zet hem onder de linker knop bij favorieten
staat ie daar niet standaard al?
Verwijderd
Hoi,
heb het toestel nu een maand of 3 bevalt echt goed. Ik zit er nu aan te denken om er een grote geheugenkaart(MMC) in te zetten. Ik vraag me alleen af tot welke grootte ik kan gaan. Op op de nokia website wordt gesproken over een max van 512MB. Maar in dit topic had ik geloof ik al iets gelezen van 1024MB. Als dit ook kan vind ik dit een betere optie
En ten tweede welk merk MMC kaart is aan te raden?? Ik wil graag een snel kaartje met een leuke prijs.
Ik heb trouwens firmwareversie 3.30
Bedankt!
heb het toestel nu een maand of 3 bevalt echt goed. Ik zit er nu aan te denken om er een grote geheugenkaart(MMC) in te zetten. Ik vraag me alleen af tot welke grootte ik kan gaan. Op op de nokia website wordt gesproken over een max van 512MB. Maar in dit topic had ik geloof ik al iets gelezen van 1024MB. Als dit ook kan vind ik dit een betere optie
Ik heb trouwens firmwareversie 3.30
Bedankt!
Als je de startpost leest zie je een heel lijstje met werkende geheugenkaartjes.
Je kan één van de toetsten bij de navigatieknop zelf een andere functie geven. In één van de instellingsschermen kun je dat ergens wel instellen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:09:
Is er misschien een manier om bluetooth gemakkelijk aan en uit te zetten? Het is niet echt handig voor mij om elke keer helemaal naar het instellingen menu te gaan als ik bluetooth wil aanzetten voor mijn headset. En om nou bluetooth de hele tijd aan te laten kost volgens mij erg veel batterijen.
Bij voorbaat dank
Verwijderd
Bedankt voor de informatie! Ik heb het ingesteld en het is helaas nog steeds niet mogelijk met een enkele druk op de knop, maar het werkt in ieder geval beter dan eerst helamaal naar het instellingen menu te moeten gaan.EdwinW schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:24:
[...]
Je kan één van de toetsten bij de navigatieknop zelf een andere functie geven. In één van de instellingsschermen kun je dat ergens wel instellen.
Cheers!
Verwijderd
HOi, Kan iemand mij uitleggen hoe ik edge activeer op dit toestel van telfort, ik gebruik nu al gprs en een telfort medewerkster heeft mij verteld dat de instellingen hetzelfde zijn, maar het lijkt me dat ik nu ergens edge moet selecteren, maar dit lukt mij niet...
Verwijderd
Ik heb nu met 2 proggramma's geprobeerd een avi om te zetten naar 3gp, dit met het progje in de TS(instellingen: 3GPP + AMR, QCIF + mono) en met een progje van Xilisoft.
Als ik de fillmjes op mijn telefoon probeer af te spelen krijg ik eerst het eerste frame te zien en dan "bewerking mislukt". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Als ik de fillmjes op mijn telefoon probeer af te spelen krijg ik eerst het eerste frame te zien en dan "bewerking mislukt". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Je bereikt weliswaar geen 100m, maar wel meer dan de 10m. Toen ik nog de 10m versie van de sitecom-dongle had, had ik in de wc nooit verbinding met me pc, (puppetmaster viel dan uit) en nu ik de 100m versie heb, heb ik wel bereik in de wc.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:43:
[...]
Range is 10 meter..het is mijn iig nog niet gelukt om meer dan die afstand te overbruggen. En dat van die kabel..ZEKER DOEN! Het is 10 keer zo goedkoop en het is een perfect ding. Al veel plezier van gehad en voor die paar euro een top ding.
Ik had wel ff een ander vraag: Is het niet mogelijk om de video´s van het 3gp formaat, te converteren naar avi of elk ander bestand?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 02:28 ]
3gp werkt het stabielst.. mpeg4 codering is wel aan te raden..
maar ik heb een sitecom 10m bluetooth dongle.. uber stabiel.. super ding als ik beneden zit (pc staat op zolder (2x een gewapende betonnen plafond er tussen) nog steeds verbinding
gewoon super echt een aanrader!!
maar ik heb een sitecom 10m bluetooth dongle.. uber stabiel.. super ding als ik beneden zit (pc staat op zolder (2x een gewapende betonnen plafond er tussen) nog steeds verbinding
Bedankt alvast
Verwijderd
Ja, maar niet iedereen heeft PC suite oid dat 3gp kan afspelen. daarom wil ik 3gp converteren naar een ander formaat. ben nog geen tool tegengekomen die dus het omgekeerde kan doen. 3gp > avi dus Lang leve Xilisoft 3gp converterWelleweerd schreef op maandag 05 september 2005 @ 01:17:
3gp werkt het stabielst.. mpeg4 codering is wel aan te raden..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 02:29 ]
Verwijderd
Even een vraagje, ik ga straks mijn 6230i halen en was me nu even aan het afvragen of ik mijn agenda en pc niet kan syncen en connecten via BT over mijn pda (ipaq 5550)
Zou dit kunnen of absoluut uitgesloten.
Heb trouwens een volledig weekend nodig gehad om alles te lezen, ben nu "up to date". Een goeie middag aan allen!! Een stralende dag: tijd voor nieuwe gsm :-)
Zou dit kunnen of absoluut uitgesloten.
Heb trouwens een volledig weekend nodig gehad om alles te lezen, ben nu "up to date". Een goeie middag aan allen!! Een stralende dag: tijd voor nieuwe gsm :-)
Verwijderd
Ehm... hoe krijg je het logo weg dat er net na het Nokia logo komt te staan bij het opstarten?
Dat komt er ook op voor dat van Nokia bij het afsluiten van het toestel.
Is het logo van een operator... .
Zou hier graag iets anders zien.
Dat komt er ook op voor dat van Nokia bij het afsluiten van het toestel.
Is het logo van een operator... .
Zou hier graag iets anders zien.
Verwijderd
Ik kan internetten via wap... gewoon www sites dus.. Ik heb de instellingen van de orangesite laten smsen en wel van de Nokia 6220... werkt perfect... is wel even uitzoeken hoe je ze voor de juiste bewerkingen insteld.. ze hebben namelijk in de telefoon de instellingen voor mms en wap gesplitst en dan moet je ze op een of andere manier activeren voor een van de twee. Zit volgens mij bij instellingen ergens.Cryothic schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:31:
Is het inmiddels al iemand gelukt om te internetten via WAP ipv GPRS zodat t van je belminuten af gaat?
Want ik kan in deze topic (als ik boven in deze topic zoek) niks vinden waar ik iets aan heb volgens
als je nu een update er overheen doet of krijgtmegatronics schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:48:
[...]
Bekend probleem. Dat zou moeten zijn opgelost met firmware 3.40. ikzelf ga voor een nokia CK-7W carkit met een universele houder (niet nokia) en dan Bluetooth.
ben je dan alles uit je telefoon kwijt zoals adressen etc.?
Wegens een teveel aan tijd heb ik vandaag en gisteren beide delen van dit topic doorgelezen, binnen een week of twee komt namelijk mijn 6230i binen. Ik wil een groter MMC kaartje erin zetten, maar het is me nog steeds niet duidelijk of de 1GB kaartjes die compatible zijn ook net zo snel werken als de 512MB kaartjes. Er wordt hier en daar gerept over het gegeven dat 1GB MMC (wat eigenlijk niet in deze GSM zou kunnen) trager zou werken in de 6230i dan kleiner (en dus wel officieel compatible) geheugen. Wie kan deze onzekerheid ontkrachten of bevestigen?
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Wat is nou een redelijke carkit voor een redelijke prijs, MET lader/houder voor de 6230i? (ik vind het auto-moment TE geschikt om de foon op te laden, vandaar.) Bluetooth niet vereist. Ik zie door de bomen het bos niet meer, en meestal al bijna niet te bepalen of zo'n ding nou geschikt is voor de 6230i of niet qua houder...wel zie ik abdurde prijzen voor plastic houdertjes van 65 euro en dat soort onzin.
Hey ik heb een probleem met het synchroniseren tussen Outlook en PC suite
Sommige contacten die in mijn contacten lijst van outlook staan worden niet meegenomen.
Hierdoor mis ik veel nummers. En vaak word het er dubbel ingezet
heeft iemand hiervoor een oplossing?
ik kan syncen wat ik wil maar ik krijg ze niet terug.
doe ik het verkeerd?
snap er weinig meer van
alvast bedankt!
Sommige contacten die in mijn contacten lijst van outlook staan worden niet meegenomen.
Hierdoor mis ik veel nummers. En vaak word het er dubbel ingezet
heeft iemand hiervoor een oplossing?
ik kan syncen wat ik wil maar ik krijg ze niet terug.
doe ik het verkeerd?
snap er weinig meer van
alvast bedankt!
Mogelijk heb je ze er op een manier instaan waarbij velden van je nokia en outlook niet helemaal overeenkomen?
Verwijderd
Ik heb nu mijn toestel een week of twee, en ik ben niet echt tevreden over het leven van de batterij, ik zit er nu niet steeds meer mee te kloojen, de eerste paar dagen moet ik de batterij elke nacht opladen, da's met elke nieuwe gsm die ik krijg, want dan moet ik nog ff alle functies testen. Maar nu is mijn vraag, hoelang gaat jullie batterij mee bij normaal gebruik (ongeveer 1 tot 1,5 uur echt gsm gebruiken) de mijne haalt ongeveer 36 uur, niet helemaal in orde lijkt me...
Nou ik moet toch ook wel om de 2 dagen weer aan de stroom (toestel 2 weken in bezit), en zoveel bel ik niet. Valt ook wel tegen, maar daarom wil ik ook een carkit met stroomvoorziening(houder), iemand nog tips?
Dat valt me toch wel tegen dan, het uithoudingsvermogen van de batterij. Ik heb hem zelf nog niet, dus ik kan geen ervaring delen. Nokia claimt dat de standby-tijd 150 tot 300 uur bedraagt. Dat is toch wel fors langer dan wat mensen in de praktijk ervaren. Zou het er ook aan liggen hoe je de GSM gebruikt, dus bijvoorbeeld elke dag een uur actief gebruiken (kan op zich veel meer vermogen kosten dan puur standy laten liggen) of alleen kleine gesprekken afhandelen? Ik wil graag gebruik maken van een bluetooth carcit, maar misschien is een houder in dit geval dan wel niet zo heel erg onverstandig
Standby is standby, dus zonder dat je iets doet buiten het aan laten staan van de telefoon (bellen, plaatjes kijken). Dat zal ie best kunnen halen...?
Verwijderd
ik heb nu sinds een aantal weken de 6230i, nu was ik met nokia pc suite aan het aanklooien
maar krijg geen verbinding,
ik heb de IVT bluesoleil bluetooth adapter incl driver. dat lukt allemaal perfect en kan de bestanden op mijn telefoon aflezen via pc.
nu wil ik bv een aantal games op m'n telefoon zetten, alleen vind pc suite m'n telefoon niet.
iemand idee hoe dit kan, heb verder alle help pagina's doorgelezen enz.
maar krijg geen verbinding,
ik heb de IVT bluesoleil bluetooth adapter incl driver. dat lukt allemaal perfect en kan de bestanden op mijn telefoon aflezen via pc.
nu wil ik bv een aantal games op m'n telefoon zetten, alleen vind pc suite m'n telefoon niet.
iemand idee hoe dit kan, heb verder alle help pagina's doorgelezen enz.
Verwijderd
- Bij een digitale camera kan je ook maar iets van 25-30 foto's nemen voordat de baterijen op zijn. Dat hangt af van het aantal kb's van een plaatje dat je schiet.
Dit is ook zo met de telefoon. Op 1280*1024 resolutie heb je foto's van 250 tot wel 600 kb's. Om dat op te slaan, gebruikt ie batterij. - Screensavers, achtergrondplaatjes, thema's, bluetooth, foto's bekijken, mp3's afspelen en al die andere poespas, vreten ook allemaal batterij.
- Als je slecht bereik hebt, is je telefoon constant op zoek naar een betere zendmast, ook dat is een grote batterijvreter
Nu ik de 6230i heb, heb ik in m'n oude 6230 een andere simkaart gestopt, daar kom ik echt heel zelden aan en daarmee haal ik wel een week zonder op te laden. Voorheen deed ik daar ook amper 36 uur mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:10 ]
Verwijderd
Bij mij gaat ie na 4 dagen vanzelf uit, en dan heb ik niet gebeld of spelletje s gedaan. Heb de firmware 3.50 erop laten zetten. Geen verbetering.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:05:
Ik heb nu mijn toestel een week of twee, en ik ben niet echt tevreden over het leven van de batterij, ik zit er nu niet steeds meer mee te kloojen, de eerste paar dagen moet ik de batterij elke nacht opladen, da's met elke nieuwe gsm die ik krijg, want dan moet ik nog ff alle functies testen. Maar nu is mijn vraag, hoelang gaat jullie batterij mee bij normaal gebruik (ongeveer 1 tot 1,5 uur echt gsm gebruiken) de mijne haalt ongeveer 36 uur, niet helemaal in orde lijkt me...
Verwijderd
Moet 3.40 zijn...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:46:
[...]
Heb de firmware 3.50 erop laten zetten. Geen verbetering.
Nee er zijn 2 hoaxes over de firmware:
Dat de batterij er langer van mee zal gaan.
En dat de menu's sneller zouden worden.
Dat is beide niet waar, de grote energie slurper is het (zeer) felle scherm en zolang dat brandt vreet hij energie.
Als je telefoon na 1.5 a 2 dagen leeg is dan is dat geheel normaal voor dit toestel, mensen die er langer van doen gebruiken hem veel minder. Toen ik op vakantie was (weinig gebruiken want bellen is duur) ging hij ook een dikke 5 dagen mee !
Dus het is niet zo dat de ene een betere batterij/telefoon heeft. Het is puur hoeveel je hem gebruikt (scherm brandt) dan.
Ik hoop wel dat in de volgende firmware het aanschakelen van de verlichting op de, volume toets omhoog, de rode toets en de joystick enter, gaat veranderen want dit gebeurt nog wel eens in een (strakke) spijkerbroek. Bij elke aanraking van de toets gaat de verlichting even aan en dat gaat ten koste van de standby tijd.
Ook hoop ik dat bij de volgende release het, spontaan zachter worden van de ringtone verholpen is.
Dat de batterij er langer van mee zal gaan.
En dat de menu's sneller zouden worden.
Dat is beide niet waar, de grote energie slurper is het (zeer) felle scherm en zolang dat brandt vreet hij energie.
Als je telefoon na 1.5 a 2 dagen leeg is dan is dat geheel normaal voor dit toestel, mensen die er langer van doen gebruiken hem veel minder. Toen ik op vakantie was (weinig gebruiken want bellen is duur) ging hij ook een dikke 5 dagen mee !
Dus het is niet zo dat de ene een betere batterij/telefoon heeft. Het is puur hoeveel je hem gebruikt (scherm brandt) dan.
Ik hoop wel dat in de volgende firmware het aanschakelen van de verlichting op de, volume toets omhoog, de rode toets en de joystick enter, gaat veranderen want dit gebeurt nog wel eens in een (strakke) spijkerbroek. Bij elke aanraking van de toets gaat de verlichting even aan en dat gaat ten koste van de standby tijd.
Ook hoop ik dat bij de volgende release het, spontaan zachter worden van de ringtone verholpen is.
Bij mij gaat t lichtje spontaan aan als ie op tafel ligt. Zo te zien als het batterij niveau 1 blokje daalt
Verwijderd
Zijn er nu al meer mensen die de BLC6c accu gebruiken? Gaat hij echt veel langer mee. Ik vraag me alleen af hoe goed hij past onder de cover.
Verwijderd
Na mijn eerste oplaadbeurt heeft het toestel 2 volle dagen gewerkt, in die twee dagen 2u30 gebeld en opgebeld geweest, een 8 tal berichtjes gestuurd en een 20 ontvangen, alle beltonen beluisterd en ingesteld. Met profielen geklooid en een viertal foto's gemaakt.
Ben dus tevreden over de batt.
Gisterochtend was ie dus terug volledig opgeladen, ondertussen ook weer een 45min gebeld en vandaag ga ik iemand ermee foto's van mij laten maken wanneer ik foto's van de vrije trainingen van F1 aan trekken ben, ik hoop dat ie t wel tot de avond uithoudt.
Gister domme stoot uitgehaald trouwens, naar NSP geweest, gevraagd voor update (staat versie 3,30 op bij mij) duurde 45min, even gaan winkelen en terug. Ik wou nog wat info vragen dus start de gsm op... ik kijk en wat staat erop: v 03.30 - 21-04-05 - RM 72_73-
Dus de 3.4 nog niet in Belgie?? De verkoper en technieker zeiden dat dit de laatste software was.
Ben dus tevreden over de batt.
Gisterochtend was ie dus terug volledig opgeladen, ondertussen ook weer een 45min gebeld en vandaag ga ik iemand ermee foto's van mij laten maken wanneer ik foto's van de vrije trainingen van F1 aan trekken ben, ik hoop dat ie t wel tot de avond uithoudt.
Gister domme stoot uitgehaald trouwens, naar NSP geweest, gevraagd voor update (staat versie 3,30 op bij mij) duurde 45min, even gaan winkelen en terug. Ik wou nog wat info vragen dus start de gsm op... ik kijk en wat staat erop: v 03.30 - 21-04-05 - RM 72_73-
Dus de 3.4 nog niet in Belgie?? De verkoper en technieker zeiden dat dit de laatste software was.
hmm ik ben naar de NSP in Hasselt geweest en daar hebben ze wel de 3.40 erop gezetVerwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:03:
[ Voor 34% gewijzigd door YozY op 09-09-2005 23:15 ]
Verwijderd
Wat ik bij god niet begrijp, is dat Nokia PC Suite niet net zoveel mogelijkheden heeft als MobiMB of Oxygen Phone Manager. Ik wil mijn contacten in bellergroepen onderverdelen, ik wil een ringtone kiezen per bellergroep en daarbij wil ik totaal niet aan mijn telefoon komen. Want op de telefoon gaat alles zo omslachtig en traag. Wil liever alles in een keer kunnen doen.YozY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:15:
[...]
hmm ik ben naar de NSP in Hasselt geweest en daar hebben ze wel de 3.40 erop gezet
Iemand een ander "gratis" oplossing hiervoor? Want ik voel er namelijk helemaal niets voor om Oxygen te registreren oid.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 20:38 ]
Verwijderd
Waar dan? Bij BKM ??
Trouwens, de foto wanneer je opgebeld wordt door een persoon kan je die ergens groter instellen? Zo klein is ook maar niks... .
Is er in die nieuwe 3.4 versie het 'ding' opgelost dat je ineens alle sms rapporten kan verwijderen zoals bij de oude nokia's of moet dit nog steeds één per één?
Zulke zaken worden die aan Nokia gemeld door Tweakers of kunnen wij dit zelf op één of ander emailadres?
Trouwens, de foto wanneer je opgebeld wordt door een persoon kan je die ergens groter instellen? Zo klein is ook maar niks... .
Is er in die nieuwe 3.4 versie het 'ding' opgelost dat je ineens alle sms rapporten kan verwijderen zoals bij de oude nokia's of moet dit nog steeds één per één?
Zulke zaken worden die aan Nokia gemeld door Tweakers of kunnen wij dit zelf op één of ander emailadres?
1) Ja bij BKMVerwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:00:
Waar dan? Bij BKM ??
2) Nee die kan je niet groter maken
en 3) nee het blijft hetzelfde, je moet ze 1 per 1 verwijderen
Verwijderd
Ik hoop dat dit in de volgende releases wel wordt verbeterd, vindt het namelijk een heel gemis.YozY schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:11:
en 3) nee het blijft hetzelfde, je moet ze 1 per 1 verwijderen
Verwijderd
Is idd een héél gemis
Dat kan toch niet... vorige vrijdag gehaald én ze zeiden dat dat de laatste was.
Wat ie nu wel doet bij t opstarten voor ie de pin vraagt, dus onmiddelijk nadat ik hem aanzet is witte verticale strepen geven over het scherm... na de pin en de nokia tune is alles tegoei en eronder ook maar enkel die twee seconden bij de opstart doet ie dat. Software (de oude) geen 100% tegoei geinstalleerd? :-s
Dat kan toch niet... vorige vrijdag gehaald én ze zeiden dat dat de laatste was.
Wat ie nu wel doet bij t opstarten voor ie de pin vraagt, dus onmiddelijk nadat ik hem aanzet is witte verticale strepen geven over het scherm... na de pin en de nokia tune is alles tegoei en eronder ook maar enkel die twee seconden bij de opstart doet ie dat. Software (de oude) geen 100% tegoei geinstalleerd? :-s
Verwijderd
Dat van die strepen heb ik ook, standaard zat er bij mij wel de 3.40 op. Maar wat betekent in hemelsnaam "tegoei"?Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:26:
Is idd een héél gemis
Verwijderd
Dat zou ik ook graag willen weten (T-Mobile hier)...iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:11:
En hoe krijg je DVS (PTT) aan en welke provider(s) ondersteunen het?
Ik heb trouwens ook dat als bijvoorbeeld mn batterij opgeladen is ik eerst een streep door mn beeld zie en wat stipjes (alsof hij vastloopt) en daarna op batterij opgeladen springt. Is dat ook een bug?
v3.23 nog
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 22:20 ]
Verwijderd
kan iemand mij vertellen of en zo ja hoe ik weeknummers in de calender krijg. De 6230 heeft deze wel in de calender zitten en bij de 6230i kan ik hierover niets vinden.
Bij mij staan de weeknummers gewoon rechtsbovenin. (Firmware 3.30)Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:07:
kan iemand mij vertellen of en zo ja hoe ik weeknummers in de calender krijg. De 6230 heeft deze wel in de calender zitten en bij de 6230i kan ik hierover niets vinden.
Vrijdag in Almere bij het NSP geweest en ik heb 3.46 gekregen. Net nieuw, ik was de 2e bij hun.YozY schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:15:
[...]
hmm ik ben naar de NSP in Hasselt geweest en daar hebben ze wel de 3.40 erop gezet
Enige wat ik tot nu toe gemerkt heb:
- hij is nog niet weer gecrashed of geblokkeerd als je hem uit de carkit haalt (zegt nog niets, nog maar één weekend een enkele keer kunnen proberen).
- het licht blijft aan in de carkit (als je dat instelt, mi een groot pluspunt).
Iemand meer info over versie 3.46?????
Verwijderd
Ja, je kan hier ook mee bellen...HaZee schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:09:
[...]
Vrijdag in Almere bij het NSP geweest en ik heb 3.46 gekregen. Net nieuw, ik was de 2e bij hun.
- hij is nog niet weer gecrashed of geblokkeerd als je hem uit de carkit haalt (zegt nog niets, nog maar één weekend een enkele keer kunnen proberen).
- het licht blijft aan in de carkit (als je dat instelt, mi een groot pluspunt).
Dat is een versie die alleen uitgebracht word voor bepaalde provider types, meerendeel voor UK en Belgie. Dus niet voor Nederland. Dus het is niet echt aan te raden deze te installeren.HaZee schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:09:
[...]
Vrijdag in Almere bij het NSP geweest en ik heb 3.46 gekregen. Net nieuw, ik was de 2e bij hun.
don't worry, be happy...
Dit is wat Nokia zegt over de nieuwe versie.
New data package SW 3.46 has been released only for selected RM-72 operator variants.
Supported variants in data package v 82.0:
New data package SW 3.46 has been released only for selected RM-72 operator variants.
0524065 CT EURO-C BLACK UK |
0524064 CT EURO-C SILVER UK |
0524961 6230I EURO-C CTV UK BLACK |
0524962 6230I EURO-C CTV UK SILVER |
0525577 6230I EURO-C O2UK_CON SILVER |
0525615 6230I EURO-C O2UK_PRE SILVER |
0525643 6230I EURO-C O2UK_BIS BLACK |
0526099 6230I EURO-O ORANGE UK BLACK |
0525407 6230I EURO-C VODAFONE UK CONTRACT |
0524570 6230i EURO-C O2 IRELAND POST BLACK |
0524958 6230I EURO-C ORANGE CH SILVER |
0526795 6230i EURO-C ORANGE FRANCE |
0522443 CT WHITE APAC-T CTV_AU/NZ |
0522444 CT BLACK APAC-T CTV_AU/NZ |
0522119 CT APAC-T BLACK |
0522109 CT APAC-T WHITE |
don't worry, be happy...
Verwijderd
Waar haal jij deze info vandaan? Dat wil ik namelijk ook wel.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 13:19 ]
Daarvoor moet je nokia service point zijn.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:14:
[...]
Waar haal jij deze info vandaan? Dat wil ik namelijk ook wel.
Ik haal deze van de partner site van nokia af. En heb je login voor nodig. Dus helaas....
don't worry, be happy...
Verwijderd
Zet de begindag van de week op maandag. Dat werkt bij mij...Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:07:
Verwijderd
Raimon schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:23:
[...]
Daarvoor moet je nokia service point zijn.
Ik haal deze van de partner site van nokia af. En heb je login voor nodig. Dus helaas....
offtopic:
kan jij niet ff contact opnemen met mij via msn? Heb n vraagje
kan jij niet ff contact opnemen met mij via msn? Heb n vraagje
Verwijderd
Dat was inderdaad de oplossing.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:12:
[...]
Zet de begindag van de week op maandag. Dat werkt bij mij...
Bedankt!
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om het spel Ancient Empires (liefst deeltje 2) aan de gang te krijgen op de 6230i?
Bij deel 1 staat alle tekst door elkaar.
Bij deel 2 krijg ik een java nullpointer exception

en het zijn van die verslavende spellen
Bij deel 1 staat alle tekst door elkaar.
Bij deel 2 krijg ik een java nullpointer exception
en het zijn van die verslavende spellen
Tot nu toe wel erg blij mee: hij is niet één keer meer gecrashed en ik tot nu toe ook nog niet zo'n irritante melding dat de battery vol is (die je moet wegdrukken).Raimon schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:33:
Dit is wat Nokia zegt over de nieuwe versie.
Kan het niet gewoon zijn dat hij nu toch breder is vrijgegeven? Volgens het NSP in Almere was het afgelopen vrijdag voor het eerst dat ze hem installeerden (me was nr. 2). De info in de telefoon zegt:
Nokia 6230i
V 03.46
12-aug-2005
RM-72
GSM P1.1
(c) NMP
BTW weet je ook wat de verschillen van 3.46 zijn met 3.40 en 3.30 ??? En waarom alleen voor enkele geselcteerde operators???
Ik zit nu nog bij T-mobile, maar die staat er mi niet tussen (ga binnenkort over naar Debitel/Vodaphone en gebruik het toestel ook met een KPN-abo. Geen van allen staat er bij volgens mij).
Dat is mooi kut. De mijne crashed nog steees als ik hem uit de carkit haal. Met m'n versie 3.30!!Raimon schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:28:
[...]
Dat is een versie die alleen uitgebracht word voor bepaalde provider types, meerendeel voor UK en Belgie. Dus niet voor Nederland. Dus het is niet echt aan te raden deze te installeren.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:11:
En hoe krijg je DVS (PTT) aan en welke provider(s) ondersteunen het?
Voor zover ik weet, wordt DVS in Nederland nog door geen enkel provider ondersteund.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:19:Dat zou ik ook graag willen weten (T-Mobile hier)...iemand?
Ik heb trouwens ook dat als bijvoorbeeld mn batterij opgeladen is ik eerst een streep door mn beeld zie en wat stipjes (alsof hij vastloopt) en daarna op batterij opgeladen springt. Is dat ook een bug?
v3.23 nog
Ik heb 'n T-mobile toestel met alle instellingen voorgeprogrammeerd, en ook daar werkt DVS nog niet op.
Volgens expansys is het enige verschil dat de carkit problemen zijn verholpen.....[b][message=24175252,noline]
BTW weet je ook wat de verschillen van 3.46 zijn met 3.40 en 3.30 ???
Ik zoek nog steeds een eenvoudige carkit (met iig radiomute, eventueel radiogeluid) waar de 6230i in past. Iemand tips? Er zijn zoveel (dure) modellen, maar bluetooth vind ik niet nodig.
Verwijderd
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik zien welke versie ik heb?
En ik heb hem nu ongeveer een maand of 3, maar sinds vorige week reageert alles ineens langzamer. Als ik dingen open of sluit, duurt het gewoon langer dan eerst.
Niet dat het een hele grote ramp is, maar meestal duurt het net dat ietsje tè lang dat het irritant wordt.
Hoe kan dat, maar ook, hoe kom ik daar weer af?
En ik heb hem nu ongeveer een maand of 3, maar sinds vorige week reageert alles ineens langzamer. Als ik dingen open of sluit, duurt het gewoon langer dan eerst.
Niet dat het een hele grote ramp is, maar meestal duurt het net dat ietsje tè lang dat het irritant wordt.
Verwijderd
Heb je een wallpaper geselecteerd die pakweg groter is dan 80 kb? Of een Slideshow?Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:38:
Ik merkte dat ik soms wel 3 seconden moest wachten tot ik van standby-stand naar menu overging en vice-versa. Haal ff je wallpaper weg en kijk of t nog steeds zo lang duurt.
Verwijderd
Kan het zijn dat je heleboel dingen op je geheugen kaartje hebt staan (bijna vol?). Ik zelf heb een 512 kaartje erin en ben nu al tegen de 500MB aan rotzooiVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:38:
Verwijderd
Is het ook mogelijk om een alternatief te gebruiken voor de Nokia Software die bij de telefoon geleverd is? Ik wil eigenlijk alleen maar zo af en toe een MP3'tje op de telefoon zetten, direct op de MMC. Lukt dit wel met een USB kabel? Wordt de telefoon als een drive gezien met een USB kabel?
Verwijderd
Ja, ik gebruik ook [5.50 euro] een usb kabel, en die ziet inderdaad de data card als usb storage device. Werkt heerlijk, gewoon alles heen en weer jetsen, foto's, mp3s, alles.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:09:
Is het ook mogelijk om een alternatief te gebruiken voor de Nokia Software die bij de telefoon geleverd is? Ik wil eigenlijk alleen maar zo af en toe een MP3'tje op de telefoon zetten, direct op de MMC. Lukt dit wel met een USB kabel? Wordt de telefoon als een drive gezien met een USB kabel?
Maar ik heb 90 mb op mijn 512 kaartje staan, maar hij is gewoon overal traag. Ik heb een standaard theme erop, maar wel een wallpaper-foto die ik gemaakt heb met de telefoon [1280*1024, beste kwaliteit] Dan zal dat het vast zijn, zal even proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 11:43 ]
Verwijderd
Mag ik vragen waar je die kabel gekocht hebt voor 5,50. En je weet heel zeker dat ik de Nokia software dan absoluut NIET hoef te installeren?
Die kabel kan je op ebay kopen. Dat is wel ergens terug te vinden in dit topic. Ik heb hem ook. Je kan dan zonder software de geheugenkaart van de telefoon bereiken. Het enige waar je de software nog voor nodig hebt is om contacten te synchronizen en java midlets te installeren. Alle bestanden kunnen zonder software heen- en weergehaald worden. Ik werk zelf met xp x64 waaronder de nokia software niet werkt, dus ik ben er erg blij mee.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:50:
Mag ik vragen waar je die kabel gekocht hebt voor 5,50. En je weet heel zeker dat ik de Nokia software dan absoluut NIET hoef te installeren?
ik heb ook zo'n 5 euro kabel gekocht (ebay, links staan in de eerste post in deze thread)Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:50:
Je hebt je nokia software nog wel nodig (of andere software).
Zonder software kom je niet verder dan je MMC kaartje.
Een playlist aanmaken voor je mp3 lukt volgens mij niet zonder software bijvoorbeeld.
btw, niemand een oplossing voor NullPointerExceptions met Ancient Empires 2?
Ik lees in een aantal reviews van dit toetsel dat het super traag is. Zijn dit ervaringen met de oude fimrware versies of speelt dit nogsteeds?
* MrDry Heeft er nog geen één maar staat op het punt er één te kopen!
Quod licet lovi, non licet bovi
'k Heb 'm met FW 3.30. Kan er alleen over zeggen dat ik hem sneller vind dan mijn oude 6610.MrDry schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:28:
Ik lees in een aantal reviews van dit toetsel dat het super traag is. Zijn dit ervaringen met de oude fimrware versies of speelt dit nogsteeds?
Verwijderd
Toch twijfel ik over aantal dingen..
de 1 zegt dat je veel smsjes kunt opslaan ivm 32mb MMC/512mb
en de ander zegt weer dat max. 160 opgeslagen berichtjes erop past??
Wat is het nou? ben nl iemand die graag z'n smsjes bewaard en kan soms wel eens oplopen rond de 200
Greetz GB
de 1 zegt dat je veel smsjes kunt opslaan ivm 32mb MMC/512mb
en de ander zegt weer dat max. 160 opgeslagen berichtjes erop past??
Wat is het nou? ben nl iemand die graag z'n smsjes bewaard en kan soms wel eens oplopen rond de 200
Greetz GB
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 14:44 ]
Verwijderd
Wat? De kabel? En waar heb je hem gekocht?
Laat maar
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 14:42 ]
Verwijderd
Nee die phone zelfVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:42:
[...]
Wat? De kabel? En waar heb je hem gekocht?
Laat maar
Ik zal zo even een toestel testen met versie 3.46 of deze werkt met alle providers binnen nederland. Mijn bevindingen zal ik dan wel posten en ik zal even zoeken naar de veranderingen.
don't worry, be happy...
Verwijderd
kun je ook testen hoeveel smsjes erin passen?Raimon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:44:
Ik zal zo even een toestel testen met versie 3.46 of deze werkt met alle providers binnen nederland. Mijn bevindingen zal ik dan wel posten en ik zal even zoeken naar de veranderingen.

Heb de 6230i ongeveer een week in bezit. Hij bevalt goed! Het is echt een aanrader voor mensen die een zakelijke gsm zoeken zonder teveel bullshit erop. Ik vind dat er niet heel veel keuze is binnen dit segment, de 6230i staat op vrij eenzame hoogte. Na een jaartje of wat te hebben gewerkt met een T630 vind ik het een verademing om weer een nokia te hebben. De gsm werkt gewoon heel duidelijk, eigenlijk heb je de handleiding niet nodig. Ik vind de behuizing ook fijn aanvoelen, lekker degelijk en niet echt het plastic-gevoel. Wat soms vervelend is, is dat het scherm snel vet wordt. Op de een of andere manier stoort het gigantisch als je een vetvlek op het scherm hebt zitten, ligt misschien aan het materiaal of aan de hoge resolutie van het scherm.
De levensduur van de accu valt me reuze mee, ik doe er ongeveer vier dagen mee (alleen wat bellen en sms'en). Ik hoor een hoop mensen klagen over de traagheid van het toestel, maar ik ondervind zelf geen problemen hiermee. Alles werkt naar behoren en ik heb geen duidelijke delays kunnen ontdekken. Er staat overigens nog firmware 3.30 op, ik wacht nog wel even met flashen
De camera maakt relatief goede foto's, voor snapshots althans. Eigenlijk is de beschikbare ruimte voor data met de bijgeleverde 32MB MMC kaart groot genoeg, mits je hem niet als mp3 speler wilt gebruiken. Ik heb nog niet getest hoeveel sms'jes je erop kwijt kunt. Een laatste nadeel wat me tot nu toe is opgevallen: afleverrapporten voor sms'jes moet je altijd in de inbox opzoeken en openen voordat het 'ontvangen bericht'-icoontje in het hoofdscherm verdwijnt.
De levensduur van de accu valt me reuze mee, ik doe er ongeveer vier dagen mee (alleen wat bellen en sms'en). Ik hoor een hoop mensen klagen over de traagheid van het toestel, maar ik ondervind zelf geen problemen hiermee. Alles werkt naar behoren en ik heb geen duidelijke delays kunnen ontdekken. Er staat overigens nog firmware 3.30 op, ik wacht nog wel even met flashen
De camera maakt relatief goede foto's, voor snapshots althans. Eigenlijk is de beschikbare ruimte voor data met de bijgeleverde 32MB MMC kaart groot genoeg, mits je hem niet als mp3 speler wilt gebruiken. Ik heb nog niet getest hoeveel sms'jes je erop kwijt kunt. Een laatste nadeel wat me tot nu toe is opgevallen: afleverrapporten voor sms'jes moet je altijd in de inbox opzoeken en openen voordat het 'ontvangen bericht'-icoontje in het hoofdscherm verdwijnt.
Verwijderd
Exact! Dat Nokia daar niet eens iets aan doet!Cannondale schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:19:
Een laatste nadeel wat me tot nu toe is opgevallen: afleverrapporten voor sms'jes moet je altijd in de inbox opzoeken en openen voordat het 'ontvangen bericht'-icoontje in het hoofdscherm verdwijnt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 15:34 ]
waar kon je ook alweer heel goedkoop een data kebel kopen? hij werkt niet echt meer
dan zegt ie dat ie is aangesloten en dan ziet de pc 'm nog niet en nu zegt ie helemaal nix meer. na 1000x lukt 't soms. maar headset werkt nog wel goed

startpost bevat een link naar ebay voor die kabels.
en over die smsjes... die slaat ie op op de telefoon, niet op de MMC kaart.
ik heb nog geen idee waar de limiet ligt.
Ik sla iig geen verzonden smsjes op, en heb dus alleen m'n inbox.
Zit momenteel op de 84
Zit momenteel op de 84
Verwijderd
Welke kabel had je? Een namaak-dingetje? Hoe lang heb je deze kunnen gebruiken dan?-RazieL- schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:53:
waar kon je ook alweer heel goedkoop een data kebel kopen? hij werkt niet echt meerdan zegt ie dat ie is aangesloten en dan ziet de pc 'm nog niet en nu zegt ie helemaal nix meer. na 1000x lukt 't soms. maar headset werkt nog wel goed
't bleek tog softwarematig te zijn
heb alles weer werkend gekregen, als 't goed is blijft ie 't nu goed doen.
kvin alleen wel dat dat gedoe een vaag geluid maakt als foon verbonden is en ik dingen transfer ed

kvin alleen wel dat dat gedoe een vaag geluid maakt als foon verbonden is en ik dingen transfer ed
Die limiet ligt nog steeds op 160 helaas. Maar, als ik alle J2ME MIDP 2.0 specs goed heb begrepen, moet het mogelijk zijn een midlet te maken die zichzelf als standaard ontvangstpunt voor sms plaatst. En midlets kunnen ook toegang krijgen tot de MMC. In principe is het dus mogelijk om een midlet te maken die het uitbreidt tot, nou, 4 miljoen op een 512 MB MMC. (Een sms neemt 128 bytes in, niet 160.)Cryothic schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:02:
Zit momenteel op de 84
@Raimon: nog gelukt met testen vanmiddag? (versie 3.46).
Met KPN werkt het iig perfect overigens. Zit er nu sinds zondag onafgebroken in
Met KPN werkt het iig perfect overigens. Zit er nu sinds zondag onafgebroken in
Hmm, ik vind 160 sms'jes nog best wel veel
Maar mocht er inderdaad een workaround zijn mbv een midlet, dan hou ik me aanbevolen om dat te proberen!
Wat zijn jullie ervaringen met de NSP's in Nederland (Rotterdam met name): wordt je 6230i geflashed terwijl je wacht of moet je hem een dagdeel afstaan en later ophalen?
Wat zijn jullie ervaringen met de NSP's in Nederland (Rotterdam met name): wordt je 6230i geflashed terwijl je wacht of moet je hem een dagdeel afstaan en later ophalen?
Verwijderd
hoi ik heb sinds kort een 6230i en heb een thema erop gezet via BT,
hebben jullie ook last van een langzaam menu?
zodra je op de knop menu drukt duurt het even voor het menu komt vrij irritant namelijk
ik heb dat ook met het standaard menu
is hier een oplossing voor?
hebben jullie ook last van een langzaam menu?
zodra je op de knop menu drukt duurt het even voor het menu komt vrij irritant namelijk
ik heb dat ook met het standaard menu
is hier een oplossing voor?
iemand heeft hier pas nog een zelfgemaakt thema gepost genaamd clear.nth
de naam zegt 't al, gewoon kaal en dus sneller. ben er wel tevreden over, dus probeer 't ook es
de naam zegt 't al, gewoon kaal en dus sneller. ben er wel tevreden over, dus probeer 't ook es
Verwijderd
ja die had ik er opgezet maar dan is alles wit e.d. ofniet?-RazieL- schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:58:
iemand heeft hier pas nog een zelfgemaakt thema gepost genaamd clear.nth
Verwijderd
Wat houd dat allemaal in?jvo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:13:
[...]
Die limiet ligt nog steeds op 160 helaas. Maar, als ik alle J2ME MIDP 2.0 specs goed heb begrepen, moet het mogelijk zijn een midlet te maken die zichzelf als standaard ontvangstpunt voor sms plaatst. En midlets kunnen ook toegang krijgen tot de MMC. In principe is het dus mogelijk om een midlet te maken die het uitbreidt tot, nou, 4 miljoen op een 512 MB MMC. (Een sms neemt 128 bytes in, niet 160.)
Verwijderd
Yeps, ik heb gewoon alles wit ingesteld, originele menu plaatjes behouden en wallpaper en screensaver uitgezet. Dat zijn de dingen die je telefoon doen vertragen.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:06:
[...]
ja die had ik er opgezet maar dan is alles wit e.d. ofniet?
klik voor clear.nth
Ps: vergeet niet de extensie te veranderen in .nth.. (Voor degenen die ineens een zip-file krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 23:46 ]
Verwijderd
is het ook mogelijk om alleen het menu aan te passen?Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:44:
[...]
Yeps, ik heb gewoon alles wit ingesteld, originele menu plaatjes behouden en wallpaper en screensaver uitgezet. Dat zijn de dingen die je telefoon doen vertragen.
klik voor clear.nth
Ps: vergeet niet de extensie te veranderen in .nth.. (Voor degenen die ineens een zip-file krijgen.
kan je zelf themes maken?
zoja waarmee?
Verwijderd
Ja dat kan inderdaad met de Nokia Series 40 Theme Studio 1.2Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:49:is het ook mogelijk om alleen het menu aan te passen?
kan je zelf themes maken?
zoja waarmee?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 00:00 ]
Verwijderd
Heeft iemand ook al frontjes gekocht voor de 6230i?
ik krijg binnenkort de zwarte, en wil graag toch die silvere.. dus vroeg me af als die er wel zijn los als frontjes, en hoeveel kosten ze eigenlijk...
ik krijg binnenkort de zwarte, en wil graag toch die silvere.. dus vroeg me af als die er wel zijn los als frontjes, en hoeveel kosten ze eigenlijk...
Nou ik heb gister laat nog even de nieuwe software erop gezet en het werkt gewoon. Maar wat de veranderingen in dit software pakket zijn, kan ik helaas niet achterhalen. Nokia heeft dit er niet bij gezet.
Frontjes van de 6230i zijn al verkrijgbaar. Wij hebben hier de zilveren en zwarte liggen. En kosten bij ons € 19.95 excl. BTW.
Frontjes van de 6230i zijn al verkrijgbaar. Wij hebben hier de zilveren en zwarte liggen. En kosten bij ons € 19.95 excl. BTW.
don't worry, be happy...
Voor de mensen met een traag menu: je kunt onder 'instellingen', 'thema's' ook gewoon voor thema 'Basic.nth' kiezen. Dit is een kaal thema en werkt bij mij iig prima, snel en lekker rustgevend!
Verwijderd
Weet iemand hoe je het geluid van de mp3 speler hoger krijg ik vind het geluid een beetje aan de zachte kant..is daar een tweak of mod voor ?
Verwijderd
Heb nu zo'n kabeltje aangeschaft, maar ik krijg de volgende foutmelding:

Moet ik aparte drivers installeren ofzo? Waar vind ik die?

Verwijderd
Nopes, drivers zijn alleen nodig als je PC Suite aan de gang wil krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:19:
Heb nu zo'n kabeltje aangeschaft, maar ik krijg de volgende foutmelding:
[afbeelding]
Waar heb je dat kabeltje vandaan?
Verwijderd
Sorry, hij werkt al. Ik had m'n moederbord-usb-drivers nog niet geinstalleerd.
stom van me.
Verwijderd
Ik schrok me de pleuris, want ik heb er gister ook één besteld en was al bang dat je ze bij dezelfde gast had besteld.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:37:
Sorry, hij werkt al. Ik had m'n moederbord-usb-drivers nog niet geinstalleerd.stom van me.
Heb voor mijn oude toestellen genoeg van die dingen gekocht die niet werkten. Maar nu vraag ik me af of dat aan mij lag of aan de kabels

Dat wil ik niet nog een keer hebben namelijk.
Verwijderd
Ik kwel mezelf eigenlijk alleen maar, als ik deze topic doorlees, kan gewoon niet wachten als ik hem heb
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de informatie in de topicstart!
Let op de informatie in de topicstart!