Na een tijdje gewacht te hebben op de A639 heb ik toch maar de 636 besteld. Tot nu toe heel tevreden over, is overigens ook mijn eerste pda. Een van de dingen waarvoor ik hem gekocht heb is uiteraard navigatie. Hierbij wil ik ook gebruik maken van TMC en heb er dus gelijk zo'n cradle bij besteld. Ik las al het nodige in dit draadje over de software die dat ondersteund en heb zelf ook het een en ander geprobeerd.
- I-Go: verschillende betas: nooit goed werkend gekregen, na een reset start het systeem vaak zelfs niet meer op
- navigon: tmc kan ik niet aan de gang krijgen in combinatie met gps (los daarvan is navigon nogal traag)
- destinator: zowel gps als tmc werkt (is ook netjes per onderdeel in te stellen)
Destinator start vlot op en werkt zelfs binnenshuis met gps en tmc. Vanochtend dus in mijn auto aangesloten en naar het werk gereden voor een test maar toen kon het ding opeens geen sateliet meer vinden. Normaliter is het snel krijgen van een goede fix niet zo'n probleem (heb ook TomTom op de pda en dat werkt altijd prima), dus wat dit nu weer is..? Ik heb ook de indruk dat het wel eens wil uitmaken of je het systeem onlangs nog gereset hebt na gebruik van bepaalde applicaties, dus dat ga ik vanmiddag nog eens proberen. Ik durfde het niet aan om tijdens het rijden de pda uit de cradle te halen en te resetten.