Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:14
Sv3n schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:56:
in de strartpost staat dat kinston 256 niet werkt, die wou ik nou net gaan kopen :( iemand een idee of de 512 wel werkt :? die staat namelijk niet in het lijstje :)
Ik heb een Kingston 512MB MMC Plus besteld, en later zag ik dus op dit forum staan dat deze niet zou werken. Maar ben eigenwijs geweest en gewoon geprobeerd.
Nou is het zo dat deze kaart perfect en supersnel werkt :)
Het enige wat moest gebeuren was ff opnieuw formatteren naar FAT. En daarna, bij mij dan, nog in de telefoon formatteren. Maar het werkt als een trein ;)

Kaartje wat ik heb is deze: http://www.sallandautomat...o.php?pid=12931&catId=208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

@viper: hehe, ik snap wat je bedoeld :P mbt pc's ben ik ook zo, al die troep moet ik niet. Van m'n foon maakt 't me niet zoveel uit al had ik vanochtend toevallig geprobeerd die nokiatune te verwijderen. maarja, hijs beveiligd dus zal wel niet lukken. zelfde geldt voor die mappen. en via de pc lukt ook niet, tis jammer ;(

wat maakt die usb datakabel btw een herrie zeg :S

[ Voor 11% gewijzigd door Reemster op 16-06-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
John767 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:22:
[...]

Ik heb een Kingston 512MB MMC Plus besteld, en later zag ik dus op dit forum staan dat deze niet zou werken. Maar ben eigenwijs geweest en gewoon geprobeerd.
Nou is het zo dat deze kaart perfect en supersnel werkt :)
Het enige wat moest gebeuren was ff opnieuw formatteren naar FAT. En daarna, bij mij dan, nog in de telefoon formatteren. Maar het werkt als een trein ;)

Kaartje wat ik heb is deze: http://www.sallandautomat...o.php?pid=12931&catId=208
Ok! Tnx voor de info! Ik heb het meteen erbij gezet, ook even gezegd dat je hem eerst moet formateren! Verder nog iets nieuws..

Voor de mensen die een logo op hun telefoon hebben staan en dat eraf willen halen..
Je moet dan met een suikerklontje dat logo er voorzichtig afkrabben..voorzichtig anders krijg je krassen. De T-Mobile vertegenwoordiger zei mij dat net hier in de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Helaas nergens nog 6230i covers te krijgen ben bij 3 winkels geweest(alleen de zilverwitte is er wel) dus probeer hem nu op intenet te bestellen (blauwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 16:17
[quote]kieltju schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:55:
[...]

Welke moet je dan hebben voor de 6230? Ik zie hem er niet bij staan.
[quote]

Moet pic 1 zijn denk ik, past nl. op de 7200 en die heeft volgens mij dezelfde pop-port als de 6230i (Nokia HDS-3 van de 6230i past ook op de 7200)...

3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:40:
[...]

Ok! Tnx voor de info! Ik heb het meteen erbij gezet, ook even gezegd dat je hem eerst moet formateren! Verder nog iets nieuws..

Voor de mensen die een logo op hun telefoon hebben staan en dat eraf willen halen..
Je moet dan met een suikerklontje dat logo er voorzichtig afkrabben..voorzichtig anders krijg je krassen. De T-Mobile vertegenwoordiger zei mij dat net hier in de winkel :P
Dat moet wel héél voorzichtig dan. Op het forum van http://www.telecomvergelijker.nl/ (veel tips trouwens daar voor deze telefoon) wordt deze tip ook gegeven, maar veel mensen houden er toch krassen aan over. Volgens mij is het logo er overigens zo afgesleten met een paar zweethandjes.

Verder wil ik nog iets zeggen over die firmware: het lijkt erop dat deze telefoon nog verre van doorontwikkeld is, en dat er binnen korte tijd veel updates zullen uitkomen. Ik zou dus niet meteen naar de nokia-store rennen om die 3.30 te gaan halen, tenzij er echt iets inzit wat heel belangrijk voor je is :).

Verder, voor degenen met de T-Mobile versie (waaronder hopelijk ikzelf zeer binnenkort ook):
Gepost door Melle (moderator) op 13/06/2005 17:48
Er zijn problemen met het updaten van Firmware 3.25 op T-Mobile toestellen. De Nokia store A'dam heeft er vorige week al een aantal terug naar Nokia moeten sturen, omdat deze tijdens het updaten uitvielen en niet meer up te daten waren. Dan ben je je toestel dus weer een tijdje kwijt.
Van http://www.telecomvergeli...t_offset=60&post_limit=20

Melle is een moderator dus helemaal onzin zal het wel niet zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Het kon vandaag niet stuk... volgens mij moet ik toch echt die telefoon RMA-en. Z'n firmware was niet te updaten enige tijd terug waarvoor die RMA zou moeten maar ik kon hem ff niet missen. Hij is vanochtend al 3x gecrashed tijdens typen smsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:27:
Het kon vandaag niet stuk... volgens mij moet ik toch echt die telefoon RMA-en. Z'n firmware was niet te updaten enige tijd terug waarvoor die RMA zou moeten maar ik kon hem ff niet missen. Hij is vanochtend al 3x gecrashed tijdens typen smsje...
Daar schijnen dus ook meer mensen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:20
Moet pic 1 zijn denk ik, past nl. op de 7200 en die heeft volgens mij dezelfde pop-port als de 6230i (Nokia HDS-3 van de 6230i past ook op de 7200)...
Die proberen we dan maar, denk dat ik die voor de 7210 moet hebben is het? Meer mensen intresse misschien, dan kan ik er een paar extra bestellen?

[ Voor 31% gewijzigd door kieltju op 16-06-2005 23:00 . Reden: rotquotes ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Voor diegene die het willen weten,ik was vanmiddag bij nokia SP,vroeger kon je binnen het jaar na aankoop je gsm gratis laten updaten naar een nieuwere versie en sinds April dit jaar is dat 2 jaar geworden (2 jr garantie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayen
kieltju schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:59:
[...]

Die proberen we dan maar, denk dat ik die voor de 7210 moet hebben is het? Meer mensen intresse misschien, dan kan ik er een paar extra bestellen?
Nog s ff verder gekeken pic 13 is voor een 3,5 mm plug en pic 1 voor 2,5mm. Volgens mij zijn de normale headsets voor oa diskmans 3,5 mm. Dus..... :*)

3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

iemand ervaring met die dku-2 datakabels van onbekende merken?
Heb nu die uit de startpost besteld, voor 3 euronogwat...

waar komt dat prijsverschil vandaan? of sloop ik straks m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Mijn vrienden en ik hebben ook die goedkope DKU-2 kabel via Easternhouse.nl besteld, werkt echt perfect.

Dus ik zou zeggen: doen! :Y)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
spatlip schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:39:
Mijn vrienden en ik hebben ook die goedkope DKU-2 kabel via Easternhouse.nl besteld, werkt echt perfect.

Dus ik zou zeggen: doen! :Y)
hiero ook....op 3 verschillende comps geprobeerd...wel instructie volgens trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayen
Cryothic schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:41:
iemand ervaring met die dku-2 datakabels van onbekende merken?
Heb nu die uit de startpost besteld, voor 3 euronogwat...

waar komt dat prijsverschil vandaan? of sloop ik straks m'n telefoon?
Heb die van EasternHouse -> perfect en dat voor weinig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

in een gewone winkel kosten ze 40euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-RazieL- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:57:
in een gewone winkel kosten ze 40euro 8)7
Ja daarom heb ik het toen niet gedaan...40 euro he..
Ik zei tegen die verkoper..ik heb er eentje van 3 euro gezien..laagste prijs garantie? :P

Maja..het is wel belangrijk dat je eerst de drivers installeert voordat je je tel aansluit, anders doet ie het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:32:
[...]
Maja..het is wel belangrijk dat je eerst de drivers installeert voordat je je tel aansluit, anders doet ie het niet!
Ik vind het voordeel juist dat je zonder drivers de telefoon kan bereiken. (Windows xp x64.) Althans, de mmc dan, maar dat is meestal wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ik hoop binnenkort ook met 6230i binnen te krijgen. Deel 1 van dit topic heb ik ook al doorgelezen, nu vraag ik mij echter af of alle typen usb-bluetooth adapters goed gaan werken voor verbinding tussen pc en telefoon.

zo staat er nu in de dixons folder een trust adapter voor 22,99 en de dixons heeft ook een sitecom adapter voor 2 euro meer.

zullen ze beiden werken? zo nee, wat raden jullie me aan wat betreft bluetooth adapter?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon zo'n cheap kabels DKU2 ofzo gekocht @ ebay, werkt perfect.

Alleen wil ik van de ene simkaart de contactpersonen opslaan naar de PC toe, maar hij pakt alleen maar het extern geheugen ( geheugen kaart ) en niet wat op de sim staat, weet iemand hoe je dat toevallig voorelkaar krijgt?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

heel easy (ik zat eerst ook te stressen omdak 't niet wist :P). Als je foon vraagt voor dat usb gegevensoverdr8 dan moet je op nee klikken ofzo. en dan kijkt ie naar je foon. je kan dus niet tegelijk bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indeed, dan klik ik op nee, dan ziet dat software pakket het van Nokia suite ofzo.

Vervolgens alles loopt naar wens, dan heeft hij toch de neiging, als ik dat zo allemaal zie, hij het toch van iets af te halen maar niet het geheugen van de sim, ook niet het extern geheugen omdat je dat wegklikt... maar op het intern geheugen van de gsm. Maar ik moet die gegevens van de sim hebben, en niet van het intern of extern geheugen van de telefoon :D
Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:58:
Ik hoop binnenkort ook met 6230i binnen te krijgen. Deel 1 van dit topic heb ik ook al doorgelezen, nu vraag ik mij echter af of alle typen usb-bluetooth adapters goed gaan werken voor verbinding tussen pc en telefoon.

zo staat er nu in de dixons folder een trust adapter voor 22,99 en de dixons heeft ook een sitecom adapter voor 2 euro meer.

zullen ze beiden werken? zo nee, wat raden jullie me aan wat betreft bluetooth adapter?
in principe zou alles moeten werken. Die van sitecom zowieso. En Belkin ook. Ik heb eigelijk nog geen een gehad die het niet deed. Maar die van Sitecom is opzich wel goed denk ik. En wat dan nog..als die goedkopere het niet doet..ruil je m gewoon om binnen 8 dagen..niks aan het handje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

woest85 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:58:

ik heb een trust adapter en werkt goed
van pc naar telefoon: 35 kb/s
van telefoon naar pc: 70 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ok, thnx ga ik die sitecom maandag ff halen, voor die 2 euro maar kan heb ik meer vertrouwen in sitecom dan in trust :P

[ Voor 53% gewijzigd door woest85 op 17-06-2005 23:11 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

ik ga morge een mmc kaart kope
edit:
*laat maar zitte toch geen RS-DV MMC met 512 MB

dus ik ga voor een Extrememory MultiMediaCard+ 512MB (deze zouden 11MB/s transferrate hebben)
het werkt met de normale 6230 dus maar hopen dat het ook met de 6230i hetzelfde geval is

[ Voor 61% gewijzigd door YozY op 17-06-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

woest85 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:10:
ok, thnx ga ik die sitecom maandag ff halen, voor die 2 euro maar kan heb ik meer vertrouwen in sitecom dan in trust :P
Mijn advies zou toch een usb-kabel zijn. Kost 6,50 inclusief verzendkosten en is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Die van sitecom is prima!heeft mijn man ook en ik heb een MSI pc2pc werkt ook perfekt! kabels vind ik lastig,BT is sim pelder en je kunt lekker vanaf je bank de fotos op je pc zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week vrijdag ook eigenaar van deze tel. Moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen jammer dat de batterij vrij snel leeg is. En verder heb ik ook af en toe het probleem dat de nokia tune wordt gebruikt in plaats van het mp3tje wat ik had ingesteld.

Heb net puppet master geinstalleerd, duurde ff maar dan heb je ook wat! Wat een handig programmatje zeg :P

Weet iemand wanneer we de volgende update van nokia kunnen verwachten? Ik zou het namelijk toch wel fijn vinden als de beltoon gebruikt wordt die ik zelf heb ingesteld ;)

Gr. Tientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
ik weet niet beter dat als je van thema veranderd ,je beltoon ook automatisch weer standaard nokia wordt?weet niet zeker meer of het een bug is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Je moet volgens mij wel een ringtone invullen bij een theme (met de nokia theme editor).
Standaard is dat altijd de nokia tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:44:
Ik ben sinds vorige week vrijdag ook eigenaar van deze tel. Moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen jammer dat de batterij vrij snel leeg is. En verder heb ik ook af en toe het probleem dat de nokia tune wordt gebruikt in plaats van het mp3tje wat ik had ingesteld.

Heb net puppet master geinstalleerd, duurde ff maar dan heb je ook wat! Wat een handig programmatje zeg :P

Weet iemand wanneer we de volgende update van nokia kunnen verwachten? Ik zou het namelijk toch wel fijn vinden als de beltoon gebruikt wordt die ik zelf heb ingesteld ;)

Gr. Tientje
Ik neem aan dat je nu 3.30 hebt? Zo ja..dan zal het nog wel even duren is mijn idee, zo niet dan moet je nu naar de winkel rennen om hem te laten updaten! Die beltoon..sja..dat is een bug..die zat ook in 3.23..ik heb er nu met 3.30 geen last meer van..

Klik is *#0000# en kijk welke software je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
ik heb nog wel last van de beltoon die terugspringt en ik heb ook 3.30.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb een thema gemaakt met theme studio 1.2 maar als ik deze install op mijn telefoon dan veranderd het dvs logo niet als ik hem in lijst heb. en als ik roosterweergave doe dan is hij wel veranderd. weet iemand hoe dat komt. of is het gewoon een bug in de firmware
ik gebruik 3.30

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

maakt het voor die mmc kaartjes nog uit welk merk je neemt?
(uitgaande van de lijst in de openingspost natuurlijk)

Ik bedoel, is een transcend kaartje (schrijven/lezen 900/1600 kb/sec) trager dan een ander 1gb kaartje dat ondersteund wordt?
Of is die 900/1600 kb/sec snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een enorme lading games voor de 6230. Maar als ik deze naar m'n 6230i upload, dan is het scherm erg klein. Ik denk dat dit te maken heeft met de resolutie van het scherm, aangezien de 6230i beter is. Kan ik op de een of andere manier de spelletjes voor de 6230 wel gewoon full-screen gebruiken op m'n 6230i??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:49:
ik weet niet beter dat als je van thema veranderd ,je beltoon ook automatisch weer standaard nokia wordt?weet niet zeker meer of het een bug is
Op de telefoon staat versie 3.30. Ik heb verder het thema niet veranderd. Ik zal het eens gaan proberen met de nokia theme editor. Hoop dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:44:

Gr. Tientje
ik heb sinds gister mijn tel. maar krijg puppetmaster niet aan de gang. denk omdat ik mijn computer ingesteld heb op niet waarneembaar, maar nu is mijn tray icoon verdwenen :S waar kan ik nu ergens weer in dat menu komen?

//edit puppetmaster werkt nu volledig hier, wel jammer dat je maar bepaald aantal handelingen kunt doen, toch gauw ff reggen :D

[ Voor 14% gewijzigd door woest85 op 19-06-2005 19:24 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Het probleem dat soms een standaard ringtone te horen was i.p.v. mijn eigen ingestelde beltoon heb ik ook.

Ik had een mp3-beltoon ingesteld die van het MMC kaartje gelezen moest worden. Soms was nu toch de Nokia beltoon te horen.
Ik denk dat het komt dat als je een groot MMC kaartje erin hebt zitten (ik 512mb) dat deze niet snel genoeg aangesproken kan worden, omdat er al veel op staat... de telefoon denkt dan: het zal wel... ik speel lekker de standaard ringtone af, want ik kan zo snel de mp3 niet vinden.

Je merkt het ook als je music-player start, dat het heel lang duurt voordat deze opent als je veel op je kaartje hebt staan.

Ik heb nu gewoon dat mp3'tje in het geheugen van de telefoon gezet en deze als ringtone ingesteld en ik heb geen problemen meer!!!!
Dat is dus zeker aan te raden om te doen!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MNECMotU schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:25:
Het probleem dat soms een standaard ringtone te horen was i.p.v. mijn eigen ingestelde beltoon heb ik ook.

Ik had een mp3-beltoon ingesteld die van het MMC kaartje gelezen moest worden. Soms was nu toch de Nokia beltoon te horen.
Ik denk dat het komt dat als je een groot MMC kaartje erin hebt zitten (ik 512mb) dat deze niet snel genoeg aangesproken kan worden, omdat er al veel op staat... de telefoon denkt dan: het zal wel... ik speel lekker de standaard ringtone af, want ik kan zo snel de mp3 niet vinden.
Ik heb er een kaartje van 64 mb inzitten en mijn mp3 ringtones in het telefoongeheugen, maar toch springt ie bij mij regelmatig terug. Dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik wil ook erg graag een Nokia 6310i. Helaasch heb ik nog geen goede aanbieding kunnen vinden voor de tel+512mmctje met abbo. Dus dat word nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:29:
[...]

Ik heb er een kaartje van 64 mb inzitten en mijn mp3 ringtones in het telefoongeheugen, maar toch springt ie bij mij regelmatig terug. Dus daar ligt het niet aan.
Ik heb 't toestel sinds een weekje in gebruik, maar ik heb nog geen last gehad van terugspringende beltonen. Bij mij staat het MP3'tje gewoon op de MMC.
Gister liep mijn telefoon vast toen ik ophing. Ik moest hem uit- en aanzetten en toen werkte alles weer normaal. Ik weet niet of er meer mensen zijn die last hebben van vastlopers?
Ook vind ik 't gerust lastig dat de trilfunctie bij MP3's "kort" is ingesteld, bij ringtone low.nrt trilt hij namelijk veel langer achter elkaar door. Zou dat nergens ingesteld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
RedHat schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:54:
Ik wil ook erg graag een Nokia 6310i. Helaasch heb ik nog geen goede aanbieding kunnen vinden voor de tel+512mmctje met abbo. Dus dat word nog even wachten :)
Een 6310i? Ik zou voor een 6230i gaan... :P

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Welleweerd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:44:
ik heb een thema gemaakt met theme studio 1.2 maar als ik deze install op mijn telefoon dan veranderd het dvs logo niet als ik hem in lijst heb. en als ik roosterweergave doe dan is hij wel veranderd. weet iemand hoe dat komt. of is het gewoon een bug in de firmware
ik gebruik 3.30
Is een bug in de firmware denk ik. Heb ik ook last van. Wel een beetje jammer, maar goed, hij staat toch altijd op roosterweergave.
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:13:
Ik heb een enorme lading games voor de 6230. Maar als ik deze naar m'n 6230i upload, dan is het scherm erg klein. Ik denk dat dit te maken heeft met de resolutie van het scherm, aangezien de 6230i beter is. Kan ik op de een of andere manier de spelletjes voor de 6230 wel gewoon full-screen gebruiken op m'n 6230i??
Inderdaad, zoals je zegt, dat heeft te maken met een andere resolutie. Enige manier om het op te lossen is de spellen reverse engineeren en aanpassen, maar ik denk dat wachten op spellen voor 6230i makkelijker is.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:29:
[...]

Ik heb er nog nooit last van gehad. Software versie 3.30 gewoon. M'n beltonen heb ik bij voorbaat al in het geheugen van de telefoon geplaatst, dat leek me wel zo handig. Ik heb een keer een vastloper gehad na/tijdens het afspelen van een video, maar tegenwoordig heb ik nergens last meer van.

[ Voor 59% gewijzigd door jvo op 20-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

RedHat schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:54:
bij gsmtrack.nl een hi20 abo (125min bel+sms) incl 6230i en 512mb kaart. je krijgt dan nog geld terug en 1e 2 maanden zijn gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Is er een speciale manier hoe je die dku2 kabel moet aansluiten?
Een speciale volgorde ofzo?
Ik krijg maar heel af en toe verbinding.

Ik plug de usb er in, plug m'n telefoon aan de andere kant van de kabel, en dan vraagt ie of ik gegevensoverdracht wil starten.
Als ik ja zeg, ziet de pc hem soms als memorystick. En als ik nee zeg, of de overdracht beeindig moet ik echt geluk hebben, dan pas zegt ie "toebehoren gevonden" en dan zegt pc suite eindelijk dat er een telefoon verbonden is :S

offtopic:
zou iemand m'n vorige vraag alsjeblieft nog kunnen beantwoorden? dus of het merk MMC uitmaakt voor de snelheid? een transcend is 900/1200kb/sec, maar is dat snel genoeg? of is dat de standaard snelheid voor mmc kaartjes? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryothic schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:11:
Is er een speciale manier hoe je die dku2 kabel moet aansluiten?
Een speciale volgorde ofzo?
Ik krijg maar heel af en toe verbinding.

Ik plug de usb er in, plug m'n telefoon aan de andere kant van de kabel, en dan vraagt ie of ik gegevensoverdracht wil starten.
Als ik ja zeg, ziet de pc hem soms als memorystick. En als ik nee zeg, of de overdracht beeindig moet ik echt geluk hebben, dan pas zegt ie "toebehoren gevonden" en dan zegt pc suite eindelijk dat er een telefoon verbonden is :S
Ik heb geen ervaring met deze kabel, maar ik persoonlijk zou altijd eerst de kabel aansluiten op m'n foon, en dan pas in de USB-port op de PC pluggen. Dat lijkt me een logischere volgorde, en het zou me niks verbazen als dat je problemen fixt.
offtopic:
zou iemand m'n vorige vraag alsjeblieft nog kunnen beantwoorden? dus of het merk MMC uitmaakt voor de snelheid? een transcend is 900/1200kb/sec, maar is dat snel genoeg? of is dat de standaard snelheid voor mmc kaartjes? alvast bedankt
Ook op dit vlak ben ik geen kenner, maar ik kan je wel vertellen dat ik zo'n 512MB kaartje via T-Mobile heb (merk SanDisk geloof ik), en die haalt in de cardreader op mijn PC, verbonden via USB 1.1, ook maar een schrijfsnelheid in de orde van 1MB/sec. Maar of dat aan het kaartje of aan de USB1.1 ipv 2.0 interface ligt, weet ik niet.

/edit Waarschijnlijk ligt het aan de USB 1.1 interface, want 1.5MB/sec is het theoretisch maximum daarvoor, en dat is ongeveer wat ik haal (iets minder uiteraard). Wat het maximum voor het MMC kaartje is, zou ik dus niet weten. Toch maar eens een paar USB2.0 poorten aanschaffen :).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Hm, naar mijn telefoon toe schrijven met die dku2 kabel (merkloos) deed ik 27 seconden over 11.8mb.
(standaard 32mb kaartje dat er in zit).

en de volgorde aanpassen lijkt het probleem nog niet op te lossen :(

[edit]
hm, als ik de kabel in m'n foon prik, daarna de kabel in de usb krijg ik die melding of ik gegevensoverdracht wil beginnen.
Als ik die bevestig nadat de lamp van de foon is uitgegaan, ziet m'n pc hem als memory stick.
Als ik dan de verbinding verbreek, zegt ie "toebehoren aangesloten" en is er verbinding.
Kennelijk was ik steeds te snel ofzo met die bestiging.

apart... maar dat werkt iig.

[ Voor 50% gewijzigd door Cryothic op 20-06-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryothic schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:02:
Hm, naar mijn telefoon toe schrijven met die dku2 kabel (merkloos) deed ik 27 seconden over 11.8mb.
(standaard 32mb kaartje dat er in zit).
Dat kan kloppen. De overdracht via de MMC-card <-> telefoon <-> USB-kabel <-> PC is minder snel dan de overdracht MMC-card <-> Cardreader <-> PC. Dat komt omdat je telefoon er nog tussenzit, en die schijnt minder snel te zijn dan zo'n cardreader.

Tenminste, dat heb ik me laten vertellen in de Nokia Store :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

dat is waar.
maar dan zit ik nog wel even met die mmc kaartjes.
Als die 900kb/sec schrijven en 1200kb/sec lezen in kilobytes zijn dan is dat dus snel genoeg in princiepe.
er van uitgaande dat ik nu 12 mb in 30 seconden haal (afgerond), kom ik op 410kByte/sec.
Echter, als het in kilobits is, dan is kan die kaart maar 112kByte/seconden.

[edit]
ik denk dat die 900/1200 in kilobytes zijn.
Op alternate kom ik Kingston tegen, met een snelheid van 6.9Mbps en 11.2Mbps
Als ik dat even deel door 8, kom ik op 862KBps en 1400KBps.
Wat dus in zou houden dat die kingston iets trager schrijft, en 200KBps sneller leest :)

[ Voor 30% gewijzigd door Cryothic op 20-06-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is kwaliteit van filmpjes een beetje te doen met dit toestel ?

Ik twijfel hevig tussen deez en de 6681, maar die laatste kan teveel voor wat ik wil en wordt eigenlijk te duur voor mijn geringe abbootje ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Dan is de keuze toch simpel lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

iemand hier een idee hoe ik mijn 6230i met t-mobile abbo instel dat als ik modem gebruik om te internetten met laptop via bluetooth met telefoon dat er wap gebruikt word ipv. gprs?

wap gaat namelijk van belminuten, voor gprs verkeer moet ik bijbetalen...

[ Voor 18% gewijzigd door woest85 op 21-06-2005 13:39 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:22:
Dan is de keuze toch simpel lijkt me....
Nee, want ik weet dus niet of de kwali filmpjes goed is, daar wil ik wel voor bloeden .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
-RazieL- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:17:
[...]

bij gsmtrack.nl een hi20 abo (125min bel+sms) incl 6230i en 512mb kaart. je krijgt dan nog geld terug en 1e 2 maanden zijn gratis
Ik kan die aanbieding niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig Orange heeft en WAP al aan de praat heeft gekregen? Ik heb via de Orange site automatisch de instellingen in mijn telefoon laten zetten maar dan doet hij het niet. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:47:
[...]

Nee, want ik weet dus niet of de kwali filmpjes goed is, daar wil ik wel voor bloeden .... ;)
Dan zou ik ff het 6681 forum doorlezen als ik jou was,staat vast wat bij en anders kan je het daar vragen?ik zelf heb voor de 6230i gekozen,wil de 6681 ook,maar w8 nog ff totdat alle bugs er uit zijn en de nieuwste softwere versie erop zit nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:53:
[...]

Ik kan die aanbieding niet echt vinden.
Aanbieding 16 op het voorblad, echter over 512mb wordt niet gesproken .... je krijgt wel nog 50 euro terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Dan zou ik ff het 6681 forum doorlezen als ik jou was,staat vast wat bij en anders kan je het daar vragen?ik zelf heb voor de 6230i gekozen,wil de 6681 ook,maar w8 nog ff totdat alle bugs er uit zijn en de nieuwste softwere versie erop zit nl
6681 forum ?, ik kan alleen 10 berichies vinden et weinig info, je zal het 6680 forum bedoelen > 38 kantjes 8)7

Maar je kan dus video op de mmc van de 6230I zetten en afspelen ? (Hoe vogel ik wel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Nee ik bedoel het 6681 slimmerik,die wil jij toch hebben?dan moet je geduld hebben,is nog erg nieuw.
Komen vanzelf wel meer reacties.
En telecomvergelijker heeft ook forums van gsm's,zoek daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er trouwens zoiets als gratis spelletjes voor de 6230i? Of moet je er altijd voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:49:
Bestaat er trouwens zoiets als gratis spelletjes voor de 6230i? Of moet je er altijd voor betalen?
getjar.com
zijn er nog meer,ga maar eens googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 04:19:
Is kwaliteit van filmpjes een beetje te doen met dit toestel ?

Ik twijfel hevig tussen deez en de 6681, maar die laatste kan teveel voor wat ik wil en wordt eigenlijk te duur voor mijn geringe abbootje ....
De kwaliteit valt opzich mee. Als je het met 3GP Converter doet is het 15 fps en mono geluid bij mijn weten. Dat lijkt niet denderend..maarja..voor een scherm van 200 bij 200 hoeft het ook niet veel meer te zijn. Ik ben er wel tevreden over in ieder gevan..het enige nadeel vind ik dat je niet kan doorspoelen en dat als je gebeld wordt je weer helemaal overnieuw kan beginnen met kijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:38:
[...]

6681 forum ?, ik kan alleen 10 berichies vinden et weinig info, je zal het 6680 forum bedoelen > 38 kantjes 8)7

Maar je kan dus video op de mmc van de 6230I zetten en afspelen ? (Hoe vogel ik wel uit)
Jep dat kan..gewoon via 3GP Converter omzetten (zie SP) en dan op je MMC knallen. Je video player detecteert het filmpje automatisch.
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:13:
Nope..dat kan niet..had ik ook. Maar de resolutie is helemaal anders tussen de 6230 en de 6230i. Daarom kan het niet..het is jammer maja..kijk is naar http://www.getjar.com. Daar kan je wel wat vinden denk ik.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

rooie60 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:00:
[...]

getjar.com
zijn er nog meer,ga maar eens googelen
geef es wat google tips dan, want ondanks dat ik een regelmatige googler ben kan ik zelf nix vinden 8)7

en weet iemand of er een mediaplayer is voor de nokia 6230i? want dat standaard ding stopt automatisch als je gebeld wordt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-RazieL- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:42:
[...]

geef es wat google tips dan, want ondanks dat ik een regelmatige googler ben kan ik zelf nix vinden 8)7

en weet iemand of er een mediaplayer is voor de nokia 6230i? want dat standaard ding stopt automatisch als je gebeld wordt |:(
Bij GetJar.com staat vanalles voor de 6230 aar niks voor de 6230i..
En bij Google vind ik idd ook niks RazieL.., en dat van die mediaplayer heb ik ook al 4 keer gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Reversie doet het en hangman.chinees puzzle......deze heb ik,neem aan dat de andere games/puzzels het ook doen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

sokoban doet 't, maar bv chess, abyss, monkey nog iets en nog zo 1 doen 't niet. dus best veel die 't nie doen :(

en jmmer, dat niemand een goeie mediaplayer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

-RazieL- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:38:
sokoban doet 't, maar bv chess, abyss, monkey nog iets en nog zo 1 doen 't niet. dus best veel die 't nie doen :(

en jmmer, dat niemand een goeie mediaplayer weet
Volgens mij heb ik al een keer eerder gezegd dat het niet mogelijk is een mediaplayer te installeren op de 6230i. Je zal het dus van een nieuwe firmware moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Werkt de Silicon 512 MB Multi Media Card ook in de nokia 6230i?
Want ik de startpost staat alleen dat de 128/256 mb modellen van Silicon werken, maar die van 512 mb staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woest85 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:39:
iemand hier een idee hoe ik mijn 6230i met t-mobile abbo instel dat als ik modem gebruik om te internetten met laptop via bluetooth met telefoon dat er wap gebruikt word ipv. gprs?

wap gaat namelijk van belminuten, voor gprs verkeer moet ik bijbetalen...
Dat vroeg ik me dus ook al af :).

Kun je überhaupt wel internetten via WAP op de 6230i? Of heeft T-Mobile die optie stiekem verborgen, zodat je GPRS gebruikt en bij moet lappen? Want ik kan dit nergens vinden, maar ben ook geen kenner op dit gebied.

Ik heb toch altijd belminuten over, daar kan ik dan mooi een beetje van internetten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:11:
[...]

De kwaliteit valt opzich mee. Als je het met 3GP Converter doet is het 15 fps en mono geluid bij mijn weten. Dat lijkt niet denderend..maarja..voor een scherm van 200 bij 200 hoeft het ook niet veel meer te zijn. Ik ben er wel tevreden over in ieder gevan..het enige nadeel vind ik dat je niet kan doorspoelen en dat als je gebeld wordt je weer helemaal overnieuw kan beginnen met kijken.

[...]

Jep dat kan..gewoon via 3GP Converter omzetten (zie SP) en dan op je MMC knallen. Je video player detecteert het filmpje automatisch.
Ik heb dus vannacht een beetje zitten stoeien met dat 3GP_converter progsel, en ik kan melden dat het werkt :).

Gewoon in setup 3GPP + AMR kiezen (niet XviD!), en dan in het progsel zelf kiezen voor QCIF + mono. Vervolgens je .avi erin slepen, en de rest gaat vanzelf :). Alle andere instellingen werken gedeeltelijk of helemaal niet, AAC en XviD (= MPEG4 toch?) worden (nog?) niet ondersteund door de 6230i. Overigens, de 3GPP2 bestanden die het programma genereert, zijn exact hetzelfde als de 3GPP bestanden, op een header na, die je overigens ook weer weg kunt laten :D. Je 6230i speelt ze dan ook af, weliswaar zonder geluid.

Wel heb ik een aantal opmerkingen over dit progsel. Zover ik kan nagaan is het programma niets anders dan een simpel frontendje voor ffmpeg. Kijk maar eens in het 'Transcoding.ini' bestand, tussen de Japanse ASCII-bagger door ;).

Wellicht is het dus mogelijk om zelf via ffmpeg wat betere kwaliteit filmpjes te maken, die toch nog goed worden afgespeeld door de 6230i. Ik zat dan vooral te denken aan het geluid, want dat mono AMR geluid vind ik eerlijk gezegd niet veel soeps. Het progsel codeert met bovenstaande instellingen op de volgende manier:
code:
1
2
ffmpeg -y -i "<%InputFile%>" -timestamp "<%TimeStamp%>" -bitexact -vcodec mpeg4 -fixaspect -s 176x144 -r 14.985 -b 190 -acodec amr_nb -ac 1 -ar 8000 -ab 12 -f 3gp -muxvb 64 -muxab 32 "<%TemporaryFile%>.3gp
QT3GPPFlatten "<%TemporaryFile%>.3gp" "<%OutputFile%>.3gp" -c QT_3GPP(MobileMP4)_QCIF_AMR.ini

Wat dat QT3GPPFlatten precies doet weet ik niet. Ik zal er vanavond of later deze week nog eens naar kijken. Maar ik ben niet zo thuis in al die codecs, dus als iemand nog tips heeft, dan zijn die zeer welkom :).

@ Case-Modderaar, nog een klein vraagje. Jij hebt je software naar 3.30 laten upgraden bij de Nokia Store in R'dam, lees ik in het vorige topic. Heeft jouw foon ook een T-Mobile simlock? En deden ze daar niet moeilijk over bij de Nokia Store? En hebben ze al die T-Mobile-troep ook meteen weggeflasht, of heb je daar niet om gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:34:
[...]

@ Case-Modderaar, nog een klein vraagje. Jij hebt je software naar 3.30 laten upgraden bij de Nokia Store in R'dam, lees ik in het vorige topic. Heeft jouw foon ook een T-Mobile simlock? En deden ze daar niet moeilijk over bij de Nokia Store? En hebben ze al die T-Mobile-troep ook meteen weggeflasht, of heb je daar niet om gevraagd?
Daar deden ze niet moeilijk over. Ik heb mijn T-Mobile lock eraf laten halen..duur geintje maar ja het moest. Ze zeiden wel tegen me dat de lock er weer op zou komen maar dat is niet gebeurd..
Hij zei dat als je je lock er illigaal eraf hebt gehaald de lock dan weer terug komt na het upgraden, maar dat weet ik niet. Mijn lock bleef er iig af, maar je hebt altijd nog een reserve code van T-Mobile.

Maar goed, je antwoord is dus nee..daar deden ze niet moelijk over en de T-Mobile troep kunnen zij niet eraf flashen zeiden ze..alles komt weer in orginele staat..dus je thema's en alles wat je op je tel hebt ben je kwijt..
Ff opslaan op je MMC dus!! BELANGRIJK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus vannacht een beetje zitten stoeien met dat 3GP_converter progsel, en ik kan melden dat het werkt :).
Is de nokia multimedia converter niet een beter proggie dan ? Deze tip kreeg ik via videohelp forum ... Tsja ik moet met alles nog ff aan de gang/proberen, maar het weer is ff te mooi nu he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:10:
[...]

Is de nokia multimedia converter niet een beter proggie dan ? Deze tip kreeg ik via videohelp forum ... Tsja ik moet met alles nog ff aan de gang/proberen, maar het weer is ff te mooi nu he ;)
Werkt hier prima. Vind alleen het geluid een beetje bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een 6230i net sinds vandaag, twee dingen die hier nog niet aan de orde zijn gekomen vallen me op:

• als je een zelf genomen foto moved (of edit en dan saved) maakt ie van de jpg een gif
• je kan niet al te grote attachments per email versturen, 198Kb werd al als 'too large' bestempeld en geweigerd
ik kwam hierachter toen ik genomen foto's wou mailen naar een photoblog...
heeft iemand hier workarounds voor?

edit: heb het al opgelost, ik sla foto's voor m'n photoblog nu op in formaat 640x480 op de MMC, dan is het geen probleem ze te mailen (en ze worden toch gerescaled naar 400x300). Ik wordt steeds enthousiaster over deze foon, veel handiger dan die baksteen van een 6680 die ik in bruikleen heb ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 11:46 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:47
Misschien al vaker gezegd hoor in het forum maare ik kan weinig jar files vinden voor de 6230i die ook echt werken kunnen die van de 6230 er niet op? en zo niet waarom dan niet?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Mijn conclusie met die jar files is dat alles wat op de 6230 draait, ook op de 6230i draait.

Het is gewoon een kwestie van proberen.
Ik had een paar spelletjes gedownload, en sommige doen het fullscreen, andere doen het op een kwart van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayen
Cryothic schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:06:
Mijn conclusie met die jar files is dat alles wat op de 6230 draait, ook op de 6230i draait.

Ik had een paar spelletjes gedownload, en sommige doen het fullscreen, andere doen het op een kwart van het scherm.
IDD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:29:

Maar goed, je antwoord is dus nee..daar deden ze niet moelijk over en de T-Mobile troep kunnen zij niet eraf flashen zeiden ze..alles komt weer in orginele staat..dus je thema's en alles wat je op je tel hebt ben je kwijt..
Ff opslaan op je MMC dus!! BELANGRIJK!!
Bij mij ging het heel anders;

Ik heb een T-Mobile 6230i die voorzien was van 3.23, maar waar alle T-Mobile troep én de simlock af waren gehaald. Toen ik een week of 3 geleden langs ging bij een service point om hem te laten flashen naar 3.30, had die jongen de T-Mobile zooi er weer op gezet, omdat het systeem dit automatisch aangaf. Nadat ik had aangegeven dat ik dit niet op mijn tel had en nu dus ook niet wilde, heeft hij hem opnieuw geflashed met de "schone" 3.30.
Daar deden ze niet moeilijk over. Ik heb mijn T-Mobile lock eraf laten halen..duur geintje maar ja het moest. Ze zeiden wel tegen me dat de lock er weer op zou komen maar dat is niet gebeurd..
Hij zei dat als je je lock er illigaal eraf hebt gehaald de lock dan weer terug komt na het upgraden, maar dat weet ik niet. Mijn lock bleef er iig af, maar je hebt altijd nog een reserve code van T-Mobile.
Na een update komt je simlock niet terug, als je gebruik hebt gemaakt van een illegale unlock-methode. Nadat mijn tel met T-Mobile 3.30 geflashed was, kon ik mijn Orange kaart erin gebruiken, en na de "schone" 3.30 idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:35:
[...]

Aanbieding 16 op het voorblad, echter over 512mb wordt niet gesproken .... je krijgt wel nog 50 euro terug.
Vaag 8)7

Ik heb 'm 2weken geleden ofzo besteld inclusief 512mb. mss had ik net de laatste mmc kaart ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:32:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af :).

Kun je überhaupt wel internetten via WAP op de 6230i? Of heeft T-Mobile die optie stiekem verborgen, zodat je GPRS gebruikt en bij moet lappen? Want ik kan dit nergens vinden, maar ben ook geen kenner op dit gebied.

Ik heb toch altijd belminuten over, daar kan ik dan mooi een beetje van internetten :+.
:P

mjah, ik zit toch met 3.23 firmware, dus als ik die laat updaten vraag ik iig om een non t-mobile versie firmware :P

maar toch iemand die weet of dit mogelijk is en hoe het dan moet?

[ Voor 6% gewijzigd door woest85 op 23-06-2005 15:50 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

woest85 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:50:
[...]
:P

mjah, ik zit toch met 3.23 firmware, dus als ik die laat updaten vraag ik iig om een non t-mobile versie firmware :P

maar toch iemand die weet of dit mogelijk is en hoe het dan moet?
Scroll ff drie reacties omhoog en lees mijn bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Iemand trouwens enig idee of die telefoon ook High Speed MMC kaartjes pakt?
En dan met name de 1gb transcend :D?

En merk je dat verschil in je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
Cryothic schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:53:
Iemand trouwens enig idee of die telefoon ook High Speed MMC kaartjes pakt?
En dan met name de 1gb transcend :D?

En merk je dat verschil in je telefoon?
Ik denk niet dat je het snelle zal merken. Aangezien mijn mmckaart al veel sneller is via een kaartlezer in me pc dan in me telefoon zelf, lijkt mij niet dat je er veel meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

DJ_Mesut schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:55:
[...]

Scroll ff drie reacties omhoog en lees mijn bijdrage.
eeehm die laatste zin sloeg op die quote van mezelf, dus tel gebruiken als modem met wap, zodat het van je belminuten afgaat, en niet via gprs zodat je bij moet betalen.... ;)

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de krant gelezen: NU bij Belcompany als los toestel voor iets van 270 euro!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Ik vind de toetsenbordverlichting nogal tegenvallen! meer mensen die dit vinden? vooral de 4,5,6 toetsen zijn erg zwak verlicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

jep, toetsenbord verlichting is niet geweldig.

is er iemand die ervaring heeft met mp3's naar de telefoon schrijven via usb?
het lijkt alsof ik nu (transcend 1gb kaartje) 4mb per minuut haal.
Volgens mij kon ik 20mb per minuut halen met het originele 32mb kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje aan het knutselen met die nokia multimedia converter, maar na conversie hebben de kleine files geen geluid, wat doe ik fout ?

Ik zal ook die 3ggp converter eens proberen, maar met bovenstaand proggie moet het toch ook lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 3gpp converter is foutloos, echter die convert alleen, dus geen preview en ook afspelen is een probleem, dat lukt weer wel als ik de file insleep in die nokia multimedia converter > wel geluid/geen beeld.

Ook ff de xilisoft 3gp converter geprobeerd, zelfde verhaal, dr zit een box met playknop maar dat werkt niet, als ik de geconverteerde file in die nokia multimedia converter sleeo, dan heb ik WEL beeld en geluid, beetje omslachtig, maar de beste manier tot nu toe ...

Een all-in-one oplossing moet toch ook bestaan ? Klinkt gek, maar ik heb nog geen foon die e.e.a. ndersteunt wil eerst zien en onderzoeken wat ik kan verwachten namelijk.

Kun je psp files (mp4 based) eigenlijk ook op een telefoon spelen, of moet je die ook weer converten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cryothic schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:41:
jep, toetsenbord verlichting is niet geweldig.

is er iemand die ervaring heeft met mp3's naar de telefoon schrijven via usb?
het lijkt alsof ik nu (transcend 1gb kaartje) 4mb per minuut haal.
Volgens mij kon ik 20mb per minuut halen met het originele 32mb kaartje.
Die toboverlichting vind ik wel meevallen eigelijk. Nog nooit problemen of last van gehad..
En die snelheid ligt aan het kaartje denk ik hoor..ik heb zelf dat SanDisk ding wat bij T-Mobile zat en dat gaat echt wel sneller. Ook zo'n 20 mb per minuut. Hoeveel haalt die als je het kaartje in je card-reader stopt? Of heb je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

ik heb geen card reader.
misschien dat ik komende dagen even langs kan bij iemand.

op de site van de winkel waar ik hem vandaan heb stond read/write 900KB/s / 1600KB/s
Op de site van transcend staat zelfs read/write beide 2MB/sec

En aan de aansluiting kan het niet liggen, aangezien ik naar het telefoongeheugen wel met ongeveer 20mb/min schrijf :\

Dus zoals ik het nu zie, OF het kaartje is rot, OF hij kan niet echt goed met 1gb overweg.
Of zou ik hem soms eerst moeten formateren? Niet zo'n zin in eigenlijk, omdat ik vanmiddag dus 2 uur ben bezig geweest om er 500mb op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:47
Cryothic schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:06:

Nou ik heb al verschillende programma's geprobeerd maar op de 1 of andere manier werken de messengers die ik instaleer niet en op mijn oude 6230 wel. ik had toen ook orange dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
ik heb trouwens 3.23

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

ik heb nog geen messengers geprobeerd, maar ik heb ook 3.23 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de beveiligingdcode is om de fabrieks instellingen terug te zetten?

Ik krijg mijn email niet aan de gang. Ik wordt er helemaal gek van. Ik wil nu dus even helemaal opnieuw beginnen. Bij Telfort kunnen ze mij ook niet helpen. Op mijn 6230 had ik het in 1 minuut aan de gang en nu ben ik er al een maand mee bezig.

Ik krijg die instellingen ook niet binnen enzo van www.bel.nl, http://www.telfort.nl/spot/instellingen/ of nokia

Wie heeft dat wel aan de gang met deze telefoon, een abbo van Telfort en een eigen exchange server? Lijkt wel onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Een vriend van me had het aan de gang, en die haalde het van nokia.com geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nergens een website, speciaal gericht voor het aanbieden van JAR-files voor de 6230i?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:41:
Is er nergens een website, speciaal gericht voor het aanbieden van JAR-files voor de 6230i?
Misschien moet je je vraag iets duidelijker stellen. Bedoel je spellen of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

reiker

dan jij!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu waat het wachtwoord is voor het terugzetten van de fabrieksinstellingen nl: 12345
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de informatie in de topicstart!