Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Update – Wednesday, June 29
New Guild Wars PvP Reward System:
This week we're implementing a new reward system for Player vs. Player (PvP) combat. When playing in cooperative missions and in explorable areas, you will continue to earn normal experience. But when fighting in Arenas, Tournament, and Guild Battles, you will gain faction with Balthazar, the god of war, instead. Faction is shared by all characters on your account and is awarded for kills and for winning battles. Faction can be redeemed to unlock runes, weapon upgrades, and skills, which then become accessible by any new PvP Only Characters for your account.
The rate at which you gain faction will vary depending on your success and the type of PvP. The high-level arenas provide faction faster than the low level arenas. The Tournament provides faction faster than the Arenas. Because Guild Battles require the greatest amount of organization, they provide the greatest rewards. Faction rewards for guild battle victories increase with higher guild rating. Nevertheless, for all types of PvP, even if you are not victorious, you will gain faction for every enemy your team kills. (Please note: To prevent organized faction-farming, only automatic-match, rated guild battles provide faction. Also, characters who have been in a guild for less than two weeks do not gain full faction for a victory.)
Faction Rewards
o Unique Kill: 1 in low level arenas, 2 in all other PvP types
o Repeat Kill: 0
o Arena Victory: 6 in Team/Competition Arenas, 2 in Shiverpeak Arena, 1 in Ascalon Arena
o Tournament Victory: 20 for the first, 40 for all subsequent
o Guild Victory: 200 to 500, depending on your guild rating
To redeem faction, take a roleplaying character to a Priest of Balthazar. There are Priests, each with a different list of skills to unlock, in Ascalon City, Yak's Bend, Lion's Arch, the Henge of Denravi, Amnoon Oasis, and Droknar's Forge.
Rune Unlocking
o 1000 (Minor)
o 1500 (Major)
o 2000 (Superior)
Weapon Upgrade Unlocking
o 1000 (Minimum Power)
o 1000 (Maximum Power)
Skill Unlocking
o 1000 (Basic skills)
o 3000 (Elite skills)
Runes must be unlocked in order, from minor to major to superior. For weapon upgrades with variable statistics, you must unlock one lower power upgrade before unlocking the maximum power upgrade. For example, the +1 Vampiric Sword Hilt must be unlocked before you can choose a +3 Vampiric Sword Hilt as a reward. Thus, runes and weapon upgrades unlocked through cooperative play will allow you to purchase more powerful items sooner.
Other PvP changes:
o In PvP matches, each player in the party now shares Faction Point rewards for each kill, regardless of whether the player was alive or involved in the combat.
o The minimum party size for the Tournament has been increased from 5 to 8.
o The survival mission that introduces the Tournament has been significantly revamped. It now consists of a single battle against the "Unworthy Dead." The more quickly your team destroys the enemy, the earlier it can advance to the next levels of the tournament. Your team’s initial morale boost is determined by how quickly you defeat the enemy. There is no Faction Point reward in this mission.
o If a randomly-formed party playing in the Competitive Arenas manages to win 10 times in a row, it will start being matched against players from the Team Arenas.
Other changes this week:
o Added new quests "Caravan In Trouble" in Eastern Frontier, "Family Reunion" in Sardelac Sanitarium, "Khobay The Betrayer" and "Slaves of Menzies" in Fissure of Woe.
o Added new scroll "Slayer's Insight," which gives 250% XP from combat. This effect ends if your party fails to kill a boss monster within 5 minutes.
o Improved the user interface for collectors. Collectors now accurately and completely describe items that can be obtained from them.
o Added a way for multiple players to more easily synchronize their emote animations. By following your emote command with a space and an asterisk, you indicate your emote should begin on the next 10 second pulse. For example, typing “/dance *” causes your character to wait until the next 10 second pulse to begin dancing. If several players do this before the next pulse, they will all begin dancing simultaneously.
o Added new artwork for the Elementalist's ascended Aeromancer Armor, the Necromancer's ascended Necrotic Armor, and the Mesmer's ascended Enchanter Armor.
o Added new artwork for Onyx, Obsidian, Parchment, Vellum, Vials of Ink, Spiritwood Planks, Spiderwebs, Half-Eaten Masses, and Mursaat Tokens.
o Added a Guide NPC to safely lead new characters through The Breach into Piken Square.
o Fixed Necrotic Traversal and Consume Corpse so that they are able to consume player corpses correctly in PvP.
o Removed experience for killing animated minions.
o Improved pets so that they have the equivalent of armor infusions.
o Improved desert teleporters so that they now teleport nearby henchmen when a player teleports, and so that henchmen will not set off teleporters on their own.
o Updated attribute quest "Forgotten Wisdom." It is now given as a quest after you complete "Forgotten One."
o If a GM flags your character name as a violation of the Rules of Conduct, you will now be given the option of renaming that character.
o Added an error message when two parties from the same guild attempt to issue a challenge simultaneously.
o Fixed minor issues with the following quests: "Althea’s Ashes," "Ascalon Settlement," "Caravan Trouble," "A Cure For Ralena," "The Last Hog," Fissure of Woe quests, "A Gift for Althea," "Defend the Crafter," "Final Blow," "Shiverpeak Stragglers," "Oswalt’s Epitaph," "Hungry Devourer," "Price of Steel," "The Warrior’s Path", and "Wisdom of the Druids."
o Fixed a blocked teleporter in Prophet's Path.
o Fixed the appearance of the PvP character creation doll so that it does not appear to hold both a two-handed weapon and a shield at the same time.
o Fixed the appearance of the NPC Alari Doubleblade.
o Updated the placement of items in: Salt Flats, Talus Chute, Silverwood, Witman’s Folly, Perdition Rock, Reed Bog and Thirsty River.
o Updated several vague or confusing skill descriptions.
o Updated European and Korean translations.
o Fixed miscellaneous rare crash bugs.
Speaking with the Guild Wars development team today revealed a couple of cool tidbits for players not yet maxed out at the level 20 cap. For starters, once you hit level 20, you can quest for, and change, your chosen secondary job, and should you unlock all of them, they will all become available for use as secondary professions, although it would make sense to stick with one at a time until you've collected as many of that profession's skills as possible.
Also, ArenaNet plans to introduce an entire new area and dungeon area, for free, in the upcoming months, complete with new monsters, new drops, new quests and more. While the size of the upload file will probably be pretty substantial, players will barely recognize the patch, since ArenaNet's streaming technology will upload the new data while players play the game. Certain extremely difficult quests can reward players with up to 10,000 experience points.
The dev team is also arranging new PvP multiplayer Guild tournaments that accommodate a spectator mode so that non-participating players can watch as each nation attempts to keep the favor of the gods firmly in their home territory. Other small items of interest are that ArenaNet is currently working on the first official expansion, called "chapters," for release in early 2006, with two additional chapters offered during the course of each calendar year. The interesting thing is if you don't feel like "upgrading" to chapter 2, for example, that doesn't preempt you from purchasing chapter 3. You can buy any chapter you wish and continue to play like normal, making mandatory iterations a thing of the past.
Lastly, if you were wondering, future chapters will not raise the level cap, as level 20 is the level all missions and future challenges are balanced around. If that changes ArenaNet will let us know, but for the time being it seems like 20 is the magic number.
For weekly coverage of our time in Ascalon and beyond, check our MMO blog, 'Til Death Do Us Part: A Guild Wars Chronicle at death.1up.com.
en deze
quote:
An update is headed to Guild Wars and despite the fact that NCSoft plans to make most of their money by charging for new content, it will be free. The massively multiplayer online RPG doesn’t charge a monthly fee, instead NC Soft has said they will sell expansion packs for the game.
But the free update won’t be just about tweaks, it will apparently include two new areas, new monsters, new monsters and a cool new Guild tournament system. The new system will allow spectators to watch the guild battles.
The update will apparently be huge, but download while you are playing. Sweet!
If you’ve got tons of money burning holes in your pockets, don’t worry NC Soft is still planning on releasing their first expansion pack in 2006 and you will have to pay if you want to play it.
[ Voor 96% gewijzigd door Ekitch op 30-06-2005 12:20 ]
- Squeeek !!!
Heb ik al eens gepost
Optopic:
Er staat trouwens in de update dat er een nieuwe quest is bijgekomen in Sardelac Sanitarium. Ik was gisteren (of eigenlijk vanochten) tussen twee en half vijf in de regio maar heb niets gevonden. Is het soms een class-based quest
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Lijkt me ook niet verkeerdEkitch schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:18:
Ik hoop alleen dat ze dan ook extra character slots toevoegen
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:24:
Update ziet er goed uit, zeker een verbetering aangezien het uiteindelijke doel van het spel toch pvp is.
[...]
Lijkt me ook niet verkeerd
- Squeeek !!!

Is hier niets tegen te doen?
Verwijderd
Level 20 Armor halen ?Dekay schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:18:
Bah.. Kom de laatste tijd steeds meer mensen tegen die armor hebben van een level 20 character. Ik speelde PVP met een redelijk goed team. We wonnen 12 keer achter elkaar maar toen kregen we een team voor ons waarbij 3/4 gasten level 20 armor hadden.
Is hier niets tegen te doen?
in ascalon kan je al lvl 30 armor halen, niks bijzonders dus.Dekay schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:27:
Oh ja ben er bij vergeten te melden dat dit in de Ascalon Arena was (dus max level 10)
Even voor de verduidelijking:
Ze kwamen met armor dat je pas kunt kopen als je rond de woestijn bent
Das niks bijzonders, voor de woestijn kun je al Armor 71 halen, de hoogste is Armor 85 in Droknars Forge. En ja 71 en 85 dat scheeld wel ff natuurlijk, plus dat ze misschien ook nog wel een Superior Absorption Runes gebruikt kunnen hebben, ja daar valte niks tegen te doen, dat is het beste wat je krijgen kunt. Je moet heel goed samen werken, of gewoon heel veel geluk meer kun je er niet tegen doen, die spelers zijn vaak al heel goed dus op taktiek gebied versla je dat soort lui niet snel.Dekay schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:06:
Ik bedoel dus het armor dat je pas kunt kopen als je al ver in de game bent (zelf rond de 20). Niet "Armor 20"-armor als je begrijpt wat ik bedoel.
Even voor de verduidelijking:
Ze kwamen met armor dat je pas kunt kopen als je rond de woestijn bent
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zegt niks, als jij in een groep in Beacons Perch gaat waar van 1 iemand allemaal sprint skill heeft kun je in die groep gaan en die gast loopt wel naar Droknars Forge, daar kom jij dus ook en koop je die armor, heel simpel hoor, stelt niks voor.Dekay schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:00:
Ja, maar hoe doen ze dat dan met het armor? Ze zijn toch gecustomized voor 1 persoon?
Zo kun je overal komen zonder ook maar 1 missie te hoeven doen, als je maar steeds moet de goeie groepen mee gaat, zo ben ik ook al in Droknars Froge geweets, kan er niks want geen geld voor het beste armor maar als je het wel hebt kun je het gewoon kopen natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Steffy op 30-06-2005 20:13 ]
Alweer een monsterupdateUpdate – Thursday, June 30
Closed exploits in Snake Dance, Twin Serpent Lakes, and Riverside Province.
Fixed two rare but serious server bugs.
Fixed several rare client bugs.
Ik denk dat dit 1 van de grotere irritatie punten gaat worden, mensen moeten altijd zoeken naar exploits dus echt tegenhouden zal er wel niet inzitten
- Squeeek !!!
Niks fouts aan, een beter wapen kopen is toch ook niet fout? Als jij de moeite neemt om je als low level karakter naar een plek te werken waar je betere armor kan kopen moet je dat zelf weten. Straks ga je nog beweren dat het fout is om te gaan exploren, want dan kan je wel eens in gebieden komen waar je volgens de verhaallijn nog niet thuis hoort.Ekitch schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:18:
Ik vind dat inderdaad wel fout om te doen. Ze zouden de armors ook lvl afhankelijk moeten maken netzoals de wapens hebben gedaan.
Ik denk dat niemand het vervelend zal vinden om een monk met max armor rond te zien lopen in een PvE(nvironment) (missies/quests), als hij hen maar beter kan beschermen. Het wordt een heel ander verhaal als deze monk (samen met z'n vriendjes die ook allemaal naar Droknar's ge-'run'-ed zijn) in een lvl 10-15 arena gaat vechten en daar alles wint wat er te winnen valt. Zeker nu je ook in de lagere level arena's gewoon Balthazar's Faction punten kunt verdienen. Dit gaat niet zo hard als GvG, Tombs of Primeval Kings en Team Arenas, maar als je maar vaak genoeg wint krijg je gauw een hoop punten.
Ikzelf ben gisteren ook door een guildmate naar Droknar's ge-'run'-ed en heb ook het max armor gekocht. Ik ben alleen niet van plan met die character in de lagere level PvP arena's te gaan vechten. Ik vind het zelf veel leuker om me te testen met de lvl 20's in Team Arena's of GvG (of heel misschien Tombs of Primeval Kings). Daar ligt voor mij de uitdaging.
Maar ja, er blijven toch ook een boel mensen/jongetjes/meisjes over die het 'stoer' vinden om al die lage level characters te 'ownen'. Dat zal helaas zo blijven.
-- == Alta Alatis Patent == --
- Squeeek !!!
- Squeeek !!!
Ik denk dat hij iets bedoeld met verschillende professies, verschillende goden. Je hebt natuurlijk Grenth, Melandru, Dwayna, Lyssa en Balthazar. Maar voor zover ik weet zijn deze goden niet gelinked met een specifieke profession.Ekitch schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:28:
Hoe bedoel je 1 faction???
Ze geven ook aan in de update:
Official Guildwars Website
This week we're implementing a new reward system for Player vs. Player (PvP) combat. When playing in cooperative missions and in explorable areas, you will continue to earn normal experience. But when fighting in Arenas, Tournament, and Guild Battles, you will gain faction with Balthazar, the god of war, instead. Faction is shared by all characters on your account and is awarded for kills and for winning battles. Faction can be redeemed to unlock runes, weapon upgrades, and skills, which then become accessible by any new PvP Only Characters for your account.
eens kijken of ik vanavond nog wat tijd heb
- Squeeek !!!
Dat zijn ze wel... staat zelfs in de handleiding.CoRrRan schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat hij iets bedoeld met verschillende professies, verschillende goden. Je hebt natuurlijk Grenth, Melandru, Dwayna, Lyssa en Balthazar. Maar voor zover ik weet zijn deze goden niet gelinked met een specifieke profession.
[...]
Grenth -> Necromancer ( -> Underworld)
Melandru -> Ranger
Dwayna -> Monk & Elementalist
Lyssa -> Mesmer
Balthazar -> Warrior ( -> Fissure of Woe)
Er zijn dus nog 3 goden over waar nog nieuwe "werelden" aan gekoppeld kunnen worden waar je lekkere loot kan vinden.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
nee ze zijn juist nu aan het gamen, daarom reageren ze hier nietSteffy schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:09:
Wat zakt het topic weg, wordt er niet fanatiek meer gegamed
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:33:
[...]
nee ze zijn juist nu aan het gamen, daarom reageren ze hier niet![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Rene59 op 02-07-2005 21:33 ]
Verwijderd
Dit zal je waarschijnlijk nu nog niet snappen, maar in de stad nadat je ascended bent kun je erg goeie armor kopen.. Het begrip 'ascended' kom je vroeg of laat wel vaker tegenRene59 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:32:
ff een noob vraagje hoor. Ik heb nu zo'n hele set armor gekocht (die van 150 goud per deel met 50 armor per deel). Waar kan ik een betere armor verkoper vinden?
Verwijderd
1. De volgorde is: Minor - Major - Superior, waarom is Minor vaak duurder dan Major?
2. Ik zit nu in Crystal Desert, hoe kom ik in South Shiverpeaks en Ring of Fire?
3. Bestaat er ergens een lijst met prijzen ofzo want ik weet nooit echt een prijs te geven voor een item. Volgens mij ben ik echt goedkoop
Bedankt alvast
1. Minor Runes hebben geen penalty. Een Minor Rune geeft +1 op de skill waarvan die rune is. Een Major Rune geeft +2 op die skill, maar ook -50 health. En een Superior geeft +3 op je skill, maar een nog hogere negatieve 'bonus' op je health.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:32:
Ik heb even een paar vraagjes want ik loop een beetje 'dood' .
1. De volgorde is: Minor - Major - Superior, waarom is Minor vaak duurder dan Major?
2. Ik zit nu in Crystal Desert, hoe kom ik in South Shiverpeaks en Ring of Fire?
3. Bestaat er ergens een lijst met prijzen ofzo want ik weet nooit echt een prijs te geven voor een item. Volgens mij ben ik echt goedkoop.
Bedankt alvast.
2. Als je in de Crystal Desert de 3 Ascension Quests gedaan hebt (Elona's Reach, Dunes of Despair en Thirsty River) dan kun je de Ascension test doen. Heb je die gehaald, dan kom je in The Dragon's Lair terecht. Haal je die missie, dan kom je in de South Shiverpeaks uit. Kijk ook eens op deze interactieve map.
[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 03-07-2005 15:08 . Reden: map-link toegevoegd ]

Ik heb zelf het idee dat je het in de UW vind maar ik weet niet zeker vandaar de vraag ff.
De volgende stap na de cape is vaak de guildhall (een speciaal plekje op de map waar alleen jij en je guildies kunnen komen).
Een cape kun je alleen krijgen als je je aansluit bij een guild. Een guild is een groep mensen bij elkaar (soort van clan) en die kunnen namelijk 2 dingen hebben boven spelers die zonder guild spelen namelijk: 1) een guild hall : ontmoetingsplaats specifiek voor de guild 2) een guild cape : een cape waar je guild mensen aan kan herkennen.Dr.Snuggles schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:17:
Vraagje, ik speel het spel sinds gisteren en ben nu een warrior/monk l6 en ben gewoon een bettje an het questen, maar nu zie ik mensen lopen met een cape, waar kan ik die ook krijgen ?
Als je je wil aansluiten bij een guild moet je maar eens letten op de mensen die ermee adverteren dat ze nog mensen zoeken of er natuurlijk zelf een beginnen (cape en hall kosten wel veel geld)
en waar kan je iron ingots vinden ?
Verwijderd
Ik heb de 3 quests gedaan (nog geen bonus van alle 3), maar waar kan ik dan die test doen?Haay schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:05:
[...]
2. Als je in de Crystal Desert de 3 Ascension Quests gedaan hebt (Elona's Reach, Dunes of Despair en Thirsty River) dan kun je de Ascension test doen. Heb je die gehaald, dan kom je in The Dragon's Lair terecht. Haal je die missie, dan kom je in de South Shiverpeaks uit. Kijk ook eens op deze interactieve map.
Augury Rock. Daar is een soort Priest of zoiets die je naar die berg stuurt en daar moet je vechten.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:23:
[...]
Ik heb de 3 quests gedaan (nog geen bonus van alle 3), maar waar kan ik dan die test doen?
Wat nog steeds een en al irritatie is zijn die kut healerhenchman, waarom nemen ze die de mogelijkheid om aan te vallen niet weg zodat ze alleen nog maar healen kunnen, die AI van die healers is zo dom en onlogisch

Wat ook zo onlogisch is dat die kut bots elkaar wel ressen en mij niet, kortom ga of alleen of met anderen wat soms trouwens nog erger is als henchman want ik gok dat meer als de helft niet eens weten waar ze mee bezig zijn

[ Voor 45% gewijzigd door Steffy op 03-07-2005 19:51 ]
Verwijderd
Henchmans die niet ressen ? Bij mij gebruiken de Warriors zelfs Ressurection SignetSteffy schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:42:
[...]
Augury Rock. Daar is een soort Priest of zoiets die je naar die berg stuurt en daar moet je vechten.
Wat nog steeds een en al irritatie is zijn die kut healerhenchman, waarom nemen ze die de mogelijkheid om aan te vallen niet weg zodat ze alleen nog maar healen kunnen, die AI van die healers is zo dom en onlogisch
Wat ook zo onlogisch is dat die kut bots elkaar wel ressen en mij niet, kortom ga of alleen of met anderen wat soms trouwens nog erger is als henchman want ik gok dat meer als de helft niet eens weten waar ze mee bezig zijn
Niet tijdens het gevecht, dan gaan ze allemaal lekker elkaar ressen en ik lig daar maar wat, terwijl ik de beste van de hele party ben is het logisch als ze mij eerst ressen maar dat doen ze dus niet, je ligt daar maar wat te wachten.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:13:
[...]
Henchmans die niet ressen ? Bij mij gebruiken de Warriors zelfs Ressurection Signet
Toen ik begon met m'n char kreeg ik al een aantal invites voor guilds, maar ik heb geen idee of daar een beetje leuke mensen in zitten, dus wil ik niet voor altijd met m'n huidige char in die guild hoeven te zitten.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Het is logisch dat je er weer uit kan gewoon in guild wars druk je op g krijg je de guild scherm ervoor vervolgs bij je eigen naam op het wolkje klikken en dan leaveFreezer schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:37:
Kun je ook weer uit een Guild stappen?
Toen ik begon met m'n char kreeg ik al een aantal invites voor guilds, maar ik heb geen idee of daar een beetje leuke mensen in zitten, dus wil ik niet voor altijd met m'n huidige char in die guild hoeven te zitten.
Neem in ieder geval necromancers mee met Grenth's Balance. Dat doet ongeveer 600 damage aan Glint als ie hem direct bij het begin gebruikt.DamadmOO schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:22:
iemand enig idee hoe je 'Glint' kan verslaan? net met 4 warriors, 2 air elementalists, 2 monks geprobeerd.. maar we krijgen hem maar niet doodwe kregen hem tot op 20% leven en toen waren beide monks exhausted
Verder moet je healers hebben met Protective Spirit. Een warrior moet een dragon egg oppakken zodat ie aggro krijgt. Door Protective Spirit krijgt ie ongeveer 50 dmg per hit wat heel goed te healen valt. Voor de rest Elementalist met Ether Renewal/Prodigy zodat ze goed door kunnen blijven spammen.
Enig probleem is dat strategie uitleggen aan de gemiddelde noob in je party niet werkt.
Great minds think in parallel gutters.
We hebben echt heel erg gelachen!
We hebben zo'n 2 missies gedaan en de bonussen van The Great northern Wall.
We hebben een party gevormt voor een missie waar een lvl 20 bij zat en een lvl 18 of iets in die richting. De lvl 20 logte opeens uit, maar de lvl 18 bleef en daar hebben we de rest van de missies mee gedaan. Dit overigens niet op dezelfde dag, maar de volgende dag.
We zitten nu in Yaks Bent (zo heet het toch?) en hebben daar een aantal quests gedaan.
Nu moeten we nog wel terug om een aantal oudere quests te doen, maar dat komt wel goed.
We zijn van lvl 11 in een weekend gelvlt naar lvl 13,5.
Nog een aantal skills erbij gehaald en ook nog wat weapon properties unlocked.
Ik hoop binnenkort weer tijd te hebben om verder te spelen (ligt eraan of we een huis hebben gekocht of niet).
Het blijft in iedergeval wel leuk, hoop ook dat we het geld hebben om de expansion packs te kunnen kopen.
Het schild heet een "Eternal Shield" en kan gevonden worden (als je heel veel geluk hebt) in de volgende gebieden:Steffy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:06:
[afbeelding]
Vertel, waar halen we deze weg? Het lijkt mij als Schild gebruikende Warrior namelijk wel grappig, Choas Axe erbij straks en het is helemaal compleet
- Underworld
- Fissure of Woe
- Hall of Heroes
Daarnaast kun je het proberen te kopen in Lion's Arch, maar neem wel een aardig zakcentje mee, want omdat ze ontzettend schaars zijn en erg geliefd mag je zelfs voor een schild zonder mods al een bedrag boven de 10k goud neerleggen. (Dit is een schatting, het kan zelfs nog meer zijn.)
Verwijderd
De meeste kans is in de Underworld mede ,omdat hier de meeste ghost mannetjes zijn.CoRrRan schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:34:
[...]
Het schild heet een "Eternal Shield" en kan gevonden worden (als je heel veel geluk hebt) in de volgende gebieden:Waarbij het volgens mij niet eens zeker is dat het in de laatste twee gebieden gevonden kan worden.
- Underworld
- Fissure of Woe
- Hall of Heroes
Daarnaast kun je het proberen te kopen in Lion's Arch, maar neem wel een aardig zakcentje mee, want omdat ze ontzettend schaars zijn en erg geliefd mag je zelfs voor een schild zonder mods al een bedrag boven de 10k goud neerleggen. (Dit is een schatting, het kan zelfs nog meer zijn.)
In fissure heel klein groepje als je echt zon shield wilt doe een paar keer de Underworld met een goede party dan krijg je wel 1.
Het grote nadeel is om in die gebieden te komen dat je the favors of the god nodig hebt en als je op europese servers speelt dan zijn deze items redelijk schaars.
je kunt Ele heel slim als 2e prof gebruiken voor ranger, bijvoorbeeld: Conjure flame + Kindle Arrow + Mark of Rodgort + een bow met fiery bowstring.Steffy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:36:
Als je Ele wilt zijn moet je het wel als eerste prof hebben, anders is het eigenlijk zinloos. Daar kwam ik met mijn R/Ele ook achter
Daarmee doe je massive damage, maar veel spelers denken er bij elementalist alleen maar aan om firestorm etc te gebruiken, dat werkt niet, het mooiste is om combinaties te maken van je primary en secondary profession
[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 04-07-2005 13:54 ]
Verwijderd
Ik ben een Elementalist/Ranger, Level 20 en wil de Guild graag helpen etc.
Ik hoor het wel.
Voor mijn Me maak ik ook niet van alles gebruik.
Hierna wil ik een Ra/Ne maken voor het charmen en minions (geen idee of het een goed idee is overigens.
Daarna wil ik een Wa/Mo maken volgens mij heet dit een Paladin.
In iedergeval wil ik zowel Warrior als Ranger als een Primairy class hebben.
Als vierde character weet ik nog niet, maar in iedergeval een PvP char.
Zoals je kunt zien heb ik dan alle classes gehad in PvE.
Ik ga pas echt hardcore PvP spelen zodra ik helemaal door de PvE heen ben. Dit zal dus een redelijke tijd gaan duren.
/edit:
Volgens mij heeft het GoT Guild een eigen website en is het niet de bedoeling om hier in het GW thread aanvragen te doen om in het Guild te mogen. De site kun je hier vinden GoT Guild website
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 04-07-2005 14:34 ]
Verwijderd
Kwam er ook net achter, had toen al hier gepostNielsOveres schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:31:
/edit:
Volgens mij heeft het GoT Guild een eigen website en is het niet de bedoeling om hier in het GW thread aanvragen te doen om in het Guild te mogen. De site kun je hier vinden GoT Guild website
Ik heb net de Caravan Trouble quest gevonden trouwens. Volgens de update zou die bij Sardalac Snatarium moeten zijn, maar je kan 'm vinden vlakbij de "grenspost" waar ook Footman Tate is te vinden. Je moet Cynn helpen met een paar beestjes, in ruil krijg je 200 xp en een skill voor elke profession. In mijn geval was het Phantom Pain en Smithe.
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2005 19:28 . Reden: tiepvautd ]
Verwijderd
20exp is ook niet veelTroonStaal schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:52:
Sommige GW fora hebben speciale veilingsubfora, daar kan geboden worden
Ik heb net de Caravan Trouble quest gevonden trouwens. Volgens de update zou die bij Sardalac Snatarium moeten zijn, maar je kan 'm vinden vlakbij de "grenspost" waar ook Footman Tate is te vinden. Je moet Cynn helpen met een paar beestjes, in ruil krijg je 20 xp en een skill voor elke profession. In mijn geval was het Phantom Pain en Smithe.
Verwijderd
Ik ben dus net bezig en ga binnenkort naar Old Ascalon, is dit dan nog wel zinvol om te halen?
Nope, ga maar gewoon je koopt daar voor een schijntje veel beter armorVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:05:
Weet iemand ook waar ik alle collectors kan vinden die elementalist armor ruilen?
Ik ben dus net bezig en ga binnenkort naar Old Ascalon, is dit dan nog wel zinvol om te halen?
Ik zou geen goud verspillen aan armor tot je ongeveer bij lion's arch bent aangekomen. Met m'n necro hield ik het makkelijk vol in m'n starters tunic tot Henge of Denravi. Tenzij je een warrior bent.
Ik heb net zitten testen of ik hydras kon killen in m'n eentje met m'n ranger, ik heb 4 groepen weten te killen in perdition rock, het enige wat ze doen is phoenix gebruiken en meteor shower en die kun je makkelijk ontwijken.
rune traiderYanik schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:11:
Wat zijn de superior rangers en necros rune goedkoop bij de dye trader.
Verwijderd
En een Ranger/Nescomanger Level10
Ik vind het zo gaar als je in Old Ascalon ben. Je moet niet in je uppie te zijn om missies te doen. zo snel ga je dood. tis makkelijk als je paar goeie vrienden heb online die helpen en dezelfde missies moeten doen.
Maar Elementist is wel lekker die spells zijn gusntiger die ik voor Ranger/Nescomanger heb bijna geen energy en als ik aanval doe kost het veel. maja. Ben al Verslaafd heb 3 dagen spel.
Rune Trader
Sjonge jonge, net drie keer achterelkaar de bonus proberen te doen van Surmia (met mijn derde char). En IEDERE keer gaan die kloothommels weer achter die Firecharrs aan

En daarna de hele tijd gezeik "zijn we al bij de bonus?" "watt is nou die bonus", "kon je dat niet eerder zeggen?". En tot overmaat van ramp gaan ze ook nog vrolijk die mob Charrs te lijf waar we met Rurik OMHEEN moeten..."tja, ik dacht dat dat de bonus was..."
Op dat moment verlaat ik, als enige monk, het spel. Ze zoeken het maar uit dan
[ Voor 68% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2005 00:46 ]
Dat vind ik wel meevallen hoor. In het begin heb ik veel met Henchmen gedaan omdat ik niemand kon vinden die dezelfde quests deed of het was zo'n schreeuwlelijk die in het main channel liep te spammen. Daar wil ik niet eens mee spelenVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:11:
Ik heb Elementist level 5.
En een Ranger/Nescomanger Level10
Ik vind het zo gaar als je in Old Ascalon ben. Je moet niet in je uppie te zijn om missies te doen. zo snel ga je dood. tis makkelijk als je paar goeie vrienden heb online die helpen en dezelfde missies moeten doen.
...

Ik vind dit spel echt goejweldig op twee irritatiefactoren na:
1) mannetjes die blijkbaar niet begrijpen waar het trade channel voor dient.
2) de prijzen van sommige dingen

Gisteren bood iemand bolts of cloth aan voor 100g per piece. Zijn ze van goud ofzo
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Dit hangt van je lvl af imho ..Apie! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:30:
[...]
Dat vind ik wel meevallen hoor. In het begin heb ik veel met Henchmen gedaan omdat ik niemand kon vinden die dezelfde quests deed of het was zo'n schreeuwlelijk die in het main channel liep te spammen. Daar wil ik niet eens mee spelenAls je een beetje slim speelt kan je dat hele gebied daar uitkammen zonder dat je daar iemand anders voor nodig hebt
Ik ben nu overigens een Warrior/Monk lvl12, toen ik daar aankwam was ik volgens mij lvl8 of 9.
Ik vind dit spel echt goejweldig op twee irritatiefactoren na:
1) mannetjes die blijkbaar niet begrijpen waar het trade channel voor dient.
2) de prijzen van sommige dingen
Gisteren bood iemand bolts of cloth aan voor 100g per piece. Zijn ze van goud ofzo
Als je lvl 10 bent kan je makkelijker dingen alleen doen dan als je 5 bent

Over dat geld voor dat spul.. ja.. sommige krijgen het er ook nog voor..
Maar als je nagaat dat als je lvl 5 bent.. krijgt je niet zo snel die spullen..
Dus sommige zullen zeker geld dokken
P.s. ik krijg nooit wat verkocht..
Heb een tijdje zitten leuren met een Hammer 13-21 dmg + 10% health +15% nog wat..
(kleur : Paars)
Geen drol wilde hem hebben

(ik gaf geen blijk van $$$ dat ik ervoor wilde hebben.. gewoon WTS ..)
Maar over het algemeen kom ik er gewoon niet van af. Na een tijdje ben ik het meestal zat en verkoop ik ze gewoon bij een merchant. Op een gegeven moment heb ik gewoon de ruimte nodig voor betere nieuwe dingen die ik vind en waarschijnljik ook niet van af kom. M'n storage zit bijna helemaal vol met common crafting materials en wat flesjes dye dus ik moet het met m'n pouches & bags doen
[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 05-07-2005 09:06 ]
Blown past falling sands
Wheheheh sorry voor de mix up, ik kon niet goed nadenken door m'n bloedsuiker.
Ik zie de laatste tijd mensen clean chaos axes en storm bows verkopen voor 5-30k. Die chaos axe vind ik erg lelijk, ik had er heel veel die heb ik gewoon voor 50 gold bij de merchant verkocht. Als je kijkt naar hoe simpel het wapen in elkaar zit kun je zien dat ie maar 1 vierkante polygoon gebruikt, de rest is alpha mapping.
Ik zou wel graag een storm of eternal bow willen hebben, maar ik ga er geen 30k voor betalen.
Ik geef je er 150 gp voorZephyer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:52:
[...]
Heb een tijdje zitten leuren met een Hammer 13-21 dmg + 10% health +15% nog wat..
Geen drol wilde hem hebben![]()
![]()
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Die sprint skill werkt trouwens ook de helft van de tijd voor geen meter, dan volgen vijanden je alsnog het halve gebied door voordat ze je alsnog vermoorden, kut skill

[ Voor 22% gewijzigd door Steffy op 05-07-2005 10:24 ]
- Squeeek !!!
Blown past falling sands
Juist wel, je ga altijd alleen in gebied om gold te farmen uit die die tonnen, kisten, etc. ideaal als je een stuk of 5 vind van allemaal 100 gold en meer. Dat verdient tenminste lekkerEkitch schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:28:
maar het is ook niet de bedoeling dat je een heel gebied doorkruist met run...
[ Voor 17% gewijzigd door Steffy op 05-07-2005 10:39 ]
Heb tot nu toe drie gouden items gevonden, drie bogen en daarvan heb ik er één verkocht voor het astronomische 150 G
Wel heb ik twee Major Vigor runes, één minor vigor en nog wat losse minor an majors. En al twee zwart en vijf zilver, die wil ik later in het spel gebruiken. Een compleet zwart character maken
[ Voor 33% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2005 11:03 ]
- Squeeek !!!
Ik speel gewoon op de EU servers: Kwisatch HaderachVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:10:
Waar spelen jullie eigenlijk Gwoon Standaard Europa?.
Wat zijn jullie Nicknames
Edit: Is het trouwens mogelijk om te switchen van server? Ik bedoel, kan ik nu ongestraft een US server gaan gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door Apie! op 05-07-2005 11:24 ]
Blown past falling sands
- Squeeek !!!
Ik speel op de europese server. Voor mijn nicknames, zie sigVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:10:
Waar spelen jullie eigenlijk Gwoon Standaard Europa?.
Wat zijn jullie Nicknames
Je kan maar vijf keer van server wisselen, dan is die laatste locked. Districts maakt echter niets uit.Apie! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:17:
[...]
Ik speel gewoon op de EU servers: Kwisatch Haderach
Edit: Is het trouwens mogelijk om te switchen van server? Ik bedoel, kan ik nu ongestraft een US server gaan gebruiken?
het heeft weinig zin om zulke wapens proberen te verkopenZephyer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:52:
[...]
Geen drol wilde hem hebben![]()
![]()
Hoezo? Met een low level character zou ik zo'n wapen best graag willen kopen hoor.unfor schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:22:
[...]
het heeft weinig zin om zulke wapens proberen te verkopenalleen max wapens worden verkocht. en jouw hamer is verre van max, 19-35 is max voor hammer.
Blown past falling sands
- Squeeek !!!
Dit topic is gesloten.