Asus A8N Nforce Drivers zorgen voor 3 minuten boottime

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Onlangs heb ik een ASUS A8N MB aangeschaft met een 3500+ proc.

Eerst heb ik Win64 bit erop gezet, daarna heb ik Win32 bit toegevoegd als multiboot.

Ik heb de laatste drivers voor mijn Nforce chipset gedownload en ik zie dat ik onder Win32 bit een boottime heb van 3 minuten (zonder de drivers is het gewoon 10 seconden).

Na wat opnieuw installeren van de Nforce driverssuite ben ik erachter gekomen dat de NVidia IDE drivers problemen geven, zodra ik deze installeer duurt het ongeveer 3 minuten voordat Windows gestart is (alleen onder 32 bit, 64 bit werkt gewoon normaal)

Ik de eventlog zie ik de volgende foutmelding voorbij komen

[Fout]
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
bron = Disk
gebeurtenisId = 51
[/Fout]

Deze melding staat er ongeveer 21 keer achter elkaar in (binnen dezelfde tijd) :?

Heeft iemand deze problemen wel eens eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54
Bij de Nvidia drivers krijg je toch de waarschuwing dat het incompatibiliteitsproblemen kan opleveren als je de IDE SW drivers installeerd? Voor zover ik weet dat vroeger in ieder geval wel zo. Misschien dat Nvidia nu vind dat ze er genoeg naar hebben gekeken/aan hebben verbeterd maar dat er dus nog wel bugs in zitten.. Kan je niet gewoon die driver overslaan?

Of anders de standaard WinXP driver er overheen installeren?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Laatst online: 13-08 00:37
Het geeft inderdaad een waarschuwing, voordat hij de drivers gaat installeren.

Het niet installeren van de drivers zorgt ervoor dat het systeem gewoon normaal geboot wordt.

Maar ik wil graag de oorzaak van het probleem vinden in hoeverre dat mogelijk is, misschien heeft het te maken met de harde schijf (Diamond Max 10) ik heb een tijd gelezen dat deze problemen gaf met NForce, deze waren ondertussen al opgelost door een firmware van de Diamond Max.

Ik moet even onderzoeken of ik de laatste firmware heb voor mijn Diamon Max

Verwijderd

Ik heb EXACT hetzelfde probleem, ik heb de problemen gekregen sinds de update naar bios versie 1013 en de nforce 6.66 drivers.

Zijn er al mensen die dit op hebben kunnen lossen?

Ik heb de nieuwste firmware op de diamond max, ook een andere hdd geprobeerd (geghost naar de nieuwe hdd) exact het zelfde probleem.

HOE LOSSEN WE DIT OP!?

• mheikens
  • Laatst online: 25-08 21:53
Onlangs heb ik een ASUS A8N MB aangeschaft met een 3500+ proc.
Welke A8N plank heb je eigenlijk? SLI met zonder deluxe of E?

Ik heb een A8N-E en heb diezelfde melding voorbij zien komen. Mijn HD's zijn Hitachi's. Ik heb geloof ik de install van de IDE SW drivers NIET gedaan.

Check je drivers bij ASUS en let op dat er voor xp32, xp64, w2k en w2k3 verschillende packages zijn.

Verwijderd

Het is de SLI-Deluxe en heb de originele Nforce drivers geprobeerd en ook die van Asus zelf. beide hetzelfde resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
Hier moet ik eens naar kijken;

Ik heb een SLI-deluxe met 2x wd schijven, maar nu je het zegt... XP32 doet er veel langer over dan XP64 om te starten, en ik weet zeker dat ik bij allebei de Nvidia drivers heb geinstalleerd.

Maar je hoeft die IDE drivers toch niet per se te gebruiken? Even een roll-back doen en dan moet het gefixed zijn toch?

Ben nu niet thuis, straks eens ff proberen!

Verwijderd

Ik heb nog telekens exact het zelfde probleem, ik zal vanavond weer even klooien, maar als ik de nvdia ide drivers niet installeer houd het dan in dat mijn raid config het ook niet meer doet ??

is er inmiddels misschien ook een andere oplossing gevonden?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:24:
Ik heb nog telekens exact het zelfde probleem, ik zal vanavond weer even klooien, maar als ik de nvdia ide drivers niet installeer houd het dan in dat mijn raid config het ook niet meer doet ??

is er inmiddels misschien ook een andere oplossing gevonden?
Als het goed is niet...
Als je een sata hebt niet...
Denk ook niet dat het uitmaakt wanneer je een ide raid hebt aangezien hij dan de raid drivers gebruikt...
Dit zijn vermoedens... :)

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
Hoi de oplossing voor dit probleem is het uitzetten van command qeuing. Ik neem aan dat je een sata schijg gebruikt. je kan dit uitzetten onder het IDE/Sata regeltje in je systeembeheer. Als je goed is moet het probleem dan opgelost zijn.

Blijkt dit niet te lukken probeer het dan met deze drivers.

http://www.daviper.com/files/nvidia.zip

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook.
Nieuwe pc A8n-e met seagate 120g sata schijf

Ik was klaar met alles... alles zag er goed uit.. maar hij liep op een gegeven moment ff vast op het windows logo tijdens opstarten. En ja hoor die zelfde error 51 op disk in de eventvw.
Ik ben nu bezig alles opnieuw te doen, en heb die SW drivers van nvidia chipset pack niet geinstalleerd. tot nu toe is het goed, maar heb nog maar een kale xp.

Hoop dat het beter gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Ik heb hetzelfde probleem, altijd maar gedacht dat het een of andere corrupte driver is en heb die 3min maar gewoon geaccepteerd.
Ik zal even kijken of IDE drivers rollbacken bij mij werkt.
Heb overigens de A8N-SLI Deluxe

EDIT:
OMG! Driver rollbacken werkt als een zonnetje :o Rond de 10sec windows-logo op scherm gezien, toen begon hij verassend genoeg al met zn login scherm! Recordtijd voor mijn pc ;)

[ Voor 30% gewijzigd door TheBlasphemer op 11-11-2005 23:05 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
hey wrm proberen jullie niet de biosflash naar 1008 en dan 6.65 Nforce drivers
zo heb ik het ook en hij boot g1 20 uur zoals bij ju llie het geval is ;)
Pagina: 1