[17" TFT] de ultieme 17" TFT

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
-

[ Voor 159% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:14:
Sorry, ik moet even mierenneuken over de stratpost. zie 1e regel:

[...]

Ik heb die zin wel 3x gelezen voordat ik doorhad dat er een letter niet goed zat. 8)7

Graag "is" in "in" veranderen.

mooie stratpost overgens. _/-\o_
Hartelijk dank voor de verbetering en het compliment, maar dat laatste mag naar Yokozuna. :P

offtopic:
en nu mag jij de r in startpost een plaatsje naar achteren schuiven. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 09-06-2005 16:16 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien is dit ook iets voor de startpost (in de inleiding)

Een 17" TFT zit kwa beeldoppervlak precies tussen een 17- en 19" CRT in.

17" CRT = 16" effectief beeldoppervlak
17" TFT = 17" effectief beeldoppervlak
19" CRT = 18" effectief beeldoppervlak

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:18:
Misschien is dit ook iets voor de startpost (in de inleiding)

Een 17" TFT zit kwa beeldoppervlak precies tussen een 17- en 19" CRT in.

17" CRT = 16" effectief beeldoppervlak
17" TFT = 17" effectief beeldoppervlak
19" CRT = 18" effectief beeldoppervlak

We zitten nu wel telkens samen de startpost te verbouwen, (zou jij trouwens even dat vernieuwde stukje over het contrast in jou startpost willen zetten, wat ik je mailde) maar is het geen idee om op een externe site (ik stel mijn webspace beshikbaar) dit neer te zetten? We hebben nu een asociaal lange startpost....

Voor de rest ben ik al weer bezig voor een verbeterde versie, komt er vanavond in.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung komt met 4ms TN panelen: http://www.i4u.com/article3599.html

Spk2go: Grootte info done.

[ Voor 134% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Woei, das pas snel, en ze zien er erg goed uit. (en nee, dan bedoel ik NIET dat meisje) :P Ben benieuwd wat de overige specificaties zijn.

@ Yokozuna: Kheb de nieuwe startpost geupload, kheb dat matendillema in stap 2 neergezet, als jij dat nu ook doet???

[ Voor 31% gewijzigd door Krisp op 09-06-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Goed Topic mensen! Komt precies op tijd.. Ik ben op zoek naar een nieuwe TFT voor mijn ouders. Moet een allrounder worden. Liefst zwart(..alle Samsung zijn grijs..) en max 300-350 euro. Veel surfen en video, geen spellen.
Nu heb ik zelf naar alle tevredenheid een Iiyama van 3 jaar oud. Ik wou nu dus weer Iiyama kopen. Dit werd me bij Informatique afgeraden, deze raadden me een phillips aan (hebben ze toevallig nu in de aanbieding >:) ) of een Samsung. Nu lees ik dit topic en het valt me op dat ook hier Samsung de boventoon lijkt te voeren. Zijn ze echt zoveel beter dan bijvoorbeeld Iiyama?
Adviesje (kleur niet relevant) is zeer welkom!

En nog even iets wat onduidelijk voor me is: wat is de zin van DVI-D op een TFT monitor.
zie deze staan: Samsung 710T 17''TFT,Zilver,12ms,DVI-D,Pivot
maar is nog steeds max 1280x1024....

Die refereshrates zijn ook onduidelijk. Soms is een monitor met een kleinere refreshrate duurdere dan een langzamere. Is dit gewoon marktwerking of zijn er andere verschillen?

En is a-siTFT/TN hetzelfde als TN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

IJzerboot schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:58:
En nog even iets wat onduidelijk voor me is: wat is de zin van DVI-D op een TFT monitor.
Heb je nu echt volledig over de startpost heen gelezen? (dat kan toch bijna niet missen en daar staat dvi dus uitgebreid in uitgelegd :))

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nu heb ik zelf naar alle tevredenheid een Iiyama van 3 jaar oud. Ik wou nu dus weer Iiyama kopen. Dit werd me bij Informatique afgeraden, deze raadden me een phillips aan (hebben ze toevallig nu in de aanbieding >:) ) of een Samsung. Nu lees ik dit topic en het valt me op dat ook hier Samsung de boventoon lijkt te voeren. Zijn ze echt zoveel beter dan bijvoorbeeld Iiyama?
Dat is natuurlijk onzin, het verschil enorm per TFT welke TFT beter is, het paneel is veel belangrijker dan het merk. Het merk verzorgd meestal alleen het design, de marketing etc. interne componenten komen heel vaak volledig van 3th party bouwers.

Bovendien, IIyama maakt ook TFT's die gebruik maken van Samsung panelen. De nieuwe E430s (geen dvi, maar wel Samsung 8ms TN paneel) bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
@Ijzerboot.
Neem eens een kijkje op de site van DELL. Hebben hele leuke zwarte schermpjes :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:45:
Kan jij dan misschien antwoord geven op mijn eerder gestelde vraag of het nieuwe model iiyama E430 S naast zijn zilveren behuizing wel een wat donkere lichtgrijze/antraciete kleur poot heeft?
Ben er vanavond niet meer geweest, moest mn zieke vriendin van haar werk ophalen. Zaterdag nog maar een poging wagen :)

Zag bij Modern Electronics overigens een afgeprijst schermpje staan. Van 419 voor 249. Herrinner me het merk alleen niet meer :| In de linker bovenhoek stond in ieder geval FLATSCAN, gevolgt door een modelnummer. Was een zilver scherm met rechthoekige knopjes op een rechthoekige voet.
Kan hem niet terug vinden op hun website.
Beeld zag er opzich wel goed uit, alleen zag ik zo nu en dan knipperende horizontale lijnen. Weet alleen niet of dit door het scherm kwam, of door de slechte roterende 3D-render (
Het Acer scherm ernaast vertoonde herzelfde). Was overigens bij het filiaal in Breda.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 09-06-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:23
@ spk2go: De Acer AL1715s (nu opvolger van de AL1715ms in Nederland) heeft een contrastratio van 500:1 en heeft enkel een D-sub-aansluiting, dat staat volgens mij nu vaut in de openingspost.

[ Voor 26% gewijzigd door mathijsv op 09-06-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:57:
Vanavond maar ff bij de Mediamarkt kijken hoe zo een 173P er in het echt uitziet.
Bij welke Mediamarkt was dat?

Zoek namelijk een winkel om de 173P te kunnen bekijken, liefst naast een 710T. Ben gisteren mij MM Rotterdam centrum geweest maar daar hadden ze hem niet. Woon in Delft btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Nu online
@Promox
PromoX schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:20:
[...]
Heb je nu echt volledig over de startpost heen gelezen? (dat kan toch bijna niet missen en daar staat dvi dus uitgebreid in uitgelegd :))
:| ?? Promox, er staat in de startpost:
DVI (Digital Visual Interface)
&
Er is nog wel onderscheid tussen single/dual link DVI-D kabels. Dual link kabels hebben een hogere maximale refreshrate+resolutie (2048x1536).
Ik zal mijn vraag even anders stellen, misschien begrijp je het dan beter:
wat is het nut van een TFT met DVI-D (dus Dual DVI??) als de TFT een maximale resolutie heeft van 1280x1024?
Of is DVI hetzelfde als DVI-D? Want er is ook nog zoiets als DVI-I toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er wordt toch duidelijk gezegd "Er is nog wel onderscheid tussen single/dual link DVI-D kabels"

Daaruit maakt je op: 2 soorten: DVI-D dual link en DVI-D single link. Staat onderaan bij de plaatjes ook nogmaals vermeld. DVI-I is er ook nog maar wordt hier niet besproken omdat 98% van alle 15-17-19" TFT's gebruik maken van DVI-D kabels.

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Nu online
@Yokozuna:
dus samenvattend: als we het hier over DVI hebben, is dat hetzelfde als DVI-D?

Edit: Duidelijk!

[ Voor 31% gewijzigd door IJzerboot op 10-06-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In dit topic (en andere topics over iig 15-17-19" TFT groottes) wel ja :)

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Doogie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:29:
[...]
Bij welke Mediamarkt was dat?

Zoek namelijk een winkel om de 173P te kunnen bekijken, liefst naast een 710T. Ben gisteren mij MM Rotterdam centrum geweest maar daar hadden ze hem niet. Woon in Delft btw.
Bij MediaMarkt in Rijswijk, da's bij jou om de hoek, staat de 173P en de 193P met nog 2 andere Samsungs in een aparte hoek... erg mooi om te zien allemaal :). Als je de afdeling afloopt, richting uitgang, loop je langs zo'n infopunt waar ze de 173P zelfs in het rood hebben staan, maar dat was alleen voor hunzelf zei de verkoper... De 173P was volgens het kaartje E429,- en volgens de verkoper die de prijs uit z'n hoofd noemde E419,-.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-06-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zware afzetterij dan, hijs al voor minder dan 300 euro te koop: pricewatch: Samsung SyncMaster 173P (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
mathijsv schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:20:
@ spk2go: De Acer AL1715s (nu opvolger van de AL1715ms in Nederland) heeft een contrastratio van 500:1 en heeft enkel een D-sub-aansluiting, dat staat volgens mij nu vaut in de openingspost.
de 1715s heeft een contrast ratio van 450:1: klik! Wel heeft hij alleen d-sub, dus dat wordt aangepast. :) Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 10-06-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Acer AL1922hs (met Samsung 8ms TN paneel) review: http://www.cpluse.com/Module/Show.aspx?id=1870

Het is jammer dat de Acer niet het beste uitziet, want het paneel dat erin gebruikt is het beste 17" TN paneel dat momenteel op de markt is. Het nieuwste Samsung 8ms TN paneel dat hierin gebruikt is is nieuwer dan die in de Samsung 710T en geeft waarschijnlijk dus ook een beter beeld (lagere black-black responstijd en nog iets dieper zwart). De Acer 1922 is daarnaast een stuk goedkoper (245 euro) en heeft ook een DVI ingang. Kwa performance is deze Acer zeker een aanrader boven alle huidige TFT's met 16/12ms TN paneel.

Samsung komt binnenkort ook met hun eigen lijn TFT's met het Samsung 8ms TN paneel, betere TN panelen zijn er niet, verschillende reviewsites wijzen dat uit. Geldt ook voor het 19" topic, de 5 game monitoren daar zijn allemaal uitgerust met hetzelfde nieuwe Samsung 8ms (19") TN paneel. Alle reviews zijn zeer positief.

Nu nog een Samsung 710T met bar slechte prijs-prestatie verhouding kopen is dus niet zo tactisch, beter een TFT met het nieuwe Samsung 8ms TN paneel kopen of wachten op Samsung's eigen nieuwe lijn. (Voor de duidelijkheid: Samsung maakt hun eigen TFT's met hun eigen panelen meer levert hun panelen ook aan andere merken zoals Benq, Acer, IIyama, Viewsonic, Fujitsu, Hyundai. Sommige merken die kwa naam dus 'goedkoop' klinken doen vaak niet onder voor bekendere merken omdat er gewoon goede panelen in gebruikt worden.)

Het gaat om dit paneel dat in veel andere merken gebruikt wordt: http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM170EU/LTM170EU.htm

[ Voor 155% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Bij PCM hebben ze een test gehouden van TFT monitoren, de uitkomst is als volgt (bij 17"):

Beste product: Eizo Flexscan L578

Die staat weer niet op de Eizo NL site, dus een linkje naar de vermeende opvolger: klik!
Voorlopig een erg goede monitor voor de topmarkt met 20ms, de snelste met (tot nu toe) het hoogste contrast!

Beste koop: Nec Accusync LCD 72VM
klik!
Lekkere site, staan niet eens echte specificaties bij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Beter nemen ze bij de PCM eerst meer interessante TFT's op in hun vergelijking, anders is zo'n vergelijking niet nuttig. Welke schermen zijn er allemaal getest? Is er ook nog wat gemeten of is alles subjectief?

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen in welke schermen dit panel gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Acer al1722hs :) (spk2go kun je die review even toevoegen?)

De 19" versie van dat paneel wordt al drie kwart jaar toegepast in 19" TFT's van erg veel merken (Samsung zelf, Benq, IIyama, Hyundai, Acer), maar in de 17" TFT's ben ik hem nog niet vaak tegengekomen, zal straks eens wat zoeken.

Hoe je het ook zou kunnen herkennen is zoeken naar TFT's met een 8ms (TN) paneel met een contrast van 700:1 en een helderheid van 300nits, dat is tot nu toe altijd deze Samsung geweest.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dus hetzelfde panel als wat binnenkort in de samsung 173p+ gebruikt zal gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nee, Samsung maakt 2 soorten panelen, PVA- en TN panelen. Het verschil wordt uitgelegd in de startpost.

In de 173P+ komt een PVA paneel. In de Acer al1722hs zit het TN paneel (van de link). Dat Samsung TN paneel komt als beste uit de test bij elke review t.o.v. andere TN panelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kheb deze week onderhand ook maar eens een TFT aangeschaft omdat m'n CRT echt aan vervanging toe was en het is dus een Samsung 710T geworden (verassend he? :P ). Onder meer omdat 3 vrienden van me em al hebben (deels ook op aanraden van mij O-) ) en ik heb er dus ook al redelijk vaak mee gewerkt en dat was gewoon erg prettig.
Nu ik het scherm ook daadwerkelijk thuis heb vind ik het nog een stuk fijner moet ik zeggen. Echt een topschermpje, ook al issie ondertussen al een stukkie ouder! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hyundai B70A heeft ook het nieuwste Samsung 8ms TN paneel, en ziet er imo erg fatsoenlijk uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-mag.de/news/38077_1.jpg
http://www.hardware-mag.de/news.php?id=38077 helaas geen DVI ingang. Ongeveer hetzelfde als de nieuwe IIyama E430s dus, alleen dan zonder speakers en naar mijn mening een veel fatsoenlijker design.

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nu ook al 17" schermen van Samsung met een PVA panel?

Ah, ik zie dat die gebruikt wordt in de 173p.

Ik last eerder in dit topic dat het zinvol kan zijn om te wachten tot de 173p+. Zou dat ook zo zijn als ik deze monitor puur voor films ga gebruiken en niet voor games?

Edit: Yokozuna, je was me voor ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jep, de Samsung 173P :) 295 euro: pricewatch: Samsung SyncMaster 173P (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)
Binnenkort (1 a 2 maanden) dus de 173P+ die door overdrive (S-PVA) veeeel minder ghosting vertoont en daardoor voor alle soorten gebruik (films, grafisch werk, gaming, windows werk) erg geschikt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar nu hoor ik ook weer tegenstrijdige berichten over dat overdrive verhaal. Als ik die monitor nu puur voor films en windows werk ga gebruiken, ben ik dan niet beter af met de 173p zonder overdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In mijn ogen wel, kwa beeldkwaliteit is het iig een onovertroffen TFT (samen met de 193P) ze vertonen alleen wat meer ghosting (PVA) dus ook in films zul je af en toe wat nagloei zien, maar dat is naar mijn mening dus erg acceptabel.

Heb de 193P meerdere malen gezien en daar valt een behoorlijk filmpje op te kijken. Zal dus vast ook gelden voor de 173P, ga hem gewoon zelf even bekijken, bij MediaMarkt staat hij soms opgesteld (daar verkopen ze wel meer Samsung TFT's).

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung 173P+ aankondiging: http://www.ameinfo.com/57433.html

Inderdaad een sick contrast van 1500:1. Dat geeft een zwart van 270/1500 = 0.18nits diep. Als de gegevens daarwerkelijk kloppen, dan is dat (volgens bronnen waar ik de link van kwijt ben) net zo diep en soms dieper dan het zwart van moderne CRT's.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Die specificaties waren toch al bekend? Waarom is dit nieuwsbericht er dan? Mij ontbreekt een beetje de nieuwswaarde. :/ Of is nu aangekondigd dat het scherm daadwerkelijk komt? Dat zou wel goed nieuws zijn. :9~

edit: geen echte nieuwswaarde meer, datum 10 april 2005.....

@yokozuna: mn startpost staat op een andere pc, vanmiddag word het aangepast.

[ Voor 26% gewijzigd door Krisp op 12-06-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Weet iemand toevallig wat de prijs van die 173p+ ongeveer gaat worden? Ik zit namelijk al een tijdje te azen op een tft monitor, en hou me vooral bezig met grafisch werk. Dus de 173P leek mij uitermate geschikt... maar als daar nu een + versie voor in de plaats komt die ongeveer even duur is, is dat helemaal het ultieme scherm natuurlijk. Maar als de 173P+ dezelfde hoge instapprijs krijgt als de 173P toentertijd, ga ik toch nog maar eens naar de 173P kijken.. Dus iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Fujitsu-Siemens P17-2 nu op voorraad bij Takeitnow.nl en en Central Point ! Deze heeft het nieuwste (overdrive) S-PVA paneel van Samsung
spk2go schreef op zondag 12 juni 2005 @ 08:47:
Die specificaties waren toch al bekend? Waarom is dit nieuwsbericht er dan? Mij ontbreekt een beetje de nieuwswaarde. :/ Of is nu aangekondigd dat het scherm daadwerkelijk komt? Dat zou wel goed nieuws zijn. :9~

edit: geen echte nieuwswaarde meer, datum 10 april 2005.....

@yokozuna: mn startpost staat op een andere pc, vanmiddag word het aangepast.
De specs waren al bekend, maar ik heb nu de bron gevonden :) Veel mensen geloofden het namelijk niet, dat contrast van 1500:1, maar hier staat het zwart op wit.
Maar als de 173P+ dezelfde hoge instapprijs krijgt als de 173P toentertijd, ga ik toch nog maar eens naar de 173P kijken.. Dus iemand enig idee?
De 173P kost nu slechts 300 euro, dus kan best dat de 173P+ zeker 400 kost ja.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er bijna uit, een tijd lang ging ik voor een 19" dat is toch een 17" geworden (19" CRT heb ik nu ook staan voor me en vind ik eigenlijk gewoon te groot op deze afstand) Nu heeft een vriend van me de oude Iiyama E431 staan, met 16ms responsetijd dus. Zelf ben ik aan het dubben of ik voor de nieuwe Iiyama E431 ga, of voor de Samsung 710T.

Aan de Samsung kleven wat voor en nadelen t.o.v. de E431;
- Hij iets iets langzamer (12 ms tegenover 8ms)
- Het is een iets ouder model, maar de specs zijn beter (ik ga nu even op de startpost van dit topic af)
- Het design is veel strakker (mening natuurlijk)
- Er zit een DVI kabel bijgeleverd dus die hoef je niet meer er los bij te kopen, scheelt dan toch weer wat euro's in de prijs. (Dit weet ik trouwens niet zeker)

Uiteindelijk zal het prijsverschil zo een 40 euro bedragen, iemand die me dan kan overtuigen of die 40 euro te rechtvaardigen is voor de Samsung, en of het ook echt een beter scherm is als de Iiyame E431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:59:
Ik ben er bijna uit, een tijd lang ging ik voor een 19" dat is toch een 17" geworden (19" CRT heb ik nu ook staan voor me en vind ik eigenlijk gewoon te groot op deze afstand) Nu heeft een vriend van me de oude Iiyama E431 staan, met 16ms responsetijd dus. Zelf ben ik aan het dubben of ik voor de nieuwe Iiyama E431 ga, of voor de Samsung 710T.

Aan de Samsung kleven wat voor en nadelen t.o.v. de E431;
- Hij iets iets langzamer (12 ms tegenover 8ms)
- Het is een iets ouder model, maar de specs zijn beter (ik ga nu even op de startpost van dit topic af)
- Het design is veel strakker (mening natuurlijk)
- Er zit een DVI kabel bijgeleverd dus die hoef je niet meer er los bij te kopen, scheelt dan toch weer wat euro's in de prijs. (Dit weet ik trouwens niet zeker)

Uiteindelijk zal het prijsverschil zo een 40 euro bedragen, iemand die me dan kan overtuigen of die 40 euro te rechtvaardigen is voor de Samsung, en of het ook echt een beter scherm is als de Iiyame E431
Vergelijk de Samsung 710T eens met wat meer andere schermen. Je zal tot de conclusie komen dat deze ver overgeprijsd is. Voor dit geld kun je veel betere monitoren kopen. De nieuwe Iiyama E431 waar jij het over hebt is een veel betere koop imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 710T is ver overpriced inderdaad. Samsung produceert tegenwoordig een TN paneel met de volgende specs:

8ms, 300nits helderheid, 700:1 contrast

Dit is kwa prestatie het beste TN paneel dat er te krijgen is, en kwa/prijs prestatie verhouding het beste paneel voor 17" TFT's. Zit in de nieuwe IIyama E430s (maar heeft geen DVI ingang), in de Hyundai B70A (ook geen DVI ingang) en in de Acer al1722hs (wel DVI ingang, maar naar mijn mening lelijk design). Wat mij betreft is het dus verstandig even te wachten tot er wat meer TFT's zijn die dit paneel gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:13:
De 710T is ver overpriced inderdaad. Samsung produceert tegenwoordig een TN paneel met de volgende specs:

8ms, 300nits helderheid, 700:1 contrast

Dit is kwa prestatie het beste TN paneel dat er te krijgen is, en kwa/prijs prestatie verhouding het beste paneel voor 17" TFT's. Zit in de nieuwe IIyama E430s (maar heeft geen DVI ingang), in de Hyundai B70A (ook geen DVI ingang) en in de Acer al1722hs (wel DVI ingang, maar naar mijn mening lelijk design). Wat mij betreft is het dus verstandig even te wachten tot er wat meer TFT's zijn die dit paneel gebruiken.
Welk paneel zit er dan in de nieuwe E431S-B3? Als dit niet het nieuwe Samsung panel is, welk panel dan wel? (En in welke monitoren zit hij nog meer)

Die Acer AL1722HS had je inderdaad al eerder opgemerkt, maar ik hect toch wel wat waarde aan het design en dat heeft deze monitor dus niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb een nieuwe 17" TFT gevonden met het nieuwste Samsung TN paneel (en DVI):

de Hyundai L72D

Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/news/admin/images/466668498095631

Goeie prijs en beter design dan de Acer 1722. Iets voor de startpost dus. Hier een stel (user)reviews van Hyundai's TFT met de 19" versie van het Samsung paneel dat in de L72D (17") is gebruikt:

[rml]RonaldMade in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
[rml]Motionknight in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
Toms Hardware test Hyundai L90D+ (extreem positief en veel objectieve metingen)
PC World test Hyundai L90D+

Snap trouwens niet wat de Acer 1715 in dit topic doet, de specificaties zijn erg slecht (laag contrast, kleine kijkhoek) en hij heeft geen DVI ingang, dat scherm past niet in een 'ultieme 17" TFT' topic, eerder in een budget topic.
Welk paneel zit er dan in de nieuwe E431S-B3? Als dit niet het nieuwe Samsung panel is, welk panel dan wel? (En in welke monitoren zit hij nog meer)
Samsung maakt alleen een TN paneel met 700:1 contrast, 300nits helderheid, 8ms toegangstijd en een goedkopere met 500:1 contrast en 270nits helderheid.

Samsung gebruikt in hun eigen TFT's soms ook panelen van andere merken zoals van CMO en AU Optronics. Die panelen zitten ook in veel andere TFT's, volgens mij bijv. in de nieuwe IIyama E431s.

[ Voor 141% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Yokozuna schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:44:
Heb een nieuwe 17" TFT gevonden met het nieuwste Samsung TN paneel (en DVI):
de Hyundai L72D. Goeie prijs, beter design van de Acer 1722, misschien wel iets voor de startpost dus. (specs bij 4launch kloppen niet, contrast moet 700:1 zijn). Zie hier: http://www.hyundaiq.com/pro_l72d.asp

Snap trouwens niet wat de Acer 1715 in dit topic doet, de specificaties zijn erg slecht (laag contrast, kleine kijkhoek) en hij heeft geen DVI ingang, dat scherm past niet in een 'ultieme 17" TFT' topic, eerder in een budget topic.

[...]

Samsung maakt alleen een TN paneel met 700:1 contrast, 300nits helderheid, 8ms toegangstijd en een andere met 500:1 contrast en 270nits helderheid.

Samsung gebruikt in hun eigen TFT's soms ook panelen van andere merken zoals van CMO en AU Optronics. Die panelen zitten ook in veel andere TFT's, volgens mij bijv. in de nieuwe IIyama E431s.
Vergeet niet dat de Hyundai L72D inbuild speakers heeft heh. Ik weet niet of Brunos dat erg vind. Verder is het design van de monitor zeker niet slecht, prijs ook niet, en de specs trekken me ook aan voor die prijs. Dit lijkt me zeker een goed scherm voor de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Build-in speakers maken mij weer niet zo heel veel uit :) Dat heeft de E431S ook, en als ik achter dat beeldscherm zit stoor ik me daar niet aan. De prijs van de Hyundai is zeker mooi, en het design ook :) het kan dus wel.

Over de Acer AL1722Hs, het is inderdaad geen mooie monitor maar het zijn wel hele mooie specificaties voor een zacht prijsje (DVI kabel zit erbij inbegrepen volgens de enige Product Survey) wel jammer dat ik niet echt duidelijke foto's van de AL1722Hs kan vinden als ik Google, allemaal vrij kleine plaatjes.

EDIT: Op de site van 4launch wordt de Hyundai als L72D+ genoemd, en op de site van Hyundai heb je een L72D met Pivot en een zonder Pivot, maar niet met een plusje or what so ever. Is de versie van 4Launch met Pivot functie? Dat is zeker mooi meengenomen dan (anders e-mail ik ze er wel even over)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zou ze even mailen over de Hyundai L72D, maar het is wel een mooie TFT voor 250 euro, kwa prestatie ben ik tot nu toe nog geen betere tegengekomen. Ik vind hem er best oke uitzien, de kracht van eenvoud :) Hier een zooi foto's van een ouder model dat precies hetzelfde design heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/hyundai_l70d_front.jpg .Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/hyundai_l70d_seitlich.jpg
meer foto's
http://www.prad.de/new/news/shownews310.html
http://www.atomicmpc.com....forums.asp?s=2&c=7&t=8081

[ Voor 129% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Op een of andere manier komt die Hyundai lomp over, denk dat het komt door de zwarte onderkant. Dat is erg jammer. Ook heb ik op een vreemde manier een drang naar een merknaam, en Hyundai is niet echt een merknaam denk ik zo. :)
beter design dan de Acer 1722.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, die Acer is eigenlijk best wel redelijk, beter dan zo'n Hyundai.
Lees dit topic een paar bladzijden eerder, en je weet waarom. Het komt namelijk heel dicht bij de ultieme budget-TFT. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 13-06-2005 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
spk2go schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:19:
Op een of andere manier komt die Hyundai lomp over, denk dat het komt door de zwarte onderkant. Dat is erg jammer. Ook heb ik op een vreemde manier een drang naar een merknaam, en Hyundai is niet echt een merknaam denk ik zo. :)
Is het niet jouw taak als TS om zoveel mogelijk objectief te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mlancee schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:09:
Is het niet jouw taak als TS om zoveel mogelijk objectief te blijven ;)
Dat wou ik net zeggen :) Het is aan de lezers van dit topic om design te beoordelen. TFT's die ik niet zo mooi vind krijgen, als ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, ook gewoon een plekje in de startpost. Hyundai is wel degelijk een merknaam, dat hebben ze met hun L90D+ bewezen: goed design, goede bouwkwaliteit, uitmuntende prestaties, acceptabele prijs. Het gaat niet om wat voor gevoel je bij een merknaam hebt, het gaat om de feiten.

Nu we het toch over prijs/kwaliteit hebben, die Acer 1715 is idd wel erg goedkoop, ik neem terug wat ik zei!

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
owke, dan hebben we een compromie: die Hyundai is on his way. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Met een prijs van 200 euro zie ik echt niet meer in waarin je een 15" TFT zou kopen, scheelt een paar tientjes. Misschien voor trage PC's als je spellen altijd in 1024 wilt draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Vanmiddag even langs de MediaMarkt in Rijswijk geweest waar ze de Samsung 173P hebben staan... En het is toch wel heel erg :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Passenger schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:33:
Vanmiddag even langs de MediaMarkt in Rijswijk geweest waar ze de Samsung 173P hebben staan... En het is toch wel heel erg :9~ :9~ :9~
Ga ik morgen ook maar eens langs denk ik. Ik wil ook wel zien hoe hij er in het echt uitziet. Zoiezo de beeldkwaliteit, die je op foto's niet kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ben nu langzamerhand mijn brakke 15" CRTtje redelijk beu, en ben hard op zoek naar een nieuwe monitor. Nou weet ik zeker dat ik een TFT wil (krijg hoofdpijn van CRT), en een 17", aangezien ik nogal dicht op de monitor zit, en 19" dan toch te groot is. Nu heb ik een nogal grafische opleiding (Kunst en Techniek), en heb ik dus zeker een kwalitatief goed scherm nodig voor videobewerking en ander grafisch werk. Ik kijk ook redelijk vaak wel een filmpje op m'n PC.

Nou hebben ze bij mij op school een Montagetuin voor de videobewerking, en daar hebben ze voor iedere PC 2xNEC Multisync 1970NX staan. Dit scherm kijkt heerlijk vind ik (zit er wel redelijk ver vanaf), maar als ik naar de specs kijk (dan wel van de 17" versie), zie ik dat het een TN paneel heeft, dus dat de hij grafisch niet echt optimaal is.

Verder heb ik wel eens in winkels gekeken, en daar viel me de Sony SDM-HS74P op, vooral door het X-black scherm, maar ook dit is een TN paneel. Nou vraag ik me af of zo'n MVA/PVA scherm echt zoveel verbetering geeft, en of het echt nodig is, aangezien ik de andere (TN) panelen die ik heb gezien niet echt uberbrak zijn voor mijn gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Iwes op 14-06-2005 07:55 ]

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
TFT's met TN paneel en DVI ingang kunnen zonder calibratie kleuren al behoorlijk natuurgetrouw weergeven (is gebleken uit TomsHardware review van 3 19" TFT's met de nieuwste TN panelen).

Als je echter niet gamed zou ik gewoon de 173P nemen, als je die gezien hebt dan hoef je niet verder te zoeken :) Zoals Passenger zegt, bij de Mediamarkt staat hij weleens opgesteld, net zoals meerdere Samsung TFT's. Is tegenwoordig ook voor een aardig prijsje (290 euro) te krijgen bij postordershops. Moderne TN panelen zoals in de Acer 1722 of de Hyundai L72D kunnen prima foto's weergeven, ookal geven ze maar 16.2 miljoen kleuren weer, maar als je dat vergelijkt met een PVA panel dat in de 173P zit, dan merk je toch wel wat je mist. Slecht genomen foto's worden echt meteen herkend op de 173P.

[ Voor 101% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu nog de moeite om een samsung 172x aan te schaffen voor €285?

Of is deze al in het niets gevallen met de kwaliteit van de nieuwe schermen?
Deze had toch een heel goeie kwaliteit als het om kleuren ging. Ook zeer goed om te gamen naar mijn weten.
Enig nadeel was dat er nogal eens dode pixel konden zijn. Maar dit erbuiten, aanschaffen of uitkijken naar een betere 17inch'er?
Het is vooral om op te gamen en ook photoshop...

Mvg,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Hyundai L72D en de Acer 1722 hebben zoals gezegd een beter+nieuwste TN paneel, een lagere prijs en beide DVI. Wat je van het design vindt en of je dit zwaarder laat wegen is aan jou.

Als je perse bij Samsung wilt blijven zijn er momenteel weinig alternatieven.

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ok.. Dan word het dus toch de 173P (Als ik toch evenveel geld kwijt ben, kan ik beter voor een PVA gaan dus.. Ik zal vanmiddag ff langs de mediamarkt gaan, om te kijken of ik echt het verschil zie (en anders komt dat wel in de loop van de jaren, hoop ik toch)..

Nu nog iets: ik ga dus ook met 2 monitoren werken, maar m'n rijbewijs staat hoger op m'n verlanglijstje dan een 2e monitor, dus deze kan pas rond eind van het jaar gehaald worden. Aangezien de 173P+ er aan zit te komen vraag ik me af of het dan niet beter is om daar op te wachten, en of hij die waarschijnlijk 100 euro extra waard is... (Tenminste, ik neem aan, aangezien het een + versie is, dat de normale 173P er langzamerhand uitgeknikkerd gaat worden)

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hij heeft wel een contrast van 1500:1 t.o.v. de 800:1 van de normale 173P, volgens Samsung dus (nog) 2x zo diep zwart. Reviews zullen het moeten gaan uitwijzen, de Samsung 193P PLUS is inmiddels al in Canada verkrijgbaar, in augustus zouden ze hier moeten komen.

Hier al een chinese (ofzo) review van de 193P Plus, vertaling naar engels;
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een dezer dagen de Hyundai L72D halen de winkel zit in Rotterdam dus kan ik hem ophalen en heeft een 0 dode subpixel garantie, helemaal top dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tof, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als iemand een Acer AL1722HS heeft zou ik graag wat hi-res foto's zien. Wat vinden mensen niet mooi aan het design? De vorm, keurstelling of de afwerking? De eerste twee zijn een kwestie van smaak, het derde geeft gewoon een el-cheapo uiterlijk. Heeft iemand de AL1722HS al eens van dichtbij bestudeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat mij betreft alleen de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:13:
Ik ga een dezer dagen de Hyundai L72D halen de winkel zit in Rotterdam dus kan ik hem ophalen en heeft een 0 dode subpixel garantie, helemaal top dus :)
Zou je de ervaringen die je met de monitor krijgt hier willen opschrijven? Er is blijkbaar best wel wat belangstelling voor die monitor, en ik wil ook wel eens weten hoe dat nieuwe panel zich gedraagt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:04:
[...]

Zou je de ervaringen die je met de monitor krijgt hier willen opschrijven? Er is blijkbaar best wel wat belangstelling voor die monitor, en ik wil ook wel eens weten hoe dat nieuwe panel zich gedraagt. :P
Uiteraard :) Mensen hebben mij hier goed geholpen met een keuze te maken in het grote TFT bos, dan zal ik ook proberen andere zo goed mogelijk te adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Enkele handvaten voor je reviewtje als hij binnen is:

Diepte van het zwart, felheid van het wit, instellingen die je gebruikt (helderheid en contrast), kijkhoek, ghosting, prestatie in films, bijzonderheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Dit is al in het 19"topic vermeld door Little_soundman, maar ik vermeld het hier toch even voor de mensen die daar niet kijken:
little_soundman schreef op woensdag 15 juni 2005 in het 19" topic @ 01:30:
Als je via samsung.nl naar de 173P gaat, en dan klikt op de pdf product specificaties kom je op deze pdf uit: http://www.samsung.com/nl...cdmonitors/files/173p.pdf

En laat die nu al aangepast zijn naar de specs voor de *plus* modellen :)
Wel zielig voor de mensen die nu een hele snelle 173P of 193P denken te kopen.
Moraal van het verhaal: Hij komt eraan, en deze specificaties zijn dus echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jup, kan echt niet wachten tot ik hem zelf zie. Een contrast van 1500:1 is bijna 2x zo hoog als van de oude versie, dus dat moeten we eerst zien voordat we geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

De Eizo Flexoscan L550 met DVI kost voor 222 euro bij de media markt, iemand eigenlijk enig idee of hij een beetje goed is?

Ben niet zo into het TFT gebeuren.

Het is 16 ms, maar zoveel moest dat niet uitmaken.
Ik wil er graag mee gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Laatst online: 28-06 19:53
8)
ok, ben nu al een tijd aan het meelezen en denk dat ik nu een beetje begrijp hoe het zit.
Even om voor mezelf wat duidelijkheid te creëren. 8)7
Ik wil dus binnenkort een 19" tft aanschaffen. Ik zal 'm het meest gebruiken om te gamen, maar moet ook natuurgetrouw foto's kunnen weergeven. Brede inkijkhoek is ook gewenst omdat het in de huiskamer komt te staan. Al met al lijkt het erop dat ik moet wachten op een PVA/MVA overdrive panel. (klopt het nog wat ik zeg?) Wat is eigenlijk het verschil tussen PVA en MVA? Welke panels zijn er nu op de markt die hieraan voldoen.. Is dat alleen de Fujitsu siemens P19-2?
Is het nu slim om te wachten tot er meerdere van deze panels beschikbaar zijn zoals ik begrepen heb de Samsung 193P plus? wat zal dan ongeveer de prijs zijn?
Heb er 400 Euro voor over.. hooguit 450 inclusief pixelgarantie. Of moet ik dan toch een andere oplossing gaan zoeken (zoals sparen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zit in ieder geval in het verkeerde topic, want deze is voor 17" TFT en niet 19" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu nog in het bezit van een 21 inch hitachi crt. Ik wil hier graag vanaf en een mooie 17 inch tft kopen. maar ik ben echt aan het twijfelen tussen 2 monitoren.
1 Benq http://www.benq.nl/produc...t=525&page=specifications -> deze is 215 euro

2 Acer http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=216066978 ---> deze is 255 euro. (al veel over gelezen op dit forum.....een perfect beeldscherm schijnt)

Het scheelt eigenlijk maar 40 eurootjes maar tja als je de monitor alleen maar voor internetten, officepakketen gebruikt en af en toe een game speelt dan is denk ik de benq wel een goeie. Kan er alleen geen review van vinden.

Iemand suggesties welke ik het beste kan nemen. Iemand ervaringen met de benq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Spk2go, hier de 173P+ op Samsung's officiele site: http://www.samsung.com/nl...cdmonitors/files/173p.pdf

Jaap; Ik zou gewoon voor de Acer gaan, ookal zijn je eisen iets lager, met een TFT doe je waarschijnlijk wel 3 jaar. De Hyundai L72D is er trouwens ook nog als alternatief voor de Acer, de vorm blijft een kwestie van smaak, maar misschien dat je niet van deze TFT wist.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een newb als het aankomt op TFT schermen, maar kheb deze topic en de 19" toch al een tijdje gevolgd.

Een 19 inch levert dezelfde resolutie, maar met gerokken pixels? Is dat de reden waarom er toch nog velen opteren voor 17"?

Ik had volgende schermpjes op't oog:
_Samsung Syncmaster 170T (600:1, dvi EN vga)
_Samsung Syncmaster 170MP (Tvtuner, speakers, vga, 600:1)
_Iiyama Prolite E43*S (*: geen idee welke van de reeks nu de 'beste' is)

Pluspunten van de 170MP:
Het idee van een ps2 rechtstreeks in mn tft, vind'k wel tof. Anderzijds heb'k reeds een TvTuner, maar daarvan trek ik de kwaliteit serieus in twijfel. Het prijsverschil tussen de 710T en de MP bedraagt 4 euro, dus dan is de keuze snel gemaakt, INDIEN het om het zelfde scherm gaat (heb al minpuntjes gehoord van de N en de V in 710 reeks)
Minpunten:
vga? Is het echt zo'n groot verschil in kwaliteit?

Pluspunten van de Iiyama's:
Lijken meer te bieden voor een goedkoper prijskaartje?

Waarvoor gebruik ik m'n pc vooral:
Films, lan's.
gaming daarentegen doe ik niet zoveel :) (maw: ben zeker tevreden met 16ms)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik ben gisteren naar de Mediamarkt (Utrecht) geweest (krijg de 173P plus als slagingscadeau) en heb daar de 173P plus en nog een paar schermen geizen. Maar de 173P is daar erg duur: 549 euro. :( En dat was dan ook nog het laatste (en erg vieze) model. Bij de MyCom (ook Utrecht) was de 193P 549. :+ Die Samsung had trouwens wel verschrikkelijk goede beeldkwaliteit (standaard uit doos) t.o.v. de Rest van de monitoren: veel helderder en scherper. In de mediamarkt viel dat nog niet echt op, maar in de MyCom zag je het verschil best wel goed. Die MyCom TFT heeft trouwens best wel leuke beeldkwaliteit! (voorzover ik dat kon zien)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:50:
Ik ben een newb als het aankomt op TFT schermen, maar kheb deze topic en de 19" toch al een tijdje gevolgd.

Een 19 inch levert dezelfde resolutie, maar met gerokken pixels? Is dat de reden waarom er toch nog velen opteren voor 17"?

Ik had volgende schermpjes op't oog:
_Samsung Syncmaster 170T (600:1, dvi EN vga)
_Samsung Syncmaster 170MP (Tvtuner, speakers, vga, 600:1)
_Iiyama Prolite E43*S (*: geen idee welke van de reeks nu de 'beste' is)

Pluspunten van de 170MP:
Het idee van een ps2 rechtstreeks in mn tft, vind'k wel tof. Anderzijds heb'k reeds een TvTuner, maar daarvan trek ik de kwaliteit serieus in twijfel. Het prijsverschil tussen de 710T en de MP bedraagt 4 euro, dus dan is de keuze snel gemaakt, INDIEN het om het zelfde scherm gaat (heb al minpuntjes gehoord van de N en de V in 710 reeks)
Minpunten:
vga? Is het echt zo'n groot verschil in kwaliteit?

Pluspunten van de Iiyama's:
Lijken meer te bieden voor een goedkoper prijskaartje?

Waarvoor gebruik ik m'n pc vooral:
Films, lan's.
gaming daarentegen doe ik niet zoveel :) (maw: ben zeker tevreden met 16ms)
Die TV-tuner in de Samsung is echt een beroerd geval. Ik zag heb in de MM ook staan, en die wil je echt niet zien, zoveel strepen in het beeld. Kan ook aan de kwaliteit van de tuner bij de MM liggen, maar ik kan mij niet herinneren dat de andere TFT's dat wel hadden.

Voor wie trouwens het effect wil zien van interpolatie, kijk naar een LCD-tv met HDTV panel (1280x724 of hoger) en ga daar maar van dichtbij naar kijken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben gisteren naar de Mediamarkt (Utrecht) geweest (krijg de 173P plus als slagingscadeau) en heb daar de 173P plus en nog een paar schermen geizen.
De P Plus wordt nog nieteens geleverd in Europa?
Die Samsung had trouwens wel verschrikkelijk goede beeldkwaliteit (standaard uit doos) t.o.v. de Rest van de monitoren: veel helderder en scherper.
Zo goed dat je op zo'n TFT nog beter dan op CRT's ziet of een foto slecht genomen is of niet :) Daarom is 173/193P ook zo geliefd onder grafische werkers, elk addertje onder het gras is er mee zichtbaar.
Voor wie trouwens het effect wil zien van interpolatie, kijk naar een LCD-tv met HDTV panel (1280x724 of hoger) en ga daar maar van dichtbij naar kijken. >:)
offtopic: Daar hoef je nieteens van dichtbij naar te kijken, het ziet er werkelijk afgrijselijk uit. Niet zo gek ook als je een PAL resolutie (720x538 ofzo) gaat bekijken op een TFT die bedoeld is voor een signaal met een resolutie van 1280x720. Ook breedbeeld uitzendingen zien er op een TFT met een native resolutie die 2.5 keer zo hoog is veel geen meter uit. Hopelijk komen er snel HD-DVD's of blue-ray schijfjes uit waarbij de 720p resolutie standaard wordt, dat ziet het er op je TFT (1280x1024, boven en onder balkjes maar past wel precies de native resolutie van je scherm) tenminste ook perfect scherp uit.

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Pixelgarantie is trouwens redelijk betaalbaar bij 4launch (goedkope shop in Eindhoven, staat 2e in de t.net shopsurvey)
35 euro bij 17" TFT's: Het is mogelijk om u via de dode pixelgarantie van 4Launch in te dekken tegen dode pixels bij TFT monitoren. Wij garanderen dan dat er (afhankelijk van de beelddiagonaal) geen enkele dode subpixel in de TFT monitor zit op het moment van levering en de eerste 24 uur dat u de monitor in gebruik heeft. Een dode subpixel geeft altijd kleur (beste zichtbaar op zwart en wit) of juist helemaal niet (altijd zwart). De kans dat na 24 uur nog een pixel defect gaat is heel erg klein. Hieronder vindt u een overzicht van de tarieven.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Aangezien ik volgend jaar Multimedia ga volgen ben ik aan het uitkijken naar een nieuw schermpje.
Ik heb al eens een LCD gehad, de bekende game LCD van IIyama 4314UTG. Hier was ik enorm tevreden van maar ben toen terug naar crt gegaan omdat de kleuren niet echt super waren.

Nu naar wat zouden jullie uitkijken, een dual setup 17", of een 20" breedbeeld van Dell, of iets dergelijk rond de 20"?

Het is vooral om te photoshoppen, flash, en te gamen (BF2, HL2, GTR, enz...).

Mijn eerste keuze ging uit naar een 172x van samsung, maar deze heeft een verouderd paneel?

Wat is nu de beste tft om op te gamen, met goede kleuren, enz..
Moet ik bij samsung kijken, Benq, Acer?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat is nu de beste tft om op te gamen, met goede kleuren, enz..
Je wilt dus een allround TFT, dan moet je niet bij 1 specificiek merk zijn (dat moet je zoieso nooit), kijk in de allround categorie van de startpost. Alleen de Fujitsu Siemens P17-2 is daarvan momenteel pas leverbaar en die kost 370 euro. Als je dat teveel geld vindt kun je ook voor de Hyundai L72D of de Acer AL1722hs gaan, dat zijn momenteel de 2 beste TFT's in de gamers categorie.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanstaande maandag ga ik de Hyundai L72D ophalen, ik hoop echt dat het wat is, en anders breng ik hem terug :)

Yokozuna, hoe weet je trouwens dat het nieuwste Samsung paneel erin zit? Heb ik niet kunnen vinden ergens (ik hoop uiteraard van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
De nieuwe E430s heeft trouwens een nog hoger contrast (700:1) dan de nieuwe E431s en verder dezelfde specs, alleen die heeft helaas geen DVI ingang.
Aldus de site van IIyama zou ook de 431 700:1 zijn.

Ik hoop alleen dat de beeld qualiteit van deze 431 3e generatie een beetje behoorlijk is, in vergelijking met de 2e generatie zag de E435S er namelijk niet uit (of iiyama moet wat fouts hebben gedaan in hun test opstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De nieuwe IIyama E431s heeft inderdaad weer een upgrade ondergaan! Gebruikt nu waarschijnlijk hetzelfde (top TN-)paneel als in de Acer AL1722hs en de Hyundai L72D, en ook DVI ingang in tegenstelling tot de E430s. Mag wel even in de startpost.

Deze monitor trouwens al gezien? :)

http://server2.gs-shop.de...te=frameset.htm&PKEY=5978

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Zoals sommige van jullie wel weten volg ik het 19" TFT topic dagelijks. Maar omdat ik toch een beetje twijfel om toch voor een 17" te gaan, ging ik hier ook maar eens kijken. Het valt me op dat er iig in dit topic veeeel minder allround schermen zijn (overdrive VA). Ik had wel verwacht dat de viewsonic 191 (momenteel een van de beste in het 19" topic) er ook in een 17" versie zou zijn.

Ik ben nu namelijk gewend aan 2x17" CRT en ik wil eigenlijk meteen de stap maken naar 2x17" TFT..... op het werk heb ik ook een 17" TFT en dat is toch echt iets groter als mijn CRT'tjes...
En het is natuurlijk super gaaf om 2x 17" TFT super strak naast elkaar te hebben staan met een vrij dunne rand ertussen :9~ :9~

Het is nog even wachten op de samsung

[ Voor 7% gewijzigd door Trax_Digitizer op 17-06-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nouja, 19" TFT's met overdrive panelen beginnen ook nu pas redelijk beschikbaar te worden (Viewsonic, Fujitsu-Siemens, Benq, Xerox). Ben ook benieuwd naar de 173P+ ja, vooral gezien daar WEL een ander paneel in zit als in de Fujitsu-Siemens bakjes (iig een hoger contrast). Als Samsung de effectiviteit van hun overdrive mode (MagicSpeed) kan verbeteren kan die 173P+ nog weleens een pareltje worden, maargoed, augustus....................... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus voor de Samsung 710T. Dit enerzijds omdat hij over't algemeen erg positief bevonden wordt, en anderzijds omdat'k 't beu ben mn hoofd te breken op het zoeken naar andere schermen (in the end, keer ik vaak toch terug naar de 710T)

Nu is het tweede 'grote' probleem: pixelgarantie.
Ik heb reeds gezocht op GoT, maar het enige wat ik bekom is Nederlandse winkels, of Belgische die geen Samsung 710T op stock hebben.
Ik ben woonachtig in Belgie (Oost-Vl). Iemand enig idee wat de 710T bij MediaMarkt (want daar mag je hem sowieso 8dagen lang terugbrengen?) kost, ben afhankelijk van mn ouders na hun werkuren om te gaan kijken, en Brussel is niet bij de deur om de sluitingstijd te halen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zal me niet verbazen als die daar zeker 350 euro kost. Alle gekheid op een stokje; voor dat geld heb je al 19" TFT's met een beter paneel en ook DVI. Voor 350 euro kun je er in Nederland eentje met pixelgarantie ebij kopen :)

Gewoon effe MediaMarkt mailen hoeveel hij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:29:
Ik ga dus voor de Samsung 710T. Dit enerzijds omdat hij over't algemeen erg positief bevonden wordt, en anderzijds omdat'k 't beu ben mn hoofd te breken op het zoeken naar andere schermen (in the end, keer ik vaak toch terug naar de 710T)

Nu is het tweede 'grote' probleem: pixelgarantie.
Ik heb reeds gezocht op GoT, maar het enige wat ik bekom is Nederlandse winkels, of Belgische die geen Samsung 710T op stock hebben.
Ik ben woonachtig in Belgie (Oost-Vl). Iemand enig idee wat de 710T bij MediaMarkt (want daar mag je hem sowieso 8dagen lang terugbrengen?) kost, ben afhankelijk van mn ouders na hun werkuren om te gaan kijken, en Brussel is niet bij de deur om de sluitingstijd te halen deze week :)
via www.vdhsoft.be kan je hem wel bestellen (vrij prijzig ook: 390€) (winkel in Gent)

[ Voor 3% gewijzigd door mandroid op 18-06-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:43:
Zal me niet verbazen als die daar zeker 350 euro kost. Alle gekheid op een stokje; voor dat geld heb je al 19" TFT's met een beter paneel en ook DVI. Voor 350 euro kun je er in Nederland eentje met pixelgarantie ebij kopen :)

Gewoon effe MediaMarkt mailen hoeveel hij kost.
Ik ben van het 19" idee afgestapt omwille van het fenomeen van de 'gerokken pixel'. Kzit het meest dicht tegen mn scherm, en dus wil ik het scherp.

Ik dacht bij MediaMarkt te kopen omdat ik hier en daar iets had opgevangen van 8dagen-niet-tevreden-geld-terug. Ofzo.
Bovendien zou't ook een pluspunt zijn moest'k hem reeds kunnen meenemen naar FoM volgend weekend
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Laatst online: 03-09 11:50
Wil ff mn goeie ervaring met een shop delen ;-)

Bij PCL Computers Den Haag een 17" TFT gekocht, ik wilde graag pixelgarantie erbij kopen, maar daar deden ze niet aan. De verkoper vertelde me wel dat een product sowieso binnen 8 dagen met kassabon geruild kan worden. Je raad het al, thuisgekomen bleken er 2 dode subpixels te zijn. Volgende dag weer naar PCL en scherm werd zonder gedoe keurig omgeruild voor een nieuwe. Vond ik echt superservice.

Het gaat trouwens om de BenQ FP71E+ en hij bevalt super, geen ghosting (speel veel BF-Vietnam, BF2-demo, FarCry), goede helderheid, mooi contrast en mooie zwartweergave. Een groot voordeel vond ik de bijgeleverde DVI kabel, scheelt toch weer 15 a 20 euro.

Op standaardinstellingen staat de helderheid overigens enorm hoog ingesteld. Ik heb nu het contrast op 30% staan en de helderheid op 20% en dat geeft een stuk rustiger beeld. (Ik zit overigens in een enorm lichte kamer, maar heb nog steeds prima beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
goede helderheid, mooi contrast en mooie zwartweergave
Goede helderheid heeft elke TFT tegenwoordig (je krikt de helderheid altijd omlaag), contrast is het verschil tussen het diepste zwart en het felste wit. Is allemaal met elkaar verbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.chip.de/perl/t...ut.pl?db=out&partid=89358

Dan is de Hyundai toch zo een slechte keuze nog niet geweest :9~ op Prad.de zijn er ook alleen maar tevreden gebruikers dus dat is erg mooi meengenomen.

Morgen heb ik hem zelf en zal ik mijn bevindingen posten, dat wordt denk ik 's avonds pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daarom had ik de L72D ook hier gezet :)

Check vooral de punten voor beeldkwaliteit (meer dan de Eizo). De Hyundai L90D+ (19" versie) kreeg daar ook al zoveel credits voor bij TomsHardware. Alleen de ergonomie en de handleiding worden matig gevonden waardoor hij in het midden van het lijstje staat. Net alsof de Benq FP71V+ of de IIyama E435s wel in hoogte verstelbaar zijn/pivot functie hebben. De Hyundai L72D had zo op de 3e of 4e plaats kunnen staan en kwa prijs/kwaliteit verhouding op nummer 1, maar met de prijs houden ze gewoon geen rekening :o

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:38:
Daarom had ik de L72D ook hier gezet :)

Check vooral de punten voor beeldkwaliteit (meer dan de Eizo). De Hyundai L90D+ (19" versie) kreeg daar ook al zoveel credits voor bij TomsHardware. Alleen de ergonomie en de handleiding worden matig gevonden waardoor hij in het midden van het lijstje staat. Net alsof de Benq FP71V+ of de IIyama E435s wel in hoogte verstelbaar zijn/pivot functie hebben. De Hyundai L72D had zo op de 3e of 4e plaats kunnen staan en kwa prijs/kwaliteit verhouding op nummer 1, maar met de prijs houden ze gewoon geen rekening :o
De handleiding scoort hij inderdaad niet goed, maar dat interesseert mijzelf echt helemaal niets maargoed. De ergonomie klopt eigenlijk ook niet, de L72D is er namelijk ook met Pivot functie, ik weet nu al van mijzelf dat ik dit niet ga gebruiken dus heb ik het ook niet nodig dus ga ik er niet extra voor betalen.

Het design is gewoon een questie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update, ik kreeg vanochtend een e-mail binnen, ik kan het scherm pas morgen ophalen. Aan de ene kant jammer, maar ik wacht er al zolang op dat die ene dag niet een verschil mag maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat gebruik je nu trouwens voor schermpie? Ook een TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Ben zaterdag ook ff de MyCom (Breda, NAC Stadion) ingelopen om te zien of er een 173P stond, maar helaas.
Wel stond er een 710N, als ik me niet vergis, welke ook uitstak boven de rest. Erg helder en scherp beeld.

Het MyCcom-scherm gaf overigens ook best een mooi beeld. Alleen het design van de monitoro zelf is afschuwelijk. Zonde, anders was het een koopje :)

Het scherm wat zo scherp leek afgeprijst bij Modern Electronics blijkt overigens een LG te zijn, mocht iemand dat nog willen weten :P Volgens het prijskaartje was deze ipv 419 nog 'maar' 249, maar bij de MyCom stond hij ook voor ongeveer die prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 20-06-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:28:
Wat gebruik je nu trouwens voor schermpie? Ook een TFT?
Nee ik gebruik nu nog een ouwe CRT, een Iiyama Vision Master Pro 450 (19") maar heb al wel wat ervaring bij kenissen en vrienden etc. met TFT monitoren. Doe het vooral om de ruimte omdat ik nu echt 10 centimeter van mij beeld afzit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op advies van Yokozuna heb ik eens gekeken naar de Hyundai L72D als alternatief voor de Acer 1722hs. Een heel goed alternatief. Allebei dezelfde specs en ze verschillen alleen op het uiterlijk. Nu kwam ik in duitsland op de site www.comtech.de dit scherm tegen.Hier wordt de hyundai fors goedkoper verkocht. Iemand ervaringen met deze shop? Is het verstandig om een beeldscherm via internet in Duitsland te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weet ik niet, heb wel 3 ervaringen met 3-co.de gelezen. Leveren voor 15 euro aan NL en doen een gratis pixelfehlertest, verkopen alleen helaas geen Hyundai (wel top schermen van Samsung, Viewsonic, Fujitsu-Siemens en Benq enz.)

TFT's zijn in Duitsland wel vaker 5-10% goedkoper, soms zelfs bijna 15%. Voor die Hyundai scheelt het 25 euro, verzendkosten zullen ook wat hoger zijn dus uiteindelijk heb je misschien 2 tientjes winst, dat zou ik er niet voor over hebben, dan zou ik hem liever gewoon bij 4launch kopen.

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi, de Hyundai L72D is binnen en ik vind het een prachtig scherm. Echt het design is echt goed te doen en ziet er zeker beter uit als op de foto's, als ik wat batterijen vindt schiet ik nog wel wat foto's.

Even een eerste indruk, de handleiding is inderdaad erg beknopt, er wordt verteld hoe je de kabels moet aansluiten en that's it. Er is een DVI kabel bijgeleverd + een D-Sub kabel, allemaal erg netjes. Ook natuurlijk een powercable en de kabeltjes voor je koptelefoon.

Er zit ook nog een (driver?) cd bij maar die heb ik niet gebruikt. Ik start Windows op en wat een scherpte, wel valt het me op dat het een TN paneel is, ik ga niet zeggen dat de kleuren afgrijselijk zijn maar je ziet wel dat het niet de kleuren als op de CRT zijn, maar ik zal er zeker mee kunnen leven gok ik.

Ik heb een dode pixel heelmaal linksbovenaan tegen de rand, hij stoort me niet en ik zag hem ook niet totdat ik het testprogramma draaide. Over ghosting etc. kan ik nog niets zeggen, hij staat pas 10 minuten op mijn bureau, ik zal dus zsm deze post updaten met meer informatie.

EDIT: Met deze ghosting test: http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html

Blijf ik maar een rood blokje zien, geen rode waas erachteraan ofzo gewoon strak een blokje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tof
ik ga niet zeggen dat de kleuren afgrijselijk zijn maar je ziet wel dat het niet de kleuren als op de CRT zijn
Veel CRT's kun je ook niet gebruiken als maatstaaf voor correcte kleuren gebruiken. Moderne TFT's met goede electronica en DVI ingang hebben vaak zelfs een betere kleurechtheid. Je zou eigenlijk de L72D moeten calibreren en de CRT ook, dan pas zie je waartoe ze in staat zijn en welke dichter bij het gewenste kleurenpallet zit. Dat een TN minder kleuren weergeeft zegt namelijk niets over de kleurechtheid, alleen dat je wat minder overgangen hebt. Als je bijv. blauwe lucht hebt geeft de CRT 40 overgangen weer en je L72D 'slechts' 37 tot 39.

Ik denk dat je de helderheid+het contrast wel op 50% kunt zetten bij de L72D, moet je effe checken. En dan meteen effe kijken of het zwart een beetje diep is.

Hij zal inderdaad superweinig ghosting vertonen, ben toch benieuwd :)

[ Voor 67% gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:20:
Tof

[...]

Veel CRT's kun je ook niet gebruiken als maatstaaf voor correcte kleuren gebruiken. Moderne TFT's met goede electronica en DVI ingang hebben vaak zelfs een betere kleurechtheid. Je zou eigenlijk de L72D moeten calibreren en de CRT ook, dan pas zie je waartoe ze in staat zijn en welke dichter bij het gewenste kleurenpallet zit. Dat een TN minder kleuren weergeeft zegt namelijk niets over de kleurechtheid, alleen dat je wat minder overgangen hebt. Als je bijv. blauwe lucht hebt geeft de CRT 40 overgangen weer en je L72D 'slechts' 37 tot 39.

Ik denk dat je de helderheid+het contrast wel op 50% kunt zetten bij de L72D, moet je effe checken. En dan meteen effe kijken of het zwart een beetje diep is.

Hij zal inderdaad superweinig ghosting vertonen, ben toch benieuwd :)
Wat me ook gewoon opvalt is dat alles zo scherp is, dingen die ik gister nog strak vond zien er nu toch wel pixelig uit. Dit ligt uiteraard niet aan de monitor want als ik fotos en dergelijken bekijk doet hij het gewoon wel goed :)

Heb net een half uur Unreal Tournament (1) gespeeld en ik kan in ieder geval geen ghosting waarnemen. Ik speel echt al een aantal jaar UT dagelijks en ik merkte gewoon niets, misschien is het er wel maar als het mij niet opvalt zie ik het probleem niet.

Het zwart is voor mij ook echt zwart, het neigt niet naar grijs ofzo, het is gewoon pikzwart. Als ik wat langer met de monitor heb gewerkt kan ik er ook wat meer over vertellen, voorderest tot nu toe zeer tevreden.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.