De 3310 had ook firmware updates, alleen boeide dat toen nog niet zoVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:05:
oh lol ik heb deze telefoon maar tis eigenlijk nooit in me hoofd op gekomen om de firmware te upgradendie telefoons van tegenwoordig ook hè
vroeger hadden we nokia 3310 enzo
hadden die ook firmware updates
denk het niet hè
je kan wel de Nokia Audio Adapter AD-15 gebruike maar dan heb je geen radio en microfoon, of je kan probere om je headset te modden (http://origin.mine.nu/nokia/nokia_hds-3_mod.shtml)
Volgens mij heb je gewoon 12 maanden garantie ipv 24.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
ik heb een plugje eraan gesoldeerd zodat ik alle kleine 3.5mm jack pluggen kan gebruiken....
Bij mij werkt het! Ik heb een carkit 126. Soms dan komt er geen geluid uit de speaker, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat iemand met zijn knie de connector een beetje eruit heeft gestoten.Daneel schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:38:
Ik weet dat de carkit 126 eerder icm met de 6230i ook voorbij gekomen is, maar ik heb nog niemand gezien die deze combinatie ook daadwerkelijk in gebruik heeft. En omdat ik zo'n carkit heb (en geen nieuwe ck wil aanschaffen) wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met deze combinatie.
Op de rest van internet lees je namelijk nogal verschillende verhalen:
Nokia: Combinatie kan niet want de software is incompatible
Kieskeurig: Gegokt en het werkt naar behoren, incl laden, telefoonmute, bellen en gebeld worden
Andere forums: Varieert van werkt helemaal niet tot werkt wel maar laad niet op.
Ik ben niet zo'n gokker en zou dus graag meer ervaringen willen lezen. Het testen, wil niet lukken want ik ken niemand met een 6230i.
Dit gebeurt trouwens maar heel af en toe. 1 x per maand ofzo.
Verwijderd
Vraagje, is het mogelijk om textbestanden vanaf je PC te transferren naar de "Notes" applicatie op de telefoon?
Indien mogelijk, hoe? Ik kan het namelijk niet vinden.
Indien niet mogelijk, heeft iemand suggesties voor een alternatieve (3th party) applicatie welke wel .txt bestanden kan inlezen?
Indien mogelijk, hoe? Ik kan het namelijk niet vinden.
Indien niet mogelijk, heeft iemand suggesties voor een alternatieve (3th party) applicatie welke wel .txt bestanden kan inlezen?
Verwijderd
Ik heb ook de 6230i en een sitecom bluetooth usb adapter. WIndows ziet hem wel maar PC suite ziet hem niet
Hoe kan ik dit oplossen? Ik zie op mijn telefoon dat er verbinding is en gelijk daarna staat er 'Verbinding verbroken' Ik heb de nieuwste PC SUITE en voor de sitecom de standaard microsoft driver dus niet de driver van sitecom zelf.
==========================================
Probleem is opgelost door: Het vervangen van de nieuwste drivers van de sitecom door de drivers die op bijgeleverde cd staan. Daarna PC suite gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Het werkt nu wel.
Probleem is opgelost door: Het vervangen van de nieuwste drivers van de sitecom door de drivers die op bijgeleverde cd staan. Daarna PC suite gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Het werkt nu wel.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 08:56 ]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen de windows driver uit te schakelen en de Sitecom driver te gebruiken?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:51:
Ik heb ook de 6230i en een sitecom bluetooth usb adapter. WIndows ziet hem wel maar PC suite ziet hem nietHoe kan ik dit oplossen? Ik zie op mijn telefoon dat er verbinding is en gelijk daarna staat er 'Verbinding verbroken' Ik heb de nieuwste PC SUITE en voor de sitecom de standaard microsoft driver dus niet de driver van sitecom zelf.
Bij een kennis van mij krijg ik het niet voor elkaar
De laptop blijft hardnekkig de driver van windows gebruiken
eitje...via BT/USB/IR/WAP....Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:18:
Kan je ook .wmv en .mpg bestanden op deze mobiel zetten?
ik denk dat je bedoelt afspelen....nee(weet bijna zeker)...maar anders zit zowiezo met je res en frame rate...dus converteren zul je toch moeten...dus kun je net zo goed 3gp gebruiken
Verwijderd
Waarschijnlijk:ChristiaanB schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:33:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen de windows driver uit te schakelen en de Sitecom driver te gebruiken?
Bij een kennis van mij krijg ik het niet voor elkaar![]()
De laptop blijft hardnekkig de driver van windows gebruiken
start
control panel
system hardware
bluetooth
update driver
zelf de CD aanwijzen
de onderste niet digitaal ondertekende driver kiezen (in mijn geval met een Belkin BT key)
Herstart (?) en GAAN!
je zou ook de WIDCOMM drivers kunnen installen....
Verwijderd
Hoi,
Wat me opvalt aan mijn nieuwe 6230i: plaatjes die met sms-jes worden meegestuurd ontvang ik echt heel klein. Veel kleiner dan bij mijn oudere toestellen. Klopt dit en heeft dat te maken met de fijne schermresolutie van de 6230i? Is daar iets aan te doen? Ik bestel namelijk wel eens kaartjes via Beep! waar je toegangskaartje een soort van barcode-achtig iets is en waarbij je bij de toegang je schermpje van je mobiel moet laten scannen. Maar met die kleine plaatjes......
Steve
Wat me opvalt aan mijn nieuwe 6230i: plaatjes die met sms-jes worden meegestuurd ontvang ik echt heel klein. Veel kleiner dan bij mijn oudere toestellen. Klopt dit en heeft dat te maken met de fijne schermresolutie van de 6230i? Is daar iets aan te doen? Ik bestel namelijk wel eens kaartjes via Beep! waar je toegangskaartje een soort van barcode-achtig iets is en waarbij je bij de toegang je schermpje van je mobiel moet laten scannen. Maar met die kleine plaatjes......
Steve
Verwijderd
Hallo,
Sinds het opnieuw installeren van mijn laptop krijg ik het niet meer voor mekaaar om te synchroniseren met outlook. Ik heb een belkin usb bluetooth adapter en daarvan de drivers geinstalleerd. Vervolgens krijg ik via PC Suite de boel niet aan de praat. Het gaat me vooral om het synchroniseren van m'n agenda. File transfer met m'n mmc kaartje doe ik via een cardreader. Wie kan me helpen??
Groeten Koen
Sinds het opnieuw installeren van mijn laptop krijg ik het niet meer voor mekaaar om te synchroniseren met outlook. Ik heb een belkin usb bluetooth adapter en daarvan de drivers geinstalleerd. Vervolgens krijg ik via PC Suite de boel niet aan de praat. Het gaat me vooral om het synchroniseren van m'n agenda. File transfer met m'n mmc kaartje doe ik via een cardreader. Wie kan me helpen??
Groeten Koen
Ik heb zojuist de T-mobile branded versie binnen gekregen en ik moet zeggen dat het allemaal weer lekker intuitief werkt na mijn SE T630...
Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, maar ik heb wel een vraag:
Heeft iemand de telefoon al via BT kunnen connecten met Linux? In het eerste deel werd hier wel in 3 posts over gesproken maar er was nog geen resultaat. Inmiddels wel?
Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, maar ik heb wel een vraag:
Heeft iemand de telefoon al via BT kunnen connecten met Linux? In het eerste deel werd hier wel in 3 posts over gesproken maar er was nog geen resultaat. Inmiddels wel?
Verwijderd
Ik ben naarstig op zoek naar een audio adapter voor mijn Nokia 6230i, in nederland zijn deze vrij lastig te verkrijgen. (ik zag in eerdere posts dat er wel audio adapters te verkrijgen zijn in het buitenland, maar ik wil geen bestellingen in het buitenland doen) Heeft iemand een adres waar ik voor een scherpe prijs een adapter kan kopen?
Een andere vraag: zijn er sites waar je handige java toepassingen kan vinden voor de nokia?
Een andere vraag: zijn er sites waar je handige java toepassingen kan vinden voor de nokia?
http://www.getjar.com/software ben ik al een paar keer tegen gekomen in dit topic...Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:24:
Verwijderd
Die site staat boordevol leuke java dingen, thanx!
Nog een andere vraag:
als ik mijn contacten bij werk in Nokia PC Suite en ik voer ook adressen in, zijn deze niet zichtbaar op mijn nokia. Heeft iemand anders dit ook en hoe is dit op te lossen?
(ben een groentje met deze telefoon!)
Nog een andere vraag:
als ik mijn contacten bij werk in Nokia PC Suite en ik voer ook adressen in, zijn deze niet zichtbaar op mijn nokia. Heeft iemand anders dit ook en hoe is dit op te lossen?
(ben een groentje met deze telefoon!)
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 21:29 ]
Verwijderd
Hoi,
Daar was ik weer! Ik ben denk ik een klein stukje verder. Ik heb de Belkin drivers dus geinstalleerd en als ik nu dubbel klik op het BlueTooth logo in m'n statusbalk krijg ik een scherm met my bluetooth places. Daar kan ik kiezen voor mijn nokia 6230i die op dat moment nog niet verbonden is. Ik heb bij de instellingen van PC Suite via verbindingen beheren, alleen mijn verbinding via Bluetooth(WIDCOMM) aangevinkt en ingesteld, dan kan ik gewoon pincode instellen ed dus dat werkt. Als ik nu mijn telefoon probeer te verbinden via my bluetooth places krijg ik ook op mijn telefoon de vraag koppelen met pc-kjheikens dit accepteer ik dan, maar dan gaat het mis....hij geeft bij my bluetooth places wel aan dat ie verbonden is, maar op de telefoon blijft ie verbinden. Ook bij PC Suite is niks te zien dat de telefoon verbonden is. Wie kan me vertellen wat ik moet doen?
Groeten Koen
Daar was ik weer! Ik ben denk ik een klein stukje verder. Ik heb de Belkin drivers dus geinstalleerd en als ik nu dubbel klik op het BlueTooth logo in m'n statusbalk krijg ik een scherm met my bluetooth places. Daar kan ik kiezen voor mijn nokia 6230i die op dat moment nog niet verbonden is. Ik heb bij de instellingen van PC Suite via verbindingen beheren, alleen mijn verbinding via Bluetooth(WIDCOMM) aangevinkt en ingesteld, dan kan ik gewoon pincode instellen ed dus dat werkt. Als ik nu mijn telefoon probeer te verbinden via my bluetooth places krijg ik ook op mijn telefoon de vraag koppelen met pc-kjheikens dit accepteer ik dan, maar dan gaat het mis....hij geeft bij my bluetooth places wel aan dat ie verbonden is, maar op de telefoon blijft ie verbinden. Ook bij PC Suite is niks te zien dat de telefoon verbonden is. Wie kan me vertellen wat ik moet doen?
Groeten Koen
Verwijderd
is er op dit moment een telefoon die een beetje vergelijkbaar is qua specificaties en qua prijs met de nokia 6230i?
Met bluetooth niet geprobeerd, maar de DKU-2 usb datakabel werkt perfect met mijn Ubuntu Linux 5.04 zonder ook maar iets extra geinstalleerd te hebben.Dandelion schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:04:
ik ben van mening van niet...er zijn er natuurlijk wel beter qua specificaties...zoals bijvoorbeeld een 750i maar die is ook een stuk duurder....15% duurder ongeveer....gebruikersgemak is bij een nokia toch gemiddeld genomen beterVerwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:21:
is er op dit moment een telefoon die een beetje vergelijkbaar is qua specificaties en qua prijs met de nokia 6230i?
ander segment is de 6680 maar daarvoor heb je al meer kennis nodig dan de gemiddelde gebruiker om hem volledig te benutten....
Ik heb de telefoon nog maar een paar dagen, en hij bevalt goed. Maar ik heb nog een probleem.
Hoe kan je met de 6230i eigenlijk bestanden bekijken op andere telefoons? Ik had mijn telefoon via bluetooth verbonden met een samsung E720 oid. De samsung kon alle files op mijn 6230i bekijken, maar ik kon op geen mogelijkheid de bestanden op de samsung bekijken. Want als ik naar de gekoppelde apparaten keek had ik geen optie om bestanden te bekijken tov. de samsung.
Weet iemand wat ik fout doe?
Hoe kan je met de 6230i eigenlijk bestanden bekijken op andere telefoons? Ik had mijn telefoon via bluetooth verbonden met een samsung E720 oid. De samsung kon alle files op mijn 6230i bekijken, maar ik kon op geen mogelijkheid de bestanden op de samsung bekijken. Want als ik naar de gekoppelde apparaten keek had ik geen optie om bestanden te bekijken tov. de samsung.
Weet iemand wat ik fout doe?
ah ok, dus je kan er dan gewoon bestanden opzetten enzo?peponline schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:26:
[...]
Met bluetooth niet geprobeerd, maar de DKU-2 usb datakabel werkt perfect met mijn Ubuntu Linux 5.04 zonder ook maar iets extra geinstalleerd te hebben.
Ja, wel op mijn linux versie (ubuntu 5.04). Het is gewoon hetzelfde als een USB-mass store device, het zou eventueel kunnen dat je voor jouw linux versie een package moet installeren, maar bij mij ging het allemaal automatisch, er kwam vanzelf een mapje bij op de desktop toen ik de kabel had aangesloten.Dandelion schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:09:
[...]
ah ok, dus je kan er dan gewoon bestanden opzetten enzo?
Het bestanden overzetten gaat precies hetzelfde als in Windows XP.
mooi. T zal bij mij wel niet veel schelen, ik draai Debian Sarge...peponline schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:44:
[...]
Ja, wel op mijn linux versie (ubuntu 5.04). Het is gewoon hetzelfde als een USB-mass store device, het zou eventueel kunnen dat je voor jouw linux versie een package moet installeren, maar bij mij ging het allemaal automatisch, er kwam vanzelf een mapje bij op de desktop toen ik de kabel had aangesloten.
Het bestanden overzetten gaat precies hetzelfde als in Windows XP.
Thanx!
Iemand trouwens al een copy past functie op de telefoon ontdekt? Heb nu zeg maar 2 keer persoon X erop staan, met 2 verschillende nrs, dan is het mogelijk om bij één entry twee nummers in te geven, maar dan moet je het nummer eerst ff opschrijven en vervolgens handmatig ingeven op de telefoon. Ik kon in de handleiding niets vinden over copy/pasten, iemand al iets gevonden?
(ik weet overigens dat het met de software gewoon kan)
Met de telefoon is dat een hels karwei.Dandelion schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:30:
[...]
mooi. T zal bij mij wel niet veel schelen, ik draai Debian Sarge...
Thanx!
Iemand trouwens al een copy past functie op de telefoon ontdekt? Heb nu zeg maar 2 keer persoon X erop staan, met 2 verschillende nrs, dan is het mogelijk om bij één entry twee nummers in te geven, maar dan moet je het nummer eerst ff opschrijven en vervolgens handmatig ingeven op de telefoon. Ik kon in de handleiding niets vinden over copy/pasten, iemand al iets gevonden?
(ik weet overigens dat het met de software gewoon kan)
Makkelijker is (zo heb ik het gedaan) om je windows adresboek van outlook express goed op orde te maken, ( tel. nr's thuis en mobiel, adres, e-mailadres,enz enz.)en dan je tel.geheugen leegmaken, dan te synchroniseren met de pc suite.
Dan staan ook de e-mail gegevens en adres gegevens erbij.
Ook staan er nu leuke icoontjes bij, en gewoon 1 entry!
Ik heb het toevallig vanavond gedaan, en ik ben er erg tevreden mee.
Heb de telefoon overigens pas 3 dagen.
Moet ff wennen, ik had een SE Z600.
Ook vandaag de firmware 3.40 erin laten flashen, werkt allemaal goed.
[ Voor 7% gewijzigd door dynax op 02-08-2005 23:36 ]
Zo heb ik dus met bluetooth alle contactpersonen 1 voor 1 over zitten seinen van mn nokia 7650 naar mn net 1 dag oude 6230i... Zo'n adressen ellende in Outlook was idd wel handiger geweest... Maarja, het werkt erg leuk en ben dr heel tevree mee. Alleen jammer dat de radio het alleen met headset doet en niet meteen op de speaker, zoals de mediaspeler dat wel kan.
Ps: ik neem aan dat je versie 3.30 bedoelt?
Gadgets FTW!
Nee, versie 3.40.Ursamajor schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:40:
Zo heb ik dus met bluetooth alle contactpersonen 1 voor 1 over zitten seinen van mn nokia 7650 naar mn net 1 dag oude 6230i... Zo'n adressen ellende in Outlook was idd wel handiger geweest... Maarja, het werkt erg leuk en ben dr heel tevree mee. Alleen jammer dat de radio het alleen met headset doet en niet meteen op de speaker, zoals de mediaspeler dat wel kan.
Die is nog niet zo oud en al onderaan pagina 15 kenbaar gemaakt (20 julli), maar de man bij het servicepoint zei dat hun een van de eersten waren die um hadden....het zal wel.
[ Voor 7% gewijzigd door dynax op 02-08-2005 00:28 ]
mediaplayer heeft geen antenne nodig....Ursamajor schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:40:
Alleen jammer dat de radio het alleen met headset doet en niet meteen op de speaker, zoals de mediaspeler dat wel kan.
wat ik vreemd vind: mijn 6230i wil niet connecten met mijn SonyEricsson HBH-600 bluetooth headset... En gegevens ontvangen via bluetooth van m'n SE T630 wil ook al niet...
Is hier sprake van een bug, of hebben SE en Nokia een BT probleempje, lijkt me toch dat BT-verbinding standaard is?
Is hier sprake van een bug, of hebben SE en Nokia een BT probleempje, lijkt me toch dat BT-verbinding standaard is?
Daar heb ik ook last van gehad, je moet de apparaten eerst koppelen en dan werkt het wel. Je kunt dit vinden in Instellingen (4) > Connectiviteit (7) > Bluetooth (1) > Gekoppelde apparaten (4) > Opties > Nieuw apparaat koppelen (4)Dandelion schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:09:
wat ik vreemd vind: mijn 6230i wil niet connecten met mijn SonyEricsson HBH-600 bluetooth headset... En gegevens ontvangen via bluetooth van m'n SE T630 wil ook al niet...
Selecteer dan je SE t630 en hij vraagt om een password, voer 0000 in, daarna vraagt je se t630 of tie wil koppelen, dan druk je ja, en voer je het password 0000 in. Nu kun je wel bestanden uitwisselen, succes
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een nokia 6230i, en gebruik ook pc suite. Qua verbindingen gaat dit op zich prima, alleen over 1 ding heb ik een vraagje.
Ik maak nogal veel foto's, en zet deze dan aan het eind van de dag over op mijn pc via, de knop ''afbeeldingen opslaan'' in pc suite. Daarna zet hij ze met het proggie image store, ze automatisch over naar mijn harde schijf, in een bepaalde map. Alleen mijn probleempje is het volgende, hij geeft dan een uur later de tijd aan dan dat ze gemaakt zijn.
Dit terwijl mijn nokia phone tijd wel gewoon klopt, en als ik de foto gegevens in mijn phone bekijk, staan ze wel gewoon op de goede tijd. Ook mijn PC tijd is gewoon goed ingesteld.
Maar tijdens het overbrengen, verzint de pc er dus een uur bij, oftewel dat programmaatje ''image store''.
hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand hoe ik de tijd in kan stellen in pc suite?
Ik vind het namelijk onhandig, omdat ik veel foto's maak, en het relaxter vind als gewoon de goede tijd in beeld staat.
mvg,
Vincent
Ik heb een vraagje.
Ik heb een nokia 6230i, en gebruik ook pc suite. Qua verbindingen gaat dit op zich prima, alleen over 1 ding heb ik een vraagje.
Ik maak nogal veel foto's, en zet deze dan aan het eind van de dag over op mijn pc via, de knop ''afbeeldingen opslaan'' in pc suite. Daarna zet hij ze met het proggie image store, ze automatisch over naar mijn harde schijf, in een bepaalde map. Alleen mijn probleempje is het volgende, hij geeft dan een uur later de tijd aan dan dat ze gemaakt zijn.
Dit terwijl mijn nokia phone tijd wel gewoon klopt, en als ik de foto gegevens in mijn phone bekijk, staan ze wel gewoon op de goede tijd. Ook mijn PC tijd is gewoon goed ingesteld.
Maar tijdens het overbrengen, verzint de pc er dus een uur bij, oftewel dat programmaatje ''image store''.
hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand hoe ik de tijd in kan stellen in pc suite?
Ik vind het namelijk onhandig, omdat ik veel foto's maak, en het relaxter vind als gewoon de goede tijd in beeld staat.
mvg,
Vincent
kheb dus nu de 3.40 firmware erop staan, en wat me eerst opvalt is dat de muziekspeler nu niet de beltonen etc. in de playlist opneemt
sterker nog: als je geen mp3/mp4 bestanden op je telefoon (of MMC) hebt dan geeft het de melding dat het geen muziekbestanden kan vinden
ook is het een beetje sneller geworden in de menu's, en bij de camera verwerkt de telefoon de afbeelding ong. 1-2 sec sneller dan de 3.30 (getest met telefoon van ne vriend)
sterker nog: als je geen mp3/mp4 bestanden op je telefoon (of MMC) hebt dan geeft het de melding dat het geen muziekbestanden kan vinden
ook is het een beetje sneller geworden in de menu's, en bij de camera verwerkt de telefoon de afbeelding ong. 1-2 sec sneller dan de 3.30 (getest met telefoon van ne vriend)
hm, dan ga ik binnenkort ook 3.40 er maar eens op laten zetten.
loop nog met 3.23 rond
loop nog met 3.23 rond
Verwijderd
nieuwe bug in SW 3.30
Als je een bewegend plaatje (uit de map screensavers) als achtergrond ingesteld hebt kun je niets ontvangen via Bluetooth.
Raar is dat een bewegende achtergrond uit de map "achtergronden" bv de "award.gif" geen problemen veroorzaakt i.c.m. bluetooth
Als je bij problemen de achtergrond weer uitschakelt functioneert het weer allemaal prima.
Ik zie je denken "dat slaat nergens op" ja dat vond ik ook maar het is toch echt zo.........
Als je een bewegend plaatje (uit de map screensavers) als achtergrond ingesteld hebt kun je niets ontvangen via Bluetooth.
Raar is dat een bewegende achtergrond uit de map "achtergronden" bv de "award.gif" geen problemen veroorzaakt i.c.m. bluetooth
Als je bij problemen de achtergrond weer uitschakelt functioneert het weer allemaal prima.
Ik zie je denken "dat slaat nergens op" ja dat vond ik ook maar het is toch echt zo.........

Nou mooi, de BT verbinding werkt perfect!
Met behulp van http://kde-bluetooth.sourceforge.net/ ging het allemaal zeer soepel.
Nu nog een pim die goed werkt
[edit]
overigens wel bagger traag, een cd-tje over zetten duurde ongeveer 30 minuten...
Met behulp van http://kde-bluetooth.sourceforge.net/ ging het allemaal zeer soepel.
Nu nog een pim die goed werkt
[edit]
overigens wel bagger traag, een cd-tje over zetten duurde ongeveer 30 minuten...
[ Voor 22% gewijzigd door Dandelion op 03-08-2005 19:07 ]
Ik heb nu sinds vandaag de nokia 6230i
mooie tel, alleen ik heb me flink lopen ergeren aan het frontje
krijg hem constant met geen mogelijkheid los.
moest hem nogmaals openhalen om mijn simkaart in mijn oude 6610 te stoppen om via Infrarood een backup te maken, en die weer terug te zetten op de 6230i
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe simkaart en een 512mb mmc kaart, maar ben gewoon bang dat ik het frontje afbreek
ben ik de enige die dit heeft???
mooie tel, alleen ik heb me flink lopen ergeren aan het frontje
krijg hem constant met geen mogelijkheid los.
moest hem nogmaals openhalen om mijn simkaart in mijn oude 6610 te stoppen om via Infrarood een backup te maken, en die weer terug te zetten op de 6230i
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe simkaart en een 512mb mmc kaart, maar ben gewoon bang dat ik het frontje afbreek
Nee het frontje gaat er gewoon heel erg lastig af in het begin. Hot frontje is wel sterk dus je hoeft niet bang te zijn dat het zomaar breekt, Zorg wel dat je het niet net zoals mij met een schroevendraaier probeert want dan maak je krassen op de achterkant. Je kunt het beste met je nagels het clipje achteronderin indrukken (Hoeft niet heel hard) en dan met je andere hand onder de camera het frontje omhoog duwen, dit wel met enige kracht. Succesthespeed schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:47:
BT is ook niet echt snel. Een datakabel is een stuk sneller en voor een paar euro te verkrijgen op ebay. (Ik weet niet meer precies waar, maar dat is wel te vinden in dit topic of op ebay.)Dandelion schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:42:
ahh thnxpeponline schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:50:
[...]
Nee het frontje gaat er gewoon heel erg lastig af in het begin. Hot frontje is wel sterk dus je hoeft niet bang te zijn dat het zomaar breekt, Zorg wel dat je het niet net zoals mij met een schroevendraaier probeert want dan maak je krassen op de achterkant. Je kunt het beste met je nagels het clipje achteronderin indrukken (Hoeft niet heel hard) en dan met je andere hand onder de camera het frontje omhoog duwen, dit wel met enige kracht. Succes
haha ben nog steeds aan het klooien met de tel.
ben blij dat ik alles goed heb kunnen overzetten.
alleen nu moet ik strx kiezen voor een datakabel of een bluetooth adapter.
ik hoorde al dat bluetooth niet zo snel is, maar wat kan ik het beste nemen?
ik werk nu met infrarood, maar dat is zoooooooo.... traag
heb zelf een 128 mb mp3 speler, maar die vind ik toch te klein, dus heb al een 512mb geheugenkaartje bij de tel besteld.
Een datakabel is echt flink sneller dan BT. Ongeveer een factor 10 volgens mij. (Wie kan even de precieze cijfers ernaast leggen?)
Ik ben even bezig geweest met die foto's voor bellers. Ik heb al eerder hier en op het nokia forum gevraagd hoe groot deze mogen zijn. Niemand lijkt het te weten. Nou, ik na wat testen wel. De plaatjes mogen maximaal 80 bij 98 pixels zijn, anders worden ze (lelijk) omlaag geschaald. Ze worden vervolgens (lelijk) omgezet naar websafe gif, ook als de bron al een gif was. De beste manier lijkt mij dus de foto's die je wilt gebruiken te schalen naar maximaal 80 bij 98 en dan in photoshop opslaan met save for web als gif met het palette op restrictive(web). Dan moeten de beste resultaten eruit komen. Ik draai trouwens firmware 3.30. Misschien dat met 3.40 een gif niet meer naar gif wordt omgezet?
Ik ben even bezig geweest met die foto's voor bellers. Ik heb al eerder hier en op het nokia forum gevraagd hoe groot deze mogen zijn. Niemand lijkt het te weten. Nou, ik na wat testen wel. De plaatjes mogen maximaal 80 bij 98 pixels zijn, anders worden ze (lelijk) omlaag geschaald. Ze worden vervolgens (lelijk) omgezet naar websafe gif, ook als de bron al een gif was. De beste manier lijkt mij dus de foto's die je wilt gebruiken te schalen naar maximaal 80 bij 98 en dan in photoshop opslaan met save for web als gif met het palette op restrictive(web). Dan moeten de beste resultaten eruit komen. Ik draai trouwens firmware 3.30. Misschien dat met 3.40 een gif niet meer naar gif wordt omgezet?
Verwijderd
Kan je dit, zonder opgaaf van reden, gratis bij een SP laten doen?Ook vandaag de firmware 3.40 erin laten flashen, werkt allemaal goed.
En ook gekregen? Mijne zijn binnen. Alleen zijn ze mono en zo te horen/zien is de kwaliteit slecht. Net even vergeleken, convertertje en Sennheiser MX300 oordopjes klinkt samen minder mooi dan het standaard Nokia headsetje....psycoxl schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:39:
[...]
Ik heb deze al gevonden en besteld: http://mobile.brando.com.hk/EarPhoneAdapter.php voor 5 dollar.
Maargoed, positief is dat ik nu wel losse pop-poort stekkertjes heb. Binnenkort maar even zelf een stereo mini-jack aansluiting op maken
Getest met een 6230 zonder i, maar dat zal niet veel uitmaken
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
ehm.. net ff aan het googlen geweest en ik kwam deze site tegen.
vond het best interessant, heb namelijk ook nog dezelfde oordopjes van mijn nokia6610
zoals ik het zie, kun je gewoon de 2 audio draden voor het linker en rechter kanaal gebruiken voor het geluid en ze hebben er hier dus een volumeregelaar bij tussen geplaatst.
ziet er best simpel uit!!
nog ff sterk over nadenken
ohw shit site vergeten
http://origin.mine.nu/nokia/nokia_hds-3_mod.shtml
misschien dat jullie hier wat aan hebben
vond het best interessant, heb namelijk ook nog dezelfde oordopjes van mijn nokia6610
zoals ik het zie, kun je gewoon de 2 audio draden voor het linker en rechter kanaal gebruiken voor het geluid en ze hebben er hier dus een volumeregelaar bij tussen geplaatst.
ziet er best simpel uit!!
nog ff sterk over nadenken
ohw shit site vergeten
http://origin.mine.nu/nokia/nokia_hds-3_mod.shtml
misschien dat jullie hier wat aan hebben
[ Voor 24% gewijzigd door thespeed op 04-08-2005 00:52 ]
bedenk wel dat je kabel zo irritant lang wordt....ik heb hem er al een maand of 3 zo zitten maar af en toe als ik ga rennen pak ik liever de nokia headset...door het witte plastic dingetje blijft hij beter in je oren zitten en is de kabel niet zo lang....
het geluid is natuurlijk wel minder....maar vaak draag je je telefoon in je broekzak....veel meer als die lengte tot aan je oren is niet nodig....
het geluid is natuurlijk wel minder....maar vaak draag je je telefoon in je broekzak....veel meer als die lengte tot aan je oren is niet nodig....
Helaas werkt het niet zo met de Sitecom driver.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:28:
[...]
Waarschijnlijk:
start
control panel
system hardware
bluetooth
update driver
zelf de CD aanwijzen
de onderste niet digitaal ondertekende driver kiezen (in mijn geval met een Belkin BT key)
Herstart (?) en GAAN!
De windows driver blijft hardnekkig bestaan

Ik heb 2 bluetooth symbolen in de taakbalk

Verwijderd
hmmm,ChristiaanB schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:10:
[...]
Helaas werkt het niet zo met de Sitecom driver.
De windows driver blijft hardnekkig bestaan![]()
misschien eerst je BT gebeuren helemaal deinstalleren, herstart, driver installeren zoals ik opperde en dan pas je BT key insteken?
Je hoort maaar 1 BT symbool te hebben, had ik eerst ook last van, ging niet werken...
Suc6.
hier had ik geen last van met mijn sitecom bt stick?ChristiaanB schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:10:
[...]
Helaas werkt het niet zo met de Sitecom driver.
De windows driver blijft hardnekkig bestaan![]()
//edit jij hebt wss niet de widcomm drivers in gebruik, maar nog gewoon de windows drivers... via apparaatbeheer ff de drivers van je bluetooth device updaten.
[ Voor 20% gewijzigd door woest85 op 05-08-2005 11:31 ]
[Signature]
lees de starttopic eens voordat je wat post....Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:06:
Hoe maak ik van .wmv bestanden .3gp bestanden?
Hey, ik heb mijn nokia 6230i nog maar net
maar het valt me op dat als ik een mp3 als beltoon instel.
dat het geluid eerst zacht gaat en dan opeens in stapjes harder.
bij tonen heb ik het oproepsignaal ingesteld op bellen,
dus niet op oplopend.
hebben meerderen dit???
ohw ja mijn firmware is:
V 03.40
23-05-05
net heb ik ook de datakabel bij Easternhouse besteld
de DKU-2
mp3's overzetten via Infrarood ging erg langzaam
dus hopen dat dit sneller gaat.
Het viel me vandaag ook op, dat ik last heb van 1 kapotte pixel
bij zwart beeld, licht deze rood op.
hoe gaat dit met de garantie? en zouden jullie hem daarvoor naar de winkel brengen?
alvast bedankt
maar het valt me op dat als ik een mp3 als beltoon instel.
dat het geluid eerst zacht gaat en dan opeens in stapjes harder.
bij tonen heb ik het oproepsignaal ingesteld op bellen,
dus niet op oplopend.
hebben meerderen dit???
ohw ja mijn firmware is:
V 03.40
23-05-05
net heb ik ook de datakabel bij Easternhouse besteld
de DKU-2
mp3's overzetten via Infrarood ging erg langzaam
dus hopen dat dit sneller gaat.
Het viel me vandaag ook op, dat ik last heb van 1 kapotte pixel
bij zwart beeld, licht deze rood op.
hoe gaat dit met de garantie? en zouden jullie hem daarvoor naar de winkel brengen?
alvast bedankt
[ Voor 48% gewijzigd door thespeed op 06-08-2005 14:32 ]
ik zit nu met een probleempje..
Ik heb het mailgebeuren aan de gang gekregen door aanwijzingen uit dit topic, en door een beetje met de instellingen te spelen. Nu kan ik alleen maar naar de mail toe als ik bij menu -> instellingen -> configuratie -> standaardconfiguratieinstellingen de optie Pers. configuratie kies.
In deze configuratie staan mail instellingen, en een toegangspunt (wat volgens mij geen eens nodig is omdat dit een wap toegangspunt is? ). Verder heb ik ook nog de opties "kpn mms" en "kpn gprs" bij de instellingen staan. Wanneer ik de optie pers. configuratie kies, lijkt het me dat ik dan geen mms meer kan ontvangen/versturen, aangezien deze opties dan niet meer in de cofiguratie zitten?
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb het mailgebeuren aan de gang gekregen door aanwijzingen uit dit topic, en door een beetje met de instellingen te spelen. Nu kan ik alleen maar naar de mail toe als ik bij menu -> instellingen -> configuratie -> standaardconfiguratieinstellingen de optie Pers. configuratie kies.
In deze configuratie staan mail instellingen, en een toegangspunt (wat volgens mij geen eens nodig is omdat dit een wap toegangspunt is? ). Verder heb ik ook nog de opties "kpn mms" en "kpn gprs" bij de instellingen staan. Wanneer ik de optie pers. configuratie kies, lijkt het me dat ik dan geen mms meer kan ontvangen/versturen, aangezien deze opties dan niet meer in de cofiguratie zitten?
Hoe kan ik dit oplossen?
kun je de mms instellingen niet gewoon weer via de nokia site binnenhalen?
of krijg je problemen dat de andere instellingen dan weer verdwijnen?
hier heb ik de link van Nokia waar je de gprs/wap/mms instellingen weer binnen kunt halen,
misschien heb je hier wat aan.
https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125
of krijg je problemen dat de andere instellingen dan weer verdwijnen?
hier heb ik de link van Nokia waar je de gprs/wap/mms instellingen weer binnen kunt halen,
misschien heb je hier wat aan.
https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125
hoi,
ik hoorde heel veel mensen klagen over dat er bij geen games te vinden zijn voor de nokia 6230i. de spelletjes voor de 6230 werken wel, maar die zijn geschikt voor een kleinere resolutie.
Het is echter mogelijk om (ongeveer 65%) van de JAVA-spelletjes die zijn gemaakt voor S60 telefoons te spelen op je nokia 6230i. Je zal merken dat niet elk S60 spel compatible is met deze S40 telefoon. De S60 spelletjes hebben een resolutie van 176x208 pixels. je houdt vaak een klein randje over aan de rechterkant van het beeld. Een aantal spelletjes worden wel in fullscreen weergegeven.
ik heb een forum gevonden waar duizenden gratis java-games te downloaden zijn. je moet je wel ff registeren. je moet dan kijken bij het Topic : Symbian (S60/80/90) Games
Hier is de link.
http://www.iphone-forum.org
Succes !
ik hoorde heel veel mensen klagen over dat er bij geen games te vinden zijn voor de nokia 6230i. de spelletjes voor de 6230 werken wel, maar die zijn geschikt voor een kleinere resolutie.
Het is echter mogelijk om (ongeveer 65%) van de JAVA-spelletjes die zijn gemaakt voor S60 telefoons te spelen op je nokia 6230i. Je zal merken dat niet elk S60 spel compatible is met deze S40 telefoon. De S60 spelletjes hebben een resolutie van 176x208 pixels. je houdt vaak een klein randje over aan de rechterkant van het beeld. Een aantal spelletjes worden wel in fullscreen weergegeven.
ik heb een forum gevonden waar duizenden gratis java-games te downloaden zijn. je moet je wel ff registeren. je moet dan kijken bij het Topic : Symbian (S60/80/90) Games
Hier is de link.
dasz een handige site!
ik haal ze altijd van:
http://www.imserba.com
volgens mij moet je je hiervoor ook registreren
ik haal ze altijd van:
http://www.imserba.com
volgens mij moet je je hiervoor ook registreren
hoi allemaal,
ik wil graag een bluetooth carkit kopen voor mn nokia 6230i. nu heb ik een aanbieding gezien bij de Kruidvat (ja, klinkt idd beetje gek
).
Het is de Cellink Blue Toot Handsfree Carkit. type nr. : BTHF-6600
Hij kost maar 59,95 en is nu in de actie.
er is vrij weinig op internet over te vinden. misschien heeft iemand ervaring met deze carkit. of kan iemand een mooie review op internet vinden. (kon ik dus niet).
ik heb wel deze site gevonden :
http://www.netget.dk/product.asp?product=1931
mij lijkt het wel een leuk ding voor die prijs. iemand alternatieven in deze prijsklasse ??
ik wil graag een bluetooth carkit kopen voor mn nokia 6230i. nu heb ik een aanbieding gezien bij de Kruidvat (ja, klinkt idd beetje gek
Het is de Cellink Blue Toot Handsfree Carkit. type nr. : BTHF-6600
Hij kost maar 59,95 en is nu in de actie.
er is vrij weinig op internet over te vinden. misschien heeft iemand ervaring met deze carkit. of kan iemand een mooie review op internet vinden. (kon ik dus niet).
ik heb wel deze site gevonden :
http://www.netget.dk/product.asp?product=1931
mij lijkt het wel een leuk ding voor die prijs. iemand alternatieven in deze prijsklasse ??
na goed te hebben gekeken bij zwart beeld
heb ik last van 3 kapotte pixels dus niet 1.
je ziet het alleen bij zwart beeld, 1 zie je dan duidelijk rood oplichten
en de anderen pas als je heel goed kijkt.
bijna vergrootglas nodig
ik heb de mobiel nog maar een paar dagen.
maar zit te twijfelen wat ik moet doen.
zouden jullie ermee terug gaan?
het is bijna niet te zien
maar ik ben bang dat er misschien meer kapot gaan
ik vroeg me ook af als je ermee terug kunt.
ik hoorde namelijk dat er bij sommige lcd schermen normen waren
dat er een aantal kapotte pixels tussen mogen zitten.
en dat je er dan nix mee kunt
alvast bedankt
heb ik last van 3 kapotte pixels dus niet 1.
je ziet het alleen bij zwart beeld, 1 zie je dan duidelijk rood oplichten
en de anderen pas als je heel goed kijkt.
bijna vergrootglas nodig
ik heb de mobiel nog maar een paar dagen.
maar zit te twijfelen wat ik moet doen.
zouden jullie ermee terug gaan?
het is bijna niet te zien
maar ik ben bang dat er misschien meer kapot gaan
ik vroeg me ook af als je ermee terug kunt.
ik hoorde namelijk dat er bij sommige lcd schermen normen waren
dat er een aantal kapotte pixels tussen mogen zitten.
en dat je er dan nix mee kunt
alvast bedankt
Ik zou er tog zeker mee teruggaan. Mss is die van jou een keer van de vrachtwagen gevallen
Ligt ie binnen een paar maanden volledig uit elkaar.
de 6230i is geen symbian telefoon dus daar werken die games dan niet op lijkt memieg_1981 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:04:ik heb een forum gevonden waar duizenden gratis java-games te downloaden zijn. je moet je wel ff registeren. je moet dan kijken bij het Topic : Symbian (S60/80/90) Games
Hier is de link.
Succes !
[ Voor 61% gewijzigd door Reemster op 07-08-2005 11:56 ]
klopt idd wat je zegt, maar een groot deel van alle JAVA-games (*.jar) die gemaakt zijn voor Symbian phones doen het gewoon op de Nokia 6230i.de 6230i is geen symbian telefoon dus daar werken die games dan niet op lijkt me
De symbian programma's / games (*.sis) werken idd niet.
probeer maar uit, ik heb al tientallen S60 games die gewoon full-screen lopen op de nokia 6230i
[ Voor 6% gewijzigd door mieg_1981 op 07-08-2005 19:27 ]
oke dan. maar als ik in die topic kijk dan zie ik niemand D/L-links posten (nog niet geregistreerd). of is dat een apart deel dat ontzichtbaar is voor niet leden?
ik geloof dat je eerst een aantal keer zelf een bericht moet plaatsen, kijk maar in de FAQ.
voor alle liefhebbers van wallpapers & thema's :
http://nokiathemes.no.fun...e=wallpaper.htm#Sonstiges
het is welliswaar een duitse site, maar staan een aantal mooie wallpapers op !
http://nokiathemes.no.fun...e=wallpaper.htm#Sonstiges
het is welliswaar een duitse site, maar staan een aantal mooie wallpapers op !
De handmatige GPRS/MMS-settings voor de 6230i sw 03.30
met dank aan mol99
MMS setting voor T-Mobile
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Mulimediabericht",
Naam set instellingen(Accountnaam) == Multimediaber. (maak niet uit wat er staat)
Serveradres == http://t-mobilemms
Voorkeur toegangpunt gebruiken == nee
Instellingen toegangspunt == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
Proxy == Ingeschakeld
Proxyadres == 010.010.010.011
Proxypoort == 8080
Instellingen drager == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
GPRS toegangspunt == mms (LET OP: Kleine Letters)
Verificatietype == normaal
Gebruikersnaam == tmobilemms (LET OP: Zonder Verbindingsstreepje)
Wachtwoord == tmobilemms
========================================================================
WEB setting voor T-Mobile
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Web",
Naam set instellingen(Accountnaam) == Web (maak niet uit wat er staat)
Homepage == http://www.t-zones.nl
Gebruikersnaam == tmobile
Wachtwoord == tmobile
Instellingen toegangspunt == Hier kom je in een submenu, dat doorloop je als volgt:
Proxy == Ingeschakeld
Proxyadres == 010.010.010.010
Proxypoort == 8080
Gegevensdrager == GPRS
GPRS toegangspunt == wap (LET OP: Kleine Letters)
Wachtwoord == tmobilemms
met dank aan mol99
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Mulimediabericht",
Naam set instellingen(Accountnaam) == Multimediaber. (maak niet uit wat er staat)
Serveradres == http://t-mobilemms
Proxy == Ingeschakeld
Proxyadres == 010.010.010.011
Proxypoort == 8080
GPRS toegangspunt == mms (LET OP: Kleine Letters)
Wachtwoord == tmobilemms
========================================================================
WEB setting voor T-Mobile
Ga naar "Menu" - "Instellingen" - "Configuratie" - "Persoonlijke configuratie instellingen" - "Opties"-"Voeg nieuwe toe"-"Web",
Naam set instellingen(Accountnaam) == Web (maak niet uit wat er staat)
Homepage == http://www.t-zones.nl
Gebruikersnaam == tmobile
Wachtwoord == tmobile
Proxy == Ingeschakeld
Proxyadres == 010.010.010.010
Proxypoort == 8080
Gegevensdrager == GPRS
GPRS toegangspunt == wap (LET OP: Kleine Letters)
Wachtwoord == tmobilemms
Verwijderd
Ik heb dat ding net een paar dagen en hij bevalt goed. Ik heb er ook zo'n 512mb kaart bij gekregen, maar hoe zorg je dat foto's enz daar op komen? Ik zie nergens een 'verplaats' optie ofzo, of instellingen dat je kan zorgen die ie ze daarop opslaat. Ik las trouwens in de manual dat je geen games enz op die kaart op kan slaan

Bij mij zit er gewoon een optie verplaatsen op voor bestanden. (Bij jou ook.) Vanuit de camerastand kan je de instellingen die betrekking op de camera hebben aanpassen volgens mij. Onder andere ook in welke folder hij de foto's standaard opslaat.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:11:
Ik heb dat ding net een paar dagen en hij bevalt goed. Ik heb er ook zo'n 512mb kaart bij gekregen, maar hoe zorg je dat foto's enz daar op komen? Ik zie nergens een 'verplaats' optie ofzo, of instellingen dat je kan zorgen die ie ze daarop opslaat. Ik las trouwens in de manual dat je geen games enz op die kaart op kan slaan
Uh, volgens mij staan die instellingen ook gewoon op de website van T-mobile. Tenminste, daar heb ik ze vandaan en dat werkt gewoon. Wat ik daar niet kon vinden is een smtp-server, maar die is er wel, te weten: mail.t-mobile.nljoan1 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:41:
De handmatige GPRS/MMS-settings voor de 6230i sw 03.30
met dank aan mol99
[...]
Wachtwoord == tmobilemms
[ Voor 33% gewijzigd door jvo op 08-08-2005 19:05 ]
Verwijderd
Wie weet of het mogelijk is om zelf de firmware te upgraden van 3.30 naar de nieuwste (3.40)? Ik kan door middel van bluetooth een connectie opzetten met m'n computer.
Verwijderd
Voor firmware upgrade moet je ff naar een NSP, niet zelf mee gaan klooien (kan ook niet, maar goed). Je hebt sowieso nog garantie, dus is het gratis.
Verwijderd
Ik kan zo snel niet in de first-post vinden wat een NSP is. Een orange-winkel (waar ik de telefoon heb gekocht) valt ook onder een NSP?
Verwijderd
Een Nokia Service Point. Een lijst van al deze NSP's in Nederland kan je hier vinden.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:29:
Ik kan zo snel niet in de first-post vinden wat een NSP is. Een orange-winkel (waar ik de telefoon heb gekocht) valt ook onder een NSP?
Verwijderd
Ze flashen zeker geen t-mobile toestel met simlock ?Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:39:
[...]
Een Nokia Service Point. Een lijst van al deze NSP's in Nederland kan je hier vinden.
Jawel, alleen ze verwijderen niet de simlock.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:44:
[...]
Ze flashen zeker geen t-mobile toestel met simlock ?
heeft er ook iemand een manier,
waardoor je meer sms berichten kunt opslaan
mijn inbox is snel vol!!
en bij deze tel ook alweer
bij de 80 a 100 berichten krijg ik alweer een melding,
terwijl de rest van het geheugen nog niet vol is.
zou ideaal zijn dat ik dat er ook voor zou kunnen gebruiken
mijn inbox is snel vol!!
is wel een keertje langsgekomen dus moet je de topic ff doorspitten....maar ook jouw gsm kan rond de 150 sms opslaan...heb je ook gekeken bij verzonden items?thespeed schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:54:
heeft er ook iemand een manier,
mijn inbox is snel vol!!
ahh okey thnxlottumracing schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:43:
[...]
is wel een keertje langsgekomen dus moet je de topic ff doorspitten....maar ook jouw gsm kan rond de 150 sms opslaan...heb je ook gekeken bij verzonden items?
heb het later gevonden
ik had als 80 berichten in mijn inbox en 60 bij mijn verzonden berichten
vannochtend heb ik mijn toestel omgeruild voor een andere
ik had last van dode pixels
maar ik heb er nu 1 die goed is
alleen het valt me op dat als je word gebeld,
dat het volume eerst zacht gaat en daarna opeens harder.
hebben meerderen hier last van?
[ Voor 13% gewijzigd door thespeed op 10-08-2005 00:36 ]
Verwijderd
Ik heb last van 'golfjes' in het scherm. Die lopen van boven naar beneden, op ongeveer 15% van de linkerrand.
Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt op interferentie ofzo. Je ziet het vooral goed 's avonds met een donkere achtergrond. Voor de rest heb ik geen problemen met het scherm.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt op interferentie ofzo. Je ziet het vooral goed 's avonds met een donkere achtergrond. Voor de rest heb ik geen problemen met het scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 16:40 ]
volgens mij is de refresh rate niet hoog genoeg....ik zie dit vooral als ik een eigen achtergrond heb geselecteerd....alsof je naar een monitor op 60Hz zit te kijken...
Verwijderd
Dat zou ermee te maken kunnen hebben. Maar het 'probleem' dat ik hierboven omschrijf doet zich zo te zien volgens mij alleen voor in een verticale band tussen de 10% en 25% van de linkerrand van het scherm af.lottumracing schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:10:
volgens mij is de refresh rate niet hoog genoeg....ik zie dit vooral als ik een eigen achtergrond heb geselecteerd....alsof je naar een monitor op 60Hz zit te kijken...
Ja, het valt mij ook sinds kort op dat ie eerst zacht gaat en daarna ineens hard... Moet m maar eens laten upgraden, dan schijn je dr geen last meer van te hebben.thespeed schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:26:
[...]
alleen het valt me op dat als je word gebeld,
dat het volume eerst zacht gaat en daarna opeens harder.
hebben meerderen hier last van?
Wat het beeld betreft, trilt de mijne ook, maar dan zonder golfjes, maar ik heb het idee dat de LED backlight te langzaam knippert, waardoor je dat effect krijgt. Is het best te zien met een donkere foto...
Gadgets FTW!
Ik heb nu 3.40 (na upgrade) maar ik heb nog steeds soms zacht...dus toch nog meer een release afwachten.Ursamajor schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:04:
[...]
Ja, het valt mij ook sinds kort op dat ie eerst zacht gaat en daarna ineens hard... Moet m maar eens laten upgraden, dan schijn je dr geen last meer van te hebben.
Wat het beeld betreft, trilt de mijne ook, maar dan zonder golfjes, maar ik heb het idee dat de LED backlight te langzaam knippert, waardoor je dat effect krijgt. Is het best te zien met een donkere foto...
Verwijderd
Ontzettend zuur dat het geluid zacht begint. Het lijkt er wel op dat ie de functie 'oplopend belvolume' dan gebruikt ofzo. Maar die heb ik expliciet niet geselecteerd. Stom ding
. Naja, binnenkort misschien firmware 3.50 ofzo met de oplossing.
van die golfjes heb ik geen last.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:15:
Ik heb last van 'golfjes' in het scherm. Die lopen van boven naar beneden, op ongeveer 15% van de linkerrand.
hetzelfde heb ik wel met mijn oude nokia 6610
dus dit is niet de enige foon die er last van heeft
maar voor de rest bleef die het wel goed doen
ik heb ook de nieuwste firmware (3.40)
dus die bug met de beltoon is niet opgelost.
oplopend heb ik dus ook uitstaan
hij staat op bellen!
hopen dat het opgelost word
ik vind het best irritant.
snap ook niet,
dat ze de tels niet eerst goed laten testen!
heb bij veel nokia's fouten ontdekt
mijn 3510i, zat vol met fouten
6610 minder
en deze heeft alleen de fout met het volume
maar toch slordig
voor de rest prima tel
[ Voor 16% gewijzigd door thespeed op 11-08-2005 01:06 ]
foutloze software schrijven is niet makkelijk.....kijk maar naar windows....
SonyEricsson K750i heeft ook last van veel bugs.....zolang er nieuwe functies op een toestel komen zullen er bugs blijven...ik denk als je een heel eenvoudig toestel van nokia koopt dat je er weinig tot niets van merkt....maarja we zijn allemaal freaks hier die ut nieuwste van ut nieuwste willen
SonyEricsson K750i heeft ook last van veel bugs.....zolang er nieuwe functies op een toestel komen zullen er bugs blijven...ik denk als je een heel eenvoudig toestel van nokia koopt dat je er weinig tot niets van merkt....maarja we zijn allemaal freaks hier die ut nieuwste van ut nieuwste willen
Verwijderd
Oke, het komt wellicht vaker voor dus.thespeed schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:00:
van die golfjes heb ik geen last.
hetzelfde heb ik wel met mijn oude nokia 6610
dus dit is niet de enige foon die er last van heeft
maar voor de rest bleef die het wel goed doen
Afijn, de telefoon doet het verder ook prima, en zo'n drama is het ook niet, dus ik denk dat ik er verder maar geen werk van ga maken.
Verwijderd
hallo
ik heb sinds gisteren de nokia 6230i
nu heb ik de volgende probleemen
1.
ik heb een jpg achtergrond via de sd kaart als ik nu probeer te wappen (orange) en de verbinding mislukt is de achtergrond weer weg
2.
hij is veeeeeel trager als mijn oude 6230.
als ik bijv terug ga met de knop boven de rode ophang toets in het menu duurdt het af en toe zeker 6 sec voordat hij het volgende scherm geeft.
3.
wappen lukt helemaal niet en ik heb wel de instellingen gehad.
ik heb de versie v 03.40
nog een vraag over dat dvs heeft er wel een provider die functie in zijn paket
alvast bedankt
groeten mark
ik heb sinds gisteren de nokia 6230i
nu heb ik de volgende probleemen
1.
ik heb een jpg achtergrond via de sd kaart als ik nu probeer te wappen (orange) en de verbinding mislukt is de achtergrond weer weg
2.
hij is veeeeeel trager als mijn oude 6230.
als ik bijv terug ga met de knop boven de rode ophang toets in het menu duurdt het af en toe zeker 6 sec voordat hij het volgende scherm geeft.
3.
wappen lukt helemaal niet en ik heb wel de instellingen gehad.
ik heb de versie v 03.40
nog een vraag over dat dvs heeft er wel een provider die functie in zijn paket
alvast bedankt
groeten mark
ja dat kan ik voorstellenlottumracing schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:35:
foutloze software schrijven is niet makkelijk.....kijk maar naar windows....
ik kan het zelf al helemaal niet
maar ik heb toch vaak het id, dat ze zoveel mogelijk telefoons willen uitbrengen
wat dan ten koste van de fouten gaat!. In mijn Sony CMD-CD5
kon ik geen fouten vinden. Maar dat is ook al ehm.. 4 jaar terug ofzo
maar het maakt me ook weinig uit.
ik kan er mee bellen
Hij is me net ook voor het eerst gevallen
maar geen krassen en hij werkt nog goed
heb ik altijd met nieuwe dingen
best balen
Ik kwam later pas de sony ericcson k750i
weet niet welke beter is
kom je toch weer op die marketing/managementkreet: time to market...en vooral voor telefoons is dat heel belangrijk....Nokia bracht de 6230i eerder uit dan de nieuwe samsung.....opvolger van de D500....de K750i was er eerder maar die is weer aanzienlijk duurder....maar ook wel weer meer verkocht gezien de belangstelling op GoT....en andere sites....
Verwijderd
De 6230i is dan ook niet echt 'nieuw', maar gewoon een verbeterde 6230. In principe lijkt me de K750i qua rauwe specs dan ook gewoon de beste telefoon van de door jou genoemde.lottumracing schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:14:
kom je toch weer op die marketing/managementkreet: time to market...en vooral voor telefoons is dat heel belangrijk....Nokia bracht de 6230i eerder uit dan de nieuwe samsung.....opvolger van de D500....de K750i was er eerder maar die is weer aanzienlijk duurder....maar ook wel weer meer verkocht gezien de belangstelling op GoT....en andere sites....
Maar ik heb die 6230i genomen, omdat ik die gewoon veel mooier vind, en het gebruiksgemak van de Nokia's ook zeer op prijs stel. En die camera zal me werkelijk wurst wesen.
De Sony Ericcson vind ik ook mooiVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:03:
[...]
De 6230i is dan ook niet echt 'nieuw', maar gewoon een verbeterde 6230. In principe lijkt me de K750i qua rauwe specs dan ook gewoon de beste telefoon van de door jou genoemde.
Maar ik heb die 6230i genomen, omdat ik die gewoon veel mooier vind, en het gebruiksgemak van de Nokia's ook zeer op prijs stel. En die camera zal me werkelijk wurst wesen.
ik zag hem pas een paar dagen nadat ik deze bij een abbo had afgesloten.
Een nadeel van sonyericsson vind ik dat er geen verwisselbare frontjes zijn.
Mijn mobieltjes beschadigen meestal erg snel en dan koop je gewoon een nieuw frontje.
Voor de rest gebruik ik de camera weinig.
ik heb zelf een digicam en die maakt toch betere foto's
De 1.3 Megapixel is wel een hele verbetering als ik de vorige nokia's bekijk.
De camera zou ik hoogstens een keer gebruiken als je iets leuks ziet en je de normale camera niet bij je hebt.
Ik heb ook foto's van de k715i gezien. Best mooi
maar het blijven foto's van een mobiel
En de K715i heeft net zoals de nokia's erg last met bewegingen.
dus wazige foto's. Ik vind het jammer dat Nokia geen flitsers inbouwd.
Want dan zouden de foto's wel beter worden denk ik.
De Nokia's vind ik zelf erg handig in gebruik.
Ik heb er veel gehad. En de menustructuur blijft meestal hetzelfde.
Dus ik hoef me niet meer aan te passen aan een andere tel.
waar haal ik mail instellingen vandaan voor mijn 6230i van een kpn premium abbo ???
over de camera. ik nam gister toevalig een foto van iemand die net bewoog. de foto die ik op dat moment op het scherm zag was dus ook bewogen. maar toen ik 'm in m'n galerij bekeek bleek ie niet bewogen te zijn en was ie hartsikke goed

Voor instellingen van gsm en gprs voor kpn moet je op http://www.gin.nl/nl/ kijken. En voor mailinstellingen moet je volgens mij een apart gprs abbo afsluiten met bijbehorend gebruikersnaam/wachtwoord
[ Voor 34% gewijzigd door [Edwin] op 13-08-2005 17:24 ]
Verwijderd
Hmmm erg vaag. Die camera is blijkbaar niet WYSIWYG.-RazieL- schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:03:
over de camera. ik nam gister toevalig een foto van iemand die net bewoog. de foto die ik op dat moment op het scherm zag was dus ook bewogen. maar toen ik 'm in m'n galerij bekeek bleek ie niet bewogen te zijn en was ie hartsikke goed
vraagje he? als je hem naar zo'n NSP brengt.. moet je dan ook lid zijn van club nokia ofzo? (voor het flashen)
Verwijderd
neuh.tijntjethf schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:39:
vraagje he? als je hem naar zo'n NSP brengt.. moet je dan ook lid zijn van club nokia ofzo? (voor het flashen)
maar als je het helemaal zeker wilt weten moet je vantevoren maar ff bellen.
Bij de Nokia Store Amsterdam vragen ze altijd om een factuur waar op staat wanneer de telefoon geleverd is (met imei nummer).
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een nokia 6320i, nu wil ik ook een filmpie converten. Nu heb ik deze instellingen gebruikt: General: 3 GPP+ACC General setting. En de dan de laatste 3 QCIF settings gebruikt in het programma zelf. Nu doet de film het wel maar heb geen geluidVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:49:
Ik wil video's op mijn telefoon spelen, hoe moet dat?
Daar zijn verschillende programma's voor verkrijgbaar. Eentje die hier in het het topic voorbij is gekomen is deze, http://www.nurs.or.jp/%7Ecalcium/3gpp/3GP_Converter031.zip.
Dit is een mooi en simpel progammaatje om je video's te converteren naar 3GP formaat, het video formaat dat je telefoon aankan. Een DivX formaat film wordt ongeveer 130mb na convertatie.
Bij de andere krijg ik meestal "Bewerking mislukt" als ik de film afspeel op mijn nokia, zo ook bij de nokia PC suite converter.
Verwijderd
Of je leest zelf het topic even doorVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:07:
Ik heb sinds kort ook een nokia 6320i, nu wil ik ook een filmpie converten. Nu heb ik deze instellingen gebruikt: General: 3 GPP+ACC General setting. En de dan de laatste 3 QCIF settings gebruikt in het programma zelf. Nu doet de film het wel maar heb geen geluid. Welke settings gebruiken jullie? en doet het geluid het dan ook?
Bij de andere krijg ik meestal "Bewerking mislukt" als ik de film afspeel op mijn nokia, zo ook bij de nokia PC suite converter.
[rml]Lemmeb in "Nokia 6230i [ Deel II]"[/rml]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:46 ]
Verwijderd
Sorry, heb er wel in gekeken en gezocht, maar had deze nog niet gezienVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:45:
[...]
Of je leest zelf het topic even door:
[rml]Lemmeb in "Nokia 6230i [ Deel II]"[/rml]
Ga ff kijken of het lukt.
edit: doet het,
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:01 ]
Bestaat er al een applicatie waarmee je kunt IRC-en voor deze telefoon?
-edit-
http://jmirc.sourceforge.net/
Ik verander mijn vraag dus, heeft iemand dit al aan de praat gekregen?
-edit-
http://jmirc.sourceforge.net/
Ik verander mijn vraag dus, heeft iemand dit al aan de praat gekregen?
[ Voor 47% gewijzigd door ericafterdark op 16-08-2005 17:42 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de informatie in de topicstart!
Let op de informatie in de topicstart!