Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik zit te twijfelen tussen deze, de Qtek G100 of de Mio 550, iemand die mij van 1 van de drie kan overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een ASUS 636N welke gekocht werd bij Zercom in Eindhoven. En bijna niets dan lof over zowel deze firma als over dit wonder van techniek. Vanzelfsprekend is het werken met een iets ander operating system wel even wennen. Ik heb veel gemak van de nagenoeg onuitputtelijke accu. Maar toch is er een probleem. De verbinding met mijn wireless access point thuis verloopt vaak moeizaam.Ik weet niet hoe dat komt. Geheel anders dan het GPS; dat werkt zo snel als een speer. en werk zeer goed samen met het programma BeeLineGPS. Daarom een paar vragen. Ik heb in duitsland een hotspot benaderd en nu vertoont het wi-fi beheerdersscherm altijd nog de Domeinnaam van t-mobile.de. Ik heb het vermoeden dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van het moeizame contact dat ik met mijn ap thuis krijg. Ik kan echter niet vinden hoe ik het automatisch gekozen domein kan veranderen. Ook wil ik graarg weten of men zonder bezwaar het engelstalige reader programma van Microsoft zonder bezwaar kan gebruiken met het nederlandse operatingsystem van MYPAL.
Gaarne jullie hulp!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij trilt de zwanenhals ook, vooral bij hogere snelheden. Als oplossing leg ik de knik van de zwanenhals tegen het dashboard van de auto, dan gaat het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
b_verberne schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:16:
Bij mij trilt de zwanenhals ook, vooral bij hogere snelheden. Als oplossing leg ik de knik van de zwanenhals tegen het dashboard van de auto, dan gaat het een stuk beter.
zoiets heb ik zelf ook geprobeerd, alleen dan met het houdertje waar je de PDA inschuift. Deze probeer ik met een hoek tegen de bolling van mijn dashboard aan te laten leunen (ik bevestig de pda altijd links van het stuur!). Nadeeltje is, dat ik de zwanehals wel van de ruit haal ivm verhoogd inbraakrisico (zie eerder in dit topic ;)) en dan is het lastig naderhand de zwanehals weer precies goed tegen de ruit te zetten zodat hij weer tegen het dashboard komt...

Ach ja, misschien evt later een betere, meer stabiele zwanehals aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

LordLynx schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:03:
Ik zit te twijfelen tussen deze, de Qtek G100 of de Mio 550, iemand die mij van 1 van de drie kan overtuigen?
mag ik je een tip geven neem geen mio p550. heb hem nu 2 maanden, en 1 en al ellende met gps. heb hem al ter reperatie gehad, lost niks op duurt zeker 10 min voor gps fix, en dan nog valt hij weg. dus is te koop

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Heb nu wififofum aan de praat gekregen op mijn a636, maar heeft er iemand een handleiding oid.. Ik snap het nog niet helemaal..

Basement Bios ---- Exo-S

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Mystikal schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:27:
Heb nu wififofum aan de praat gekregen op mijn a636, maar heeft er iemand een handleiding oid.. Ik snap het nog niet helemaal..
Hoe? bij mij vindt hij geen gps.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb de instellingen overgenomen in wifi fofum die je kunt vinden bij GPS in windows. Voor mij was dit com5. En de fix duurde eventjes, maar ik had hem wel.

Maar ik begrijp nog niet veel van het programma. Ik moet WIFI ook aanzetten neem ik aan. Vervolgens door een drukke wijk rijden om netwerken op te pakken. Deze kun je vervolgens opslaan als een poi in je tomtom, zodat je weet waar er bepaalde netwerken zijn? Of?

M.a.w. wie gebruikt het en wat doe je ermee :)

Basement Bios ---- Exo-S

• LordLynx
Vanochtend de 636N opgehaald, ben benieuwd (kom net uit mijn werk dus nog niet naar gekeken).

Ik had misschien beter niets kunnen posten, ik doe net de accu erin, sluit de voedingskabel aan en plug hem in het lichtnet en het rode ledje wat volgens de handleiding moet gaan branden doet niets. Ook aangesloten op de USB poort gaat er niets branden (terwijl die volgens mij wel via USB hoort te laden?)

Doe ik iets verkeerd (accu en kabel zitten voor zover ik kan zien goed aangesloten) of heb ik weer eens iets verrots gekocht?

[ Voor 70% gewijzigd door LordLynx op 31-08-2006 20:27 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Is er voor 'het autooplader' probleem geen oplossing te vinden? Het schijnt/lijkt dat hij bij mij in de auto geen contact maakt met de benodigde punten. Bij mijn ouders in de auto (zo'n 14 jaar nieuwer 8-)) werkt het prima.

Nu was ik het denken aan alu folie, maar ik ga liever niet met zoiets aan de slag waar ik weinig vanaf weet. Ik wil in ieder geval een oplossing zoeken, want dit is niet fijn natuurlijk.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17
LordLynx schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:52:
Vanochtend de 636N opgehaald, ben benieuwd (kom net uit mijn werk dus nog niet naar gekeken).

Ik had misschien beter niets kunnen posten, ik doe net de accu erin, sluit de voedingskabel aan en plug hem in het lichtnet en het rode ledje wat volgens de handleiding moet gaan branden doet niets. Ook aangesloten op de USB poort gaat er niets branden (terwijl die volgens mij wel via USB hoort te laden?)

Doe ik iets verkeerd (accu en kabel zitten voor zover ik kan zien goed aangesloten) of heb ik weer eens iets verrots gekocht?
Met de usb kun je geen volledig lege batterij laden. Vanaf 40% geloof ik. Heb je de batterij er wel goed in? Ik had hem er namelijk ook een keer verkeerd ingestopt |:(
Daarna is het even afwachten tot het laden begint.

• LordLynx
Wortelsoft schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:46:
[...]

Met de usb kun je geen volledig lege batterij laden. Vanaf 40% geloof ik. Heb je de batterij er wel goed in? Ik had hem er namelijk ook een keer verkeerd ingestopt |:(
Daarna is het even afwachten tot het laden begint.
Nu doet ie het wel, volgens mij op dezelfde manier erin, maar ik kan me ook vergissen.

Hoe lang moet ie voor de eerste keer opladen trouwens?

Ook apart wel dat er in het boekje staat dat je eerst de accu op moet laden voor je ermee begint te werken, maar dat ie zodra je de accu erin klikt aanspringt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
AvanCade schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:59:
Is er voor 'het autooplader' probleem geen oplossing te vinden? Het schijnt/lijkt dat hij bij mij in de auto geen contact maakt met de benodigde punten. Bij mijn ouders in de auto (zo'n 14 jaar nieuwer 8-)) werkt het prima.

Nu was ik het denken aan alu folie, maar ik ga liever niet met zoiets aan de slag waar ik weinig vanaf weet. Ik wil in ieder geval een oplossing zoeken, want dit is niet fijn natuurlijk.
Ik gebruik zelf een splitter voor de stroom, waarbij ik ook nog eens 1 van de kabels zover verlengd heb dat ik de PDA in de linkerhoek van het raam kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Wat moet ik me bij zo'n splitter voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
AvanCade schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 08:01:
Wat moet ik me bij zo'n splitter voorstellen?
Ik neem aan een verloopstekker die van een sigarettenaansteker aansluiting er twee of meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanck
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ben ook bezitter van de 636n, ben al bezig geweest om hem als 'carkit' te laten werken. Nog niet gelukt :X

De 636n heeft wel een Audio gateway als service maar m'n telefoon nokia 6021 ziet hem niet.
M'n Laptop ziet de audio gateway wel maar geeft 'The remote device closed the connection' als ik de PDA wil gebruiken als audio device, bugs....

Wellicht is het mogelijk om nieuwe bluetooth drivers te installeren, ik heb hier 1.7.1 build 1415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Wortelsoft schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:01:
[...]

Ik neem aan een verloopstekker die van een sigarettenaansteker aansluiting er twee of meer maakt.
Klopt, zoek bijvoorbeeld op http://www.conrad.nl op BestelNr.: 853351 - 8A

Vroeger was die ook bij Halfords, te krijgen, maar nu hebben ze alleen van die splitters zonder draad. Wel hebben ze daar een verlengsnoer (http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=203009), ook een optie misschien, maar dan zonder de extra aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Wat zijn hier de ervaringen met de gevoeligheid van de gps?

Op een dag als vandaag met veel grijze watten aan de hemel krijgt de A636N
met TomTom geen fix. Ik zie wel een stuk of 3 satellieten, maar hij blijft maar
zoeken. De sterkte komt nu soms voor 1 satelliet boven dat hoge lijntje uit.

Dit valt me best tegen gezien al die mooie verhalen over de Sirfstar3 gps ontvanger.

Heb ik een pech exemplaar of heeft iedereen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist TomTom 6 geïnstaleerd en mis nu het geluid op mijn gehele PDA! Ook in het programma TomTom trouwens. En geen geluid is wel heel vervelend.... heeft iemand misschien een makkelijke oplossing om het geluid weer terug te krijgen? ( Dus geen harde reset ofzo)

En waar kan ik in TomTom 6 opgeven dat ik het scherm een kwartslag wil kantelen/draaien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Ik heb begrepen dat die kantelen-functie eruit gehaald is, dat je nu de kantelen-functie van WM5 moet gebruiken.

Dit las ik op een ander forum over het geluid:
Asus 636 audio probleem opgelost:

Installeer de .CAB maar reset NIET.
Ga met de verkenner naar de Windows directory en kies menu > alle bestanden weergeven.
Sorteer alle bestanden op datum en scrol helemaal naar beneden.
Delete de file BTCOREIF
Reset de PDA, et voila, de audio blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Zaadstra schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:57:
Wat zijn hier de ervaringen met de gevoeligheid van de gps?

Op een dag als vandaag met veel grijze watten aan de hemel krijgt de A636N
met TomTom geen fix. Ik zie wel een stuk of 3 satellieten, maar hij blijft maar
zoeken. De sterkte komt nu soms voor 1 satelliet boven dat hoge lijntje uit.

Dit valt me best tegen gezien al die mooie verhalen over de Sirfstar3 gps ontvanger.

Heb ik een pech exemplaar of heeft iedereen hier last van?
Met de A636 heb ik hier geen last van. Heb je toevallig een warmtewerende voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadMetal schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:10:
Ik heb begrepen dat die kantelen-functie eruit gehaald is, dat je nu de kantelen-functie van WM5 moet gebruiken.

Dit las ik op een ander forum over het geluid:

[...]
Die kantel functie maakt verder niet zoveel uit. Maar als ik dat bestandje verwijder ben ik nog steeds mijn geluid kwijt..... Dat werkt misschien alleen als je je geluid nog niet kwijt bent. Het luidspreker tekentje rechtsboven in mijn scherm kan ik aan klikken. Het niveau van het volume springt iedere keer automatisch terug naar 0. Ik heb tomtom al verwijderd en opnieuw proberen te instaleren en weer verwijderd... niks werkt om het geluid terug te krijgen! Nog tips? Zijn er bestanden die ik van een identieke pda kan overzetten die de geluidsinstellingen weer correct maken bijvoorbeeld?

Bedankt voor het meedenken deadmetal! Echt Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Iemand al ervaring met TMC?

Hier hebben ze een leuke TMC ontvanger voor 25 euro, maar kun je deze aansluiten op de meegeleverde autohouder?

TMC ontvanger

Nog een vraag, is deze pda snel genoeg voor mp3 en navigeren tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Heb zelf nu ook een MyPal, werkt prima maar ik erger me mateloos aan de Nederlandse versie van Windows die je door de strot geduwd wordt... :'(

Iemand zei dat je hem kan flashen naar een Engelse versie, maar voor de A636N is er nog geen update uit dus dat kan niet. Is er een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Pino64 schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:42:
Iemand al ervaring met TMC?

Hier hebben ze een leuke TMC ontvanger voor 25 euro, maar kun je deze aansluiten op de meegeleverde autohouder?

TMC ontvanger

Nog een vraag, is deze pda snel genoeg voor mp3 en navigeren tegelijk?
Áls het al zou werken, hoe sluit je die op de PDA aan als deze in de zwanehalshouder met de zuignap zit? Lijkt me niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gazz,

ik had juist hetzelfde voor en bij mij is het toch wel gelukt. Ik moet zeggen dat ik wel eerst een hele hoop rotzooi (oude programma's) al verwijderd had en ook Tomtom 6. Dan de goeie raad gevolgd van deadmetal en alles terug in orde. Ik heb wel alleen het bestandje van naam gewijzigd en gereset.

J
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:40:
[...]

Die kantel functie maakt verder niet zoveel uit. Maar als ik dat bestandje verwijder ben ik nog steeds mijn geluid kwijt..... Dat werkt misschien alleen als je je geluid nog niet kwijt bent. Het luidspreker tekentje rechtsboven in mijn scherm kan ik aan klikken. Het niveau van het volume springt iedere keer automatisch terug naar 0. Ik heb tomtom al verwijderd en opnieuw proberen te instaleren en weer verwijderd... niks werkt om het geluid terug te krijgen! Nog tips? Zijn er bestanden die ik van een identieke pda kan overzetten die de geluidsinstellingen weer correct maken bijvoorbeeld?

Bedankt voor het meedenken deadmetal! Echt Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb na uren proberen gisteren een harde reset gedaan en ben alles weer gaan instaleren. Was echt veel werk weer. Nu tijdens de instalatie beschreven voorzorgsmaatregelen in acht genomen en nu werkt alles wel na behoren! Thanks iig voor de hulp!
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:16:
Gazz,

ik had juist hetzelfde voor en bij mij is het toch wel gelukt. Ik moet zeggen dat ik wel eerst een hele hoop rotzooi (oude programma's) al verwijderd had en ook Tomtom 6. Dan de goeie raad gevolgd van deadmetal en alles terug in orde. Ik heb wel alleen het bestandje van naam gewijzigd en gereset.

J

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 16:39
Ik heb deze PDA nu een maandje en vind het een prima apparaatje.
Wat mij wel opvalt is dat er in de rechterbovenhoek (waar het windows kruisje zit) duidelijk een doffe plek op het scherm is gekomen door het gebruik van het pennetje. In mindere mate is dit ook rechtsonder op het scherm het geval. Verwijderen van het doffe plekje door reiniging lukt niet.
Het ljikt dus op schade aan het kunsstof van het schermpje. Iemand anders dezelfde ervaring?

Ik heb even geprobeerd een beschermfolie aan te brengen, maar vind de beeldkwaliteit teveel achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

Ik heb na flinke GPS-problemen met de (tweede alweer) P550 besloten om hem in te ruilen tegen een Asus A636N. Ik ben erg benieuwd naar de prestaties, vooral van de GPS ontvangst. (HET minpunt van de Mio P550, wat verder toch geen slecht apparaat is)

Zijn er mensen die al ervaring hebben met beide apparaten? (De vraag heb ik in dit topic al vaker gelezen, het antwoord nog niet ;) )
verkapte reclame: de service van PDAshop.nl heeft me werkelijk verbaasd -> echt uitstekend!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik heb de Asus 636N nou een week, en hij bevalt me erg goed. Ik had eerst ook de P550 in gedachten, maar hoorde daar teveel negatieve berichten over in het andere topic. TomTom 5.21 werkte direct en zonder problemen. In de auto heb ik de GPS-antenne nog niet hoeven uitklappen, ik had gewoon volledig GPS-bereik bij de voorruit (het was zonnig overigens, denk dat het bij erg bewolkt weer wel beter is). Carkit is makkelijk aan te brengen in de auto en los te koppelen, hij zuigt zich infeite vast aan de ruit door een hendeltje om te halen terwijl je hem tegen de ruit houdt. Het krijgen van een fix duurt bij mij ongeveer anderhalve minuut als ik de PDA net aan zet.

Het Wifi bereik op zolder (modum staat helemaal beneden) valt af en toe weg, ik weet niet of de Asus een matige ontvanger heeft, dat de Experiabox niet zo'n sterk signaal uitzendt, of dat mijn verwachtingen te hooggespannen zijn en ik helemaal niet mag verwachten dat ik op zolder nog vlekkeloos bereik heb.

Fijn ook dat er gewoon een hoesje en carkit meegeleverd wordt, in plaats van dat je die los nog moet kopen. Ook vind ik hem beduidend mooier dan op de plaatjes die ik op internet gezien heb.

De accuduur van dit apparaat schijnt er goed te zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee, ik heb hem nog weinig standalone gebruikt, enkel aan de pc of sigarettenaansteker.

Vraagje: Wifi met WPA lukt me helaas niet icm met mijn KPN experiabox. Wifi met WEP gaat probleemloos. Ik heb vervolgens het MAC-adres van de Asus toegevoegd als enige toegestane apparaat. En ik heb SSID-broadcasting uitgeschakeld. Kenners, is die beveiliging voldoende of hebben jullie een idee hoe ik WPA wél werkend kan krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door DeadMetal op 05-09-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik !!!!
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd !!!

TOMTOM 6

Ga met de verkenner naar de Windows directory en kies menu > alle bestanden weergeven.
Delete de file BTCOREIF
Reset de PDA, et voila, de audio blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:07:
Dit vond ik !!!!
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd !!!

TOMTOM 6

Delete de file BTCOREIF
Reset de PDA, et voila, de audio blijft werken
Dit stond een pagina terug toch ook al :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Ik heb nu een Piel Frama pda case voor mijn Asus gekocht. Ziet er erg mooi uit, beschermt uitstekend en is zeer stylish (handgemaakt leer). Een echte aanrader voor iemand die op zoek is naar een case voor zijn Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om video's mee af te spelen op jullie Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:58:
Ik heb zojuist TomTom 6 geïnstaleerd en mis nu het geluid op mijn gehele PDA! Ook in het programma TomTom trouwens. En geen geluid is wel heel vervelend.... heeft iemand misschien een makkelijke oplossing om het geluid weer terug te krijgen? ( Dus geen harde reset ofzo)

En waar kan ik in TomTom 6 opgeven dat ik het scherm een kwartslag wil kantelen/draaien?

Alvast bedankt!
Dito probleem hier. Ten eerste is TT6 niet te deinstalleren en ten tweede is de TT5, wel te installeren, maar doet geen goede downgrade. Dus er blijft iets van TT6 achter wat er voor zorgt dat mjn A636 geen geluid meer heeft. In geen enkele applicatie.
Graag, heel graag hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:06:
Nou ik heb na uren proberen gisteren een harde reset gedaan en ben alles weer gaan instaleren. Was echt veel werk weer. Nu tijdens de instalatie beschreven voorzorgsmaatregelen in acht genomen en nu werkt alles wel na behoren! Thanks iig voor de hulp!

[...]
Deathmetal, Ik had hetzelfde probleem en heb dat bestandje inmiddels ook hernoemd en daarna een reset gegeven. Geluid is weer terug, echter staat default op uit.! Top advies!!!

Vraag: hoe kan ik een applicatie de-installeren als de uninstaller die in WM5 is meegeleverd niet juist functioneerd. Bestaat hier ook een soort uninstall shield voor PDA's?

Grt: Deggial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 02:07:
[...]

Deathmetal, Ik had hetzelfde probleem en heb dat bestandje inmiddels ook hernoemd en daarna een reset gegeven. Geluid is weer terug, echter staat default op uit.! Top advies!!!

Vraag: hoe kan ik een applicatie de-installeren als de uninstaller die in WM5 is meegeleverd niet juist functioneerd. Bestaat hier ook een soort uninstall shield voor PDA's?

Grt: Deggial
Goede vraag. In dit soort gevallen heb ik dan handmatig applicaties verwijderd. Dan blijven er natuurlijk resten achter.

Is er geen soort van Ccleaner voor pocket pc om deze op te schonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 12-09 20:54
Heb onlangs een 4GB transend 150x sd kaartje aangeschaft met de bedoeling dat ik nu de volledige europa kaart van navigon kan installeren.
Wat ik zo op de forums ed kon vinden zou dit kaartje geen probleem moeten zijn icm de mypal 636

Nu lijkt het er echter op dat mijn mypal toch niet zo happy is met het 4gb kaartje.
Wanneer ik bestanden met een cardreader erop kopieer kan ik ze ook zonder meer terug lezen met diezelfde cardreader, echter in de pda krijg ik constant read errors.
Het erop zetten van bestanden gaat overigens ook goed via activesync. Het weer eraf halen niet.
De bestanden welke via de pda/activesync erop zijn gezet zijn overigens ook helemaal error vrij wanneer ik ze met een cardreader weer eraf haal.

Iemand een oplossing hiervoor? Nieuwste firmware van asus zit erin, filesystem fat of fat32 maakt niet uit.

Gebruikt iemand een transend 4GB 150x kaartje zonder problemen?

[ Voor 39% gewijzigd door KBDE op 09-09-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:16:
Heb onlangs een 4GB transend 150x sd kaartje aangeschaft met de bedoeling dat ik nu de volledige europa kaart van navigon kan installeren.
Wat ik zo op de forums ed kon vinden zou dit kaartje geen probleem moeten zijn icm de mypal 636

Nu lijkt het er echter op dat mijn mypal toch niet zo happy is met het 4gb kaartje.
Wanneer ik bestanden met een cardreader erop kopieer kan ik ze ook zonder meer terug lezen met diezelfde cardreader, echter in de pda krijg ik constant read errors.
Het erop zetten van bestanden gaat overigens ook goed via activesync. Het weer eraf halen niet.
De bestanden welke via de pda/activesync erop zijn gezet zijn overigens ook helemaal error vrij wanneer ik ze met een cardreader weer eraf haal.

Iemand een oplossing hiervoor? Nieuwste firmware van asus zit erin, filesystem fat of fat32 maakt niet uit.

Merkwaardig, want ik gebruik een 2 GB Transcend 150x kaartje zonder problemen, en heb ook gehoord van mensen die de 4GB versie zonder problemen gebruikten. Wellicht is het de cardreader die voor de problemen zorgt. Ik gebruik ook een Transcend cardreader, dus compatabiliteit gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

I'm french....
I have the PDA a636n of ASUS, that i have bought in an german web site.
But i can't change the language of Windows CE because the ROM is V3.0.617..... newer than update files on ASUS.de :(

Does anyone found an solution to update with this problem ?

What is that somebody would like to exchange me my device? I look for a French or English version....

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 17:41
KBDE schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:16:
Wat ik zo op de forums ed kon vinden zou dit kaartje geen probleem moeten zijn icm de mypal 636Wanneer ik bestanden met een cardreader erop kopieer kan ik ze ook zonder meer terug lezen met diezelfde cardreader, echter in de pda krijg ik constant read errors.

Ik heb nu sinds 2 maanden een Transend 4GB 150x kaartje en ik heb no nooit problemen gehad. Ik heb een de "gewone" 636 dus geen N met de laatste firmware, Kaartje is als FAT32 geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Zal zowieso fat32 moeten zijn fat kan maximaal een 2GB partitie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Wortelsoft schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:01:
Zal zowieso fat32 moeten zijn fat kan maximaal een 2GB partitie aan.
Nee hoor, kan ook gewoon FAT, moet je hem alleen via de command line formateren.
Ik heb nu sinds 2 maanden een Transend 4GB 150x kaartje en ik heb no nooit problemen gehad. Ik heb een de "gewone" 636 dus geen N met de laatste firmware, Kaartje is als FAT32 geformateerd.
Hmm, dus wanneer je via activesync het hele SD kaartje naar je pc kopieerd gaat dit gewoon helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb me ook een A636N aangeschaft. Prachtig apparaatje enzovoort, maar ik krijg maar geen GPS-signaal. Heb er TomTom 5.21 op staan, die vindt m'n GPS-adapter, maar hij blijft maar signaal zoeken (geen bruikbaar GPS-signaal). Het geel-blauwe wieltje draait, dus hij herkent in ieder geval m'n GPS-adapter. In elk balkje onderaan, op twee na, staat ook een grijs nummer. Heb zo ongeveer alles geprobeerd: spelen met de poorten en baudrate, lang wachten en rondrijden (heb al meer dan twee uur gewacht), maar 't lukt maar niet.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Steve schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:13:
Ik heb me ook een A636N aangeschaft. Prachtig apparaatje enzovoort, maar ik krijg maar geen GPS-signaal. Heb er TomTom 6 op staan, die vindt m'n GPS-adapter, maar hij blijft maar signaal zoeken (geen bruikbaar GPS-signaal). Het geel-blauwe wieltje draait, dus hij herkent in ieder geval m'n GPS-adapter. In elk balkje onderaan, op twee na, staat ook een grijs nummer. Heb zo ongeveer alles geprobeerd: spelen met de poorten en baudrate, lang wachten en rondrijden (heb al meer dan twee uur gewacht), maar 't lukt maar niet.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
In windows mobile zelf moet je alles van gps deactiveren.

In tomtom vervolgens com5 met 4800 bps instellen.
Dit zou moeten werken. (het kan overigens de eerste keer vrij lang duren voordat ie een fix heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Heb ik nu gedaan, maar hij heeft nog steeds niets gevonden. 0 satellieten staat er, na meer dan een uur. Aan de poorten e.d. kan het volgens mij niet liggen, want hij vindt m'n adapter, alleen vindt hij geen satellieten.

Wat betekenen die grijze cijfers trouwens in die balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Even een update van die 4GB trancend SD kaart.
Heb het kaartje ook nog eens geformateerd met een tooltje van de officiele transcend site (die maakt er 4GB FAT16 van)
Heb zelfs de factory defaults geladen van mijn pda (dag apps/instellingen)
Maar zoals eigenlijk al verwacht had dit uiteraard geen enkel effect.

Ik ben er nog niet in geslaagd om het kaartje eens als een 1gb kaart ofzo te formateren.
Maarja, hoe dan ook.
Het lijkt erop dat mijn asus mypal 636 simpelweg niet overweg kan met het kaartje.

Dus dat wordt terug sturen en hopen dat de vervangende kaart wel werkt.
Ik vermoed dat dit kaartje niet 100% in orde is waardoor hij wel net werkt in een cardreader maar niet in de mypal. Hoop alleen dat niet een hele serie betroffen is, dan heb ik dalijk met het vervangende kaartje hetzelfde probleem.

Bah wat haat ik dit, kan ik de webshop gaan lastig vallen.... komt weer zo'n lastige klant zullen ze wel denken. Maarja is toch een hoop geld om zo maar even weg te gooien.

/Update: Ben er in geslaagd het kaartje op 1GB te formateren doormiddel van een camera welke maar max 1GB ondersteund.
Wat blijkt, ook dit maakt geen verschil.
Het kaartje functioneerd NIET in de PDA en ook niet in de camera. Dat word dus RMA.

[ Voor 16% gewijzigd door KBDE op 11-09-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:24:
Hi,

I'm french....
I have the PDA a636n of ASUS, that i have bought in an german web site.
But i can't change the language of Windows CE because the ROM is V3.0.617..... newer than update files on ASUS.de :(

Does anyone found an solution to update with this problem ?

What is that somebody would like to exchange me my device? I look for a French or English version....
So far no answers have been given in this forum for your problem. You might have to wait till the next firmware update from Asus. I also don't think anyone in this group is interested in a device with a German language ROM. Despite popular belief in some foreign countries, we actually speak Dutch here. Not German... ;)
(ik kreeg afgelopen vakantie in Frankrijk ook weer een oprechte vraag wat voor taal we in Nederland spreken)

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 11-09-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks martdj for your answer ;)

I'm waiting but always no update from ASUS...... :'(

And sorry for the error, I believed that it was a German forum 8)7

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Tja, Deutsch en Dutch schelen dan ook maar twee letters :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm ik probeer de SDversie van tt 6 (v1.6) te installeren, maar krijg het niet voor elkaar. Na dat ik 4 seconden het schermpje van de installatie van tt te zien krijg, stopt tie ermee, zonder waarschuwing en gaat terug naar Today. Iemand meer met dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 12-09-2006 09:03 . Reden: Opgelost. Ik heb de cab opgestart in de 2511 folder.. Nu werkt tie ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik deze pda kan kopen in de omgeving amsterdam/utrecht?
alvast dank voor je reactie

pleuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Kijk eens in de PW: pricewatch: Asus MyPal A636N

Om terug te komen op mijn GPS-probleem: intussen heb ik na uren wachten en rondlopen een fix, maar het is erg instabiel. Als hij een tijdje uit heeft gestaan duurt het weer een hele poos voor ie een fix heeft, en stabiel is het allerminst (op een stuk van 10 km zonder 'hindernissen' zeker 8 keer signaal verloren). Is het normaal dat m'n PDA het nu nog altijd zo moeilijk heeft om een fix te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
Steve schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:37:

Om terug te komen op mijn GPS-probleem: intussen heb ik na uren wachten en rondlopen een fix, maar het is erg instabiel. Als hij een tijdje uit heeft gestaan duurt het weer een hele poos voor ie een fix heeft, en stabiel is het allerminst (op een stuk van 10 km zonder 'hindernissen' zeker 8 keer signaal verloren). Is het normaal dat m'n PDA het nu nog altijd zo moeilijk heeft om een fix te vinden?
Nee is niet normaal. Heb ik met mijn 636 geen enkele last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Steve schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:37:

Teruggaan. In reviews wordt de A63X aldoor geroemd vanwege zijn GPS prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik moet wel zeggen dat het steeds 'beter' lijkt te gaan, alleen gaat de vooruitgang zeg maar nogal traag. De allereerste keer duurde het meer dan een uur voor ie een fix kreeg, nu (twee dagen later) kan het toch makkelijk een paar minuten duren, afhankelijk van hoe lang het geleden is dat ik voor het laatste de gps heb gebruikt. Hoort hij na de eerste paar keer binnen een paar seconden een fix te hebben, of kan het nog wel een weekje duren voor het zo snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Het duurt bij mij altijd ongeveer 1,5 minuut. Iets langer als het zwaarbewokt is, iets korter als ik hem kort ervoor al gebruikt had. Een paar seconden, nog nooit...

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb sinds kort ook een A636N, en ben er erg tevreden mee. Vinden van sats gaat snel, ik kan zelfs navigeren met de 636 plat liggend op de bijrijderstoel.
Wifi werkt ook, alhoewel ik vind dat het signaal van mijn Zyxel modem niet echt sterk doorkomt, ik weet niet of dit aan de Zyxel ligt, of aan de 636.

Ik heb ook Wififofum aan de praat gekregen, Scan staat enabled, mijn device geselecteerd, heb meerdere sats tot mijn beschikking, en Wifi staat aan. Hij vindt echter niets, mijn eigen wifistation niet, en ook niets in mijn omgeving. Vergeet ik nog iets, of werkt het gewoon niet lekker met de 636?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb trouwens nog iets: is het mogelijk om de indeling van het schermtoetsenbord te veranderen? Ik heb alle landinstellingen op Belgisch gezet, maar het toetsenbordje is nog altijd qwerty. Ik vind ook nergens een instelling om dat te veranderen.

Verwijderd

Heb ook sinds enige tijd de 636N in bezit (gekocht bij Zercom). Alles heb ik werkend. Wifi was even zoeken maar werkt nu perfect, ik heb meteen verbinding. Naam van de WLAN (ook asus) aan gehouden. Er zit overigens een 2 GB kaart in.
Nu heb ik gisteren TomTom6 geinstalleerd. En zo als velen hebben ondervonden wellicht....geen geluid meer. Ik heb het bestandje wat eerder is genoemd gewijzigd, verwijderen ging niet. Daarna heb ik een clean reset gedaan.... "zachter knop samen met knop het ronde pijltjes en de reset knop indrukken. Daarna werkte alles weer prima. Wellicht is een clean reset al genoeg maar dit heb ik helaas niet kunnen testen en kun je het bestandje gewoon laten staan.
Mijn volgende bezigheden gaan nu worden hoe ik een carkit-achtige functie kan krijgen op mijn PDA via bleutooth.

Succes!

• javbd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 08:03
Vraagje aan gebruikers van de A636N.
Zit er een standaard mini-USB aansluiting op, voor de verbinding met de computer en voor het opladen of zijn er andere connectoren nodig?

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

javbd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:18:
Vraagje aan gebruikers van de A636N.
Zit er een standaard mini-USB aansluiting op, voor de verbinding met de computer en voor het opladen of zijn er andere connectoren nodig?
nee, er zit een gecombineerde usb/oplaad aansluiting en deze heeft een niet-standaard formaat (past alleen de meegeleverde usb/laadstekker in).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik had een vraagje aan diegene die reeds tomtom 6 draaien. Ligt het aan mij of is het hele werken met tomtom 6 langzamer geworden?

Basement Bios ---- Exo-S

• Steve

Steve

Krokodil \o/

TomTom 6 werkt überhaupt niet lekker op de A636(N), is mijn ervaring. In dit topic ook genoeg verhalen over geluid dat plots niet meer werkt, enzovoort.

• R2

R2

Draait probleemloos op mijn 636, en voor dat geluidsprobleem is al meerdere keren vermeld hoe dat te fixen.
TT wordt alleen flink trager als je Flitspaalinfo gebruikt, in mijn geval tenminste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Steve schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:42:
Ik heb trouwens nog iets: is het mogelijk om de indeling van het schermtoetsenbord te veranderen? Ik heb alle landinstellingen op Belgisch gezet, maar het toetsenbordje is nog altijd qwerty. Ik vind ook nergens een instelling om dat te veranderen.
^^ weet iemand hier nog iets op?

Verwijderd

Ik ben van plan om mij ook een Asus MyPal A636N aan te schaffen maar ik zou moeten weten of Navigon hierop werkt en of iemand er problemen mee heeft.

• R2

R2

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:24:
Ik ben van plan om mij ook een Asus MyPal A636N aan te schaffen maar ik zou moeten weten of Navigon hierop werkt en of iemand er problemen mee heeft.
Heb Navigon 5 geprobeerd en werkte zonder problemen, is alleen een stuk trager dan bv I-Go of TomTom.
Wat bij mij nog steeds niet werkt is Wififofum, maar daar heb ik maar mee leren leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe verre is Navigon trager, is het hinderlijk tijdens het navigeren of is het zo erg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Tja, wat mij eigenlijk direct opviel, was dat het opstarten veel langer duurt, het berekenen van de route duurt langer. Maar in hoeverre eea hinderlijk is tijdens navigatie durf ik niet te zeggen, de één ervaart dat anders dan de ander. Gewoon even uitproberen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zou ik ergens een versie kunnen vinden dat ik even zou kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Naar aanleiding van jou vraag, ben ik ervan uitgegaan dat je Navigon al in je bezit had?? Als dat niet zo is, zijn er genoeg alternatieven, waarom dan persé voor Navigon gaan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel een goei navigatie software maar ook met veel poi's. Is handig als je eens een dagje weg wilt gaan zonder op voorhand te plannen. Bestaat er zo'n software? Ik vind de poi's van TomTom wat zwakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk heb last van het volgende:

Wanneer ik GPS gebruik, zowel TomTom 6 of Igo, loopt de route op de 636N iets achter. Is dit normaal of ligt het aan de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:15:
Ik persoonlijk heb last van het volgende:

Wanneer ik GPS gebruik, zowel TomTom 6 of Igo, loopt de route op de 636N iets achter. Is dit normaal of ligt het aan de instellingen?
Ik heb net TT6 erop gezet alles werkt prima, dus geen vertragingen, alles loopt perfekt.

Waar ik wel mee zit is het volgende:
Beste Asus gebruikers,
sinds een paar dagen heb ik Asus a636n aangeschaaft. Mooi apparaatje. Alles werkt snel en vlekkeloos, behalve dat probleempje met geluid van tt6 maar het is al lang opgelost na een tijdje zoeken.
Nu ben ik van plan om internet in te stellen op dat ding. Het moet gaan werken via bluetooth van de mobiele telefoon in dit geval is het Samsung D600.
Nu is mijn vraag: werkt het wel goed? zijn er mensen die met zoiets ervaring hebben? Is het wel de moeite en geld waard??
Graag uw reacties
mvg
vladi

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Wil je gaan inbellen via je mobiele telefoon, of wil je een GPRS verbinding opzetten? Voor TT6 heb je alleen GPRS nodig. Het is mij laatst gelukt om op die manier de plus-services werkende te krijgen, icm een Nokia 6230i

Edit:
Nog even een crosspost over de P550 vs Asus636N:
Ik heb mijn tweede P550 ingeruild, ik heb nu een Asus636N. Redenen waarom ik van de P550 afgestapt ben:
- Zeer slechte GPS ontvangst (allebei de toestellen)
- Relatief korte accuduur
- Power knop is gevoelig om per ongeluk aan te gaan
- Heel klein minnetje: die stylus die je steeds uit moet schuiven

De GPS ontvangst schijnt slechts bij enkele toestellen zo slecht te zijn, helaas had ik twee keer een toestel wat dus erg slecht was.

De voordelen van de Asus die ik nu anderhalve week heb:
+ Goede GPS ontvangst, zelfs in mijn Renault met warmtewerende voorruit
+ Hold knop om toetsen te blokkeren
+ Lange accuduur!

[ Voor 62% gewijzigd door Sherlock op 20-09-2006 10:15 ]

• R2

R2

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:18:
Ik wel een goei navigatie software maar ook met veel poi's. Is handig als je eens een dagje weg wilt gaan zonder op voorhand te plannen. Bestaat er zo'n software? Ik vind de poi's van TomTom wat zwakjes.
Ik kan je alleen maar adviseren om meerdere navigatiepaketten uit te proberen, wat de één goed vindt, vindt de ander slecht, is dus echt een persoonlijke smaak.
Zelf heb ik op dit moment TomTom op mijn PDA staan, en moet zeggen dat deze lekker werkt, heb ook getest met Destinator en I-GO, maar grijp toch elke keer terug naar TT.

• draakhoofd
  • Niet online
Zijn er mensen die de Asus A636N met een andere autohouder / zwanehals gebruiken dan die standaard meegeleverd wordt? Ik ben er namelijk niet tevreden over omdat hij érg trillingsgevoelig is.
Ik zit eraan te denken om een andere te kopen en vroeg me af er mensen ervaring hebben met een ander merk autohouder.

• R2

R2

draakhoofd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:40:
Zijn er mensen die de Asus A636N met een andere autohouder / zwanehals gebruiken dan die standaard meegeleverd wordt? Ik ben er namelijk niet tevreden over omdat hij érg trillingsgevoelig is.
Ik zit eraan te denken om een andere te kopen en vroeg me af er mensen ervaring hebben met een ander merk autohouder.
Wil ik ook wel even weten. Ik zorg er nu voor dat de onderkant van de houder op mijn dashboard rust. Anders trilt hij inderdaad heel erg..

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik gebruik de originele en heb eigenlijk nog nergens last van gehad. Gewoon normale snelheden gereden (van 0 tm 140 kmu) en het trillen is mij (nog) niet opgevallen.

• R2

R2

Bij 0 km per uur heb ik ook geen last, alleen daarboven ;)

• DeadMetal
Heb zelf ook geen enkel last van trillingen.

Verwijderd

Heb je een snelle SD Kaart nodig voor het werken met een navigatieprog? Zoals eerder vermeld loopt de navigatie bij mij ongeveer 50 meter achter op waar ik werkelijk ben. Of kun je de Asus calibreren.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt. 8)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 21:59 ]

Verwijderd

Ik hoor hier van sommigen dat ze TT6 reed staan hebben, waar hebben jullie deze gekocht want volgens mij is het in België nog niet te koop.

Verwijderd

Kan er mij iemand bevestigen dat Navigon zeker werkt op de Asus A636N dat ik er niet voor betaal als hij dan uiteindelijk niet werkt.

• draakhoofd
  • Niet online
R2 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:58:
Wil ik ook wel even weten. Ik zorg er nu voor dat de onderkant van de houder op mijn dashboard rust. Anders trilt hij inderdaad heel erg..
Sherlock schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:59:
Ik gebruik de originele en heb eigenlijk nog nergens last van gehad. Gewoon normale snelheden gereden (van 0 tm 140 kmu) en het trillen is mij (nog) niet opgevallen.
DeadMetal schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:07:
Heb zelf ook geen enkel last van trillingen.
Hm, wat apart dat sommige geen trillingen ervaren en anderen wel. Zou het een productiefout kunnen zijn? Want zoveel kun je volgens mij niet aanpassen / verkeerd doen met die houder. Ik zal eens proberen om hem uit elkaar te halen en opnieuw aan te sluiten, maar ik kan niet geloven dat dat werkt eigenlijk... Het trillen is echt héél vervelend en voelt cheap.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Het kan natuurlijk ook nog aan je auto liggen, als jij een heel stug afgeveerde auto hebt kan ik me voorstellen dat de ruit ook meer trillingen doorgeeft. Mijn Renault is vrij comfortabel afgeveerd, dus (?) ik heb er geen last van.

• martdj
R2 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:12:
Bij 0 km per uur heb ik ook geen last, alleen daarboven ;)
Grappige opmerking, maar sinds ik mijn nieuwe auto (Skoda) heb waar de PDA echt boven mijn dashboard hangt, heb ik bij 0 km (en lopende motor uiteraard) wel last, maar daarboven niet...
Voorheen met Opel Astra nooit last, maar daar zat de houder ook volgens mij met stekkertje op het dashboard.

[ Voor 14% gewijzigd door martdj op 21-09-2006 16:41 ]

• Txter
  • Laatst online: 22-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:48:
Kan er mij iemand bevestigen dat Navigon zeker werkt op de Asus A636N dat ik er niet voor betaal als hij dan uiteindelijk niet werkt.
Ja, die werkt. Ik vind hem wel een tikkie traag, ondanks dat ik er pqi sd 4gb 150 x kaartje in heb.

TxTer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javbd
Als ik voor TomTom kaarten via active sync op mijn sd card zet, herkent het programma de kaarten wel. Als ik ze via een cardreader erop zet werkt dat niet. Eénmaal heeft de A636N spontaan gevraagd om de card te formateren. De card werd toen weer bereikbaar.
Nu wil ik zelf de card weer formateren. Hoe start je dan op op de A636N? Of kan dat in de cardreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
javbd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:56:
Als ik voor TomTom kaarten via active sync op mijn sd card zet, herkent het programma de kaarten wel. Als ik ze via een cardreader erop zet werkt dat niet. Eénmaal heeft de A636N spontaan gevraagd om de card te formateren. De card werd toen weer bereikbaar.
Nu wil ik zelf de card weer formateren. Hoe start je dan op op de A636N? Of kan dat in de cardreader?
Ik zet mijn TomTom kaarten er altijd via de cardreader op. Nooit problemen mee gehad. Via de cardreader kun je eventueel je kaart ook formateren, zoals je elke willekeurige drive formatteert in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Audi A3 hier in combinantie met de zwanenhals. Totaal geen last van trillingen. Dat vind ik juist een pre. De zwanenhals is erg stug.

Basement Bios ---- Exo-S

• Txter
  • Laatst online: 22-12-2020
Heeft iemand al ervaring met de TMC adapter van ASUS die in Duitsland te koop is? In NL heb ik 'em nog nergens kunnen vinden. De Duitse reviews zijn goed.
Was lang niet op voorraad, maar nu hebben diverse webwinkels deze adapter.

Hier de link:
http://www.pdamax.de/inde...detailansicht_az-021.html

Werkt volgens mij helaas niet met TTx.

TxTer

Verwijderd

Vraage: ik heb op mijn A636N TomTom 5.21 in landscape mode draaien (instelling ttn).

Als ik de pda in WM5 ook in landscape mode zet, dan werkt in TomTom de zoomfunctie niet: de "-" en "+" voor de zoom, doet hetzelfde als de "-" en de "+" voor het volume in ttn, namelijk het volume verhogen en verlagen.

Als ik de pda in "normale" mode zet (en ttn in landscape), dan werken de zoom en volume knopjes correct.

Omdat ik de pda steeds in landscape gebruik, ook buiten ttn, zou ik graag hebben dat de zoomknopjes correct functioneren.

Iemand een idee?

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Ik heb sinds vandaag ook een Asus 636N, TomTom 6 erop gezet, na wat geklooi aan de praat gekregen. Nu valt het me wel op dat het volume erg laag is: op 100% is het maar net aan, dat zou eigenlijk 50% moeten zijn... iemand ervaring ermee hoe je die TomTom meid harder kan laten kwekken? Of kan de PDA gewoon niet harder van zichzelf?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Dat is me vandaag ook opgevallen, het volume is veel lager dan bij Tomtom 5, ongeveer de helft, terwijl ik hem nu op 100% heb staan, voorheen op 80%. Nog geen oplossing gevonden...

[ Voor 25% gewijzigd door DeadMetal op 24-09-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javbd
Bij mijn vorige PDA (Yakumo Delta X met windows mobile 2003 ) zat er een backup programma voor data en programma instellingen op. Zit dit backup programma ook op de A636N? Nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

DeadMetal schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:47:
Dat is me vandaag ook opgevallen, het volume is veel lager dan bij Tomtom 5, ongeveer de helft, terwijl ik hem nu op 100% heb staan, voorheen op 80%. Nog geen oplossing gevonden...
Ik heb hem wel iets harder gekregen door de algemene volume instelling op te voeren (Instellingen --> Systeem --> Audio --> Geluidssterkte), volgens mij moet het zo best te doen zijn (ga 't zo eens uitproberen in de auto ;)).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Jep, maar het nadeel is alleen dat de overige geluiden op de PDA (menugeluiden enzo) dan eigenlijk net te hard zijn. Ik ga zo ook eens een ritje maken.

[ Voor 28% gewijzigd door DeadMetal op 24-09-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel koppel volume aan snelheid auto uitgevinkt? Dat scheelde bij mij behoorlijk (of het was toeval) Heb wat meer dingetjes tegelijk geprobeerd, nu gaat hij weer op zijn max.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste