Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70(s) deel 4

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.626 views sinds 30-01-2008

• wimD70
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04-2007
quote:
Martijn schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:45:
Ik zit nog steeds te kijken naar de D70s, maar wil toch redelijk snel de knoop doorhakken. Nu zag ik bij topvisionshop echter de Sigma 18-125/3,5-5,6 voor 233 euro. Is dat icm de D70s body niet een mooiere combi (en iets goedkoper) dan de standaard 18-70 kitlens? Deze kitlens is vrij goed wat ik zo uit reacties/reviews lees. Over de Sigma kon ik echter niet zo veel vinden... Mensen ervaringen mee?
Ik heb een tijdje geleden wat testshots online gezet in het Centraal objectieven-topic van de Sigma 18-125/3,5-5,6; lees maar eens verder vanaf hier en kijk ook effe in de andere versies van het Centraal objectieven-topic (1 t/m 5), want daarin is best wel wat te vinden over deze lens.

Ik heb 'm zelf nu al ruim 8 maanden en ben nog steeds erg tevreden. Hij is iets minder scherp dan de 18-70DX van Nikon, maar daar krijg je wel een aardig stuk bereik voor terug. Al met al een heel fijne lens i.m.h.o.

succes met je keuze.

D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Mij bevalt de Sigma ook goed, prima prijs/kwaliteit en prima geschikt voor wat ik ermee doe.
check mijn site voor voorbeelden.

• miekd
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik zoek een custom strap. Waar zou ik hiervoor kunnen kijken?

Ik wil een grotere namelijk dan de standaard D70 strap. Ongeveer anderhalf tot twee keer zo groot.

one more thing...

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-05 16:58

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
miekd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:59:
Ik zoek een custom strap. Waar zou ik hiervoor kunnen kijken?

Ik wil een grotere namelijk dan de standaard D70 strap. Ongeveer anderhalf tot twee keer zo groot.
Check de Hama straps eens. Die hebben ze ook met foam etc. Nikon heeft zelf ook custom straps, mocht je persé Nikon er op hebben willen staan :)

Bij Kral hebben ze de prijslijsten wel liggen en kan je zo alles bestellen. Nikon straps duren wel lang om te leveren trouwens.

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BN
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09-2018
Straps? Check OP/TECH eens, zeer comfi

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-05 13:18

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Op eBay zijn ook veel betaalbare straps van tig merken te vinden ontdekte ik.

• hjs
  • Niet online
bij www.bocaphoto.com zag ik er ook een paar.

hjs wijzigde deze reactie 08-10-2005 10:43 (3%)

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Zelf heb ik (nog) geen behoefte aan een side grip voor mijn D70, maar de vraag komt hier toch regelmatig langs. Vandaag vond ik deze
Dit ding is hier al eerder langs gekomen, maar ze hebben hem verbeterd (zeggen ze), voor $179,95 heb je er één (zonder verzendkosten).
http://www.hoodmanusa.com/images/powergrips_0837.jpg
http://www.hoodmanusa.com/images/powergrips_0848.jpg
Zag dat fotokonijn het ding ook verkoopt als officiele dealer van hoodman produkten, de prijs is dan 199,00 euro.

chippie777 wijzigde deze reactie 09-10-2005 11:45 (30%)

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-05 09:07

YellowCube

Wait...what?

nadeel van deze ding blijft voor mij dat de grip geen mogelijkheid heeft om bijv. je diafragma/sluitertijd/tegenlichtcorrectie te veranderen (dus niet van die mooie scrollwieltjes).
Voor balans wellicht leuk, maar verder niets.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• E-rat!c
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-12-2008
Als hij de prijs rond de 100 euri zit, dan is het wel nog leuk. Maar je moet eerst de instelling maken dat je afdrukt met een afstandsbediening. Dus je kunt ook niet meer afdrukken op de horizontale manier, omdat het ontspanknopje dan niet meer werkt. Handig lijkt het me niet zo.

jonabelicht.nl

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Áls je een grip koopt moet je eigenlijk je cam ook laten modificeren imo. Zodat iig de ontspanknop fatsoenlijk werkt (ook half indrukken).

En dat vind ik te ver gaan, dus dan maar geen grip... Ben ook best goed gewend aan het huidige formaat van de D70. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-05 15:57
ze hadden beter de bedrade afstandbediening ingang kunnen gebruiken ipv infrarood. Scheelt ook een hoop in de kosten lijkt me.

justice strike wijzigde deze reactie 10-10-2005 11:41 (3%)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• SteAlthmAn
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
quote:
justice_strike schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:40:
ze hadden beter de bedrade afstandbediening ingang kunnen gebruiken ipv infrarood. Scheelt ook een hoop in de kosten lijkt me.
dat is erg jammer bij de D70 ja, de D70s heeft dit wel.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:21
Biposto heeft vandaag zijn camera terug gekregen van Inca. Uiteindelijk toch zonder kosten. Ben blij dat hij het nu weer doet. Heb in de tussentijd dit topic door kunnen lezen. Dus geheel frustrerend was het niet :) .

Ik ben de vraag nog niet tegen gekomen, maar is er ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing voor de SB800? Duits ligt mij niet zo goed, zeg maar gerust kan ik niet hebben.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:14
Er is in ieder geval wel een Engelse versie op de officiele Nikon site te vinden: http://www.nikon.com.sg/CATALOG/SB-800_UserManual.pdf

Een NL versie heb ik nog niet gespot.

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-05 13:58
Ik heb hem altijd als PDF in mijn bezit gehad, maar na een grondige opruiming van mijn harde schijf, heb ik hem per ongeluk verwijderd.

Maar binnenkort heb ik hem weer in mijn bezit.

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:34

Zoefff

❤ 

Zolang je hem niet op een officiele Nikon site kan vinden, heb ik toch liever niet dat je hem post. Zie ook de policy :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• seirgin
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-02-2006
Er schijnen nogal wat leveringsproblemen te zijn bij Nikon met oa. de D70s.

Zijn hier ook mensen die hierdoor langer op hun D70s moeten wachten ?

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15-05 12:02
quote:
seirgin schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:01:
Er schijnen nogal wat leveringsproblemen te zijn bij Nikon met oa. de D70s.

Zijn hier ook mensen die hierdoor langer op hun D70s moeten wachten ?
Ook Topvisionshop heeft idd leveringsproblemen :( , net nu ik wil bestellen :'( ... ;)

• OmeRoon
  • Laatst online: 10-03-2012
Ik hoorde dat de productie van de D70s momenteel stil ligt omdat wat onderdelen van Sony een mankement vertonen. HJS mailde dit vandaag naar me, misschien kan ie even een linkje posten naar het hele verhaal...

Ik gok dus dat er wat mankeert aan de CCD's want als ik even Google zie ik dat oa. Sony ook een terugroepactie heeft om camera's met defecte CCD's te vervangen.

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:21
quote:
OmeRoon schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:10:
Ik hoorde dat de productie van de D70s momenteel stil ligt omdat wat onderdelen van Sony een mankement vertonen. HJS mailde dit vandaag naar me, misschien kan ie even een linkje posten naar het hele verhaal...

Ik gok dus dat er wat mankeert aan de CCD's want als ik even Google zie ik dat oa. Sony ook een terugroepactie heeft om camera's met defecte CCD's te vervangen.
Krusher in "Sony camera's met kapotte CCD kosteloos ..."

• hjs
  • Niet online
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=89995
Otto Knap heeft blijkbaar een winkel ofzo en meld het volgende.
quote:
Er zijn wat technische problemen met enkele belangrijke onderdelen.

Daarom is de productie sedert medio juli gestaakt. Volgens de laatste inofficiele email hoopt men de produktie eind november weer te kunnen opstarten.

Tegen welke prijs de toestellen medio december uitgeleverd gaan worden is onbekend
quote:
De belangrijkste oorzaak ligt niet bij Nikon. Maar enkele belangrijke onderdelen worden door het japanse Sony gemaakt. Daar had men voor een zeer belangrijk onderdeel een nieuwe goedkope manier van produceren gevonden wat destrasteus heeft uitgepakt.
quote:
Nou die Nikon ML-3 Infra rode set heb ik gewoon op voorraad liggen en die 50mm lenzen 1.4 en 1.8 ook.

Op dit moment worden er geen Nikon D70s uitgeleverd en op de Sony DSC-R1 zullen we ook wel heel lang mogen wachten
En nog even hopen dat Otto deze vraag ook beantwoord
quote:
Ik heb sinds 3 mnd een Nikon d70's, waar moet/kan ik opletten,of mijn exemplaar ook mankementen vertoont?

• hjs
  • Niet online
Ik heb het verhaaltje ook maar op het forum dpreview gepost, mischien komt er reaktie en weten we meer. link

• OmeRoon
Okay, ik heb even contact gehad met Inca hierover. Eigenlijk staat alles netjes uitgelegd op de Nikon support site:

http://nikoneurope-nl.cus...2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Het gaat dus om het lichtmeet/autofocussysteem van de D70 (en een aantal andere camera's).

Symptomen:

-Wanneer er een geheugenkaart is geplaatst: het groene toegangslampje knippert constant en de camera reageert niet op de bedieningselementen.
-Wanneer er geen geheugenkaart is geplaatst: de camera schakelt niet aan, ondanks het feit dat de batterij-aanduiding aangeeft dat de batterij volledig is geladen.

OmeRoon wijzigde deze reactie 21-10-2005 16:08 (27%)

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:37

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ik heb op dit moment zo'n 10 fotoshoots gedaan, en binnenkort nog 2, met de D70: daarnaast in totaal ruim 22.000 foto's in bijna een jaar (30 okt vorig jaar gekocht). En het ding bevalt echt supergoed, ook nu ik de camera wat beter heb leren kennen en ben gaan vogelen met de metering-modes, AF-modes en dergelijke instellingen blijft ie erg fijn :)

Absoluut geen slechte instap geweest in de dSLR-wereld, op naar meer fijne foto's :9

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• whocarez
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-06-2018
D70s kit is nu in de aanbieding bij fotoklein voor 999, opzicht leuke prijs. voor 1500 heb je er een tas een 70/300 ed lens en een 1gb kaartje geheugen.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:22
quote:
whocarez schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:34:
D70s kit is nu in de aanbieding bij fotoklein voor 999, opzicht leuke prijs. voor 1500 heb je er een tas een 70/300 ed lens en een 1gb kaartje geheugen.
Die 70-300 kun je bij mij (half jaartje oud) ook krijgen en ik denk wat goedkoper!!

Bing

• Jman
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-05 17:20

Jman

jfphoto.nl

Als ik nu Die D70s bestel heb ik dus kans dat ik een weekje of 8 moet wachten?

Om nu een D70s op voorraad te kopen is misschien niet verstandig in verband met de storingen in het toestel...

I

• whocarez
bing69 mail me even dan over die lens want de d70s is van mij onderweg komt volgende week binnen.

emailen naar bdruyter at woonbron punt nl

• MBV
  • Laatst online: 23-05 21:35
hoeveel mensen hier hebben een storing in hun toestel? ... bijna geen. En de storing is zo overduidelijk dat je echt wel garantie gaat krijgen, dus wat dat betreft ook geen probleem. Ik zou de gok wagen, kans is klein lijkt me zo.

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-05 12:31

TAA

Liever IRC

De mijne is net terug van reparatie; volledige cf print is vervangen omdat ie dus geen enkele cf meer las. Onder garantie ja, maar heeft wel 4 weken geduurd... :'(

• Martijn
quote:
whocarez schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:43:
bing69 mail me even dan over die lens want de d70s is van mij onderweg komt volgende week binnen.

emailen naar bdruyter at woonbron punt nl
Jij hebt hem bij Foto Klein vandaan? Op hun site zie ik geen bezorgservice... :S
Zijn dit nederlandse modellen of is het grijze import... Ik wil namelijk wel garantie via Inca...

• Martijn
Wat ik me afvraag he, de D70s heeft een relatief kleine viewfinder. Is die niet de vergroten dmv een klein vergrootglaasje achter dat rubber ding? Misschien praat ik wel bruine bonen, maar ik denk alleen maar praktisch :+

• E-rat!c
Ben nu op zoek naar een flitser voor mijn D70. Logisch heb ik gekeken naar de SB-800 en SB-600 dit zijn allebij heel goede flitsers die goed compatibel zijn met de D70. Mijn oog is gevallen op de SB-600 dit komt omdat ik niet full-time de flitser gebruik, dus om dan een SB-800 te kopen leek me het een beetje over-kill en dus zonde van het geld.

Nu vraag ik me af of er ook mensen zijn die een niet nikon flitser op hun D70 gebruiken en wat hun ervaringen zijn betreft het gebruik ed.

jonabelicht.nl

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:50:
Wat ik me afvraag he, de D70s heeft een relatief kleine viewfinder. Is die niet de vergroten dmv een klein vergrootglaasje achter dat rubber ding? Misschien praat ik wel bruine bonen, maar ik denk alleen maar praktisch :+
Er zijn vergrootglaasjes verkrijgbaar maar die passen standaard niet op de D70, je moet een verloopje hebben. Nadeel is dat je een deel van je viewfinderbeeld kwijt raakt.

:+

• Martijn
quote:
Krusher schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

Er zijn vergrootglaasjes verkrijgbaar maar die passen standaard niet op de D70, je moet een verloopje hebben. Nadeel is dat je een deel van je viewfinderbeeld kwijt raakt.
Hmm, is dat niet zelf te klussen? :P

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:24:
[...]

Hmm, is dat niet zelf te klussen? :P
Als je handig bent vast wel, of het nuttig is, is een ander verhaal :P

• Martijn
quote:
Krusher schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:31:
[...]

Als je handig bent vast wel, of het nuttig is, is een ander verhaal :P
Mja, of het nuttig is. Mijn redenatie --> grotere viewfinder = beter zicht op DOF...
Of is dat bij de D70 nog wel aardig te zien?

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Martijn: DK17-M is wat jij zoekt.

http://cgi.ebay.com.au/Ni...egoryZ43479QQcmdZViewItem

Helaas is ie voor de D2-serie: je moet er dus een verloopje voor hebben van D2 (rond) naar vierkant ( D70(s)). Die zijn er wel, maar dat moet ff gedoktord worden samen. Ralph Smeets heeft zoiets op zijn D70 gedaan, en het werkt best.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Martijn
quote:
Remy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:38:

Helaas is ie voor de D2-serie: je moet er dus een verloopje voor hebben van D2 (rond) naar vierkant ( D70(s)). Die zijn er wel, maar dat moet ff gedoktord worden samen. Ralph Smeets heeft zoiets op zijn D70 gedaan, en het werkt best.
Hmm, komt er idd wel zo'n complete schelp op :+
Remy, ik proef een beetje scepsis bij jou ;) , klopt dat? Twijfel jij een beetje over het nut ervan?

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:37:
[...]

Mja, of het nuttig is. Mijn redenatie --> grotere viewfinder = beter zicht op DOF...
Of is dat bij de D70 nog wel aardig te zien?
Als je brildragend bent heb je kans dat je de viewfinder te klein vind. Dat was bij mij het geval, ik had erg veel moeite om handmatig scherp te kunnen stellen en goed de DOF te kunnen beoordelen. Maar ik heb meer mensen gesproken die brildragend zijn en die hadden nergens last van. Dat zal je alleen in de praktijk kunnen testen.
Overigens scheelt een groter oogrubber al een stuk.

Ik ben de link kwijt, maar er was een overzicht van vergrootglaasjes en het effect op een D70, en de conclusie was dat het behelpen was omdat er dingen uit beeld vallen.
Die verloopjes zijn een ramp om te kopen trouwens :X Niemand heeft ze, ze zijn altijd in backorder, en Nikon zelf weet van niets 8)7

Krusher wijzigde deze reactie 28-10-2005 15:46 (10%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Hmm, komt er idd wel zo'n complete schelp op :+
Remy, ik proef een beetje scepsis bij jou ;) , klopt dat? Twijfel jij een beetje over het nut ervan?
Neuh, geen scepsis hoor: ik wil het zelf ook op mijn D70 namelijk: alle beetjes helpen. Maarja, het is juist 'een beetje' ipv dat je gelijk een leuke viewfinder hebt zoals op een D2X of een KM 7D :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• E-rat!c
Ik heb eerst met een anologe Canon T70 geschoten, die zoeker was echt huge vergeleken met die van mij D70. Maar de zoeker van een 350D is ook niet veel groter, dus had niet echt veel keuze qua dat betreft. Maar ben er nu toch wel gewend aan geraakt. Je kunt er over zeuren, maar daar word die zoeker echt niet groter van. :)

jonabelicht.nl

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

http://www.barrie-tao.com/d70finder.html

Linkje met het effect van verschillende eyepieces/adapters

• Martijn
quote:
Krusher schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:13:
http://www.barrie-tao.com/d70finder.html

Linkje met het effect van verschillende eyepieces/adapters
Cool dat je ff gezocht hebt! :)

Die kleine adapter die ze daar hebben liggen heeft volgens mij gewoon een te klein lensje waardoor de Field of View gewoon niet helemaal te zien is. In dat geval heb je er lijkt mij dus niks aan... Met die DK17-M die Remy opperde is dat misschien anders...

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:24:
[...]

.... Met die DK17-M die Remy opperde is dat misschien anders...
Hier iig een doe-het-zelf adapter:

http://nike.cocolog-nifty.com/blog/2005/05/dk17m_e2e8.html

Met een beetje logisch kijken moet je er wel uitkomen.

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-05 23:04

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
Remy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:38:

Enige nadeel wat ik dus heb ondervonden is dat ik de hele constructie al evensnel kwijt was als het standaard rubbertje :X :X

Constructie is trouwens eenvoudig. Men koopt een 2370 (of was het de 2340???) oculair adapter, die gaat van vierkant naar rond. men koopt wat van dat kneedbare plakspul en uiteraard de DK-17m. Neem een platte vijl en haal daarmee voorzichtig de opstaande rand met schroefdraad van de 2370 af. Haal de rubberenrand van de DK-17m af. Kneed wat van dat plakspul en breng het rondom de DK-17m. Daarna is het een kwestie van mikken, zodat het midden van de DK-17m ongeveer gelijk uitkomt met het midden van de 2370. Laat alles drogen, verf het harde plakspul eventueel nog zwart en je hebt je adapter.

Als je deze methode gebruikt, heb je trouwens nagenoeg geen vignetting in je zoeker, die wel net iets groter is. Er is trouwens ook een vage japanse site die een echte adapter heeft gemaak, de EMA-17M of zoiets.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik vind die oplossing die ik hierboven gepost hebt dan toch wat netter eigenlijk.

En het is idd de 2370 die gewoon moeilijk te verkrijgen is.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb een probleem met de d70s wanneer usb op mass storage staat.

Na een willekeurig aantal bestanden te hebben gelezen krijg ik een lees fout. Probeer ik het opnieuw, is de d70s niet meer te bereiken.
Even dat ding uit en aan zetten lost het probleem voor even op, tot ik weer een lees fout krijg. Dit gebeurt ook met een willekeurig bestand wat ik erop zet, wat trouwens wel goed gaat. Op alle pc's gaat het mis.

Foto's overzetten via PTP gaat wel goed. Het lijkt dan ook niet aan de geheugen kaart te liggen.

Is iemand bekend met dit probleem?

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:22

Arfman

Drome!

quote:
Sponz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:46:
Nee, maar: heb je de laatste firmware ? Anders toch eens het kaartje formatteren in de camera als-ie leeg is, en als dat ook niet werkt .. sja .. cardreader kopen ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• whocarez
quote:
Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

Jij hebt hem bij Foto Klein vandaan? Op hun site zie ik geen bezorgservice... :S
Zijn dit nederlandse modellen of is het grijze import... Ik wil namelijk wel garantie via Inca...
Ik haal hem op bij die gasten, volgens de verkoper nederlands model, maar dat is makkelijk te zien, want dan zit er een sticker van inca op.

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-05 13:58
quote:
Sponz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:46:

Na een willekeurig aantal bestanden te hebben gelezen krijg ik een lees fout. Probeer ik het opnieuw, is de d70s niet meer te bereiken.
Even dat ding uit en aan zetten lost het probleem voor even op, tot ik weer een lees fout krijg. Dit gebeurt ook met een willekeurig bestand wat ik erop zet, wat trouwens wel goed gaat. Op alle pc's gaat het mis.

Foto's overzetten via PTP gaat wel goed. Het lijkt dan ook niet aan de geheugen kaart te liggen.

Lees ff op bladzijde 165 van je handleiding.

Mvg Patrick

• Sponz
  • Niet online

Sponz

quote:
patrickt35 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:07:
[...]

Lees ff op bladzijde 165 van je handleiding.

Mvg Patrick
Daar staat dat je kan kiezen tussen PTP en Mass storage.

Voor PTP gebruik ik nikon capture, voor gebruik als Mass storage gewoon een willekeurige file manager.
Mass storage werkt dus niet goed. Maar wat wil je duidelijk maken, doe ik iets niet goed? Dit hoort toch gewoon te werken?

Er is nog geen nieuwe firmware voor de d70s,

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:22

Arfman

Drome!

quote:
Sponz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:45:
[...]
Er is nog geen nieuwe firmware voor de d70s,
Je zou INCA kunnen bellen, om te vragen wat er eventueel aan de hand is. Kan zijn dat je dan de camera een aantal weken kwijt bent.

Persoonlijk heb ik die hele USB poort nog nooit gebruikt. Ik heb samen met de D70 een USB2 cardreader gekocht van 12 euro, geen geouwehoer met kabeltjes, geen gepruts op de camera zelf en het is nog veel sneller ook.

Bottom line: ja, het moet werken, maar het werkt zo matig dat het IMHO niet loont om hier tijd/moeite in te steken, haal lekker een USB2 cardreader voor een knaak en bos wortelen, ben je van al het gezeur af.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Martijn
In hoeverre is het te verwachten dat Nikon de D70s gaat vervangen voor een nieuw model in dit segment?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik denk niet dat de D70(s) snel vervangen gaat worden. Nikon introduceert net de D200, die qua specificaties richting de pro-markt gaat, maar qua prijs ($1700,-) behoorlijk naar de consumenten-kant neigt. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat de D50 relatief nieuw is en de D70s ook, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er snel een opvolger voor komt. De D200 is in zekere zin ook al een opvolger van de D70(s), maar dan natuurlijk wel voor de wat professionelere gebruikers.

• Martijn
quote:
Zoefff schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:39:
Ik denk niet dat de D70(s) snel vervangen gaat worden. Nikon introduceert net de D200, die qua specificaties richting de pro-markt gaat, maar qua prijs ($1700,-) behoorlijk naar de consumenten-kant neigt. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat de D50 relatief nieuw is en de D70s ook, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er snel een opvolger voor komt. De D200 is in zekere zin ook al een opvolger van de D70(s), maar dan natuurlijk wel voor de wat professionelere gebruikers.
De D70s relatief nieuw noemen vind ik beetje te veel eer. De S is misschien nog geen jaartje oud, maarja, echt vernieuwend boven de D70 is het niet... Al met al toch al een hele tijd op de markt...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, maar op het moment dat Nikon nu een (fictieve) D80 op de markt brengen, kapen ze natuurlijk een hoop potentiele kopers voor een (duurdere) D200 weg. Een D50 en D200 naast elkaar introduceren zou logisch zijn, een D80 en D200 niet. Het gat tussen die twee lijkt me gewoon te klein :)

• Martijn
quote:
Zoefff schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:47:
Ja, maar op het moment dat Nikon nu een (fictieve) D80 op de markt brengen, kapen ze natuurlijk een hoop potentiele kopers voor een (duurdere) D200 weg. Een D50 en D200 naast elkaar introduceren zou logisch zijn, een D80 en D200 niet. Het gat tussen die twee lijkt me gewoon te klein :)
OK, ik geef me gewonnen... ;)

• daniel_ev
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02-02 16:38
quote:
In hoeverre is het te verwachten dat Nikon de D70s gaat vervangen voor een nieuw model in dit segment?
Die kans lijkt mij erg klein op dit moment. De D70s is 8 maanden geleden geintroduceerd en ging in het begin voor 1300 E (de D70 dan) over de toonbank. De D200 gaat 1700 dollar kosten, dus naar mijn mening heeft Nikon op dit moment een leuke line-up waarmee Canon prima kan worden beconcurreerd. Misschien dat er het een en ander aan veranderingen wordt doorgevoerd wanneer de Canon 30D volgend jaar wordt uitgebracht, maar ik denk dat de 30D eerder als tegenhanger van de D200 op de markt zal worden gezet.

edit:
Ik moet sneller leren tiepen...

daniel_ev wijzigde deze reactie 01-11-2005 00:50 (14%)

Toch?

• Sponz
  • Niet online

Sponz

quote:
Arfman schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Je zou INCA kunnen bellen, om te vragen wat er eventueel aan de hand is. Kan zijn dat je dan de camera een aantal weken kwijt bent.

Persoonlijk heb ik die hele USB poort nog nooit gebruikt. Ik heb samen met de D70 een USB2 cardreader gekocht van 12 euro, geen geouwehoer met kabeltjes, geen gepruts op de camera zelf en het is nog veel sneller ook.

Bottom line: ja, het moet werken, maar het werkt zo matig dat het IMHO niet loont om hier tijd/moeite in te steken, haal lekker een USB2 cardreader voor een knaak en bos wortelen, ben je van al het gezeur af.
Zo'n kaart lezer gaat er wel komen. Maar goed, ik vind dat het ook zonder goed zou moeten werken en zal INCA maar eens bellen dan. Of ik wacht een firmware update af, ik zie wel. Bedankt :)

• whocarez
woei vrijdag komt me d70s eindelijk binnen met kitlens.

ben benieuwd ga nu van een canon powershot a80 over naar echt dslr.

• chippie777
Het is al eerder gemeld, maar nu is het mij ook overkomen. Een paar dagen geleden met mooi weer heel veel foto's gemaakt, bleek bij thuiskomst dat de iso waarde nog op 1000 stond. 8)7 8)7 8)7
Dat was dus weer een wijze les. Maar het blijft jammer dat het niet wat duidelijker te zien is bijvoorbeeld in je viewfinder.

• hjs
  • Niet online
Ik had het onlangs tijdens mijn weekendje londen met mijn zoon, bijna alles op iso 800 :(

• E-rat!c
Gewoon een kwestie van sjekken ;)

ff op de iso knop drukken, en je ziet het zo staan. dat went wel

jonabelicht.nl

• MBV
Ik heb ook een stuk of 30 foto's in Blijdorp op ISO 1600 gemaakt...

Heb ook een mailtje naar Nikon gestuurd met de de minpunten van de D70. Nooit een mailtje op gehad. Klanten tevreden houden is ook heel belangrijk hoor, eikels :(

• chippie777
"vroeger" was dit allemaal niet nodig, je camera herkende je rolletje en de juiste iso was daar. Of je keek door het glaasje op je achterwand en zag wat voor iso je in je camera had. En nog vroeger, knipte je het doosje van je rolletje stuk, en schoof je dat achter op je achterwand, dat waren nog eens tijden! :)
Maar ja, nu kan ik per foto bepalen wat voor iso ik nodig heb en dat is toch eigenlijk ook heel handig.
Ik moet gewoon beter opletten, er een gewoonte van maken zeg maar, om mijn iso waarde te controleren.
Het is jammer dat Nikon daar niets aangedaan heeft in de D70s, ik weet eigenlijk niet hoe het bij andere Dslr's is?

• Arjen Tempel
  • Niet online
quote:
chippie777 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:15:
Het is jammer dat Nikon daar niets aangedaan heeft in de D70s, ik weet eigenlijk niet hoe het bij andere Dslr's is?
In de D200 heeft Nikon het opgelost: de ISO waarde staat continu onder in je zoeker (nr 14):
http://www.dpreview.com/articles/NikonD200/Images/viewfinderdiag.jpg

• chippie777
quote:
Arjen Tempel schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:38:
[...]
In de D200 heeft Nikon het opgelost: de ISO waarde staat continu onder in je zoeker (nr 14):
[afbeelding]
Ik denk dat het goedkoper is om mijzelf aan te leren regelmatig de iso waarde te controleren. :)

• MBV
@chippie: helemaal gelijk. Maar het was echt heel irritant, 30 mooie foto's zie ik overal rode stippen zitten omdat hij nog op 1600 stond. Dus dat ze er iets tegen hebben gedaan ik handig om te weten. Ik kan niet wachten op de D71 ;)

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-05 12:57
Jongens, jullie mogen jullie batterijen + oplader terug sturen:

Nikon roept batterijen terug

Betreft de En-El3, die in de d11, d50, d70, d70s zit. Lijkt me vrij k*t. Ik zou het persoonlijk niet doen (gelukkig heb ik geen nikon)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Defectiv
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Hmm, 5 keer op 340.000... Ik geloof niet dat ik em snel terugstuur...

• Marco
Je krijgt er wel een nieuwer type voor terug, en die gaan nog langer mee. :)

• whocarez
heel leuk en aardig ik vrijdag blij naar foto klein, me d70s was binnen.

Kom je aan, ja het is een duits model is dat een probleem, jah dat is een probleem ik heb aanstaande vrijdag een 25 jarig huwelijk en zaterdag een bruiloft.

Oh hmm dat is inderdaad vervelend, klein momentje vent loopt weg praat met manager.

Komtie terug nou tot de tijd dat het duurt om voor u een nieuw nederlands model te bestellen mag je deze zonder kosten voor evt voorwaarden van ons lenen.

Dus ik netjes de camera afgerekend, zwart op wit laten zetten dat het volledig op hun risico was, je weet maar nooit. Het duitse model in ontvangst genomen wel een uv filter gelijk mee genomen.

En heb dus nu een duits model in handen en een nederlands model in bestelling staan, vind ik persoonlijk toch wel een toppie service. Nu maar hopen dat ze een beetje snel die dingen kunnen leveren vanuit inca

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:23
quote:
inquestos schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:38:

Betreft de En-El3, die in de d11, d50, d70, d70s zit. Lijkt me vrij k*t. Ik zou het persoonlijk niet doen (gelukkig heb ik geen nikon)
Lekker is dat. Ik zou de mijne dus terug moeten sturen. Maar je moet hem eerst opsturen voordat je een nieuwe krijgt. Dus dan zit je daar een week zonder accu. Dat dacht ik dus niet! Morgen maar even bellen.

• MBV
quote:
inquestos schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:38:

Koop altijd originele batterijen, dat is veilig!! B)
Wel mooi klote dat je ook je lader op moet sturen. En dan loop ik weer tegen die onwijs waardeloze indeling van de nikon site aan. Hoe kom ik bijv. vanaf nikon.com naar de site met daarop de beschrijving van de D70s? :( En waar staat het bericht op de nikon-site, waarop verwezen wordt naar de serienummers waarvoor het geldt?

• Marco
Op de site van Nikon staat er, volgens mij, nergens dat je ook je lader moet opsturen. :?

Mijn accu's staan overigens niet in de lijst. :)

Marco wijzigde deze reactie 08-11-2005 21:16 (23%)

• Johnvh
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-05 17:35
Ik vond het in 1x :)
Klik

Gelukkig heb ik de EN-EL3a...

• Xander
quote:
Vond je daar dat je de lader terug moest sturen. :?

Zelf een accu uit een desbetreffende reeks... Als alleen de accu opgestuurd hoeft te worden doe ik dat gerust, heb er toch meer... Maar lader ga ik dus echt noway een tijdje missen. :(

• Marco
Het was vermoedelijk een reply op MBV.

• Xander
Oh. Quote dan als je er niet direct achter post... :P

Er wordt ook nooit meer rekening gehouden met GoTters met hoofdpijn he. :/ :P

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
Het zijn dus blijkbaar een paar series die mislukt zijn. Ik heb een "44AK" en een "4BAF", alleen de tweede is dus verkeerd en kan opgestuurd worden.
Opzich vervelend, maar wel een nette oplossing als het allemaal vlekkeloos verloopt.

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

• brooks123
  • Laatst online: 06-05 22:11
iemand die weet waar de link staat waar je de enveloppe kan aanvragen?
Nergens kan ik die een link vinden waar je dit kan aanvragen, alleen de telefoonnummers die je kan bellen. Dit terwijl er toch echt staat

.... doorloop de registratie procedure ...... Vervolgens ontvangt u een gefrankeerd postpakket ...

Nu sta ik al geregistreerd en doorloop ik dit niet nogmaals. Misschien dat de registratieprocedure veranderd is en dat je dit kan opgeven :?
Zelfs als ik ingelogd ben kan ik me nergens voor een enveloppe opgeven, alleen bellen.
Iemand die wel gevonden?

signature

• Phrenetic
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-05 13:45

Phrenetic

ehm...

Nee, niks gevonden, ook niet op andere nikon-europe sites. Denk dat er een probleempje was met het formulier, morgen maar even bellen.
Las op andere fora dat je in Australie en de VS de vervangende batterij alvast opgestuurd krijgt als je je creditcard gegevens achterlaat. Op die manier zit je niet zonder batterij (ervan uitgaande dat je er maar 1 hebt natuurlijk). Ben bang dat deze mogelijk in Europa niet bestaat...

• OmeRoon
klik hier voor de info in het Engels incl. servicenummers
quote:
What happens next?
On receipt of your application you will be sent a pre-paid postal packet in which to return your battery. When we receive your battery it will be inspected, verified and a replacement battery will posted to the address declared during registration. Your Nikon EN-EL3 battery will be replaced free of charge with a new EN-EL3a or a new EN-EL3e battery within approximately 5-10 working days of receipt. The EN-EL3a and the EN-EL3e may be freely substituted for the EN-EL3 in all cases. Please note that in the case of high demand, returns may take longer
Overigens denk ik dat de meeste D70s gebruikers er al een EN-EL3a bij hebben, het zal vooral voor de D70 gebruikers interessant zijn (de 3a is een iets zwaardere batterij, gaat dus langer mee)...

OmeRoon wijzigde deze reactie 09-11-2005 00:50 (73%)

• hjs
  • Niet online
Shit die van mij ook, waar kon je ook alweer goedkoop een reservebatterij bestellen, helemaal zonder kan natuurlijk niet ;)

http://www.accuplus.nl/ was het toch?

hjs wijzigde deze reactie 09-11-2005 06:33 (15%)

• MBV
Woei! Ik krijg binnenkort een EN-EL3a of e :) Extra capaciteit (alsof die accu die ik nu heb binnen een maand leeg is ofzo :P). Heb ook een fake-accu van €15, dus zonder accu zit ik niet. Kijken of die het wel overleeft :)

edit:
@hjs: yep, komt mijn reserveaccu ook vandaan. Had ik direct gekocht, en sinds aankoop om-en-om gebruikt. Ik denk niet dat hij veiliger is dan mijn mogelijk defecte nikon-accu, maar ik wil best wel een 3a accu :9

offtopic:
ik heb zo nu en dan dat allebei mijn accu's leeg zijn. Ik gebruik mijn camera zo 'weinig' dat ik soms maanden met mijn accu doe. Best lastig ;)

MBV wijzigde deze reactie 09-11-2005 10:28 (51%)

• hjs
  • Niet online
Dat 020-6545256 nummer is wel constant in gesprek zeg.

Kan het ook anders, zie wel iets van registreren (wat ik al lang gedaan heb) maar kom geen formulier oid tegen wat je moet invoeren :(

• brooks123
  • Laatst online: 06-05 22:11
op de site staat dat ze hard werken aan een online registratie formulier, binnenkort zal deze beschikbaar zijn

signature

• Phrenetic
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-05 13:45

Phrenetic

ehm...

Na tig keer bellen eindelijk iemand aan de lijn. Je moet je wel eerst geregistreerd hebben op de Nikon support site, dan hebben ze al je gegevens al. Ze vragen alleen het e-mailadres waarmee je geregistreerd hebt en het serienummer van de batterij. De medewerker aan de andere kant van de lijn vertelde hetzelfde als al op de site staat: er wordt een envelope gestuurd, daar doe je de batterij in, stuur je op en binnen 5 werkdagen zou je dan een nieuwe moeten krijgen.

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:23
dus het is niet mogelijk dat ze het eerst opsturen en dat je daarna je oude terugstuurd?
als ik dat weet hoef ik namelijk niet te bellen

• chippie777
quote:
Phrenetic schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:44:
Na tig keer bellen eindelijk iemand aan de lijn. Je moet je wel eerst geregistreerd hebben op de Nikon support site, dan hebben ze al je gegevens al. Ze vragen alleen het e-mailadres waarmee je geregistreerd hebt en het serienummer van de batterij. De medewerker aan de andere kant van de lijn vertelde hetzelfde als al op de site staat: er wordt een envelope gestuurd, daar doe je de batterij in, stuur je op en binnen 5 werkdagen zou je dan een nieuwe moeten krijgen.
Tja, en daar gaat het mis bij mij. :( Het is mij tot op heden nog niet gelukt om mijn D70 te registreren. Het is dus een model dat niet via Inca is gekocht maar dat moet voor registratie niet uitmaken lijkt mij. Heeft iemand een tip hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?

• hjs
  • Niet online
Niet registreren bij Inca maar op de europese site.

• chippie777
quote:
hjs schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:16:
Niet registreren bij Inca maar op de europese site.
Daar word je vanzelf verwezen naar Nederland (Inca) er is volgens mij niet iets als een europeese registratie.

• hjs
  • Niet online
mhhh, ik heb me toch ooit 2x geregistreerd.
een keer met mijn echte camera nummer en een keer bij inca met mijn camera nummer iets aangepast, eerste getal ofzo ff anders.

• Garyu
Is dit de Inca site waar je een account kan aanmaken? Er staat namelijk vrij groot European Support Centre boven.. http://nikoneurope-nl.cus...=&p_next_page=std_alp.php

En anders vul je 'm toch in het Duits in ;)
http://nikoneurope-de.cus...=&p_next_page=std_alp.php

• chippie777
quote:
Garyu schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:24:
Is dit de Inca site waar je een account kan aanmaken? Er staat namelijk vrij groot European Support Centre boven.. http://nikoneurope-nl.cus...=&p_next_page=std_alp.php

En anders vul je 'm toch in het Duits in ;)
http://nikoneurope-de.cus...=&p_next_page=std_alp.php
Prima links, geen probleem om een account aan te maken maar helaas mijn cameraserienummer wordt niet geaccepteerd. :(
Het is dus geen europees model, maar je zou hem toch ergens moeten kunnen registeren lijkt mij.

• Garyu
Even bellen met Nikon en vragen hoe-of-wat?

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Op naar deel 5 dan maar :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Aldus hier te vinden: Nikon D70(s) - Deel 5 :)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True