Heb sinds vandaag 1 GB mmc kaartje van extrememory. In first post van dit topic staat dat hij niet werkt, maar hij werkt bij mij super
. Echt fijn zeg zoveel ruimte , ga hem nu ook als mp3 speler gebruiken. Hoef alleen nog me standard headset te modden. Zodat ik me eigen koptelefoontjes erin kan doen.
Verwijderd
Is het ook zo dat je met de Nokia 6230i bij de sms instellingen kan instellen dat ie herhaaldelijk een sms toon aangeeft? zoals de Samsung ook doet, SGH-E600, E700 etc. dat ie zegmaar om de bepaalde minuut een sms toon laat horen. Vindt ik wel een handige functie, maar als dat er niet opzit is niet erg
zet gewoon een muziekje van een paar minuten als sms-toon. probleem opgelost 
maar die functie die jij bedoelt zit er niet op
maar die functie die jij bedoelt zit er niet op
Verwijderd
Hey mensen ik heb sinds vandaag ook mijn 6230i (had eerst een 6230). Ik heb met pc suite al mijn smsjes enzo over gezet, maar merk nu iets vreemds.. De 6230i klaagt dat mijn inbox vol zit. De 6230 leegde deze automatisch, maar deze functie kan ik nergens vinden op de 6230i.
De 6230 noemt dit: Overschrijven in inbox en overschrijven in verzonden items.
Het is te vinden onder berichten > bericht instellingen > tekstberichten.
Nu is mijn 6230i een T-mobile branded telefoon, dus wie weet ligt het daar aan. Kan iemand met een niet branded mobile dit voor mij nakijken??
Alvast bedankt.
De 6230 noemt dit: Overschrijven in inbox en overschrijven in verzonden items.
Het is te vinden onder berichten > bericht instellingen > tekstberichten.
Nu is mijn 6230i een T-mobile branded telefoon, dus wie weet ligt het daar aan. Kan iemand met een niet branded mobile dit voor mij nakijken??
Alvast bedankt.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:26 ]
is er al bekend wat de officiele verbeteringen zijn bij versie 3.46 ?? ik zag ook in het lijstje voor gereleasde providers dat t-mobile (heb ik) er niet bij stond.
wat is dat voor onzin, updates per provider opleveren ?!
ik heb nu de V3.30 t-mobile erop staan. Kan ik nu gewoon naar het NSP in Rdam lopen en zeggen dat ik de nomale versie van 3.46 erop wil ?
thx in advance !
wat is dat voor onzin, updates per provider opleveren ?!
ik heb nu de V3.30 t-mobile erop staan. Kan ik nu gewoon naar het NSP in Rdam lopen en zeggen dat ik de nomale versie van 3.46 erop wil ?
thx in advance !
Verwijderd
Ik vrees dat dit een telefoon is die bij abonnementen gratis is, en dus los vrij duur. Zit hij nergens in een prepaidpakket? Nee zeker..
nee niet bij prepaid te koop. los is ie 330 geloof ik.
Ik heb m gisteren binnengekregen bij een T-mobile verlenging via GSMweb.nl (iemand nog een PS2 nodig voor een zacht prijsje?mieg_1981 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:15:
nee niet bij prepaid te koop. los is ie 330 geloof ik.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
ze hebben hem bij bcc in een prepaid pakket van t-mobile voor 279euroVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:10:
Ik vrees dat dit een telefoon is die bij abonnementen gratis is, en dus los vrij duur. Zit hij nergens in een prepaidpakket? Nee zeker..
Ik heb zelf een Nokia 6230iVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:35:
Heb sinds vandaag 1 GB mmc kaartje van extrememory. In first post van dit topic staat dat hij niet werkt, maar hij werkt bij mij super. Echt fijn zeg zoveel ruimte , ga hem nu ook als mp3 speler gebruiken. Hoef alleen nog me standard headset te modden. Zodat ik me eigen koptelefoontjes erin kan doen.
Werk het bij mij ook.
En waar kan ik het aanschaffen en hoeveel kost het?
Verwijderd
Ik heb hem gekocht bij Snogard en kost € 54,90.Sulo schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:04:
[...]
Ik heb zelf een Nokia 6230i
Werk het bij mij ook.
En waar kan ik het aanschaffen en hoeveel kost het?
En het werkt super
Ik wil hem wel nemen.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:17:
[...]
Ik heb hem gekocht bij Snogard en kost € 54,90.
En het werkt super
Maar moet het zeker vanuit duitsland bestellen?
Maar voor de Nokia 6230i staat als maximale uitbreiding 512 MB
Weet je zeker dat het wel gaat lukken zonder enige problemen?
En werkt het snel of gaat het traag. De verwerking en het gebruik?
En nog een laatste vraag: Welke past bij de Nokia 6230i want er zijn verschillende soorten zoals de MMC plus, MMC Mobile, MMC mini. Welke moet ik hebben?
Bedankt..
[ Voor 15% gewijzigd door Sulo op 18-09-2005 21:20 ]
Verwijderd
Ik heb MMC plus, het werkt lekker snel moet ik zeggenSulo schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:16:
[...]
Ik wil hem wel nemen.
Maar moet het zeker vanuit duitsland bestellen?
Maar voor de Nokia 6230i staat als maximale uitbreiding 512 MB
Weet je zeker dat het wel gaat lukken zonder enige problemen?
En werkt het snel of gaat het traag. De verwerking en het gebruik?
En nog een laatste vraag: Welke past bij de Nokia 6230i want er zijn verschillende soorten zoals de MMC plus, MMC Mobile, MMC mini. Welke moet ik hebben?
Bedankt..
Weet iemand hoe je die klok op je beginscherm krijgt?
Kan het nergens vinden in de instellingen. Ben al 3x halfuur bezig geweest, ben echt dom volgens mij. Ik had het eerst wel nadat ik batterij eruit haalde, toen moest ik de klok overnieuw instellen en ben ik de klok kwijt.
Als iemand mij kan helpen ben ik hem echt dankbaar.
Ik bedoel niet de klok in je screensaver overigens.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Instellingen --> Tijd en datum --> Klok --> Klok weergeveniCeWiRe schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:44:
Weet iemand hoe je die klok op je beginscherm krijgt?Kan het nergens vinden in de instellingen. Ben al 3x halfuur bezig geweest, ben echt dom volgens mij. Ik had het eerst wel nadat ik batterij eruit haalde, toen moest ik de klok overnieuw instellen en ben ik de klok kwijt.
Pfft, heb er blijkbaar tig keer overheen gekeken. Voel me nu echt een newb
maar bedankt dat was hem.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Heb al een heel tijdje zitten zoeken maar iemand de release notes van 3.46 ? Iemand die hem ff kan "lenen" van zijn werk NSP ?
Ben heel benieuwd of die fout met die oplopende beltoon nu weg is of niet..
Verwijderd
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb hm nog niet.. maar ik zou het jammer vinden als mijn toekomstige nokia daar ook last van zal hebbenstormfly schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:17:
Heb al een heel tijdje zitten zoeken maar iemand de release notes van 3.46 ? Iemand die hem ff kan "lenen" van zijn werk NSP ?
Ik werk bij een NSP en in de service bulletins van Nokia staan deze keer geen veranderingen. Of ze er zijn weet ik niet, maar het staat in ieder geval niet vermeld. Alleen over operators, maar dat is voor jullie niet intressant. Ik ben ook bang dat er geen bulletin meer van komt.
don't worry, be happy...
volgens expansys was het alleen een verbetering tav de carkit...
Verwijderd
Nog ff een vraagje.
Hebben jullie ook allemaal zo last van het feit dat er zoveel vuil achter het schermpje kruipt?
Het is redelijk ambetant dat ik de cover wekelijks moet verwijderen om het scherm zuiver te maken, dat kan toch niet goed zijn voor de foon.
Hebben jullie ook allemaal zo last van het feit dat er zoveel vuil achter het schermpje kruipt?
Het is redelijk ambetant dat ik de cover wekelijks moet verwijderen om het scherm zuiver te maken, dat kan toch niet goed zijn voor de foon.
Verwijderd
Inderdaad, daar heb ik ook last van...wel een minpuntje maar ik ben bang dat we er niks aan kunnen doen..Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:56:
Nog ff een vraagje.
Verwijderd
ik heb even het lokaal service punt gebeld voor een softwareupgrade, dat was geen probleem.
Nu met dat vuil onder het schermpje geval kwam ik ook tot de conclusie dat de cover niet goed sluit, ik dat gezegt. Zij gaan het checken en dan krijg volgens hun gewoon een nieuwe cover. Vandaar de winkel zelf.
Hopelijk kan ik dan een keuze maken tussen wat andere kleuren want ik van dat zwart/zilver combinatie maar wat saai
Nu met dat vuil onder het schermpje geval kwam ik ook tot de conclusie dat de cover niet goed sluit, ik dat gezegt. Zij gaan het checken en dan krijg volgens hun gewoon een nieuwe cover. Vandaar de winkel zelf.
Hopelijk kan ik dan een keuze maken tussen wat andere kleuren want ik van dat zwart/zilver combinatie maar wat saai
Vuil onder de cover heeft elke 6230i dus daar krijg je denk ik geen nieuwe cover voor. Heb er zelf een dun randje van dubbelzijdig kleefband tussen gedaan
Werkt helemaal op heb er nu GEEN stof meer achter.
Heb Nokia een email gestuurd maar die zeggen dat 3.40 de enige en laatste versie is op dit moment voor de 6230i. Dus wat die 3.46 voor iets is ???
Heb Nokia een email gestuurd maar die zeggen dat 3.40 de enige en laatste versie is op dit moment voor de 6230i. Dus wat die 3.46 voor iets is ???
Ik ervaar met firmware 3.40 een beetje een vervelend bugje.
Ik ben momenteel een beetje begonnen met kleine WAP-websites en wil het af en toe ook eens testen op mijn eigen telefoon.
Op een Nokia 3200 ging dat goed, maar op de Nokia 6230i firmware 3.40 gaat het fout: als ik door de pagina "scroll" gaat het te snel. Als ik bijvoorbeeld op 1 keer naar beneden druk gaat de telefoon 2 keer naar beneden. Je moet dus verrekte snel kunnen lezen om alle tekst te kunnen lezen die op de pagina staat. (x)HTML pagina's lijken wel goed te gaan getuige het goed kunnen scrollen over de Vodafone Live! portal.
Het wijzigen van de lettergrootte (extra klein, klein, normaal) helpt ook niets.
Edit:
Weet iemand trouwens wat dat "Visual Radio" precies is? Ik heb het wel even bekeken, maar het lijkt er op dat je dan een of andere dienst moet activeren. De handleiding zegt er ook niet echt veel over vind ik.
Ik ben momenteel een beetje begonnen met kleine WAP-websites en wil het af en toe ook eens testen op mijn eigen telefoon.
Op een Nokia 3200 ging dat goed, maar op de Nokia 6230i firmware 3.40 gaat het fout: als ik door de pagina "scroll" gaat het te snel. Als ik bijvoorbeeld op 1 keer naar beneden druk gaat de telefoon 2 keer naar beneden. Je moet dus verrekte snel kunnen lezen om alle tekst te kunnen lezen die op de pagina staat. (x)HTML pagina's lijken wel goed te gaan getuige het goed kunnen scrollen over de Vodafone Live! portal.
Het wijzigen van de lettergrootte (extra klein, klein, normaal) helpt ook niets.
Edit:
Weet iemand trouwens wat dat "Visual Radio" precies is? Ik heb het wel even bekeken, maar het lijkt er op dat je dan een of andere dienst moet activeren. De handleiding zegt er ook niet echt veel over vind ik.
[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 21-09-2005 19:58 ]
Verwijderd
Dat blijkt dus niet het geval te zijn... Hij is alleen iets sneller gewordenlottumracing schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:51:
[...]
Volgens expansys is het enige verschil dat de carkit problemen zijn verholpen.....
Sneller met wat ? Sneller met de carkit ?Dat blijkt dus niet het geval te zijn... Hij is alleen iets sneller geworden
Het lijkt me zeker sterk dat bij een release wijziging na de . dus van .40 naar .46 er een snelheids verbetering optreed. Meestal is dat als de code geheel opnieuw geschreven wordt maar dan ga je meestal voor de punt een hoger cijfer krijgen.
Maar het blijft speculeren dus we wachten af. 1+1=2 dus omdat er geen release notes komen en omdat Nokia benelux aangeeft dat 3.40 de huidige release is blijkt dat 3.46 alleen een verbetering voor de provider gebonden toestellen geeft.
Ik wacht nog wel even lekker op de volgende
Verwijderd
Bij mij is dat ook, maar ik negeer het gewoon. LBVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:56:
Nog ff een vraagje.
Verwijderd
tiens, ik kan toch upgraden naar 3.46 misschien omdat ik belgië woon. Ik heb thans gewoon een lostoestel gehad.
ff klein vraagje over al die firmwares. Ik had de nokia als eerste geloof ik, en heb nog steeds de 3.23 firmware. Nog niet geupgrade. Ik heb binnenkort carkit, ga ik dan problemen krijgen als ik upgrade dat de telefoon crasht en herstart als ik hem eruithaal met zo'n nieuwe firmware (zoals 3.46 of eerdere), of doet m'n huidige firmware dat sowieso al.
Ik vind het crashen va de telefoon tijdens SMS berichten vervelend, en als er kans is dat die sneller wordt van andere firmware zou wel beter zijn.
Hoe zit het met de service van de verschillende "echte" nokia winkels? Misschien kan een service point me hier wat over vertellen. Het punt hier in de buurt heeft hem eens geprobeerd te upgraden, maar dat lukte niet na 3 kwartier wachten, die man zei (van the phonehouse) dat hun apparatuur het niet kon en dat ik naar een echte nokia winkel moet gaan.
Ik ben daarna naar denhaag geweest (best stukje weg voor mij) en ik daar op zaterdag in die winkel (amper mensen trouwens) vragen of ze hem kunnen upgraden. Kan, maar dat deden ze niet op zaterdag
en je bent als je hem op een andere dag inlevert de telefoon ook 1 dag kwijt
! Ik vroeg waarom ze dat niet meteen konden upgraden, .. gewoon omdat het niet kon.
Eigenlijk ben ik Nokia hierdoor al meer dan zat geworden en koop misschien maar een sonyericson ding, want ik ben hem een beetje zat met dit gedoe. Koop een verrekte telefoon voor 380 euro's, die vervolgens allemaal bugs heeft, en een beetje service geven die nokia stores ook niet (en dan heb ik het over de winkels waar echt _alleen_ nokia wordt verkocht, niet de service-points).
Iemand die hem wil kopen?
Ik zou het iig wel leuk vinden als iemand een punt weet waar ik deze kan laten upgraden, en waar ze het wel doet dat je erop kan wachten
Ik vind het crashen va de telefoon tijdens SMS berichten vervelend, en als er kans is dat die sneller wordt van andere firmware zou wel beter zijn.
Hoe zit het met de service van de verschillende "echte" nokia winkels? Misschien kan een service point me hier wat over vertellen. Het punt hier in de buurt heeft hem eens geprobeerd te upgraden, maar dat lukte niet na 3 kwartier wachten, die man zei (van the phonehouse) dat hun apparatuur het niet kon en dat ik naar een echte nokia winkel moet gaan.
Ik ben daarna naar denhaag geweest (best stukje weg voor mij) en ik daar op zaterdag in die winkel (amper mensen trouwens) vragen of ze hem kunnen upgraden. Kan, maar dat deden ze niet op zaterdag
Eigenlijk ben ik Nokia hierdoor al meer dan zat geworden en koop misschien maar een sonyericson ding, want ik ben hem een beetje zat met dit gedoe. Koop een verrekte telefoon voor 380 euro's, die vervolgens allemaal bugs heeft, en een beetje service geven die nokia stores ook niet (en dan heb ik het over de winkels waar echt _alleen_ nokia wordt verkocht, niet de service-points).
Ik zou het iig wel leuk vinden als iemand een punt weet waar ik deze kan laten upgraden, en waar ze het wel doet dat je erop kan wachten
Wat ik een beetje jammer vind van de theme's die ik tot nu to heb ged/l is dat het "hoofdmenu" zeg maar wel een adere stijl van icoontjes etc krijgt, maar een laag daar verder in (een submenu) heb je weer de standaard icoontjes etc en is de theme niet meer van toepassing. Of moet ik ergens een optie aanvinken waarmee dat wel werkt (kan ik me niet voorstellen)
Iemand bekend met een plek waar je theme's kan halen die wel de hele menustructuur een aanpast uiterlijk geven en dus over de gehele menu's doorgevoerd zijn?
daarnaast wil ik ook mn firmware upgraden, op schiphol zit een nokia shop toch?
Iemand bekend met een plek waar je theme's kan halen die wel de hele menustructuur een aanpast uiterlijk geven en dus over de gehele menu's doorgevoerd zijn?
daarnaast wil ik ook mn firmware upgraden, op schiphol zit een nokia shop toch?
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Ik kan sinds vanmiddag melden dat een Vivanco 256MB MMC kaartje ook werkt in de Nokia 6230i. Misschien dat iemand de TS kan updaten met deze informatie.
Ik denk dat die plek niet bestaat. Met de nokia editor kan je in elk geval niet deze iconen aanpassen, dus ik denk niet dat het mogelijk is.NiTiN schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:47:
Ik heb vandaag mijn 6230i binnen gekregen maar wat mij meteen opviel is dat er een E+ plus.de thema opzit (terwijl ik hem heb gekocht als zijn simlockvrij zonder provider shit erop).
Hoe reset ik dit naar standaard nokia gebeuren ? met alleen theme veranderen ben ik er niet.
Ook heb ik netjes een backup gemaakt van mijn oude Nokia 6310 maar de nieuwe nokia suite zegt doodleuk dat ie geen backup vind in de directory waar de file (6310.nfb) dus wel degelijk staat.
Er staat trouwens firmware 3.30 op is het aan te raden te upgraden bij een service punt ?
Hoe reset ik dit naar standaard nokia gebeuren ? met alleen theme veranderen ben ik er niet.
Ook heb ik netjes een backup gemaakt van mijn oude Nokia 6310 maar de nieuwe nokia suite zegt doodleuk dat ie geen backup vind in de directory waar de file (6310.nfb) dus wel degelijk staat.
Er staat trouwens firmware 3.30 op is het aan te raden te upgraden bij een service punt ?
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Ik had die firmware 3.23 ook. Nu heb ik al een tijdje 3.30 erop staan en die heeft ook nog steeds het probleem met de carkit.pierre-oord schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:55:
ff klein vraagje over al die firmwares. Ik had de nokia als eerste geloof ik, en heb nog steeds de 3.23 firmware. Nog niet geupgrade. Ik heb binnenkort carkit, ga ik dan problemen krijgen als ik upgrade dat de telefoon crasht en herstart als ik hem eruithaal met zo'n nieuwe firmware (zoals 3.46 of eerdere), of doet m'n huidige firmware dat sowieso al.
Ik ben daarna naar denhaag geweest (best stukje weg voor mij) en ik daar op zaterdag in die winkel (amper mensen trouwens) vragen of ze hem kunnen upgraden. Kan, maar dat deden ze niet op zaterdagen je bent als je hem op een andere dag inlevert de telefoon ook 1 dag kwijt
! Ik vroeg waarom ze dat niet meteen konden upgraden, .. gewoon omdat het niet kon.
Verders heb ik er geen problemen mee. Dat van dat SMS-verhaal komt mij niet bekend voor. Of ik sms daarvoor te weinig (valt ook wel mee geloof ik).
Ik heb trouwens mijn telefoon bij een Nokia Service Point laten opwaarderen en ik geloof dat dat een minuut of 10 wachten was. Kon hem daarna zo weer meenemen. Niks aan het handje.
Je bent wel al je data kwijt moet je rekening mee houden. Maar dat kun je eventueel backuppen op je pc.
Verwijderd
Zelfs als je een 6230 hebt, kan je via de backup functie niet de gegevens over zetten op de 6230i.SteveV schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:32:
Ik heb vandaag mijn 6230i binnen gekregen maar wat mij meteen opviel is dat er een E+ plus.de thema opzit (terwijl ik hem heb gekocht als zijn simlockvrij zonder provider shit erop).
Verwijderd
Ik weet niet waar je dat op baseerd, maar ik heb gewoon al mijn contacten, smsjes enz.. overgezet van mijn 6230 naar mijn 6230i. Dat alles met behulp van nokia pc suite.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:38:
[...]
Zelfs als je een 6230 hebt, kan je via de backup functie niet de gegevens over zetten op de 6230i.
Hoe heb je dat precies gedaan? Ik probeerde alle gegevens uit mijn 7250i over te zetten maar dat lukt me niet. Kopiëren van contacten via de sim kaart is ook niet alles aangezien meerdere nummers per contact niet goed over komt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:22:
[...]
Ik weet niet waar je dat op baseerd, maar ik heb gewoon al mijn contacten, smsjes enz.. overgezet van mijn 6230 naar mijn 6230i. Dat alles met behulp van nokia pc suite.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Zoals gezegd met nokia pc suite (versie 6.41.6) in het hoofdschem kies je: 'Backup and Restore'
Ik kreeg toen het programma Nokia content Copier. Daar heb je vier keuzes:
Make a backup of the phone
Restore a backup of the phone
Maar ook:
Transfer contents from the phone to a pc
Transfer contents from the pc to a phone
Met behulp van die laatste 2 en een laptop met Ir poort heb ik alle gegevens over gezet. Werkte prima, alleen moest ik wel alle instellingen nog nalopen, die werden niet goed overgezet.
Maar zoals gezegd, berichten, foto's, contacten, enz.. zette het programma perfect over.
Maar ook:
Met behulp van die laatste 2 en een laptop met Ir poort heb ik alle gegevens over gezet. Werkte prima, alleen moest ik wel alle instellingen nog nalopen, die werden niet goed overgezet.
Maar zoals gezegd, berichten, foto's, contacten, enz.. zette het programma perfect over.
Verwijderd
Ik had de backup-functie gebruikt en niet de transfer-functie.. Daar baseer ik dan dus ook mijn mening op.
Verwijderd
ik heb iets raars met mijn telefoon,. gister begon ie raar te ruisen,. en nu doet de radio niets meer.. dus als je die selecteerd gebeurt er niets en de batterij is binnen een dagje leeg,..
Electropanic: misscien is je hoofdtelefoon-snoer watbeschadigd door veel knikken oid?
En de batterij binnen een dag leeg: luister je erg veel muziek? Of maak je veel gebruik van bluetooth?
Dit laatste maakt de batterij van mij Nokia 6230i ook relatief snel leeg.
En de batterij binnen een dag leeg: luister je erg veel muziek? Of maak je veel gebruik van bluetooth?
Dit laatste maakt de batterij van mij Nokia 6230i ook relatief snel leeg.
Vreemd met de laatste versie van pc suite krijg ik dan alleen foto's e.d. over. Geen contacts. Straks maar weer even klooien, het moet toch kunnen zou je denken.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:53:
Zoals gezegd met nokia pc suite (versie 6.41.6) in het hoofdschem kies je: 'Backup and Restore'
Maar ook:
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hallo mensen ik heb een maandje een nokia 6230i en ik ben er uiteraard erg blij mee, tot op het moment dat ik een bluetooth aanschafte de nokia HDW-3 het ging allemaal in eerste instantie erg goed want alles was perfect maar ineens kreeg ik problemen met de batterij want ik laade hem op en aan het eind van de dag was ie leeg en zo vaak op de dag gebruik ik de HDW-3 niet, alleen maar in de auto en dan zet ik de activatie ook uit in me telefoon. verders kreeg ik het probleem dat ik mijn bluetooth niet uit kon doen in me telefoon of soms ging ie vanzelf uit en weer opnieuw aan, dus ik afgelopen vrijdag naar de Nokia service center in utrecht gegaan en zij vertelden mij dat ik oude software erop had zitten dus ik kon blijven wachten zodat ie ge updated werd (kostenloos) maar ze vertelde mij erbij dat de gegevens verloren gaan van telefoon en sim kaart, maar van de memory kaart niet want die hebben ze niet nodig,
nou dit was ik 15 minuten gebeurd ik kreeg me toestel met de update V 03.46 12 Aug - 05 dit allemaal prachtig (heb er geen verstand van) zij vertelde mij dat alle problemen opgelost zijn ook kwa batterij , ik plaatste de memory card erin en deed hem aan .... nou zag er goed uit tot op het moment ik naar mijn memory card ging kijken en die weigerd hij te openen want ik moet ineens een wachtwoord in typen en ik heb nooit een wachtwoord aangemaakt de adviseur ging diverse mensen bellen om dit probleem op te lossen maar tevergeefs ze weten het allemaal niet.
ik vraag dan ook aan jullie of jullie misschien dit probleem weten en een oplossing ervoor hebben?
ik heb zelf een Data kabel op USB.
ik hoor graag wat van jullie
Bedankt.
nou dit was ik 15 minuten gebeurd ik kreeg me toestel met de update V 03.46 12 Aug - 05 dit allemaal prachtig (heb er geen verstand van) zij vertelde mij dat alle problemen opgelost zijn ook kwa batterij , ik plaatste de memory card erin en deed hem aan .... nou zag er goed uit tot op het moment ik naar mijn memory card ging kijken en die weigerd hij te openen want ik moet ineens een wachtwoord in typen en ik heb nooit een wachtwoord aangemaakt de adviseur ging diverse mensen bellen om dit probleem op te lossen maar tevergeefs ze weten het allemaal niet.
ik vraag dan ook aan jullie of jullie misschien dit probleem weten en een oplossing ervoor hebben?
Bedankt.
Droom over morgen' en Leef vandaag!
Je kunt een wachtwoord op je kaartje zetten. Ergens met google heb ik geloof ik links gezien om dat er weer af te halen. Ik kon een kaartje een keer niet lezen in een PC, begreep er neits van, ik googlen leek het een wachtwoord probleem. Ik zo tegen eigenaar "kan je iets van een wachtwoord herinneren" en ja, toen was het snel opgelost.Nikegosur schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:07:
Hallo mensen ik heb een maandje een nokia 6230i en ik ben er uiteraard erg blij mee, tot op het moment dat ik een bluetooth aanschafte de nokia HDW-3 het ging allemaal in eerste instantie erg goed want alles was perfect maar ineens kreeg ik problemen met de batterij want ik laade hem op en aan het eind van de dag was ie leeg en zo vaak op de dag gebruik ik de HDW-3 niet, alleen maar in de auto en dan zet ik de activatie ook uit in me telefoon. verders kreeg ik het probleem dat ik mijn bluetooth niet uit kon doen in me telefoon of soms ging ie vanzelf uit en weer opnieuw aan, dus ik afgelopen vrijdag naar de Nokia service center in utrecht gegaan en zij vertelden mij dat ik oude software erop had zitten dus ik kon blijven wachten zodat ie ge updated werd (kostenloos) maar ze vertelde mij erbij dat de gegevens verloren gaan van telefoon en sim kaart, maar van de memory kaart niet want die hebben ze niet nodig,
Bedankt.
Is het iemand gelukt om contactgroepen aan je favouriten toe te voegen? Ik gebruik mijn phone zowel zakelijk als prive en wil de bellers in groepen indelen. Maar als je dan namen kiest staat nog steeds alles door elkaar!
Quod licet lovi, non licet bovi
ik heb al sinds 2 maandne een 6230i maar ik heb bij mijn sneltoetsen per ongeluk gallery weg gehaalt dus ik ga deze weer terug zetten . zie ik hem nergens meer staan
weet iemand hoe je deze weer terug kan zetten ?
ps: ik heb versie 3.23
[ Voor 6% gewijzigd door Sc0tTy op 26-09-2005 09:45 ]
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Druk op je favouriten toets - dan opties - selectie opties -> nu krijg je een lijst en kan je galerij weer aanvinken
Sc0tTy schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:41:
ik heb al sinds 2 maandne een 6230i maar ik heb bij mijn sneltoetsen per ongeluk gallery weg gehaalt dus ik ga deze weer terug zetten . zie ik hem nergens meer staan![]()
jah dit wist ik al , maar ik kan em nu nogsteeds niet op mijn navigatie toets binden hij stond hier wel opMrDry schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:33:
Druk op je favouriten toets - dan opties - selectie opties -> nu krijg je een lijst en kan je galerij weer aanvinken
[...]
Wanneer crasht die eigenlijk? want ik heb gisteren m'n telefoon in m'n pa's carkit gedaan en daarna weer eruit gehaald, en hij is niet gecrashedmegaleo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:22:
[...]
Ik had die firmware 3.23 ook. Nu heb ik al een tijdje 3.30 erop staan en die heeft ook nog steeds het probleem met de carkit.
Verders heb ik er geen problemen mee. Dat van dat SMS-verhaal komt mij niet bekend voor. Of ik sms daarvoor te weinig (valt ook wel mee geloof ik).
Ik heb trouwens mijn telefoon bij een Nokia Service Point laten opwaarderen en ik geloof dat dat een minuut of 10 wachten was. Kon hem daarna zo weer meenemen. Niks aan het handje.
Je bent wel al je data kwijt moet je rekening mee houden. Maar dat kun je eventueel backuppen op je pc.
Ik heb er nooit een wachtwoord opgezet dus dit vindt ik dan ook erg vreemd en als ik mijn toestel aan zet dan vraag hij niet meer om een pincode want dat heb ik ook uitgezet, en de standaard code 00000 of 12345 werkt ook niet en op google kan ik het niet vinden.pierre-oord schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:42:
[...]
Je kunt een wachtwoord op je kaartje zetten. Ergens met google heb ik geloof ik links gezien om dat er weer af te halen. Ik kon een kaartje een keer niet lezen in een PC, begreep er neits van, ik googlen leek het een wachtwoord probleem. Ik zo tegen eigenaar "kan je iets van een wachtwoord herinneren" en ja, toen was het snel opgelost.
Droom over morgen' en Leef vandaag!
Verwijderd
Menu > 4 > 6 > 2.. Hier kan je de functies van je navigatietoetsen wijzigen.Sc0tTy schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:40:
[...]
jah dit wist ik al , maar ik kan em nu nogsteeds niet op mijn navigatie toets binden hij stond hier wel op
.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:38:
[...]
Menu > 4 > 6 > 2.. Hier kan je de functies van je navigatietoetsen wijzigen.
jah dat weet ik , daar heb ik em ook gewijzigt , maar als ik hem terug wil zetten staat gallery er niet meer in , dat is et em nouw juist
Verwijderd
Ik heb V3.40 en daar staat ie wel gewoon tussen. Welk versie heb jij?Sc0tTy schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:50:
[...]jah dat weet ik , daar heb ik em ook gewijzigt , maar als ik hem terug wil zetten staat gallery er niet meer in , dat is et em nouw juist
v3.23 , dan zal ik maar is gaan upgradem , ik in het TS alleen 3.30 , waar staat de changelog van 3.40?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:03:
[...]
Ik heb V3.40 en daar staat ie wel gewoon tussen. Welk versie heb jij?
edit : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23819269 daar staatie , alleen ziek nergens dat van gallary staan
[ Voor 37% gewijzigd door Sc0tTy op 26-09-2005 13:41 ]
Ik heb ook 3.23
En ik heb ook geen Gallery voor m'n sneltoets in de keuze lijst.
ook niet toen je em koht ? ik had dat wel , vreselijk handig maar kwouw em op nav-beneden ipv nav-rechts maar toen konk em nie meer vindenCryothic schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:26:
Ik heb ook 3.23
druk 2x op OK in je zit ook in de galerij. dus zo erg ist nie
jah maar dat is anders nog altijd minder snel dan 1x naar benee-RazieL- schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:48:
druk 2x op OK in je zit ook in de galerij. dus zo erg ist nie
Toen waarschijnlijk wel, dat weet ik niet.Sc0tTy schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:34:
[...]
ook niet toen je em koht ? ik had dat wel , vreselijk handig maar kwouw em op nav-beneden ipv nav-rechts maar toen konk em nie meer vinden
Ik heb volgens mij alleen pijl-beneden aangepast, en op mp3 speler gezet
Binnen een halve minuut nadat ik hem eruit heb gehaald.pierre-oord schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:46:
[...]
Wanneer crasht die eigenlijk? want ik heb gisteren m'n telefoon in m'n pa's carkit gedaan en daarna weer eruit gehaald, en hij is niet gecrashed( 3.23)
Dan komt de tijd in beeld te staan en dan doet ie verder niks meer. Alleen uitzetten werkt nog wel.
En daarna natuurlijk weer aanzetten. Dan is er niks meer aan de hand.
Bij een vriendin van me is het zo dat als ze hem aan de lader (220) hangt en hem er daarna afhaalt dat ie ook crashed. Heb je daar ook geen last van?
Ik heb uiteindelijk toch de WIDCOMM Bluetooth drivers geïnstalleerd gekregen op Windows XP Service Pack 2 met behulp van de uitleg op deze pagina:
http://www.geekzone.co.nz...sp?ForumId=8&TopicId=2200
Vervolgens heb ik Puppetmaster geïnstalleerd en in tegenstelling tot het gebruik van Puppetmaster bij de Microsoft Bluetooth drivers werkt Pupetmaster nu wel.
Ik vind het een zeer handig programmaatje en zou best die $20 er voor willen betalen, ware het niet dat ik geen creditcard bezit. Ik heb al een e-mailtje naar de maker gestuurd of er andere betaalopties zijn. Misschien via een internationale bankoverschrijving (geen idee hoe dat exact werkt).
Heeft iemand hier toevallig ervaring met internationale bankoverschrijvingen zonder creditcard? Of weet iemand misschien een geschikte oplossing voor mij?
Edit:
Het lijkt er op dat vrienden van mijn ouders me uit de brand kunnen helpen. Zij beschikken over een creditcard en zouden aanstaande zaterdag sowieso al op visite komen.
http://www.geekzone.co.nz...sp?ForumId=8&TopicId=2200
Vervolgens heb ik Puppetmaster geïnstalleerd en in tegenstelling tot het gebruik van Puppetmaster bij de Microsoft Bluetooth drivers werkt Pupetmaster nu wel.
Ik vind het een zeer handig programmaatje en zou best die $20 er voor willen betalen, ware het niet dat ik geen creditcard bezit. Ik heb al een e-mailtje naar de maker gestuurd of er andere betaalopties zijn. Misschien via een internationale bankoverschrijving (geen idee hoe dat exact werkt).
Heeft iemand hier toevallig ervaring met internationale bankoverschrijvingen zonder creditcard? Of weet iemand misschien een geschikte oplossing voor mij?
Edit:
Het lijkt er op dat vrienden van mijn ouders me uit de brand kunnen helpen. Zij beschikken over een creditcard en zouden aanstaande zaterdag sowieso al op visite komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 26-09-2005 19:43 ]
Even een kleine update: sinds 9 september heb ik versie 3.46
Sinds die tijd zijn mij 2 dingen opgevallen:
1) GEEN ENKELE crash meer (en ik gebruik dagelijks een carkit)
2) Bij foto's heb ik onder "opties" niet meer de mogelijkheid om de foto te versturen (met bijv. Bluetooth of IR)
Verder geen verschil kunnen ontdekken en mijn eerste puntje is mij het 2e puntje wel waard !!!!!
Sinds die tijd zijn mij 2 dingen opgevallen:
1) GEEN ENKELE crash meer (en ik gebruik dagelijks een carkit)
2) Bij foto's heb ik onder "opties" niet meer de mogelijkheid om de foto te versturen (met bijv. Bluetooth of IR)
Verder geen verschil kunnen ontdekken en mijn eerste puntje is mij het 2e puntje wel waard !!!!!
Met name punt 2 is dan weer erg jammer. Het is soms een best handige functie.
Waarom zullen ze dat er uit gehaald hebben?
Waarom zullen ze dat er uit gehaald hebben?
Verwijderd
ff een vraagje over sms (ja alweer ik weet het) 
In mijn vorige tel. Samsung E600 heb ik in mijn sms geheugen staan:
Inbox: 46
Outbox (verzonden berichten): 10
Als ik mijn SIM-kaart in mijn Nokia stop.. dan zie ik de helft van mijn smsjes niet in mijn Nokia.. ik zie er maar stuk of 12 in mijn inbox.. en verzonden berichten: 5
want vol is ie niet..
Hoe kan dat??
In mijn vorige tel. Samsung E600 heb ik in mijn sms geheugen staan:
Inbox: 46
Outbox (verzonden berichten): 10
Als ik mijn SIM-kaart in mijn Nokia stop.. dan zie ik de helft van mijn smsjes niet in mijn Nokia.. ik zie er maar stuk of 12 in mijn inbox.. en verzonden berichten: 5
want vol is ie niet..
Hoe kan dat??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 16:32 ]
Misschien sloeg je Samsung niet alle sms'jes op de simkaart op?
Verwijderd
Kan iemand anders met 3.46 dit bevestigen?? Ik verstuur namelijk vaak foto's en video´s met bluetooth en zou t jammer vinden als t echt niet kon. Ik wil binnenkort een nieuwe firmware er op laten zetten namelijk.HaZee schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:07:
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 21:05 ]
Verwijderd
Deels op de simkaart deels in tel. op sim. kunnen er 15, en op telefoon (samsung) 200Cryothic schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:00:
Misschien sloeg je Samsung niet alle sms'jes op de simkaart op?
Wellicht al tig keer voorbij gekomen, maar ik wil met mijn 6230i kunnen communiceren via blue tooth. Ik zat eerst aan een PCI-e kaartje te denken, maar toen zag ik dit. Wat denken jullie, wat is het makkelijkste, beste, betrouwbaarste en bovendien goedkoop?
Graag jullie aanbevelingen
De Sitecom Bluetooth USB adapter Class 1 is €29,95 bij Dynabyte te koop meen ik me zo uit mijn hoofd te herinneren.
Die heb ik althans daar gekocht. Werkt bij mij zeer goed, kan meerdere bluetooth apparaten met gemak tegelijk aan en als je meerdere Bluetooth Class 1 apparaten hebt zou je 100 meter afstand moeten kunnen halen.
Voor mijn vader had ik er eentje van Sweex gehaald. Exact de zelfde drivers en functionaliteiten als mijn Sitecom Bluetooth adapter, maar dan veel kleiner en iets goedkoper (rond de €25,= dacht ik bij de MediaMarkt). Ook die werkt behoorlijk goed.
Ik heb het idee dat USB Bluetooth adapters over het algemeen beter ondersteund worden. Ik geloof te hebben gelezen dat Puppetmaster (zie startpost, erg handig programmaatje overigens) alleen werkt met laptops reeds voorzien van ingebouwde bluetooth en USB Bluetooth adapters.
Al met al denk ik dat je beter een USB Bluetooth adapter kunt halen.
Van MSI USB producten lees ik overigens wel eens dat die niet altijd goed ondersteund worden in Windows XP, dus die zou ik persoonlijk niet kiezen. Zoals je in de alinea's hier boven kunt lezen doet een B-merk het ook erg goed.
Die heb ik althans daar gekocht. Werkt bij mij zeer goed, kan meerdere bluetooth apparaten met gemak tegelijk aan en als je meerdere Bluetooth Class 1 apparaten hebt zou je 100 meter afstand moeten kunnen halen.
Voor mijn vader had ik er eentje van Sweex gehaald. Exact de zelfde drivers en functionaliteiten als mijn Sitecom Bluetooth adapter, maar dan veel kleiner en iets goedkoper (rond de €25,= dacht ik bij de MediaMarkt). Ook die werkt behoorlijk goed.
Ik heb het idee dat USB Bluetooth adapters over het algemeen beter ondersteund worden. Ik geloof te hebben gelezen dat Puppetmaster (zie startpost, erg handig programmaatje overigens) alleen werkt met laptops reeds voorzien van ingebouwde bluetooth en USB Bluetooth adapters.
Al met al denk ik dat je beter een USB Bluetooth adapter kunt halen.
Van MSI USB producten lees ik overigens wel eens dat die niet altijd goed ondersteund worden in Windows XP, dus die zou ik persoonlijk niet kiezen. Zoals je in de alinea's hier boven kunt lezen doet een B-merk het ook erg goed.
mij idem....ik krijg ontzettend veel via BT van vrienden....audioclips..videos...fotos...dan neem ik het crashen tijdens het typen van een sms wel voor lief....Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:03:
[...]
Kan iemand anders met 3.46 dit bevestigen?? Ik verstuur namelijk vaak foto's en video´s met bluetooth en zou t jammer vinden als t echt niet kon. Ik wil binnenkort een nieuwe firmware er op laten zetten namelijk.
The phonehouse verkoopt die sitecom dongle voor 25,= in combinatie met de 6230i. Zal wel goed moeten werken dus. Kijk maar eens in de pricwatch....hij is nog veel goedkoper te krijgen.Dispenzer schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:42:
Wellicht al tig keer voorbij gekomen, maar ik wil met mijn 6230i kunnen communiceren via blue tooth. Ik zat eerst aan een PCI-e kaartje te denken, maar toen zag ik dit. Wat denken jullie, wat is het makkelijkste, beste, betrouwbaarste en bovendien goedkoop?
Ik heb sinds gisteren ook een carkit aan de 6230i hangen en na het uit de carkit halen was idd het beeldscherm zwart. Op het moment dat ik de "power" knop indrukte sprong ie meteen aan alsof het een soort stand by was. software 3.40.
Gelukkig kan ik de carkit ook via bluetooth gebruiken en dat zijn er geen problemen.
Gelukkig kan ik de carkit ook via bluetooth gebruiken en dat zijn er geen problemen.
Verwijderd
Weet iemand of er misschien een betere media speler voor de 6230i beschikbaar is? Ik mis namelijk vele functionaliteiten. Nu zijn mijn nummer bijvoorbeeld automatisch gesorteerd op de datum dat ik ze op mijn telefoon heb gezet, wat ik vrij irritant vind. Zelf playlisten maken(op de telefoon) lijkt me ook wel handig.
Weet iemand of er andere java mediaplayers te downloaden zijn voor deze telefoon?
Weet iemand of er andere java mediaplayers te downloaden zijn voor deze telefoon?
Zelf playlisten maken kan gewoon. Een link naar een tutorial daar voor staat in de topicstart.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:06:
Weet iemand of er misschien een betere media speler voor de 6230i beschikbaar is? Ik mis namelijk vele functionaliteiten. Nu zijn mijn nummer bijvoorbeeld automatisch gesorteerd op de datum dat ik ze op mijn telefoon heb gezet, wat ik vrij irritant vind. Zelf playlisten maken(op de telefoon) lijkt me ook wel handig.
Jammer genoeg houdt de telefoon de afspeellijst niet vast waardoor je elke keer dat je de telefoon opnieuw hebt aangezet de aangepaste afspeellijst opnieuw moet selecteren. Nouja, het is jammer, maar heel erg vind ik het ook niet.
Verder mis ik ook wel een paaropties in die muziekspeler zoals terugspoelen in het nummer en het vooruitspoelen in het nummer.
Edit:
Ik heb de exacte link van die tutorial even opgezocht:
http://users.skynet.be/yozy/6230i/6230i-1.htm
[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 28-09-2005 11:16 ]
photo caller
Hoe stel ik in dat op de gsm de foto wordt afgebeeld,
als een bekende uit de telefoonlijst belt.
Een afbeelding toevoegen op div formaten
geeft geen foto als er gebeld wordt

in principe werkt dit bij alle nokia telefoons met camera hetzelfde, je selecteerd een persoon uit je telefoonlijst --> opties --> afbeelding toevoegen --> en dan je afbeelding toevoegen, dit moet werken...werkt hier namelijk ookREPLAY schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:23:
photo caller![]()
Wabbawabbawabbawabba
En anders maak je met je camera een "pasfoto" en stel je die in. Een "pasfoto" zou al helemaal wel moeten werken.
Verwijderd
Dat het kon via je eigen pc wist ik al(pls werken volgens mij ook), maar ik wil juist een mediaplayer met meer functionaliteit. Is die niet ergens te downloaden of ben je gebonden aan die van nokia?JeroenM_tbs schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:16:
[...]
Zelf playlisten maken kan gewoon. Een link naar een tutorial daar voor staat in de topicstart.
Jammer genoeg houdt de telefoon de afspeellijst niet vast waardoor je elke keer dat je de telefoon opnieuw hebt aangezet de aangepaste afspeellijst opnieuw moet selecteren. Nouja, het is jammer, maar heel erg vind ik het ook niet.
Verder mis ik ook wel een paaropties in die muziekspeler zoals terugspoelen in het nummer en het vooruitspoelen in het nummer.
Edit:
Ik heb de exacte link van die tutorial even opgezocht:
http://users.skynet.be/yozy/6230i/6230i-1.htm
yep, werkt nu wel thnxKatirZan schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:29:
[...]
in principe werkt dit bij alle nokia telefoons met camera hetzelfde, je selecteerd een persoon uit je telefoonlijst --> opties --> afbeelding toevoegen --> en dan je afbeelding toevoegen, dit moet werken...werkt hier namelijk ook
wel een klein fotootje geeft hij weer

oopsREPLAY schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:38:
[...]
yep, werkt nu wel thnx
[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 28-09-2005 11:52 ]
Toch nog een specifieke vraag aan de 6230i bezitters:
Ik heb het lijstje gevonden met de 'goede' en 'slechte' MMC kaartjes maar vraag mij af waarom (terwijl nokia zegt dat dit niet kan) er toch kaartjes van 1GB bij staan. Zijn er gebruikers hierzo die er een 1 GB kaartje in hebben zitten en hoe werkt dit?!
(edit: en ik vraag me ook af waarom de KINGSTON 256 bij zovel de goede als de slechte mmc-cards staat, even veranderen in eerste topic)
Alvast bedankt van een bijna medegebruiker (nog 3 werkdagen wachten
)
Ik heb het lijstje gevonden met de 'goede' en 'slechte' MMC kaartjes maar vraag mij af waarom (terwijl nokia zegt dat dit niet kan) er toch kaartjes van 1GB bij staan. Zijn er gebruikers hierzo die er een 1 GB kaartje in hebben zitten en hoe werkt dit?!
(edit: en ik vraag me ook af waarom de KINGSTON 256 bij zovel de goede als de slechte mmc-cards staat, even veranderen in eerste topic)
Alvast bedankt van een bijna medegebruiker (nog 3 werkdagen wachten
[ Voor 19% gewijzigd door Djensen35 op 28-09-2005 12:59 ]
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
Ik heb een BIOS in een oude PC zitten die harde schijven groter dan 32GB niet aan kan.
Maxtor levert allerlei harde schijven groter dan die 32GB en met een tooltje zodat je hun schijven wel kunt gebruiken.
Dat iets volgens de handleiding dus een limiet heeft wil niet altijd zeggen dat alles boven die limiet echt niet werkt. Het lijkt mij dat ze alleen geen garanties kunnen geven over een goede werking met 1GB geheugenkaarten. Ze geven dus 512MB als limiet aan om dat soort garantieclaims te voorkomen.
Maxtor levert allerlei harde schijven groter dan die 32GB en met een tooltje zodat je hun schijven wel kunt gebruiken.
Dat iets volgens de handleiding dus een limiet heeft wil niet altijd zeggen dat alles boven die limiet echt niet werkt. Het lijkt mij dat ze alleen geen garanties kunnen geven over een goede werking met 1GB geheugenkaarten. Ze geven dus 512MB als limiet aan om dat soort garantieclaims te voorkomen.
Vind ik ook...is zeker niks aan te doen? Er is op het fototje nauwelijks te zien wie het is.....REPLAY schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:38:
[...]
yep, werkt nu wel thnx
Verwijderd
ik heb een 1gb van traxdata zitten, gebruikte die vroeger in de 6230, en nu in de i.
geen enkel probleem, en te koop op www.opusshop.nl
geen enkel probleem, en te koop op www.opusshop.nl
Verwijderd
Misschien al tig keer langs geweest hoor, maar hoe werkt dat Nokia PC Suite precies?
via bluetooth? want mijn laptop heeft geen bluetooth, en ook geen infrarood
, ik had dat programma gedownload.. ja verder kwam ik niet omdat je je nokia moet laten verbinden..
want ik wil graag wat mp3's erop zetten
greetz
via bluetooth? want mijn laptop heeft geen bluetooth, en ook geen infrarood
want ik wil graag wat mp3's erop zetten
greetz
Het kan volgens de Nokia PC suite op mijn notebook op deze manieren (althans met een Nokia 6230i):
- Bluetooth:
Zowel met de native ondersteuning in Windows XP SP2 als met de meegeleverdse drivers van je bluetooth adapter. Bluetooth heeft as groot voordele dat het geen "zichtverbinding" nodig heeft, maar met radiogolven werkt. Hier door maakt het niet uit waar je je telefoon ten opzicht evn je PC neerlegt, zo lang het maar binnen een straal van 10 meter (class 2) of 100 meter ligt (class 1). De meeste telefoon met bluetooth beschikken slechts over class 2. - Infrarood:
Is een zichtverbinding, je moet dus het infraroodoog van je telefoon goed gericht houden op de infrarrood oog van je infrarood adapter. Ik heb zelf een USB infrarood adapter en ondanks dat het goed werkte voor mijn Nokia 3200 vond ik het toch niet plezierig werken. Dit laatste vooral vanwege het feit dat je telefoon nogal exact moet richten op je infrarrood adapter. - Seriële kabel:
Geen ervaring mee en lijkt mij ook tamelijk traag. De Nokia PC suite geeft aan dat dat de modellen DKU-5 en CA-42 mogen zijn). - USB:
Geen ervaring mee, lijkt mij opzich een redelijk goede manier voor gegevens uitwisseling met je telefoon. Volgens de Nokia PC suite mote je model DKU-2 gebruiken.
Verwijderd
Moet ik dan zo'n BlueTooth USB-stick ofzo kopen?JeroenM_tbs schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:21:
Het kan volgens de Nokia PC suite op mijn notebook op deze manieren (althans met een Nokia 6230i):
[list]• Bluetooth:
Zowel met de native ondersteuning in Windows XP SP2 als met de meegeleverdse drivers van je bluetooth adapter. Bluetooth heeft as groot voordele dat het geen "zichtverbinding" nodig heeft, maar met radiogolven werkt. Hier door maakt het niet uit waar je je telefoon ten opzicht evn je PC neerlegt, zo lang het maar binnen een straal van 10 meter (class 2) of 100 meter ligt (class 1). De meeste telefoon met bluetooth beschikken slechts over class 2.
Aangezien het zoeken bij mij foutmeldingen oplevert, nog maar eens een sms-vraag:
Ik bewaar best wel veel smsjes en nu is mijn geheugen (bijna) vol. In Berichten kun je onder Mijn Mappen een map aanmaken en daar smsjes in opslaan.
Maakt deze map dan gebruik van het geheugen op mijn MMC kaart?
Oftewel, werkt het als ik een andere MMC kaart met meer geheugen in mijn 6230i stop, waardoor ik meer smsjes kan bewaren door ze te verplaatsen. Klopt dit?
Ik bewaar best wel veel smsjes en nu is mijn geheugen (bijna) vol. In Berichten kun je onder Mijn Mappen een map aanmaken en daar smsjes in opslaan.
Maakt deze map dan gebruik van het geheugen op mijn MMC kaart?
Oftewel, werkt het als ik een andere MMC kaart met meer geheugen in mijn 6230i stop, waardoor ik meer smsjes kan bewaren door ze te verplaatsen. Klopt dit?
Of er andere zijn weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:06:
Maar ik weet wel dat je hem gewoon op shuffle kan zetten hoor, de standaard mp3speler.
In de mediaspeler:
Opties -> Afspeelopties(3) -> Willekeurig(1): aan
Wat de 1gb kaartjes betreft, die werken gewoon.
Ik heb een 1GB Transcend, alleen de mediaplayer start traag op de eerste keer dat ik hem aanzet, want die moet opeens 700mb aan mp3 gaan inlezen
(ja, ook al maak je playlists)
Is er een mogelijkheid de SMSjes op je MMC kaart te laten opslaan? dat kon met m'n 3620 wel (en dan kon ik ook gewoon 600 smsjes kwijt, nu begint ie bij 150 te zeuren)
Ik loop af en toe storingsdienst en dan krijg je wel eens een smsbommetje bij een landelijke storing...
Ik loop af en toe storingsdienst en dan krijg je wel eens een smsbommetje bij een landelijke storing...
Ik zelf vind Bluetooth wel makkelijk, een greep uit de mogelijkheden van wat je er dan zoal mee kunt:Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:38:
[...]
Moet ik dan zo'n BlueTooth USB-stick ofzo kopen?
- Gegevens tussen je telefoon en PC synchroniseren
- Je telefoon als modem gebruiken (handig als je midden in een weiland of op het strand wilt internetten met je notebook
)
- Geluid van je telefoon tijdens gesprekken of muziek via de boxen van je PC of notebook laten afspelen
- Het zeer handige programmaatje Puppetmaster gebruiken. De standaard functies in dit programma zijn onder andere het navigeren door Winamp (ander nummer kiezen, volume, repeat, shuffle, in muziek zoeken) en Media Player, mouse mode (het besturen van je muiscursor en korte teksten typen) en nog veel meer. Als je genoeg kennis van VBScript of JScript hebt kun je Puppetmaster uitbreiden met je eigen toepassingen. Nu heb ik van dat laatste jammer genoeg niet zoveel kaas gegeten (ik wil me er welw at in gaan verdiepen), maar de Powerpoint functie van Puppetmaster is echt mijn favoriete functie geworden: je powerpoint presentatie draadloos met je telefoon besturen en telkens de volgende sheet op het display van je telefoon kunnen zien.
Het is dus maar net wat je zelf wilt en waar je het geld voor over hebt, maar persoonlijk vind ik infrarood te lastig om te gebruiken en seriëel lijkt mij te traag.
als je dit weleens gedaan hebt, zul je het niet meer als voordeel zien....JeroenM_tbs schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:37:
[...]
Ik zelf vind Bluetooth wel makkelijk, een greep uit de mogelijkheden van wat je er dan zoal mee kunt:
- Geluid van je telefoon tijdens gesprekken of muziek via de boxen van je PC of notebook laten afspelen
de kwaliteit overtreft nog niet eens een AM uitzending....
Tnx! maar ik blijf nog ff zeuren: de eerste keer dat je hem aanzet; in de zin van de eerste keer dat ie al die nummers ff moet laden maar daarna weinig 'vertraging'?! Zoja dan zie ik dat helemaal niet als zo'n groot probleem! Alvast bedankt weerCryothic schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:06:
[...]
Wat de 1gb kaartjes betreft, die werken gewoon.
Ik heb een 1GB Transcend, alleen de mediaplayer start traag op de eerste keer dat ik hem aanzet, want die moet opeens 700mb aan mp3 gaan inlezen
(ja, ook al maak je playlists)
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
Verwijderd
Ik heb net sitecom bluetooth usb gekocht, hoe kun je met nokia audio manager mp3's overzetten?
Edit: ik heb t al
Edit: ik heb t al
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 15:51 ]
Verwijderd
Hoi heeft iemand een suggestie om smsjes van een T610 (Ericsson) te
importeren in een Nokia 6230i. Ik heb FloAT gebruikt en daarmee een export
bestand (.csv) gemaakt welke ik graag in een nokia 6230i wil importeren. Is
dit wel mogelijk. Zo ja waarmee en/of hoe?
Txs!!!!
importeren in een Nokia 6230i. Ik heb FloAT gebruikt en daarmee een export
bestand (.csv) gemaakt welke ik graag in een nokia 6230i wil importeren. Is
dit wel mogelijk. Zo ja waarmee en/of hoe?
Txs!!!!
Ik had het ook niet over voordelen en kwaiteiten, maar wat je met bluetooth kan.lottumracing schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:03:
[...]
als je dit weleens gedaan hebt, zul je het niet meer als voordeel zien....
de kwaliteit overtreft nog niet eens een AM uitzending....
De kwaliteit is geen CD-kwaliteit nee, maar minder dan een AM uitzending betwijfel ik nog. Waar ik wel mee t ekampen heb is dat de audioverbinding nog wel eens verbroken wordt en dat is best lastig midden in een gesprek. En al helemaal lastig als je dat gesprek aan het opnemen was.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de informatie in de topicstart!
Let op de informatie in de topicstart!