Volgens mij valt dat in de huidige versie wel mee. Als je de Preshot tegen de G5 afzet dan liggen ze dicht tegen elkaar.Kurkentrekker schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:52:
Nu is het echter zo dat de Intels meer performance per Watt hebben,
Dat lijkt me eerder het probleem.en de PPC geen gunstige roadmap heeft
Maar dat hoeft dan toch niet meteen te betekenen dat Apple maar gewoon even een standaard taiwanees clone PC'tje gaat assembleren en het Apple merk erop drukken. Het is heel goed mogelijk om een machine te bouwen op basis van een x86 CPU, zonder dat het meteen een PC is. In de tijd van de 68000 hadden SUN, Apple, Atari, Commodore, Sega, Capcom, SNK, etc etc allemaal een systeem op basis van die chip, terwijl de systeem architecturen compleet anders waren., en dat maakt de toekomstige Intels geschikter om het kloppend hart van de Macintosh te zijn."
Als Apple slim is bouwen ze gewoon zelf een eigen architectuur met allemaal eigen handigheidjes erin en gebruiken daar dan als hart een x86 voor ipv dat ze gewoon 100% een PC pakken en daar het Apple logo opdrukken. Hoe goed geassembleerd die dan ook mogen zijn, en hoe zorgvuldig ze de onderdelen ook samenstellen, het zal gewoon een PC zijn. Apple zal dan geen hardware ontwerper/bouwer meer zijn maar een hardware samensteller.
Dat is mischien niet erg, maar is toch een essentieel verschil wat het merk veel glans zal doen verliezen. De wetenschap dat een fabrikant zijn eigen spullen maakt geeft het merk toch een zekere grandeur.
Beetje boel. Intel heeft dit zelf al toegegeven. Wat een ongelooflijk stom geluk dat ze die P-M nog achter de hand hebben. Zoals ik het begrepen heb uit de media was dat niet echt een voorgecalculeerd reserve plan.Ik denk trouwens niet dat Apple de huidige Pentium 4 lijn gaat gebruiken. De roadmap van die P4 is ook een beetje een doodlopende weg ingeslagen