[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds 1 maand heb ik dit mobo ook samen met tagan voeding, alleen denk ik dat het mobo nu al overleden is :'( Na overplaatsing in een andere kast (antec p180) doet ie niks meer... echt niks.
Voeding ligt het niet aan want handmatig werkt ie wel. Alles er ook al weer uit gehaald en alleen met videokaart proberen starten nog niks. Ik heb het systeem lichtjes overgeclockt en een heatsink van zalman op NB gezet. Heb ik nu nog steeds garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
TimS schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:08:
Sinds 1 maand heb ik dit mobo ook samen met tagan voeding, alleen denk ik dat het mobo nu al overleden is :'( Na overplaatsing in een andere kast (antec p180) doet ie niks meer... echt niks.
Voeding ligt het niet aan want handmatig werkt ie wel. Alles er ook al weer uit gehaald en alleen met videokaart proberen starten nog niks. Ik heb het systeem lichtjes overgeclockt en een heatsink van zalman op NB gezet. Heb ik nu nog steeds garantie?
en je weet heel zeker dat het niet komt omdat je alles in een andere kast heb gezeT?
misschien is de powerbutton wel stuk weet jij veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
IRCfreAk schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:36:
[...]

en je weet heel zeker dat het niet komt omdat je alles in een andere kast heb gezeT?
misschien is de powerbutton wel stuk weet jij veel
Ja dit weet ik zeker want heb het ook handmatig op het mobo proberen optestarten (dus die 2 pinnenetjes waar je normaal je button op aansluit) met een stukje koperdraad.
Ook heb ik mobo +videokaart+psu op de grond (karton) en daar van me ouwe kast button op aangesloten ( en ook een keer met koperdraad) maar werkte niet. Als ik gewoon de ouwe NB cooler er weer opzet kan ik hem dan RMA sturen? (andere worden heb ik nog mijn garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 08:44
normaal heb je dan nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51
Tortelli schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:04:
Misschien wel een domma vraag maargoed,

Ik krijg woendag of donderdag mijn nieuwe a8n sli (de luxe) mobo, in combinatie met een 4400x2 en nog een hele boel speelgoed.
Enige wat ik eigelijk hoef te weten is of asus nieuwe moederborden meteen uitrust met de laatste bios?, ander heb ik straks met het inelkaar zetten van mijn pctje een probleem aangezien de oudere biossen die x2 processoren niet ondersteunen.

Als ik van te voren al weet dat ik er een andere bios in moet zetten is het niet zo probleem, als ik daar later achterkom zal die enige die ik hier uit de buurt ken met een normale 939 proc al op vakantie zijn :+.
Ik heb net een nieuw a8n sli bord en daar staat bios 1009 op, de nieuwste dus. Dikke kans dat jij ook de nieuwste bios erop hebt ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

GVR

Vandaag mn bordje opgehaald. Zit nog de oude NB-fan op, dus morgen meteen maar (uit voorzorg) bellen met Asus. Heb mn kast en nog wat andere kleine dingen waarschijnlijk morgen, dus dan kan ik gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
als ik nu nog voor een ander mobo mocht kiezen, had ik een MSI genomen. Dit vooral omdat MSI soundblaster geluidchip heeft (wat me dolby wel lekker vind :))

Verder was me chipset koeler gestopt met draaien, waardoor USB kapot ging :? Rest werkte gewoon nog :P

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
John na je tips te hebben opgevold, werkte het eerst! Daarna paf, startte het systeem helemaal niet op.

Ik heb dus eerst bios geupdated naar 1011 vervolgens xp (slipstreamed met sp2) geinstalleerd en toen deed hij het een tijdje en nu paf afgelopen. Weer een machine_check_error, heel frappant.

Iemand nog tips hints alles mag. Als ik een konijntje uit de hoge hoed moet toveren om dat ding aan het werk te krijgen doe ik het!

Alvast bedankt.

Edit

Apart, het lijkt wel alsof mijn bios terug werd gezet, uit armoede heb ik gewoon weer geupdate naar 1011 en hij loopt weer als een trein?!?
Hoe kan dit ? (ik heb de jumper setting van cmos clear al bekeken)

Apart..

Om het nog aparter te maken, nu doet hij het weer niet! Man man man. Naja weer een fresh install.
Oh ja, ik ben er ook achter gekomen dat ik geen Nforce drivers mag gebruiken....oplossingen hiervoor?

[ Voor 35% gewijzigd door Kaasboerke op 09-08-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Nou vanmorgen even gebeld met Asus, en binnen enkele dagen is mijn nieuwe fannetje binnen. Dan wacht ik maar ff met inbouwen, anders moet ik het moederbord er weer uithalen straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Even de oplossing voor de s-ata en ide problemen:
Ik heb nu BIOS versie 1011 geinstalleerd en heb sindsdien geen problemen meer ondervonden met me schijfen.
Wel zou ik even willen weten of er in deze bios nog dingen anders zijn ten op zichte van v1005 wat betreft overklokken.

In ieder geval bedankt voor de tips.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 00:11
Probleem is opgelost. Maar niet zoals ik het wil....
Eerst bios updaten naar 1011.
Vervolgens sata schijf eraf halen, oude Ide schijf gepakt en installeren maar, nu loopt ie als een trein maar nog zonder de sata schijf, zal de cpu het aankunnen???

Keep you informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Kaasboerke schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:35:
Probleem is opgelost. Maar niet zoals ik het wil....
Eerst bios updaten naar 1011.
Vervolgens sata schijf eraf halen, oude Ide schijf gepakt en installeren maar, nu loopt ie als een trein maar nog zonder de sata schijf, zal de cpu het aankunnen???

Keep you informed!
Ik had ook om de haverklap willekeurige BSOD's. Ik kwam erachter dat die door de hartware matige firewall kwamen (althans de software daarvoor, die in de nforce drivers zit). Na het voledig verwijderen van de nforce drivers, heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd. Ik heb daarbij alleen de netwerk en de SM bus? (weet de naam niet precies meer) drivers geinstaleerd, zonder de firewall dus. Ook geen IDE drivers en sound drivers. Sound is van realtek bij mijn weten, en IDE gaf bij mij ook problemen en heb ik niet echt nodig. Werkt prima zonder. Dit alles met een SATA schijf (Maxtor diamond 10, 200Gb). Werkt prima zo.

Moraal van dit verhaal is dus eigenlijk, welke drivers installeer je uit het nforce pakket? Wellicht helpt het om IDE en firewall weg te laten.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
die machine_check_error had ik na upgraden van 1006 naar 1011. Toen ik 1006 terugzette bleef het probleem. Windows wou ook alleen booten in veilige modes. Na nachtje slapen bootte hij wel weer maar mijn wanneer ik mijn IDE schijf (heb 1xSATA 200gb en 1x40GB IDE extra voor data) aansprak kreeg ik weer blauw scherm.

Uiteindelijk format gedaan en windows XP er opnieuw opgeknald en alles liep weer als een zonnetje. Voordat ik XP installde toch weer 1011 erop gezet en leverde met frisse install geen probleem op.

Tip: Als je geen nieuw bios nodig hebt (voor hardware oid) laat je oude lekker staan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
zijn er al mensen die de T1 timings kunnen gebruiken met nieuwere bios versies.
Ik gebruik namelijk BIOS versie 1011 in combinatie met 2x 512 corsair XMS PC4000.
Maar helaas alleen nog T2 timings voor mij boven de 228 Mhz HTT :(
Maarja ik zit nu alweer op de 240 HTT dus voor mij gaan de T1 timings niet op.

Dus zou ik het graag willen weten of er hier mensen zijn die toevallig wel op een 1 of andere manier de T1 timings op hogere frequenties werkent hebben gekregen.
En zo ja..... please tell me how !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

Draai hier gewoon 10x260htt, mem draaid gewoon op 1t timings. Met het eerste bios wat erin zit ging dat niet. Toen eerst 1019 erin geflashed toen werkte het wel gewoon, met 1012 en nu 1013beta werkt het ook prima.
Divider gebruik ik wel zodat het mem op 218mhz loopt. Het is 2x512 G.skill pc3200 2-2-2-5. Dat loopt het dus ook gewoon op 218mhz op ultra strakke timings, alles wat je mem boven de 200mhz loopt geeft toch geen merkbare snelheidswinst in games.
Zodra ik mijn "oude" 2x256mb ch5 geheugen erbij prik kan ik idd alleen maar op 2t draaien, maar dan lijkt in bv. sisoft en pifast dat de prestaties op 2t wel een aantal procent inzakken.
Bv. in sisoft raak ik dik 1000mb/s kwijt in de geheugen test, terwijl in 3dmark2005 scheelt het maar iets van 80punten.
Ingame merk je hier dus ook absoluut niks van.
Processor is trouwens een +3200 venice.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 10-08-2005 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ik heb nu corsair XMS PC4000 maar kan iemand uitleggen welke timings ik bij manual allemaal moet instellen.
De standaart 3-4-4-8 weet ik wel maar de rest zou ik echt niet weten.

dus even op een rijtje:
CAS = 3
RAS to CAS delay = 4
RAS precharge = 4
cycle time(tras) = 8
trc = ??? (11 dacht ik zelf) cycle time + CAS
Dram idle timer = ??? (die weet ik echt niet meer)

vroeger kon je deze namelijk gewoon op auto zetten maar met BIOS versie 1011 kan dit dus niet meer.
dus vandaar mijn vraag: Wat moet ik hier instellen ? (alleen de laatste 2)

[ Voor 9% gewijzigd door CaVeFiSh op 10-08-2005 19:08 ]

Verwijderd

net het nieuwe chipsetkoelertje van asus erop gezet.
Eerste reactie: wat een grote bucht zeg. Dat ding is het enige ding dat ik hoor in mijn computer. Zelfs mijn hd's en andere fans komen er niet bovenuit.
Echt kutterdekut noem ik dit chipsetfannetje. Temperaturen nog niet bekeken.
Vorige koelertje doorgeknipt, was toch kapot dus moest niet echt er mooi af. Nu heb ik wel al een ander chipsetkoelertje maar zou ik graag dat nieuwe van asus toch houden. Weet iemand hoe ik dit er netjes afkrijg want met een tangetje kan ik die pinnetjes wel dichtknijpen maar wat doe ik dan. Ik kan het toch niet met tang en al door dat moederbord trekken he?

• GVR

GVR

Balen als die nieuwe ook niks is, ik krijg de mijne vandaag binnen als het goed is

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik heb mijn koelertje gistermiddag vervangen en m'n machine is nu net zo stil als toen ik de A8N-SLI net had? :?

Die pinnetjes heb ik inderdaad gewoon dichtgeknepen met een dun tangetje en ze 1 voor 1 voorzichtig door het moederbord heen getrokken...

[ Voor 3% gewijzigd door RAMeijer op 11-08-2005 08:56 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ff een vraagje

Kan je het 2e sli slot van de sli premium ook gebruikenals pci-e x1 of x4 slot?
Zodat je;
1 pci-e 16 slot
1 pci-e 1x slot
1 pci-e 4x slot
1 pce-e 1x of 4x slot hebt??

Alvast bedankt

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CaVeFiSh schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:06:
Ik heb nu corsair XMS PC4000 maar kan iemand uitleggen welke timings ik bij manual allemaal moet instellen. De standaard 3-4-4-8 weet ik wel maar de rest zou ik echt niet weten.

dus even op een rijtje:
CAS = 3
RAS to CAS delay = 4
RAS precharge = 4
cycle time(tras) = 8
trc = ??? (11 dacht ik zelf) cycle time + CAS
Dram idle timer = ??? (die weet ik echt niet meer)

Wat moet ik hier instellen ?
trc is bij mij 22. Maar op 18 werkt het ook.
Dram idle timer weet ik niet. Waar kan je uit kiezen?

Verder nog een tip: Ik heb geen idee waarom jij extra geld over hebt voor pc4000 geheugen (met zwakke timings), maar je kan denk ik zonder problemen op pc3200 2-2-2-5 draaien of eventueel 2-3-3-5 :).

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:17:
Net het nieuwe chipsetkoelertje van asus erop gezet. Eerste reactie: wat een grote bucht zeg. Dat ding is het enige ding dat ik hoor in mijn computer. Zelfs mijn hd's en andere fans komen er niet bovenuit. Echt kutterdekut noem ik dit chipsetfannetje. Temperaturen nog niet bekeken.

Vorige koelertje doorgeknipt, was toch kapot dus moest niet echt er mooi af. Nu heb ik wel al een ander chipsetkoelertje maar zou ik graag dat nieuwe van asus toch houden. Weet iemand hoe ik dit er netjes afkrijg? Met een tangetje kan ik die pinnetjes wel dichtknijpen maar wat doe ik dan? Ik kan het toch niet met tang en al door dat moederbord trekken hè?
De nieuwe fan kun je zonder problemen op 5V of 7V laten draaien. Bij mij staat deze fan nu ook op 7V en daar ligt precies de grens waarbij hij bijna niet meer hoorbaar is. De 7V kan je toveren uit het verschil tussen een gele (12V) en een rode (5V) kabel uit een molex stekker. Gewoon even creatief de + van de koeler op de 12V en de - van de koeler op de 5V knutselen.

Verder zeg je dat je een koeler hebt doorgeknipt, maar dat begrijp ik niet. Heb je de draadjes van de ventilator doorgeknipt, het plastic van de ventilator of het metaal van de heatsink wat zich onder de ventilator bevindt :?

[ Voor 1% gewijzigd door dr snuggles op 11-08-2005 15:07 . Reden: Oops, dat had beter in 1 reactie gekund... ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wwillem schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:52:
[...]
trc is bij mij 22. Maar op 18 werkt het ook.
Dram idle timer weet ik niet. Waar kan je uit kiezen?

Verder nog een tip: Ik heb geen idee waarom jij extra geld over hebt voor pc4000 geheugen (met zwakke timings), maar je kan denk ik zonder problemen op pc3200 2-2-2-5 draaien of eventueel 2-3-3-5 :).
Idd alles boven pc3200 is wel lekker om met hoge Htt's te patsen, maar veel sneller wordt het eigenlijk toch niet.
Veel slappere timings op lagere clockspeed gaat wsl. niet lukken, de chips die erop zitten zijn daar gewoon niet voor gemaakt:

XMS-PC4000 Rev1.1 (3-4-4-8-1T) --chip--> Hynix D43
XMS-PC4000 Rev3.1 (3-4-4-8) --chip--> Samsung TCCC

Hynix ondersteunt zeker geen lage timings, laagste is 2,5-3-3-6
Tccc is niet zoveel over te vinden maar is volgens mij de opvolger van het "oude" ch5, je hebt wel kans op lagere timings maar niet uber strak.

Die trc timing moet je gewoon verzetten en dan vervolgens ff testen met memtest testnr5, krijg je fouten zet je hem weer hoger en andersom dus ook.
Draai hier nu met G.skill pc3200 op 2-2-2-5 trc van 9 dram idle timer van 16. Geen idee wat het doet, maar lager betekent iig fouten in memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

De nieuwe fan kun je zonder problemen op 5V of 7V laten draaien. Bij mij staat deze fan nu ook op 7V en daar ligt precies de grens waarbij hij bijna niet meer hoorbaar is. De 7V kan je toveren uit het verschil tussen een gele (12V) en een rode (5V) kabel uit een molex stekker. Gewoon even creatief de + van de koeler op de 12V en de - van de koeler op de 5V knutselen.

Verder zeg je dat je een koeler hebt doorgeknipt, maar dat begrijp ik niet. Heb je de draadjes van de ventilator doorgeknipt, het plastic van de ventilator of het metaal van de heatsink wat zich onder de ventilator bevindt :?
Ik heb aan de achterkant van mijn mobo die plastieken stokjes eraf geknipt. Eerst had ik nog met een tang geprobeerd, ik kan die 2 uisteksels wel dichtknijpen maar wat dan gedaan. Daar blijft het ook bij. Hoe krijg ik die in hemelsnaam dan door mijn mobo? Verder snap ik geen snars van die 5-7 volt en lijkt het mij iets te riskant om dit uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Gisteren alles in elkar geknutseld. (stacker, a8n-sli deluxe, SATA spinpoint 250GB, 2x 512, 3500 venice).

2 vreemde dingen:

Mijn dvdspeler-en brander werden niet herkent (zaten samen op primary IDE). Als ik ze apart aansluit op de kabel wel. (kabel ligt het niet aan). Kan het te maken hebben met de IDE-drivers van het bordje?

De kaartlezer heb ik aangesloten op 1 van de USB connectoren. Vreemdgenoeg plaatst Windows deze bij de installatie voor mijn HD, waardoor de HD op drive H komt te zitten :S. Maar een keer opnieuw installeren zonder de kaartlezer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Freaky Gabbur schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:45:
Gisteren alles in elkar geknutseld. (stacker, a8n-sli deluxe, SATA spinpoint 250GB, 2x 512, 3500 venice).

2 vreemde dingen:

Mijn dvdspeler-en brander werden niet herkent (zaten samen op primary IDE). Als ik ze apart aansluit op de kabel wel. (kabel ligt het niet aan). Kan het te maken hebben met de IDE-drivers van het bordje?

De kaartlezer heb ik aangesloten op 1 van de USB connectoren. Vreemdgenoeg plaatst Windows deze bij de installatie voor mijn HD, waardoor de HD op drive H komt te zitten :S. Maar een keer opnieuw installeren zonder de kaartlezer aangesloten.
Jumpertjes wel goed op je speler en brander? Gewoon even proberen of het op andere settings wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook besloten om een a8n Premium moederbord te gaan kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen over het memory.

Denken jullie dat a8n premium dit memory trekt?

OCZ 1G Kit 500MHz PC-4000 Dual Channel Gold VX

Capacity = 1G Kit
Model / Speed = 500MHz PC-4000 Dual Channel Gold VX
SPD = 2-2-2-8
Heatspreader = Gold

Ik vraag me dit af omdat de standaard waarden max pc3200 / 400MHz aankunnen volgens ASUS. Mijn doel is dan ook om mijn amd 4400+ te clocken naar 2,4GHz of nog meer!

Alvast bedankt!

mvg Paul

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
s441558 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:36:
[...]

Ik had ook om de haverklap willekeurige BSOD's. Ik kwam erachter dat die door de hartware matige firewall kwamen (althans de software daarvoor, die in de nforce drivers zit). Na het voledig verwijderen van de nforce drivers, heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd. Ik heb daarbij alleen de netwerk en de SM bus? (weet de naam niet precies meer) drivers geinstaleerd, zonder de firewall dus. Ook geen IDE drivers en sound drivers. Sound is van realtek bij mijn weten, en IDE gaf bij mij ook problemen en heb ik niet echt nodig. Werkt prima zonder. Dit alles met een SATA schijf (Maxtor diamond 10, 200Gb). Werkt prima zo.

Moraal van dit verhaal is dus eigenlijk, welke drivers installeer je uit het nforce pakket? Wellicht helpt het om IDE en firewall weg te laten.
ja daar is zeker iets mis mee,
in mijn bios staat dat het versie 1.09 is, deze staat niet op de site (v1.08) en de beta 1.11 begin ik niet aan.
tijdens het installeren van de nforce drivers kreeg ik ook een bult errors (...drivers ondersteunen dit systeem niet...), en als ik ze er door duwde starte mijn harddisks niet meer op.
let wel, dit gebeurde bij zowel de drivers van de bijgeleverde cd als de nieuw gedownloade van de site.
ik heb daarom ook geen ide-drivers meer erop gezet (k heb alleen een ide brander erin zitten anyway) en ook die firewall staat er niet meer op (sygate is toch voldoende jongens?) en alles draait hier als een tierelier zogezegd.

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gister heb ik dus me computer binnen gekregen een asus A8n-sli Pre met AMD64 3800 Venice en maxtor D10 200 Gige. alles geinstalleerd zonder problemen. Dus wou ik me geluid testen! hoor ik bij hard geluid er gekraak door heen net als bij BF2 en afentoe bij zachtgeluid.
dit kan wel is een half uur duur of na 5 minuten of juist weer langer....

met me vorige computer had ik dat niet, die had een Sound Blaster 1024 Live kaart
en een P3 800mhz??

Is dit een algemeen probleem bij onboard sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

charrel schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

Jumpertjes wel goed op je speler en brander? Gewoon even proberen of het op andere settings wel werkt
Arghh schaam schaam! Helemaal niet aan gedacht gisteren. T was al laat zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:14:
Nou gister heb ik dus me computer binnen gekregen een asus A8n-sli Pre met AMD64 3800 Venice en maxtor D10 200 Gige. alles geinstalleerd zonder problemen. Dus wou ik me geluid testen! hoor ik bij hard geluid er gekraak door heen net als bij BF2 en afentoe bij zachtgeluid.
dit kan wel is een half uur duur of na 5 minuten of juist weer langer....

met me vorige computer had ik dat niet, die had een Sound Blaster 1024 Live kaart
en een P3 800mhz??

Is dit een algemeen probleem bij onboard sound?
Je hebt de drivers van de cd gebruikt neem ik aan? Dat moet je dus NIET doen, gewoon ff de nieuwste nvidia drivers van de site plukken en installeren.
Toen was bij mij het kraken iig. over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:33:
Nou vanmorgen even gebeld met Asus, en binnen enkele dagen is mijn nieuwe fannetje binnen. Dan wacht ik maar ff met inbouwen, anders moet ik het moederbord er weer uithalen straks
Ik heb hier niet alles door zitten lezen maar kun je gewoon naar Asus bellen om gratis een stillere NB Fan te krijgen? Wat is daarvoor het nummer en moet je nog gegevens doorgeven zoals produktnr ofzo?

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 21:16
Der is nu een nieuwe final release bios: versie 1010. Ik heb zelf al de laatste drivers geïnstalleerd, die nodig zijn om deze BIOS te gebruiken. Maar ik ga hem niet updaten, aangezien ik er meer van had verwacht. Alles wat ze hebben opgelost heeft geen betrekking op mijn problemen. Hoop dat ze die HTT multiplier bug is een keer oplosten en ook die 1T bug... BAH :( Iemand anders hem al geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 12-08-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

cadamink schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:40:
Ik heb hier niet alles door zitten lezen maar kun je gewoon naar Asus bellen om gratis een stillere NB Fan te krijgen? Wat is daarvoor het nummer en moet je nog gegevens doorgeven zoals produktnr ofzo?
Gewoon het nummer van Asus NL bellen, staat op de site, en vragen om een nieuwe inderdaad. Je moet je adresgegevens dan doormailen samen met het serienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
Nou breekt toch echt mijn klomp
vanwege waarschijnlijk een virus heb ik mijn hele pc moeten formateren
nu draaid alles weer net een beetje en dus denk ik ga ff wat asus utility's instaleren
maar toen ik asus live updater wilde instaleren zei die het volgende

the setup program detect no ASUS motherboard
the installation will be aborted now :?

wie het weet mag het zeggen maar het is echt een asus moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:45:

2 vreemde dingen:

Heb ik gisteren ook gehad na een re-install. Je zult inmiddels wel klaar zijn maar waarschijnlijk is je de kaartlezer tegelijk een floppy-combi, en heb je bij het opstarten per ongeluk van de floppy geboot. Als je opnieuw opstart alle partities verwijdert en nieuwe partities maakt dan zul je zien dat het wel goed gaat. Op zich kan je in XP de drive-letters wijzigen maar dit is een beetje puzzelen en schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Een floppy combi? Het is een standaard kaartlezer van Apacer met usb aansluiting, welke op een van de usb connectoren is aangesloten. Floppydrive zelf heb ik er niet inzitten, en staat ook uitgeschakeld in de bios. En de schijf waarop het besturingssysteem staat kan je niet van letter wijzigen in windows;)

*edit*
Net een nieuw NB-fannetje gekregen. Deze zet je idd diagonaal erop. Ben benieuwd hoe deze draait. Vanavond maar es gaan testen

[ Voor 31% gewijzigd door GVR op 12-08-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:28:
[...]

Je hebt de drivers van de cd gebruikt neem ik aan? Dat moet je dus NIET doen, gewoon ff de nieuwste nvidia drivers van de site plukken en installeren.
Toen was bij mij het kraken iig. over.
Gr man die drivers doen meer kwaadschiks dat goedschiks met hele comp liep vast telkens bij het opstarten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik dit systeem het best aanpak om stabiel zeker 3 ghz te draaien?
specs:3800+ venice,a8n sli deluxe,geheugen takeMS 512 mb pc3200 ddr 400 cl 2.5 (2x)

hij draait nu op 2.74 ghz(10.5x260)

geheugen draait in bios op 333 mhz

timings cpu-z

freq: 210.7 mhz
fsb: Dram: cpu/13
CAS latency: 2.5 clocks
RAS to CAS: 3 clocks
RAS precharge: 3 clocks
cycle time(tras):5 clocks
bank cycle time(trc): 22 clocks
Dram idle timer: 16 clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ik heb sinds vandaag een Zalman NB koeler op m'n Asus A8N-SLI Deluxe gezet, zoals zovelen hier... Mijn kast beschikt over 2 temperatuursensoren aan draadjes, eentje ervan heb ik in de NB koeler gepropt. Na een 3Dmark03 run geeft de sensor een temp. van +/- 51 graden aan. 2 12cm casefans zorgen voor airflow. Wat vinden jullie van die temp.? Is dat acceptabel?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik denk dat die van mij iets minder heet wordt, rond de 40 graden, aangezien ik mijn hand er tegenaan kan houden, zonder pijn te voelen (pijngrens ligt gemiddeld bij 45 graden). Maar zolang hij stabiel is, is het geen enkel probleem :D Ik kreeg mijn computer zelfs bijna stabiel zonder enige airflow over mijn passieve zalman koelertje. Na een tijdje bleef mn HDD-LED branden, maar verder prima stabiel. Heb nu 2 fans in de zijkant van mijn kast die voor airflow zorgen (casemod door mijn opa :D) en nu blijft ie behoorlijk koel.
weet iemand hoe ik dit systeem het best aanpak om stabiel zeker 3 ghz te draaien?
specs:3800+ venice,a8n sli deluxe,geheugen takeMS 512 mb pc3200 ddr 400 cl 2.5 (2x)

timings cpu-z

freq: 210.7 mhz
fsb: Dram: cpu/13
CAS latency: 2.5 clocks
RAS to CAS: 3 clocks
RAS precharge: 3 clocks
cycle time(tras):5 clocks
bank cycle time(trc): 22 clocks
Dram idle timer: 16 clocks
Jij moet zoeken in het Die Hard OC forum hier op GoT en niet in dit draadje...

Maar goed even een klein beetje hulp:
Zolang je temp in Speedfan rond of onder de 50 blijft, zou je kunnen proberen het voltage van zowel het geheugen als je cpu (nog) iets verder te verhogen. Als je standaard geheugen hebt, moet je niet te ver gaan (2,75V draait mijn NoName geheugen). Processor ook niet te ver, dat produceert te veel warmte en kan je chip killen. 1,7V is echt het maximum denk ik (draai zelf 3500+ @ 2,48Ghz 1,45V). Verder moet je de snelheid van je geheugen nog 1 lager zetten, zodat je zeker weet dat dat niet in de weg zit. Zodra je de HTT (FSB) snelheid boven de 250 krijgt, moet de HTT multiplier verlaagd worden naar 3 (om instabiliteit van het mobo te voorkomen). Ook kun je proberen de timings van je geheugen wat losser (hoger) te zetten. Maar denk niet dat je de 3Ghz gaat halen, dan heb je wel heeeel extreme koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem al wat hoger het geheugen

freq:228.2
fsb:dram cpu/12
cl 2.5
ras to cas 4
ras precharge 4
cycle time: 5

word herkend in everest als pc3700:)

wat ik heb veranderd:iets lossere timings en in a64 tweaker memclock frequency naar 183 ipv166 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:26:
[...]

Gr man die drivers doen meer kwaadschiks dat goedschiks met hele comp liep vast telkens bij het opstarten !!!
Heb je ze over elkaar geinstalleerd of eerst uninstal dan drivercleaner erover en dan weer installen.
Anders gebruik je alleen de nieuwere audiodriver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:10:
Ik heb aan de achterkant van mijn mobo die plastieken stokjes eraf geknipt. Eerst had ik nog met een tang geprobeerd, ik kan die 2 uisteksels wel dichtknijpen maar wat dan gedaan. Daar blijft het ook bij. Hoe krijg ik die in hemelsnaam dan door mijn mobo? Verder snap ik geen snars van die 5-7 volt en lijkt het mij iets te riskant om dit uit te testen.
Wanneer je niet snapt hoe je een koeler op 5 of 7 V aan moet sluiten, dan kun je het beste even de search knop bovenaan gebruiken.
Verder is je probleem met de heatsink dus dat je de heatsink niet van het moederbord af krijgt. Deze heatsink zit op twee manieren vast: met plastic "uitsteeksels " en een beetje door de plakkerigheid van de koelpasta tussen de heatsink en de nforce4 chipset. De plakkerigheid wordt minder als de chipset warm wordt. Moet jij eens raden op welk moment deze heatsink van jouw moederbord los komt >). Op dat moment kun je meteen een nieuw moederbord gaan uitzoeken.

Hoe heatsink eraf halen:
-Leg je pc plat neer (zodat de heatsink niet van je moederbord af kan vallen).
-Zet je pc aan en zorg ervoor dat de chipset warm wordt (zorg voor een hoge harde schijf belasting bijvoorbeeld).
-Zet je pc uit
-Trek de heatsink voorzichtig omhoog.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:18:
Ik heb ook besloten om een a8n Premium moederbord te gaan kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen over het memory. Denken jullie dat a8n premium dit memory trekt?

OCZ 1G Kit 500MHz PC-4000 Dual Channel Gold VX
Capacity = 1G Kit
Model / Speed = 500MHz PC-4000 Dual Channel Gold VX
SPD = 2-2-2-8
Heatspreader = Gold

Ik vraag me dit af omdat de standaard waarden max pc3200 / 400MHz aankunnen volgens ASUS. Mijn doel is dan ook om mijn amd 4400+ te clocken naar 2,4GHz of nog meer!

mvg Paul
Beste paul, zoek eerst een rond op GoT en Google of een amd64 profijt heeft van snel geheugen. Je zoekwerk beantwoordt dan automatisch al je vragen. Als opstapje kun je alvast hier kijken: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 13[/rml]. Btw, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus je hoeft dit niet toe te voegen :).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:44:

timings cpu-z
[KNIP]
Welkom @ GoT :). Veel handige info over overklokken kun je hier vinden: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 13[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 12-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij a.u.b. helpen.... Ik ben nu een beetje ten einde raad. Sinds vandaag heb ik ook een nieuw systeem, het A8N-SLI mobo, de X2 4600, de GTX7800 en S-ata schijven in raid 0.
Ik heb het systeem in elkaar gezet en het zag er op het eerste gezicht goed uit. Hij begon mijn Xp cd probleemloos te installeren.
Nadat hij klaar was en Xp wilde opstart kreeg ik een blauw scherm met 0X0000007E en dan nog van alles.
Hierna maar een bios update, hij zag in de veilige modus in Windows niet wat voor processor het was. Na de update kreeg ik alleen nog maar piep geluiden....
DIt gelukkig kunnen herstellen met de batterij er uit en de jumper omgezet. Nu zag hij wel de processor, alleen had ik dus nog het zelfde probleem.
Omdat ik geen ervaring heb met raid en s-ata schijven, besloot ik dan maar een ide schijf er in te proppen. Deze heeft echter exact het zelfde probleem.

Daarmee is in mijn beleving dus het s-ata raid verhaal uitgesloten. Maar, wat is het dan wel?
Iemand een soortgelijke ervaring en/of oplossing?? Heb ik zo lang zitten wachten op dit systeem en dan dit..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus heeft een nieuwe final bios gelanceerd de 1013, ik heb mijn bios 1006 gister naar 1013 geflashed,en bij mij werden er een aantal nieuwe hardware apparaten waaronder ook iets waardoor mijn geheugen wel goed werkt, mogelijk voor andere problemen ook oplossingen, asus heeft tevens nieuwe software op hun site staan, eindelijk verbeteringen, tevens nforce4 drivers 6.66 met ide en andere drivers.

Veel succes allemaal,

Mistah X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay! Ook nieuw fannetje ontvangen voor de deluxe.
Overigens gewoon via azerty, je betaald wel verzendkosten maar had het met wat anderen gedeeld dus scheelt weer.

Voor degene die nog twijfelen 8) Hij is merkbaar stiller hoor!!
Bij hoge load draait ie nog maar op 5500rpm. De fan zelf is overigens maar mm of 4/5 groter.
Afbeeldingslocatie: http://pepie.darkhorizon.nl/images/misc/asus_fans.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:45:
Kan iemand mij a.u.b. helpen.... Ik ben nu een beetje ten einde raad. Sinds vandaag heb ik ook een nieuw systeem, het A8N-SLI mobo, de X2 4600, de GTX7800 en S-ata schijven in raid 0.
Ik heb het systeem in elkaar gezet en het zag er op het eerste gezicht goed uit. Hij begon mijn Xp cd probleemloos te installeren.
Nadat hij klaar was en Xp wilde opstart kreeg ik een blauw scherm met 0X0000007E en dan nog van alles.
Hierna maar een bios update, hij zag in de veilige modus in Windows niet wat voor processor het was. Na de update kreeg ik alleen nog maar piep geluiden....
DIt gelukkig kunnen herstellen met de batterij er uit en de jumper omgezet. Nu zag hij wel de processor, alleen had ik dus nog het zelfde probleem.
Omdat ik geen ervaring heb met raid en s-ata schijven, besloot ik dan maar een ide schijf er in te proppen. Deze heeft echter exact het zelfde probleem.

Daarmee is in mijn beleving dus het s-ata raid verhaal uitgesloten. Maar, wat is het dan wel?
Iemand een soortgelijke ervaring en/of oplossing?? Heb ik zo lang zitten wachten op dit systeem en dan dit..... :X
Bekijk in je bios eens de temperatuur van je cpu en chipset. Als deze veel te hoog zijn maakt je cpu fouten en krijg je problemen. Dit kan bijv komen omdat je heatsink niet goed op de core van je cpu zit. Voor dit soort problemen mag je hier @ GoT een eigen topic openen trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:58:
Asus heeft een nieuwe final bios gelanceerd de 1013, ik heb mijn bios 1006 gister naar 1013 geflashed,en bij mij werden er een aantal nieuwe hardware apparaten waaronder ook iets waardoor mijn geheugen wel goed werkt, mogelijk voor andere problemen ook oplossingen, asus heeft tevens nieuwe software op hun site staan, eindelijk verbeteringen, tevens nforce4 drivers 6.66 met ide en andere drivers.

Veel succes allemaal,

Mistah X
Ik kan alleen maar 1011 vinden

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

http://support.asus.com/d...ll&model=A8N-SLI%20Deluxe

1013 staat er ook al bij hoor. Heb m hier geupgraded, en alles werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterijn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 21:36
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:45:

Misschien heb je hier wat aan (staat bij de nieuwste bios van de premium). In dat geval zou je een custom XP install/boot cd kunnen maken.
Please do read the description before updating BIOS
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For WinXP 64bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For Win2k/2003 32bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
For Win2003 64bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie tips. Ik ben al weer heel wat verder en het systeem draait stabiel. Ik heb alleen nog wat eigenaardigheden.
Ik heb het volgende systeem

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/koeler
Fortron/Source PSU ATX 550W 120mm, SATA, 24pin, EPS12V
Asus A8N-SLI, nForce4 SLI, Socket-939
Gigabyte GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI
Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT m/twee identieke PC3200 CL3 DDRs
2 x Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM
NEC DVD recorder ND-3540A IDE Zwart OEM
Creative SB Audigy 2 Value, Bulk

Nou heb ik de schijven in een raid opstelling draaien met striping. Alles werkt, maar ik heb in mijn start balk het pictogram staan om veilig hardware te verwijderen. Dit zie je vaak als je een usb apparaat aansluit.
Hier staan echter mijn beide schijven in genoemd ?? Alsof ik ze dus zo kan verwijderen?

Iemand enig idee hoe dit kan? En het volgende probleem komt na de update van de Nvidia chipset naar 6.65. Hierna komen mijn downloads corrupt binnen. Het lijkt er dus op dat dit door de update van de netwerk driver die in deze chipset update zit.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Alvast dank voor de reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:16:

Nou heb ik de schijven in een raid opstelling draaien met striping. Alles werkt, maar ik heb in mijn start balk het pictogram staan om veilig hardware te verwijderen. Dit zie je vaak als je een usb apparaat aansluit.
Hier staan echter mijn beide schijven in genoemd ?? Alsof ik ze dus zo kan verwijderen?

Alvast dank voor de reacties.
Sata schijven kan je "verwijderen" terwijl de computer aan blijft staan. Dus idd net zoals een usb stick. Dat je dit meestal niet doet, wil niet zeggen dat het niet kan. Bij mij verdween dat icoontje na een tijdje (geloof na een nieuwe driver installatie ofzo). Als je dubbelklikt op het icoontje kan je het icoontje verwijderen met properties (van de betreffende schijf) en dan policies --> optimize for performance ipv optimize for quick removal.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesellen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-08 19:12
Dit had ik dus ook ,maar na eerst de chipsetdrivers te updaten naar 6.66 en daarna de bios naar 1013,was het probleem (in ieder geval tot nu toe) opgelost.
Mooie pc trouwens siemed33

gr elvis3

[ Voor 9% gewijzigd door keesellen op 14-08-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

BIj mij hetzelfde, ook verwijderbare schijf in de taakbalk. Bij instellingen staat hij al ingesteld op prestatie, maar hij blijft erbij staan. Ik zal de laatste chipsetdrivers eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keesellen schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:30:
Dit had ik dus ook ,maar na eerst de chipsetdrivers te updaten naar 6.66 en daarna de bios naar 1013,was het probleem (in ieder geval tot nu toe) opgelost.
Mooie pc trouwens siemed33

gr elvis3
Dank je Elvis3, ik ben er ook erg blij mee. Ik ga de tips maar weer eens uitproberen.
Ik heb trouwens ook nog een Dell 24 inch monitor en je zou eens moeten zien hoe BF2 en nu uit ziet... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
In de laatste handleiding van de SLI premium die van 12-08-05 staat eindelijk genoemd dat het tweede slot geschikt is om op 1X 2X 4X 8X te draaien tbv raid of lan kaarten of multi video. Nu is het officieel en kunnen we dus ook support verwachten.

Je moet hem daarvoor instellen op dual-monitor non-sli.

Jammer genoeg is het niet zo dat als je maar 4X kiest voor het tweede slot dat heet eerste slot er 12 krijgt.
Het is nog niet volledig flexibel.

[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 15-08-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik weet dat er inmiddels al veel over gezegd is, maar ik wil het toch even vragen:
Ik heb van het weekend een Zalman ZM-NB47J passieve koeler op mijn northbridge gezet. Nu wordt er veel gesproken over "goede airflow". Ik heb een Antec Sonata kast met een case cooler en verder in de kast mijn CPU fan en videokaart fan, beiden standaard.
Nu vraag ik mij af:
- Zouden jullie deze configuratie als een "goede airflow" beschouwen?
- Het koelblokje wordt toch wel heet, is dit nu gevaarlijk voor mijn moederbord?
- Wat is het risico, kan er iets kapot gaan, of houdt hij er vanzelf mee op al hij te heet wordt, en werkt het dan weer na afkoelen?

De temperatuur in de kast is verder niet zorgwekkend. Ik gebruik geen SLI en geen overclocks.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterijn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 21:36
s441558 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:45:
[...]

Sata schijven kan je "verwijderen" terwijl de computer aan blijft staan. Dus idd net zoals een usb stick. Dat je dit meestal niet doet, wil niet zeggen dat het niet kan. Bij mij verdween dat icoontje na een tijdje (geloof na een nieuwe driver installatie ofzo). Als je dubbelklikt op het icoontje kan je het icoontje verwijderen met properties (van de betreffende schijf) en dan policies --> optimize for performance ipv optimize for quick removal.
ik denk dat ie verdween door de functie <iconen opruimen in XP>. Als iemand toch weet hoe die echt weg kan... ik zou het wel willen weten. B.t.w. het kunnen ontkoppelen van een drive moet aan aardig veel voorwaarde voldoen (open bestanden e.d.). Echt nuttig is het dus voor sata drives sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19
Ik heb gisteren m'n nieuwe pc in elkaar gezet (SLI, 3500+) incl. een Hauppage PVR-150MCE tvkaart. De kaart zit in het één na onderste PCI-slot en wordt niet herkend. Ik heb eerst geprobeerd 'm in het onderste slot de duwen, maar dat ging niet echt (Thermaltake Tsunami screwless rotklipjes). Ik had eerder al gelezen (dacht ik) dat een Audigy altijd in het onderste slot moet, geldt dat ook voor tv-kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb geloof ik een bug ontdekt in de BIOS. Heb nog niet ge-update naar de laatste, want er staat ook niet bij dat dat probleem verholpen is.

Ik heb zelf BIOS 1006 en ik heb mijn CPU-voltage op 1,625 staan. Maar als ik de computer in standby zet en er dan weer uithaal, staat het voltage weer op zijn standaard 1,400 V. Heb even een mailtje naar Asus gestuurd en kijken wat die ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Klopt het dat in CPU-Z de geheugensnelheid op 200 mhz wordt aangegeven? Ivm Dual-channel lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

KhaZ

Alfa Romeo

Yep, dat heb ik ook (sinds een uur ;))

Zit nu 2x512Mb PC4000 in ^^

OC soon ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ja bij bij 2x 512 pc3200 op 400 mhz, dus logisch zou het wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:23:
yay! Ook nieuw fannetje ontvangen voor de deluxe.
Overigens gewoon via azerty, je betaald wel verzendkosten maar had het met wat anderen gedeeld dus scheelt weer.

Voor degene die nog twijfelen 8) Hij is merkbaar stiller hoor!!
Bij hoge load draait ie nog maar op 5500rpm. De fan zelf is overigens maar mm of 4/5 groter.
[afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem.. fannetje stuk, Azerty bellen. Daar kreeg ik te horen dat ik bij het gratis fannetje, 5 euro verzendkosten moest betalen. Daarop volgend heb ik met Asus gebeld en de volgende dag, GEHEEL GRATIS, een nieuw fannetje binnen.

Kijk dat is service van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik heb de nieuwe fan nu al een tijdje draaien. Hij ratelt niet, maar om nu te zeggen dat ie lekker stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

darklord007 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:46:
ik heb de nieuwe fan nu al een tijdje draaien. Hij ratelt niet, maar om nu te zeggen dat ie lekker stil is?
Kheb m gisteren aangesloten op mn aerogate 3, ff een temp.sensor erbij plakken nog, en dan kijken hoeveel ie omlaag kan. Een stapje omlaag voor de zalman cpu en vga-koeler is goed hoorbaar in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik sta op het punt ook een A8N-SLI te bestellen, ik zit alleen nog een beetje te dubben of ik een andere voeding nodig heb...

ik heb nu een enermax 365W geloof ik (was toen redelijk prijzig), en vraag me af of dit genoeg is voor mn nieuwe systeem... er komt een amd 64 3700+ in, samen met een radeon 800XL.

Is hier dan een zwaardere voeding voor nodig, of red deze enermax het wel?
(ik ben trouwens niet van plan om met 2 kaarten te gaan draaien, is het dan uberhaupt verstandig om dit bord te kopen, of kan ik beter voor een goedkoper bordje gaan met nf4 ultra chipset?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

RonnieB82 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:11:
Ik sta op het punt ook een A8N-SLI te bestellen, ik zit alleen nog een beetje te dubben of ik een andere voeding nodig heb...

ik heb nu een enermax 365W geloof ik (was toen redelijk prijzig), en vraag me af of dit genoeg is voor mn nieuwe systeem... er komt een amd 64 3700+ in, samen met een radeon 800XL.

Is hier dan een zwaardere voeding voor nodig, of red deze enermax het wel?
(ik ben trouwens niet van plan om met 2 kaarten te gaan draaien, is het dan uberhaupt verstandig om dit bord te kopen, of kan ik beter voor een goedkoper bordje gaan met nf4 ultra chipset?)
Die enermax gaat het wel redden, heb ook nog een 365watt en die trekt m'n boardje + 7800gtx + 2 hd's + 2 cdrom's en stuk of 5 fans.
Of je aan een ultra genoeg hebt moet je toch echt zelf beslissen, je koopt iig al geen 800xl om in crossfire te gaan draaien neem ik aan. Afwegen of alle extra features opwegen tegen de extra prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mannen, ik heb toch even snel een vraagje voor jullie, ik heb dit boordje ook namelijk sinds een week of 2 nu, en ben totaal niet te spreken over de snelheid! Het lijkt gewoon steeds of ik vertraging heb met het starten van applicaties! Heeft 1 van jullie hier ook problemen mee. Ik heb dus de a8n sli :-) ,et AMD Athlon 3200+ en 1 gig Kingstond ram geheugen Twin paired + een Maxtor Diamond 10 250GB... Ook heb ik de bios geupdate naar de laatste versie, en draai ik de laatste nforce (gedownload van nvidia.com)

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen ik wordt hier zo langzamerhand helemaal gek :-S

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Donnie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:01:
Mannen, ik heb toch even snel een vraagje voor jullie, ik heb dit boordje ook namelijk sinds een week of 2 nu, en ben totaal niet te spreken over de snelheid! Het lijkt gewoon steeds of ik vertraging heb met het starten van applicaties! Heeft 1 van jullie hier ook problemen mee. Ik heb dus de a8n sli :-) ,et AMD Athlon 3200+ en 1 gig Kingstond ram geheugen Twin paired + een Maxtor Diamond 10 250GB... Ook heb ik de bios geupdate naar de laatste versie, en draai ik de laatste nforce (gedownload van nvidia.com)

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen ik wordt hier zo langzamerhand helemaal gek :-S
Wat heb je verder gedaan? Windows vers geinstalleerd, zijn er evt benchmark scores van diverseprogramma's? Heb je cool en quiet aan? Meerder nforce drivers geprobeerd?
Loopt je proc wel op de juiste snelheid/ mem wel op de juiste snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Charrel, allereerst bedankt voor je snelle reactie, ik heb meerdere nforce drivers geprobeer idd, enne dat is nu juist het probleem qua scores, ik weet niet precies hoe/wat ik moet testen/vergelijken! Kan jij me dat zeggen...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik heb sinds kort ook een Asus 8NSLI Deluxe. Ik heb de chipset drivers geinstalleerd (versie 6.66) en geen problemen .. behalve dan mn locale netwerkverbinding naar mn server.
Die is gewoon traaaaaaag. 4GB kopieren ging ooit in 8 minuten, nu duurt t meer dan een half uur.

(Ik installeer net een oud NForce2 bord met Nvidia chipset drivers en daar merk ik nu hetzelfde).
Doe ik iets fout, zie ik iets over het hoofd .. of komt dit vaker voor met de NVidia chipset drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Donnie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:20:
Charrel, allereerst bedankt voor je snelle reactie, ik heb meerdere nforce drivers geprobeer idd, enne dat is nu juist het probleem qua scores, ik weet niet precies hoe/wat ik moet testen/vergelijken! Kan jij me dat zeggen...
Met bv. 3dmark2003/2005 kan je testen of je videokaart genoeg presteert, met sisoft sandra kan je kijken of je memory bandbreedte genoeg is. Met programma's als pifast/ superpi kan je kijken of je processor voldoende presteert.
Maar wat doet je pc precies, als je bv. op internet explorer drukt dan duurt het enkele seconde voordat het venster geopend wordt? Wat start er precies traag op?
Ik heb je adres even toegevoegd aan m'n messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Als ik bv. Outlook start, en ik start daarna iexplorer dan duurt het gewoon een tijdje voordat die opstart, en zo gaat het met bijna alles wat ik opstart! Hij maakt als het ware eerst de ene task af voordat hij de volgende start zeg maar..

p.s. thanx for adding me (MSN)

[ Voor 10% gewijzigd door Donnie op 17-08-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
eXtremeWeb schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

Ik had hetzelfde probleem.. fannetje stuk, Azerty bellen. Daar kreeg ik te horen dat ik bij het gratis fannetje, 5 euro verzendkosten moest betalen. Daarop volgend heb ik met Asus gebeld en de volgende dag, GEHEEL GRATIS, een nieuw fannetje binnen.

Kijk dat is service van Asus.
Asus Nederland??? heb namelijk ook een A8N-SLI met een ratelend fannetje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Donnie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:45:
Als ik bv. Outlook start, en ik start daarna iexplorer dan duurt het gewoon een tijdje voordat die opstart, en zo gaat het met bijna alles wat ik opstart! Hij maakt als het ware eerst de ene task af voordat hij de volgende start zeg maar..

p.s. thanx for adding me (MSN)
net even geprobeerd, hier het zelfde.

asus a8n-sli
AMD 3500+ ( clawhammer meen ik )
1GB Geill DDR400
2x maxtor 160GB SATA
2x Seagate 80GB SATA
2x maxtor 160GB PATA
1x NEC dvd brander
1x Toshiba DVD lezer
XFX 7800 GTX
Thermaltake voeding 500Watt ATX-2
WinXP Pro SP2
nForce 6.66 AMD versie voor XP32bit
nvidia driver XFX = 77.77

misschien dat iemand een oplossing weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ook een traag lopend systeem dus? Vreemd is het heh, hiervoor had ik een amd xp 2800 XP en die is zelfs sneller als mijn nieuwe nu heel frustrerend dus idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

eigenwijsje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:54:
[...]

Ja, voor een nieuwe NB fan kun je naar Asus NL bellen. :D Volgens mij zou je het telefoonnummer wel in dit topic moeten kunnen vinden en anders natuurlijk op de Asus site zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2005 09:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn kunnen we hier een clubje maken. Heb ook net dit bordje (de premium) en ik moet zeggen dat hij ECHT niet fijn loopt. Ook erug traag.

Ik heb hem in combinatie met een 3000+ en 1GB OCZ pc3200 platinum rev. 2.
Zowel standaard als met OC geeft het zeeer tegenvallende prestaties in vergelijking met mijn DFI. Hopelijk wordt dit met een biosupdate snel opgelost.
eigenwijsje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:01:
[...]

net even geprobeerd, hier het zelfde.

asus a8n-sli
AMD 3500+ ( clawhammer meen ik )
1GB Geill DDR400
2x maxtor 160GB SATA
2x Seagate 80GB SATA
2x maxtor 160GB PATA
1x NEC dvd brander
1x Toshiba DVD lezer
XFX 7800 GTX
Thermaltake voeding 500Watt ATX-2
WinXP Pro SP2
nForce 6.66 AMD versie voor XP32bit
nvidia driver XFX = 77.77

misschien dat iemand een oplossing weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Aangezien de club steeds groter wordt kunnen we net zo goed een eigen topic openen, dan houden we deze een beetje schoon van alle problemen die wij hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
  • Laatst online: 26-04-2014
succesvol 2 bakken met de A8N-E in elkaar gezet dit weekend... ze draaien stabiel, alleen de ATX 20 > 24 pins omzettertjes zijn nog onderweg :X 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Xenoborg73 op 17-08-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Die omzetters zijn niet nodig, en blijken in de praktijk storing te veroorzaken. Maar ik geef toe dat het met beter lijkt te kloppen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:33:
Volgens mijn kunnen we hier een clubje maken. Heb ook net dit bordje (de premium) en ik moet zeggen dat hij ECHT niet fijn loopt. Ook erug traag.

Ik heb hem in combinatie met een 3000+ en 1GB OCZ pc3200 platinum rev. 2.
Zowel standaard als met OC geeft het zeeer tegenvallende prestaties in vergelijking met mijn DFI. Hopelijk wordt dit met een biosupdate snel opgelost.

[...]
Wat voor prestaties? In games, of gewoon in windows? Ik heb een deluxe versie met 2 oude WD800JB ata schijven en dit loopt gewoon als een zonnetje.
Ligt het mischien aan de sata controller icm de diamondmax10 serie? mischien handig als iedereen even meld welke schijf hij heeft waar windows op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb een vraag, kheb nu me moederbord los liggen omdat ik me Zalman NBJ47 koelertje heb ontvangen maar mijn vraag is, hoe verwijder je de chipset fan op het moederbord zelf ? Ik heb het al met een tangetje geprobeerd bij elkaar te pitsen maar dat lukt niet echt, iemand een tip ?

Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/957/p8170971212324sada9zo.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:09:
Mensen ik heb een vraag, kheb nu me moederbord los liggen omdat ik me Zalman NBJ47 koelertje heb ontvangen maar mijn vraag is, hoe verwijder je de chipset fan op het moederbord zelf ? Ik heb het al met een tangetje geprobeerd bij elkaar te pitsen maar dat lukt niet echt, iemand een tip ?

[afbeelding]
Of inderdaad met een tangetje de pootjes bij elkaar drukken, of de veiligere manier en gewoon aan de andere kant de pootjes doorknippen. Dit is wel lastiger ongedaan te maken als je ooit voor garantie de originele er weer op moet zetten. Maar ja, geplette pootjes aan de achterkant valt ook op :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:16:
[...]

Of inderdaad met een tangetje de pootjes bij elkaar drukken, of de veiligere manier en gewoon aan de andere kant de pootjes doorknippen. Dit is wel lastiger ongedaan te maken als je ooit voor garantie de originele er weer op moet zetten. Maar ja, geplette pootjes aan de achterkant valt ook op :z
De zaak waar ik hem besteld heb heeft mij deze chipset koeler gratis gestuurd omdat het een bekend probleem was, als er iets aan mijn mobo is geef ik hen de schuld ;) want zij hebben het zelf aangeboden :D

Damn nog een probleem, net boven de videokaart zitten zoeen pinnetjes voor de aan en uit knop, maar ik weet de kleuren combinatie niet :( weet iemand die toevallig want mijn moederbord lampje brand wel maar ik krijg hem niet aan :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Vanavond was ik het helemaal zat, en heb ik windows opnieuw geinstalleerd met alle nieuwe drivers! En ben er achter gekomen dat zodra ik de nforce ide driver installeer dat het systeem ontzettend traag gaat reageren... Hier zit het probleem dus... maar nu de 2e stap, hoe gaan we dit op lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:05:
Vanavond was ik het helemaal zat, en heb ik windows opnieuw geinstalleerd met alle nieuwe drivers! En ben er achter gekomen dat zodra ik de nforce ide driver installeer dat het systeem ontzettend traag gaat reageren... Hier zit het probleem dus... maar nu de 2e stap, hoe gaan we dit op lossen???
Een Sata schijf kopen ? :D
Damn kheb int boekje gekeken voor de draadjes maar krijg em niet gestart :/ het lampje van het mobo doet het gewoon maar krijg hem niet aan :( k*t kleine draadjes en me ouders zitten ook te janken van : waarom heb je dat gedaan enzo 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 11:02

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:09:

[afbeelding]
Ik heb ze iets verder doorgeduwd en afgeknipt

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chipset koeler etc is al vervangen alles zit in me kast, 1 probleem ik krijg hem niet opgestart, ik zelf denk dat de draadjes van de power knop etc niet goed zitten, kheb in het boekje gekeken maar zonder resultaat, het groene lampje van het mobo werkt gewoon maar ik krijg hem gewoon niet aan, wilt iemand misschien een foto maken van hoe die draadjes ( rechts onder bij het mobo ) zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Donnie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:05:
Ik heb ergens gelezen dat je die niet moet installeren en genoegen moet nemen met de standaard Windows driver. Je kunt dat nu natuurlijk alsnog doen, van driver wisselen, om te kijken of het iets uitmaakt.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ja LEUK! Ik heb een sata :-) maar die driver is voor al je poorten waaronder ook de ide etc, en JA ik heb ze beide getest, en kan je zeggen dat je gewoon genoegen moet nemen met de standaard windows driver als je een MAXTOR DM10 hebt, je hebt dan namelijk geen problemen... Misschien een tip voor de TS

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wat ik me afvraag, bied de Nforce4 SLI chipset nog iets meer tegenover de NForce4 Ultra chipset, behalve de SLI functionaliteit?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk toch niet in SLI draaien, dus zou ik ook voor een NF4 Ultra bordje kunnen gaan. maar als een ultra bijvoorbeeld ook nog trager is oid, dan ga ik liever voor een bordje met SLI chipset.

Verwijderd

Donnie schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:47:
Ja LEUK! Ik heb een sata :-) maar die driver is voor al je poorten waaronder ook de ide etc, en JA ik heb ze beide getest, en kan je zeggen dat je gewoon genoegen moet nemen met de standaard windows driver als je een MAXTOR DM10 hebt, je hebt dan namelijk geen problemen... Misschien een tip voor de TS
Onzin, en dat zullen velen hier bevestigen :)

Verwijderd

Ik heb nogal last van een zeer trage opstart van Windows XP SP2, ik heb EXACT hetzelfde probleem als aangegeven in dit topic

Hij blijft bij booten heel lang hangen met de harddisk led AAN en na opstartren staant onderstaand een aantal keren in het logboek:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
bron = Disk
gebeurtenisId = 51

Ik heb deze problemen gekregen na de bios update naar 1013 en driver update naar 6.66.

Ik heb echt alles geprobeerd, windows tig keer opnieuw geïnstalleerd, ook doormiddel van F6 en dan drivers van flop halen (zonder succes direct BSOD!) ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen

• GVR

GVR

Caphex, ik heb dat volgens mij ook gehad, ineens een hele trage boot, en foutmeldingen in het logboek, maar bij mij was het na een simpele reboot weer verdwenen.

Heb je de bios al eens teruggeflasht door te booten vanaf de Asus-cd ?

[ Voor 19% gewijzigd door GVR op 18-08-2005 16:11 . Reden: nog even wat toevoegen ]

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
eigenwijsje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:54:
[...]

Ja Asus Nederland, Even naar de gratis servicelijn bellen. Dan krijg je een email adres, waar je het productnummer van je moederbord naartoe moet sturen (Stond bij mij met een sticker op de parallelepoort).

En als het net zo snel gaat als bij mij, dan heb je de volgende dag de NB-koeler in huis.

@ MAIKUUUL:
Die draadje moeten met de gekleurde draadjes aan de linkerkant op het moederbord worden
aangesloten als ik mij niet vergis. Maargoed er zijn ook maar twee opties, dus allebei even
proberen zou ik zeggen.

Maar heb je alleen geen beeld of doet de hele computer niks? Het kan namelijk ook het geheugen
zijn als je twee geheugenbanken gebruikt. Staat ook wel ergens denk ik. Start de computer eens
een keer op met 1 geheugenreepje in bank 3! Dat hielp bij mij heel erg.

[ Voor 33% gewijzigd door eXtremeWeb op 18-08-2005 20:18 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.