Toon posts:

[6230I Showcase] Rondje gereden

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 112558

Topicstarter
Misschien een beetje rare titel..ik zal hem dan ook nader verklaren:

Ik ging net naar de stuw in Amerongen om foto's te maken voor in het topic over die stuw.
Eenmaal daar aangekomen tot de conclusie gekomen dat je niet dichtbij kunt komen en toen maar besloten om wat foto's te gaan schieten met m'n net nieuwe Nokia 6230i! :)

Dus de titel: 6230i Showcase => ff showen wat die kan
Rondje gereden => ze zijn gemaakt tijdens een rondje rijden

Hier zijn de foto's, graag hoor ik wat jullie ervan vinden, en ook wat jullie denken van de kwaliteit van de 6230i als camera voor huis tuin en keuken (website) foto's. Ik heb ze ge-resized tot de helft van het originele formaat. Nu zijn ze 640*480 en de foto's zijn dus eigelijk 1280*1024..

(ze zijn allemaal onbewerkt..als iemand ze mooier kan maken..feel free to do so! :)

-----------------------------------------------------------
Ik zondagmiddag tijdens een lekker potje ballen meppen op de driving range! (die bal was niet mis..was een oefenslag 8)7 )
http://img174.echo.cx/img174/6966/foto0023iw.jpg

Regenboogje...
http://img174.echo.cx/img174/1604/foto007resize1fo.jpg

Er is zaterdagnacht een dojo bij ons afgebrand..dat kan mooie pics opleveren. Helaas met tegenlicht..
http://img173.echo.cx/img173/7434/foto009resize8rb.jpg

Nog maar eentje..
http://img173.echo.cx/img173/7163/foto010resize6em.jpg

Bord bij de stuw van Amerongen..ik kon er niet door! :( (topic)
http://img173.echo.cx/img173/8526/foto012resize0vj.jpg

Mijn Toyota met het mooie logo!
http://img173.echo.cx/img173/5899/foto014resize6jy.jpg

Dat zijn ze..ben benieuwd..

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 112558 op 23-05-2005 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 07:39
nou, voor een telefoon maakt ie de beste die ik gezien heb.

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
Damm ik wist niet dat die foto's zo goed zijn uit di camera

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 22:55
dat zijn mooie foto's voor een telefoon. daar kan die 7mp samsung telefoon ni tegenop :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok..mooie complimenten voor de camera! Dat viel me zelf ook als heel erg mee!
What about de foto's zelf?

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 112558 op 23-05-2005 21:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De meeste foto's zijn niet goed belicht. Tegenlicht situaties zijn al moeilijk genoeg, dus met alle respect: vermijd deze maar voortaan met je mobiel. De tegenlicht foto's hebben voor mij storend veel last van CA en blown highlights.

De andere foto's hebben eerlijk gezegd niet veel wat ze boven de gemiddelde snapshot uit tilt. Ik weet niet of je er controle over hebt, maar je gebruik van DoF is niet spannend genoeg, alles valt binnen de DoF.

Je compositie is bij de 2 laatste foto's niet al te sterk. Aangezien je achtergrond redelijk scherp is (door grote DoF), moet je of een achtergrond zoeken met een interessant lijnenspel, of juist een effen vlak. Wetende dat je je auto zo op de foto wou hebben, had je hem dus ook zo kunnen neerzetten dat je bij een lage point of view puur de lucht als achtergrond had gehad bijvoorbeeld.

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:29

FaceDown

Storende factor.

Leuk voor een of ander Nokia-topic maar niet geschikt voor fotografie wat mij betreft. Veel te slechte kwaliteit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:26
FaceDown schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:31:
Leuk voor een of ander Nokia-topic maar niet geschikt voor fotografie wat mij betreft. Veel te slechte kwaliteit.
^^ Eensch met. Gooi het anders in de huiskamer. Ik vind FG niet echt geschikt hiervoor.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 20919

Grappig! Toevallig ben ik ook geboren en getogen in Wijk bij Duurstede:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
relonky schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:33:
[...]

^^ Eensch met. Gooi het anders in de huiskamer. Ik vind FG niet echt geschikt hiervoor.
Ok..even verplaatsen!

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 112558 op 23-05-2005 21:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 17:34
Lastig om de kwaliteit van de foto te beoordelen als ze zijn verkleind. Bij verkleining worden storende elementen als CA (nog steeds erg aanwezig bij die twee foto's) of ruis toch verminderd.

Maar goed, de verkleinde foto's zien er in vergelijking met de huidige generatie digitale fotocamera's niet goed uit. Weinig contrast, klein dynamisch bereik, onderbelicht, heel veel chromatische abberratie. In vergelijking met andere telefoontjes is het waarschijnlijk 'geweldig', maar het blijft dus natuurlijk behelpen. Het gaat natuurlijk wel de goede kant op als je het vergelijkt met de vorige generatie telefoons, maar ik ruil er m'n compactcamera (nog) niet voor in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:01

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Ehm nee :) Fotografie gaat over foto's met echte camera's, en ook al valt de kwaliteit van de foto's in de topicstart nog mee, het is niet echt wat hier verwacht wordt ;)

Aangezien je ook geen HK-toegang hebt, en deze in I&T niet thuis hoort, gaat hij dus dicht, jammer maar helaas.

LinkedIn
Twitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee