg ik me ook af hoe het eruit ziet. Het zou wel de kabelspaghetti (twee scart, dvi, tulpjes, antenne) wat kunnen "stroomlijnen". Maar midden onder heb ik nu een kabelgoot, die moet wel aansluiten op een evt. opening voor de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
uh ik heb ook geen mogelijkheid gezien voor een klepje of wat dan ook, wat zou hij af moeten schermen als ik vragen mag? de kabels zitten al heel verzonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
whocarez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:03:
uh ik heb ook geen mogelijkheid gezien voor een klepje of wat dan ook, wat zou hij af moeten schermen als ik vragen mag? de kabels zitten al heel verzonken.
De plek waar normaal de voet zit. Dat kapje dekt dat af als je hem aan de muur hangt en die voet eraf haalt :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145709

Als ik een S-video (laptop) naar S-video (mycom 26) kabel koop.
Krijg ik dan goed kleurenbeeld?, heb namelijk nu S-video naar scart maar dat is muk! (geeft zwart/wit beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
heb net getest met svideo maar dat is niet aan te raden, zou toch voor vga of voor dvi gaan. het is maar een stille hint.

wat voor een wall mount moet je trouwens gebruiken voor die 32"? wil hem ooit aan de muur gaan hangen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 145709 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:10:
Als ik een S-video (laptop) naar S-video (mycom 26) kabel koop.
Krijg ik dan goed kleurenbeeld?, heb namelijk nu S-video naar scart maar dat is muk! (geeft zwart/wit beeld)
Als je zwart wit krijgt met een svideo kabel dan betekent dat dat je dat kanaal nog moet instellen op svideo. nu denk hij dat het composiet is
Maar waarom niet VGA laptop naar VGA TV?

Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
-d- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:40:
Ik heb zelf de 26", maak vanavond wel even wat foto's, dus nog even geduld a.u.b ;)
Waar blijven die foto's O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

_Brake_ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:22:
[...]

Waar blijven die foto's O-) _/-\o_
Vooruit dan maar :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img10.echo.cx/img10/6230/pict00821fx.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.echo.cx/img10/6904/pict00830pm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.echo.cx/img10/6586/pict00869un.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.echo.cx/img10/3822/pict00873ym.th.jpg

Kwaliteit van de foto's (tenminste de belichting) is niet echt optimaal, maar moet voldoende indruk geven :)

Heb 'm nog niet op de PC kunnen aansluiten helaas - moet nog een 5m DVI kabel bestellen (tips

[ Voor 10% gewijzigd door -d- op 13-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Blijft een mooi ding he :9 . Het filmpje is zeker van een DVD? Waarom heb je trouwens boven en onder in beeld van die balken? Komt dit door de 15:9 resolutie van de 26" ofzo? Is het mogelijk om die balken weg te krijgen?

[ Voor 53% gewijzigd door greenlizzard op 13-06-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 21:23

SmidsY

hallo!?.............

Dan zal ik ook nog maar wat foto's (re-)posten

Aansluitingen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/32%22/Aansluitingen2.JPG

PiP Klein
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/32%22/PiP%20klein2.JPG

PiP Groot
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/32%22/PiP%20Groot2.JPG

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
die zwarte balken is bij mij ook nog steeds een raadsel, de ene keer heb ik ze wel de andere keer weer niet.

zo keek ik gistere the pasifier en daar had ik ze wel maar bij u571 had ik ze weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

maar weet iemand nu al of hij ook echt RGB ondersteund of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

whocarez schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:41:
zo keek ik gistere the pasifier en daar had ik ze wel maar bij u571 had ik ze weer niet.
Veel bioscoopfilms zijn breder dan 16:9, dus dan heb je met een 16:9 scherm ook balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
schnumi schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:52:
maar weet iemand nu al of hij ook echt RGB ondersteund of niet? :)
Als je hier had gekeken had je gezien dat SCART 1 RGB ondersteunt en SCART2 S-Video.
Oftewel full-scart en half-scart.
http://www.decktron.com/products/lcd_26_b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:28:
heb net getest met svideo maar dat is niet aan te raden, zou toch voor vga of voor dvi gaan. het is maar een stille hint.
.
Ik heb geen DVI. Waarom vind je het precies niet zo aan te raden via S-video? Is Composite nog slechter? (via scart hup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 121646 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:20:
[...]

Ik heb geen DVI. Waarom vind je het precies niet zo aan te raden via S-video? Is Composite nog slechter? (via scart hup)
De resolutie is veel lager - heb je wel VGA out ? VGA out kan nl. ook gewoon hogere resoluties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Hoop dat iemand me ff snel kan helpen : Single link DVI is toch voldoende voor deze TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-d- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:41:
Hoop dat iemand me ff snel kan helpen : Single link DVI is toch voldoende voor deze TV ?
Single link moet voldoende zijn, dual link is pas nodig bij resoluties boven de 1600x1200

Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-d- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:28:
[...]

De resolutie is veel lager - heb je wel VGA out ? VGA out kan nl. ook gewoon hogere resoluties aan.
ok.. Hoe is het beeld als je voor alles op je pc de lcdtv gebruikt? Ik neem aan dat het heel irritant is als je dichtbij zit. Ik wil de Lcdtv meer om films te kijken en tv. Computer staat toevallig naast mijn huidige tv, die ik weg doe. ik gebruik wel eens tv out van computer voor films. Moet ik dan steeds de VGA uit me computer in de tv doen of bestaat er een hub ofzo voor VGA???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100859

meeste videokaarten hebben 2 vga aansluitingen, of een vga en dvi aansluiting, en daar zijn verloopstukjes voor verkrijgbaar (dvi -> vga).

Trouwens, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat die verdelers wel te krijgen zijn, al mag god weten waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 121646 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:32:
[...]

ok.. Hoe is het beeld als je voor alles op je pc de lcdtv gebruikt? Ik neem aan dat het heel irritant is als je dichtbij zit. Ik wil de Lcdtv meer om films te kijken en tv. Computer staat toevallig naast mijn huidige tv, die ik weg doe. ik gebruik wel eens tv out van computer voor films. Moet ik dan steeds de VGA uit me computer in de tv doen of bestaat er een hub ofzo voor VGA???
Ik ga zo een kabeltje halen (DVI 5 meter) na m'n werk, dus heb nog geen ervaring. Zoals eerder vermeld, meeste videokaarten hebben dvi+vga out (of 2xdvi, etc). Moet je even nakijken op je videokaart.

Dit zou een oplossing kunnen zijn als je maar 1x VGA hebt. Uiteraard hoef je dit niet te kopen via eBay, vast ook wel bij Conrad oid te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Grrrr krijg 't scherm onder Win XP niet aan de praat op de DVI :(
Op de DVI zie ik keurig netjes m'n PC booten op m'n LCD, zelfs het Windows 'laadscherm', maar zodra 'ie switcht naar het inlogscherm krijg ik 'no signal' te zien.

In m'n ATI control panel staat ook niet dat een DVI kabel is aangesloten - terwijl dat uiteraard wel het geval is. Nieuwe drivers willen ook niet helpen.

Heeft iemand een idee ?

edit: blijkbaar ben ik niet de enige ...

[ Voor 19% gewijzigd door -d- op 14-06-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
Heb je de resolutie en hz op de waarden gezet die het scherm volgens de handleiding aankan?
Probeer eerst eens in vga modus te starten (tijdens booten F8 indrukken) en kijk of hij het dan doet en dan kun je de resolutie veranderen en aantal hz naar een getal die die wel pakt.

Zo lijkt het mij opgelost, of is het een ingewikkelder probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Lennart_1337 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:04:
Heb je de resolutie en hz op de waarden gezet die het scherm volgens de handleiding aankan?
Probeer eerst eens in vga modus te starten (tijdens booten F8 indrukken) en kijk of hij het dan doet en dan kun je de resolutie veranderen en aantal hz naar een getal die die wel pakt.

Zo lijkt het mij opgelost, of is het een ingewikkelder probleem?
Heb alle ATI drivers geuninstalled, start prima op in 800x600, krijg 't ook te zien op m'n LCD (dus zonder de ATI drivers).
Het scherm geeft echter wel de hele tijd aan 'out of range'.

Zodra ik de ATI drivers installeer, krijg ik het onder geen een resolutie aan de praat, 640x480 ook niet. M'n monitor wordt wel goed 'herkend' door Infomon (zie ook alle resoluties die worden ondersteund door de TV).

Kom er echt niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:21
Ik zoek nu al een tijdje, maar heb nog niet gevonden: Wat zijn de buitenmaten van de 26"? Prijs lijkt me geweldig op moment voor een goed scherm, maar omdat het nogal krap in me kamer is (waar ik hem wil plaatsen dan) ben ik niet zeker of het gaat passen.

Zou iemand die de 26" heeft hem even op willen meten? Mucho graçias alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

'Atta way, baby!

Deze site al gezien/geprobeerd?
digitalmind schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:48:
Ik zoek nu al een tijdje, maar heb nog niet gevonden: Wat zijn de buitenmaten van de 26"? Prijs lijkt me geweldig op moment voor een goed scherm, maar omdat het nogal krap in me kamer is (waar ik hem wil plaatsen dan) ben ik niet zeker of het gaat passen.

Staat hier in de folder van MyCom afm. 80 x 48,9 x 26,3 cm (incl. voet)

[ Voor 53% gewijzigd door DyStiC op 14-06-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:21
Dat is nog eens snel antwoord.

Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

DyStiC schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:50:
[...]

Deze site al gezien/geprobeerd?
Jep... helaas geen succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88402

-d- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:07:
[...]

Jep... helaas geen succes :(
Probeer eens DNA-Drivers te gebruiken.
Deze drivers added custom resoluties bij (ook 1280x720) en installeer de monitor drivers voordat je de DNA-Drivers installeerd.
Als het goed is zal hij dan nooit out-of-range gaan.

Je kunt ook Ati-Tray-Tools gebruiken (start je eerst de pc in VGA-modus op) en dan kan je zelf de resolutie refresh rate veranderen naar eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
vandaag me pc opnieuw geinstalleerd nu accepteerd vreemd genoeg me mycom scherm alleen nog maar 1024x768 scherm resoluties, weet iemand hoe je dit kan verhelpen, zodra ik de resolutie naar 1366x768 zet dan valt het beeld buiten me scherm behoorlijk irritant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Er zijn geen drivers voor heb standaard & plug and play gekozen, werken alle twee niet.... moet toch gewoon goed zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
digitalmind schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:48:

Dit soort info kun je ook vinden op www.decktron.com

Kan iemand nou es een foto maken van de TV met en zonder het afdekklepje? 't Liefst van de 26" én de 32". En een fotootje van de remote control, zou ook wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
al ik hem weer aan de praat heb dan post ik ze graag voor je maar eerst me scherm resolutie terug naar 1366x768 heb het scherm inmiddels zo ver dat hij weer naar 1360x768 springt alleen als ik nu me videokaart op die resolutie instel dan krijg ik moot out of range of no signal.

Ik word echt gek hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:30:
al ik hem weer aan de praat heb dan post ik ze graag voor je maar eerst me scherm resolutie terug naar 1366x768 heb het scherm inmiddels zo ver dat hij weer naar 1360x768 springt alleen als ik nu me videokaart op die resolutie instel dan krijg ik moot out of range of no signal.

Ik word echt gek hierzo
Heb je die DNA-Drivers al proberen te installeren?
In deze drivers adden ze custom resoluties en waarschijnlijk zit 1366x768 ook wel erbij.
En als je geen monitor-drivers kunt vinden zorg er dan voor dat hij op Plug & Play monitor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Vanmiddag een andere DVI kabel scoren. Alleen wordt het waarschijnlijk lastig een 5 meter kabel te vinden... iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Anoniem: 88402 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:44:
[...]

Heb je die DNA-Drivers al proberen te installeren?
In deze drivers adden ze custom resoluties en waarschijnlijk zit 1366x768 ook wel erbij.
En als je geen monitor-drivers kunt vinden zorg er dan voor dat hij op Plug & Play monitor staat.
andere drivers vind het vreemd heb hier voor ook gewoon de standaard drivers kunnen gebruiken. maar ik zal het proberen, welke van de dna drivers moet ik hebben want op die site staan er een fikse berg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Vatt schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:58:
[...]

[...]

en hoe gaat het dan met het geluid?? heb je dan 2 geluidsstromen of helemaal geen geluid??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whocarez schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:08:
[...]

andere drivers vind het vreemd heb hier voor ook gewoon de standaard drivers kunnen gebruiken. maar ik zal het proberen, welke van de dna drivers moet ik hebben want op die site staan er een fikse berg
De laatste is meestal ook de beste, ik denk dat je die dus het beste kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100859

Vanmiddag een andere DVI kabel scoren. Alleen wordt het waarschijnlijk lastig een 5 meter kabel te vinden... iemand nog tips ?
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ikke!!!

ik weet niet waar je woont, maar bij Alternate verkopen ze ze, van sharkoon voor 17,90

www.alternate.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100859 op 15-06-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 100859 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:26:
[...]

ik weet niet waar je woont, maar bij Alternate verkopen ze ze, van sharkoon voor 17,90

www.alternate.nl
Hm, da's goedkoop - goeie tip! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
DVI-I of DVI-D? Welke moet ik hebben?

En voor die andere die vraagt over het geluid van de PIP: nee, je hoort gewoon je standaard audio stream, dus niet van 2 zenders door elkaar heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
zijn er pci-dvi videokaartjes? en wat kosten die ongeveer?
op de s-video uitgang van mn hercules 9800se is het beeld namelijk superwazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fried schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:48:
zijn er pci-dvi videokaartjes? en wat kosten die ongeveer?
Club3D ATi Radeon 7000 32 MB TV-out voor 27 euro bij Computerland.

Maar de performance komt natuurlijk niet in de buurt van je 9800SE.....

edit:

Hmm... PCI uitvoeringen zijn ze mee gestopt:

Dan dit: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=006363

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 15-06-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Exirion schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:55:
[...]

Club3D ATi Radeon 7000 32 MB TV-out voor 27 euro bij Computerland.

Maar de performance komt natuurlijk niet in de buurt van je 9800SE.....

edit:

Hmm... PCI uitvoeringen zijn ze mee gestopt:

Dan dit: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=006363
op de 9800se heb ik mijn primaire tft scherm hangen... samsung 710T. daar doe ik alles op, incl gamen.
de 26" lcd van mycom gebruik ik alleen om films op af te spelen vanaf mn pc, omdat ik geen standalone home cinemaset heb.

dan ben ik toch wel goed af met een dergelijk pci kaartje?

nog een vraag: bij PiP... hoe kan ik 2 zenders tegelijk kijken? ik kan ze niet onafhankelijk van elkaar doorzappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Fried schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:08:
[...]

op de 9800se heb ik mijn primaire tft scherm hangen... samsung 710T. daar doe ik alles op, incl gamen.
de 26" lcd van mycom gebruik ik alleen om films op af te spelen vanaf mn pc, omdat ik geen standalone home cinemaset heb.

dan ben ik toch wel goed af met een dergelijk pci kaartje?

nog een vraag: bij PiP... hoe kan ik 2 zenders tegelijk kijken? ik kan ze niet onafhankelijk van elkaar doorzappen?
Ik meende dat die LCD-TV geen dual tuner heeft.
Dit betekend dus dat je geen PiP hebt van TV. Alleen PiP van TV met een andere externe bron. Of 2 externe bronnen. Externe bron kan zijn: SCART, DVI, D-SUB etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Anoniem: 100859 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:26:
[...]

www.alternate.nl
Weet iemand of deze kabel ook ergens anders te koop is ? Shop survey van Alternate is redelijk bagger en verzendkosten (vooruit betalen) zijn €9 voor 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
-d- schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:31:
[...]

Weet iemand of deze kabel ook ergens anders te koop is ? Shop survey van Alternate is redelijk bagger en verzendkosten (vooruit betalen) zijn €9 voor 1 kabel.
Misschien dat dit iets voor je is: http://www.besteprijzen.n...allink-kabel-p-75840.html

Hmm ook €9,- verzendkosten :(

[ Voor 5% gewijzigd door greenlizzard op 15-06-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 20084 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:29:
[...]

Ik meende dat die LCD-TV geen dual tuner heeft.
Dit betekend dus dat je geen PiP hebt van TV. Alleen PiP van TV met een andere externe bron. Of 2 externe bronnen. Externe bron kan zijn: SCART, DVI, D-SUB etc
Tenminste nog iemand die het topic helemaal doorleest en niet meteen begint te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
videokaart probleem opgelost, heb de standaard drivers die ik mee kreeg van ati der op gegooid en toen deed het weer. heel raar.

mgoed heb hem inmiddels vervangen door een geforce 6600gt en hij hangt nu aan de dvi aansluiting. Nou zou ik wel gek zijn maar dat is me toch een rete groot verschil ten opzichte van vga aangesloten.

Daarnaast ondersteund deze nu ook mooi hdtv zonder veel moeite, kan hem zelfs forceren naar 1080i werkt perfect moet ik zeggen.

oja antwoord op van dat logo weghalen, stel dat je tv naar de knoppen gaat binnen de garantie periode nemen ze hem niet meer terug omdat hij dan niet meer in originele staat is. HEt is dus af te raden als je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoe snel hadden jullie dat ding binnen?
Ik heb hem gisteren voor 15:00 nog besteld (ahm 3 uur s'nachts) dus ik verwacht het vandaag binnen te krijgen zoals de site zegt. Onder rembours bestellen is eigenlijk geen goed idee, nu ik zo dat pak papier zie is het toch wel een hoop geld :P

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 16-06-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
De mijne kwam de volgende dag binnen. Maandag rond 13:30 bestelt, dinsdag bezorgd.

Prachtig beeld via de satelliet, maar het wit is toch wel erg fel....

Ik heb nu een scart-component kabel gekocht, even kijken of dat nog beter is dan dan nu RGB.
RGB-CVBS is wel een verschil van dag en nacht. CVBS is helemaal wazig via de dreambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
ik had hem binnen een uur binnen, ben gewoon naar de winkel gegaan, ze hebben hem zelfs nog een dikke 800 meter voor me naar de auto gesleept.

WAt dat betreft wel toppie service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb hem binnen :) 16:00 ik had hem al niet meer verwacht.
Tja wat moet ik zeggen, jullie hebben echt niet zitten overdrijven _/-\o_
Ik heb in heel wat winkels zitten kijken en natuurlijk is het moeilijk vergelijken maar ik denk dat tot 1000 euro schermen echt niet beter of zelfs slechter zijn. Ik heb vooral gelet op de balk bij cnn en rtl5 en dat ziet er megastrak uit. Ook zie ik geen witte waas om de randen dat zag ik bij sommige schermen erg duidelijk bij zwart beeld. Ik zal dat ding eens grondig testen maar ik ben eigenlijk al verkocht :9 Ik had alleen bij de opmerkingen gezet dat ik een ongeopend exemplaar wilde hebben ivm met alle verhalen hier over omruilingen. De tape op de doos was dus duidelijk hertaped, was dat bij jullie ook? Van binnen ziet het er ongebruikt uit maar dat is vrij netjes open te maken, het enigste is dat tie wrap ding voor de stroomkabel die zat er nog strak omheen. Dat pak geld ben ik al helemaal vergeten ;) Ik heb hem aan de analoge kabel hangen (hirschmann) en het ziet er gewoon prima uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door BARACUS op 16-06-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
hoe zit dat nou precies met dat langzame zappen??
is dat nou storend, of kan je wel in 1 keer doorzappen, maar zie je dan nog gewoon geen beeld?
hier zou ik graag wat ervaringen over willen horen

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
BARACUS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:37:
Ik heb hem binnen :) 16:00 ik had hem al niet meer verwacht.
Tja wat moet ik zeggen, jullie hebben echt niet zitten overdrijven _/-\o_
Ik heb in heel wat winkels zitten kijken en natuurlijk is het moeilijk vergelijken maar ik denk dat tot 1000 euro schermen echt niet beter of zelfs slechter zijn. Ik heb vooral gelet op de balk bij cnn en rtl5 en dat ziet er megastrak uit. Ook zie ik geen witte waas om de randen dat zag ik bij sommige schermen erg duidelijk bij zwart beeld. Ik zal dat ding eens grondig testen maar ik ben eigenlijk al verkocht :9 Ik had alleen bij de opmerkingen gezet dat ik een ongeopend exemplaar wilde hebben ivm met alle verhalen hier over omruilingen. De tape op de doos was dus duidelijk hertaped, was dat bij jullie ook? Van binnen ziet het er ongebruikt uit maar dat is vrij netjes open te maken, het enigste is dat tie wrap ding voor de stroomkabel die zat er nog strak omheen. Dat pak geld ben ik al helemaal vergeten ;) Ik heb hem aan de analoge kabel hangen (hirschmann) en het ziet er gewoon prima uit :)
Welke heb je de 26" of de 32" ? Laat nogeens wat horen als je hem grondig getest hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-01 16:38
Ik heb al diverse topics hier op GoT doorgenomen over LCD TV's, wat mij opvalt is dat er weinig informatie wordt gegeven over het aansluiten van een LCD TV op je PC. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een DVI aansluiting. Hoe presteren de MyCom schermen als ze als primaire monitor worden gebruikt op een PC?

Hierbij denk ik aan:

- Werken in Windows ( surfen, tekstverwerken, etc. )
- Spelen van games ( GTR, Half Life 2, GTA: San Andreas etc. )

De resolutie van de schermen is afwijkend van normale TFT schermen, hoe gaan spellen hier mee om?
Krijg je zwarte balken aan de zijkant en wordt de verhouding 4:3 ?

Graag zou ik jullie ervaringen hierover horen voordat ik overga tot het kopen van een MyCom LCD TV.
Overigens ga ik hem voornamelijk gebruik voor het aansturen van Media Center Edition, TV kijken en DVD's kijken dus.

Steam: maartenverheijden

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste