is toch eigenlijk wel normaal. Tegen de tijd dat het spel uit komt is die driver vast ook geen beta meer. Als ze nu niet het nieuwste van het nieuwste toepassen is het het spel straks al verouderd als die uit komt.
Doom 3 is zwart, dit spel is donker. De schaduwen in het spel zijn gewoon te zwart.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:23:
Euh, het is niet takke donker. Doom3 is donker. Maar dit spel is gewoon normaal licht hoor.
Ik moet idd weer die brakke beta-driver installen die werkt tot 22 september ofzo.
Ik heb die driver eerder erop gehad en had alleen maar gezeik. Ik ga em er dus nu niet weer opzetten. Zoals ik al zei vind ik Prey niet zo bijzonder, dus is het niet een ramp dat me X-Fi niet volledig benut werd. De demo gaat er toch weer af.
Ik heb die driver eerder erop gehad en had alleen maar gezeik. Ik ga em er dus nu niet weer opzetten. Zoals ik al zei vind ik Prey niet zo bijzonder, dus is het niet een ramp dat me X-Fi niet volledig benut werd. De demo gaat er toch weer af.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik vond het ook te donker, maar je kan toch prima de brightness + gamma omhoog zetten? Nu speelt het prima.IceStorm schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:57:
[...]
Doom 3 is zwart, dit spel is donker. De schaduwen in het spel zijn gewoon te zwart.
Net even de demo uitgespeeld en ik vond het een gave demo. Redelijk origineel (vreemde wapens, op z'n kop lopen, spirits), er zit nog iets van een verhaal in, de gameplay is prima, lekker snel menu (kijk EA, zo kan het ook
Leuk spel voor even , ik had de demo in 30 a 45minuten uitgespeeld.
Ben nu aardig misselijk niet normaal
Ben nu aardig misselijk niet normaal
Graphics @ max 1280*1024 AA*4, draait heerlijk en geweldige gameplay. Topdemo! Spel Prey is een aanrader
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 22-06-2006 23:24 ]
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Heb toch ook maar even de Prey demo gecheckt. Was wel wat langer mee bezig dan ik dacht: alleen de mutliplayer gedaan maar speelde echt heerlijk weg. Echt geinig en orgineel. Bovendien loopt het op een tierelier met alles hoog en 4x AA en 8x AS. Dat kon ik van doom3 op alles op high niet zeggen met mijn pctje (Amd 63 3200+, 1Gb ram, x800GTO2). Aanradertje dit spel 
Edit: sorry, zie net de post boven me, precies hetzelfde...sorry
Edit: sorry, zie net de post boven me, precies hetzelfde...sorry
[ Voor 9% gewijzigd door vogelaarke135 op 22-06-2006 23:39 ]
vogelaarke135
Iemand al gevonden welke parameter in die config file gebruikt kan worden voor het aantal Hz van je display in te stellen?
Dacht dat het deze was: seta r_displayRefresh "0" maar schijnbaar niet.
Verwijderd
ik zit momenteel ook vast
nadat ik omgekeerd ben en m'n geest heb losgelaten, gaat m'n geest naar die knop om dat deel waar ik vast te laten bewegen naar de andere kant, eens ik aan de andere kant ben, kan ik door de deur en dat wapen nemen, wat dan? overal gekeken, maar ik kan niet door
nadat ik omgekeerd ben en m'n geest heb losgelaten, gaat m'n geest naar die knop om dat deel waar ik vast te laten bewegen naar de andere kant, eens ik aan de andere kant ben, kan ik door de deur en dat wapen nemen, wat dan? overal gekeken, maar ik kan niet door
Verwijderd
Wooh, dat belooft veel, Doom3 loopt bij mij perfect op 1280*1024 + 4xAA. Met 6xAA moet het wel helemaal super uit gaan zien.
Doom3 en Quake 4 vind ik zeer goede games, maar dat kom ondere ander door de goede engie. Grapichs zijn erg mooi, goed gameplay en geluid is echt super in combinatie met SoundStorm
Ik ben zeer benieuwd naar Pray(ben hem nu aan het downloaden), maar ik weet haast zeker dat ik hem ga kopen wanneer die uit is.
Doom3 en Quake 4 vind ik zeer goede games, maar dat kom ondere ander door de goede engie. Grapichs zijn erg mooi, goed gameplay en geluid is echt super in combinatie met SoundStorm
Ik ben zeer benieuwd naar Pray(ben hem nu aan het downloaden), maar ik weet haast zeker dat ik hem ga kopen wanneer die uit is.
ik vind met AA echt lelijk.. zonder is een heel stuk beter.. misschien een beta issue?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:24:
Wooh, dat belooft veel, Doom3 loopt bij mij perfect op 1280*1024 + 4xAA. Met 6xAA moet het wel helemaal super uit gaan zien.
Doom3 en Quake 4 vind ik zeer goede games, maar dat kom ondere ander door de goede engie. Grapichs zijn erg mooi, goed gameplay en geluid is echt super in combinatie met SoundStorm![]()
Op 1600x1200 krijg ik trouwens allemaal nare strepen door beeld en kom ik de menus niet eens meer in... ziet er niet zo gezond uit.. AltF4 dus..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Heb net even de demo gespeeld en... WOW!!
Wat een sfeer, wat een graphics, wat een geluid, en wat een gave nieuwe dingen.. werd echt weer helemaal meegesleept in het spel (iets wat de laatste tijd niet vaak meer gebeurd).
Heb expres niet helemaal tot het eind gespeeld want dan weet ik straks alles al als ik het volledige spel heb en dat is natuurlijk niet leuk.
Enige waar ik nu nog over twijfel is of ik hem voor de x360 of voor de pc zal halen.
Edit: iemand trouwens enig idee of de collectors edition ook hier ergens verkrijbaar zal zijn?
Wat een sfeer, wat een graphics, wat een geluid, en wat een gave nieuwe dingen.. werd echt weer helemaal meegesleept in het spel (iets wat de laatste tijd niet vaak meer gebeurd).
Heb expres niet helemaal tot het eind gespeeld want dan weet ik straks alles al als ik het volledige spel heb en dat is natuurlijk niet leuk.
Enige waar ik nu nog over twijfel is of ik hem voor de x360 of voor de pc zal halen.
Edit: iemand trouwens enig idee of de collectors edition ook hier ergens verkrijbaar zal zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door _TP_ op 23-06-2006 01:35 ]
Doom3 engine? Die ook voor Q4 gebruikt is? Die weer afgeleid is van Q3 waarschijnlijkwwillem schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:26:
Ik vond het een beetje jammer dat dit spel zo weinig resoluties kent. Maar toen ik de preyconfig.cfg opende in de prey directory werd ik weer erg blij: Dat lijkt verdacht veel op de Quake engine die ook in Wolfenstein ET wordt gebruikt. Als ik ergens van weet hoe je 'm moet instellen, dan is dat die cfg wel.
seta r_mode 7 = 1152*864, precies wat ik wil.
Het eerste stukje in het cafe dacht ik dat het een takke lelijk en dom spel was en zodra beam me up scotty kwam was ik wel onder de indruk!
een paar screens op 1600x1200 en alles op max

een paar screens op 1600x1200 en alles op max

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik ben blij die bèta X-Fi drivers geïnstalleerd te hebben... erg sfeervolle game vind ik. In het begin vond ik al mooi dat je af en toe heel sfeervol wolven hoorde huilen en dat alles in de toiletruimte werkte (kranen, zeepdispenser, warmelucht-handendroger, de urinoirs en de plee's zelf).
Na enkele levels gespeeld te hebben weet ik het zeker: deze game ga ik kopen. Genoeg originaliteit en sfeer om het de moeite waard te maken.
Na enkele levels gespeeld te hebben weet ik het zeker: deze game ga ik kopen. Genoeg originaliteit en sfeer om het de moeite waard te maken.
seta r_displayRefresh "100" zorgt bij mij voor een heerlijke 100HzFrijns.Net schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:10:
Iemand al gevonden welke parameter in die config file gebruikt kan worden voor het aantal Hz van je display in te stellen?
Mocht dit bij jou niet werken dan kun je altijd nog het programma refreshlock gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 23-06-2006 09:44 ]
Damn, heb zojuist enkele filmpjes gekeken op IGN, ziet er ff goed uit. Ook vet dat als je dood gaat met je geest verder gaat.
Ga vanmiddag even de demo downloaden.
Ga vanmiddag even de demo downloaden.
Zo het is wel moeilijk een server te vinden die niet vol zit en een redelijke ping heeft. Is die multi-player zo vet!?
Er zijn gewoon nog erg weinig servers (en maar maximaal 8 slots)htf99 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:25:
Zo het is wel moeilijk een server te vinden die niet vol zit en een redelijke ping heeft. Is die multi-player zo vet!?
[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 23-06-2006 10:33 ]
Net ff MP gespeeld, moet zeggen dat het best leuk is, helaas weer jammer van de maximaal 8 spelers zelfde als met doom3. Iemand enig idee waarom ik alleen stereo geluid kan selecteren? als ik "stereo" aanklik zegt hij "no surround set found" of iets in die geest. Ik gebruik Nforce audio ding
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik zag ook allemaal servers met 16 slotsDaMorpheus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:33:
[...]
Er zijn gewoon nog erg weinig servers (en maar maximaal 8 slots)
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Dan moet je hem eerst bij de Nvidea sound tootlje op 5.1 zetten.prutser001 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:42:
Net ff MP gespeeld, moet zeggen dat het best leuk is, helaas weer jammer van de maximaal 8 spelers zelfde als met doom3. Iemand enig idee waarom ik alleen stereo geluid kan selecteren? als ik "stereo" aanklik zegt hij "no surround set found" of iets in die geest. Ik gebruik Nforce audio ding
Gisteren heb ik de demo ook even gespeeld. Loopt prima hier @ 1024*768 high 2x AA 8x AF (AMD Athlon 64 3200+ en een X800PRO). Soms even een drop naar iets van 29 FPS, maar meestal heb ik een framerate van 50+. Ik vond de demo tot nu best leuk en vooral grappig, vooral door de physics, de teleports en het ondersteboven lopen. Multiplayer ga ook nog wel proberen.
Hey, ik heb de demo al twee keer gedownload, maar tijdens het starten krijg ik telkens "Unable to initialize OpenGL". Ik heb een Ati X800 en windows XP sp2. Iemand een idee?
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
* Robin moest schaamteloos lachen om een echte bsod in Prey 
Een console waarmee het naastgelegen krachtveld aan- en uitgezet kan worden. Een paar keer fanatiek die console gebruiken en toen dook dat blauwe scherm op en het krachtveld kon niet meer worden aangezet.
Een console waarmee het naastgelegen krachtveld aan- en uitgezet kan worden. Een paar keer fanatiek die console gebruiken en toen dook dat blauwe scherm op en het krachtveld kon niet meer worden aangezet.

Verwijderd
YAY hij is der..kheb al tal van deze reviews gezien op Gammo..kga hem zeker kope/downloade..
Ik vond die mini games in het begin ook wel lollig. Ben echt benieuwd naar het volledige spel. Die portals waren echt cool! Op een gegeven moment had je er 2 naast elkaar in zo'n kistje. In 1 daarvan zie je jezelf voor de portal staan. Dan ga je er doorheen en kom je dus uit die andere. Soms echt heerlijk verwarrend en desorienterend, ook als ineens een gast van boven op je gaat schieten
Wat ook leuk was, was het stukje dat je denkt tegenover een reus te staan. Echter, je kunt zien dat je geteleporteerd bent naar die bol-in-een-display-case waar je vlak vantevoren nog naar stond te kijken en dat de portal ook als krimp-portal werkte...
Verwijderd
De bar level deed me herrineren aan Sin waar je alles aan kon raken in het level
Kan niet wachten tot ik het spel in mijn bezit heb.
lolRobin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:56:
* Robin moest schaamteloos lachen om een echte bsod in Prey
Supergame
Hij draait ook ontzettend smooth tov veel andere hedendaagse games. Wat een aandacht is daar aan besteed zeg.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
schameloze bumpVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:23:
ik zit momenteel ook vast
Verwijderd
Het kan bij Doom 3 in iedergeval wel, maar ik moet zeggen dat ik multi players games met ze 3 á 4 veel leuker vind.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 15:01 ]
Verwijderd
Ik vind het zo gaaf hoe vloeiend de overgang is tussen transporters, echt heel mooi gedaan.
Wel interessant hoe die mensen daar worden vermoord.. vrij pijnlijk
In Quake 4 en in Doom 3 in mindere mate ook, zou dat Engine gerelateerd zijn misschienVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:04:
Ik vind het zo gaaf hoe vloeiend de overgang is tussen transporters, echt heel mooi gedaan.
In ieder geval wel 15, dus die 16e zal er ook nog wel inkunnen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
even een bookmarkje aanmaken om het zo eens te kunnen lezen
Wabbawabbawabbawabba
Viel mij ook op dat ie erg goed loopt.MaDLiVe schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:46:
SupergameHij draait ook ontzettend smooth tov veel andere hedendaagse games. Wat een aandacht is daar aan besteed zeg.
Verwijderd
De bekende truc om er voor te zorgen dat het spel meer data in je geheugen zet als cache.
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "384" (in MBs, voor 1GB wordt 384mb aangeraden.)
seta image_cacheMinK "2048"
En vergeet vooral niet
seta g_showPlayerShadow "1"
(ik snap niet waarom de meeste games zo iets simpels nog steeds niet ondersteunen)
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "384" (in MBs, voor 1GB wordt 384mb aangeraden.)
seta image_cacheMinK "2048"
En vergeet vooral niet
seta g_showPlayerShadow "1"
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 15:43 ]
Ik vroeg me zojuist even iets af.......zoals de demo eruit ziet lijkt mij dit gewoon het begin van het spel.
Je zal toch zeker wel een savegame kunnen laden van de demo in de volledige versie tegen de tijd dattie uit is; of zou je heel dat stuk weer opnieuw moeten spelen?
Je zal toch zeker wel een savegame kunnen laden van de demo in de volledige versie tegen de tijd dattie uit is; of zou je heel dat stuk weer opnieuw moeten spelen?
Van zodra ik dat wapen had en terug naar buiten ging, kwam er een portal te voorschijn met een monster (ofwel ging die deur links open). Maar iig kon ik toch onmiddellijk doorspelen.ik zit momenteel ook vast
De 2de keer dat ik het speelde deed ik er nog geen half uur over en het was zeer plezantvosss schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:46:
Ik vroeg me zojuist even iets af.......zoals de demo eruit ziet lijkt mij dit gewoon het begin van het spel.
Verwijderd
hey preyers
ik heb een klein vraagje.
ik ben nu de demo aan het downloaden maar ik vraag me af of hij wel lkr op me systeem kan draaien met reso 1024*768 en de volgende specs:
amd geode 1750 @ 1.4 ghz
768mb ram pc 2700 (512 en 256)
asus n6200gt 256mb
texture op medium? zou ie dan soepel draaien? zowieso boven de 30fps? zo ja, zou ik dan nog AA en AF aan kunnen zetten, zo ja, op hoeveel keer?
alvast bedankt,
undead
ik ben nu de demo aan het downloaden maar ik vraag me af of hij wel lkr op me systeem kan draaien met reso 1024*768 en de volgende specs:
amd geode 1750 @ 1.4 ghz
asus n6200gt 256mb
texture op medium? zou ie dan soepel draaien? zowieso boven de 30fps? zo ja, zou ik dan nog AA en AF aan kunnen zetten, zo ja, op hoeveel keer?
alvast bedankt,
undead
Ik zou zeggen.. probeer het en laat het ons weten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:38:
hey preyersik heb een klein vraagje.
amd geode 1750 @ 1.4 ghz
asus n6200gt 256mb
alvast bedankt,
undead
Ik ga het ook even testen op mijn 2e systeem:
Celeron 2,8ghz
512mb RAM
xfx 6600 256mb
Ben benieuwd
Verwijderd
jongens hij draait bij mij perfect op 800*600 alles op low
maar heb ook al op high geprobeerd dat ging nog wel maar ik ga toch maar voor performance. vooral in multiplayer is dat wat handiger
Nope sorry, zowel mp/sp gespeeld maar ik snap de ophef niet zo. Sure, het ziet er leuk uit, die portals is grappig bedacht, zwaartekracht ook (hoewel verre van nieuw) maar wat is er verder zo geweldig aan? Het speelt iig heel matig imho en het is wat mij betreft allemaal net wat stapjes te ver gezocht.
Wel een pluspunt, het spel draait erg soepel imho.
Wel een pluspunt, het spel draait erg soepel imho.
Wel grappig spel. Voor SLI support moet je prey.exe even hernoemen naar doom3.exe. Ik heb geprobeerd een SLI profile aan te maken, maar dat werkt helaas niet. Hernoemen werkt wel.
Ik denk dat dit best een leuke game gaat worden. Demo speelt hier vlotjes erg goed.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Speelt idd lekker, ik zou nog bijna gaan twijfelen over de upgrade die ik aan het plannen benschnumi schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:58:
Ik denk dat dit best een leuke game gaat worden. Demo speelt hier vlotjes erg goed.
Iemand ooit gedacht dat de Doom 3 engine dit op je beeldscherm kan toveren?:Wildfire schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:01:
[...]
Speelt idd lekker, ik zou nog bijna gaan twijfelen over de upgrade die ik aan het plannen ben

De performace valt mij een beetje tegen, nou heb ik ook niet echt super hardware maar Doom3 en Quake4 lopen super maar bij Prey heb ik toch vaak last van framedrops.
Vind het verder wel een leuk spel, heeft toch weer een paar nieuwe dingen die nog niet eerder vertoond zijn.
Van het op de kop lopen word ik soms wel een beetje misselijk van, heb dat nog nooit eerder bij een spel gehad. Maar het is wel leuk om te zien
Als de final iets van 8 of meer uren speeltijd heeft vind ik het wel waard om te kopen.
Vind het verder wel een leuk spel, heeft toch weer een paar nieuwe dingen die nog niet eerder vertoond zijn.
Van het op de kop lopen word ik soms wel een beetje misselijk van, heb dat nog nooit eerder bij een spel gehad. Maar het is wel leuk om te zien
Als de final iets van 8 of meer uren speeltijd heeft vind ik het wel waard om te kopen.
Demo werkt hier niet, hangt na de introscherm 
Jammer.
Jammer.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Framedrops heb ik ook soms, maar buiten dat loopt het heel soepeltjes. Ziet er leuk uit, maar de spiritmode hadden ze wat beter uit moeten werken (of dat komt nog, maar dan in het volledige spel...). Ik zou verwachten dat deuren je ook niet mogen tegen houden in spirit mode
Het spel moet wel een uitdaging blijven, dus het oplossen van puzzels e.d. moet niet al te makkelijk zijn.Matel schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:20:
Framedrops heb ik ook soms, maar buiten dat loopt het heel soepeltjes. Ziet er leuk uit, maar de spiritmode hadden ze wat beter uit moeten werken (of dat komt nog, maar dan in het volledige spel...). Ik zou verwachten dat deuren je ook niet mogen tegen houden in spirit mode
Wanneer men ervoor had gekozen om te Spirit-mode te laten lijken op de No-clip mode, tja dan zou het spel geen uitdaging meer zijn
Verwijderd
Een GF6200 of GF6600 is nou niet echt uber te noemen hoormimic schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:32:
Mensen, laat dat stomme gepimp met je UbEr13373 PC maNgGg even achterwege aub.
Maar met een 6600 gaat ie zeker draaien, een 6200 lijkt me lastig (is toch zo'n crappy turbocache kaart?)
Weet iemand hoe ik verder moet wanneer die kraai daar bij zo'n scherm gaat staan en wanneer ik erop druk dat er zo'n platform gaat bewegen? Ik doe iig de spiritwalk, maar wanneer ik erop heb gedrukt weet ik niet hoe ik verder moet.
Master_A
Amiet01 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:36:
Weet iemand hoe ik verder moet wanneer die kraai daar bij zo'n scherm gaat staan en wanneer ik erop druk dat er zo'n platform gaat bewegen? Ik doe iig de spiritwalk, maar wanneer ik erop heb gedrukt weet ik niet hoe ik verder moet.
spoiler:
Zorg ervoor dat je lichaam op het platform staat, en gebruik daarna de Spiritwalk, zodat je de schakelaar kunt omzetten. Keer hierna terug naar je lichaam 
zo, vanavond installed, even gespeeld, uitgespeeld, echter, ik ben me nu toch een partij misselijk 
erg mooi en erg leuk spel, dat wel
erg mooi en erg leuk spel, dat wel
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
DetailsIceStorm schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:27:
Nope sorry, zowel mp/sp gespeeld maar ik snap de ophef niet zo.
BTW, sinds wanneer heeft got zo mega banner onderaan bij elke pagina. Het moet niet nog gekker worden

Klokjes die het ook doen en tv zenders kon een jaar of 8 geleden ook al. Als ik naar de gameplay kijk, het spel is compleet scripted, de AI komt op mij niet briljant over (of eigenlijk, ik zie geen AI), het is allemaal gewoon niet zo bijzonder imho. Tuurlijk, het is best netjes 'out of the box' qua setting en snufjes maar in wezen komt het weinig bijzonder op me over.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:50:
DetailsKijk eens naar de klok bij de bar, die blijft niet op 1:54 staan maar hij verspringt steeds een minuut, die tv is ook wel vet bedacht dat je hem op een andere zender kan zetten.
Die demo was wel vermakelijk naar mijn mening! Draait goed op mijn relatief oude bak (zie sig) gewoon op 1280x1024 (niet slechter dan doom3 of quake 4). Idd zoals gezegd die portals zijn wel grappig net zoals de spirit mode en die zwaartekracht effecten! Persoonlijk vond ik de intro en ook de muziek tijdens het opstralen briljant!
Helaas lijkt het er wel weer een beetje op dat de rest van het hele spel om gare monsters neerknallen gaat, wat eigenlijk weer precies op hetzelfde neerkomt als in Doom3 en Quake4 imho. Leuk om ook te vermelden is dat deze game gebruik maakt van het lcd scherm van mijn logitech G15 tobo!
Daarop staat dan een kompas en health vermeldt zodat ik meer scherm overhoudt voor het gevecht.
Helaas lijkt het er wel weer een beetje op dat de rest van het hele spel om gare monsters neerknallen gaat, wat eigenlijk weer precies op hetzelfde neerkomt als in Doom3 en Quake4 imho. Leuk om ook te vermelden is dat deze game gebruik maakt van het lcd scherm van mijn logitech G15 tobo!
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Het draait hier ook voortreffelijk op mijn 7900gt: 550/1760 met een amd3500+ op fx57 snelheden 
Edit: 60 frames gemiddeld met frame drops naar 30 in hevige gevechten met alles aan 1280x1024 met 4xAA
Edit: 60 frames gemiddeld met frame drops naar 30 in hevige gevechten met alles aan 1280x1024 met 4xAA
[ Voor 36% gewijzigd door JSTPS op 24-06-2006 00:34 ]
De AI is juist _adaptive_... Hoe vaker je tegen een type tegenstander (makkelijk) wint, hoe beter de AI gaat werken. (O.a. beter richten, beter dekking zoeken, grenades gebruiken, hogere HP, etc.) Tegen de tijd dat ik in het laatste level aankwam, waren de normale ventjes echt niet meer zo makkelijk neer te knallen als in het begin. Helaas heb je in de demo maar een beperkt aantal levels om de AI te trainen, waardoor de ontwikkeling niet erg opvalt. In de final versie heb je een stuk meer levels en zal je ook duidelijker merken dat de AI zich aan jouw niveau (en speelstijl / aim) aanpast.IceStorm schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:55:
[...]
Klokjes die het ook doen en tv zenders kon een jaar of 8 geleden ook al. Als ik naar de gameplay kijk, het spel is compleet scripted, de AI komt op mij niet briljant over (of eigenlijk, ik zie geen AI), het is allemaal gewoon niet zo bijzonder imho. Tuurlijk, het is best netjes 'out of the box' qua setting en snufjes maar in wezen komt het weinig bijzonder op me over.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Niet om te zeuren maar dr is daar weinig bijzonders aan, de meeste bergen die je ziet zitten op een backdrop texture. Alleen de eerste berg links vooraan en de eerste 2 of 3 rechts zijn 3D....babba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:05:
[...]
Iemand ooit gedacht dat de Doom 3 engine dit op je beeldscherm kan toveren?:
[afbeelding]
De demo is erg goed vindt ik, veel variatie en veel mooie scenes zoals:
spoiler:
- Het opbeamen van het café en het dan later weer tegenkomen.
- De machine die mensen spiest en verpulvert
- De kinderen die bezeten worden
- De machine die mensen spiest en verpulvert
- De kinderen die bezeten worden
Veel dingen zoals de portals, het draaien van de maps is al eens gedaan, maar hier maakt het een mooie combi
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
En wat ook leuk was,aan het einde hoor je muziek van ver.
Naarmate je dichterbij komt wordt het steeds luider,en dan blijkt het gewoon uit de bar te komen van het begin.
Naarmate je dichterbij komt wordt het steeds luider,en dan blijkt het gewoon uit de bar te komen van het begin.
Verwijderd
Idd, ik zat echt 5 minuten lang om me heen te kijken, zoekend naar een of andere speaker die misschien mee-geteleporteerd was ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 05:06:
En wat ook leuk was,aan het einde hoor je muziek van ver.
Wanneer kwam dit spel ook alweer uit?
Werkt nietVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:52:
[...]
Gewoon de .ini editten ala doom3/quake4.
Iemand anders ideeen om custom resoluties te gebruiken?
[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 24-06-2006 10:43 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Weet iemand wanneer de volledige versie van Prey uitkomt 
Je moet niet de ini, maar de preyconfig.cfg in de base map editten. Daarin kun je zo'n beetje alles veranderen. Welke resolutie wil je hebben?Breepee schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:41:
[...]
Werkt niet
Iemand anders ideeen om custom resoluties te gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 24-06-2006 11:49 ]
Deze zomer, juli geloof ik.wwillem schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:49:
Weet iemand wanneer de volledige versie van Prey uitkomt
Dat doe ik ook (er is immers geen ini). Ik wil 1680x1050.Je moet niet de ini, maar de preyconfig.cfg in de base map editten. Daarin kun je zo'n beetje alles veranderen. Welke resolutie wil je hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 24-06-2006 12:04 ]
preyconfig.cfg editen en even de volgende settings aanpassen of toevoegen als ze niet bestaan:Breepee schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:04:
[...]
Deze zomer, juli geloof ik.
[...]
Dat doe ik ook (er is immers geen ini). Ik wil 1680x1050.
code:
1
2
3
4
| seta r_customHeight "1050" seta r_customWidth "1680" seta r_mode "-1" seta r_aspectRatio "2" |
Werkt hier prima, mischien dat je nog de cfg op readonly moet zetten. Wel jammer dat ze die breedbeeld resoluties nu niet ff goed hebben afgeprogrammeerd, je kan wel de aspect ratio in het spel zelf aanpassen op 4:3, 16:9 of 16:10 maar de resoluties blijven in een 4:3 verhouding..
Tnx
Dat is een kromme resolutie. Je hebt zeker zo'n 'breedbeeld' laptop met een 16:10 verhouding[...]
Dat doe ik ook (er is immers geen ini). Ik wil 1680x1050.
Met wat knutselen zou het volgende moeten werken:
-Maak een kopietje van je preyconfig.cfg
-Open preyconfig.cfg
-Zoek de volgende instellingen en verander dit naar:
code:
1
2
3
4
| seta r_customHeight "1050" seta r_customWidth "1680" seta r_mode "-1" //voor custom resolutie seta r_aspectRatio "2" //voor 16:10 verhouding |
bron
Edit: Grom, twiekert was mij voor
[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 24-06-2006 12:21 ]
't zat hem in de r_mode, thx.twiekert schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:13:
[...]
preyconfig.cfg editen en even de volgende settings aanpassen of toevoegen als ze niet bestaan:
code:
1 2 3 4 seta r_customHeight "1050" seta r_customWidth "1680" seta r_mode "-1" seta r_aspectRatio "2"
Werkt hier prima, mischien dat je nog de cfg op readonly moet zetten. Wel jammer dat ze die breedbeeld resoluties nu niet ff goed hebben afgeprogrammeerd, je kan wel de aspect ratio in het spel zelf aanpassen op 4:3, 16:9 of 16:10 maar de resoluties blijven in een 4:3 verhouding..
Het is inderdaad een mooi spel met mooie muziek. Vooral is het nummer, wanneer de aliens komen om iedereen naar hun ruimteschip te stralen, erg toepasselijk. Weet iemand toevallig dat ene nummer? Het komt mij erg bekend voor, alleen titel en uitvoerende weet ik niet meer.
Het spel zelf speelt met mijn systeem behoorlijk goed op 1280x1024, behalve de geluidskaart kan het niet perfect aan. Deze heeft een beetje last van heel af en toe vastlopende geluiden, het is niet storend maar wel op te merken. Het is een M-audio Audiophile 2496.
Het spel zelf speelt met mijn systeem behoorlijk goed op 1280x1024, behalve de geluidskaart kan het niet perfect aan. Deze heeft een beetje last van heel af en toe vastlopende geluiden, het is niet storend maar wel op te merken. Het is een M-audio Audiophile 2496.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
het mooie daarvan is dat de jukebox opdat moment daarop schiet en er niet meer van af te krijgen is; over te zappen, wat voorheen wel kon. In het display van de jukebox staat de artiest en de titel van het nummer als ik het goed heb.Mystic_Jack schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:33:
Het is inderdaad een mooi spel met mooie muziek. Vooral is het nummer, wanneer de aliens komen om iedereen naar hun ruimteschip te stralen, erg toepasselijk. Weet iemand toevallig dat ene nummer? Het komt mij erg bekend voor, alleen titel en uitvoerende weet ik niet meer.
Doen.
Ik heb bij de tweede bezoek aan het cafe wel in de jukebox gekeken of het nummer er tussen stond, maar nog niet gevonden. Ik zal vast niet alles beluistert hebben.Jekkel schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:48:
[...]
het mooie daarvan is dat de jukebox opdat moment daarop schiet en er niet meer van af te krijgen is; over te zappen, wat voorheen wel kon. In het display van de jukebox staat de artiest en de titel van het nummer als ik het goed heb.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Multiplayer is echt vet grappig. Alleen begonnen de servers op een gegeven moment te zeuren dat ik geen Punkbuster had. Hoe moet je dat nu weer aanzetten?
Ik vond het verrassend leuk spelen. De spirit walk, portals en gravity zijn erg gave ideeen, alleen vind ik dat ze maar matig uitgewerkt worden. Vooral met spirit walk zou je veel meer kunnen doen, wellicht dat dat in het volledige spel wel voorkomt.
De wapens zijn echter nogal ongeinspireerd imho en het ruimteschip lijkt kwa stijl wel erg veel op Doom 3. Ook de vijanden spreken me niet echt aan. Ik hoop niet dat het volledige spel uiteindelijk uitmondt in een saaie herhaling van situaties, locaties etc.
[edit] Don't Fear the Reaper is het
De wapens zijn echter nogal ongeinspireerd imho en het ruimteschip lijkt kwa stijl wel erg veel op Doom 3. Ook de vijanden spreken me niet echt aan. Ik hoop niet dat het volledige spel uiteindelijk uitmondt in een saaie herhaling van situaties, locaties etc.
Dat is van die 'I need more cowbell!' sketch van SNL. Blue Oyster Cult is de band. titel van het nummer weet ik zo niet.Mystic_Jack schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:33:
Same hereMystic_Jack schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:51:
Ik heb bij de tweede bezoek aan het cafe wel in de jukebox gekeken of het nummer er tussen stond, maar nog niet gevonden. Ik zal vast niet alles beluistert hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Not Pingu op 24-06-2006 13:08 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ligt het aan mij of zijn de models zo onnauwkeurig gemaakt? Ik zie redelijk vaak bij bewginge foute in de models. Ook vind ik de models soms gewoon lelijk, als je het met half life vergelijkt stelt ditspel echt niks voor qua models t komt over als afgeraffeld. Ook vind ik de graphics niet bijzonder waar doom3 zonder framedrops bij mij speelde heeft dit spel daar zeker hier en daar last van terwijl ik nou nietkan zeggen dat dit spel mooier is dan doom3.
Voor de mensen die wat tweaks nodig hebben of gewoon zelf willen rommelen zie :
http://forums.tweakguides...ead.php?p=38704#post38704
Behalve wat standaard tweaks die regelrecht uit Doom3 komen is er ook een commandlist .
Zet V-Sync eens aan ofzo indien dat het geval is .
http://forums.tweakguides...ead.php?p=38704#post38704
Behalve wat standaard tweaks die regelrecht uit Doom3 komen is er ook een commandlist .
Geen last van , heb je meschien niet last van tearing wat dat ook als effect teweg kanalmar schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:12:
Ligt het aan mij of zijn de models zo onnauwkeurig gemaakt? Ik zie redelijk vaak bij bewginge foute in de models.
Zet V-Sync eens aan ofzo indien dat het geval is .
[ Voor 44% gewijzigd door lithiumangel op 24-06-2006 13:18 ]
Ligt het aan mij of is het gezeur door de hoofdpersoon gewoon irritant. Continu gejank als zijn vrouwtje langs komt en ruziën met z'n dooie opa.... aargh
Ik heb nog wel vrij regelmatig (vooral in multiprey) dat het spel een fout veroorzaakt en gesloten moet worden. Als ze die bug er nog uit weten te halen is het helemaal goed
Wat zou jij doen als je vriendin en opa ontvoerd worden door een buitenaards ras, en ze op het punt staan om ''gruwelijk'' vermoord te worden?Grijns schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:31:
Ligt het aan mij of is het gezeur door de hoofdpersoon gewoon irritant. Continu gejank als zijn vrouwtje langs komt en ruziën met z'n dooie opa.... aargh
Ik vind de reacties van Tommy wel leuk, nadat je in een grootte ruimte komt waar de zwaartekracht veranderd kan worden door op platformen te schieten.
''I think I'm going to be sick....Blerghh!''
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 24-06-2006 13:35 ]
time to kick ass and chew bubble-gum... and I'm all out of gum.Yonix schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:34:
[...]
Wat zou jij doen als je vriendin en opa ontvoerd worden door een buitenaards ras, en ze op het punt staan om ''gruwelijk'' vermoord te worden?
Hmm , heb tot zover op GoT en TG nog niemand horen klagen over CTD`s .Matel schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:32:
Ik heb nog wel vrij regelmatig (vooral in multiprey) dat het spel een fout veroorzaakt en gesloten moet worden. Als ze die bug er nog uit weten te halen is het helemaal goed
Zowieso zijn ID software engines zelfs in beta stadium altijd near-perfect en vrij crash-vrij .
Kijk eens of je niet je PC tever hebt overgeclockt dat ie dat net ff niet trekt , of andere zulk soort zaken.
Kijk ook naar de nieuwste drivers , en gebruik geen functies die je soundkaart niet ondersteunen ( HD etc. )
Gisteren nog pak en beet 2 1/2 uur multiprey gespeelt met geen probleem what-so-ever
Dus over een bug in de zin van er wordt na x tijd een overflow veroorzaakt waardoor je een CTD krijgt - heb je naar mijn mening gewoon niet , tenzij je game conflicteert met 1 of andere software pakket dat je hebt ; wat me sterk lijkt .
[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 24-06-2006 13:45 ]
Ik vond meer dat: "Holy shit, he's some kind of giant!" of dat gezeik op zijn opa over die indianentradities en het overbodige gescheld nogal achterlijk.Grijns schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:31:
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Hmm..bij andere games heb ik nergens last van (Doom3, Quake4, FEAR, NFS:MW), maar het zou wellicht een driverprobleempje kunnen zijn dan als niemand verder last heeft van dit probleem. Toch eens controleren danlithiumangel schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:44:
[...]
Hmm , heb tot zover op GoT en TG nog niemand horen klagen over CTD`s .
Zowieso zijn ID software engines zelfs in beta stadium altijd near-perfect en vrij crash-vrij .
Kijk eens of je niet je PC tever hebt overgeclockt dat ie dat net ff niet trekt , of andere zulk soort zaken.
Kijk ook naar de nieuwste drivers , en gebruik geen functies die je soundkaart niet ondersteunen ( HD etc. )
Gisteren nog pak en beet 2 1/2 uur multiprey gespeelt met geen probleem what-so-ever
Dus over een bug in de zin van er wordt na x tijd een overflow veroorzaakt waardoor je een CTD krijgt - heb je naar mijn mening gewoon niet , tenzij je game conflicteert met 1 of andere software pakket dat je hebt ; wat me sterk lijkt .
Bedankt.Not Pingu schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:04:
[...]
Dat is van die 'I need more cowbell!' sketch van SNL. Blue Oyster Cult is de band. titel van het nummer weet ik zo niet.
[...]
Same here
Ik heb het gecontroleerd en het klopt. Dat de band Blue Öyster Cult heette wist ik, omdat ik het begin maar even opnieuw heb gedaan en bij de ontvoering even snel op de jukebox heb gekeken.
Schijnbaar staat het nummer niet standaard in de jukebox.
Op de jukebox stond dit:
The Essentials
Blue Öyster Cult
Ik vind het mooi dat een spel zoals dit ook op oudere langzamere systemen goed draait. 
De demo was leuk maar kort voor mijn gevoel. Het ondersteboven effect in de singelplayer heeft niet echt meerwaarde (hoewel puzzels leuk kunnen zijn!). Maar in de multiplayer (met 8 x8 ?) zal het ongetwijfeld erg leuk zijn. De multiprey moet ik straks eens proberen!
De demo was leuk maar kort voor mijn gevoel. Het ondersteboven effect in de singelplayer heeft niet echt meerwaarde (hoewel puzzels leuk kunnen zijn!). Maar in de multiplayer (met 8 x8 ?) zal het ongetwijfeld erg leuk zijn. De multiprey moet ik straks eens proberen!
met beetje geluk wordt het spel nog geleaked
Verwijderd
jaaoie17 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:35:
met beetje geluk wordt het spel nog geleaked

Like vraagje
1280x768 ( i.v.m max reso @ widescreen ) is dat nou 16:9 of beter 16:10 ?
De som 1280/16 * 9 = 720 en dan heb je ook nog 1280/16 * 10 = 800
Kan ik beter 16:10 nemen omdat het verschil tussen 800 / 768 kleiner is dan 768 / 720 of ????
Ik heb het tot dusverre op 16:10 en ik zie niet echt wat vreemds ofzo .
De volledige tweakguide van Prey is eindelijk af en staat op
http://www.tweakguides.com/Prey_1.html
1280x768 ( i.v.m max reso @ widescreen ) is dat nou 16:9 of beter 16:10 ?
De som 1280/16 * 9 = 720 en dan heb je ook nog 1280/16 * 10 = 800
Kan ik beter 16:10 nemen omdat het verschil tussen 800 / 768 kleiner is dan 768 / 720 of ????
Ik heb het tot dusverre op 16:10 en ik zie niet echt wat vreemds ofzo .
De volledige tweakguide van Prey is eindelijk af en staat op
http://www.tweakguides.com/Prey_1.html
[ Voor 15% gewijzigd door lithiumangel op 24-06-2006 19:26 ]
Ach de hoofdpersoon heeft wel grappige opmerkingen af en toe.
Ook zoiets van "that's fucked up" en daarna komt hij iets anders tegen en dan "no that's fucked up" echt zo droog.
Ook zoiets van "that's fucked up" en daarna komt hij iets anders tegen en dan "no that's fucked up" echt zo droog.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ook wel grappig dat bij sommige portalen je jezelf kunt molesteren... omdat de portalen bij zichzelf uitkomen, zie je jezelf en kun je jezelf meppen of schieten
Desorientatie ten top! Geweldige level-design. Deze ervaring moet je meemaken. Prey neem ik
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244