Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:11:
[...]
De kwaliteit valt opzich mee. Als je het met 3GP Converter doet is het 15 fps en mono geluid bij mijn weten. Dat lijkt niet denderend..maarja..voor een scherm van 200 bij 200 hoeft het ook niet veel meer te zijn. Ik ben er wel tevreden over in ieder gevan..het enige nadeel vind ik dat je niet kan doorspoelen en dat als je gebeld wordt je weer helemaal overnieuw kan beginnen met kijken.
[...]
Jep dat kan..gewoon via 3GP Converter omzetten (zie SP) en dan op je MMC knallen. Je video player detecteert het filmpje automatisch.
Ik heb dus vannacht een beetje zitten stoeien met dat
3GP_converter progsel, en ik kan melden dat het werkt

.
Gewoon in setup 3GPP + AMR kiezen (niet XviD!), en dan in het progsel zelf kiezen voor QCIF + mono. Vervolgens je .avi erin slepen, en de rest gaat vanzelf

. Alle andere instellingen werken gedeeltelijk of helemaal niet, AAC en XviD (= MPEG4 toch?) worden (nog?) niet ondersteund door de 6230i. Overigens, de 3GPP2 bestanden die het programma genereert, zijn
exact hetzelfde als de 3GPP bestanden, op een header na, die je overigens ook weer weg kunt laten

. Je 6230i speelt ze dan ook af, weliswaar zonder geluid.
Wel heb ik een aantal opmerkingen over dit progsel. Zover ik kan nagaan is het programma niets anders dan een simpel frontendje voor
ffmpeg. Kijk maar eens in het 'Transcoding.ini' bestand, tussen de Japanse ASCII-bagger door

.
Wellicht is het dus mogelijk om zelf via ffmpeg wat betere kwaliteit filmpjes te maken, die toch nog goed worden afgespeeld door de 6230i. Ik zat dan vooral te denken aan het geluid, want dat mono AMR geluid vind ik eerlijk gezegd niet veel soeps. Het progsel codeert met bovenstaande instellingen op de volgende manier:
code:
1
2
| ffmpeg -y -i "<%InputFile%>" -timestamp "<%TimeStamp%>" -bitexact -vcodec mpeg4 -fixaspect -s 176x144 -r 14.985 -b 190 -acodec amr_nb -ac 1 -ar 8000 -ab 12 -f 3gp -muxvb 64 -muxab 32 "<%TemporaryFile%>.3gp
QT3GPPFlatten "<%TemporaryFile%>.3gp" "<%OutputFile%>.3gp" -c QT_3GPP(MobileMP4)_QCIF_AMR.ini |
Wat dat QT3GPPFlatten precies doet weet ik niet. Ik zal er vanavond of later deze week nog eens naar kijken. Maar ik ben niet zo thuis in al die codecs, dus als iemand nog
tips heeft, dan zijn die zeer welkom

.
@ Case-Modderaar, nog een klein vraagje. Jij hebt je software naar 3.30 laten upgraden bij de Nokia Store in R'dam, lees ik in het vorige topic. Heeft jouw foon ook een T-Mobile simlock? En deden ze daar niet moeilijk over bij de Nokia Store? En hebben ze al die T-Mobile-troep ook meteen weggeflasht, of heb je daar niet om gevraagd?