De PSP-fanboy is weer aan het woord
Overigens snap ik ook niet dat hij er een wil importeren maar de line-up niks vind. Voor N64 ROMs misschien ofzo? Daar hoef je het denk ik ook niet voor te doen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De PSP-fanboy is weer aan het woord
Ai, heb er geen last mee gehadAnoniem: 64636 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:55:
'kleine' aanpassing![]()
Ik heb 1 GBA gesloopt met het inbouwen van een afterburner, en 1 afterburner heeft het ook niet gehaald. En nou ben ik niet bepaald onhandig met een soldeerbout!
Maar uiteindelijk werkte het wel zeer prima inderdaad!
[ Voor 35% gewijzigd door kiddyl op 06-07-2005 18:01 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
U vraagt, wij draaien:MaZo schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:29:
Ik heb nou heel ff Lumines gespeeld, maar kan iemand mij het doel van het spel uitleggen? Ik begon maar ala Tetris, maar dit leek niet echt de bedoeling.
ik zag twee beren fout parkeren....
Hoelang ben je wel niet bezig om die score te halen... Ik speel het regelmatig, maar hoger als 71k ben ik nog niet gekomen...kaspur schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:09:
Groot nadeel van lumines is dat de score niet verder loopt dan 999999(99) ? Haalt een groot deel van de replay waarde weg.
Anoniem: 64636
Juist, dat is EXACT waar ik op aan het wachten ben nu, een mooie (3D) RPG!YellowNeck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:21:
Mja.ik vind m'n PSP nie zo interessant meer, soms raak ik em een paar dagen geeneens aan.
Ik wacht echt nog op goede spellen zoals GTA en Final Fantasy
Anoniem: 136331
PSPX - Mass Storage Convertertoon volledige bericht
For some time now we have been working hard on a PSP hack. If you remember we never said it was a modchip or anything that could boot dumped games or homebrew (currently you have psp-dev and the WAB team to thank for these breakthroughs). In fact what we designed was our own development hardware to tap into every aspect of the PSP, from the Memory Stick port through to its NAND flash memory and infrastructure.
As there are more and more homebrew applications and games and other exciting developments within the growing PSP scene there is obviousley a need for more storage - and with that comes a heavy price. The cost of a 2Gb DUO memory stick can cost over $400 !
However, what if you could use a Smart Media Card, Compact Flash Card, SD Card, USB Flash Drive or even a USB HDD !
Well it's possible. We are developing a simple plug in device where you can expand the PSP Memory Stick Port to connect to several other memory devices, thus saving massive costs and giving you a multitude of storage options for your PSP no matter what you wish to play with be it games, web browsers, ebooks, music players, media managers and much more !
Using this same development kit we have been able to downgrade v1.52 / v1.51 down to v1.50 or even a v1.00 with no problems whatsoever. We can also tell you its easily possible to patch the kernel to be able to boot anything you like without any type of software loader. It can be acheived in both a modchip AND a non-modchip form so no doubt teams like WAB and others will have solutions for you in the coming weeks as the methods to achieve this are indeed known by others - we are simply confirming its very possible. Before anyone makes a rumour - no Xecuter is not doing any form of modchip for the PSP - it will be a waste of time as every patch can be achieved without the need for this. However maybe certain dealers will have capabilities to downgrade your PSP firmware for you - or to repair PSP's damaged by the over zealous hacker - who knows ?
On a final note good luck to teams like WAB and PSP-DEV - they are worth supporting.
Here is a picture of our pspx dev kit (this version is v0.2 we are currently on v0.5, some things we like to keep internal for now). You may notice an Ethernet connection too.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Anoniem: 134162
Chilodus - lvl60 Priest - RUIN - Darksorrow
Vergelijk:Anoniem: 136331 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:55:
En ik zet de psp clock op 333mhz is dat eigenlijk wel goed want hij staat dan op rood en draait denk ik volle toeren.
Is dat wel goed voor het systeem?
Dat is geen PSP maar een soort Atmel developer board.Chilodus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:53:
Degene die dat met zn psp heeft gedaan moeten ze ophangen voor heilig schennis!!
[ Voor 20% gewijzigd door Aidix op 07-07-2005 08:56 ]
Nu lul je dus! Waarom denk je dat hij standaard niet op 333Mhz loopt?Aidix schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:54:
[...]
Vergelijk:
'Hoi ik heb een P3-500 die normaal op 300mhz draait. Is het schadelijk om mijn P3-500 op 500mhz te laten draaien?'
Nee natuurlijk niet.
Een PSP is gemaakt om op 333mhz te draaien. Vanwege het hogere batterijverbruik gebruiken doen spellen het niet. Het is dus niet schadelijk, en in alle officiele specs staat dat de PSP 333mhz draait.
Het is dus niet overclocken. Integendeel, het systeem loopt juist te langzaam als je het niet doet.
Anoniem: 54899
Hij lult niet. Een PSP op 333Mhz laten draaien is niet overklokken maar gewoon de maximale kloksnelheid benutten. En meldingen van kapotte PSP's moet je dus ook met een korreltje zout nemen.addictive schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:16:
[...]
Nu lul je dus! Waarom denk je dat hij standaard niet op 333Mhz loopt?
Great minds think in parallel gutters.
ik snap ook dat dat geen overclocken isCount schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:49:
[...]
Hij lult niet. Een PSP op 333Mhz laten draaien is niet overklokken maar gewoon de maximale kloksnelheid benutten. En meldingen van kapotte PSP's moet je dus ook met een korreltje zout nemen.
Het kost wel iets meer batterij maar omdat de UMD drive niet gebruikt word bij 'homebrew' merk je dat totaal niet.
Over het algemeen wordt gedacht dat dit is om de batterij te sparen. Waarom zouden zelf de specificaties op 333mhz zetten als hij er stuk van kan gaan? Zie http://en.wikipedia.org/w...#Technical_specifications.addictive schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:16:
[...]
Nu lul je dus! Waarom denk je dat hij standaard niet op 333Mhz loopt?
Heb je een link waar dit gemeld wordt? Ik heb nl. van niemand nog gezien dat hij _ECHT_ stuk is gegaan. Af en toe hangen is wat anders - dat kan door van alles komen. Wipeout hangt bij mij ook (extreem) af en toe. Graag een link, zodat het duidelijk is dat jij niet ook gewoon maar wat 'lult'.addictive schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:16:
Er zijn al meldingen geweest van mensen wiens PSP kapot is gegaan door emu's te draaien op 333Mhz!
Precies de reden dat ik m via import heb nu! Vindt het ook een vreemde releasedate BTW.Anoniem: 54899 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:44:
Wat ik raar vind is dat de release net na de vakantie komt.
Ik ben aan het zoeken naar iets om te gamen op de vakantie, maar ik wilde eerst voor de PSP gaan maar dat is pas 1-9.
Raar.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
thnx...alleen werkte t niet...strax thuis ff goed uitzoeken.....puzzlebobble loopt vast op please wait schermpje...en lumines doet t dan niet....Royal schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:30:
Ja dat kan, zoek maar eens op triloader oid
How to make sound work on USA 1. Download Hex Workshop and install: http://www.hexworkshop.com/ 2. Browse to your PSP's root folder and drag the boot.bin from the \PSP_GAME\SYSDIR folder into Hex Workshop. (or file:open, and open your boot.bin that way) 3. Hit Ctrl+F(or edit:find) to open the search box, and enter:86E37D97 (make sure Type is set to: Hex Values) 4. With that area highlighted, type in the new value:B5610F71 5. The new hex value has now been added, so just Save and Close (backup original reccomended.) |
[ Voor 32% gewijzigd door Aidix op 07-07-2005 20:21 ]
Bedankt voor de tipRandeazy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:18:
[...]
heeft er iemand dat Kick prog al eens gedaan....best lollig om je eigen beats te creeren in de trein!!
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Van het Penny-Arcade forum:H3llsing schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:22:
Hmm zat te denken, gaat er ooit nog een SCUMMVM emulator voor de PSP komen zodat je ook Monkey Island, Day of the Tentacle en Indiana Jones kan spelen?
Zoiets zou compleet mn dag maken!
Hij staat blijkbaar op het punt om gereleased te worden:ScummVM.toon volledige bericht
PSP Port.
Done.
SCUMM Games:
* Maniac Mansion
* Zak McKracken and the Alien Mindbenders
* Indiana Jones and the Last Crusade
* LOOM
* The Secret of Monkey Island
* Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
* Indiana Jones and the Fate of Atlantis
* Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle
* Sam & Max Hit the Road
* Full Throttle
* The Dig
* The Curse of Monkey Island
If you have 'em you'll be able to play them on your PSP.
Dus nog eventjes geduldWhen this is released I'm channging the title of the thread
De meeste van deze games zou je ook via de amiga emulator kunnen spelen, voor zover ze op de amiga zijn uitgekomen. De meeste herken ik iig wel uit mijn amiga tijd.nioz schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:25:toon volledige bericht
[...]
Van het Penny-Arcade forum:
[...]
Hij staat blijkbaar op het punt om gereleased te worden:
[...]
Dus nog eventjes geduld
Gobli(i(i))ns is (bijna) werkend met ScummVM, dus die wens zal dan spoedig in vervulling gaanaddictive schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:15:
Zo zijn er trouwens nog wel een groot aantal games die ik vroeger op de pc speelde en die ik best op de PSP zou willen spelen. Dan denk ik aan:
-Gobblins (alle 3 de delen, super serie!)
124138
Welke spellen draaien nu dan ZONDER umd naast lumines (want die heb ik op me MS en die draait zonder UMD en met geluid) Zijn er nog andere games die zonder umd in drive die we dus vanaf de MS kunnen spellen ??Reptile-X schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:40:
Sommige loaders kunnen problemen geven, check even de folder namen zoals % en 1, bij sommige moet je die tekens deleten of lange spatie tussen uit halen, ik zou even uitzoeken wat je exact moet doen
Ik had gisteren 1GB card binnen, ik heb om te testen 5 games opgezet die met een UMD laden zodat ik niet telkens de UMD hoef vervangen. Alles werkt prima na een exploit en paar homebrew games heb ik maar nog 40mb over, die ruimte zal ik dan gebruiken om roms te testen want die heb ik nog niet op zitten...
Bij mijn weten geen enkele.Welke spellen draaien nu dan ZONDER umd naast lumines (want die heb ik op me MS en die draait zonder UMD en met geluid) Zijn er nog andere games die zonder umd in drive die we dus vanaf de MS kunnen spellen ??
124138
Geen enkele.124138 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:04:
[...]
Welke spellen draaien nu dan ZONDER umd naast lumines (want die heb ik op me MS en die draait zonder UMD en met geluid) Zijn er nog andere games die zonder umd in drive die we dus vanaf de MS kunnen spellen ??
PSN: Shiver23
Zonder UMD ja?
Anoniem: 118070
Xecuter heeft een 32 MB versie die sowieso gelanceerd kan worden zonder UMD. Ik heb hem op een torrentsite gevonden dat iets te maken heeft met "spion"....Guffy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:09:
[...]
Zonder UMD ja?![]()
![]()
Ik zie loaders voor puzzle bobble met
Demo disk, Untold Legends, Twisted Metal, Tiger Woods, Gretzky Hockey of Wipeout Pure
maar nog nergens eentje die totaal geen UMD nodig heeft....
ik kijk er misschien overheen.....heb gekeken op alle major psp newssites, newsgroupjes en torrentsites
Ik neem dus aan dat die Wipe Out van die broer is? Zo ja, je kunt die natuurlijk even lenen, dan heb je in ieder geval een UMD game waar je die ISO's mee kunt draaien.Guffy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:29:
[...]
Ik zit er ook op te wachten aangezien ik zelf geen games heb.![]()
Deze week voor mij een uitstekend psp weekje:
- dinsdag wipeout pure laatste resterende gouden medailles gehaald (nu op 174) op psp van broer van me vriendin
Haha ja alleen wil hij zelf ook wipeout-en helaasMaZo schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:05:
[...]
Ik neem dus aan dat die Wipe Out van die broer is? Zo ja, je kunt die natuurlijk even lenen, dan heb je in ieder geval een UMD game waar je die ISO's mee kunt draaien.
Anoniem: 143024
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143024 op 09-07-2005 20:32 ]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Je kan gewoon de stroomkabel van de PS2 gebruiken, die vind je bij elke elektronica-zaakH3llsing schreef op zondag 10 juli 2005 @ 08:19:
Deze week een PSP bij Kiddyl gekocht. Maar aangezien het een Japanse PSP is, hoe zit dat nou met de lader (de plug ervan) hoe hebben jullie dat gedaan? Wil de goede plug in huis hebben voor wanneer de PSP aan komt zodat ik gelijk aan de slag kan en niet eerst nog de hele dag in de stad moet lopen om de goede stekker te kopen
Had al wat gezocht op google maar vind het niet echt 1,2,3...
Anoniem: 14032
Anoniem: 88245
Deze dus:Anoniem: 14032 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 08:41:
de stekker die in de lader moet, is hetzelfde als in de playstation, een 2-gaten-plattestekker, deze zijn overal best wel te vinden. Je hoeft dus niet aan de 220v stroom-stekker kant een adapter te halen. (de kabel die van 220v naar je adapter loopt is dus een losse kabel), de adapter zelf kan 110v-240v lopen.
--]]] [-----------]
]]]---------------[[[[ [-----------]-----------------[[[[[
--]]] [-----------]
220v 2-gat-stk adapter psp-ingang
misschien heeft iemand een foto? (zegt meer dan 1000 woorden)
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Puzzle bobble werkt in ieder geval, verder weet ik het niet.Royal schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:51:
WAB 2.5 loader is uit, iemand al geprobeerd of meer spellen hiermee werken ?
Kan niet stoppen met ontploffen!
Uitgepakt, de ISO loader komt in v3.0Anoniem: 88245 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:06:
[...]
Puzzle bobble werkt in ieder geval, verder weet ik het niet.
[...]
load je het met iso file of uitgepakt?
Anoniem: 119364
Kun je me even vertellen wat je precies hebt gedaan?Anoniem: 119364 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:14:
Wab launcher 2.5 werkt nog niet met iso's daarvoor moeten we wachten op 3.0. 2.5 is een auto patcher die de boot.ini aan past zodat je games zonder umd in de drive kan spelen. Werkt tot nu toch nog met de games die ik geprobeerd heb (mercury, lumines en puzzle bobble). Zo meteen even coded arms testen.
Anoniem: 126062
LeukDead To Rights (no umd needed)
Ape Escape (any UMD will work)
NBA 2k5 (no umd needed)
Word Puzzle Mojipittan (no umd needed)
Ook leuk..there's also a NBA Street rip that fits on a 32MB memorycard
Kollon was just added as well...
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 10-07-2005 17:33 ]
Coded arms werkt niet met de WAB loader (is nog maar een alphaBob Popcorn schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:18:
[...]
Kun je me even vertellen wat je precies hebt gedaan?
De unpacked iso staat op de root van de MS en de map common bevat alle PRX data uit USRDIR van CA. Ik geloof toch echt dat het zo moet werken?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119364 op 10-07-2005 18:17 ]
Coded arms werkt wel met een loader i.c.m. WipeOut pure.Anoniem: 119364 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:14:
Coded Arms werkt niet blijft hangen bij loading...jammer. Ridge racers en wipe out pure net getest die doen het wel. Als je een v1.50 psp hebt moet je wel eerst met kxploit tool over de eboot.ini van de 2.5 wab loader dan .prx files in de common\prx. De .prx files staan onder usdir\ en dan zoeken naar een map module. Let op bij ridge racers zijn er 2 mappen met .prx files.
Edit: Coded Arms werkt niet door de auto-update functie (waarschijnlijk)
Anoniem: 136331
500€ voor deze 10 games umd + leuk als hij kapot isAnoniem: 136331 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:03:
Ik speel nu een aantal games via iso:
coded arms
mercury
puzzle bobble
nba 2k5
maar ik snap niet waarom de games zo klein zijn.
Puzzle bobble bijv. die is 16mb
coded arms 144mb
waarom zo klein op een umd disc past toch 1,8 gb
is toch hartstikke zonde op daar een game van 16 mb op te zetten
kunnen ze netzo goed een stuk of 10 games op een umd zetten
Via iso spelen dat vind ik knap er is nog geen iso loader beschikbaar of je moet zelf een van de coders zijn.Anoniem: 136331 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:03:
Ik speel nu een aantal games via iso:
coded arms
mercury
puzzle bobble
nba 2k5
maar ik snap niet waarom de games zo klein zijn.
Puzzle bobble bijv. die is 16mb
coded arms 144mb
waarom zo klein op een umd disc past toch 1,8 gb
is toch hartstikke zonde op daar een game van 16 mb op te zetten
kunnen ze netzo goed een stuk of 10 games op een umd zetten
Handig misschien om erbij te vermelden dat je de prx bestanden LOS erin moet zetten; de common\prx dir mag geen subdirs bevatten, enkel prx bestanden.Anoniem: 119364 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:33:
Meer games werken nu met wab loader 2.5b!
Wab launcher Version 2.5b (auto patcher)
use original boot.bin without any modification !!
More stable with other game now you can use 2 Methode :=)
put the common folder on root of your memory stick .
and copy all the PRX you got in it
and put your game on roots of your memory stick on PSP_GAME
can remove the umd check like on bubble
Anoniem: 126062
Dat denk ik niet. Ik denk dat de verkoop zal tegenvallen, iedereen die een PSP graag zou willen, heeft er al een. Ook gaan de games (waarschijnlijk) tot 60 euro kosten, wat ook de verkoop remt.0X55AA schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:56:
Met al die problemen van leverbaarheid in de US, zal dit in september ook zo zijn in de EU?
Want als de PSP's na 5 minuten zullen uitverkocht zijn, ga ik eens overwegen om hem te pre-ordenen.
Weet iemand of dit zo zal zijn of niet?
I guess not.-Daniël- schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:58:
[...]
Dat denk ik niet. Ik denk dat de verkoop zal tegenvallen, iedereen die een PSP graag zou willen, heeft er al een. Ook gaan de games (waarschijnlijk) tot 60 euro kosten, wat ook de verkoop remt.
I guess..
Daarbij hebben de mensen die nu al een PSP hebben de importkanalen ook al ontdekt. Ik denk dat er minder games verkocht zullen worden dan ze verwacht hebben. Of ik moet het fout hebben dat uiteindelijk het percentage import psp-bezitters laag uitvalt.-Daniël- schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:58:
[...]
Dat denk ik niet. Ik denk dat de verkoop zal tegenvallen, iedereen die een PSP graag zou willen, heeft er al een. Ook gaan de games (waarschijnlijk) tot 60 euro kosten, wat ook de verkoop remt.
I guess..
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
124138
[ Voor 6% gewijzigd door 124138 op 11-07-2005 10:51 ]
This is the Way.
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 11-07-2005 11:43 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 11-07-2005 11:44 ]
Anoniem: 79793
124138
Ten eerste. Ik heb er 1tje en totaal geen problemen.124138 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:57:
Sorry jongens even er tussen. Ik wil een Memorystick pro duo van 1GB gaan halen maar ik hoor nou lees eerlijk gezegd op veel forums dat ze ineens kappen met werken dus kapot gaan. Dus ik ben wel nieuwsgierig of er ook mensen zijn die dat zelfde probleem gehad hebben ?? Zoja dan wacht ik nog wel met het aanschaffen van een memorystick van 1gb.
Ik heb m'n 1 GB SanDisk kaartje nu 2 maanden en hij werkt nog steeds perfect. Zou je maybe ook ff het merk kunnen vertellen, maybe dat daar wat meer over bekend is?124138 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:57:
Sorry jongens even er tussen. Ik wil een Memorystick pro duo van 1GB gaan halen maar ik hoor nou lees eerlijk gezegd op veel forums dat ze ineens kappen met werken dus kapot gaan. Dus ik ben wel nieuwsgierig of er ook mensen zijn die dat zelfde probleem gehad hebben ?? Zoja dan wacht ik nog wel met het aanschaffen van een memorystick van 1gb.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq