Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Thuis gekomen, heb ik even de foutmelding opgezocht via google en het volgende gevonden, is een kleine registryfix in windows, probleem opgelost.

http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=137666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb eerst allles van tomtom erafgegooid, programma en bestanden. daarna de reset naar fabrieksinstellingen en ik heb nog steeds geen geluid.

wat nu?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

Tusk schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:43:
ik heb eerst allles van tomtom erafgegooid, programma en bestanden. daarna de reset naar fabrieksinstellingen en ik heb nog steeds geen geluid.

wat nu?
Heb je ook Btcoreif.dll verwijderd zoals staat aangegeven?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

die heb ik niet kunnen vinden, zoals aangegeven ;)
(en ja ik heb alle bestanden weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heb je nu eigenlijk helemaal geen geluid meer? Of alleen bij TomTom? In het eerste geval, staat hij niet ingesteld op een bluetooth headset oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik contact gehad met een winkel die veel verschillende pda's verkoopt (zal geen naam noemen) Een werknemer vertelde mij dat er tussen deze pda en de qtek g100 niet echt veel verschil zit (op de grote van het scherm na) hij vertelde me dat de meeste mensen met de g100 zelfs een snellere gps fix hadden dan met de 636. Wat is jullie ervaring met de gps fix, ik lees over beide apparaten veel verschillende berichten. De ene 636 heeft binnen één minuut een fix met tt6 en de andere doet er ongeveer 5 minuten over. Dit is ook met de G100 zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Altijd binnen een minuut op mijn 636N, vaak binnen 30sec, en als hij net nog aan heeft gestaan, < 10sec. Is op TomTom 6.0.3.0

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Sherlock schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:41:
Heb je nu eigenlijk helemaal geen geluid meer? Of alleen bij TomTom? In het eerste geval, staat hij niet ingesteld op een bluetooth headset oid?
helemaal nergens geluid. (volumes staan overal 100% en niets is muted) ook na een harde reset naar factory settings.
BT staat uit en ik kan nergens vinden dat ie op iets anders ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tusk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:28:
[...]
helemaal nergens geluid. (volumes staan overal 100% en niets is muted) ook na een harde reset naar factory settings.
BT staat uit en ik kan nergens vinden dat ie op iets anders ingesteld staat.
Hmm, zelfs na een harde reset.. Dan begin ik me toch af te vragen of het apparaat wel goed is. Kun je nog eens kijken welke verbindingen je hebt in de bluetooth manager?

Op de vraag over de GPS ontvangst: dat lukt buiten altijd binnen een minuut, in de auto met warmtewerende voorruit kan het wel eens langer duren maar daar had mijn externe TomTom ontvanger ook last van...

[ Voor 17% gewijzigd door Sherlock op 07-02-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

bij snelkoppelingen staat niets. en bij actieve verbindingen ook niets

het geluid hield er ineens mee op. van de 1 op de andere dag. laatste wijzingen was het toekennen van geluiden aan POI van het programma checkpoint, maar alles is er al af (TT6 en checkpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tusk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:48:
bij snelkoppelingen staat niets. en bij actieve verbindingen ook niets

het geluid hield er ineens mee op. van de 1 op de andere dag. laatste wijzingen was het toekennen van geluiden aan POI van het programma checkpoint, maar alles is er al af (TT6 en checkpoint)
Ik zou eens naar je leverancier bellen, waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Sponsor van mijn clan. www.cshgoor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
Zijn er eigenlijk al onofficiele Windows Mobile 6 (beta) images voor de Mypal A636?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

KBDE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:25:
Zijn er eigenlijk al onofficiele Windows Mobile 6 (beta) images voor de Mypal A636?
Zou er een officiele WM6 update komen?

Dit is mijn eerste Asus, dus ik weet niet of ze dit al vaker hebben gedaan. Het is nog een behoorlijk recente pda natuurlijk.

Komen deze (officiele) updates ook in het nederlands, en zou hiervoor betaald moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na een week in het bezit te zijn van dit mooi speeltje heb ik een aantal vragen nog niet gevonden/opgelost. Dit is mijn eerste PDA dus alles is nog zoeken. Veel gezocht en gebladerd ddor dit topic maar onderstaande vraag nog niet gevonden

Is het mogenlijk om de PDA via de usb kabel aan te sluiten en vervolgens als een USB of HD te zien in windowsXP ? Met een aangemaakte stationsletter ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
^ ja :)

Configuratiescherm > Verbindingen > USB-instelling > 'Simuleren als kaartlezer'

[ Voor 85% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 11-02-2007 00:14 . Reden: *schrikt wakker* instructies toegevoegd ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ma.rkus.nl schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:08:
^ ja :)

Configuratiescherm > Verbindingen > USB-instelling > 'Simuleren als kaartlezer'
Zo simpel als je het weet :) :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Na een tijdje gewacht te hebben op de A639 heb ik toch maar de 636 besteld. Tot nu toe heel tevreden over, is overigens ook mijn eerste pda. Een van de dingen waarvoor ik hem gekocht heb is uiteraard navigatie. Hierbij wil ik ook gebruik maken van TMC en heb er dus gelijk zo'n cradle bij besteld. Ik las al het nodige in dit draadje over de software die dat ondersteund en heb zelf ook het een en ander geprobeerd.

- I-Go: verschillende betas: nooit goed werkend gekregen, na een reset start het systeem vaak zelfs niet meer op
- navigon: tmc kan ik niet aan de gang krijgen in combinatie met gps (los daarvan is navigon nogal traag)
- destinator: zowel gps als tmc werkt (is ook netjes per onderdeel in te stellen)

Destinator start vlot op en werkt zelfs binnenshuis met gps en tmc. Vanochtend dus in mijn auto aangesloten en naar het werk gereden voor een test maar toen kon het ding opeens geen sateliet meer vinden. Normaliter is het snel krijgen van een goede fix niet zo'n probleem (heb ook TomTom op de pda en dat werkt altijd prima), dus wat dit nu weer is..? Ik heb ook de indruk dat het wel eens wil uitmaken of je het systeem onlangs nog gereset hebt na gebruik van bepaalde applicaties, dus dat ga ik vanmiddag nog eens proberen. Ik durfde het niet aan om tijdens het rijden de pda uit de cradle te halen en te resetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
apd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:50:

Destinator start vlot op en werkt zelfs binnenshuis met gps en tmc. Vanochtend dus in mijn auto aangesloten en naar het werk gereden voor een test maar toen kon het ding opeens geen sateliet meer vinden. Normaliter is het snel krijgen van een goede fix niet zo'n probleem (heb ook TomTom op de pda en dat werkt altijd prima), dus wat dit nu weer is..? Ik heb ook de indruk dat het wel eens wil uitmaken of je het systeem onlangs nog gereset hebt na gebruik van bepaalde applicaties, dus dat ga ik vanmiddag nog eens proberen. Ik durfde het niet aan om tijdens het rijden de pda uit de cradle te halen en te resetten. ;)
ik heb soms hetzelfde fenomeen maar dan met tomtom, als ik dan tomtom afsluit en terug opstart heb ik binnen een paar seconden een fix, volgens mij wordt op dit moment de gps ontvanger herinitialiseerd waardoor je wel de fix krijgt. Misschien ook een proberen bij Destinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Kijk, dat is fijn! Er is nog iemand die met de TMC-cradle aan het hobby-en is. Ik ben nu bezig om het één en ander werkend te krijgen onder Route66. Daarnaast heb ik MioMap 3.2 ook geprobeerd. Zoals te verwachten (MioMap is gebouwd door iGO) krijg ik hier ook alleen TMC of alleen GPS aan de praat. De iGO-engine accepteert nog niet TMC en GPS op dezelfde COM-poort.
Daarbij moet iGO 'rechtstreeks' de TMC-module aanspreken, waardoor virtuele COM-poorten niet werken (GPS kan echter wel via een virtuele COM-poort).

Hoe bevallen navigatieprogramma's als Navigon, Destinator, Route66, et cetera? Ik heb ze nog niet echt proefondervindelijk kunnen testen. Ik geef zelf sterk de voorkeur aan TomTom (en iGO).

[ Voor 13% gewijzigd door salgera op 12-02-2007 11:37 . Reden: ik was wat vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
apd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:50:
Ik heb met Tomtom nog wel eens dat de gps geen fix meer kan krijgen. Dit gebeurt vooral als je de pda in stanby mode zet als Tomtom nog aanstaat. Hij ziet wel satelieten maar het niveau blijft te laag en er worden er dan te weinig in het sateliet scherm weergegeven.

De oplossing:

Start winfast navigator connect, maak een factory restart met beide vinkjes (enable raw track data en enable development data) uit. Winfast Navigator disconnecten Tom Tom starten en je hebt zo een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 12-09 20:54
_Oldie_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:59:
[...]

Zou er een officiele WM6 update komen?

Dit is mijn eerste Asus, dus ik weet niet of ze dit al vaker hebben gedaan. Het is nog een behoorlijk recente pda natuurlijk.

Komen deze (officiele) updates ook in het nederlands, en zou hiervoor betaald moeten worden?
Ik weet niet precies wat de policy voor de nieuwe PDA's van Asus is.
Maar als ik me niet vergis is er voor de oudere types geen upgrade geweest van windows mobile 2003 -> wm5
Dus ik vrees dat er geen officiele updates uitkomen.
Ik ga in elk geval eens http://www.xda-developers.com/ in de gaten houden, hier zijn een aantal onofficiele updates in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Niet online

apd

wortelsoft schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:44:
[...]

Ik heb met Tomtom nog wel eens dat de gps geen fix meer kan krijgen. Dit gebeurt vooral als je de pda in stanby mode zet als Tomtom nog aanstaat. Hij ziet wel satelieten maar het niveau blijft te laag en er worden er dan te weinig in het sateliet scherm weergegeven.

De oplossing:

Start winfast navigator connect, maak een factory restart met beide vinkjes (enable raw track data en enable development data) uit. Winfast Navigator disconnecten Tom Tom starten en je hebt zo een fix.
Dit is inderdaad precies wat ik de laatste tijd had. Ik heb winfast navigator gebruikt en kreeg na enige tijd weer een fix. Bedankt voor de tip.
Nu heb ik dus ook Destinator kunnen proberen. Programma ziet er qua gebruik net allemaal wat minder uit dan TomTom. Daarmee bedoel ik de presentatie van je positie op de map, de aanwijzingen en het weergeven van poi's. Wel werkt tmc goed in combinatie met de asus tmc-cradle.

Als er voor TomTom nu eens goede ondersteuning komt voor TMC dan zou de wereld bijna perfect zijn. :) Maar zover ik begrepen heb uit de andere topics zit dat er waarschijnlijk niet in vanwege hun eigen (betaalde) plus-service.

Heeft iemand het al aangedurft om de laatste beta (medio februari) van I-Go te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik heb regelmatig problemen met het toetsenbord. De ene keer werkt ie goed en andere malen heeft ie veel afwijking. Dan moet ik op de S tikken om een A te krijgen. Hoe meer ik naar links ga hoe meer afwijking. Op hetzeldede moment doet een L het bijvoorbeeld wel goed.

Scherm calibreren maakt gen verschil :(

macOS 15.5

Verwijderd

Momenteel zit ik te stoeien met synchroniseren. De opties agenda en contacten gaat goed, maar zodra ik notities wil synchroniseren, verdwijnt ineens deze optie. Van alles geprobeerd op verschillende machines, maar het mag niet baten. Bij een collega heb ik hetzelfde gezien. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

over de A636N

Wat is jullie ervaring met de snelheidsverbetering met 416MHz tov. bijv een 266MHz van een acer n35 icm tomtom?
Kan hij goed een fix krijgen achter warmtewerend glas?

De speaker zit toch links aan de voorkant? O-)
Hoe zijn de knoppen aan de voorkant te gebruiken en te programmeren?

Welke 4GB kaartjes hebben jullie ervaring mee? en waar heb je die dan vandaan?

Het geluid was goed heb ik gelezen?
Welke formaten video kan WM5 icm. WMP10 aan?

Dan ben ik weer wat zekerder als ik hem ga kopen :)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
rimco schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:18:
Wat is jullie ervaring met de snelheidsverbetering met 416MHz tov. bijv een 266MHz van een acer n35 icm tomtom?
* Geen ervaring mee, maar het antwoord laat zich wel raden denk ik.

Kan hij goed een fix krijgen achter warmtewerend glas?
* Het duurt ietsje langer om een fix te krijgen, maar het werkt verder prima - zie ook deze post van Sherlock

De speaker zit toch links aan de voorkant? O-)
* Ja...

Hoe zijn de knoppen aan de voorkant te gebruiken en te programmeren?
* Ze bieden goed weerstand dus zijn niet makkelijk 'per ongeluk' in te drukken. Het toewijzen van de knoppen gaat gewoon via het configuratiescherm of soms per programma. Met bijvoorbeeld SPB Pocket Plus is die functionaliteit nog verder uit te breiden.

* Geen ervaring mee, ik heb vooralsnog genoeg gehad aan twee 1GB kaartjes.

Het geluid was goed heb ik gelezen?
* Verwacht van de speaker niet al teveel. Maar met m'n Shures aan het apparaat gehangen ben ik 100% tevreden :9

Welke formaten video kan WM5 icm. WMP10 aan?
* Niet veel, maar met bijvoorbeeld The Core Pocket Media Player zijn álle gangbare codecs (o.a. XviD/DivX) ondersteund.

Dan ben ik weer wat zekerder als ik hem ga kopen :)
* Mijn zege heb je ;)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
ik heb echt heel problemen met de kalibratie van het scherm. Ik moet bijna dagelijks opnieuw het scherm kalibreren. :( zijn er meer mensen met dit probleem ? is er een bepaalde serie 636-en die dit probleem alleen heeft? is er iets aan te doen om dit probleem permanent op te lossen (behalve terugsturen naar de fabriek?) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Niet online

apd

rimco schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:18:
over de A636N

Ik heb bij 4Launch een 4GB kaartje van Apacer gekocht, de 150x. Werkt prima.
mieg_1981 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:45:
ik heb echt heel problemen met de kalibratie van het scherm. Ik moet bijna dagelijks opnieuw het scherm kalibreren. :(
...
Helaas heb ik dit probleem ook, erg irritant. Wat ik er zo over lees komt dit vaker voor en is vooralsnog de enige oplossing proberen een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Welk programma gebruiken jullie voor VOIP? Ik ga over anderhalve week naar Kuala Lumpur, en ik heb daar wel een internetverbinding in het hotel, dus dan kan ik mooi naar huis bellen. Ik heb thuis op de pc nog niks geinstalleerd, maar als dat (erg) handig is dan wil ik dat wel doen.

Antwoord op de andere vraag: ik heb een 4GB Transcend kaartje (150x) en die heb ik bij Azerty besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:02:
Welk programma gebruiken jullie voor VOIP? Ik ga over anderhalve week naar Kuala Lumpur, en ik heb daar wel een internetverbinding in het hotel, dus dan kan ik mooi naar huis bellen. Ik heb thuis op de pc nog niks geinstalleerd, maar als dat (erg) handig is dan wil ik dat wel doen.

Antwoord op de andere vraag: ik heb een 4GB Transcend kaartje (150x) en die heb ik bij Azerty besteld.
ik was laatst in amerika en daar had ik ook wifi in hotel.. kon via sjphone en voipbuster gewoon gratis naar nederland bellen.. alleen vaste nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

welke kleine tests kan je het beste tijdens de aankoop van een (tweede handse) a636n doen?

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:08:
ik was laatst in amerika en daar had ik ook wifi in hotel.. kon via sjphone en voipbuster gewoon gratis naar nederland bellen.. alleen vaste nummers.
Thanks, ik heb het hier thuis getest en het werkt inderdaad prima! Hopelijk werkt het daar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:21:
[...]
Thanks, ik heb het hier thuis getest en het werkt inderdaad prima! Hopelijk werkt het daar ook!
Ik moet trouwens wel oordopjes in doen tijdens het bellen met sjphone. Anders heeft de persoon aan de andere kant last van echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 11:40
Deze week brak mijn draagarm af bij de zuignap btw. Dus zag al weer allemaal horror scenario's voor me waarin me houder op geen enkel systeem paste maar dat viel mee gelukkig past deze ook prima en hij is een stuk steviger dan de meegeleverde arm.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een Jabra Bluetooth headset gekocht. Nu is mijn bedoeling om al het geluid van de Asus A636 PDA door te sturen naar de headset. Het verbinden vanaf de PDA naar de headset gaat goed (bluetooth profiel: headset). In de PDA (bluetooth manager, connections) zie ik dat ik verbonden ben met een 'Audio gateway' met goede signaalsterkte.

Maar alle geluiden blijven echter enkel hoorbaar via het gewone interne speakertje van de PDA! Doe ik iets fout, of vergeet ik nog iets? Hij zou het geluid moeten doorsturen naar de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023

snrg_Paco

Paco

Ga vanmiddag kijken voor een 8Gb kaartje. Kijken of de PDA hem herkent want 4Gb vind ik iets te weinig om verschillende films af te spelen. 4Gb is prima voor MP3 maar voor filmpjes is het klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Let er wel op dat je geen SD-HC (high capacity) kaartje koopt, want dat kan de Asus niet aan. Veel webwinkels vermelden dat niet explicitet, maar als er een melding bij staat in de trant van 'let op: dit product werkt mogelijk niet met alle apparaten', dan weet je sowieso dat je die niet moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco

snrg_Paco

Paco

Beetje vreemd. Verkoper vertelde me dat als ik er een kocht de PDA mogelijk kapot zou gaan omdat ie het niet herkende. Wilde dus zeker van zijn dat ik geen kapotte PDA zou krijgen maar zou dat het geval kunnen zijn?

Lijkt me stug dat me PDA daarvan kapot van gaat. Hij pakt het kaartje wel of niet. To be or not to be zeg maar.

Ik hoop op jullie reactie. Mogelijk koop ik het morgen dat toch maar.

Op Altern8 staan trouwens ook kaartjes van 8Gb. Staat bij eentje niet vermeld dat het om een High Capacity kaartje gaat. Is het er dan ook geen een of weet de site het niet? Hij staat voor 120 euro volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Het beste kan je even contact met ze opnemen om het 100% zeker te weten. Mijn broertje zit namelijk nu met een 4GB SD-HC kaartje maar geen van onze SD-apparaten kan er mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
snrg_Paco schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:15:
Ga vanmiddag kijken voor een 8Gb kaartje. Kijken of de PDA hem herkent want 4Gb vind ik iets te weinig om verschillende films af te spelen. 4Gb is prima voor MP3 maar voor filmpjes is het klote
Heb je deze inmiddels kunnen testen, welk merk is het? Ben op zoek naar een 8 GB kaartje maar de meeste zijn allemaal SDHC en dat zou volgens anderen hier niet werken...

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
DeadMetal schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:44:
Ik heb een Jabra Bluetooth headset gekocht. Nu is mijn bedoeling om al het geluid van de Asus A636 PDA door te sturen naar de headset. Het verbinden vanaf de PDA naar de headset gaat goed (bluetooth profiel: headset). In de PDA (bluetooth manager, connections) zie ik dat ik verbonden ben met een 'Audio gateway' met goede signaalsterkte.

Maar alle geluiden blijven echter enkel hoorbaar via het gewone interne speakertje van de PDA! Doe ik iets fout, of vergeet ik nog iets? Hij zou het geluid moeten doorsturen naar de headset.
Ik heb de oplossing voor het probleem uiteindelijk zelf gevonden. Het bleek nodig te zijn om de pairing lijst helemaal te legen alvorens proberen te pairen met de Jabra. Ook had ik voor de zekerheid nog even een soft reset gegeven na het legen van de pairing lijst. Nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco

snrg_Paco

Paco

Titan_Chronos schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:55:
[...]

Heb je deze inmiddels kunnen testen, welk merk is het? Ben op zoek naar een 8 GB kaartje maar de meeste zijn allemaal SDHC en dat zou volgens anderen hier niet werken...
Ben op schiphol wezen kijken maar daar hadden ze geen SD-kaarten hoger dan 2Gb :(
Heb het dus niet kunnen kopen / testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet synchroniseren met mijn PC, maar wel met mijn laptop. Ik heb dezelfde versie van ActiveSync gebruikt (4.1) en gebruik dezelfde versies van Outlook (2003, Office) Ik sluit de USB-kabel rechstreeks op de achterkant van de PC aan, maar bij het synchroniseren met de PC zegt ActiveSync na 2 minuten "Bezig met zoeken naar wijzigingen...." dat er een fout is opgetreden, en hij doet niets...

Any idea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:34:
Ik kan niet synchroniseren met mijn PC, maar wel met mijn laptop. Ik heb dezelfde versie van ActiveSync gebruikt (4.1) en gebruik dezelfde versies van Outlook (2003, Office) Ik sluit de USB-kabel rechstreeks op de achterkant van de PC aan, maar bij het synchroniseren met de PC zegt ActiveSync na 2 minuten "Bezig met zoeken naar wijzigingen...." dat er een fout is opgetreden, en hij doet niets...

Any idea's?
Eigen ervaring:
op de pc kon ik sync-en met m'n pda onder de naam wm-mobiel. op de pc heb ik die connect verwijdert en met dezelfde naam opnieuw aangemaakt. -> dat werkte niet....
wat wel werkte: zowel op de pc als op de pda (active-sync openen, menu, opties, kies, verwijderen) die wm-mobiel verwijderen en opnieuw aanmaken.
Daarnaast heb ik ergens gelezen dat in de instellingen van active sync niet meer dan 3 mobiele apparaten kunnen worden vastgelegd. Bij meer dan 3 gaat ie raar doen.

Succes,
Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil nu wel eens proberen te backuppen. Tot mijn verbazing lukt dat alleen naar m'n SD kaart?
Ik wil dat graag ook naar m'n pc doen. Welke tips en programma's zijn er?
Nu geprobeerd met sprite backup.

dank!
Matthijs

ps: idd Eggy: de vorige stond niet op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Asus staan nu deze update's voor de 636N. Kan mij iemand duidelijkheid verschaffen over de AsusGo V94 Upgrade Tool
en recovery versie die nu op de Asus site staan. Ik ben hier niet zo goed in thuis voordat ik wat verkeerd ga downloaden en instaleren.

Bij voorbaat dank

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Ik heb TMC en GPS met de A636 en iGO aan de praat gekregen. Allereerst heb je de laatste versie van iGO nodig: dat is iGO 2006 Plus. Deze is sinds een paar dagen te koop.

Het gaat echter niet automatisch goed. Wanneer je iGo start, moet de A636 niet in de TMC-cradle zitten. Zodra je een gps-fix hebt (COM5, 4800 baud) in iGo, klik je A636 in de TMC-cradle die op de voeding (220V of sigarettending) is aangesloten. Hierop zet je de GPS-instelling op COM5, 38400 baud. Waarna je meteen weer een gps-fix zult hebben. Hierop kun je de TMC-instellingen ingeven, namelijk: COM5. Je klikt op TMC testen en voila het werkt!

(Dit zal dus wel bij iedere rit gedaan moeten worden).

[ Voor 57% gewijzigd door salgera op 31-03-2007 18:01 . Reden: Foutjes weggewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik sta op het punt om de kleinere broer zonder wifi te bestellen (de 632), maar ik vroeg me af of ik Tomtom6 tegelijk met een mediaplayer (mp3) kan draaien (en kan ik dan makkelijk nummers wisselen?). Mijn stereoinstallatie in de auto is van een aux-plug voorzien, dus zo kan ik lekker navigeren én muziek draaien. 4GB SD-kaart erin, TT6 + Western Europe erop en dan heb ik nog 3GB vrij voor muziek :Y)

@salgera: welke TMC-ontvanger gebruik je eigenlijk en wat moet deze kosten?

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 10-04-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Laatst online: 02-07 20:16
neographikal schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:05:
Ik sta op het punt om de kleinere broer zonder wifi te bestellen (de 632), maar ik vroeg me af of ik Tomtom6 tegelijk met een mediaplayer (mp3) kan draaien (en kan ik dan makkelijk nummers wisselen?). Mijn stereoinstallatie in de auto is van een aux-plug voorzien, dus zo kan ik lekker navigeren én muziek draaien. 4GB SD-kaart erin, TT6 + Western Europe erop en dan heb ik nog 3GB vrij voor muziek :Y)
Heb je er ook al aan gedacht hoe je de audioplug vanuit je PDA (die, neem ik aan, in je cradle zit) naar je radio gaat krijgen?
Bij de cradle die bij de 636N wordt geleverd, is waarschijnlijk het een en ander aan hobbywerk nodig, omdat de audio uitgang in je cradle verborgen ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
neographikal schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:05:

@salgera: welke TMC-ontvanger gebruik je eigenlijk en wat moet deze kosten?
Ik heb 'm gekocht bij http://www.4launch.nl/. Je kunt 'm vinden onder Asus > PDAs/Navigatie > Accesoires > "Asus TMC Car Holder voor A632N/A636N".
Hij werkt ook op een niet 'N' versie (die heb ik namelijk: Asus A636) en de kosten zijn € 63,00.

Ik heb de TMC werkende gekregen in de nieuwe iGO en Navigon Mobile Navigator. (TomTom ondersteunt geen TMC!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JakeNL schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:35:
[...]

Heb je er ook al aan gedacht hoe je de audioplug vanuit je PDA (die, neem ik aan, in je cradle zit) naar je radio gaat krijgen?
Bij de cradle die bij de 636N wordt geleverd, is waarschijnlijk het een en ander aan hobbywerk nodig, omdat de audio uitgang in je cradle verborgen ligt!
Er zit op de PDA zelf gewoon een 3.5mm jack hoofdtelefoonaansluiting? Ik kan het op de Asus-site niet vinden maar daar ging ik stiekem wel gewoon van uit edit: pdashop.nl vermeldt het ook trouwens. :)
salgera schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:47:
[...]

Ik heb 'm gekocht bij http://www.4launch.nl/. Je kunt 'm vinden onder Asus > PDAs/Navigatie > Accesoires > "Asus TMC Car Holder voor A632N/A636N".
Hij werkt ook op een niet 'N' versie (die heb ik namelijk: Asus A636) en de kosten zijn € 63,00.

Ik heb de TMC werkende gekregen in de nieuwe iGO en Navigon Mobile Navigator. (TomTom ondersteunt geen TMC!)
Thanks! Wel stom dat Tomtom hem niet ondersteunt though, maargoed, so be it. Ik kan ook altijd nog één van de andere opties proberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 10-04-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

neographikal schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:41:
Er zit op de PDA zelf gewoon een 3.5mm jack hoofdtelefoonaansluiting? Ik kan het op de Asus-site niet vinden maar daar ging ik stiekem wel gewoon van uit edit: pdashop.nl vermeldt het ook trouwens. :)
Dat klopt wel, maar in de carholder is de audio-uitgang geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sherlock schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:11:
[...]

Dat klopt wel, maar in de carholder is de audio-uitgang geblokkeerd.
Hmkay, en als ik daar een 6mm boor in zet, zou dat het euvel verhelpen of vernaggel ik alleen de houder en kom ik er toch niet bij? :)

Weet iemand nog of ik mp3's af kan spelen terwijl ik aan het stomstommen ben en of het nummers wisselen een beetje makkelijk gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt een universele brodit houder kopen, ook bij de pdashop,die klemt alleen de zijkanten en laat de onderkant open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:40:
je kunt een universele brodit houder kopen, ook bij de pdashop,die klemt alleen de zijkanten en laat de onderkant open.
Maar heb je dan ook TMC...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
salgera schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:17:
[...]

Maar heb je dan ook TMC...?
Maar heb je dan ook 'prik' naar je PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe klikkerdeklik doen bij pdashop of gpsshop, zoeken bij asus636N bij de accesoires.:
brodit passive holder 29,- , zonder draagarm
GNS FMS RDS / TMC-Adapter for Loox N500/520 van 85,-, zo op het oog bevat deze prik en TMC.

Dan kun je én navigeren én muziek luisteren én opladen. Let je nog wel op de weg?

groet,
Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook de tmc houder van asus. Ik heb natuurlijk de zelfde problemen als iedereen. De gps en tmc zitten op dezelfde poort. Ik heb het volgens de eerdere genoemde beschrijving aan de gang gekregen. Maar als ik tmc gereed heb en zelfs kan zien welk radio station actief is krijg ik dus helemaal geen filemeldingen door. Ik zie zelf het icoontje in igo veranderen van alleen gps naar gps met twee autootjes eronder. rara.
groetjes richard

en wet iemand nog andere programma's voor alleen tmc te proberen zonder navigatie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:41:
Ik heb dus ook de tmc houder van asus. Ik heb natuurlijk de zelfde problemen als iedereen. De gps en tmc zitten op dezelfde poort. Ik heb het volgens de eerdere genoemde beschrijving aan de gang gekregen. Maar als ik tmc gereed heb en zelfs kan zien welk radio station actief is krijg ik dus helemaal geen filemeldingen door. Ik zie zelf het icoontje in igo veranderen van alleen gps naar gps met twee autootjes eronder. rara.
groetjes richard

en wet iemand nog andere programma's voor alleen tmc te proberen zonder navigatie erbij?
Navigon Mobile Navigator, maar dat programma zuigt IMHO behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Even iets helemaal anders, BlueTooth.

Sinds kort heb ik een telefoon met BT en wanneer ik via mijn 636N de telefoon benader om er wat foto's vanaf te sleuren, krijg ik de melding van BTFileExplorer: "Niet nader omschreven fout". Wanneer ik die een keer of 10 wegdruk, wordt de file transfer alsnog gedaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hmm, daar heb ik gelukkig geen last van, ik heb een Nokia 6230i. Welke telefoon heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Weet iemand of een mini-SD kaart van 4GB (SDHC) ook gaat werken? Nee dus, crap.

Andere vraag: mijn mediaplayer weigert mp3's af te spelen en geeft een "Kan het bestand niet afspelen. Het bestand is beschadigd of de speler ondersteunt de indeling niet die u probeert af te spelen". De mp3 is prima en doet het op de desktop in alle programma's (ook vanaf de SD-kaart). Soms crasht heel media player zelfs.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 82% gewijzigd door neographikal op 19-04-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Sherlock schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:32:
Hmm, daar heb ik gelukkig geen last van, ik heb een Nokia 6230i. Welke telefoon heb jij?
Ik heb een Sony Ericsson K800i. Geen idee of het merk telefoon daar debet aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Probleem opgelost: het was de bekende stomstom geluidsbug. Maargoed, de 632N is terug en er komt een 636N aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
salgera schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:48:
Ik heb TMC en GPS met de A636 en iGO aan de praat gekregen. Allereerst heb je de laatste versie van iGO nodig: dat is iGO 2006 Plus. Deze is sinds een paar dagen te koop.

Het gaat echter niet automatisch goed. Wanneer je iGo start, moet de A636 niet in de TMC-cradle zitten. Zodra je een gps-fix hebt (COM5, 4800 baud) in iGo, klik je A636 in de TMC-cradle die op de voeding (220V of sigarettending) is aangesloten. Hierop zet je de GPS-instelling op COM5, 38400 baud. Waarna je meteen weer een gps-fix zult hebben. Hierop kun je de TMC-instellingen ingeven, namelijk: COM5. Je klikt op TMC testen en voila het werkt!

(Dit zal dus wel bij iedere rit gedaan moeten worden).
Gisteren is mij opgevallen dat als je IGO opstart in de TMC-cradle (waarbij de GPS en TMC goed ingesteld zijn), dat IGO zowel GPS als TMC wist te vinden. Echter, er kwamen geen TMC berichten binnen. Hierop heb ik bovenstaande acties weer uitgevoerd en toen werkten GPS en TMC weer beide tegelijk. Het blijft een beetje behelpen/prutsen met de Asus A636 + TMC-cradle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Hoi,

Ik wil met een schone lei beginnen dus ik dacht een harde reset en het ding is leeg.

harde reset : aanuit knopje + - van geluid + modus + soft reset met pennetje.

Maar dan zet hij aleen de tijd terug. Ik verwachtte dat alles weg was.
Van het flash kan ik me nog wat voorstellen dat dat niet leeg is maar programma's geinstalleerd op het apparaat moeten toch weg zijn.

Wat doe ik fout ?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 00:32

Mystikal

It never hurts to help!

JakeNL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:47:
Even iets helemaal anders, BlueTooth.

Sinds kort heb ik een telefoon met BT en wanneer ik via mijn 636N de telefoon benader om er wat foto's vanaf te sleuren, krijg ik de melding van BTFileExplorer: "Niet nader omschreven fout". Wanneer ik die een keer of 10 wegdruk, wordt de file transfer alsnog gedaan. |:(
HIj geeft een foutmelding voor elke folder die in de directory staat. Ik heb hetzelfde gehad en nog niet opgelost kunnen krijgen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Van mijn A636N is de accu leeg als hij 3 dagen of meer "uit" in de la ligt. Er draait dan ook geen programma. BT, GPS en WLAN staan uit.

Zijn er meer mensen die hiervan last hebben of is dit een hardwareprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Octopuz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:50:
Van mijn A636N is de accu leeg als hij 3 dagen of meer "uit" in de la ligt. Er draait dan ook geen programma. BT, GPS en WLAN staan uit.

Hele vervelende vraag hoor, maar weet je zeker dat er geen programma's draaien? WM sluit namelijk de programma's niet af maar minimalizeert ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Octopuz schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:50:

Jup, die van mij ook, denk dat de accu dood is na zoveel keer opladen terwijl hij nog niet leeg was... Merk ook dat als hij wel opgeladen is, hij tijdens gebruik van TomTom binnen een half uur helemaal leeg is.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sherlock schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:06:
[...]
Hele vervelende vraag hoor, maar weet je zeker dat er geen programma's draaien? WM sluit namelijk de programma's niet af maar minimalizeert ze..
tip: magic button. scheelt een hoop qua gebruiksgemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

neographikal schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:56:
[...]
tip: magic button. scheelt een hoop qua gebruiksgemak
Is inderdaad erg handig, ik gebruik het ongeveer sinds ik deze PDA heb en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om deze pda aan te schaffen, wat ik mij afvraag is het volgende. Hoe is de GPS ontvangst op het moment dat de antenne is dichtgevouwen? Ik wil de pda namelijk gebruiken in een dicht hoesje en dan is het dus niet mogelijk om de gps antenne uit te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Top, geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Asus 636n. Nu willen mijn ouders het overnemen en ben ik op zoek naar een nieuwe Asus PDA. Wie weet mij te vertellen welke de opvolger is van de 636n? Ik zie namelijk dat het assortiment bij Asus inmiddels vrij breed is geworden.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de A639 de opvolger van de A636N, met als 'enige' verschil een groter intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:08:
Volgens mij is de A639 de opvolger van de A636N, met als 'enige' verschil een groter intern geheugen.
Ik heb een compare gedaan tussen de A639 en de 636n en inderdaad de A639 is de opvolger.
Maar ik zie nu ook de MyPal 696 staan. Ik neem aan dat dit de nieuwste telg van Asus is.
Komt deze binnenkort nog uit in NL?
Afbeeldingslocatie: http://pdadb.net/img/a696.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1559/1559_m.jpg

http://pdadb.net/index.ph...acomparer&id1=495&id2=743
http://www.asus.com/produ...=0&model=1559&modelmenu=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadMetal schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:04:
Let er wel op dat je geen SD-HC (high capacity) kaartje koopt, want dat kan de Asus niet aan. Veel webwinkels vermelden dat niet explicitet, maar als er een melding bij staat in de trant van 'let op: dit product werkt mogelijk niet met alle apparaten', dan weet je sowieso dat je die niet moet hebben.
Is de Sandisk Extreme 3 ook een HIGH CAPACITY (SD-HC) kaart? Want ik wil een 2gb of een 4gb uitvoering hiervan kopen voor de 636n / 639?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Op de support site van Asus bij de Mypal 636n staan twee bestanden, die volgens de behoorlijk onduidelijke omschrijving een update zijn.

Heeft iemand deze al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:10:
[...]

Ik heb een compare gedaan tussen de A639 en de 636n en inderdaad de A639 is de opvolger.
Maar ik zie nu ook de MyPal 696 staan. Ik neem aan dat dit de nieuwste telg van Asus is.
Komt deze binnenkort nog uit in NL?
[afbeelding]
[afbeelding]

http://pdadb.net/index.ph...acomparer&id1=495&id2=743
http://www.asus.com/produ...=0&model=1559&modelmenu=2
Ik heb de PDAshop gebeld en ze vertelden me dat de MyPal 696 vanaf eind mei bij hun leverbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Ik heb de PDAshop gebeld en ze vertelden me dat de MyPal 696 vanaf eind mei bij hun leverbaar zou zijn.
Hey dat is super nieuws! Ik wilde de 639 gaan halen maar misschien is het beter als ik op de 696 ga wachten. Weet je ook wat het gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Hey dat is super nieuws! Ik wilde de 639 gaan halen maar misschien is het beter als ik op de 696 ga wachten. Weet je ook wat het gaat kosten?
dat is heel goed nieuws,ik wou namelijk ook de 639 ,maar wacht nu ook even. hou pdashop zeker even in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Laatst online: 12-09 10:04
>>
Switek schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:14:
Gisteravond enkele uren bezig geweest om de Asus A636 wat uit te testen. Het wou maar niet lukken om hem via wifi aan internet te hangen. Hij pikt het signaal van de router wel op maar verbinden ho maar. Dit geld voor zowel WEP als WPA beveiliging. De router stond ingesteld op mixed b/g. Pas toen ik de router op 802.11-b only gezet had kreeg ik verbinding. Zijn er meer mensen met dit probleem of licht het aan mijn router. Als router gebruik ik de Experia box van de KPN voor Internetplusbellen. Wat ik graag wil is dat de verbinding met mijn laptop en PC gewoon op 54 Mbbs blijft draaien. Of zit er dan niets anders op dan er nog een draadloze router achter te hangen welke ik dan voor 802.11-b only gebruik?
Bij ons thuis gaan de laptops ook op 54 resp 11 Mbits, maar de PDA krijgen we er ook niet op. We hebben een Speedtouch 780 ADSL modem. Als we hem op 802.11b zetten dan krijgen we wel verbinding via WPA, maar een gecombineerd signaal gaat de PDA niet goed mee om, ons inziens. We werken met de A636N, maar dat is alleen maar, volgens mij, een snelheidsverschil op wifi gebied. Ik las op internet dat je de connection speed wel schijnt te kunnen instellen op de PDA. De vraag is alleen even hoe en wat je dat moet doen. Weet iemand dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Ed1969 op 19-05-2007 10:34 ]

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:16:
[...]

In Duitsland is hij al te koop voor iets over de 300 euries. :) Bij een Belgische site zag ik een prijs staan van bijna 400 euro. ;(
Dus maar even afwachten wat de prijs bij ons zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:49:
[...]

In Duitsland is hij al te koop voor iets over de 300 euries. :) Bij een Belgische site zag ik een prijs staan van bijna 400 euro. ;(
Dus maar even afwachten wat de prijs bij ons zal zijn.
300 euro? URL please :D

Gevonden:
http://www.idealo.de/prei...865_-mypal-a696-asus.html
Als het straks in NL 400 euro gaat kosten ga ik gewoon de 639 kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
<Schopje>

Bij ons thuis gaan de laptops ook op 54 resp 11 Mbits, maar de PDA krijgen we er ook niet op. We hebben een Speedtouch 780 ADSL modem. Als we hem op 802.11b zetten dan krijgen we wel verbinding via WPA, maar een gecombineerd signaal gaat de PDA niet goed mee om, ons inziens. We werken met de A636N, maar dat is alleen maar, volgens mij, een snelheidsverschil op wifi gebied. Ik las op internet dat je de connection speed wel schijnt te kunnen instellen op de PDA. De vraag is alleen even hoe en wat je dat moet doen.

Weet iemand de MyPal 636N op WPA-PSK2 te krijgen?

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=7195

Asus gaat upgrades aanbieden naar Windows Mobile 6. Helaas pas vanaf de A639...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Oldie_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:27:

Bedankt voor je info :)
Ik ga denk ik toch de 639 nemen want de 696 gaat nog erg lang op zich laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

ja ik heb inmidels ook de 639 besteld. had even pdashop gemaild. maar ze weten nog niet wanneer de 696 kwam. dus toch maar de 639 heeft de zelfde specificaties. het heeft alleen 2 boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:58:
ja ik heb inmidels ook de 639 besteld. had even pdashop gemaild. maar ze weten nog niet wanneer de 696 kwam. dus toch maar de 639 heeft de zelfde specificaties. het heeft alleen 2 boxen
Mag ik vragen waar je het hebt besteld en wat het je gekost heeft? Hadden zij het op voorraad? Veel webwinkels roepen wel mooie bedragen maar ze hebben vaak 0 in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 22:16

krietjur

Where am I?

Ik heb zelf de 636 al een tijdje, besteld bij pdashop.nl. Met credit card betaald, zelfde dag nog verstuurd, volgende dag in huis. Super dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
_Oldie_ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:27:

Dit is wel enorm jammer om te horen :/

Ik heb ze maar even gemaild dat ik dit wel erg jammer vind voor een product wat ik net drie weken heb...

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 24-05-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:23:
[...]

Mag ik vragen waar je het hebt besteld en wat het je gekost heeft? Hadden zij het op voorraad? Veel webwinkels roepen wel mooie bedragen maar ze hebben vaak 0 in voorraad.
ik heb hem bij pdashop weggehaalt en 359 gister dus besteld en vandaag was de postbode er al dat is dus snel. http://www.pdashop.nl/product/41073/asus-mypal-a639.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Nu online
Weet iemand nog een goede tool voor het loggen van GPS data, zodat je deze in kan laden in Google Earth? Dus een redelijk kale datalogger, geen navigatie, daar heb ik tom tom voor maar die kan dan weer niet loggen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Weet iemand de MyPal 636N op WPA-PSK2 te krijgen? Of kan dit apparaat het niet aan?

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed1969 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:56:
Weet iemand de MyPal 636N op WPA-PSK2 te krijgen? Of kan dit apparaat het niet aan?
Bij mij werkt de 636N op 54 Mb als ik bij mijn Speedtouch 780 de WPA optie instel op WPA ipv de default WPA/WPA2. Schijnbaar overleeft de Asus de onderhandeling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
Hallo Hans,

Ik heb hetzelfde euvel, maar kan dit liggen aan de Speedtouch of aan de PDA? Ik kan nergens precies de specificaties vinden.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 17:41
ymoona schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:25:
Weet iemand nog een goede tool voor het loggen van GPS data, zodat je deze in kan laden in Google Earth? Dus een redelijk kale datalogger, geen navigatie, daar heb ik tom tom voor maar die kan dan weer niet loggen.
Gebruik zelf GPS Tuner (v 5.1 D) werk prima en kan zonder conversie in Google Earth worden geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Nu online
hackmen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Gebruik zelf GPS Tuner (v 5.1 D) werk prima en kan zonder conversie in Google Earth worden geladen.
Klopt deze werkt heel leuk. heb hem zojuist getest.

https://f1nerd.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste