Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
@Palomar: zo'n kettingreinigingsapparaatje heb ik ook, maar ben er recentelijk een beetje vanaf gestapt. Het maakt inderdaad de ketting ongekend goed schoon, maar imho een beetje te goed. Bij de racer viel het wel mee, maar op een of andere manier kreeg ik nooit meer de MTB ketting goed gevet (Pedro's) na een ontvetter-sessie. En de komst van een nieuwe asfvaltvretertje vond ik een goed moment om de mating van smering als belangrijker te achten dan de mate van blinkendheid. Met een doek krijg ik hem goed genoeg schoon.

Zo, heb verder zelf de Specialized toertocht in Gulpen gedaan vandaag. 70km over keihard bevroren grond, had af en toe wel een fully onder m'n kont willen hebben! Verder heerlijk gefietst, voor het eerst een bevroren Camelbak mogen ervaren, veel geglibberd en gegleden, tot op de laatste kilometers een bijna compleet schone fiets gehad (wel wat anders dan vorig jaar :o ) en af en toe lekker geragd met wat amateurbikers die ik tegenkwam. 3:30 deed ik erover, incl 3 keer verkeerd fietsen... :/ Circa 20 km/u bruto :9~

Topdagje! Wel compleet lam nu...

[ Voor 7% gewijzigd door bassGunner op 08-01-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@bassGunner, goed bezig! Een hard ondergrond is wel fijn fietsen, je kan dan lekker op tempo fietsen. :+ 20 p/u is snel op zo'n parcour.

Ik heb gisteren nog een tourtocht gefietst in Diever, was ook lekker fietsen. Het bos lag er prachtig bij, lekker biken dus. Alleen had ik nog last van mn conditie, had nl. 3 weken weinig gedaan (ivm knie).
Na 35km ging het dus voor geen meter meer... :/ Had tot dat punt een gemiddelde van 20,5 km/u :)
Ben ook nog een keer gevallen bij een smalle singletrack, mn achterdedailleur is nu scheef. (onderste deel)
Zal de fiets van de week ff langs de lbs brengen, hij schakeld ook niet meer zo lekker.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

bassGunner schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:08:
[...]

Zo, heb verder zelf de Specialized toertocht in Gulpen gedaan vandaag. 70km over keihard bevroren grond, had af en toe wel een fully onder m'n kont willen hebben! Verder heerlijk gefietst, voor het eerst een bevroren Camelbak mogen ervaren, veel geglibberd en gegleden, tot op de laatste kilometers een bijna compleet schone fiets gehad (wel wat anders dan vorig jaar :o ) en af en toe lekker geragd met wat amateurbikers die ik tegenkwam. 3:30 deed ik erover, incl 3 keer verkeerd fietsen... :/ Circa 20 km/u bruto :9~

Topdagje! Wel compleet lam nu...
Die zou ik ook gaan rijden, ware het niet dat ik door omstandigheden pas om vijf uur 's nachts in mijn bed lag. Wel jammer want de omsatndigheden spraken me wel erg aan. Uiteindelijk zelf maar rond de Oosterbeek route gecrossed. 53 km gereden met een gemiddelde van 22.6. Lekker hoor met het brakke lichaam een gemiddelde hartfrequentie van 158 draaien en met een max. van 189. pffff :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

Zelf doe ik niet zo aan ketting reinigen (nooit nodig), behalve na een dagje DHen. Compleet ontvetten is slecht voor je ketting, je krijgt het vet er practisch niet meer tussen/in. Zo'n gast bij Rose vertelde dat je je ketting na ontvetten met bijvoorbeeld bezine pas weer goed vet had als je het 20 minuten in olie ging koken. Dat lijkt me nou ook weer een beetje overdreven, daar niet van :P

Zelf spuit ik 'm altijd droog met de hogedrukreiniger als die aanwezig is, en ik spuit 'm daarna weer in met een willekeurig busje smeermiddel wat we bij ons hebben. Thuis even voorzichtig schoonpoetsen met 'n doek en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
Anoniem: 26248 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:21:
Zelf doe ik niet zo aan ketting reinigen (nooit nodig), behalve na een dagje DHen. Compleet ontvetten is slecht voor je ketting, je krijgt het vet er practisch niet meer tussen/in. Zo'n gast bij Rose vertelde dat je je ketting na ontvetten met bijvoorbeeld bezine pas weer goed vet had als je het 20 minuten in olie ging koken. Dat lijkt me nou ook weer een beetje overdreven, daar niet van :P

Zelf spuit ik 'm altijd droog met de hogedrukreiniger als die aanwezig is, en ik spuit 'm daarna weer in met een willekeurig busje smeermiddel wat we bij ons hebben. Thuis even voorzichtig schoonpoetsen met 'n doek en klaar.
Ik kan dit alleen maar beamen. Ik doe ook zo weinig mogelijk aan mijn ketting. Afspuiten en inspuiten, behalve als hij echt kraakt, dan gaat hij eraaf en gaat hij echt schoon gemaakt worden zoals het hoort (schoonspuiten, ontvetten en laten koken).
Maar meestal haal ik dat niet eens en heb ik gewoon weer een nieuwe ketting nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat ik deze week een andere achterderailleur laat monteren. Een overjarig XT derailleur.
Zal wel stukken beter schakelen denk ik....
Mn Deore derailleur is nl. zo scheef als de neten. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Een SRAM XO schakelt ook wel fijn anders :+
Ik heb ook een SRAM 9.0 race cassette er op laten zetten, op deze manier gebruik ik ook het 2e kettingblad. Die gebruikte ik hiervoor nooit en daardoor sleet mn buitenste kettingblad natuurlijk veel sneller. En ketting reinigen doe ik met zo'n speciale ontvetter en een afwasborstel. Afspoelen, drogen en nieuw vet er op. Doe het niet heel vaak trouwens. Je hebt toch al snel 1x per jaar een nieuwe ketting nodig...

[ Voor 83% gewijzigd door SayWhatAgain! op 10-01-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:15
Afgelopen donderdag mn fietsje binnen gekregen (de Cube LTD5 2004 van ergens hierboven)..
Helaas nog niet zoveel op kunnen fietsen, maar tot nu toe bevalt ie uitstekend:)
De dual-control shifters bevallen me echt erg goed.
Ik heb er Shimano PD-M647 pedalen op gezet, van die dingen waar je zowel met gewone als met klikschoen op kan.
Ook dat bevalt goed, behalve dat het uitklikken nog vrij zwaar gaat in de lichtste stand, maar dat is misschien enkel n beetje wennen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo net weer een mooie doos (pardon? :)) binnen gekregen. Altijd handig iemand te kennen met een gul hart en te veel geld (lees: gratis!)

onder meer:
- 2 Mavic 230 TIB wielen met een Hope naaf (mooi!) en een Deore LX naaf
- 4 fietscomputers sigma & cateye
- GripShift gripshifts
- x-tas-y stuurpen
- zoom stem
- 2 hyperglides
- SRAM ketting
en nog een berg andere dingen zoals QR's , BBB bidonhouders etc etc

geen kapitalen waard maar leuk om weer wat up te graden of reserve te hebben

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Allemaal gratis? Leuk... !

Wat bedoel je met die Hyperglides? Teflon muisvoetjes B) of Shimano HG cassettes? Alle shimi cassettes hebben de HG vertanding namelijk tegenwoordig, dus het is meer een soort dan een type cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds m'n wielen niet terug. Die kerel zou bellen als ze klaar waren (en dat zijn ze geloof ik ook), maar hij belt maar niet.

Gelukkig is hij oud en kan hij niet zo hard rennen als mijn wielen stuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Shimano Hyperglide GS-H670 12-13-14-15-17-19-21 en een
Shimano Hyperglide-c 11-13-15-18-21-24-28

die eerste is meer voor de racefiets lijkt me

ja allemaal gratis. Oud lid van mijn dispuut, soort fiets-suikeroom :)
Ook al voor 50e tijd geleden Mavic Open Pro Ceramic velgen met 2 butted spaken en Ultegra (nou ja stiekem 600s ;)) gekocht. Geen geld lijkt me!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Jazzper schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:46:

Ook al voor 50e tijd geleden Mavic Open Pro Ceramic velgen met 2 butted spaken en Ultegra (nou ja stiekem 600s ;)) gekocht. Geen geld lijkt me!
Ah, relaxed. Open Pro Ceramic velgen zijn inderdaad een van de beste all-round velgen verkrijgbaar, schijnen ook zeer bruut te remmen door die ceramic laag. Wat bedoel je met 2 butted spaken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w00+, ik heb mijn wielen weer op kunnen halen. Die kerel die het heeft gedaan is echt een vakman, Meindert Luppes, misschien dat de wielrenners hier uit de omgeving Enschede hem wel kennen. Die wielen zijn echt zooo strak, zo debiel recht dat je amper ziet dat ze ronddraaien als je er bovenop kijkt. Echt een stukje vakwerk, heel mooi.

Mijn nieuwe fiets is nu dus af, specs:Al dat uitzoek-werk voor niets want jullie kijken toch alleen plaatjes ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.clubr.nl/ruud/mtbnl/fiets.jpg

Check hoeveel breder zo'n SS-naaf is:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubr.nl/ruud/mtbnl/achterwiel.jpg
De spaken links en rechts waren ook bijna even lang, remkant was zelfs iets korter dan aandrijfkant.

Morgen 'm even uitlaten met McD, ben erg benieuwd. Lang geleden dat ik met v-brake heb gereden en deze fiets is een STUK lichter dan de andere en ook nog een stukje kleiner.
Ik zoek nog steeds een HS33 achterrem, dus als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 26248 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:15:
Morgen 'm even uitlaten met McD, ben erg benieuwd. Lang geleden dat ik met v-brake heb gereden en deze fiets is een STUK lichter dan de andere en ook nog een stukje kleiner.
Lichter? Hm, nog steeds een lompe tank imho. :P Geef mijn mijn verfijnde Campa vlieggewicht wegfietsje maar.

Maar nee, cool apparaat hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:12

botoo

💀 too old to die young

Anoniem: 26248 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:15:
Al dat uitzoek-werk voor niets want jullie kijken toch alleen plaatjes ;)
Whehe, je komt hier vaker zeker? :+ :P
Dapper ding geworden Ruud, als 'ie rijd zoals 'ie er uitziet dan zal je wel tevreden zijn :).
bassGunner schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:04:
Wat bedoel je met 2 butten spaken? :P
* botoo vermoed dubbel butted :)
Jeweetwel, dikker aan beide uiteinden en dunner in het midden ;).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
* bassGunner vermoedde dat ook wel eerlijk gezegd

Drie spaken had nog gekunt (Hed Trispoke bv), 2 is wel errug zeldzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Die Agent is wel héél erg mooi heur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wie heeft er een goede tip voor slicks op de mtb? Ik wil er graag slicks op leggen zodat ik als ik thuis ben in de weekenden een beetje kan trainen op de weg. Het schijnt dat de rolweerstand van mtb slicks ook erg laag is, scheelt niet eens zo veel met de racefiets heb ik wel eens gelezen. Wat is een goed merk hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Schwalbe Super Moto Evolution is ook op de weg goed bruikbaar (max 4 bar) :).
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotoklein/sch05apple.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:12:
Schwalbe Super Moto Evolution is ook op de weg goed bruikbaar (max 4 bar) :).
[afbeelding]
Okee dan, is die rolweerstand ook goed laag? Want ik wil eigenlijk met de mtb met de wegrenners mee kunnen trainen. Niet met de allersnelsten maar +/- 30 km/h wordt wel gemiddeld gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/k99d0m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/k99d6r.jpg
Zo ik heb een RS Pike Race U-turn 95-140mm in me bike

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Januszjes schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:13:
Okee dan, is die rolweerstand ook goed laag? Want ik wil eigenlijk met de mtb met de wegrenners mee kunnen trainen. Niet met de allersnelsten maar +/- 30 km/h wordt wel gemiddeld gehaald.
Weet ik niet maar met 4 bar lijkt een MTB band redelijk bruikbaar voor op de weg :).
Ik heb zelf wel eens op de ATB met Tioga City Slickers met racefietsers gereden (mijn gebruikelijke triathlon-trainingsgroepje) en dat ging prima, je moet wel wat hader werken dan op de racefiets maar 30 gemiddeld is best te doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik ga eens kijken wat mijn lichaam kan handelen ;)

Gisteren 85 km gas gegeven. En ik dacht, w0w goed bezig super getrained, dus heb ik het gister maar op een zuipen gezet en heb ik ergens een verloren uurtje op een bank geslapen. Nu ben ik mijn fietskleren weer aan aan het trekken en gaan we eens kijken of het nog een beetje wil vlotten. |:(

Alhoewel bo, dat ging destijds bij Spaarnwoude ook redelijk, maar daar had ik wel wat meer slaap bij en de dag vantevoren ook al niet gereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, held! Hehehe. S'nachts een kerel, overdag een kerel. :+

Heb zelf ook eens gebiked na een nacht zuipen. Damn wat heb ik destijds afgezien. :Y)
Maar wel de 50km volbracht. :o

Gisteren nog even een hersteltraning gedaan.
Mn knie doet nl. nog steeds zeer, denk dat het binnen nu en een weekje wel over zal zijn.
Zo'n 36km gedaan, ging wel moeilijk... had echt minder kracht. Was goed merkbaar.
Heb zo'n 4 week stil gestaan, da's nooit goed. Hoop de komende weken weer op kracht te komen.

[ Voor 48% gewijzigd door Harmen op 15-01-2006 13:39 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

En terug! Toch nog 42 km weggehapt. woei! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Januszjes schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:13:
[...]

Hmmmmmm, naja, ik heb het dan wel geen uur volgehouden ofzo, maar ik fiets met zo'n gemiddelde van tegen de 30 naar / van m'n werk elke dag.

Eerst met wat Ritchey Speed Max bandjes, maar die waren erg poreus geworden ofzo, reed steeds lek door kleine kiezeltjes of glas in de buurt van de cafes :(

Heb er nu random vredestijn ATB/MTB slicks onder liggen.. Vredestein Scarab ofzo. Fietsen ook aardig rap. Heb geen idee wat de rolweerstand is, maar goed, ik heb dan denk ik ook wel een goede "trainingsomgeving". De zeeuwse laaglanden. Elke dag langs het kanaal door walcheren fietsen.... soms lekker met windkracht 9 (zuid-west! Ole, en dat 's ochtends.. goed, dan haal ik geen 30km/u meer, maar toch :P Ik hou bijna altijd de rit naar m'n werk van 13km binnen de 35-40 minuten marge die ik mezelf geef om op tijd op m'n werk te zijn. Maar meestal is het 25-30 minuten dat ik erover fiets).

Ahem... heb je hier wat aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:08:
En terug! Toch nog 42 km weggehapt. woei! :)
Goed resultaat. :+
Als je bij de veluwe woont is het een genot om te biken. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag weer op de mtb gezeten. :)
Ging best lekker, parcour was wel blubberig.
Toch weer 55km weggetrapt. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Gaan er morgen nog bekenden die tocht vanuit Apeldoorn rijden?
Ik heb geen linkje voorhanden maar het is elk jaar weer een fraaie rit :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Het zat wel in de planning, maar vanwege gezelligehid en een kapotte voorderailleur moet ik helaas overslaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zondag heb ik ook vaak weinig zin om te biken als ik uit ben geweest. :+

Gisteren ben ik overgens nog bijna omver gelopen door een ree. :/
Damn, schrok me dood toen er opeens een groot beest aan kwam rennen. Whoaapa zo voor me langs over het paadje. :o
Jagers waren weer bezig, het hele bos was in rep en roer. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/mc80ae.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/mc80aw.jpg
Mooi weer vandaag :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het was wel wat frisjes in Apeldoorn (zeker als je je overschoenen vergeet :X ) maar het parcours lag er goed bij, beetje saai bijna en druk!!!
Twee uurtjes en 40 km. raggen later konden we weer naar huis naar de warme douche :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik heb toch ook nog de stoute (over)schoenen aangedaan. Ketting gefixeerd op het middenblad en vanmiddag toch nog bijna drie uur de kou getrotseerd en een kleine zestig km weggewerkt. Voeten waren nagenoeg bevroren en de Posbank lag er zwaar bij. Nogmaals jammer dat ik niet wist dat je in Apeldoorn reed, dan was ik wat vroeger in mijn mandje gekropen.

Nog mensen die volgende wee de 100km van Lemelerveld gaan rijden? Ik ben er in ieder geval bij. Ik hoop dat ik mijn fiets op tijd gefixed krijg, maar anders doe ik het gewoon hetzelfde als vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

100 km van Lemelerveld? * botoo past ff :o
Afaik is er komende zaterdag ook weer een leuk ritje ergens in het land (ben ff vergeten waar), 40 - 50 km vind ik meer dan genoeg voor de tijd van het jaar :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:42:
100 km van Lemelerveld? * botoo past ff :o
Afaik is er komende zaterdag ook weer een leuk ritje ergens in het land (ben ff vergeten waar), 40 - 50 km vind ik meer dan genoeg voor de tijd van het jaar :+
Je kunt in Lemelerveld kiezen om de 55km te doen. En er zitten weinig hoogtemeters in +/- 450.

http://www.bikestyle.nl/Nieuws1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

KeX schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:19:
Je kunt in Lemelerveld kiezen om de 55km te doen. En er zitten weinig hoogtemeters in +/- 450.
Waaaat???
Mij uitnodigen om halve afstandjes te doen? :(
:+

Welke dag is dat ei'k? Ik kan dat niet in het artikel terugvinden.

* botoo gaat komende week eens kijken wat de weersverwachtingen zijn en eea kortsluiten met het gebruikelijke fietsploegje :).
(maar ik beloof niets en leg me ook nog niet vast :P)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:02:
[...]
Waaaat???
Mij uitnodigen om halve afstandjes te doen? :(
:+

Welke dag is dat ei'k? Ik kan dat niet in het artikel terugvinden.

* botoo gaat komende week eens kijken wat de weersverwachtingen zijn en eea kortsluiten met het gebruikelijke fietsploegje :).
(maar ik beloof niets en leg me ook nog niet vast :P)
Zondag 29 januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

mmm, morgen dus. Ik zie er als een huis tegenop om bij -8°C 5 uur achter elkaar te fietsen. Blijkbaar ben ik toch niet zo'n bikkel. Vorige week na drie uur bij -3°C was ik al zwaar verkleumd. En vooral mijn voeten, ondanks overschoenen, waren echt te koud (eerst in een bak koud water voor ik überhaupt kon douchen). Ik vraag me af of het vertsandig is.

* KeX twfijfelt nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

net naar mijn werk 16km gereden op de racert (zie pic in wielrentopic). Veel laagjes maar geen overschoenen. Allemachtig koude voeten.. be warned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo gaat morgen iig niet.

Ben net terug uit Ede waar we konden kiezen uit 30 - 50 km. ik had al rap besloten dat de kortste (werd toch nog 35 km.) genoeg was door de kou. Tenen doorzichtig geel/wit en gevoelloos :| en een poosje amper kunnen schakelen/remmen vanwege de verkleumde handen.

Als je toch besluit om te gaan: helemaal insmeren met koublokzalf of olie (gezicht t/m tenen), extra windbrekertje aan, twee lange broeken, zorg dat je een beetje keukenzout in je bidons doet tegen het bevriezen en denk er aan dat je blijft drinken/voeden, 100 km. trek je niet zonder bijvoeden.

Het parcours ligt er natuurlijk wel makkelijk begaanbaar bij :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:47:
* botoo gaat morgen iig niet.

Ben net terug uit Ede waar we konden kiezen uit 30 - 50 km. ik had al rap besloten dat de kortste (werd toch nog 35 km.) genoeg was door de kou. Tenen doorzichtig geel/wit en gevoelloos :| en een poosje amper kunnen schakelen/remmen vanwege de verkleumde handen.

Als je toch besluit om te gaan: helemaal insmeren met koublokzalf of olie (gezicht t/m tenen), extra windbrekertje aan, twee lange broeken, zorg dat je een beetje keukenzout in je bidons doet tegen het bevriezen en denk er aan dat je blijft drinken/voeden, 100 km. trek je niet zonder bijvoeden.

Het parcours ligt er natuurlijk wel makkelijk begaanbaar bij :).
Hmmm, klinkt erg aantrekkelijk allemaal. :+

Ik wilde ook naar Ede gaan toen ik hoorde dat het voetbal afgelast was, maar ik had nog geen fiets. Die stond nog ter reparatie. Inmiddels heb ik wel een nieuwe xt voorderailleur en wat andere thingies laten verbouwen. Zijn we elkaar weer theoretisch misgelopen. :/

Maar ik heb een steeds harder hoofd in morgen. Ga ik liever ff de Posbank op, dan kan tenminste terug als ik dat wil en zit ik niet ver van huis in de kou. Die 100 km kan ik in principe goed hebben, zeker als het parcours er zo vastgevroren bijligt, maar niet in de combinatie met de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag ook eventjes op de modderfiets gezeten. :+
Was behoorlijk koud moet ik zeggen, in het bos was het wel te doen.
Zodra je vol in de wind kwam was het ijzig koud, kon ook merken dat het materiaal ook niet helemaal tegen de kou kan. ;)

50km gedaan.... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 28-01-2006 17:04 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meendering schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:04:
kon ook merken dat het materiaal ook niet helemaal tegen de kou kan. ;)
Het kromp? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 30-05 14:13

The_Scarabial

MTB for life!

geen MTB voor mij vandaag, ik ga het ijs op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/mt884j.jpg
Het ijs op?
(is jullie uithangsel ook zo koud in een fietsbroek :X )

Sorry voor de slechte foto maar 2mp + full zoom mode werkt niet)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zucht, niet naar Lemelerveld geweest, maar toch stiekem weer 62 km gereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58

Reacher

oldschool

KeX, jij fietst veel in de buurt van arnhem ? Kan ik dan een keertje met je mee fietsen ? heb niet zoveel ervaring maar dan kan ik wat afkijken :P

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk wel uit hoor Kex gaat als een raket ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 29-01-2006 21:20 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Reacher schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:06:
KeX, jij fietst veel in de buurt van arnhem ? Kan ik dan een keertje met je mee fietsen ? heb niet zoveel ervaring maar dan kan ik wat afkijken :P
Tuurlijk kan dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

sweeet

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:06

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik volg het topic al tijden en ben ook sinds een jaar weer (na een jaar of 3 bijna niet op de MTB gezeten te hebben) aan het mountainbike. Ik rijd veel met een oud-klasgenoot en goede vriend in de Loonse en Drunense Duinen. We starten dan in Waalwijk en rijden zo naar de Roestenberg en starten daar ons rondje of onze rondes.

Ik reed tot voor kort op een GIANT Escaper Expert, lekker alu. fietsje , hardtail met een Rock Shox Pilot SL voorvering en een LX/XT afmontage.
Deze fiets is al een jaar of 7/8 oud en was toe aan groot onderhoudt, of ik kon gaan kijken naar een nieuwe / andere fiets.

Die kerel die altijd met mij mee gaat rijd op een KLEIN Mantra PRO, heerlijke fiets om eigenlijk op alle soorten terein te rijden.

Ik kwam via hem en het internet bij een kerel welke een heel stel KLEIN's had staan en deze ook verkocht vanwege LUXE probleem :)

Ik ben er gaan kijken en daar stond een KLEIN Palomino, een zeer apparte fiets, appart frame, maverick veer systeem.
Het is een Palomino uit 2005 met een Special Paint, Dark Storm genoemt.
Verder is hij volledig XTR afgemonteerd, XTR discs, FOX TALAS RLC voorvork, DT-SWISS naven en spaken (twisted), MAVIC XM 819 disc velgen met een set Tubeless Schwalbe FastFred's. Verder alles Ritchey WCS spul , zadelpen(carbon), stuur(carbon), pedalen, stem , bar ends, ...
Ik ben na een proefrit overgaan op koop.... tot nu toe echt geen spijt van...

Ik heb er nu een aantal keer mee gefietst, het standaard rondje Duinen is zo veel leuker nu.

Foto's zullen volgen

edit: foto's

Klein Palomino
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/palomino%20klein.JPG

Maverick M-BITS
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/crank%20klein.JPG

Fox Talas RLC
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/fox%20klein.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door the-spawn op 01-02-2006 23:49 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Holy shit da's geen misselijke bike zeg. Top-afmontage. En bizar spaakpatroon, nog nooit gezien of zelfs van gehoord. Welke type DT spaak is dat?

Heb je bij deze fiets trouwens niet dat de zitbuis en zadelpen extreem schuin naar achter wijst? Dat was met een aantal Kleins het geval geloof ik, waardoor het voor veel mensen nogal zoeken was (als het al mogelijk was) naar een goede zitpositie.

Verder zou een wat grotere en lichtere overzichtsfoto wel fijn zijn ;)

Bike ze! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

bassGunner schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:43:
Holy shit da's geen misselijke bike zeg. Top-afmontage. En bizar spaakpatroon, nog nooit gezien of zelfs van gehoord. Welke type DT spaak is dat?

Heb je bij deze fiets trouwens niet dat de zitbuis en zadelpen extreem schuin naar achter wijst? Dat was met een aantal Kleins het geval geloof ik, waardoor het voor veel mensen nogal zoeken was (als het al mogelijk was) naar een goede zitpositie.

Verder zou een wat grotere en lichtere overzichtsfoto wel fijn zijn ;)

Bike ze! })
THNX,

Overzicht foto's komen zeker wel.
Maat van me heeft er een x aantal op zijn telefoon (K750i) en moeten nog komen, zijn gemaakt in actie.
Ik ben vrij lang, 196cm en ik ging zitten en paste perfect, heb geen moment last gehad van me rug, armen, handen of wat dan ook :)
Voordeel van deze fiets vindt ik dat hij bij het aantrappen hij zo stijf aanvoelt, het lijkt een hardtail, dat vondt ik bij een c'dale Scalpel en Rush helemaal niet het geval.

Hij fietst tot nu toe heerlijk, maar moet nog wel wat zoeken kwa afstelling van voorvork en achterdemper. Maar vrijdag rondjes Drunen en zondag wil ik Nijmegen weer een keer aandoen.
Of route in Limburg, maar niet te ver rijden vanuit regio Den Bosch.

Tips om beetje meer down-the-hill te testen?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

the-spawn, dat ziet er goed uit! :) Zeer speciale fiets zoals ik het tot nu toe kan zien.

Veel veilige km's toegewenst!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Vandaag met Ruud en Farry een aantal uur gefietst en geposed. Gaps to manual gesprongen (first timer voor me) en Farry proberen te leren hoe manuals nou moeten.

Het moet wel warmer worden though. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zeg maar een graadje of 20 :|

Koud maakt in princiepe niet zo veel uit, maar het is zo'n aanslag op je spieren man! Even stilstaan en je rugspieren zijn meteen koud, nogal funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ghostrider schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:01:
[afbeelding]
Het ijs op?
(is jullie uithangsel ook zo koud in een fietsbroek :X )

Sorry voor de slechte foto maar 2mp + full zoom mode werkt niet)
schaatsen hè, kheb er wel zere voeten aan overgehouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

bassGunner schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:43:
En bizar spaakpatroon, nog nooit gezien of zelfs van gehoord. Welke type DT spaak is dat?
Dat is geen bepaalde spaak maar een 'snowflake' gevlochten wiel. Je neemt iets langere spaken dan normaal en vlecht er steeds twee om elkaar heen voordat ze in de velg gestoken worden, een klusje wat maar weinig fietsenmakers goed kunnen. Als het goed gebeurt zijn de wielen een stuk stijver dan conventioneel gespaakte wieltjes.

* botoo heeft jáááren met een snowflake achterwiel gereden en dat is nooit krom gegaan of zelfs maar een slag in gekomen (was dan ook door een super top-monteur gemaakt).

Je hebt iig een hoop bijkijks met zulke wieltjes :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Aha. Nouja ik dacht mss een flexibeler soort spaak ofzo, maar als hij langer is is hij al buigzaam genoeg natuurlijk.
Trouwens, er zijn sowieso maar weinig fietsenmakers die echt goed een wiel kunnen spaken, en met de toenemende populariteit van fabriekswielen worden dat er nog minder...

Ik ken overigens wel het principe van spaken aan elkaar solderen op de contactpunten, of er een ijzerdraadje omheen wikkelen. Doen baanfietsers veel.

[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 02-02-2006 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Pardon my french, maar godkoleruh wat een kneitergeile fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb zelf 2 leuke fietsjes, maar hezus, wat is dit een klere mooi ding.

En dan vooral die wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

the spawn, daar heb jij een ubergeile fiets te pakken zeg, kon je er nog enigszins "goedkoop" aan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

mja idd voor zover ik weet wel, anders zou ik hem niet gekocht hebben.
Winkelwaarde is vele malen meer dan wat ik er voor heb betaald.

dank u voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Toen Klein nog klein was (nu is het merk in handen van Trek afaik) waren de fietsen altijd bijzonder hoogwaardig afgewerkte technische hoogstandjes die alleen voor 1337 en/of kakkers binnen het bereik lagen (of je moest hendige kontakten hebben in de branche :+ :Y) ), tegenwoordig zijn ze voor een iets breder publiek toegankelijk maar het blijven de Daimlers onder de fietsen d:)b .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 02:12:
Ik ken overigens wel het principe van spaken aan elkaar solderen op de contactpunten
Zo'n wiel hebben wij hier ook staan, maar dan voor een hardtail DH-bak. Om eerlijk te zijn geloof ik d'r niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Zo, net ff 2,5 uur gebiked op de Pietersberg, Maastricht. Supermooi, alles wit door een laag rijp en een beetje verse sneeuw, alle trails keihard bevroren. Een vrij dikke mist completeerde het plaatje.

Maar... het was KOUD! Godverpielekes man, mijn tenen waren blauw aangelopen. Maar onderhand weer helemaal opgewarmd en nagloeiend na een lekker lange douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
botoo schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:04:
Toen Klein nog klein was (nu is het merk in handen van Trek afaik) waren de fietsen altijd bijzonder hoogwaardig afgewerkte technische hoogstandjes die alleen voor 1337 en/of kakkers binnen het bereik lagen (of je moest hendige kontakten hebben in de branche :+ :Y) ), tegenwoordig zijn ze voor een iets breder publiek toegankelijk maar het blijven de Daimlers onder de fietsen d:)b .
Hee, Ik heb een Klein Topgun, maar voel me toch echt geen kakker hoor.
Maar nog wel mijn 1ste echt goede hard-tail.
En ja, tegenwoordig valt het onder Trek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Eindelijk binnen: Schwalbe Nobby Nic UST 8)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/RRNN.jpg
Boven de 'oude' Racing Ralph overlopend naar onder de nieuwe Nobby Nic's :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

lol, ben nog nie helemaal wakker geloof ik, zat te kijken naar die foto en dacht dat kan noooooooooooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb me gister een paar fijne slicks aangeschaft. 13,50 per bandje. Voelt goed aan in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.nl/tmplobs/PRD1_21152.jpg
Het profies van het middenloopvlak garandeert een goede grip, ook in bochten zowel op de weg als ook op harde veldwegen.
- Antil-leklaag: Aramid 3D Compound
- minimale slijtage op de weg-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Botoo, ben nieuwsgierig naar ervaringen met Nic. ;)

Heb vanmorgen nog een tourtocht gereden, was in het begin wel ff moeilijk.
Het was vochtig weer vandaag, weinig frisse lucht vond ik. Mn benen voelde ook niet helemaal goed aan, snel verzuring. :/ Vannacht wel aan het bier geweest tot 3u s'nachts.....
Weer 50km gefietst. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nobby Nic's moeten nog ff wachten op een testrit, ik was het vandaag van plan maar het miezerige weer alhier i.c.m. bijna 3 uur :) op de sportschool hangen bracht geen verdere acties dan slap op de bank hangen :o

Ik hou je/jullie op de hoogte :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik rij al een maand of twee met nobby nic's tot mijn grote plezier. Nog een beetje aan het pielen met spanning en omstandigheden, maar het rijdt zeker in dit seizoen erg lekker.

Vandaag de drie routes in zuid-limburg aan elkaar geplakt. Tenminste dat was het doel. Samen met iemand uit de buurt daar met wie we wel vaker fietsen had ik samen met Klaartje 85 km en 1800 hm op het programma staan. Het weer was echter zo slecht dat we het na een kleine zestig km en iets van 1200 hm gehad hadden. Koud nat en vol onder de modder zijn we maar weer gestopt. Maar al met al toch nog erg lekker gereden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Brrr, het wordt er niet beter op. Vandaag in de hagel en in de regen gereden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

vanmorgen de bentheimer wald tocht in losser gereden, ik had 3 maanden niet gefiets en het viel echt vies tegen :'( in het dorpje badbentheim, waren zulke steile straatjes dat ik sterretjes voor me ogen kreeg, was echt iets te hoog gegrepen om weer mee te beginnen, maar er is weer een begin, nu weer elke week kilometers maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren nog een 25tal kilometers gemaakt, helaas had ik een tik in de aandrijflijn.
Echt lekker fietsen is het dan niet, erger me dood aan zulke dingen. :/

Thuis heb ik mn nieuwe racefiets maar eventjes aan de tand gevoeld. 40km :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meendering schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:23:
Heb gisteren nog een 25tal kilometers gemaakt, helaas had ik een tik in de aandrijflijn.
Echt lekker fietsen is het dan niet, erger me dood aan zulke dingen. :/
Herkenbaar, ik word daar ook strontziek van. Bij mijn fiets is geluid slijtage, en dat moet niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vanochtend een XC wedstrijd gereden in Waalwijk. Eerste keer met zoiets meegedaan. IS toch wel andere koek. Erg naar mijn zin gehad. Weet niet hoe ik het gedaan heb, zal wel ergens in het achterveld zijn. Wel behoorlijk geknald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Heb gisteren voor het eerst dit jaar weer wat gefietst. Jammer genoeg was mijn fiets partner niet in vorm... ( helemaal niet :X )
En was het feest na 1,5 - 2 uur weer over :{

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Scherp opgemerkt KeX, een XC wedstrijdje is idd wat anders dan een toertocht :P ;)

Kwestie van asociaal vooraan staan, hard starten en de anderen zo min mogelijk kansen geven om er langs te komen als je jezelf een beetje op adem laat komen }>
Verder heb je vooral wedstrijdritme nodig om relatief beter te presteren en dat komt vanzelf als je het maar vaak genoeg doet :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:51:
Scherp opgemerkt KeX, een XC wedstrijdje is idd wat anders dan een toertocht :P ;)

Kwestie van asociaal vooraan staan, hard starten en de anderen zo min mogelijk kansen geven om er langs te komen als je jezelf een beetje op adem laat komen }>
Verder heb je vooral wedstrijdritme nodig om relatief beter te presteren en dat komt vanzelf als je het maar vaak genoeg doet :).
Wat ik geprobeerd heb is om te knallen bij de start, dan te consolideren om bij te komen, en vervolgens na herstel plekjes op te schuiven. Ik zat best goed, maar had na een valpartij in de vierde ronde de pijp leeg en heb de vijfde en laatste ronde alleen maar uitgereden. Maar ik denk dat ik het de volgende keer al beter kan. Maar nogfmaal een hele nieuwe ervaring.

Ach eigenlijk ben ik te oud om met dit soort gekkigheid te beginnen, maar Klaartje wilde graag begeleiding. Heb ik goed gedaan, want ik heb er op een half rondje gezet. :P

/edit Uitslagen online:
http://www.uitslagen.nl/uitslag?id=2006021900622

51 van de 73

verbetering noodzakelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KeX op 19-02-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

afstand viel nog wel mee zo te zien, 24 km is nie echt monsterlijk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

The_Scarabial schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:50:
afstand viel nog wel mee zo te zien, 24 km is nie echt monsterlijk ofzo
Nee, dat dacht ik ook. Ik ben een man van de lange afstand en had eigenlijk afgesproken om die XC te doen en daarna nog een 50 km in de loonse en drunense duinen te pakken. Maar geloof me dit is anders. Ik heb de volledige tijd vol moeten gaan en dat voel je na zo'n korte tijd ook. Het is wat mij betreft gewoon niet vergelijkbaar met een marathon ofzo rijden, waarmee ik veel meer ervaring heb, en kost verdomde veel kracht en energie. Qua afstand is het niet, maar qua intensiteit is het zo anders. Ik snap nu des te beter waarom het een andere discipline binnen het mtb-en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hulde KeX, ik zie iemand die ik ken slechts 4 min. voor je op de uitslagenlijst en die kan _echt_ hard rijden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hmm als ik weer volop in training ben samen met mn fietsmaatje, dan ook maar is een keer zo'n wedstrijdje proberen :P, lijkt me wel gaaf om ook is te weten hoe het er nou echt aan toe gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed resultaat KeX!
Hoe was de ondergrond? Lijkt me wel lachen zo'n wedstrijd, alhoewel ik dan wel meer zou moeten trainen. ;)

Afgelopen Oktober heb ik wel mee gedaan aan de Holland Casino Classic, ging de 2de ronde (27km) wel als een speer, op de rechte stukken haalde ik dik 30 p/u. Sommige stukken haalde ik gewoon 30 mensen in, geweldig gevoel is dat. :Y) Dit jaar doe ik ook weer mee.
Zijn er nog mensen die ook mee doen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

meendering schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:41:
Goed resultaat KeX!
Hoe was de ondergrond? Lijkt me wel lachen zo'n wedstrijd, alhoewel ik dan wel meer zou moeten trainen. ;)

Afgelopen Oktober heb ik wel mee gedaan aan de Holland Casino Classic, ging de 2de ronde (27km) wel als een speer, op de rechte stukken haalde ik dik 30 p/u. Sommige stukken haalde ik gewoon 30 mensen in, geweldig gevoel is dat. :Y) Dit jaar doe ik ook weer mee.
Zijn er nog mensen die ook mee doen?
Ondergrond was (strandachtig) zand, doordrenkt gras en modder. Grotendeels single track en veel korte aanzet klimmetjes. Pittig parcour. Je ziet het aan de overwinnaarstijden, die redden ook nog het gemiddelde van 25 in het uur niet. De uitslag is ook nog iets aangepast. inmiddels 50/74.

Ik zal dit jar wel meer van dit soort dingen gaan rijden, de Holland casino classic wil ik misschien ook nog doen, maar die is nog ver weg. Eerst een weekje snowboarden en dan ga ik het definitieve seizoen afkaarten. Voorlopig is het voetbalseizoen ook nog bezig. Al met al wil ik me toch vooral weer op de langere afstanden gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05

Elwood Blues

87167191

Vraagje van een beginnend MTB-er aan de ervarener rotten in 't vak ;)

Ik ben al een tijdje lekker bezig op een racefiets, maar wil daarnaast nu ook tochten maken op een mountainbike. Ik heb een (volgens mij) leuke tweedehands gezien en overweeg serieus om hem te kopen, maar misschien hebben jullie goeie argumenten om het niet te doen (of juist supersnel naar de fietsenmaker te racen om de koop rond te maken voor iemand anders dat doet) :)

Het gaat om deze Giant (ATX 880) van ca 3 jaar oud met LX/XT afmontage. LX shifters op 't stuur, XT achter, en hij heeft hydraulische remmen. Geen schijfremmen, dat lijkt me vooral gezien het intensievere onderhoud wat overkill. Hij staat bij een goeie fietsenmaker, en krijgt voor aflevering nog een grote beurt. Ik heb er al op gefietst, en ik vond em prima gaan. Ondanks dat ie nog goed afgesteld moest worden schakelde het al erg soepel, de remmen waren echt super, en de geveerde voorvork voelde niet zompig. Gewoon lekkere vering zonder dat je het gevoel hebt dat al je energie geabsorbeerd wordt. Hij had wat optische beschadigingen op het frame (wat bijgewerkte krassen), maar alle bewegende delen zagen er prima uit.
De prijs: € 345. Is dat veel? Of weinig? Mijn onervarenheid met de MTB-materie nekt me ;)

Edit: Waarom staat dit Mountainbiketopic trouwens in het Thema Forum Vervoer en het wielrentopic in SG? B)

[ Voor 12% gewijzigd door Elwood Blues op 24-02-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Als de fiets in goede staat is (ketting/cassette/voorbladen/kabels/remvlakken) dan lijkt me dit best een goede koop voor dat geld. 't Is allemaal gewoon goed spul, die remmen zijn bijna het beste voor wat je nodig hebt in Nederland, alleen die voorvork is misschien een iets zwakker punt.... Welke Manitou is dat?

Verder is het altijd fijn om bij je locale FM een fiets te kopen, kan je er altijd terecht voor elk akkefietje met je fiets.

Als laatste moet je nog even goed naar de maat kijken natuurlijk, vooral de lengte van de bovenbuis is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Bedankt voor je reactie! Wat voor type voorvork het precies is weet ik niet.. Zijn er specifieke series die ik moet mijden? Hij voelde niet verkeerd aan, niet zwabberig of zompig, en hij was wel instelbaar als ik goed heb opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En ik zou ook wel willen weten wat voor magura's het zijn?
hs11, 22 of 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Elwood Blues schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:07:
Bedankt voor je reactie! Wat voor type voorvork het precies is weet ik niet.. Zijn er specifieke series die ik moet mijden? Hij voelde niet verkeerd aan, niet zwabberig of zompig, en hij was wel instelbaar als ik goed heb opgelet.
Hm, ik weet niet hoe zwaar je bent maar de eerdere Mars serie en de huidige Skareb serie veren op zich wel goed maar zijn nogal slap, dus dan kan je moeilijk scherp door een bocht sturen. De huidige Black serie is op zich best prima, goedkopere vorken van Manitou gelijk weer een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat die MTB wel een goed begin is. :)
Kan je zeker een aantal jaar goed op fietsen. Voorzover ik het kan zien zit er achter een HS33 op, voor kan ik niet goed zien. Remgrepen zijn volgensmij ook HS33.

Ik ga zometeen nog even een stukje raggen door het bos.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ik weeg 70 kg, dus wat dat betreft zal het spul iets minder te lijden hebben :) BEdankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik hem maar ga kopen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Elwood Blues op 25-02-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, weer onder de douche vandaan. :)

Was mn tochtje wel weer, precies 60km gedaan.
Het bos was zeer droog, dus kon ik lekker op tempo rijden. Super!
Nu ff bijkomen... :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik was vandaag ffe op pad in de duinen met een paar maten, Van duinen afrijden jumps, trappetjes etc. Kom ik een bejaarde tegen op een breed pad geeft ze me zo 2 slagen tegen me lichaam. Normaal zeg ik altijd gedag tegen de medemens maar wat dit persoon bezielt?.
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/okqt0n.jpg Zo ziet hij er tegenwoordig uit. Mijn manuel/wheelies zijn nogsteeds aardig waardeloos extra tips mogen altijd :)

Gisteren toen ik op mijn XC fiets reed door het bos/duinen zei iedereen vriendelijk gedag :) Duinen zijn fijn

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post een filmpje van hoe je ze doet, de standaard tips zijn overal wel te vinden.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.