Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.projexx.net/blog/top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/Nokia6230i/_Content/_Static_Files/hd_features.gif

Site van de fabrikant

Even een paar dingen vooraf:

Ik vind dit een mooi en leuk topic en dat wil ik graag zou houden dus:

- Schrijf je posts netjes, daar bedoel ik mee in ABN en niet in BreEZaH taal en duidelijk zodat iedereen het kan lezen en ook snapt.

- Leg je probleem duidelijk uit en stel je vragen gericht. Hier bedoel ik mee dat ik niet wil dat er (zoals ik al een paar keer heb gezien) een vraag komt van 1 regel tekst waar wij dan vervolgens niks mee kunnen. Iedereen is hier bereid te helpen, help dat ook een handje mee door een goeie vraag te stellen. Vermeld duidelijk en uitgebreid wat je probleem is, en vertel ook wat je al gedaan hebt. Eventueel welke firmware is ook nooit weg! (BELANRIJK!)

- Geef geen nutteloze reacites van een of twee woorden, die posts hebben toch weinig kans om te blijven staan omdat de modjes daar ook niet blij mee zijn.

- En last but not least, voordat je post lees even de FAQ door, maar dat had je natuurlijk al gedaan! ;)

Dat wilde ik even zeggen, ik vind het namelijk belangrijk dat dit topic schoon en overzichtelijk blijft!
Ik hoop dat iedereen de moeite neemt om dit even te lezen en dan wens ik je veel succes met dit topic en ik hoop dat je problemen worden opgelost!

Key Features
  • 1.3 megapixel camera
  • Fast file transfers with the plug and play USB port
  • 208 x 208-pixel, 65,536 color TFT display
  • 32 MB internal memory plus up to 512 MB removable memory
  • Email, MMS, and Instant Messaging
  • Animated 3D menu graphics
  • MP3/AAC/M4A stereo music player
  • XHTML browser also shows many HTML pages
  • Comfortably compact, classic design
  • Bluetooth wireless technology
  • Push to talk over cellular
  • Visual Radio - interact with what you hear
Full Specifications
  • Tri-Band Operation
  • EGSM 900, GSM 1800, and GSM 1900 networks in Europe, Africa, Asia Pacific, North America, and South America where these networks are supported
  • Automatic switching between bands
Size
  • Weight: 99 g (including battery BL-5C)
  • Dimensions: 103 mm x 44 mm x 20 mm, 76 cc
Display
  • Active TFT color display is noticeably brighter
  • Supports up to 65,536 colors within 208 x 208 pixels
User Interface
  • New animated 3D menu graphics
  • 5-way navigation key with select key
  • Configurable right and left soft keys
  • List and grid menu
Integrated Digital Camera
  • 1.3 megapixel camera (image size 1280x1024 pixels)
  • Record video in the 3GPP QCIF video file format (H.263 video and AMR for improved sound)
  • Record up to one hour of video - depending on the amount of memory available on the phone or MMC
  • Print images directly from the phone over a Bluetooth connection or using an MMC (depending on the printer)
Multimedia
  • Integrated video player for download and playback or for streaming: 3GPP, H.263 video, MPEG-4, and AMR
  • Music player supports AAC, MP3, and M4A formats
  • Video encoding and playback in QCIF format with sound
  • Use AAC/MP3 tracks for ringing/game/alert tones, as well as MIDI/polyphonic tones
  • FM stereo radio
  • AMR, the 3GPP speech codec, provides improved sound quality
Messaging
  • MMS OMA 1.2: combine image, video, text and voice clips and send as MMS to a compatible phone or PC; use MMS to tell your story with a multi-slide presentation. The MMS OMA 1.2 specification allows you to send/receive messages up to 300 KB in size.
  • Automatically resizes megapixel images to fit MMS (max. 300 KB attachment size depending on the network)
  • Email: supports SMTP, POP3, and IMAP4 protocols
  • Text messaging: supports concatenated SMS; picture messaging; SMS distribution list
  • Predictive text input: Support for all major languages in Europe and Asia Pacific
  • Presence: includes Wireless Village, Instant Messaging, and Dynamic phonebook; know someone's status before you call
Memory Functions
  • 32 MB internal memory (approximately 27 MB available for video, audio, image files, and other documents)
  • MMC included in sales package (capacity of MMC depends on location), up to 512 MB supported
  • Back up important files such as presentations and documents, or just store images on your personal mobile storage device
Games
  • 3D Golf and Street Racer (all regions), plus Backgammon (Europe, Middle East and Africa) or Space Mahjong (Asia-Pacific)
  • Download new Java games
Applications
  • Visual Radio
  • Improved calendar (with week view)
  • Notepad and voice memo recorder
  • Translator
  • World Clock II
  • Converter II
  • Java MIDP 2.0 with Bluetooth API makes downloading new applications easy
Connectivity
  • Transfer images, video clips, audio files, and other files
  • Bluetooth wireless technology: wide range of profiles and APIs for seamless connectivity
  • Infrared
  • USB port
  • Easy remote or local synchronization with a PC or other compatible device
  • Full OMA DRM 2.0 protects copyrighted material
  • Push to talk over cellular (PoC) lets you use your phone like a walkie-talkie
Browsing
  • Integrated XHTML browser connects over TCP/IP stack
  • 3GPP video streaming
  • Mobile Wallet 2.0: convenient online use and storage of your numbers and passwords
Data Transfer
  • EDGE Class 10 (4+1, 3+2): speed up to 236.8 Kbit/s
  • GPRS (General Packet Radio Service) class 10 (4+1, 3+2)
  • HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data) transfer up to 43.2 Kbit/s in HSCSD networks
  • TCP/IP
Personal Information Management (PIM)
  • Call Management
  • Speed dialing: up to 9 names
  • Last-number redial from dialed calls list (Dial key brings up the dialed calls list)
  • Automatic redial (max 10 attempts)
  • Automatic answer (works with headset or car kit only)
  • Call waiting, call hold, call divert, call timer
  • Automatic and manual network selection
  • Caller identification with image
  • Closed User Group
  • Fixed Dialing Number, allows calls only to predefined numbers
  • Conference call (up to 5 participants)
  • Vibrating alert
  • Voice Features
  • Voice dialing, 25 preset
  • 16 voice commands
  • Voice recording up to 60 min
  • Integrated handsfree speaker
  • Manual volume control

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:16:
Om ff iets offtopic te zijn, we schieten aardig op met dit topic dus zal er wel een 2e deel aan zitten te komen, kan iemand dan een mooi startpost maken?

6230i Related
Het vorige deel van dit topic:
Deel 1
Lees dit topic eerst door voordat je hier een vraag stelt. Het kan heel goed zijn dat jou antwoord hier al tussen staat!
Als je iets zoekt kan je dat makkelijk vinden door het max aantal berichten op een pagina op 999 te zetten en vervolgens met Ctrl+f te zoeken naar je vraag. Zo zoek je in alle posts tegelijk.

Een topic met foto's gemaakt met de 6230i
[6230i]Showcase

Online telefoondemo:
Demo bij Nokia

Nokia 6230i Tutorials
Tutorials bij Tech.Nu

Software voor de tel
Nokia Suite

Goedkope accesoires
Easternhouse
Onder andere voor de USB datakabel die al een paar keer voorbij is gekomen tijdens dit topic.

Servicepunten voor firmware-upgrade
Alle service punten in Nederland
Hier kun je je 6230i gratis laten upgraden naar de veel besproken firmware versie 3.30. Hierin zijn een aantal bugs verholpen ten opzichte van de oudere versies.
Raimon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:15:
Er is een nieuwe software versie uit voor de Nokia 6230i

Versie: 3.30

Changes/improvements made from MCU SW version 3.23 to version 3.30:

Call and network management:
- Improvement in searching network coverage after having switched the phone off and on
- STK setup call: Correct call sequence when # digit entered
- Improvement when the phone is in call state and at the same time audio is recorded, and then there is an incoming call and the call is answered
- Improvement when making MT voice call during MT PTT call

Gallery:
- Improvement after quickly pressed “#” key to Mute the audio many times
- Improvement in Manual Network selection

MMS:
- Layout change improved in MMS
- MMS 100/300kB – default size is changed to 100kB

Email:
- EMCL3 display improvement when trying to save an attachment from too large message
- EMCL3: Too large mails are not deleted from server when leave copy is set to off
- EMCL3: Possible to mark mails to Read/Unread after header download
- Moving mails from 'archive' folder to 'sent items' folder improved
- ISO encoding in mails improved

WAP:
- Nokia.com gallery download pages are shown correctly

XHTML:
- A message 'Connection not available' is displayed and globe discontinues to spin when connected to browser while loading pages and signal is lost
- COD downloading with HTTP basic authentication improved
- Improvement in Browser when setting WordWrap from off to on

SIM:
- SIM Toolkit based PKI-Authentication service brings up a user prompt for the PIN which is shown to the user

JAVA:
- MMAPI: IOException does not occur using http with video formats in MMAP01 MIDlet
- Java MIDlet with http request - basic authentication work properly
- Improvement when playing AAC from Java

Bluetooth/IRDA:
- Audio-link-close-indication is sent when disconnecting active device
- Player can continue game after Game over in Front nine game. 'Continue' menu item added.
- A medal of the reached high score placement is displayed behind the players.
- Java Games: Volume of the games sound increased slightly
- Voice recorder: The last recorded item can be played
- Wallet data is not erased when flashed
- Improvement when playing video file stored in Memory Card
- Improvement when 3gp file is set as a screen saver
- Saving of files to memory card improved
- Handling of middle soft key text improved
- Improvement when a theme with a background image is used
- Handling of wallpaper and gallery improved
- Handling of USB Mass Storage improved
- Improvement playing certain large MP3 files from the MMC card
- Golf: The screen displayed normally after pressing MSK to exit the full map
- Improvement while charging the phone and when animated (3gp file format) screensaver enabled

Themes
- Improvement when cancelling download of Nokia COD theme
- Instant Messaging and Presence Service: Adding new IM contact improved
- A wallpaper is not changed to blank by Factory reset

Bron: Nokia
Een aantal bekende bugs van de firmware:
  • Zacht geluid tijdens spelletjes
  • Beltonen zachter dan hoort
  • Spontaan opnieuw opstarten (ook als de telefoon uit de carkit wordt gehaald)
  • Bij het aanzetten van de radio de headset niet accepteren
  • Verkeerde beltoon laten horen wanneer je gebeld wordt, zelf meerdere beltonen per keer laten horen
  • Veranderen naar standaard beltoon wanneer de toetsen geblokkeerd zijn
  • De MP3 speler neemt ook de ringtones mee in de afspeellijst
  • De telefoon loopt vast tijdens het afspelen van video's, na een minuut of 3
  • Trilalarm doet het opeens niet meer, wel weer na opnieuw opstarten
  • Je kunt niet alle afleverrapporten tegelijk wissen

FAQ
Waar kan ik mijn email instellingen vinden/wijzigen?
Dit is een veel gestelde vraag:
Dit kun je doen door: Menu => Instellingen => Configuratie => Persoonlijke Configuratie-instellingen => Hier moet je vervolgens een nieuw profiel aanmaken voor je email.

Mijn telefoon doet raar, ligt het aan de software?
Het kan goed zijn dat jou telefoon nog oudere firmware heeft. Tik eens *#0000# in en kijk eens wat er bij firmware version staat. Staat daar 3.23 of ouder dan kan je je telefoon kosteloos laten upgraden naar versie 3.30 bij een van de Nokia servicepunten. Een linkje naar de site kun je hierboven vinden.

Ik wil mijn operator logo weghalen, kan dat?
Ja dat kan, wap even naar http://wap.mob453.com/blanklogo.wml en dan download je je jouw blank operator logo!

Ik wil video's op mijn telefoon spelen, hoe moet dat?
Daar zijn verschillende programma's voor verkrijgbaar. Eentje die hier in het het topic voorbij is gekomen is deze, http://www.nurs.or.jp/%7Ecalcium/3gpp/3GP_Converter031.zip.
Dit is een mooi en simpel progammaatje om je video's te converteren naar 3GP formaat, het video formaat dat je telefoon aankan. Een DivX formaat film wordt ongeveer 130mb na convertatie.

Wat gaat nou het snelst, cardreader, bluetooth of USB-kabel?
Hier is ook een aantal posts aan gewijd in het vorige topic, tot een echt sluitende conclusie zijn we niet gekomen, maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de cardreader het snelst gaat. Daar staat wel tegenover dat je dan eerst je telefoon uit moet zetten, je kaartje eruit moet halen enz. Misschien is de USB-kabel toch wel het snelst... 8)7

Hoe kan ik spelletjes en andere .jar applicaties installeren?
Dat kan met de Nokia Suite, een linkje hiernaar staat hierboven. Hiermee kun je heel eenvoudig applicaties installeren op je telefoon. Verbind je telefoon met de computer, start Nokia Suite, klik op Toepassingen installeren, selecteer de .jar bestanden en klik op het groene pijltje. Binnen no-time staat ze erop en kun je ze gebruiken via het menu, Toepassing => Verzameling

Ik heb gehoord dat je ook je PC (winamp etc.) kunt besturen met je 6230i?
Dat klopt, je kunt met je 6230i onder andere Winamp, Windows Media Player, Powerpoint, je muis, BSPlayer, Powerdvd besturen. Hiervoor kan je twee soorten programma's gebruiken.Hier staat uitgelegd hoe je het moet doen. En als je het dan nog niet snapt..hier nog een site. ;)

Welke MMC kaarten kan ik allemaal gebruiken in mijn 6230i en hoeveel kosten ze dan wel niet?
Compatibel MMC kaartjes
  • APACER 128, 256, 512
  • ATP 128, 256, 512, 1GB
  • DANA-ELEC 128, 256, 512
  • EXCEL 128, 256
  • EXPANSYS 128, 256
  • EXTREMEMORY 128, 256, 512
  • HTL 64, 128, 256
  • ICONNECT 128, 256, 512
  • KINGMAX 128, 256, 512, 1GB
  • KINGSTON 128, 256, 512, 1GB (deze moet je alleen even formateren naar FAT, dan pas werkt hij)
  • MICROSIM 32, 64, 128, 256, 512
  • MITEKMEDIA 128, 256
  • MOBYMEMORY 128, 256, 512, 1GB
  • NCP NEXON 128, 256
  • NOKIA MMC CARDS 32, 64
  • PEAK 512
  • PNY 128
  • PQI 64, 128
  • PRETEC 128, 256, 512, 1GB
  • RITEK RIDATA 64, 128, 256, 512, 1GB
  • SANDISK 64, 128
  • SILICON POWER 128, 256
  • TAKEMS 64, 128, 256, 1GB
  • TEC 128, 256, 512
  • TOPRAM 128, 256, 512
  • TRANSCEND 64, 128, 256, 512, 1GB & firmware 5.24
  • TRAXDATA 256, 512, 1GB & firmware 5.24
  • TWINMOS 32, 64, 128, 256, 512, 1GB
Niet aan te raden MMC
  • KODAK 64, 128, 256
  • KINGSTON 256
  • PQI 256
  • MEMOREX 256
  • HITACHI 512
  • EXTREMEMORY 1GB
Prijzen zijn natuurlijk te vinden in de onvolprezen Pricewatch!

En hier komt die lijst vandaan. :)

Astublief heren en dames, een nieuw vers deel!
Voor toevoegingen op de startpost, laat maar weten! :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om een aantal bekende bugs toe te voegen?
Voor zover ik ze tegenkwam waren dit de meest recente; ik weet echter niet of 't incidentele gevallen zijn of echte bugs...

- het veranderen naar de standaard ringtone als toetsen geblokkeerd zijn, backlight uit is en tijd in beeld (?)
- vocale ringtone als berichtentoon is heel zacht

@Case-Modderaar: zo, das snel :)

2e @Case-Modderaar: hee weet je zeker dat die bugs niet in v3.30 voorkomen? Omdat je zegt "ouder dan 3.30"...?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:05:
Misschien handig om een aantal bekende bugs toe te voegen?
Voor zover ik ze tegenkwam waren dit de meest recente; ik weet echter niet of 't incidentele gevallen zijn of echte bugs...

- het veranderen naar de standaard ringtone als toetsen geblokkeerd zijn, backlight uit is en tijd in beeld (?)
- vocale ringtone als berichtentoon is heel zacht

@Case-Modderaar: zo, das snel :)
Haha, ja he! :)
Ben er druk mee bezig, heeft iemand nog een paar bugs? Ik ben het oude topic nu aan het doorstuinen en ben ook bezig met een FAQ, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:05:
2e @Case-Modderaar: hee weet je zeker dat die bugs niet in v3.30 voorkomen? Omdat je zegt "ouder dan 3.30"...?
Dat weet ik niet zeker, maar ik heb zelf 3.30 en ben nog geen van deze bugs tegengekomen, maar ik zal het even weghalen voor het geval dat..

/me klopt even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:27:
[...]

Dat weet ik niet zeker, maar ik heb zelf 3.30 en ben nog geen van deze bugs tegengekomen, maar ik zal het even weghalen voor het geval dat..

/me klopt even af!
Misschien kunnen een aantal mensen met versie 3.30 even bevestigen of ze wel of geen last hebben van deze bugs? Dat zou voor de potentiële kopers een hele geruststelling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Het spontaan herstarten heb ik met 3.30 nog steeds, met name als ie tijdens het bellen uit de carkit gehaald wordt.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Is de zachte berichtentoon wel een bug?hij wordt wel wat luider na paar seconden,jammer dat het niet gelijk zo luid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:53:
Is de zachte berichtentoon wel een bug?hij wordt wel wat luider na paar seconden,jammer dat het niet gelijk zo luid is
Is er niet toevallig ergens in te stellen bij de Berichtentoon dat hij "Oplopend" moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt een bug, ik had het ook en toen ik hem had laten upgraden naar 3.30 was het aanmerkelijk harder. Ook in de spelletjes, vooral bij Golf is het goed te merken. Wanneer je eerst een bal sloeg hoorde je bijna niks, nui met 3.30 hoor je een goeie "wooosh" :P

/me heeft even een nieuwe pic gemaakt voor de SP..vinden we ervan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:00:

/me heeft even een nieuwe pic gemaakt voor de SP..vinden we ervan?
offtopic:
Hij is mooi :)

@ Case-Modderaar: de FAQ is denk ik wel redelijk compleet zo. Wat we later tegenkomen kunnen we altijd nog toevoegen...beetje zonde om nu 't topic vol te gooien met overleg over de startpost :P

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Tnx! :)

Ik heb ook nog een boel dingen aan de SP toegevoegd kwa bugs en FAQ. Iemand nog ideeen voor de FAQ? Ik heb zo'n beetje alle vragen die ik kon bedenken wel erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met wappen. Ik heb Orange en ik heb via de site met een smsje de instellingen ingesteld. Ik krijg steeds de melding "Inbelverbinding mislukt". Iemand enig idee hoe dat op te lossen valt?

Verder een supertelefoon (ik heb hem sinds vandaag). Veel sneller dan mijn vorige Philips.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
misschien een vermelding over Puppetmaster en remote control 1.0.....

offtopic: erg mooj plaatje en starttopic!!!

[ Voor 7% gewijzigd door coldasice op 09-06-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er problemen zijn mbt de ringtones van de Nokia 6230i moge inmiddels duidelijk zijn. In mijn geval speelt hij zo af en toe/regelmatig gewoon helemaal geen ringtone af, terwijl ik gewoon de normaal-modus aan heb staan. Het betreft hier wel een 'eigen' ringtone (340 kB)... maar zoals gezegd soms doet ie het wel soms niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lottumracing schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:35:
misschien een vermelding over Puppetmaster en remote control 1.0.....

offtopic: erg mooj plaatje en starttopic!!!
Over dat remotecontrol weet ik niet zoveel..nog..ik zal eens even het vorige topic doorbladeren, kijken wat ik vinden kan..

Tnx voor het compliment! Ik doe m'n best! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 09-09 08:29
Hmmm... Mijn telefoon geeft met het *#0000# het volgende:

V 04.44
21-09-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP

Zou dit dan betekenen dat dit firmware versie 4.44 is?!?! Die is volgens de startpost nog niet uit...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een Nokia 6230 i! En geen Nokia 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Ai! Dat zou kunnen... Wat is het verschil dan precies?!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je deze?
Afbeeldingslocatie: http://ner.pl/im/nokia/6230_3_b.jpg

Of deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.mport.ru/catalog_foto/phone/nokia_6230i_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
De bovenste (als ik vooral op het keypad let...)

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Misschien is het handig om een lijstje met bevestigde, werkende MMC's te plaatsen? Ik ben nl. ook nog van plan om een paar grote MMC's aan te schaffen (1GB), maar niet alles werkt in de telefoon...

Ik heb op internet wel een lijst voor de 6230 gevonden, maar nog geen of weinig voor de 6230i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frankster schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:42:
De bovenste (als ik vooral op het keypad let...)
Ja dan heb je inderdaad de 6230..
Probeer is het 6230 topic, daar zijn al weer meer dan 10 delen over dacht ik! Daar kan je de verschillen vinden..moet je ff alles 8)7 lezen wat er in de SP staat bij de specs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Top! Ga eens even lekker aan het lezen!

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frankster schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:47:
Top! Ga eens even lekker aan het lezen!
Succes! Heeft iemand trouwens al iets gevonden waarmee je je video's kunt doorspoelen?
Als je namelijk een film aan het kijken bent en je wordt gebeld dan moet je de hele film weer opnieuw kijken. Ik ben dus opzoek naar een proggie voor de 6230i waarbij je kan doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1GB MMC kaartjes worden toch zoiezo "officieel" niet ondersteund?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
haling schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:45:
Misschien is het handig om een lijstje met bevestigde, werkende MMC's te plaatsen? Ik ben nl. ook nog van plan om een paar grote MMC's aan te schaffen (1GB), maar niet alles werkt in de telefoon...

Ik heb op internet wel een lijst voor de 6230 gevonden, maar nog geen of weinig voor de 6230i...
De MMC kaartjes die werken in de 6230, werken ook in de 6230i. Dus deze lijst kun je gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Vulcano schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:17:
[...]

De MMC kaartjes die werken in de 6230, werken ook in de 6230i. Dus deze lijst kun je gewoon gebruiken.
Staan erbij in de SP!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:51:
1GB MMC kaartjes worden toch zoiezo "officieel" niet ondersteund?
Dat klopt..maar officeel zeg niet altijd alles natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:36:
[...]

Succes! Heeft iemand trouwens al iets gevonden waarmee je je video's kunt doorspoelen?
Als je namelijk een film aan het kijken bent en je wordt gebeld dan moet je de hele film weer opnieuw kijken. Ik ben dus opzoek naar een proggie voor de 6230i waarbij je kan doorspoelen.
Dat is inderdaad erg vervelend. Programma's voor de 6230i zijn er alleen in java. Er is wel een multimedia api, maar niet heel erg uitgebreid. Je kan wel een video afspelen vanuit java op de 6230i volgens mij, dus, daar valt nog naar te kijken. (Ik zal even kijken of het mogelijk is.)

edit:
In de mobile media api in de klasse Player vind ik: public long setMediaTime(long now) throws MediaException

Het lijkt dus wel mogelijk te zijn. (Tenzij de video player altijd een MediaException gooit.) Ik heb op het moment erg weinig tijd, maar zodra ik het heb, zal ik er naar kijken. Het lijkt mij zelf ook wel een aardige functie.

edit2:
Ach, maar natuurlijk, series 40 v2 ondersteunt niet het afspelen van video vanuit java. Dan kan het dus niet en is het wachten op nieuwe firmware waarmee het wel kan.

[ Voor 32% gewijzigd door jvo op 09-06-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Over dat remotecontrol weet ik niet zoveel..nog..ik zal eens even het vorige topic doorbladeren, kijken wat ik vinden kan..

Tnx voor het compliment! Ik doe m'n best! :)
zal je het werk een beetje uit handen nemen

Puppetmaster

met een uitgebreid forum erbij...en heel vaak updates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:57:
[...]

Is er niet toevallig ergens in te stellen bij de Berichtentoon dat hij "Oplopend" moet zijn?
Word na een paar seconden luider zei ik,dus heb oplopend geselecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Mr.Vulcano schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:17:
[...]

Klopt niet, iig niet met de 3.23 firmware!

Ik had een kaartje wat niet dingen wilde opslaan op de 6230i maar wel op een 6230 normaal! Heb ik ergens in het vorige deel gepost, ik heb het hier ook ergens opgeschreven zoek ik nog wel even op, maar dan weet je dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

In het vorige deel had iemand het over het met je 6230i beluisteren van datgene wat er op dat moment door winamp werd afgespeeld. Gaat het over een winamp-plugin oid?
Misschien ook leuk id voor de sp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
DJ_Mesut schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:47:
In het vorige deel had iemand het over het met je 6230i beluisteren van datgene wat er op dat moment door winamp werd afgespeeld. Gaat het over een winamp-plugin oid?
Misschien ook leuk id voor de sp.
uhm...je kunt winamp besturen met je 6230i via bluetooth en je kunt mp3s van je telefoon via BT af laten spelen via je computerspeakers...de kwaliteit is echter AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Dan is het wel zo netjes om een link te plaatsen waar je het vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Komen er ook orginele 6230i covers?? Mijn is gecrashed bij een val met me fiets. Inmiddels heb ik een cover van de 6230, maar het scherm hiervan is net een slag te klein.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Macer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:16:
Komen er ook orginele 6230i covers?? Mijn is gecrashed bij een val met me fiets. Inmiddels heb ik een cover van de 6230, maar het scherm hiervan is net een slag te klein.
http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=406&gid=8

Hmm, zie net dat die zowel voor de 6310 en 6310i zijn

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 10-06-2005 13:31 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Vulcano schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:12:
[...]

Dan is het wel zo netjes om een link te plaatsen waar je het vandaan hebt.
:D ..gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Is er ook iemand die al ervaring heeft met deze mooie carkitconverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met de carconverter. Ik ben erg tevreden.
Het enige is wel dat hij nu geen licht geeft. Dit had ik wel prettig gevonden, misschien is dat ook wel in te stellen. En hij springt na enige tijd op screensaver en daarna op de klok.
Hij geeft wel netjes een melding wanneer de batterij is opgeladen. Je moet dan wel op OK drukken om de melding te laten verdwijnen.

Heeft iemand een oplossing voor de door mij bovengenoemde bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Ja... In de toebehoren instelingen van de telefoon handsfree kiezen - verlichting aan zetten, etc...
Ik heb zelf ook zo'n converter, PERFECT!!

Suc6!

[ Voor 11% gewijzigd door Bubbaman op 10-06-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Is het nu JAR of JAD wat ik moet hebben van spelletjes?geen van beide herkent hij als ik ze via BT gewoon op fon zet,moet dat persee met de suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
rooie60 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:56:
Is het nu JAR of JAD wat ik moet hebben van spelletjes?geen van beide herkent hij als ik ze via BT gewoon op fon zet,moet dat persee met de suite?
Heb de suite geinstaleerd(duurde heel lang) bij het allerlaatste kreeg ik een scherm met:
Voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test ?

Doorgaan kan ertoe leiden dat dit systeem nu of in de toekomst instabiel wordt of niet meer werkt ?

Ik heb geannuleer dus,maar ondertussen heeft ie wel de suite geinstaleerd(heb er 2 iconen onderin balk bij) snap er niets van
Kan iemand dit uitleggen,moet ik het de-instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Laatst online: 19-04 16:12
Ik heb 'n MMC van 512mb van Silicon Power in m'n 6230i zitten. (Ik heb softwareversie 3.23)
Die MMC werkt prima. In de openingspost staat deze grootte MMC niet vermeld.

Van de week was ik bij het nokia-service-center in Haarlem (Grote Houtstraat -> PhoneHouse) om de software te laten updaten van 3.23 naar 3.30. Ik hoopte dat dat mijn bel/berichttoon probleem op zou lossen. Mijn 6230i speelt maar zelden de beltoon + berichttoon af die ik ingesteld heb. Meer dan eens speelt ie een willekeurige standaard nokiatoon en dat is behoorlijk irritant. Ook met de standaard MMC van 32mb doet ie dat.
Tot mijn grote verbazing zei die knul van het service-center dat ze 'm niet wilden updaten naar 3.30. Hij wilde 'm wel ter reparatie opsturen maar dan was ik 'm zeker 3 weken kwijt. Ik heb 'm net een maandje!! Met het oog op de komende vakantieperiode verwacht ik dat die periode langer zou worden dan 3 weken, dus ik ben daar niet op ingegaan. Hij beweerde dat de servicecenters een conflict hebben met Nokia. Nokia zegt dat de v3.30 software in orde is en de service-centers zeggen dat er fouten in zitten. dat conflict kon nog wel even duren. Verder zou er een slechte serie 6230i's verkocht zijn. Hoe slecht en wat eraan mankeerde kon ie niet zeggen...

De lui van het Nokia-service-center op schiphol beweerden dat v3.30 helemaal nog niet uit is??

Al met al weet ik nu niet meer waar ik aan toe ben. Zitten die lui bij die service-centers nou allemaal uit hun nek te kletsen of hoe zit het??

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Mirre? dat de beltoon weer op een standaard nokia beltoon staat gebeurd als je van thema verwisseld (ben ik achter gekomen)

Ik moet ff wat uitleggen wat mijn post hierboven betreft,nadat ik het gepost had zag ik dat de "control" knop vast zat! heb suite eraf gehaald (werkte ook niet) en opnieuw geinstaleerd.
Nu ging het sneller en goed,dus lag aan de ingedrukte control knop.
Eigen domme fout dus,maar ik krijg nu wel bij het opstarten het scherm met: microsoft Visual C++ Runtime Library
Er staat dan: runtime error bla bla..... R6025 _pure virtual call
Weet iemand wat dat is?ik klik het maar gewoon weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Laatst online: 19-04 16:12
rooie60 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:58:
Mirre? dat de beltoon weer op een standaard nokia beltoon staat gebeurd als je van thema verwisseld (ben ik achter gekomen)
Was het maar zo simpel, Rooie60.
Ik heb 1x een thema ingesteld. dan veranderd inderdaad je bel- en berichttoon door dat thema omdat dat thema een eigen toon heeft. Als ik die toon aanpas naar wat ik wil gebruiken dan klinkt soms de toon die ik geselecteerd heb maar ook zeer regelmatig één van de standaard nokia geluidjes die in de telefoon aanwezig zijn.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supercool. Prima initiatief zo'n topic. Netjes gedaan ook.

Ik heb verder (nog) geen vragen ofzo, behalve: jammer dat die fma set (voor SonyEricsson toestellen) het niet bij ons doet. Das nog eens leuke software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:52:
Ik heb ervaring met de carconverter. Ik ben erg tevreden.
Het enige is wel dat hij nu geen licht geeft. Dit had ik wel prettig gevonden, misschien is dat ook wel in te stellen. En hij springt na enige tijd op screensaver en daarna op de klok.
Hij geeft wel netjes een melding wanneer de batterij is opgeladen. Je moet dan wel op OK drukken om de melding te laten verdwijnen.

Bubbaman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Ja... In de toebehoren instelingen van de telefoon handsfree kiezen - verlichting aan zetten, etc...
Ik heb zelf ook zo'n converter, PERFECT!!

Suc6!
En kun je deze converter er ook weer makkelijk uithalen?
Ik heb nog weleens 2 verschillende telefoons bij me namelijk. En ik zou zo nu en dan nog weleens willen wisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door megaleo op 11-06-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik heb ook versie 03.23, maar dat er nog fouten zitten in 03.30 geloof ik graag, dat heb ik wel gezien bij vorige reply's. Daarom wacht ik maar met updaten totdat er een fatsoenlijke versie uitkomt.

Ik heb trouwens deze telefoon vergeleken met de Samsung D500, maar die telefoon heeft gewoon weinig problemen, misschien moeten ze bij Nokia niet zo haasten, maar eerst de telefoon grondig testen (genoeg mensen die dat vrijwillig willen doen, toch?). Want zoveel spelfouten in het Nederlands maken in de menu's vind ik echt niet acceptabel.

Om terug te komen op de Samsung D500, daar is het mogelijk om de bestanden te bekijken die op mijn Nokia 6230i staan. Is dit andersom ook mogelijk? Ik kon het niet vinden in het menu connectiviteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik snap zowiezo niet waarom nokia dat heeft,was ook met de 6600 zo had ik ook dode pixe;,heb met de S700 en K700 nooit last gehad en de moto V525 ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de volgende error wanneer ik een film heb omgezet van avi naar 3gp met nokia multimedia converter en wil versturen via bluetooth naar mn nokia 6230i !

zie plaatje

Wie kan me hierbij helpen???
De film is 127.598kb (3gp)
Heb ook een filmpje van 13 mb en daarmee lukt het wel! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik heb exact dezelfde foutmelding gekregen, toen ik probeerde een filmpje van 50 MB erop te zetten. Het ging wel toen ik ongeveer iets van 75 MB vrij had gemaakt op me MMC kaartje...

Misschien moet je proberen iets meer geheugen vrij te maken dan het filmpje groot is, ook aangezien jouw filmpje redelijk groot is (127 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 483mb geheugen vrij...dus denk niet dat het daar aan ligt
maar ik probeer nu iets anders,hopelijk lukt het.
Hij is nu bezig met kopieren naar tel...toch bedankt voor de info

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

als de wekker afgaat dan begint 't geluid eerst heel zacht. kan ie niet meteen hard beginnen? hij staat niet op oplopend ofzo

en hoe kan je de muziekspeler laten kiezen wat ie afspeelt? ik heb nu een map met wat mp3's en nog wat losse mp3's op de mmc-kaart staan, maar hij pakt ze dus allemaal en ik kan niet kiezen welke hij afspeeld (bv alleen de mp3's in de map)

kheb 'm sinds gister en tis dus met de firmware 3.30. verder geen probs, prime toestelletje (beter dan m'n alcatel 511 die ik hiervoor had :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Reemster op 12-06-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

-RazieL- schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:55:
als de wekker afgaat dan begint 't geluid eerst heel zacht. kan ie niet meteen hard beginnen? hij staat niet op oplopend ofzo

en hoe kan je de muziekspeler laten kiezen wat ie afspeelt? ik heb nu een map met wat mp3's en nog wat losse mp3's op de mmc-kaart staan, maar hij pakt ze dus allemaal en ik kan niet kiezen welke hij afspeeld (bv alleen de mp3's in de map)
1) kweet nie
2) http://6230i.tech.nu/6230i-1.htm

[ Voor 3% gewijzigd door YozY op 12-06-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft tot nu toe ook maar iemand het voor elkaar gekregen third party java applicaties verbinding te laten krijgen met internet? Ik krijg namelijk met drie zelf geinstalleerde java apps steeds foutmeldingen die op hetzelfde lijken neer te komen. Alledrie geven ze een foutmelding in de trant dat ze geen http verbinding op kunnen zetten. Het gaat om Webviewer, Emailviewer en Mobibrowser.

Echter internet en e-mail via de standaard ingebouwde internetbrowser en via de standaard mail client van de 6230i werken wel!

Heb met 2 verschillende internet configuration settings geprobeerd.
1. met die die door Nokia opgestuurd worden via de Nokia Phone Configurator (Telfort, GPRS):
https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=118
2. door de aanwijzingen op te volgen voor de handmatige instellingen die vaker gepost zijn op dit forum:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Telfort GPRS instellngen:
Proxy name: Telfort GPRS
Homepage URL: http://wap.telfort.nl/
Proxy address: 193.113.200.195
Port: 8080
Access point name: internet
PPP user name: username
PPP password: password

Telfort MMS instellingen:
homepage: http://mmsc.mms.telfort.nl:8002
Proxies: enable
Primary proxy: Proxy address 193.113.200.195 port: 8080
Secondary proxy: Proxy addess 193.113.200.195 port: 8080
Data bearer: GPRS
Bearer Settings
GPRS acces point: multimedia.o2.nl
Authentication type: normal
username: o2nl
password: password

Telfort mail server:
smtp.telfortmail.nl

Ik heb Telfort Abbo.
Telefoon is voor GPRS ingesteld.
Firmware: v3.30

Ik heb nog steeds geen idee waarom ik de third party apps niet aan de praat krijg met internet.. Wie weet waar dit aan kan liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@yozy: ty _/-\o_ je kan dus via die software op de pc playlists maken. erg handig, binnenkort es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb nog weleens 2 verschillende telefoons bij me namelijk. En ik zou zo nu en dan nog weleens willen wisselen.
Jazeker, gewoon met de uitwerpknop bovenop. Zoals je dat bij een 5110, 6310, 7110 ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:06:
Ik krijg de volgende error wanneer ik een film heb omgezet van avi naar 3gp met nokia multimedia converter en wil versturen via bluetooth naar mn nokia 6230i !

zie plaatje

Wie kan me hierbij helpen???
De film is 127.598kb (3gp)
Heb ook een filmpje van 13 mb en daarmee lukt het wel! :/
heb ik in het eerste topic ook al genoemd....boven de 50mb gaat het bij mij mis.....ik heb nu een usb datakabel en ik raad je aan om hetzelfde te doen..maar 127mb via BT neemt enkele uren in beslag....maar goed...het moet op zich wel gewoon werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boven de 50 mb gaat het mis?Ow nee hoor..heb net een film van 57.8 mb er op gekregen...
en het neemt geen enkele uren in beslag,je overdrijft nu wel een beetje vind je niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

kvin transfer snelheid via dku2 kabel vies tegenvallen. m'n creative mp3-speler gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Bubbaman schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:24:
[...]

Jazeker, gewoon met de uitwerpknop bovenop. Zoals je dat bij een 5110, 6310, 7110 ook doet.
Mooi. Ik weet ff genoeg. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:55:
boven de 50 mb gaat het mis?Ow nee hoor..heb net een film van 57.8 mb er op gekregen...
en het neemt geen enkele uren in beslag,je overdrijft nu wel een beetje vind je niet?
mijn BT schrijft met 30KB per seconde....127.000KB/30KB=4233 sec/2400=1,77uur....1 uur en 45 minuten....valt wel mee dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

wat heb je eraan om een film op je telefoon tezetten. als je wordt gebeld dan wordt ie op stop gezet ipv pauze en kan je daarna weer overnieuw beginnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 22:01
Ik had laatst weer wat moois met mijn telefoon, ik had een aantal mp3-tjes erop gezet, dat speelde via de mediaspeler goed af. Vervolgens ga ik een filmpje opnemen, sla dat filmpje op. (200 kb) Probeer weer een mp3-tjes te spelen, loopt ie te stotteren en te hakkelen, alsof ie druk ergens anders mee bezig was. Toen heb ik de telefoon geboot, en deed ie het weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megaleo schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:02:

Megaleo, je kunt deze er heel makkelijk uit halen. Gewoon net als je je telefoon eruit haalt op de knop bovenop je carkit drukken en hij is er weer uit.

En Bubbaman bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zouden jullie, gebruikers van de Nokia6230i, nu voor kiezen wanneer je ook de mogelijkheid hebt om te kiezen voor de SonyEricsson K700i, K750i of de Samsung D500.

Ik mag vrijdag kiezen ivm abonnementsverlening maar ik vind het echt lastig. Het nadeel van de Samsung vind ik het 'klepje' en het nadeel van de SonyEricsson de onbekendheid met het menu als jarenlange nokia user. De Nokia vind ik er persoonlijk wat gedateerd uit zien!

Wie hakt de knoop door;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Niet online

YozY

X

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:47:
Waar zouden jullie, gebruikers van de Nokia6230i, nu voor kiezen wanneer je ook de mogelijkheid hebt om te kiezen voor de SonyEricsson K700i, K750i of de Samsung D500.

Ik mag vrijdag kiezen ivm abonnementsverlening maar ik vind het echt lastig. Het nadeel van de Samsung vind ik het 'klepje' en het nadeel van de SonyEricsson de onbekendheid met het menu als jarenlange nokia user. De Nokia vind ik er persoonlijk wat gedateerd uit zien!

Wie hakt de knoop door;)
Ik heb dus alle 3 gebruikt (d500, 6230i en k750i), ik vind de d500 design mooi maar voor de rest is het niet zo gebruikersvriendelijk vind ik en de k750i heeft een totaal anders systeem dan nokia en ik heb hem maar 1 keer gebruikt en ben blij dat ik een 6230i heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51

Wie hakt de knoop door;)
De knoop doorhakken moet je nog altijd zelf doen natuurlijk; wij als buitenstaanders kunnen je alleen maar onze inzichten over de telefoons geven :).

Goed, ben zelf na jarenlang Nokia voor het eerst overgestapt op de SE K750i en ik moet zeggen: het bevalt me erg goed. Nu weet ik niet van welke Nokia's je afkomt, maar hier heb ik de 3210, 3330 en 6610 gehad, waarvan dat laatste een verhaal apart was (5 maal ter reparatie, daarna pas nieuwe gekregen etc.). Goed, daarvan was het menu ook super traag en dan is deze K750i een echte verheldering wat betreft de snelheid.

Goede, overzichtelijke menu's (zie bijv. de screenshots bij reviews) en ik had zelf geen problemen om het menu op te pikken, allemaal wel vanzelfsprekend.

Tuurlijk, gewenning heeft tijd nodig, maar een beetje tweaker heeft echt geen maanden nodig :9 (als het goed is hehee).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde nokia historie:) Namelijk 3210, 8810, 6610. De 6610 is inderdaad echt heel traag! Ik merkte dit pas toen ik met de nieuwe foon van mijn pa aan het spelen was, een 6230.

Ik heb ook mijn oog laten vallen op de 750i, hij ziet er een stuk strakker uit dan de 700i, het enige probleem is dat ik €90,- moet bijbetalen bij mijn abonnementsverlening.. Hetgeen bij de 700i niet nodig is.

Wat ik dit weekend in de Elsevier las, is dat de nieuwe telefoons met camera-, mp3-, video veel van hun batterij vergen. Hoe is jou ervaring hiermee? Het liefst heb ik een telefoon met een minimum aan opties en een lange standy en beltijd maar ja, daarmee doe ik eigenlijk mijn abonnementsgeld mee tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60

Wie hakt de knoop door;)
De samsung maakt slechtere fotos vind ik(zag er een op mijn pc die ik toegestuurd kreeg) het schuifklepje vind ik persoonlijk minder.

Ik had hiervoor de S700 en K700 moet zeggen dat ik no time gewend was aan het menu van beide.
Ik vind het kleurenscherm mooier van de K700 als van de Samsung D500
Ook heb ik de nok 6600 gehad vorig jaar,ik moest al half jaar wachten op de handleiding die er niet bij zat en had een dode pixel,zoiets lees ik nooit bij de Sony's? en het geluid bij de K700i is loeihard,zalig! dit mis ik heel erg bij de 6230i
Kun je nu hakken? haha! suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het €90 prijsverschil het verschil tussen 700 en 750 waard... Heren allen bedankt voor jullie ervaringen, die man bij de Orange shop kon mij niet meer vertellen dan:

"tja, het is maar net wat je fijn vindt;)"

Ze moeten die lui is een wat strengere selectieprocedure laten doorlopen, zet daar een leuke studente neer die die apparaten op wekelijkse basis mee naar huis krijgt om ze testen en het advies wordt een stuk beter!

Tot dusver mijn uitlatingen over de Orange shop te Nijmegen;)

De knoop is al bijna doormidden, ik vind het namelijk leuk om is een keer een ander merk te proberen dus het wordt zéér waarschijnlijk de K700/ K750 met als criteria, waarde voor €90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilli! Ik heb net even op de site van Orange gekeken en het prijsverschil is nog maar €45!

Dit maakt de keuze weer wat makkelijker;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lottumracing schreef op maandag 13 juni 2005 @ 07:59:
[...]

mijn BT schrijft met 30KB per seconde....127.000KB/30KB=4233 sec/2400=1,77uur....1 uur en 45 minuten....valt wel mee dus....
Nou ik zou daar toch wel 15 euro voor een card-reader tegenaan willen gooien. Dat het 10 keer zo snel gaat is me toch meer waard dan dat. Voor 15 euro ben je echt veel sneller klaar..
-RazieL- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:09:
wat heb je eraan om een film op je telefoon tezetten. als je wordt gebeld dan wordt ie op stop gezet ipv pauze en kan je daarna weer overnieuw beginnen |:(
Dat klopt..ik denk dat het ook niet echt bedoeld is voor films, maar meer voor de filmpjes die je zelf maakt met je tel van een paar seconden.
Maar ja..heeft nog niemand een proggie waarmee je kan doorspoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:05:
Chilli! Ik heb net even op de site van Orange gekeken en het prijsverschil is nog maar €45!

Dit maakt de keuze weer wat makkelijker;)
Zit amper verschil in de 700 en 700i kijk maar op nieuwemobiel.nl kun je naast elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:07:
[...]

Nou ik zou daar toch wel 15 euro voor een card-reader tegenaan willen gooien. Dat het 10 keer zo snel gaat is me toch meer waard dan dat. Voor 15 euro ben je echt veel sneller klaar..
wat ik mee vindt vallen is dat dit toch wel enkele uren is en ik dus niet overdrijf....

heb zelf een usb kabeltje en dat werkt ook binnen enkele minuten....ik denk dat er weinig verschil is tussen usb en card reader.....en dan tel ik de cold swap mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Weet iemand of de MultiMedia Card RS 512MB van SanDisk het doet in de 6230i, en weet iemand of je daar een adaptertje bij krijgt zodat ie evengroot wordt als een normale MMC. Of is er nog een ander goedkoper merk dat rc mmc's heeft die het doen in de 6230i. Deze is op de pricewatch trouwens 40 euro.

En waar kan je zo'n kleine usb adapter kopen voor een mmc zodat ik die in de computer kan prikken. Online shops is geen probeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lottumracing schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:57:
[...]

wat ik mee vindt vallen is dat dit toch wel enkele uren is en ik dus niet overdrijf....

heb zelf een usb kabeltje en dat werkt ook binnen enkele minuten....ik denk dat er weinig verschil is tussen usb en card reader.....en dan tel ik de cold swap mee.....
Ok daar heb je gelijk in..
Maar ik bedoelde voor Pegasus79 die via bluetooth 125 mb doet..dan koop ik toch liever voor 15 euro een card-reader of voor 5 euro een datakabel (zie startpost) dan elke keer dat ik er een film op wil zetten een paar uur moeten wachten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik heb iets gevonden waar veel mensen naar opzoek zijn.

Een headset adapter. Nu kan je je eigen oordopjes aansluiten op je nokia (met behoud van de antwoord en bel functie)
Kijk op : http://www.mobilefun.co.uk/product/5700.htm

Misschien kan dit naar boven in het topic gehaald worden. Bij de FAQ enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Weet iemand al hoeveel sms berichten er precies kunnen worden bewaard met de 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik kreeg melding dat geheugen vol of bijna vol was en heb er 165 gewist (inbox+verz berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

psycoxl schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:45:
Ik heb iets gevonden waar veel mensen naar opzoek zijn.

Een headset adapter. Nu kan je je eigen oordopjes aansluiten op je nokia (met behoud van de antwoord en bel functie)
Kijk op : http://www.mobilefun.co.uk/product/5700.htm

Misschien kan dit naar boven in het topic gehaald worden. Bij de FAQ enz.
Een beetje duur dat ding. Ik heb ooit een keycord van Heineken gekregen in de bioscoop. Daar zit een hele simpele converter op van nokia pop port naar mini-jack. (Ik had liever een gewone jack aansluiting gezien.) In elk geval, ik heb schema's gezien van hoe die pop port in elkaar zit. Vier van de aansluitingen zijn gewoon voor de oordopjes. Nog twee voor de microfoon, nog vier voor de usb, nog weer twee andere voor de detectie van de koptelefoon. Uiteindelijk is het helemaal niet zo'n wonderbaarlijke aansluiting, maar gewoon een heel ritje aansluitingen naast elkaar. Wat ik dus wil zeggen, is dat zo'n product bijna zelf te maken is en dat dit, zelfs voor een mooi afgewerkt product, in mijn ogen erg prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ik had zelf nog 3 nokia oordopjes liggen en daar heb ik er eentje van verbouwd....

trouwens...waarom heeft nokia niet meer knopjes verwerkt in dat witte ding???beetje jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Laatst online: 06-04 20:06
Even een vraag is het mogelijk om een standaard modus voor de USB connectie in te geven, zodat je niet iedere keer hoeft op te geven hoe je wilt connecten, met de telefoon (nokia PC suite) of als een "storage device". Als ik mijn telefoon in mijn bureau lader zet wil ik dat hij automatisch gaat synchroniseren, maar dat wil die nu niet omdat ik eerst de "storage mode" moet rejecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 08:51
in de strartpost staat dat kinston 256 niet werkt, die wou ik nou net gaan kopen :( iemand een idee of de 512 wel werkt :? die staat namelijk niet in het lijstje :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sv3n schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:56:
in de strartpost staat dat kinston 256 niet werkt, die wou ik nou net gaan kopen :( iemand een idee of de 512 wel werkt :? die staat namelijk niet in het lijstje :)
Ik heb dit lijstje uit de SP van een forum gehaald. Iemand gaf de link en heb dit zo overgenomen.
Het zijn de kaartjes die werken in de 6230 en we hebben aangenomen dat deze ook werken in de 6230i.

Als er mensen zijn die ervaringen hebben met andere kaartjes die wel of niet werken dan hoor ik dat graag zodat ik het in de SP kan wijzigen/toevoegen.:)

Maar om even terug te komen op je vraag. Ik kan dus daar zelf geen antwoord op geven, ik heb mijn 512mb kaartje van Sandisk en die werkt perfect. Als je m hebt en hij werkt, kan je het dan misschien melden? Kan ik die er ook weer bij zetten in de SP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryankn
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zit met een klein probleempje:
Ik had voorheen namelijk een 6230, hiervan heb ik een backup (telefoonnrs, berichtjes enz.) gemaakt met Data Suite 6.4.
Nu heb ik dus de 6230i maar kan ik deze backup niet naar deze telefoon kopieren, ik gebruik er nu wel DataSuite 6.5 voor. Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
RyanKn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 03:34:
Ik zit met een klein probleempje:
Ik had voorheen namelijk een 6230, hiervan heb ik een backup (telefoonnrs, berichtjes enz.) gemaakt met Data Suite 6.4.
Nu heb ik dus de 6230i maar kan ik deze backup niet naar deze telefoon kopieren, ik gebruik er nu wel DataSuite 6.5 voor. Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?
het verstandig is om met de oude foon alle "shit" te synchroniseren met outlook en daarna met de nieuwe foon te syncen....

maar ik vermoed dat je de oude niet meer hebt.....

mss dat er ergens conversie progjes zijn om de databestanden aan te passen...

wat ik overigens wel raar vind want beide suite moeten met beide foons kunnen werken...dan zouden ze toch ook met hetzelfde formaat moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik heb mooie covers gezien op internet(originele nokia covers)voor de 6230,maar ik wil toch graag weten of die wel mooi aansluiten op de 6230i omdat er wat mm verschil in de schermen zit?
Ik ben pietje precies dus moet echt wel mooi passen,want dan koop ik een cover van 6230 die ik dan op mijn 6230i plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

je zegt 't zelf al. zo'n ding zit dan net een stukje over 't scherm. voor de niet pietjes precies onder ons zou 't wel kunnen denk ik ;) ik zou 't iig niet doen. tis ook niet alsof ie standaard lelijk is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
jvo schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 07:52:
[...]

Een beetje duur dat ding. Ik heb ooit een keycord van Heineken gekregen in de bioscoop. Daar zit een hele simpele converter op van nokia pop port naar mini-jack. (Ik had liever een gewone jack aansluiting gezien.) In elk geval, ik heb schema's gezien van hoe die pop port in elkaar zit. Vier van de aansluitingen zijn gewoon voor de oordopjes. Nog twee voor de microfoon, nog vier voor de usb, nog weer twee andere voor de detectie van de koptelefoon. Uiteindelijk is het helemaal niet zo'n wonderbaarlijke aansluiting, maar gewoon een heel ritje aansluitingen naast elkaar. Wat ik dus wil zeggen, is dat zo'n product bijna zelf te maken is en dat dit, zelfs voor een mooi afgewerkt product, in mijn ogen erg prijzig is.
Dit is het goedkoopste convertertje dat ik heb kunnen vinden:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0849&rd=1&ssPageName=WD2V

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Kan je games van de nokia 6230 ook op de nokia 6230i zetten en heb je dan ook fullscreen?
En kan je het gewoon via bluetooth sturen of heb je nog een speciaal programma nodig. En moet dan alleen het .jar bestand sturen of moet je ook .jad sturen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
arjan bregman2 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:57:
Kan je games van de nokia 6230 ook op de nokia 6230i zetten en heb je dan ook fullscreen?
En kan je het gewoon via bluetooth sturen of heb je nog een speciaal programma nodig. En moet dan alleen het .jar bestand sturen of moet je ook .jad sturen?

Alvast bedankt
- Ja games werken erop maar games kun je niet vanaf oude toestel kopieren
- Nee niet fullscreen
- Kan niet worden verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
twopack schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:23:
[...]

Dit is het goedkoopste convertertje dat ik heb kunnen vinden:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0849&rd=1&ssPageName=WD2V
Ik heb deze al gevonden en besteld: http://mobile.brando.com.hk/EarPhoneAdapter.php voor 5 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:20
Welke moet je dan hebben voor de 6230? Ik zie hem er niet bij staan.

Hebben meer mensen problemen met het paren (en browsen) naar andere telefoons?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
-RazieL- schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:14:
je zegt 't zelf al. zo'n ding zit dan net een stukje over 't scherm. voor de niet pietjes precies onder ons zou 't wel kunnen denk ik ;) ik zou 't iig niet doen. tis ook niet alsof ie standaard lelijk is ofzo
Nee is niet lelijk voor diegene die zilver mooi vinden,ikzelf ben gek op blauw nl
Dus als ik het goed begrijp,valt er een mm of 2 weg van mijn scherm als ik er een cover van de 6230 op plaats.
Ik heb ooit een blauwe cover op de 6600 gezet(waar eigenlijk officieeel geen covers voor waren)en heb met mijn stomme kop te ruw gedaan en dat kon je zien op het middenstuk van de 6600!!
Hoop dat de cover van de 6230i er wat makkelijker afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

mss een dom idee. maar is 't niet mogelijk om 't frontje eraf te halen en dan blauw te spuiten? Dan past ie iig goed :) kweenie of 't frontje er makkelijk af kan, dan moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijken ;)

weet er iemand een site waar je java games en/of applicaties kan downloaden voor de 6230i? een mediaplayer met pauze en fast forward knop zou welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Heb ik aan gedacht Raziel,maar er hoeft maar iets verkeerds te gaan en ik hoef hem dan niet meer,erg he! ik ga morgen ff kijken bij GAMI (nokia SP) hoe de blauwe eruit ziet voor de 6230i
Ik neem maar geen 6230 cover ,ik ken mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Is er hier iemand die van sandisk (zou toch zweren dat het scandisk heette :P) al een 1gb kaartje heeft geprobeert in de 6230i?
Die sandisk dingen zijn namelijk iets beter verkrijgbaar in niet-internet-winkels volgens mij :)
Tenminste, ik ben nog nooit een merk als transcend tegen gekomen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook een. Maar wilde een paar mappen proberen te verwijderen in de telefoon.

Knap irritant vind ik al die mappen, en wil het graag compact houden, nou kan je zeggen, dan maak je toch gewoon nog een map en pleur je daar alles in. Maar goed, dan moet ik nog steeds blijven bladeren ... en daar heeft deze jongen geen zin in. Tevens kan ik dat vervelende nokia tune niet verwijderen.

Heeft iemand een idee hoe je toch op een of andere duistere manier deze mappen/ringtone kan verwijderen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 09:36 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de informatie in de topicstart!