Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik gebruik mijn A636 ook nog dagelijks. Heb hem nu al (op paar dagen na) een jaar. Wifi en Agenda gebruik ik het meest, dat gaat allemaal prima. Stylus zit wel al los, waardoor die (als je de pda ondersteboven houdt) eruit valt. Misschien valt dat te verhelpen door een nieuwe Stylus te kopen.
GPS gebruik ik minder, dus daar kan ik niet zoveel over vertellen.
Weinig krasjes en het hoesje vind ik zelf prima. Er zitten geen vakjes in het hoesje, wat wel jammer is. Een oplossing hiervoor is een andere kopen. Een cradle zou ook wel erg handig zijn, dat zou meteen dat gedoe met die draden oplossen (alles zit in 1).
Er zijn geen updates (van Asus) meer uitgekomen de laatste tijd, en ik ben bang dat die ook niet meer komen voor de A636 (EOL). De a636N is natuurlijk weer een ander verhaal.
Al met al heb ik nog geen dag spijt van mijn aankoop, prima apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

Entity

9000rpm

Bij mij trilt de autohouder wel een beetje, maar ik vind het niet storend. Ik heb een vrij stug geveerde auto, dus helemaal trillingsvrij is toch al een illusie. Ik hoef hem in ieder geval niet te steunen op het dashboard om hem stabiel te krijgen.

Ik wil zelf misschien ook nog een cradle aanschaffen, dat doe ik misschien na de kerst wel, daarna ga ik verhuizen en wil ik m'n nieuwe bureau gelijk netjes inrichten, zonder al teveel losse kabels.
Stylus zit wel al los, waardoor die (als je de pda ondersteboven houdt) eruit valt. Misschien valt dat te verhelpen door een nieuwe Stylus te kopen.
Dit probleem heb ik ook, dat is eigenlijk het enige echte nadeel van de PDA die ik ben tegengekomen. Het ligt niet aan de stylus - het probleem zit hem in het haakje binnenin waar de stylus in klikt, die is bij mij afgebroken. Ik ben 1 stylus hierdoor al kwijtgeraakt, ik heb het nu opgelost door een plakbandje om de stylus te plakken, dan blijft hij wel zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Entity op 07-12-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik hoop wel dat asus nog een update naar crosbow doet van de 636 al vrees ik het ergste dat dit aleen voor een 636n gebeurt als ze het al doen.

Iemand hier al iets over gelezen?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32

Mystikal

It never hurts to help!

Ook ik ben een gebruiker van het 'eerste uur'. Ik heb hem vorig jaar rond deze tijd gekocht.

Mijn Asus 636 bevalt mij ook elke dag nog prima. Voornaamste zaken die ik gebruik zijn toch de GPS, agenda en skype. Ik heb hem thuis in het netwerk hangen en skypen gaat prima. Volgens de andere partij heb ik een goede heldere stem en zit er totaal geen echo in, ookal zit de mic en luidspreker naast elkaar. Er zit in skype dan ook een optie om echo te voorkomen. Blijkbaar werkt het :P

Ook ik heb tot nu toe maar 1 ding kunnen ontdekken wat niet 100% is aan deze pda. De stylus pen valt er bij mij nog net niet uit, maar zit al wel heel los. Ik gebruik hem echter ook vaak zonder pen, maar met vingers. Verder trilt mijn zwanenhals een beetje maar zeker niet storend. Ik erger me dan nog meer aan het geluidje van de zwanenhals. Hij piept een beetje. Wellicht moet ik hem eens insprayen met iets. Daarnaast heb ik destijds de autolader in mijn auto laten inbouwen waardoor je maar een snoertje van 10 centimeter ziet en deze netjes in het dash verdwijnt. Mijn luikje van mijn cigaretten aansteker kan hierdoor gewoon dichtblijven. Hierdoor ziet mijn auto (a3) er toch wat netter uit van binnen ipv al die snoeren en draden. Hier op tweakers heb ik nog wel een foto staan waarop mijn dash te zien is. Echter nu heb ik wel 1 ander probleem. Ik heb geen auto-lader meer voor het geval ik in een andere auto rijdt. Weet iemand of je een autolader zo kan bestellen of kopen. Zijn dat standaard stekkertjes die ze gebruiken en heeft bv de Handyman deze ook?

Inmiddels staat Tomtom 6 er ook op en loopt nog steeds prima. In het begin nog regelmatig vastlopers, nu eigenlijk alweer een hele tijd niet meer. Wellicht lag het ook aan Tomtom 5.21.

Al met al ben ik 100% tevreden met deze aankoop en zeker nog steeds geen spijt. Nog steeds een aanrader dus voor anderen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
stekkertje kopen kun je via ebay.de. Ik heb daar laatst een combi setje gekocht voor 10,-

synckabel met 220 lader en autolade waar je deze in kon pluggen dus met een usb aansluiting.

dit is wat jij zoekt http://cgi.ebay.de/3in1-K...11366QQrdZ1QQcmdZViewItem

3 in 1 en er is dus ook 4 in 1 met de 220 lader erbij

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Binnenkort als de sint en de kerstman het land uit zijn gezet door mevr. Verdonk (ook al is er even een uitzetstop) zal ik de pda bestellen. Op het moment zie ik ook dat hij (bijna) overal is uitverkocht, wellicht dat dit na de kerstdrukte voorbij is.
Nogmaals bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Vraagje voor de A636N gebruikers hier. Sinds vrijdag ben ik ook in het bezit hiervan, maar ik kom nu tot de ontdekking dat ik enkel met het toetsenbord kan schrijven? Er moet toch ook functionaliteit inzitten volgens de handleiding om tekst te schrijven en dat ie de karakters die ik schrijf omzet naar computer karakters. Echter heb ik onderin via het toetsenbord icoontje enkel de optie toetsenbord en niet de optie om op het scherm te schrijven.

Ik heb dit getest bij notes en bij tasks, programma's die het volgens mijn handleiding moeten ondersteunen.

Iemand een tip hiervoor wat ik verkeerd doe?

edit: ik zie nu net dat dit probleem speelde bij de A636, wat ik overigens een vreemd iets vind omdat die functionaliteit in mijn ogen niet taal gerelateerd is. Dit was voor die apparaatjes op te lossen met een engelse firmware erover heen zetten. Voor de A636N zie ik echter geen firmware nog?

Zijn er andere manieren om dit op te lossen? Ik mag aannemen dat ik ASUS mag aanspreken op functionaliteit die aangeboden wordt in de handleiding?

[ Voor 27% gewijzigd door morpheus op 11-12-2006 15:38 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Lees nog even verder in dit topic. Er was ook een registry aanpassing om die functionaliteit te krijgen bij je Nederlandse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Zoek even op Saman Enable Input Recognizers, hiermee krijg je dus die extra opties bij het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:53:
[...]

Zal het laten weten... wacht ondertussen nog steeds PDA loos... :'(
Als ze overigens op 8 november weer een datum een paar weken verder gaan noemen, ga ik m'n geld terugvragen.
weer tijdje geleden......heb je een nieuwe of je geld terug?

moet ook eens langsgaan bij die zaak...als ik tijd heb
nog steeds iedere week uitlijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

R2 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:17:
Zoek even op Saman Enable Input Recognizers, hiermee krijg je dus die extra opties bij het toetsenbord.
hmmm vreemd genoeg krijg op google niet de juiste site boven. Direkte link?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
wow, thanks. dit is al erg veel. Al had ik graag instructies gevonden hoe ikhet zelf in de registry aanpas.

Heb wel een site gevonden
http://wiki.xda-developer...pagename=WM5_Tweaks_Other

Maar daarmee wordt nog niet per direct uitgelegd hoe ik bijv. de transcriber laat werken. De letter en block recognizer werken in ieder geval nu. Mocht je nog weten hoe de transcriber aan de praat te krijgen is (volgens mij is dit waar de documentatie over schrijft) hoor ik dat graag.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Hmm., het aanzetten van Transcriber heb ik niet gevonden, waarschijnlijk is het niet mee geinstalleerd in de nederlandse versie van windows mobile. Ik heb gezien dat je deze wel kan downloaden van de microsoft site, en zelf kan installeren (zoek even in google op microsoft transcriber), weliswaar niet in het nederlands, maar ik zou zeggen, probeer het eens, en laat ons weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als transcriber gebruik ik calligrapher. Daarin zit een nederlandse module. Bevalt best.

Een andere vraag:
Hoe kun je linkshandigheid erin aanbrengen?
Tomtom kent het, maar da's ook de enige.
Lefthack vind ik terug op google, helaas alleen palm OS.

Het is lastig omdat je bijvoorbeeld met je stylus over je scherm moet reiken. Dan zit ik met m'n vingers al snel op het touch screen. Met de knopjes onderin kan het wel, maar ja: het is gewoon veel makkelijker om alles met het pennetje te kunnen zoals een 'rechtse rakker'. Je kunt niet lezen en scrollen tegelijk want je hand zit in je zicht.

Verder een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Hoe is caligrapher anders? Beter?

Ik heb net transcriber 1.51 geinstalleerd. hoewel het makkelijker engelse woorden herkent, vind ik dat het toch nog goed met het nederlands overweg gaat. Ik vraag mij dan ook af of ik mij het niet inbeeld dat engels makkelijker herkent wordt omdat ie dan juist een flinke woordenschat moet kennen en dat het engels enkel duidt op de engelse beschrijving van alles.

Als ik iets rustiger schrijf en ook duidelijk, wordt alles vrij goed herkent in ieder geval. Valt me weer mee :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op de website van pdashop.nl (asus A636N -> vragen) dat je het toestel kan vergrendelen (dwz als je op knoppen klikt als het vergrendeld is dat er niets gebeurd met het toestel). Het icoontje van vergrendelen/ontgrendelen ZOU onder het MSN icoon moeten staan in het scherm VANDAAG.
Ik vind dit icoon nergens terug op mijn A636N. Ik heb ook al alle settings doorlopen en nergens vind ik een spoor van deze setting. Kan iemand mij zeggen of dat op zijn/haar toestel ook zo is?
Pdashop raadde me aan om eerst een soft-reset uit te voeren en indien het niet helpt een harde-reset te doen. De soft-reset heb ik gedaan, maar nog niet de harde reset. In de handleiding van het toestel is er ook nergens sprake van die vergrendeling. Ook op de illustraties van "vandaag" in de handleiding zie ik het icoontje nergens staan.
Wie geeft mij het verlossende antwoord en/of oplossing.
Stel nu dat ik een harde reset geeft, wil dat dan zeggen dat ik tomtom (geïnstalleerd op een sd-kaart) moet herinstalleren?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:18:
Ik lees op de website van pdashop.nl (asus A636N -> vragen) dat je het toestel kan vergrendelen (dwz als je op knoppen klikt als het vergrendeld is dat er niets gebeurd met het toestel). Het icoontje van vergrendelen/ontgrendelen ZOU onder het MSN icoon moeten staan in het scherm VANDAAG.
Ik vind dit icoon nergens terug op mijn A636N.
Ik snap je vraag niet helemaal?
Als ik vergrendel, doe ik dat via de "hold"-knop achterop de pda. Het scherm is dan uit dus al zou er al een icoon staan dan zie je die niet. Verder is een ontgrendelknop op je scherm niet echt nuttig als je zojuist het ding hebt vergrendeld, want dan kun je niet op de ontgrendelknop drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:22:
[...]

weer tijdje geleden......heb je een nieuwe of je geld terug?

moet ook eens langsgaan bij die zaak...als ik tijd heb
nog steeds iedere week uitlijnen
Staat al ergens... maare, heb sinds 2 weken m'n pda terug... die had ook gelijk weer uitlijnproblemen (nog erger als de eerste, ook aan de rechterkant), deze de volgende dag weer opgeruild, en jawel... deze doet het al 2 weken prima _/-\o_ hehe... :z

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie: http://www.pdashop.nl/vragen/25557/32919

Het slotje staat dus niet op mijn werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Dat slotje staat ook niet op mijn a636n, en ik kan inderdaad ook niets terug vinden over het vergrendelen, zal er wel niet opzitten, maar zoals aangegeven, kan je achterop het schuifje op Hold zetten, dan is de boel ook vergrendeld..

Verwijderd

Bedankt "R2", nu is een mens gerust dat het niet alleen aan mijn pda ligt. :P

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

Zit ook niet op mijn Asus A636N. Het zat wel op mijn Mio P550, die geen hardwarematige toetsenblokkering heeft. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• KBDE
  • Laatst online: 12-09 20:54
Iemand ervaring met device.exe errors?
Lijkt erop dat het iets met de wifi te maken heeft... maar ik zou niet weten waarom dit opeens gebeurd.
De laatste tijd krijg deze melding wel eens.

Verwijderd

morpheus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:53:
Hoe is caligrapher anders? Beter?

Ik heb net transcriber 1.51 geinstalleerd. hoewel het makkelijker engelse woorden herkent, vind ik dat het toch nog goed met het nederlands overweg gaat. Ik vraag mij dan ook af of ik mij het niet inbeeld dat engels makkelijker herkent wordt omdat ie dan juist een flinke woordenschat moet kennen en dat het engels enkel duidt op de engelse beschrijving van alles.

Als ik iets rustiger schrijf en ook duidelijk, wordt alles vrij goed herkent in ieder geval. Valt me weer mee :)
Waarin calligrapher anders is?
Ik had aanvankelijk de microsoft plugin (is dat transcriber?) geinstalleerd.Die vertaalde mijn handschrift slecht. nederlandse woorden werden vaak onjuist herkend. Bij calligrapher kun je eenvoudig switchen naar een toetsenbordje wat ook woord herkenning bevat (3 letters typen en hij suggereert een aantal mogelijke worden.
Bij beiden is het niet mogelijk om je eigen letters te laten herkennen. Je kunt hooguit kiezen uit pre-defined letters. Vind ik een grote tekortkoming.

Nog een ander puntje:
ik heb een draadloze router. desktop en PPC kunnen prima surfen en mailen. Hartstikke top!
Met resco explorer vind ik mijn desktop, de computernaam. Echter ik kan geen mapping maken naar een folder op de desktop. Ik krijg een foutmelding. De firewall op de desktop uitschakelen geeft geen verschil. Verschillende folders (zelfs c:) heb ik zo ver mogelijk 'open' gezet als share. Ik begin te vermoeden dat mijn XP home op netwerk gebied instabiel is geworden. Zelfs de werkgroep heb ik de naam van mijn netwerk gegeven. Het creeren van een netwerk op mijn desktop vind ik echter wel heel simpel. En nu het geen resultaat geeft lijkt het erop dat dat fout gaat. Heeft iemand tips? of tools om dit te analyseren?

ps: mijn auto-zwanehals trilt niet (Rover 75, echt authentiek engelse (met wat duits en japans) degelijkheid, ahum). Heeft nog iemand tips voor een bevestiging op het dashboard, zodat er geen zuignapafdruk op de voorruit zichtbaar blijft?

Matthijs

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
Heeft nog iemand tips voor een bevestiging op het dashboard, zodat er geen zuignapafdruk op de voorruit zichtbaar blijft?
Hier ben ik ook naar benieuwd ja.

Verwijderd

Wallie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:04:
[...]

Staat al ergens... maare, heb sinds 2 weken m'n pda terug... die had ook gelijk weer uitlijnproblemen (nog erger als de eerste, ook aan de rechterkant), deze de volgende dag weer opgeruild, en jawel... deze doet het al 2 weken prima _/-\o_ hehe... :z
Heb mijn vrouw vorige week ook deze pda kado gedaan en helaas, soms twee maal per dag kalibreren :'( voor al aan de linkerkant van het scherm. Als zij het toetsenbord gebruikte drukte ze op een f en kreeg een d . Vandaag retour naar de PDAShop. Ik hoop dat ze het een beetje snel kunnen af handellen _/-\o_ .

• phYzar
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:39:
Heeft nog iemand tips voor een bevestiging op het dashboard, zodat er geen zuignapafdruk op de voorruit zichtbaar blijft?
PDA shop - beugel voor op dashboard(rooster)

:)

• morpheus
Laat die zuignap een permanente plek achter op je ruit dan? Dat moet toch altijd wel schoon te maken zijn?

3kwp pvoutput

• KBDE
  • Laatst online: 12-09 20:54
morpheus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:39:
Laat die zuignap een permanente plek achter op je ruit dan? Dat moet toch altijd wel schoon te maken zijn?
1 veeg en het is weg

• Sherlock

Sherlock

No Shit

morpheus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:39:
Dat wel, maar als je in een stad parkeert dan haal je je zuignap van het raam af zodat men niet weet dat jij een PDA hebt en dat ze denken dat jij hem misschien wel in je auto hebt laten liggen. Datzelfde kunnen 'ze' afleiden aan een afdruk van een zuignap op je raam... :r sjoet zem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ah... :{ duidelijk

gezien ik al genoeg inbraak, jat, vandalisme problemen heb met de auto wil ik dit wel voorkomen. Al had ik niet de indruk dat ze gelijk je auto openbreken...

Ik bedoel, als je zo'n PDA bevestiger in je luchtrooster hangt, haal je die toch ook niet ieder moment weg? Waarom dan wel met zo'n zuignap?

Misschien handkastje open laten... nuja, nog even over nadenken voor ik iets in de auto monteer en ze daarmee een reden hebben om de auto open te breken.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Heb sinds kort een brodit-houder voor in m'n auto (Skoda Fabia), zit half voor 't luchtrooster op het dashbord... in 1 woord: geweldig _/-\o_ ! Niet goedkoop, maar wel een prima stevige bevestiging die totaal niet trilt, steviger en ik kan m'n pda eindelijk in landschap-mode gebruiken (kon in de zuignap houder niet, want dan kon hij niet tegen het dashbord leunen (= trillen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Wallie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:48:
Heb sinds kort een brodit-houder voor in m'n auto (Skoda Fabia), zit half voor 't luchtrooster op het dashbord... in 1 woord: geweldig _/-\o_ ! Niet goedkoop, maar wel een prima stevige bevestiging die totaal niet trilt, steviger en ik kan m'n pda eindelijk in landschap-mode gebruiken (kon in de zuignap houder niet, want dan kon hij niet tegen het dashbord leunen (= trillen)).
Heb je er een foto van en het precieze type wat dus geschikt is voor de A636N?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 19:26
Is het iemand al gelukt om de A636 te laten fungeren als headset (carkit) via Bluetooth?
Volgens mijn pc heeft hij enkel de services prive-netwerk, seriële port, bestandsoverdracht en object duwen. Dat zou betekeken dat hij niet als headset (carkit) kan fungeren voor een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik heb sinds gistermiddag een A636N :)

Alleen kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat gisteravond na de batterij opgeladen te hebben...wat ik ook probeerde; hij ging NIET aan :( Dus heb ik de batterij eruit gehaald om het vanochtend nog eens te proberen, en ja hoor, hij ging meteen aan 8)7

Hij lijkt het prima te doen, alleen kan ik vanaf mijn Vista-PC geen connectie maken met de A636...is iemand dat al gelukt? :?

En verder zou ik graag de Nederlandse Windows ( :') )willen vervangen door een Engelse. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Het vervangen van de Nederlandse met een Engelse is voor de normale A636 mogelijk, voor de A636N weet ik het niet. Dat hangt ervan af of er nieuwe firmware te downloaden is vanaf de Asus site. Bij de A636 is dat zo en kun je door een bestand te editen de Engelstalige firmware inladen. Ergens aan het begin van dit topic is dat al eens ter sprake gekomen.

Overigens is het niet legaal - je hebt alleen een licentie voor een Nederlandstalige versie.

Op zich vind ik het wel jammer dat ze het niet multi-language maken. Ik heb ook nog een smartphone met Windows Mobile en daar kan ik gewoon kiezen welke taal ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
^ daar was ik óók erg benieuwd naar en in theorie het kan inderdaad:
dr kriebel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:33:
- Ik zie op het Asus forum dat het mogelijk is om de taal te veranderen naar Engels:
http://vip.asus.com/forum...36&page=1&SLanguage=en-us
Dan moet je een bestand downloaden wat hier staat: http://www.megaupload.com/?d=905ERZ3I
Dat is wel erg interessant. Ik wil het op zich wel proberen, maar op dit moment kan ik me even geen crashes veroorloven... ik vertrouw er namelijk niet helemaal op dat het een goede manier is. Misschien zitten er wel rare dingen op dat bestand geinstalleerd. Misschien zijn er andere gebruikers die er anders over denken.

[update] ik vind ineens dit forum:
http://www.wormholecreati...view.asp?tid=3969&start=1
Hier kun je mbv. de bestanden van de Asus website en een registry hack de taal omzetten. Dat is misschien wat beter te vertrouwen.
Eerstgenoemde lijkt mij echter erg riskant (vage procedure en geen enkele toelichting van de poster) en laatstgenoemde is niet mogelijk omdat er vooralsnog geen update is voor de 636N :'(

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:39:
[...]

Waarin calligrapher anders is?
Ik had aanvankelijk de microsoft plugin (is dat transcriber?) geinstalleerd.Die vertaalde mijn handschrift slecht. nederlandse woorden werden vaak onjuist herkend. Bij calligrapher kun je eenvoudig switchen naar een toetsenbordje wat ook woord herkenning bevat (3 letters typen en hij suggereert een aantal mogelijke worden.
Bij beiden is het niet mogelijk om je eigen letters te laten herkennen. Je kunt hooguit kiezen uit pre-defined letters. Vind ik een grote tekortkoming.

Nog een ander puntje:
ik heb een draadloze router. desktop en PPC kunnen prima surfen en mailen. Hartstikke top!
Met resco explorer vind ik mijn desktop, de computernaam. Echter ik kan geen mapping maken naar een folder op de desktop. Ik krijg een foutmelding. De firewall op de desktop uitschakelen geeft geen verschil. Verschillende folders (zelfs c:) heb ik zo ver mogelijk 'open' gezet als share. Ik begin te vermoeden dat mijn XP home op netwerk gebied instabiel is geworden. Zelfs de werkgroep heb ik de naam van mijn netwerk gegeven. Het creeren van een netwerk op mijn desktop vind ik echter wel heel simpel. En nu het geen resultaat geeft lijkt het erop dat dat fout gaat. Heeft iemand tips? of tools om dit te analyseren?

ps: mijn auto-zwanehals trilt niet (Rover 75, echt authentiek engelse (met wat duits en japans) degelijkheid, ahum). Heeft nog iemand tips voor een bevestiging op het dashboard, zodat er geen zuignapafdruk op de voorruit zichtbaar blijft?

Matthijs
Hallo, ik zou eens VM net browser 1.3 proberen. Ik zie heel mijn netwerk en kan ook networkdrives mappen. Het werkt perfect ik kan mp3 en video afspelen vanaf m'n netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

KBDE schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:31:
[...]

No problem here.
Thuis wep + mac filtering etc ivm oude pcmcia kaartjes en op werk met wpa.
Erg late qoote, ik weet het . Maar ik vroeg me alleen nog even af of je een 636 hebt of een 636N.
Of zit daar mbt dit geen verschil in?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat laatst een aantal reviews door te lezen en deze waren eigenlijk allemaal héél erg positief.
Echter één review gaf aan dat de resolutie van 320 * 240 op een 3,5 inch schermpje eigenlijk toch niet echt erg hoog is, maar dat dit ws. toch gedaan is, omdat deze apparaatjes het vooral moeten hebben van het navigeren en niet van de multimedia.
Kan iemand dit be-amen of is de resolutie volgens jullie toch wel hoog genoeg om er fatsoenlijk een filmpje op te kijken. Zou iemand miss. wat pic's kunnen maken van hun schermpje?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Tsja, de meeste PDA's werken met deze resolutie, de VGA PDA's zijn nog steeds geen mainstream (helaas). VGA ziet er een stuk strakker uit, maar ik ben nog nooit ontevreden geweest over de resolutie op de A636, integendeel. Maar goed, ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor navigatie, als agenda en om wat tijd te doden met spelletjes... Filmpjes en foto's bekijken doe ik praktisch nooit op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Wallie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:48:
Werkt perfect hoor, de standaard-houder in een fabia (wel de kabel vervangen):

Afbeeldingslocatie: http://img289.imageshack.us/img289/9407/fabiapdamr4.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:13:
Ik zat laatst een aantal reviews door te lezen en deze waren eigenlijk allemaal héél erg positief.
Echter één review gaf aan dat de resolutie van 320 * 240 op een 3,5 inch schermpje eigenlijk toch niet echt erg hoog is, maar dat dit ws. toch gedaan is, omdat deze apparaatjes het vooral moeten hebben van het navigeren en niet van de multimedia.
Kan iemand dit be-amen of is de resolutie volgens jullie toch wel hoog genoeg om er fatsoenlijk een filmpje op te kijken. Zou iemand miss. wat pic's kunnen maken van hun schermpje?

Thanx.
Prison break aflevering, lastig om foto van dichtbij te maken. Je kunt goed zien dat het wel wat "grove korrel" is maar ik vind het voor bewegend beeld goed genoeg. Bij foto's ga je meer op detail letten en dat mis je gewoon. Leuk voor onderweg, maar als het om de film gaat koop dan een echte mp4-player oid.

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/2082/img0552kleinnm3.jpg
groot

[ Voor 46% gewijzigd door phYzar op 05-01-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

phYzar schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Werkt perfect hoor, de standaard-houder in een fabia (wel de kabel vervangen):

[afbeelding]

[...]
Ziet er netjes uit! :) Probleem bij mij was dat hij op die manier nogal ging trillen... kan ook komen omdat ik een diesel heb (1.9 TDI) en jij een benzine variant zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Een 1.4 benzine inderdaad. Al redelijk strak geveerd dus de zwaardere diesel zal nog wel wat meer trillingen doorgeven. Alleen bij echte hobbels beukt hij soms tegen het dashboard aan, maar trillen doet hij normaal niet.

De kabel heb ik verlengd omdat (voor de niet-fabia-bezittende kijkbuiskinderen thuis) de sigarettenaanstekeraansluiting achter de handrem zit en ik dan een strak gespannen kabel dwars door de auto zou hebben. Ik heb hem nu met tie-wraps vastgezet langs de naden van het dashboard. Verwijderen als je ff geparkeerd staat is er niet meer bij, maar dat risico neem ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Hoi, ik had er een los topic over geopend, maar die is gesloten met de opmerking om de vraag hier te stellen. Ik weet niet of de vraag al langs is geweest, maar bij dezen stel ik die toch maar even:

Ik heb een Mypal 636N. Prima dingetje. Ik laad hem altijd op via de usb kabel. Nu heb ik Windows altijd in sleep modus staan.

Het gebeurt wel eens dat als ik dan bv. 's ochtends weer beneden kom, dat de PC aan staat (inlogscherm) en dat de PDA een wit scherm aangeeft met full brightness.

Zodra ik de PDA van 'hold' afzet, dan verschijnt meteen Windows Mobile in beeld en de pda funcioneert verder prima.

Op zich geen ramp dit allemaal, maar wel irritant, want die PC heeft de hele nacht voor niets aan gestaan.

Wie kent dit probleem en is er een oplossing? Of zie ik een bepaalde instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi tweakers,

ik heb een Asus 636N waarmee ik mijn Outlookgegevens wil synchroniseren. Als ik de PDA aansluit met mijn computer via de cradle wordt de PDA herkent. Je ziet nu even in de rechteronderhoek van het bureablad 2 monitors. Hiermee wordt aangegeven dat de PDA als Netwerkverbinding wordt toegevoegd.
Echter verschijnt er vrijwel direct een popupmelding van activesync waarin staat dat alle gegevens die met outlook te maken hebben niet kunnen gesynchroniseerd worden |:( De reden hiervan is dat outlook vantevoren opgestart moet worden en vervolgens pas te synchroniseren. Dit heb ik exact zo gedaan, maar dezelfde melding verschijnt opnieuw :'( .

Wat te doen, ik ben radeloos !! 8)7

ps.1 ik weet dat deze PDA verbindt met een nieuwe vorm van verbinding genaamd RNDIS (waardoor deze als een netwerkaansluiting wordt gezien, misschien dat hier het probleem ook in zit.

ps.2 ik gebruik Activesync 4.2.0 en Outlook Express 6.0

_/-\o_ Mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Outlook of Outlook Express? Dat is nogal een verschil, volgens mij kun je niet met Outlook Express syncen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Bedankt !! ik heb nu Office Outlook 2003 geinstalleerd en deze kan inderdaad wel syncen ! Yipiiee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 11:40
Ik sync me lotus Notes en PDA via Mnotes en dat werkt ook prima btw

[ Voor 41% gewijzigd door The Druid op 10-01-2007 23:20 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 07-09 19:59
mieg_1981 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:04:
<knip> Als ik de PDA aansluit met mijn computer via de cradle wordt de PDA herkent.</knip>
Mag ik vragen waar je die cradle hebt gekocht? Die is namelijk erg moeilijk te krijgen... :(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Muyz schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:36:
Die is namelijk erg moeilijk te krijgen... :(
Zeg dat wel! Ik heb er twee besteld (één voor op de zaak en één voor thuis) bij Pcprijstopper maar deze bestelling doet hun naam geen goed, het is namelijk al meer dan twee weken geleden dat hij besteld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Niemand die het probleem dat ik een paar posts terug beschrijf herkent?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Muyz schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:36:
[...]

Mag ik vragen waar je die cradle hebt gekocht? Die is namelijk erg moeilijk te krijgen... :(
http://www.pdamax.de/inde...detailansicht_az-021.html ik heb er zelf wel geen ervaring mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik wil eigenlijk een aparte aansluitinghebben die ik aan mijn zwanenhals kan aansluiten. De bijgeleverde auto-oplader zit namelijk reeds ingebouwd. Maar nu kan ik hem dus niet in een andere auto gebruiken. Weet iemand of er een adapter tussen moet, ofdat hij rechtstreeks kan worden aangesloten op de cigaretten-aansteker. Dit ivm met watt/voltage en nog meer van dit soort enge termen... Ik wil dus geen aansluiting rechtstreeks op de pda hebben, maar alleen de stroomaansluiting zoals die op de zwanenhals zit van de 636. En weet ook iemand of dat een standaard formaat 'stekkertje' is die gebruikt dient te worden? Zou je die gewoon bij de handyman kunnen kopen of ergens anders? Suggesties zijn welkom.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeroe's,

heeft iemand een suggestie voor een webbrowser, freeware, voor wm5 waarmee je op meerdere schermen tegelijkertijd kunt surfen?
net zoals je met windows xp kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mystikal schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:49:
Ik wil eigenlijk een aparte aansluitinghebben die ik aan mijn zwanenhals kan aansluiten. De bijgeleverde auto-oplader zit namelijk reeds ingebouwd. Maar nu kan ik hem dus niet in een andere auto gebruiken. Weet iemand of er een adapter tussen moet, ofdat hij rechtstreeks kan worden aangesloten op de cigaretten-aansteker. Dit ivm met watt/voltage en nog meer van dit soort enge termen... Ik wil dus geen aansluiting rechtstreeks op de pda hebben, maar alleen de stroomaansluiting zoals die op de zwanenhals zit van de 636. En weet ook iemand of dat een standaard formaat 'stekkertje' is die gebruikt dient te worden? Zou je die gewoon bij de handyman kunnen kopen of ergens anders? Suggesties zijn welkom.
Deze past toch gewoon op je zwanenhals?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:55:
goeroe's,

heeft iemand een suggestie voor een webbrowser, freeware, voor wm5 waarmee je op meerdere schermen tegelijkertijd kunt surfen?
net zoals je met windows xp kunt doen?
Bedoel je tabbed browsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 07-09 19:59
Dank voor de reply, maar de link wijst naar de carholder met TMC ontvanger en niet de cradle (al hebben ze die daar wel, maar veel te duur)...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
He, zodra bijv. iGo complete ondersteuning voor TMC gaat bieden, wordt deze car holder heel interessant! Ik zat al te denken hoe ik dat tegen die tijd op ging lossen. De PDA omgekeerd in de houder doen, omdat de USB aansluiting geblokkeerd wordt, is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Muyz schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:36:
[...]

Dank voor de reply, maar de link wijst naar de carholder met TMC ontvanger en niet de cradle (al hebben ze die daar wel, maar veel te duur)...
probeer deze eens
http://www.pdamax.de/?wg=Zu_As_A63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sherlock schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:36:
[...]
Deze past toch gewoon op je zwanenhals?
Deze past niet op de zwanenhals, maar rechtstreeks op de pda zelf. Mijn zwanenhals heeft een rond klein stekkertje. Iemand anders een suggestie

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
JakeNL schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:15:
[...]

He, zodra bijv. iGo complete ondersteuning voor TMC gaat bieden, wordt deze car holder heel interessant! Ik zat al te denken hoe ik dat tegen die tijd op ging lossen. De PDA omgekeerd in de houder doen, omdat de USB aansluiting geblokkeerd wordt, is ook zo wat.
De bèta-versie van iGO (2007?) ondersteunt al TMC. Ik heb de car holder net besteld (http://www.4launch.nl/4launch.php?links=shop/shoplinks.php&center=shop/producteninfo.php?productid=025124) en zal binnenkort wel even verslag doen van de combinatie ASUS636 + TMC + iGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van de Asus A636N en ik wil hier graag pdf bestanden op bekijken. Welke software zou ik hiervoor moeten gebruiken. Die van Adobe of is een ander toch beter.

En zijn er zowieso aanraders qua software?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
salgera schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:47:
[...]

De bèta-versie van iGO (2007?) ondersteunt al TMC. Ik heb de car holder net besteld (4Launch.nl) en zal binnenkort wel even verslag doen van de combinatie ASUS636 + TMC + iGO.
Die 4Launch prijs is wel een stuk beter dan de Duitse tegenhanger!
Zit de antenne bij deze houder ingebouwd, of heb je nog een stuk draad bungelen?
Hoe wordt de beta versie van iG0 genoemd? Heeft deze een codenaam of iets dergelijk?

Ah, nu TMC knopje aanwezig, alleen de hamvraag...... gaat het werken met de TMC ontvanger van 4Launch? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

[ Voor 10% gewijzigd door JakeNL op 18-01-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:35:
[...]
Zeg dat wel! Ik heb er twee besteld (één voor op de zaak en één voor thuis) bij Pcprijstopper maar deze bestelling doet hun naam geen goed, het is namelijk al meer dan twee weken geleden dat hij besteld is...
En ze zijn binnen :) Werkt in elk geval prima en ziet er ook netjes uit. * Sherlock is weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
phoe, weer wat bijgeleerd.
Na het aanzetten vanochtend, kwam de pda niet verder dan het Asus logo. Van pure ellende de batterij verwijderd en opnieuw geplaatst. Daarnaa deed'tie het helemaal niet meer.
Blijkt het noodzakelijk te zijn dat je het deksel van het batterijcompartiment eerst terugplaatst, voordat je de pda inschakelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Laatst online: 02-09 18:22
Dat staat in de handleiding, volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
RAMeijer schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:31:
Dat staat in de handleiding, volgens mij :P
Je hebt gelijk, maar ja.......

Een hard reboot staat beschreven in de handleiding VOOR het plaatsen/verwijderen van de batterij.
Wie leest er zowieso een handleiding...... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 16:30
Asus fora
Daar staat meer info over die alignment.
From Asus:

Actually we have heard of this complaints and found out it’s the LCD vendor problem.

Currently the vendor hasn’t fixed out what’s the root cause, in order to reduce the customer’s dissatisfaction, the preliminary solution is: changing the LCD panel for customer.

En das nie zo fijn... :(
Verder prachtig apparaatje hoor zeer blij mee. Alleen moet er ook altijd weer WAT zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

josvandekoffie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:32:
Asus fora
Daar staat meer info over die alignment.
From Asus:

Actually we have heard of this complaints and found out it’s the LCD vendor problem.

Currently the vendor hasn’t fixed out what’s the root cause, in order to reduce the customer’s dissatisfaction, the preliminary solution is: changing the LCD panel for customer.

En das nie zo fijn... :(
Verder prachtig apparaatje hoor zeer blij mee. Alleen moet er ook altijd weer WAT zijn he.
Hehe... mijn stelling dat ze een seriematig probleem hebben is eindelijk bevestigd... }:| *heeft zijn 3de A636N, eerste 2 hadden uitlijnproblemen....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
JakeNL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:25:
[...]

Die 4Launch prijs is wel een stuk beter dan de Duitse tegenhanger!
Zit de antenne bij deze houder ingebouwd, of heb je nog een stuk draad bungelen?
Hoe wordt de beta versie van iG0 genoemd? Heeft deze een codenaam of iets dergelijk?

Ah, nu TMC knopje aanwezig, alleen de hamvraag...... gaat het werken met de TMC ontvanger van 4Launch? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Okidoki, hier mijn eerste ervaringen:
Ik heb gisteren de TMC-houder ontvangen. Na wat prutsen werkt de iGO met GPS en TMC. Vandaag 1 file en een aantal politiecontroles. En deze toont ie mooi op het kaartje.

Tot nu toe nadelen:
- iGO beta is erg instabiel bij mij (na 10 minuten stopt ie ermee en moet ik iGO opnieuw opstarten)
- TMC kan ie niet altijd vinden
- TMC en GPS werken alleen als je externe voeding hebt aangesloten! Heel vreemd, maar de GPS en TMC werken anders niet.

Als iGO wat stabieler wordt dan lijkt mij het een leuke combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

salgera schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Okidoki, hier mijn eerste ervaringen:
Ik heb gisteren de TMC-houder ontvangen. Na wat prutsen werkt de iGO met GPS en TMC. Vandaag 1 file en een aantal politiecontroles. En deze toont ie mooi op het kaartje.

Tot nu toe nadelen:
- iGO beta is erg instabiel bij mij (na 10 minuten stopt ie ermee en moet ik iGO opnieuw opstarten)
- TMC kan ie niet altijd vinden
- TMC en GPS werken alleen als je externe voeding hebt aangesloten! Heel vreemd, maar de GPS en TMC werken anders niet.

Als iGO wat stabieler wordt dan lijkt mij het een leuke combinatie.
Klinkt niet erg positief. Heb je Navigon 6 al geprobeerd?

Moet er een externe antenne aan de houder zitten voor TMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

_Oldie_ schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:38:
[...]

Klinkt niet erg positief. Heb je Navigon 6 al geprobeerd?

....
Ik heb Navigon 6 geprobeerd: traag als dikke stront... ik zou het het proberen niet waard vinden, want al mocht TMC werken, navigeren met een programma dat 1 frame per 1 a 2 seconden kan produceren, is geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Wallie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:19:
[...]

Ik heb Navigon 6 geprobeerd: traag als dikke stront... ik zou het het proberen niet waard vinden, want al mocht TMC werken, navigeren met een programma dat 1 frame per 1 a 2 seconden kan produceren, is geen doen.
Het ziet er goed uit maar is inderdaad erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Zelf heb ik ook de ervaring dat de beta versie erg instabiel is. Soms crashed 'tie zomaar, maar meestal als je vanuit de 'cockpit' op 1 vd knoppen in het venster drukt, bijv. menu.

Over de TMC-houder: geen externe antenne nodig? Dat zou wel lekker opgeruimd staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
JakeNL schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:20:
Zelf heb ik ook de ervaring dat de beta versie erg instabiel is. Soms crashed 'tie zomaar, maar meestal als je vanuit de 'cockpit' op 1 vd knoppen in het venster drukt, bijv. menu.

Over de TMC-houder: geen externe antenne nodig? Dat zou wel lekker opgeruimd staan!
Even wat verdere uitleg...

Bij de TMC-cradle zit een draadje voor het TMC-ontvangst, welke je met zuignapjes aan je vooruit kan plakken. Wanneer je A63x(N) in de cradle zit zonder externe voeding (via 220V of sigarettenaanstekeraansluiting) werkt de GPS niet. Je moet de nieuwe cradle dus altijd onder spanning hebben. Dit betekent dus dat je nooit TMC kunt hebben zonder externe voeding (GPS wel, want dan haal je 'm gewoon uit de cradle).

Vanochtend ben ik over de A2 gereden met iGO en de nieuwe cradle. iGO liep weer meerdere malen vast. Onderweg heb ik mijn A636 gereboot (d.m.v. dat knopje aan de onderkant) en daarna heb ik geen vastlopers meer gehad. Ik ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben...

Ik heb TMC echter niet meer aan de praat gekregen. Je kunt iGO laten zoeken naar TMC, maar hij vindt niks. :(
Ik heb dus TMC één keer (gisteren) aan de praat gehad in iGO. Toen werden gelijk alle politiecontroles en files getoond op de kaart en in een overzicht. :9

Het moet dus op één of andere manier wel werkzaam zijn. Ik zal nog wat verder pielen. Nadeel is ook dat ik geen informatie bij de cradle heb gekregen. Zo weet ik bijvoorbeeld niet welke COM-poort voor TMC gebruikt moet worden. Weet iemand dat?
iGO zoekt de COM-poorten 1 t/m 9 af, waarbij COM7 wordt overgeslagen. Handmatig kan ik COM7 ook niet instellen. Ik hoop niet dat TMC op COM7 zit... :/

Maar mogelijk dat het allemaal beter geregeld is in een volgende (bèta-)versie van iGO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Bedankt voor je uitleg alvast! Ik zal de mijne ook eens rebooten. Vandaag weer: "bestemming bereikt" Programma: CRASH Precies op tijd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Ik heb het antwoord gevonden:
http://www.pdamax.de/?art_nr=az-021&sid=

COM-poort moet dus 5 zijn en BAUD-rate: 38400

Hiermee ontvang ik netjes alle files en politiecontroles. :D

Echter wanneer TMC werkt, wordt iGO rete-instabiel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Normaal zit op COM-5 @4800 je gewone GPS. Zit daar misschien een conflict? is 4800 dan niet beter te gebruiken. Misschien staat'ie nu 'te snel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Nieuwe beta van iGO, namelijk versie 2007-01-26:
http://www.i-go.com/download/iGO2006_SE_beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Nadat ik een volledige reboot heb moeten doen (na installatie beta versie van iGO wilde de pda niet meer opstarten), heb ik alleen magicbutton, skype and iGo geinstalleerd.

Alles werkt weer OK, alleen normaal gesproken gaat het scherm uit na 1 minuut (of hoe je het ook instelt). Nu werkt het helemaal niet meer. Zonder dat ik iets doe, blijft het scherm uren aan.

Hoe voorkom ik verder inbranden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ben al 4 maanden in het bezit van dit apparaatje. en vanaf het begin tomtom6 en checkpoint gedraaid, zonder problemen.

sinds vorige week krijg ik er helemaal geen geluid meer uit. ik heb alle volumes gechecked maar ik krijg er nix uit ( ook niet uit koptelefoonuitgang )

Is dit te fixxen zonder tomtom opnieuw te installeren ?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
JakeNL schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:18:
Nadat ik een volledige reboot heb moeten doen (na installatie beta versie van iGO wilde de pda niet meer opstarten), heb ik alleen magicbutton, skype and iGo geinstalleerd.

Alles werkt weer OK, alleen normaal gesproken gaat het scherm uit na 1 minuut (of hoe je het ook instelt). Nu werkt het helemaal niet meer. Zonder dat ik iets doe, blijft het scherm uren aan.

Hoe voorkom ik verder inbranden ;)
Ik zit er ook ove na te denken om mijn 636 weer eens volledig opnieuw te installeren. Hoe kan ik 'm weer helemaal schoon krijgen (factory-settings)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Tusk schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:12:
ben al 4 maanden in het bezit van dit apparaatje. en vanaf het begin tomtom6 en checkpoint gedraaid, zonder problemen.

sinds vorige week krijg ik er helemaal geen geluid meer uit. ik heb alle volumes gechecked maar ik krijg er nix uit ( ook niet uit koptelefoonuitgang )

Is dit te fixxen zonder tomtom opnieuw te installeren ?
Oplossing: verwijder het bestand "btcoreif.dll" uit de map "Windows". Is een bekend probleem met TomTom6 en A636...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Oké, ik ben nog wat verder aan het prutsen geweest met de TMC holder. Probleem met iGO is volgens mij dat de GPS en TMC op dezelfde COM-poort zitten. Ik heb dan ook zo nu en dan één van de twee werkende: soms alleen TMC, meestal alleen GPS.
Ik heb geprobeerd met GPSGate de informatie van TMC en GPS naar twee virtuele COM-poorten te sturen, maar dit had niet het gewenste effect. GPS werkt dan wel, maar TMC kan iGO niet vinden.

iGO wil volgens mij hardwarematig de TMC kunnen vinden (wat op zich ook wel weer logisch is).

Ik zoek nog even verder... Ik wil trouwens ook Navigon enzo gaan proberen om te zien of ik het daarbij wel aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
salgera schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Ik zit er ook ove na te denken om mijn 636 weer eens volledig opnieuw te installeren. Hoe kan ik 'm weer helemaal schoon krijgen (factory-settings)?
Kijk op de volgende website van de PDAshop

Het enige misleidende is dat de aan/uitknop ook aangewezen wordt, terwijl je die niet gebruikt voor een harde reset. Het gaat dus echt omt de 2 aangewezen knoppen onderin + de resetknop.
In de handleiding staat het iets duidelijker beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

TMC houder kwam ik trouwens ook tegen bij 4Launch voor 63euro :*)

Nu hopen dat TomTom 't gaat ondersteunen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

R2 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:43:
Kan iemand mij tips geven om Novii remote deluxe werkend te krijgen, het lukt me niet om de PDA de toetsaanslagen van mijn afstandbedieningen te laten leren, er gebeurt helemaal niets, ook als ik een codebase selecteer, wordt het signaal niet naar mn tv gestuurd, ik zal best wel iets vergeten, maar kan het niet vinden..
Ik heb dezelfde vraag, het lijkt wel alsof heel het infrarood gebeuren niet werkt. Als ik een bestandje probeer te versturen met mijn telefoon gebeurt er ook al niks, totdat hij aangeeft: verzenden mislukt. Ik leg ze dan op +/- 10 to 15 cm van elkaar, met de IR poorten direct tegenover elkaar. Moet ik nog ergens wat aanzetten? In het programma staat de poort al op de ingebouwde IR poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

salgera schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:50:
[...]

Oplossing: verwijder het bestand "btcoreif.dll" uit de map "Windows". Is een bekend probleem met TomTom6 en A636...
kan het uitmaken dat ik tomtom in zn geheel op mijn sdkaart heb geinstalleerd? want ik kan het bestandje namelijk niet vinden. (ook niet via pc)

ik heb wel bthasplugin.dll en bthhid.dll
...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik wil graag een extra stroomvoorziening hebben voor in mijn auto voor mijn asus 636. Nu vroeg ik me af ok ik direkt stroom kan aftappen van de cigaretten-aansteker of moet dit nog omgevormd worden met een adapter er tussen?

Inmiddels even zelf wat winkels afgegaan en geslaagd. Heb nu een adapter gekocht met een regelbare ampere. Voor 8,75 heb ik het in een elektra zaak kunnen vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Mystikal op 30-01-2007 12:15 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Sherlock schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:27:
[...]
Ik heb dezelfde vraag, het lijkt wel alsof heel het infrarood gebeuren niet werkt. Als ik een bestandje probeer te versturen met mijn telefoon gebeurt er ook al niks, totdat hij aangeeft: verzenden mislukt. Ik leg ze dan op +/- 10 to 15 cm van elkaar, met de IR poorten direct tegenover elkaar. Moet ik nog ergens wat aanzetten? In het programma staat de poort al op de ingebouwde IR poort.
Heb je bij het batterijgedeelte van de configuratie wel aangegeven om alle 'inkomende stralen' te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

JakeNL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:57:
Heb je bij het batterijgedeelte van de configuratie wel aangegeven om alle 'inkomende stralen' te ontvangen?
Ja, dat vinkje heb ik aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Om te kijken of de problemen met TMC alleen bij iGO 2006SE liggen, heb ik Navigon6 geïnstalleerd. Daar werkt TMC(-houder) + Asus A636 prima. Je kunt hierbij ook aangeven dat GPS en TMC op één en hetzelfde apparaat (en COM-poort) zitten.
Ik heb sterk het vermoeden dat dat namelijk het probleem bij IGO is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
salgera schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:47:
Om te kijken of de problemen met TMC alleen bij iGO 2006SE liggen, heb ik Navigon6 geïnstalleerd. Daar werkt TMC(-houder) + Asus A636 prima. Je kunt hierbij ook aangeven dat GPS en TMC op één en hetzelfde apparaat (en COM-poort) zitten.
Ik heb sterk het vermoeden dat dat namelijk het probleem bij IGO is.
Jammer dat het nog niet werkt, wel perfect trouwens dat je iedereen zo op de hoogte houdt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik krijg mijn A636N zonder problemen aan het Internet via WiFi, maar nu wil ik dat ook kunnen als deze in zijn cradle staat. Hij maakt via ActiveSync netjes verbinding met mijn computer, maar als ik dan Internet wil starten, dan krijg ik een vage melding met een vage code.
Is het eigenlijk wel mogelijk om het Internet te kunnen benaderen als de A636N in zijn cradle staat??

Waarom wil ik dit, ik wil Checkpoint gebruiken voor TT6, en moet dan verbinding kunnen maken met Internet om te kunnen updaten, en op de site van Checkpoint staat een mooie beschrijving om dit te doen via ActiveSync, maar bij mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Als hij in de cradle zit heb je toch ook een internetverbinding via je pc toch? Is dat wat niet lukt?
Dan zou ik eigenlijk eerst proberen om dat op te lossen en daarna pas gaan kijken naar workarounds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Sherlock schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:23:
Als hij in de cradle zit heb je toch ook een internetverbinding via je pc toch? Is dat wat niet lukt?
Dan zou ik eigenlijk eerst proberen om dat op te lossen en daarna pas gaan kijken naar workarounds :)
Dat is dus mijn probleem, ik heb de 636 in zijn cradle staan, en wil dan een internet verbinding maken, en dat wilt dus niet werken. Mijn vraag dus voor dit forum, wat moet ik doen om op deze manier een Internet verbinding op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

R2 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:01:Dat is dus mijn probleem, ik heb de 636 in zijn cradle staan, en wil dan een internet verbinding maken, en dat wilt dus niet werken. Mijn vraag dus voor dit forum, wat moet ik doen om op deze manier een Internet verbinding op te zetten...
Krijg je een foutmelding? Heb je hier ook al gekeken of daar iets bij staat wat je zou kunnen helpen? Welke versie van Activesync gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik dacht versie 4.2, maar dat zal ik vanavond even moeten bekijken als ik weer thuis ben.
Ik laat het dan wel even weten. Maar ik begrijp dus, dat je gewoon moet kunnen internetten als de PDA in de cradle staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

R2 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:22:Maar ik begrijp dus, dat je gewoon moet kunnen internetten als de PDA in de cradle staat??
Yep!

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste