Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 23:12

Nakebod

Nope.

Spice schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:40:
Bij de gamma portable dvd-speler 179 euro, als je die zaterdag koopt krijg je ook nog een tegoedbon van 10 euro.
linksonder, plaatje is erg groot (complete blz.) misschien kan iemand het knippen en uppen?

http://www.gamma.com/elements/dgn24_05_p0003.jpg
Volgens mij was het in de folder van de Praxis, die hebben ook zoiets in de aanbieding.
Alleen dan 2 schermpjes + dvd speler + cheap game console, en volgens mij was die niet eens zoveel duurder.

Edit: Zie in de online folder niets staan.. was het dan toch ergens anders.. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Nakebod op 15-06-2005 08:55 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 11:18

DFS

Anoniem: 91013 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 06:59:
Xiron DVD recorder:
Het is niet echt belangrijk, maar het viel me op dat als de recorder wordt uitgeschakeld met de knop op de voorzijde, de blauwe LED gaat branden ... als je de recorder met de AB uitzet blijft de LED uit.
Anoniem: 131991 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Ik heb hem vorige week gekocht, en op zich werkt het apparaat
naar behoren, MAAR:

Als je langer dan 3 uur wilt opnemen op een dvd-r(w) wordt de
geluidskwaliteit BEHOORLIJK SLECHT.. Ik vind het dan niet prettig
meer om naar te luisteren (klinkt als de realplayer :-) )

En wat ik HOOGST IRRITANT vind: Op het moment dat je iets
in het timermenu hebt staan (en daar koop je zo'n apparaat voor:
om vantevoren je favo-programma's in te stellen) dan blijft er
CONTINU een irritant klok-icoontje in het midden van het beeld
staan!

DIT ICOONTJE IS ALLEEN WEG TE HALEN door de timer
helemaal leeg te halen.

De 'helplijn' kon me niet verder helpen, en ik denk erover
om hem terug te brengen.
Ik heb dat niet, bij mij gaat de led altijd aan.
En als je iets in de timer hebt staan, dan kijk je toch gewoon tv via je tv en niet via je dvd-recorder ( av kanaal o.i.d. ) . Dan zie je het logo/klokje ook niet

[ Voor 44% gewijzigd door DFS op 15-06-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107484

RudiVader schreef op zondag 12 juni 2005 @ 00:33:
[...]

Zeker niet, ik had ergens gelezen dat er een Maxtor inzit en die dingen zijn los al duurder.
Volgens mijn bronnen zit er een Seagate schijf in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein12
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 22:31
DFS1985 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:24:
[...] [...]
En als je iets in de timer hebt staan, dan kijk je toch gewoon tv via je tv en niet via je dvd-recorder ( av kanaal o.i.d. ) . Dan zie je het logo/klokje ook niet
Voor de Info:
Als je een DVD wilt bekijken (afspelen), ....... dan blijft de logo/klokje in beeld staan

[ Voor 4% gewijzigd door Hein12 op 15-06-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hein12 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:20:
[...]

Voor de Info:
Als je een DVD wilt bekijken (afspelen), ....... dan blijft de logo/klokje in beeld staan
:D, je weet ze wel te vinden.
Maar je hebt wel gelijk, als je een DVD'tje wilt kijken dan wil je niet zo'n irritant logootje op je scherm.

Het zou extra handig zijn als je van te voren kan programmeren, en zonder een logootje gebruik van de DVD recorder kunnen maken. Niet veel mensen zouden er last van hebben, maar het zou wel fijn zijn als ze in een volgende firmware update dit zouden oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 30-05 21:56

Smarron

The bend

Mochten er nog mensen zijn die standaards voor hun home cinema satellites nodig hebben. Ik was gisteren bij de Gamma (Ede) en daar hadden ze voor slechts € 24,95 speakerstandaards staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/standaard.jpg

Ik heb ze namelijk niet in de folder zien staan van deze week. Het zou heel goed kunnen dat het nog een oude actie betreft, maar voor die prijs hoef je ze niet te laten liggen. Mijn oude standaards kostten namelijk € 59,95.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133311

Spice schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:40:
Bij de gamma portable dvd-speler 179 euro, als je die zaterdag koopt krijg je ook nog een tegoedbon van 10 euro.
linksonder, plaatje is erg groot (complete blz.) misschien kan iemand het knippen en uppen?

http://www.gamma.com/elements/dgn24_05_p0003.jpg
bij de Hema hebben ze ongeveer dezelfde voor 159 euro. Kan 'm alleen niet vinden op internet... ik ga ff verder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91013

Xiron DVD recorder:
DFS1985 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:24:
[...]
Het is niet echt belangrijk, maar het viel me op dat als de recorder wordt uitgeschakeld met de knop op de voorzijde, de blauwe LED gaat branden ... als je de recorder met de AB uitzet blijft de LED uit.[...]
Ik zal wel blind geweest zijn, het werkt bij mij ook bij AB en knop op voorzijde.
Sorry voor de rare melding.

De LED gaat NIET branden als je de recorder uitzet en er zit geen schijf in de lade. Zit er een schijfje in ... gaat de blauwe LED branden (meteen een indicatie of er al een schijf in de recorder aanwezig is ;-).

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91013 op 16-06-2005 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145343

Heeft iemand ervaring met het medion MD 2971 radio/cd setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

Waar kan ik een kaartlezer vinden die mp3 afspeelt?? En die ik aan kan sluiten op een versterker! :/

Het gaat mij om het afspelen van mp3's die opgeslagen liggen op een SD-kaartje. :)
Zodat ik geen vervelende cd's meer hoef te gebruiken. |:(

Zoiets als dit: http://www.vb.net/vbshop/ai?artnr=SD705164
Afbeeldingslocatie: http://www.kabiloo.fr/boutique/imgarticles/grandes/PHOTOALBSAN.jpg

(Dus geen mp3 speler waar batterijen in moeten, maar iets dat werkt via een adapter.)

Eigenlijk heb ik dus al gevonden wat ik moet hebben, maar ik vraag me af of er nog goedkopere/ andere modellen zijn. :/
Een dvd-speler waar ik memory-cards in kan stoppen zou eventueel ook voldoen.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 16-06-2005 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:04
Je kan die aparaat vinden in Aldi nord in duitsland volgend week. www.aldi.com

[ Voor 21% gewijzigd door karakedi op 16-06-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

JoEEE schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:20:
Je kan die aparaat vinden in Aldi nord in duitsland volgend week. www.aldi.com
Sorry, ik had het nog niet vermeld, maar ik wil graag iets dat op netvoeding of adapter werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 114732 op 16-06-2005 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145836

Phocus DVD Recorder:

Ok ik wacht al meer dan een week op een bericht van Phocus, dus vandaar dat ik het hier maar even vraag.

Als ik mijn dvd recorder een tijdje uit heb staan (circa uur), dan geeft de tv tuner zwart beeld als ik hem weer aan zet. De menu functies zijn wel zichtbaar, ook kun je een dvd of HD bestanden afspelen. Dur er komt echt geen tv signaal binnen vanuit de tuner, wel hoor je het geluid.
Als ik de recorder dan af en aan zet is er wel weer tv beeld.

Ik vind dit erg raar en irritant, iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Bel ze gewoon op, zitten in hoofddorp of gebruik de info@phocus link voor een email, had binnen dag antwoord op een vraag. Dat formulier werkt iig niet ....

Je hebt hem ook van de kruidvat he ? (dus de meest actuele firmware, die op de site is standaard kruidvat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146079

@dannyo : heb je ook een videospeler op scart 2 aangesloten of zo ? Indien ja dan gaat hij bij opstarten automatisch naar scart2 (je krijgt dan 'reading scart2' bericht). Je kan via de 'source' knop op de afstbed. alle ingangen één voor één afgaan (svhs, scart 2,....) tot je de eigenlijke tv tuner van de hdd vind. dan krijg je iets als pg (program) en nummer van tv zender... normaal zou je dan beeeld moeten hebben ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:47:
Mochten er nog mensen zijn die standaards voor hun home cinema satellites nodig hebben. Ik was gisteren bij de Gamma (Ede) en daar hadden ze voor slechts € 24,95 speakerstandaards staan:

[afbeelding]

Ik heb ze namelijk niet in de folder zien staan van deze week. Het zou heel goed kunnen dat het nog een oude actie betreft, maar voor die prijs hoef je ze niet te laten liggen. Mijn oude standaards kostten namelijk € 59,95.
ik heb ze ook, het zijn ongelovelijke baggerdingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145836

Anoniem: 146079 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:23:
@dannyo : heb je ook een videospeler op scart 2 aangesloten of zo ? Indien ja dan gaat hij bij opstarten automatisch naar scart2 (je krijgt dan 'reading scart2' bericht). Je kan via de 'source' knop op de afstbed. alle ingangen één voor één afgaan (svhs, scart 2,....) tot je de eigenlijke tv tuner van de hdd vind. dan krijg je iets als pg (program) en nummer van tv zender... normaal zou je dan beeeld moeten hebben ?!
Bedankt voor de reactie, maar denk dat je mijn berichtje niet helemaal goed hebt gelezen...ik krijg wel gewoon beeld van de dvd recorder alleen geeft de tv tuner van de recorder niet altijd een beeldsignaal door...dus krijg ik zwart beeld ook al staat er rechtsboven in de hoek pr 08 ofzo)....
Er is niks op scart 2 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 145836 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:19:
[...]

Bedankt voor de reactie, maar denk dat je mijn berichtje niet helemaal goed hebt gelezen...ik krijg wel gewoon beeld van de dvd recorder alleen geeft de tv tuner van de recorder niet altijd een beeldsignaal door...dus krijg ik zwart beeld ook al staat er rechtsboven in de hoek pr 08 ofzo)....
Er is niks op scart 2 aangesloten.
Ik had zoiets bij de Xiron DVD-Recorder, videorecorder aangesloten, wel geluid geen beeld. Mij hielp het om ergens in de instellingen iets aan te passen. Duurde wel een, maar was wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Rev! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:24:
[...]

ik heb ze ook, het zijn ongelovelijke baggerdingen
Waarom dan?

Ik heb duurdere gehad die slechter waren. Voor mij voldoen ze prima, ik heb er mijn sateliet-speakers van mij HKS11 op staan zonder een (gulden)centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131991

[quote]XthinkZ schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:26:
[...]

:D, je weet ze wel te vinden.
Maar je hebt wel gelijk, als je een DVD'tje wilt kijken dan wil je niet zo'n irritant logootje op je scherm.
quote]

Mijn oplossing (want voor de rest ben ik wel tevreden
over het apparaat; eindelijk van die kut-reclame af !) is
dat ik de timer steeds leeghaal, en de gegevens in een
textbestandje op mijn pc bewaar.

Zodra ik dan een opgenomen dvd heb bekeken
programmeer ik de timer opnieuw ('t is een vrij
easy-going-menuutje dus dat is secondenwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

i2Paq schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:42:
Waarom dan?

Ik heb duurdere gehad die slechter waren. Voor mij voldoen ze prima, ik heb er mijn sateliet-speakers van mij HKS11 op staan zonder een (gulden)centje pijn.
Iets meer onderbouwing is wel gewenst idd. Ik ga ze strax wel proberen, heb ze nog in de verpakking staan, maar bij de Gamma stonden ze ook uitgepakt en ze lijken me prima. Ongeveer dezelfde constructie als mijn oude standaards. En voor die prijs mogen we niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143714

Anoniem: 131548 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:42:
Bel ze gewoon op, zitten in hoofddorp of gebruik de info@phocus link voor een email, had binnen dag antwoord op een vraag. Dat formulier werkt iig niet ....

Je hebt hem ook van de kruidvat he ? (dus de meest actuele firmware, die op de site is standaard kruidvat)
info@phocus.com of info@phocus.nl ??? Op com krijg ik een bericht dat versturen niet mogelijk is. en waar haal jij dat telefoonnummer vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20
niet helemaal de bedoeling van dit topic, maarreh, iemand al een goede aanbieding van bbq's gezien?
Ik heb gezien dat gamma er 1 heeft voor 49,95 en karwei voor 32,95, maar dat zijn kolombbq's. Ik heb graag een normale die je op de grond zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk bericht gekregen van Phocus over onderstaand probleem;

Elke 20 minuten (exact) zakt het geluid voor zo'n 18 seconden weg van
mijn DVHD-160 recorder. Dit is te horen als hij aanstaat via zowel de
eigen tuner als wel via een andere tuner (digitale tuner van TV-Home)
die via een scart binnenkomt. Deze uitval wordt niet opgenomen, dus bij
het beluisteren van de opname waar het geluid weg viel is niets te
horen. Deze uitval is zowel op de digitale als op de analoge lijn
aanwezig. Als de recorder is uitgeschakeld lust de scart het geluid en
beeld van de digitale decoder gewoon door en is er geen geluidsuitval te
horen (dus dan is er niets aan de hand)

Bericht van Phocus:

Geachte meneer,

Hartelijk dank voor uw interesse in Phocus producten.

Excuuses voor het ongemaak, maar helaas hebben wij door een
computerproblem geen emails ontvangen kunnen.

U problem is bekend en wordt met het eerst volgende software-update
opgelost. Deze wordt in de loop van volgende week op onzere website ter
beschikking gesteld (www.phocusdvd.com). Houdt u de website aub dan ook
in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Phocus Electronics Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143714 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:22:
[...]

info@phocus.com of info@phocus.nl ??? Op com krijg ik een bericht dat versturen niet mogelijk is. en waar haal jij dat telefoonnummer vandaan?
8)7

Doe eens de bedrijfsgegevens opvragen op phocuselectronics.com language nl >
Die gegevens vul je in bij www.telefoongids.nl >

Phocus Electronics BV

Van der Burchstraat 40
2132RN Hoofddorp
Tel: 023 5570370

Overigens had ik info@phocuselectronics gebruikt en met 1 dag antwoord.

Suc6

btw ik heb dat geluidsprobleem nog niet geconstateerd en als het niet wordt opgenomen ervaar ik het ook niet eens als een probleem .....

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 17-06-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:12:
[...]
Phocus Electronics BV

Van der Burchstraat 40
2132RN Hoofddorp
Tel: 023 5570370

Overigens had ik info@phocuselectronics gebruikt en met 1 dag antwoord.

Suc6
.....
Thanks,

Deze info zonder telefoonnummer stond ook op hun site. Normaliter ga ik ervan uit dat als je telefonische info kunt opvragen zij dit nummer ook op hun site neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:13:
[...]

Ehh ja, maar je stelt geen eindtijd in, maar hoelang die moet opnemen vanaf de begintijd > Dus 22.30 uur en dan 01.00 betekent eigenlijk tot 23.30 ....
Misschien heb je dat over het hoofd gezien ?
oh dat verklaart een hoop :-P
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand al gevonden hoe je met de Phocus DVD recorder een DVD naar HDD kan kopieren ?
Ik heb het wel gevonden (disc -> edit) maar dat lukt alleen met een DVD-RW waar ik enkele minuten ervoor een filmpje op gebrand heb vanaf de HDD.
Wat ik wil, is een bestaande DVD erin doen, en deze naar de HDD kopieren (DVD is niet beveiligd met CSS), dacht dat dat ook kon ?
Iemand enig idee ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Smarron schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:25:
[...]
Iets meer onderbouwing is wel gewenst idd. Ik ga ze strax wel proberen, heb ze nog in de verpakking staan, maar bij de Gamma stonden ze ook uitgepakt en ze lijken me prima. Ongeveer dezelfde constructie als mijn oude standaards. En voor die prijs mogen we niet klagen.
Ik had wel wat problemen met de schroefdraad, het metaal is niet echt je van het maar als het in elkaar zit zijn ze perfect en stevig. De draad netjes door de buis en je heb een mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phocus DVD recorder.

Net nieuwe update gedaan en helaas is daarbij mijn recorder overleden!!!! :(

Met Phocus gebeld, zij gaven als reden let op!!!

USE NEW A-BRAND CD-R ONLY. WRITE A DISK, NOT A SESSION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 143714 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:14:
Phocus DVD recorder.

Net nieuwe update gedaan en helaas is daarbij mijn recorder overleden!!!! :(

Met Phocus gebeld, zij gaven als reden let op!!!

USE NEW A-BRAND CD-R ONLY. WRITE A DISK, NOT A SESSION
Ofwel, geen garantie en containervulling ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:26:
[...]
Ofwel, geen garantie en containervulling ???
Phocus gaf aan dat ik een nieuwe speler zou krijgen, prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146674

totaal off-topic

koop voor zulke dingen toch direct een merk, prijs valt wel mee (ongeveer het dubbele), maar zulke systemen zet je toch ook gewoon voor de show? het merklogo derop is al bijna even belangrijk of de kwaliteit die derachter zit (meestal is da merklogo ook synoniem voor kwaliteit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet dat er dan meteen bij in zo'n posting goochem, nu lijkt het alsof je idd je garantie niet kon claimen 8)7 ;)
Wat had je dan fout gedaan dat je recorder dood is ?

Iemand enig idee wat deze fix (behalve dat geluidsprobleem) oplost ?
Zelf zit ik nog met 3 punten die ik niet snap/opgelost krijg :

- Als ik vanuit timer iets opneem, en ik zet mijn TV op het kanaal waar de recorder aanhangt dan heb ik zwart beeld. Dit heeft niets met aansluitproblemen en/of tuner problemen te maken want :
• Het programma wat ik wil opnemen, wordt keurig opgenomen
• Ik kan wel op display enzo drukken, dan zie ik keurig welke zender er al hoelang wordt opgenomen

- Onbeveiligde DVD naar HDD kopieren
Ik was van mening dat ik elke DVD (als hij maar niet CSS beveildig was) naar de HDD kon kopieren, echter lukt mij dit alleen met een door de recorder zelf gebrande DVD-RW

- Opname van HDD naar DVD+R(W) kopieren
Het zou mooi zijn als er later een FQ update uitkomt die het mogelijk maakt om iets wat nietvan HDD -> DVD past realtime te reencoden of desnoods over meerdere discs te branden.
Als ik nu iets in HQ opneem, en het is 1uur en 1 minuut, dan past het niet op een DVDtje en had ik het voor jan lul opgenomen :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had een 2 tal redenen om dat er nog niet bij te zetten.

1) Ik wachtte op een e-mail bevestiging (die ik nog niet heb mogen ontvangen) van hetgeen mij mondeling is bevestigd
2) Maar bovenal had ik de update uitgevoerd op een CD-R voor reclame doeleinden, dwz een lege CD-R van een A-Merk (wat ik niet hard kan maken). Dit heb ik dus eerlijk verteld, sterker nog hij zit gewoon in de “dooie” DVD –recorder en krijg hem er niet meer uit. Dus ze zien toch wel welke CD ik heb gebruikt. Maar ze hebben mij toegezegd om deze recorder (uit coulance) te vervangen. Let wel op hun site staat gebruik een A-BRAND. Ik las a Brand (omdat alles in kapitaal is geschreven). Daar kun je dus de mist mee in gaan en dus een merk CD nemen maar geen A-Merk. Theoretisch heb je dus mogelijk geen recht van spreken. Dus voor mij geen reden om op dit forum direct te schreeuwen dat iedereen nu maar recht heeft op een nieuw exemplaar bij een foute update (ik moet het ook nog wel afwachten).

Op de vraag, wat is er dan gebeurd; Ik heb de update netjes op een CD-R gebrand en de DVD recorder gedaan kreeg de melding update Ja/Nee. Een balkje liep mee tot 100%, TV beeld ging daarna op blauw (afhankelijk van TV toestel). Op het display stond wait en na 10 minuten nog. Ik heb toen Phocus gebeld en kreeg de mededeling dat hij was “overleden”. Op geen enkele knop reageerde de recorder, ik moest de stekker eruit trekken. Bij het opnieuw de stekker erin steken bleef het display uit en deed de recorder niets meer. Ook de CD lade kwam er niet meer uit.

Wel wil ik nog even reageren op de reactie van Felisio (off-toppic). Laat iedereen nu kopen wat hij wil. Niemand hoeft daarvoor verantwoording af te leggen zeker niet aan Felisio, laat hem lekker 2x zoveel geld uitgeven. Ook een JVC, Pioneer, Sony enz, enz. garanderen niet dat een update op hun recorders wel vlekkeloos zal verlopen (er kan altijd wat aan de hand zij met een CD-R), en ja ook deze recorders hebben updates nodig (ik heb al vele voorbij zien komen). Als Phocus dat nakomt wat ze beloven dan geven ze voor mij optimale service (niet meer en niet minder dan je mag verwachten van een “Top-merk”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ koffie : ik heb laatst 5 kwartier in HQ opgenomen van HD naar Dvd, paste gewoon, ik kreeg ook de melding nog 3 minuten 'vrij' .... na finaliseren was dit vanzelfsprekend 'nul'
Tsja dvd naar hd vind ik niet interessant, ik heb daar geen toepassing voor, echter ik had het wel handig gevonden als je op de HD had kunnen editten en niet op de schijf (iets met hoofdstukken markeren en onzichtbaar maken ofzo) dan kun je vooraf je programma uiteraard pas maken ....

Nu gebruik ik alleen topmerken schijven, maar dan nog vind ik het een gaar verhaal, want dan kan het ook misgaan .... ik zie niet zo wat de kwaliteit van de schijf met een GELUKTE image van een update/firmware programma te maken heeft .....
Wellicht dat iemand mij dat uit kan leggen/toe kan lichten zodat ik het begrijp, ik denk gewoon aan hele dikke pech vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 29-05 21:21
Anoniem: 146674 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:11:
totaal off-topic

koop voor zulke dingen toch direct een merk, prijs valt wel mee (ongeveer het dubbele), maar zulke systemen zet je toch ook gewoon voor de show? het merklogo derop is al bijna even belangrijk of de kwaliteit die derachter zit (meestal is da merklogo ook synoniem voor kwaliteit)...
Onzin. Die handel wordt toch aangeboden en men kan hier discuseren of het een beetje apparaaat is voor het geld dat je betaald. En kan nu niet ontdekken dat het een echte miskoop is. En ik ga geen apparaat kopen, alleen voor de show.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Er staat nu ook een DVD/HD recorder bij Media Markt te koop.
De lg rh-4840.
Dit is een recorder met 120Gig HD voor 377,-
Veel goede reviews te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:

Het is mij nu twee keer overkomen dat ik de recorder 'snachts aan heb laten staan en hem de volgende dag niet meer kon bedienen, niet met de AB of met de knoppen op de voorzijde van de recorder (aan/uit of eject, no response). De enige remedie is de stekker er uit en er in doen.
Is iemand bereid om zijn/haar recorder een nachtje aan te laten staan (in beide gevallen stond hij in "watch TV" mode) en te melden of het resultaat het zelfde is?

Alvast dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 91013 op 24-06-2005 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146079

Wat betref de update voor PHOCUS : heeft er eigenlijk al iemand een goede, gelukte update gedaan ?? Indien ja, welk merk CD-R is er gebruikt geweest ? En bestaat er een lijst van 'A merken' ? Ik wil namelijk wachten met mijn update tot ik zeker bevestiging heb dat hij ook werkt...

@ Frank : er staat bij hun instructies ook vermeld : 'write a disc, not a session'.
Heb je daar op gelet ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 146079 op 24-06-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146079 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:47:

@ Frank : er staat bij hun instructies ook vermeld : 'write a disc, not a session'.
Heb je daar op gelet ?
Ik kan het niet controleren omdat de CD-R er nog in zat (hij is nu naar Phocus, moet trouwens wel de verzend kosten betalen :'( , retour niet). Maar volgens mij hoeft dat het probleem niet te zijn als het maar geen multi sessie is.
Wat ik echter denk dat het probleem ook zou kunnen zijn, dat de verkeerde update op de site stond.
Vreemd is nl, dat de 1e update (de originele) die eerst op de site stond maar later was verwijderd. een BIN bestand was van 232Kb, de update was 159Kb. Mogelijk was deze niet goed omdat ze nu een update op de site hebben gezet van let wel; 4.989Kb (rara hoe kan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou loop ik al wat jaren mee, maar het verschil tussen 'a disc and a session' is me in deze niet meteen duidelijk .....

Ben ook wel benieuwd of iemand anders al ge-update heeft ... is het noodzakelijk ?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 25-06-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 02:25:
Nou loop ik al wat jaren mee, maar het verschil tussen 'a disc and a session' is me in deze niet meteen duidelijk .....

Ben ook wel benieuwd of iemand anders al ge-update heeft ... is het noodzakelijk ?
Disc-at-once en (multi)session (Track-at-once).

Het brandproces is volgens mij net wat anders waaruit ik ook maar het enige verschil op kan maken.

If it ain't broke, don't try to fix it. Tegenstrijdig met het woord tweaker, maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 25-06-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Vanaf a.s. woensdag bij de Aldi portable tv/dvd combi met divx ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: http://kroketnet.info/?bg=255,255,255&photo=http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_26/BILD01.JPG&x=0&y=0&angle=15&text=KTV_37_cm_/_DVD-speler
voorzien van o.a.:
• DIVx: voor het afspelen van alle via internet gedownloade of gebrande DVD's
• MPEG4: voor het afspelen van eigen gebrande DVD's
• NTSC: voor via internet bestelde Amerikaanse DVD's of gedownloade DVD's
• regiovrij
• kabeltuner met hyperband: voor weergave ook via satellietontvanger
• stereo AV aansluiting op front (voor bijv. aansluiting Playstation, digitale camera, etc.)
• hoofdtelefoonaansluiting op front
• scartaansluiting
• ook geschikt voor: MPEG 2 / VCD / SVCD / Kodak Image CD / audio CD / MP3 / CD-R / CD-RW / DVD-R (RW) / DVD+R (RW), MPEG4
• (incl. 8.- verwijderingsbijdrage)

En dat voor € 129,- is niet duur dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudi Vader op 25-06-2005 08:47 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 02:25:
Lees deze info maar eens:

http://www.it.fnt.hvu.nl/...ijn%20CD%20onleesbaar.pdf

http://www.romstore.be/infodbrandarticles.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143714 op 25-06-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein12
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 22:31
Anoniem: 91013 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 06:47:
Xiron DVD recorder:

Het is mij nu twee keer overkomen dat ik de recorder 'snachts aan heb laten staan en hem de volgende dag niet meer kon bedienen, niet met de AB of met de knoppen op de voorzijde van de recorder (aan/uit of eject, no response). De enige remedie is de stekker er uit en er in doen.
Is iemand bereid om zijn/haar recorder een nachtje aan te laten staan (in beide gevallen stond hij in "watch TV" mode) en te melden of het resultaat het zelfde is?

Alvast dank!
Dat heb ik (ongeveer) ook !!
Probleem (bij mij) is de Energiebesparing IN setting. (Bij UIT gaat alles goed)

Als ik de recorder uit zet (Energiebesparing IN)
Dan kan je hem nog binnen 1 uur aanzetten zonder problemen.
Maar, als ik hem langer dan 1 uur uit zet, dan heb ik geen geluid met het afspelen.
Na stop/standby, ........ no response, ........hij slaat op tilt.
Klokje op recorder blijft aan , ......stekker uit / in is dan de enige oplossing.

Heb je ook Energiebesparing op IN, ???? meer mensen dezelfde probleem ????

[ Voor 7% gewijzigd door Hein12 op 25-06-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:
Hein12 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:49:
[...]

Dat heb ik (ongeveer) ook !!
Probleem (bij mij) is de Energiebesparing IN setting. (Bij UIT gaat alles goed)

Als ik de recorder uit zet (Energiebesparing IN)
Dan kan je hem nog binnen 1 uur aanzetten zonder problemen.
Maar, als ik hem langer dan 1 uur uit zet, dan heb ik geen geluid met het afspelen.
Na stop/standby, ........ no response, ........hij slaat op tilt.
Klokje op recorder blijft aan , ......stekker uit / in is dan de enige oplossing.

Heb je ook Energiebesparing op IN, ???? meer mensen dezelfde probleem ????
Bah! bij mij staan zowel de "Screensaver", "Stand-by-tijd" als "Energiebesparing" op UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:03
RudiVader schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:45:
[afbeelding]
voorzien van o.a.:
• DIVx: voor het afspelen van alle via internet gedownloade of gebrande DVD's
• MPEG4: voor het afspelen van eigen gebrande DVD's
• NTSC: voor via internet bestelde Amerikaanse DVD's of gedownloade DVD's
• regiovrij
• kabeltuner met hyperband: voor weergave ook via satellietontvanger
• stereo AV aansluiting op front (voor bijv. aansluiting Playstation, digitale camera, etc.)
• hoofdtelefoonaansluiting op front
• scartaansluiting
• ook geschikt voor: MPEG 2 / VCD / SVCD / Kodak Image CD / audio CD / MP3 / CD-R / CD-RW / DVD-R (RW) / DVD+R (RW), MPEG4
• (incl. 8.- verwijderingsbijdrage)

En dat voor € 129,- is niet duur dacht ik.
Inderdaad vind ik ook. Ik wil dat ding kopen voor de slaapkamer en daarnaast vind ik het in de zomer bijzonder relaxed om het tour-de-france journaal te volgen op mijn terrasje buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:

Weet er nu niemand of er ergens firmware voor deze machine te vinden is?
Waar komt bijvoorbeeld de firmware voor de Xiron MP3 spelers vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:

Ik snap nu niets meer van het gedrag van mijn DVD recorder, in een van mijn eerdere posts schreef ik:

De LED gaat NIET branden als je de recorder uitzet en er zit geen schijf in de lade. Zit er een schijfje in ... gaat de blauwe LED branden (meteen een indicatie of er al een schijf in de recorder aanwezig is ;-).

Nu zit er geen schijf in de machine en hoe ik 'm ook uit of aan doe (AB of knopje op de voorzijde) de blauwe LED gaat altijd branden? Misschien is er een bitje op de juiste plek gevallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:
Anoniem: 91013 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 06:47:
Xiron DVD recorder:

Alvast dank!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ehhhh

:o

zat te suffen

[ Voor 93% gewijzigd door i2Paq op 27-06-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:42:
vanaf 30-6 bij de Lidl.

Weet iemand iets meer over deze camera?
hehe dit is een ordinaire fotocamera met een filmrolletje, niet een digitaaltje... met deze vraag zal je msch net iets beter in fotografie staan, het lijkt me trouwens niet dat veel tweakers nu nog analoog trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 146674 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:47:
.... het lijkt me trouwens niet dat veel tweakers nu nog analoog trekken ....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Dr.Roelski schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:57:
Er staat nu ook een DVD/HD recorder bij Media Markt te koop.
De lg rh-4840.
Dit is een recorder met 120Gig HD voor 377,-
Veel goede reviews te vinden!
Ik heb me niet langer in kunnen houden en heb 'm gekocht.
Tot nu toe zeer tevreden. Super strak beeld, zelfs op low quality setting!
Tuner is zelfs nog iets beter dan die in mijn tv (Thomson). Waarschijnlijk wordt beeld iets gefilterd ofzo.
Ik ga snel weer verder met testen en opnemen...........

Ohja: nog geen spoor van showview kunnen ontdekken. PDC zit er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Voor degenen die een DVD-recorder willen. De Gamma verkoopt er deze week ook 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/GammaDVD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ding van de GAMMA ziet er EXACT hetzelfde uit als de Xiron van de BLOKKER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Phocus DVD/HDD recorder:

Kwam er gister achter dat het maken van hoofdstukken en die vervolgens verbergen (reclame wegwerken dus) kennelijk alleen kan bij opnamen op DVD, niet op de HDD. :( Iemand hier ervaring mee? Indien juist: verhelpt de nieuwe firmware dat? Zo niet, iemand enig idee of het in volgende firmware komt?

Mijn moeder heeft trouwens ook kans gezien het ding te laten crashen (blue screen met error alleen zinnig voor de programmeur). Kwam na stekker eruit gewoon weer tot actie. Wel jammer dat hij op het moment van de crash aan het opnemen was. (Niet helemaal duidelijk wat ze exact gedaan had, dus geen poging tot reproductie van de bug ondernomen.)

Zwart beeld, wel geluid ook meegemaakt. Dit lijkt het geval bij het aanzetten uit standby. Niet op gelet hoe en wat precies want hij komt vervolgens netjes tot leven: heb altijd beeld gehad eer ik het nodig had.

[ Voor 14% gewijzigd door Gwaihir op 28-06-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 91013 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:37:
Dat ding van de GAMMA ziet er EXACT hetzelfde uit als de Xiron van de BLOKKER!
Yep, viel me ook al op.

Ik denk trouwens dat al die DVD-recorders uit dezelfde fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Birdie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40:
Phocus DVD/HDD recorder:

Kwam er gister achter dat het maken van hoofdstukken en die vervolgens verbergen (reclame wegwerken dus) kennelijk alleen kan bij opnamen op DVD, niet op de HDD. :( Iemand hier ervaring mee? Indien juist: verhelpt de nieuwe firmware dat? Zo niet, iemand enig idee of het in volgende firmware komt?.
Ja dat had ik al na 1 dag gelezen in de uitgebreide handleiding die ik even uitgeprint had, tsja niet echt handig, maar je moet ergens kosten besparen .... ik denk niet dat het in een update komt (dat zijn toch altijd 'bugfixers' en geen extra mogelijkheden ?) gelukkig doe ik weinig op dvd, maar dat ik hem kocht ging ik er wel blind van uit.
Het nadeel is dat je bij een copie van HD naar DVD in hi-quality steeds moet pauzeren (kan dat ?) anders is er bij extreme reclame weinig ruimte op je schijf over.
Of je moet het op RW zetten, dat terug copieren (schijnt te kunnen) en dan .... (pfff wat een werk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
RudiVader schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:45:
[afbeelding]
voorzien van o.a.:
• ...
kabeltuner met hyperband: voor weergave ook via satellietontvanger
• ...
Ik zag 'm net ook, leuk ding, maar wat is in hemelsnaam een hyperband tuner? Ik dacht eerst even dat het misschien een digitale tuner was, maar dat lijkt niet zo te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door lord.farquaad op 29-06-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148027

Net gekocht, maar het ding doet helemaal niets. Jammer. Ze waren in 5 minuten uitverkocht,
dus ruilen is er niet bij.
Service kan je krijgen bij TSC, maar die nemen niet op... :(

Jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 148027 op 29-06-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Met een Hyperband tuner kun je de frequenties boven de 300mhz aan. Bij digitale televisie zitten er aantal zenders boven deze frequentie. Oude televisies op een sattelietontvanger kunnen dus vaak niet alles aan, deze tv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Mad_Manic schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:52:
Met een Hyperband tuner kun je de frequenties boven de 300mhz aan. Bij digitale televisie zitten er aantal zenders boven deze frequentie. Oude televisies op een sattelietontvanger kunnen dus vaak niet alles aan, deze tv wel.
Als ik het dus goed begrijp, is het een analoge tuner met een groter frequentie bereik?

edit: dus dat verhaal over sattelietontvangers gaat alleen op voor die 'oude' analoge gevallen (die niemand meer heeft)?

[ Voor 13% gewijzigd door lord.farquaad op 29-06-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
_cje_ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:09:
[...]

Als ik het dus goed begrijp, is het een analoge tuner met een groter frequentie bereik?
Ik wist het zelf ook niet maar heb even zitten googlen en het is idd een analoge tuner met een groter frequentie bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 27-05 15:47
Anoniem: 148027 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:50:

Net gekocht, maar het ding doet helemaal niets. Jammer. Ze waren in 5 minuten uitverkocht,
dus ruilen is er niet bij.
Service kan je krijgen bij TSC, maar die nemen niet op... :(

Jammer.
Mijn broertje heeft er vandaag ook een gekocht. We hebben hem net aangesloten..... alleen maar een scherpe streep in het midden van de beeldbuis, voor de rest helemaal niets :( DVD lade gaat ook niet open. Reageert helemaal negens op..... dus dat is wel balen nu

[ Voor 3% gewijzigd door ginod op 29-06-2005 19:08 ]

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jonges kijk es hoeveel negatieve kritiek hier komt opt gerief van den aldi/lidl/andere brolwinkel... laat dat gerief daar gewoon liggen. Da's voor mensen die willen kunnen zeggen dat ze een DVDrecorder hebbe, maar het geld niet willen uitgeven voor er een te kopen. Koop zoiets alleen als je het nodig hebt, en koop dan ook direct een goede.

als je een auto koopt koop je toch ook geen Lada? zelfde bij elektronica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 146674 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:13:
jonges kijk es hoeveel negatieve kritiek hier komt opt gerief van den aldi/lidl/andere brolwinkel... laat dat gerief daar gewoon liggen. Da's voor mensen die willen kunnen zeggen dat ze een DVDrecorder hebbe, maar het geld niet willen uitgeven voor er een te kopen. Koop zoiets alleen als je het nodig hebt, en koop dan ook direct een goede.

als je een auto koopt koop je toch ook geen Lada? zelfde bij elektronica...
Als je in dit topic niets anders te melden hent dan alleen budget meuk af te zeiken, stel ik voor dat je vanaf nu dit soort topics vermijd (of op zijn minst niet meer erin replyd) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Als je in dit topic niets anders te melden hent dan alleen budget meuk af te zeiken, stel ik voor dat je vanaf nu dit soort topics vermijd (of op zijn minst niet meer erin replyd) :/
ok, wou gewoon anderen evt miskoop besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 131548 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:52:Ja dat had ik al na 1 dag gelezen in de uitgebreide handleiding die ik even uitgeprint had, tsja niet echt handig, maar je moet ergens kosten besparen .... ik denk niet dat het in een update komt (dat zijn toch altijd 'bugfixers' en geen extra mogelijkheden ?) gelukkig doe ik weinig op dvd, maar dat ik hem kocht ging ik er wel blind van uit.
Ik ging daar ook van uit, maar ga me er niet al te druk om maken daar mijn ouders (die het ding hebben) toch niet veel opnemen om meerdere keren te bekijken (daarom is HD juist zo ideaal: grote poel voor snel opnemen en wissen).

Kosten besparend? Niet in een firmware? Oh.. dat weet ik zo net nog niet. Als je als merk een beetje mee wilt blijven komen zul je het toch een keertje moeten programeren (de kosten) en dan kun je het met hetzelfde gemak ook aan je bestaande klanten beschikbaar stellen (firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:59
Media Markt Plasma Fujitsu-Siemens 107 cm €999 met voet!

Prijs doorbraak!

http://www.mediamarkt.nl/1/home/plasma/index.php3
http://www.fujitsu-siemen...isplays/myrica_p42-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 17:26
Uit de duitse handleiding:
!!!Achtung!!!
Vermeiden Sie Standbilder auf dem
Bildschirm für einen längeren Zeitraum
(max. 1 Stunde),
z.B. Standbilder bei Videos,
Sender- Label oder ähnliche.
Diese Bilder können einbrennen und
sichtbar bleiben!
Vermeiden Sie ebenso den längeren
Betrieb in einem Bildmodus, in dem
schwarze Balken sichtbar sind.
Auch diese können einbrennen und
sichtbar bleiben!

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 18:06
tis niet duur voor een plasma, maar ik ga deze niet kopen vanwege het inbranden(als het zo groot vermeld staat in de handleiding :9) en omdat het geen hdtv is. EN ik denk niet dat deze tv geschikt is om op te xboxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:59
Wat staat er in het Nederlands?

Inbranden na 1 uur video zichtbaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

!!!Achtung!!! Avoid fixed images on the screen for a longer period (max. 1 hour), e.g. fixed images with videos, transmitter label or the like. These pictures can burn and remain visible! Avoid likewise the longer enterprise in a picture mode, in which black bars are visible. Also these can burn and remain visible!
Google translate

Iets wat in een gelijke strekking wel in *elke* plasma TV manual terug te vinden is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 09:20

TJR

Maar er is voor dit bedrag toch ook niet echt een alternatief als je nu een nieuwe pit gaat kopen? CRT is toch sowieso niet HDTV en LCD wordt veel kleiner als je ongeveer 1000e gaat uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wel jammer dat het in zo een kort tijd kan inbranden, was er wel geinteresseerd in :(

http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/202/1161561324.pdf gebruikaanwijzing hiervan.

[ Voor 35% gewijzigd door B0MBACI op 30-06-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
Tristan W schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:46:
Maar er is voor dit bedrag toch ook niet echt een alternatief als je nu een nieuwe pit gaat kopen? CRT is toch sowieso niet HDTV en LCD wordt veel kleiner als je ongeveer 1000e gaat uitgeven?
De CRT topmodellen van zowel JVC als Panasonic, en denkelijk anderen, zijn (beperkt) HDTV-ready. Deze heb je al vanaf zo'n 800 euro.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJR

TJR

B0MBACI schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:01:
Wel jammer dat het in zo een kort tijd kan inbranden, was er wel geinteresseerd in :(

http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/202/1161561324.pdf gebruikaanwijzing hiervan.
Is dit nog steeds zo'n probleem met Plasma dan? Heeft dit apparaat niet stiekem zo'n programma om het beeld steeds net iets te vrerschuiven waardoor logo's niet inbranden? En als het pas na een uurtje een probleem is dan zal het ook wel meevallen, op de meeste zenders heb je elk half uur wel reclame, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:34
ijdod schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 07:55:
[...]

De CRT topmodellen van zowel JVC als Panasonic, en denkelijk anderen, zijn (beperkt) HDTV-ready. Deze heb je al vanaf zo'n 800 euro.
Let op dat woordje beperkt: dat betekent nl. dat ze een HDTV signaal accepteren maar wel terugsamplen naar standaard (520i?) resolutie. Je krijgt qua beeldkwaliteit dus geen enkel voordeel op deze TVs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

Bij de MyCom in Almere (enkel in Almere) hebben ze een RMA verkoop, waaronder ook MP3 spelers, namelijk de MyCom 128mb speler met radio voor 19,95 en de MSI megastick 1 voor 14,95 en nog een MSI megaplayer 515 voor 39,95. Dit staat niet op de site maar is in een regionale folder geadverteerd. Dus voor de geintresseerde die voor weinig een spelertje willen hebben (let wel op 3 maanden garantie, zijn demo/ rma producten en acc. kunnen ontbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77668

Ik ben naar de media-markt geweest voor die fujitsu plasma, maar ik moet zeggen dat het een mooi ding is. Ze hadden alleen een divx filmpje aangezet ipv een satelietsignaal, dus echt een kwaliteitstest kan ik jullie niet geven. Heb inmiddels een email gestuurd naar fujitsu met de vraag hoe hoog het gevaar is van inbranden. 999 is niet veel, niet waar? De afstandsbediening is trouwens echt brak, goedkoop dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Tristan W schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:02:
[...]

Is dit nog steeds zo'n probleem met Plasma dan? Heeft dit apparaat niet stiekem zo'n programma om het beeld steeds net iets te vrerschuiven waardoor logo's niet inbranden? En als het pas na een uurtje een probleem is dan zal het ook wel meevallen, op de meeste zenders heb je elk half uur wel reclame, toch?
Bijvoorbeeld zo'n RTL logo zit steeds op de zelfde plaats en verschuift geen cm's De kans dat er toch een groot deel van het logo inbrand is er. De uiterste positie links boven, overlapt dan nog altijd van de uiterste positie rechts onder en er ontstaat in het midden van het logo nog altijd een inbrand plek, volgens mij. En van die paar minuten reclame hersteld zo'n scherm niets, als er al wat van herstellen kan woren gesproken.

Maar even een andere vraag over die plasma. Waarom plasma? LCD tv's zijn goedkoper in aanschaf, verbruik en geen last van inbranden. Of zit er echt een groot verschil in plasma en lcd? (Ik weet het niet maar was even benieuwd)

[ Voor 8% gewijzigd door Rudi Vader op 30-06-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:08
Het inbranden van plasma's valt in de praktijk erg mee, ze kunnen wel inbranden maar de grootste kans daarop is in de eerste 100 uur gebruik. Daarna neemt deze kans af omdat de felheid van het plasma ook wat afneemt.

Als ik opzoek was naar een nieuwe tv dan stond deze in iedergeval boven aan mijn lijstje.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJR

TJR

Tja ik heb dus nu een nieuwe televisie nodig, maar volgens mij is LCD toch wel een stukje minder mooi en kleiner, als je maar 1000e uit gaat geven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 17:26
Ik ben zojuist bij de Media Markt in Amsterdam geweest om die Fujitsu-Siemens plasma aanbieding eens te bekijken, maar de laatste werd net verkocht. Ze hadden er 120 ingekocht ...

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10664

heb hem gezien in Breda bij mediamarkt.
Nou niet dat je zegt "wow"
Natuurlijk laten die knakkers hem zien met YUV uit een DVD speler. dan ziet het er wel OK uit, echter in deze modus vond ik de randen van de image een beetje lelijk oplichten.
Slim genoeg (dacht waarschijnlijk die verkoper) had hij de batterijen uit de AB gehaald (Brak ding overigens). dus kon je niet zo snel de andere input pakken: de tuner (die ga je toch het meeste gebruiken) maar met de buttons op de plasma zalf ging dit uiteraard wel.
mijn mening: HF is beter dan op een LCD, maar nou niet echt super.

nog een minpunt vind ik de resolutie van dat ding. kan nog geen eens 1024*768 weergeven.

en dan nog iets: WTF heb je aan een HD ready apparaat als hij nog geen eens de voordelen van HD gebruikt en toont.

mijn mening: zonde van het geld, je schaft hem alleen maar aan als je met een plasma wil pimpuh :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

brutalbasterd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:18:
Het inbranden van plasma's valt in de praktijk erg mee, ze kunnen wel inbranden maar de grootste kans daarop is in de eerste 100 uur gebruik. Daarna neemt deze kans af omdat de felheid van het plasma ook wat afneemt.
Dit is niet bij alle plasma's zo. De nieuwe generatie plasma's hebben dit wel bijv Pioneer's vijfde generatie plasma maar die zijn ook FF wat duurder. De goedkopere plasma's blijven erg gevoelig voor inbranden. Ik zou er zeker niet al te lang mee gaan X-boxen of zo.
Anoniem: 10664 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:50:
en dan nog iets: WTF heb je aan een HD ready apparaat als hij nog geen eens de voordelen van HD gebruikt en toont.
Ik dacht als een scherm alleen officieel HD-ready is als die aan een paar eisen voldoet o.a. minimaal een resolutie van 1280x720 en HDCP aan kunnen. Lees maar FF
4. Requirements for the logo ?HD ready?

The EICTA "HD ready" Minimum Requirements for display devices are neutral towards the
technology used (plasma, LCD, DLP, DLA, LCoS, CRT, ...) as well as the implementation
thereof (flat panel, rear projection, front projection, direct view, ...).

A display device has to cover the following requirements to be awarded the logo ?HD ready?:

1. Display, display engine
The minimum native resolution of the display or display engine is 720
physical lines in wide aspect ratio.

2. Video Interfaces
o The display device accepts HD input via:
o Analogue YPbPr
1
, and
o DVI or HDMI

o HD capable inputs accept the following HD video formats:
o 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive (?720p?), and
o 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (?1080i?)

? The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)

Technical reference:

The technical references as detailed hereafter or in a later backward compatible revision apply:

DVI DDWG, ?DVI Visual Interface?, rev. 1.0, April 2, 1999 as further qualified in EIA/CEA-861 rev.
B, ?A DTV Profile for Uncompressed High Speed Digital Interfaces? May 2002, furthermore
allowing both DVI-D and DVI-I connectors, requiring compliance to both 50 and 60Hz profiles,
and requiring support for both 720p and 1080i video formats.

HDMI HDMI Licensing, LLC, ?High-Definition Multimedia Interface?, rev. 1.0, December 9, 2002

HDCP Intel, ?High-Bandwidth Digital Content Protection System?, rev. 1.1, June 9, 2003 (Note: on
DVI HDCP rev. 1.0 or rev. 1.1 will apply)

YPbPr CEA-770.3 rev. C, November 2001, with the notice that the connectors required may be
available only through an adaptor

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 94239 op 30-06-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:23:
[...]

Let op dat woordje beperkt: dat betekent nl. dat ze een HDTV signaal accepteren maar wel terugsamplen naar standaard (520i?) resolutie. Je krijgt qua beeldkwaliteit dus geen enkel voordeel op deze TVs.
De buis van Panasonic doet iets van 833 lijnen, met 2300 pixels per lijn, de JVC 900 lijnen van 2200 pixels. JVC claimt HDTV readyness, echter geen 720p, alleen 1080i. Panasonic is er onduidelijk over; dwz de Europese toestellen niet, maar de vergelijkbare US toestellen hebben het weer wel. Beiden hebben Component inputs.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148255

Anoniem: 91013 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:08:
Xiron DVD recorder:

Heeft iemand enig idee of ereen website is van Xiron voor firmware updates etc.?
Ik heb ook de speler aangeschaft. Heb je (of iemand anders) al een website gevonden met FW updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xiron DVD recorder:
Anoniem: 148255 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:03:
[...]

Ik heb ook de speler aangeschaft. Heb je (of iemand anders) al een website gevonden met FW updates ?
Nope.

Zou jij onderstaande eens willen testen?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 91013 op 02-07-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 94239 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:56:
[...]
De goedkopere plasma's blijven erg gevoelig voor inbranden. Ik zou er zeker niet al te lang mee gaan X-boxen of zo.
wat een bizarre statements. Ze zijn allemaal gevoelig voor inbranden. Veel schermen laten het beeld om de zoveel seconden een pixel opschuiven (en/of hebben andere technieken)

Als je er volgens jou niet te lang mee kan xboxen, dan kan je er ook niet te lang mee tv kijken. Inbranden ontstaat bij stilstaand beeld, ik weet niet wat voor spellen jij speelt, maar normaal gezien beweegt het beeld als een bezetene (vooral bij burnout 3 >:) )
Ik dacht als een scherm alleen officieel HD-ready is als die aan een paar eisen voldoet o.a. minimaal een resolutie van 1280x720 en HDCP aan kunnen. Lees maar FF
HD-Ready betekent dat je er qua source alles met het "HDTV" label in kunt stoppen en dat het scherm het kan laten zien dmv downscaling (= HDTV compatible).

9 van de 10 plasma's hebben een native resolutie van 852x480. HDTV (720p) vereist een native resolutie van 1366x768.
Er is nog geen plasma verkrijgbaar die een native 1920x1080 resolutie heeft.

Ik heb zelf een LG 42PX4RV, ook 852x480, maar wel HD "ready", kan alles laten zien, wil niet zeggen dat het beter word ;) maar de contrast ratio van 10000:1 was meer dan goed genoeg om hem in te laden :7

Dan zijn er nog de exotische formaten van 1024x1024, daar win je verder weinig mee.
Als je een plasma neemt, denk dan ook aan bijv een DVD-speler met progressive output (480p).

En verschillen tussen Plasma en LCD: kleuren, LCD komt niet verder dan 260.000, waarbij plasma's met 1.8 miljard kleuren zitten. Ghosting is bij LCD's ook een probleem. Zet maar eens een LCD naast een plasma, dan zie je al snel hoe LCD uitbijt bij wit, voor de ghosting zetten ze in de winkels vaak wat tragere films (liefst contrastrijke natuurfilms) zodat je dat niet ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 02-07-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:29:
wat een bizarre statements. Ze zijn allemaal gevoelig voor inbranden. Veel schermen laten het beeld om de zoveel seconden een pixel opschuiven (en/of hebben andere technieken)

Als je er volgens jou niet te lang mee kan xboxen, dan kan je er ook niet te lang mee tv kijken. Inbranden ontstaat bij stilstaand beeld, ik weet niet wat voor spellen jij speelt, maar normaal gezien beweegt het beeld als een bezetene (vooral bij burnout 3 >:) )
Wat dacht je dan van scores, tellers etc.? Die staan altijd vast in het beeld en meestal nog lekker wit ook. Niet alleen met Xbox, maar met vrijwel elke console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:47:
[...]
Wat dacht je dan van scores, tellers etc.? Die staan altijd vast in het beeld en meestal nog lekker wit ook. Niet alleen met Xbox, maar met vrijwel elke console.
zenderlogo's ? Yorin, RTL etc ? Zoals ik al zei; veel schermen laten het beeld een pixel opschuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 02-07-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:59:
zenderlogo's ? Yorin, RTL etc ? Zoals ik al zei; veel schermen laten het beeld een pixel opschuiven.
Toch heb ik mijn bedenkingen. Een vriend van me heeft de mediamarkt-aanbieding gekocht. Ik zal eens kijken over een paar maanden hoe het er met de kwaliteit voor staat.

Mijn voorkeur zal toch uit blijven gaan naar LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:42:
[...]
Toch heb ik mijn bedenkingen. Een vriend van me heeft de mediamarkt-aanbieding gekocht. Ik zal eens kijken over een paar maanden hoe het er met de kwaliteit voor staat.

Mijn voorkeur zal toch uit blijven gaan naar LCD.
ik ben het met je eens, ik zat zelf ook in dubio, er zit groot verschil tussen de schermen, ik ben zeer tevree met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

plasma is wel gewoon veel mooier dan lcd. ik vind lcd tv gewoon nog simpelweg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:29:

HD-Ready betekent dat je er qua source alles met het "HDTV" label in kunt stoppen en dat het scherm het kan laten zien dmv downscaling (= HDTV compatible).
HDTV Compatible betekent niet dat het HD Ready Logo er op mag staan, als je het stukje er onder had gelezen dan had je dat gezien. Natuurlijk kan deze plasma HDTV aan (downscalen) maar niet volgens de standaard specs. Dat is alles wat ik bedoelde.

Natuurlijk branden alle plasma's in alleen heeft de 1 er minder last van dan de andere. Plasma werkt met fosfor en fosfor is een product dat gevoelig is voor inbranden.
Door een te hoge CONTRAST SETTING verbrand je als het ware wat van het materiaal en dat heet burn.

Als je je contrast gewoon op de goede setting zet (en dan haal je ook je maximale contrast ratio) dan is er geen probleem.

Je kan echter niet je contrast maar op de helft zetten, je verliest dan namelijk contrast ratio. Je moet dus echt heel nauwkeurig een plasma calibreren, dat kan redelijk simpel met bv een calibratie DVD. Het contrast moet zo hoog staan dat er geen enkele clipping optreedt in het beeld.

Dan heb je ook nog zo iets als Ghosting (nabeelden).
Nabeelden zijn soms waarneembaar waneer, na het enige tijd bekijken van
stilstaand beeld overgeschakeld wordt naar een egaal beeld.
Nabeelden veroorzaken echter geen permanente schade aan het plasma scherm.
Nabeelden ontstaan doordat het fosfor dat in het plasma scherm gebruikt wordt
lange tijd aangestuurd werd, je kunt dit vergelijken met de oude horloges waarvan
de wijzers licht gaven in het donker, de wijzers gaven meer licht als het horloge eerst fel verlicht werd, de lichtopbrengst van de wijzers liep na enige tijd terug
totdat de wijzers niet meer verlicht werden. Pas waneer zeer lang naar een
stilstaand beeld ( of een beeld waarin stilstaande delen voorkomen) wordt gekeken, KAN permanente inbranding van een plasma scherm plaatsvinden,
echter bij normaal gebruik (regelmatig kijken naar andre zenders of dvd-films)
Zal permanente inbranding niet voor kunnen komen, een effect dat wel kan worden waargenomen, is het tonen van zogenaamde nabeelden.

Ennuh ik speel van alles op mijn Xbox ook genoeg games waar scores op 1 punt blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Smarron schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:48:
Voor degenen die een DVD-recorder willen. De Gamma verkoopt er deze week ook 1.

[afbeelding]
Het is precies dezelfde als de Xirion (ook zelfde afstandsbedienening) maar ook voor het merk TVE valt er weinig te vinden op het internet.

Voor degenen die videobanden over willen zetten, je moet in het menu de scart ingang niet op Scart-RGB zetten, dan heb je alleen zwart beeld en geluid (althans bij mij).

Ik zag hem wel in de aanbieding hier:

125 Euro.

http://www.dibotwente.nl/product_info.php?products_id=160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phocus DVD Recorder;

Vandaag gloednieuw exemplaar retour gekregen met nieuwste software update er al op.
Tot nu toe geen geluidsproblemen meer ontdekt en alles werkt perfect. :)

Update;
Klein foutje ontdekt na lang kijken;
Er treed een lip synchronisatie probleem op bij het kijken (15 minuten na het aanzetten wordt dit merkbaar).
Gek genoeg bij een opname (tot nu toe) bemerk ik geen lip synchronisatie probleem.
Opmerking;
Ik kijk via de tuner van een digitale ontvanger (het ligt niet aan die ontanger en ik heb het nog niet via de tuner vd DVD recorder zelf getest.)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 143714 op 02-07-2005 23:40 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.