Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70(s) deel 4

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.662 views sinds 30-01-2008

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:01
*besteld*

nu maar ff afwachten

Silent Thunder wijzigde deze reactie 24-06-2005 15:59 (153%)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
hjs schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:55:
Blijkbaar is dat dus te zien aan het serienr, iemand een uitleg hoe ze dat zien?
Het gaat om het eerste getal van je serienummer:

2 Japan
3 USA
4 Europa (vaste land)
5 Canada
6 Australië/Nieuw Zeeland
7 Asië
8 Groot Brittanië

:+

• OmeRoon
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-03-2012
Hm, wel vaag dan dat het lukte... want mijn serienummer begint met een 6. Weet je zeker dat die indeling klopt?

Dit ook omdat op de doos ook alles in het Duits en Frans was gedrukt....dat verwacht je niet zo snel bij Australie of Nieuw Zeeland.

OmeRoon wijzigde deze reactie 24-06-2005 16:16 (55%)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Jij hebt een D70s, zal het daar niet anders zijn?

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
OmeRoon schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:15:
...
Dit ook omdat op de doos ook alles in het Duits en Frans was gedrukt....dat verwacht je niet zo snel bij Australie of Nieuw Zeeland.
Volgens mij wordt er wel meer gerommeld. Ik had dus een Engelse D70 besteld en kreeg een Asië versie.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
De 4 klopt iig :P Daar begint het serienummer hier ook mee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• OmeRoon
quote:
Krusher schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:23:
[...]

Volgens mij wordt er wel meer gerommeld. Ik had dus een Engelse D70 besteld en kreeg een Asië versie.
Op zich maakt het me niet heel veel uit... zolang ie maar niet stuk gaat. ;) Maar wel gek dat ik me via de site dan probleemloos kan registreren bij Inca.

• Silent Thunder
Az:)

Silent Thunder wijzigde deze reactie 24-06-2005 18:25 (61%)

• hjs
  • Niet online
Ik heb me nu ook kunnen registreren bij Inca :P
Eerste getal van mijn serienr vervangen door een 8 en hij pakte hem.

Sprekende avatar Ome Roon O+

hjs wijzigde deze reactie 24-06-2005 20:55 (13%)

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:22
quote:
hjs schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:54:
Ik heb me nu ook kunnen registreren bij Inca :P
Eerste getal van mijn serienr vervangen door een 8 en hij pakte hem.
:?
En wat is daar het nut van?

• hjs
  • Niet online
Ik heb nu de update van nikon capture contole kunnen downloaden

• OmeRoon
Is er eigenlijk nog een goede "truc" om lenzen te wisselen zodat de kans op stofjes in je camera minimaal is? Niets is zo irritant als bij thuiskomst ontdekken dat er sinds de laatste lenswissel een mooie zwarte stip in al je foto's zit. :(

Bv. door de muren en vloer van de douche even nat te spuiten en dan 10 min. later daar de lens te wisselen, zodat evt. rondvliegende stofjes door het vocht zitten vastgeplakt en niet door de ruimte zweven (geen idee of dat helpt maar het is iets waar ik net aan dacht).

Hoe doen jullie dat?

Ik begreep van een fotograaf hier in de buurt dat een CCD statisch geladen is als ie aan staat en daardoor stof aantrekt... dus dat het verstandig is om sowieso de camera even een tijdje uit te zetten voor je een lens wisselt, zodat evt. statische electriciteit is weggevloeit.

• Xander
quote:
OmeRoon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:16:
Bv. door de muren en vloer van de douche even nat te spuiten en dan 10 min. later daar de lens te wisselen, zodat evt. rondvliegende stofjes door het vocht zitten vastgeplakt en niet door de ruimte zweven (geen idee of dat helpt maar het is iets waar ik net aan dacht).
Zou misschien wel werken, maar ik heb niet altijd een badkamer bij....
quote:
Hoe doen jullie dat?
Ik zelf? Me er niet al te druk over maken. Ok, toegegeven, ik ga niet in een zandstorm een lens verwisselen, maar als ik een andere lens wil hebben dan verwissel ik ze gewoon. Dat er daarbij af en toe wat stof op komt, tja, het nadeel van een dSLR...
quote:
Ik begreep van een fotograaf hier in de buurt dat een CCD statisch geladen is als ie aan staat en daardoor stof aantrekt... dus dat het verstandig is om sowieso de camera even een tijdje uit te zetten voor je een lens wisselt, zodat evt. statische electriciteit is weggevloeit.
Camera tijdje uitzetten? Niets voor mij... :P Als ik een foto wil maken met een andere lens pak ik die lens en maak ik een foto. Veelal neem ik tijdens fotoshoots nieteens de moeite om tussendoor alle lenzen weer netjes van de lensdoppen te voorzien, die gaan gewoon zo de tas weer in... Maarja dat komt ook omdat ik vaak maximaal 5 foto's maak voordat ik weer naar een andere lens ga.

Maargoed... Als ik foto's aan het maken ben dan ben ik foto's aan het maken. En wat vertraging kan er voor zorgen dat je nét die ene foto mist die je toch wel erg graag had willen maken. Wat voorzichtigheid met je cam is vanzelfsprekend natuurlijk, ik ga er ook wel voorzichtig mee om, maar ik heb geen zin om iedere 5 minuten even rustig met hem in gesprek te gaan of hij het nog wel leuk vind, of de irritante stofjes hem nog niet hebben lastig gevallen en of hij nog wat te drinken wenst... het blijft ook een gereedschap hè... :P

En het spreekt voorzich dat er dan weleens stofjes opkomen... Achja, so be it :) Ik gok dat je ook al wel doorhebt dat lenzen verwisselen in een speciale nat gemaakte ruimte er voor mij niet echt in zit... :P

• Marco
quote:
In principe maakt dat niks uit aangezien de CCD wordt beschermd door de sluiter.

• OmeRoon
LOL! :)

In mijn geval is het niet zo extreem... ik heb mijn camera nog maar net en heb maar 2 lenzen: de 18-70 kitlens en een 50mm 1.8D lensje. Als ik van lens verwissel doe ik dat waarschijnlijk thuis al even voor ik de deur uit ga (al zal dat wel gaan veranderen als ik er straks ook nog een zoomlens bij heb en een handige tas waar alles in kan...).

Mijn douche verhaal was ook meer een idee... ik had eigenlijk meer gehoopt om veel slimmere trucs die bv. ook op locatie werken. Zoals de boel onder water in en uit elkaar halen bv. >:) Maar ff serieus, is het gewoon iets waar je je niet al te druk over moet maken of zijn er toch wel wat handige tips voor?
quote:
suspect schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:33:
[...]
In principe maakt dat niks uit aangezien de CCD wordt beschermd door de sluiter.
Ik vroeg het aan hem in het kader van het reinigen van de CCD. Als je de spiegel in de "schoonmaakstand" zet raadde hij me aan de camera even een minuutje uit te laten.

OmeRoon wijzigde deze reactie 25-06-2005 16:40 (33%)

• Silent Thunder
De gene die zo'n 50mm 1.8 prime hebben. Hebben jullie over het algemeen allemaal de 1.8D of de gewone 1.8? Want die D-versie was van plastic gedeeltelijk; en de ander juist helemaal van een metaalsoort?

Is het aan te raden de non-plastic te verkrijgen, of maakt het niet veel uit?

Silent Thunder wijzigde deze reactie 25-06-2005 16:41 (22%)

• Xander
quote:
OmeRoon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:36:
Mijn douche verhaal was ook meer een idee... ik had eigenlijk meer gehoopt om veel slimmere trucs die bv. ook op locatie werken. Zoals de boel onder water in en uit elkaar halen bv. >:) Maar ff serieus, is het gewoon iets waar je je niet al te druk over moet maken of zijn er toch wel wat handige tips voor?
Ík zou me er gewoon niet al te druk over maken. Stof krijg je toch wel op je sensor, het richt ook geen permanente schade aan je camera aan ofzo, het ergste dat je kunt gebeuren is wat vlekjes op je foto... Ach?
quote:
Ik vroeg het aan hem in het kader van het reinigen van de CCD. Als je de spiegel in de "schoonmaakstand" zet raadde hij me aan de camera even een minuutje uit te laten.
Als ik mijn cam uitzet in schoonmaakstand klapt de spiegel terug :+

• OmeRoon
Ik heb de D en die is inderdaad van plastic.

Volgens mij is de D ook de opvolger van de normale versie als ik dit zo lees:
http://www.kenrockwell.com/nikon/5018af.htm
quote:
Als ik mijn cam uitzet in schoonmaakstand klapt de spiegel terug
Hm... daar heb je een punt. ;) Al kan het ook zijn dat ie na het omklappen van de spiegel standaard al de stroom van de CCD afhaalt. Of het is bij een Canon anders (aangezien ie eigenlijk vooral Canon verkocht).

OmeRoon wijzigde deze reactie 25-06-2005 16:47 (48%)

• Marco
quote:
OmeRoon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:36:
Ik vroeg het aan hem in het kader van het reinigen van de CCD.
Je vroeg het hier in het kader van het lenzen wisselen. ;)

• Xander
quote:
OmeRoon schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:43:
Hm... daar heb je een punt. ;) Al kan het ook zijn dat ie na het omklappen van de spiegel standaard al de stroom van de CCD afhaalt. Of het is bij een Canon anders (aangezien ie eigenlijk vooral Canon verkocht).
Volgens mij staat er sowieso alleen stroom op de CCD als je een foto maakt. Dus niet als de cam gewoon aanstaat maar je er niets mee doet, ook niet in de reinigingsmode. Dacht ik dus...

Als je dan persé zou willen dat de stroom eraf is gewoon een tijdje wachten na het maken van je laatste foto lijkt me? :)

• Marco
quote:
XanderH schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:50:
Volgens mij staat er sowieso alleen stroom op de CCD als je een foto maakt. Dus niet als de cam gewoon aanstaat maar je er niets mee doet, ook niet in de reinigingsmode. Dacht ik dus...
En daarom hebben ze juist de reinigingsstand ingebouwd; om te zorgen dat de CCD niet meer geladen is.
Voorheen gebruikte men nog wel eens de mirror lockup stand of de 30 seconden bulb stand om de sensor te reinigen, maar dan wordt je CCD dus echt een stofmagneet.

• Xander
quote:
suspect schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:57:
[...]

En daarom hebben ze juist de reinigingsstand ingebouwd; om te zorgen dat de CCD niet meer geladen is.
Voorheen gebruikte men nog wel eens de mirror lockup stand of de 30 seconden bulb stand om de sensor te reinigen, maar dan wordt je CCD dus echt een stofmagneet.
Jep dat sowieso :) Maar als ik goed lees was OmeRoon bang dat er nog spanning "achterbleef" waardoor de sensor ook nog een tijdje na het maken van een foto statisch geladen blijft. Maargoed, mocht dat idd zo zijn, dan is even wachten na het maken van je laatste foto dus dé oplossing lijkt me ;)

Die reinigingsstand is overigens ook gewoon veel makkelijker... Reinigen met Mirror lockup is ook nog wel te doen, maar met 30" shutter / bulb lijkt het me maar niets... Óf binnen 30 sec klaar moeten zijn óf het knopje niet perongelijk mogen loslaten (ok, draadontspanner is dan wel wat veiliger mss)... Nah, ben toch wel blij met die schoonmaakstand :P

• Marco
quote:
XanderH schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:06:
Óf binnen 30 sec klaar moeten zijn.
Sommige mensen hebben daar een sport van gemaakt. >:)

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:05
Gewoon lekker lenzen wisselen.
Wat betreft het stof, gewoon regelmatig ff schoonblazen, of borstelen.

Tussentijds kan je na het maken van een serie foto's, ff een Image Dust Referentie foto maken.

Ff de foto's door Capture heen, en alle stof op je foto is weg. Probeer maar.

Mvg P

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

quote:
Is er eigenlijk nog een goede "truc" om lenzen te wisselen zodat de kans op stofjes in je camera minimaal is?
Waar ik me over verbaas, Neographikal had bijv zijn 300d ook nog maar net. En had binnen no time al stof op z'n beeldchip zitten. Terwijl ik sinds begin december nog nergens last van heb gehad. Wellicht is er daadwerkelijk iets dat jullie doen dat er snel vuil in de cam komt!?

Ik ga zowizo uit de wind staan, zet m'n camera uit. Trek de lens ervanaf en ik houd de body met de openening naar beneden!. Wat ik verder met de lens zelf doe dat verschilt, vaak zat dan probeer ik het netjes te houden door de beschermdoppen er zo snel mogelijk op te doen en op de body een andere lens te zetten, maar in een enkel geval drop ik de lens meteen zonder beschermkap in m'n tas om maar niet het juiste moment te missen...

Ik had tot voor kort 2 lenzen die ik regelmatig gebruikte, die ik sinds gister heb aangevuld met een 50 mm 1.8D. De frequentie van't wisselen is regelmatig, zowel thuis als buitenshuis of weet ik veel waar ik die lenswissel ook nodig acht. Wellicht dat je gewoon puur pech hebt...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Marco
quote:
julius schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:03:
Waar ik me over verbaas, Neographikal had bijv zijn 300d ook nog maar net. En had binnen no time al stof op z'n beeldchip zitten. Terwijl ik sinds begin december nog nergens last van heb gehad. Wellicht is er daadwerkelijk iets dat jullie doen dat er snel vuil in de cam komt!?
En op welke manier controleer jij of er stof op je sensor zit?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij het bekijken van je foto's. Als ze niet opvallen bij normale foto's dan is er geen reden tot paniek. Natuurlijk kan je je cam op een volledig wit vel richten of een foto maken van een mooie heldere blauwe lucht om die miniscuul kleine stofjes te gaan opzoeken. Maar als ze bij gewone foto's niet opvallen, en je er dus geen last van hebt, waarom zou je je er dan zorgen over maken?

Kijk, een hot-(sub)pixel als in Floris in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..." valt wel op, ook bij resizes, maar als ie op een vaste plek zit en van deze aard is, is het niet zo'n giga probleem naar mijn idee. Daar kun je naderhand wellicht zelfs nog geautomatiseerd nog wat aan doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
quote:
julius schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:03:
[...]

Als je gelukt hebt krijg je het stof vanuit de fabriek erbij.
quote:
Ik ga zowizo uit de wind staan, zet m'n camera uit. Trek de lens ervanaf en ik houd de body met de openening naar beneden!. Wat ik verder met de lens zelf doe dat verschilt, vaak zat dan probeer ik het netjes te houden door de beschermdoppen er zo snel mogelijk op te doen en op de body een andere lens te zetten, maar in een enkel geval drop ik de lens meteen zonder beschermkap in m'n tas om maar niet het juiste moment te missen...
* XanderH ook zo ongeveer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

* Krusher inmiddels zonder D70. verkocht
De kleine viewfinder gaf mij zoveel ellende als brildrager dat ik heb besloten om de camera nu te verkopen voor een leuk bedrag.
Mis de camera nu wel, maar beter weer is op komst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Beter weer zou betekenen een D2X ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Mig29 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 02:18:
Beter weer zou betekenen een D2X ;)
Ik weet het, ik ben ziek als volstrekte hobbyfotograaf :X
Maar ja. Geen zin om te wachten op een D200 oid.

Ach, er zijn mensen die dat geld besteden aan een auto, die ik niet heb, en ook geen rijbewijs. Scheelt veeeeel geld. En mijn pc is ook niet het nieuwste van het nieuwste met de duurste videokaart, zoveel spellen speel ik niet.

Ik heb meer dan kunnen neuzen aan de D70, prima camera, maar gewoon frustrerend voor een veeleisend iemand als ik. De kleine viewfinder is gewoon prut als je handmatig wilt scherpstellen, en helemaal met een bril. Balans en ergonomie is overigens perfect op de D70 maar ja.
En ik had een hekel aan megagrote body's :X

Oh en mensen, de body IS belangrijk.Als een camera je tegenwerkt wat doe je dan? Minder foto's schieten.

Krusher wijzigde deze reactie 26-06-2005 02:39 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:13
quote:
Krusher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 02:07:
* Krusher inmiddels zonder D70. verkocht
De kleine viewfinder gaf mij zoveel ellende als brildrager dat ik heb besloten om de camera nu te verkopen voor een leuk bedrag.
Mis de camera nu wel, maar beter weer is op komst.
Was het niet goedkoper geweest als je contactlenzen had gekocht ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:09

Zoefff

❤ 

Gisteren wat gespeeld met de D70 van Abbadon met (o.a.) een Sigma 80-200 (?) 2.8. Mooie lens, maar ik had wel het gevoel dat de camera uit balans was zonder grip, echt jammer dat Nikon die zelf niet produceert. Mocht ik ooit genoeg geld hebben voor de 70-200 2.8 VR, dan koop ik er zéker een (3rd party) grip bij. Niet voor de extra knoppen, maar puur voor de balans.

Overigens, voor de SB-800 ben ik wel helemaal verkocht nu. Wat een mooi ding is dat zeg O+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat ga je dan doen Krusher, blijf je bij Nikon of ga je voor de grote viewfinder van de Pentax IST Ds of de Dynax 7D ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
quote:
XanderH schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:06:
[...]
Jep dat sowieso :) Maar als ik goed lees was OmeRoon bang dat er nog spanning "achterbleef" waardoor de sensor ook nog een tijdje na het maken van een foto statisch geladen blijft. Maargoed, mocht dat idd zo zijn, dan is even wachten na het maken van je laatste foto dus dé oplossing lijkt me ;)
Misschien wat onduidelijk uitgelegd (uitleggen is niet m'n sterkste kant) maar wat Suspect zei was precies wat ik bedoelde (dat bedoelde ik eigenlijk ook met "de camera even een tijdje uit zetten voor je een lens wisselt")... ;)

@ Julius: Da's inderdaad ook zo ongeveer hoe ik het nu doe... kortom: niks mis mee. :)

OmeRoon wijzigde deze reactie 26-06-2005 14:47 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
chippie777 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:36:
[...]

Was het niet goedkoper geweest als je contactlenzen had gekocht ;)
Wellicht, maar ik kan geen contactlensen meer verdragen.
quote:
hjs schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:06:
Wat ga je dan doen Krusher, blijf je bij Nikon of ga je voor de grote viewfinder van de Pentax IST Ds of de Dynax 7D ?
Ik blijf bij Nikon. Puur om lensredenen overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 21-09 11:49
Heb je dan geen instelbare dioptrie op je viewfinder (of gaat ie niet ver genoeg? :P)

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Simon schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:24:
Heb je dan geen instelbare dioptrie op je viewfinder (of gaat ie niet ver genoeg? :P)
Tja dat wel maar met -6 is het behelpen he, bovendien blijft ie te klein :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groovegans
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-08-2015

Groovegans

S intended

wat is nou het voordeel van een D70s kopen? het is echt op bijna ELK punt gelijk aan de D70 en heel wat duurder. En je kan die D70 een firmware upgrade geven dat het een D70s wordt (ongeveer). Waarom zou je dus als je er nu een moet kopen meer geld uitgeven zodat er een extra S op de voorkant van je camera staat?

So give 'em the peace - capice? - let 'em rest in peace.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:06
quote:
Krusher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:25:
[...]

Tja dat wel maar met -6 is het behelpen he, bovendien blijft ie te klein :P
En ze hebben ook nog eens voorzetlensjes, indien gewenst :)

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silent Thunder
quote:
Groovegans schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:49:
Waarom zou je dus als je er nu een moet kopen meer geld uitgeven zodat er een extra S op de voorkant van je camera staat?
o.a. groter LCD-schermpje en verbeterde autofocus

maar het zijn geen wereldschokkende veranderingen...

Silent Thunder wijzigde deze reactie 26-06-2005 16:29 (58%)

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:13
quote:
Krusher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:18:
[...]

Wellicht, maar ik kan geen contactlensen meer verdragen.

<KNIP>
Dat is jammer, ik vind trouwens zelf ook de viewfinder aan de kleine kant zeker in vergelijking met mijn F801. Gelukkig heb ik er niet zoveel last van dat ik de boel ga verkopen. Ben inmiddels al redelijk gewend aan de kleinere viewfinder. Dit "nadeel" weegt bij mij niet zo zwaar als alle voordelen die ik verder heb met de D70. :)

• Silent Thunder
Kreeg vanmiddag een berichtje dat TPG 'em heeft opgehaald bij de online-store; en hoogstwaarschijnlijk morgen hier is \o/

Silent Thunder wijzigde deze reactie 27-06-2005 19:54 (6%)

• Anjelen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-08-2012

Anjelen

koeiengooier

quote:
suspect schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:10:
En op welke manier controleer jij of er stof op je sensor zit?
f/22 + foto van een heldere lucht (of iets anders met weinig 'ruis')
quote:
Krusher schreef op zondag 26 juni 2005 @ 02:25:
Ik heb meer dan kunnen neuzen aan de D70, prima camera, maar gewoon frustrerend voor een veeleisend iemand als ik. De kleine viewfinder is gewoon prut als je handmatig wilt scherpstellen, en helemaal met een bril.
Ik heb ook een bril, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze "Universal rubber eyecup for Nikon". Daarmee kan je je bril zonder risico tegen het rubber aandrukken en heb je veel minder last van licht buiten je viewfinder.

Meuh.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Anjelen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:20:
[...]
...
Ik heb ook een bril, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze "Universal rubber eyecup for Nikon". Daarmee kan je je bril zonder risico tegen het rubber aandrukken en heb je veel minder last van licht buiten je viewfinder.
Ik weet ervan maar ik heb gewoon last van het tunnelvision effect en dat is gewoon frustrerend. Bovendien moet ik zoveel turen dat ik er last van krijg. Tja daar kom niet achter als je even een dagje in de winkel aan het spelen bent, helaas.
En zo zijn er nog wel een aantal minpunten op te noemen. Je went eraan, of niet. Ik heb het laatste.

• veld
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09-2005
Ik heb vandaag een D70 kit gekocht met de 18-70 lens en moet nog leren om de camera goed te gebruiken maar de landschapfoto's zijn wat mij betreft al goed gelukt.

Ik heb 996,- betaald voor een kit + Cf 1Gb + UV filter + statiefje + tas bij CameraNu. Even de nieuwe firmware erop gezet en nu nog leren fotograferen.

Ik wil ook foto's van muziekinstrumenten maken, voor een tijdschrift, maar daar moet ik nog even op oefenen om ze goed scherp te krijgen. Misschien moet ik daar nog een andere lens voor kopen, zoals de AF 50 / 1.8 D ? Of gewoon de belichting wat beter regelen zodat het metaal niet zo glinstert.

Heeft iemand een tip hoe ik mijn trompetten het best kan fotograferen ?

Nikon D70 + 18-70mm + 50mm 1.8 + SB600

• Anjelen

Anjelen

koeiengooier

quote:
veld schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:09:
Ik wil ook foto's van muziekinstrumenten maken, voor een tijdschrift, maar daar moet ik nog even op oefenen om ze goed scherp te krijgen. Misschien moet ik daar nog een andere lens voor kopen, zoals de AF 50 / 1.8 D ? Of gewoon de belichting wat beter regelen zodat het metaal niet zo glinstert.

Heeft iemand een tip hoe ik mijn trompetten het best kan fotograferen ?
Experimenteer met het diafragma en met de exposure compensation. Een kleiner diafragma (hoger getal) geeft je meer scherptediepte, maar laat minder licht door.
Probeer bijvoorbeeld een helder (maar niet overbelicht) instrument met een onderbelichte muzikant.
En de AF 50mm f/1.8 vind ik zoiezo een must-have voor iedere Nikon gebruiker. (Tenzij je de f/1.4 kan betalen. :p)

En als je te weinig licht heb zou ik met een SB800 aan de slag gaan, kan je gelijk wireless flitsen. (erg handig voor geimproviseerde portretten in een donkere ruimte)

Anjelen wijzigde deze reactie 27-06-2005 21:17 (10%)

Meuh.

• OmeRoon
Die 50mm 1.8 is inderdaad een "must-have". Een erg mooi en heel scherp lensje.

Nog maar even terug naar Cameranu. ;)

OmeRoon wijzigde deze reactie 27-06-2005 22:14 (26%)

• E-rat!c
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-12-2008
quote:
veld schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:09:
Ik heb vandaag een D70 kit gekocht met de 18-70 lens en moet nog leren om de camera goed te gebruiken maar de landschapfoto's zijn wat mij betreft al goed gelukt.

Ik heb 996,- betaald voor een kit + Cf 1Gb + UV filter + statiefje + tas bij CameraNu. Even de nieuwe firmware erop gezet en nu nog leren fotograferen.
Krijg je bij die kit ook standaard een zonnekap bijgeleverd? ( kan ik namelijk niet terug vinden op de site ) Ik zie zo snel ook geen losse kappen voor deze lens.

Welke CF kaart kun je het beste gebruiken. Normaal of de Ultra? en is het verschil ook duidelijk merkbaar?

E-rat!c wijzigde deze reactie 27-06-2005 22:27 (13%)

jonabelicht.nl

• Silent Thunder
Je krijgt er geen zonnekap bij; en volgens mij maakt het niet super veel uit of je de ultra of normal neemt, aangezien het interne systeem van de D70 beperkt is aan een bepaalde snelheid (correct me if i'm wrong...)

Silent Thunder wijzigde deze reactie 27-06-2005 22:38 (6%)

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
quote:
E-rat!c schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:23:
[...]

Krijg je bij die kit ook standaard een zonnekap bijgeleverd?
Ja, die krijg je er bij :)
Alleen als je flitst (met de built-in flits) op 18mm dan is de zonnekap in beeld (in de vorm van een schaduw).

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

• pauluzzz
quote:
Dan heb jij een andere kit gekocht dan ik :?

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
Website

• Silent Thunder
quote:
pauluzzz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:35:
[...]

Dan heb jij een andere kit gekocht dan ik :?
Oké, dan heb ik het mis

Ik heb mijne nog niet binnen, maar ik dacht dat hij er niet bij zat; kennelijk dus wel

Alleen maar beter...

Silent Thunder wijzigde deze reactie 27-06-2005 22:39 (27%)

• veld
Ik heb de europese versie gekocht en daar zat een zonnekap bij. Ik heb er een Kingston Cf kaartje bijgekocht (1Gb) en volgens mij gaat dat snel genoeg. Maar ik heb dan ook nog geen continu opnames gemaakt, dan merk je misschien het verschil. Er zat ook een ned. handleiding bij op cd.

Ik heb verder even een hoop ebooks gedownload, dan heb ik genoeg te lezen de komende tijd. Maar daar heb ik dan ook een zomervakantie voor...

• Silent Thunder
Zijn die ebooks specifiek voor voor (digitale) spiegelreflex fotografie?

zo ja: heb je wat titels als tip?

heb tot nu toe alleen deze: ''Thom Hogan's Complete Guide To The Nikon D70'' en ''A Short Course In Nikon D70 Photography''

Silent Thunder wijzigde deze reactie 27-06-2005 23:03 (74%)

• veld
Ik heb gewoon gezocht op Nikon D70 en digitale fotografie. Een paar boeken lijken me wel interessant voor een leek als ik:

A short course in Nikon D70 photography (Dennis P. Curtin)

Nikon DSLR - D70eBook (Peter iNova)

Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D70

Daarnaast nog wat algemene boeken over digitale fotografie die ik nog niet bekeken heb.

• Silent Thunder
Dan heb je ongeveer dezelfde als ikke (emule is your friend B) )

'k ben niet echt een leek, maar is wel leuk om erover te lezen...

• zwabber
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Silent Thunder schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:37:
[...]

Oké, dan heb ik het mis

Ik heb mijne nog niet binnen, maar ik dacht dat hij er niet bij zat; kennelijk dus wel

Alleen maar beter...
Ik heb mijn kit uit Azië en daar zat ook gewoon een zonnekap bij.

Ik gebruik trouwens een simpel 512MB Sandisk kaartje en nog nooit er op hoeven wachten. Voor mij is een snellere kaart de investering voorlopig niet waard.

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-09 09:39
quote:
Groovegans schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:49: Waarom zou je dus als je er nu een moet kopen meer geld uitgeven zodat er een extra S op de voorkant van je camera staat?
daar zijn inderdaad weinig redenen voor, maar over niet al te lange tijd zal de D70 niet meer te koop zijn, dus dan heb je geen keuze meer...

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:38
quote:
veld schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:52:

Ik heb verder even een hoop ebooks gedownload, dan heb ik genoeg te lezen de komende tijd. Maar daar heb ik dan ook een zomervakantie voor...
<!----Wellicht wil je die delen met ons??? ---->

Modbreak:
Er zit copyright op de meeste ebooks dus je mag er hier niet zonder meer om vragen. Dat zien we als warez en dat is volgens onze algemene voorwaarden verboden.

Grrrrrene wijzigde deze reactie 01-07-2005 20:57 (26%)

Bing

• Roeligan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-09 12:41

Roeligan

Feyenoord

Ik hoop dat ik als canon-aanhanger mag posten hier (8> Een aanrader is ook Photoshop CS for digital photographers van Martin Evening (ook voor CS2 verkrijgbaar).

[flauwe modus]
Kunnen jullie de onscherpe platen uit de Nikon weer scherp maken :+
[/flauwe modus]

Er zijn op DPZ trouwens een 2 topics over grips voor de D70(s):
1 met ontsluiter (wel lelijke draad!)
en
1 zonder soort home-made (ook wel met onsluiter te krijgen!) slechts 35 euro!!!

Zo ik hoop een hoop Nikonians blij te hebben gemaakt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• pauluzzz
quote:
Ik moet toch altijd een beetje lachen om dit soort "nep-grips" :) (vooral met een shutter via een draadje) Maar als er mensen zijn die er wat aan hebben, oké ga gerust je gang.

Nikon D300, D70, FE2
Website

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

De 2e is zonder shutterknop, iemand op DPZ heeft hem gekocht (zie 2e link) en is er best tevreden over. Als je hem alleen voor stabiliteit en ergonomie gebruikt lijkt ie me wel ok. In het topic staat een link naar foto's van het ding.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• pauluzzz
Stabiliteit is dan ook het enige voordeel. Je moet hem alleen losschroeven om de accu te verwisselen, dat is wel weer vervelend.

Dit vind ik ook wel creatief; toch een 2e shutterknop ;)
http://perso.wanadoo.es/alejandrofresno/d70/DSC_5273.JPG

http://perso.wanadoo.es/alejandrofresno/d70/DCP_0476.JPG

http://perso.wanadoo.es/alejandrofresno/d70/DCP_0472.JPG

bron: http://perso.wanadoo.es/alejandrofresno/d70/d70grip_new.htm

Nikon D300, D70, FE2
Website

• Groovegans
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-08-2015

Groovegans

S intended

ziet er inderdaad wel maf uit. hoe maak je nou eigenlijk een foto met dat ding erop?

So give 'em the peace - capice? - let 'em rest in peace.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dat lijkt me ook onprettig... ik zou zelf dan ook voor degene zonder shutter release nemen.

RatPack #814

• pauluzzz
quote:
Roeligan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:15:
Dat lijkt me ook onprettig... ik zou zelf dan ook voor degene zonder shutter release nemen.
Inderdaad, ik heb met dat soort dingen altijd het vermoeden dat het nét niet helemaal werkt zoals het zou moeten :) Ik verwacht niet dat zo'n oplossing het toppunt van degelijkheid is.

Nikon D300, D70, FE2
Website

• Silent Thunder
Hij's binnen \o/

http://img276.echo.cx/img276/8830/d70doos018hf.jpg

http://img276.echo.cx/img276/9906/d70equipment3io.jpg

http://img276.echo.cx/img276/7346/d70achterkant8jy.jpg

http://img276.echo.cx/img276/7770/d70voorzonnekap5gc.jpg

Even pimpen met de zonnekap

http://img276.echo.cx/img276/6959/d70lader2co.jpg

Maar eerst 2 uur wachten....

• SmartDoDo
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

quote:
Silent Thunder schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:47:
Hij's binnen \o/

Maar eerst 2 uur wachten....
Na-aper :P Feli :Y)

• Silent Thunder
thnx :)

• wimD70
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04-2007
welkom bij de club; gefeliciteerd en heel veel plezier van je nieuwe speeltje !

Ik hoop dat je nog wat centjes overhebt, want het werkt erg verslavend :Y)
Ik begon ook met de aanschaf van een D70 (in mijn geval met Sigma 18-125 DC), maar ik heb binnen 5 maanden al het nodige extra geïnvesteerd (zie sig)

The difference between men and boys, is the prize of their toys :P

D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik ga op korte termijn een SB-600 kopen. Wat is handig om daar nog bij te kopen, qua softboxen, gelfilters etc.?

one more thing...

• ThunderNet
  • Laatst online: 21-09 19:01
Nu komt het moment steeds dichterbij dat ik ook een D70 kan kopen :)
Ik heb thuis al een SB-24, gaat deze (met alle functies) werken met een D70, of is deze flitser te oud?
De lensen die ik thuis heb gaan natuurlijk gewoon werken :+

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• Anjelen

Anjelen

koeiengooier

quote:
ThunderNet schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:43:
Nu komt het moment steeds dichterbij dat ik ook een D70 kan kopen :)
Ik heb thuis al een SB-24, gaat deze (met alle functies) werken met een D70, of is deze flitser te oud?
De lensen die ik thuis heb gaan natuurlijk gewoon werken :+
Correct me if I'm wrong. ;)
Volgens mij werkt met dat speedlight wel A mode en M mode, maar niet TTL. Wat dat wil zeggen, geen idee .. ik heb nog geen extern speedlight. :D

Meuh.

• Xander
SB24 gaat niet met TTL werken als ik het boekje moet geloven. Dat lijkt me een gemis ;)

En alle functies gebruiken gaat nieteens met een SB600, lijkt me ook een beetje teveel gevraagd? (of bedoelde je alle functies die je SB24 heeft? :P)

[nieuwsgierigheidsmodus]
Wat voor lenzen heb je eigenlijk?
[/]

• ThunderNet
Lensen die hier thuis liggen zijn:
Quantaray 75-300mm
Nikon 35-70mm
Nikon micro-nikkor 105mm

Daar komt hopelijk dus nog de Nikon D70 kit (18-70mm) bij :)

Deze lensen zijn van mijn vader, die een Nikon F401s heeft, (wordt eigenlijk niet meer gebruikt) en zodoende ook een SB24, flitser :)

ThunderNet wijzigde deze reactie 28-06-2005 17:52 (31%)

• Xander
Hm... Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat je die 35-70 niet echt veel gaat gebruiken met een 18-70 (of het moet een 35-70/2.8 zijn? denk het niet?), en ik vraag me af hoe lang je tevreden blijft met die Quantaray 75-300... :P Nikkor-micro ding is wel een fijne lens lijkt me :)

• jointm1k
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-05-2015

jointm1k

Moddert maar wat aan.

quote:
Me too, me too! \o\ /o/ \o\ /o/ Daarnet wezen ophalen. Wel beetje apart dat ik de doos van een losse boddy kreeg en een aparte doos voor de 18-70 kitlens. Maarja, dat gaat me nu dus niets uitmaken. Batterij was al opgeladen, dus ik ga lekker experimenteren straks!

• Silent Thunder
quote:
wimD70 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:24:

Ik begon ook met de aanschaf van een D70 (in mijn geval met Sigma 18-125 DC), maar ik heb binnen 5 maanden al het nodige extra geïnvesteerd (zie sig)

Ach jah, geld moet rollen he. ;)

Tis idd geen goedkope hobby, maar wel een leuke :9
quote:
jointm1k schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:58:
[...]

Me too, me too! \o\ /o/ \o\ /o/
Ook feli http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Silent Thunder wijzigde deze reactie 28-06-2005 18:10 (15%)

• OmeRoon
quote:
Wel beetje apart dat ik de doos van een losse boddy kreeg en een aparte doos voor de 18-70 kitlens.
Dat had ik ook. Op zich wel handig; mocht een van de 2 delen ooit es stuk gaan, dan heb je meteen een goede doos om em in te versturen ipv. een of ander lomp ding met 2x zoveel ruimte. ;)

OmeRoon wijzigde deze reactie 28-06-2005 18:09 (24%)

• Silent Thunder
Accu klaar + één van de eerste pics rolt uit de cam (wide open @ 70mm)...

http://img266.echo.cx/img266/3769/336bp.jpg

Rommelige achtergrond en er kan nog wel wat aan de kleuren gedaan worden (beetje soft op 70mm), maar ik vond 'em wel geslaagd als ''first shot''...

Morgen eens erop uit trekken als ik de tijd vind

Silent Thunder wijzigde deze reactie 28-06-2005 21:52 (28%)

• surfpunk
  • Laatst online: 01-02-2017

surfpunk

*apple macBook*

haha... ik wil ook heel nietszeggend zeggen dat ook ik eindelijk mijn dslr heb.. nu dus niet alleen een F70, maar ook de d70...

nu nog tijd zoeken om eea uit te gaan proberen!!!
ps. firmware flashen of niet?

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
surfpunk schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:10:
haha... ik wil ook heel nietszeggend zeggen dat ook ik eindelijk mijn dslr heb.. nu dus niet alleen een F70, maar ook de d70...

nu nog tijd zoeken om eea uit te gaan proberen!!!
ps. firmware flashen of niet?
Test eerst je camera. Als je tegen eigenaardigheden aanloopt kunnen ze je tenminste niet beschuldigen van het verkeerd flashen. Inca blijft wat dat betreft een vervelende importeur.

• ThunderNet
quote:
XanderH schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:57:
Hm... Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat je die 35-70 niet echt veel gaat gebruiken met een 18-70 (of het moet een 35-70/2.8 zijn? denk het niet?), en ik vraag me af hoe lang je tevreden blijft met die Quantaray 75-300... :P Nikkor-micro ding is wel een fijne lens lijkt me :)
Die Quantaray heeft m'n vader destijds (1994 gok ik) gekocht in de VS voor 200 dollar o.i.d.

Ik heb even op die Nikon 35-70 gekeken die is F3.3 - 4.5

De Quantaray 75-300 is F4-F5.6 :+ daarnaast zit er wat speling in de lens, dus 't is geen superding, maar wel leuk als je eens wat meer tele nodig bent...

Bij de 105mm nikkor zit ook nog een b+w groenfilter (die lens is in meetapparatuur gebruikt).

• brooks123
  • Laatst online: 03:16
Ik ben ook sinds 2 dagen de gelukkige bezitter van een D70, ik heb een vitrine model van die actie bij polectro. Nu zat er geen zonnenkap in de doos (en waren ze de lenskap kwijt) en de vraag is dus of deze er standaard bij zit. (lenskap probeer ik wel via inca te krijgen)

Verder probeer ik me te registreren alleen pakt het registratieprocess het serienummer niet.
Waar staat dit op de camera? Van de papieren die ik erbij heb lijkt alleen 1 bepaald nummer het serienummer ( L xxxxxxx ). dit pakt ie dus niet.

signature

• simon
  • Laatst online: 21-09 11:49
quote:
brooks123 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:56:
Ik ben ook sinds 2 dagen de gelukkige bezitter van een D70, ik heb een vitrine model van die actie bij polectro. Nu zat er geen zonnenkap in de doos (en waren ze de lenskap kwijt) en de vraag is dus of deze er standaard bij zit. (lenskap probeer ik wel via inca te krijgen)

Verder probeer ik me te registreren alleen pakt het registratieprocess het serienummer niet.
Waar staat dit op de camera? Van de papieren die ik erbij heb lijkt alleen 1 bepaald nummer het serienummer ( L xxxxxxx ). dit pakt ie dus niet.
Staat dat niet onder de camera?

|>

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 21:44
Voor het serienummer:
Kijk onder op je camera.. daar zit een Nikon sticker. Net daarboven zit het serienummer, wel even goed kijken want het is vrij donker.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09 11:45

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
miekd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:39:
Ik ga op korte termijn een SB-600 kopen. Wat is handig om daar nog bij te kopen, qua softboxen, gelfilters etc.?
Een Sto-Fen omnibounce. Geweldig ding en niet duur. Wees echter niet verbaast als het ding er een maand over doet om vanuit de States richting Nederland te komen ;)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09 11:45

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
wimD70 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:24:

Ik kan het beamen.... Heb mijn D70 nu al iets meer dan een jaar, en mijn LowePro Mini Trekker AW bevat nu al voor €3000 aan spullen :X :X

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Ralph Smeets schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:07:
[...]

Ik kan het beamen.... Heb mijn D70 nu al iets meer dan een jaar, en mijn LowePro Mini Trekker AW bevat nu al voor €3000 aan spullen :X :X
Ik heb inmiddels een D2X besteld.. hoezo ziek en verslavende hobby? /overtreffende trap :P

• OmeRoon
quote:
brooks123 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:56:
Zonnekap hoort er volgens mij standaard bij te zitten ja... tenzij je geen kit hebt gekocht maar een body met een losse lens. Dan is de kans groot dat er alleen een lenskapje op zit.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 21:44
quote:
Ralph Smeets schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:05:
[...]

Een Sto-Fen omnibounce. Geweldig ding en niet duur. Wees echter niet verbaast als het ding er een maand over doet om vanuit de States richting Nederland te komen ;)
Umm bestel em dan gewoon bij Konijnenberg :?

waarom helemaal in de states?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb van't weekend iets vaags meegemaakt. Het hulpfocus lampje op de cam zelf weigerde om aan te gaan. (heb nieuwe firmware 3 weken geleden erin geflasht, tussentijds deed ie het nog.) Wel deed de AF-assist het van de Sb600 als ie niet op 18 mm stond maar vanaf 21mm. En dat allemaal terwijl hij in het menu gewoon aan stond. Ook uit en weer aanzetten hielp niet.

Het resetten van het menu had geen resultaat. Uiteindelijk een reset gedaan middels de knopjes met de groene puntjes, en daarna deed ie het weer. Hij begint steeds buggyer te worden heb ik het idee :S :X

• Xander
quote:
julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:21:
Heb van't weekend iets vaags meegemaakt. Het hulpfocus lampje op de cam zelf weigerde om aan te gaan.
Gewoon even ter controle he... je had je SB600 er toen niet op?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Normaal gesproken als ik de SB600 uit heb, maar wel op de body gemonteerd, dan gaat de AF-assist van de cam wel aan. Deze keer dus niet. Ik weet ff niet meer zo snel of ik hem ook met de SB600 eraf gecheckt heb. Ik mag aannemen dat dat niet uitmaakt?

• Xander
quote:
julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:43:
Normaal gesproken als ik de SB600 uit heb, maar wel op de body gemonteerd, dan gaat de AF-assist van de cam wel aan. Deze keer dus niet. Ik weet ff niet meer zo snel of ik hem ook met de SB600 eraf gecheckt heb. Ik mag aannemen dat dat niet uitmaakt?
Hm, nee, dat mag niet uitmaken lijkt me. Maar als je SB600 wel aanstaat is het logisch dat de AF assist op je cam het niet doet.. Maargoed dat was dus kennelijk niet het geval :)

Xander wijzigde deze reactie 29-06-2005 15:24 (5%)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

8)7 Uhmz, ja, dat was me wel duidelijk. Het vreemdste vond ik dat als de flitser dus wel aan stond en zo ook de AF-assist, de AF-assist op de SB600 op 18mm niet werkte, maar vanaf 21mm (oid) wel weer... Terwijl de AF-assist van de cam zelf _helemaal_ niet werkte...

• Xander
Ja ik wist niet of het voor iedereen vanzelfsprekend was dat de AF-assist van de cam niet werkt met SB600 erop (en aan)... Maareh let vandaag maar even niet op mij, ik ben een beetje vaag vandaag geloof ik :X reden nodig julius?

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

quote:
Ralph Smeets schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:07:
[...]

Ik begon in februari aan mijn 1e dSLR (een 300D) en tja... (zie sig) het is idd een verslavende hobby (maar wel een leuke)

RatPack #814

• ThunderNet
Aaargh, ik heb nu eindelijk genoeg geld om een D70 te kopen (of D70s) (verschil is nu nog maar 40 euro?? dus wordt het intressant..
Lijkt foutje in de pricewatch....

D70 kit + 18-70mm, kan ik kopen :D
maar dan kan ik geen geheugenkaartje oid meer kopen :X dus ik moet nog maandje wachten :X

ThunderNet wijzigde deze reactie 29-06-2005 15:52 (17%)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True