Apple WWDC 2005

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:26:
[...]

Apple heeft tevens bekend gemaakt dat ze al 5 jaar lang x86 builds maken van Mac OS X. Vind je het niet gek dat die nooit gelekt zijn :?
De enige nieuwe factor in het spel, zijn de developers met preview releases, maar aangezien er daar maar een zeer beperkt aantal van zijn, gok ik dat Apple wel manieren heeft om daar een stokje voor te steken :)

[...]

Dat klinkt dan inderdaad wel weer erg aannemelijk. Waarom drivers maken voor een platform dat je nooit gaat ondersteunen :)

[...]

Ik weet in ieder geval dat er ook een heleboel mensen het grote nieuws over het uitlekken van x86 Tiger hebben aangegrepen als basis voor flauwe grappen. Ik heb nog geen enkele grote nieuwssite gezien die ook daadwerkelijk haar hand in het vuur heeft durven steken wat betreft het daadwerkelijk bestaan van deze gelekte DVD's.
Nee ik vind het niet gek dat die nooit uitgelekt zijn, omdat het niet verwacht werd, en Apple blijkbaar zijn zaakjes goed in orde heeft gehad gedurende die 5 jaar. Zolang niemand iets verwacht, wordt er ook niet actief achterna gezeten.

Daarnaast zijn er volgens mij best veel developers die een intel mac hebben besteld. Deze developers werken niet voor Apple en hebben daardoor een andere NDA ondertekend voor deze systemen, waardoor het makkelijker wordt om het "stiekum" te verspreiden. Vanaf het moment dat Apple de eerste developer intel macs heeft verscheept, ligt de verspreiding hiervan niet meer in handen van Apple. Nog een factor die meespeelt is de mate van media aandacht die het overstappen naar intel heeft opgeleverd. Elke developer met dat dvdtje (de iso is 956 mb) in zijn of haar handen moet zich inhouden om het niet te verspreiden of op een eigen intel bak uit te proberen. Nog een factor die ook in de DVD branche van belang is, is de drukkerij waar die dvdtjes worden gebrand. Er is al helemaal geen controle op de mensen die daar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Is dat filmpje niet gewoon pearpc ;) ?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
offtopic:
Misschien totaal offtopic, maar wat draait die gozer voor multiple desktops op die TFT er achter?

[ Voor 10% gewijzigd door Matias op 19-06-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
dolby schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:40:
[...]

Apple 'scoort' eigenlijk alleen goed met de ipod, het pc marktaandeel daarintegen zit al tijden op hetzelfde niveau, de switch campagne heeft niet geholpen.
Switchcampagne... waar heeft die precies plaatsgevonden? Op hun site staan misschien wat links, maar daar komt iemand niet die niet van plan was te gaan switchen. Ik weet niet of er ook reclames in tijdschriften hebben gestaan mbt switchen, maar radio- en of tv-reclame zou op zich wel eens mogen. De laatste Apple tv-reclame die ik me kan herinneren was met een gekleurde iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

In Nederland heeft de switch-campagne nooit plaatsgevonden, maar in de VS wel degelijk. Ellen Feiss was/is niet voor niets zo populair.

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChris op 19-06-2005 10:06 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch geloof ik wel degelijk dat het hier een geslaagde attempt betreft om osx op een P4 te draaien.. Nu zou je je moeten afvragen, welke chipset wordt er hier gebruikt; het is een x86 laptop, en als het P4 of P-M is, dan kan je d'r niet omheen; er zit dus een intel chipset in.. Dit is belangrijk omdat de developer machines die apple uitgeleased heeft voorzien van een P4 gebaseerd op diezelfde chipset.. Het enige wat mij nog zou doen twijfelen is de vraag of OSX op basis van x86 daadwerkelijk op media meegeleverd is met die machines.. Lijkt mij dat ze aan beveiliging gedacht hebben, en dat ze ook in bepaalde mate overwogen hebben om die media er niet bij te doen.. Ik weet zelf ook niet in hoeverre developers hun systeem schoonmaken en d'r een frisse kopie opzetten, misschien heeft met die gedachte apple de cds/dvds meegeleverd.. Maar stel nou dat het niet zo zou mogen zijn; het hoeft niet per sé via de developers gebeurd te zijn.. Zo heb je ook de persen (zoals al eerder gezegd is); en wellicht heeft het voorval zich intern voorgedaan (minder logisch, maar het kán).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als dit zich intern had kunnen voordoen, dan had het ook zo kunnen zijn dat we al Jaguar of Panther op onze Intel pc's hadden draaien. Beetje vreemd dat er nu ineens van binnenuit gelekt wordt, pas nu het hele verhaal bekend is.

Dat kan twee dingen betekenen:

Optie 1: De hele wereld aast nu op die x86 versie, en dan kan Apple gewoon niet voorkomen dat de zaak lekt, de devs aldaar hebben gewoon de afgelopen 5 jaar goed hun mond gehouden.

Optie 2: Steve heeft de zaakjes een beetje mooier laten klinken dan dat ze zijn, en er is pas sinds een paar maanden een x86 versie van OS X, en dát is de reden dat hij nooit gelekt is :)

Ik zeg niet dat situatie 2 waar is, maar het *zou* kunnen. Niemand zal het ooit zeker weten, behalve de mensen die er een hele dikke NDA over getekend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:55:
Toch geloof ik wel degelijk dat het hier een geslaagde attempt betreft om osx op een P4 te draaien.. Nu zou je je moeten afvragen, welke chipset wordt er hier gebruikt; het is een x86 laptop, en als het P4 of P-M is, dan kan je d'r niet omheen; er zit dus een intel chipset in..
Er staat luid en duidelijk:
Daten: Intel Pentium 4 2.4 GHz 768MB RAM, SIS 645DX Chipset.
Een SiS chipset dus. Maar zoals ook al aangegeven werkt er bijna niks. Er is alleen beeld.

Ik zie geen reden voor Apple om de developer-editie van Tiger X86 zwaar te beveiligen. Er zijn geen drivers voor de meeste X86 hardware dus het draait alleen volwaardig op een machine die identiek is aan de developer machines. Je kunt er bovendien niks mee, behalve de meegeleverde applicaties gebruiken, want het zal nog maanden duren voordat de eerste software in Universal Binary vorm gereleased zal worden.
Kurkentrekker schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:39:
Als dit zich intern had kunnen voordoen, dan had het ook zo kunnen zijn dat we al Jaguar of Panther op onze Intel pc's hadden draaien. Beetje vreemd dat er nu ineens van binnenuit gelekt wordt, pas nu het hele verhaal bekend is.

Dat kan twee dingen betekenen:

Optie 1: De hele wereld aast nu op die x86 versie, en dan kan Apple gewoon niet voorkomen dat de zaak lekt, de devs aldaar hebben gewoon de afgelopen 5 jaar goed hun mond gehouden.

Optie 2: Steve heeft de zaakjes een beetje mooier laten klinken dan dat ze zijn, en er is pas sinds een paar maanden een x86 versie van OS X, en dát is de reden dat hij nooit gelekt is :)
Je vergeet een belangrijk detail. Alleen de Apple developers hebben Jaguar en Panther gezien. Dat betekent dat er maar een kleine groep mensen is die ervan weten en zij weten dat hun baan op het spel staat als er iets uitlekt. En bovendien is er vermoedelijk nooit een kant-en-klare build op CD/DVD geweest die makkelijk gekopieerd kon worden.

Nu worden er er stapels DVD's geperst en wereldwijd gereleased naar honderden bedrijven die voor Apple ontwikkelen. Dat maakt de kans op "lekken" enorm veel groter.

[ Voor 42% gewijzigd door downtime op 19-06-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
zoals bekend zou iPhoto en iTunes gewoon moeten werken, net als Mail, Dashboard en Safari. Daarbij, Rosetta kan on the fly PPC software op een x86 draaien, dus dat je geen software hebt is niet helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:37:
Is dat filmpje niet gewoon pearpc ;) ?
jammer dat het filmpje niet meer onine staat.. want je ziet gewoon een reguliere PC door de BIOS check enz. heengaan en daar waar normaliter je reguliere pc-os zou booten verschijnt opeens het apple-logo.. het duurt overigens niet lang om te booten, volgens mij iets van 20 secs. oid.. jammer dat ik het filmpje destijds gestreamd heb en niet opgeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou osx86 niet op een willekeurige chipset draaien? Geen drivers? Onzin. Darwin (het daadwerkelijke OS) draait al sinds het begin op willekeurige x86 PC's. Je kunt het ook gewoon downloaden en installeren, maar dan heb je geen aqua e.d., alleen een UNIX met de bijbehorende tools.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Darwin draait inderdaad op het gros van de reguliere x86 zooi, zie ook http://www.opendarwin.org/hardware/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Maar goed, *als* de x86 versie van OS X op het internet zwerft moeten er meer mensen zijn die dit gaan proberen enz.
als er maar 1 iemand is die OS X op zijn x86 pc heeft draaien is het niet direct geloofwaardig.
Maar als er straks diverse mensen het hebben draaien (bijv. een tweaker hier) dan komt het een stuk geloofwaardiger over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ThinkSecret heeft een artikel gewijd aan de Intel mac voor developers, compleet met foto's: http://www.thinksecret.com/news/0506intelmac.html

Over het draaien van OS X op andere pc's schrijven ze dat dit resulteert in een foutmelding: 'The message states that the hardware configuration is not supported by Darwin x86.' Ze kunnen echter nog niet zeggen of dit via een chip geregeld is of gewoon via een installatie die alleen op de exacte hardware van het developer systeem wil draaien.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

http://www.thinksecret.co...vmac/3.jpg&p=0506intelmac

Heej zo'n windows plaatje krijg ik ook in virtual pc mode (Bij mij wil ie geen full screen maar max tot 1024*768) ... Met andere woorden die screen kan best van een normale mac komen, tenzij ze willen laten zien dat vpc ook op intelmac werkt :P. Dat van de mobo ziet er echter wel "echt" uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door GSL op 23-06-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat probleem met XP wat niet beeldvullend wil zijn ligt vermoedelijk aan de drivers van de Intel videochip in combinatie met de Silicon Image DVI chip. Ik heb zelf ook een Intel chip (van de 915G chipset) met een andere Silicon Image DVI chip gebruikt en kon zelf ook geen beeldvullende schermresoluties kiezen. Dan ging het scherm gewoon op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

GSL schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:11:
http://www.thinksecret.co...vmac/3.jpg&p=0506intelmac

Heej zo'n windows plaatje krijg ik ook in virtual pc mode (Bij mij wil ie geen full screen maar max tot 1024*768) ... Met andere woorden die screen kan best van een normale mac komen, tenzij ze willen laten zien dat vpc ook op intelmac werkt :P. Dat van de mobo ziet er echter wel "echt" uit :)
Virtual Pc is toch gewoon in een scherm, dan zie je er om heen toch gewoon of OS X? Of is dat een instelling bij vpc?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hertog schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:01:
[...]

Virtual Pc is toch gewoon in een scherm, dan zie je er om heen toch gewoon of OS X? Of is dat een instelling bij vpc?
VPC kan ook fullscreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk zo'n grote appel en loading icoon, maar dit zegt natuurlijk geen KLAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

http://grabberslasher.no-ip.com/macosx/
9) In theory, OS X should be installed by now, and you should be able to reboot and log in to your installation. Remember, that you will only get a command-line, since nobody has been able to start up the GUI.
Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Jah duh :P

Tel ff mee... Je hebt OS X draaien, maar je hebt alleen de CLI want de GUI kan niet starten... Da's gewoon de plain Darwin x86! En die hadden we al jaren! *grijns*

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog even afwachten: Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/apple_dev/softdevkit4kw.jpg

Op het internet heb ik ook al gasten gezien die het nu zo ver hebben dat ze tot in de GUI kunnen booten. Het enige wat nog ontbreekt is het doorbooten dat alle icons verschijnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/apple_dev/avvio31gz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog wat meer nieuws:

http://apple.slashdot.org...tml?tid=179&tid=118&tid=3

Developer Kit DVD is intussen gelekt en er zijn mensen bezig met Mach override de dvd aan de praat te krijgen op normale systemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, maar 1 op de 10 miljoen mensen gaan dit soort fratsen uithalen. kortom voor de massa gaan dit soort dingen niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:22:
leuk, maar 1 op de 10 miljoen mensen gaan dit soort fratsen uithalen. kortom voor de massa gaan dit soort dingen niet op.
klopt. Je ziet dit ook met fratsen als een modchip in een PSX. Dat is dermate technisch dat maar 1 op de 10 miljoen mensen dat gaat doen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

klopt. Je ziet dit ook met fratsen als een modchip in een PSX. Dat is dermate technisch dat maar 1 op de 10 miljoen mensen dat gaat doen. Toch?
Slechte vergelijking imo. Daar gaat het om een console van kleine kiddo's. Normale mensen laten niet zo snel aan hun pc sleutelen om OS X op te draaien.
En als OS X ooit gekraakt wordt voor de x86. Dan zal het volgens mij nooit de verkoopcijfers van Apple er onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:47:
[...]

Slechte vergelijking imo. Daar gaat het om een console van kleine kiddo's. Normale mensen laten niet zo snel aan hun pc sleutelen om OS X op te draaien.
Onzin! Veel 'normale' mensen hebben hun PSX laten modden hoor. Als je naar de verkoop cijfers kijkt van de PSX dan hebben we hier niet eens zo veel kiddo's!

Tevens laten veel 'normale' mensen hun DVD speler regio vrij maken. Ook zoiets dat alleen voor kiddo's of nerds is?

En dan zijn er ook nog veel 'normale' mensen die hun Windows XP "activatie vrij" laten maken door een handige buurman of familie-lid.
En als OS X ooit gekraakt wordt voor de x86. Dan zal het volgens mij nooit de verkoopcijfers van Apple er onder lijden.
Gewoon geen PC architectuur overnemen lijkt me het makkelijkst. De x86 gebruiken staat los van meteen maar je hele eigen hardware eruit gooien en een standaard dell pc'tje met een DRM chipje gebruiken.

De gamecube gebruikt ook een PPC, maar daarom hoeft Nintendo toch nog niet meteen maar de Mac architectuur te gaan gebruiken? (retorische vraag, antwoord maar niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat deze vraag in de categorie "dom"geplaatst moet worden. Maar zou het mogelijk zijn deze OS X ook op een AMD machine aan de praat te krijgen? Zelf dacht ik dat je een SSE2+ capable processor/machine moest hebben en dat hebben AMD processors naar mijn weten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:52:
Misschien dat deze vraag in de categorie "dom"geplaatst moet worden. Maar zou het mogelijk zijn deze OS X ook op een AMD machine aan de praat te krijgen? Zelf dacht ik dat je een SSE2+ capable processor/machine moest hebben en dat hebben AMD processors naar mijn weten niet
SSE3 is nodig. Op een Athlon 64 zou het kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu maar wachten totdat iemand het voor elkaar speelt. Als er één schaap over de dam is dan zullen er zeker meer gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien wat het wordt.

De developper machines voor de GAMECUBE waaren ook gebasseerd op een Apple G5 en toch werd de uiteindelijke GAMECUBE helemaal geen G5.

Voor diegene die de parallel niet snappen: Het feit dat de developper machines gewoon een ALDI PCtje in een Mac case zijn hoeft nog absoluut niet te betekenen dat de machines die Apple uiteindelijk op de markt zet hier ook maar enigzins op lijken. Het kunnen best machines zijn met een totaal andere architectuur die 'alleen maar' als overeenkomst met de PC hebben dat ze ook een x86 compatible CPU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb nu een nieuw gelekte versie.
Tijdens boot van dvd krijg ik de volgende 3 errors:
BOOT FAILURE
Not enough ram
Not enough vram
Incompatible IDE controller.

Maar ik heb nu maar 512MB. 1 DIMM is RMA

[ Voor 18% gewijzigd door Sayko op 03-08-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindedRaptor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:25:
Ik heb nu een nieuw gelekte versie.
Tijdens boot van dvd krijg ik de volgende 3 errors:
BOOT FAILURE
Not enough ram
Not enough vram
Incompatible IDE controller.
Welcome to the club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Erhnam schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:17:
[...]

SSE3 is nodig. Op een Athlon 64 zou het kunnen werken...
Darwin werkt vanaf SSE2......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:13:
[...]

Onzin! Veel 'normale' mensen hebben hun PSX laten modden hoor. Als je naar de verkoop cijfers kijkt van de PSX dan hebben we hier niet eens zo veel kiddo's!

Tevens laten veel 'normale' mensen hun DVD speler regio vrij maken. Ook zoiets dat alleen voor kiddo's of nerds is?

En dan zijn er ook nog veel 'normale' mensen die hun Windows XP "activatie vrij" laten maken door een handige buurman of familie-lid.

[...]

Gewoon geen PC architectuur overnemen lijkt me het makkelijkst. De x86 gebruiken staat los van meteen maar je hele eigen hardware eruit gooien en een standaard dell pc'tje met een DRM chipje gebruiken.

De gamecube gebruikt ook een PPC, maar daarom hoeft Nintendo toch nog niet meteen maar de Mac architectuur te gaan gebruiken? (retorische vraag, antwoord maar niet)
vergeet je alleen dat me buurman helemaal geen osx wil omdat ie dan zijn boekhoudprogramma niet kan gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:05:
[...]

vergeet je alleen dat me buurman helemaal geen osx wil omdat ie dan zijn boekhoudprogramma niet kan gebruiken.....
Dat vergeet ik niet alleen, dat vergeten dus al die mensen in het miljoenen bedrijf Apple ook? Maar goed, je hebt gelijk.Dat boekhoud programmaatje van die arme buurman van je zal vast niet draaien. Apple kan beter stoppen dus, bedoel je dat? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Ik bedoel dat de intresse bij de gemiddelde gebruiker (buurman etc) niet zo groot is om een pc of software zo aan te passen dat hij/ziij osx kan draaien omdat ie toch het voordeel er niet van ziet. Dit itt het aanpassen van hun psx, dvdspeler waar ze wel direct voordeel van inzien.

Meeste mensen willen de gemakkelijkste weg en dat blijft nu eenmaal windows. Verder kan je apple niet de schuld er van geven natuurlijk dat bepaalde software het op hun systeem het niet doet. Dat is aan de makers van dat software pakket.

Ongetwijfeld zal osx ooit wel eens op normale pcs draaien maar dat zal dan door een selectief groepjes nerds gedaan worden.

Komt nog eens bij dat er ook een boel mensen zijn (waaronder ik) die helemaal geen lelijke pc kast willen met daarop osx. Ik wil het totaal pakket van apple waarbij soft en hardware goed op elkaar is afgespitst. Daar hangt een prijskaartje aan wat ik er wel voor over heb.

[ Voor 19% gewijzigd door lowfi op 04-08-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zo ver

Afbeeldingslocatie: http://photos22.flickr.com/31246224_c9e913c29a.jpg?v=0

http://www.flickr.com/photos/56598311@N00/31246224/

Een gast blex0r, ik heb hem zelfs gesproken heeft het bijna allemaal voor elkaar. De image boot nu zelfs op non sse3 systemen..

Meer info hier: http://osx86.classicbeta.com/

Hier een mirror met de laatste ontwikkelingen:

http://www.strengholt-online.nl/osx_howto/index.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Erhnam op 04-08-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:39:
Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zo ver
Wel cool dit. Helaas was VMWare (en ook Virtual PC) de laatste keer dat ik het probeerde nogal traag met grafische dingen. Linux via VMWare onder Windows XP voelde nou niet echt lekker snel aan. Hoewel de user-mode CPU instructies 1:1 naar de host cpu doorgaan (en dus geen emulatie overhead hebben), heb ik zo het idee dat het hele scherm met een softrenderer gedaan wordt. Vooral in Mac OS X (die erg veel gebruik kan maken van de grafische hardware) heb ik zo het idee dat dit erg traag gaat worden.

Als VMWare nu eens de grafische kaart direct aan het client OS kan aanbieden, zou dit erg interesant kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Even een waarschuwing vooraf: Dit topic is niet bedoeld als helpdesk topic om je illegaal verkregen developers builds van Mac OS X for Intel te installeren op een PC.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-hoe- het kan ben ik ook niet geintereseerd in. Wel hoop ik dat we berichten kunnen blijven posten over -dat- het kan. Technisch is het wel interesant, hoewel het om een develop machine gaat die mijlenver van de echte x86 mac kan afstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ok mensen, ik heb OSX native draaien op mijn AMD64 en ik moet zeggen het draait sneller dan op een mac. Alleen jammer dat mn winchester geen sse3 heeft waardoor ik itunes ed niet kan gebruiken. Ik wacht nog op de Venice.
Al met al osx draait super op X86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe functioneel een native OS X x86 momenteel is. Het lijkt me sterk dat Apple er al 10.000 drivers voor diverse hardware heeft inzitten. Dat betekent dat mischien wel 90% of meer van alle hardware niet, of niet volledig (dwz, slechts met generieke default drivers) aangestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:31:
Ik vraag me af hoe functioneel een native OS X x86 momenteel is. Het lijkt me sterk dat Apple er al 10.000 drivers voor diverse hardware heeft inzitten. Dat betekent dat mischien wel 90% of meer van alle hardware niet, of niet volledig (dwz, slechts met generieke default drivers) aangestuurd kan worden.
Maar dat maakt allemaal niet uit, want OSX86 gaat alleen op Macs draaien. Niet op gewone huis-tuin-en-keuken PC's. Mensen die 't op iets anders draaien dan de huidige developer macintel's zijn illegaal bezig, dus daar hoeft apple zich wat dat betreft geen zorgen over te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2005 00:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:31:
Klopt.

Maar het lijkt erop dat er standaard-ondersteuning is voor een aantal zaken;
zo werken bepaalde realtek netwerkkaarten goed en zijn de eerste grafische chipsets al gesignaleerd die quartzextreme out-of-the-box ondersteunen.
De vraag is nog wel of het mogelijk is om 3rd party driverondersteuning in te gaan bouwen, maar de signalen dat dit moet kunnen worden steeds sterker.

Relevanter is dat je straks een systeem samen kunt stellen waarop OSx86 native gaat werken.
Incl. volledige hardware support.

Dat dit mogelijkheden opent om een Shake / Combustion op een heel wat goedkopere machine te draaien dan op een Apple-computer moet toch ergens verontrustend werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:54:
Dat dit mogelijkheden opent om een Shake / Combustion op een heel wat goedkopere machine te draaien dan op een Apple-computer moet toch ergens verontrustend werken...
Ik denk dat dat best meevalt toch? Bedoel, als je dergelijke pakketten gaat draaien op een x86 systeem wil je ook iets snels gebruiken en als ik nu kijk naar de echt snelle dualcore processors etc (mocht het daar ook op draaien) en paar goeie latten geheugen, snelle HD's etc dan ben je ook wel een bak geld kwijt voor mijn gevoel.

Ik denk overigens dat wanneer OSX makkelijk op een PC te installeren het misschien de andere kant op ook wel positieve uitwerking kan hebben van mensen die bv op slag verliefd raken op OS X en er dan nog een geil kastje omheen willen kopen zodat het allemaal lekker matcht.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat dat best meevalt toch? Bedoel, als je dergelijke pakketten gaat draaien op een x86 systeem wil je ook iets snels gebruiken en als ik nu kijk naar de echt snelle dualcore processors etc (mocht het daar ook op draaien) en paar goeie latten geheugen, snelle HD's etc dan ben je ook wel een bak geld kwijt voor mijn gevoel.

Ik denk overigens dat wanneer OSX makkelijk op een PC te installeren het misschien de andere kant op ook wel positieve uitwerking kan hebben van mensen die bv op slag verliefd raken op OS X en er dan nog een geil kastje omheen willen kopen zodat het allemaal lekker matcht.
Met dat laatste heb je een punt natuurlijk.. alhoewel een niet echt lekker lopend OSx natuurlijk niet meteen reclame is. ( ongeacht of Apple hier iets aan kan doen )

Heb enkel wel het idee dat de huidige powermac's prijs / prestatie-technisch niet tegen een dual Xeon workstation opkunnen. Je betaald gewoon extra voor de afwerking / het design van Apple.

De vlieger die in dit geval op gaat is het illegaal zijn omtrent het draaien vanOSx op non-Apple hardware. Misschien valt het gevaar op de profi. markt voor Apple nog wel mee indd.

Maargoed. Het geeft me op z'n minst een leuk beeld hoe en wat betreft de mogelijkheden van Digitale Videobewerking op een Mac-systeem.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Nou, we hebben d'r waarschijnlijk binnenkort een nieuwe Mac-er bij hoor :) Een goede vriend van me had bij mij thuis m'n PM al eens gezien en d'r wat mee gespeeld.. Vond ie wel aardig dus hij heeft nu thuis die gehackte x86 variant draaien om allemaal applicaties uit te proberen. Dat bevalt zo goed dat z'n volgende computer waarschijnlijk inderdaad een Apple wordt!

w00t!

Opmerkelijk is dat z'n PC volgens mij verre van voldoet aan de standaarden van de Dev bakken. Dit zou suggereren dat er een redelijk wijde hardware support al in zit...

[ Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 16-08-2005 06:38 ]

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Voor de geinteresseerden: ik zet zo even een leuk filmpje online.

Edit: het gaat nog even duren.

Nog effe wachtuuuh

[ Voor 31% gewijzigd door Sayko op 25-08-2005 23:53 ]

• Matias
  • Niet online
MindedRaptor schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:21:
Voor de geinteresseerden: ik zet zo even een leuk filmpje online.
Interresant... :>

waarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Leuk filmpje? Die van die aap die aan z'n kont krabt, dan aan z'n vinger ruikt en dan uit de boom valt? Da's zo jaren negentig!

Misschien _iets_ meer detail dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op internet hoorde ik geruchten dat er - wellicht tijdens de Apple Expo september dit jaar - een iPod video uit zou komen. Apple zou in onderhandeling zijn met filmmaatschappijen, om films via iTunes te kunnen laten downloaden, en met de lancering van de iTunes Movie Store zouden er dan ook nieuwe iPods uitkomen.. Wie weet hier meer over ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Tja, zeker bij Apple gonst het altijd van de geruchten. En niet meer dan dat. Soms blijken ze ergens een waarheid te bevatten, soms niet. Ik zou dus lekker afwachten.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:11:
Op internet hoorde ik geruchten dat er - wellicht tijdens de Apple Expo september dit jaar - een iPod video uit zou komen. Apple zou in onderhandeling zijn met filmmaatschappijen, om films via iTunes te kunnen laten downloaden, en met de lancering van de iTunes Movie Store zouden er dan ook nieuwe iPods uitkomen.. Wie weet hier meer over ??
offtopic:
Ik geloof dat t illegaal is geruchten te bespreken in APL, maar alle bekende geruchtensites reppen geen woord over een iPod Video. Trek je eigen conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Ik geloof dat t illegaal is geruchten te bespreken in APL, maar alle bekende geruchtensites reppen geen woord over een iPod Video. Trek je eigen conclusie
Noem eens een paar geruchtensites please dan ??
Op bijvoorbeeld deze site staat wel dat Apple onderhandelt met filmmaatschappijen..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Zo daar was ik weer. Heeft een tijdje geduurd maar hier issie dan.

http://imparator.demon.nl/osxa64.mov . Straks zet ik het als avi neer want die mov is nu zo'n 75 MB geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MindedRaptor schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:36:

http://imparator.demon.nl/osxa64.mov . Straks zet ik het als avi neer want die mov is nu zo'n 75 MB geloof ik
volgens mij mag dit nog steeds niet, aangezien in de voorwaarden van de OSX-x68 staat dat het enkel op de Developer PowerMacs mag draaien. Dat het kan is leuk, maar ik ben benieuwd in hoeverre het legaal is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Als het niet mag haal ik het gewoon weg hoor. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
MindedRaptor schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:36:

Waar kijk ik nou in vredesnaam naar? ik download 70 mb om te zien hoe OSX in zn werking gaat? Dat je het nou hebt draaien op je x86 proc is niks nieuws en overgens niet toegestaan in APL...

Hype om niks, No flame intended :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Had ik toch liever die aap gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Een kleine toevoeging over de Video-iPod:

Steve Jobs: The Rolling Stone Interview
Lots people who work in the movie business have watched what's happened to the music industry and think they're next. Do you see that?

It is a problem. But movies are very different than music. First of all, they're a hundred times larger. So in countries like the U.S., where broadband is not very evolved, it takes forever to download a high-quality version of a movie. And remember that the bar is going to get raised on that quality in another four years, when we have high-definition DVDs in the market. That's going to increase the download times by another ten X. Because people's of what they want are going to go up with that. Second, movies are not deconstructable into songs, like an album is, that are easy to download. Five minutes of a movie isn't very useful. You want the whole thing. Third, there's only been one way to buy your music -- that's on a CD. Look at the ways there are to legally buy a movie -- you can see it at the theater, you can buy it on home video, you can buy on DVD. But you can also rent it at Blockbuster or Netflix. You can watch it on pay-per-view. You can also watch it on cable or network TV. There are a lot of ways to legally get a movie. There was only one way to legally get music. That's a really big difference. The distribution is much more highly evolved in the movie industry than it ever was in the music industry.

Now, all this doesn't mean that piracy isn't taking place in movies -- because it is. And that doesn't mean that it's good -- because it's not. But because of all those factors, people who just make the leap that movies are next are wrong. It may take a different path.
http://www.rollingstone.c...=true&version=6.0.12.1059

Ik twijfel dus nog een beetje. :) 't zou wel vet zijn. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door T-Junkie op 27-08-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Waarom starten mensen die 't over de Apple Expo van volgend jaar willen hebben niet een eigen topic?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Junkie schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:31:
Een kleine toevoeging over de Video-iPod:

Steve Jobs: The Rolling Stone Interview

[...]

http://www.rollingstone.c...=true&version=6.0.12.1059

Ik twijfel dus nog een beetje. :) 't zou wel vet zijn. 8)
chem, Zwerver, dawuss, MacWolf: mag ik hier een topic over starten? (over de iPod video)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:32:
[...]

chem, Zwerver, dawuss, MacWolf: mag ik hier een topic over starten? (over de iPod video)
offtopic:
Dit soort dingen gaan veel sneller via mail. Zo in een topic moeten we het ook maar net zien he :P
Als je er wat leuke bronnen bij kunt vinden heb je mijn zegen ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat de prijzen van de cinema displays wel eens zouden kunnen zakken na de Apple expo in Parijs? Dan wacht ik nog enkele weken met kopen :9~

is 1000 euro voor een 9 maand oude 23" een goeie prijs, of hadden die net last van een "roze" tint?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste