HDTV Compatible betekent niet dat het HD Ready Logo er op mag staan, als je het stukje er onder had gelezen dan had je dat gezien. Natuurlijk kan deze plasma HDTV aan (downscalen) maar niet volgens de standaard specs. Dat is alles wat ik bedoelde.
Natuurlijk branden alle plasma's in alleen heeft de 1 er minder last van dan de andere. Plasma werkt met fosfor en fosfor is een product dat gevoelig is voor inbranden.
Door een te hoge CONTRAST SETTING verbrand je als het ware wat van het materiaal en dat heet burn.
Als je je contrast gewoon op de goede setting zet (en dan haal je ook je maximale contrast ratio) dan is er geen probleem.
Je kan echter niet je contrast maar op de helft zetten, je verliest dan namelijk contrast ratio. Je moet dus echt heel nauwkeurig een plasma calibreren, dat kan redelijk simpel met bv een calibratie DVD. Het contrast moet zo hoog staan dat er geen enkele clipping optreedt in het beeld.
Dan heb je ook nog zo iets als Ghosting (nabeelden).
Nabeelden zijn soms waarneembaar waneer, na het enige tijd bekijken van
stilstaand beeld overgeschakeld wordt naar een egaal beeld.
Nabeelden veroorzaken echter geen permanente schade aan het plasma scherm.
Nabeelden ontstaan doordat het fosfor dat in het plasma scherm gebruikt wordt
lange tijd aangestuurd werd, je kunt dit vergelijken met de oude horloges waarvan
de wijzers licht gaven in het donker, de wijzers gaven meer licht als het horloge eerst fel verlicht werd, de lichtopbrengst van de wijzers liep na enige tijd terug
totdat de wijzers niet meer verlicht werden. Pas waneer zeer lang naar een
stilstaand beeld ( of een beeld waarin stilstaande delen voorkomen) wordt gekeken, KAN permanente inbranding van een plasma scherm plaatsvinden,
echter bij normaal gebruik (regelmatig kijken naar andre zenders of dvd-films)
Zal permanente inbranding niet voor kunnen komen, een effect dat wel kan worden waargenomen, is het tonen van zogenaamde nabeelden.
Ennuh ik speel van alles op mijn Xbox ook genoeg games waar scores op 1 punt blijven staan.