Vinnienerd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:20:
Wel f*cking toevallig dat ik er over dacht om een Pbook voor videoediting + servertje voor video-opslag te kopen...paar dagen later draait op een keynote OS X op een Dell
(straks kunnen we servers kopen bij Dell met Xserve erop

)
Kan dat

(gezeur)

over die Dell nou eens ophouden, er STOND GEEN DELL COMPUTER

De computer in kwestie is geen eens in zicht geweest.
om er even op door te gaan;
Het is waarschijnlijk gewoon een Developer Mac geweest die ze ook al leveren (binnen 2 week) dat zegt genoeg, dan zijn ze nu al klaar en niet meer aan het door ontwikkelen met CPU/Mobo's ofzow. dat is voor een groot deel echt wel klaar anders kunnen ze niet binnen 2 weken gaan versturen.
Stel dat het toch een "normale pc" geweest is, dan is het denk ik nog altijd een HP geweest omdat HP en Apple ontzettend veel samenwerken
genoeg offtopic
Veel zeggen dat mensen geen Mac kopen voor de PPC processor, dat betwijfel ik, een jaar of anderhalve geleden waren de Macs in bepaalde taken toch zeer snel (nu nog steeds maar steeds in mindere mate)
persoonlijk wordt ik niet echt blij als ze Centrino CPUs in de nieuwe PowerBooks stoppen, heb er zelf een gehad en vond ze alles behalve snel mijn 1.25Ghz vond ik echt sneller als een Centrino 1.6Ghz
Het is gewoon jammer dat IBM geen goeie CPUs kan leveren, want het is wel duidelijk dat Apple al voordat ze naar IBM gingen naar intel hebben gekeken.
Want Steve lied duidelijk merken dat ze een behoorlijk "Just in Case" scenario klaar hebben liggen voor het geval dat het fout ging, wat ze nu dus gebruiken.
Persoonlijk had ik de eerste dagen toen de geruchten steeds sterker werden en ik al een jaar het gevoel had dat ze niet met IBM verder konden (te veel problemen met de G5s ontzettend veel DOAs en geen ibook/powerbook cpu)
had ik er echt de balen van, ik dacht jaheur gaan we naar Intel, naar het uitgekakte x86, waar ik zelf al stront ziek van was.
En nu gebeurt het wel, ik heb er zelf wel weer een goed gevoel over het is niet zomaar een chip bakkertje (wat ik wel een beetje van IBM vond ten opzichte van de G5, ze hadden immers nog geen resultaat geboekt toen Apple er aanbegon) Intel bewijst al jaren dat ze zeer goede CPUs maken.
nog even AMD, ik ben blij dat het geen AMD is geworden ookal maken ze CPUs die 3 keer beter zijn. AMD heeft nou niet echt een naam bij de consument, waar Apple ook op mikt.
(dit is geen flame, ik heb in dit huis en in ons bedrijf 5 x86 computers en die zijn allemaal AMD!!)
Intel is ook nog een commercieel idee vind ik zelf, een switcher koopt makkelijker een Mac als je kan zeggen dat er een P4 oid in zit als een G5, switchers moet ik altijd uitlegger wat de G5 tegen over een P4 doet enz.
(wat een verhaal

ik ga morgen wel ff kijken of er nog foutjes in zitten )
[
Voor 51% gewijzigd door
Qorne op 08-06-2005 00:57
. Reden: Major update :P ]