Het Grote Guild Wars Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.578 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Voel me dom... morgen maar eens testen dan

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Voor de geinteresseerden onder jullie, ik denk dat het uiteindelijk lag aan een grote hoeveelheid stof die zich verzameld had tussen de koelribben en de ventilator van mijn videokaart...
Maar daar geen last meer van, doordat ik toch mijn computer ga upgraden vanavond. Eens kijken hoe guildwars dan draait!!! Heb ik nu al zin in!

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
MIts je een nieuwe koeler koopt voor je VIdeokaart geef ik je een kans. Mijn systeem is net nieuw maar heeft er nog steeds last van mijn 6600 GT trekt te hitte echt niet. Ik ga dus mooi wat case fans erbij kopen.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Kan iemand mij vertellen hoe hoog het verslavingsgehalte van GW is? En vereist het spel veel speeluren om iets leuks te bereiken?
Ik ben namelijk gestopt met WoW omdat ik er verslaafd aan aan het raken was en er dus véél te veel tijd in stak. Als GW ongeveer dezelfde aantrekkingskracht heeft als Diablo 2 dan kan ik er wel mee leven, aangezien ik dat wel prima kon spelen zonder volslagen hooked te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Rene59 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:38:
Kan iemand mij vertellen hoe hoog het verslavingsgehalte van GW is? En vereist het spel veel speeluren om iets leuks te bereiken?
Ik ben namelijk gestopt met WoW omdat ik er verslaafd aan aan het raken was en er dus véél te veel tijd in stak. Als GW ongeveer dezelfde aantrekkingskracht heeft als Diablo 2 dan kan ik er wel mee leven, aangezien ik dat wel prima kon spelen zonder volslagen hooked te raken.
Ehm, hoe verslavend een spel is ligt helemaal aan jezelf natuurlijk. Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Ik heb bijvoorbeeld vrijwel niks met CS, maar ik ken legio mensen die er dagelijks mee bezig zijn. Afijn, voor mij persoonlijk is GW erg verslavend.

Ik speel gemiddeld twee uur per dag. Wellicht is dat voor anderen totaal niet veel, maar naar mijn maatstaven behoorlijk pittig. Veel te veel tijd kan ik het niet noemen, maar dat komt omdat ik weinig andere verplichtingen heb, wellicht is dat voor jou anders.

Het wordt idd wel steeds leuker naar mate je verder komt en er meer tijd in steekt, omdat dan de wereld echt tot leven komt voor je en het een beetje surrogaat thuisgevoel gaat geven. Anders blijft het slechts een lekkere snack die je af en toe neemt als het je toevallig een keer uitkomt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Heb je ook gelijk in.
Ik bedoelde eigenlijk meer te vragen of GW net zo veeleisend is als WoW, als je het spel speelt met de bedoeling er een beetje goed in te worden. Dus niet alleen spelen voor de fun, maar voornamelijk voor het winnen.
edit: En ook belangrijk, hoe lang duurt een gemiddeld "potje" spelen om iets fatsoenlijks te bereiken? Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar als ik WoW vergelijk met Diablo2: in d2 kon je ff een half uurtje een paar baalruns doen, maar in WoW moet je minstens 2 uur uittrekken om een instance te doen. Hoe zit dat met GW?

[ Voor 44% gewijzigd door Rene59 op 24-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Het is anders veeleisend.

Het RPG is niet zo groot als in WoW het accent ligt meer op het PvP gedeelte nadat je lekker op je eigen gemak (geen druk omdat het je geen extra geld kost) Je character naar lvl 20 hebt gewerkt je mooie items hebt gevonden een leuke armor hebt begint je "verslaving" pas echt. Het is dan tactiek combinaties en teamspel dat je moet spelen. NEt zoeiets als een SC team maar dan heel anders en met veel meer mogelijkheden. Het is natuurlijk ook heel anders maar het idee blijft hetzelfde team tegen team degene die de goeie combinaties kiest en de juiste tactieken gebruikt wind. Met de volgende update wordt het ook nog eens beloond ook. (beetje het honor systeem als in WoW alleen meet in team verband)

Het RPG gedeelte is groot ik weet niet hoegroot het is in vergelijking tot WoW maat het is groot om als je op je gemak erdoor heen gaat 200 uur makkelijk mee bezig te zijn en dat is wel 200 per profession want als je een andere profession bent heb je ook toegang tot andere quests. Ook het effect van je quest die weer effect hebben op andere quests levert veel speel plezier op omdat je dan dieper in het verhaal gaat zitten.

Een groot verschil is dat je nooit zomaar PvP kunt gaan zoals in WOW en je zult ook nooit spelers tegen komen op spawns die alle kills jatten. SPawns bestaan niet zodra jij de wereld in gaat word deze voor jouw en jouw team gemaakt dus jullie mogen alle monster mollen.

Ik zou zeggen trek je eigen conclusies als je nog meer vragen hebt wil ik ze wel proberen te antwoorden. Er zijn natuurlijk nog veel meer aspecten van de game maar kijk daarvoor bij de verschillende sites die genoemd staan in het begin van de topic

Edit op je "potje" vraag
Ligt eraan wat je wil doen er zijn quest van een half uurtje en er zijn er van een uur of meer.
Het PVP kan 5 minuten duren tot een kwartier dan kun je in een uur 5 potjes spelen en als je 5 keer wint zul je waarschijnlijk een goed gevoel eraan over houden.
Als je nog geen lvl 20 bent en juist wel dan kun je je lopende quest of andere gaan helpen
Dus als je ff een potje wil hacken kun je een kwartiertje spelen desnoods wil je langer dan kan dat ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Ekitch op 24-06-2005 16:05 ]

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Oke tof, bedankt voor je antwoord, helemaal duidelijk :)

Nog 1 vraag: hoe groot zijn de sociale verplichtingen?
Ik zal maar weer een voorbeeld geven uit WoW. Als je in WoW een instance ingaat met 5 of meer man, dan betekent dat dat je die instance ook afmaakt voor de tijd dat het duurt, want als je besluit om even tv te gaan kijken ofzo, dan kan de rest van de groep niet verder. Dat vond ik zelf altijd erg bezwaarlijk, vandaar dat ik ook amper instances speelde en liever een potje ging PVP-en met een paar guild maten. Het grote probleem was alleen dat ik daardoor wel achterbleef qua level en nog veel erger qua equipment (het goeie spul dropt vrijwel allemaal in instances).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Rene59 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:26:
Oke tof, bedankt voor je antwoord, helemaal duidelijk :)

Nog 1 vraag: hoe groot zijn de sociale verplichtingen?
...
Nou ja, tijdens een quest (instance?) kun je er tussenuit knijpen als je geen zin meer hebt, maar dat wordt over het algemeen niet echt gewaardeerd. Als je ergens samen aan begint, dan is het wel de bedoeling dat je het ook samen afmaakt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:38:
[...]

Nou ja, tijdens een quest (instance?) kun je er tussenuit knijpen als je geen zin meer hebt, maar dat wordt over het algemeen niet echt gewaardeerd. Als je ergens samen aan begint, dan is het wel de bedoeling dat je het ook samen afmaakt.
ik heb dan ook nog nooit voor de hall of heroes gevochten zonder dat 1tje vertrekt..
Ook zijn er van die pannekoeken die luisteren als iemand zegt dat je ALT+F4 moet indrukken :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:16:
[...]

ik heb dan ook nog nooit voor de hall of heroes gevochten zonder dat 1tje vertrekt..
Ook zijn er van die pannekoeken die luisteren als iemand zegt dat je ALT+F4 moet indrukken :X |:(
:/ Die kende mijn opa ook al, als je daar nu nog in trapt ben je wel heel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALT F4 TOO KILL ME!!

Hall of heroes ziet er vet uit btw

Afbeeldingslocatie: http://img166.echo.cx/img166/3811/gw1629qb.th.jpg

Team arena word saai btw :p

Afbeeldingslocatie: http://img166.echo.cx/img166/8559/gw1543xt.th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb me nog niet gewaagd aan pvp eigenlijk, behalve inderdaad wat pickups. Zit er erg aan te denken om te verhuizen naar euro server maar wil dan wel een leuk guild hebben... beetje een probleem. Zou wel bij GoT willen maar ik geloof dat die nogal vol zit oid.

zucht.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
UltimateB schreef op zondag 26 juni 2005 @ 05:44:
Ik heb me nog niet gewaagd aan pvp eigenlijk, behalve inderdaad wat pickups. Zit er erg aan te denken om te verhuizen naar euro server maar wil dan wel een leuk guild hebben... beetje een probleem. Zou wel bij GoT willen maar ik geloof dat die nogal vol zit oid.

zucht.
ik ben ook aan het kijken naar een guild maar nog niets passend's kunnen vinden
mischien iets samen kijk maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
GoT zit nog niet vol naar mijn weten je kunt je op hun site aanmelden we zitten op de Amerikaanse server...

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ekitch schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:47:
GoT zit nog niet vol naar mijn weten je kunt je op hun site aanmelden we zitten op de Amerikaanse server...
De GoT guild is inderdaad niet vol. De ledenstop is al een tijd terug opgeheven. Aanmelden kan gewoon via de website.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Alleen zit GoT op de amerikaanse server. En ik wil liever op een europeesche ( :P ) server spelen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TroonStaal schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:50:
Alleen zit GoT op de amerikaanse server. En ik wil liever op een europeesche ( :P ) server spelen :)
Op welke server je zit maakt in principe niet uit als je niet mee wilt doen aan PvP en GvG en niet samen wilt questen. Bovendien is er eigenlijk geen enkele reden om niet naar de USA servers te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

En toch, noem het irrationeel, onlogisch en ongefundeerd, wil ik op een europese server blijven. :)

Ik heb inmiddels 8 Guild invitations, alleen het vervelende is dat ik daarvan geen flauw idee heb wie het nou zijn. Als ze nog een website zouden hebben, dan zou ik wat meer info kunnen vinden, maar zomaar iets joinen lijkt me niks. Word ook zovaak gevraagd door loslopende spelers of ik hun Guild wil joinen, lijkt bijna op spam. (niet dat ik nou zo goed ben, ik zie ze hetzelfde vragen aan iedereen die rondloopt)

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2005 13:20 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De guilds die lopen te spammen of iedereen maar een invite sturen zijn meestal niet de beste. Ze geven totaal niets om de group, laten iedereen toe en schoppen ook snel mensen er weer uit als er een in hun ogen betere speler komt. Ik heb echt een hekel aan dat soort guilds.

Echt, spammende guilds verdienen het niet om ze te joinen. Vaak hoor je ook wel replies op guild spam als "Guilds that need to spam suck anyway".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb een join requestje gedaan op de website van [GOT], hopen dak snel een mailtje krijg ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Ik zou niet op mail wachten maar gewoon ff bij het topic op de site blijven dan komt er wel reactie en wordt geinvite

:)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb zojuist wat fotos van de GoT Guild gemaakt, net tussen 2 wars in! De pics zijn hier te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nnk schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:19:
Ik heb zojuist wat fotos van de GoT Guild gemaakt, net tussen 2 wars in! De pics zijn hier te vinden!
Da's natuurlijk lang de hele guild niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik ben van plan om morgen ook maar guildwars te kopen en vroeg me dus af op welke server jullie zitten. Ik hoorde van een vriend dat je gewoon met je char van server kan wisselen wanneer je wilt. Klopt dit of zit je aan een server vast zodra je daar je char maakt? En wat is een beetje een mooi alround rase/profession om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ajampaniki schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:32:
Ik ben van plan om morgen ook maar guildwars te kopen en vroeg me dus af op welke server jullie zitten. Ik hoorde van een vriend dat je gewoon met je char van server kan wisselen wanneer je wilt. Klopt dit of zit je aan een server vast zodra je daar je char maakt? En wat is een beetje een mooi alround rase/profession om mee te beginnen?
Je kunt inderdaad met je karakters van servers wisselen. Maar let op: dit kan maar max een paar keer. Na een paar keer "locked" hij je account aan een regio. Het is niet zo dat er maar 1 USA en 1 Europe server is zoals veel mensen denken. Je speelt op een enorm cluster van servers. Op welke server je zit maakt voor het spelen niets uit. Dit is pas belangrijk als je een guild wilt gaan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Bor de Wollef schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:36:
[...]

Je kunt inderdaad met je karakters van servers wisselen. Maar let op: dit kan maar max een paar keer. Na een paar keer "locked" hij je account aan een regio. Het is niet zo dat er maar 1 USA en 1 Europe server is zoals veel mensen denken. Je speelt op een enorm cluster van servers. Op welke server je zit maakt voor het spelen niets uit. Dit is pas belangrijk als je een guild wilt gaan joinen.
Ja ik wil dus gewoon op de server spelen waar de GoT guild speelt.

Is het trouwens een must om 2 professions te kiezen of kan je ook helemaal voor eentje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
TroonStaal schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:20:
En toch, noem het irrationeel, onlogisch en ongefundeerd, wil ik op een europese server blijven. :)

Ik heb inmiddels 8 Guild invitations, alleen het vervelende is dat ik daarvan geen flauw idee heb wie het nou zijn. Als ze nog een website zouden hebben, dan zou ik wat meer info kunnen vinden, maar zomaar iets joinen lijkt me niks. Word ook zovaak gevraagd door loslopende spelers of ik hun Guild wil joinen, lijkt bijna op spam. (niet dat ik nou zo goed ben, ik zie ze hetzelfde vragen aan iedereen die rondloopt)
offtopic:

grappig herken je naam net van het DGMB :)

zit overigens zelf al vanaf het begin in de GoT guild en moet zeggen dat ik deze guild toch wel erg fijn vind, leuke mensen, leuke teamplay en altijd wel iemand die wil helpen :)

en dat we op de amerikaanse server spelen klopt idd, grootste reden daarvan is de duitsers en fransen die weigeren gewoon engels te praten ^^

[ Voor 20% gewijzigd door Verderf op 27-06-2005 00:15 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nhaixatael schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:02:
[...]

offtopic:

zit overigens zelf al vanaf het begin in de GoT guild en moet zeggen dat ik deze guild toch wel erg fijn vind, leuke mensen, leuke teamplay en altijd wel iemand die wil helpen :)

en dat we op de amerikaanse server spelen klopt idd, grootste reden daarvan is de duitsers en fransen die weigeren gewoon engels te praten ^^
En is er dan gewoon 1 amerikaanse server of verschillende, en welke spelen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
er is maar 1 amerikaanse server voor zover ik weet :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nhaixatael schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:00:
er is maar 1 amerikaanse server voor zover ik weet :)
Je hebt een bij een spel als dit niet meer over een server maar over een hele serverfarm meestal. Naar buiten toe (voor de gebruiker) lijkt dit echter 1 server. Wellicht kun je op de site van arenanet hier meer over vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 27-06-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]
offtopic:

offtopic: wat is de wereld toch klein. :) Hoe heet je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
TroonStaal schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:53:
[...]

offtopic: wat is de wereld toch klein. :) Hoe heet je daar?
zelfde als hier alleen lurk ik meestal op het dgmb en post ik heel af en toe nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:37:
[...]

Je hebt een bij een spel als dit niet meer over een server maar over een hele serverfarm meestal. Naar buiten toe (voor de gebruiker) lijkt dit echter 1 server. Wellicht kun je op de site van arenanet hier meer over vinden.
klopt, er is 1 server in principe maar elke stad heeft weer meerdere "channels"

bijvoorbeeld

ascalon district 1
ascalon district 2
enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
EY jungs ben eindelijk ascended :)

Maar heb ik nu al me punten of is ergens anders nog een stukje voor extra atribute points??

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je die quest waarvoor je 15 attribute points krijgt in een gebied ten zuiden van Augury rock hebt gedaan. Zo een quest krijg je even later ook nog.
In Droknars Forge staat ene Vanyi die je een quest geeft waarvoor je ook 15 attribute points krijgt. In de beschrijving staat dat je moet vertrekken vanuit de Iron mines of moladune, het is echter handiger en sneller vanuit de Copperhammer mines te gaan.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Er zijn nog 2 quests die je moet doen om 2x 15 attribute points erbij te krijgen. Beide quests kun je krijgen in Droknar's Forge. (Bij de storage.) Er zitten nog wel een aantal voorwaarden aan voordat je beide quests krijgt.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Goed beide heb ik dus nog niet eens kijken of er vanmiddag wat leuke mensen online zijn :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
even tussendoor, GoT guildwars site kan je hier vinden: http://www.gotguildwars.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:22:
Er zijn nog 2 quests die je moet doen om 2x 15 attribute points erbij te krijgen. Beide quests kun je krijgen in Droknar's Forge. (Bij de storage.) Er zitten nog wel een aantal voorwaarden aan voordat je beide quests krijgt.
wat zijn de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
[...]

offtopic:

Dat is al opgelost hoor, de Duitsers spelen nu gewoon op de Duitse servers en de Fransen op de Franse.

offtopic:
heb alweer genoeg duits gehoord het afgelopen weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e zit in de desert.
2e moet je in droknars forge naar de storage account en daar staat een npc die je een quest geeft je moet dan 3 plekken in de woestijn verkennen, zodra je die gedaan hebt moet je in 1 van die plekjes een secondary change quest completen en daarna weer terug naar droknars forge en die npc dan krijg je de 2de quest voor 15 attribut punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:( Wat ik me nog steeds afvraag is waarom er geen update voor die kuthenchman komt, die healer henchmag moet niet vechten, die moet healen, en waarom zit er geen controls voor die henchman in de game zo doen zo alleen waar ze zelf zin in hebben en totaal niet wat jij wilt, dat vind ik na 2 maanden nog steeds vervelend, daar moeten ze echt iets aan veranderen.

Wat ook jammer is is dat alle henchman gewoon in elkaar staan 8)7 Dat hoord niet meer tegenwoordig, ook beetje een minpuntje, er moet naar mijn idee nog wel wat veranderen, en dat kan niet wachten tot de uitbreiding, na een tijdje begin je je wel te ergeren aan dit soort missertjes :/

[ Voor 29% gewijzigd door Steffy op 27-06-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik mis een manier om de henchmen gewoon zelf in te delen wat betreft skils, bijvoorbeeld preset values -> smiting monk of healing monk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:48:
Ik mis een manier om de henchmen gewoon zelf in te delen wat betreft skils, bijvoorbeeld preset values -> smiting monk of healing monk.
als ze dat zouden doen, waarom zou je dan uberhaupt nog met echte mensen gaan questen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Nhaixatael schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:07:
[...]

als ze dat zouden doen, waarom zou je dan uberhaupt nog met echte mensen gaan questen?
Afgezien van het socializen vind ik het nu al vrij zinloos om met echte mensen te questen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
umm hoezo ben je zo'n eenling??

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nhaixatael schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:07:
[...]

Questen met echte mensen vind ik ook geen vereiste hoor. Soms kun je nog beter henchies meenemen dan een paar egotrippende noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:49:
[...]

Questen met echte mensen vind ik ook geen vereiste hoor. Soms kun je nog beter henchies meenemen dan een paar egotrippende noobs.
Yep, ik heb er ook geen problemen mee als de groep wordt aangevuld met enkele henchies. Mijn best verlopende quests heb ik gedaan met maar 1 of 2 menselijke medespelers en voor de rest henchies.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ekitch schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:30:
umm hoezo ben je zo'n eenling??
Nee niet echt, maar of ze knijpen er voortijdig tussenuit, of ze werken niet samen, of denken niet mee, of verkloten de quest door als een dolle stier op de tegenstanders af te sprinten, of ... of ... of ...

Nou ja, laat ik het er op houden dat ik er niet echt blij van werd hoe "echte mensen" in teamverband werkten (of eigenlijk dus niet werkten). Dan zijn henchmen vaak nog slimmer en tactischer. Daarom doe ik juist alle quests met alleen maar henchmen.

Eenling uit noodzaak zeg maar. Er zullen ongetwijfeld een hele hoop spelers wel een beetje sociaal en tactisch zijn als ze in een team zitten, maar ik heb niet het genoegen gehad dat mee te maken, althans niet met een compleet team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem vandaag kopen, mits ik nog geld op de bank heb staan. Zo te horen kun je beter op de amerikaanse server(s) spelen. Ben van plan om als N/E te gaan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
Weakling schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:20:
[...]
Eenling uit noodzaak zeg maar. Er zullen ongetwijfeld een hele hoop spelers wel een beetje sociaal en tactisch zijn als ze in een team zitten, maar ik heb niet het genoegen gehad dat mee te maken, althans niet met een compleet team.
Inderdaad, dat is ook mijn ervaring, henchmen zorgen niet voor een onnodige aggro of iets dergelijks. In een party van 8 zit er altijd wel 1 persoon te slapen die dan weer extra mobs op je dak haalt. Dan heb je ook nog de warriors die denken dat ze de hele wereld aankunnen en overal direct instormen zonder te denken aan de casters die hun skills nog moeten rechargen of gewoon energy nodig hebben.
Als ik als monk zo iemand tegenkom en na een paar waarschuwingen nog steeds doorgaat dan laat ik hem gewoon doodgaan (in de laatste missies moet je wel met mensen).

Henchmen doen altijd focus fire en lopen niet doelloos maar een willekeurig target aan te vallen, doe mij maar henchmen of guildies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:57:
Ik ga hem vandaag kopen, mits ik nog geld op de bank heb staan. Zo te horen kun je beter op de amerikaanse server(s) spelen. Ben van plan om als N/E te gaan spelen. :)
Ben zelf ook N/E en moet zeggen dat me dat erg bevalt, ben als N blood necro waarmee ik dus schade doe aan NME's en ook nog health erbij krijg :)

Als E heb ik fire damage vanwege de AoE.
Exyge schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:45:
[...]

Inderdaad, dat is ook mijn ervaring, henchmen zorgen niet voor een onnodige aggro of iets dergelijks. In een party van 8 zit er altijd wel 1 persoon te slapen die dan weer extra mobs op je dak haalt. Dan heb je ook nog de warriors die denken dat ze de hele wereld aankunnen en overal direct instormen zonder te denken aan de casters die hun skills nog moeten rechargen of gewoon energy nodig hebben.
Als ik als monk zo iemand tegenkom en na een paar waarschuwingen nog steeds doorgaat dan laat ik hem gewoon doodgaan (in de laatste missies moet je wel met mensen).

Henchmen doen altijd focus fire en lopen niet doelloos maar een willekeurig target aan te vallen, doe mij maar henchmen of guildies :)
Guildies idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nou weet ik nog steeds niet in welke district/server/whatever de GoT Guild speelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ajampaniki schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:32:
Nou weet ik nog steeds niet in welke district/server/whatever de GoT Guild speelt :(
Niet zo moeilijk toch: de amerikaanse server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Weakling schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:20:
[...]

Nee niet echt, maar of ze knijpen er voortijdig tussenuit, of ze werken niet samen, of denken niet mee, of verkloten de quest door als een dolle stier op de tegenstanders af te sprinten, of ... of ... of ...

Nou ja, laat ik het er op houden dat ik er niet echt blij van werd hoe "echte mensen" in teamverband werkten (of eigenlijk dus niet werkten). Dan zijn henchmen vaak nog slimmer en tactischer. Daarom doe ik juist alle quests met alleen maar henchmen.

Ik heb tot nu toe nog maar twee keer gehad dat mensen ineens het spel verlieten. Over het algemeen gaat het wel lekker met andere mensen, als ze maar hun plaats weten => niet als een gek ergens op af stormen of mobs lokken, en als iemand de quest al kent daar ook naar luisteren.

Ik heb een keer de Galrath quest gedaan met een party en de quest ging voor geen meter. In totaal zijn we iets van 12 keer doodgegaan, en tja, met een dp van 60% gaat het dan niet meer. Maar omdat alles wel in goed overleg ging, hebben we afgesproken om elkaar in de friends list te zetten en het op een later tijdstip nog eens te proberen (was toen half drie 's nachts op woensdag). Dat hebben we gedaan en toen is het wél in één keer gelukt.

Het is ook wel prettig als de partymembers beleefd zijn, die /bow command zit er niet voor niets in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nou ik heb 'm vandaag gekocht. Eerste indruk: erg gaaf spel :)
Nu maar hopen dat ik niet weer verslaafd word, want dan koop ik echt nooit meer een mmorpg of iets wat er in de buurt komt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rene59 op 27-06-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Guild Wars is eerder een CORPG, dus dat scheelt alweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo echt mooi inmekaar gezet spel, tijd om een guild te joinen en geen n00b guild :P ben inmiddels na een paar uur spelen en dingen uitzoeken lvl 7 :) Voeg me maar toe als vriend :D

Gangrel Requiem

Ik hoop de got guild te mogen/kunnen joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nou ik heb een Nec/El gemaakt, ben nu lvl 6. Maar volgens mij ben ik bugged. Ik heb geen soul reaping attribute, maar wel energy storage. Zou toch echt andersom moeten zijn lijkt me.
Maargoed ik gaat ook proberen lid te worden van de got guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Energy Storage? Weet je zeker dat je geen E/Nec bent?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:25:
[...]

je moet nou niet gaan overdrijven... ooit tegen een spike team gespeeld.. 4 monks 4 air ele.. is geen beginnen aan als je met een random group daar tegen gaat...
Dat valt ook wel weer mee hoor. PUGs kunnen prima anti-spike werken. Zo had mijn spike team het best moeilijk tegen een pickup group, maar wisten we toch de overhand te houden door wat fouten van hun kant.

Een goede anti-spike team heeft 3 warriors met knockdowns, 2 of 3 necro/mesmers en 2 of 3 monks (waarvan minimaal 1 protection). Een anti-spike team richt zich voornamelijk op het interrupten van de aeromancers en het misbruiken van de exhaustion van de aeromancers, terwijl de necros er op los cursen op de healers. Als je op tijd interrupt, dan werkt de spel van de aeromancer niet, maar heeft-ie wel last van exhaustion (bij een aantal spells) en zit-ie in no-time op 0 energy.

Als je monks spellbreaker bij zich hebben dan zijn de aeromancers nergens en kunnen ze alleen hun toverstaf gebruiken om damage te dealen. Dit zal enige verwarring zaaien in de spike-group waar je meteen gebruik van kan maken om ze neer te sabelen. :P

Overigens bestaat een goede spiketeam niet uit 4 monks en 4 eles, maar is in mijn ogen de volgende build beter:

- 4 aeromancers
- 1 mesmer
- 3 monks

Een uitgebreidere uitleg:

- 1 Aeromancer / Ranger voor frozen soil. Spike groups schakelen snel tegenstanders uit. Frozen soil voorkomt dat ze meteen gerezzed worden.
- 1 Aeromancer / Geomancer / Monk. 2 wards van de geomancer + rez van de monk
- 1 Aeromancer / Mesmer (voor energy drains en eventueel arcane echo (2x chainlightning).
- 1 Aeromancer / Mesmer. Eventueel necro voor healingwells of Monk voor extra rez
- 1 Shutdown Mesmer. Primair gericht op domination. interrupts om monks tegen te werken die doelwitten van de aeromancers proberen te healen
- 2 healing monks
- 1 protection monk om curses, conditions en hexes weg te halen

Belangrijk bij Spike groups is het gebruik van teamspeak of ventrillo (of een andere voicecom programma). Je dient namelijk af te tellen zodat iedereen tegelijkertijd z'n chainlightning kan casten en dit gaat sneller via voicecom.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Ff noob vraagje, hoe kom je op de amerikaanse server? ik zie alleen european/international linksboven staan als ik een town zit?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 19:27
Moet je naar account options gaan (geloof dat het zo heet) dan ga je naar Change Territory en dan ga je voor American :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekay schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:36:
Moet je naar account options gaan (geloof dat het zo heet) dan ga je naar Change Territory en dan ga je voor American :)
Misschien iets duidelijker :) deze account optie kun je bereiken wanneer je bent ingelogd in je karakter scherm (geloof links onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
danku, tis gelukt :D

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Ik ben ook zwaar aan het twijfelen om dit spel te gaan kopen. Ik heb de WoW bèta gespeeld en vond het op zich wel leuk, maar het vele stelen van kills, quests waarbij je op respawnende mannetjes wacht met tien man tegelijk en het maandelijkse betaalsysteem schrokken mij toch af.

Deze zaken spelen, naar ik begrijp niet in Guild Wars. Ik heb verschillende reviews gelezen, maar één ding is mij nog niet helemaal duidelijk. In WoW kan je gewoon door de hele wereld lopen als je zin hebt. Ik heb begrepen dat bij Guild Wars de quests voor jou en je party gegenereerd worden en je dus geen last hebt van andere mensen? Zit je tussen die quests alleen in een stad, of is er nog een wereld te exploren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ik moet zeggen, hoe meer ik erover lees en de paar uurtjes die ik het tot nu toe gespeeld hebben maken me steeds enthousiaster. Ik herken ook steeds meer dingen uit Diablo in GW, waar ik ook erg blij mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
CookiePower schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:55:
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen om dit spel te gaan kopen. Ik heb de WoW bèta gespeeld en vond het op zich wel leuk, maar het vele stelen van kills, quests waarbij je op respawnende mannetjes wacht met tien man tegelijk en het maandelijkse betaalsysteem schrokken mij toch af.

Deze zaken spelen, naar ik begrijp niet in Guild Wars. Ik heb verschillende reviews gelezen, maar één ding is mij nog niet helemaal duidelijk. In WoW kan je gewoon door de hele wereld lopen als je zin hebt. Ik heb begrepen dat bij Guild Wars de quests voor jou en je party gegenereerd worden en je dus geen last hebt van andere mensen? Zit je tussen die quests alleen in een stad, of is er nog een wereld te exploren?
Tussen de quests zit je idd in een stad of dorpje. Zijn er gelukkig genoeg van, maar dat is idd het verschil tussen een maandelijks te betalen online spel en GW. Je moet ook niet het idee hebben dat het WoW is maar dan zonder abo, het is gewoon een ander soort spel. Het uiteindelijke doel is gewoon een character bouwen waar je met je guildje leuke wars mee kan winnen. Het questen is gewoon een weg dat je langs loopt om je char te ontwikkelen en een leuk verhaallijntje te volgen :)

Althans, zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
CookiePower schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:55:

Je hebt verschillende hubs waar je met honderden mensen tegelijk zit (de steden en outposts en Quest-hubs). Tussen deze verschillende hubs zitten exploreable areas waar je alleen in kan gaan om quests te doen, of er samen met een aantal anderen in te gaan. Je komt hier geen anderen tegen behalve dan je teamgenoten en de mobs. Dus het is in feite ook een grote wereld die in feite bestaat uit aaneengeschakelde kleinere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De laatste paar dagen heb ik erg veel last van lag en zie ik vaker mensen uit teams wegvallen dan anders. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Ja ik heb er ook last van.
Probleem is dat GW onstabiel als het gaat om fluctuaties en vooral met het weer in nederland (de warmte) gaan de videokaarten wat warmer draaien en daar kan het spel niet tegen. Hoop dat ze daar wel wat aan gaan doen om het spel stabieler te maken want ik heb er best veellast van en dat terwijl ik een lan verbinding heb een 6600GT een open kast extra van erbij en meer dan genoeg specs om hem te draaien en ik draain hem niet full graphix :( dus...

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Tsja dat het spel instabiel is met warme kaarten dat klopt, ik heb het al een paar keer gehad, maar ik vind wel dat ze het knap gedaan hebben, het ziet er prachtig uit, denk wel dat het 1 van de mooiste spellen van dit moment is en het draait op middelmatige pc's perfect, de engine is prachtig en geeft enorm veel detail, dat er dan een nadeel als deze aan zit, ach ik kan er mee leven, op die dagen dat het zo warm is dat het spel er last van heeft ga ik toch echt niet achter mijn pc zitten met bijna 40 graden op deze kamer |:( Ik denk dat het een beveiliging tegen mensen met bleke gezichten en weinig vrienden is, die pushen ze nu om toch echt eens naar buiten te gaan >:) ;)

Ik draai trouwens max, 1024x768 (dit vanwege een 17" die niet hoger wil omdat ie stuk is) en verders alles max, AA op 4x en het draait wel maar mijn 9700 Pro kapt er echt mee als het te warm wordt, dan reset de hele pc :/ :|

[ Voor 16% gewijzigd door Steffy op 28-06-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor degenen die zich even flink willen irriteren... lees de Firingsquad review maar eens:

Guild Wars: Boring?

Ik heb hier maar 3 woorden voor: Wat Een Sukkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

CJ schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:16:
Voor degenen die zich even flink willen irriteren... lees de Firingsquad review maar eens:

LOL, ik moest wel erg lachen toen ie tegen het einde een vergelijking ging trekken met fokking Quake! Dan heb je het toch echt niet helemaal begrepen. Er is zijn verhaal maar 1 puntje van kritiek waar ik het enigszins mee eens kan zijn en dat is het nogal herhalende element wat betreft het slayen van groepen monsters in quest. Stukkie lopen, meppen, stukkie lopen, weer bijna een zelfde groep meppen etc. Maar voor de rest van zijn verhaal: dom dom dom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hij heeft wel goede punten hoor. Naja, ik was er naar 1 nacht spelen ook nog niet zat van maar nu begint het toch wel te vervelen hoor. Het gebrek aan nieuwe content in de tussentijd speelt de game parten. Daarnaast is juist het publiek bij deze game minder dan bij andere mmorpg's (en achtige games). Dat komt mede doordat de game gratis is (op de eenmalige aanschaf na dan).

De vergelijking met quake moet je niet te letterlijk nemen maar ook daar heeft hij een punt. Hij doelt meer op de vrijheid en de combinatie tactiek / reflex / reactievermogen etc. Sommige van die zaken heb je in GW veel minder nodig. Hier hoef je jezelf niet te verstoppen, erg snel van reactie te zijn etc.
The last thing that bugs me is the suggestion that Guild Wars is a true skill game. Now don’t get me wrong, there’s skill involved – especially when you consider co-operation and planning to be skill – but it’s not the kind of skill I personally can appreciate and get excited about.
Guildwars vereist inderdaad minder skill dan ik had verwacht. Dat zie je ook goed in PvP vind ik.

Al met al is het een artikel / review / post die je met een korreltje zout moet nemen maar waar voor veel mensen toch best dingen van herkenning in zitten.
I’m willing to bet that most players are motivated more by personal incentives. We want to have the Uber Character, not The Healer With Some Bow Skills or the Warrior Who Can Mez.
Dat is ook een goed punt. Ik gebruik zo gauw ik in de hogere levels komt, mijn secondary prof totaal niet meer. In PvP heb je weinig aan een sec profession vaak omdat je juist in 1 ding erg goed moet zijn (en daarom heb je alle attrib points op die eigenschap).

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 28-06-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:56:
[...]

Dat is ook een goed punt. Ik gebruik zo gauw ik in de hogere levels komt, mijn secondary prof totaal niet meer. In PvP heb je weinig aan een sec profession vaak omdat je juist in 1 ding erg goed moet zijn (en daarom heb je alle attrib points op die eigenschap).
opzich ben je dan verkeerd bezig, want je kunt het soms wel heel mooi combineren.. ik ben nu met een Ranger/Elementist bezig, gebruik vuur skills van me ranger en van de elementist samen, dat doet echt massive damage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Dat laatste klopt idd, je kunt op het laatst niks meer met je 2 prof, leuk voor het begin maar ben je serieuze speler dan doe je het idd niet meer.

Verders kan ik me totaal niet vinden in dat Artikel, beetje triest en ik vind het persoonlijk niet echt goed onderbouwt, een beetje doelloos bashen op iets wat je bij voorbaat al niet leuk vind is geen kunst aan, ik kan alle shooters wel gaan afkraken, wat een kul spellen maar daar schiet je niks meer op, als je dat niet leuk vind kun je geen oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

unfor schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:59:
[...]

opzich ben je dan verkeerd bezig, want je kunt het soms wel heel mooi combineren.. ik ben nu met een Ranger/Elementist bezig, gebruik vuur skills van me ranger en van de elementist samen, dat doet echt massive damage :P
Doe je ook PvP dan met een goed gebalanceerd team? Dan heb je maar 1 profession nodig namelijk. Als je je attrib punten op 2 professions zet ben je eigenlijk nergens echt sterk in imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Doe je ook PvP dan met een goed gebalanceerd team? Dan heb je maar 1 profession nodig namelijk. Als je je attrib punten op 2 professions zet ben je eigenlijk nergens echt sterk in imho.
15 Markmanship
10 Wilderness
9 Expertise
8 Fire Magic

ik ben trouwens KD uit je guild :>
deze build trouwens gejat van iemand op een ander forum, check ons eigen forum voor filmpje Bor.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 28-06-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Misschien een harde uitspraak, maar mensen die zeggen dat je op hogere levels niets meer doet met je secondary profession, hebben duidelijk het spel (en de mogelijkheden) nog niet helemaal door....Een secondary profession cruciaal kan zijn voor PvP, maar ook voor het solo-en.

Secondary professions zijn niet verplicht, maar als doorgewinterde speler kan ik absoluut niet zonder. Waar zou mijn Aeromancer zijn zonder Energy Drain en Energy Tap? Oh ik weet het al, 0/0 energy. Waar zou mijn team zijn als mijn Shutdown Mesmer geen Rez had (goede monks equipen geen rez, maar laten dat over aan secondairy monks, zodat zij zich kunnen richten op healen en zich geen zorgen hoeven te maken om de doden). Waar zou mijn Flame Savant zijn zonder Fast Casting en Inspiration? Nukes kan ik 2 keer zo snel casten dan elementalists en dankzij inspiration heb ik weinig problemen met m'n kleinere energy pool. Reken maar dat dat effectiever kan werken dan een pure pyromancer.

Je speelt Magic The Gathering toch ook niet de hele tijd met dezelfde kaarten? Wat Unfor al zegt.. je kan combineren. Door de verschillende combinaties zijn er tal van strategieen mogelijk. Skills die op papier in hun uppie zwak lijken te zijn, kunnen worden gecombineerd met skills van een andere profession waardoor je juist een hele sterke combo krijgt. Guild Wars een spel van uitproberen en verder kijken dan je neus lang is. Dus niet alleen maar richten op de standaard combo's binnen je primary profession.

Neem bv een skill Arcane Echo. Lijkt niets byzonders. Maar gebruik dit maar eens om Chain Lightning te kopieeren of Fire Storm. Je hebt dan twee heavy damage skills die je achter elkaar kan casten ipv 1. Of neem Epidemic... combineer dit met de mogelijkheid van een ranger om iemand te vergiftigen of kreupel te maken... en je hebt in no time een heal team vergiftigd/kreupel gemaakt. Dit kan je met een single profession echt niet alleen. Of denk aan

In Guild Wars zijn trends heel erg in. Vroeger waren Paladins 'je-van-het'. Overal zag je de War/Monks. Nu zijn het de spiketeams met allemaal aeromancers. Ook de Ranger Spirits beginnen nu pas populair te worden (terwijl in de Beta al vaak de Symbiosis builds werden gebruikt in PvP). Ik heb het gevoel dat te veel mensen builds kopieeren van andere mensen, waardoor de game al vrij snel saai lijkt aangezien je overal bv Spikegroups tegen komt. Het leuke is nu dat je als guild kan proberen builds te verzinnen die hier helemaal tegenin gaan, maar toch effectief zijn. De meer dan 450 skills bieden echt ontelbare builds die je kan verzinnen.

Wat voorbeelden van bv de oude premades die een beter overzicht geven van de verschillende combinaties die je bv niet effectief genoeg met maar 1 profession zou kunnen doen:
- Dwayna's Deacon
- Trapper
- Dazer
- Geomancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Dat is voor als je puur PVP gaat en je Team(Guild) zich helemaal op elkaar afstemt, dan kan je 2e prof wel goed zijn maar als je gewoon speler bent die niet die-hard speeld kun je het best focussen op 1 vind ik, dan ben je nog het beste af aangezien je dan goed bent in 1 iets maak je als je bv een keer Hoh gaat doen nog een redelijke kans, anders ben je bij voorbaat door je te lage skills al verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat valt echt heel erg mee hoor. Daar hoef je geeneens die-hard voor te zijn. Zie het voorbeeld van de Flame Savant. Ik maak veel sneller mobs af met m'n Flame Savant (Mes/Ele) als ik solo speel dan met m'n Pyromancer (Ele/Mes), terwijl beide gewoon puur dezelfde damageskills gebruiken. Het voordeel zit 'm dus in het fastcasten waardoor ik sneller damage doe, terwijl ik Fire attribute van de elementalist gebruik om damage te dealen. Dankzij fastcasten kan je tot zo'n 48% (zonder extra runes) sneller casten.

Een ander voorbeeld is om Monk als secondary te nemen, zodat je in geval van nood je henchies kan rezzen, wanneer bv Alesia dood gaat. Heel handig als het een moeilijke run is waar meerdere mensen dood gaan waaronder je healers. Een rez-signet is maar 1 keer te gebruiken. Je hoeft hiervoor geeneens attribute punten in monkattributes te stoppen. Alleen een rez equipen is voldoende.

Het spel zit zo in elkaar dat je gemakkelijk kan switchen van secondary profession en het geeft je de ruimte om met je attribute points te spelen (elke 250XP is een refund-point). De mogelijkheid om te experimenteren is er, dus maak er ook gebruik van zou ik zeggen.

Overigens heb ik ook een primary mesmer zonder dualclass. Maar die gebruik ik puur voor PvP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Steffy schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:44:
Dat is voor als je puur PVP gaat en je Team(Guild) zich helemaal op elkaar afstemt, dan kan je 2e prof wel goed zijn maar als je gewoon speler bent die niet die-hard speeld kun je het best focussen op 1 vind ik, dan ben je nog het beste af aangezien je dan goed bent in 1 iets maak je als je bv een keer Hoh gaat doen nog een redelijke kans, anders ben je bij voorbaat door je te lage skills al verloren.
valt wel mee zoiezo de 1e profession van je keus de prime attribut daar richt je veel punten op, maar om te zeggen dat je 2de profession nutteloos is :?
Je kan bv de prime attri tot 16 laten lopen (inc runes) en je kan dan ook nog een 2de profession attribuut op 12 laten en als deze 2 elkaar aanvullen kan een dual class soms beter presteren dan een single class.

Dit hangt helemaal van af van hoe je het combineert waar CJ een paar voorbeelden van gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuck schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:09:
[...]

valt wel mee zoiezo de 1e profession van je keus de prime attribut daar richt je veel punten op, maar om te zeggen dat je 2de profession nutteloos is :?
Je kan bv de prime attri tot 16 laten lopen (inc runes) en je kan dan ook nog een 2de profession attribuut op 12 laten en als deze 2 elkaar aanvullen kan een dual class soms beter presteren dan een single class.

Dit hangt helemaal van af van hoe je het combineert waar CJ een paar voorbeelden van gaf
mijn post zat onder verkeerde account te posten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:46:

Het spel zit zo in elkaar dat je gemakkelijk kan switchen van secondary profession en het geeft je de ruimte om met je attribute points te spelen (elke 250XP is een refund-point). De mogelijkheid om te experimenteren is er, dus maak er ook gebruik van zou ik zeggen.
ik krijg mijn attribute punten niet terug, terwijl mijn refunds wel weer aanvullen. hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:57:
Yep ik ook .. :P
Nhaixatael schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:11:
[...]

Ben zelf ook N/E en moet zeggen dat me dat erg bevalt, ben als N blood necro waarmee ik dus schade doe aan NME's en ook nog health erbij krijg :)

Als E heb ik fire damage vanwege de AoE.

[...]

Guildies idd :)
Hebbie al een keer met een aantal Necro's in 1x klap iemand 'leeg gezogen' .. joh dat zuigt niet echt.. DAT SLURPT !! :D

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Zephyer schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:25:
[...]

Yep ik ook .. :P

[...]

Hebbie al een keer met een aantal Necro's in 1x klap iemand 'leeg gezogen' .. joh dat zuigt niet echt.. DAT SLURPT !! :D
yup ;)

ik doe het meestal zo met andere mensen:

eerst tanks laten pullen, dan afhankelijk van mob meteor storm of fire storm erop casten(of beide)
daarna midden in de group mob gaan staan en phoenix en inferno casten, dan zijn de meeste groepjes wel gelijk dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zou je nog willen onderbouwen wat je zo slecht aan dit artikel vind? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Dat artikel is geen review, maar een bombastisch betoog. Puur subjectief. Hij vindt het spel niet tof en maakt daar 4 pagina's lang woorden aan vuil. Niets goed of slecht aan, gewoon een potje zeiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Rene59 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:34:
Dat artikel is geen review, maar een bombastisch betoog. Puur subjectief. Hij vindt het spel niet tof en maakt daar 4 pagina's lang woorden aan vuil. Niets goed of slecht aan, gewoon een potje zeiken :)
En nog steeds geef je niet aan wat je dan slechte punten vind. Waar ben je het wel en waar ben je het niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nog steeds? Dit was mijn eerste reactie op dat artikel, maar goed... :)
Ik zeg geloof ik ook nergens dat ik het een slecht artikel vind.
Uiteenzetten waar ik het wel of niet mee eens ben heeft wat mij betreft ook geen zin, aangezien dit tot een smaken verschillen discussie leidt. Wat de schrijver saai vindt kan een ander enorm leuk vinden. Wat de schrijver géén skill vindt, kan de ander juist een uitdaging vinden. Enzovoort. Er zullen genoeg mensen zijn die Quake saai vonden en die zouden precies zo'n "rant" kunnen schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 29-06-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Updates:
Game Update Notes

Update – Wednesday, June 29

New Guild Wars PvP Reward System:

This week we're implementing a new reward system for Player vs. Player (PvP) combat. When playing in cooperative missions and in explorable areas, you will continue to earn normal experience. But when fighting in Arenas, Tournament, and Guild Battles, you will gain faction with Balthazar, the god of war, instead. Faction is shared by all characters on your account and is awarded for kills and for winning battles. Faction can be redeemed to unlock runes, weapon upgrades, and skills, which then become accessible by any new PvP Only Characters for your account.

The rate at which you gain faction will vary depending on your success and the type of PvP. The high-level arenas provide faction faster than the low level arenas. The Tournament provides faction faster than the Arenas. Because Guild Battles require the greatest amount of organization, they provide the greatest rewards. Faction rewards for guild battle victories increase with higher guild rating. Nevertheless, for all types of PvP, even if you are not victorious, you will gain faction for every enemy your team kills. (Please note: To prevent organized faction-farming, only automatic-match, rated guild battles provide faction. Also, characters who have been in a guild for less than two weeks do not gain full faction for a victory.)

Faction Rewards
o Unique Kill: 1 in low level arenas, 2 in all other PvP types

o Repeat Kill: 0

o Arena Victory: 6 in Team/Competition Arenas, 2 in Shiverpeak Arena, 1 in Ascalon Arena

o Tournament Victory: 20 for the first, 40 for all subsequent

o Guild Victory: 200 to 500, depending on your guild rating

To redeem faction, take a roleplaying character to a Priest of Balthazar. There are Priests, each with a different list of skills to unlock, in Ascalon City, Yak's Bend, Lion's Arch, the Henge of Denravi, Amnoon Oasis, and Droknar's Forge.

Rune Unlocking
o 1000 (Minor)

o 1500 (Major)

o 2000 (Superior)

Weapon Upgrade Unlocking
o 1000 (Minimum Power)

o 1000 (Maximum Power)

Skill Unlocking
o 1000 (Basic skills)

o 3000 (Elite skills)

Runes must be unlocked in order, from minor to major to superior. For weapon upgrades with variable statistics, you must unlock one lower power upgrade before unlocking the maximum power upgrade. For example, the +1 Vampiric Sword Hilt must be unlocked before you can choose a +3 Vampiric Sword Hilt as a reward. Thus, runes and weapon upgrades unlocked through cooperative play will allow you to purchase more powerful items sooner.

Other PvP changes:
o In PvP matches, each player in the party now shares Faction Point rewards for each kill, regardless of whether the player was alive or involved in the combat.

o The minimum party size for the Tournament has been increased from 5 to 8.

o The survival mission that introduces the Tournament has been significantly revamped. It now consists of a single battle against the “Unworthy Dead.” The quicker your team destroys the enemy, the earlier it can advance to higher levels of the tournament. Your team’s initial morale boost is determined by how quickly you defeat the enemy. There is no Faction Point reward in this mission.

o If a randomly-formed party playing in the Competitive Arenas manages to win 10 times in a row, it will start being matched against players from the Team Arenas.

Other changes this week:
o Added new quests "Caravan In Trouble" in Eastern Frontier, "Family Reunion" in Sardelac Sanitarium, "Khobay The Betrayer" and "Slaves of Menzies" in Fissure of Woe.

o Added new scroll "Slayer's Insight," which gives 250% XP from combat. This effect ends if your party fails to kill a boss monster within 5 minutes.

o Improved the user interface for collectors. Collectors now accurately and completely describe items that can be obtained from them.

o Added a way for multiple players to more easily synchronize their emote animations. By following your emote command with a space and an asterisk, you indicate your emote should begin on the next 10 second pulse. For example, typing “/dance *” causes your character to wait until the next 10 second pulse to begin dancing. If several players do this before the next pulse, they will all begin dancing simultaneously.

o Added new artwork for the Elementalist's ascended Aeromancer Armor, the Necromancer's ascended Necrotic Armor, and the Mesmer's ascended Enchanter Armor.

o Added new artwork for Onyx, Obsidian, Parchment, Vellum, Vials of Ink, Spiritwood Planks, Spiderwebs, Half-Eaten Masses, and Mursaat Tokens.

o Added a Guide NPC to safely lead new characters through The Breach into Piken Square.

o Fixed Necrotic Traversal and Consume Corpse so that they are able to consume player corpses correctly in PvP.

o Removed experience for killing animated minions.

o Improved pets so that they have the equivalent of armor infusions.

o Improved desert teleporters so that they now teleport nearby henchmen when a player teleports, and so that henchmen will not set off teleporters on their own.

o Updated attribute quest "Forgotten Wisdom." It is now given as a quest after you complete "Forgotten One."

o If a GM flags your character name as a violation of the Rules of Conduct, you will now be given the option of renaming that character.

o Added an error message when two parties from the same guild attempt to issue a challenge simultaneously.

o Fixed minor issues with the following quests: "Althea’s Ashes," "Ascalon Settlement," "Caravan Trouble," "A Cure For Ralena," "The Last Hog," Fissure of Woe quests, "A Gift for Althea," "Defend the Crafter," "Final Blow," "Shiverpeak Stragglers," "Oswalt’s Epitaph," "Hungry Devourer," "Price of Steel," "The Warrior’s Path", and "Wisdom of the Druids."

o Fixed a blocked teleporter in Prophet's Path.

o Fixed the appearance of the PvP character creation doll so that it does not appear to hold both a two-handed weapon and a shield at the same time.

o Fixed the appearance of the NPC Alari Doubleblade.

o Updated the placement of items in: Salt Flats, Talus Chute, Silverwood, Witman’s Folly, Perdition Rock, Reed Bog and Thirsty River.

o Updated several vague or confusing skill descriptions.

o Updated European and Korean translations.

o Fixed miscellaneous rare crash bugs.
Een hele waslijst weer :)

Alleen is het _momenteel_ niet mogelijk in te loggen. Tenminste, bij mij niet => (err=7)

Het werkt weer 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 30-06-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
HEftige upgrade :) klinkt goed wil graag gaan pvp en :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Damn wat was me voor met posten van de update :+

Maar het ziet er weer goed uit, erg netjes hoor elke week die updates, echt een hele goeie support hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bor de Wollef schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Zou je nog willen onderbouwen wat je zo slecht aan dit artikel vind? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :)
Firingsquad heeft altijd redelijke 'reviews', maar dit kan je geeneens een review noemen. De schrijver laat al meteen door z'n titel zien dat hij Guild Wars saai vindt, wat natuurlijk een hele slechte zaak is wanneer je een review schrijft. Het is al vanaf het begin duidelijk dat hij zich ter dege bewust is van alle positieve reviews en dat hij het doel heeft om duidelijk te maken dat hij een andere mening heeft. Als bezoeker van zo'n grote website verdien je het om een zo objectief mogelijke gamereview te lezen en niet eentje die doordrenkt is met negatieve gevoelens die de schrijver al vanaf het begin had. Het is een rant. Niets meer, niets minder. En de slotworden "Flame on" getuigen absoluut niet van enige stijl.

Verder heeft de schrijver niet eens de tijd genomen om zich te verdiepen in het spel. Waarom ik dat denk:
  • Al de screenshots die hij gemaakt heeft, zijn gemaakt met low-level characters.
  • Hij zegt dat hij weet dat het spel pas bij lvl 20 begint en dat hij zich een weg levelde naar lvl 20, maar na de eerste avond vond hij het al saai. Hij heeft dus niet eens de moeite genomen om te levelen.
  • Z'n guild was zogenaamd niet online dus moest hij het doen met henchmen, terwijl het toch echt GUILD wars heet, een spel waar het grootste aspect het samenspel is met vrienden/guildgenoten. Dit aspect wordt dus absoluut genegeerd in zijn stuk
  • Hij noemt het spel consequent een MMO, terwijl elke andere review gelezen heeft dat ArenaNet het zelf geen MMORPG noemt maar een CORPG.
  • Hij zit te zeuren over de saaie PVE, terwijl iedereen weet dat GW van huis uit een PVP game is. Maar toch blijft het grootste gedeelte van z'n artikel over PVE gaan. PVE is een manier om je klaar te maken voor PVP. Dat heeft hij niet door.
  • Het vorige in je hoofd houdend, is het vreemd dat hij zich daarom dus absoluut niet verdiept in PvP.
  • De simpelheid van PVE (incl. missions, quests, crafting etc) is expres opgenomen door ArenaNet om er voor te zorgen dat je niet uren hoeft te farmen om je skills te krijgen. En die punten worden nu net als negatieve dingen aangehaald, terwijl die er met opzet in zijn gezet.
  • Sinds wanneer is "skill-balance" een slecht iets? Duizenden andere games komen er uit die absoluut niet gebalanceerd zijn, en die worden dan ook finaal de grond in geboord (ook door Firingsquad), maar nu is het een 'saai' iets... Tuurlijk. Als het een objectieve review was geweest, dan zou de balans van de meer dan 450 skills in GW juist geprezen worden.
  • Hij blijft de game constant vergelijken met Diablo, terwijl ArenaNet al duidelijk heeft gemaakt dat de nadruk niet op items en equipment ligt.
  • Het artikel is geschreven terwijl al meer dan een week bekend was dat ArenaNet het verkrijgen van skills ook via PvP zou laten gebeuren. En toch wordt dit compleet genegeerd en doet hij alsof je skills puur en alleen via PVE kan krijgen. Het grootste gedeelte van het artikel is sinds vandaag dus compleet achterhaald.
  • De vergelijking die hij constant maakt met Quake is natuurlijk te dom voor woorden.
  • Had ik al gezegd dat hij zich waarschijnlijk niet eens in PVP heeft verdiept? Haast geen enkel woord die er over geschreven wordt.
Natuurlijk hoeft niet iedereen de game leuk te vinden, maar als hij al vanaf het begin aangeeft dat hij niet in staat is om een degelijke review te schrijven... doe dat dan niet. Maar goed dat hij er geen cijfer aan heeft gegeven, want het stuk is niet eens de titel 'review' waard.

Eigenlijk wordt alles (en nog veel meer) heel leuk hier opgesomd:
http://www.firingsquad.co...article.asp?searchid=8279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Die update klinkt heel erg goed.
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als ik samen met me meiske eens een PvP area binnen stap.

Daarnaast ga ik me ook eens verdiepen in de skills van de Mesmer en Elementalist.

Ik zie nu net dat jullie de healer Alesia ook hebben. Mijn vriendin heeft hard nagedacht over een naam voor een character (ze wist dit overigens niet hoor) en heeft toen voor Alesia gekozen. Toen we over gingen naar de Academie, kwamen we Alesia de healer tegen. Dat was toch wel balen.
Eerst dachten we dat het een foutje in het spel was, maar het is dus zo dat de healer ook daadwerkelijk Alesia heet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Ja :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

in de startpost staat dat er nog maar 1 ras is: het menselijke ras...
wil dit zeggen dat er binnenkort nog meer rassen komen?

Ik denk erover na deze game aan te schaffen.... maar dan alleen omdat hij geen maandelijkse kosten heeft.

Ik heb nog bijna geen online RGP ervaring, tot nu toe alleen maplestory gespeeld. Kan iemand mij advies geven?

[ Voor 20% gewijzigd door RMB op 30-06-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
RMB schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:31:
in de startpost staat dat er nog maar 1 ras is: het menselijke ras...
wil dit zeggen dat er binnenkort nog meer rassen komen?

Ik denk erover na deze game aan te schaffen.... maar dan alleen omdat hij geen maandelijkse kosten heeft.

Ik heb nog bijna geen online RGP ervaring, tot nu toe alleen maplestory gespeeld. Kan iemand mij advies geven?
Het levelen is gewoons saai int begin, maar das eigenlijk bij elke mmo. Ik heb nu een paar missions gedaan met een vriend, en ik moet zeggen dat het wel erg cool is. Je krijgt echt een heel verhaal te zien met filmpjes en al waarin jouw team dan de hoofdrol speelt zegmaar.

Verder is het wel een beetje wennen dat je gewoon computer characters (henchmen) in je group kan inviten zodat je ook als je zonder andere spelers een missie wil doen dit kan. Natuurlijk is een goede group van spelers altijd sterker dan een groep henchmen, maar het is wel handig af en toe.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.