dubbel
[ Voor 87% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2005 15:20 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2005 15:20 ]
InteressantVerwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:58:
Trouwens:
[afbeelding]
Word Mark D200
Goods and Services IC 009. US 021 023 026 036 038. G & S: Cameras
Standard Characters Claimed
Mark Drawing Code (4) STANDARD CHARACTER MARK
Serial Number 78670451
Filing Date July 14, 2005
Current Filing Basis 1B
Original Filing Basis 1B
Owner (APPLICANT) NIKON CORPORATION CORPORATION JAPAN 2-3, Marunouchi 3-chome, Chiyoda-ku Tokyo JAPAN
Attorney of Record Mark I. Peroff
Type of Mark TRADEMARK
Register PRINCIPAL
Live/Dead Indicator LIVE
Hoe lang nog?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
Voila:Garyu schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:20:
Interessant. Misschien even kijken bij dezelfde gegevens van de D70, hoe lang zat er tussen de Filing Date en Release Date?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mezelf even gequote, aangezien de post in de vergetenheid geraakt isJohnvh schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:32:
Vandaag weer een dagje pretpark gedaan met m'n D70s
Zal alleen iets vreemds op 1 van m'n foto's...
Geschoten in JPG Large.
Heeft iemand dit vaker gezien of gehad?
Het lijkt me een foutje in het opslaan van het bestand?
Het was gelukkig de enige foto die het probleem had
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:42 ]
Dus niet met een wattenstaafje doen...Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:37:
Hallo,
ik ziet hier met een probleem(pje), mijn CCD-sensor (geloof ik) is vuil en krijg dus op al mijn foto's wat zwarte stipjes, opzich niet zo heel erg storend maar het zou toch fijn zijn als het weg is, nu is mijn vraag: hoe kan ik hem schoonmaken, ik ben namelijk bang als ik het met een wattenstaafje doe dat er weer meer vuil op komt
dus even voor de duidelijkheid het betreft hier het plaatje wat tevoorschijn komt als je de spiegel omhoog doet (die het beeld vast legt)
hier een foto (geen superkwalitieit, maar goed genoeg voor een trust powercam :P:P )
[afbeelding]
alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Wisc2 op 27-07-2005 20:31 ]
Kanonnier zeg maar.
signature
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Verwijderd
Doe het beslist niet met een wattenstaafje!Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:37: wattenstaafje
De dop van mijn sigma 70-300mm Nikon vatting past er anders niet op, en ik heb ergens gelezen dat de 18-70 lens een andere dop heeft ivm met electronische contacten die op de vatting zitten.Elite_Dead schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:53:
Das gewoon een dop voor een Nikon F mount lens. De achterkant is namelijk bij alle lensen voor deze mount hetzelfde
signature
Kan wel. Ik zelf heb geen d70, maar een minolta 7d, en daar zijn die lensdoppen iig universeel, en ging er van uit dat dit ook zo was met nikonbrooks123 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:00:
[...]
De dop van mijn sigma 70-300mm Nikon vatting past er anders niet op, en ik heb ergens gelezen dat de 18-70 lens een andere dop heeft ivm met electronische contacten die op de vatting zitten.
Of is dit niet waar?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Kan niet volgens mij, maar als je al lenzen hebt, overweeg dan een 350D zou ik zeggen.EEKzz schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:38:
Heya
even een n00b vraagje op het gebied van de D70.
Ik heb een analoge Canon Eos 300 met 2 lezen, de standaard mee geleverde en een 300mm zoom lens. Zijn deze ook op de D70 te zetten? Dat zou namelijk wel erg fijn zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 27-07-2005 23:22 ]
signature
one more thing...
Je zult vast gelijk hebben, maar ik heb nu al twee maal zooi van m'n ccd gehaald met een simpele wattenstaaf. Ik houd het staafje alleen tegen de plek aan waar het stofje zit en het is tot dusver gewoon zonder probleem verlopenVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:19:
[...]
Doe het beslist niet met een wattenstaafje!
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ken het, maar ik heb er toch me gewacht.. je CCD vernaggelen is een dure business.. En je hebt geluk dat zeker.. aan alle kanten een afrader !Abbadon schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:11:
[...]
Je zult vast gelijk hebben, maar ik heb nu al twee maal zooi van m'n ccd gehaald met een simpele wattenstaaf. Ik houd het staafje alleen tegen de plek aan waar het stofje zit en het is tot dusver gewoon zonder probleem verlopenEigenlijk is het gewoon luiheid om juiste tools te halen en ergernis zodat ik onrechtmatigheden _direct_ verwijder wanneer ik ze zie.
Kanonnier zeg maar.
Verwijderd
Dank je voor de reactie(s)Wisc2 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:08:
[...]
Dus niet met een wattenstaafje doen...
Je moet naar een shop gaan en een setje schoonmaak halen of laten doen..
Bij http://www.koopdigitaal.nl kan je deze kopen of laten doen...
Kan ook bij andere shops.
Ga vooral NIET zelf lopen klooien met staafjes en drank.
Wat het beste werkt voor vuil is een blazer met lucht.. gaat dit niet weg (zit je stof dus vast).. ga dan eens kijken naar zo'n swab setje.... Eerst lucht :-)
De manier van werken is :Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:42:
[...]
Dank je voor de reactie(s), kan ik dus zelf in de body blazen? of moet dat met een soort van compressortje?
ík ben nu namelijk op vakantie en kan dus niet zo''n setje kopen![]()
hoe heet dat schoonmaaksetje trouwens?; "visable dust cleaner"??
alvast bedankt
Kanonnier zeg maar.
Verwijderd
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Tja, zo heb ik bijvoorbeeld ook al een keer in de cam geblazen, met mijn adem dus. Later las ik pas dat dat wordt afgeraden. Ook heb ik mijn lens wel eens met toiletpapier gereinigd. Ook later pas hier gelezen dat papier te hard zou zijn. Eerlijk gezegd heb ik gelukkig nog geen rare dingen ondervonden, maar ik word toch wat voorzichtiger.Abbadon schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:11:
[...]
Je zult vast gelijk hebben, maar ik heb nu al twee maal zooi van m'n ccd gehaald met een simpele wattenstaaf. Ik houd het staafje alleen tegen de plek aan waar het stofje zit en het is tot dusver gewoon zonder probleem verlopenEigenlijk is het gewoon luiheid om juiste tools te halen en ergernis zodat ik onrechtmatigheden _direct_ verwijder wanneer ik ze zie.
Verwijderd
Arfman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:55:
Je hebt niet toevallig "Stof Ref. Foto" oid. aanstaan in je menu ? Anders reset naar factory defaults, en als dat niet helpt een paar uur de accu eruit ?
Bing
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Dat zou hij in manual bulb stand ook doen. Staat hij niet in manual, dan vrees ik dat je een bezoekje aan de dealer moet brengenVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:04:
maar... wat ik sinds vanmiddag heb is echt raar;
Als ik een foto maak gaat de spiegel omhoog en de sluiter dicht, maar de spiegel gaat niet weer terug omlaag en de sluiter gaat ook niet weer open. pas als ik de ontpsanknop de 2e keer indruk gaat de spiegel omlaag en gaat de sluiter weer open, maar er wordt geen foto gemaakt (het lijkt dan ook alsof de spiegel dan 2 keer omhoog of omlaag gaat).
en dit heeft hij nu constant
weet iemand hoe dit komt en hoe ik het eventueel kan maken?
alvast bedankt
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.
Dat is wel erg handig als je geen zin hebt om je losse flitser mee te moeten nemen.Remy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:30:
Ja: zorgen dat je flits-stand goed staat, dus niet op rear-syncLet ook op je sluitertijd natuurlijk.
Nieuws voor de mensen zonder losse flitser:
Lumiquest heeft een soft screen uitgebracht:
[afbeelding]
Het werkt zo:
[afbeelding]
Handig om je directe flits wat te verspreiden en dempen
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Ben deruit. op de een of andere manier heb ik de flits in het menu in de commander mode gezet.Remy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:30:
Ja: zorgen dat je flits-stand goed staat, dus niet op rear-syncLet ook op je sluitertijd natuurlijk.
Bing
[ Voor 6% gewijzigd door T_knoop op 30-07-2005 12:41 ]
ik ben ook idd van plan een flitser te kopen. Ik wil alleen wel weten of er iets mis is met mijn camera of dat dit standaard ispepernoot schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 08:54:
Het lampje wordt nogal warm bij veel gebruik (is ook redelijk fel) dus het zou kunnen dat de camera uit zelfbescherming het lampje onbruikbaar maakt (althans, dat is zo bij mijn F65) maar dit weet ik niet zeker
als vervanger voor je lampje kan je een externe flitser kopen, werkt een stuk fijner, meer bereik en minder zichtbaar voor andere mensen (de flitser projecteerd een patroon van rode strepen op het onderwerp zodat de camera scherp kan stellen.) Mijn ervaring is dat dit systeem wel blijft werken.
[ Voor 6% gewijzigd door hiostu op 30-07-2005 09:09 ]
Verwijderd
ok, hardstikke bedankt. weet ik dat ik iig niet heel snel terug naar de winkel/inca moetDefectiv schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:58:
Hij is niet kapot, dit is inderdaad een beschermings systeempje voor het lampje, als deze te warm word stopt hij ermee todat hij genoeg afgekoeld is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
nee gewoon binnen in de badkamer, lensdop erop zodat het lampje lang blijft branden. En dan gewoon focussen todat hij stopt en weer opnieuw doen. Na 3x lang focussen gaat het al niet meer goed eigenlijk. Dan knippert het lampje heel kort en na verloop van tijd helemaal niet meer. Totdat ik weer eventjes wacht en het opnieuw probeer. Vanwege het laatste dacht ik even aan een condensator of zoiets.XanderH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:33:
Hm, mijn AF lampje is nog nooit te warm geweest dan?
@hiostu: Stond je soms buiten in de zon met je lensdop erop te focussen ofzo? Of waren er andere externe invloeden die voor oververhitting zouden kunnen zorgen? Ik heb in omstandigdheden dat hij nodig was - in het donker meestal- nog nooit oververhitting gehad eigenlijk, ook niet als ik me zat te vervelen en een half uurtje lang continue zat te focussen ofzo.
Overigens, in sommige gevallen vind ik het AF lampje van de D70 ook prettiger dan het AF raster van de SB800. Dichtbij werken ze - imo - even goed, en in het donker kan het af lampje ook handig zijn om nog wat kleine aanpassingen aan je compositie te maken in de tijd dat je onderwerp verlicht wordt door het af lampje
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2005 18:42 ]
Verwijderd
Canon kan niets meer of minder dan Nikon met Camera Raw. Nikon overschrijft alleen je Photoshop Camera Raw plug-in bij het instaleren van Nikon Software. Een nieuwe update van Camera Raw v 3.1 kan je gratis downloaden vanaf de Adobe site (downloads). Normaal overschrijft deze opnieuw je Nikon Plg-in en krijg je vanaf dan alle mogelijkheden om met je NEF bestanden te doen wat Canon users met hun CRW bestanden doen. ;-)Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:39:
Zijn jullie raw images wel goed compatible in ps cs? Ik kan namelijk geen raw image van mijn d70 direct openen in photoshop cs zonder dat ik hem eerst in nikon editor open en doorstuur. Ik krijg telkens de melding dat hij hem niet kan open door een disk error.
Ik heb de nieuw update geprobeerd maar dat wil niet echt baten. Iemand een id wat ik fout doe?
Ik vind btw de mogenlijk tot het aanpassen van de raw in ps cs een beetje tegen vallen als je die vergelijkt met een canon. Daar krijg je een veel uitgebreider menu. Ik heb alleen de mogenlijkheid tot de EV en de witbalans aan te passen. Je bent nu min of meer wel verplicht om picture project te gebruiken, wat ik persoonlijk niet echt zo geweldig vind.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
heb je al een ander CF kaartje geprobeerd? Misschien is deze niet goed meer.seninha schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:52:
Hoop dat iemand mij ff met deze probleem kan helpen.
We waren net bezig met wat fotos aan het schieten toen opeens de camera een ERROR aan gaf.![]()
Ben toen van alles aan het nakijken geweest en toen zag ik dat mn spiegel omhoog staat.
Wat zou dit voor probleem kunnen zijn.
Ik heb tot nu toe ongeveer 5000 fotos gemaakt, weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Aangezien de camera in het buitenland gekocht is (1,5 jaar geleden), vraag ik me af waar ik deze voor reparatie kan aanbieden mocht het nodig zijn.
Spiegel blijft na aan en uitzetten ook omhoog staan?seninha schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:52:
Hoop dat iemand mij ff met deze probleem kan helpen.
We waren net bezig met wat fotos aan het schieten toen opeens de camera een ERROR aan gaf.![]()
Ben toen van alles aan het nakijken geweest en toen zag ik dat mn spiegel omhoog staat.
Wat zou dit voor probleem kunnen zijn.
Ik heb tot nu toe ongeveer 5000 fotos gemaakt, weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Aangezien de camera in het buitenland gekocht is (1,5 jaar geleden), vraag ik me af waar ik deze voor reparatie kan aanbieden mocht het nodig zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 09-08-2005 16:26 ]
Ik weet vrij zeker dat Julius hetzelfde probleem had; ik stond erbij en keek ernaarXanderH schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:11:
Spiegel blijft na aan en uitzetten ook omhoog staan?
Volgens mij had julius ook zoiets trouwens.
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
/luiheid.[15:20:37] <XanderH> en wat was het deze keer?
[15:20:44] <@julius> dit keer had ik een closuplens op m'n 70-300 geschroeft of 18/70
[15:20:49] <@julius> en was ik foto's aan't schieten
[15:21:01] <@julius> en opeens bleef de spiegelomhoog geklapt staan
[15:21:28] <XanderH> accu eruit, terug, cam aan, ff op ontspanknop duwen?
[15:21:38] <@julius> XanderH> toen maar uitgezet, aangezet
[15:21:46] <@julius> XanderH> accu eruit gehaald
[15:21:52] <@julius> er opnieuw ingezet
[15:22:04] <@julius> geprobeerd te resetten, maar hij reageerde nergens meer op
[15:22:08] <XanderH> hm
[15:22:15] <XanderH> ik heb weleens gehad dat spiegel omhoog stond nog
[15:22:23] <@julius> zelfs de winkel wist het ook niet meer op te lossen
[15:22:27] <XanderH> maar accu eruit, terug, cam weer aan en ff op ontspanknop duwen did the trick
[15:22:40] <XanderH> toen klapperde de spiegel iets van 3 keer op en neer en kwam ie weer goed terug
[15:22:51] <XanderH> (julius)» Maar HunterPro had het gefixt ofzo? las ik net?
[15:23:31] <@julius> XanderH> yupz, zoiets wat jij hierboven omschreef, maar dit deed ie bij mij dus nietX
[15:23:35] <@Remy|brb> XanderH: * Xander dat ook een keer gehad toen ik net begon met een sessie
[15:23:45] <@julius> zelfs aan de spiegel beetje frotten hielp niet zoals Zoefff|varen dat vorostelde
[15:23:46] <@Remy|brb> accu eruit/erin en klikken did the trick
[15:24:21] <@julius> ik vatte er niks van, had niks verkeerds gedaan
[15:24:26] <@julius> alleen die dingen daarna waren wat tricky
[15:25:02] <XanderH> maar julius, wat had HunterPro nu gedaan dan eigenlijk?
[15:25:20] <@julius> dat wat jij hierboven omschreef nadat de accu > 30 min eruit was geweest
[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 11-08-2005 18:17 ]
Waar staat de error precies? op plek van sluitertijd/diafragma of op plek van foto's over?seninha schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:52:
We waren net bezig met wat fotos aan het schieten toen opeens de camera een ERROR aan gaf.
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Moet dat dan alsnog op afspraak? Of kan je daarvoor naar binnen wandelen? Heb me laten vertellen dat reinigen een € 30,- kost (bron Hafo).OmeRoon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:05:
Btw. bij Inca kun je je camera ook laten reinigen. Kun je gewoon op wachten, dus misschien ook wel verstandig nadat ie gefixed is...
julius schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:16:
In de begin periode van m'n uitgaans fotografie waren mijn foto's veelal onderbelicht. Momenteel gaat het wel al stukken beter maar heb er nog steeds een beetje last van. Waar ik iig achter ben gekomen bij de D70;
FEC-en kan je op verschillende manieren, zowel op de body als op de flitsert (in mijn geval een SB-600).
Mijn vermoeden was dat de FEC instelling op de SB-600 de FEC instelling op de body zouden overrulen. Dit is echter niet zo! Sterker nog, ze worden bij elkaar opgeteld!
FEC op de body; -3 tot +1
FEC op de SB-600; -3 tot +3
Bij elkaar opgeteld kun je dus FEC-en van -6 tot aan +4
Het enige wat synchroon loopt is dat de flitser aan de body doorgeeft dat de flitser FEC't. Maar met wat voor waarde dat gebeurd is niet van de body af te lezen. Sterker nog, deze geeft zijn eigen FEC waarde aan.suspect schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:22:
[...]
Voor zover ik weet lopen de instellingen op de flitser en de camera gewoon synchroon.
Dus als je op de camera iets aanpast wordt op de flitser gelijk die instelling overgenomen, en andersom.
Eigenlijk is het moeilijk vergelijkbaar. Met een externe flitser kun je veel meer dan alleen met de interne flitser, mits je er goed mee om kan gaan, anders krijg je niet veel meer dan normale opnamen met de interne flitser. In het begin zul met weinig kennis dus niet veel beter flitsen dan met de interne flitser.hiostu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:49:
Ik zit er aan te denken om morgen een SB-600 te gaan kopen voor mijn D70. Nu vroeg ik me af of iemand hier het verschil kan laten zien tussen de interne flitser en een SB-600. Gewoon een foto van een woonkamer of badkamer of zo. En eventueel het verschil tussen direct en indirect. Dan kan ik zien wat ik een beetje kan verwachten. Of ik het het geld waard vind.
Het geld is niet echt het probleem, ik stel mezelf echter altijd de vraag of iets het geld waard is. Er zijn altijd andere dingen die ik zou kunnen kopen.julius schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:07:
goed verhaal
[ Voor 5% gewijzigd door Defectiv op 12-08-2005 22:13 ]
one more thing...
Ik ben niet geheel thuis in het maken van portret foto's/model fotografie, maar ik mag aannemen dat het het mooiste is als je je onderwerp met zoveel mogelijk natuurlijk licht kan belichten. In wat donkere omgevingen is een lichtsterke lens daarbij best handig. Maar een groter diafragma gaat natuurlijk ook gepaard met een kleinere (mogelijk ongewenste) scherptediepte. Daarnaast heb je voor het geld dat je anders voor een SB600 zou hebben uitgegeven nauwelijks een behoorlijk lichtsterke lens volgens mij. Op de 50 mm 1.8 of een andere prime.hiostu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:46:
[...]
Het geld is niet echt het probleem, ik stel mezelf echter altijd de vraag of iets het geld waard is. Er zijn altijd andere dingen die ik zou kunnen kopen.
Ik wil de flitser voornamelijk gebruiken voor het maken van wat portret foto's. Met de interne flits vind ik de schaduwen te scherp en het ligt soms wat te koud. Ik wil dus gaan bouncen via het plafond voor dat soort foto's. Daarnaast ben ik gevraagd of ik straks een doop wil fotograferen en ik wil zeker zijn dat ik hierbij op lage sluitertijden kan schieten en dat ik voor voldoende licht kan zorgen.
Maar ik neem aan dat de shaduwwerking van een externe flitser (gebounced) heel anders is dan intern en direct. Of zit ik er naast?
Lol, dan heb ik jou dus gespotmiekd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:21:
Net terug van Solar Weekend Festival. Damn, wat is de D70 toch lief ;-)
Dingen die ik dus tegen kwam is dat m'n 'gear' niet voldoet. Er moet dus nog wat tele bij, en ik denk dat een monopod ook niet mis zou zijn.
Het lenzengedeelte van dit verhaal zet ik zo in het lenzentopic, maar ik had wel graag wat raad gehad i.v.m. de monopod. Ik heb even snel een search gedaan, maar vind geen centraal topic, tenzij ik scheel ben
Bing
Verwijderd
De "Tokina AT X 12-24/4.0 Pro" schijnt een zeer goed presterend objectief te zijn.bing69 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:32:
Zo tijdens de vakantie komt toch telkens terug dat ik een groothoek mis. Heb een Kit met de 28-80 en 70-300.
Welke kunnen jullie aanbevelen en is betaalbaar???
bing69 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:32:
Zo tijdens de vakantie komt toch telkens terug dat ik een groothoek mis. Heb een Kit met de 28-80 en 70-300.
Welke kunnen jullie aanbevelen en is betaalbaar???
Mijn plan was om voor de 12-24 te gaan, maar aangezien ik nog geen ervaringen had op het ultra-wide gebied, ben ik maar begonnen met de Tamron 17-35 f/2.8-4.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:36:
[...]
De "Tokina AT X 12-24/4.0 Pro" schijnt een zeer goed presterend objectief te zijn.
Volgens velen zelfs beter dan de Nikkor 12-24 DX.
pbase linkje
test shots op pbase
E449,- bij konijn
Ik ben dusver tevreden met de 17mm van de kitlens
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Lees deze pdf eens. Hier staat erg mooi in uitgelegd de verschillende technieken die je met een SB600/800 kan uitvoeren, inclusief voorbeeld foto's.hiostu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:49:
Ik zit er aan te denken om morgen een SB-600 te gaan kopen voor mijn D70. Nu vroeg ik me af of iemand hier het verschil kan laten zien tussen de interne flitser en een SB-600. Gewoon een foto van een woonkamer of badkamer of zo. En eventueel het verschil tussen direct en indirect. Dan kan ik zien wat ik een beetje kan verwachten. Of ik het het geld waard vind.
[ Voor 7% gewijzigd door urk_forever op 16-08-2005 12:03 ]
Hail to the king baby!
[ Voor 3% gewijzigd door F0kke op 16-08-2005 19:27 ]
Dat hoorde ik ook inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat wanneer je met een in Duitslands toestel in Nederland garantie claimt je een dikke rekening gepresenteerd krijgt. (en zo hoort het ook natuurlijk)Zoefff schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:35:Let ook op met garantie, want die zal je waarschijnlijk ook alleen in Duitsland kunnen claimen
hardstikke bedankt voor de link, en helemaal niet te laat ik heb hem namelijk nog niet gekocht. Maar na het experimenteren vandaag met iemand zijn externe flits en het zien van deze PDF heb ik besloten dat ik hem toch wel wil bestellen.urk_forever schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:50:
[...]
Lees deze pdf eens. Hier staat erg mooi in uitgelegd de verschillende technieken die je met een SB600/800 kan uitvoeren, inclusief voorbeeld foto's.
edit:
shit, beetje laatNou ja, iemand anders heeft er vast wel wat aan
Hoe bedoel je, "en zo hoort dat ook"? Ik vind het persoonlijk grote onzin dat de garantie op het toestel niet gewoon internationaal geldig is. Zeker als je wat vaker in andere landen komt, heb ik geen zin om met mijn Nederlandse camera altijd terug te moeten gaan naar Nederland om garantie te kunnen claimen.Fokkie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:40:
[...]
Dat hoorde ik ook inderdaad. Het schijnt zo te zijn dat wanneer je met een in Duitslands toestel in Nederland garantie claimt je een dikke rekening gepresenteerd krijgt. (en zo hoort het ook natuurlijk)
Omdat op body's veel meer garantiewerk zit. Overigens worden alle EU camera's gewoon door de NL importeur geserviced, alleen non-EU camera's vallen buiten de boot.Garyu schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:33:
[...]
Hoe bedoel je, "en zo hoort dat ook"? Ik vind het persoonlijk grote onzin dat de garantie op het toestel niet gewoon internationaal geldig is. Zeker als je wat vaker in andere landen komt, heb ik geen zin om met mijn Nederlandse camera altijd terug te moeten gaan naar Nederland om garantie te kunnen claimen.
Waarom kunnen ze wel internationale garantie op de lenzen aanbieden, en niet op de bodies? Ik vind het interne-markt-protectionisme, en dat is voor zover ik weet in ieder geval in de EU verboden. Daar past een bepaald smiley erg goed bij:.
[/rant]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Volgens de handleiding gaat het toch echt met licht; daarom moet je ook de sensor op de master richten.MBV schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:19:
daarom denk ik aan radiosignalen. Je kan het in licht moduleren enzo, maar om dat te laten werken in de buurt van reflecterende oppervlaktes... zelfs licht is niet oneindig snel (maar een flits wel extreem kort)
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Waarom heb je dan zoiets als kanalen?StevenK schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:21:
[...]
Volgens de handleiding gaat het toch echt met licht; daarom moet je ook de sensor op de master richten.
Ze zullen die pre-flash vast met een bepaalde frequentie afvuren, een ander kanaal is dan een andere frequentieXanderH schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:35:
[...]
Waarom heb je dan zoiets als kanalen?
* Zoefff vat dat flitssysteem ook niet helemaal meer.
Maar de flitser reageert ook gewoon op andere flitsen... Tenminste Remy had zijn SB800 als remote werkend met een ixus.Zoefff schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:37:
[...]
Ze zullen die pre-flash vast met een bepaalde frequentie afvuren, een ander kanaal is dan een andere frequentie
Beetje laat, maar zie http://www.incabv.nl/default.asp?page=kortnieuws&id=102julius schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:16:
[...]
Moet dat dan alsnog op afspraak? Of kan je daarvoor naar binnen wandelen? Heb me laten vertellen dat reinigen een € 30,- kost (bron Hafo).
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Ja, dat had ik ook gelezen toen ik poosje terug met de remote flash aan het spelen was. Maar ik kon de SB800 in elke positie zetten en hij deed 't. Zelfs wanneer ik 'm ergens achter had staan. Dus dat precies op een bepaalde sensor richten moet je niet al te nauw nemen is mijn ervaringStevenK schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:21:
[...]
Volgens de handleiding gaat het toch echt met licht; daarom moet je ook de sensor op de master richten.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
one more thing...
[ Voor 14% gewijzigd door BlackB1rd op 23-08-2005 20:54 ]
Een hele zooooi
[ Voor 33% gewijzigd door MBV op 24-08-2005 11:25 ]
[ Voor 50% gewijzigd door BlackB1rd op 23-08-2005 21:06 ]
Een hele zooooi
Verwijderd
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq