+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nee, geen vertraging.Djensen35 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:01:
[...]
Tnx! maar ik blijf nog ff zeuren: de eerste keer dat je hem aanzet; in de zin van de eerste keer dat ie al die nummers ff moet laden maar daarna weinig 'vertraging'?! Zoja dan zie ik dat helemaal niet als zo'n groot probleem! Alvast bedankt weer
Hij heeft ongeveer een minuut nodig denk ik om de mmc kaart te lezen de eerste keer dat je de telefoon aanzet.
Het wisselen van playlists kost denk ik een seconde of 10 ofzo.
Maar voor de rest merk ik geen vertraging. In ieder geval niet in vergelijking met de standaard bijgeleverde 32mb kaart.
Heel erg bedankt, ik denk dat ik voor dezelfde mmc kaart ga en dat ik card reader of data kabel erbij koop, vandaag binnengekregen en tot nu toe erg positiefCryothic schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:30:
[...]
Nee, geen vertraging.
Hij heeft ongeveer een minuut nodig denk ik om de mmc kaart te lezen de eerste keer dat je de telefoon aanzet.
Het wisselen van playlists kost denk ik een seconde of 10 ofzo.
Maar voor de rest merk ik geen vertraging. In ieder geval niet in vergelijking met de standaard bijgeleverde 32mb kaart.
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
Ik heb namelijk gelezen dat dat t enige probleem was met meer dan 512mb mmc.
En heeft er iemand toevallig een frontje gevonden voor de 6230i met een schuifje voor de
camera zoals bijvoorbeeld de 6650 en 6680 hebben? Dat beschermt de lens zonder de
kwaliteit van foto's te beinvloeden.

Verwijderd
nog iets:
ik wil graag een plaatje vanaf mn notebook naar mijn nokia laden.. met nokia image converter.. maar 1 of ander manier wil dat niet, dan krijg ik deze melding:

wat doe ik fout?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:51 ]
De instellingen van Vodafone WAP kun je je gewoon laten toezenden via de website van Vodafone.
Hint: het heet bij hun Vodafone Live!
Ik heb het toezenden van de instellingen ergens bij MyVodafone gevonden, maarik denk dat het ook wel ergens anders op de site staat.
Ja, dat is een beetje apart...barco schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:40:
Werkt met een 1GB mmc kaartje de "usbstick"-functie met de dku2 datakabel ook gewoon?
Ik heb namelijk gelezen dat dat t enige probleem was met meer dan 512mb mmc.
Die nokia pcsuite lijkt die 1gb niet zo leuk te vinden.
M'n overdrachtssnelheid met de usb kabel ligt met de nokia software best laag (vandaar dat ik ook een cardreader heb gekocht).
De snelheid gewoon in windows, zowel aangesloten als telefoon als usb-stick werkt goed.
USB1.1 snelheid volgens mij, maar goed... Lang zo traag niet als de nokia software
Ooohh... en ik me maar afvragen waarom ik met die stuiterbal steeds geen bereik heb.JeroenM_tbs schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:47:
Het is nooit verstandig je telefoon steeds te lateren stuiteren.Daar voor heb je stuiterballen.

Wijnands schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:51:
[...]
Ooohh... en ik me maar afvragen waarom ik met die stuiterbal steeds geen bereik heb.
Nee, maar serieus: als je je telefoon nogal eens laat vallen kun je beter sowieso een lederen hoesje oid aanschaffen.
Ik draag mijn 6230i altijd in mijn broekzak of leg hem op mijn bureau hier thuis neer, dus mijn telefoon valt nooit zomaar eens op de grond.
Maar als het je doorgaans vaak overkomt dan zou ik als ik jou was sowieso een lederen hoesje aanschaffen.
Doet het nog prima
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Nadat ik deze week mijn pc heb geformateerd, wou ik een nieuwe versie van de pc suite installeren.
Ik dacht laat ik hem downloaden van de nokiasite, toevallig vandaag een nieuwe versie uitgekomen.
Als ik deze versie installeer, dan gaat hij na de installatie op zoek naar een telefoon. Hij blijft echter in dit scherm hangen?
Kan dit komen door de goedkope DKU-2 kabel die ik gebruik? (die wat hier overal ook staat aangegeven)
Ik hoop dat iemand het antwoord weet, deze nieuwe versie ziet er iets beter uit als de oude.. maargoed, als het niet gaat werken zal ik wel weer terug gaan naar de oudere versie..
Wat was de laatste versie die je hier voor gebruikte?
euhm.. de laatste versie weet ik zo niet, maar die kwam gewoon vanaf de cd...JeroenM_tbs schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:35:
Ik gebruik geen kabel maar Bluetooth, maar in welke opzichten ziet de nieuwe Nokia PC Suite er beter uit dan voorgaande versies?
Wat was de laatste versie die je hier voor gebruikte?
En met beter uitzien bedoel ik eigenlijk meer dat deze versie behoorlijk veranderd is.. dus neem ik ook maar aan dat hij wat beter zal zijn
Verwijderd
Ik gebruik Outlook alleen voor mail (outlook express) of is dat weer een verschil outlook en outlook express ?tijntjethf schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:11:
euhm.. gebruik je outlook wel? het lijkt er op alsof je geen profiel in oulook hebt staan..

moet je op de beginpagina aangeven dat je daar gebruik van maakt.. maar dan kun je alleen je contacten synchroniseren, niet je agendaitems enz..
Grrr, nu weet ik het nog niet...tijntjethf schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:13:
[...]
euhm.. de laatste versie weet ik zo niet, maar die kwam gewoon vanaf de cd...
En met beter uitzien bedoel ik eigenlijk meer dat deze versie behoorlijk veranderd is.. dus neem ik ook maar aan dat hij wat beter zal zijn

WAT is er behoorlijk veranderd volgens jou?
* Joen is nieuwsgierig of het de moeite loont naar een nieuwere PC suite te upgraden
Verwijderd
maar hoe dan?tijntjethf schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:54:
dat is een verschil ja..
moet je op de beginpagina aangeven dat je daar gebruik van maakt.. maar dan kun je alleen je contacten synchroniseren, niet je agendaitems enz..
Verwijderd
Je kan in dat begin scherm beter gewoon het vinkje zetten bij "Wizard procedure overslaan" links onderaan het scherm. Dan ben je er vanaf en kun je verder. Mocht je dat later wel weer willen gebruiken kun je het via het hoofd menu altijd weer aan zetten!Ik zelf gebruik dat synchroniseren niet zo zeer, dus ik weet niet echt welke mogelijkheden daar in zitten.
Tot die tijd kun je dan gewoon je Pc suite gebruiken..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 10:17 ]
owja.. Het valt volgens mij nog wel mee wat er veranderd is..
Volgens mij is een nieuwe optie om gelijk via gprs het internet op te gaan, wat eerst modem opties was.

En volgens mij was er eerst de optie om afbeeldingen op te slaan ook nog niet, maar dat weet ik niet zeker..
Het lijkt er op dat het dus niet echt de moeite waard is om te updaten
Maar met behulp van de Nokia modem opties via het configuratiescherm heb ik geloof ik een "normale" modem geïnstalleerd zodat ik direct in Internet Explorer zelf er voor kan kiezen met mijn telefoon het internet op te gaan.
En afbeeldingen opslaan op je PC kon je al heel lang simpel via de verkenner doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 01-10-2005 14:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
toestel vraagt alleen om de beveiligingscode?
ik heb puk, pin, 12345, etc gebruikt: allemaal fout.
wat moety dit zijn?
1 van de redenen waarom ik een los toestel heb gekocht: geen gedoe met het verwijderen van telecomprovider gerelateerde zaken.
Verwijderd
bij contacten als je nr invoerd plus, maar dat t naam telang is dan zegt ie dat t naam invoer te lang is.. en vraagt ie als ik in een ander geheugen wil opslaan, waardoor ik op ''ja'' druk.
Maar waar slaat ie het dan op? op mijn 32mb kaartje? want ik had hm net ff eruit gehaald en weer erin gestopt.. (of ik had iets gedaan met Nokia Pc Suite) en merkte dat er paar nummers (waarvan de naam invoer lang zijn) misten in mijn contacten
Nokia (en ook vele andere mobiele telefoon fabrikanten) heeft bedacht dat eht wel handig is om naast een naam en telefoonnummer ook een e-mailades, pasfoto (die je ziet als die gene je opbelt), etc. kan toevoegen.
Hier voor wordt gebruik gemaakt van het interne gedeelde geheugen van de telefoon.
Als je een contact op je SIM-kaart aan het bewerken was en de naam wordt te lang of je hebt andere gegevens toegevoegd wordt je ook gevraagd om de contact naar het telefoongeheugen te verplaatsen. Groot nadeel: de contact staat niet meerop je SIM-kaart, dus als je de SIM-kaart in een andere telefoon plaatst kun je de betreffende contact niet terugvinden in het telefoonboek op die andere telefoon.
Kortom: die "lange" contacten worden opgeslagen in je interne telefoongehgeugen van plm. 25MB. Het is een vaste locatie, waarschijnlijk ivm de compatibiliteit met Nokia PC Suite.
Overigens merk ik dat de Nokia PC Suite alleen de contacten uit het telefoongeheugen leest en niet van de SIM-kaart er bij. Of ik doe zelf allicht iets verkeerd. Ik heb die functie zelf ook zelden nodig.
Overigens mochten er contact missen ga dan even naar:
Menu > Contacten (2) > Instellngen (4) > Actief geheugen (1)
en zorg er voor dat je daar "Telefoon en SIM" geselecteerd hebt.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 02-10-2005 23:43 ]
Als ik de backup functie gebruik kan ik die niet inlezen om mijn 6230i.
En als ik het via de sim kaart doe krijg ik dus alle nummer van contacts apart te zien als contact1, contact2 e.d.
Ook heb ik een ringtone die ik graag over zou zetten maar dat doet PC suite niet omdat het copyrighted is. Kan ik dat nog omzeilen?
*EDIT*
OK, ik ben dom

Rest alleen de beltoon nog maar ik denk dat dat er niet in zit.
[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 03-10-2005 09:25 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je kan alleen het thema verwijderen en de standaard code is altijd 12345 tenzijn de gebruiker hem heeft gewijzigd (heb ook een TM toestel)JeroenM_tbs schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:33:
Ik gok dat alleen T-mobile dat weet.
1 van de redenen waarom ik een los toestel heb gekocht: geen gedoe met het verwijderen van telecomprovider gerelateerde zaken.
Je kan die meuk van TM niet verwijderen, afsluit logo en T-zones knop die zitten in je firmware ingebakken.
Weet iemand hoe je in PC suite je hele contactlijst zichtbaar kan maken? want nu heb ik het niet voor elkaar gekregen om een lijst te zien in PC suite alleen in 3th party software.
http://www.level1.com/products3.php?sklop=17&id=590012
Quod licet lovi, non licet bovi
Zorgen dat je phone verbonden is en dan gewoon via de verkenner bladeren?stormfly schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:39:
[...]
Je kan alleen het thema verwijderen en de standaard code is altijd 12345 tenzijn de gebruiker hem heeft gewijzigd (heb ook een TM toestel)
Je kan die meuk van TM niet verwijderen, afsluit logo en T-zones knop die zitten in je firmware ingebakken.
Weet iemand hoe je in PC suite je hele contactlijst zichtbaar kan maken? want nu heb ik het niet voor elkaar gekregen om een lijst te zien in PC suite alleen in 3th party software.
Op de een of andere manier kan 3th party software dat weer wel.
Verwijderd
Hoe kan dat nou, hij ondersteund toch maar tot 512 Mb ?
Of ziet hij van de 1 Gb dan maar 512 Mb?
En zijn er ook nog snellere MMC kaarten? Want ik heb nu nog het standaard 32 mb geheugen kaartje waar niet veel van ingebruik is maar ik vind dat maar een trage zooi.
Even zoeken in dit topic en je was mijn post tegengekomen dat het een en ander een klein beetje verduidelijkt:Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:31:
In de TS vind ik bij de lijst met compatible MMC kaartjes ook 1 Gb geheugen kaartjes terug.
Hoe kan dat nou, hij ondersteund toch maar tot 512 Mb ?
Of ziet hij van de 1 Gb dan maar 512 Mb?
En zijn er ook nog snellere MMC kaarten? Want ik heb nu nog het standaard 32 mb geheugen kaartje waar niet veel van ingebruik is maar ik vind dat maar een trage zooi.
[rml]JeroenM_tbs in "Nokia 6230i [ Deel II]"[/rml]
Volgens mij is het leuke van Bluetooth nu juist dat de communicatie tussen apparaten gestandariseerd is en dat het dus niet uit maakt welke combinatie van producten je gebruikt. M.a.w als de dongle een goede dongle is dan werkt deze op alle Bluetooth apparaten goed.Rubke schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:35:
Welke Bluetootht dongle is het beste voor deze telefoon? oftwewel goede ervaringen mee.
Als je een dongle koopt moet je even kijken of deze klasse 1 of 2 is. Klasse twee één heeft een beter bereik.
* arnem_ heeft een Tornado dongle (klasse 1) en deze werkt prima maar is niet snel. +/- 45 kb/s.
Weet iemand hoe je deze telefoon kan laten synchroniseren met Mozilla Sunbird ipv van Outlook?
[ Voor 5% gewijzigd door arnem_ op 04-10-2005 13:39 ]
Net omgekeerd.arnem_ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:07:
[...]
Volgens mij is het leuke van Bluetooth nu juist dat de communicatie tussen apparaten gestandariseerd is en dat het dus niet uit maakt welke combinatie van producten je gebruikt. M.a.w als de dongle een goede dongle is dan werkt deze op alle Bluetooth apparaten goed.
Als je een dongle koopt moet je even kijken of deze klasse 1 of 2 is. Klasse twee heeft een beter bereik.
* arnem_ heeft een Tornado dongle en deze werkt prima maar is niet snel. +/- 45 kb/s.
Weet iemand hoe je deze telefoon kan laten synchroniseren met Mozilla Sunbird ipv van Outlook?
Class 1 = plm. 100 meter
Class 2 = plm. 10 meter
De meeste kleine Bluetooth apparaten (naast USB Bluetooth adapters dan) zijn Class 2, waar onder ook de Nokia 6230i.
Er is toch niets wat je in kan stellen aan IrDa op de telefoon?
De changelog: (de 2e hit bij googleVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:44:
Ik zag dat een collega nu firmware 3.40 heeft. Weet iemand de verschillen?
http://www.expansys.cn/fo...sp?code=119374&thread=347
[ Voor 11% gewijzigd door MrDry op 05-10-2005 12:15 ]
IrDa ontvangst wel aangezet?MrDry schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:13:
Ik kan wel via IrDa verzenden naar een Siemens Telefoon SL65, ook naar m'n PDA (Jornada 568) maar niet van mn PDA naar mn telefoon. Van mn PDA naar die Siemens telefoon gaat overigens prima.
Er is toch niets wat je in kan stellen aan IrDa op de telefoon?
Even uit mijn hoofd (dus ik kan het mis hebben): Instellingen / configuratie > connectiviteit > Infrarood
Bij mij zat die optie al standaard in het Favorieten menu (vanuit standby de linkse softkey).
-ik heb via een omweg wat java apps op de geheugenkaart gekregen. Wat moet ik doen om ze te kunnen draaien? Als ik java start dan zie ik ze niet en ik ben er ook niet achter hoe ik ze evt op de goede plek kan zetten.
-tips voor een goedkope bleutooth dongle? (al gekeken in pricewatch maar wie weet goede ebay of andere webshop tips)
Mijn advies is echt een kabel,Jaspov schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:22:
Ik heb sinds kort deze gsm en ik heb twee vragen:
-ik heb via een omweg wat java apps op de geheugenkaart gekregen. Wat moet ik doen om ze te kunnen draaien? Als ik java start dan zie ik ze niet en ik ben er ook niet achter hoe ik ze evt op de goede plek kan zetten.
-tips voor een goedkope bleutooth dongle? (al gekeken in pricewatch maar wie weet goede ebay of andere webshop tips)
het is sneller, stabieler en geeft een hoop minder gezeik in windows
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
WEB setting voor KPN mobile
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Web",
Naam set instellingen(Accountnaam) == Imode (maak niet uit wat er staat)
Homepage == http://imenu
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
Voorkeur toegangpunt gebruiken == nee
Instellingen toegangspunt == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
Proxy == Ingeschakeld
Proxyadres == 010.010.100.010
Proxypoort == 5080
Gegevensdrager == GPRS
Instellingen drager == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
GPRS toegangspunt == portalmmm.nl
Verificatietype == normaal
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
Moderne Samsungs hebben dit wel, voor zover ik weet.
Dit zal dan eenvoudigweg geen feature van deze firmware zijn, gok ik. Is er misschien iemand die mij kan verwijzen naar (de naam van) een Java programmaatje, dat ik op mijn 6230i installeer, waarmee ik deze mogelijkheid wel krijg? Het lijkt mij dat ik niet de enige ben met die dit wil, en dat het via Java gewoon te doen moet zijn...
(Kijk maar eens naar de functionaliteit die Puppetmaster heeft!)
[ Voor 12% gewijzigd door WTBram op 06-10-2005 16:32 ]
Have no fear, the engineer is here
Menu --> 4 Instellingen --> 7 Connectiviteit --> 1 Bluetooth Uit/AanMasterBeer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:17:
Ik ben nog nergens de mogelijkheid tegengekomen om, via bluetooth, met andere telefoons te koppelen, en dan door hun gallery te browsen, en heb hierover ook weinig in dit topic gevonden.
Moderne Samsungs hebben dit wel, voor zover ik weet.
Menu --> 4 Instellingen --> 7 Connectiviteit --> 2 Zoeken naar audiotoebehoren
Zelf is het mij ook niet gelukt om apparaten te linken.. Wel andersom dat anderen door mijn mappen konden gaan..
De optie die jij geeft (zoek audiotoebehoren) gaat niet werken. Je kan wel kijken bij "gekoppelde apparaten" en dan "zoeken naar bluetooth apparaten", dan zie je ook dat er een Samsung oid in de buurt is. Het is alleen niet mogelijk om dan te koppelen, en (behalve visitekaartjes sturen geloof ik) ook maar IETS zinnigs met die samsung te doen via bluetooth.
[ Voor 6% gewijzigd door WTBram op 06-10-2005 16:37 ]
Have no fear, the engineer is here
Vreemd inderdaad, ik heb het gister ook nog eens geprobeerd, maar inderdaad met hetzelfde resultaat. Iemand die weet hoe dit in elkaar zit..??!MasterBeer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:35:
Precies, een Samsung kan wel door mijn files browsen, als ik hem toestemming geef.
De optie die jij geeft (zoek audiotoebehoren) gaat niet werken. Je kan wel kijken bij "gekoppelde apparaten" en dan "zoeken naar bluetooth apparaten", dan zie je ook dat er een Samsung oid in de buurt is. Het is alleen niet mogelijk om dan te koppelen, en (behalve visitekaartjes sturen geloof ik) ook maar IETS zinnigs met die samsung te doen via bluetooth.
Ik denk (weet wel zeker) dat krijg je niet weg.RAF1 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:56:
Als ik mijn 6230i in de carkit (CARK-126) zet en hij is na verloop van tijd volledig opgeladen, melt hij dat in het scherm. Irritante is dan dat ik op OK moet drukken voordat dat weg gaat. Weet iemand hoe ik dat weg krijg?
Heb jij er trouwens geen last van dat je telefoon vastloopt nadat je hem uit de carkit haalt?
Zo nee, welke software versie heb je op je telefoon staan dan?
Verwijderd
Ik heb alles ingesteld maar hoe begin ik dan met imoden???Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:57:
Een mooi toestel. Ik heb hem net in handen hier bij KPN. Wist je dat je er ook mee kan imoden? Hier zijn de instellingen:
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Web",
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
Instellingen toegangspunt == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
Proxy == Ingeschakeld
Proxypoort == 5080
Gegevensdrager == GPRS
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
megaleo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
Ik denk (weet wel zeker) dat krijg je niet weg.
Heb jij er trouwens geen last van dat je telefoon vastloopt nadat je hem uit de carkit haalt?
Nee, mijn telefoon loopt niet vast als ik hem uit de carkit haal. Firmware is versie 03.23.
Ik vind het wel handig, hoef ik niet te kijken of er nog zo'n klein rot streepje staat te knipperen.
Of is het alleen vervelend in de carkit?
De melding op zich is niet erg (had ik ook op m'n 6610). Het vervelende is alleen dat ik het moet bevestigen voor dat het weer weg gaat (op de 6610 verdween het weer na een seconde of 10).Cryothic schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:52:
wat is er mis met die melding dat de accu vol is?
Ik vind het wel handig, hoef ik niet te kijken of er nog zo'n klein rot streepje staat te knipperen.
Of is het alleen vervelend in de carkit?
[ Voor 9% gewijzigd door RAF1 op 07-10-2005 16:22 ]
Verwijderd
Dat vroeg ik me nou ook afVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:25:
[...]
Ik heb alles ingesteld maar hoe begin ik dan met imoden???

Wel zorgend at je de juiste instellingen-set hebt geactiveerd!
Even een ander vraagje. Ik heb via KPN site de MMS instellingen gedownload, maar MMS versturen lukt nog steeds niet (met foto) De telefoon valt uit en start opnieuw op. Heb firmware versie 3.40 (telefoon is paar dagen oud)
Verder ERG tevreden over het toestel... gebruik de mp3 speler ook heel veel, hoelang kan hij eigenlijk op 1 batterij spelen?
Denk binnenkort maar eens een 1gb mmc'tje kopen
Imode werkt hier btw nu toooop
[ Voor 15% gewijzigd door Okasha op 08-10-2005 12:55 ]
Verwijderd
Ik heb alles ingesteld maar krijg de melding dat ik eerst gprs moet activeren. Doe ik iets fout of mis ik iets.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:57:
Een mooi toestel. Ik heb hem net in handen hier bij KPN. Wist je dat je er ook mee kan imoden? Hier zijn de instellingen:
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
Proxy == Ingeschakeld
Proxypoort == 5080
Gegevensdrager == GPRS
Gebruikersnaam ==
Wachtwoord ==
Is we gaaf om te imoden want dan kan ik altijd het weer bekijken. Erg handig als hovenier zijnde...
SMS: "6230i" naar 667, dan krijg je de instellingen op je telefoon, openen en klaar
Verwijderd
op 667 krijg ik een foutmelding. Is er een ander nummer?Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:15:
ik heb eerst de MMS instellingen gedaan.. misschien dat daar het verschil ligt?
SMS: "6230i" naar 667, dan krijg je de instellingen op je telefoon, openen en klaar
http://www.nokia.nl/NL/su...en/settings/settings.html
[ Voor 40% gewijzigd door barco op 08-10-2005 20:22 ]
Ik zit dus te dubben om een 2 gb plus mmc te kopen.Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:53:
Heb net dat imode ingesteldthnx, zo ff testen of het ook werkt..
Even een ander vraagje. Ik heb via KPN site de MMS instellingen gedownload, maar MMS versturen lukt nog steeds niet (met foto) De telefoon valt uit en start opnieuw op. Heb firmware versie 3.40 (telefoon is paar dagen oud)
Verder ERG tevreden over het toestel... gebruik de mp3 speler ook heel veel, hoelang kan hij eigenlijk op 1 batterij spelen?
Denk binnenkort maar eens een 1gb mmc'tje kopen
Imode werkt hier btw nu toooopgewoon volgens instellingen als hierboven gegeven door die topkerel
heb geen speciaal imode abbo ofzo, gewoon Hi40
Heeft niemand die ideeen ook, dan voldoet hij echt aan de Mp3-speler.
Copieren van telefoon naar SIM heb ik geprobeerd, maar dat werkt zeer onhandig als je bij veel contactpersonen meerdere nummers gekoppeld hebt en lange namen gebruikt...
Iemand enig idee??
Over volwaardige mp3 speler zit ik beetje te dubben. Ik heb nu een Samsung 1gb speler waar ik erg tevreden over ben. Deze werkt op AA batt en speelt daar toch al vlug 30 uur op. Heb nog niet echt kunnen checken hoelang die 6230i speelt maar denk dan toch dat je niet ff een treinreis van 2x3 uur ofzo kan gaan maken zonder opladen. Of zie ik dit verkeerd?
Ik fiets naar school 2 x 1 uur. En dan op school luister ik er ook nog naar.
Af en toe schakel ik dan wel over op de radio, want na 2 uur ben ik mn Mp3 muziek wel even zat.
Verwijderd
Is het geheugen van de telefoon zelf sneller?
Anders zal ik eens gaan kijken voor een lekker snelle MMC kaart van 256 Mb oid.... Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 16:08 ]
Verwijderd
Ik heb Vodafone prepaid en de instellingen via Vodafone.nl gedownload, dat is allemaal goed gegaan.
Dat deed ik om van dat logo af te komen, maar als ik ga wappen naar bv http://wap.mob453.com/blanklogo.wml dan komt er op het beeld te staan: Wordt geladen...
Maar er wordt helemaal niks geladen want na een paar minuten 'laden' zegt ie: Inbelverbinding mislukt
Verwijderd
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vodafone abonnement. Je moet dan de instellingen van GPRS downloaden ipv wap, toen werkte het bij mij ook pas.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:55:
WAP wil bij mij niet werken zoals het zou moeten.
Ik heb Vodafone prepaid en de instellingen via Vodafone.nl gedownload, dat is allemaal goed gegaan.
Dat deed ik om van dat logo af te komen, maar als ik ga wappen naar bv http://wap.mob453.com/blanklogo.wml dan komt er op het beeld te staan: Wordt geladen...
Maar er wordt helemaal niks geladen want na een paar minuten 'laden' zegt ie: Inbelverbinding mislukt
Ik heb trouwens ook het volgende probleempje. Ik heb een liedje op mijn MMC als ringtone ingesteld, maar als ik gebeld word speelt hij toch de gewone nokia tune af. Maar wordt ik dan nog een keer gebeld door dezelfde persoon, dan speelt hij ineens wél het ingestelde liedje af. Ik heb er firmware V3.40 op staan. Is dit een bekend probleem en weet iemand hoe dit op te lossen is?
1. Klopt het dat je geen fotos aan contacts kan toevoegen? de optie zit wel in pc suite maar werkt niet. wel staat er een tekst dat het niet met alle toestellen werkt (pc suite weet toch welk toestel ik heb !?)
2. Kan je groepen ook via pc suite editten? of liefst eigenlijk via outlook? Ik zie er tegenop om één voor één op de gsm iedereen in een groep te zetten. Ik kom er echter maar niet achter of het ook simpel kan. Outlook zou ideaal zijn (via categorie of ander veld).
In de nokia software zit ook een functie om allerlei zaken naar je pc over te zetten. je moet dan niet de backup functie hebben maar de andere optie (ben nu ff kwijt hoe die heet). Dan gooit ie alles in één bestand op je pc en dat kan je weer naar je nieuwe telefoon over zetten. Zo heb ik alles netjes over gekregen.Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:44:
Ik ben ook net overgeschakeld maar heb met mijn oude 3650 en bijbehorende software gewoon alles in outlook gezet. Vervolgens visa versa naar de 6230i. Nadeel was dat hij overal de + (van +31) af had laten vallen. Die heb ik er dus vervolgens 195 keer handmatig voorgezetvrij geestdodend
Ik weet wel zeker dat je dat wel weg krijgt... Zul je alleen wel ff je firmware moeten laten updaten... Versie 3.40 heeft dit niet meer... Dan komt de melding wel, maar die is een seconde later ook weer weg...megaleo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
Ik denk (weet wel zeker) dat krijg je niet weg.
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
1: Kan wel, dat doe je door naar het menu contacten te gaan en dan bij een contact "info toevoegen" te doen. Daar kan je ook afbeelding kiezen. Je krijgt m nu te zien als je diegene je belt. Ook kan je aanzetten bij je contacten dat je de foto ziet als je door het telefoonboek scrolled. Dat kan bij "weergave" in contacten!Jaspov schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:09:
Ik heb een tweetal vragen over dit toestel.
1. Klopt het dat je geen fotos aan contacts kan toevoegen? de optie zit wel in pc suite maar werkt niet. wel staat er een tekst dat het niet met alle toestellen werkt (pc suite weet toch welk toestel ik heb !?)
2. Kan je groepen ook via pc suite editten? of liefst eigenlijk via outlook? Ik zie er tegenop om één voor één op de gsm iedereen in een groep te zetten. Ik kom er echter maar niet achter of het ook simpel kan. Outlook zou ideaal zijn (via categorie of ander veld).
2. geen idee, geen ervaring met PC Suite, die groepen vind ik zowieso niet echt flex werken. Bij Sony Ericsson is dat veel beter geregeld naar mijn mening.
Mooi.Mr_Happy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:02:
[...]
Ik weet wel zeker dat je dat wel weg krijgt... Zul je alleen wel ff je firmware moeten laten updaten... Versie 3.40 heeft dit niet meer... Dan komt de melding wel, maar die is een seconde later ook weer weg...
Dan moeten we hem toch maar eens heel snel gaan updaten.
Verwijderd
Op de website van [url=http://www.mycom.nl[MyCom[/url] vind ik 2 verschillende MMC kaarten:
Schrijfsnelheid 2 MB/s
Leessnelheid 3 MB/s
Schrijfsnelheid 15 MB/s
Leessnelheid 11 MB/s
Flinke verschillen in de schrijf en leessnelheid zoals je ziet.
Zou het uitmaken om een snelle MMC kaart te kopen voor mijn foto's / afbeeldingen?
Of is het de 'processor' of het geheugen van de 6230i zijn die te traag zijn om die afbeeldingen snel te kunnen laden?
Verwijderd
Verwijderd
Dit vraag ik me ook af, hoe snel kan het toestel zelf lezen en schrijven?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:16:
Ik vind de MMC kaart - waar al mijn afbeeldingen en foto's opstaan - erg traag met het laden van de map.
Op de website van [url=http://www.mycom.nl[MyCom[/url] vind ik 2 verschillende MMC kaarten:
Schrijfsnelheid 2 MB/s
Leessnelheid 3 MB/s
Schrijfsnelheid 15 MB/s
Leessnelheid 11 MB/s
Zou het uitmaken om een snelle MMC kaart te kopen voor mijn foto's / afbeeldingen?
Of is het de 'processor' of het geheugen van de 6230i zijn die te traag zijn om die afbeeldingen snel te kunnen laden?
Ik denk niet dat t uitmaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:16:
Ik vind de MMC kaart - waar al mijn afbeeldingen en foto's opstaan - erg traag met het laden van de map.
Schrijfsnelheid 2 MB/s
Leessnelheid 3 MB/s
Schrijfsnelheid 15 MB/s
Leessnelheid 11 MB/s
Schrijfsnelheid van 2 Megabite/seconden... Dus als je een foto maakt zou die met het langsame kaartje een kwart van een seconde nodig hebben ofzo.
Zelfde met lezen. 3MB/Sec... Dus met een 10de van een seconde zou die met het langsamere kaartje een foto moeten kunnen laden.
(uitgaande voor het rekengemak van foto's van 500 en 300kb
Dat doet ie al niet. Dus waarom zouden 15/11MB/sec uitmaken?
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 4% gewijzigd door Cryothic op 11-10-2005 16:19 . Reden: uitleg erbij kwa grootte ]
Verwijderd
Even een aantal posts terug lezen en daar staat het antwoord. Niet de backup contents optie gebruiken maar de transfer optie.. Werkt prima! Volgende keer topic lezen of beter zoeken?HGM schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:25:
Wat is een goed stuk software om door de contactpersonen lijst te bladeren van Nokia telefoons? Ik heb namelijk een nieuwe 6230i en wil graag alles uit mijn oude nokia 6130 (meen ik) overzetten. Echter met de Nokia-software worden alle contactpersonen overgenomen (naar Outlook), maar zonder de telefoonnummers... en die heb je toch wel nodig...
Copieren van telefoon naar SIM heb ik geprobeerd, maar dat werkt zeer onhandig als je bij veel contactpersonen meerdere nummers gekoppeld hebt en lange namen gebruikt...
Iemand enig idee??

Ik zou zeggen, lees het topic eens door, volgens mij staat het zelfs in de SP. Dit is al heel vaak voorbij gekomen...Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:38:
Ik heb een avi. bestand, 3gp bestand van gemaakt, nu nog naar mijn nokia zetten... doe je dat met nokia pc suite ofzo? met welke prog? (ik gebruik bluetooth)

Ik weet dat het ergens in vorige posts of in het vorige tread staat maar weet iemand nog waar ik de plugjes kan vinden waarmee je je telefoon aan kon sluiten met een mini jack plug?
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Sta op het punt om een 1gb kaartje te kopen en mijn mp3 speler te koop aan te bieden.. Iemand die hier meer vanaf weet? Past het er nu wel of niet in?
Waarschuwing:
Let op de informatie in de topicstart!
Die vraag is namelijk op ongeveer elke even pagina al voorbij gekomen.
Verwijderd
Die audioadapter heb ik via www.inktshopper.nl kunnen aanschaffen voor € 16,97, inclusief verzendkosten. Dat was trouwens de goedkoopste aanbieder voor de AD_15. Ook snel en correct geleverd in originele verpakking. Werkt perfect!kieltju schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:17:
Even een vraagje tussendoor:
Ik weet dat het ergens in vorige posts of in het vorige tread staat maar weet iemand nog waar ik de plugjes kan vinden waarmee je je telefoon aan kon sluiten met een mini jack plug?
Dit topic is gesloten.
Let op de informatie in de topicstart!