Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

DPC-Postman schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:51:
[...]

Ik heb een A75 eraan gehangen, en een EOS 20D, maar werkt allebei niet... :(
Ik ken het, ik heb zelf een powershot a510.
Canon gebruikt volgensmij een ander soort van data-overdracht dan de standaard. Wat dus behoorlijk kloten is, volgensmij kunnen ze dit best inbouwen in de firmware.

Oja, doet de shuffle het nu? Ik heb versie 2.06 erop gezet, maar hij doet het nog steeds niet bij alle bestanden... Ook loopt hij soms vast als ik hem op hold zet, dan wil hij er niet meer vanaf. Paar bugs dus. Ga straks wel ff 2.07 erop zetten.
Ben nog steeds blij met mijn yepp :) Beter dan de overgehypde Ipod, als mensen mn yepp zien zeggen ze echt van wat is dat, is dat die nieuwe van samsung enz. Veel lijper en betere kwaliteit dan een Ipod dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:51
ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:45:
[...]

Upgrade 2.07 is ook al uit: klik

Vanaf versie 2.06 werkt de shuffle functie nu eindelijk wel behoorlijk, voor de rest van de veranderingen, kijk ff hier.
hebben ze dat irritante DRM troep er nou uitgegooid ivm met het connnecten van je speler...hier speelt die nl nog op 2.02 ...

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

spyros schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:
[...]

hebben ze dat irritante DRM troep er nou uitgegooid ivm met het connnecten van je speler...hier speelt die nl nog op 2.02 ...
Drm is er af, connect via ums:)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
tis gewoon usb erin en gaan ? ums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

spyros schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:41:
tis gewoon usb erin en gaan ? ums?
Yes => http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class

Oftewel windows herkent de speler als extra schijf :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:14
vraagje van een newbie :o

Dat firmware upgraden heb ik net allemaal doorgelezen maar moet je als je bijv. 1.06 hebt in je toestel en je wilt upgraden de hele riddle doorlopen of kan je gewoon de laatste oppikken de 3.0: MTP en heb je dan aan alle tussentijdse software aanpassingen ( firmwareupgrades) ook binnen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

rambocus schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:07:
vraagje van een newbie :o

Dat firmware upgraden heb ik net allemaal doorgelezen maar moet je als je bijv. 1.06 hebt in je toestel en je wilt upgraden de hele riddle doorlopen of kan je gewoon de laatste oppikken de 3.0: MTP en heb je dan aan alle tussentijdse software aanpassingen ( firmwareupgrades) ook binnen.
Jup je kan gewoon de laatste erop zetten als je MTP wilt neem je 3.0 wil je liever ums :Y) dan neem je 2.7 en download je die van de laast aangegeven link ;)

Met mtp krijg je al die drm meuk op je speler en kun je niet meer cut pasten /renamen wat ik zelf een ontzettend kwalijke zaak vind :/

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Alternativ schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:40:
[...]

Jup je kan gewoon de laatste erop zetten als je MTP wilt neem je 3.0 wil je liever ums :Y) dan neem je 2.7 en download je die van de laast aangegeven link ;)

Met mtp krijg je al die drm meuk op je speler en kun je niet meer cut pasten /renamen wat ik zelf een ontzettend kwalijke zaak vind :/
bedankt alvast voor je antwoord, heb nog een tweede vraagje wat bedoelen jullie met MTP en UMS. en wat is drm meuk?
Het zal ongetwijfeld ergens op dit forum staan maar ik kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

rambocus schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:02:
[...]

bedankt alvast voor je antwoord, heb nog een tweede vraagje wat bedoelen jullie met MTP en UMS. en wat is drm meuk?
Het zal ongetwijfeld ergens op dit forum staan maar ik kan het niet vinden
Ums = http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class
MTP = http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol => Blegh :P
Drm = http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

Met mtp firmware wordt je speler wat minder handelbaar :) althans dat is zoals ik het heb ervaren.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
bedankt ga eerst maar voor die 1.076 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik leg het maar altijd zo uit : Met de 3.0 Firmware wordt mijn Yeppje juist de speler die ik absoluut niet wil hebben :+

Kan iemand even checken met de 2.7 Firmware of Shuffle via File Browser gewoon werkt zoals het zou moeten ?? Dus dat die dan heel je player in Shuffle gooit en niet alleen de map waarin die zit ??

Alvast bedankt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

nero355 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:22:
[...]

Ik leg het maar altijd zo uit : Met de 3.0 Firmware wordt mijn Yeppje juist de speler die ik absoluut niet wil hebben :+

Kan iemand even checken met de 2.7 Firmware of Shuffle via File Browser gewoon werkt zoals het zou moeten ?? Dus dat die dan heel je player in Shuffle gooit en niet alleen de map waarin die zit ??

Alvast bedankt :)
Werkt gewoon nog steeds niet, ik merk wel dat de speler sneller is geworden :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180812

Als je via samsung media studio een afspeellijst aanmaakt met mp3's die op de speler staan, en die afspeellijst vervolgens op je speler zet, worden al de mp3's uit die afspeellijst nog eens meegekopieerd naar de speler. Zo staan ze er dus dubbel op.

Vraag: Hoe maak ik een afspeellijst, via de computer, (dus niet via de favorites functie), met daarin mp3's die reeds op de speler staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Anoniem: 149984 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:17:
Even mee gespeeld. Mooi ding, goed geluid.
USB Host alleen voor een paar apparaten (zeer beperkt) die in de firmware opgesloten zitten. Ik kan mijn camera er niet op aan sluiten. Beschermhoesje ontbreekt (wel belooft op de site). Navraag leverde excuses en een tegoedcoupon voor 20 nummers gratis te downloaden. Volgens mij stond er in de specificatie van de Postbank eerst wel dat het toestel uitgerust zou zijn met afstandbediening, maar ik zie het nu niet meer staan. Volgens is de specificatie heimelijk aangepast. Wel jammer, leek mij een leuke en nuttige extra gadget. Ik heb geen idee of er een oppast en waar ik die kan bestellen. Ik heb zelf een mooi leren beschermhoesje gekocht (Vivanco, MediaMarkt € 4,99). Eigenlijk bedoeld voor een iPod, maar hij past precies. Ik heb er al aardig wat muziek opstaan en kom tot de conclusie dat 20 G wel heel veel is.
Weet iemand of deze nog te koop is bij de mediamarkt, ik heb gisteren, mij een breuk gezocht in de Mediamarkt te Urecht, maar niets kunnen vinden. Of welke Ipod hiermee wordt bedoeld.

bedankt alvast
edit
Heb inmiddels via noreve een lederen case besteld, er is verder gewoon nergens een case te vinden die past. Niet goedkoop zo een case van noreve ( totaal incl bezorgkosten ca 47 euries) maar ja als hij valt of er komen krassen op heb je er spijt van dat je niet zo een case hebt besteld. Het toestel kostte tenslotte ook via de postbank 210 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door rambocus op 02-07-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175646

Anoniem: 180812 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:57:
Als je via samsung media studio een afspeellijst aanmaakt met mp3's die op de speler staan, en die afspeellijst vervolgens op je speler zet, worden al de mp3's uit die afspeellijst nog eens meegekopieerd naar de speler. Zo staan ze er dus dubbel op.

Vraag: Hoe maak ik een afspeellijst, via de computer, (dus niet via de favorites functie), met daarin mp3's die reeds op de speler staan?
Ik doe het zo ... (de playlists zijn echter beperkt tot 100 tracks, naar mijn ervaring)
- open in library de map waaruit je tracks wil halen (deze worden in het middelste venster geladen)
- add playlist... (playlist#1 of eigen naam)
- kies de tracks en sleep ze naar de playlist (je merkt niks)
- klik op de playlist en daar zie je de gekozen tracks. Selecteer ze en ...
***Zorg ervoor dat in het rechtervenster die folder geopend is waarin de geselecteerde tracks zitten
- klik in het playlistvenster op Transmit. Je krijgt een error-melding 'Same Folder name!' -> no problem.. want op je speler vind je nu onder PC Playlist je 'AFSPEELLIJST.SPL' en aan het HD-volume is niks (of nauwelijks?) iets veranderd.

Ik gebruik upgrade 2.07
??? Is er eveneens bij jullie een grens van...
- 100 tracks/playlist?
- 1024 tracks/shuffle?

Groetjes,
Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180658

Ik heb een YH-J70 en ik wil die ook als buffer gebruiker voor mijn fototoestel (Nikon D50). Volgens het boekje erken de speler die niet. Op de site van Samsung kan ik alleen de firmware 1.07 downloaden. Op de forum hebben jullie over 2.0 zelf 3.0, zijn dat wel officiele firmware ?

Met andere woorden ik ben opzoek naar een firmware die mijn Nikon D50 kan erkennen ?

Kan iemand me helpen ?

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dringend
In afwachting van een nieuwe wagen (nog 1 jr) moet ik het nog met een autoradio zonder cd-speler of mp3-aansluitmogelijkheid doen.
In afwachting zou ik me zo'n audiocassette met mini-jackkabel kunnen aanschaffen.
Iemand een idee of de kwaliteit dan nog behoorlijk is?
Reageer aub!

@Olinet
Elke nieuwe firmware (nu 2.07) download ik bij:
http://www.3friends.co.uk/j70/index.php
Nooit hiermee problemen gehad .
Unzip het gedownloade ''j70_32_version_2.07.zip'' en plaatst het bekomen ''j70_32.bin'' gewoon in de hoofddirectory van de speler. Bij het opstarten wordt het systeem automatisch ge-upgraded (te zien in de display) en klaar is kees?!

Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Anoniem: 175646 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:10:
Dringend
In afwachting van een nieuwe wagen (nog 1 jr) moet ik het nog met een autoradio zonder cd-speler of mp3-aansluitmogelijkheid doen.
In afwachting zou ik me zo'n audiocassette met mini-jackkabel kunnen aanschaffen.
Iemand een idee of de kwaliteit dan nog behoorlijk is?
Ik zou eerder voor een FM-transmitter gaan. Beter geluid, veelzijdiger en beter weg te werken.
Ik heb er zelf eentje van Linex. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MPmad schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:11:
Ik zou eerder voor een FM-transmitter gaan. Beter geluid, veelzijdiger en beter weg te werken.
Ik heb er zelf eentje van Linex. Prima ding.
Ikzelf zou gewoon een Radio/CD ding kopen met Line In aan de voorkant en dan nog een of andere maffe houder voor de J70 a la een car-kit voor de gsm und klar ist klara :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143054

Ik heb zelf nu al even zo´n cassettespeler met draadje voor mn speler. Nu zou ik graag een autoradio met front line-in kopen, want de kwaliteit met dat cassetteding zuigt wel eigelijk. Weet iemand een goed merk die zo´n autoradio met line-in aan de voorkant verkoopt? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 13:23
Iemand een idee of via MTP je speler media player compatible word?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

To_Tall schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:07:
Iemand een idee of via MTP je speler media player compatible word?
Met de 3.x Firmware wel ja als het goed is daar is het voor namelijk.
Anoniem: 143054 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:59:
Ik heb zelf nu al even zo´n cassettespeler met draadje voor mn speler. Nu zou ik graag een autoradio met front line-in kopen, want de kwaliteit met dat cassetteding zuigt wel eigelijk. Weet iemand een goed merk die zo´n autoradio met line-in aan de voorkant verkoopt? Thx
Er zijn redelijk wat merken zoals JVC dacht ik onder andere met front Line-In gewoon effe zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Anoniem: 143054 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:59:
Dit is een leuke:
http://www.mp3shop.nl/product/24312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143054

Jeps, gistere gaan halen bij Remco voor 119€ (www.remcoshop.nl). Leuk ding, er zit een AUX-in aan langs de voorkant en die kwaliteit is wel pakken beter dan zo´n cassetteding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175646 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:10:
@Olinet
Elke nieuwe firmware (nu 2.07) download ik bij:
Nooit hiermee problemen gehad .
Unzip het gedownloade ''j70_32_version_2.07.zip'' en plaatst het bekomen ''j70_32.bin'' gewoon in de hoofddirectory van de speler. Bij het opstarten wordt het systeem automatisch ge-upgraded (te zien in de display) en klaar is kees?!

Willy
Thx man

Ik heb trouwens inmiddels zonder upgrade mijn Nikon D50 aan de YH-J70 gekoppeld en tot mijn verbazing zag de speler de D50 wel. Ik kon helaas verder niets doen zoals foto's uploaden naar de speler.
Heb jij ervaring met het verzetten van foto's naar deYH-J70 ?

PS: Stel dat iets fout gaat met een upgrade kan ik gewoon de oude versie op dezelfde manier terug zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 14-06 13:23
Anoniem: 180658 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:04:
[...]
PS: Stel dat iets fout gaat met een upgrade kan ik gewoon de oude versie op dezelfde manier terug zetten ?
Over het algemeen kan er niets fout gaan. indien de speler vast loopt bij het overzetten van de nieuwe firmware. kan je de reset knop gebruiken hopend dat je rom niet defect is... tis dus eigelijk eigen risico

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Olinet

Op 'dapreview' heeft Lebellium een thread geopend over camera's die al dan niet compatibel zijn met onze beruchte/beroemde player. Misschien vind je hier een antwoord. Ik heb tot nog toe niet geprobeerd of mijn camera compatibel is.

http://www.dapreview.net/...forum_viewtopic.php?40026

Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn broertje heeft dat ding ook, en die krijgt telkens de melding "need firmware upgrade" bij het opstarten. Firmware is al geupgrade, hebben meer hier last van?

/edit:
offtopic:
Komt m'n broertje net aan "ja ik heb net op tweakers gelezen dat iemand anders ook die melding had".. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 31-07-2006 14:50 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Heb hem ook maar gehaald, in Duitsland is ie zeker voor een leuke prijs te halen, hier €203 bij prijzenslag.com.
Wie kan me hiermee helpen:
Welk programma kan behalve al mijn mp3's en ogg's normaliseren, ook iets aan het geluid doen, zodat je niet steeds met de equalizer zit te klooien bij de volgende "cd"? Zoiets als die "automatic equalizer" in de speler, maar dan in een programma op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ WVD

Ik heb inmiddels v. 2.05 erop en nu kan ik gewoon met mijn Nikon D50 communiceren en de foto's opladen op de YH-J70SB

nog bedankt voor jouw hulp en advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184378

Bij mij werkte een Hama cardreader niet, en een merkloos goedkoop geval wel. Voor mij dus de manier om de Samsung als back-up te gebruiken voor foto's. Wat ik echter wel een probleem vind, is dat foto's reviewen op de speler zo tergend langzaam gaat, iets van één per tien seconden! Of doe ik iets fout, weet iemand hier meer over?

En even off-topic: ik heb nog geen wekker-functie kunnen vinden of een klok. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

ik heb nog geen wekker-functie kunnen vinden of een klok. Iemand?
Je moet naar instellingen (settings) -> time/shedule daar kan je de tijd instellen

wekker kan ik zelf ook niet vinden :(

Ik heb nog een vraag als ik de speler aanzet, gaat hij gelijk spelen hoe kan ik dit voorkomen??
Waar kan ik mijn firmware versie zien en downloaden??

[ Voor 8% gewijzigd door jelly op 06-08-2006 19:13 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mr. Shred

1. Navigator - Settings - System - About .. en je ziet welke firmware!
2. Elke nieuwe firmware (nu 2.07) download ik bij:

Willy VD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

thanx WVD , ik heb de speler net 2 dagen :P , vind hem geweldig, alleen moet je je id3 tags goed geordend hebben dus niet bv. Metallica en metallica (dat zijn dan 2 verschillende artiesten).

Verder heb ik nog een vraag is er een docking station te koop voor de 20 Gb versie??

[ Voor 27% gewijzigd door jelly op 07-08-2006 16:27 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mr.Shred

*Van een docking station voor de 20G weet ik niks.

*De idtags conform maken is een MUST!!! tenminste als je het ordelijk wil houden.
Hiervoor gebruik ik 'Mp3tag', zeer handig en gratis.

*Het geluidsniveau 'nivelleren' doe ik met MP3Gain. Eveneens handig en gratis, maar alleen voor MP3-tracks.
Spijtig genoeg vind ik geen programma om de wma-tracks te nivelleren.
Iemand die het weet?

Willy VD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Heb de speler nu ook enkele dagen, super handige speler. Ik vind het zo prettig dat je er mapjes mp3 op kunt slepen via verkenner, ff rebuild library doen in het programmatje (of niet maar dan leest hij je id3 tags niet maar je kan ze wel afspelen in de speler) en hupsakee! Dit is mijn droom mp3 speler en ben echt blij met de aankoop!

Alleen spijtig dat niet elk massage storage device er in wilt slagen om op mijn speler herkent te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door nick_vh op 08-08-2006 01:51 ]

Anoniem: 148839

Allereerst: Fijn spelertje de Samsung.

Nu het probleempje: Het CF-kaartje van mijn camera wordt prima herkend door USB-Host i.c.m. mijn multicardreader. Ik heb lange tijd dankbaar gebruik gemaakt van deze funktie.
Echter, nu kom ik er achter, dat met dezelfde cardreader mijn SD-kaartje NIET wordt herkend.
Mijn camera, een Panasonic Lumix FX01 wordt sowieso niet herkend.

Iemand dezelfde probs? En/of een practische oplossing?
Een andere SD-kaartlezer?
Of zou een SD naar CF adapter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parade
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:12
Anoniem: 148839 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:22:
Allereerst: Fijn spelertje de Samsung.

Nu het probleempje: Het CF-kaartje van mijn camera wordt prima herkend door USB-Host i.c.m. mijn multicardreader. Ik heb lange tijd dankbaar gebruik gemaakt van deze funktie.
Echter, nu kom ik er achter, dat met dezelfde cardreader mijn SD-kaartje NIET wordt herkend.
Mijn camera, een Panasonic Lumix FX01 wordt sowieso niet herkend.

Iemand dezelfde probs? En/of een practische oplossing?
Een andere SD-kaartlezer?
Of zou een SD naar CF adapter werken?
Hey sjoko22. Ik ben al een tijdje op zoek naar een cardreader die werkt met CF. Heb er nu al een aantal geprobeert die niet werken. Ben dus erg benieuwd naar die van jou. Kan je mij vertellen welke multicardreader jij gebruikt? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148839

Syntax UCR-61
Gekocht ergens op de Zwarte Markt te Beverwijk.
Wordt volgens mij onder andere namen verkocht, moet je maar ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118161

@sjoko22: Ik heb een iRiver H340 gehad die hetzelfde probleem had. Bij die speler had het te maken dat hij altijd alleen maar naar het eerste slot van de multicardreader keek, en niks met de andere sloten kon. Misschien dat de YH-J70 hetzelfde probleem kent?

@Parade: Ik gebruik zelf een cardreader die alleen CF kan lezen (indertijd gekocht ivm het euvel van die H340). Het is een Sandisk ImageMate SDDR-92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parade
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:12
@sjoko22 en @Ingenius: Bedankt voor de tips, maar het is gelukkig niet meer nodig. Ik heb een exemplaar gevonden binnen de familie die werkt met CF: VICS RD6 USB2.0 6in1 card reader. Die oudjes doen het prima terwijl die 23in1 dingen niet compatible zijn. Jammer dat ik geen sd heb anders had ik de 23in1 cardreaders nog wel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@WVD

Willy wat moet ik me voorstellen met MP3Gain ?
Is het puur om het geluid van alle bestanden op hetzelfde niveau te krijgen ? veranderd het tegelijk het "kbps" van het liedje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, je normalized het geluid zodat alle mp3'tjes "even hard" staan. Het aantal kbps veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Vanaf deze site kan ik de laatste firmware niet meer downloaden weet iemand een andere site waar ik wel (2.07) kan downloaden??

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wat MP3Gain doet.
Standaard worden de tracks naar 89 db genivelleerd.
Dat heb ik daarom ook met al mijn MP3's gedaan.
Je kunt het natuurlijk zelf de db hoger of lager instellen.

Echter... mijn wma's zitten alle in een hogere db-regio. Die komen dan ook luider door.
'k Heb al menigmaal gevraagd of er voor wma-tracks ook zo'n programmaatje bestaat.
Maar nog steeds geen antwoord gekregen.
Ik denk dat ik daarom mijn wma's maar ga omzetten naar mp3's.
Zou dit kwaliteitsverlies geven?
En daarna eventueel terug naar een kwalitatief hoger formaat (wma, ogg) om plaats uit te sparen.
Zou ik?

Willy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Shred!!!
Onmiddellijk via jouw opgegeven link de download uitgevoerd.
Het kan dus wel!

Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Anoniem: 175646 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:11:
Mr. Shred!!!
Onmiddellijk via jouw opgegeven link de download uitgevoerd.
Het kan dus wel!

Willy
Sorry Willy,

Het lag aan mij :o , ik gebruik FF en moest dus de link anders downloaden als in IE, nl koppeling opslaan, nu gelijk de FW testen, vooral de shuffle-modus :P

[ Voor 12% gewijzigd door jelly op 29-08-2006 21:47 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 23:40
Anoniem: 175646 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:08:

Echter... mijn wma's zitten alle in een hogere db-regio. Die komen dan ook luider door.
'k Heb al menigmaal gevraagd of er voor wma-tracks ook zo'n programmaatje bestaat.
Maar nog steeds geen antwoord gekregen.
Ik denk dat ik daarom mijn wma's maar ga omzetten naar mp3's.
Zou dit kwaliteitsverlies geven?
En daarna eventueel terug naar een kwalitatief hoger formaat (wma, ogg) om plaats uit te sparen.
Zou ik?

Willy.
Bij elke conversie die je doet ga je in kwaliteit achteruit.
CD -> WMA = 1
WMA -> MP3 = 2
MP3 -> WMA = 3

En al zou niet bij elke conversie in kwaliteit achteruit, dan nog win je niks met de 3e conversie.
Als iets eenmaal in een lage(re) kwaliteit staat dan voeg je niks toe door het in een hoge(re) kwaliteit te zetten. De informatie is er gewoon niet meer.

Ik heb zelf op deze manier nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat de kwaliteit behoorlijk achteruit gaat. Het enige voordeel zou dus ruimtebesparing kunnen zijn.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Ik sta op het punt om een mp3-speler te kopen. Me voorkeur gaat heel erg uit naar de YH-J70, maar het is wel een speler die al een tijdje op de markt is. Hij is nu ook uitverkocht mij mp3shop.nl.

Heeft er iemand enig idee of er binnenkort een nieuw model op de markt komt?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Niets over gehoord, maar dat kan morgen ineens anders zijn. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij end of life is, want bij 3 van de 5 zaken in de Pricewatch is hij niet meer leverbaar en die andere 2 geven een lange levertijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
MPmad schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:11:
Niets over gehoord, maar dat kan morgen ineens anders zijn. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij end of life is, want bij 3 van de 5 zaken in de Pricewatch is hij niet meer leverbaar en die andere 2 geven een lange levertijd op.
2de hands van een mede-tweaker..is dat een optie :) vanwege overlapping van de functionaliteit van andere gadgets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
MPmad schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:11:
Hij is nu bij mp3shop helemaal niet meer leverbaar. Hoogste is nu een 4Gb ding.
Ik zocht iets met een USB-host functie. Enige alternatief lijkt nu een Cowon te zijn. Dan kan je wel een 60Gb ding nemen.....

PVOutput

• nero355

nero355

Ik heb ergens iets gelezen over een andere Samsung van 20 GB voor 140 € <= !!!

Alleen kan ik helemaal niks vinden :/

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat is de YH-925GS. Ouder modelletje.

[ Voor 7% gewijzigd door Piggen op 31-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:28

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 175646 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:29:
[...]

Ik gebruik upgrade 2.07
??? Is er eveneens bij jullie een grens van...

- 1024 tracks/shuffle?
Beetje late reactie maar dat probleem heb ik ook :( Helaas nog geen oplossing voor gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Alfisti en alle geïnteresseerden

Ik speel nu al een hele tijd zonder problemen al mijn tracks (meer dan 3000) zowel in 'shuffle' als 'Normal' playmode (met firmware 2.07).

1. Doe een 'Reconstruct Library' (Samsung Media Studio).
2. Via Navigation - Music Library - Track ... en je hebt al je tracks beschikbaar. Kies met TOOL, Play Mode : Normal of Shuffle.
3. Via File Search - Music kom ik in mijn subdirs. Kies ik dan bv. mijn subdir 'Bleus', dan kan in mijn 985 bluessongs spelen.
4. Wil je sommige tracks NIET in de hele hoop, dan moet je deze voor de Reconstruct Library-actie onder de DATA-dir van de player stoppen (met windows verkenner bv). Daarna kan je ze terug plaatsen. Dit doe ik bv. met klassieke muziek- en cabarettracks. Die kom ik dan nooit tegen als ik voor 'alles' ga.

Naar 't schijnt is het maximum tracks 9.999. Maar tot welke lage kwaliteit moet je dan ...
Naar mijn ervaring zijn de PC-playlist beperkt tot 100 tracks (wat ik spijtig vind).

Ik hoop dat dit een antwoord is op minstens één van je problemen.
Wie er wat aan heeft of meer en/of betere hints heeft... geef eens feedback!!!

MVG
Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 13:01
Okay, wat feedback dan:

Zo speel ik mijn nummers inderdaad ook af en werkt prima.
Op dit moment heb ik zo'n 6.500 nummers op mijn YH-J70 staan en zowel shuffle als normal play mode heb ik geen enkel probleem meer mee sinds versie 2.07 van de firmware. Ook heb ik geen probleem meer met stiltes die voorkwamen in nummers tijdens de shuffle-mode, zoals dat nog wel gebeurde in versie 2.06.

Even over het aantal nummers: De kwaliteit van de nummers is wel degelijk goed aangezien ik van rock & roll en rockabilly houd, in die jaren (fifties & sixties) waren de nummers een stuk korter dan nu, dus vandaar dat ik met gemak zoveel nummers in hoge kwaliteit op mijn speler kan zetten.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Anoniem: 189546

http://www.samsung.com/nl...0SB&filetype=FM&language=

Dit is het rechtstreekse adres van Samsung voor versie 3.0 te downloaden, zou al beschikbaar zijn van in juli dit jaar.
Firmware upgrade file for MTP(WMA DRM, PD DRM support)

Nog niet geïnstalleerd maar ben dit wel van zin.

Groetjes

*Edit* Verdorie, nu ik verder ga kijken blijkt dat de meesten dit toch al wisten 8)7
Maar dan is mijn vraag; waarom dan bij de 2.07 blijven?

Ik hoor velen dat 2.07 ums is en 3.0 DRM via aansluitingen. Kheb dit al via Wikipedia zitten zoeken, maar heb geen kaas gegeten van zulke zaken, maw kbegrijp er geen zak van!
Kan iemand hierover uitweiden waarom je wel of niet voor versie 3.0 zou kiezen?
Dank je!

BTW: wat mijn bedoeling is; vooral als image tank te gebruiken voor mn lumix fz7 (hij werkt wél hoor). Maar bij het uploaden of t bekijken van foto's is ie verschrikkelijk TRAAG!!!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 189546 op 16-09-2006 02:07 ]

• ZipoBibrok5-108
Anoniem: 189546 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 01:54:
[knip]

*Edit* Verdorie, nu ik verder ga kijken blijkt dat de meesten dit toch al wisten 8)7
Maar dan is mijn vraag; waarom dan bij de 2.07 blijven?

Ik hoor velen dat 2.07 ums is en 3.0 DRM via aansluitingen. Kheb dit al via Wikipedia zitten zoeken, maar heb geen kaas gegeten van zulke zaken, maw kbegrijp er geen zak van!
Kan iemand hierover uitweiden waarom je wel of niet voor versie 3.0 zou kiezen?
Dank je!

BTW: wat mijn bedoeling is; vooral als image tank te gebruiken voor mn lumix fz7 (hij werkt wél hoor). Maar bij het uploaden of t bekijken van foto's is ie verschrikkelijk TRAAG!!!
Alternativ en nero355 hadden daar al een keertje wat van uitgezocht en uitgelegd, de meest eenvoudige uitleg is denk ik nog steeds die van nero355: Klik :), waar ik mij dan ook volledig bij aansluit.

Anoniem: 189546

Dank u Zipo, deze had ik ook reeds gezien.
Maar het blijft allemaal nogal vaag. DRM blijkt niet goed te zijn voor de mp3's maar daarvoor gebruik ik hem niet echt. (vooral image tank en video)

Dus mocht met die aanpassing, video en usbhost functie sneller verloren is deze voor me beter.
Maar hoe kom je daar nu achter? Ik heb er een beetje schrik van om t uit te proberen en daarna een downgrade uit te voeren mocht t nie geschikt zijn :(

Kvind dat Samsung er toch iets meer uitleg bij mag geven als ze firmware uitbrengen.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Up- en downgrades zijn niet zo risicovol als het lijkt, mijn J70 heeft er ook al een dozijn overleeft. Je moet gewoon zorgen dat:
1- De speler geen uitval-kuren heeft, dan gewoon terug naar de fabrikant, zonder firmware upgrade.
2- Je accu vol is.
3- Het firmware bestandje goed overkomt, dus het apparaat van de USB afkoppelen dmv "veilig verwijderen".

Ik heb de YH-J70 nu ook al een maandje of 3, maar ik zou 'm vandaag de dag niet meer aanraden aan de mede-tweakers die hem nog overwegen.
De firmware-support van Samsung is om te huilen, elke van de 8 versies heeft wel z'n nadelen. Dan werkt de shuffle weer niet, dan is USB-host functie weer kreupel etc. Het lijkt wel alsof ze hun software volkomen ongetest de deur uit doen. Versie 2.07 is de laatste uit een reeks snel opeenvolgende versies, dus waarschijnlijk ook de laatste die we ooit zullen zien. Daar komt ook nog bij dat Samsung voor de verspreiding van de firmware afhankelijk van derden is, op hun eigen (totaal onoverzichtelijke) site is er niks over te vinden. Nog wat andere punten:
  • Cradle / remote control zijn nergens verkrijgbaar, wederom een aanduiding dat Samsung geen compleet produkt aflevert.
  • Het middelste up/down/ok knopje, wat wsch. het meest gebruikt wordt, voelt na een tijdje crappy aan en is dus erg slijtagegevoelig. Het hold-knopje werkt heel licht en gaat in je broekzak op willekeurige momenten aan/uit.
  • USB host functie is traag en onvoorspelbaar, verloopkabeltje onhandig.
  • Irritante zaken zoals dat je met een lege accu niet met de computer kan connecten: je moet dan eerst zorgen dat hij via dezelfde USB kabel een beetje opgeladen is, zodat je 'm daarna kan aanzetten om 10 minuutjes aan de slag te gaan met je bestandjes 8)7 Of dat je eerst een knopje moet indrukken om het TFT-tje aan te zetten (uit screensaver mode halen) om even een nummer te skippen. Effectief moet je dus alles dubbel doen.

This can no longer be ignored.

Anoniem: 178612

Het is met firmware 3.0 blijkbaar wel mogelijk om in ums te connecten! zie Samsung Pdf
onderaan bij notice, het is niet ideaal maar het kan wel ;)

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zal het zo even testen. (hij laadt nog even op :z )

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178612 op 20-09-2006 19:11 ]

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Anoniem: 178612 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:10:
Het is met firmware 3.0 blijkbaar wel mogelijk om in ums te connecten! zie Samsung Pdf
onderaan bij notice, het is niet ideaal maar het kan wel ;)

Ik heb het nog niet geprobeerd maar zal het zo even testen. (hij laadt nog even op :z )

suc6
Dat was al bekend hoor maar om elke keer een knop in te rammen voordat ik de speler aansluit word ik ook gallisch van ;)

alternativ

Anoniem: 191228

Alfisti schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:57:
[...]

Beetje late reactie maar dat probleem heb ik ook :( Helaas nog geen oplossing voor gevonden :'(
Ik heb hetzelfde probleem, met firmware 2.07. De aanpak van Willy helpt (helaas) niet.

Ik zal het probleem wat preciezer proberen te omschrijven:
Zodra ik nieuwe nummers toevoeg waardoor het aantal boven de 1024 kom, worden de nieuw toegevoegde nummers niet meer herkend. Ze staan wel in de lijst op de speler (en ook bijvoorbeeld in de Windows-verkenner, als de speler op de computer is aangesloten), maar als je één van de nieuwe nummers aanklikt in de navigation, komt er "no file" in beeld. Het is geen kwestie puur van de shuffle, want gewoon als los nummer afspelen gaat ook niet.
Als ik nu een aantal nummers die het wel deden weghaal en het aantal nummers dus onder de 1024 breng, doen de nieuwe nummers het wél.
Al mijn bestanden staan overigens in één map, niet verspreid over meerdere mappen. Ik weet niet of dat uitmaakt.

Blijkbaar treedt dit probleem niet bij iedereen op. Is er iemand die dit probleem zelf had die het inmiddels heeft kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ MD76 e.a.

Al deze problemen heb ik ook (gehad?).
Ettelijke keren heb ik alles eraf gehaald, geformatteerd, ge-reconstruct, etc.

Ook heb ik al vaak de vraag over de 1024 tracks-grens/folder gesteld.
Nooit een antwoord gehad. Kijk ook maar eens bij..

http://www.dapreview.net/...forum_viewtopic.php?34723

Er blijft inderdaad een maximum van 1024 per folder.
Als je al je tracks beschikbaar wil, zal je meerdere folders moeten aanmaken.
Al je songs komen dan aan de beurt...
- in alfabetische volgorde (volgens filenaam) in NORMAL PLAY-mode
- random doorheen alle folders in de SHUFFLE PLAY-mode.

MVG, Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191228

Dank je wel Willy, als je meerdere folders maakt die ieder afzonderlijk max. 1024 tracks bevatten, worden de tracks inderdaad wel gevonden! En werkt "shuffle all" dus ook.

Trouwens sowieso dank aan de mensen op dit forum, want ook de goede tip over firmware 2.07 (ipv 3.0 dat inderdaad een puinhoop maakt van je speler) heb ik hier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Ik heb de laatste tijd een klein probleempje met mijn YH-J70.
Ik heb de speler standaard in shuffle-mode staan (dus via navigatie een track kiezen en daarna de shuffle -mode), nu gebeurt het zo af en toe dat, als ik een nummer wil overslaan en op "next" druk, dat de speler dan totaal niet reageert en het nummer blijft gewoon doorspelen. Geen enkele toets geeft op dat moment enige reactie, ik krijg hem zelfs niet uit. Als het nummer is afgelopen werken alle knoppen weer normaal.

Ik heb zo'n 6000 nummers op mijn YH-J70 staan en gebruik versie 2.07 van de firmware.
Vanwege dit grote aantal nummers kan ik helaas ook niet zeggen of het probleem zich consequent bij een bepaald nummer voordoet of dat het random voorkomt.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens meegemaakt, en weet diegene (of iemand anders) er dan misschien ook een oplossing voor? Ik heb even gezocht maar nog niets gevonden. Zou het iets met de ID3-tags te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen voor de ervaren gebruikers onder ons ...

1- Heeft iemand ervaring met geluidsopname want ik heb het getest tijdens een vergadering maar ik hoor bijna niets

2- Ik heb versie 2.05 inmiddels geinstalleerd en ik heb nu maar 18,6 GB oplsagruimte, klopt dat ?

3- Als ik een video bekijk gaat de scherm na 10 seconden naar een soort screensaver en het scherm wordt iets donkerder. Het is wel te zien maar wel minder duidelijk dan de eerste 10 seconden, is dat normaal of kan ik dit aanpassen in de opties ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten
Olinet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
1)geluidsopname werkt alleen prima als de geluidsbron dichtbij de microfoon is, dus niet echt geschikt voor een vergadering. Misschien werkt een microfoon in de line-in beter?
2) 20000 bytes is ongeveer 18,6gb, heeft niks te maken met de firmaware. Het is inderdaad een beetje vreemd dat ze dit als 20gb verkopen, 12,5% afrondingsverschil is redelijk fors.
3) dit verschijnsel is de backlight die uitgeschakeld wordt. Veranderen doe je in Settings>Display>Backlight. Selecteer dan "Always on". Stroomverbruik is dan natuurlijk wel hoger, maar dit alleen inschakelen als je video kijkt is niet te veel moeite.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Iemand toevallig nog wat info over mijn vraag van 3 posts hierboven?
Het probleem treed namelijk nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
@ZipoBibrok5-108: Het probleem herken ik! Het gebrek aan een oplossing herken ik ook :). Het gebeurt me niet al te vaak, maar het is toch vervelend. Dus als iemand hier een oplossing voor heeft hou ook ik me warm aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ZipoBibrok5-108

Eindelijk heb ik ook eens de moeite gedaan om te controleren of uw probleem zich ook bij mijn speler voordoet.
Nee dus.
Ik heb dus met ongeveer 3500 songs (in verschillende directories) in shuffle-mode +/- 15 maal de volgende song gekozen en dit lukte steeds zonder problemen.
Natuurlijk als de display zonder beeld is moet er 2x gedrukt (de eerste maal om het display te doen oplichten).
Soms duurt het starten van de volgende song iets langer, naar ik vermoed omdat er naar een andere directorie moet geshuffled worden.

Dus bij mij loopt alles naar voldoening.

MVG, Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Okay, in ieder geval bedankt voor de moeite.
Het probleem lijkt zich bij mij de laatste tijd ook veel minder voor te doen, het komt nog maar zo'n 1 a 2 keer per week voor bij 2 a 2,5 uur dagelijks gebruik. Dat vind ik in principe nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt mikkip

als ik goed begrepen heb, 20Gb zal ik nooit krijgen ?! het is inderdaad vreemd en jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173056

Ik heb het probleem dat de yh-j70 niet meer wil opstarten |:( Nadat ik hem heb aangezet komt hij niet verder dan "SYSTEM LOADING..." Om vervolgens daarop te blijven hangen tot de batterij leeg is of tot ik de reset toets in druk. Als ik hem op de USB aan sluit krijg ik de melding "DATA TRANSFERING... (DO NOT DISCONNECT!)" Er gebeurd verders niets, hij kan zo uren blijven staan.
Wie heeft dit probleem ook, en hoe kan dat worden opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
Anoniem: 173056 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:38:
Ik heb het probleem dat de yh-j70 niet meer wil opstarten |:( Nadat ik hem heb aangezet komt hij niet verder dan "SYSTEM LOADING..." Om vervolgens daarop te blijven hangen tot de batterij leeg is of tot ik de reset toets in druk. Als ik hem op de USB aan sluit krijg ik de melding "DATA TRANSFERING... (DO NOT DISCONNECT!)" Er gebeurd verders niets, hij kan zo uren blijven staan.
Wie heeft dit probleem ook, en hoe kan dat worden opgelost :?
Probeer de reset knop op de achterkant eens.

Sorry het is nog vroeg :+

• jelly

jelly

Arch Linux

Hallo,

ik heb net een cd van de foo fighters sony bmg op me YH-J70 gezet alleen het zijn wma (drm) bestanden, je stopt namelijk de cd in de cd-rom speler en dan moet je de wma'tjes downloaden omdat audiograbber ze niet goed ript en mediaplayer ze niet herkent. Deze wma drmtjes wouden niet afspelen op me speler maar ik heb het probleem al opgelost door de cd op linux te rippen die herkent de cd wel en nu heb ik toch mijn cd geript :P

[ Voor 32% gewijzigd door jelly op 19-12-2006 17:14 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203378

Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een samsung yh-j70 en zit met een probleem te kijken.
Ik heb de mp3-speler tweedehands overgekocht en nu blijkt dat de vorige eigenaar geen normale acculader erbij heeft. Ik moet nu dus opladen via de computer, via de usb connectie. Het probleem is dat ik een instelling moet veranderen in het apparaat zelf om het te laten functioneren. Het apparaat is inmiddels helemaal leeg waardoor ik dus niet in het menu kan komen.

Ik heb van alles geprobeerd om toch in het menu te komen, waaroner het formateren van de harde schijf. Wat nu blijkt; is dat hij zichzelf helemaal verwijderd heeft, de mappen SYSTEM/MUSIC/PHOTO's e.d. zijn nergens meer te bekennen. Ik wilde de firmware updaten ( want ik had hier gelezen dat er bij de nieuwe firmware functie's zitten om op te laden via usb en netstroom tegelijk ). Ik kan nu niks updaten want er valt eigenlijk niks meer te updaten omdat alles weg is.

Ik wou daarom vriendelijk vragen of iemand de mappen SYSTEM en dergelijke mij kan sturen of eventueel advies kan geven over het probleem.

Graag hoor ik iets,

Sjors Vink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 203378 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:59:
Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een samsung yh-j70 en zit met een probleem te kijken.
Ik heb de mp3-speler tweedehands overgekocht en nu blijkt dat de vorige eigenaar geen normale acculader erbij heeft. Ik moet nu dus opladen via de computer, via de usb connectie. Het probleem is dat ik een instelling moet veranderen in het apparaat zelf om het te laten functioneren. Het apparaat is inmiddels helemaal leeg waardoor ik dus niet in het menu kan komen.

Ik heb van alles geprobeerd om toch in het menu te komen, waaroner het formateren van de harde schijf. Wat nu blijkt; is dat hij zichzelf helemaal verwijderd heeft, de mappen SYSTEM/MUSIC/PHOTO's e.d. zijn nergens meer te bekennen. Ik wilde de firmware updaten ( want ik had hier gelezen dat er bij de nieuwe firmware functie's zitten om op te laden via usb en netstroom tegelijk ). Ik kan nu niks updaten want er valt eigenlijk niks meer te updaten omdat alles weg is.

Ik wou daarom vriendelijk vragen of iemand de mappen SYSTEM en dergelijke mij kan sturen of eventueel advies kan geven over het probleem.

Graag hoor ik iets,

Sjors Vink
Dat is heel lullig, maar een paar dingen kloppen niet :

1. Connecten + Laden kan ook met de standaard 1.8 Firmware !! Die ik nog draai :+
2. Je Player delete zichzelf ?!?! Dat kan niet ...

Gewoon van iemand de normale oplaad kabel zien te lenen en dan beetje opladen en daarna meteen aandoen, instelling op connect+laad zetten en in je USB gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar toen ik heb geformatteerd heb heeft hij ook alle mappen verwijderd, waaronder de SYSTEM map, daar staat toch de firmware, software of andre belangrijke dingen in om het apparaat te laten fungeren? Ik zal kijken of ik een standaard oplader kan vinden.

Als ik hem nu via de USB connect en ik ga in de harde schijf zie ik dus helemaal niks, geen map, geen bestand.. nothing. Hoord dit zo nadat je hem hebt geformatteerd of is er hier iets heel goed fout?

Groetjes Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

http://download.altsdomain.com/Archive-YHJ70.zip

Pc connectmode staat op upload en charge.

[ Voor 11% gewijzigd door Alternativ op 07-01-2007 15:36 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205131

IK overzie niet of de volgende vraag al eens gesteld is:
Waarom komen de nummers van een geripte cd in alfabetische (! ) volgorde in de Samsung YH-J70 mp3 speler? Kan dat anders? Ik wil ze op chonologische volgorde erin hebben. Dat is nodig voor een ' concept-album' en al helemaal voor klassieke muziek met bijv een symfonie in 3 delen.
Heeft de programmatuur daar een oplossing voor of moet ik zelf met de titels gaan zitten pielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als de speler het niet zelf ondersteund dan moet je het nummer even in de bestandsnaam zetten.
Dus:
01 - artiest - nummer
02 - artiest - nummer
03 - artiest - nummer
enz.

Crosspost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Nightwish,
maar de file namen beginnen al automatisch met 01 02 enz. Het enige dat helpt is klikken en slepen in explorer, maar dan verschijnt de 'artist' juist weer niet in de 'music library'. Het blijft dus nog even tobben. Iemand nog een tip? Ik heb deze vraag ook al gesteld bij de algemene categorie van 'portable media devices', maar misschien is bij de YH-J70 club de kans groter op iemand met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
In de YH-J70 zie ik geen oplossing. Misschien is het programma "tag&rename" wel handig. (http://www.softpointer.com/tr.htm). Hiermee kun je vanuit de tags heel gemakkelijk een filename creeeren die overeenkomt met je wensen. Ook het juist taggen van complete albums gaat erg makkelijk via internetdatabases. Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als de speler niet via mappensupport werkt, maar alles via de tag pakt, dan werkt dat inderdaad niet. Maar als de speler dus de tags pakt, en NIET naar het nummer kijkt in de tag, dan valt er gewoon niks aan te doen. Dan heb je gewoon brakke ID3-tag support van de speler zelf.

Verder heet ik RoD, je hebt het nu over m'n ondertitel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over ' waarom alfabetisch' .
Ik heb de helpdesk van Samsung gebeld. De helpdeskmedewrker bevestigt de onoplosbaarheid van mijn probleem binnen de Samsung Media Studio. Hij heeft zelf ook YH-J70 in z'n bezit en gebruikt zelf die hele studio niet , maar gewoon windows verkenner.Maar ja, dan doet de music Music Library het weer niet...
En mikkip: volgens mij moet je tag&rename na 30 dagen gaan betalen. Ik heb nu Mp3tag v2.37a (voor niks) en dat gaat uitstekend.
Gegroet maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een groot probleem. Op de één of andere manier is bij mij de firmware beschadigd geraakt, wanneer ik de j70 op mijn pc aansluit start hij de mp3speler op, je ziet wel eventjes een connectie scherm flikkeren maar daarna gaat hij gewoon in de muziekstand staan. Ik kan hem dus niet meer aansluiten.
Heeft iemand enig idee of er een soort van hard reset bestaat, waarbij de firmware wordt hersteld? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Kijk in de speler eens bij Settings -> System -> PC connect mode? Staat die per ongeluk alleen op Charge?

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, het maakt niet uit wat ik kies, hij doet het overal hetzelfde. Het scherm gaat ook niet meer automatisch uit terwijl ik het wel heb ingesteld. Ik denk dat de firmware naar de knoppen is. Het rare is dat ik niks aparts heb gedaan. Alleen maar een paar bestandjes overgezet en weer netjes afgekoppeld via windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Al eens gereset dmv een pinnetje in het reset gaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al geprobeerd, maar het helpt niet.
Een harde reset zou het beste zijn, maar geen idee hoe dat zou moeten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Topicstarter
Heb je al geprobeerd om de recordknop min. 2 seconden ingedrukt te houden, terwijl je hem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik had hem gisteren even aan de lader gedaan en dan even ingesteld dat hij alleen moet werken als een externe hd. Toen pakte hij hem wel opeens.
Gelijk de boel geformateerd, opnieuw firmware erop. Weer hetzelfde probleem. Toen via die engels 3friends website oid de SYSTEM map gedownload en die erop gezet -> deed hij het weer normaal..
Nu heeft hij nog steeds af en toe kuren met aansluiten dat hij hem niet lekker pakt. De backlight ging eerst ook niet meer uit, nu wel weer opeens.
Maar gelukkig werkt hij weer lekker, was niet van plan om weer een nieuwe mp3speler te kopen, heb deze nu 2 jaar en wil er nog wel een jaartje mee door. Ben er nog steeds erg te spreken over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DPC-Postman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:05:
Heb je al geprobeerd om de recordknop min. 2 seconden ingedrukt te houden, terwijl je hem aansluit?
Wat gebeurd er trouwens wanneer je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Topicstarter
Anoniem: 122457 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Wat gebeurd er trouwens wanneer je dat doet?
Als je toevallig de 3.x firmware erop had staan (met MTP ondersteuning, wat je niet wil), zou hij in de normale USB/externe HD mode opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
Ik heb het idee dat mijn speler overleden is. Hij reageert nergens meer op. Het scherm blijft zwart bij zowel het proberen aan te zetten, als bij het proberen op te laden (normaaal toont ie dan even een schermpje dat ie aan het laden is).
Heeft iemand toevallig nog tips? Ik heb de hoop al bijna opgegeven, maar als iemand de dode nog tot leven denkt te kunnen wekken, hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
1. Weet iemand waar je een nieuwe batterij voor de yh-j70 kunt krijgen.
Ik had ergens zoiets gelezen, maar kan dat niet meer vinden.

2. Heeft iemand al eens een accu gewisseld? Was dat te doen?

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smash016
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2020
OK, ik kom er na 3 jaar dus achter dat je die achterlijke Samsung-software kunt upgraden, versie 2.07 inmiddels op de (Nederlandse) Samsung-website... ik zie enkele lichte verbeteringen, maar veel hebben het hier over versie 3.00...
Vraag 1) is dit een Samsung-update of een thuis-in-elkaar-geflanst-buggy geval?
Vraag 2) wat zijn de voordelen van deze upgrade?

Overigens wat ik doe om te kunnen shufflen is alle nummers van één artiest in 1 map flikkeren, en dan bijv. zo: in rainbows_01_15 steps.mp3, ..., ok computer_07_fitter happier.mp3, et cetera et cetera. Je kunt dan én shufflen én een album in de normale volgorde afspelen. Wat je niet kunt is shufflen tussen verschillende artiesten, maar dat doe ik sowieso nooit, want dat wordt het iets té afwisselend, bij mij tenminste.
MP3's renamen doe ik met GoldLeo Tag, werkt goed.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast