Nee ik vind het niet gek dat die nooit uitgelekt zijn, omdat het niet verwacht werd, en Apple blijkbaar zijn zaakjes goed in orde heeft gehad gedurende die 5 jaar. Zolang niemand iets verwacht, wordt er ook niet actief achterna gezeten.dawuss schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:26:
[...]
Apple heeft tevens bekend gemaakt dat ze al 5 jaar lang x86 builds maken van Mac OS X. Vind je het niet gek dat die nooit gelekt zijn
De enige nieuwe factor in het spel, zijn de developers met preview releases, maar aangezien er daar maar een zeer beperkt aantal van zijn, gok ik dat Apple wel manieren heeft om daar een stokje voor te steken
[...]
Dat klinkt dan inderdaad wel weer erg aannemelijk. Waarom drivers maken voor een platform dat je nooit gaat ondersteunen
[...]
Ik weet in ieder geval dat er ook een heleboel mensen het grote nieuws over het uitlekken van x86 Tiger hebben aangegrepen als basis voor flauwe grappen. Ik heb nog geen enkele grote nieuwssite gezien die ook daadwerkelijk haar hand in het vuur heeft durven steken wat betreft het daadwerkelijk bestaan van deze gelekte DVD's.
Daarnaast zijn er volgens mij best veel developers die een intel mac hebben besteld. Deze developers werken niet voor Apple en hebben daardoor een andere NDA ondertekend voor deze systemen, waardoor het makkelijker wordt om het "stiekum" te verspreiden. Vanaf het moment dat Apple de eerste developer intel macs heeft verscheept, ligt de verspreiding hiervan niet meer in handen van Apple. Nog een factor die meespeelt is de mate van media aandacht die het overstappen naar intel heeft opgeleverd. Elke developer met dat dvdtje (de iso is 956 mb) in zijn of haar handen moet zich inhouden om het niet te verspreiden of op een eigen intel bak uit te proberen. Nog een factor die ook in de DVD branche van belang is, is de drukkerij waar die dvdtjes worden gebrand. Er is al helemaal geen controle op de mensen die daar werken.