Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70(s) deel 4

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.657 views sinds 30-01-2008

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-08 10:54

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
EEKzz schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:38:
Heya

even een n00b vraagje op het gebied van de D70.
Ik heb een analoge Canon Eos 300 met 2 lezen, de standaard mee geleverde en een 300mm zoom lens. Zijn deze ook op de D70 te zetten? Dat zou namelijk wel erg fijn zijn ;)
Helaas pindakaas, Canon en Nikon gebruiken andere mounts :)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
quote:
bing69 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:05:
Bedankt voor de tips!! Heb de handleiding hier neergezet. Succes er mee
'K heb hem. Dank u :)

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

• MJC
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 06-05 22:04
Ik ben sinds een paar uur ook een eigenaar van de D70. Het eerste dat me opviel is dat mijn viewfinder erg donker is. In een matig verlichte kamer zie ik helemaal niks. Als referentiemateriaal heb ik de nikon F65, een analoge SLR, die veel lichter en natuurlijker beeld geeft door de viewfinder. Het lijkt net of er een sticker of iets dergelijks opgeplakt zit.
Hebben meer mensen hier last van, of heb ik (zoals altijd) een brak exemplaar?

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
MJC schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:45:
...
Hebben meer mensen hier last van, of heb ik (zoals altijd) een brak exemplaar?
Ik heb daar geen last van.

Wat voor lens gebruik je?

:+

• SteAlthmAn
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
misschien nogal voor de handliggend, maar heb je de batterij er wel in?
zonder batterij is de VF ERG donker.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• MJC
Mmm, dus de batterij verlicht de viewfinder? Je kijkt toch rechtstreeks de lens?
Batterij is momenteel aan het opladen, dus ik zal het zo proberen. Het zal mij benieuwen.

Ik heb 2 lenzen gebruik, die kit lens en een tamron 28-200

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

De accu verlicht de viewfinder niet, maar sluit je diafragma.
Heb je de lensen wel goed ingesteld voor de D70? Kleinste f waarde op de lens zelf kiezen.

• SteAlthmAn
  • Niet online
er zit een transparant LCD in de viewfinder ergens, zonder batterij staat ie uit en is die dus donker.
stop de batterij er in en voila, lichte VF ;)
maar vergelijk em niet met je analoge VF, die is een stuk groter en helderder volgens mij.
quote:
Krusher schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:56:
De accu verlicht de viewfinder niet, maar sluit je diafragma.
Heb je de lensen wel goed ingesteld voor de D70? Kleinste f waarde op de lens zelf kiezen.
de accu sluit je diafragma niet hoor.

SteAlthmAn wijzigde deze reactie 18-06-2005 15:58 (39%)

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 17:15
Er zit een overlay overheen om de lijntjes etc weer te geven. Die wordt donker als er geen batterij in zit.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
SteAlthmAn schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:57:
er zit een transparant LCD in de viewfinder ergens, zonder batterij staat ie uit en is die dus donker.
stop de batterij er in en voila, lichte VF ;)
maar vergelijk em niet met je analoge VF, die is een stuk groter en helderder volgens mij.

[...]

de accu sluit je diafragma niet hoor.
Hm je hebt gelijk 8)7
Weer een fabel uit de wereld geholpen :D

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:06

Zoefff

❤ 

Het staat zelfs in de handleiding, dat als je batterij helemaal leeg is (of als er geen in zit) het normaal is dat de viewfinder (te) donker is :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Zoefff schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:02:
Het staat zelfs in de handleiding, dat als je batterij helemaal leeg is (of als er geen in zit) het normaal is dat de viewfinder (te) donker is :)
Handleiding?

Die lees ik nooit (vandaar dus :P)

• MJC
bedankt voor de tip mensen, hij doet het :)

• gg3b
  • Registratie: mei 2005
  • Niet online
quote:
bing69 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:05:
Bedankt voor de tips!! Heb de handleiding hier neergezet. Succes er mee
Dank voor je moeite!
Ik heb hem binnen.

• afterburn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:32

afterburn

No more...

Wat een onzin over die viewfinder. Het maakt totaal geen verschil of de camera uit staat of aanstaat, de viewfinder blijft hetzelfde. Alleen het raster en diafragma informatie is niet zichtbaar als ie uit staat. Probeer het voor de gein is, dan zie je het. Wel effe de lensdop eraf, anders is het idd donker... ;)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• remcootje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-08 22:56
Lees het topic eens goed door dan, je moet de accu er ook uit halen!! 8)7

Nikon D70S, Nikon F401, Nikkor 18-70 , Nikkor 70-210, Nikkor 50 F1.8, SB800, SB20 en een LowePro Slingshot 200 AW

• Misterpc
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:20
ik heb even een technische vraag tussendoor ,

ik koop binnenkort een D70S en heb er nog wat geheugen bij nodig ,
ik heb nog een 512 mb microdrive liggen die is 3 jaar oud en dus ook niet meer groot genoeg ,
hoeveel snelheid is gewenst / nodig om lekker vlot met de camera te kunnen werken en is een microdrive ook een alternatief of juist niet vanwege stroomopname ,
als iemand al eens allebei heeft gebruikt of andere tips zijn welkom ,
ik zelf zit aan een ultra II CF kaart van 1 Gb voor hoofdopslag ,
maar mijn vraag is , merk je het verschil tussen een Ultra II of 3 ?

tips zijn welkom

B & W 5,8 KWp solar system oost west

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:20

Abbadon

Mac Powered

Misterpc, check deze topic eens: Welke snelste Compact Flash voor D70? Bottomline is dat er snelheidsverschil is, maar dit is niet reusachtig. Het verschil tussen een Ultra II een Extreme 3 zul je echt niet vernemen, wel tussen een snelle Ultra (II) en standaard ding (althans, dat is mijn ervaring, maar verwacht geen wonderen 't is meer een kwestie van alle kleine beetjes helpenl).

Ik heb ook een vraag. Vandaag wat foto's geschoten en m'n zusje heeft ook m'n cam even beetgehouden en wist onderstaande pic te produceren (onbewerkt, alleen van RAW -> JPG op pc):

http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/d70_weird.jpg

Ik schrok ff want dacht dat de sensor of andere elektronica 't begeven had, maar alle pics daarna waren gewoon weer normaal. Heeft iemand dit al eens gehad met z'n D70?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Abbadon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:13:
...

Ik schrok ff want dacht dat de sensor of andere elektronica 't begeven had, maar alle pics daarna waren gewoon weer normaal. Heeft iemand dit al eens gehad met z'n D70?
Ik ga denken aan een CF probleem.. Hou het in de gaten iig.

BTW op Nikonians.org zag ik een dergelijk probleem, en tot nu toe is het niet duidelijk wat er aan de hand is.

Krusher wijzigde deze reactie 18-06-2005 23:24 (16%)

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:20

Abbadon

Mac Powered

Nou, de pic kwam ook zo direct op het D70 LCD schermpje (m'n zusje riep van 'Erm, is dit normaal???'), dan denk ik niet direct aan de CF. Ik heb al een paar kapotte CF's gehad :X toen had ik last van andere symptomen. Nou ja, ik zal 't sowieso in de gaten houden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ghehe is je zusje paranormaal begaaft oid :+

Er schijnen D70 camera's te zijn met bijzondere eigenschappen (Hoi Remy :P)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb mijn D70 nu al een tijdje en kan er aardig mijn weg mee vinden. Gebruik zowel de P, S en A stand regelmatig. Echter van het weekend heb ik eens de "sportstand" geprobeerd. De foto's waren goed echter de witbalans valt hier erg tegen. Ik heb standaard mijn witbalans op het wolkje staan en ook nog eens op -3 (dat vind ik mooi) Nu zie ik dat bij de programma standen het niet mogelijk is om de witbalans voor in te stellen, je kan eigenlijk helemaal niets instellen in de programma standen. Is hier een oplossing voor? Of gewoon zelf in de M stand alles zo instellen dat je ook een sportprogramma hebt met wel een eigen witbalans instelling? (Maar wat zijn dan de instelling voor bijvorobeeld het sportprogramma?)
Ik krijg mij foto's nou eenmaal graag zo goed mogelijk uit de camera. Ik heb geen zin om honderden foto's na te bewerken. Tot op heden is mij dat aardig gelukt maar in de programma standen vind ik de foto's te koud.

chippie777 wijzigde deze reactie 19-06-2005 12:07 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

quote:
afterburn schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 22:30:
Wat een onzin over die viewfinder. Het maakt totaal geen verschil of de camera uit staat of aanstaat, de viewfinder blijft hetzelfde. Alleen het raster en diafragma informatie is niet zichtbaar als ie uit staat. Probeer het voor de gein is, dan zie je het. Wel effe de lensdop eraf, anders is het idd donker... ;)
Voordat je andermans reactie gaat bestempelen als onzin, raad ik je aan om eens zorgvuldig terug te lezen waar het nou eigenlijk om gaat.

Zoals gemeld gaat het dus over het al dan niet aanwezig zijn van een accu in de D70, niet of hij aan of uit staat. Als er geen accu aanwezig is, of deze helemaal leeg is, krijgt de LCD "over" de viewfinder geen stroom meer, en zal deze wat donkerder worden.

Camera uit of aanzetten maakt geen drol uit, aangzien er nog wel stroom staat op de LCD als je de camera uit zet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

quote:
chippie777 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:00:
Ik heb mijn D70 nu al een tijdje en kan er aardig mijn weg mee vinden. Gebruik zowel de P, S en A stand regelmatig. Echter van het weekend heb ik eens de "sportstand" geprobeerd. De foto's waren goed echter de witbalans valt hier erg tegen. Ik heb standaard mijn witbalans op het wolkje staan en ook nog eens op -3 (dat vind ik mooi) Nu zie ik dat bij de programma standen het niet mogelijk is om de witbalans voor in te stellen, je kan eigenlijk helemaal niets instellen in de programma standen. Is hier een oplossing voor? Of gewoon zelf in de M stand alles zo instellen dat je ook een sportprogramma hebt met wel een eigen witbalans instelling? (Maar wat zijn dan de instelling voor bijvorobeeld het sportprogramma?)
Ik krijg mij foto's nou eenmaal graag zo goed mogelijk uit de camera. Ik heb geen zin om honderde foto's na te bewerken. Tot op heden is mij dat aardig gelukt maar in de programma standne vind ik de foto te koud.
Je kan ook een "sportstand" maken in de P stand hoor. Of S, A en M als je dat wilt. Het grote verschil tussen de sportstand en andere standen is dat de autofocus op AF-C ipv AF-S staat, instelling 2 van het CSM menu. AF-C houd in dat de camera continue blijft focussen. Als je dus focust op een bewegend object (vaak het geval bij sporten ;) ) dan zal de camera constant proberen dat object scherp de houden, hoe ver of dichtbij het ook komt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
quote:
Zoefff schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:07:
[...]

Je kan ook een "sportstand" maken in de P stand hoor. Of S, A en M als je dat wilt. Het grote verschil tussen de sportstand en andere standen is dat de autofocus op AF-C ipv AF-S staat, instelling 2 van het CSM menu. AF-C houd in dat de camera continue blijft focussen. Als je dus focust op een bewegend object (vaak het geval bij sporten ;) ) dan zal de camera constant proberen dat object scherp de houden, hoe ver of dichtbij het ook komt :)
En de sluitertijd, zal hij daar in de sportstand ook nog wat meedoen?
Het zou eigenlijk mooi zijn als je programmastanden kon aanpassen, misschien wat voor een opvolger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
quote:
Krusher schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:39:
Er schijnen D70 camera's te zijn met bijzondere eigenschappen (Hoi Remy :P)
Doel je daarmee op Remy's topic dat de D70 IR vastlegd? Dat is niet uniek ofzo hoor :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Volgens mij word er in de sportstand niet veel speciaals gedaan met de sluitertijd.

Je kan de voorgeprogrammeerde standen ook wel aanpassen hoor, alleen kan je minder aanpassen dan in de S, A en M stand. Zie de handleiding voor een compleet overzicht van wat je allemaal kan aanpassen en niet :)

Om nog even terug te komen op de sluitertijd voor sportfoto's:

Het hangt er een beetje van af wat voor foto's je wilt hebben. Als je (bijvoorbeeld) sportende mensen gewoon op de foto wilt nemen, zou ik altijd een vrij hoge sluitertijd nemen, toch zeker pas vanaf 1/200. Zelfs dan bestaat de kans dat er nog bewegende benen op staan als iemand net een bal wegtrapt, maar dat merk je vanzelf.

Je kan ook zogenaamde "pan" foto's maken. Tijdens het maken van de foto beweeg je mee met je object. Het effect dat je dan krijgt is dat je object (bijvoorbeeld een raceauto) wel scherp is, maar dat de achtergrond bestaat uit "strepen", waardoor je een goed gevoel van snelheid krijgt. Voor dit effect moet je wel een wat lagere sluitertijd nemen. Mijn ervaring is dat je maximaal 1/60 kan nemen om het effect goed te bereiken (hoewel dat ook afhankelijk is van de snelheid van je object, en de afstand van jou tot het object).

• chippie777
quote:
Zoefff schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:19:
Volgens mij word er in de sportstand niet veel speciaals gedaan met de sluitertijd.

Je kan de voorgeprogrammeerde standen ook wel aanpassen hoor, alleen kan je minder aanpassen dan in de S, A en M stand. Zie de handleiding voor een compleet overzicht van wat je allemaal kan aanpassen en niet :)

Om nog even terug te komen op de sluitertijd voor sportfoto's:

Het hangt er een beetje van af wat voor foto's je wilt hebben. Als je (bijvoorbeeld) sportende mensen gewoon op de foto wilt nemen, zou ik altijd een vrij hoge sluitertijd nemen, toch zeker pas vanaf 1/200. Zelfs dan bestaat de kans dat er nog bewegende benen op staan als iemand net een bal wegtrapt, maar dat merk je vanzelf.

Je kan ook zogenaamde "pan" foto's maken. Tijdens het maken van de foto beweeg je mee met je object. Het effect dat je dan krijgt is dat je object (bijvoorbeeld een raceauto) wel scherp is, maar dat de achtergrond bestaat uit "strepen", waardoor je een goed gevoel van snelheid krijgt. Voor dit effect moet je wel een wat lagere sluitertijd nemen. Mijn ervaring is dat je maximaal 1/60 kan nemen om het effect goed te bereiken (hoewel dat ook afhankelijk is van de snelheid van je object, en de afstand van jou tot het object).
Ik was er inderdaad (al) achtergekomen dat je de witbalans niet kan instellen in de sportstand, ik wilde eigenlijk weten of daar een creatieve oplossing voor was.
Op pagina 182 van de handleiding is inderdaad goed te zien wat wel en niet is in te stellen bij de verschillende standen.
Zoals hier al genoemd, kan je zelf dus de sportstand instellen door voor continue focus te kiezen. In de handleiding wordt ook uitgelegd wat de instellingen van de sportstand zijn. (blz 33) Geen flits, geen hulp AF licht en continu focus.
Pan foto's is handig maar voor bijvoorbeeld voetballers is dat al wat lastiger dan bij auto's die een vast traject afleggen, je weet dan wat de auto gaat doen bij een voetballer is dat altijd maar afwachten. Maar ik ga het zeker eens een keer proberen.

• OmeRoon
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-03-2012
quote:
Ik was er inderdaad (al) achtergekomen dat je de witbalans niet kan instellen in de sportstand, ik wilde eigenlijk weten of daar een creatieve oplossing voor was.
Kun je niet een foto maken, daarna de EXIF info bekijken en dan op M dezelfde instellingen nemen? Dan ben je denk ik al een heel eind.

Vandaag trouwens even bij Inca geweest om m'n D70S te laten schoonmaken. Prima geholpen door een van de lieftallige jongedames daar >:) en een krap halfuurtje later stond ik weer buiten met een schone camera. Blij! ;)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-08 20:12
quote:
OmeRoon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:48:
[...]

Kun je niet een foto maken, daarna de EXIF info bekijken en dan op M dezelfde instellingen nemen? Dan ben je denk ik al een heel eind.

Vandaag trouwens even bij Inca geweest om m'n D70S te laten schoonmaken. Prima geholpen door een van de lieftallige jongedames daar >:) en een krap halfuurtje later stond ik weer buiten met een schone camera. Blij! ;)
wacht even, je hebt een S, dus die is maximaal 1 maand oud, en nú al vuil? Dan doe je echt iets fout tijdens het wisselen van je lenzen :? of je gaat er naar toe voor de lieftallige jongedames daar

|>

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-08 10:23
quote:
Simon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:13:
[...]

wacht even, je hebt een S, dus die is maximaal 1 maand oud, en nú al vuil? Dan doe je echt iets fout tijdens het wisselen van je lenzen :? of je gaat er naar toe voor de lieftallige jongedames daar
De leeftijd is niet echt van belang aangezien ze in de fabriek gratis al een lading stof in je camera gooien.

• Xander
quote:
OmeRoon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:48:
[...]

Dan is het boekje erbij pakken nog handiger.

Trouwens, ander alternatief: In NEF schieten en de WB achteraf aanpassen? Al is dat misschien wat omslachtiger...
Ik heb trouwens nog nooit echt een andere mode behalve P, A, S, M gebruikt... al die presets heb ik opzich niet nodig? :) Zouden er van mij niet op hoeven zitten, ik heb er ook een beetje een hekel aan als elektronica voor mij gaat bepalen wat het moet doen. Dan heb liever zelf de controle over dat soort instellingen. Voorbeeldje: Sportstand vinden sommige mensen leuk, van mij hoeft het niet. AF-C kan ik ook zelf wel instellen, en daarnaast geef ik afhankelijk van de lens bij sportfoto's ook vaak de voorkeur aan MF... AF assist heb ik sowieso al uitstaan, en als ik bij het maken van een sportfoto wil flitsen moet ik dat toch weten? :P

• chippie777
quote:
XanderH schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:
[...]

Dan is het boekje erbij pakken nog handiger.

Trouwens, ander alternatief: In NEF schieten en de WB achteraf aanpassen? Al is dat misschien wat omslachtiger...
Ik heb trouwens nog nooit echt een andere mode behalve P, A, S, M gebruikt... al die presets heb ik opzich niet nodig? :) Zouden er van mij niet op hoeven zitten, ik heb er ook een beetje een hekel aan als elektronica voor mij gaat bepalen wat het moet doen. Dan heb liever zelf de controle over dat soort instellingen. Voorbeeldje: Sportstand vinden sommige mensen leuk, van mij hoeft het niet. AF-C kan ik ook zelf wel instellen, en daarnaast geef ik afhankelijk van de lens bij sportfoto's ook vaak de voorkeur aan MF... AF assist heb ik sowieso al uitstaan, en als ik bij het maken van een sportfoto wil flitsen moet ik dat toch weten? :P
Ik ben het met je eens! Maar ik was wat aan het fotograferen en ik dacht: "hee, misschien is de sportstand wat in deze situatie?" Nooit eerder een van de standen gebruikt. Zal waarschijnlijk ook bij deze eene keer blijven.

• OmeRoon
quote:
Simon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:13:
[...]
Mjah, ik heb ook geen idee hoe er nu al een vuiltje op de CCD kon zitten. Hier in NL had in nergens last van, ik kom in Curacao aan en meteen op de eerste foto's zit er al een vuiltje in de foto's. De lens heb ik er na aanschaf op gezet en nooit meer afgehad, dus ik gok inderdaad op rondzwervend vuil in de body. Het was overigens niet echt stof maar het leek een beetje vettig. Bij Inca vertelden ze me iig. dat ie behoorlijk vuil was.

Die dames daar waren eigenlijk een aangename verrassing, aan de telefoon had ik namelijk een man. ;)

OmeRoon wijzigde deze reactie 21-06-2005 02:12 (4%)

• OmeRoon
quote:
chippie777 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:44:
[...]

Ik ben het met je eens! Maar ik was wat aan het fotograferen en ik dacht: "hee, misschien is de sportstand wat in deze situatie?" Nooit eerder een van de standen gebruikt. Zal waarschijnlijk ook bij deze eene keer blijven.
Ik ga meestal ook voor de A/S/M standen maar de portretstand heb ik de afgelopen 2 weken wel heel veel gebruikt (alleen dan op een Canon 300D omdat mijn Nikon een vuiltje op de CCD had). Dat werkte nog best goed als je even "massaproductie" moet doen en geen tijd hebt om continue alles in te stellen. Vooral in combinatie met zo'n 50mm 1.8 lensje.

OmeRoon wijzigde deze reactie 21-06-2005 02:11 (32%)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik heb op mijn D70 nog nooit een programma gebruikt. Alles op de M stand. Waarom? Omdat ik dat een onderdeel van de fotografie vind. Zelf de keuzes kunnen maken. De dag dat ik mijn D70 in mijn handen had, was de dag, het uur, de minuut en de seconde dat ik het wieltje op M draaide. Niet omdat ik mij de fotograaf vind, maar simpel omdat ik controle over de camera belangrijk vind. Net zoals dat ik een mail en webserver heb.

• Gizz
  • Laatst online: 22:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je bijvoorbeeld met AV geen controle over je camera dan? Bij M ga je net als bij Av af op de lichtmeting van je camera, dus heel veel verschilt het niet vind ik.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

quote:
Misterpc schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 22:58:
ik koop binnenkort een D70S en heb er nog wat geheugen bij nodig ,
ik heb nog een 512 mb microdrive liggen die is 3 jaar oud en dus ook niet meer groot genoeg ,
hoeveel snelheid is gewenst / nodig om lekker vlot met de camera te kunnen werken en is een microdrive ook een alternatief of juist niet vanwege stroomopname ,
als iemand al eens allebei heeft gebruikt of andere tips zijn welkom ,
ik zelf zit aan een ultra II CF kaart van 1 Gb voor hoofdopslag ,
Die microdrive zou je beter uit je hoofd kunnen zetten om te gebruiken als opslagruimte voor je D70. Een vriend van me gebruikt die af en toe als backup in z'n 300D. Maar met een microdrive is die 300D al helemaal een rampenplan. Wellicht komt dat omdat hij alleen maar in RAW schiet en het daardoor behoorlijk lang duurd voordat het bestand is opgeslagen.
quote:
maar mijn vraag is , merk je het verschil tussen een Ultra II of 3?
Is al op geantwoord, schijnt nauwelijks waarneembaar te zijn. Is wellicht alleen aantrekkelijk bij het sneller leeghalen van de kaart op je pc of imagetank. Maar in de D70(s) is er geen of nauwelijks merkbaar verschil in deze 2 kaarten. Overigens kreeg ik de tip van mijn lokale foto boer *Hafo" om voor Lexar 40X kaartjes te gaan. Ongeveer even snel, maar wel wat stabieler. dan de Sandisk kaartjes.
quote:
Abbadon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:13:
Ik heb ook een vraag. Vandaag wat foto's geschoten en m'n zusje heeft ook m'n cam even beetgehouden en wist onderstaande pic te produceren (onbewerkt, alleen van RAW -> JPG op pc):

[afbeelding]

Hmz, heb ook soortgelijke pics met m'n Dimage 5 kunnen produceren. Bijna completely random. Wat is je firmware, hoeveel pics heb je in totaal geschoten. hoe lang was de camera in gebruik, weersomstandigheden (temperatuur, vochtigheid, etc), voelde de cam warm aan, hoeveel pics waren er tot een uur daarvoor geschoten?

M'n Dimage 5 maakte eerder van dit soort foto's als er al een serie pics genomen waren, het beestje dus al wat langer aan stond, tijdens timelaps kwam regelmatig voor, maar 't kon ook tijden wegblijven.
quote:
XanderH schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:
Ik heb trouwens nog nooit echt een andere mode behalve P, A, S, M gebruikt... al die presets heb ik opzich niet nodig? :) Zouden er van mij niet op hoeven zitten, ik heb er ook een beetje een hekel aan als elektronica voor mij gaat bepalen wat het moet doen. Dan heb liever zelf de controle over dat soort instellingen.
Die presets zijn er voor de wat meer leken in fotografie of diegenen die in één enkele draai de (bijna?) juiste instellingen wil hebben voor het specifieke moment. ff snel AF-c instellen ben je al weer wat seconden verder... Al wil ik hiermee niet zeggen dat ik ze wel gebruik hoor :+. Wellicht een hele enkele keer.

De meest gebruikte optie door mij is de P stand, eventueel gecombineerd met een zelf gekozen combinatie (draaien aan't wieltje zodat P+ in display verschijnt). Wat mij betreft een tussenstap richting de A en de S, die ik in mindere mate gebruik. Soms wel handig als je bepaalde effecten wilt creëeren door de sluitertijd of diafragma vast te zetten.

De M stand vind ik wat te onhandig werken. Heb vroeger met een oude analoge Pentax gefotografeerd, daar stelde je het diafragma in op het objectief. Dat werkte veel sneller dan zo'n wieltje dat niet geheel intuïtief aanvoelt. Hetzelfde als een muis; het houd soms je snelle bewegingen niet bij.

Dan heb ik m'n oordeel nog geeneens geveld over manueel focussen... De camera meld wel wanneer het scherp is (bij half indrukken van ontspanner licht er een lampje op in de zoeker), maar dat moment is zo kort dat je er met gemak voorbij draait... Die Pentax had 2 helftjes waar je een verticaal iets in moest zien te krijgen. Na draaien aan de focus ring op het objectief kwamen die lijntjes dichterbij elkaar of gingen verder van elkaar af. Als je ze in één lijn had gekregen had je daarop scherp gesteld. Ideaal! Maar ja, da's weer Nikon geloof ik, heeft m'n F65 ook al last van.

jules wijzigde deze reactie 21-06-2005 23:31 (4%)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
julius schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:30:
[...]
...

De M stand vind ik wat te onhandig werken. Heb vroeger met een oude analoge Pentax gefotografeerd, daar stelde je het diafragma in op het objectief. Dat werkte veel sneller dan zo'n wieltje dat niet geheel intuïtief aanvoelt....
Ik heb dezelfde mening hierover en ik heb mijn 28-70 lens aangepast (en de camera) zodat ik de diafragmaring op de lens kan gebruiken. Bijkomend voordeel is ook dat je die DOF button niet meer hoeft te gebruiken, immers, je ziet meteen wat je diagrama doet.
quote:
Dan heb ik m'n oordeel nog geeneens geveld over manueel focussen...
... Die Pentax had 2 helftjes waar je een verticaal iets in moest zien te krijgen...
als je het echt zo'n probleem vind, je focusscreen op de D70 IS te vervangen. Je zou bv dan eentje kunnen nemen met een focusprisma in het midden.

• Xander
quote:
Dan heb ik m'n oordeel nog geeneens geveld over manueel focussen... De camera meld wel wanneer het scherp is (bij half indrukken van ontspanner licht er een lampje op in de zoeker), maar dat moment is zo kort dat je er met gemak voorbij draait... Die Pentax had 2 helftjes waar je een verticaal iets in moest zien te krijgen. Na draaien aan de focus ring op het objectief kwamen die lijntjes dichterbij elkaar of gingen verder van elkaar af. Als je ze in één lijn had gekregen had je daarop scherp gesteld. Ideaal! Maar ja, da's weer Nikon geloof ik, heeft m'n F65 ook al last van.
Ik moet zeggen dat ik steeds minder naar dat lampje ga kijken...? Als ik handmatig scherpstel beoordeel ik meestal of ik het beeld scherp vind. Als ik ga zitten focussen totdat de cam het er mee eens is kan ik imo ook net zo goed AF gebruiken, toch?

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 25-08 12:36

knakworst

Get Dilberted!

quote:
[...]

Die microdrive zou je beter uit je hoofd kunnen zetten om te gebruiken als opslagruimte voor je D70. Een vriend van me gebruikt die af en toe als backup in z'n 300D. Maar met een microdrive is die 300D al helemaal een rampenplan. Wellicht komt dat omdat hij alleen maar in RAW schiet en het daardoor behoorlijk lang duurd voordat het bestand is opgeslagen.
Ik gebruik een 3 jaar oude 1 GB microdrive in mijn D70, en die bevalt prima. Mijn D70 is altijd schietklaar. Ik schiet de foto's wel in JPEG fine. Als ik een foto gemaakt heb, gaat het groene lampje ongeveer een seconde branden, dus 3 foto's per seconde continu zul je waarschijnlijk niet halen, maar dat heb ik totnutoe ook niet nodig gehad. Ik kan me dus prima redden met een microdrive.

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Heb trouwens laatst bij Konijnenberg een SB800 gehaald. Het lukt me nu eindelijk om foto's te maken van m'n zwarte honden op hun zwarte bank (lukte eerst ook wel, maar dan kon net zo goed de dop erop laten zitten)

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• SteAlthmAn
  • Niet online
quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:22:
Heb trouwens laatst bij Konijnenberg een SB800 gehaald. Het lukt me nu eindelijk om foto's te maken van m'n zwarte honden op hun zwarte bank (lukte eerst ook wel, maar dan kon net zo goed de dop erop laten zitten)
interessant, kan je me daar meer over vertellen? voorbeelden misschien.
wij hebben namelijk een zwarte lab, en ik weet dus hoe moeilijk zwarte honden zijn.

• StevenK
quote:
SteAlthmAn schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:14:
[...]

interessant, kan je me daar meer over vertellen? voorbeelden misschien.
wij hebben namelijk een zwarte lab, en ik weet dus hoe moeilijk zwarte honden zijn.
Tja, wat moet ik erover vertellen. Je zet flitser erop, je drukt op knopje en
http://www.rallyauto.nl/honden.jpg
Met de ingebouwde flitser ziet dit er echt als één grote zwarte vlek uit.

StevenK wijzigde deze reactie 22-06-2005 10:22 (9%)

• SteAlthmAn
  • Niet online
quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:21:
[...]

Tja, wat moet ik erover vertellen. Je zet flitser erop, je drukt op knopje en
[afbeelding]
Met de ingebouwde flitser ziet dit er echt als één grote zwarte vlek uit.
leuke pic :)
maar hij lijkt mij wat underexposed.

• StevenK
quote:
SteAlthmAn schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:37:
[...]

leuke pic :)
maar hij lijkt mij wat underexposed.
Ja, sorry, ik ben ook maar een brave huisvader die een cam heeft om foto's van kind en honden te kunnen maken :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:39:
[...]

Ja, sorry, ik ben ook maar een brave huisvader die een cam heeft om foto's van kind en honden te kunnen maken :)
Flitscompensatie op -0.7 zetten (dit geeft betere resultaten met mensen flitsen vind ik) en EV op + 0.7. De D70 is, net als alle andere nikons wat donkerder omdat dit makkelijker na te bewerken valt. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een custom tone curve, de sReala bv. Die geeft imho wel mooie jpegjes :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SteAlthmAn
  • Niet online
quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:39:
[...]

zo bedoelde ik het niet :P
bedoel alleen, er valt meer uit die super combinatie te halen ;)

• StevenK
quote:
WhizzCat schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:42:
[...]

Flitscompensatie op -0.7 zetten (dit geeft betere resultaten met mensen flitsen vind ik) en EV op + 0.7. De D70 is, net als alle andere nikons wat donkerder omdat dit makkelijker na te bewerken valt. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een custom tone curve, de sReala bv. Die geeft imho wel mooie jpegjes :)
Ik heb altijd begrepen dat ik voor custom curves nikon capture nodig heb ?

Voor de rest ben ik nog heel erg aan het experimenteren en heb ik vooral spijt dat ik niet veel eerder een dSLR heb gekocht.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:45:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat ik voor custom curves nikon capture nodig heb ?

Voor de rest ben ik nog heel erg aan het experimenteren en heb ik vooral spijt dat ik niet veel eerder een dSLR heb gekocht.
Euh ja, maar als het goed is, is er op het cdtje van picture project een trial versie meegeleverd, kan je 30 dagen mee klooien :)

Even wat linkjes om je op weg te helpen, diverse curves :)

http://www.pbase.com/oldskoo1/the_curves/
http://www5e.biglobe.ne.jp/~komin/curve/D70/d70download.htm
http://fotogenetic.dearingfilm.com/custom_tone_curves.html

Hoop dat je er iets aan hebt, en ja, experimenteren is altijd leuk :Y) ;)

• afterburn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:32

afterburn

No more...

Geef dan gelijk de goede link ;)
http://www.digitalkb.com/...urves/sreala/version_two/

Hele fijne curve, gebruik ik als standaard.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• StevenK
Hebbes; nu nog ff wachten tot die beesten weer op de bank liggen :)

• nietzsche
  • Laatst online: 04-04-2008
quote:
afterburn schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:02:
Geef dan gelijk de goede link ;)
http://www.digitalkb.com/...urves/sreala/version_two/

Hele fijne curve, gebruik ik als standaard.
Hoe werkt dat precies met die curve? Ik bedoel moet ik die uploaden naar m'n camera oid. En als ik dat doet, kan ik dan eventueel ook nog terug naar de standaard curve die in mijn d70s zit?
Sorry, ik ben nog een redelijk nieuwe gebruiker en heb nog geen tijd gehad voor alle documentatie en dergelijke ....

• StevenK
quote:
nietzsche schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:47:
[...]

Hoe werkt dat precies met die curve? Ik bedoel moet ik die uploaden naar m'n camera oid. En als ik dat doet, kan ik dan eventueel ook nog terug naar de standaard curve die in mijn d70s zit?
Sorry, ik ben nog een redelijk nieuwe gebruiker en heb nog geen tijd gehad voor alle documentatie en dergelijke ....
Ja, je kunt ook weer terug; staat allemaal op die site met die curve uitgelegd..

• nietzsche
  • Laatst online: 04-04-2008
Mmm vaag na alles gelezen te hebben de nikon software geïnstalleerd, camera aangesloten via de usb kabel op de pc, windows herkend hem meteen. Echter zegt de Nikon Camera Control dat er geen camera is aangesloten...wat doe ik fout?

edit:
laat maar de nikon stond op het verkeerde usb type ipv. de ptp usb mode....

nietzsche wijzigde deze reactie 22-06-2005 18:10 (16%)

• Silent Thunder
  • Laatst online: 16-08 08:01
Heeft iemand misschien een linkje naar een pagina waar Nikon-dealers in het land staan opgesomd? Dus winkels waar ze eventueel de Nikon D70 verkopen (geen i-net shops).

Ik wil namelijk eerst ff hier in de buurt kijken (z-limb) of hij met de 18-70kit nog verkrijgbaar is voor een redelijke prijs; voordat ik een webwinkel raadpleeg...

Silent Thunder wijzigde deze reactie 22-06-2005 20:56 (3%)

• StevenK
quote:
Silent Thunder schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:35:
Heeft iemand misschien een linkje naar een pagina waar Nikon-dealers in het land staan opgesomd? Dus winkels waar ze eventueel de Nikon D70 verkopen (geen i-net shops).

Ik wil namelijk eerst ff hier in de buurt kijken (z-limb) of hij met de 18-70kit nog verkrijgbaar is voor een redelijke prijs; voordat ik een webwinkel raadpleeg...
Elke fotozaak verkoopt toch Nikon ? Je zult ze allemaal af moeten bellen, want er zullen niet veel D70's meer te vinden zijn bij de lokale shops.

• Patr_i
  • Laatst online: 02-07-2005
hallo
heb ff een vraagje over de zoeker van de d70(s)
kan je eigelijk het lcd sherm als zoeker gebruiken
zie dat namelijk op de site van nikon wel
maar verder op topics, reviews enz lees ik er nix over

• Xander
quote:
Patr_i schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:09:
hallo
heb ff een vraagje over de zoeker van de d70(s)
kan je eigelijk het lcd sherm als zoeker gebruiken
zie dat namelijk op de site van nikon wel
maar verder op topics, reviews enz lees ik er nix over
Uh, ik snap niet dat dit soort vragen nog langs blijven komen?

Nee, het kan niet! Het kan al per definitie niet bij een spiegelreflex camera, aangezien de spiegel omhoog moet klappen voordat er licht op je sensor valt. En wees blij, niets zo fijn als een optische viewfinder en een CCD die niet al te warm wordt door constant gebruik :P

Plaatje uit de FAQ gevist :P
http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/F_FAQ/slr.gif

Zegt genoeg denk ik :) De spiegel zit dus voor de Film (of bij een digicam: Sensor), het gaat dus gewoon niet, simpel :P

edit:

En waar zou dat op de nikon site dan staan :?

Xander wijzigde deze reactie 22-06-2005 21:12 (19%)

• Patr_i
  • Laatst online: 02-07-2005
oke bedankt

kijk op

http://www.europe-nikon.c...?countryId=5&languageId=5

en dan bij nikon d70s op 3d mini website

deze site liet het me zo overkomen dat je het lcd scherm als zoeker kan gebruiken .

Patr_i wijzigde deze reactie 22-06-2005 21:24 (44%)

• Xander
quote:
Patr_i schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:23:
oke bedankt

kijk op

http://www.europe-nikon.c...?countryId=5&languageId=5

en dan bij nikon d70s op 3d mini website

deze site liet het me zo overkomen dat je het lcd scherm als zoeker kan gebruiken .
Ik zie het nergens staan anders, op de plaatjes zou ik dat soort conclusies niet gaan trekken... :P

Maar iig, het kan dus gewoon _niet_ :)

• Marco
Wat ik wel interessant vind is dat je met die nieuwe accu ongeveer 2500 foto's kan maken. :?

• Acid_Burn
past die nieuwe accu ook in de D70?.. Dat zou natuurlijk interessant zijn.. bijna 4x zoveel foto's op 1 batterij

• StevenK
quote:
Acid_Burn schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:36:
past die nieuwe accu ook in de D70?.. Dat zou natuurlijk interessant zijn.. bijna 4x zoveel foto's op 1 batterij
Volgens nikon kun je met een EN-EL3 ook 2000 foto's maken, dus zo groot is 't verschil niet.

• Marco
quote:
Acid_Burn schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:36:
Vermoedelijk wel want het type is hetzelfde, alleen staat er nu een 'a' achter.
Maar ik kom met de standaard accu niet boven de 500 foto's, dus wat voor accu gebruik jij dan?

• Wuursj
  • Laatst online: 22-08 09:47

Wuursj

want worst is al bezet

Met de standaard D70 accu kom ik ook aan heel veel foto's, zo rond de 1500 schat ik. Als ik tenminste de functie die de foto meteen laat zien op het schermpje uit heb staan. Met die functie aan haal ik dat aantal ook lang niet, heb je die misschien aan staan?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Marco
quote:
Wuursj schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:06:
Met de standaard D70 accu kom ik ook aan heel veel foto's, zo rond de 1500 schat ik. Als ik tenminste de functie die de foto meteen laat zien op het schermpje uit heb staan. Met die functie aan haal ik dat aantal ook lang niet, heb je die misschien aan staan?
Dat heb ik inderdaad wel aanstaan, maar ik druk dan altijd vrij snel op de ontspanknop zodat de foto weer verdwijnt.
Maar ik dacht ook dat het gemiddelde rond de 500 lag, vandaar dat ik het zo vreemd vond.

• Xander
Ik heb het uitstaan, nog nooit boven de 800 foto's gehaald.

Ook nooit echt veel hieronder gehaald trouwens, denk dat 800 zo het gemiddelde is...

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Waar zie je nu het serienummer van je camera?

Ik wou eens een poging doen mijn import camera bij Inca te registeren :P

• Marco
quote:
hjs schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:16:

Staat gewoon op de onderkant, op die sticker.

Ik wou eens een poging doen mijn import camera bij Inca te registeren :P

Don't even bother. ;)

• Xander
onderop?

• hjs
  • Niet online
Shit ja, niet op de sticker maar net boven de sticker gegraveerd.

• Acid_Burn
quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:49:
[...]

Volgens nikon kun je met een EN-EL3 ook 2000 foto's maken, dus zo groot is 't verschil niet.
Ik haal rond de 750-800 foto's op 1 accu.. never nooit niet 2000

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
WhizzCat schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:42:
[...]

Je kunt het beste als uitgangspunt het volgende nemen:
diafragma = flitssterkte, sluitertijd = hoeveelheid omgevingslicht je mee wilt nemen.

Maar het handigste vind ik nog altijd een losse belichtingsmeter die ook flitslicht kan meten. :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tijdens de Red Bull Air Race een 900 foto's geschoten, met display aan. Dat weekend daarop nog een 300 foto's, ook met display aan. Toen moest ik pas van accu wisselen.

Kanttekeningen erbij; veel in burstmode geschoten en zonder interne flits. Dat scheelt ook een hoop.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Silent Thunder
quote:
StevenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:58:
[...]

Elke fotozaak verkoopt toch Nikon ? Je zult ze allemaal af moeten bellen, want er zullen niet veel D70's meer te vinden zijn bij de lokale shops.
10 fotozaken hier in de buurt afgebeld; de helft hadden de D70+kit niet meer en de andere helft vroegen er 1200euro voor :X

Maar eens 'n leuke webwinkel zoeken dan... B)

Silent Thunder wijzigde deze reactie 23-06-2005 15:41 (9%)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
Silent Thunder schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:40:
[...]

10 fotozaken hier in de buurt afgebeld; de helft hadden de D70+kit niet meer en de andere helft vroegen er 1200euro voor :X

Maar eens 'n leuke webwinkel zoeken dan... B)
Probeer Cameranu.nl es, weet niet of die goedkoper is, maar toen ik em kocht was die het goedkoopst :)

• Silent Thunder
quote:
WhizzCat schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:51:
[...]

Probeer Cameranu.nl es, weet niet of die goedkoper is, maar toen ik em kocht was die het goedkoopst :)
Bij Cameranu.nl zie ik niet of hij direct leverbaar is of juist een lange wachtijd heeft. Bij Pixmania.nl + Bestprices.nl staat dat wel expliciet aangegeven (op voorraad).

Silent Thunder wijzigde deze reactie 23-06-2005 16:19 (4%)

• simon
  • Laatst online: 24-08 20:12
quote:
Silent Thunder schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Bij Cameranu.nl zie ik niet of hij direct leverbaar is of juist een lange wachtijd heeft. Bij Pixmania.nl + Bestprices.nl staat dat wel expliciet aangegeven (op voorraad).
heeft koopdigitaal/ foto konijnenberg ze niet voor een fijne prijs?

|>

• hjs
  • Niet online
Cameranu.nl moet je ff mailen, ze reageren erg snel over het algemeen.
En volgens mij hadden ze er vorige week nog een flink aantal binnen gekregen.
(en bij de D70 body staat wel niet meer leverbaar)

Die zaak heeft een erg goede indruk op me gemaakt toen ik er mijn D70 kocht :P

hjs wijzigde deze reactie 23-06-2005 16:32 (17%)

• Silent Thunder
quote:
Simon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:26:
[...]

heeft koopdigitaal/ foto konijnenberg ze niet voor een fijne prijs?
konijnenberg heeft 'em voor 1195.
quote:
hjs schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:30:
Cameranu.nl moet je ff mailen, ze reageren erg snel over het algemeen.
En volgens mij hadden ze er vorige week nog een flink aantal binnen gekregen.
(en bij de D70 body staat wel niet meer leverbaar)

Die zaak heeft een erg goede indruk op me gemaakt toen ik er mijn D70 kocht :P
Ik zal wel eens informeren

Silent Thunder wijzigde deze reactie 23-06-2005 16:47 (50%)

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:09
quote:
dat is de D70s, die zal je - met kitlens - de komende tijd niet voor veel minder vinden. ze hebben verder alleen nog maar een engelse D70, die is met kitlens 975 euro. ik denk trouwens niet dat je nog lang de mogelijkheid hebt om een D70 te vinden, dus als je er nog één wilt, zou ik snel zijn.

• Silent Thunder
yup, bestel 'em deze week nog (das iig het plan)

twijfel nog tussen 512M of 1G geheugen... http://forums.mbworld.org/forums/images/smilies/rolleyes.gif

Silent Thunder wijzigde deze reactie 23-06-2005 18:05 (66%)

• OmeRoon
Ik heb de D70s met kitlens.... ook bij Cameranu vandaan (op aanraden van HJS). Prima service en toen ik em kocht (week of 4 geleden) was ie gewoon op voorraad al had ik wel net de laatste die ze nog hadden liggen. Die krengen vlogen de deur uit. ;) Net ook een mooi 50mm 1.8D lensje besteld bij Cameranu, es kijken of die morgen al binnen is...

Btw. toen ik laatst bij Inca was begreep ik van een van de dames achter de toonbank dat Inca gewoon service en garantie geeft op alle camera's die binnen de EU gekocht zijn, dus ook grijsimport (beetje meegeluisterd met iemand die daar stond met een defecte DX2). Bij US of Aziatische modellen was dat helaas niet het geval.

OmeRoon wijzigde deze reactie 23-06-2005 19:18 (64%)

• hjs
  • Niet online
Aan de documentatie te zien bij mijn D70 bij Cameranu vandaan is het een US model ;)

En zonder meer 1 Gieg nemen, geheugen kun je niet genoeg hebben ;)

hjs wijzigde deze reactie 23-06-2005 19:20 (30%)

• 98248
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
De D70s van cameranu.nl is gewoon Nederlands.

• Highstone
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-10-2011
quote:
Silent Thunder schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:41:
yup, bestel 'em deze week nog (das iig het plan)

twijfel nog tussen 512M of 1G geheugen... [afbeelding]
Niet twijfelen en 1G nemen!
Heb zelf sinds 2 weken een D70s met 1G en ik ben er zeer tevreden over. Moet alleen nog effe goed oefenen om staande foto's goed recht te nemen.

• kreon
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
hoi silent tunder

heb je grous in maastricht al geprobeerd???

had pas een advertentie staan dacht voor 899 (weet het niet zeker)

suc6

Nikon D70 18-70DX 80-200/2.8 105/2.8macro 50/1.8 SB800 Sc-17

• kreon
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
sorry moest zijn graus

Nikon D70 18-70DX 80-200/2.8 105/2.8macro 50/1.8 SB800 Sc-17

• Silent Thunder
quote:
hjs schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:18:
En zonder meer 1 Gieg nemen, geheugen kun je niet genoeg hebben ;)
quote:
Highstone schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:36:
[...]

oke, das duidelijk dus :)
quote:
Thnx, ik zal ze morgen eens bellen

Silent Thunder wijzigde deze reactie 23-06-2005 22:09 (20%)

• OmeRoon
quote:
Holleboomer schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:20:
De D70s van cameranu.nl is gewoon Nederlands.
Volgens mij kun je kiezen... voor de NL versie die via Inca geleverd is betaal je wat meer. Er is een D70S Kit en een D70S Kit (int).

• OmeRoon
quote:
suspect schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:33:
Wat ik wel interessant vind is dat je met die nieuwe accu ongeveer 2500 foto's kan maken. :?
Ik heb hier denk ik zo'n nieuwe accu.... de EN-EL3a. Op de onderkant staat dat het een Li-ion 7.4V 1500mAh accu is. Wat zijn die van de D70 dan?

• Marco
quote:
OmeRoon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:55:
[...]

Ik heb hier denk ik zo'n nieuwe accu.... de EN-EL3a. Op de onderkant staat dat het een Li-ion 7.4V 1500mAh accu is. Wat zijn die van de D70 dan?
De normale accu's zijn 1400mAh, dus die 2500 foto's is nogal wishfull thinking blijkbaar.

• OmeRoon
Dat lijkt me dan ook ja... zo'n groot verschil biedt die 100 mAh ook weer niet.

• chippie777
quote:
Highstone schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:36:
[...]

Heb zelf sinds 2 weken een D70s met 1G en ik ben er zeer tevreden over. Moet alleen nog effe goed oefenen om staande foto's goed recht te nemen.
1 Gieg is prettig maar er zit ook een nadeel aan "grote" geheugenkaarten. Als je een grote kaart kwijt raakt ben gelijk een heleboel foto's kwijt. Een verdeling van de foto's over meerdere kaarten kan dat risico verkleinen.
Op het moment heb ik een 1 Gb en 512 Mb kaartje, voor de vakantie komt er zeker nog één bij en dat wordt denk ik toch een 512 Mb. Als een kaartje vol is bewaar ik die dan ook niet bij mijn fotospullen. Ik noem het een soort risico spreiding.

• jointm1k
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-05-2015

jointm1k

Moddert maar wat aan.

Al je eieren niet in één mandje stoppen zodat ze niet allemaal in een keer kapot kunnen vallen klinkt verstandig. Echter hoe meer mandjes je hebt, des te groter is de kans dát je een mandje laat vallen ;)

Aan de andere kant, áls je enige grote mandje valt, sta je met lege handen. Daarom is het misschien toch beter om twee CFs mee te nemen. Dan kun je gewoon door fotograferen op de tweede.

Wat ik ga doen is, kijken hoeveel CF-ruimte ik per sessie nodig heb en daar een passend kaartje bij kopen. En dan nog zo een als backup.

• vleppyniles
  • Laatst online: 20-03 12:04

vleppyniles

No troubles? Here, have some!

Polectro Plaza verkoopt de D70 Kit (18-70) nu voor €799,-

Zie De Telegraaf van vandaag op bladzijde T32.

edit:
Dank je Silent Thunder :).

vleppyniles wijzigde deze reactie 24-06-2005 12:21 (58%)

System Specs De cursus "omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

• Silent Thunder
quote:
vleppyniles schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:06:
Prolectro Plaza verkoopt de D70 Kit (18-70) nu voor €799,-

Zie De Telegraaf van vandaag op bladzijde T32.
Polectro Plaza bedoel je

check: http://www.polectro.nl/cms_media/pdf/SuperSale_week25.pdf

• OmeRoon
quote:
hjs schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:16:

Staat gewoon op de onderkant, op die sticker.

Ik wou eens een poging doen mijn import camera bij Inca te registeren

Don't even bother.
Hm... ik heb het ook es geprobeerd en kon mijn camera gewoon registreren. En volgens mij heb ik geen camera die officieel via Inca is geimporteerd...

• hjs
  • Niet online
Blijkbaar is dat dus te zien aan het serienr, iemand een uitleg hoe ze dat zien?
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True