[LCD] Mycom 26" en 32" TV

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 23.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
rutgerberge schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:59:
hoe zit dat nou precies met dat langzame zappen??
is dat nou storend, of kan je wel in 1 keer doorzappen, maar zie je dan nog gewoon geen beeld?
hier zou ik graag wat ervaringen over willen horen
Als je supersnel wilt zappen dan moet je deze niet nemen, het gaat voor mij snel genoeg.
Denk aan 1 tot 2 seconden, soms lijkt het of hij zichzelf verslikt en duurt het 2 seconden.
greenlizzard schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:13:
[...]

Welke heb je de 26" of de 32" ? Laat nogeens wat horen als je hem grondig getest hebt :) .
26 inch

Ik heb wat zitten testen en vallen mij een paar dingen op

- als ik ned1 wil selecteren en druk op nr.1 knop dan krijg ik 1- en wacht dat ding op een 2e cijfer.
De enige manier om 1 te krijgen is 01 te drukken, ik kan geen oplossing hier voor vinden weet iemand hier een oplossing voor?

- scart blokje om het geluid aan de stereo aan te sluiten werkt niet, scartblok+stekker is te lang of de poot is te laag. Je zult dus de omhuizing van het scartblokje moeten verwijderen, jammer.

- als je tussen tv/pc wilt schakelen moet je wel enorm veel op de knop drukken voordat je bij pc uitkomt.

-dat inzoomen 16:9 gedoe werkt niet automatisch. Eigenlijk vind ik alleen de 16:9 formaat bruikbaar en bij breedbeeld uitzending zoom=breedbeeld, panoramic ziet er niet uit :r je ziet gewoon dingen verspringen.

Nu nog even uitzoeken hoe ik mijn pc in de juiste resolutie kan zetten, het staat volgens mij goed maar het werkt niet goed 8)7

Waarom de doos dichtgeplakt was is me nu ook duidelijk, dode pixels gevonden :(

[ Voor 58% gewijzigd door BARACUS op 17-06-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Al iets minder hosanna dan eerst dus...
Hoe zit het eigenlijk met de pixel-policy bij MyCom?
Zo te zien mag je ze gewoon terug brengen, anders waren er niet zoveel opnieuw dicht geplakte dozen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Trasos schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:06:
Al iets minder hosanna dan eerst dus...
Hoe zit het eigenlijk met de pixel-policy bij MyCom?
Zo te zien mag je ze gewoon terug brengen, anders waren er niet zoveel opnieuw dicht geplakte dozen, toch?
Ik ben nog steeds te spreken over dit ding want panoramic ziet er ook niet uit op duurdere en dat scartblokje kan bij duurdere ook weleens een probleem zijn (kastje eraf, tape eromheen niet echt een probleem). Alleen dat ned1 probleempje :/ ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk alleen zo kan. De behuizing ziet er ook niet goedkoop uit, hetzelfde als zo'n LG eigenlijk van 900 euro.
De enigste reden dat ik deze zo ongezien heb besteld is dat je het zonder zeuren binnen 8 dagen mag retourneren. Een paar dode pixels zie je niet tot je met je neus op het beeld gaat zitten en geen signaal=zwart hebt. Je kunt natuurlijk blijven ruilen totdat je tevreden bent ;)

Ik krijg het ook niet voor mekaar om tv en pc pip te krijgen, jammer dat je geen geluid van de kleine pip kunt krijgen zodat je onder het computeren wel kunt luisteren naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

BARACUS schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:32:
- als ik ned1 wil selecteren en druk op nr.1 knop dan krijg ik 1- en wacht dat ding op een 2e cijfer.
De enige manier om 1 te krijgen is 01 te drukken, ik kan geen oplossing hier voor vinden weet iemand hier een oplossing voor?
Probeer eens 1 even ingedrukt te houden. Zo werkt het in ieder geval bij mijn Philips LCD TV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Exirion schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:41:
[...]

Probeer eens 1 even ingedrukt te houden. Zo werkt het in ieder geval bij mijn Philips LCD TV.
Wat een idee :) maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:21
Zwaar waardeloos idd, dat je altijd 2 digits moet intoetsen om naar kanaal 1-9 te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Oei ik zat eerst met de laptop te klooien als 2e scherm maar ik kreeg niet de 1280-768 resolutie maar nu aan een andere. Je kunt gewoon internetten op 40cm afstand :) hier wen je heel snel aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem samen met een maat vanmiddag bij de mycom gekocht, de 32inch versie.. echt vet.
meteen ff de mac mini d'r aan proberen.. kijken wat ie doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je in de pc mode de kleur van het beeldscherm veranderen, krijg het niet voor elkaar.
Het is goed dat een scherm wit als wit kan laten zien maar het is wel heel erg wit voor internet :/

edit: hmm nu ineens kom ik in het menu 8)7 gaat dus wel even wat zachter gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 17-06-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Wat een heerlijk topic is het toch, kan niet wachten, nog maar eenpaar weekies en ook ik heb het geld bij elkaar _/-\o_ . Heb ook nog effe een LCD op het oog gehad die binnenkort bij de aldi verkocht gaat worden ( een Gericom 32" LCD voor 999,- ), maar die kampte met een tal problemen volgens verschillende Duitse fora. Die Gericom zou in het PC beeld enkel 4:3 of uitgerekt kunnen laten zien en was soms niet compitable met dvdspelers een andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom is voor mij echt helemaal afgeschreven!
Ik kocht een mooie 26 inch Mycom lcd tv. Ik zag weliswaar dat de doos opnieuw dichtgetaped was maarja ze zullen je toch niet oplichten denk je dan?
Nadat ik had ontdekt dat er 5 dikke pixels kapot waren, precies op de plek waar de zwarte balken komen ben ik hem om gaan ruilen.
Meteen maar ff 100 euro teruggevraagd want de tv was ondertussen 100 euro goedkoper.
Ik kreeg een nieuwe mee, ik weer helemaal naar huis rijden (45 minuten).
Ik maa de doos open sluit hem aan en ja hoor maarliefst 20 kapotte subpixels en een irritante witte streep.
Ikke even goed naar de doos gekeken, ja hoor hij was al een keer open geweest (2x getaped).
Ikke 8 juni opgebeld of ze hem wilde ruilen ja dat zouden ze doen.Mycom had in de winkel gezegd dat ze 48 uurs service hanteren dus ik dacht dat is zo gepiept. Inmiddels 17 juni en 3 telefoontjes verder nog steeds niets gekregen!!!! Maandag maar weer opnieuw bellen. Als het nog langer gaat duren breng ik de zooi terug en wil ik graag me geld terug. Wat ik uberhaupt al vreemd vind is dat Mycom een ander bedrijf de omruilingen laat verzorgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:14:
Ik kocht een mooie 26 inch Mycom lcd tv. Ik zag weliswaar dat de doos opnieuw dichtgetaped was maarja ze zullen je toch niet oplichten denk je dan?
Nadat ik had ontdekt dat er 5 dikke pixels kapot waren, precies op de plek waar de zwarte balken komen ben ik hem om gaan ruilen.
Meteen maar ff 100 euro teruggevraagd want de tv was ondertussen 100 euro goedkoper.
Ik maa de doos open sluit hem aan en ja hoor maarliefst 20 kapotte subpixels en een irritante witte streep.
Ikke even goed naar de doos gekeken, ja hoor hij was al een keer open geweest (2x getaped).
Ikke 8 juni opgebeld of ze hem wilde ruilen ja dat zouden ze doen.Mycom had in de winkel gezegd dat ze 48 uurs service hanteren dus ik dacht dat is zo gepiept. Inmiddels 17 juni en 3 telefoontjes verder nog steeds niets gekregen!!!! Maandag maar weer opnieuw bellen. Als het nog langer gaat duren breng ik de zooi terug en wil ik graag me geld terug. Wat ik uberhaupt al vreemd vind is dat Mycom een ander bedrijf de omruilingen laat verzorgen??
Het is een computerwinkel geen bezorg/reparatie bedrijf :P dat zie je wel vaker dat zo'n externe service bedrijf enorm stroef loopt. Naar wie bel je eigenlijk, hoofdkantoor, filiaal of servicebedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:14:
Over MyCom nooit klachten gehad. Maar goed, misschien ga je nu eens nadenken over het feit dat een goeie LCD TV minstens 2000 euro kost en dat MyCom er eentje ruim onder de 1000 euro verkoopt. Zo simpel is het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:58
Exirion schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:56:
[...]

Over MyCom nooit klachten gehad. Maar goed, misschien ga je nu eens nadenken over het feit dat een goeie LCD TV minstens 2000 euro kost en dat MyCom er eentje ruim onder de 1000 euro verkoopt. Zo simpel is het.
Wat is er niet goed aan deze TV's dan? Het plastic omhulsel, aangezien het paneel van LG/Philips is?!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_Brake_ schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:29:
Wat is er niet goed aan deze TV's dan? Het plastic omhulsel, aangezien het paneel van LG/Philips is?!
Iedereen let altijd alleen maar op die panels. De kwaliteit van de TV-weergave wordt net zoveel bepaald door de kwaliteit van de aansturende electronica en de software in het ding. Er zijn heus wel heel wat meer verschillen dan alleen het 'plastic omhulsel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ophang afstand op de achterkant van de tv universeel? want ik wil hem eigenlijk met een zwaai arm er aan hebben.. en ik denk niet dat die beugel van mycom kan zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zijn er hier eigenaren van dit apparaat? Ik wil graag een bevestiging dat je echt 01 moet drukken om zender 1 te krijgen, het is gewoon zo onlogisch.

Ik kan niet aanraden om dit apparaat te kopen. Ik zit dus heel kritisch te kijken op beeldkwaliteit en dan ga je dingen zien die er niet zijn want dat ligt gewoon aan brakke ouwe filmpjes van de zender.
Ga je op een crt tv kijken en dat is het hele beeld verkloot, ziet er niet meer uit 8)7 je bent dus onderhand verplicht het apparaat te houden als je eenmaal hebt gekeken :P

Ik merk wel dat je kop ongeveer 3/4 meter van het scherm moet zitten voor de juiste weergave op tv, computer kan echt dichtbij. De kijkhoek staand is niet zo denderend maar tja wie kijkt er nu staand tv ;) van een afstand is dit natuurlijk beter ivm graden.

De klacht over het geluid snap ik niet echt, je hebt verschillende modes en dan kan het heel dooserig klinken. Sinds ik het op movie heb staan klinkt het gewoon normaal zoals elke andere tv, genoeg voor het normale werk zeg maar.

[ Voor 13% gewijzigd door BARACUS op 18-06-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan bevestigen dat je 2 getallen in moet voeren om te zappen. Dus 01 om op NL1 te komen. Lijkt vervelend in het begin, maar zodra je de remote blind door heb (binnen 3 weekjes) stoor je je er niet meer aan.

Ik snap trouwens niet wat je nu zegt over de kwaliteit van het TV-beeld, is waarschijnlijk verschil van mening, ik ben nog steeds erg blij met mijn 26".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

Zag dat er wat vragen waren de laatste paar pages...

Helaas je moet voor elke zender dubbele digits indrukken dus 01 voor Ned1 (als die daar zit :P )

TV kwaliteit is hier bij mij kanaal afhankelijk.. dus kan ik niet echt deze scherm aanrekenen...
Veronica wil nog wel eens redelijk nieuwe films uitzenden.. geloof me.. het is dat je die big ass V ziet anders denk je dat je naar een DVD zit te kijken...
Andere kant sbs6 funny home videos ofzo zie je pas echt dat je op een lcd tv zit te kijken. Beeld is dan echt brak maarja die videos zijn ook brak 8)

Me MyCom 26 wordt voor alles gebruikt:

tv
pc via DVI
xbox via av1

Pc beeld is strak. Het is niet me eerste LCD, maar het is zeker mijn mooiste. Wil je hem gebruiken voor pc werk.. kan ik zeggen goede keuze als je maar niet met je kop 30cm ervan af gaat zitten :>
Uiteraard ook niet te ver.. Ik zit ongeveer tussen 1 en 2 meter er vanaf en kan prima internetten erop.
Vragen over games:
Helaas wegens lawaai issues zit er nu een 9550 passieve ati kaart erin maar de games die draaien op de native reso is het beeld strak! Geen ghosting getest met ut. Sommige games heb ik op 1024x768 draaien en beeld blijft gewoon goed. In begin denk je wel ziet er anders uit maar went na 1 buurt spelen.. Ben zelfs tot aan 800x600 reso geweest en beeld blijft goed te noemen.
Xbox. Ja zoals eerder in deze topic gezegd. Vind beeld brak. Heb zo niet officiële advanced scart gehaald en zit op av1. Ik vind het beeld niet beter geworden dan me oude tv. Eerder slechter.. vind de kleuren waziger. Oke hoor jullie al zeggen: handmatige aanpassing? tja dat kan echter als je de settings wijzigd geldt dit ook voor je tv :( Sorry hoor vind al irritant dat ik continue 5x moet drukken om van tv naar dvi te gaan en nu moet ik ook nog eens gaan drukken om beeldsettings te wijzigen van user naar .... Ik laat de discussie of av1 RGB ondersteund maar achterwege maar ik zie geen verschil tussen av1 en av2.

Blijf erbij.. ben zelfs blij dat ik zoveel knaken heb uitgeven voor een LCD TV. Als er iemand twijfelt.. niet doen en gewoon gaan springen van blijschap en die scherm halen.... (hoop ik voor je dat ze er nog zijn.. anders voor niks gesprongen. :+ )

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje, een dvi kabel van de pc naar dit scherm kan zeker maar maximaal 5meter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:03:
Ja ik kan bevestigen dat je 2 getallen in moet voeren om te zappen. Dus 01 om op NL1 te komen. Lijkt vervelend in het begin, maar zodra je de remote blind door heb (binnen 3 weekjes) stoor je je er niet meer aan.
Het lijkt niet maar is onhandig. Alleen is het na wat denken niet zo superonhandig om de tv af te keuren. Ik begin toch meestal met zender 1 en dan begint de zapkeizer :) eigenlijk kan het me nu weinig meer ballen.
Ik snap trouwens niet wat je nu zegt over de kwaliteit van het TV-beeld, is waarschijnlijk verschil van mening, ik ben nog steeds erg blij met mijn 26".
Ik heb niks negatiefs gezegd :? ik zeg alleen dat je dingen begint te zien die er niet zijn omdat je met je billen samengeknepen dat ding zit te testen :P Als je iets raars tegenkomt komt dit door de zender zelf en zie je dit ook op een crt. Bijv. gisteren kwam er iets onscherps door en ik meteen paraat, alleen was dat een filmpje uit 1969 8)7 Ik zie blokjes :X maar vergeet even dat discovery weleens vaker van dat soort blokjes geeft |:( Je merkt echt de kwaliteit bij bijv. rtl boulevard :7 maar dat is ook altijd een zuivere uitzending, tekenfilms zijn ook prachtig. Oprah winfrey en as the world turns zijn dof maar dat is altijd, belspelletjes zijn nog nooit zo scherp geweest.

Nee ik kijk dit niet allemaal maar als je test dan test je :Y)
Quakie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:17:

Pc beeld is strak. Het is niet me eerste LCD, maar het is zeker mijn mooiste. Wil je hem gebruiken voor pc werk.. kan ik zeggen goede keuze als je maar niet met je kop 30cm ervan af gaat zitten :>
Uiteraard ook niet te ver.. Ik zit ongeveer tussen 1 en 2 meter er vanaf en kan prima internetten erop.
Ik heb gisteren op mijn gemak 4 uur lopen klooien op 30/40 cm en ik vind het echt zeer prima. Alleen even het wit wat dempen via het menu, alleen weet ik niet of dit dan een pc menu is en dit wordt bewaard? Ook erg decadent hoe je het schermpje dan afzet met de afstandbediening :+
Blijf erbij.. ben zelfs blij dat ik zoveel knaken heb uitgeven voor een LCD TV. Als er iemand twijfelt.. niet doen en gewoon gaan springen van blijschap en die scherm halen.... (hoop ik voor je dat ze er nog zijn.. anders voor niks gesprongen. :+ )
Zover ik heb gelezen is er geen andere voor 700 euro, deze ziet er ook nog eens niet budget uit, kast kwaliteit en kleur is echt mooi. Het is wel een bak geld maar relatief gezien niet, een fatsoenlijke crt is 500 euro + 19" tft van 300 euro. Nu is het alles in 1 en tja ik wil eigenlijk geen crt BAK hebben nu ik dit gewend ben qua grootte. Ga je voor een merk lcd dan ben je 200 euro duurder uit en qua kwaliteit ben je niet beter af zover ik dit heb kunnen zien.

[ Voor 33% gewijzigd door BARACUS op 18-06-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

Geen idee. als er een limiet op zit qua lengte kabel zal die ook gelden voor deze lcd.

Oja wat vergeten.....

Heb gelezen dat sommige 26 inch eigenaren volle schermen draaien... geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen want ik krijg dat hier niet gedaan.

TV:

is uitzending in breedbeeld? zo ja dan zwarte balken boven en onder... niet? dan beeldvullend....
zelfde geldt ook voor mijn dvd s op me pc.. wat ik ook doe oorspronkelijke 16:9 films krijg ik hier ook niet beeldvullend..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Quakie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:27:
Geen idee. als er een limiet op zit qua lengte kabel zal die ook gelden voor deze lcd.

Oja wat vergeten.....

Heb gelezen dat sommige 26 inch eigenaren volle schermen draaien... geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen want ik krijg dat hier niet gedaan.

TV:

is uitzending in breedbeeld? zo ja dan zwarte balken boven en onder... niet? dan beeldvullend....
zelfde geldt ook voor mijn dvd s op me pc.. wat ik ook doe oorspronkelijke 16:9 films krijg ik hier ook niet beeldvullend..
voor tv:
Ik heb standaard 16:9 staan dat vult alle 4:3 uitzendingen op.
Breedbeeld uitzendingen hebben dan balken, druk op de knop in de zoom stand en voila 100% breedbeeld weergave. Althans zover ik heb ontdekt, beetje raar dat op 16:9 breedbeeld geen breedbeeld is natuurlijk. Op zoom ziet alles er dan perfect uit incl. zenderembleem dus volgens mij praat ik geen poep :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb slecht nieuws voor de mensen die het logo van hun TV willen halen of al hebben gehaald.

DOE DIT NIET!

De TV heeft in principe dan nog wel garantie: maar de service-provider behandelt de TV nu niet meer als MyCom Tv, maar als Daetek. De garantie wordt dan gedaan door Daewoo zelf, en wat ik van onze service center medewerker begreep was dit een zeer lastig proces is. DUS LAAT HET LOGO TE ALLE TIJDEN ZITTEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de garantie / vervanging word gedaan door NeSh-information Technoloy (een of andere duitse dochteronderneming). Maar het is voor mij geen doen steeds op en neer te rijden naar de mycom.
En wat betreft de prijs, jah die is zeer laag maar betekend dat dat je dan defecte apparatuur mag leveren? Of tv's met kapotte pixels die teruggebracht worden opnieuw dicht te tapen en als nieuw te verkopen? En waarom pronkt Mycom Breda met een 48 uurs service van die NeSh als ze daar bij NeSh zelf niks vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:51:
Ik heb slecht nieuws voor de mensen die het logo van hun TV willen halen of al hebben gehaald.

DOE DIT NIET!

De TV heeft in principe dan nog wel garantie: maar de service-provider behandelt de TV nu niet meer als MyCom Tv, maar als Daetek. De garantie wordt dan gedaan door Daewoo zelf, en wat ik van onze service center medewerker begreep was dit een zeer lastig proces is. DUS LAAT HET LOGO TE ALLE TIJDEN ZITTEN!
Vaag hoor, ik neem aan dat iedereen de lcd in de orginele doos met koeieletters mycom opstuurt. Als ik er een Pioneer plaatje op zet gaat het dan naar Pioneer toe???
Maar ik moet zeggen dat het logo stukken mooier in echt is, het valt ook helemaal niet op. Kunt wellicht beter gewoon een zwart stickertje erover plakken als je het niks vindt.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:18:
de garantie / vervanging word gedaan door NeSh-information Technoloy (een of andere duitse dochteronderneming). Maar het is voor mij geen doen steeds op en neer te rijden naar de mycom.
En wat betreft de prijs, jah die is zeer laag maar betekend dat dat je dan defecte apparatuur mag leveren? Of tv's met kapotte pixels die teruggebracht worden opnieuw dicht te tapen en als nieuw te verkopen? En waarom pronkt Mycom Breda met een 48 uurs service van die NeSh als ze daar bij NeSh zelf niks vanaf weten?
Dat herverkopen is wel een @#$% manier van werken, ze hopen natuurlijk op anti tweakers die dat allemaal niet weten of zien. 48 uur service moet misschien 48 dagen service zijn, maar je wacht al weken dat kan nooit normaal zijn. Maar wie bel je nu voor zo'n afspraak, dat servicebedrijf?

[ Voor 35% gewijzigd door BARACUS op 18-06-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat herverkopen is wel een @#$% manier van werken, ze hopen natuurlijk op anti tweakers die dat allemaal niet weten of zien. 48 uur service moet misschien 48 dagen service zijn, maar je wacht al weken dat kan nooit normaal zijn. Maar wie bel je nu voor zo'n afspraak, dat servicebedrijf?
Er zijn 2 opties, terug naar de winkel of bellen met dat servicebedrijf.
En aangezien het best ver weg is voor mij, en omdat ik dacht lekker handig heb ik voor de 2e optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag hoor, ik neem aan dat iedereen de lcd in de orginele doos met koeieletters mycom opstuurt. Als ik er een Pioneer plaatje op zet gaat het dan naar Pioneer toe???
Maar ik moet zeggen dat het logo stukken mooier in echt is, het valt ook helemaal niet op. Kunt wellicht beter gewoon een zwart stickertje erover plakken als je het niks vindt.
Het gaat er niet om dat ie in de MyCom doos zit, als jij een Daetek tv hebt, en die zonder de stikker in de MyCom doos opstuurt, zou ie dus als MyCom tv behandeld kunnen worden. Daarom is een slijtvaste stikker een veel beter idee. En als je het labeltje niet mooi vind plak je er inderdaad een tapeje over :Y)
Dit is ook niet de MyCom manier van werken. Het is dan ook vreemd dat dit zo gebeurd. In principe moet een TV met dode pixels gewoon terug naar de leverancier. Bedenk ook wel, dat de 8 dagen niet goed geld terug regeling ook zo z'n nadeel heeft richting de klant. Het kan dus inderdaad zo zijn dat er eens een terug gebracht product wordt verkocht omdat het niet bevalt. Producten worden alleen op nieuw verkocht als deze getest en compleet zijn. Het kan natuurlijk zo zijn dat er eens een product terug komt. Wat je anders even kan doen is even bellen, je verhaal voor leggen en dan zijn ze vaak de kwaadste niet om hem even voor je te testen bij het omruilen. Succes

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:21:
Ik heb nog een vraagje, een dvi kabel van de pc naar dit scherm kan zeker maar maximaal 5meter zijn?
Ik denk nog wel langer.
Zelf heb ik 5 meter (geen mycom tv overigens) en heb nooit last van frame drops of andere rare effecten, maar het blijft natuurlijk wel een beetje een gok. (is 7,5m het maximum? 10m?)
Let er wel op dat aan de kabel van die ferrietkraaltjes zitten (die nemen hoogfrequentstoring weg).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ok ik zal even mijn steentje bijdragen aan tweakers, voor alle schooiers die hier rondhangen die ook zo'n ding willen maar nog wat onzeker zijn :P Ik ga flink posten dus even geduld het gaat stukje bij beetje.

Voor alle zeurkousen die willen weten "hoe snel zapt dit monster" >:) filmpje!!!
Sneller als dit gaat dus niet lukken even wat ijs voor mijn duim halen...
wereldkampioen zappen

Hier zie je bij de eerste zap dat het zwarte beeld nogal lang duurt naar Eurosport, later ook naar Rai Uno. Bij Eurosport is dit altijd, ik dacht door de mono maar Rai Uno is weer geen mono :? ach is maar een kleinigheidje.
zap verslikking

Hoezo geen mycom eraf halen, op de achterkant zit een joekel van een sticker ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/sticker/DSCF0033.JPG

Het scartblokje + tulp past niet door de voet, kastje eraf is de oplossing :Y)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/scart%20die%20niet%20past%20icm%20tulp/DSCF0030.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/scart%20die%20niet%20past%20icm%20tulp/DSCF0032.JPG

De doos, ligt dwars over 90cm 1 persoonsbed dus is behoorlijk groot. Ik stond raar te kijken toen de postbode kwam :) ja rechtsonder zie je mijn "oude" tv rotten ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/doos/DSCF0053.JPG

Een breedbeelduitzending, dit is 16:9 stand die dan geen breedbeeld weergeeft :? dus zwarte balken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/beeldformaat%20functies/16-9.JPG

Nu met zoom stand waardoor je de juiste beeldformaat hebt, wat een kop :X
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/beeldformaat%20functies/zoom.JPG

Wonderbaarlijk genoeg ben ik deze nog niet tegengekomen in de topics :) rechtsboven is een rood lampje.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/afstandbediening/DSCF0046.JPG

[ Voor 126% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:18
mr_petit schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:55:
[...]

Ik denk nog wel langer.
Zelf heb ik 5 meter (geen mycom tv overigens) en heb nooit last van frame drops of andere rare effecten, maar het blijft natuurlijk wel een beetje een gok. (is 7,5m het maximum? 10m?)
Let er wel op dat aan de kabel van die ferrietkraaltjes zitten (die nemen hoogfrequentstoring weg).
Ik heb de 26" hier aan een 10m kabel hangen. Geen enkel probleem. (op 1280x768x60Hz, bij nview settings 'treat digital display as HDTV' aangevinkt)
Dual link DVI-D voor 32 euro inclusief verzendkosten bij kabelmeister.de. (dat was een paar maanden geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euhh mijn Sony BB tv geeft ook geen beeldvullend beeld op de 16:9 stand. Behalve als het een dvd betreft in het goede formaat.

Als het een BB uitzending is dan springt hij automatisch over naar de Zoom stand. Is dus normaal hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door schnumi op 18-06-2005 19:52 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
BARACUS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:26:
Ok ik zal even mijn steentje bijdragen aan tweakers, voor alle schooiers die hier rondhangen die ook zo'n ding willen maar nog wat onzeker zijn :P Ik ga flink posten dus even geduld het gaat stukje bij beetje.

Voor alle zeurkousen die willen weten "hoe snel zapt dit monster" >:) filmpje!!!
wereldkampioen zappen

[afbeelding]

De scart past niet, kastje eraf is de oplossing :Y)
[afbeelding]
[afbeelding]

De doos, ligt dwars over 90cm 1 persoonsbed dus is behoorlijk groot. Ik stond raar te kijken toen de postbode kwam :) ja rechtsonder zie je mijn "oude" tv rotten ;)
[afbeelding]

Een breedbeelduitzending, dit is 16:9 stand die dan geen breedbeeld weergeeft :? dus zwarte balken
[afbeelding]

[afbeelding]

Wonderbaarlijk genoeg ben ik deze nog niet tegengekomen in de topics :) rechtsboven is een rood lampje.
[afbeelding]
Vette pics + filmpje Baracus! Tnx.

Ik vroeg me al die tijd idd al af hoe die afstandsbediening eruit zag :P .

PS: Passen alle scarts niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
schnumi schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:51:
Euhh mijn Sony BB tv geeft ook geen beeldvullend beeld op de 16:9 stand. Behalve als het een dvd betreft in het goede formaat.

Als het een BB uitzending is dan springt hij automatisch over naar de Zoom stand. Is dus normaal hoor.
Ok, is dat ook weer duidelijk :) dit is mijn eerste ervaring met een breedbeeld en vind het gewoon raar ;)
greenlizzard schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:53:
[...]

Vette pics + filmpje Baracus! Tnx.

Ik vroeg me al die tijd idd al af hoe die afstandsbediening eruit zag :P .

PS: Passen alle scarts niet ???
En dit alles met mijn brakke 1 pix op de slechtste stand omdat ik geen zin heb in moeilijk gedoe om de layout niet te verpesten :P
De scarts passen wel maar dit is zo'n scart blokje om het geluid op de stereo aan te sluiten. Als hieraan ook nog een tulp komt zit de voet gewoon in de weg. Een normale scart voor de dvd ofzo past natuurlijk wel. Onder de cijfertjes heb je de knoppen voor beeldinstelling kleur, zoomstand, geluid. Boven heb je gewoon zo'n zap/geluid joystick achtig iets. Het is dus een logisch dingetje maar voelt wel wat ietsje goedkoop aan qua drukgevoel. Je kunt ook via het plafond zappen dus heeft een goede graden hoek.

[ Voor 55% gewijzigd door BARACUS op 18-06-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:26:

wereldkampioen zappen

Hier zie je bij de eerste zap dat het zwarte beeld nogal lang duurt naar Eurosport, later ook naar Rai Uno. Bij Eurosport is dit altijd, ik dacht door de mono maar Rai Uno is weer geen mono :? ach is maar een kleinigheidje.
zap verslikking

[afbeelding]

De scart past niet, kastje eraf is de oplossing :Y)
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes hoor :)
Welke grootte is jouw scherm?

En kan je nog foto's maken van gebruik op je pc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:57:
[...]

Netjes hoor :)
Welke grootte is jouw scherm?

En kan je nog foto's maken van gebruik op je pc? :)
Kijk eens goed naar de doos foto 8)7 :+ 26inch
Pc foto's moet ik nog even bekijken want ik krijg de laptop niet op de juiste resolutie anders moet ik weer naar de buren :/ Wat wil je precies zien dan kijk ik later wel even ok. Filmpje, desktop ...?

[ Voor 11% gewijzigd door BARACUS op 18-06-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Niet? Op m'n Philips heb ik 14:9 en 16:9 setting en met 16:9 instelling krijg ik bij dit soort uitzendingen gewoon beeldvullend. Idem voor programma's zoals Yorin Travel en wat andere Yorin programma's in breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
BARACUS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:01:
[...]

Wat wil je precies zien dan kijk ik later wel even ok. Filmpje, desktop ...?
weet niet wat hij wil zien, maar ik wil wel PowerDVD in actie zien ofzo ;-). Met 2 verschllende formaat DVD's: 16:9 en die 2,54:nogwatvageverhouding

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Exirion schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:23:
[...]

Niet? Op m'n Philips heb ik 14:9 en 16:9 setting en met 16:9 instelling krijg ik bij dit soort uitzendingen gewoon beeldvullend. Idem voor programma's zoals Yorin Travel en wat andere Yorin programma's in breedbeeld.
Als het een BB uitzending is springt mijn tv dus over naar de Zoom stand en dan krijg je gewoon beeldvullend beeld. :)

Misschien is jouw Philips iets nieuwer.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

schnumi schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:35:
Misschien is jouw Philips iets nieuwer.
Net 2.5 maand oud ja ;) Maar bij mijn weten is dat al heel lang zo bij LCD TV's. Ik heb de keuze uit Auto Format, Super Zoom (het midden gezoomed maar de randen niet, dus beetje lens-effect), 4:3, Movie Expand 14:9, Movie Expand 16:9, Subtitle Zoom (16:9 maar dan met de onderkant minder gezoomed zodat de ondertitels er altijd oppassen) en Wide Screen. Wide Screen vult altijd elk beeld helemaal tot aan de randen. Ik gebruik 16:9 bij breedbeeld TV en dat gaat altijd goed. Bij DVD-films niet altijd omdat die vaak een nog breder beeld hebben (bioscoopfilms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad wel erg veel optie's. :P

Heb een Sony 32fx68 en die is al wat ouder en daar heb je alleen de optie's: 16:9 dus, 14:9, 4:3, Smart, Zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
De mensen die over het zappen in zitten, sluit je video recorder er op aan!
Echt die dingen kunnen echt snel zappen....
Of is de kwaliteit minder dan de interne tuner? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 19:36

th3

ik heb kpn digitale tv zappen gaat redelijk snel daarmee, enigste nadeel vind ik de zap tijd om van AV1 naar dvi te switchen, moet je eerst al die andere kanalen af ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeden avond allen.

Ik heb vorige week zaterdag de 32 inch LCD scherm gekocht bij Mycom en hij is werkelijk fantastisch, dat is echter mijn probleem niet.

Vandaag kreeg ik om 20:00 uur de nieuwe folder van Mycom in de brievenbus en daarin staat de 32 inch voor 999,- pleuros te koop. WHAAAAAAAAT. dat scheeld me 100,- pleuros met afgelopen zaterdag. Nou weet ik zelf ook wel dat als je hardware vandaag koopt het morgen voor de helft minder kan zijn, maar toch !!! Mycom hanteerd een 8 dagen niet goed geld terug garantie, maar ik heb hem 11 juni gekocht en de actie gaat maandag 20 juni in. Dat is dan 9 dagen. Is het dan ook zo dat de zondag meeteld ? Kan ik hem evt maandag nog inleveren evt ? of evt de 100 pleuros terugvragen.

Ik heb hier nl niet zoveel ervaring mee. Ik maak het ook voor de eerste keer mee dat ik een iets koop dat het dan zo snel in prijs is gezakt. Kan me iemand advies hier over geven ?

Verder kan ik iedereen de Mycom LCD aanraden een perfect ding gewoon, moet alleen op de bestelde beugel wachten en dan kan ie tegen de muur aan.

Met vriendelijke groet en bvd

Torcida Hajduk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inmiddels te laat natuurlijk, maar ik zou zeggen: ga 's terug en vraag hoe dit zit? Misschien zijn ze coulant en geven ze je 100 euro terug?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja maar wat is te laat, op dit moment kan ik theoretisch gezien niet tevrede zijn met de tv en hem terug brengen. (morgen is het 8 dagen), maar de Myco is bij ons morgen niet open op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:37:
Tja maar wat is te laat, op dit moment kan ik theoretisch gezien niet tevrede zijn met de tv en hem terug brengen. (morgen is het 8 dagen), maar de Myco is bij ons morgen niet open op zondag.
Stuur snel een emailtje naar de site dat je gebruik wilt maken van de 8 dagen niet goed geld terug :? Dan heb je in ieder geval op tijd mycom op de hoogte gebracht :) of ze coulant de 100 euro terug willen geven kun je daarna nog zien. Hmm maar is het niet 8 werkdagen?

Poeh, 1000 euro ik begin een beetje een big spender idee te krijgen om die ook maar te pakken :/
meelmark schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:28:
[...]

weet niet wat hij wil zien, maar ik wil wel PowerDVD in actie zien ofzo ;-). Met 2 verschllende formaat DVD's: 16:9 en die 2,54:nogwatvageverhouding
Ik heb ergens 2 dvd's liggen dus al te exotisch gaat het niet worden :P als ik in een goede bui ben kijk ik morgen even maar ik beloof niks.

[ Voor 28% gewijzigd door BARACUS op 19-06-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het proberen van die 100 Euro, ik was weliswaar binnen de 8 dagen voor mijn 100 euro verschil langs gegaan. Maar Mycom weet weken van tevoren al dat iets in de aanbieding gaat. Dus je hebt kans dat je het gewoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
ah netjes, dus 100 euro terug :).

Donderdag gekocht voor 1099,- en ga dus maandag effe langs om te kijken als ik meteen 100 euro terug kan krijgen of anders breng ik mij 32 inch gewoon terug en koop ik weer een 32 inch 5 min later, tenminste als mycom daar echt moeilijk over doet.

Ervaringen :
Heb net Windows Media Centrum geinstalleerd en scherm ziet er perfect uit op een S-video kabel.
Ik heb een s-video kabel van een beetje kwaliteit (15 m 30 of 40 euro) en zie geen verschil als ik een S-video kabel of VGA kabel (10 meter) gebruik.
Heb geen moeite van het lezen op internetpagina's en bij gamen (World of Warcraft) ziet alles er ook perfect uit, dus snap het hele DVI verhaal niet helemaal, en vind het meer gehyped om de beste kabels in huis te hebben (tenzij je LCD scherm echt als main beeldscherm gebruikt).

Ik heb nog geen dode (sub) pixels gevonden en heb gebruik gemaakt van een nokia monitor test.

Vraagjes :
a) Muurbeugels ?? Mycom verkoopt er wel eentje maar die is 70 euro, een beetje duur.
b) Windows Clear View ?? Wordt meestal voor laptops gebruikt, maar neem aan dat dit ook perfect is voor een LCD-TV scherm, maar als je dan duelview gebruikt wordt dan niet beide beinvloed en wat zijn de ervaringen hiermee.
c) Ik zie overal links voor DNA drivers voor ATI kaarten omtrent de resolutie aanpassing, echter maak ik gebruik van een nvidia 6600GT, zijn er drivers van NVIDA zelf om de gewenste resolutie te krijgen of moet ik ook aangepaste drivers gebruiken en welke zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ZviX schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:14:
a) Muurbeugels ?? Mycom verkoopt er wel eentje maar die is 70 euro, een beetje duur.
70 euro is niet duur. Je kunt al gauw minstens 100 euro kwijt zijn aan zo'n beugel. Als je een beetje handig bent kun je misschien zelf iets fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik zie op de mycom nog geen 32" voor 999,- staan hoor?
Weet je zeker dat het klopt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lennart_1337 op 19-06-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pak de folder er nog ff bij :

MyCom 81 cm Breedbeeld LCD Televisie
Adviesprijs : 1199,-
999,-

Ik heb me digifotocamera uitgeleend anders had ik een foto gemaakt van de folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ja bij jouw sprint ie automatisch over naar de Zoom stand, maar uit BARACUS z'n bericht begrijp ik dat hij zelf op Zoom moet drukken om het juiste beeld te krijgen.
Dat zou wel vervelend zijn, m'n huidige CRT breedbeeld tv maakt zelf netjes het beeld schermvullend, en zoomt dus (automatisch) in tot de zwarte balken eraf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
DyStiC schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:31:
[...]

Ja bij jouw sprint ie automatisch over naar de Zoom stand, maar uit BARACUS z'n bericht begrijp ik dat hij zelf op Zoom moet drukken om het juiste beeld te krijgen.
Dat zou wel vervelend zijn, m'n huidige CRT breedbeeld tv maakt zelf netjes het beeld schermvullend, en zoomt dus (automatisch) in tot de zwarte balken eraf zijn.
Dat ding heeft geen automatische instelling en eigenlijk mis ik dat niet. Ik ben al een half jaar op zoek naar iets dus heb heel wat crt's gezien met zo'n automatische instelling. Ga je zappen flikkert het scherm alle kanten op :/ en sommige tv's kiezen dan ook nog het verkeerde formaat uit. Nu zap ik lekker en 99% is toch geen breedbeeld. Als ik dan een breedbeeld uitzending wil zien druk ik even op de knop. Graag had ik wel iets meer lichtere zoom functies willen hebben dan kun je de vervorming ietsje pietsje minder maken. Als je nu zoomt dan mis je dus ondertitels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
Exirion schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:24:
[...]

70 euro is niet duur. Je kunt al gauw minstens 100 euro kwijt zijn aan zo'n beugel. Als je een beetje handig bent kun je misschien zelf iets fabriceren.
Ja, maar moet een lcd niet percies recht hangen ?
Hij is 20x10 en 4 schroef ingangen, dus zo moeijlijk zal dan niet zijn.

Maar las in het andere topic dat er eentje is voor 30 euro, maar die is voor een 26inch en niet 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:00:
Ik pak de folder er nog ff bij :

MyCom 81 cm Breedbeeld LCD Televisie
Adviesprijs : 1199,-
999,-

Ik heb me digifotocamera uitgeleend anders had ik een foto gemaakt van de folder.
ok, ik geloof je wel hoor ;)
Maaar de website van mycom loopt dan nog gewoon een beetje achter de feiten aan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
ZviX schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:33:
[...]

Ja, maar moet een lcd niet percies recht hangen ?
.
Anders zakt het beeld naar 1 kant ja :+

Je hoeft er ook niet precies recht voor te zitten dus ophangen hoeft ook niet precies recht maar staat wel zo netjes natuurlijk. Als je hem gaat ophangen moet je wel even goed de kijkhoogte vanaf de bank oid uitmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yme_bosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06-2005
Heb gister de 32'' gekocht, erg tevreden. Echter een vraagje m.b.t. PIP.

Wanneer ik de PIP knop (terwijl ik in PC mode zit) op de afstandsbediening indruk verschijnt inderdaad een klein schermpje met daarin TV beeld. Alleen de 'size' en 'swap' knop werken bij mij niet. Iemand iets gelijks meegemaakt/opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

BARACUS schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:17:
Nu zap ik lekker en 99% is toch geen breedbeeld. Als ik dan een breedbeeld uitzending wil zien druk ik even op de knop. Graag had ik wel iets meer lichtere zoom functies willen hebben dan kun je de vervorming ietsje pietsje minder maken. Als je nu zoomt dan mis je dus ondertitels etc.
Hoe laat hij een 4:3 uitzending dan zien op de tv? uitgerekt in de breedte of met zwarte balken aan de zijkanten?

En is de Zoom een vooringesteld formaat? dus inderdaad zoals je zegt de ondertiteling eraf? kun je niet zoals een philips tv het beeld dan iets naar boven "schuiven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:01:
[...]

Kijk eens goed naar de doos foto 8)7 :+ 26inch
Pc foto's moet ik nog even bekijken want ik krijg de laptop niet op de juiste resolutie anders moet ik weer naar de buren :/ Wat wil je precies zien dan kijk ik later wel even ok. Filmpje, desktop ...?
Desktop foto's.
Idd PowerDVD in actie met een film
En misschien een filmpje van een game is de breedbeeld reso :)
Als het niet teveel moeite is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
DyStiC schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:08:
[...]

Hoe laat hij een 4:3 uitzending dan zien op de tv? uitgerekt in de breedte of met zwarte balken aan de zijkanten?
4:3 laat hij met zwarte balken aan de zijkant zien als je de 4:3 stand hebt = 0% vervorming. Je kunt de boel wel uitrekken tot vol beeld met 16:9, zoom, panoramic
En is de Zoom een vooringesteld formaat? dus inderdaad zoals je zegt de ondertiteling eraf? kun je niet zoals een philips tv het beeld dan iets naar boven "schuiven"?
Zover ik kunnen lezen en testen heb je maar 1 stand zoom en je kunt niks afstellen. Dit is dus alleen nuttig voor een 16:9 uitzending waardoor je perfect beeld hebt zoals breedbeeld bedoeld is.
Ook al zou je wat kunnen afstellen zoom blijft altijd beeld eraf knippen, mis je stukken haar etc. is eigenlijk ook geen gezicht. Het blijft klooien met alleen breedbeeld tv's in de winkels en 4:3 uitzendingen :r iemand zou de zenders eens goed op hun flikker moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:23:
[...]

Desktop foto's.
Idd PowerDVD in actie met een film
En misschien een filmpje van een game is de breedbeeld reso :)
Als het niet teveel moeite is :P
Toevallig heb ik pas een paar pic's geschoten. Dit is de 32" aangesloten via DVI met HL2 (een spel dat de breedbeeld resolutie van dit scherm ondersteund).

Afbeeldingslocatie: http://r0nz0r.no-ip.org/~ron/tumb.jpg

Dit is er daar een van (clickable), als iemand er nog meer wil zien hoor ik het wel maar het is allemaal een beetje van hetzelfde: goed dus!

Verder zie ik hier dat mensen het vervelend vinden om een hele lijst met inputs te doorlopen voorat ze bij de PC inputs komen. Hiervoor zit een toets op de AB: "Multimedia" als je deze indrukt kom je direct bij component -> rgb-dtv -> rgb-pc -> dvi -> component. Nog steeds geen ideaal geval van discrete input knoppen maar al beter.

[ Voor 4% gewijzigd door r0nz0r op 19-06-2005 18:36 ]

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
r0nz0r schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Verder zie ik hier dat mensen het vervelend vinden om een hele lijst met inputs te doorlopen voorat ze bij de PC inputs komen. Hiervoor zit een toets op de AB: "Multimedia" als je deze indrukt kom je direct bij component -> rgb-dtv -> rgb-pc -> dvi -> component. Nog steeds geen ideaal geval van discrete input knoppen maar al beter.
Dat las ik net ook in de gebruiksaanwijzing :P vrij lastig volk die tweakers met gebruiksaanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0nz0r schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Toevallig heb ik pas een paar pic's geschoten. Dit is de 32" aangesloten via DVI met HL2 (een spel dat de breedbeeld resolutie van dit scherm ondersteund).

[afbeelding]

Dit is er daar een van (clickable), als iemand er nog meer wil zien hoor ik het wel maar het is allemaal een beetje van hetzelfde: goed dus!

Kijk dat ziet r nou prachtig uit! :7
Als je meer hebt, graag posten.
Je kunt ze anders ook naar mn mail sturen (bijlage grootte boeit helemaal nix --> Gmail).
ThaDemon_@_gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Nog een opmerking voor de die-hard tweaker die in het service menu wil komen, het is ook al een keer eerder vermeld maar hierbij dan nog een keer.

Als de tv uitstaat houdt de menuknop op de AB en de tv zelf ingedrukt en zet de tv aan. Na een paar seconden (waarbij je dus nog steeds de knoppen ingedrukt houdt) verschijnt het menu.
Ik heb al een paar interessant opties zien staan maar ben te schijterig om er aan te gaan kloten. O.a. HDCP zien staan wat bij deze tv op 0 staat.

Misschien is het een universele firmware waarbij de randelectronica kan verschillen. Ik denk niet dat die HDCP puur softwarematig geregeld is maar het zou leuk zijn als dat zo in te schakelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:43:
Kijk dat ziet r nou prachtig uit! :7
Als je meer hebt, graag posten.
Je kunt ze anders ook naar mn mail sturen (bijlage grootte boeit helemaal nix --> Gmail).
ThaDemon_@_gmail.com
Beeldkwaliteit van een monitor of TV is absoluut niet goed te beoordelen met foto's. Als je weet wat een digicam allemaal met de gamma curve doet dan krijg je zelfs van de meest brakke TV mooie plaatjes. Gewoon in de winkel gaan kijken dus.. Je weet wel, daar buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Ik heb er toch best veel moeite voor moeten doen om van deze 'mooie' plaatjes te schieten :Y) , ik weet niet wat mijn digicam in het begin deed maar dat was niet goed. Maar je hebt wel gelijk sowieso moet je naar zo'n ding even in het echt gaan kijken. Met wat je zelf wilt zien, wil je een game zien op fullscreen vraag dan of ze even een pc'tje aan willen sluiten. Je koop toch niet dagelijks zo'n tv (hoop ik).

Een tip: ga er wel wat verder van afzitten met je neus erbovenop wordt je er misselijk van! 8)7 Eigen ervaring natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:11:
[...]

Beeldkwaliteit van een monitor of TV is absoluut niet goed te beoordelen met foto's. Als je weet wat een digicam allemaal met de gamma curve doet dan krijg je zelfs van de meest brakke TV mooie plaatjes. Gewoon in de winkel gaan kijken dus.. Je weet wel, daar buiten ;)
Buiten... interessant...
Neej hoor, ben regelmatig genoeg buiten maar Mycom is in Amsterdam en ik woon in Purmerend en ben 15 jaar. Vandaar dat ik het moeilijk kan gaan bekijken ;)

Jullie zijn voor mij ook al MyCom met al deze foto's en ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik heb de TV nu ruim een week en sinds dit weekend ook volledig in gebruik in mijn nieuwe huis. Hieronder 2 shotjes van mijn 32" schermpje aan de muur.

Afbeeldingslocatie: http://img98.echo.cx/img98/1038/img5646small9kc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.echo.cx/img90/2352/img5647small3po.jpg

Ik heb een aantal puntjes. Bij Mycom heb ik een muurbeugel gekocht. Mooie beugel alleen de schroefjes die bijgeleverd worden voor montage aan TV zijn te klein voor de gaten achter in de TV. Dus grotere (juiste formaat schroefjes gehaald) Echter deze pasten niet door de gaatjes van de beugel zelf. Heb dus uiteindelijk de gaatjes in de muurbeugel groter geboord waarna ik de TV op kon hangen.

VErder heeft Mycom mij bij aanschaf een afdekplaatje aangesmeerd. Hier had ik geleze dat deze er alleen voor de 26" waren maar de verkoper wist mij te melden dat het exempaar dat hij mij verkocht zou passen op de 32". Misschien dat het aan mij ligt maar ik zou niet weten hoe ik hem moet bevestigen. Hij is simpelweg niet groot genoeg om om de onderkant vast te zetten. (zonder klepje overigens ook niet storend!!) dus laat ik dat zo.

Iemand anders die ook een afdekplaatje heeft bij de 32" en die ook nog past? :)

Verder DVD speler aangesloten. Via S-video kabeltje krijg ik echter zwart wit beeld....hoe los ik dit op? Heb dvd speler nu maar aan scart aangesloten. Is dit eigenlijik beter dab Svideo (NOOB)

Scartkabel past trouwens zonder probleem in TV en nie zoals eerder gemeld door anderen dat zij kapje los moesten halen.

Als laatste zou ik willen weten hoe ik mijn PC op mijn speakerset aan kan sluiten (Logitech Z680 zie foto) Op de pod van de speakerset zitten drie uitgangen (front, rear en subw/ center) hoe en aan welke aansluitingen moet ik die op TV koppelen. Geluid van TV gaat nu nog via TV speakers maar dat is niet echt super kwaliteit. Geluid van DVD speler gaat via optische kabel naar speakerset en is super vet in combinatie met SUPER beeldkwaliteit van Mycom scherm.

Hoor graag of jullie me kunnen helpen met bovenstaande kleine probleempjes.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
Afdekplaatje werd mij ook aangeraden op MyCom Ceintuurbaan, maar aangezien de 32inch daar uitverkocht was heb ik toen in de Kinkerstraat te horen gekregen dat dus niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

ZviX schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:20:
Afdekplaatje werd mij ook aangeraden op MyCom Ceintuurbaan, maar aangezien de 32inch daar uitverkocht was heb ik toen in de Kinkerstraat te horen gekregen dat dus niet nodig is.
Iemand nog interesse in zo'n plaatje? Anders ga ik hem alsnog terug proberen te brengen naar de winkel

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:40:

Scartkabel past trouwens zonder probleem in TV en nie zoals eerder gemeld door anderen dat zij kapje los moesten halen.
Dat zei ik dus niet, dat is met een scartblokje + tulp, dat past niet door de voet. Zo'n ding moet je ook halen als je geluid via de Logitech wilt hebben.
Als laatste zou ik willen weten hoe ik mijn PC op mijn speakerset aan kan sluiten (Logitech Z680 zie foto) Op de pod van de speakerset zitten drie uitgangen (front, rear en subw/ center) hoe en aan welke aansluitingen moet ik die op TV koppelen. Geluid van TV gaat nu nog via TV speakers maar dat is niet echt super kwaliteit. Geluid van DVD speler gaat via optische kabel naar speakerset en is super vet in combinatie met SUPER beeldkwaliteit van Mycom scherm.

Hoor graag of jullie me kunnen helpen met bovenstaande kleine probleempjes.
Ik weet niet precies hoe die Logitech werkt maar dat rear front etc. lijkt mij meer de aansluiting voor de speakers zelf. Zitten er geen rood wit (tulp) aansluitingen op dat ding, dat is meestal de normale aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:37:
[...]
Dat zei ik dus niet, dat is met een scartblokje + tulp, dat past niet door de voet. Zo'n ding moet je ook halen als je geluid via de Logitech wilt hebben.

[...]

Ik weet niet precies hoe die Logitech werkt maar dat rear front etc. lijkt mij meer de aansluiting voor de speakers zelf. Zitten er geen rood wit (tulp) aansluitingen op dat ding, dat is meestal de normale aansluiting.
Mjin excuses voor de verkeerde interpretatie. Dan ga ik ook zo'n ding halen...jij kan me vast wel vertellen waar dat akn en wat dat moet kosten :)

edit
alhoewel, tulp aansluitingen zitten al op TV en die zijn volgens mij zelfde als op jouw scart aansluiting dus ook left en right speaker...
/edit

Nee dat kastje op de foto is via soort van VGA kabel verbonden met grote subwoofer en daar zitten weer de aansluitingen op voor de speakers (rode en zwarte klemmetjes) OP de pod zelf van de foto zit een optische uitgang, een coaxiale uitgang en de drie uitgangen zoals beschreven met rear front en subwoofer/center

[ Voor 11% gewijzigd door robbydw op 20-06-2005 13:52 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Denk dat ik inmiddels de oplossing heb gevonden.

http://shop.logitech.com/...L&lang=NL&sku=970150-0914

Er staat dat dit voor game consoles is maar zou niet weten waarom dit niet zou werken voor TV...
Al zie ik bij specs van TV alleen staan AV INPUT en geen output...wat zou betekenen dat geluid van externe bron via TV speakers gaat en andersom weer niet mogelijk is.....iemand????

[ Voor 30% gewijzigd door robbydw op 20-06-2005 14:12 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb zelf slechte ervarigen met LG en vooral de duurzaamheid (na 1,5 jaar kapot bij normaal gebruik)
Als je zoekt op Google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=LG+duurzaamheid dan zijn er meerdere mensen met dezelfde klachten.
Dus voor mij geen LG meer, maar aangezien dit LG/Philips is heb ik misschien toch interresse aangezien de 32" nu ook "redelijk" goedkoop is. Maar ja dit is een vrij "nieuw" topic, dus qua duurzaamheid valt er nog niet veel vertellen.

Zijn er mensen die deze tv (32 inch) al wat langer hebben ( > 1 a 2 jaar) ?
Welke onderdelen van de tv is van LG ?
Is er nu een verschil in duurzaamheid aangezien het gaat om LG/Philips ?

[ Voor 12% gewijzigd door GoT op 20-06-2005 14:08 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:49:
[...]

Mjin excuses voor de verkeerde interpretatie. Dan ga ik ook zo'n ding halen...jij kan me vast wel vertellen waar dat akn en wat dat moet kosten :)
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Mijn advies omdat geluid van de kabel/tv toch niet wonderbaarlijk high quality is gewoon een simpele halen. De mijne komt van de Praxis deze zijn 24karaat verguld en zien er mooi uit voor 5 euro. Zelfs 1 zonder goud etc. kost net zoveel bij menig electronicashop dus gewoon een koopje.
edit
alhoewel, tulp aansluitingen zitten al op TV en die zijn volgens mij zelfde als op jouw scart aansluiting dus ook left en right speaker...
/edit
Dat zijn helaas ingangen voor je videocamera etc. ;)
Nee dat kastje op de foto is via soort van VGA kabel verbonden met grote subwoofer en daar zitten weer de aansluitingen op voor de speakers (rode en zwarte klemmetjes) OP de pod zelf van de foto zit een optische uitgang, een coaxiale uitgang en de drie uitgangen zoals beschreven met rear front en subwoofer/center
Hmm tja even simpel, kijk eens in de gebruiksaanwijzing :+
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:56:

Al zie ik bij specs van TV alleen staan AV INPUT en geen output...wat zou betekenen dat geluid van externe bron via TV speakers gaat en andersom weer niet mogelijk is.....iemand????
Daarom heb je dat blokje nodig, dan maak je van 1 scart een output of input voor geluid, ook s-video.

[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:26:

Daarom heb je dat blokje nodig, dan maak je van 1 scart een output of input voor geluid, ook s-video.
Ik niet helemaal snap. Als ik in dat geval het geluid via die scart (op bijv. AV1) naar boxen wil hebben moet ik de TV toch ook op AV1 hebben. Als ik hem namelijk gewoon op TV heb komt het geluid toch gewoon via de TV speakers of heb ik het mis en denk ik te moeilijk?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:36:
[...]

Ik niet helemaal snap. Als ik in dat geval het geluid via die scart (op bijv. AV1) naar boxen wil hebben moet ik de TV toch ook op AV1 hebben. Als ik hem namelijk gewoon op TV heb komt het geluid toch gewoon via de TV speakers of heb ik het mis en denk ik te moeilijk?
Je steekt gewoon dat blokje erin bij av1 of 2, snoer eraan naar je logitech. Het geluid komt er gewoon uit welke zender je ook zapt. Het geluid komt uit je tv EN de logitech, als je het tv geluid uit zet blijft de logitech gewoon geluid geven. Ja je denkt net iets te moeilijk :P hoewel ik je gedachte helemaal niet zo onlogisch vind. Als je av1 kijkt dan is er input naar de tv, nu heb je output van de tv en heeft niks met de zender av1 te maken. Naja, de Praxis is tot 9 uur open dus doe rustig aan met dit weer 8)

Even advies voor mezelf. Ik doe net de Nokia pixeltest om de testperiode af te sluiten en ik kom dit tegen.

-1 pixel is wit als het beeld zwart is, alle kleuren geven prima weer.
- 1 pixel geeft vooral rood als zwart, de andere kleuren zie je wel dat er iets niet helemaal lekker zit maar heel moeilijk te zien.

Dat de rode niet werkt snap ik wel maar hoe zit dat met de zwarte = uit ??
Zouden jullie de boel gaan omruilen, je hoort hier nogal veel verhalen dat alle schermen wel 1 pixel kapot hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:51:
[...]

Je steekt gewoon dat blokje erin bij av1 of 2, snoer eraan naar je logitech. Het geluid komt er gewoon uit welke zender je ook zapt. Het geluid komt uit je tv EN de logitech, als je het tv geluid uit zet blijft de logitech gewoon geluid geven. Ja je denkt net iets te moeilijk :P hoewel ik je gedachte helemaal niet zo onlogisch vind.
Oke dan....gaan we doen :) En bedankt voor je bergip vriendelijke vriend :9

En ja ik doe zeker rustig,....Voorlopig zit ik nog op mn werk met de airco aan

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 20-06-2005 14:56 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

@ Baracus

Ik heb in de winkel samen met een medewerker van Mycom een pixeltest uit laten voeren en hierbij geen dode of hot pixels ontdekt. Nu paar dagen TV gekeken en geen vreemde pixels gezien.

Heb altijd het idee dat je die dingen pas ziet met pixeltest en daarna blijft zien omdat je weet waar ze zitten. Als je het een ander namelijk vraagt zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ze het niet zien.

Het risico met omruilen is dat je er een met meer dode pixels krijgt natuurlijk dus als het niet storend is, waarom zou je dan het risico nemen?

[ Voor 18% gewijzigd door robbydw op 20-06-2005 15:07 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:55:
[...]

Oke dan....gaan we doen :) En bedankt voor je bergip vriendelijke vriend :9
Hey haal die tong eens uit mijn nek :+ maar wat voor soort stekker gaat er nu in de Logitech?
Als je dat niet weet heb je weinig aan je scartblok ;) de Praxis heeft ook leuke snoeren van dezelfde lijn alleen zijn ze vaak 5m ofzo. Als je iets korter wilt 1 meter ofzo dan kan ik profigold aanraden, niet superduur en mooie kwaliteit. Alleen uitkijken waar je ze koopt want de prijsverschillen :X ik haal ze bij Mikro Electro. Kijk maar op mijn foto :Y)
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:06:
@ Baracus

Ik heb in de winkel samen met een medewerker van Mycom een pixeltest uit laten voeren en hierbij geen dode of hot pixels ontdekt. Nu paar dagen TV gekeken en geen vreemde pixels gezien.

Heb altijd het idee dat je die dingen pas ziet met pixeltest en daarna blijft zien omdat je weet waar ze zitten. Als je het een ander namelijk vraagt zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ze het niet zien.

Het risico met omruilen is dat je er een met meer dode pixels krijgt natuurlijk dus als het niet storend is, waarom zou je dan het risico nemen?
De rode zag ik pas na een 2e keer bij de pixeltest, de andere viel mij op tijdens zappen. Ik ben wel een pietje precies alleen vraag ik me af hoe ik dit ga regelen. Komen ze hem gratis ophalen of moet ik de zooi terugsturen via tpg? Dat service bedrijf levert geen nieuwe neem ik aan maar refurbish ?

[ Voor 43% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:07:
[...]

Hey haal die tong eens uit mijn nek :+ maar wat voor soort stekker gaat er nu in de Logitech?
Als je dat niet weet heb je weinig aan je scartblok ;) de Praxis heeft ook leuke snoeren van dezelfde lijn alleen zijn ze vaak 5m ofzo. Als je iets korter wilt 1 meter ofzo dan kan ik profigold aanraden, niet superduur en mooie kwaliteit. Alleen uitkijken waar je ze koopt want de prijsverschillen :X ik haal ze bij Mikro Electro. Kijk maar op mijn foto :Y)
Stekkers zie link:
http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050

Zijn stekkertjes rechts van het blokje. Ik neem dus scart blokje en steek ik rood wit van audio in naar blokje en van blokje de drie kleuren naar de speaker control pod.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:07:

De rode zag ik pas na een 2e keer bij de pixeltest, de andere viel mij op tijdens zappen. Ik ben wel een pietje precies alleen vraag ik me af hoe ik dit ga regelen. Komen ze hem gratis ophalen of moet ik de zooi terugsturen via tpg? Dat service bedrijf levert geen nieuwe neem ik aan maar refurbish ?
Wil je een nieuwe, dan moet je idd naar de winkel en kan alleen binnen 8 dagen. Service bedrijf is volgens mij alleen repair. Zij komen hem wel thuis ophalen...1e jaar is pick up and return

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 20-06-2005 15:12 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:10:
[...]

Stekkers zie link:
http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050

Zijn stekkertjes rechts van het blokje. Ik neem dus scart blokje en steek ik rood wit van audio in naar blokje en van blokje de drie kleuren naar de speaker control pod.
Omslachtig gedoe zeg, had Logitech wel iets meer standaard kunnen uitvoeren. Veel succes straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:14:
[...]

Omslachtig gedoe zeg, had Logitech wel iets meer standaard kunnen uitvoeren. Veel succes straks :)
Tsja , beter zo dan dat blikkerige geluid. ZIt ook optische aansluiting en coaxiale aansluiting op maar die aansluitingen zitten niet op de tv :(
Thnx

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Zit er een koptelefoon aansluiting op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

greenlizzard schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:37:
Zit er een koptelefoon aansluiting op de tv?
Nee die zit er gek genoeg niet op...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:51:
Even advies voor mezelf. Ik doe net de Nokia pixeltest om de testperiode af te sluiten en ik kom dit tegen.

-1 pixel is wit als het beeld zwart is, alle kleuren geven prima weer.
- 1 pixel geeft vooral rood als zwart, de andere kleuren zie je wel dat er iets niet helemaal lekker zit maar heel moeilijk te zien.
Welke test doe je precies in dat Nokia programma, ik zie niet iets specifieks van een pixeltest ofzo? Zit er sterk aan te denken ook zo'n tv aan te gaan schaffen en ik tot nu toe altijd wat heb met elektrische apparaten, komt dat testje mij ook wel van pas denk ik.

Zit er trouwens op de tv niet gewoon een audio (tulp) uitgang voor de tv welke je dan naar je versterker kun pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

DyStiC schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:48:
[...]

Welke test doe je precies in dat Nokia programma, ik zie niet iets specifieks van een pixeltest ofzo? Zit er sterk aan te denken ook zo'n tv aan te gaan schaffen en ik tot nu toe altijd wat heb met elektrische apparaten, komt dat testje mij ook wel van pas denk ik.

Zit er trouwens op de tv niet gewoon een audio (tulp) uitgang voor de tv welke je dan naar je versterker kun pluggen?
Dat testje is zeker een aanrader als je je scherm wil testen op dode pixels.

Helaas zitten er alleen ingangen op en geen uitgangen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
robbydw schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:53:
[...]

Dat testje is zeker een aanrader als je je scherm wil testen op dode pixels.

Helaas zitten er alleen ingangen op en geen uitgangen.
Een goede scart met "out" werkt niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Leuk topic om de ervaringen van iedereen te lezen!

Ik wacht nog heel even met de aankoop, aangezien de prijs steeds verder daalt, reeds de 1000 euro grens bereikt voor het 32" model. _/-\o_

Bij MyCom Utrecht heb ik beide schermen zien staan met een DVD die je kon afspelen. Echter wil ik het scherm voor meer dan TV/DVD gaan gebruiken. Heeft iemand foto's van dit scherm in Windows, hoe dat eruit ziet in breedbeeld, gebruikt hij heel het scherm?

We hebben al de foto van Half Life 2 kunnen zien, zijn er meer games die goed met een breedbeeld LCD TV overweg kunnen? Pictures?? :)

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
DyStiC schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:48:
[...]

Ik heb gewoon de kleuren test gedaan. Krijg je rood wit blauw groen en zwart voorgeschoteld.
Waarom denk je dat we met een scartblok lopen te klooien ;)
ZviX schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:13:
[...]

Een goede scart met "out" werkt niet ??
Wel blijven opletten zeg, dit zitten we al 3 pagina's aan het bespreken. Wil je audio out = scartblokje halen :)
Schiz0phrenic schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:14:
Leuk topic om de ervaringen van iedereen te lezen!

Ik wacht nog heel even met de aankoop, aangezien de prijs steeds verder daalt, reeds de 1000 euro grens bereikt voor het 32" model. _/-\o_
Het is nu toch aktie, kan best dat het weer de oude prijs wordt na de actie.
Bij MyCom Utrecht heb ik beide schermen zien staan met een DVD die je kon afspelen. Echter wil ik het scherm voor meer dan TV/DVD gaan gebruiken. Heeft iemand foto's van dit scherm in Windows, hoe dat eruit ziet in breedbeeld, gebruikt hij heel het scherm?
Als je hem breedbeeld instelt dan gebruikt hij gewoon het hele scherm anders gaat het uitrekken.

[ Voor 56% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 10:58
BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:27:
[...]
Het is nu toch aktie, kan best dat het weer de oude prijs wordt na de actie.
[...]
Ja en het is nu weer actie hoor. Dit keer t/m 3 juli. Die TV gaat echt niet weer duurder worden :)

Trouwens, hij staat nu inderdaad ook in de nieuwe actieperiode (de 32"), maar wel met een prijs van 1999 voor 999, terwijl hij vorige week nog 1099 was :D :+

Edit:

200 euro zomervoordeel staat er ook nog bij 8)7

Trouwens, 1 pixel defect ziet MyCom sowieso als defect product. Dus kom je daar binnen 8 dagen achter, kun je hem terugsturen (wordt gecrediteerd) en krijg je een nieuwe. Zo kun je nog wel ff doorgaan dus :D En de garantie is 2 jaar on-site, in handen van een extern bedrijf. Als je belt dat ie stuk is, nemen ze sowieso een vervangende mee die van hun blijft tot het defect in jouw toestel geconstateerd is. Al met al goeie service dus!

nu echt de laatste edit
Het MyCom logo mag er gewoon vanaf, al werd er wel hartelijk gelachen om de suikerklontjes-methode schijnt... Zou ook met een föhn moeten kunnen heb ik gehoord!

[ Voor 51% gewijzigd door _Brake_ op 20-06-2005 17:55 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
_Brake_ schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:51:
[...]

Ja en het is nu weer actie hoor. Dit keer t/m 3 juli. Die TV gaat echt niet weer duurder worden :)

Trouwens, hij staat nu inderdaad ook in de nieuwe actieperiode (de 32"), maar wel met een prijs van 1999 voor 999, terwijl hij vorige week nog 1099 was :D :+

Edit:

200 euro zomervoordeel staat er ook nog bij 8)7
De 26" is nu ook weer gewoon €799,- :( Dus de kans is groot dat de 32" ook weer duurder zal worden.
Het is overigens normaal dat bij een reclame als eerste de adviesprijs wordt gegeven ( €1199,- )gevolgd door de actieprijs ( €999,- ). Verschil is dus idd €200,-

En ik baal nu wel, want ik dacht ook dat die 26" wel €699,- zou blijven en misschien zelfs nog iets meer zou zakken in prijs. Ik twijfelde nogsteeds wel een beetje tussen de 26"en 32" . Wat ik me nogsteeds afvraag is of de 32" wel geschikt is voor een kijkafstand van +/- 1,5 meter. Ik neigde ondertussen wat meer naar de 26" , maarja nu het verschil kleiner is geworden ( €200,- ) twijfel ik toch weer sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door greenlizzard op 20-06-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 12:56

-d-

Grrr... krijg nog steeds DVI niet aan de praat. Heb nu een nieuwe DVI kabel gekocht (dit keer DVI-I ipv DVI-D), tijdens het booten krijg ik het keurig te zien, ook het Windows XP laadscherm. Krijg wel weer 'out of range' te zien tijdens het booten, terwijl ik wel alles prima kan zien.

Als ik de standaard grafische drivers gebruik in 800x600 krijg ik wel m'n desktop te zien, maar aan de linkerkant is het beeld een paar centimeter 'verschoven' naar rechts. Ik krijg dus de eerste kolom pixels doorgestrokken in de breedte te zien.

M'n ATI drivers ziet de TV ook niet als een DVI monitor, maar als een analoge monitor, terwijl hij gewoon op de DVI is aangesloten.....

Alle drivers met alle mogelijke resoluties geprobeerd, niks helpt.

Het lijkt me of een PC/Hardware probleem of de TV (dvi) is kapot. Maar heb maar 1 dvi scherm en 1 pc dus kan het moeilijk testen ... :(

Als iemand nog suggesties heeft ben ik je erg dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
_Brake_ schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:51:

Trouwens, 1 pixel defect ziet MyCom sowieso als defect product. Dus kom je daar binnen 8 dagen achter, kun je hem terugsturen (wordt gecrediteerd) en krijg je een nieuwe. Zo kun je nog wel ff doorgaan dus :D En de garantie is 2 jaar on-site, in handen van een extern bedrijf. Als je belt dat ie stuk is, nemen ze sowieso een vervangende mee die van hun blijft tot het defect in jouw toestel geconstateerd is. Al met al goeie service dus!

!
Je bedoeld dat de verzendkosten gecrediteerd worden?
Kijk dan gaat dat ding gewoon terug voor vervanging, heb al een mailtje naar mycom gestuurd hoe en wat.

Edit: berichtje gehad

Wanneer het voor u niet mogelijk is uw product bij een van onze winkels langs te brengen, kunt u het ook per post naar ons terugsturen. Hiervoor is een zogenaamd RMA nummer nodig.
Voor uw aanvraag hebben wij dan de volgende gegevens van u nodig.
1. Adresgegevens (indien mogelijk het klantnummer)
2. Artikelomschrijving en eventueel artikelnummer.
3. Aantal producten.
4. De reden van retour (bijv. 8 dagen niet goed geld terug en bij garantie/omruil de klachtomschrijving).
5. Bij een creditering het bankrekeningnummer.
U kunt deze gegevens versturen naar retouren@mycom.nl
Vervolgens krijgt u van ons een email met daarin een "RMA nummer" waarin de instructies staan hoe u het product het best naar ons kan versturen, dan zien wij uw product graag retour en zullen wij de garantie zo spoedig mogelijk afhandelen.

Dit klinkt niet echt als het crediteren van verzendkosten, zij sturen mij een geopend defect product terwijl ik specifiek heb aangegeven een dichte te willen hebben :( dat gaat al weer snel 20 euro kosten :/

[ Voor 44% gewijzigd door BARACUS op 20-06-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

BARACUS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:44:
Dit klinkt niet echt als het crediteren van verzendkosten, zij sturen mij een geopend defect product terwijl ik speciek heb aangegeven een dichte te willen hebben :( dat gaat al weer snel 20 euro kosten :/
Misschien krijg je van hun wel een antwoord nummer, dan kun je het gewoon op hun kosten verzenden. Net zoiets als hoe HP werkt met garantie spul, dan krijg je van hun een nummer en kan je DHL bellen om het gratis op te komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
DyStiC schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:15:
[...]

Misschien krijg je van hun wel een antwoord nummer, dan kun je het gewoon op hun kosten verzenden. Net zoiets als hoe HP werkt met garantie spul, dan krijg je van hun een nummer en kan je DHL bellen om het gratis op te komen halen.
Ik ga even een rma aanvragen en dan zie ik wel wat ze tevoorschijn toveren, anders ga ik gewoon zeiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 10-09 17:18
-d- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:30:
Grrr... krijg nog steeds DVI niet aan de praat. Heb nu een nieuwe DVI kabel gekocht (dit keer DVI-I ipv DVI-D), tijdens het booten krijg ik het keurig te zien, ook het Windows XP laadscherm. Krijg wel weer 'out of range' te zien tijdens het booten, terwijl ik wel alles prima kan zien.

Als ik de standaard grafische drivers gebruik in 800x600 krijg ik wel m'n desktop te zien, maar aan de linkerkant is het beeld een paar centimeter 'verschoven' naar rechts. Ik krijg dus de eerste kolom pixels doorgestrokken in de breedte te zien.
Een DVI-D kabel moet het even goed doen als een DVI-I. Bij een DVI-I kabel heb je alleen wel kans dat hij om een of andere reden het analoge signaal gebruikt als er iets niet goed geconfigureerd is.

Ik had in het begin dezelfde problemen ('omgeklapt beeld of goed beeld met een 'out of range' melding) met mijn DVI-D kabel. Bij mijn NVIDIA kaart was het over toen ik in Nview de optie 'treat digital display as HDTV' aanvinkte. Nu werken dezelfde resoluties en refresh rates ineens wel.
...maar of een ATI een soortgelijke setting heeft?

Je kunt eventueel Powerstrip en Moninfo proberen, maar dat heeft bij mij niet veel geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door ustinov op 20-06-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 12:56

-d-

@ustinov : bedankt, maar wil niet helpen :(

Kan iemand met een ATI kaart en een MyCom LCD tv zeggen wat je precies hebt gedaan om die TV aan de praat te krijgen... straks zie ik iets heel simpels over 't hoofd...

[ Voor 14% gewijzigd door -d- op 20-06-2005 20:56 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste