Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het shoppen voor een MMC kaartje, maar ik zie verschillende soorten MMC, kan iemand mij uitleggen wat het verschil hiervan is? Ik zie:
MMC RC (reduced size)
MMC RC DV (reduced size, dual voltage)
enzovoorts...

Weet ook iemand hoeveel mp3tjes je op een kaart van b.v. 512 kan zetten?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:13:
Ik ben aan het shoppen voor een MMC kaartje, maar ik zie verschillende soorten MMC, kan iemand mij uitleggen wat het verschil hiervan is? Ik zie:
MMC RC (reduced size)
MMC RC DV (reduced size, dual voltage)
enzovoorts...

Weet ook iemand hoeveel mp3tjes je op een kaart van b.v. 512 kan zetten?

Dank!
Heb je de basisschool gemist ofzo?

Stel dat een MP3'tje gemiddeld 5 Mb is:

512 / 5 = 102,4 MP3'tjes dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Nieuwe Software !!!

Versie 3.50

Changes/improvement made from MCU SW version 3.40 to version 3.50:

Call and network management:
- Improved negotiation between RM-MM-GMM
- Showing of Service Provider name improved when a specific network configuration is used

MMS:
- Handling of pictures in MMS improved when receiving MMS from Samsung D500

Email:
- Improved downloading of emails when using the IMAP settings for email
- Menu item “Activate/Deactivate SSL" removed due to the functionality included in the email client

XHTML:
- Page downloading functionality improved

SIM:
- SIM Locked phone can be unlocked without having a SIM Card in the phone

Java:

- Improvement when downloading the Midlet N3Aloader
- Default shortcuts for 4-way navigator key is not removed from shortcut list after user changes a shortcut to another application
- Improvement for starting up the phone
- Improvement when trying to open picture which has 2-bit error
- Selection of play lists improved in the music player
- Games can not be set as a shortcut for right selection key
- Ukraine: Improvement when showing kB unit in the gallery folder
- Improvement when trying to view a small images (< 11kB) in the Gallery
- Improved compatibility with Cark kit CK-7W
- Rights are update d when a ringing tone with interval constraints is activated
- Handling of operator logos improved when attempting to enter the operator logo menu
- Improved handling of Gallery, Music player and Camera after randomly pressing FFW and REW in music player
- Operator name list updated

Bron: nokia

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Binnenkort toch maar eens upgraden. Zit hier nog met versie 3.23 en heb de laatste tijd wat problemen icm mijn bluetooth carkit en de batterijduur.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Ik heb alle instellingen overgenomen voor I-mode, maar het wil mij toch echt niet lukken om op i-mode te komen...

Ik krijg de hele tijd de melding "inbelverbinding mislukt" als ik via web ergens naar toe ga...
Heb een hi20 abo, dus dat moet ook wel goed zijn.
Iemand die een oplossing weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je je firmware upgrade moet je dan alles opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
tijntjethf schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:46:
Ik heb alle instellingen overgenomen voor I-mode, maar het wil mij toch echt niet lukken om op i-mode te komen...

Ik krijg de hele tijd de melding "inbelverbinding mislukt" als ik via web ergens naar toe ga...
Heb een hi20 abo, dus dat moet ook wel goed zijn.
Iemand die een oplossing weet? :P
Heb je de MMS instellingen gedownload?

sms: "6230i" naar 667

Zonder GRPS/MMS instellingen werkt i-mode natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bar-Le-Duc schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:15:
Als je je firmware upgrade moet je dan alles opnieuw instellen?
Het is voor de Nokia service point mogelijk om jouw instellingen te bewaren. Maar aangezien dat enorm veel tijd kost voor zo'n bedrijf is het vele malen makkelijker al je gewoon zelf een backup maar op je PC.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Bar-Le-Duc schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Heb je de MMS instellingen gedownload?

sms: "6230i" naar 667

Zonder GRPS/MMS instellingen werkt i-mode natuurlijk niet
ik kan met de gewone instellingen wel internetten, dus die zijn lijkt mij wel goed?
en ook mms versturen lukt gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lukt het ook niet om op de i-mode pagina te raken.
Ik heb de instellingen van rorobob gedaan en ook de MMS instellingen gedownload.

Bij Web -> home krijg ik "Adres homepage controleren" en kom ik weer terug in hetzelfde menu
En als ik in bookmarks de pagina kies, zegt ie "Inbelverbinding mislukt."

Als gebruikersnaam en wachtwoord heb ik mijn xxx@imail.nl ingevuld en de pincode als wachtwoord...? (beide twee keer, in de twee submenu's)

Wat doe ik fout?
Ik weet zeker dat ik i-mode heb want op mijn andere toestel werkt het gewoon.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
je moet geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen! Dat is helemaal niet nodig en die laat je dus gewoon blanco. Het werkt hier ok. Alleen de NS reisplanner weigerde net en als je dan om half 3 op utrecht staat baal je :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu versie 3.23 binnenkort toch maar eens laten updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:43:
[...]

Heb je de basisschool gemist ofzo?

Stel dat een MP3'tje gemiddeld 5 Mb is:

512 / 5 = 102,4 MP3'tjes dus
ligt ook aan de kwalitiet van je MP3's. Op een lagere sample waarde worden je MP3's ook een stuk kleiner. Gewoon proberen welke kwalitiet nog acceptable is en daarmee sampelen. Zo kun je met redelijke kwaliteit op 2 MB per MP3 komen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielp ook al niet...
Heb het daarna helemaal opnieuw gedaan, eerst de account weggegooid en opnieuw aangemaakt, zonder gnaam/pwrd.
Allereerst opnieuw MMS instellingen weer gedownload en als standaard geactiveerd.
Hielp niks.
Toen wat verder gezocht in de menu's en in
Web --> Configuratieinstellingen --> Configuratie --> Persoonlijke instellingen
gekozen.

En nu werkt het wel! :)

De volgende vraag ligt nu voor de hand... kan ik het toestel ook voor het xxx@imail.nl-adres instellen, zodat ik daarop e-mail ontvang? De e-mailinstelling lukken niet. Neem contact op met uw provider. Op kpn.com vind ik hierover niets.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Ik kan me wel weer voornemen om hem te laten updaten...
maar zolang ik geen irritante bugs tegen kom (heb nog steeds 3.23) vergeet ik t vaak :P

Ik wacht wel op een 4.nogwat release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
mijn phone wil nog wel eens rebooten hoor.. voornamelijk met MMS en icm Headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:38:
Hielp ook al niet...
Heb het daarna helemaal opnieuw gedaan, eerst de account weggegooid en opnieuw aangemaakt, zonder gnaam/pwrd.
Allereerst opnieuw MMS instellingen weer gedownload en als standaard geactiveerd.
Hielp niks.
gekozen.

De volgende vraag ligt nu voor de hand... kan ik het toestel ook voor het xxx@imail.nl-adres instellen, zodat ik daarop e-mail ontvang? De e-mailinstelling lukken niet. Neem contact op met uw provider. Op kpn.com vind ik hierover niets.
Dit weet ik ook niet, je zou toch moeten kunnen emailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:38:
Hielp ook al niet...
Hielp niks.
gekozen.

Dit heeft het voor mij gedaan 8)

ik kan eindelijk i-moden.. maar nu het volgende probleem:

De 1e keer tijdens het i-moden kreeg ik een berichtje, welkom bla bla blah...
Ik kreeg een email adres toegewezen, een een of ander vaag adresje.. heelprogramma15@imail.nl ofzoiets, met een wachtwoord erbij.
Als ik nu naar mijn imode ga, zegt hij dat hij de gebruiker niet kent :S

ik hoopte via i-mode mijn tegoed te kunnen checken, aangezien die smsdienst nog al is plat ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar E-mail ga in het menu Berichten, krijg ik "E-mail instellingen zijn onvolledig"
Ik kan dat negeren en toch een e-mailtje maken, maar bij verzenden krijg ik dan "Aanmeldprobleem. controleer instellingen"
:(

Oghja en ik heb wel het boekje geraadpleegd, daar staat dat je de emailinstellingen moet doen in Menu > Berichten > Berichtinstellingen > E-mailberichten
maar dan krijg ik "Geen instellingen gevonden, neem contact op met de serviceprovider"
Als ik verder lees lijkt het of ik nog zo'n sms-je van KPN nodig heb, net als voor MMS....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54
een tijdje geleden heeft hier iemand gepost dat je met 3.46 en nieuwer geen fotos meer kon versturen naar andere via BT....zijn er mensen die dit gerucht kunnen ontkrachten??zoniet dan geen update voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:21
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
sorry voor de test hierboven

Ik heb versie 3.46 en ik kan nog steeds foto's via bt versturen, geen problemen verder.

Graag zou ik van iemand willen horen hoe het nou zit met die 1.5mb ruimte voor java games
met de huidige spelletjes (c.a. 200kb per stuk) zit het eigenlijk vrij snel vol... de telefoon heeft
nog 22mb geheugen vrij maar dat kan blijkbaar niet voor de java toepassingen gebruikt worden.
Eerlijkheids halve heb ik niet beide delen van dit topic helemaal doorgelezen of deze vraag
al gesteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik heb met SW V3.40 dat als ik een smsje ontvang wanneer ik aan het bellen ben dat het geluid eerst wegvalt, daarna het geluid van het smsje loeihard m'n oor in tettert en een seconde later het geluid van weer terugkomt... Kortom: de ringtone van het smsje neemt de speaker over.

Wie weet of dit met een nieuwere sw versie verholpen is???

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Mr_Happy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:31:
Ik heb met SW V3.40 dat als ik een smsje ontvang wanneer ik aan het bellen ben dat het geluid eerst wegvalt, daarna het geluid van het smsje loeihard m'n oor in tettert en een seconde later het geluid van weer terugkomt... Kortom: de ringtone van het smsje neemt de speaker over.

Wie weet of dit met een nieuwere sw versie verholpen is???
Ik ken het ja, schrok me helemaal zuur de eerste keer want het is echt hard. Moet je even in de release note's van 3.50 kijken of jij denkt dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik heb met 3.4 ook dat het volume van mp3 ringtones (ook voor berichten) soms heel erg zacht wordt om ondeuidelijke reden. Soms help uit en aan zetten maar ik ben toch wel erg benieuwd naar de oorzaak.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Wat ik me nu afvraag, wat voor mmc kaartjes kan je nu gebruiken in de telefoon. In de startpost staat alleen een fabrikant met de grote erachter en dan heb je soms nog een keuze uit 3 soorten.

MMC
MMC+
MMC RC (Reduced Size)
MMC DV (Dual Voltage)

kan iemand mij verduidelijken wat nou werkt? anders bestel ik weer iets en werkt het niet :/

[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 18-10-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een nieuwe firmware upgrade doet, ik heb zelf nog firmware 3.25 ofzo ben je dan ook je woordenboek kwijt als je smsjes gaat versturen of blijven alle opgeslagen items staan?

Verder prima telefoontje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
stormfly schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:33:
[...]

Ik ken het ja, schrok me helemaal zuur de eerste keer want het is echt hard. Moet je even in de release note's van 3.50 kijken of jij denkt dat het opgelost is.
Ik heb het net getest met 3.46, bij een inkomend smsje tijdens een gesprek hoor ik alleen
een zacht piepje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb gewoon firmware 3.40 en ik hoor ook gewoon een zacht piepje als er een smsje binnenkomt terwijl ik aan het bellen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik hoor dus een knoerthard (normaal sms toon) als ik bel. Ik was er al eerder achter gekomen dat niet iedereen met dezelfde firmware dezelfde fouten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Klopt het btw dat dit toestel geen funtie heeft om alle sms-aflever-rapporten in één keer te wissen. na een beetje enthousiast sms-en ben ik tijden bezig om al die aflever rapporten met de hand weg te halen. :|

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rajackar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:03:
Klopt het btw dat dit toestel geen funtie heeft om alle sms-aflever-rapporten in één keer te wissen. na een beetje enthousiast sms-en ben ik tijden bezig om al die aflever rapporten met de hand weg te halen. :|
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een (klein) probleem. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om met mijn Nokia 6230i te wappen. Ik heb een Orange 32,50 abonnement en ik heb gebeld met de klantenservice: WAP staat enabled op mijn account.

Vervolgens hebben ze me meerdere malen de juiste instellingen toegestuurd, maar het wil allemaal niet. Ik blijf de volgende foutmelding krijgen: "inbelverbinding mislukt"

Wat kan ik nu het beste doen? Ik ben daarnet naar de Orange-Shop geweest en het hele verhaal uitgelegd. Nadat hij nogmaals de juiste instelleingen erin gezet heeft (via SMS) hield het voor hem ook op. Hij vertelde me dat als het vanavond nog niet zou werken, dat het toestel terug naar de fabriek moet voor een firmware-upgrade.

Klopt dit? Is het echt onmogelijk om met een Orange-Free abonnement te wappen op de 6230i met firmware 3.30? Kan ik me toch haast niet voorstellen...

En de firmware upgraden, dat kan ik hier in Nijmegen ook wel, te zien aan de servicepunten van Nokia. Wat zijn eigenlijk de grootste nadelen van de nieuwe firmware? Wat IS de nieuwste firmware eignelijk? Versie 3.40 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
3.50 is de nieuwste moet je even omhoog lezen.

via www.belcompany.nl -> zoeken "instellingen" kan je ze gratis versturen werkt ook prima.

Directe Link

[ Voor 35% gewijzigd door stormfly op 19-10-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Sinds een maand ben ik ook in het bezit van deze telefoon met FW 3.40. Ik heb eigenlijk geen klachten over deze probleem heb tot nu toe alles wat ik wou aan de gang gekregen.
E-mail met Nokia's eigen applicatie werkt goed, enigste minpunt elke keer moet ik opnieuw naam en wachtwoord invoeren, erg onhandig op zo'n telefoon toetsenbord.
Ook heb ik internet via GPRS aan de gang.

Nu ben ik met een java email toepassing bezig van derden (in de hoop dat ik dan niet elke keer naam en ww moet invullen). En IM toepassing, beide toepassingen krijgen geen verbinding met internet en zeggen dat het aan de GPRS instellingen ligt.
Mijn GPRS instellingen zijn die van de KPN die ik via de nokia website erop heb gezet.

Mijn Abbonement is een KPN Mobile met een GPRS 0 bundel.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hoe heb je dat e-mailen aan de praat gekregen :) meerdere mensen hier die zich dat afvragen.. heb ook KPN abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Dat was eigenlijk niet zo moeilijk.

Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat je een eigen persoonlijke e-mail configuratie moet maken?

Moet er wel bij zeggen dat ik de mail ophalen van mijn eigen pop3 mailserver. Dat doe ik direkt op mijn ip adres en naam en wachtwoord van mijn eigen server

Het enigste wat niet kan is om via je eigen smtp je mail te versturen, maar das niet zo'n probleem. Daarvoor gebruik je een openbare smtp van de kpn: smtp.mobiel.net

Ik heb het inderdaad wel gelezen in de beide topics maar ik was in de veronderstelling dat het al opglost, mede omdat ik totaal geen problemen met het instellen heb gehad.

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:07:
3.50 is de nieuwste moet je even omhoog lezen.

via www.belcompany.nl -> zoeken "instellingen" kan je ze gratis versturen werkt ook prima.

Directe Link
Ik heb de instellingen erin gezet, maar nu werkt het nog niet :( Hij komt wel iets verder dan voorheen. Er is volgens mij wel iets wat lijkt op een verbinding, maar het downloaden van de startpagina werkt niet; dit duurt namelijk oneindig lang. Ook andere pagina's kan ik niet binnenhalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wil iemand DEEL 3 gaan opstarten zodat deze dicht kan bij de huidige stand van bijna 1000 reacties?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het derde deel is inmiddels in de maak, het plaatje moet nog even op zich wachten want ik zit in Kroatie. Zodra ik thuis ben maak ik een mooi plaatje voor deel 3. Iedereen die nog op of aanmerkingen of toevoegingen heeft voor de SP van het derde deel, mail me maar of post het in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje m.b.t. de MMC-kaartjes: ik zie hier en daar ook de plus-benaming of rs-benaming, zoals bijv. Kingston MMCPlus of SanDisk MMC RS. Werkt een gewone mmc kaart dan niet in een 6230i :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag snake 2 downloaden.. ik ging eerst met wap op nokia.com, maar daar stond ie niet bij.. en gewoon www.nokia.com zie ik hm ook niet bij staan.. waar kan ik Snake II downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:53:

Een vraagje m.b.t. de MMC-kaartjes: ik zie hier en daar ook de plus-benaming of rs-benaming, zoals bijv. Kingston MMCPlus of SanDisk MMC RS. Werkt een gewone mmc kaart dan niet in een 6230i :|
Jawel hoor, die werken gewoon! :)
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:01:
Ik wil graag snake 2 downloaden.. ik ging eerst met wap op nokia.com, maar daar stond ie niet bij.. en gewoon www.nokia.com zie ik hm ook niet bij staan.. waar kan ik Snake II downloaden?
Google is op Snake 2.. Mischien vind je dan meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 09:12
Vraagje aan de medegebruikers (met DKU2 datakabel):

Weinig problemen maar nu wil ik verbinding maken met mn computer via de DKU2 datakabel maar dit lukt op geen manier. De telefoon wordt niet herkend, heel veel gekloot met stuurprogramma wat ook allemaal niet mocht helpen (Nokia PC Suite en ook alleen Nokia Connectivity Driver maar geprobeerd). Ik kreeg exact hetzelfde probleem op een andere computer en ook exact hetzelfde probleem met een ander mmc kaartje dus fouten daarin lijken me redelijk uitgesloten.

Iemand ideeen of suggesties voor mij?! Alvast bedankt!

Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
Djensen35 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:18:
Iemand ideeen of suggesties voor mij?! Alvast bedankt!
Geef eens wat meer informatie dan dat... wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je Windows XP, en zo ja, heb je Service Pack 2 geinstalleerd? Daar lag bij mij het probleem in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
peponline schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:09:
[...]

Geef eens wat meer informatie dan dat... wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je Windows XP, en zo ja, heb je Service Pack 2 geinstalleerd? Daar lag bij mij het probleem in het begin.
Uiteraard alles up-to-date, gewoon homeXP, SP 2, verder nooit problemen met USB dingen (mp3speler, digitale camera sluiten altijd makkelijk aan!)

Vandaar dat ik dacht dat het probleem bij het stuurprogramma lag. Aan de andere kant zou je denken dat hij anders gewoon een map aan moet geven in deze computer maar ook dat is niet het geval, de telefoon wordt niet herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Whaa help. Enkele uren geleden dit toestel aangeschaft, zet de cover erop. Hm, moet nog het mm kaartje in. En nu gaat de achterkant niet meer open, knopje schuift half weg onder de cover als ik erop duw.. Echt zonde, krijg en me simkaart er zo niet meer uit en de winkel zal het toestel vast op sturen.. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Dat is uist de bedoeling. *)7
Het gaat wat lastig (dat ben ik met je eens), maar in principe moet je het knopje naar beneden gedrukt houden en tegelijk het kapje naar "onderen" schuiven.

Ik zelf "klap" het frontje er de laatste tijd er op, aangezien bij het erop schuiven het zwarte rubberrandje rondom het cameralensje meegetrokken wordt en zowat uit elkaar scheurt.Dat vind ik dus wel een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
Ik krijg mijn email niet aan de praat. Via tmobile.nl heb ik de internet instellingen via sms laten versturen. Surfen via GPRS werkt ook prima. Ik heb een email account ingesteld in de telefoon. Als ik bij deze 'Ophalen' wil doen krijg ik een melding 'Verificatie toegangspunt vereist'. Wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Op de valreep dan maar:
Zijn er applicaties voor BlueTooth die ervoor kunnen zorgen dat je ook via BlueTooth kan internetten?

Mijn probleem:
Ik heb hier een livebox staan (heel gezellig) met een BT interface, zodat je via BT op internet kan. Dit gaat wel over TCP/IP protocol en volgens mij gaat het daar mis. Ondersteund deze telefoon dat wel? Ik heb me echt SUF zitten zoeken in m'n telefoontje, maar kan nergens iets relevants vinden.
Wel krijg ik hem zo gek om met de livebox te "pairen" ... that's it.

FW versie is V3.30 ... weet niet over latere versies misschien hier wel ondersteuning voor hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Met een laptop kan ik wel internetten via mijn Nokia 6230i, maar ik moest wel een aantal specifieke instellingen opgeven/aanklikken met behulp van o.a. de Nokia Modem opties in het configuratiescherm.

Punten waar je misschien aan kunt denken:
• Speciaal inbelnummer (iets met *, # en een nummer)
• Gebruikersnaam en wachtwoord (in mijn geval bij Vodafone is dat beide "vodafone", kleine letters)
• Maak gebruik van het communicatiepoort Bluetooth profiel en op de juiste COM-poort

Verder komt het vooral op neer op veel proberen en vallen en opstaan.

Ik heb overigens FW 3.40.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 25-10-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
JeroenM_tbs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:42:
Met een laptop kan ik wel internetten via mijn Nokia 6230i, maar ik moest wel een aantal specifieke instellingen opgeven/aanklikken met behulp van o.a. de Nokia Modem opties in het configuratiescherm.

Punten waar je misschien aan kunt denken:
• Speciaal inbelnummer (iets met *, # en een nummer)
• Gebruikersnaam en wachtwoord (in mijn geval bij Vodafone is dat beide "vodafone", kleine letters)
• Maak gebruik van het communicatiepoort Bluetooth profiel en op de juiste COM-poort

Verder komt het vooral op neer op veel proberen en vallen en opstaan.

Ik heb overigens FW 3.40.
Internetten met de laptop is geen probleem, maar ik wil zo graag met m'n mobieltje kunnen wappen / mail checken via bluetooth. Als ik al een BT dongle voor de laptop had, dan had ik direct wel op het internet kunnen raken denkik.

Of ik moet m'n mobieltje ombouwen tot dure router/switch, zodat ik via Infrarood, naar m'n mobieltje, geroute wordt naar BT livebox, om op het internet te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik volg het niet helemaal... :P
Bedoel je nu?:
Mobieltje --> Bluetooth --> X-box --> Internet
of?:
X-box --> Bluetooth --> Mobieltje --> Internet?

De laatste zou allicht wel kunnem de eerste denk ik niet. Het zit simpelweg niet zo in de firmware en er zal ook wel weinig vraag zijn naar zo een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
JeroenM_tbs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:42:
Ik volg het niet helemaal... :P
Bedoel je nu?:
Mobieltje --> Bluetooth --> X-box --> Internet
of?:
X-box --> Bluetooth --> Mobieltje --> Internet?

De laatste zou allicht wel kunnem de eerste denk ik niet. Het zit simpelweg niet zo in de firmware en er zal ook wel weinig vraag zijn naar zo een functie.
X-box :/ ?
Heb wel een omgebouwde X-box ja :D Moest echt even 2 keer lezen

Nee, wanadoo livebox heb ik het over :o
Zie [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] (met name de modem specs)

Ik heb regelmatig vrienden over de vloer die moeiteloos met hun PDA'tje inloggen en vrolijk rond zitten te surfen .... vroeg me af of ik het ook kon. Maar ik snap er echt helemaal niets van gewoon :D
Geef mij maar een root console, dan kan ik toveren, maar met zo'n priel-displaytje houd het ECHT snel op voor mij :'(

Dus:
Mobieltje -> Livebox / modem / Sagem f@st 3202 -> Internet :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:23:
[...]

Dus:
Mobieltje -> Livebox / modem / Sagem f@st 3202 -> Internet :Y)
Dan ben je dus in principe 10 meter van je computer/livebox af, dan kan je net zo goed op de computer je mail checken :P Alhoewel het een leuke optie zou zijn, is het niet echt iets dat nou veel gebruikt zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
peponline schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:27:
[...]

Dan ben je dus in principe 10 meter van je computer/livebox af, dan kan je net zo goed op de computer je mail checken :P Alhoewel het een leuke optie zou zijn, is het niet echt iets dat nou veel gebruikt zou worden...
Nee, niet echt, ding staat weggewerkt ergens in de woonkamer en de dichtsbijzijnde "PC" (as in "Personal Computer") staat een meter of 10 daar vandaan (2 kamers verder of een verdieping omhoog).

Dus als ik even wil kijken naar iets terwijl ik aan de eettafel zit of op de bank rondhang voor de TV, is het best handig :Y) Wel grappig, zou best de Xbox die op I-net aangesloten zit willen gebruiken op de bank, tis dat ie niet via remote aan kan gaan ..... (jajaja, dat valt ook nog wel te modden }) .. geen tijd voor/te lui voor :D)

Maar das eigenlijk het punt zo'n beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Oh, Livebox... Modem van Wanadoo. Bluetooth??? :P
Maar ik denk niet dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Wout schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:10:
Ik krijg mijn email niet aan de praat. Via tmobile.nl heb ik de internet instellingen via sms laten versturen. Surfen via GPRS werkt ook prima. Ik heb een email account ingesteld in de telefoon. Als ik bij deze 'Ophalen' wil doen krijg ik een melding 'Verificatie toegangspunt vereist'. Wat kan ik daar aan doen?
Bij Tmobile kunnen ze mij ook niet helpen :{ Ik heb ook geprobeerd zo'n standaard provider profiel vanaf Nokia.nl te laten sturen en die aan te passen. Dit werkt ook niet.

Ik moet dus denk ik de gegevens hebben van het email toegangspunt zodat ik dat handmatig kan invoeren. Heeft iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riesenbaby schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:27:
Dat was eigenlijk niet zo moeilijk.
Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat je een eigen persoonlijke e-mail configuratie moet maken?
<knip>
Erhm, nu dus wel ;)

Maarre, HOE ??? Ik heb echt in het boekje gezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djensen35 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:13:
[...]
Uiteraard alles up-to-date, gewoon homeXP, SP 2, verder nooit problemen met USB dingen (mp3speler, digitale camera sluiten altijd makkelijk aan!)
Toevallig ook hiermee gisteravond zitten prutsen, wel twee keer geinstalleerd enzo. GRR.
Het is me uiteindelijk wel gelukt.
Als je de telefoon aansluit, vraagt de telefoon iets van dataopslag toestaan?, oid.
Dat moet je weigeren, even wachten en windows gaat zelf de stuurprogramma's zoeken en installeren. En dan werkt het.
Ik had zelf eerst toegestaan, en dan gebeurt er dus niks!

Vind ik wel een minpunt van de installatiewizard! Er wordt niks vermeld over dat de telefoon deze vraag stelt.

Hoop dat dit het bij jou ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:36:
[...]

Toevallig ook hiermee gisteravond zitten prutsen, wel twee keer geinstalleerd enzo. GRR.
Als je de telefoon aansluit, vraagt de telefoon iets van dataopslag toestaan?, oid.
Dat moet je weigeren, even wachten en windows gaat zelf de stuurprogramma's zoeken en installeren. En dan werkt het.

Vind ik wel een minpunt van de installatiewizard! Er wordt niks vermeld over dat de telefoon deze vraag stelt.

Alvast bedankt, ik ga het vanmiddag proberen. Had je dan al wel Nokia PC Suite op je computer staan?!
Ik zal weer posten als de resultaten bekend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:36:
[...]

komt ook omdat dit de eerse telefoon (volgens mij) die je als dataopslag kan gebruiken. Zeg maar als een USB-stick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
Ok, nogmaals geprobeerd ook met weigeren. Dus ik denk zowel als "USB-stick" als gewoon geprobeerd. (Het is automatisch een USB-stick want het is gewoon een geheugenkaartje waar de telefoon zelf sommige bestanden in ondersteund en er daarom wat mee doet. Mocht de telefoon het bestand niet herkennen staat dit nog steeds gewoon op het kaartje en dan dient het als opslagmedium zoals bij een USB-stick).

Deze melding verschijnt rechtsonderin:
Het USB-apparaat wordt niet herkend
Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

Met stuurprogramma's handmatig en automatisch kloten lukt niet, en als ik op weigeren druk verschijnt deze melding 2 seconden later exact hetzelfde en verschijnt ook in het display van mijn telefoon wederom dezelfde vraag.

Iemand suggesties?! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik de mp3 speler start en ik doe de telefoon in mijn jas, dan stoort hij af en toe, d.w.z. het geluid valt even weg en komt dan weer terug. Dit gebeurt ook met radio (dit is dus niet een probleem met bereik, wat ik ook slecht vind als je je telefoon in je jaszak houdt, ik moet mijn telefoon altijd vasthouden als ik radio wil luisteren). Ik heb een audioadapter (AD-15) en met daaraan een loopset (ringleiding, voor slechthorenden). Klinkt iemand dit bekend in de oren zo'n storing? Wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Laatst online: 17-07 08:46
Dag mensen,

Een vraag, na een zoektocht naar geschikt MMC geheugen kwam ik oa 1GB Kingston MMC PLUS tegen. Aangezien dat ik niks van Kingston kon vinden zonder plus(en bij veel andere merken), vraag ik me af of ook deze PLUS variant geslikt wordt door ome 6230i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
Hey!! ik vroeg me af als I-mode er ook opwerkt.
Wat is nu het verschil tussen een normaal toetstel en een toestel met I-mode.

Weet iemand dat?? en zou het ook werken op de Nokia 6230i ben er altijd al benieuwd naar geweest.

groetjes Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
thespeed schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:38:
Hey!! ik vroeg me af als I-mode er ook opwerkt.
Wat is nu het verschil tussen een normaal toetstel en een toestel met I-mode.

Weet iemand dat?? en zou het ook werken op de Nokia 6230i ben er altijd al benieuwd naar geweest.

groetjes Patrick
Als je paar pagina's terugkijkt dan kun je zien hoe je dit moet instellen, en JA het werkt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Sharkys schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:31:
Dag mensen,

Een vraag, na een zoektocht naar geschikt MMC geheugen kwam ik oa 1GB Kingston MMC PLUS tegen. Aangezien dat ik niks van Kingston kon vinden zonder plus(en bij veel andere merken), vraag ik me af of ook deze PLUS variant geslikt wordt door ome 6230i...
Heb je al in de startpost gekeken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik heb een Nokia6230i van T-Mobile (zonder stickers overigens) en het werkt allemaal prima.

Maar toen ik een maand terug in de USA was had ik problemen. Het selecteren van een operator ging goed totdat je op SELECT drukte, dan viel de telefoon uit.

Nu heb ik een oude software versie en wil ik die van de week even laten upgraden.

Maar nu wil ik eerst de gegevens copyen naar mijn harde schijf. Helaas ziet mijn PC de Nokia wel maar bij de applicaties krijg ik allemaal foutmeldingen.

Ik heb een Bluetooth USB adaptertje bij de Mediamarkt gehaald: De Sweex LE000010

http://www.sweex.com/product.asp?pid=415

Hebben jullie een idee waarom het niet lukt ?
Zie hieronder de foutmelding.

Windows XP herkent de Nokia telefoon dus wel, heb van de Nokia site de nieuwe .INF file gehaald en Nokia PC Suite 5.8

Afbeeldingslocatie: http://home.kevertje.net/nokia-suite.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myselff
  • Laatst online: 29-01-2017
Ik heb een Nokia 6230i van T-Mobile
nu heb ik er van alles opstaan van T-Mobile
Hoe kan ik dat evt. verwijderen /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kan je niet verwijderen omdat je daar voor gekozen hebt. Alleen via een unlocker/flasher kan dat tegen betaling maar dan is je garantie ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
kevertje: is bluetooth goed geinstalleerd? je kan volgens mij de drivers uit de doos (sweex?) gebruiken en in windows xp sp2 zitten standaard ook al bluetooth drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleempje met mijn Nokia 6230i. Een paar dagen geleden ontvangen en is verder een top toestel. Echter als die aan gaat.
Ik heb een Telfort SIM kaart. Doe ik deze erin dan krijg ik elke keer het bericht "SIM-kaart plaatsen".
Dan moet ik het een aantal maal (ben > 5 min bezig) proberen en uiteindelijk pakt die de SIM. Opnieuw erin doen, met lader eraan etc maakt weinig verschil. Ik blijf heel lang die melding krijgen.
Is de SIM eenmaal actief dan werkt de telefoon perfect.

De Telfort SIM in een ander toestel geeft geen probleem. Start meteen op.
Een andere SIM in de Nokia 6230i geeft ook geen probleem. Start ook weer meteen op (heb vier verschillende SIMs geprobeerd).

Ik zou dus denken dat de Telfort SIM problemen geeft, maar in een ander toestel geen problemen en uiteindelijk dus ook werkend in de Nokia 6230i. Ik ben alleen wel 5 minuten bezig om de telefoon zover te krijgen dat die opstart.

Ik heb software versie 3.40 dus een update is zeker nog een optie (al zijn er in de buurt van Enschede geloof ik geen service points) maar ik blijf het erg vaag vinden dat alleen deze SIM problemen geeft.

Iemand dit wel eens gezien en weet iemand wat ik hier verder aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 12-09 07:44
Jaspov schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:01:
kevertje: is bluetooth goed geinstalleerd? je kan volgens mij de drivers uit de doos (sweex?) gebruiken en in windows xp sp2 zitten standaard ook al bluetooth drivers.
ik had de standaard drivers van winxp-sp2 maar heb van de nokia site ook de laatste gedownload en geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Kan de 6230i de tijd synchroniseren met de tijd op het netwerk (vodafone)? Mijne staat nog steeds op zomertijd :-)

De Siemsens van mn meisie loopt gewoon gelijk zonder dat ze iets ingesteld heeft.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
myselff schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:05:
Ik heb een Nokia 6230i van T-Mobile
nu heb ik er van alles opstaan van T-Mobile
Hoe kan ik dat evt. verwijderen /
Wat staat er allemaal voor t-mobile op dan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:52:
Kan de 6230i de tijd synchroniseren met de tijd op het netwerk (vodafone)? Mijne staat nog steeds op zomertijd :-)

De Siemsens van mn meisie loopt gewoon gelijk zonder dat ze iets ingesteld heeft.
Kijk bij de tijdsinstellingen op auto aanpassen > JA. Werkt bij T-Mobile niet, maar misschien bij jou wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:32:
[...]

Kijk bij de tijdsinstellingen op auto aanpassen > JA. Werkt bij T-Mobile niet, maar misschien bij jou wel ;)
Typisch....dit werkt. Dank daarvoor. Het stond alleen al aan maar de tijd werd pas aangepast na het nog een x aanzetten.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Even een vraag aan de mensen die een t-mobile versie van deze telefoon hebben: Als ik naar het intern geheigen van mijn telefoon kijk via pcsuite (jaja werkt :+ ) zie ik dat mijn geheugen totaal 24.6 mb bedraagt. Ik vind dit een beetje vreemd aangezien er in de startpost (mooi) 32 mb staat als intern geheugen. Dus wie geeft het beslissende antwoord.

p.s. ook voor niet t-mobile gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
philippevk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:00:
Even een vraag aan de mensen die een t-mobile versie van deze telefoon hebben: Als ik naar het intern geheigen van mijn telefoon kijk via pcsuite (jaja werkt :+ ) zie ik dat mijn geheugen totaal 24.6 mb bedraagt. Ik vind dit een beetje vreemd aangezien er in de startpost (mooi) 32 mb staat als intern geheugen. Dus wie geeft het beslissende antwoord.

p.s. ook voor niet t-mobile gebruikers
Ik neem aan dat een deel wordt gebruikt door de telefoon software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, help!

Heb een 512 mb Kingmax MMCPlus geheugenkaart gekregen als cadeau. Echter... als ik de kaart in mijn 6230i stop (software 3.40) en ik zoek 'm bij instellingen-->telefoon-->geheugen op, dan meldt de nokia de kaart als "ongeform.". Dan vraag hij of hij moet formatteren, dan toets ik 'ja', vervolgens meldt hij "formatteren mislukt". Wat doe ik verkeerd, want mij is verteld dat men uitdrukkelijk om d een kaart had gevraagd die werkt in een 6230i (en volgens mij klopt dit ook!) Dus... wie heeft een idee? Trouwens, hij loopt nu soms nog vast ook met die kaart erin!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
:/ Heb m'n telefoon nu een weekje en begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat je niet alle aflever rapporten tegelijk kan wissen. Heb firmware 3.40.... Iemand al een andere firmware waar dit wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Niek_ schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:57:
:/ Heb m'n telefoon nu een weekje en begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat je niet alle aflever rapporten tegelijk kan wissen. Heb firmware 3.40.... Iemand al een andere firmware waar dit wel mogelijk is?
Voor zover ik weet niet. Ik erger me er ook kapot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:50:
Mensen, help!

Heb een 512 mb Kingmax MMCPlus geheugenkaart gekregen als cadeau. Echter... als ik de kaart in mijn 6230i stop (software 3.40) en ik zoek 'm bij instellingen-->telefoon-->geheugen op, dan meldt de nokia de kaart als "ongeform.". Dan vraag hij of hij moet formatteren, dan toets ik 'ja', vervolgens meldt hij "formatteren mislukt". Wat doe ik verkeerd, want mij is verteld dat men uitdrukkelijk om d een kaart had gevraagd die werkt in een 6230i (en volgens mij klopt dit ook!) Dus... wie heeft een idee? Trouwens, hij loopt nu soms nog vast ook met die kaart erin!
Wat hebben mensen toch met al die MMC "plus" en "extra" kaartjes 8)7.

Een normale MMC kaart kan 2mb per seconde aan, de telefoon veel minder. De bottleneck is niet de MMC maar de telefoon in dit geval.

Aan jou het advies dus om die Plus gedoe te vervangen voor een normale.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:58:
[...]

Wat hebben mensen toch met al die MMC "plus" en "extra" kaartjes 8)7.

Een normale MMC kaart kan 2mb per seconde aan, de telefoon veel minder. De bottleneck is niet de MMC maar de telefoon in dit geval.

Aan jou het advies dus om die Plus gedoe te vervangen voor een normale.
Tja, da's leker makkelijk! Ik weet heus wel dat ik een "gegeven paard niet in de bek moet kijken", maar als je iets krijgt (en men heeft het gevraagd) dan verwacht je toch wel dat het ding werk, of niet soms?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik laatst ontdekt hebt was als volgt.

Ik kan blijkbaar geen bestanden versturen via BT naar een Samsung D500 :? een vriend van me heeft de Samsung D500, ik kan niks versturen naar hem via BT terwijl hij zijn BT wel gewoon aan heeft staan.. maar hij kan wel dingen via BT versturen naar mijn tel.
hebben meer mensen dat? ik heb gewoon firmware 3.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
'Just to let you all know', versie 3.50 van de frimware is inmiddels uit.
Ik heb em er al op staan. Nog niet veel mee getest, maar voor zo ver werkt alles prima :*)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of Nokia ook wel eens nieuwe features via de firmware toevoegd? Ik vind het wel handig om af en toe een tv-show in 3gp te kijken als ik in de trein zit. Ik mis alleen heel erg de functie om vooruit/terug te spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:33:
[...]

Tja, da's leker makkelijk! Ik weet heus wel dat ik een "gegeven paard niet in de bek moet kijken", maar als je iets krijgt (en men heeft het gevraagd) dan verwacht je toch wel dat het ding werk, of niet soms?!
Dat ding werkt ook wel, maar niet in de 6230i. Heel veel verkopers geven vaak antwoord uit aannames, zij doen dit dan voorkomen dat het een feit is.

Zo was ik tijdje terug in de Nokia Store op de Ceintuurbaan in R'dam. (Vriend van me heeft al langer dan een jaar een 6230 en daar is de interne batterijtje van leeg, waardoor hij telkens de tijd en datum moet invoeren) Ik vroeg aan de medewerker of hij die kon vervangen en hij gaf doodleuk aan dat er niet zo een batterij bestaat en dat je sowieso die datum moet invoeren. Daarop antwoordde ik dat dat in mijn 6230i niet het geval was en niets hoefde in te voeren als de batterij er even uit is geweest. Verkoper beweerde het tegendeel, dat ik ongelijk heb en blabla. Hierop deed ik mijn batterij er uit en 5 min later weer erin. Jongen je moest eens weten, die #"#$O-gast wist nie wat m overkwam. Waarom hebben ze überhaupt leken werken in dat soort zaken.

Oftewel, probeer alsnog je plus kaartje voor een standaard versie te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Wout schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:47:
Weet iemand of Nokia ook wel eens nieuwe features via de firmware toevoegd? Ik vind het wel handig om af en toe een tv-show in 3gp te kijken als ik in de trein zit. Ik mis alleen heel erg de functie om vooruit/terug te spoelen
of dat ie op pauze blijft staan als je gebeld wordt en dat ie dan niet meteen stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TonyTone schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:45:
Ik heb em er al op staan. Nog niet veel mee getest, maar voor zo ver werkt alles prima :*)
Is het lettertype anders van de 3.50 ? Ik dacht dat te zien pas toen ik een model in mijn handen had. Heb het maar heel kort gezien dus de kans is groter dat de letters even groot zijn...maar denk vraag het even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Laatst online: 11-09 16:23
Als er nog mensen een alternatief zoeken voor de Nokia AD-15 waarmee je een koptelefoon of earplugs met standaard connector aan kunt sluiten, ik heb de volgende gekocht en die doet het prima:
http://www.gsmpunt.nl/details.php?productnummer=1475
Kost maar 7,95 euro inclusief verzendkosten en binnen een paar dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 18-08 22:45
Fompe schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:31:
Als er nog mensen een alternatief zoeken voor de Nokia AD-15 waarmee je een koptelefoon of earplugs met standaard connector aan kunt sluiten, ik heb de volgende gekocht en die doet het prima:
http://www.gsmpunt.nl/details.php?productnummer=1475
Kost maar 7,95 euro inclusief verzendkosten en binnen een paar dagen in huis.
heb ik het nou verkeert of staat er echt:

Omschrijving: Hierop kunt u een standaard headset of luidsprekers aansluiten met een 2.5 mm stekker en genieten van uw eigen stereo geluid.

2,5 mm stekker!!!
een normalen loptelefoon heeft toch 3,5 mm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Laatst online: 11-09 16:23
willyfreak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:16:
[...]

heb ik het nou verkeert of staat er echt:

Omschrijving: Hierop kunt u een standaard headset of luidsprekers aansluiten met een 2.5 mm stekker en genieten van uw eigen stereo geluid.

2,5 mm stekker!!!
een normalen loptelefoon heeft toch 3,5 mm 8)7
Ja, het staat verkeerd op hun website. Het is gewoon een 3,5 mm aansluiting, je kunt er dus een normale koptelefoon op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
2,5mm pluggen bestaan overigens ook gewoon, meestal op handscanners en pda's (iig wel op mijn HP iPAQ H1915 toen ik hem nog had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik denk dat je er beter eentje zelf kunt maken.

Zou het gaan als je zeg maar de koptelefoon kabeltjes (l en r) eraf knipt en dan zo'n ding waar de koptelefoon in gaat (hoe heet zo'n ding ook alweer) erop aansluit.
Dus zeg maar die 2 draadjes van links en rechts op die aansluiting zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willyfreak schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:12:
Ik denk dat je er beter eentje zelf kunt maken.

Zou het gaan als je zeg maar de koptelefoon kabeltjes (l en r) eraf knipt en dan zo'n ding waar de koptelefoon in gaat (hoe heet zo'n ding ook alweer) erop aansluit.
Dus zeg maar die 2 draadjes van links en rechts op die aansluiting zet?
Dat is reeds gebeurd en in de topic van de 6230 staat dat ook ergens vermeld, het was zelfs zo dat iemand ze op bestelling maakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:12:
[...]

Dat is reeds gebeurd en in de topic van de 6230 staat dat ook ergens vermeld, het was zelfs zo dat iemand ze op bestelling maakte ;)
Ik denk dat het niet zo moelijk zal zijn dus morgen ff soldeerbout uit de kast halen en kijken of het gaat lukken heb toch 2 van die oordop dingen dus als ik er eentje verkanl maakt het niks uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Nu online

Freak187

geen

Als je die plug van die gsm toko koopt ben je wel je push-to-talk functie kwijt zeker? Dus als je dan gebeld wordt moet je eerst dat ding eraf halen en vervolgens opnemen. In dat geval kan je beter inderdaad die draadjes doorknippen en je eigen hoofdtelefoon er voor op offeren.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54
TonyTone schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:45:
staat al sinds 21 oktober hier vermeld.... :/
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de informatie in de topicstart!