Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Diezelfde vraag stelde ik een tijdje terug ook, maar ik kreeg eigenlijk geen reactie. Ben uiteindelijk tegen het programma TCPMP aangelopen. Hier zijn aparte plug-ins voor om allerlei bestanden af te spelen.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:15:
Ik wil mp4 bestanden op mijn pda afspelen maar windows mediaplayer speelt ze niet af. Welk progje zou ik hiervoor kunnen gebruiken iemand een idee?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Maar goed, werkt verder erg lekker en zonder moeite op mn mypal a632. Fijn apparaat, gebruik hem al maandenlang dagelijks en hij werkt nog perfect en ziet er nog krasvrij uit, heerlijk
(Volgens mij hebben ze ook de western-europe kaart ingekrompen tot 1gb sd-kaart grootte, ook fijn
//edit: gewoon een van de knoppen op de pda de functie "scherm draaien" toegewezen (start-->instellingen-->knoppen) en een andere knop om tomtom op te starten. 2 keer op de knop drukken en tomtom is ready to go
[ Voor 20% gewijzigd door phYzar op 25-09-2006 22:13 ]
Overigens had ik bij de installatie geen problemen met mijn geluid en ik hoefde geen bestanden weg te gooien. Ik heb sowieso nog geen problemen met mijn geluid en TomTom en problemen met de uitlijning met mijn A636 heb ik ook nog nooit gehad.
Verwijderd
He Thanks Sherlock!!! Was ook al tegen TCPMP aangelopen maar had bij mp4 alleen beeld en geen geluid. Heb ff de nieuwste TCPMP gedownt en meteen maar alle plugins. FF resetje nodig en toen pakte hij hem wel! Thanks voor de tips en de moeite!Sherlock schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:03:
[...]
Diezelfde vraag stelde ik een tijdje terug ook, maar ik kreeg eigenlijk geen reactie. Ben uiteindelijk tegen het programma TCPMP aangelopen. Hier zijn aparte plug-ins voor om allerlei bestanden af te spelen.
Verwijderd
Bij de asus heb ik tomtom 6 geinstalleerd. Heb op 6 satelieten verbinding boven de steep maar toch springt ie niet op blauw en is navigatie dus onmogelijk HELP!!
Verwijderd
Bij de asus heb ik tomtom 6 geinstalleerd. Heb op 6 satelieten verbinding boven de steep maar toch springt ie niet op blauw en is navigatie dus onmogelijk. Kortom navigeren werkt niet
HELP!!
Ik heb ook last van die achterlopende route, ik weet niet of het aan tomtom ligt of aan de PDA maar het gaat om een meter of 10-20. Zeg maar dat je de kruising als al overgestoken bent maar volgens tomtom zit je er nog midden op. Misschien zijn er nog wel meer met deze ervaring. Ik gebruik tomtom 6.0.1.0.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:15:
Ik persoonlijk heb last van het volgende:
Wanneer ik GPS gebruik, zowel TomTom 6 of Igo, loopt de route op de 636N iets achter. Is dit normaal of ligt het aan de instellingen?
Verwijderd
alles werkt perfect.
dat geluid moet ik idd eens proberen...verbaasde me ook al erover
nog niemand iets gevonden om via tt te bellen?
Verwijderd
Heb mijn A636N nu ruim een week. Het is mijn eerste PDA. Wilde eigenlijk eerst alleen een TomTom One v2 kopen, maar koos op aanraden van vrienden voor een PDA. Daar heb ik geen spijt van! Wat een fantastisch apparaatje!
Boeken lezen, filmpjes kijken, muziek luisteren, spelletjes spelen, gebruiken als afstandsbediening voor tv en andere apparaten, internetten via een draadloos netwerk met de pc door middel van Bluetooth, agenda met alle contactpersonen, de hele boel dagelijks synchroniseren, nooit meer een verjaardag vergeten (freeware progje Birthday), alles georganiseerd door middel van MyLife Organized, kijken wat voor weer het is in verre landen via Fizz Traveller, wachtwoorden beveiligd bewaren, rss-feeds downloaden en later offline bekijken, enz enz. Ik sta versteld van alle mogelijkheden!
O ja, en probleemloos navigeren met iGo2006!
Ruimte zat op mijn 4GB SD-kaartje. Alles draait probleemloos. Ik vermaak me kostelijk met deze PDA! Super!
Met TomTom weet ik het niet, met iGo heb ik er zeker last van. Vooral als er een afslag is over 300 meter en rond die afstand zijn er 2 zijwegen. Heel fijnbydvh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:51:
[...]
Ik heb ook last van die achterlopende route, ik weet niet of het aan tomtom ligt of aan de PDA maar het gaat om een meter of 10-20. Zeg maar dat je de kruising als al overgestoken bent maar volgens tomtom zit je er nog midden op. Misschien zijn er nog wel meer met deze ervaring. Ik gebruik tomtom 6.0.1.0.
En dat heb je allemaal al binnen één week uitgeprobeerd?? Ik ben nooit verder gekomen dan TomTom, email/calendar sync met mijn werk. Het weerbericht van meerdere locaties op mijn Today scherm en zo nu en dan een spelletje.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:
Mijn eerste post...
Heb mijn A636N nu ruim een week. Het is mijn eerste PDA. Wilde eigenlijk eerst alleen een TomTom One v2 kopen, maar koos op aanraden van vrienden voor een PDA. Daar heb ik geen spijt van! Wat een fantastisch apparaatje!
Boeken lezen, filmpjes kijken, muziek luisteren, spelletjes spelen, gebruiken als afstandsbediening voor tv en andere apparaten, internetten via een draadloos netwerk met de pc door middel van Bluetooth, agenda met alle contactpersonen, de hele boel dagelijks synchroniseren, nooit meer een verjaardag vergeten (freeware progje Birthday), alles georganiseerd door middel van MyLife Organized, kijken wat voor weer het is in verre landen via Fizz Traveller, wachtwoorden beveiligd bewaren, rss-feeds downloaden en later offline bekijken, enz enz. Ik sta versteld van alle mogelijkheden!
Ruimte zat op mijn 4GB SD-kaartje. Alles draait probleemloos. Ik vermaak me kostelijk met deze PDA! Super!
Verwijderd
Yep, en ik heb nog een lijstje met programma's die er vanvond of morgen opgaan. Het is een nuttig apparaatje, maar ook heel leuk om gewoon mee te spelen en nieuwe dingen te proberen.martdj schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:19:
[...]
En dat heb je allemaal al binnen één week uitgeprobeerd?? Ik ben nooit verder gekomen dan TomTom, email/calendar sync met mijn werk. Het weerbericht van meerdere locaties op mijn Today scherm en zo nu en dan een spelletje.
Verwijderd
He welk progje gebruik je om je pda als afstandsbediening te gebruiken. Heb er wat geprobeerd maar tot nu toe geen werkende gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:
Mijn eerste post...
Boeken lezen, filmpjes kijken, muziek luisteren, spelletjes spelen, gebruiken als afstandsbediening voor tv en andere apparaten,........enz.
[ Voor 99% gewijzigd door _Oldie_ op 29-09-2006 17:58 ]
Birthday is ideaal! Het maakt me een stuk attenter! Verder onderschrijf ik al je ervaringen, deze Asus is ook mijn eerste PDA en hij is wel zeer compleet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:
Mijn eerste post...
Verwijderd
NR Deluxe van Noviimedia.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:40:
[...]
He welk progje gebruik je om je pda als afstandsbediening te gebruiken. Heb er wat geprobeerd maar tot nu toe geen werkende gevonden.
Heb alleen problemen om te verbinden met het wireless netwerk hier, het is ook een asus wl500g.
Heb toen even alle beveiligingen eraf gehaald mac filter uitgezet e.d. maar tot op heden toe geen resultaat. Ik weet niet of hier meer mensen problemen mee hebben, heb er eigenlijk maar weinig over gelezen. Ik zie het netwerk wel maar connecten lukt niet echt want het komt ook niet op. Dat zou vanzelf moeten gebeuren maar er gebeurt niets.
Verder zou het ook mogelijk zijn om de 636 te gebruiken als carkit, nu heb ik ook wat verbinding proberen te maken met mijn 6230i maar dat lijkt ook nog niet echt te werken, heeft hier al iemand ervaring mee?
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Verwijderd
Voor sommige spellen is een ARM-processor vereist. Deze Asus heeft een Intel XScale 416 MHz. Is dat hetzelfde/gelijkwaardig of kun je op de Asus die spellen waarvoor een ARM-processor vereist is niet spelen?
Spellen draaien op een OS, niet op de cpu zelf. De XScale heeft als ik het goed heb een wat beperktere instructieset en heeft meer cycles nodig om dezelfde instructies af te handelen (staat tegenover dat ie meestal meer MHz is), maar als een spel geschikt is voor Windows Mobile 2005 moet ie dus draaien op de Asus.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:47:
Even een n00b-vraag:
Voor sommige spellen is een ARM-processor vereist. Deze Asus heeft een Intel XScale 416 MHz. Is dat hetzelfde/gelijkwaardig of kun je op de Asus die spellen waarvoor een ARM-processor vereist is niet spelen?
Is hier iets aan te doen, hard- dan wel softwarematig???En nog een ander puntje : de gps ontvanger staat zo ingesteld dat onder een snelheid van 3km de positie gefixeerd is. Niet echt handig als je met OziCE wilt wandelen. Wel handig als je in de auto aan het navigeren bent.
Heb ik een proggie GPSTunner gedownload om te proberen, moet je inderdaad harder lopen dan 3km per uur, anders werkt het niet, maar dat gebeur in werkelijk niet, zeker niet als je door een bos loop te slenteren. Is in mijn geval toch wel een minpuntje...
ondersteunt de 636N ook grotere SD-cards dan 2GB? En wat raden jullie hierbij aan? Ik zag posts van mensen die wel met 4GB werken, maar problemen ervaren.
Is 'swappen' ook een optie: in de auto een TomTom-SD hebben liggen en elders de (bijvoorbeeld) MP3-SD, of raden jullie dat af?
[ Voor 9% gewijzigd door bavara op 04-10-2006 15:43 ]
Ik heb een 4GB kaartje van Transcend 150X en heb nog geen enkel probleem gehad. Ik heb iGo gedraaid, TT6 en ben nu aan het experimenteren met OziExplorer. Verder staan er mp3'tjes en video's (MP4) op, werkt allemaal keurigbavara schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:42:
ondersteunt de 636N ook grotere SD-cards dan 2GB? En wat raden jullie hierbij aan? Ik zag posts van mensen die wel met 4GB werken, maar problemen ervaren.
Welke 4gig kaart heb je? Ik kreeg namelijk toen ik hem kocht te horen dat 4gb niet zou werken....Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:
Inmiddels een proggie gevonden, MMSirfSetup.R2 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:37:
[...]
Is hier iets aan te doen, hard- dan wel softwarematig???
Heb ik een proggie GPSTunner gedownload om te proberen, moet je inderdaad harder lopen dan 3km per uur, anders werkt het niet, maar dat gebeur in werkelijk niet, zeker niet als je door een bos loop te slenteren. Is in mijn geval toch wel een minpuntje...
Hiermee kan je Static Navigation Uit en Aanzetten. Aan voor gebruik in de auto, Uit voor gebruik tijdens wandelingen, elke beweging wordt nu direct doorgegeven.
Getest en werkend op een 636N
Verwijderd
Dezelfde als Sherlock hierboven. Transcend 150x. Werkt perfect. Heb er nu best veel programma's en bestanden op staan, maar nog steeds ruim 2600 MB over.LordLynx schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Welke 4gig kaart heb je? Ik kreeg namelijk toen ik hem kocht te horen dat 4gb niet zou werken....
@R2, bedankt voor die tip over de GPS. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat werkt: wandelend navigeren. Kun je dan ergens routes downloaden of hoe werkt dat?
Verwijderd
Google is je vriend. heb het al weer gevonden: http://www.gpstracks.nl/index.phpVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:12:
[...]
@R2, bedankt voor die tip over de GPS. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat werkt: wandelend navigeren. Kun je dan ergens routes downloaden of hoe werkt dat?
OziExplorer bestaat uit 3 programma's:
• OziExplorer voor pc
• OziExplorer 3D
• OziExplorer CE
Met de PC versie kun je ingescande kaarten calibreren en omzetten naar een formaat voor de CE versie. Per kaart wordt er een .map bestand aangemaakt, waarin de calibratiegegevens staan. Het is aan te raden om deze .mpa bestanden in dezelfde directory te zetten als de kaart. Zodoende kun je met de CE versie een ingescande kaart gebruiken om je positie te bepalen en zo bijvoorbeeld wandelingen en fietstochten te maken.
Er zijn op internet ook heel wat kaarten digitaal verkrijgbaar, helaas rust hier vrijwel altijd copyright op. Enigzins bekend zijn de cd's van de Kabouterbond waarop heel Nederland in detail (1:25000) staat aangegeven, er staan voor elke kaart zelfs calibratiebestanden bij zodat je er zelf vrijwel niks voor hoeft te doen!
Tot slot een plaatje ter promotie:

Verwijderd
Super!Sherlock schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:30:
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een apart topic ga openen over OziExplorer etc..
Er gaat weer een hele nieuwe wereld voor me open. Ik ben iedere keer weer positief verrast over wat er allemaal mogelijk is. Die PDA is echt de leukste aankoop sinds jaren
Verwijderd
Simbsoft SudokuGold > een spelletje
Visual IT Tube 2 (Paris Street Maps) > stratenplan van Parijs
Visual IT Tube 2 (Paris Metro & Rail Map) > metronetwerk van Parijs
Visual IT Tube 2 (Madrid Street Maps)
Visual IT Tube 2 (Madrid Metro Map)
Visual IT Tube 2 (London Touristic Map)
Visual IT Tube 2 (Dublin Street Maps)
Visual IT Tube 2 (Dublin Rail Map)
Visual IT Tube 2 (Budapest Map)
Visual IT Tube 2 (London Tube Map)
Visual IT Tube 2 (London Street Map West)
Visual IT Tube 2 (London Street Index Map)
Visual IT Tube 2 (London Street Map Central)
Visual IT Tube 2 (London Rail Map)
Visual IT Tube 2 (Brussels Metro & Tram Map)
Visual IT Tube 2 (Berlin Map)
Visual IT Tube 2 (Barcelona Street Maps)
Visual IT Tube 2 (Barcelona Metro Map)
Visual IT Tube 2 (Rome Street Maps)
Visual IT Tube 2 (Rome Metro & Rail Map)
Visual IT Tube 2 (Amsterdam Tram & Metro Map)
Visual IT Tube 2 (Amsterdam Street Maps)
Visual IT Tube 2
Blue Point Studios Pocket World Info > een leuke landenencylopedie met veel info
CE OziExplorerCE Common Files > klassiek navigeren met de GPS
CE OziExplorerCE
Resco Today Plugin > info op het today-scherm
Resco Registry Add-in > registry editor
Resco FTP Add-in;181467 > ftp
Resco Explorer > een soort verkenner maar dan veel meer opties
SK Software SKTools > onderhoud plegen en tweaks uitvoeren
Filao Advanced Brain Trainer > een leuk spel
Two Peaks Personal Vehicle Mgr > autokosten e.d. bijhouden
Resco Audio Recorder > spraak, muziek enz opnemen in verschillende formats
TCPMP The Core Pocket Media Player > film draaien en foto's bekijken
ElectricPocket BugMe! > reminders met beeld en geluid
Mental Motions Pencil Box Deluxe > tekenen
Spb Insight > via rss-feeds krantenkoppen zien, artikelen downloaden en offline lezen
Fizz Software Ltd Fizz Traveller 2 > de tijd en het weer zien op een van de 58.000 plaatsen in de wereld
MyLife Organized PocketPC Edition > time-management
WebIS FlexWallet 2006 > al je wachtwoorden, pincodes e.d. beveiligd opgeslagen
Sprite Software Sprite Backup > backups maken
NoviiMedia NR Deluxe > universele afstandsbediening voor tv e.d.
David Andr Birthdays > alle verjaardagen op today-scherm
GroupWise PDA Connect > agenda synchroniseren
Mobipocket.com Reader > e-boeken lezen
Microsoft Reader > idem
Peanut Press eReader > idem
iGO 2006 > navigeren in de auto
Die Oziexplorer moet ik nog wel even wat tijd in steken om kaarten te downloaden en te kijken hoe het werkt. Ziet er interessant uit in elk geval!
Blijf ik alleen nog met het volgende probleem: is het mogelijk de indeling (qwerty) van het schermtoetsenbord te veranderen?
Ik ben alles lekker aan het uitproberen, en stuit wel op een vraagje... Ik wil namelijk graag synchroniseren tussen mijn laptop en de PDA. Alleen lukt dit niet. Ik ben na breed onderzoek op internet al een aantal stappen verder. Momenteel heb ik het zo ver gekregen dat er op mijn laptop wordt gevraagd naar een 'passkey', maar ik heb echt geen idee hoe ik die op mijn PDA moet instellen. En, gezien de tips op een aantal internetpagina's, of dat wel nodig is. Ik ben er een beetje huiverig voor om mijn PDA 'open te zetten', aangezien ik er voor mijn werk bestanden op wil gaan zetten.
Daarom mijn vraag: hoe kan ik veilig verbinding maken met ActiveSync? Ik heb een compoort open gegooid en gezien de melding van de passkey lijkt het via die poort ook te werken. Wat dien ik in te stellen bij het scherm 'bluetooth-instellingen'?
- Onder de tab toegankelijkheid: alle apparaten toestaan om verbinding te maken, of alleen gepairde?
- De tab Services: Bij de services die ik wil inschakelen autorisatie en passkey vereisen? En in dat geval, waar kan ik die passkey instellen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bvbd.
Zo te horen gaat het puur om je BT verbinding en niet om ActiveSync. Ik zou alleen gepairde apparaten toestaan om verbinding te maken.bavara schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:37:Daarom mijn vraag: hoe kan ik veilig verbinding maken met ActiveSync? Ik heb een compoort open gegooid en gezien de melding van de passkey lijkt het via die poort ook te werken. Wat dien ik in te stellen bij het scherm 'bluetooth-instellingen'?
- Onder de tab toegankelijkheid: alle apparaten toestaan om verbinding te maken, of alleen gepairde?
- De tab Services: Bij de services die ik wil inschakelen autorisatie en passkey vereisen? En in dat geval, waar kan ik die passkey instellen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bvbd.
De passkey kun je instellen op het moment dat je verbinding wil maken, eerst op apparaat #1 instellen (daar wordt om gevraagd) en vervolgens op apparaat #2 invoeren.
Ik verwachtte die code zelf te moeten aanmaken, maar niet dus!
Voor als iemand dit later nog wil weten...
Is het overigens mogelijk om de bluetooth-synchronisatie volledig automatisch te laten verlopen? Want momenteel moet ik eerst op mijn PDA aangeven dat ik verbinding wil maken met m'n laptop. Vervolgens doet ActiveSync de rest.
[ Voor 30% gewijzigd door bavara op 09-10-2006 13:57 ]
Verwijderd
en zoja, wat?
heb nl verbinding met mijn pc, waar wifi en internet op zit
op mijn pda kan ik pingen naar 192.168.0.1 en naar www.google.nl en meerdere sites.
dan krijg ik het ip-adres te zien en iets van 15ms, verschilt wel eens.
hieruit concludeer ik dat de verbinding werkt, alleen doet inernet explorer niets.
eveneens msn niet......
Ik heb niks in hoeven stellen. Mijn draadloos netwerk bestaat op dit moment uit een Netgear routertje + MAC adres verificatie. That's all en het werkt goed met de Asus.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:30:
moet er in de internet explorer iets worden ingesteld voor verbinding te maken?
Nee, dat is niet normaal. Het is wel normaal dat het de eerste keer langer duurt (15 minuten ofzo) voordat je een signaal hebt, maar daarna meot je echt binnen een minuutje je fix hebben. Zeker buiten! Als je binnen staat is het een ander verhaal, maar ik neem even aan dat je de eerste keer wel buiten probeert..LordLynx schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:00:
Ik heb er nu ook TomTom 6 op staan maar ik krijg absoluut geen fix met een sateliet. Ik kan hem een uur laten zoeken maar het blijft 'no valid GPS-signal' Ook vergeet ie elke keer mijn instellingen van GPS device, is dat normaal?
[ Voor 47% gewijzigd door Sherlock op 11-10-2006 23:15 ]
Verwijderd
Thanks duurde ff voordat ik het werkend had. Maar hij functioneert nu als een zonnetje! Thanks voor de tip!
Verwijderd
Het is nu gelukt...geen idee wat het probleem nu was.Sherlock schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:13:
Ik heb niks in hoeven stellen. Mijn draadloos netwerk bestaat op dit moment uit een Netgear routertje + MAC adres verificatie. That's all en het werkt goed met de Asus.
Ik heb geen router, dan was het wel wat makkelijker geweest
Gaat via wifi van mijn desktop, die bedraad internet heeft.
Alles werkt.....strx ff kijken of ik met Total Commander 2.0 ook kan
netwerk folderen
Verwijderd
Soms reageert de aan/uit-knop niet als ik hem wil aanzetten. Heel vreemd. Een soft-reset helpt echter altijd. Dat is ook wel eens nodig als hij 'bevriest', wat af en toe toch wel gebeurt. Op zichzelf niet een groot probleem.
Iets anders: de laatste tijd moet ik zeer regelmatig het scherm opnieuw uitlijnen. Hebben meer mensen daar last van?
Ik wil dan bijvoorbeeld de verlichting wat hoger of lager zetten (zodat de batterij wat langer meegaat) en dan pakt hij hem opeens niet. Na enig gefriemel en gedoe blijkt dat hij de stylus wel pakt als ik niet het virtuele schuifje op het scherm aanklik, maar er een paar millimeter naast ga zitten. Andere keren merk je het met typen op het virtuele toetsenbord. Klik je op de letter b dan pakt hij de letter v die ernaast ligt. In alle gevallen helpt het even opnieuw uitlijnen direct en daarna doet hij het weer perfect. Maar ik heb dagen dat ik deze handeling wel drie keer moet verrichten! Raar he?
Ik heb ook een 636N, heb dat probleem met uitlijnen ook, soms wel 3x per dag opnieuw.. mijne is er voor terug naar Zercom, nu 1,5 week geleden, ging max 2 weken duren, dus ben benieuwd, maar 't was niet normaal volgens hen...Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:26:
Ik ben nog altijd blij met mijn A636N, maar na een paar weken intensief gebruik loop ik af en toe wel tegen wat kleine dingetjes aan.
Soms reageert de aan/uit-knop niet als ik hem wil aanzetten. Heel vreemd. Een soft-reset helpt echter altijd. Dat is ook wel eens nodig als hij 'bevriest', wat af en toe toch wel gebeurt. Op zichzelf niet een groot probleem.
Iets anders: de laatste tijd moet ik zeer regelmatig het scherm opnieuw uitlijnen. Hebben meer mensen daar last van?
Ik wil dan bijvoorbeeld de verlichting wat hoger of lager zetten (zodat de batterij wat langer meegaat) en dan pakt hij hem opeens niet. Na enig gefriemel en gedoe blijkt dat hij de stylus wel pakt als ik niet het virtuele schuifje op het scherm aanklik, maar er een paar millimeter naast ga zitten. Andere keren merk je het met typen op het virtuele toetsenbord. Klik je op de letter b dan pakt hij de letter v die ernaast ligt. In alle gevallen helpt het even opnieuw uitlijnen direct en daarna doet hij het weer perfect. Maar ik heb dagen dat ik deze handeling wel drie keer moet verrichten! Raar he?
Het gaat om tomtom Navigator 5
Begrijp ik nu goed, dat je een stand alone versie van 5.21 moet instaleren? En dus niet eerst 5.0 erop kunt zetten en dan een update draaien voor 5.21?
Ik heb een A636, maar heb hier totaal geen last van. Lijkt me niet normaal.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:26:
Ja, dat begrijp je goed. TomTom 6 is overigens ook al uit.Twanjo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:45:
Begrijp ik nu goed, dat je een stand alone versie van 5.21 moet instaleren? En dus niet eerst 5.0 erop kunt zetten en dan een update draaien voor 5.21?
[ Voor 17% gewijzigd door martdj op 19-10-2006 11:52 ]
Kan iemand mij tips geven om Novii remote deluxe werkend te krijgen, het lukt me niet om de PDA de toetsaanslagen van mijn afstandbedieningen te laten leren, er gebeurt helemaal niets, ook als ik een codebase selecteer, wordt het signaal niet naar mn tv gestuurd, ik zal best wel iets vergeten, maar kan het niet vinden..Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:14:
[...]
Thanks duurde ff voordat ik het werkend had. Maar hij functioneert nu als een zonnetje! Thanks voor de tip!
- Kan ik de pda ook aan de pc hangen zonder dat hij bij gaat laden? Want ik ben van mening dat als je de batterij de eerste paar keer oplaad en helemaal ontlaad de levensduur sterk verbeterd.
- Welke gps instellingen zijn nu het beste want kom steeds 2 instellingen tegen.
com 5 4800 baud
of
Programma`s COM2
Hardware COM5 en Baudrate 19200
Toegang GPS automatisch beheren aanvinken
- En weet er nog iemand een goed/gratis back up programma voor wm5?
Verwijderd
Weet iemand hoe je hem open kan maken , want mijn geheugen kaartje is er in kapot gegaan en er is wat achter gebleven en ik kan er geen ander kaartje meer in krijgen.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 22:46 ]
//edit
tering, trek accuklepje eraf om te checken, laat accu zitten, doe klepje er weer op, pda aan, agenda leeg
//edit 2
reboot:
agenda terug, klok weg
[ Voor 40% gewijzigd door phYzar op 22-10-2006 22:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
vooral met typen is dat vervelend, zit er steeds naast
heeft iemand al zijn pda teruggekregen?
ik las dat er eentje was teruggestuurd.
nieuwe firmware miss ofzo?
Wel opgestuurd, gister van Zercom te horen gekregen dat ik een nieuwe ga krijgen, maar die zijn op z'n vroegst pas 8 november weer leverbaarVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:32:
ik moet idd ook vaak uitlijnen...
vooral met typen is dat vervelend, zit er steeds naast
heeft iemand al zijn pda teruggekregen?
ik las dat er eentje was teruggestuurd.
nieuwe firmware miss ofzo?
De winkels zelf kunnen me (nog) niet zo veel informatie geven, enkel een klein fotootje gekregen via 4launch.

Verwijderd
Vroeger was dat inderdaad nodig, met NiCD accu's, en in mindere maten met NiMH, maar voor zover ik weet heeft Li-ion geen last van geheugeneffect. Het opladen van je accu terwijl hij dus nog niet helemaal ontladen is, is geen probleemTwanjo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:04:
Net de mypal 632N binnen gekregen dus gelijk even een paar vraagjes:
- Kan ik de pda ook aan de pc hangen zonder dat hij bij gaat laden? Want ik ben van mening dat als je de batterij de eerste paar keer oplaadt en helemaal ontlaadt de levensduur sterk verbetert.
Of je het uit kan zetten weet ik overigens niet.
Ik heb de 636N in bestelling bij PC Megastore.. ik hoop er van de week mee aan de slag te kunnen
Verwijderd
als ik hem opstart kan ik met het "stokje" op het scherm drukken om het geen aan te klikken wat ik wil. nu gaat dat ongeveer 5 minuten goed en dan word hij wel heel onnauwkeurig. klik ik bijvoorbeeld op tomtom start igo op die er onder staat onder "vandaag, op het mainscreen"
of ik ben met het toetsenbordje een naam of afspraak aan het toevoegen. klik ik bv op de a komt er een s of een z te staan... heel erg vaag..... moet ik hem uitzetten en weer aan is het weer even goed als ik hem reset aan de onder kant word t niet beter van....
het is heel irritant, iemand een idee hoe dit kan....
alvast bedankt
Kun je er misschien een foto van maken? En is er de mogelijkheid om er een voedingskabel op aan te sluiten?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:02:
Ik heb de cradle bij perfect systems gekocht en hij werkt prima.
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Als ik het toetsenbord voor tekstinvoer gebruik, wordt soms spontaan een hoofdletter gekozen. Ik weet nog geen oorzaak.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:20:
ik heb een probleem met mijn a636n
als ik hem opstart kan ik met het "stokje" op het scherm drukken om het geen aan te klikken wat ik wil. nu gaat dat ongeveer 5 minuten goed en dan word hij wel heel onnauwkeurig. klik ik bijvoorbeeld op tomtom start igo op die er onder staat onder "vandaag, op het mainscreen"
of ik ben met het toetsenbordje een naam of afspraak aan het toevoegen. klik ik bv op de a komt er een s of een z te staan... heel erg vaag..... moet ik hem uitzetten en weer aan is het weer even goed als ik hem reset aan de onder kant word t niet beter van....
alvast bedankt
Verwijderd
Weet iemand een oplossing?
Of weet iemand andere software die deze functie eenvoudig over kan nemen?
Alvast thanks voor jullie help!
Ja, dat probleem heb ik ook! Ik heb nog niet gezocht naar andere programma's, maar de laatste keer dat ik een diavoorstelling wilde starten lukte het met geen mogelijkheid!Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:09:
Ik heb vanaf het begin eigenlijk al 1 probleem gehad met m'n asus en dat is dat hij bij afbeeldingen geen diavoorstelling wilde starten. Ik heb ondertussen ook al een keer een harde reset gedaan. Is dit een vaker voorkomend probleem?
Verwijderd
vervelend...begin me er ook flink aan te storenWallie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
Wel opgestuurd, gister van Zercom te horen gekregen dat ik een nieuwe ga krijgen, maar die zijn op z'n vroegst pas 8 november weer leverbaar
dan wacht ik nog ff af wat er met die van jou gebeurt is
ben benieuwd...weer van die massaproductiefouten ofzo
laat maar wat weten
Zal het laten weten... wacht ondertussen nog steeds PDA loos...Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:45:
[...]
vervelend...begin me er ook flink aan te storen
dan wacht ik nog ff af wat er met die van jou gebeurt is
ben benieuwd...weer van die massaproductiefouten ofzo
laat maar wat weten
Als ze overigens op 8 november weer een datum een paar weken verder gaan noemen, ga ik m'n geld terugvragen.
Verwijderd
Dan moet je hem dus opnieuw uitlijnen, zie eerdere berichten in deze draad (gaat via instellingen> scherm> uitlijnen).Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:20:
ik heb een probleem met mijn a636n
alvast bedankt
Ik heb het soms nog steeds, maar het is niet dusdanig dat ik hem ervoor wil inleveren. Ik zou me geen raad weten als ik mijn Asus een paar weken zou moeten missen! Ondanks dit kleine ongemak (soms is het vervelend en soms heb ik er een hele tijd geen last van), ben ik nog steeds erg tevreden met het apparaatje.
Een tip: probeer eens het virtuele Tengo toetsenbord. Dat is een progje dat een alternatief vormt voor het standaard (virtuele) toetsenbord. Dat werkt super! In het geheugen zitten vele Nederlandse woorden en dus hoef je slechts 6 toetsen te gebruiken. Lastig om uit te leggen hoe het werkt. Probeer het gewoon maar eens. Ik kan daarmee nu supersnel tekst invoeren.
Waarom? Ik ben wat huiverig om gelijk te flashen. Ten eerste vraag ik mij af of ik dan niet alle upgrades zo moet hacken? Of het makkelijk terug te zetten is? De mogelijke problemen? Vooral bij problemen terug moeten naar leverancier en dan problemen met garantie etc.
Tevens wil ik het als kado kopen voor iemand en dan moet ie echt engelstalig zijn zonder enige problemen. Hoe en waar kan ik dus aan de engelse versie komen?
Verwijderd
Misschien stel je de vraag aan de verkeerde. Hier zitten (potentiële) gebruikers. De meeste Nederlanders of Vlamingen willen gewoon de Nederlandse versie. Als ik jou was, zou ik dit aan Asus vragen, of aan een winkel.morpheus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:44:
Het is al enkele keren gevraagd, maar ik heb hier het antwoord nog niet gegeven zien worden. Weet iemand een distributeur in nederland die de engelse windows variant standaard verkoopt?
Verwijderd
In SmartMap of Oziexplorer zie je dan ook de 'track' heen en weer bewegen (zonder dat ik zelf beweeg).
Waar ligt dat aan? Staat hij te gevoelig of zo?
N.B. Ik heb voor deze toepassing de SN afgezet via M-M SiRF Setup.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Ik lees vaak een Fix binnen een minuut zonder gebruik te maken van de antenne. Is dat nou werkelijk zo of bij enkelen. Als ik mijn Asus 636n aanzet binnenshuis zonder antenne duurt het toch tussen de 5 en 15 minuten. In het begin ging dit sneller meestal 5 minuten waarom dat het nu langer duurt weet ik ook niet. Moet ik nou overwegen om hem retour te sturen of is die tijd acceptabel. Ik lees ook draadjes van mensen die binnen helemaal geen fix krijgen.Sherlock schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:13:
[...]
Ik heb niks in hoeven stellen. Mijn draadloos netwerk bestaat op dit moment uit een Netgear routertje + MAC adres verificatie. That's all en het werkt goed met de Asus.
[...]
Nee, dat is niet normaal. Het is wel normaal dat het de eerste keer langer duurt (15 minuten ofzo) voordat je een signaal hebt, maar daarna meot je echt binnen een minuutje je fix hebben. Zeker buiten! Als je binnen staat is het een ander verhaal, maar ik neem even aan dat je de eerste keer wel buiten probeert..
Alles blijft natuurlijk relatief gezien. Ik heb zelf ook vaak binnen een minuut weer een fix, maar ik laat vaak TomTom gewoon aanstaan en druk op het aan/uit knopje om 't scherm uit te doen. Let wel dat het ook vaak afhankelijk is van het weertype: ik had een keertje erg lang moeten wachten, dat kwam doordat het zeer bewolkt was en ik ook nog eens aan 't rijden wasVerwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:37:
Ik lees vaak een Fix binnen een minuut zonder gebruik te maken van de antenne. Is dat nou werkelijk zo of bij enkelen. Als ik mijn Asus 636n aanzet binnenshuis zonder antenne duurt het toch tussen de 5 en 15 minuten. In het begin ging dit sneller meestal 5 minuten waarom dat het nu langer duurt weet ik ook niet. Moet ik nou overwegen om hem retour te sturen of is die tijd acceptabel. Ik lees ook draadjes van mensen die binnen helemaal geen fix krijgen.
Vaak zet ik 'm aan, klap 'm even uit totdat ik een fix heb om 'm vervolgens weer dicht te klappen
Verwijderd
deze site verkoopt engels talige pda asus mypal a636n ze bestellen een op een dus geen voorraadmorpheus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:44:
Het is al enkele keren gevraagd, maar ik heb hier het antwoord nog niet gegeven zien worden. Weet iemand een distributeur in nederland die de engelse windows variant standaard verkoopt?
Waarom? Ik ben wat huiverig om gelijk te flashen. Ten eerste vraag ik mij af of ik dan niet alle upgrades zo moet hacken? Of het makkelijk terug te zetten is? De mogelijke problemen? Vooral bij problemen terug moeten naar leverancier en dan problemen met garantie etc.
Tevens wil ik het als kado kopen voor iemand en dan moet ie echt engelstalig zijn zonder enige problemen. Hoe en waar kan ik dus aan de engelse versie komen?
http://www.progress.nl
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 08:07 ]
Gewoon Media Player een keer echt afsluiten dus naar je instellingen gaan, programma's in het geheugen en Media Player eruit knikkeren. De alternatieve manier is om je device even te resetten. Is t'ie er ook uit.LordLynx schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:49:
Ik heb een klein probleempje (nou is probleem een groot woord, meer een irritant dingetje) met mijn 636N. Elke keer als ik het aanzet komt Media Player met de melding dat er een geheugenkaart in zit en of ik mediafiles wil zoeken. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Verwijderd
Binnenshuis zeg je, dus met een dak en misschien zelfs verdiepingen boven je hoofd. Is dit een grap of verwacht je een serieus antwoord?Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:37:
[...]
Ik lees vaak een Fix binnen een minuut zonder gebruik te maken van de antenne. Is dat nou werkelijk zo of bij enkelen. Als ik mijn Asus 636n aanzet binnenshuis zonder antenne duurt het toch tussen de 5 en 15 minuten. In het begin ging dit sneller meestal 5 minuten waarom dat het nu langer duurt weet ik ook niet. Moet ik nou overwegen om hem retour te sturen of is die tijd acceptabel. Ik lees ook draadjes van mensen die binnen helemaal geen fix krijgen.

Verwijderd
Het is geen grap. Misschien komt het wel cynisch over en misschien bedoel ik het voor een gedeelte ook wel cynisch. Ik zit op verschillende forums en dan lees ik zulk soort berichten over de Asus 636n. Dan zouden meerderen eigenaren van deze pda zich af moeten vragen als ze geen fix krijgen binnen een minuut of ze niet de overweging moeten maken hem te retourneren. Ik hoop dus eigenlijk op een serieus antwoordt wat mij duidelijkheid geeft in wat acceptabel is en wat overdreven is.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:08:
[...]
Binnenshuis zeg je, dus met een dak en misschien zelfs verdiepingen boven je hoofd. Is dit een grap of verwacht je een serieus antwoord?
Verwijderd
Verwijderd
Zijn er meer mensen met problemen met de diavoorstelling van afbeeldingen? Ik vind het zelf erg storend iig.Sherlock schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:47:
[...]
Ja, dat probleem heb ik ook! Ik heb nog niet gezocht naar andere programma's, maar de laatste keer dat ik een diavoorstelling wilde starten lukte het met geen mogelijkheid!
Niemand een oplossing of een goed alternatief?
Stelling: de A636N heeft een seriematig uitlijnprobleem...
Hebben ook mensen dit probleem met de 632?
Heb net even Asus Nederland gebeld, bij hun zijn er geen problemen bekend hiermee... misschien moeten meer mensen dit gaan melden die het ook hebben?
[ Voor 27% gewijzigd door Wallie op 17-11-2006 09:31 ]
Ik heb mijn a636n nu 4 maanden en die is nog nooit (zelfs na de aankoop) uitgelijnd.Wallie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:08:
Nou, heb vandaag eindelijk m'n nieuwe Asus A636N mogen ontvangen, en jawel hoor, zit er een uurtje mee te spelen en heb hem al 3x opnieuw mogen uitlijnen, weer de rechterkant die steeds naar z'n moer is
Stelling: de A636N heeft een seriematig uitlijnprobleem...
Omruilen zou ik zeggen.
Ja, ik heb hem gisteravond weer omgeruild, gelukkig kon dat gelijk.. en warempel: hij blijft het goed doen! *klopt af*mesa57 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 09:22:
[...]
Ik heb mijn a636n nu 4 maanden en die is nog nooit (zelfs na de aankoop) uitgelijnd.
Omruilen zou ik zeggen.

Verwijderd
Het zit zo. Gisteren stelde ik een mailaccount in met mijn gegevens. Alles werkt perfect maar ik zie opeens dat er 2 mailboxen zijn: de standaardmailbox en de mailbox van mij. Het toeval wilt nu ook dat mijn vriendin op msn gaat via de pda. Ze controleert haar mails via de pda en wat blijkt nu opnieuw: een 3de mailbox is aangemaakt: 1 de standaard, 2 de mijne, 3 de hotmail. Ik heb overal gekeken hoe ik die mailboxen kan verwijderen, maar nergens vind ik de mogelijkheid om dat te doen. Als ik dan toch op verwijderen kan klikken (bij opties geloof ik) dan zegt hij wel dat de account weg is, maar de account blijft nog altijd bestaan.
Wie weet raad?
Zijn er ook manieren om te synchroniseren met een specifieke pc op een draadloos netwerk? Nu moet ik met de pda naar die pc gaan, aankoppelen en mails en dergelijke synchroniseren. Ik wil dat kunnen via wifi. Zijn daar mogelijkheden voor?
Mvg
Ipv Wifi een Bluetooth USB stick in je PC steken. Dat werkt hier perfect. ActiveSync werkt namelijk wel met een Bluetooth device, maar niet met Wifi.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:51:
Zijn er ook manieren om te synchroniseren met een specifieke pc op een draadloos netwerk? Nu moet ik met de pda naar die pc gaan, aankoppelen en mails en dergelijke synchroniseren. Ik wil dat kunnen via wifi. Zijn daar mogelijkheden voor?
Basement Bios ---- Exo-S
Eerlijk gezegd heb ik nooit snel een fix. Sterker, als ik stil sta heb ik er volgens mij nog nooit een gekregen. Maar ik stop mijn Asus altijd in de houder en ga gewoon rijden. Vroeg of laat (met een max van een paar minuten) heb ik dan altijd signaal.
Hoewel dit niet optimaal is, ben ik bijzonder goed over het apparaatje en de ingebouwde GPS-receiver te spreken.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Thanks! Beetje ongelukkige keuze dat 'vandaag', maar goed. Verder bevalt ie perfekt (2 dagen in gebruik).phYzar schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:37:
start-->instellingen-->vandaag-->items
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
No problem here.Mystikal schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:13:
Zijn er al mensen die hem in een wpa netwerk hebben gekregen of wordt dat (nog steeds) niet ondersteund?
Thuis wep + mac filtering etc ivm oude pcmcia kaartjes en op werk met wpa.
Verwijderd
Verwijderd
Standaard wordt er al het een en ander meegeleverd. Zijn dit een beetje degelijke spullen?
En wat zijn de ervaringen met IGo2006 of TomTom 6, heb je een snelle fix?
Tip: lees dit topic eens doorVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:02:
Ik zit er over te denken om ook een 636N aan te schaffen. Iemand nog tips over accesoires?
Standaard wordt er al het een en ander meegeleverd. Zijn dit een beetje degelijke spullen?

Verwijderd
Joh, bedankt voor de tip. Maar ik vraag gewoon naar de recente gebruikerservaringen, ondertussen zijn er al een aantal veranderingen geweest op beide navigatieprogramma's en miss. vallen de accesoires na enige maanden wel uit elkaar, dus antwoorden als "lees dit topic eens door" zijn je best gegund, maar daar ben ik in ieder geval niet naar op zoek.
Accesoires:Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:02:
Ik zit er over te denken om ook een 636N aan te schaffen. Iemand nog tips over accesoires?
Autobeugel: sterk, stabiel en na een half jaar nog steeds muurvast klemmend en bevestigd. Wel de kabel moeten verlengen, want mijn sigaretaansteker aansluiting zit achter mijn handrem.
Stylus: door eigen schuld al 1 gebroken, setje van 3 aangeschaft, die zijn allemaal nog heel
Lader/usb-kabel: gebruik ik nooit, sync nooit, laadt in auto, bestanden via cardreader.
Hoesje: simpel, en slijtvast, wil je meer, koop een andere, want het is puur een hoesje.
Snel een fix? Hardwarematig gok ik, dus zal niet verschillen. Ik heb meestal binnen een minuut genoeg satellieten om te kunnen navigeren (gebruik tomtom6)
Ben erg tevreden over het apparaatje na een half jaar en heb er onlangs een voor mn vader gehaald die er op zijn beurt ook erg tevreden over is
Verwijderd
Kijk dankjewel, hier heb ik tenmiste wat aan. Heb je misschien ook nog iets van een screenpotector erop zitten of is dat niet echt de moeite? (ligt natuurlijk ook aan hoe je met je spullen omgaat, maar is het scherm een beetje krasgevoelig of juist niet)phYzar schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:51:
[...]
Accesoires:
Autobeugel: sterk, stabiel en na een half jaar nog steeds muurvast klemmend en bevestigd. Wel de kabel moeten verlengen, want mijn sigaretaansteker aansluiting zit achter mijn handrem.
Stylus: door eigen schuld al 1 gebroken, setje van 3 aangeschaft, die zijn allemaal nog heel
Lader/usb-kabel: gebruik ik nooit, sync nooit, laadt in auto, bestanden via cardreader.
Hoesje: simpel, en slijtvast, wil je meer, koop een andere, want het is puur een hoesje.
Snel een fix? Hardwarematig gok ik, dus zal niet verschillen. Ik heb meestal binnen een minuut genoeg satellieten om te kunnen navigeren (gebruik tomtom6)
Ben erg tevreden over het apparaatje na een half jaar en heb er onlangs een voor mn vader gehaald die er op zijn beurt ook erg tevreden over is
Ik vind het scherm standaard heel erg spiegelen, tamelijk vervelend als je hem in de auto gebruikt voor navigatie. Ik heb er een Brando protector opgeplakt, die deze spiegeling helemaal opheft.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee dat deze erop zit.
Screenprotector heb ik er niet opzitten, ik vind het niet nodig vanwege de reflectie (heb er namelijk helemaal geen last van) en ik heb wat minder goede verhalen gehoord over screenprotectors - ze zouden er voor kunnen zorgen dat het scherm minder goed reageert op de stylus.
Ik wil eigenlijk nog steeds heel graag een cradle voor op het bureau, maar nergens is hij direct op voorraad en ik wil het liefste een plaatje zien voordat ik hem bestel.
De rest van de accesoires vind ik prima, de autolader en cradle zijn allebei degelijke accesoires. Alleen het opladen en sync'en via zo'n "enorme" stekker vind ik er wat minder uit zien, maar dat kan natuurlijk verholpen worden door een cradle.
Mijn vergelijkingsmateriaal is een Mio P550, daar heb ik twee exemplaren van gehad, allebei met een dramatische GPS ontvangst. Kan een defect zijn, maar wel lullig dat ik er daar twee van heb gehad...
[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 07-12-2006 09:39 ]
De autobeugel klemt idd goed, maar trilvast istie bij mij absoluut niet en dat vind ik heel irritant!! Moet hem nog steeds zo plaatsen dat de PDA tegen het dashboard rust, anders trilt het ding alle kanten op! Lijkt alsof de Asus te zwaar is voor de houder?? Ik zit er aan te denken om een ander merk autohouder te kopen..phYzar schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:51:
[...]
Accesoires:
Autobeugel: sterk, stabiel en na een half jaar nog steeds muurvast klemmend en bevestigd.