zozo! leuke speler! voor hoeveel?Alfredt schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:07:
woehoei een goddelijke spelhervatter gekocht!
formi scoren, slecht passen... die mag morgen groovy proberen aan te pakken
1.3 miljoen
en heb nu een uitmuntend scoren - matig passen te koop staan voor 1 miljoen id=40375542
en heb nu een uitmuntend scoren - matig passen te koop staan voor 1 miljoen id=40375542
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Lol, check dit matchid: 46869916
100% balbezit in de tweede helft en toch een tegendoelpunt
100% balbezit in de tweede helft en toch een tegendoelpunt

Verwijderd
hmm vraagje... ik woon dus in Denemarken en speel daar dus ook met hattrick.
Nu kom ik terug naar Nederland over 2 weken.
Hoe zit dat dan met mijn team?
kan ik gewoon doorspelen? of kan het overgezetworden naar Nederland? moet ik dit ook melden?
Nu kom ik terug naar Nederland over 2 weken.
Hoe zit dat dan met mijn team?
kan ik gewoon doorspelen? of kan het overgezetworden naar Nederland? moet ik dit ook melden?
nee dit kan niet overgezet worden, je kan wel je team in denemarken houden, ik zou een mailtje sturen naar de GMs van denemarken.
Ben bijna vergeten te melden dat de fed-stats van ronde 4 alweer online staan.
http://gottrick.bitxs.com
http://gottrick.bitxs.com
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Verwijderd
Ik heb op een site gelezen dat als je 10-0-0 speelt, de trainingen vervallen als je verdediging traint. Klopt dit? Er stond dat je maximaal niet meer dan 3 centrale verdedigers op mag stellen per linie. Ik speel nu met 5 centrale verdedigers en twee vleugelverdedigers. Krijgen ze alle 7 nou training of niet?
Nee, je training vervalt.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:43:
Ik heb op een site gelezen dat als je 10-0-0 speelt, de trainingen vervallen als je verdediging traint. Klopt dit? Er stond dat je maximaal niet meer dan 3 centrale verdedigers op mag stellen per linie. Ik speel nu met 5 centrale verdedigers en twee vleugelverdedigers. Krijgen ze alle 7 nou training of niet?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit klopt... dusVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:43:
Ik heb op een site gelezen dat als je 10-0-0 speelt, de trainingen vervallen als je verdediging traint. Klopt dit? Er stond dat je maximaal niet meer dan 3 centrale verdedigers op mag stellen per linie.
geef je hier zelf al antwoord op je vraagIk speel nu met 5 centrale verdedigers en twee vleugelverdedigers. Krijgen ze alle 7 nou training of niet?
/edit
En door naar ronde 6 door met 3 - 0 te winnen van een V team met PIC
[ Voor 9% gewijzigd door Sandyman538 op 22-06-2005 18:52 ]
Verwijderd
En weer een ronde verder na een simpele 0-6 overwinning 
Wub is blij!
Teamgeest: paradijs op aarde! (weer)
Wub is blij!
Teamgeest: paradijs op aarde! (weer)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 18:51 ]
En ook weer een ronde verder... op middenveld en aanval.... ja dan mag je minder hatstats hebben... als je die 2 linies pakt plus een superspelhervatter hebt dan kom je er wel
Damn, 1 van mijn trainees met een hamstring blessure van het veld, 6 weken weg
Moet ik ineens een nieuwe gaan zoeken...
...Of niet natuurlijk, komende 2 weken weer ff 4-4-2, tien doktoren en sjaak loopt weer als mijn WO's weer beginnen
...Of niet natuurlijk, komende 2 weken weer ff 4-4-2, tien doktoren en sjaak loopt weer als mijn WO's weer beginnen
[ Voor 38% gewijzigd door Pewwy op 22-06-2005 19:53 ]
Verwijderd
Hmmm, maar vervolgens staat er:Sandyman538 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:46:
[...]
Dit klopt... dus
[...]
geef je hier zelf al antwoord op je vraag
/edit
En door naar ronde 6 door met 3 - 0 te winnen van een V team met PIC
Wat voor spelers kan ik het beste trainen?
Hangt ervan af wat je te besteden hebt. Zorg altijd dat je je trainingscapaciteit optimaal benut! Voorbeeld: je speelt 2x in de week 5-3-2. Je kan dan 10 verdedigers trainen. Dan kun je beter 10 spelers trainen die redelijk(goedkoper) zijn, dan 5 die goed(duurder) zijn! Niveau redelijk is wel het minimale wat je kunt trainen, om er nog iets aan te kunnen verdienen.
Dus, ik ben beetje in de war

geen 5 innerspelers, nooit!
je kan 10 defs trainen door 3 inners en 2 back op te stellen 2 keer per week...
je kan 10 defs trainen door 3 inners en 2 back op te stellen 2 keer per week...
Verwijderd
Kortom, ik kan 3 centrale verdedigers opstellen plus 2 wingbacks die worden dan alle 5 getraind, als ik daarna bij vriendschappelijke wedstrijd 5 andere opstel dan heb ik dus totaal 10 getraind
Als dit zo is begrijp het! thanks!
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:59 ]
yup (overigens geldt dit alleen voor verdedigentrainen) maar je mag voor geen enkele training op welke positie dan ook meer dan 3 inners neer zetten.
dus als je 5-1-4 speelt train je je verdedigers ook niet.
dus als je 5-1-4 speelt train je je verdedigers ook niet.
Verwijderd
Maar van die 5 - 1 - 4, heb je toch twee wingbacks die wel getraind worden? Dan heb je 3 centrale verdedigers wat goed is. Of bedoel je met die 5, 5 centrale verdedigers?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 07:55 ]
nee, dan stel je 4 spitsen op.... en aangezien je dan meer dan 3 spelers op een centrale positie hebt opgesteld gaat heel je training verlorenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:54:
Maar van die 5 - 1 - 4, heb je toch twee wingbacks die wel getraind worden? Dan heb je 3 centrale verdedigers wat goed is. Of bedoel je met die 5, 5 centrale verdedigers?
Fijn, één van mijn concurrenten in de divisie heeft zijn jeugdspeler van afgelopen weekend voor bijna een miljoen verkocht...

ik moet mijn volgende wedstrijd tegen een zwakkere tegenstander, die ik dus moet pakken.
omdat ik vorige keer gemotst had tegen koploper is mijn TS nu woedend, dus ik dacht erover om 2x te gaan PICcen. Alleen las ik hier dat door PICcen je middenveld een heel niveau zakt, en de rest ongewijzigd blijft. klopt dit?
Als mijn middenveld bv 3,43 is, en zijn middenveld, 2,50, zou beteken dat mijn middenveld 2,43 wordt en ik dus een heel zware wedstrijd krijg.
Klopt t nu dat je middenveld 1 niveau zakt en rest gelijk blijft?
Want dan pic ik dus niet en zal door normale overwinningen mijn TS moeten stijgen
omdat ik vorige keer gemotst had tegen koploper is mijn TS nu woedend, dus ik dacht erover om 2x te gaan PICcen. Alleen las ik hier dat door PICcen je middenveld een heel niveau zakt, en de rest ongewijzigd blijft. klopt dit?
Als mijn middenveld bv 3,43 is, en zijn middenveld, 2,50, zou beteken dat mijn middenveld 2,43 wordt en ik dus een heel zware wedstrijd krijg.
Klopt t nu dat je middenveld 1 niveau zakt en rest gelijk blijft?
Want dan pic ik dus niet en zal door normale overwinningen mijn TS moeten stijgen
Je TS daalt niet per definitie een vol level bij PIC.
(voorbeeld van mijn eigen team:
TS = dolgelukkig
normaal -> redelijk laag
PIC -> matig zeer hoog
TS = bedaard
normaal -> matig zeer laag
Pic -> zwak hoog)
Dus hoe hoger je TS al is, hoe minder nadelig PICen lijkt te zijn.
En je TS stijgt niet door wedstrijden te winnen.
De rest van je team wordt niet beinvloed door de TS dus ook niet door PIC.
(voorbeeld van mijn eigen team:
TS = dolgelukkig
normaal -> redelijk laag
PIC -> matig zeer hoog
TS = bedaard
normaal -> matig zeer laag
Pic -> zwak hoog)
Dus hoe hoger je TS al is, hoe minder nadelig PICen lijkt te zijn.
En je TS stijgt niet door wedstrijden te winnen.
De rest van je team wordt niet beinvloed door de TS dus ook niet door PIC.
dus alleen middenveld wordt beinvloed door TS en PIC, rest linies geen invloed.
Maar volgens mij stijgt TS wel door te winnen hoor, had met 5-0 en 5-2 gewonnen en TS was toch wel een niveau gestegen, zonder te piccen
Maar volgens mij stijgt TS wel door te winnen hoor, had met 5-0 en 5-2 gewonnen en TS was toch wel een niveau gestegen, zonder te piccen
dan stond de TS onder bedaard, dan klopt dat... maar dat heeft niks met winnen of verliezen te maken 
of kijk je per ongeluk naar het zelfvertrouwen van je team? dat wordt namelijk wel daardoor beinvloed
of kijk je per ongeluk naar het zelfvertrouwen van je team? dat wordt namelijk wel daardoor beinvloed
Net ff een spelertje gekocht
Bastian Botter (38101778)
21 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Nationaliteit: Deutschland
Total Skill Index (TSI): 1 870
Loon: 960 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Losers United
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: redelijk
Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
Scoren: rampzalig Spelhervatting: waardeloos
Toch een leuke voor een VII divisie clubje ofniet ( gekocht voor 463.000, hoop dat dit niet teveel is )
Hij haalt 3,5 ster bij redelijke vorm
Bastian Botter (38101778)
21 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Nationaliteit: Deutschland
Total Skill Index (TSI): 1 870
Loon: 960 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Losers United
Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: redelijk
Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
Toch een leuke voor een VII divisie clubje ofniet ( gekocht voor 463.000, hoop dat dit niet teveel is )
Hij haalt 3,5 ster bij redelijke vorm
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
ah nee....., het bleef inderdaad op bedaard staan ja
Maar TS wordt dan alleen maar door motsen/piccen beinvloed? wat raar dan.
En door training neem ik aan, 100 % worden ze niet blijer van denk ik, en van (ik geloof) conditie trainen ook niet, maar daar heb ik verder nog geen ervaring mee.
Maar nu mijn TS woedend is, en mijn middenveld minder dan 1 niveau sterker dan mijn tegenstander, is het in ieder geval niet verstandig om te piccen zondag, dus ik heb hier dus nu al weer 3 punten veilig gesteld

En door training neem ik aan, 100 % worden ze niet blijer van denk ik, en van (ik geloof) conditie trainen ook niet, maar daar heb ik verder nog geen ervaring mee.
Maar nu mijn TS woedend is, en mijn middenveld minder dan 1 niveau sterker dan mijn tegenstander, is het in ieder geval niet verstandig om te piccen zondag, dus ik heb hier dus nu al weer 3 punten veilig gesteld
Verwijderd
Uit de Hattrickregelssarinsarin schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:43:
ah nee....., het bleef inderdaad op bedaard staan ja![]()
19. Psychologie
Voetbal is niet alleen een spel dat draait om getallen en wiskundige zaken. Het gaat ook om psychologie. Je team moet de wil hebben om te winnen, het moet daarvoor een inspanning leveren en het moet in zichzelf geloven. Hattrick probeert dit op verschillende manieren te simuleren. Alles, maar vooral je uitslagen, beïnvloedt de psychologie van je team. Ook heeft iedere speler een eigen "karakter". Ze kunnen aardig of gemeen zijn, leiders of onopvallend, temperamentvol of kalm of waarom geen valsspelers of iets anders? Leiderschap en populariteit tellen alleen voor degene met de hoogste leiderschapfactor, de "teamleider". Als deze persoon populair is, zal de sfeer binnen het team ook beter zijn en als hij vervelend is, zou dat kunnen leiden tot een gespannen sfeer binnen je team. Een trainer met een hoge leiderschapvaardigheid zou tegen een onaangename "teamleider" kunnen optreden.
Oneerlijke en agressieve spelers zullen vaker een kaart krijgen en van het veld worden gestuurd.
Voor elke wedstrijd binnen een competitie (maar niet voor vriendschappelijke wedstrijden) kun je je elftal vertellen hoe belangrijk deze wedstrijd is. Er zijn drie mogelijkheden:
* "Wedstrijd van het seizoen" – de spelers zullen er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Nadeel is dat het team in de komende wedstrijden niet zo goed zal presteren, omdat direct na de wedstrijd de teamgeest minder wordt.
* "Normaal" – de spelers doen net zo hun best als gewoonlijk.
* "Speel het rustig". Het team zal waarschijnlijk niet zo goed presteren als normaal, maar direct na de wedstrijd zal de teamgeest stijgen en de spelers zullen in de volgende wedstrijd beter presteren.
De "Psychologie" in Hattrick bestaat uit twee delen:
* Zelfvertrouwen: Een team dat weinig zelfvertrouwen heeft, heeft moeite om kansen af te maken. Normaal gesproken is veel zelfvertrouwen een goede zaak, maar als het te hoog wordt, zouden de spelers hun tegenstander kunnen onderschatten. Het zelfvertrouwen is voornamelijk gebaseerd op resultaten uit voorgaande wedstrijden. Het zelfvertrouwen van het team is ook af te lezen uit de ratings.
* Teamgeest: Wordt deels beïnvloed door het zelfvertrouwen en deels door wat je tegen de spelers hebt gezegd over hoe belangrijk de wedstrijd is. Ook het leiderschap van je trainer speelt een rol.
Je kunt altijd een psycholoog inhuren om de teamgeest, maar vooral het zelfvertrouwen te verbeteren.
Sommige gebeurtenissen tijdens een wedstrijd kunnen effect hebben op de prestatie van je team. Deze dingen hebben geen invloed op de teamgeest of op het zelfvertrouwen, maar alleen op de wedstrijd zelf. Het is niet ongewoon dat een team met een grote voorsprong het tempo verlaagt of zich gaat terugtrekken. Het kan ook zo zijn dat je team fors achter staat na een slechte eerste helft en dat na een donderspeech van je trainer in de kleedkamer het team de mouwen opstroopt en erop gebrand is om het beter te doen. De vraag is: kunnen ze de achterstand inlopen?
Tussen de seizoenen in worden de meeste psychologische effecten "gereset" en zullen de psychologische waardes weer "normaal" zijn.
En van HattriX-files
Psychologie
Teamgeest (in conferences vaak afgekort als 'TS')
De teamgeest is als een soort algemene vorm van je team. Als hij laag is, zal je team onder de maat presteren en andersom.
Het is erg belangrijk om een goede teamgeest-strategie te hebben in dit spel !!
naast het spelen van mots of pic zoals verderop wordt uitgelegd, wordt de teamgeest beïnvloed door de volgende zaken:
• leiderschap van je coach
• de » teamleider
• het zelfvertrouwen van je team : het omlaag gaan van het zelfvertrouwen kan je teamgeest ook iets laag doen gaan
• » sport psychologen
• transfers hebben ook invloed op de teamgeest :
als je een gemene speler koopt kan je teamgeest iets zakken.
als je een populaire speler verkoopt kan hij ook zakken.
Als je een jeugdspeler binnen 3 dagen na het trekken ervan op de transferlijst zet, heeft het geen effect op je teamgeest.
het ontslaan van een speler heeft geen invloed op de teamgeest
het hebben van een coach met goed leiderschap, die ook nog populair is, is de beste optie hierbij. Dit betekent dat je TS het langzaamst zal dalen.
zelfvertrouwen
Je zelfvertrouwen zal stijgen als je wedstrijden wint en dalen als je ze verliest. Maar pas op als hij wonderbaarlijk is en je een serie wedstrijden hebt gewonnen, want dan kan je team zichzelf overschatten en verlies je zeer waarschijnlijk de wedstrijd. Onthoud dat sportpsychologen je zelfvertrouwen verhogen en er voor zorgen dat je teamgeest langer hoog blijft. Overweeg om ze te ontslaan als je zelfvertrouwen wonderbaarlijk is en je het niet kan veroorloven om een wedstrijd te verliezen vanwege overschatting.
MOTS - match of the season
deze keus zal je teamgeest tijdens de wedstrijd verhogen, maar na de wedstrijd wordt de teamgeest gehalveerd.
PIC - play it cool
Deze keus zal je team onder zijn kunnen doen laten spelen maar je teamgeest stijgt na afloop met 2 niveaus
PIC en MOTs hebben geen invloed in oefenwedstrijden.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 11:55 ]
TS wordt niet beinvloed door de training... ok ok er is een bepaalde truc waardoor het wel invloed heeft.
verlaag de trainingsintensiteit heel erg dan krijg je een eenmalige TS stijging. maar dat is dus na een week of zo al weer in het niets opgelost. En het heeft 2 nadelen, tn eerste de mindere training maar wat veel belangrijker is een vormcrisis van hier tot nou je heel erg ver.
Het is een leuke truc om de KNVB beker te winnen of misschien een heel belangrijke promotie... maar dan zit je daarna alsnog met die ontzettende klote vorm... nee deze truc is een van de slechtste dingen die je kan toepassen
Van conditietraining gaat je vorm ook naar beneden (niet de TS dus) maar in principe is dat alleen een voorgrond daling die wel weer recht trekt na die tijd.
verlaag de trainingsintensiteit heel erg dan krijg je een eenmalige TS stijging. maar dat is dus na een week of zo al weer in het niets opgelost. En het heeft 2 nadelen, tn eerste de mindere training maar wat veel belangrijker is een vormcrisis van hier tot nou je heel erg ver.
Het is een leuke truc om de KNVB beker te winnen of misschien een heel belangrijke promotie... maar dan zit je daarna alsnog met die ontzettende klote vorm... nee deze truc is een van de slechtste dingen die je kan toepassen
Van conditietraining gaat je vorm ook naar beneden (niet de TS dus) maar in principe is dat alleen een voorgrond daling die wel weer recht trekt na die tijd.
Nou de truc werkt wel en is vooral leuk in combinatie met een MOTS in de laatste competitiewedstrijd.
En zie: De ratings stijgen !!
En zie: De ratings stijgen !!
Unknown
ja en daarna heb je 2 weken vormdrop normaal + vormdrop van je truc.....
De eerste wedstrijden van het seizoen zijn je ratings ws totaal niet aan te zien

maar tot hoever had je de trainingsintensiteit laten dalen dan?
De eerste wedstrijden van het seizoen zijn je ratings ws totaal niet aan te zien
Ik snap niet hoe TSI in elkaar steekt, althans niet voor deze keeper die ik uit de jeugd haalde.
Ik heb een eerste keeper met vaardigheid redelijk die nog niet de helft van deze knakker mer een TSI score boven de 1400 heeft. Keepen matig en de rest is waardeloos.
Wie kan me dat uitleggen?
Aijse Lems
TSI = 1 480, 19 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider
Conditie: rampzalig Keepen: matig
Positiespel: rampzalig Passen: rampzalig
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: rampzalig
Ik heb een eerste keeper met vaardigheid redelijk die nog niet de helft van deze knakker mer een TSI score boven de 1400 heeft. Keepen matig en de rest is waardeloos.
Wie kan me dat uitleggen?
Aijse Lems
TSI = 1 480, 19 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider
Conditie: rampzalig Keepen: matig
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: rampzalig
omdat:
33 jaar, redelijk in vorm, gezond
hij boven de 27 is, dan begint de TSI te dalen, boven de 30 nog iets harder en boven de 33 nog harder.
hij boven de 27 is, dan begint de TSI te dalen, boven de 30 nog iets harder en boven de 33 nog harder.
Spijt me maar snap nog steeds niet hoe dat zit... mijn eerste keepr is geen 33, maar met 23 jaar zelfs nog redelijk jong, zijn specs zijn veel beter dan die van die Aijse hierboven en toch slechts de helft TSI. Is dat dan alleen te wijten aan de slechte vorm??Alfredt schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:51:
omdat:
Emanuelle
TSI = 720, 23 jaar, rampzalig in vorm
Heeft waardeloos ervaring en is een goed leider
Conditie: slecht Keepen: redelijk
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: waardeloos
Scoren: rampzalig Spelhervatting: goed
tot 10% daarna was het toch tussenseizoen en zo dramatisch daalde de vorm niet.Alfredt schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:13:
ja en daarna heb je 2 weken vormdrop normaal + vormdrop van je truc.....
De eerste wedstrijden van het seizoen zijn je ratings ws totaal niet aan te zien![]()
Toen ik de trainingsintensiteit weer opschroefde na de wedstrijd denderde de TS naar beneden
Tegenwoordig speel ik het wel zo dat ik deze maatregelen niet nodig heb, ik vind de traning nu toch wel belangrijker. Maar als de nood hoog wordt..........
Vin jut gecksimsim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:59:
[...]
Spijt me maar snap nog steeds niet hoe dat zit... mijn eerste keepr is geen 33, maar met 23 jaar zelfs nog redelijk jong, zijn specs zijn veel beter dan die van die Aijse hierboven en toch slechts de helft TSI. Is dat dan alleen te wijten aan de slechte vorm??
Emanuelle
Die 720 TSI is dus zijn laagst mogelijke TSI zonder blessures aangezien ie rampzalig in vorm is.
Mocht ie nu ook nog geblesseerd raken Down we GO !!
Kortom Ja het ligt aan zijn vorm dat de TSI laag is. Je Pull is veel beter in vorm en vooral bij keepers die een naar verhouding vrij hoge TSI hebben schommelt dat dus heftiger bij veranderende vorm.
[ Voor 57% gewijzigd door Quintus op 23-06-2005 21:14 ]
Unknown
Verwijderd
nee ik denk dat ie redelijk +1 is ofzo. _heel_ laag redelijk iig. en van die vorm daar wordt het ook niet beter van uiteraardsimsim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:59:
[...]
Spijt me maar snap nog steeds niet hoe dat zit... mijn eerste keepr is geen 33, maar met 23 jaar zelfs nog redelijk jong, zijn specs zijn veel beter dan die van die Aijse hierboven en toch slechts de helft TSI. Is dat dan alleen te wijten aan de slechte vorm??
Emanuelle
Verwijderd
ja of verwijs naar de OP anders kan je ook stoppen met die te makenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:53:
[...]
Uit de Hattrickregels
19. Psychologie
Voetbal is niet alleen een spel dat draait om getallen en wiskundige zaken. Het gaat ook om psychologie. Je team moet de wil hebben om te winnen, het moet daarvoor een inspanning leveren en het moet in zichzelf geloven. Hattrick probeert dit op verschillende manieren te simuleren. Alles, maar vooral je uitslagen, beïnvloedt de psychologie van je team. Ook heeft iedere speler een eigen "karakter". Ze kunnen aardig of gemeen zijn, leiders of onopvallend, temperamentvol of kalm of waarom geen valsspelers of iets anders? Leiderschap en populariteit tellen alleen voor degene met de hoogste leiderschapfactor, de "teamleider". Als deze persoon populair is, zal de sfeer binnen het team ook beter zijn en als hij vervelend is, zou dat kunnen leiden tot een gespannen sfeer binnen je team. Een trainer met een hoge leiderschapvaardigheid zou tegen een onaangename "teamleider" kunnen optreden.
Oneerlijke en agressieve spelers zullen vaker een kaart krijgen en van het veld worden gestuurd.
Voor elke wedstrijd binnen een competitie (maar niet voor vriendschappelijke wedstrijden) kun je je elftal vertellen hoe belangrijk deze wedstrijd is. Er zijn drie mogelijkheden:
* "Wedstrijd van het seizoen" – de spelers zullen er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Nadeel is dat het team in de komende wedstrijden niet zo goed zal presteren, omdat direct na de wedstrijd de teamgeest minder wordt.
* "Normaal" – de spelers doen net zo hun best als gewoonlijk.
* "Speel het rustig". Het team zal waarschijnlijk niet zo goed presteren als normaal, maar direct na de wedstrijd zal de teamgeest stijgen en de spelers zullen in de volgende wedstrijd beter presteren.
De "Psychologie" in Hattrick bestaat uit twee delen:
* Zelfvertrouwen: Een team dat weinig zelfvertrouwen heeft, heeft moeite om kansen af te maken. Normaal gesproken is veel zelfvertrouwen een goede zaak, maar als het te hoog wordt, zouden de spelers hun tegenstander kunnen onderschatten. Het zelfvertrouwen is voornamelijk gebaseerd op resultaten uit voorgaande wedstrijden. Het zelfvertrouwen van het team is ook af te lezen uit de ratings.
* Teamgeest: Wordt deels beïnvloed door het zelfvertrouwen en deels door wat je tegen de spelers hebt gezegd over hoe belangrijk de wedstrijd is. Ook het leiderschap van je trainer speelt een rol.
Je kunt altijd een psycholoog inhuren om de teamgeest, maar vooral het zelfvertrouwen te verbeteren.
Sommige gebeurtenissen tijdens een wedstrijd kunnen effect hebben op de prestatie van je team. Deze dingen hebben geen invloed op de teamgeest of op het zelfvertrouwen, maar alleen op de wedstrijd zelf. Het is niet ongewoon dat een team met een grote voorsprong het tempo verlaagt of zich gaat terugtrekken. Het kan ook zo zijn dat je team fors achter staat na een slechte eerste helft en dat na een donderspeech van je trainer in de kleedkamer het team de mouwen opstroopt en erop gebrand is om het beter te doen. De vraag is: kunnen ze de achterstand inlopen?
Tussen de seizoenen in worden de meeste psychologische effecten "gereset" en zullen de psychologische waardes weer "normaal" zijn.
En van HattriX-files
Psychologie
Teamgeest (in conferences vaak afgekort als 'TS')
De teamgeest is als een soort algemene vorm van je team. Als hij laag is, zal je team onder de maat presteren en andersom.
Het is erg belangrijk om een goede teamgeest-strategie te hebben in dit spel !!
naast het spelen van mots of pic zoals verderop wordt uitgelegd, wordt de teamgeest beïnvloed door de volgende zaken:
• leiderschap van je coach
• de » teamleider
• het zelfvertrouwen van je team : het omlaag gaan van het zelfvertrouwen kan je teamgeest ook iets laag doen gaan
• » sport psychologen
• transfers hebben ook invloed op de teamgeest :
als je een gemene speler koopt kan je teamgeest iets zakken.
als je een populaire speler verkoopt kan hij ook zakken.
Als je een jeugdspeler binnen 3 dagen na het trekken ervan op de transferlijst zet, heeft het geen effect op je teamgeest.
het ontslaan van een speler heeft geen invloed op de teamgeest
het hebben van een coach met goed leiderschap, die ook nog populair is, is de beste optie hierbij. Dit betekent dat je TS het langzaamst zal dalen.
zelfvertrouwen
Je zelfvertrouwen zal stijgen als je wedstrijden wint en dalen als je ze verliest. Maar pas op als hij wonderbaarlijk is en je een serie wedstrijden hebt gewonnen, want dan kan je team zichzelf overschatten en verlies je zeer waarschijnlijk de wedstrijd. Onthoud dat sportpsychologen je zelfvertrouwen verhogen en er voor zorgen dat je teamgeest langer hoog blijft. Overweeg om ze te ontslaan als je zelfvertrouwen wonderbaarlijk is en je het niet kan veroorloven om een wedstrijd te verliezen vanwege overschatting.
MOTS - match of the season
deze keus zal je teamgeest tijdens de wedstrijd verhogen, maar na de wedstrijd wordt de teamgeest gehalveerd.
PIC - play it cool
Deze keus zal je team onder zijn kunnen doen laten spelen maar je teamgeest stijgt na afloop met 2 niveaus
PIC en MOTs hebben geen invloed in oefenwedstrijden.
Hi
Ben net begonnen met Hattrick heb gisteren mijn team gekregen. OMG wat een slecht team.
Maar ach je moet ergens beginnen. Heb vandaag een speler bij gekocht en wat mensen gehuurd.
€51 000
Milko Huijer TSI 1 250
conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: goed
Vleugelspel: matig Verdedigen: redelijk
Scoren: zwak Spelhervatting:waardeloos
Oja heb een vraag zie in het starttopic allemaal 3rdparty programmas staan maar wat is een goeie?
Het zijn er nogal wat en ik heb geen zin om allemaal uit te proberen. Dus suggesties?
Mijn team heet trouwens killingspree
Ben net begonnen met Hattrick heb gisteren mijn team gekregen. OMG wat een slecht team.
Maar ach je moet ergens beginnen. Heb vandaag een speler bij gekocht en wat mensen gehuurd.
€51 000
Milko Huijer TSI 1 250
conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: goed
Vleugelspel: matig Verdedigen: redelijk
Scoren: zwak Spelhervatting:waardeloos
Oja heb een vraag zie in het starttopic allemaal 3rdparty programmas staan maar wat is een goeie?
Het zijn er nogal wat en ik heb geen zin om allemaal uit te proberen. Dus suggesties?
Mijn team heet trouwens killingspree
realityalways start as a dream
HAM is goed, maar kost 7,50 als je hem na 30 dagen wilt blijven gebruiken.
Verwijderd
hehe puntje
was ook niet helemaal scherp door borreltje op werk + zonnetje je kent het wel
enniewee. de TU run is blijkbaar nog niet helemaal compleet want de helft heeft geen verandering qua vorm en tsi. wel 2 a spelers naar uitstekend vorm dus zo maar even de rest checken
Het schiet inderdaad niet op met de TU. Gelukkig verwachtte ik nog weinig skillstijgingen. Een week of 5 nog, dan kan ik 4 defs verkopen op uitmuntend
Hier ook nog lang geen volledige TU, 4 vormveranderingen en 6 tsi veranderingen. En nog geen skillstijgingen, ik verwacht er tussen de 1 en 4 (afhankelijk van of mijn spelers wel of niet last hebben gehad van de trainingbug). Nouja straks nog maar ff checken
HI
Ik probeer nu HAM.
Wat is jullie ervaring met de opstellinghulptool. Is die een beetje accuraat?
Ik probeer nu HAM.
Wat is jullie ervaring met de opstellinghulptool. Is die een beetje accuraat?
[ Voor 8% gewijzigd door DFC-Neo op 24-06-2005 09:05 ]
Verwijderd
In belgie update ook nog nie afgelopen vermoed ik, altans om half 8 nog niet. Helft van spelers niks verandert. Vanavond nog ens kijken
Verwijderd
eerste briljante mid! die gaat er ook meteen uit want ik wil mijn team versterken.
de opstellingshulp is accuraat mits je de variabelen precies goed zet. je kijkt naar je behaalde ratings en zet de schuiven zo dat dat je ratings zijn in de opstellingshulp. en de weken erna finetunen.
wijkt bij mij niet vaak af.
de opstellingshulp is accuraat mits je de variabelen precies goed zet. je kijkt naar je behaalde ratings en zet de schuiven zo dat dat je ratings zijn in de opstellingshulp. en de weken erna finetunen.
wijkt bij mij niet vaak af.
De TraningsUpdate is inderdaad traag, hier zijn nu zichtbaar bijna de helft van de spelers geupdated.
Wel al 3 positiespelupdates
Nu hopen dat een 4e trainee vandaag als eerste naar wonderbaarlijk gaat.
Wel al 3 positiespelupdates
Nu hopen dat een 4e trainee vandaag als eerste naar wonderbaarlijk gaat.
En dan edit Heintjebier zijn post ook niet ff hè ??

[ Voor 36% gewijzigd door Quintus op 24-06-2005 11:27 ]
Unknown
Verwijderd
dat zou censuur zijnQuintus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:24:
De TraningsUpdate is inderdaad traag, hier zijn nu zichtbaar bijna de helft van de spelers geupdated.
En dan edit Heintjebier zijn post ook niet ff hè ??![]()
Mjah, bij mij alleen TSI veranderd, in vorm is niks gebeurd ?? Volgens mij hebben ze nog een server nodig, wordt wat te groot allemaalVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:40:
nog helemaal niets veranderd voor mij
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Verwijderd
Training is afgelopenVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:28:
hmm.. gebeurd nog niet veel... alleen wat 2 spelers pas ofzo
Verdedigen +2: 19j -> uitmuntend, 17j -> goed
En de vorm eindelijk weer omhoog: +4
En de vorm eindelijk weer omhoog: +4
Mensen ik ben er weer 
TU was jammer maar helaas helemaal niets intressants
TU was jammer maar helaas helemaal niets intressants
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
passen +3 en een beetje vervelende vormupdate... precies de dalers op plekken waar ik ze niet wil hebben.
Naja ik heb al een mooie bekerstrategie uitgedacht voor volgende week. Maar met een beetje pech moet ik zondag wel de schande verdragen van het verlies van een wedstrijd in een van de allerzwakste div VI's van nederland...
Naja ik heb al een mooie bekerstrategie uitgedacht voor volgende week. Maar met een beetje pech moet ik zondag wel de schande verdragen van het verlies van een wedstrijd in een van de allerzwakste div VI's van nederland...
in een van de allerslechtste divisie VI van Nederland...
waar zie je dat en kun je dat ook voor X zien?
heb al bij verschillende progs gekregen, 1 ging maar tot IV, maar geen tot X.
Verwijderd
Gloeiende, wat duurt dat langOp dit moment aan de gang in Hattrick
Training in Danmark
Dagelijkse gezondheidsupdates in Danmark
ik keek vroeger op topstats, die is gestopt (ging tot de VIII) en nu op altid hatstats (die ligt er nu uit met hardwareproblemen en gaat maar tot VI)sarinsarin schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:38:
in een van de allerslechtste divisie VI van Nederland...
voor de laagste 2 divisies, op dit moment de X en de XI worden nooit statistieksites gemaakt omdat er daar door het seizoen heen teams vervangen worden en de statistieken dus behoorlijk nutteloos zijn... (maw ze kloppen vaak niet)
Verwijderd
je hebt gewoon training gehad hoor(tenzij je die hebt verneukt door rare opstelingen) en uiteraard gaat iemand zijn tsi achteruit als zijn vormt daaltVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:44:
[...]
Training is afgelopen. Bij mij ook 1 trainee in TSI achteruit! terwijl die maar 1 stapje in vorm achteruit ging. En verder 1 trainee waar helemaal niks is veranderd! Vrees dus 2x geen training deze week...
Verwijderd
bijna alles klaar behalve denemarken 
-edit. training klaar nu
is de training weer naar de knoppen of is mijn team gewoon slecht
er is bij maar 3 spelers iets veranderd

-edit. training klaar nu
is de training weer naar de knoppen of is mijn team gewoon slecht
er is bij maar 3 spelers iets veranderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 16:25 ]
mjah, de training heeft uiteindelijik niet echt in iets leuks geresulteerd
vorm +4/-1 en TSI +570/-160. De -160 wordt veroorzaakt door 1 speler die er voor ongeveer 2 weken uit ligt... voor de rest (voor het eerst
) alle spelers er een beetje bij
Verwijderd
hmmm.. zit ff naar me ratings te kijken met HAM en ook met HO
Toch wel een aardig verschil in die positie berekening.
Welke vinden jullie op meest correct?
Mjah, ieder programma heeft zijn eigen interpretatie. Ik heb HO en HT-Ratings staan, en ook daar zitten behoorlijke verschillen (tot 1 * ) in. Tot nog toe is HO degene geweest die het dichtst bij een wedstrijd resultaat komt, en dat is dus ook degene waar ik meestal van uit ga. (heb ook al andere progs geprobeerd, maar HO is in mijn ogen echt het beste progsel dat er is)Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:07:
Verwijderd
goed nog een keer:Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:07:
je moet in ham of een ander opstelling programma je laatste wedstrijd pakken en je variabelen zo zetten dat de ratings overeenkomen. maar die schuiven staan dan niet meteen goed. soms iets te hoog en soms iets te laag. in de weken erna ga je finetunen.
dan klopt het 90% van de keren
Hey Hein dat is nog eens een goede tip, viel mij ook op dat die opstellingshulp er vaak naast zit bij HAM 
BTW ik kon het idd niet laten om even een internetcafe in te duiken hier in het zonnige maar winderige Kos Griekenland...
Mijn trainees zijn inmiddels allemaal naar uitstekend en ik heb mijn goe/slecht coach aangeschaft, en benieuwd dus of mij trainees nog op tij naar formidabel gaan (8 weken moet lukken
)
Anyways...ik ga weer even de zon in, straks jong oranje kijken...het leven is goed
Tot volgende week en succes allemaal morgen!
BTW ik kon het idd niet laten om even een internetcafe in te duiken hier in het zonnige maar winderige Kos Griekenland...
Anyways...ik ga weer even de zon in, straks jong oranje kijken...het leven is goed
Is het je nog gelukt met HattrickOrganizer op Linux?-CKY2K- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:24:
Hey Hein dat is nog eens een goede tip, viel mij ook op dat die opstellingshulp er vaak naast zit bij HAM
BTW ik kon het idd niet laten om even een internetcafe in te duiken hier in het zonnige maar winderige Kos Griekenland...Mijn trainees zijn inmiddels allemaal naar uitstekend en ik heb mijn goe/slecht coach aangeschaft, en benieuwd dus of mij trainees nog op tij naar formidabel gaan (8 weken moet lukken
)
Anyways...ik ga weer even de zon in, straks jong oranje kijken...het leven is goed![]()
Unknown
Junkie-CKY2K- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:24:
BTW ik kon het idd niet laten om even een internetcafe in te duiken hier in het zonnige maar winderige Kos Griekenland...Mijn trainees zijn inmiddels allemaal naar uitstekend en ik heb mijn goe/slecht coach aangeschaft, en benieuwd dus of mij trainees nog op tij naar formidabel gaan (8 weken moet lukken
)
Anyways...ik ga weer even de zon in, straks jong oranje kijken...het leven is goed![]()
Ik ben nu ook 2 weekjes bezig met Hattrick en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Ik heb alleen een vraagje, mijn beste verdediger is geblesseerd met +1, dit is nu een week aan de gang, morgen speel ik een belangrijke wedstrijd en ik zou m graag willen opstellen. Wat is jullie ervaring met het opstellen van een lichtgeblesseerde speler? kan dit veel kwaad?
Ik speel ook graag friendly`s
mijn team is " De bal is rond"
Ik speel ook graag friendly`s
[ Voor 32% gewijzigd door 4p0c op 25-06-2005 21:32 ]
Verwijderd
of de speler ook daadwerkelijk minder presteert weet ik niet precies, wel is het zo dat als ie een tik krijgt in de wedstrijd je kans hebt dat ie er echt lang uit ligt.tastingw schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:30:
Wat is jullie ervaring met het opstellen van een lichtgeblesseerde speler? kan dit veel kwaad?
ik stel zelden een speler op met pleister. ik wacht liever 1 weekje extra dan zometeen 6 erbij
Eensch isch met H3!Ntastingw schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:30:
Ik ben nu ook 2 weekjes bezig met Hattrick en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Ik heb alleen een vraagje, mijn beste verdediger is geblesseerd met +1, dit is nu een week aan de gang, morgen speel ik een belangrijke wedstrijd en ik zou m graag willen opstellen. Wat is jullie ervaring met het opstellen van een lichtgeblesseerde speler? kan dit veel kwaad?
Ik speel ook graag friendly`smijn team is " De bal is rond"
allebei bedankt voor jullie antwoord, beter maar 1 weekje wachtenlameeuw schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:43:
[...]
Eensch isch met H3!NHeb het zelf geprobeerd na mijn tweede match, een speler met een pleistertje opstellen.... had die speler meteen een kruisje voor 7 weken
Ik zou het risico dus niet nemen
Verwijderd
heb je nou toch je stadion uitgebreid?tastingw schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:30:
Ik speel ook graag friendly`smijn team is " De bal is rond"
En toch is dat puur toeval...lameeuw schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:43:
[...]
Eensch isch met H3!NHeb het zelf geprobeerd na mijn tweede match, een speler met een pleistertje opstellen.... had die speler meteen een kruisje voor 7 weken
Ik zou het risico dus niet nemen
Uit onderzoek (door WeetjeWat) is gebleken dat spelers evenveel kans hebben op even lange blessures. (alleen krijgen ze die blessure wel bij de oude blessure opgeteld)
Een speler met een pleister speelt maximaal 10% slechter als zonder pleister.
Toepasselijke naam voor mijn Trainee:
Joppe Baggermans (69113215)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider.
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 40
Loon: 500 €/week
Eigenaar: Swanfield United
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: zwak
Joppe Baggermans (69113215)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider.
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 40
Loon: 500 €/week
Eigenaar: Swanfield United
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: zwak
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Hi
Heb zometeen mijn eerste wedstrijd! Spannend!
Maar ik heb een vraag over een zet van mij. Ik heb mensen gehuurd voor het trainen op advies van mijn vriend. Namelijk
1 keepertrainer
3 assistent-trainer
2 woordvoerders
2 Fysiotherapeuten
1 Dokters
Is dit een goeie zet of juist niet??
En ik heb spelers gekocht en ik heb dus oude met heel weinig tsi (50-90)en skills op de bank. Moet ik als beginner dan toch hun gaan trainen of maar proberen te verkopen of ontslaan??
Alvast bedankt and wish me luck
Heb zometeen mijn eerste wedstrijd! Spannend!
Maar ik heb een vraag over een zet van mij. Ik heb mensen gehuurd voor het trainen op advies van mijn vriend. Namelijk
1 keepertrainer
3 assistent-trainer
2 woordvoerders
2 Fysiotherapeuten
1 Dokters
Is dit een goeie zet of juist niet??
En ik heb spelers gekocht en ik heb dus oude met heel weinig tsi (50-90)en skills op de bank. Moet ik als beginner dan toch hun gaan trainen of maar proberen te verkopen of ontslaan??
Alvast bedankt and wish me luck
Die dokter daar had je beter mee kunnen wachten tot er iemand geblesseerd raakt (ga hem ook niet meteen ontslaan, dat kan nog tot zaterdag en misschien raakt er vanavond of woensdag wel iemand geblesseerd
)
En zodra je het wat makkelijker kan betalen kun je het aantal woordvoerders en assistent trainers uit gaan breiden.
[edit]
Trainees wil je toch wel onder de 20 hebben, anders gaat het veel te lang duren. 18 jarige spelers met een redelijke hoofdskil zijn goed te betalen. Heb je al een redelijk coach?
En zodra je het wat makkelijker kan betalen kun je het aantal woordvoerders en assistent trainers uit gaan breiden.
[edit]
Trainees wil je toch wel onder de 20 hebben, anders gaat het veel te lang duren. 18 jarige spelers met een redelijke hoofdskil zijn goed te betalen. Heb je al een redelijk coach?
[ Voor 49% gewijzigd door Marzman op 26-06-2005 20:02 . Reden: niet goed gelezen :) ]
/▌
Dit is mijn coach
Micha Alter
TSI = 0, 44 jaar, slecht in vorm
Heeft formidabel ervaring en is een matig leider
Speelt bij killingspree in Nederland.
Micha Alter
Je hebt een zwak coach (zoals elk beginnend teamDFC-Neo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:06:
Dit is mijn coach
Micha Alter
/▌
Hoe zoek je dan een coach??
Bij transfer?
Bij transfer?
Bij training
/▌
Verwijderd
training -> verander van coach
of je kan een speler aantrekken met veel ervaring, deze kan je doorpromoveren tot coach, hoe hoger de ervaring hoe beter de skill van de coach wordt
ik heb na 20 wedstrijd nu al een drukkere wedstrijd gehad dan de 2 voorgaande bij elkaar
of je kan een speler aantrekken met veel ervaring, deze kan je doorpromoveren tot coach, hoe hoger de ervaring hoe beter de skill van de coach wordt
ik heb na 20 wedstrijd nu al een drukkere wedstrijd gehad dan de 2 voorgaande bij elkaar
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 20:33 ]
Volgens mij is hij pas net begonnen. Dan kan hij beter voor een redelijk coach gaan zonder leiderschap.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:31:
/▌
Verwijderd
LOL Ik sta nu tegen de koploper die alles gewonnen heeft en uit de V. komt met 3-0 voor. Wel al n trainee eraf met n (hoop ik) kleine blessure, in t wedstrijdverslag was niks ernstigs te lezen dus met wat geluk valt t mee. Net nog n IM van hem rood en ik had zelfs 52% balbezit in de 1e helft. Hoop dat t zo blijft.....
Ook trouwens voor het eerst m'n stadion uitverkocht na de verbouwing, dus de penningmeester zal lekker slapen vannacht.
Ook trouwens voor het eerst m'n stadion uitverkocht na de verbouwing, dus de penningmeester zal lekker slapen vannacht.
sjonge na 14 minuten al de wedstrijden in mijn league nog:
'"De wedstrijd is begonnen, maar helaas kunnen wij nog geen verslag aanbieden. We vragen enig geduld terwijl wij contact proberen te krijgen met de commentator in het stadion. "
ja das fijn, straks is ie er na 20 minuten en dan staat t al 5-0, lekker zo
edit: na 18 min begon t dan en was t al 2-1, jammer dat t zo lang moet duren
'"De wedstrijd is begonnen, maar helaas kunnen wij nog geen verslag aanbieden. We vragen enig geduld terwijl wij contact proberen te krijgen met de commentator in het stadion. "
ja das fijn, straks is ie er na 20 minuten en dan staat t al 5-0, lekker zo
edit: na 18 min begon t dan en was t al 2-1, jammer dat t zo lang moet duren
[ Voor 14% gewijzigd door sarinsarin op 26-06-2005 21:33 ]
14 minuten? Vroeguh duurde het wel eens 45 minuten
En de rest
Dat was waarschijnlijk nog voor mijn tijd 
Lol, mijn keeper schiet er 2 strafschoppen in
Kan Collins nog een voorbeeld aan nemen
Lol, mijn keeper schiet er 2 strafschoppen in
[ Voor 52% gewijzigd door Pewwy op 26-06-2005 22:28 ]
Hi
Mijn eerste wedstrijd gewonnen!!
1-0
Alleen mijn keeper is licht geblesseerd geraakt. Had hem net gekocht veel te duur trouwens. 62000 voor (TSI): 1 860 keepen redelijk
En mijn tweede keeper zuigt. heb ook nog een gele kaart voor mijn spits.
Maar heb een vraag, ik heb live zitten volgens en drie keer zakt mijn organisatie binnen de ploeg door verwarring van speelwijze van het team.
Weet iem waarom of een oplossing??
Mijn eerste wedstrijd gewonnen!!
Alleen mijn keeper is licht geblesseerd geraakt. Had hem net gekocht veel te duur trouwens. 62000 voor (TSI): 1 860 keepen redelijk
Maar heb een vraag, ik heb live zitten volgens en drie keer zakt mijn organisatie binnen de ploeg door verwarring van speelwijze van het team.
Een oplossing is dan om je TeamID of wedstrijdID hier even te posten zodat we kunnen kijken... Maar aangezien het je eerste wedstrijd was, moet je misschien nog bedreven worden in een andere tactiek (als je geen 4-4-2 speelt).DFC-Neo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:33:
Hi
Mijn eerste wedstrijd gewonnen!!1-0
Omdat je alleen maar ervaring hebt met 4-4-2. Als je bij training kijkt zie je als het goed is dat je ervaring met je huidige opstelling gestegen is. Pas als deze goed is krijg je die meldingen niet meer. Veel op oefenen dus
Je hebt nog geen evaring met de 3-5-2 opstelling (komt vanzelf) en je aanvoerder heeft geen ervaring.DFC-Neo schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:33:
Hi
Mijn eerste wedstrijd gewonnen!!1-0
/▌
Mijn teamid is 815907
Ik speel nu gewoon 4-4-2. Mijn vrienden zeggen dat 3-5-2 het best is. Ik weet het maar heb niet genoeg middelvelders.
En ik weet niet hoe het uitpakt als ik zo ga spelen. Waarschijnlijk zet ik dan sommige in verdedigingshouding (middelvelders).
En natuurlijk brengt het risicos met zich mee.
Ik speel nu gewoon 4-4-2. Mijn vrienden zeggen dat 3-5-2 het best is. Ik weet het maar heb niet genoeg middelvelders.
En ik weet niet hoe het uitpakt als ik zo ga spelen. Waarschijnlijk zet ik dan sommige in verdedigingshouding (middelvelders).
En natuurlijk brengt het risicos met zich mee.
[ Voor 3% gewijzigd door DFC-Neo op 26-06-2005 22:48 ]
hier een vraag over het omzetten van een speler in een coach.
ik zit in mijn eerste seizoen, en heb direct in het begin een externe coach aangetrokken:
Een redelijk coach die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Hij heeft redelijk ervaring en is een slecht leider.
betere coaches zijn veel duurder en onbetaalbaar voor mij.
maar nu heb ik ook in het begin een speler gekocht:
35 jaar, Hij heeft goed ervaring en is een slecht leider.
als ik deze speler nu promoveer tot coach (weet dat pas na 1 seizoen gekochte spelers kan promoveren, dus duurt nog ff, maar stel) wordt hij dan een goede coach met slecht leiderschap?
maw, is de ervaringsskill die een speler heeft, wordt dat dan ook zijn coachskill?
want dan is het dus verstandig dat ik deze speler zsm promoveer tot coach.
Maar dan zijn de coaches zo wel heel goedkoop
ik zit in mijn eerste seizoen, en heb direct in het begin een externe coach aangetrokken:
Een redelijk coach die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Hij heeft redelijk ervaring en is een slecht leider.
betere coaches zijn veel duurder en onbetaalbaar voor mij.
maar nu heb ik ook in het begin een speler gekocht:
als ik deze speler nu promoveer tot coach (weet dat pas na 1 seizoen gekochte spelers kan promoveren, dus duurt nog ff, maar stel) wordt hij dan een goede coach met slecht leiderschap?
maw, is de ervaringsskill die een speler heeft, wordt dat dan ook zijn coachskill?
want dan is het dus verstandig dat ik deze speler zsm promoveer tot coach.
Maar dan zijn de coaches zo wel heel goedkoop
en zo win je opeens weer met 6-0, wat een kwaliteitsverschil...
wel mn beste wedstrijd ooit; 176 ratings
wel mn beste wedstrijd ooit; 176 ratings
Dit is niet het prototype speler dat geschikt is om een coach van te maken. Het is namelijk zo dat een speler die je tot coach promoveert zijn leiderschap behoudt. Slecht leider is hetzelfde niveau leiderschap dat een externe coach krijgt.sarinsarin schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:08:
De kosten van het promoveren tot coach hangen af van zijn ervaring, hoe meer ervaring hoe goedkoper. Om hier een goed coach van te maken heb je dus het minimum aan ervaring om er een goed coach van te maken.
Dit gaat je dan zo'n 7 ton kosten.
Huur je extern een goed coach in, die heeft dan ook slecht leiderschap, maar kost je maar 268.700.
pas vanaf matig leiderschap is het goedkoper om een speler tot coach te promoveren tot coach.
En als je toch een speler wilt promover, neem dan minimaal een goed trainer/redelijk leiderschap.
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Vdandaag zijn mijn 2 beste middenvelders en mijn topscoorder het veld uitgeschopt en nu ben ik verdrietig
enige lichtpuntje is dat ik nog gewonnen heb maar het was wel de kutste wedstrijd van mij ooit
MatchID: 44709240
kijk voor de grap ook is naar mijn organisatie op het begin van de 2de helft nog goed en aan het eind waardeloos
MatchID: 44709240
kijk voor de grap ook is naar mijn organisatie op het begin van de 2de helft nog goed en aan het eind waardeloos
[ Voor 22% gewijzigd door floffert op 26-06-2005 23:20 ]
Bah 30,5 tegen 26,5 sterren, en nog verliezen. Daar komt nog bij dat ik met een slechte vorm weer zit. Ik snap niet dat ik amper kansen creeer. Promotie kan ik nu wel vergeten

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit topic is gesloten.