[17" TFT] de ultieme 17" TFT

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Hallo TFT Kenners,

Als jullie 230 euro tot jullie beschikking hadden welke 17" TFT hadden jullie dan gekocht?
Het is voor algemeen gebruik. Internetten typen soms een spelletje.

Ik wil hem dan bij Challenge bestellen.
http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=2089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:36:
Hoihoi, de Hyundai L72D is binnen en ik vind het een prachtig scherm. Echt het design is echt goed te doen en ziet er zeker beter uit als op de foto's, als ik wat batterijen vindt schiet ik nog wel wat foto's.

Even een eerste indruk, de handleiding is inderdaad erg beknopt, er wordt verteld hoe je de kabels moet aansluiten en that's it. Er is een DVI kabel bijgeleverd + een D-Sub kabel, allemaal erg netjes. Ook natuurlijk een powercable en de kabeltjes voor je koptelefoon.

Er zit ook nog een (driver?) cd bij maar die heb ik niet gebruikt. Ik start Windows op en wat een scherpte, wel valt het me op dat het een TN paneel is, ik ga niet zeggen dat de kleuren afgrijselijk zijn maar je ziet wel dat het niet de kleuren als op de CRT zijn, maar ik zal er zeker mee kunnen leven gok ik.

Ik heb een dode pixel heelmaal linksbovenaan tegen de rand, hij stoort me niet en ik zag hem ook niet totdat ik het testprogramma draaide. Over ghosting etc. kan ik nog niets zeggen, hij staat pas 10 minuten op mijn bureau, ik zal dus zsm deze post updaten met meer informatie.

EDIT: Met deze ghosting test: http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html

Blijf ik maar een rood blokje zien, geen rode waas erachteraan ofzo gewoon strak een blokje :)
Zag op het internet dat er mensen zijn die ook een Hyundai L72D hebben en daarvan de DVI aansluiting niet werkend kregen. Hoe zijn jou ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik speel echt al een aantal jaar UT dagelijks en ik merkte gewoon niets, misschien is het er wel maar als het mij niet opvalt zie ik het probleem niet.Het zwart is voor mij ook echt zwart, het neigt niet naar grijs ofzo, het is gewoon pikzwart.
Dat is erg mooi om te horen (speel zelf ook veel shooters), 17" TFT's hebben over het algemeen een iets betere responsetijd dan 19" TFT's dus het kan goed dat ghosting zo goed als weg is, je zult misschien af en toe wat nagloei zien als je een gele lamp (of andere lichte kleur) op een donkere achtergrond ziet bewegen?
MasterMido schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:58:
Hallo TFT Kenners,

Als jullie 230 euro tot jullie beschikking hadden welke 17" TFT hadden jullie dan gekocht?
Het is voor algemeen gebruik. Internetten typen soms een spelletje.

Ik wil hem dan bij Challenge bestellen.
http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=2089
Acer AL1715s. Ik snap trouwens niet waarom je niet 35 euro extra uitgeeft, zoveel extra is dat niet (zo'n scherm gaat zeker 3 jaar mee, dan maken die paar tientjes niet zoveel uit) en je hebt er een veel beter scherm voor (Hyundai L72D, Acer AL1722hs)

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Of een Samsung 173P :)

Zijn er al ervaringen met het Mycom schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:13:
[...]

Dat is erg mooi om te horen (speel zelf ook veel shooters), 17" TFT's hebben over het algemeen een iets betere responsetijd dan 19" TFT's dus het kan goed dat ghosting zo goed als weg is, je zult misschien af en toe wat nagloei zien als je een gele lamp (of andere lichte kleur) op een donkere achtergrond ziet bewegen?
Dat wist ik en heb ik speciaal getest met een rode lamp in een voorderest donkere gang, paar keer echt hard doorheen gehold maar ik kreeg geen slierten of dergelijken. Zoals ik al zei, een TFT kijkt wel gewoon anders, alles is een stuk helderder + scherper dus dat is wel even wennen, maar van (merkbare) ghosting heb ik gewoonweg geen last gehad.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:29:
[...]

Zag op het internet dat er mensen zijn die ook een Hyundai L72D hebben en daarvan de DVI aansluiting niet werkend kregen. Hoe zijn jou ervaringen hiermee?
Die van mij werkt gewoon, was wel ff gepiel met hem erin krijgen, dacht namelijk dat hij niet goed zat maar dat zat hij dus wel (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat wist ik en heb ik speciaal getest met een rode lamp in een voorderest donkere gang, paar keer echt hard doorheen gehold maar ik kreeg geen slierten of dergelijken. Zoals ik al zei, een TFT kijkt wel gewoon anders, alles is een stuk helderder + scherper dus dat is wel even wennen, maar van (merkbare) ghosting heb ik gewoonweg geen last gehad.
Hulde :) Ik heb zelf namelijk nog geen TFT gezien met absoluut 0 ghosting, maar ik heb ook nog geen 17" TFT met modern 8ms TN paneel gezien dus daarom. Maargoed, Hyundai doet goeie business niet :)

Je moet trouwens nog een keer foto'tjes schieten, want die van de startpost is inderdaad niet echt mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 22-06-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
toch vermoeiend zeg, die "userreviews". Niemand heeft een scherm met ghosting (of "het valt ze dan iig niet op"), iedereen heeft alleen maar een dooie pixel waar ze geen last van hebben en/of niet opmerken. Het zou toch vervelend zijn onder ogen te moeten zien dat er iets mis zou zijn met je scherm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bong-One schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 02:47:
toch vermoeiend zeg, die "userreviews". Niemand heeft een scherm met ghosting (of "het valt ze dan iig niet op"), iedereen heeft alleen maar een dooie pixel waar ze geen last van hebben en/of niet opmerken. Het zou toch vervelend zijn onder ogen te moeten zien dat er iets mis zou zijn met je scherm :')
Oh er is nu wel iets mis hoor, is nog een dode pixel bijgekomen maar omdat ik gratis pixelgarantie heb gaat hij retour :)

Dat is ook wel mooi, en als je de Hyundai besteld zou ik dat zeker navragen, omdat Hyundai haar monitoren wil promoten in Nederland, geven ze gratis een zero dode pixel garantie mee (vraag maar aan je winkel ernaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de 17 inch monitor van dell die ze nu aanbieden voor 246 euro.
DELL
Dell Ultrasharp 1704FPT 17-inch geavanceerd LCD-flat-panelbeeldscherm. Helderheid van 300cd/m² ,contrast van 500:1, reactietijd van 12ms . Midnight Grey TCO99

http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx

Ik kan geen userreviews vinden. Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:04:
Kent iemand de 17 inch monitor van dell die ze nu aanbieden voor 246 euro.
DELL
Dell Ultrasharp 1704FPT 17-inch geavanceerd LCD-flat-panelbeeldscherm. Helderheid van 300cd/m² ,contrast van 500:1, reactietijd van 12ms . Midnight Grey TCO99

http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx

Ik kan geen userreviews vinden. Is het de moeite waard?
Gezien de specificaties ten opzichte van de prijs (zelfs exclusief verzendkosten, die ook nog eens 70 euro bedragen) Zal je (veel) betere schermen kunnen vinden voor dezelfde prijs of iets (10 a 20 euro) duurder. Denk bijvoorbeeld aan de Acer 1722hs (255 euro inc. verzendkosten) of de Hyundai L72D (261 euro inc verzendkosten) Pixelgarantie is bij Dell ook neit echt goed geregeld, en is bij Hyundai (geen dode pixel garantie) en Acer (geen dode pixel garantie voor 30 euro extra) beter geregeld.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt. Misschien iets voor iemand die r minder geld voor over heeft. Is toch wel een goed schermpje volgens mij. Verzendkosten zijn 0 euro. (actie van dell tot 26 juli). Ik ga zelf overigens voor de acer1722. Moet alleen nog ff wachten want geen enkele winkel heeft hem op voorraad. Wanneer ik hem heb zal ik een review in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:10:
[...]Dat is ook wel mooi, en als je de Hyundai besteld zou ik dat zeker navragen, omdat Hyundai haar monitoren wil promoten in Nederland, geven ze gratis een zero dode pixel garantie mee (vraag maar aan je winkel ernaar)
Nee, geef maar een bron :) (ik ben trouwens best pro Hyundai geworden, maargoed)
Ik ga zelf overigens voor de acer1722. Moet alleen nog ff wachten want geen enkele winkel heeft hem op voorraad. Wanneer ik hem heb zal ik een review in elkaar schroeven.
Tof, dan ben je de eerste hier, meteen wat foto's nemen! Misschien ziet hij er op jouw foto's (andere hoek andere belichting) veel mooier uit dan die in de startpost, misschien handig om die van de startpost te vervangen met een foto van jou.

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 22-06-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:16:
[...]

Nee, geef maar een bron :) (ik ben trouwens best pro Hyundai geworden, maargoed)
Het werd me verteld in de winkel toen ik hem kocht, normaal doen ze niet aan pixelgarantie maar bij de Hyundai wel omdat dat van de leverancier komt, die wil Hyundai promoten in Nederland.

En ik mag mijn scherm gaan omruilen, zeker nu ik 2 dode pixels heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van dit scherm:
http://www.acer.com.ph/al1751.htm

Denk je net dat je eruit bent komt er weer een nieuw scherm op de markt. Pfff. Nu begin ik dus weer te twijfelen. :)

Zeker ook omdat geen winkel nog de acer1722 heeft dus daar moet ik op wachten.....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb me nu een Acer AL1715 gekocht (8ms) in de Belgische mediamarkt voor amper 220 euro. Fantastische beeldkwaliteit (hoewel het veel te helder was voor mij, heb aardig wat moeten prutsen om het naar men zin te krijgen) voor een bijzonder leuke prijs. Een aanrader :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:47:
Wat denken jullie van dit scherm:
http://www.acer.com.ph/al1751.htm

Denk je net dat je eruit bent komt er weer een nieuw scherm op de markt. Pfff. Nu begin ik dus weer te twijfelen. :)

Zeker ook omdat geen winkel nog de acer1722 heeft dus daar moet ik op wachten.....
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com.ph/images/al1751w.jpg

dit plaatje wordt bij Acer uitgerekt, dus kijk op de Acer-site hoe het er wel uit zou moeten zien
Product Description
Panoramic 16:9 aspect ratio

Maximum Resolution 1280 x 1024
Dit vind ik wel zo vaag...... 16:9 scherm met zo'n resolutie, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet. :P Voor de rest zit het nieuwe Samsung panel erin, dus ik ben benieuwd hoe het breedbeeld heeft kunnen worden. 8)7 Voord de rest prima scherm, maar voor de pc denk ik niet dat breedbeeld in zo'n formaat echt handig is (sowieso niet, de pixels worden uitgerekt)
Boeb0e schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:01:
Ik heb me nu een Acer AL1715 gekocht (8ms) in de Belgische mediamarkt voor amper 220 euro. Fantastische beeldkwaliteit (hoewel het veel te helder was voor mij, heb aardig wat moeten prutsen om het naar men zin te krijgen) voor een bijzonder leuke prijs. Een aanrader :)
Zou jij een leuke review kunnen schrijven? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit t.o.v. de prijs. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 23-06-2005 09:55 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Hardware.info Magazine 3 (vanaf 30 juni verkrijgbaar)
17” TFT-monitoren Vergelijkingstest

De prijzen van 17” TFT-monitoren zijn de laatste maanden extreem gekelderd, met als resultaat dat CRT- of 15” TFT-monitoren eigenlijk bijna niet meer verkocht worden. In een uitgebreide test achterhaalden we welke TFT-monitor in het 17” segment je het best kunt aanschaffen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jep, je hebt al 17" TFT's voor 185 euro ofzo, dat scheelt misschien 2 tientjes met een 15" model. Dan is de keuze vrij makkelijk. Net als met CRT's wordt 15" nu echt verleden tijd en dat is mooi.

Die http://www.acer.com.ph/al1751.htm is wel een leuk ding, goede specs, DVI en i.t.t. De 1722, een goed design! :) Wist niet dat er al breedbeeld 17" modellen waren, maar is erg leuk voor de filmfanaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Yokozuna op 23-06-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om die Hyundai L72D+ te gaan bestellen, goeie prijs en best wel goede reviews.

Salland Automatisering verkoopt em nu ook(had ze gemaild, ze hebben gelijk de monitor op de website gezet) :)

Ben benieuwd of zij die zero dead pixel warranty kennen zoals eerder gemeld

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel opvalt is dat ik de felheid van de Hyundai helemaal niet zo erg vindt? Ik kan hem rustig op 100 zetten het ziet er niet naar uit dat het beeld er erg door veranderd. Is dit normaal met de nieuwere TFT's? Omdat ik iedereen erover hoor dat je hem rustig kan halveren (dat kan ik ook want ik zie gewoon geen verschil)

Voorderest blijft die dode pixel dood, al doet hij wel raar. Hij verandert soms van wit naar zwart hij weet zelf geloof ik niet helemaal wat hij wilt. Ik ben nog aan het dubben of ik hem ervoor inruil of niet.. aan de ene kant je wilt gewoon een pixelperfect scherm aan de andere kant is de monitor wel weer een paar dagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:50:
Wat me wel opvalt is dat ik de felheid van de Hyundai helemaal niet zo erg vindt? Ik kan hem rustig op 100 zetten het ziet er niet naar uit dat het beeld er erg door veranderd. Is dit normaal met de nieuwere TFT's? Omdat ik iedereen erover hoor dat je hem rustig kan halveren (dat kan ik ook want ik zie gewoon geen verschil)

Voorderest blijft die dode pixel dood, al doet hij wel raar. Hij verandert soms van wit naar zwart hij weet zelf geloof ik niet helemaal wat hij wilt. Ik ben nog aan het dubben of ik hem ervoor inruil of niet.. aan de ene kant je wilt gewoon een pixelperfect scherm aan de andere kant is de monitor wel weer een paar dagen weg.
Ik denk dat je het scherm niet zo fel vindt omdat het nogal zonnig was de afgelopen tijd :P

Ik heb zelf een iiyama VisionmasterPro 451(19") op dit moment, en die begint nogal brak te worden, de helderheid wisselt af en toe(stabiliteitsprobleem?) en ik zie het scherm flikkeren :?
Ben benieuwd hoe die Hyundai L72D+ zich houdt ten opzichte van een CRT van 1500 piek(destijds)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat je het scherm niet zo fel vindt omdat het nogal zonnig was de afgelopen tijd :P

Ik heb zelf een iiyama VisionmasterPro 451(19") op dit moment, en die begint nogal brak te worden, de helderheid wisselt af en toe(stabiliteitsprobleem?) en ik zie het scherm flikkeren :?
Ben benieuwd hoe die Hyundai L72D+ zich houdt ten opzichte van een CRT van 1500 piek(destijds)
Mja 's nachts ook, mensen hier vergelijken hun TFT met een lamp die ze op de bouw gebruiken en dat is die Hyundai dus echt niet. Zijn helderheid is niet veel te hoog maar gewoon helder maar niet te :)

Hyundai L72D is nu trouwens RMA, ik hoop dat mijn volgende scherm dode pixelloos is }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het kan zijn dat je het contrast heel laag hebt staan, daardoor heb je ook bij maximale helderheid tOch niet zo'n fel wit. Check het contrast... volgende keer dan.

Maargoed, als het beeld niet te fel is dan is dat toch mooi :)

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 24-06-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Hyundai L72D+ besteld bij Salland, ze wisten niets over die zero dead pixel garantie, maar als dat door de fabrikant geleverd zou worden zij dat natuurlijk ook zullen doen.

Is juist mooi dat het scherm niet te fel is, worden je ogen moe van(zegt men) :-)

en met 300cd/m2 moet je genoeg helderheid kunnen creeeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:43:
Net de Hyundai L72D+ besteld bij Salland, ze wisten niets over die zero dead pixel garantie, maar als dat door de fabrikant geleverd zou worden zij dat natuurlijk ook zullen doen.

Is juist mooi dat het scherm niet te fel is, worden je ogen moe van(zegt men) :-)

en met 300cd/m2 moet je genoeg helderheid kunnen creeeren :P
De leverancier van de winkel waar ik hem gekocht heb, niet de fabrikant!

Voorderest stond het contrast gewoon redelijk op 70 ofzoiets ingesteld. Nog een minpuntje waar ik voor wil waarschuwen met de Hyundai L72D is dat je wel recht voor je scherm moet zitten (weet niet hoe dat met andere TN panelen zit). Als ik bijvoorbeeld ga staan en dan naar beneden op mijn scherm kijk is al het wit grijs geworden, niet dat het mij uitmaakt want ik PC toch alleen, films kijk ik wel op mijn tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat geldt voor een TFT als de Samsung 710T/713N/Acer al1722hs etc. net zo goed. Alle TFT's met TN panel hebben namelijk niet zo'n grote kijkhoek, dit geldt dus niet specifiek voor L72D. Als je een grotere kijkhoek wil moet je een VA paneel nemen, alleen die vertonen weer teveel ghosting, daarom komen er steeds meer overdrive VA panelen uit, die combineren de goede beeldkwaliteit (grotere kijkhoek, groter contrast, 16.7 miljoen kleuren) met snelheid. Alleen daar zijn er helaas nog niet zoveel van in de 17" TFT wereld en daar zijn we (ik en andere mensen die geduld hebben met het kopen van een TFT :z ) nu dus op aan het wachten.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 24-06-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Voor zover ik begreep loopt die zero dead pixel garantie tot 1 juli, is nog niet zeker of het daarna doorloopt of niet.

@Yokozuna
Die overdrive panels gaan wel stukje meer kosten dan 300 euro als ik me niet vergis?
mijn limiet ligt op 300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:21:
Dat geldt voor een TFT als de Samsung 710T/713N/Acer al1722hs etc. net zo goed. Alle TFT's met TN panel hebben namelijk niet zo'n grote kijkhoek, dit geldt dus niet specifiek voor L72D. Als je een grotere kijkhoek wil moet je een VA paneel nemen, alleen die vertonen weer teveel ghosting, daarom komen er steeds meer overdrive VA panelen uit, die combineren de goede beeldkwaliteit (grotere kijkhoek, groter contrast, 16.7 miljoen kleuren) met snelheid. Alleen daar zijn er helaas nog niet zoveel van in de 17" TFT wereld en daar zijn we (ik en andere mensen die geduld hebben met het kopen van een TFT :z ) nu dus op aan het wachten.
Yoko dat weet ik hoor :) Ik heb alles gevolgd (17" en 19") alleen de kijkhoek is toch wel even schrikken, omdat de rest van de mensen die ik ken allemaal een MVA/PVA panel hebben, maar ik stoor me er opzich niet aan.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:50:
Ter info:
Voor zover ik begreep loopt die zero dead pixel garantie tot 1 juli, is nog niet zeker of het daarna doorloopt of niet.

@Yokozuna
Die overdrive panels gaan wel stukje meer kosten dan 300 euro als ik me niet vergis?
mijn limiet ligt op 300 ;)
iolas1977 dat zou best kunnen, heb ik alleen niets over gehoord. Ik denk trouwens wel dat het goed zit met de volgende monitor die ik krijg hoor, die leverancier heeft er ook niets aan als er heel veel monitoren met dode pixels zouden zijn, en hij die steeds teruggestuurd krijgt 8)7

De kijkhoek van de Hyundai L72D is trouwens goed te doen vanaf de zijkanten hoor, je moet alleen niet van bovenop of onderop erop willen kijken (als je dichtbij de monitor zit/staat) dan krijg je rare verkleuringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
mijn limiet ligt op 300
Aan het begin waarschijnlijk wel, maar er zijn momenteel al 19" TFT's met P-MVA (dus overdrive MVA) panel voor 400 euro (Xerox XA7 19i, Benq FP91E+ en binnenkort de nieuwe Belinea 101920). Dus voor 17" TFT's is het mogelijk dat de prijs niet schrikbarend veel hoger dan 300 euro zal liggen.
Yoko dat weet ik hoor
Ja, maar jij bent niet de enige in dit topic :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 24-06-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Laatst online: 25-04 17:07
Afbeeldingslocatie: http://www.benq-eu.com/images/topical/front_page_mar_2005/banner_lcd_fp737s-d.jpg
  • FP737S-D Specifications
  • LCD Size 17"
  • Resolution (max.) 1280 x 1024 (SXGA)
  • Pixel pitch 0.264 mm
  • Colours 16,2 million (with dithering)
  • Horizontal Frequency (Max) KHz 81 KHz
  • Vertical Frequency (Max)Hz 76 MHz
  • Video Bandwidth (MHz) 25 - 135 MHz
  • Viewing angle (L/R;U/D) (CR>=10) 160°/160° (CR≥5) 140°/130° (CR ≥10)
  • Display Area 337,9 x 270 mm
  • Contrast 450:1
  • Max contrast 500:1
  • Brightness 260 cd/m2
  • Response time (tr/tf) 16ms
  • Input connector D-sub/DVI
  • Power Consumption (Max) 45W (max.)
  • Power saving mode 3W
  • Power supply Built-in (90-264V)
  • Color temperature Reddish/sRGB/Bluish +user mode
  • Net Weight 4,38 kg
  • Dimensions (HxWxD) 375 x 369,2 x 155 mm
  • USB No
  • VESA Wall Mounting 100 x 100mm
  • Swivel No
  • OSD language Yes
  • i-Key Yes
  • Safety TCO'99
  • Kensington Lock Yes
Deze kost 221,50 euro

Ik weet nog niet zoveel van tft. Met deze info denken jullie dat dit een goed scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Aangezien mijn ouders er kennelijk over na zaten te denken om voor mijn overgang + verjaardag me een TFT cadeau te geven kom ik hier ook eens rond kijken. Nog niets is zeker, maargoed ik wil me wel alvast inlezen ;)

Gezien het budget, 200 tot 300 euro, en de beperkte ruimte die ik heb ga ik sowieso voor een 17" scherm. Ben een 17" CRT gewend, dus qua formaat en resolutie is het een stapje vooruit.

Alleen nu nog concreet wat schermpjes uitzoeken... dat blijkt lastiger dan ik dacht ;)

Om te beginnen maar even mijn PC-gebruik: Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor internet/MSN/office taken. Echter, daarnaast ook nog best wat fotobewerking en af en toe films kijken. Games speel ik op het moment nauwelijks, maar mocht ik eens zin hebben in een spelletje moet dat ook niet totaal onmogelijk worden door een ultratraag scherm ofzo.

Voor fotobewerking zijn PVA/MVA panelen natuurlijk het beste, zonder twijfel. Ik vraag me alleen af hóé onbruikbaar een goed TN panel is voor fotobewerking. Ik bedoel, er zijn ook genoeg TN panels te vinden met een contrast van 700:1 en een kijkhoek van >150º (en de kijkhoek maakt me nieteens zoveel uit denk ik). Het enige voordeel wat PVA/MVA panelen dan nog overhouden is het feit dat ze 16.7mln kleuren hebben ipv 16.2mln kleuren lijkt me. Kan iemand me uitsluitsel geven hoeveel ik die halve miljoen kleuren ga missen? :P Ik bedoel, ik ben best redelijk serieus bezig met fotobewerking soms, wordt dit echt onmogelijk met een TN panel? :) En ja, ik snap dat ik in een winkel kan gaan kijken - probleem is echter dat ik daar niet echt een uurtje met photoshop kan gaan zitten klooien lijkt me, wat praktijk ervaringen lijken me wel leuk... ;)

Daar tegenover even: Hoeveel ga je merken van een relatief trage responsetime van bv 25ms? Hoe moet ik me dit voorstellen? Dat gamen misschien lastig gaat snap ik, maar wordt het ook zo erg dat ik hele sporen achter mijn muiscursor aan ga krijgen ofzo? :P

Ik zou erg graag voor een TVA/MVA panel willen gaan natuurlijk, ik vrees alleen dat dit gewoon niet gaat lukken voor die prijs.
Aantal schermen waar ik naar gekeken heb:
Samsung 173P: Lukt nét voor onder de 300 euro. Het lijkt me verder een goed scherm, alleen de 25ms staat me een beetje tegen... Ik denk daarnaast dat ik niet meer onder de €300 blijf als ik naar een goede winkel met eventuele extra pixelgarantie ga kijken ;)
Fujitsu Siemens P17-2: Lijkt me opzich een ideaal schermpje... maarja de prijs he :X Die gaat afvallen vrees ik :'(
Samsung 173P+: Zou leuk zijn als die betaalbaar werd, maar vrees het niet...
Hyundai L72D: Lijkt me wel een leuk schermpje eigenlijk. Contrast en helderheid zijn dik in orde, de prijs is lekker aantrekkelijk.... Alleen de grote vraag: Is fotobewerking e.d. ondanks dat dit een TN panel is, toch nog te doen :?
Iiyama Prolite E430S: Mja, zelfde als met de Hyundai eigenlijk...
BenQ FP783: ff iets heel anders, viel me vooral op door het design... maarja die gaat qua specs waarschijnlijk helemaal afvallen.

Iemand die nog wat nuttige tips kan geven? Of die misschien kan voorspellen wanneer PVA/MVA betaalbaar wordt? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Voor mij geldt een beetje het zelfde verhaal als hierboven qua toepassingen van een TFT dan en op de site van Dell kwam ik deze tegen:

Dell Ultrasharp 1704FPV
* 17" (43.2cm) active matrix TFT
* Resolutie : 1280 x 1024 (SXGA)
* Reactietijd, helderheid en contrastverhoudi : 25ms / 280cd/m² / 1000:1
* Ingangen : Analoog en digitaal
* Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream

Voor 308 euro (ex verzenden, maar dat is tot 26 juli gratis). Heb verder een paar goede reviews er over gevonden en ben wel enthousiast deze te halen. Iemand ervaring met Dell-schermen? Op de uni hebben we ze ook staan (ander type, weet niet welk) en dat werkt altijd wel mooi. Maken ze die dingen zelf of herlabelen ze gewoon andere types? Of zijn het specifiek voor Dell door 3rd parties gemaakte modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik zat net ook naar Dell schermpjes te loeren :P

1704FPT is een stuk goedkoper dan de FPV... zou de FPT met TN panel zijn en de FPV met MVA panel ofzo :? Ik kan op dat gebied geen specs vinden namelijk, die dell site is ook niet erg logisch geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Het enige verschil dat ik kan zien is dat die FPT een reactietijd, helderheid en contrastverhouding van 12ms / 300cd/m² / 500:1 heeft t.o.v. 25ms / 280cd/m² / 1000:1 bij de FPV.

Over het gebruikte paneel kan ik in de specs niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jup, TN versus VA. Ok beeldkwaliteit+snelheid versus super beeldkwaliteit+traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om dit topic niet te ver te laten zakken en toch een zinnige vraag te stellen:

Ik wil voor mijn nieuwe systeem een goede monitor hebben. De prijs moet onder de 300 euro blijven, maar ik wil er wel op kunnen gamen. Ingebouwde boxen zijn eigenlijk overbodig.
Dus met dvi aansluiting en een responsetijd van max 16ms.
Hiervoor kwam de nieuwe Iiyama 431 in aanmerking. Maar ook zag ik in de startpost 2 acers en een hyundai (wtf?!) staan. Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar heb toch nog wat vragen:
Staat het budgetmerk acer niet bekend om trage levertijden en slechte garanties? Bij Iiyama was er toch kans op dat 'sterrenhemeleffect'? Of is dat inmiddels verholpen.
De Hyundai wordt het denk ik niet, vind m nogal lelijk (maar das een kwestie van smaak ;) )
Zijn er verder nog dingen waar ik op zou moeten letten bij het aanschaffen?
En wat zou uiteindelijk de beste keus zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat er nou "wtf" achter de Hyundai. Het is het goedkoopste scherm met het nieuwste TN paneel erin + een DVI kabel. Voorderest heeft Hyundai zich ook wel bewezen met hun 19" scherm die het zonder meer goed doet. Dat je hem voorderest niet mooi vindt is uiteraard je eigen mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm.. nee.. ik vond het alleen opmerkelijk dat een automerk (zo ken ik het althans) zich verdiept in de monitoren.. maar zo goed ben ik er ook niet in thuis, dat geef ik toe.. vandaar ook mijn vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Ik zie juist bij de winkel "Bells" de volgende monitor van samsung staan.

Samsung 730BF

Veel heb ik er nog niet van gevonden op het internet :(

Ik heb wel, denk ik, de volledige specs ervan gevonden:

http://www.prad.de/pdf/samsung_730bf.pdf

Ik was eerst geintereseerd in de samsung 710T, maar deze blijkt duurder te zijn dan de 730BF, hoewel de 730BF 4ms is ?

het enigste verschil wat ik dan nog heb gevonden buiten de response time is dat de 730BF TCO99 is en de 710T TCO03? kan dat zo een groot verschil maken in prijs?

prijsverschil van zon 20-30 euro ^^

edit:
Mss handig de pdf van de 710T er ook nog even bij te zetten :)
http://www.prad.de/pdf/samsung_710t.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter06 op 28-06-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft Acer garantie afhandeling kan ik kort zijn: K U T en dan ben ik nog aardig, ik werk bij een bedrijf dat o.a. hardware verkoopt en wij hebben slechte ervaringen met hun helpdesk. Elke keer dat wij belden met hun helpdesk kregen we weer een ander verhaal te horen, ook hebben we soms erg lange wachttijden gehad(30min+)

kwalitatief zullen het wel goede apparaten zijn vermoed ik, maar qua ondersteuning hoef je niet veel te verwachten.

Ik heb die Hyundai (wtf) :) vorige week besteld, dus ik laat deze week nog weten wat ik ervan vind. Ik zal hem vergelijken met een Iiyama Visionmaster Pro 451, wat op zich een erg goede monitor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:44

fatshark

fat to da bone

ik heb een ACER AL1715 + onweersvliegje (heb een topic lopen hier in V&B)
support van ACER hierop NONE valt buiten garantie.
verder wel aardig schermpje

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Tsja ik zit net als zovelen in dubio

ik heb mn crt net verkocht dus ik moet een nieuw scherm. En omdat de kwaliteit van tft mij heeft overtuigd wil ik graag zo'n scherm (kwaliteit bij games).
In principe heb ik geld genoeg voor een 19" en dat lijkt me ook gaaf. Maar ik heb nog geen 19" gezien die 1600*1200 ondersteunt en dat is wat je graag wil bij tft. Ik heb een 6800 ultra die dat makkelijk aan kan dus ik zou graag een tft scherm willen met 1600*1200.

Omdat 19" geen hogere reso aan kan dan 17", ga ik hoogstwaarschijnlijk aan de 17". Welk merk ik erg goede ervaringen mee heb is Iiyama. Ik verkoop zelf namelijk pc's en lever meestal Iiyama tft's om de kwaliteit en om de service. Ik had eens een Iiyama E431S (eerste versie denk ik) waar een dode pixel in zat tussen het midden en de zijkant. Even gebeld met Iiyama en ik kreeg meteen een nieuwe. Perfect dus, en daarom wil ik graag aan de Iiyama blijven.

mijn vragen:
Bestaan er tft's die 1600*1200 aankunnen (zowel 17" al 19")?
Is de Iiyama E481S-S3 qua game ervaring gelijk aan de E431S-S3?
Heeft een 19" met reso 1280 een echte meerwaarde tov een 17" die 1280 draait?

[ Voor 5% gewijzigd door CRAM op 28-06-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:24:
hm.. nee.. ik vond het alleen opmerkelijk dat een automerk (zo ken ik het althans) zich verdiept in de monitoren.. maar zo goed ben ik er ook niet in thuis, dat geef ik toe.. vandaar ook mijn vragen. :)
Fabrieken die voor elk soort product zijn gebouwd functioneren compleet los van elkaar, het merk is uiteindelijk alleen de sticker en de juridische/economische structuur.
Bestaan er tft's die 1600*1200 aankunnen (zowel 17" al 19")?
Is de Iiyama E481S-S3 qua game ervaring gelijk aan de E431S-S3?
Heeft een 19" met reso 1280 een echte meerwaarde tov een 17" die 1280 draait?
Vraag 1: Nee, alleen in laptops, maar de schermen daarvan zijn niet los te bestellen. 17"+19": 1280x1024. 20" TFT's met 4:3 verhouding = altijd 1600x1200.
Vraag 2: Nee, want in de E481s-s/w/b3 zit zoieso altijd het Samsung 8ms TN paneel met contrast van 700:1 en helderheid van 300nits. In de E431s-s/w/b3 gaat IIyama weer 8ms panelen gebruiken met 500:1 contrast ratio, zo mailden ze. Dat zijn dus panelen van een ander merk van Samsung en de Samsung TN panelen komen in elke review er het beste uit. Dus ja er is verschil.
Vraag 3: Meerwaarde 19" wel/niet moet je zelf bepalen, er is een apart 19" versus 17" topic waarin de voor en nadelen ruimschoots aan bod komen.
Welk merk ik erg goede ervaringen mee heb is Iiyama. Ik verkoop zelf namelijk pc's en lever meestal Iiyama tft's om de kwaliteit en om de service.
Ik vind dit kortzichtig. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal problemen dat er is geweest met een veel verkocht scherm als de IIyama E435s, een aantal mensen zijn erop afgeknapt nadat ze hun scherm retourneerden (de pixelpolicy van IIyama is wel goed, na 4 dode subpixels hebt je al recht op retourneren) en een nieuwe kregen waar alsnog een sterrenhemel op te zien was, om maar niet over de matige beeldkwaliteit en het super ondiepe zwart van de E435s te spreken. Het enige wat het scherm speciaal maakte was weinig ghosting, maar dat kunnen een hoop kwalitatief veel betere TFT's tegenwoordig ook, waaronder de E431s-versie 3 (en in augustus straks versie 4), om maar bij IIyama te blijven.

Zoals in de startpost staat, het is niet slim eerst voor een merk te kiezen, omdat je ervaringen daar toevallig goed mee zijn, het paneel dat in een TFT wordt gebruikt is veel belangrijker. Zo maken merken als Benq, Acer en Belinea TFT's die veel beter presteren dan sommige IIyama/Samsung TFT's (en andersom, maar daar gaat het niet om).
het enigste verschil wat ik dan nog heb gevonden buiten de response time is dat de 730BF TCO99 is en de 710T TCO03? kan dat zo een groot verschil maken in prijs?
Nee, het verschil in prijs ontstaat doordat de 710T gewoon een belabberde prijs/prestatie verhouding heeft :) In duitsland zijn TFT's trouwens wel vaker goedkoper in NL, het kan gerust dat de introprijs van de 730BF in NL wat hoger dan 300 euro ligt, vooral omdat het een nieuwe techonologie is, overdrive (die ghosting nog verder moet verminderen) wordt bij de 730BF voor het eerst in TN panelen toegepast.

[ Voor 111% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
zijn er ondertussen al 17" schermen op de markt met een pva/mva pannel met overdrive? (zoals in het 19" topic)

17" crt is naar de vaantjes en ik zou de overstap willen maken naar een TFT scherm, zou voor na 15 juli zijn, en ben er totaal niet uit welk merk en type scherm ik best zou nemen (game nogal veel en zou af en toe fototje bekijken, eventueel bewerken, dus dacht ik dat 16,7M echte kleuren beter zou zijn?)

nu bezig op laptop scherm, 15" en 1600*1200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:34:
Ik vind dit kortzichtig. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal problemen dat er is geweest met een veel verkocht scherm als de IIyama E435s, een aantal mensen zijn erop afgeknapt nadat ze hun scherm retourneerden (de pixelpolicy van IIyama is wel goed, na 4 dode subpixels hebt je al recht op retourneren) en een nieuwe kregen waar alsnog een sterrenhemel op te zien was, om maar niet over de matige beeldkwaliteit en het super ondiepe zwart van de E435s te spreken. Het enige wat het scherm speciaal maakte was weinig ghosting, maar dat kunnen een hoop kwalitatief veel betere TFT's tegenwoordig ook, waaronder de E431s-versie 3 (en in augustus straks versie 4), om maar bij IIyama te blijven.

Zoals in de startpost staat, het is niet slim eerst voor een merk te kiezen, omdat je ervaringen daar toevallig goed mee zijn, het paneel dat in een TFT wordt gebruikt is veel belangrijker. Zo maken merken als Benq, Acer en Belinea TFT's die veel beter presteren dan sommige IIyama/Samsung TFT's (en andersom, maar daar gaat het niet om).
Daar heb je gelijk in. Maar de ervaring die ik heb met iiyama is erg goed. Binnen 5minuten aan de lijn (meerdere keren) en zo even een nieuw scherm. Een vriend van me heeft dezelfde ervaringen. Je gaat daar als consument zeker naar kijken. Je neemt dat mee in je besluit. Iiyama heeft een streepje voor om het zo maar te zeggen.
En kortzichtig...tsja misschien wel maar aan de andere kant ook niet. Als jij een shirt koopt van een merk en hij bevalt perfect dan is de kans dat jij weer zo'n dergelijk shirt koopt best groot. Daar gaat het toch om bij merken. Grote misstappen kan een merk zich niet veroorloven...
Ik ben wel met je eens dat je goed om je heen moet kijken. Vooral bij producten waar technologie een grote rol speelt. En dat doe ik ook zeker. Maar als de BenQ en de Iiyama even goed zijn dan kan ik je wel vertellen wat ik ga kiezen :)
Hoe diep zwart is, kun je zien aan?
Vraag 2: Nee, want in de E481s-s/w/b3 zit zoieso altijd het Samsung 8ms TN paneel met contrast van 700:1 en helderheid van 300nits. In de E431s-s/w/b3 gaat IIyama weer 8ms panelen gebruiken met 500:1 contrast ratio, zo mailden ze. Dat zijn dus panelen van een ander merk van Samsung en de Samsung TN panelen komen in elke review er het beste uit. Dus ja er is verschil.
Vraag 3: Meerwaarde 19" wel/niet moet je zelf bepalen, er is een apart 19" versus 17" topic waarin de voor en nadelen ruimschoots aan bod komen.
Hmm interessant. Ik weet namelijk dat die 17" iiyama schermen (e431s/e435s) goed zijn wat betreft gaming. De 19" zou dit dus overtreffen met z'n Samsung paneel.
De e431s-s3 versie gebruikt een ander paneel tov eerdere versies en er zijn nog geen reviews. Dus je kunt nog geen echte vergelijking maken tussen de bovengenoemde 19" en dit nieuwe scherm

[ Voor 25% gewijzigd door CRAM op 29-06-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic komt met overdrive (4ms) TN paneel: http://www.viewsonic.com/...cddisplays/xseries/vx724/

De 19" versie ervan is reeds gereviewed. "De perfecte TFT voor de hardcore gamer"
Hoe diep zwart is, kun je zien aan?
Startpost blijkbaar niet gelezen:
Contrast houdt het verschil tussen het felste wit en het diepste zwart in. Een contrast van 1000:1 betekent dat het diepste zwart 1000 keer zo donker is als het felste wit. Hangt samen met de helderheid, zie hieronder.

Helderheid houdt de maximale felheid van het wit in dat een TFT kan weergeven. Dit is aangeduid in candela per vierkante meter (cd/m2). Als je monitor een relatief laag contrast heeft (>500:1) wordt dit belangrijk. Hoe hoger de lichtsterke en hoe lager het contrast, hoe “grijzer” het scherm wordt bij zwart. Hier is een rekensom voor: maximale helderheid/contrast = lichtsterkte bij zwart in nits (of cd/m2) Hierbij geldt: hoe minder nits bij zwart, hoe beter. Vooral goedkope monitoren hebben last van relatief veel nits bij zwart, (<0.55) doordat de pixels het blacklight niet goed kunnen tegenhouden. Als een scherm veel nits bij zwart heeft, wil dit nog niet zeggen dat het scherm ook echt “grijs” is, dit wil nog al eens verschillen per scherm. Het is wel een aanwijzing om reviews te gaan lezen hoe dat bij jou scherm zit, want hoe hoger aantal nits bij zwart, hoe meer kans op een “grijs” scherm. Over het algemeen is een lichtsterkte van 200 cd/m2 is al voldoende om alles goed te kunnen lezen.
Helderheid gedeeld door contrast = diepste zwart waarde in nits.
zijn er ondertussen al 17" schermen op de markt met een pva/mva pannel met overdrive? (zoals in het 19" topic)
Fujitsu-Siemens P17-2, is alleen nog vrij duur. Ik wacht zelf nog op de Samsung 173P+. Alleen iedereen is hier schermpjes van 250-300 euro gewend en ja, de beste TFT's kosten nou eenmaal wat tientjes meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
wow die VX724 is wel erg interessant! Maar na een beetje googlen zie ik dat ze in de VS rond de 300-350$ kosten en hier in Europa zo'n 400E :( ( bron bron2 ) Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben uberhaupt nog geen 17" TFT met overdrive paneel tegengekomen voor onder de 350 euro. MAAR, er is al een 19" TFT met overdrive MVA paneel voor 355 euro :) (Fujitsu-Siemens C19-4). Die heeft geen DVI ingang, maar komt wel superpositief uit de tests (zie 19" topic). Hopelijk komt hier nog een 17" versie van.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
Hmm ik persoonlijk wil echt een overdrive TN paneel hebben, ik wilde een 17" TN paneel kopen (Acer 1722 zat ik aan te denken) maar ik was toch bang dat ik last ging krijgen van ghosting of hoe je het wil noemen, de overstap van CRT naar TFT. Ik speel namelijk veel ut2k4, heeft voor mij voorrang, een overdrive MVA paneel haalt het niet bij een TN paneel (laat staan een overdrive TN paneel) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Samsung 730BF,

Ik was eigenlijk ook geinterresseerd in de 710T, echter is die niet overal volop leverbaar. Ik heb mij ook laten vertellen dat dat een aflopend product is??

I.i.g kwam ik de 730BF tegen, voor ong. dezelfde prijsklasse... Enige probleem is nu de leverijd: onbekend.

Is er iemand die wanneer deze monitor ongeveer leverbaar zal zijn in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bong-One schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:49:
Hmm ik persoonlijk wil echt een overdrive TN paneel hebben, ik wilde een 17" TN paneel kopen (Acer 1722 zat ik aan te denken) maar ik was toch bang dat ik last ging krijgen van ghosting of hoe je het wil noemen, de overstap van CRT naar TFT. Ik speel namelijk veel ut2k4, heeft voor mij voorrang, een overdrive MVA paneel haalt het niet bij een TN paneel (laat staan een overdrive TN paneel) toch?
Jawel, de Viewsonic VP191b (met overdrive MVA paneel) vertoont NOG minder ghosting dan de versies met 8ms TN paneel (vrijwel nihil). De 4ms TN panelen (met overdrive dus) vertonen als het goed is NOG minder ghosting. Alleen het komt allemaal maar heel langzaam op gang bij 17" TFT's, bij de 19" versies zijn er al superveel TFT's met overdrive paneel.
Ik was eigenlijk ook geinterresseerd in de 710T, echter is die niet overal volop leverbaar. Ik heb mij ook laten vertellen dat dat een aflopend product is??
Bestaat al langer dan een jaar en voor een TFT is dat best oud ja :)

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat is idd. waar

Heb inmiddels begrepen dat de 730BF rond 5/7/2005 geleverd zou kunnen worden (iig. dan komen ze binnen bij de leverancier geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat is over 1 a 2 weken, zou al erg snel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MyCom heeft hem al staan op de site: http://silverapp1.mycom.n...uctID=92427&productType=1
Er staat helaas niets over de levertijd bij :/ .
Ook heb ik geen foto's kunnen vinden van dit schermpje. Ik heb nu een 710t en ben van plan een tweede te kopen (of krijgen, ik ben 5 juli jarig :o ), dit schermpje lijkt me daar wel leuk voor maar dan moeten ze wel op elkaar lijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2005 12:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

fsfikke schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:53:
MyCom heeft hem al staan op de site: http://silverapp1.mycom.n...uctID=92427&productType=1
Er staat helaas niets over de levertijd bij :/ .
Ook heb ik geen foto's kunnen vinden van dit schermpje. Ik heb nu een 710t en ben van plan een tweede te kopen (of krijgen, ik ben 5 juli jarig :o ), dit schermpje lijkt me daar wel leuk voor maar dan moeten ze wel op elkaar lijken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.geizhals.net/img/pix/154197.jpg
Zoeken met google is toch niet zo moeilijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hij staat zelfs op de officiele site :) http://monitor.samsung.de...36-4602-8732-1f80d1457f21

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee idd bij Mycom weten ze niet wanneer ze ze binnen krijgen, maar bij McDos staat bij de levertijd dat ie op 5 / 7 / 2005 binnenkomt... In Duitsland issie volgens mij ook al leverbaar....

-te laat-

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
hm, dit is geen overdrive TN, maar een "gewoon" TN paneel met 4ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung noemt overdrive "MagicSpeed". Het is dus een TFT met overdrive TN paneel.
Fikke, hij ziet er voor het grootste deel hetzelfde uit als de 710T , dus leuk om ernaast te zetten, heb je 2 kleuren, terwijl in beide TFT's zwart en zilver/alu is verwerkt :)

[ Voor 180% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Laatst online: 22-08 13:32
Heb net ook al in het 19" topic gereageerd. Op http://www.zercom.nl/ staat de Samsung 730BF voor 306,30 euro met een levertijd van 1 à 2 weken. Dus inderdaad iets goedkoper dan de 710T, terwijl de specificaties beter zijn (alleen geen in hoogte verstelbare voet). Ik vind trouwens dat de 730BF er (op foto's) best wel anders uit ziet dan de 710T en het lijkt me dus niet mooi om die naast elkaar te zetten. Misschien dat de prijs van de 710T wel enorm zakt zodra de 730BF daadwerkelijk verkrijgbaar is en dat je daar dan voor een leuke prijs een tweede van kunt kopen.

Overigens plakt Samsung op elke monitor met een korte responstijd het "MagicSpeed" naampje, dus ook op bijvoorbeeld de 913N (8ms). Dit is dus niet de naam die Samsung gebruikt voor overdrive. De 730BF heeft volgens mij echter wel gewoon een overdrive TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ze gebruiken nu MagicSpeed2. Voor zover ik kan zien is de vorm iig hetzelfde als die van de 710T, niet dat het verder uitmaakt, deze ziet er ook prima uit.

Edit: Inderdaad mooier dan de 710T nu ik direct vergelijk :)

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik deze zo op het eerste gezicht mooier dan de 710t...

(maar dat is heel persoonlijk natuurlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PromoX schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:04:
[...]

[afbeelding]
Zoeken met google is toch niet zo moeilijk? :)
Ik heb met google gezocht naar foto's 730bf, maar ik kreeg alleen een foto van een fraaie jurk ;)
En op de site van Samsung zag ik hem ook niet staan :/
Naja, het is nog vroeg 8)7
Nu hopen dat ze hem ook met die andere, driehoekige, voet leveren. Daarvan is mijn huidige 710t namelijk voorzien.
Is het anders mogelijk om de ronde voet van de 730 zelf te vervangen met zo'n driehoekige voet? M'n moeder heeft namelijk ook een 710t. De voet die op mijn scherm zit is met vier schroeven achter erop geschroeft, dus als iemand met die andere voet kan veertellen of dat bij hem ook zo is, graag :)

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~teiz/730/tn730bf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~teiz/730/tn730bf_schuin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~teiz/730/tn730bf_schuinr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~teiz/730/tn730bf_zei.jpg

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:38 . Reden: Heb de faq inmiddels doorgenomen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:13:
je moet op de site van samsung.de kijken
Ik heb die foto's ook hier, maar ze zijn nogal groot en ik weet niet hoe je thumbnails moet maken

[afbeelding]

sorry, ben nu bezig de faq door te lezen om thumbnails te maken...
[norml]Afbeeldingslocatie: http://www.provider.nl/plaatje.jpg[/] :Y)

edit:
@ XanderH: Ok, voor 56k-gebruikers is het niet beter, maar voor mensen met een 8mbit lijntje, tja >:)

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 29-06-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ga nou geen nep adviezen geven om plaatjes van meer dan 1MB op die manier te resizen :P Plaatje is nu tenminste netjes geresized! :)

* Xander neigt toch steeds meer naar de Samsung 173P... Misschien dat op de + wachten verstandiger zou zijn, maar ik game toch niet, de + wordt denk ik duurder, en ik weet niet of ik wil wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig... maar t zijn origineel nogal grote plaatjes en ben op t werk en daar kannie niet zo heel goed omgaan met plaatjes van 4700 x 3700

Mijn excuses... als t goed is t nu goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:36:
Ik was bezig... maar t zijn origineel nogal grote plaatjes en ben op t werk en daar kannie niet zo heel goed omgaan met plaatjes van 4700 x 3700

Mijn excuses... als t goed is t nu goed ;)
De links doen het nog niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
[...]

Fujitsu-Siemens P17-2, is alleen nog vrij duur. Ik wacht zelf nog op de Samsung 173P+. Alleen iedereen is hier schermpjes van 250-300 euro gewend en ja, de beste TFT's kosten nou eenmaal wat tientjes meer.
http://www.behardware.com/articles/572/page4.html

hopelijk is het panel van de 173P+ beter dan deze van de 193P+ die hier gebruikt werd in de Fujitsu-Siemens P19-2 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tarantula, lees ook eens wat andere reviews dan deze van behardware, zie 19" topic. De P19-2 komt helemaal niet slecht uit de andere tests (inclusief userreviews van prad.de en mensen in het 19" topic zelf). Zeer goed zelfs en het is het algemeen aangeraden scherm op prad.de.
Der von uns getestete Alleskönner zum genialen Preis von 489,00 EUR und innerhalb 24 Stunden lieferbar: 19" Fujitsu Siemens P19-2 oder P19-2 black für 499,00 EUR, geeignet für schnelle Spiele, Office, DVD und Internet.
BAM. (bij 3-co.de al voor 466 euro)

Bovendien is het paneel van de 173P+ waarschijnlijk zoieso beter want het heeft een contrast van 1500:1 en de 193P+ een van 1000:1, de rest van de specs zijn nagenoeg gelijk.

[ Voor 90% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brunos

Ik heb mijn Hyundai L72D binnen gekregen, heeft helaas alleen 1 rode pixel(subpixel noemen ze dat meen ik?)(1.5 cm rechtsboven, dus niet echt storend)
Hoe ging jouw RMA procedure, moest je de monitor opsturen of komen ze em halen?

Voor de rest ziet de monitor er goed uit, ik zal dit weekend voor de geinteresseerden een review schrijven. Wat ik al wel heb gezien is dat de monitor goed zwart kan weergeven, alleen aan de bovenzijde is het iets lichter(lichtbron?) dit is trouwens niet merkbaar bij een volledig rood/groen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Meest belabberde top 10 ooit.
1 rode pixel(subpixel noemen ze dat meen ik?
Jup.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 30-06-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:01:
@Brunos

Ik heb mijn Hyundai L72D binnen gekregen, heeft helaas alleen 1 rode pixel(subpixel noemen ze dat meen ik?)(1.5 cm rechtsboven, dus niet echt storend)
Hoe ging jouw RMA procedure, moest je de monitor opsturen of komen ze em halen?

Voor de rest ziet de monitor er goed uit, ik zal dit weekend voor de geinteresseerden een review schrijven. Wat ik al wel heb gezien is dat de monitor goed zwart kan weergeven, alleen aan de bovenzijde is het iets lichter(lichtbron?) dit is trouwens niet merkbaar bij een volledig rood/groen beeld.
Mooi dat je tevreden bent tot nu toe met de Hyundai L72D, ik had ook dat het backlight er licht doorheen scheen aan de bovenkant, maar dat merkte ik eigenlijk alleen in het donker (en ik zit nooit in het donker achter mijn PC)

Ik heb mijn monitor nog niet terug :( echt belachelijk die winkel waar hij RMA is gegaan. Ik kon hem vrijdag langsbrengen dan zou hij diezelfde dag nog RMA gaan, hebben die fijne jongens hem pas maandag RMA gestuurd dus ik weet niet hoe het nu verder zit. Ik ga ze maareens bellen.

Ik weet niet hoe het met RMA zit als je hem gelijk naar de leverancier zelf terugstuurd, zou je even moeten vragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Allereerst voor de mensen die zich afvragen waar de topicstarter is: ik moet heel veel werken en 's avond s heb ik examenfeestjes (jaja, ik ben geslaagd) :P dus ik kan niet veel posten. Volgende week ben ik op vakantie dus dan ben ik er sowieso niet. Ik hoop dat jullie het topic een beetje in leven houden. :)
Dit is wel de meest bijzondere top 10 die ik heb gezien. (nummer 2 is voorlopig die van PCM) Er horen zeker nog wat meer schermen in van Samsung of in ieder geval Samsung panels.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:42:
[...]

Mooi dat je tevreden bent tot nu toe met de Hyundai L72D, ik had ook dat het backlight er licht doorheen scheen aan de bovenkant, maar dat merkte ik eigenlijk alleen in het donker (en ik zit nooit in het donker achter mijn PC)

Ik heb mijn monitor nog niet terug :( echt belachelijk die winkel waar hij RMA is gegaan. Ik kon hem vrijdag langsbrengen dan zou hij diezelfde dag nog RMA gaan, hebben die fijne jongens hem pas maandag RMA gestuurd dus ik weet niet hoe het nu verder zit. Ik ga ze maareens bellen.

Ik weet niet hoe het met RMA zit als je hem gelijk naar de leverancier zelf terugstuurd, zou je even moeten vragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht?
Ik weet wel dat RMA direct naar de fabrikant (zeker bij ViewSonic) lekker loopt. Het is verschillend per winkel (mag ik weten welke winkel?) hoe de RMA daar behandelt wordt. De shop survey (waar ik ook mijn winkels uitzoek) geeft vaak een goede indicatie. Bellen helpt natuurlijk altijd, dan geef je ook aan dat je de monitor snel terug wilt, en doen ze ook vaak meer hun best voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brunos en Spk2go

Ik heb mijn L72D+ bij Salland Automatisering gekocht, afgelopen vrijdag besteld en 's avonds betaald, dinsdag al in huis, sneller kan niet.

Kijk als ze de monitor zouden swappen dan zou ik em wel aanmelden, maar ik heb zo weinig last van een rode pixel op 1 cm boven, 2 cm rechts dat ik geen zin hem om em op te gaan sturen etc, wordt me dan gewoon teveel werk(ja ik ben lui) :P

Ik heb zelf best wel wat ervaring met RMA's e.d. ik werk zelf bij een hardware leverancier en meldt dus ook regelmatig wat storingen aan voor klanten. Maar Hyundai heb ik geen ervaring mee, ik hoopte erop dat ze em gewoon thuis komen swappen, zal er wel niet in zitten ;)

iig bedankt voor jullie feedback, advies voor brunos, blijven bellen naar die gasten, dat helpt, zolang je maar netjes blijft en niet verwacht dat ze een RMA binnen 1 dag afhandelen ofc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Yo spk2go gefeliciteerd met je slagen! Als cadeau'tje mag je de Samsung 730BF toevoegen :)

Hiero specs + plaatje: http://www.golem.de/0506/38572.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:01:
@Brunos en Spk2go

Ik heb mijn L72D+ bij Salland Automatisering gekocht, afgelopen vrijdag besteld en 's avonds betaald, dinsdag al in huis, sneller kan niet.

Kijk als ze de monitor zouden swappen dan zou ik em wel aanmelden, maar ik heb zo weinig last van een rode pixel op 1 cm boven, 2 cm rechts dat ik geen zin hem om em op te gaan sturen etc, wordt me dan gewoon teveel werk(ja ik ben lui) :P

Ik heb zelf best wel wat ervaring met RMA's e.d. ik werk zelf bij een hardware leverancier en meldt dus ook regelmatig wat storingen aan voor klanten. Maar Hyundai heb ik geen ervaring mee, ik hoopte erop dat ze em gewoon thuis komen swappen, zal er wel niet in zitten ;)

iig bedankt voor jullie feedback, advies voor brunos, blijven bellen naar die gasten, dat helpt, zolang je maar netjes blijft en niet verwacht dat ze een RMA binnen 1 dag afhandelen ofc :P
Had ze inderdaad vandaag weer gebeld, de monitor wordt nu op getest op dode pixels, dat gaat dus nog lekker lang duren, zal je zien dat ik een model krijgt dat vol zit met dode pixels ben ik hem nog langer kwijt :O

Hoe heb jij trouwens je TFT instellingen staan, en vind je ook dat de helderheid totaal niet hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:30:
[...]
Meest belabberde top 10 ooit.
[...]
.
Wat mis je in deze top 10?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook ff naar de datum he ;) hij's van januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:57:
[...]

kijk ook ff naar de datum he ;) hij's van januari
Nee zeker niet.
Van maart 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:04:
Yo spk2go gefeliciteerd met je slagen! Als cadeau'tje mag je de Samsung 730BF toevoegen :)

Hiero specs + plaatje: http://www.golem.de/0506/38572.html
Doe ik! (voor mn vakantie) Maar aan mijn eigen pc collectie wordt de 173P+ toegevoegd, voor mn examen. :P (nummer 2 koop ik zelf, lijkt me echt handig en gaaf om 2 schermen te hebben)

Wel jammer dat het 19" model betere specs heeft als het 17"model, terwijl je zou zeggen dat 17"schermen beter te maken zijn doordat de pixels dichter op elkaar zitten. (zo valt er minder licht door)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:57:
[...]

kijk ook ff naar de datum he ;) hij's van januari maart
Dat verklaart wel wat, maar niet heel veel omdat er de laatste 3 maanden niet veel nieuwe schermen zijn uitgebracht. (wel aangekondigd) Dus nog steeds een relatief slechte top-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik ga vooralsnog ook voor de 173P+, hoewel het vast één van de duurdere schermen wordt. Maarja, een tijd terug had ik bijna een 710T gekocht voor 400 euro, dus als de 173P+ rond die prijs verkocht gaat worden ben ik waarschijnlijk blij dat ik gewacht heb :).

[ Voor 48% gewijzigd door PromoX op 30-06-2005 22:51 . Reden: het ging dus over de 730BF :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
PromoX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:34:
[...]

De 173P+ heeft een iets hogere helderheid, maar ook een veel hoger contrast. Dan lijkt me dat scherm toch beter of zie ik dat verkeerd :?.

Ik ga vooralsnog ook voor de 173P+, hoewel het vast één van de duurdere schermen wordt. Maarja, een tijd terug had ik bijna een 710T gekocht voor 400 euro, dus als de 173P+ rond die prijs verkocht gaat worden ben ik waarschijnlijk blij dat ik gewacht heb :).
Ik heb het over de 730BF. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Er is een nieuwe IA bezig en daar wordt een HP L1740 verkocht voor € 215,-. Een erg mooie prijs, aangezien ze in de PW voor € 70,- duurder te vinden zijn. Nu ben ik een redelijk fanatiek gamer en de specs zeggen o.a. een response time van 12ms, dit lijkt opzich best ok, alleen kan ik niet echt goede reviews vinden. Zou deze aan te raden zijn, of zijn er betere "game-TFT's" in die prijsklasse te krijgen? Ik heb slechts 1 eis, er moet wel een DVI-ingang en analoge VGA-ingang op zitten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de Samsung 730BF op men bureau'ke staan. Ik ben Belg, en bij ons kon je de Samsung 730BF sinds deze week in beperkte oplagen al vastkrijgen. Uiterlijk is het een prachtig scherm (ma ik heb gezien dat er al genoeg foto's op het forum van staan, dus dan is dit niets nieuws). Over de prestaties kan ik weinig zeggen eigenlijk ... prachtige kleuren, geen dode pixels en wat ik heel belangrijk vind is de geschiktheid voor games! Ik zou echt nie kunnen zeggen wat ghosting is, want games zoals Battlefield2 en GTA:SA lopen super vlot. Echt een aanrader!!! Ik kan mij echt geen beter scherm voorstellen, dit is echt zo goed als perfect ... en zeker als je dan al die prestaties aan een kleine 335 Euro kunt kopen. Echt zijn geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Zou jij een review willen schrijven hoe je TFT zich exact gedraagt? In de startpost (onderin) staat hoe dat moet. :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wel jammer dat het 19" model betere specs heeft als het 17"model, terwijl je zou zeggen dat 17"schermen beter te maken zijn doordat de pixels dichter op elkaar zitten. (zo valt er minder licht door)
19" model betere specs? Ah van de 730/930BF ja klopt :)
Zou jij een review willen schrijven hoe je TFT zich exact gedraagt? In de startpost (onderin) staat hoe dat moet. :) Alvast bedankt!
Ah overgenomen, netjes.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 01-07-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brunos

Helderheid: 60% Contrast 65% stond ergens op een van die Duitse sites meen ik(volgens mij test L70D+) maar ik ga dit weekend daar nog een beetje mee spelen, en een review schrijven.

Ik moet persoonlijk wel beetje wennen aan het scherm, wit is ook echt wit, knalt gewoon van je scherm :P
Wat mij opvalt is dat de zwartweergave van de Hyundai beter lijkt dan mijn visionmaster pro 451 :?
zal wel liggen aan de instellingen op de iiyama of zou ie gewoon ook echt beter zijn?
Diamondtron beeldbuis staat namelijk bekend om zn goede zwartweergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:04:
Er is een nieuwe IA bezig en daar wordt een HP L1740 verkocht voor € 215,-. Een erg mooie prijs, aangezien ze in de PW voor € 70,- duurder te vinden zijn. Nu ben ik een redelijk fanatiek gamer en de specs zeggen o.a. een response time van 12ms, dit lijkt opzich best ok, alleen kan ik niet echt goede reviews vinden. Zou deze aan te raden zijn, of zijn er betere "game-TFT's" in die prijsklasse te krijgen? Ik heb slechts 1 eis, er moet wel een DVI-ingang en analoge VGA-ingang op zitten.
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar dit schermpje. Zijn er al mensen die dit schermpje thuis hebben staan? En zo ja zouden die dan hun gebruikerservaring hier willen neerzetten. Er zijn namelijk niet erg veel reviews te vinden van deze TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Diamondtron beeldbuis staat namelijk bekend om zn goede zwartweergave
Heb ik ook in m'n VM Pro 410 CRT, deze is nu 6 jaar oud en geeft niet echt diep zwart meer weer, kan ook met de ouderdom te maken hebben.
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar dit schermpje. Zijn er al mensen die dit schermpje thuis hebben staan?
Zit echt zo'n 5e generatie paneeltje in met matig contrast (500:1), 12ms black-black responstijd was toendertijd nog het snelste. Goedkoop is duurkoop, ik zou gewoon voor een modern 8ms TN paneel gaan in een TFT met DVI ingang.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 01-07-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Laatst online: 22-08 13:32
Volgens de website van Zercom is de levertijd van de Samsung 730BF nu 1 a 2 werkdagen. Schijnbaar is het scherm nu dus gewoon leverbaar. Helaas staat bij de 19" versie nu "levertijd onbekend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Modbreak:Op verzoek verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Pollewob op 03-11-2005 19:33 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:23
Tekn0z schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:22:
[...]

Zoals ik al berichtte in het 19" TFT topic is de 730BF al ruim 1,5 week leverbaar via de groothandel waar ik voor werk, waar dus ook een winkelketen toebehoort. Dit vanaf 4-7 ook voor de 930BF. :D
McDOS zeker? Kan je dan trwz alles met korting krijgen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de samsung 713N ? vind geen reviews terug op google en ook niet op de product survey hier :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Samsung 730BF net als de 710T met DVI kabel geleverd gaat worden? Op de site kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna,
Wat is jouw top 10 tft`s?
Vind je de top 10 slecht omdat die uit een Amerikaans tijschrift komt?
Eletronica is daar veel eerder op de markt en doorgaans veel goedkoper.
De top 10 van PCWorld is niet slechter dan die van ZDNet of Consumentenbond.
Ik lees verschillende tijdschriften en kijk in winkel en dan trek ik zelf mijn conclusie welk scherm de mooiste is voor het geld dat ik wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:16:
Weet iemand of de Samsung 730BF net als de 710T met DVI kabel geleverd gaat worden? Op de site kan ik het niet vinden.
Bij de 730BF is er een DVI kabel bij geleverd.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.