Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.903 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Aan mijn hernieuwde fanatisme op de racefiets zal zo langzamerhand wel een einde komen door het herfstseizoen dus ik pak de mtb weer eens op. Zondag een toertocht van ongeveer 80 km op de mtb. Eens even wat kilometers maken en in de winter mijn conditie op pijl houden door:
- 1 keer per week een lange tocht te rijden
- 1 a 2 keer krachttraining voor het hele lichaam
- 1 keer spinnen
- 1 als het meezit nog een rondje op de weg (ook afhankelijk van de studie)

We moeten binnenkort echt nog eens praten over een meeting hoor, ik baal er echt van dat die bij mij thuis geen doorgang kon vinden. Is er genoeg animo voor? Dan zal ik in een nieuw topic eens een balletje opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:02

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben voor :)

Zit btw nog te twijfelen tussen time/eggbeaters en SPD pedalen: wat raden jullie aan?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Eggbieters of Time: meer float (beter voor je knietjes), lichter, veel minder last van modder, ziet er schöner uit, geen Shimano (niets tegen shimano overigens), etc. Alleen geen Look 4x4 nemen, hou het bij de Crankbros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Zemskii schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:54:

Zit btw nog te twijfelen tussen time/eggbeaters en SPD pedalen: wat raden jullie aan?
Tja ik heb zelf spd en het bevalt me prima. Maar over time hoor ik ook goede verhalen. Eggbeaters vind ik er mooi en revolutionair uitzien maar het lijkt mij niets. Je moet dan wel hele stijve mtb schoenen hebben omdat je gewicht op een heel klein draagvlak staat. Dat is het nadeel van de eegbeaters. Ik weet ook dat meendering er al problemen mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Vandaag lekker gefietst, wel vrijwel alleen verharde paden en wegen, slechts een paar km. was bospad en dat was ook vrij hard. Kortom, ik heb vandaag lekker gefietst, niet zozeer gemountainbiked... :)
(Al reed ik natuurlijk wel op een mountainbike)

Dit vond mijn hartslagmeter ervan:

Afbeeldingslocatie: http://filedump.estor.nl/test2a.jpg

Dit is de leesbare versie: http://filedump.estor.nl/test2.jpg

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

wat kan je nu uit zo'n hartslagmeting opmaken?

Ik heb vanmiddag ook nog ff gefietst, van mijn huis naar zwarte route in hellendoorn en weer terug, net geen 50km, maar ging wel weer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Januszjes schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Tja ik heb zelf spd en het bevalt me prima. Maar over time hoor ik ook goede verhalen. Eggbeaters vind ik er mooi en revolutionair uitzien maar het lijkt mij niets. Je moet dan wel hele stijve mtb schoenen hebben omdat je gewicht op een heel klein draagvlak staat. Dat is het nadeel van de eegbeaters. Ik weet ook dat meendering er al problemen mee heeft gehad.
Nope, enkel en alleen als je met 'tour'schoentjes rijdt, de allergoedkoopste shimanoschoenen bijvoorbeeld. Maar dat zijn niet echt fietsschoenen, gewoon schoenen waar een plaatjesadapter is onder gelijmt bij wijze van spreken. Met mijn Spezi Comp (en dat zijn toch echt geen diehard XC-r4z0r schoenen met carbon zool) heb ik nergens last van. Draagvlak van een Time plaatje is ook érg klein, die van een Eggbeater is idd kleiner, maar zolang je er niet mee gaat reetfietsen heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:54:

Naast alles wat al gezegd is, hangt het ook van je budget af. SPD pedalen heb je vanaf 20 euro, bij Eggbeaters zit je al snel op een hoog bedrag.

edit:
/me is ook een tevreden SPD gebruiker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

OMFG! Ik sta ook weer lekker handig op de foto.... (afgelopen zondag... :X )

Is een burstshot, elke sec foto oid.
Ik kwam dus in volle vaart aan kachelen. Ff terug schakelen dacht ik.... van middel naar klein.
Lukte me dus niet.... dus moest halverwege de bult afstappen. Sorry meneer bolletjestrui. ;) Afstandhouden is zeer belangrijk. Kon hem niet op tijd waarschuwen. :o
Afbeeldingslocatie: http://uttnl43.tnw.utwente.nl/~pwf/HRC/images/091005_HRC_1183.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uttnl43.tnw.utwente.nl/~pwf/HRC/images/091005_HRC_1185.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uttnl43.tnw.utwente.nl/~pwf/HRC/images/091005_HRC_1186.jpg
ziet er wel suf uit.... hoop toch echt niet dat ik die foto thuis krijg... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 12-10-2005 22:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strakke actie :P

Wat was er dan dat je niet kon schakelen :?

Ik ben overigens verheugd jullie mede te delen dat ik de komende herfstvakantie weer naar Zwitserland mag :*) Foto's volgen na afloop, ik ben van plan het deze week erg rustig aan te doen en erg veel mooie foto's te maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
meendering schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:11:
OMFG! Ik sta ook weer lekker handig op de foto.... (afgelopen zondag... :X )

Is een burstshot, elke sec foto oid.
Ik kwam dus in volle vaart aan kachelen. Ff terug schakelen dacht ik.... van middel naar klein.
Lukte me dus niet.... dus moest halverwege de bult afstappen. Sorry meneer bolletjestrui. ;) Afstandhouden is zeer belangrijk. Kon hem niet op tijd waarschuwen. :o
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er wel suf uit.... hoop toch echt niet dat ik die foto thuis krijg... :X
Gast kan er toch makkelijk langs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft zijn MTB terug

Er zat een leuk briefje bij, men had de gehele fiets nagekeken en onderdelen vervangen. De schade kwam overeen met zeer intensief gebruik en een auto+fiets ontmoeting ( al omschreven ze het niet zo, maar zei een miep dat bij de helpdesk)
  • Nieuwe voorvork
  • Nieuwe vering
  • Derrileur ( Hoe the vok schrijf je dat ) vervangen
  • Nieuwe ketting
  • Stuurpen vastgezet
  • Achtervering nagekeken
Kleine greep uit de brief, en ik moet zeggen hij rijd wederom fantastisch, heb gisteren mijn rondje van 33km (een rondje om mijn woonplaats + gemeente eromheen ) in exact 1 uur en 5 minuten gereden. Wat neerkomt op een gemiddelde van 30km/h

/me heeft tevens het geld voor zijn nieuwe wielerfiets,

Ik mag deze pas kopen als ik 1 van me 4 fietsen heb verkocht dus dat word of het kanaal of een vriendelijke junk vragen of hij een oude fiets wilt _/-\o_

offtopic:
Het word dan deze :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-versand.de/tmplobs/PRD1_22910.jpg
http://www.rose-versand.d...10&spr_id=1&MID=0&CID=175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Mooie racefiets hoor :D Maar ik denk dat de mensen er hier: Het grote wielrentopic - deel 3 meer van onder de indruk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah,. ik vond het tcoh leuk om te vertellen dat ik me 1337 MTB terug heb, en dat ik toch verder ga met deze MEGA sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een meeting? Ik ben voor!
Veluwe of Zeddam... maakt mij totaal niet uit! :)

K'heb vandaag bij bikes4you het volgende gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.crankbrothers.com/templates/products/tools/multi17.jpg
Multi17

Altijd handig onderweg! :>

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 13-10-2005 19:52 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ heb ik ook, heel handig. Niet te zwaar, en elke tool die je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, * Harmen is vandaag wezen biken met Skoezie.
Ging wel goed vandaag! Wel onverwacht mooi weer. :/
Dus had een shirt met lange mouwen aan. Was wel ietsje te warm.

Lekker kunnen fietsen, paar technische stukjes mee kunnen pakken. :)
Heb gelijk ook mn Camelbak uitgeprobeerd. Bevalt prima!! Lekker onderweg dat je altijd genoeg drinken bij je hebt.
Toch zo'n 40km gefietst. :)

Vanmiddag ff mn kabel van de camelbak ingekort. 10cm eraf gehaald. Nu past ie wel beter denk ik.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:23:
[...]

Zag op mountainbike.nl al dat je fors had doorgetrapt. respect! :)

Zelf vanochtend begonnen met naar mijn werk fietsen voor de winterkilometers. 25 km enkele reis. Het is wel vroeg opstaan, maar zo maken we doordeweeks wat extra kilometers. ;)
Dank! Respect voor fietsend Nederland. Iid lekker je kilometertjes wegtrappen, echt heerlijk is dat! Voel je je nou ook lekkerder op je werk tov reizen met gemotoriseerd vervoer? Fitter? Positiever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanochtend ook mijn ronde gedaan, met mijn nieuwe Cateye Velo 8 en me fiets ( Dat is minder maja)

Ik heb me rondje Weert-Budel-Weert gedaan, met allerlei paadjes etc en kwam uit om en nabij 30 km, dit heb ik met een gemiddelde van 27,3 KM/h gedaan, wat ikal helemaal niet slecht vond. Vooral om het feit dat ik me drinken was vergeten ( ik zou in de eerste instantie even 5 km doen voor wat in te rijden, maar me benen waren gewoon te lekker vandaag om dat voorbij te schieten) heb op de heen weg lekker gereden met constant 30-33km/h, op een gegeven moment had ik twee wielrenners voor mij die 25Km/h reden dus ben ik daar achter gebleven, toen ze langzamer gingen ben ik er voorbij gegaan, en weer lekker richting de 30 blijven trappen....

Na ongeveer een uurtje voelde ik het wel dat ik water en een banaan nodig had, en aangezien ik bijna thuis was besloot ik het geheel af te blazen en lekker thuis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOT EHM!

Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/4594/dsc004627fi.th.jpg

XTC 2005

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:42:
[...]

Dank! Respect voor fietsend Nederland. Iid lekker je kilometertjes wegtrappen, echt heerlijk is dat! Voel je je nou ook lekkerder op je werk tov reizen met gemotoriseerd vervoer? Fitter? Positiever?
Is super gevoel. Ik ga zeker als ik dagen zonder afspraken heb staan vaker met de fiets. Ben soiweso dik aan het trainen voor de Bart Brentjes challenge. woei! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Schakelt lekker he x.9 :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Zo ik kom net terug van de 40km toertocht in Dinxperlo. Saaie klote tocht, alleen maar lange paden en suffe stukken. Maar toch wel eventjes getraind en daar ging het me om. Ik merk sowieso steeds meer dat de mtb qua niveau niets voor mij is, ik kom veel beter mee op de weg fiets. Maargoed, je moet de winter toch doorkomen he.

Gaaf kex de bart brentjens classics! Heb jij daar nu nog training voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik het beste kan schakelen.. en daar bedoel ik mee:

niet voor op klein, en achter op klein (en dat soort vage combinaties - > want dat is niet goed toch?)

kunnen jullie me wat schakel tips geven? :) (bvd)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik hou 'm zo veel mogelijk op het middenblad, maar dan vermijd ik 1 en 8 achter (of 9 als je dat hebt).

En bedankt voor de adviezen : ) ik ga SPD aanschaffen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Qua schakelen: theoretisch heb je voor jezelf een ideale trapfrequentie en door te schakelen kun je die volhouden. Ik zou ook niet te veel naar anderen kijken maar gewoon steken wat jij lekker vindt. Op de weg merk ik echter dat ik wel een vaste combinatie heb die ik er bijna de hele rit op heb liggen. Op de MTB varieer ik veel meer naar gelang het terrein dat vraagt. Je moet ook niet te veel schakelen daar ga je alleen maar onrustig door fietsen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die tijdens het mtb'en vaak achterna worden gezeten door honden? :P Ik weet niet wat het is. Als ik normaal ergens fiets of loop heb ik nergens last van. Maar zogauw ik op mn MTB zit met mn MTB-pak aan rent ong. elke hond (groot of klein) dreigend blaffend achter mij aan :P (van Golden Retrievers en Deense Doggen tot kleine keffertjes). En ik minder al expres vaart en bel ruim van te voren om ze niet te laten schrikken. We hebben thuis 12 jaar een hond gehad dus ben wel wat gewend, maar ik vind het toch vaag... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 16-10-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Jazzper schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:51:
Qua schakelen: theoretisch heb je voor jezelf een ideale trapfrequentie en door te schakelen kun je die volhouden. Ik zou ook niet te veel naar anderen kijken maar gewoon steken wat jij lekker vindt. Op de weg merk ik echter dat ik wel een vaste combinatie heb die ik er bijna de hele rit op heb liggen. Op de MTB varieer ik veel meer naar gelang het terrein dat vraagt. Je moet ook niet te veel schakelen daar ga je alleen maar onrustig door fietsen.
het ligt ook aan terrein kennis

ik merk vaak als ik op mijn vaste parkoers fiets dat ik automagisch schakel want ik weet wat er komen gaat. Dit levert ook veel snelheidswinst op btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ Palomar... zeer herkenbaar! :X
Vandaag ook weer, tot 4 keer toe. Heb niks tegen honden hoor... maar ze zijn zo onvoorspelbaar.
Minder automatisch in vaart en probeer er in een ruime cirkel omheen te gaan, helpt in de meeste gevallen.

Ik heb vandaag nog een stukje gebiked, kon het niet laten! Met zulk mooi weer hoor je niet binnen te zitten. :+

Heb de volgende tocht gefietst:
Vaste route Exloo, Hunzebos
vanaf daar kan je via een verbindingsroute bij het Valtherbos komen. Heb daar de vaste route gedaan.
Vanaf het Valtherbos loopt er een verbindingroute naar de Emmerdennen. Ook eventjes meegepakt.
Leuke omgeving daar, veel technische heuveltjes. :+
Via het Valtherbos en het Hunzebos kwam ik weer op de vaste route van Exloo.
Was me wel een tochtje, super weertje!
Heb 65km gedaan met een gemiddelde van 23 km/uur. :)

@ I_LOVEMATH, goede aanschaf. Kan je ff een tijdje mee vooruit.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
meendering schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:30:
Zo, * pjlgt is vandaag wezen biken met Skoezie.
Ging wel goed vandaag! Wel onverwacht mooi weer. :/
Dus had een shirt met lange mouwen aan. Was wel ietsje te warm.

Lekker kunnen fietsen, paar technische stukjes mee kunnen pakken. :)
Heb gelijk ook mn Camelbak uitgeprobeerd. Bevalt prima!! Lekker onderweg dat je altijd genoeg drinken bij je hebt.
Toch zo'n 40km gefietst. :)

Vanmiddag ff mn kabel van de camelbak ingekort. 10cm eraf gehaald. Nu past ie wel beter denk ik.
Was fun. Kan wel merken dat jij al heel wat meer km's gemaakt hebt deze zomer :X

Binnenkort nog maar weer eens afspreken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:11:

@ I_LOVEMATH, goede aanschaf. Kan je ff een tijdje mee vooruit.
Ik ben er erg blij mee, tis een fijn fietsje :)

Heb er gister gelijk 2 schwalbe fast fred kevlar banden onder gezet, en vandaag een sigma 1600 tellertje :) *die doet het alleen nog niet :P

-edit: nvermind, hij zat verkeerd om..

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

nog mensen bij bikemotion geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Jep, zaterdag heel hebberig rondgewandeld tussen verschrikelijk veel moois. Vandaag de 83km van de Bart Brentjes Challenge gereden. Veel modder, na zes kilometer schakelde er al weinig meer en heb ik ontelbare keren chain suck gehad. Daarbij drie keer ruzie met de zwaartekracht gehad opgeteld, was ik uiteindelijk redelijk tevreden met mijn 4:15, volgens mij cateye dan. Officiële uitslag niet gezien. Klaartje overigens tweede bij de dames op acht minuten van Elsbeth Vink in 3:52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ja er was zoveel moois, maar mijn portemonnee staat het helaas niet echt toe om een fiets van om en nabij de 3000 euro te betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:46:
ja er was zoveel moois, maar mijn portemonnee staat het helaas niet echt toe om een fiets van om en nabij de 3000 euro te betalen :'(
S-TEC....

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dat klaartje zo goed rijdt komt vast omdat ze mijn zwaargewicht een aantal km moest duwen :P

Zonder gein, goed bezig kex, ik probeer dezelfde uitdagingen voor mezelf te stellen aangezien ik het fietsen weer leuk ben gaan vinden de laatste maanden. Doe het alleen liever op de racefiets. Dat gaat me stukken beter af. Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en La Marmotte zijn de uitdagingen, weet niet of ik het qua tijd redt maar dit is de planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Januszjes schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:38:
Dat klaartje zo goed rijdt komt vast omdat ze mijn zwaargewicht een aantal km moest duwen :P

Zonder gein, goed bezig kex, ik probeer dezelfde uitdagingen voor mezelf te stellen aangezien ik het fietsen weer leuk ben gaan vinden de laatste maanden. Doe het alleen liever op de racefiets. Dat gaat me stukken beter af. Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en La Marmotte zijn de uitdagingen, weet niet of ik het qua tijd redt maar dit is de planning!
Wat jij opnoemt lijken me ook geweldige uitdagingen, maar vooralsnog heb ik aan voetballen, fietsen en snowboarden mijn handen vol (en mijn portemonnee leeg). Zou er best graag een wegcrossertje bij willen hebben en dat soort tochten rijden.

Nog ff wat bewijsmateriaal:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69164/full.jpg

Nu gaan dromen over de uitagingen van volgend seizoen. De Grand raid cristalp lijkt me wel wat. :P

[ Voor 4% gewijzigd door KeX op 24-10-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Mooie foto trouwens, goed bemodderd.Misschien zijn overschoentjes tegen de modder een goed plan of heb je die daar aan? Ik kan ze zo niet ontdekken namelijk'.

Is de transalp niets voor jou? Dat gaan 2 heren bij mij op de club doen. Dat schijnt wel een van de allerzwaarste uitdagingen te zijn voor mtbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Januszjes schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:10:
Mooie foto trouwens, goed bemodderd.Misschien zijn overschoentjes tegen de modder een goed plan of heb je die daar aan? Ik kan ze zo niet ontdekken namelijk'.

Is de transalp niets voor jou? Dat gaan 2 heren bij mij op de club doen. Dat schijnt wel een van de allerzwaarste uitdagingen te zijn voor mtbers!
Transalp wel overwogen, maar de kans dat je door de inschrijving komt is klein. Mooie wedstrijd 22000hm in 8 dagen, maar er zijn wildere tochten zoals de ironbike 7-daagse waar dagen met tegen de 6000 hm bestaan. Om over de salkammergut nog maar niet te spreken :X. Maar ik ga er nog maar eens uitgebreid over dromen. ;)

p.s. ik heb overschoenen, maar die gebruik ik puur bij kou en niet voor modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Overigens is de DVD Geef! uit met beelden van de Houffalize marathon. Opbrengst is voor het goede doel.

trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Heb ook weer m'n MTB weer in Maastricht sinds vandaag. Even de modder-fobe Racing Ralphs door mijn modder-fiele Bontrager Revolt X'en vervangen en ik kan weer de blubber in duiken. Als ik fysiek ook weer hersteld bent van mijn huidige kwaaltjes ten minste... :/

M.b.t. die Bontrager banden, de achterband is een stuk meer versleten dan de voorband, het lijkt me logisch dat ik die ook weer achter erop zet omdat je voor de meeste grip nodig hebt, toch? :? Als ze op zijn ga ik denk ik een setje Michelin XCR Mud uitproberen, die XCR serie is men steeds heel positief over. Volgende zomer zal ik graag eens een setje Maxxis Larssen TT of Schwalbe Nobby Nics uitproberen, ook twee schijnbare toppers.

Ben vrijdag ook naar BikeMotion geweest, vooral naar het racespul gekeken maar ook zeker naar de baggervreters. Vooral de nieuwe rode Trek 9.9 OCLV hardtail vond ik heel vet, lekker fel rood. Bart Brentjes werd ook nog geinterviewd op een gegeven moment.

@Kex: gaaf dat je de BBC hebt gereden! Wilde hem zelf op zich ook wel doen, maar het kwam allemaal niet echt uit helaas... Nouja, ik kan de route in principe elke dag rijden als ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klaartje was weer lekker op gang hoor ik! ;)
Beiden een super prestatie.... :) had graag mee gedaan, maarja... t'is wel een aardig eindje rijden. :/

Zaterdag samen met pa en andere clubleden een tocht voor gefietst (50km ). A's zaterdag is er een tourtocht van de Elsegge in Gasselte.
Ging wel redelijk.
Ben nog een beetje ziekjes, verkouden etc. Alles zit dicht. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Harmen op 24-10-2005 20:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:39:
Heb vanochtend ook mijn ronde gedaan, met mijn nieuwe Cateye Velo 8 en me fiets ( Dat is minder maja)

Ik heb me rondje Weert-Budel-Weert gedaan, met allerlei paadjes etc en kwam uit om en nabij 30 km, dit heb ik met een gemiddelde van 27,3 KM/h gedaan, wat ikal helemaal niet slecht vond. Vooral om het feit dat ik me drinken was vergeten ( ik zou in de eerste instantie even 5 km doen voor wat in te rijden, maar me benen waren gewoon te lekker vandaag om dat voorbij te schieten) heb op de heen weg lekker gereden met constant 30-33km/h, op een gegeven moment had ik twee wielrenners voor mij die 25Km/h reden dus ben ik daar achter gebleven, toen ze langzamer gingen ben ik er voorbij gegaan, en weer lekker richting de 30 blijven trappen....

Na ongeveer een uurtje voelde ik het wel dat ik water en een banaan nodig had, en aangezien ik bijna thuis was besloot ik het geheel af te blazen en lekker thuis te gaan.
Heey gohan, ga de volgende keer eens 250 tot 300 meter na het Blaakven rechtsaf (bij die brede tankbaan) volg dat pad wat daar loopt, dat MTB pad, dan kom je uit bij de spoorwegovergang... Neem de weg daar en steek de A2 over en daar in die bossen heb je echt geweldige paden! Je kunt om daar te komen, gewoon even de MTB-route volgen, maar dat is echt stukken beter dan alles wat je tussen Budel en Weert vindt! Ik kom zelf uit Budel, mountainbike elke week voor zo'n 5 uur en kan je dat gebied echt aanraden!

Helaas kan ik er zelf momenteel niet fietsen, aangezien ik nu in Ierland zit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:36:
[...]

Ik ben er erg blij mee, tis een fijn fietsje :)

Heb er gister gelijk 2 schwalbe fast fred kevlar banden onder gezet, en vandaag een sigma 1600 tellertje :) *die doet het alleen nog niet :P

-edit: nvermind, hij zat verkeerd om..
Die sigma 1600 is heerlijk!!!! Ik heb hem ook... in combinatie met een draadloze verzender.. heerlijk geen kapot draaiende draden meer! En kost je maar zo'n 20 euro meer meen ik... ik heb hem ondertussen ook al weer dik jaar... dus weet niet meer precies! Maar de 1600 is zeer fijn apparaatje, alles wat je nodig hebt! En kan hem uitbreiden met wat extra dingen, zoals frequentie tellertje en zo (al vind ik dat weer net iets te ver gaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

KeX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:04:
Nu gaan dromen over de uitagingen van volgend seizoen. De Grand raid cristalp lijkt me wel wat. :P
Dan zou ik me maar vast inschrijven als ik jou was, de GRC zit doorgaans snel vol en degenen die 'm al eerder gereden hebben krijgen vaak voorrang bij de inschrijvingen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Sigma, de 1200, maar ik vind het maar klotedingen. Nu het zit werkt het gewoon, en het werkt ook goed, maar bevestigen was een hel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Draadloos, vaak heb je dan te maken met een vertraging. Heb op mn racer een Polar CS200Cad.
Op mn mtb heb ik een Cateye Enduro 8 met een heavy duty kabelsetje. Werkt tot op heden prima! Vind het een duidelijke teller, met lekker grote rubberen knopjes.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 02:27:
[...]

Heey gohan, ga de volgende keer eens 250 tot 300 meter na het Blaakven rechtsaf (bij die brede tankbaan) volg dat pad wat daar loopt, dat MTB pad, dan kom je uit bij de spoorwegovergang... Neem de weg daar en steek de A2 over en daar in die bossen heb je echt geweldige paden! Je kunt om daar te komen, gewoon even de MTB-route volgen, maar dat is echt stukken beter dan alles wat je tussen Budel en Weert vindt! Ik kom zelf uit Budel, mountainbike elke week voor zo'n 5 uur en kan je dat gebied echt aanraden!

Helaas kan ik er zelf momenteel niet fietsen, aangezien ik nu in Ierland zit... :/
Ja dat stuk ken ik inderdaad, heb er al een keer eerder gefietst en dat beviel mij uitermate goed, aangezien ik nu op een wat "mindere" ( Lees crappy ) fiets rij riskeer ik het niet om zo door de bossen te rijden :+ ik doe nu vooral conditie training ( en afwachten op me nieuwe kledingset!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag mn mtb getuned. ;)
Heb de volgende dingen veranderd:

* Selle Italia Trimatic2 erop gezet, komt van de racer af.
Net even een stevigere zit.
* Stuurpen omgedraaid, zit nu 3cm lager. Dus sportiever. :)
* Eggbeaters erop gezet, gerepareerd.

Zal binnenkort eens een paar plaatjes schieten.
Morgen tourtocht fietsen, de 40km. Als het lekker gaat plak ik de 20km er ook nog eventjes bij aan. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Vandaag XT cassette en SRAM PC990 ketting erop gegooid. Schakelt lekker zeg! Morgen en/of overmorgen maar weer eens in het bos gaan spelen (rustig... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

bassGunner schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:56:
Vandaag XT cassette en SRAM PC990 ketting erop gegooid. Schakelt lekker zeg! Morgen en/of overmorgen maar weer eens in het bos gaan spelen (rustig... :/ )
werkt die combo shimano-sram wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ja hoor, SRAM ketting zijn universeel voor zover ik weet. Als de XT kettingbladen op zijn gaan er wrsch TA bladen op, nog meer mixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje, ik heb een Marzocchi 2005 MX Comp Air voorvork.
Die kan ik dus oppompen enz enz.
Maar op hoeveel PSI/bar zetten jullie je voorvork ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

bassGunner schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:25:
Ja hoor, SRAM ketting zijn universeel voor zover ik weet. Als de XT kettingbladen op zijn gaan er wrsch TA bladen op, nog meer mixen...
ik dacht dat ik dat ergens een keer gelezen had, maar dat kan ook wel zijn dat het iemand was met voor shimano xt bladen en achter sram cassette en dat het toen niet meer fijn schakelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Onzin. Shimano maakt de beste cassettes, SRAM de beste kettingen. Allemaal universeel, maakt geen tiet uit. Ik rij zelf met XT K7, TA bladen en SRAM PC-59 kettingen, kein problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Brum, weet jij trouwens het verschil tussen de 990 ketting en de PC90 ketting? Heb dus de 990, met gouden Powerlink...

@Mr Hasj: probeer eens de handleiding van Marzocchi te downloaden, ik stop zelf ca 105psi in mijn vork (Fox F80RL), er onsnapt altijd wat lucht na het oppompen zodat je ca 98psi hebt. (weeg 78kg)

[ Voor 6% gewijzigd door bassGunner op 29-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:58:
@Mr Hasj: probeer eens de handleiding van Marzocchi te downloaden, ik stop zelf ca 105psi in mijn vork (Fox F80RL), er onsnapt altijd wat lucht na het oppompen zodat je ca 98psi hebt. (weeg 78kg)
THNX !
Hier staat gewicht rider : 80/95kg -----> 2,90/3,80 bar..... (positive air pressure) en 0/1,00 preload air pressure.

Dat wil dus zeggen dat ik hem kan oppompen tot 3 bar.
Is dat niet een beetje veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Dat is niet veel, kijk voor de gein eens naar de drukken in een hogedruk RS of Manitou, Marzocchi's hebben erg grote luchtkamers waardoor je met lage drukken kunt rijden, wat goed voor je plushness en seals is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
bassGunner schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:58:
Brum, weet jij trouwens het verschil tussen de 990 ketting en de PC90 ketting? Heb dus de 990, met gouden Powerlink...
Gouden powerlink past op alle 9-speed SRAM kettingen (Shimano kettingen trouwens ook), dus dat zegt niet zoveel. De nieuwe typenamen van de SRAM kettingen zijn wel vaag, ik had pas een PC951 gekocht waarvan ik uitging dat het dezelfde was als de oude PC-59, maar die PC951 was duidelijk een stapje lager. De PC90 heeft nooit bestaan, wel PC59/69/89(R)/99(evt. Hollowpin). De PC991 is als het goed is wel hetzelfde als de normale (non-hollowpin) PC99. Maar ik vind het een beetje onzinning om dure kettingen te steken, qua schakelperformance merk je het niet, de paar gram gewichtswinst (in het geval van de hollowpin) is verwaarloosbaar. Ze gaan wel wat langer mee, maar je kunt voor hetzelfde geld ook (bijna) 3 PC59's kopen, die opgeteld stukken langer meegaan en met afwisselen ook je bladen en K7 sparen.

Edit: hmm-k, dan maar 2 berichtjes...

[ Voor 11% gewijzigd door bbbrumbrum op 29-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren een tourtochtje gefietst. Ging erg lekker, mooi weer. Korte broek + mouwen.
Ideaal! Viel me wel op dat al die 'oudjes' in lange kleding aan het fietsen waren. :?

Toch zo'n 60km kunnen doen.
Mn pa stond langs de route, hij heeft de volgende foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/mtb/DSC01005S.jpg
(zandgat Homan-Free)

Moest nog wel wennen aan een harder zadel. :)
Stuurpen is andersom, scheeld zo'n 3cm.

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 30-10-2005 10:35 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer terug van vakantie, heb lekker gemountainbiked in Zwitserland :) Flink geploeterd (700 hoogtemeters aan één stuk), mooi singletracks gedaan en hele vette afdalingen. Prachtig weer gehad ook, alleen had ik me wel vergist in de temperatuur. Het was toch iets kouder dan gedacht :/
De natuur hielpt natuurlijk ook wel een handje mee, want zulke mooi vergezichten als nu had ik echt nog nooit gezien.

Eén shot (ok, eigenlijk twee) wilde ik jullie toch niet onthouden...:

Afbeeldingslocatie: http://www.sinestra.nl/gallery1.5.1/albums/album22/IMG_1162.sized.jpg

Dat gaat dus 1,5m naar beneden en daarnaast is een min of meer stijle helling :P Zo ziet het er van de andere kant uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sinestra.nl/gallery1.5.1/albums/album22/IMG_1165.sized.jpg

Meer foto's zijn zoals altijd te vinden op m'n website, zie sig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[Technische vraag]
Weet iemand ook wat je kunt doen tegen piepende derailleurwieltjes? Ik druppel er aldoor weer olie in/om/langs (teflon olie wat ik ook voor mn ketting gebruik), dan lijkt het even over te zijn, maar na een klein stukje rijden beginnen ze weer te piepen. Ketting is ook goed gesmeerd.

Het gaat verder om een Deore derailleur op mn 3 maanden oud fiets, dus nog lang niet versleten.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 30-10-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:46

Hu9o

Schokkend

Is hij wel goed afgesteld?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja prima, hij schakelt ook in alle versnellingen zonder hapering. Op mn vorige fiets had ik ook wel eens piepende derailleurwieltjes en dan kwam dat gewoon door te weinig smering. Even wat olie erop en het was over.
Deze Deore-derailleur heeft ook wieltjes van een heel vreemd materiaal (lijkt wel karton :P) itt mn vorige die gewoon van metaal waren. Misschien moet er een speciaal smeermiddel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Palomar schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:47:
Deze Deore-derailleur heeft ook wieltjes van een heel vreemd materiaal (lijkt wel karton :P) itt mn vorige die gewoon van metaal waren.
??? Ik heb nog nooit derailleurwieltjes in een ander materiaal dan kunststof gezien. Ja of weightweenie-dingen van carbon of titanium. Hoe oud waren die?

@piepen: probeer idd een ander smeermiddel, bv Teflon-spray met zo'n tuutje waardoor je heel specifiek kan mikken, en dan lekker dik onderspuiten maar WEL weer heel goed afvegen anders heb je daar zo een dikke klont troep aan hangen. En anders zijn de wieltjes mss al wel verroest ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Carbon lijkt me geen goed materiaal voor derailleurwieltjes, en bovendien nauwlijks lichter als de standaard plastic wieltjes. Titanium zal ietsjes zwaarder zijn, maar qua slijtage superieur. Er zijn wel degelijk metalen derailleurwieltjes (ooit bij Rose gezien), maar de lagers van de wieltjes zijn veel sneller weg als de wieltjes zelf.

@Palomor: probeer eens de paarse Tacx wieltjes met RVS lagers, gaan lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
ach zo, ik zat al te denken om metalen wieltjes te halen als ik m'n hele drive-chain ga vervangen over een paar maanden, maar dat heeft dus weinig zin.

Naja, iig wel wieltjes halen met lagers. Damn, die fietsen erg relaxt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:46

Hu9o

Schokkend

Zit er in de Deore Derailleur niet al standaard gelagerde wieltjes?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike24.net/images/products/p041077.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik dacht dat dit misschien wel leuk was om inzicht te krijgen waar alle GoTters wielrennen dan wel mountainbiken. Add jezelf (non-us aanklikken) en zet in je comments of je wielrent danwel MTB't en als plaatje je avatar en je nickname als naam.

http://www.frappr.com/gotbike

rrr ding wil niet dubbelposten (ook in wielrennen gepost) dus maar even deze regel erbij :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Jazzper schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:44:
Ik dacht dat dit misschien wel leuk was om inzicht te krijgen waar alle GoTters wielrennen dan wel mountainbiken. Add jezelf (non-us aanklikken) en zet in je comments of je wielrent danwel MTB't en als plaatje je avatar en je nickname als naam.

rrr ding wil niet dubbelposten (ook in wielrennen gepost) dus maar even deze regel erbij :D
Geinig. Done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

leuk zeg, ff ingevuld :D

edit: kom er niet bij te staan, zou hij mijn gehucht niet kennen?
edit: done, kheb maar de dichtstbijzijnde grote plaats gekozen :/

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scarabial op 03-11-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ Canard: keertje gaan biken in de omgeving van Tilburg? Heb je ook een racefiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft zich aangemeld @ frappr

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

meendering schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:05:
* WooK heeft zich aangemeld @ frappr
* WooK to :)

en nu?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

offtopic:
geil plaatje erbij gepost hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Heuj WTF, sinds wanneer is het Mountainbike topic uit SG gemoved?
* NrG_82 heeft niet helemaal op zitten letten geloof ik :X

Anyway, heb ik oktober al een mooie MTB-tocht gereden in Havelte en begin binnenkort denk ik weer met regelmatig MTB'en na een maandje rust. Probeer iig 1 à 2 keer per week te mountainbiken, heb er wel weer zin in na een tijdje rust.

En nog een paar geinige bike filmpjes, voor het geval jullie die nog niet gezien hadden:
- filmpje 1
- filmpje 2
- filmpje 3

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 18-09 17:42
Januszjes schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:58:
@ Canard: keertje gaan biken in de omgeving van Tilburg? Heb je ook een racefiets?
Is goed! Heb 't redelijk druk op dit moment dus op korte termijn zal niet lukken.

Heb geen racefiets, maar ik kan m'n banden wel wat harder oppompen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Canard schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:59:
[...]

Is goed! Heb 't redelijk druk op dit moment dus op korte termijn zal niet lukken.

Heb geen racefiets, maar ik kan m'n banden wel wat harder oppompen ;)
Als we een keer een datum prikken dan neem ik mn mtb wel mee, voeg me maar even toe op msn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ook dat ding op Frappr ff ingevuld, kan wel in de volgende startpost =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag weer een tourtochtje gefiets @ Zuidlaren
Was zeer fraai, mooie singletracks en af en toe diepe modder.
Heb er van genoten! Toch weer 50km op de teller gezet. Superr

Gafe filmpjes btw! Knap 8)7 _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 05-11-2005 14:52 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 17:17
Ik heb via eBay een Giant XCX gekocht maar ik kan eigenlijk weinig info over deze fietsen vinden. Het enige dat ik heb kunnen ontdekken is dat het blijkbaar een model uit 2000 is en dat ze het Giant NRS system hebben (schijnt weer te maken hebben met de achtervering).
Heeft iemand wat meer informatie over dit model?

Afbeeldingslocatie: http://www.giant-bicycle.com/images/_upload_bf/bikes/models/zooms/2000/Xcxds-11.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Caeruleus op 08-11-2005 15:13 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volgende maand zit ik een lang weekend op de Veluwe. Coldenhove om precies te zijn. :)
Mtb gaat natuurlijk mee!!! :D
ff kilometers maken die dagen. :>

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
NrG_82 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:35:

En nog een paar geinige bike filmpjes, voor het geval jullie die nog niet gezien hadden:
- filmpje 1
- filmpje 2
- filmpje 3
Vette shit man, thanks ;)

en.... LOL... had nog nooit gezien dat dit topic in Thema Forum - Vervoer zat :o 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door bassGunner op 08-11-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:27

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Waarom denken wandelaars alleenrecht te hebben op paadjes? Ik afgelopen weekend even 2 rondjes rond mn eigen dorp gedaan (ong. 33km totaal). Eerste rondje niets aan de hand, wel wat wandelaars tegengekomen, maar een welgetimede "pardon!" en ze zijn op tijd aan de kant. Rondje 2 ineens boomstammetjes op het paadje. Niet dat het erg is verder, je kan er mooi overheen springen, maar waarom doen die stomme toeristen dat? Zeker omdat wij de natuur "vernielen"? Nee, zelf zijn ze lekker bezig, om over ruiters (en nee, paardrijden is _geen_ sport :) ) maar niet te spreken. De volgende die ik het zie doen mag het boomstammetje wegkoppen. Zo, lekker m'n frustratie weer weggetypt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Handig! direct maar ff ingevuld! :) Helaas kan hij niet overweg met mijn gif afbeelding :P
Enkele tweakers rond Hilversum! :) Fietstochtje? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hilversum?! Heb je daar wel tracks?
Dat lijkt me de grootste nadeel in de 'randstad' geen mtb routes. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
meendering schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:08:
Hilversum?! Heb je daar wel tracks?
Dat lijkt me de grootste nadeel in de 'randstad' geen mtb routes. :/
Der zijn enkele routes ja > http://www.mtbroutes.nl/
Natuurlijk kunnen we zelf ook een route uitstippelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:51:
(...) Zeker omdat wij de natuur "vernielen"? (..)
Ik ben het helemaal met je eens. Bovendien denk ik altijd, als het echt ongerepte natuur zou zijn, lagen er uberhaupt geen paden. Dat is in zekere zin de primaire aantasting van de natuur.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. Ik wil er vooral veel mee op de weg rijden (150km per week) maar een bospad af en toe is best leuk. Ik heb bij gazelle twee fietsen gezien die me wel aanspreken (waar ik dan een bagagedrager op ga zetten voor kleine dingen) maar ik kan niet helemaal beoordelen of het het prijsverschil waard is. Het zou gaan tussen de puerto en de torrente (op deze site staat veel meer informatie over de onderdelen dan op de site van gazelle.
Of zijn deze gazelles uberhaupt niet handig en kan ik beter naar een andere fiets kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Quarin op 10-11-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hayes hydro remschijven.
Nu heb ik er net nieuwe blokjes in gedaan........
Maar nu blijven ze een beetje aanlopen, hoe kan ik dit weghalen ?
Of moet het gewoon even inslijten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

ff opnieuw uitlijnen/richten, dan zou het aanlopen tot een minimium beperkt moeten zijn.
Gaat lekker makkelijk met Hayes remmen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Zoals botoo zei, tot een minimum. Een beetje aanlopen blijven veel schijven altijd doen, in mijn geval alleen na een lange afdaling met veel remmen (schijven trekken krom door de warmte?) en in wat blubberige omstandigheden. Maar erg is dat niet, je merkt er qua snelheid niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Eindelijk weer gefietst. Wegens drukte, technisch ongemak en andere smoesjes sinds de BBC niet meer op de fiets gezeten. Beetje gevoetbald, gelambald en biertjes gekopt.

Om nou te voorkomen dat het wintervet me tegemeot groeit ben ik op deze prachtige fietsdag weer ff gaan rijden. Wat snelheid ingeleverd, maar de conditie was nog goed zat. Zonder al te veel moeite de 70 km volgemaakt met op de achtergrond het piepen van een overspannen hartslagmeter van een fietsmaatje dat me probeerde bij te houden. ;)

Heerlijk dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik dacht al, het was al zo rustig rondom KeX. ;)
Wel weer lekker zeker op zo'n zondag over de veluwe raggen.

Heb gisteren nog een tourtocht gereden in Ruinen, was super! Wel veel blubber en veel drukte.
Wel lekker kunnen fietsen. :)

* Harmen gaat begin december een weekendje naar Coldenhove, Veluwe..... O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Heeft iemand nog een mening over die twee fietsen van gazelle van een post eerder, want ben er nu wel uit dat ik het wil, maar 150 euro scheelt toch wel veel dus de duurdere of de goedkope nemen (kan het opzich best opbrengen en mijn ouders betalen het grootste deel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mjah, voor dat geld kan je ook andere mooiere fietsen kopen. ;)
Kijk eens naar een 'eigen' merk fiets, die kan je nl. goedkoper aanschaffen. Je hebt dan vaker een betere afmontage dan een 'merk' fiets.

Ik zou zeggen ga even rond winkelen. Er zullen vast nog wel ergens overjarige modellen staan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Quarin schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:51:
Heeft iemand nog een mening over die twee fietsen van gazelle van een post eerder, want ben er nu wel uit dat ik het wil, maar 150 euro scheelt toch wel veel dus de duurdere of de goedkope nemen (kan het opzich best opbrengen en mijn ouders betalen het grootste deel, maar toch.
Ik zou sowieso voor een fiets gaan met minimaal shimano deore. Die eerste fiets is met alivio afgemonteerd dus die zou dan afvallen. Die tweede is deore afgemonteerd en heeft een XT derailleur, dat zou mijn keuze dan zijn :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

't Lijkt eindelijk een beetje richting de winter te gaan (nachtvorst alweer gesignaleerd) dus da's een mooi moment om weer op de ATB te stappen. Conditie moet toch een beetje op peil gehouden worden. ;) Heb ook wel zin om ff lekker door het bos te raggen. Morgen rijd ik een tocht in Havelte, ben benieuwd.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, maar die regen de hele tijd ;( ;( (depri word ik er van)

@Quarin: als je het grootste gedeelte van de tijd op de weg fiets zou ik toch wel andere banden er onder zetten, kheb zelf die schwalbe fast fred kevlar er onder gezet (http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=8961) omdat mij toch ff iets teveel lawaai van die standaard banden af kwam.. en dat is niet leuk als je veelal op de weg fietst(giant xtc3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

NrG_82! Ik was vandaag ook in Havelte! :)

Supertoch moet ik toegeven, lekker gefietst. Mooi parcour en zeer afwisselend. :9~
Helaas had ik vandaag een lekke band, dus stond halverwege de route te klussen.
Al met al heb ik me prima vermaakt!

edit, heb van de week ook een foto binnen gehad van de Hondsrug Classic in Gieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/mtb/IMG_0911S.jpg
lekker bezig, alleen trek een rare smoel.... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Harmen op 20-11-2005 12:52 ]

Whatever.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.