Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:56

Entity

9000rpm

In de auto staat de PDA qua helderheid volledig open ivm autolader die ik altijd gebruik en daarbij heb ik nog geen problemen gehad met slechte leesbaarheid. Als ik de stekker eruit trek, schakelt hij terug in helderheid (heb ik zo ingesteld ivm stroomverbruik) en is het een stuk slechter leesbaar in de auto, ik denk dat daar vooral op gedoelt wordt.

Ik heb echter ook geen ervaring met andere PDA's, dus ik weet niet hoe dat vergelijkt met andere merken/types, maar het zou een aandachtspuntje kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Sander Prinsen schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:38:
In de auto staat de PDA qua helderheid volledig open ivm autolader die ik altijd gebruik en daarbij heb ik nog geen problemen gehad met slechte leesbaarheid. Als ik de stekker eruit trek, schakelt hij terug in helderheid (heb ik zo ingesteld ivm stroomverbruik) en is het een stuk slechter leesbaar in de auto, ik denk dat daar vooral op gedoelt wordt.

Ik heb echter ook geen ervaring met andere PDA's, dus ik weet niet hoe dat vergelijkt met andere merken/types, maar het zou een aandachtspuntje kunnen zijn inderdaad.
Misschien is er een zonnekap voor te maken, je dashboard ligt tenslotte ook wat verscholen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 02:12:
[...]

De Asus MyPal A636 wordt vervangen door de Asus MyPal A636N, waarvan er nog geen link in in Pricewatch staat.
ondertussen is de pricewatch bij en Zercom heeft hem als eerste de 636N

http://tweakers.net/pricewatch/139765

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Als ik de shop survey van Zercrom lees, denk ik.........toch maar even wachten op een andere aanbieder. De kans op gezeur wil ik liever niet lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Verschillende webwinkels hebben de PDA al in de prijslijst staan, zoals http://www.4launch.nl en http://www.icomputers.nl, allemaal rond de 350 euro voor de A636N zonder navigatiesoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertussen de a636n en werkt naar volle tevredenheid. Ook de Wifi werkt feiloos, maar toch heb ik een vraagje aan de experts onder jullie :
Maak dus draadloos verbinding met mijn access point router, en ik kan zonder problemen op het internet of aan mijn mailbox, maar hoe kan ik mijn andere computers (desktops) zien en eventueel bestanden ophalen en dies meer zoals ik dit kan via mijn draadloze laptop.
Ik vind nergens zoiets als op de desktop PC's : Netwerklocaties .Hiermee kan ik naar PC's laten zoeken op het netwerk , maar hoe doe je dat met de pocket pc of is dit onmogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Moet je daarvoor niet in de goede 'workgroup' zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Sander Prinsen schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:38:
Verschillende webwinkels hebben de PDA al in de prijslijst staan, zoals http://www.4launch.nl en http://www.icomputers.nl, allemaal rond de 350 euro voor de A636N zonder navigatiesoftware.
Goed om te zien dat ze hier en daar binnen beginnen te druppelen.
Nog twee vragen van een koper die ook maar 1x z'n centjes kan uitgeven en daarom gelijk wat goeds wil kopen: :)
  1. Gebruiken jullie anti-reflectiefolie voor het gebruik buitenshuis
  2. Kan je er makkelijk een TMC module op aansluiten? Zijn die te koop en moet dat perse van Asus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:11:
Heb ondertussen de a636n en werkt naar volle tevredenheid. Ook de Wifi werkt feiloos, maar toch heb ik een vraagje aan de experts onder jullie :
Maak dus draadloos verbinding met mijn access point router, en ik kan zonder problemen op het internet of aan mijn mailbox, maar hoe kan ik mijn andere computers (desktops) zien en eventueel bestanden ophalen en dies meer zoals ik dit kan via mijn draadloze laptop.
Ik vind nergens zoiets als op de desktop PC's : Netwerklocaties .Hiermee kan ik naar PC's laten zoeken op het netwerk , maar hoe doe je dat met de pocket pc of is dit onmogelijk ?
Ik gebruik het programma Resco Explorer 2005 en hiermee kan ik op andere pc's in dezelfde werkgroep terecht komen. Ik heb ook geen mogelijkheid gevonden om met de software die standaard op de PDA staat connectie te maken met een andere pc op het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Heeft iemand al Wififofum geinstalleerd gekregen op de asus 636? Deze software kan op een eenvoudige manier scannen naar alle acces punten en geeft ook aan waar ze staan. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Na de installatie start ik wififofum op, maar binnen 2 seconden klapt het programma zonder enige melding eraf.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Hebben jullie de ASUS A636N allemaal in het nederlands of weten jullie een adres waar ze hem ook met engelse software leveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb een origineel Nederlandse A636 maar daar Engelstalige firmware op geïnstalleerd. Normaal gaat dit niet, maar door wat te wijzigen in de updater kun je feitelijk iedere taal installeren op de PDA.

Zie een maandje terug in dit topic hoe je dit doet. Ik neem aan dat dit ook gewoon werkt op de A636N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
iemand anders ergens een engelse A636N kunnen bestellen??

iemand ervaring inderdaad met de A636N om te flashen naar engels?
(valt dit wel binnen garantie? of kan er niks misgaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Sinds Zaterdag ook de 636N, en in combinatie met iGO bevalt het apparaat me prima.
Nu heb ik een beginners vraagje. Hoe sluit ik een programma helemaal af? Want als ik op het kruisje klik staat hij nog gewoon in actieve programma's. :| Of kan dat alleen door 4 seconden op de powerknop te drukken en hem helemaal uit te zetten?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vinjamp: Rechts onderin het 'Today' scherm staat een klein rood 'A'-tje. Klik daarop, dan op het taart-diagram, dan naar de tab Actieve programma's. Daar kun je alle programma's of individuele programma's stoppen. Een andere manier om op dt scherm te komen is Start -> Instellingen, tab 'Systeem' -> Geheugen.

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Vinamp schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:29:
Sinds Zaterdag ook de 636N, en in combinatie met iGO bevalt het apparaat me prima.
Nu heb ik een beginners vraagje. Hoe sluit ik een programma helemaal af? Want als ik op het kruisje klik staat hij nog gewoon in actieve programma's. :| Of kan dat alleen door 4 seconden op de powerknop te drukken en hem helemaal uit te zetten?
Een andere manier is met ctrl-q. Sommige programma's willen dan ook sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Mystikal schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 08:20:
Heeft iemand al Wififofum geinstalleerd gekregen op de asus 636? Deze software kan op een eenvoudige manier scannen naar alle acces punten en geeft ook aan waar ze staan. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Na de installatie start ik wififofum op, maar binnen 2 seconden klapt het programma zonder enige melding eraf.
Ik heb ministumbler geinstalleerd, maar die geeft de melding "no wireless adapter", terwijl ik de wifi aan heb staan. Ik zal eens kijken of ik Wififofum aan de praat krijg.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

majornono schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:37:
[...]

Ik heb ministumbler geinstalleerd, maar die geeft de melding "no wireless", terwijl ik de wifi aan heb staan. Ik zal eens kijken of ik Wififofum aan de praat krijg.
En is het je gelukt? Volgens mij is er nog niemand met een 636 die wififofum aan de praat heeft gekregen. En dat is jammer, want het is een zeer sterk programmaatje..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:57:
[...]

En is het je gelukt? Volgens mij is er nog niemand met een 636 die wififofum aan de praat heeft gekregen. En dat is jammer, want het is een zeer sterk programmaatje..
Jawel, ik...

maar ik heb toch echt niets bijzonders moeten doen hoor. Het is wel erg langzaam, maar scannen (en gps locaties) opslaan doet ie goed. Ik heb bijvoorbeeld in de bus van Breda naar Baarle-Nassau gescand een tijd geleden. Dat gaf toch een mooi lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:00:
[...]

Jawel, ik...

maar ik heb toch echt niets bijzonders moeten doen hoor. Het is wel erg langzaam, maar scannen (en gps locaties) opslaan doet ie goed. Ik heb bijvoorbeeld in de bus van Breda naar Baarle-Nassau gescand een tijd geleden. Dat gaf toch een mooi lijstje :)
Heb je ministumbler aan de praat op de 636 of op de 636n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook een mooi en bovendien gratis proggy is om hotspots te zoeken is: hitchhicker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:40:
[...]

Heb je ministumbler aan de praat op de 636 of op de 636n?
Nee, wififofum, en dan op de 636 (zonder N dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:41:
Wat ook een mooi en bovendien gratis proggy is om hotspots te zoeken is: hitchhicker :)
Ben hem nu aan het installeren. Kijken of het voldoet aan mijn wensen..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of het je bevalt??? Je moet wel even NET Compact Framework 2.0 installeren ook gratis. Laat je niet afschrikken door de bestandsgrootte het neemt ong 5 mb op je pda inbeslag

Gr Bub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:07:
Ben benieuwd of het je bevalt??? Je moet wel even NET Compact Framework 2.0 installeren ook gratis. Laat je niet afschrikken door de bestandsgrootte het neemt ong 5 mb op je pda inbeslag

Gr Bub
Ik laat het hier nog weten... Morgen eerst tentamens voor mijn Hofam opleiding... :X

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een slechts zijdelings gerelateerde melding: laat je zuignap niet op je voorruit zitten. Vandaag is mijn auto opengebroken, hoogstwaarschijnlijk vanwege de aanwezigheid van de PDA-houder. De man van Carglass vertelde dat het aantal auto's met navigatiehulpmiddelhouder dat wordt opengroken erg groot is.

/me stopt houder in vervolg maar weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:00:
Mijn PDA is ook traag met internet gebruik.

Myth-Buster hoe bevalt dat tasje ?
Valt hij niet snel van je riem ?
Ben altijd bang met dat soort clipjes dat hij zo op de grond ligt !!
cybercop de brandotas bevalt mij erg goed en ik heb tot op heden nog niet gehad dat hij van de riem is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:24:
Nog even een slechts zijdelings gerelateerde melding: laat je zuignap niet op je voorruit zitten. Vandaag is mijn auto opengebroken, hoogstwaarschijnlijk vanwege de aanwezigheid van de PDA-houder. De man van Carglass vertelde dat het aantal auto's met navigatiehulpmiddelhouder dat wordt opengroken erg groot is.

Stickertje op doen, werkt niet met TomTom navigatie systemen ;)

Maar dat is inderdaad heel triest, ik gooi hem daarom ook altijd in het 'handschoenenkastje' (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Mystikal schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:57:
[...]
Helaas, niet gelukt. Ik heb hem geinstalleerd, hij heeft na een reboot 1 keer gewerkt. Nu crasht hij iedere keer als ik hem alleen al opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:00:
[...]

Jawel, ik...

Ik heb wififofum ook geinstalleerd en nadat ik .Net Compact framework ook geïnstalleerd had, lijkt ie het te doen. Hij geeft tenminste allerlei leuke geluidjes als ik door de gallerij van mijn flat loop. Wat alleen nog niet werkt is GPS. Wat voor GPS instellingen heb jij in je device en in wififofum?
Ik heb zelf:
GPS Program port: Com 2
GPS Hardware poort: Com 5
Baud rate: 9600
Manage GPS automatically

In wififofum heb ik: Com5 en 4800 baud.
Hij lijkt het wel te doen (groen lampje, tijd gaat lopen), maar krijgt geen fix en Sats blijft 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:24:

Ik weet niet of dat werkt. Het schijnt dat ze niet alleen op zichtbare houders, maar ook op de zuignapafdrukken op de ruit letten en die heb je niet zomaar weg. Als je 'm laat zitten kan de slimme dief in ieder geval nog zien dat het geen houder voor een TomTom is (maar ja, welke auto-openbrekende dief is slim :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:20:
[...]

cybercop de brandotas bevalt mij erg goed en ik heb tot op heden nog niet gehad dat hij van de riem is gevallen.
Mag ik vragen waar of je die tasjes kan bestellen, ik zag nl dat ze uit hong kong kwamen. Ik vraag me dan weer af wat dan de uiteindelijke prijs zal worden ivm invoer. Zag ook dat ze in duitsland te bestellen zijn. Maar zijn er dan nog extra kosten om het naar nederland te versturen douane invoer oid.

Gr Tripel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://shop.brando.com.hk/bwmypala636leathercase.php

Mijn screenprotector was 13 us dollar = ongeveer 11,25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:47:
[...]

Ik heb wififofum ook geinstalleerd en nadat ik .Net Compact framework ook geïnstalleerd had, lijkt ie het te doen. Hij geeft tenminste allerlei leuke geluidjes als ik door de gallerij van mijn flat loop. Wat alleen nog niet werkt is GPS. Wat voor GPS instellingen heb jij in je device en in wififofum?
Ik heb zelf:
GPS Program port: Com 2
GPS Hardware poort: Com 5
Baud rate: 9600
Manage GPS automatically

In wififofum heb ik: Com5 en 4800 baud.
Hij lijkt het wel te doen (groen lampje, tijd gaat lopen), maar krijgt geen fix en Sats blijft 0
Als je GPS-lampje brand spreekt hij de gpsmodule aan, dat lijkt me duidelijk.
Misschien moet je wat langer wachten op een fix? Duurt bij navigatiesoftware ook een tijdje he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:00:
[...]

Mag ik vragen waar of je die tasjes kan bestellen, ik zag nl dat ze uit hong kong kwamen. Ik vraag me dan weer af wat dan de uiteindelijke prijs zal worden ivm invoer. Zag ook dat ze in duitsland te bestellen zijn. Maar zijn er dan nog extra kosten om het naar nederland te versturen douane invoer oid.

Gr Tripel
Veel van die hong kong zaken versturen het als geschenk / probeer produkt zonder waarde, meestal gaat dat wel goed bij de douane (vier dingen besteld zonder problemen)

Ontopic:

Ben nog aan het twijfelen tussen de A636N en de Mio P550.
Vind de 550 mooier om te zien, maar de ervaringen hiermee zijn nog erg wisselend.
De ingebouwde antenne lijkt me wat deglijker dan het uitklappen bij de asus.
Klein voordeel van de asus is weer dat deze een standaard headset 3,5mm aansluiting heeft en niet die onhandige 2,5mm.
Ook is de set met benelux navigatie niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Wortelsoft schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:52:
[...]
Ben nog aan het twijfelen tussen de A636N en de Mio P550.
Vind de 550 mooier om te zien, maar de ervaringen hiermee zijn nog erg wisselend.
De ingebouwde antenne lijkt me wat deglijker dan het uitklappen bij de asus.
Klein voordeel van de asus is weer dat deze een standaard headset 3,5mm aansluiting heeft en niet die onhandige 2,5mm.
Ook is de set met benelux navigatie niet duur.
De bleutooth antenne hoef je niet uit te klappen. Als je de antenne wel uitklapt geeft het je alleen maar maar een groter oppervlakte om signaal te ontvangen en dus beter bereik. Dat uitklappen is dus (in mijn ogen) meer een voordeel dan een nadeel.
Wat navigatiesoftware betreft weet ik niet, ik draai gewoon TomTom zonder problemen.
Voor mij is de accuduur erg belangrijk, wat echt super is met de Asus (A636). Dat ding gaat maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, onderaan bij de 636 zitten 2x4 buttons, als je die gebruikt gaat bij mij alleen de verlichting van de rechter groep "branden". De linker groep doet niets. Ik meende dat aan het begin wel beide groepen buttons verlicht werden. Kan iemand dat bevestigen? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:08

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:10:
ff een vraagje, onderaan bij de 636 zitten 2x4 buttons, als je die gebruikt gaat bij mij alleen de verlichting van de rechter groep "branden". De linker groep doet niets. Ik meende dat aan het begin wel beide groepen buttons verlicht werden. Kan iemand dat bevestigen? Thx
De rechtse groep hoort verlicht te worden, de linkse groep niet.. Dus de 5 knoppen die naast het speakertje zitten. (middelste knop ervan is de "return" knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Eend_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:42:
[...]

De rechtse groep hoort verlicht te worden, de linkse groep niet.. Dus de 5 knoppen die naast het speakertje zitten. (middelste knop ervan is de "return" knop)
Okee, bedankt. Had ik het verkeerd onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via WiFi verbinding maken met je netwerkPC

Uiteindelijk toch gelukt om zonder extra programma in Windows Mobile 5.0 een draadloze verbinding te maken met mijn netwerk en bijgevolg heb ik geen Synckabel meer nodig om bestanden of programma's van mijn PC op mijn a636n te krijgen en omgekeerd. Voer volgende stappen uit:

Een eventuele standaardnaam “Pocket_PC” lukt niet in MicroSoft’s netwerken vanwege de erin voorkomende underscore ( _ ).
Verander daarom indien nodig de naam met Start > Instellingen > Systeem > Info > Apparaat ID en voer een andere naam in in het veld Apparaatnaam . Gebruik letters en/of cijfers, geen tekens ( - is wel toegestaan).

Vanuit “Start” ,”Programma’s” “Verkenner” onder Windows Mobile 5.0 klik je op Menu en kies je “Pad openen” en vervolgens “Nieuw pad…”. Nu opent zich een schermpje “Openen” met een rechthoekig balkje. Laat de twee inleidende \\ tekens staan en voer de netwerknaam van je PC waarmee u wilt werken in, Sluit af met nog 1 \ teken. Als het correct is ingevuld, opent nu een scherm waarin je eventueel eerst nog Gebruikersnaam,Wachtwoord, maar zeker het Domein moet invullen. Druk vervolgens op OK en er wordt gezocht naar de server. Nu verschijnt een lijst met de beschikbare (gedeelde) folders van je PC. Vervolgens kunnen alle files van de PPC en op de PC in die gedeelde folders worden gekopieerd en/of verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik twijfel over de aanschaf van een PDA. Eerst was mijn idee om het Navigon 6000T (da's incl. TMC module) navigatiesysteem te kopen maar een PDA kosten maar enkele tientjes meer.

Mijn grote vraag is wel: is er voor de 636n al een TMC module en heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de vraag al een paar keer gezien maar het lijkt erop dat niemand hier ervaring mee heeft. Op een andere site vond ik wel info waaruit je zou kunnen concluderen dat het werkt met de GNS TMC module (incl. charger) voor de FSC N... (? type weet ik niet meer). Deze zou dezelfde aansluiting hebben...

Verder vroeg ik me af of de lader aan te sluiten is op de houder zodat je de pda zo in de houder kunt zetten zonder kabeltjes in te pluggen en dergelijke, dus net als bij je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zij die geinteresseerd zijn: heb net nog twee TMC modules gevonden.

De eerste is de GNS-FM9, zie ook deze link.

De tweede is de GNS-5840, zie daarvoor deze link.

Prijsverschil is nogal groot, maar de opties ook. Volgens mij is alles ook in NL leverbaar maar hier kon ik het snelst de specs e.d. vinden.

Iemand ervaring met één van deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 03:43:
Voor zij die geinteresseerd zijn: heb net nog twee TMC modules gevonden.

De eerste is de GNS-FM9, zie ook deze link.

De tweede is de GNS-5840, zie daarvoor deze link.

Prijsverschil is nogal groot, maar de opties ook. Volgens mij is alles ook in NL leverbaar maar hier kon ik het snelst de specs e.d. vinden.

Iemand ervaring met één van deze twee?
De eerste met kabel heb je alvast niks aan, tenzij je je PDA continue in je hand wil houden of los op het dashboard wil leggen. En die tweede is ronduit belachelijk duur. Het is tenslotte niks anders dan een radioontvanger op accu en bluetooth. Ik denk dat je beter nog een half jaartje kunt wachten, dan zullen de prijzen zakken want dit slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Welke winkel (ketens) verkopen deze PDA eigenlijk. Ik wil hem toch wel even vasthouden voordat ik een internetwinkel induik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:35:
Stickertje op doen, werkt niet met TomTom navigatie systemen ;)

Maar dat is inderdaad heel triest, ik gooi hem daarom ook altijd in het 'handschoenenkastje' (oid)
Ook ik kan dit helaas bevestigen, nota bene op een betaald parkeerplaats van een ziekenhuis!

Ik had alleen dat houdertje nog hangen op de voorruit, ruitje rechtsachter ingetikt en niks weg (ook niet in handschoenkastje) dan wel geen deur open... kosten: rond de 120 euro incl. werktijd. Nee, ik heb het wel geleerd. Maar heel vreemd is dat ik zelf zoveel andere auto's zie met van alles en nog wat kwa houdertjes en daar gebeurt niks mee?

Het zal wel omdat er Asus op dat ding staat. Maar goed, we hebben weer wat geleerd.

@Iedereen
Een vraagje, heeft iemand ervaring met een screenprotector die ik zo kan halen in de winkel? Mediamarkt of dat soort winkels? Niet zo'n zin om meer verzendkosten te betalen dan dat het ding waard is.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
InsjaHH schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:09:
[...]

@Iedereen
Een vraagje, heeft iemand ervaring met een screenprotector die ik zo kan halen in de winkel? Mediamarkt of dat soort winkels? Niet zo'n zin om meer verzendkosten te betalen dan dat het ding waard is.
Ik heb screenprotectors via Ebay besteld ergens in de USA. 3 stuks voor $5 plus $4 verzendkosten, dat is dus totaal slechts ongeveer 7 euro! Je kunt ze ook rechtstreeks bestellen bij Navprotector. Duurt wel ongeveer twee weken voor je ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
iemand als de ministumbler op de 636N aan de gang gekregen?? of een ander alternatief?

ik heb nog een vraag m.b.t. screenprotectors

ik heb mezelf een Asus A636N besteld, en nu wil ik graag een screenprotector bestellen..

Nu ben ik er al uit dat het een brando wordt, maar nu is de vraag welke van de twee,

De ultra Clear Screen Protector ? (7 euro)

of de Screen protector brando? (6 euro)

bron: zie www.gpsplaza.nl

iemand ervaringen, het lijkt erop dat die ultra clear dunnen en beter is (maar er staat niks meer bij over anti-reflectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Rubke schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:58:
iemand als de ministumbler op de 636N aan de gang gekregen?? of een ander alternatief?

ik heb nog een vraag m.b.t. screenprotectors

ik heb mezelf een Asus A636N besteld, en nu wil ik graag een screenprotector bestellen..

Nu ben ik er al uit dat het een brando wordt, maar nu is de vraag welke van de twee,

De ultra Clear Screen Protector ? (7 euro)

of de Screen protector brando? (6 euro)

bron: zie www.gpsplaza.nl

iemand ervaringen, het lijkt erop dat die ultra clear dunnen en beter is (maar er staat niks meer bij over anti-reflectie)
* The Druid heeft ultra-clear protectortje.

Voordeel je ziet hem echt niet, nadeel geeft geen refelctie reductie.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
InsjaHH schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:09:
[...]
@Iedereen
Ik raad je toch ook aan eens op Ebay te kijken. Zelf heb ik hier besteld:
http://stores.benl.ebay.be/schutzfolien24-de-shop
Ik heb er 18 gehad voor 8,90 EUR incl transport van Duitsland naar België. Ze zijn op maat gesneden en voor zover ik kan zien van goede kwaliteit. Een echte aanrader!

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Wat doen jullie toch met je PDA scherm? Ik heb er geen protectie wat dan ook op en er zit nog geen krasje op (alleen wat vette vingers die ik er weer eens af moet vegen). Als je 'm in zijn leren hoesje houdt als je 'm niet gebruikt, komen er volgens mij ook nooit krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Nu online
martdj schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:55:
Wat doen jullie toch met je PDA scherm? Ik heb er geen protectie wat dan ook op en er zit nog geen krasje op (alleen wat vette vingers die ik er weer eens af moet vegen). Als je 'm in zijn leren hoesje houdt als je 'm niet gebruikt, komen er volgens mij ook nooit krassen op.
Niks, meer gewoon een voorzorgsmaatregel om te voorkomen dat er wat kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Komen er ook geen krassen op dan bij veelvuldig gebruik van de PDA als je gewoon altijd de stylus gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door TheFirepit op 05-07-2006 19:23 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
koenvl schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:21:
[...]

Ik raad je toch ook aan eens op Ebay te kijken. Zelf heb ik hier besteld:
http://stores.benl.ebay.be/schutzfolien24-de-shop
Ik heb er 18 gehad voor 8,90 EUR incl transport van Duitsland naar België. Ze zijn op maat gesneden en voor zover ik kan zien van goede kwaliteit. Een echte aanrader!

Koen
Geven ze echter ook een goede anti-reflectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
jakenl schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:12:
[...]

Geven ze echter ook een goede anti-reflectie?
Ik kan niet vergelijken aangezien dit het enige is wat ik op mijn Mypal heb gebruikt. Het scherm glanst echter even veel als zonder bescherming, dus ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Zijn de ervaringen met de Asus Mypal A636N verder goed trouwens?

Ik sta op het punt om een PDA te kopen en deze komt wel goed in aanmerking daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Ik heb mijn 636N gisteren opgehaald bij iComputers en tot nu toe tevreden. Het scherm spiegelt, maar dat wist ik van te voren al. Daarom ben ik nu opzoek naar zo´n protectortje en wat al eerder voorbij gekomen is, bij gpsplaza zijn ze niet duur (in ieder geval niet van Brando). Zie hier. Het enige probleem is dat de Asus 636 er niet bijstaat. Zijn de 620, 716 of 730 hetzelfde qua afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ik heb mijn mio p550 omgeruild voor een asus 636N.
De p550 heeft nml. waarschijnlijk een constructiefout waardoor de gps ontvangst slechter is (de P350 heeft dat niet).

+ punten van de Asus : voortreffelijke gps ontvangst t.o.v. de p550
- punten : scherm is reflecterend, licht is minder en al met al moeilijker leesbaar dan de p550
: TMC werkt niet op de 636N (conflict met de gps ontvanger)

En nog een ander puntje : de gps ontvanger staat zo ingesteld dat onder een snelheid van 3km de positie gefixeerd is. Niet echt handig als je met OziCE wilt wandelen. Wel handig als je in de auto aan het navigeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
mesa57, kun jij toevallig ook iets zeggen over de prestatieverschillen tussen de Mio P550 en de Asus A636N? Ik twijfel namelijk nog tussen deze twee modellen (of eigenlijk de P350 en de A636N in verband met de slechte GPS ontvangst van de P550), waarbij de A636N als voordeel natuurlijk Bluetooth en WLAN heeft en de P350 ongeveer 100 euro goedkoper is.

Ik ben benieuwd welke van de twee sneller is (bijvoorbeeld voor games) de A636N met een Intel processor op 416 MHz of de P350 met een Samsung processor op 400 MHz. Dat de Asus goed scoort op snelheid weet ik al, maar wat doet de Mio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Laatst online: 08-09 14:32
Het verschil in prestaties is niet merkbaar, zeker niet bij navigatie.
Het verschil in processor snelheid is dan ook miniem.
Pas op met de p550, die heet waarschijnlijk een gps ontvangst probleem (de p350 niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
OK, doelde eigenlijk meer op een verschil in snelheid bij games en multimedia enzo. Voor navigatie zullen ze inderdaad beiden wel snel genoeg zijn, maar ik wil er ook spelletjes (ScummVM, pDOSbox, PPC TTD, ...) op kunnen spelen. De kloksnelheid van de processor is niet het enige wat dan de snelheid bepaalt (zie het verschil tussen een Pentium IV op 2 GHz en een AMD Athlon 64 3200+ eveneens op 2 GHz).

Weet iemand hier trouwens al of het ook op de A636N mogelijk is om er een Engelstalig OS op te zetten of dat deze ergens in het Engels te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
DJMarcel schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:48:
Weet iemand hier trouwens al of het ook op de A636N mogelijk is om er een Engelstalig OS op te zetten of dat deze ergens in het Engels te koop is?
De truc die eerder in deze thread genoemd is om je A63x om te flashen van Nederlandstalig naar Engelstalig, gaat ook werken voor de A636N. Het zou alleen kunnen dat je moet wachten op de eerste OS update, al verwacht ik dat dezelfde versie wordt gebruikt als voor de A636 en dan kun je dus die pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Weet iemand toevallig hoe ik het 'bureaublad' kan aanpassen? Dingen zoals wie ik ben vind ik een beetje zinloos op het 'bureaublad', maar ik ben nog niet tegengekomen in de handleiding hoe ik deze kan verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
blz. 19 onder het kopje:"De gegevens van de eigenaar wijzigen."

iets verder lezen :)

[ Voor 68% gewijzigd door majornono op 12-07-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

majornono schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:42:
blz. 19 onder het kopje:"De gegevens van de eigenaar wijzigen."

iets verder lezen :)
Heel leuk en aardig wat je zegt, maar daar kan je bij "Opties" wel uitschakelen dat hij je 'Identificatiegegevens' laat zijn, maar dan staat op je "bureaublad" nog steeds: "Eigenaar: naam"...

De twee andere dingen die ik bijvoorbeeld hier niet nodig heb zijn mijn ongelezen email bericht en mijn taken... waar zit dan de functie om deze dingen van je "bureaublad" te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Start -> Settings -> Today -> Tabblad "Items" (voor de Engelstalige versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Gisteren heb ik de screen protector van Brando binnengekregen. Het ging om de Protector Plus Screen protector, gekocht voor 6 euro bij GPSplaza. Helaas hebben ze niets specifieks voor de 636 (N), dus ik heb de gok maar genomen en de protector voor de Asus 620 besteld. Deze past prima, hij is ongeveer rondom 1mm kleiner dan het scherm en dat leidt bij mij niet tot problemen.
De reflectie, waar ik hem voor gekocht heb, is overigens wel zienderogen afgenomen. Het 'wolkerige' effect is inderdaad zo minimaal, dat je het eigenlijk kan verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Sander Prinsen schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:26:
Start -> Settings -> Today -> Tabblad "Items" (voor de Engelstalige versie)
Thnx, dat was hem ook voor de Nederlandse versie :)
Maar dan Start -> Instellingen -> Vandaag -> Items... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag m,n ASUS A636N ontvangen.
Maar nu krijg ik activsync 4.2 niet aan de gang,...hij krijgt verbinding met activesync
maar komt met een "beveiligd met wachtwoord" popup.

Nu had ik er iets over gelezen op een forum,..maar ik kan het echt niet meer vinden ;(

Waar kan ik die code vinden?
Heb al 1234,..en 0000 gedaan,..maar dat werkt niet helaas. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:52:
Heb vandaag m,n ASUS A636N ontvangen.
Maar nu krijg ik activsync 4.2 niet aan de gang,...hij krijgt verbinding met activesync
maar komt met een "beveiligd met wachtwoord" popup.

Nu had ik er iets over gelezen op een forum,..maar ik kan het echt niet meer vinden ;(

Waar kan ik die code vinden?
Heb al 1234,..en 0000 gedaan,..maar dat werkt niet helaas. :?
Je wachtwoord is datgene wat jij als wachtwoord voor je PDA hebt ingevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Hallo medemensen...

Ik zit ook te overdenken om een Asus MyPal A636 N aan te gaan schaffen.
Momenteel heb ik een Medion MD95000/Mio 168, maar krijg een beetje tabak van het feit dat ik steeds het SD-geheugenkaartje moet wisselen met het Wifi-kaartje, wil ik internetten.
Ook heb ik mijn bedenkingen bij de degelijkheid van de joystick,af en toe is het natuurlijk leuk om in verloren stukje tijd een potje Quake of Doom te spelen.
En een verwisselbare batterij is natuurlijk ook nooit weg.
Verder niets dan lof eigenlijk over het PPC'tje.

Dus ik heb een aantal vraagjes aan de bezitters van de Asus MyPal A636 (N).

Zo heb ik hier en daar gelezen dat het nog al eens voorkwam dat sommige mensen een Asus kregen die dode pixels bevatte.
Dat lijkt me aardig lullig voor die prijs, plus dat Asus (als ik het goed heb) een dode pixel garantie geeft bij meer dan 2 pixels (kan ook 3 zijn )
De meeste mensen kopen de Asus toch via een internet-winkel en kun je dus niet even checken of er dode pixels op het scherm aanwezig zijn.

Ook las ik dat de service van Asus nog wel eens te wensen over laat en dat ze moeilijk te bereiken zijn.

Hoe bevalt de "joystick" cq. besturing bij spelletjes, voelt het een beetje degelijk aan of......

Is er bij de "N" versie nog iets verbeterd aan de reflectie van het scherm?

Is het Wifi bereik hetzelfde als bij een los (SD) Wifi-kaartje, of toch iets minder omdat het bij de Asus ingebouwd zit? (bij een SD-kaartje steekt het iets boven de PPC uit.)

Werken programma's als WifiFofum en Hitchhicker goed op de Asus?

Is de connector voor het opladen of de USB aansluiting een beetje degelijk, Mio scheen hier in het verleden nog wel eens last te hebben van "uitgelubberde/losgelaten" aansluitingen.

Is er buiten montage in de auto ook iets voor montage op de motor mogelijk?

(edit: overbodige vraag...)

Goed, meer kon ik zo snel even niet verzinnen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Apestaartje op 17-07-2006 18:23 ]

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
apestaartje schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:48:..........
Zo heb ik hier en daar gelezen dat het nog al eens voorkwam dat sommige mensen een Asus kregen die dode pixels bevatte.
Dat lijkt me aardig lullig voor die prijs, plus dat Asus (als ik het goed heb) een dode pixel garantie geeft bij meer dan 2 pixels (kan ook 3 zijn )
De meeste mensen kopen de Asus toch via een internet-winkel en kun je dus niet even checken of er dode pixels op het scherm aanwezig zijn.

Is de connector voor het opladen of de USB aansluiting een beetje degelijk, Mio scheen hier in het verleden nog wel eens last te hebben van "uitgelubberde/losgelaten" aansluitingen.
----------
Je het toch 7 dagen het recht om je aankoop te retouneren zonder opgaaf van reden. Als er dus een pixel defect is stuur je hem terug.
Zelf heb ik de A636(zonder N) en hierbij is de usb-aansluiting zeer degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:24:
[...]

[...]

Ik moest hierna nog handmatig de ttn starten, omdat de autorun het niet deed.
Ik heb dus een nieuwe Asus mypal a636N. Ik probeer tottom 5.00 er dus op te instaleren maar hij crasht na twee schermen. Als ik de vier bestanden uit de map pocket pc verplaats naar mijn pda dan installeert hij ze allemaal behalve het ttm bestand. Die krijgt hij niet geinstaleerd. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:58:
[...]

Ik heb dus een nieuwe Asus mypal a636N. Ik probeer tottom 5.00 er dus op te instaleren maar hij crasht na twee schermen. Als ik de vier bestanden uit de map pocket pc verplaats naar mijn pda dan installeert hij ze allemaal behalve het ttm bestand. Die krijgt hij niet geinstaleerd. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
5.21 eens installeren :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Inderdaad, gewoon 5.12 installeren. Die had ik ook gelijk besteld bij mijn Asus Mypal A636N. Daarmee hoefde ik verder geen rare dingen te doen. Gewoon aansluiten op de computer en installeren.

Alleen om de kaarten te installeren die je wil gebruiken moet je (als je een sd kaart gebruikt) even instellen dat je pda fungeerd als een cardreader. Als je dan alles geinstalleerd hebt en je TomTom opstart doet alles het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een winkel weet in belgië (buiten pdashop) waar ze deze verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

EngelF schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:32:
Inderdaad, gewoon 5.12 installeren. Die had ik ook gelijk besteld bij mijn Asus Mypal A636N. Daarmee hoefde ik verder geen rare dingen te doen. Gewoon aansluiten op de computer en installeren.

Alleen om de kaarten te installeren die je wil gebruiken moet je (als je een sd kaart gebruikt) even instellen dat je pda fungeerd als een cardreader. Als je dan alles geinstalleerd hebt en je TomTom opstart doet alles het perfect...
Nee niet 5.12! (bestaat volgens mij niet eens ;) ) maar 5.21..

p.s. @ Switek nog bedankt voor je antwoord op een van m'n vragen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

apestaartje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:54:
Nee niet 5.12! (bestaat volgens mij niet eens ;) ) maar 5.21..

p.s. @ Switek nog bedankt voor je antwoord op een van m'n vragen. _/-\o_
Oja, foutje is ook zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Thanks,

Ik dacht dat die 5.10 en 5.21 updates waren dus dat je eerst 5.00 moest instaleren! Maar ik heb nu inderdaad 5.21 geinstaleerd en dat lijkt te werken. Ik zal vanmiddag is ff wat rond gaan rijden. Bedankt voor de tips!

Zo ben net effe gaan rijden en het werkt als een zonnetje. constant 7 a 8 satelieten. Ben erg tevreden over de Pda tot nu toe!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:37:
He Thanks,

Ik dacht dat die 5.10 en 5.21 updates waren dus dat je eerst 5.00 moest instaleren! Maar ik heb nu inderdaad 5.21 geinstaleerd en dat lijkt te werken. Ik zal vanmiddag is ff wat rond gaan rijden. Bedankt voor de tips!

Zo ben net effe gaan rijden en het werkt als een zonnetje. constant 7 a 8 satelieten. Ben erg tevreden over de Pda tot nu toe!
Fijn dat alles 't goed doet!

Dat is het mooie van dit forum, je hoeft maar te vragen en de antwoorden/oplossingen stromen binnen. :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Mijn relaas over de Asus 636N:
Vorige week besteld bij iComputers (+SD-card van 2 gig, die zijn hier duurder). De dag nadat mijn betaling effectief gedaan was stond UPS 's morgens al aan de deur, net op tijd voor mijn trip naar Villers-Sainte-Gertrude (nabij Durbuy, zo'n 150 km voor mij).
Klein probleempje tijdens de installatie van TomTom 5.21 maar dit bleek aan de versie te liggen (was niet die voor PocketPC o.i.d., van een vriend een versie gekregen en dan deze geïnstalleerd met mijn details). Het was een manuele installatie (files kopieren naar de SD-card en dan installeren) zonder voices. Het heeft 's avonds nog een half uurtje geduurd eer ik door had waar de voices moesten staan en ze echt werkten.
De eerste echte test (nog zonder voices) van het werk naar huis: 7km door het centrum van Brussel waar de nieuwe éénrichtingstraten en ronde punten steeds talrijker worden.
Ik dacht het allemaal effe zonder de houder te doen (gewoon de antenne uitklappen en de PDA hierop laten rusten zodat je dit krijgt: /\). Ik was effe vergeten dat de verlichting uitvalt na ongeveer 1 minuut waardoor het scherm dus bijna onleesbaar werd (er was sterke zon). Ik kreeg dit zo direct niet opgelost aan de kant van de weg. Met een beetje moeite kon ik toch de instructies lezen. Omdat dit te gevaarlijk werd ben ik maar via de gewone weg naar huis gereden, tijd om mijn MyPal deftig in te stellen dus.
Na de instellingen aangepast te hebben ben ik vertrokken naar het onooglijke Villers-Sainte-Gertrude.
Geen meter misgereden, een zeer aardige prestatie. Het enige wat ik verdacht vond is dat TomTom soms begint te herberekenen terwijl ik 100% zeker op de weg zat die hij had aangeduid. Opvallend was ook dat in tunnels het signaal van de radio volledig wegviel maar de GPS ontving nog steeds signaal (de blokjes die de signaalsterkte aanduiden waren allemaal leeg maar hij volgde wel nog mooi waar ik was). Een tunnel onder een grote rivier kan hij echter (logisch lijkt me) niet aan.
Toen ik daar wat rondreed (naar Durbuy zelf of om leden van de scouts ergens te gaan afzetten) ging hij wel 2 keer de mist in. De eerste keer stuurt hij mij een kleine parking op (eigenlijk geen straat) en laat mij er dan terug afrijden, de weg op die ik al aan het volgen was. De tweede keer stuurde hij mij 5km rond terwijl de kortste weg 200m was en de 2e kortste 500m. Ik denk dat dit komt omdat hij er van uit was gegaan dat die ene straat geblokkeerd was gezien ik een andere weg wou volgen dan de oorspronkelijke (kortste).
In Brussel zelf (toen ik terugkwam) deed hij wel wat raar: constant de route herberekenen en veranderen terwijl ik op het juiste spoor bleef.
Op de Asus MyPal zelf heb ik absoluut niks aan te merken: werkt exact zoals je zou verwachten en doet alles wat je wilt. Heb altijd al een fix gehad binnen de minuut (hij moet alleen naar het signaal zoeken als je ergens heen bent geweest zonder de PDA te gebruiken, als je ongeveer op dezelfde plaats bent als waar je bent gestopt heeft hij een fix in enkele seconden). De batterij gaat ook meer dan lang genoeg mee voor de kortere trips. Dit zorgt ervoor dat je de houder meestal niet in de auto moet laten zitten, veel veiliger in de grootstad.
Het enige nadeel is dat ik te dikke vingers heb om de antenne uit te klappen zonder hulpstukken te gebruiken (zoals het pennetje) ;).
edit:
Vergeten bij te vertellen: bij wegomleidingen volg je enkele meters het bordje 'omleiding' en tegen dan heeft hij de nieuwe route al berekend en dit klopt meestal zelfs met de omleiding

edit:
Nog iets interessant: indien je de 'kaartlezer' modus aanzet (bij verbindingen, USB) kan je de SD-card niet aanspreken via de PDA zelf, enkel via de geconnecteerde PC.

[ Voor 7% gewijzigd door whackertje op 23-07-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover de a636n te bestellen maar heb nog een paar vragen.

- Wanneer je een orginele versie Tomtom in energie verbruik vergelijkt met een illegale kopie, is daar dan een verschil in te merken? Ik wil er ook mee gaan fietsen en neem aan dat als Tomtom dan meer energie verbruikt, dan zal Destinator PN5 dat ook wel doen.

- Welke navigator is naar jullie idee de beste keuze in combinatie met de a636(n)?

- Zijn er inmiddels eigenaren die nu al gebruiksschade kunnen herkennen bij de a6369(n)?

- Er word mij in een winkel de a636 aangeboden in combinatie met Destinator PN5, heeft iemand hier ervaring mee en werkt die navigator dan naar verwachting?

- Op een website ( geen idee meer welke) van een internet winkel stond als informatie dat alleen de mobiele Outlook te gebruiken is in combinatie met een laptop/desktop versie windows, klopt dit? Ik wil namelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheid op mijn laptop excel-sheets te fabriceren en deze op mijn PDA te gaan gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie tijd en wanneer ik antwoord krijg op mijn vragen ook zeer bedankt daarvoor! _/-\o_

Meine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lukt mij niet om Wifi aan de gang te krijgen. Als ik connect dan zie ik mijn router (ASUS WL500G) op een gegeven moment, ik kan ook in het menu komen om het juiste aanmeld protocol te kiezen, maar een verbinding maken lijkt niet te lukken.
Ik krijg alleen geen foutmelding of iets dergelijks terug, hij blijft volgens mij maar proberen om te connecten (wifi afsluiten - opnieuw connecten - wifi afsluiten). Tijdens het connecten reageren alle menu's ook heel traag en is het lastig om een aanpassing te doen.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:44:
Ik denk erover de a636n te bestellen maar heb nog een paar vragen.

- Wanneer je een orginele versie Tomtom in energie verbruik vergelijkt met een illegale kopie, is daar dan een verschil in te merken? Ik wil er ook mee gaan fietsen en neem aan dat als Tomtom dan meer energie verbruikt, dan zal Destinator PN5 dat ook wel doen.
Ik kan geen reden bedenken waarom een illegale versie meer zou verbruiken dan een legale. Alleen vastlopers willen nog weleens leiden tot een sneller leeglopende batterij, maar een legale TomTom kan net zo goed vastlopen. Zeer weinig TomTom vastlopers hier overigens.
- Welke navigator is naar jullie idee de beste keuze in combinatie met de a636(n)?
Zowel TomTom als Navigon als Destinator werken, dus zie de rest van dit forum voor voorkeuren. Ik gebruik zelf TomTom en ben daar tot nu toe (alleen binnen NL gebruikt) zeer tevreden mee.
- Zijn er inmiddels eigenaren die nu al gebruiksschade kunnen herkennen bij de a6369(n)?
De mijne is een half jaar oud en ziet er nog uit als nieuw.
- Er word mij in een winkel de a636 aangeboden in combinatie met Destinator PN5, heeft iemand hier ervaring mee en werkt die navigator dan naar verwachting?
Schijnt een mindere te zijn t.o.v. TomTom en Navigon. Zelf geen ervaring mee.
- Op een website ( geen idee meer welke) van een internet winkel stond als informatie dat alleen de mobiele Outlook te gebruiken is in combinatie met een laptop/desktop versie windows, klopt dit? Ik wil namelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheid op mijn laptop excel-sheets te fabriceren en deze op mijn PDA te gaan gebruiken.
Om mail te repliceren werd waarschijnlijk bedoeld. Je kunt excel sheets ook op je PDA kijken. Wat wou je anders met mobile Excel doen?

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 25-07-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt Martdj. Ik zal vandaag een bestelling plaatsen, hoop dat ie dan op tijd binnen is voor de vakantie en dus gelijk dienst mag doen :) .

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand volgende probleem:
als ik over drempel of put rij (soms iets harder) valt de houder van de zwanenhals. Natuurlijk niet zo ideaal, heb de indruk dat die er echt niet goed op hangt soms, maar krijg em niet beter bevestigd.

Ook vroeg ik mij af of het nodig is folie aan te schaffen voor over het scherm. Nu hangt er nog het originele op, maar dat is toch stillaan volledig gekrast en versleten.
Ik gebruik wel altijd het hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb nog geen probleem gehad met de houder. Gewoon goed aanduwen en dan die 'hendel' omzetten en hij zit muurvast. Ik heb een stug geveerde auto en zelfs bij flinke hobbels komt hij niet los bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Entity op 27-07-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:14:
Niemand volgende probleem:
als ik over drempel of put rij (soms iets harder) valt de houder van de zwanenhals. Natuurlijk niet zo ideaal, heb de indruk dat die er echt niet goed op hangt soms, maar krijg em niet beter bevestigd.
Had ik ook, maar een klein beetje speeksel werkt bijna als lijm, probleem opgelost!
Ook vroeg ik mij af of het nodig is folie aan te schaffen voor over het scherm. Nu hangt er nog het originele op, maar dat is toch stillaan volledig gekrast en versleten.
Ik gebruik wel altijd het hoesje...
Origenele folie? Da's crappy, zou ik weggooien. Ik heb zelf een screen protector voor onder de 10 Euro incl. verzendkosten ergens vandaag gehaald. Of het nodig is heb ik me niet afgevraagd, omdat 10 Euro investeren bijna niets is en in de ergste gevallen veel kan opleveren.

HTH :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12-2023
Hebben jullie allemaal de orginele TomTom5 bij de PDA gekocht en geen illigale versie?

Kan iemand vertellen waar de maps moeten staan. Ik startte mijn tomtom5 op en gaf een melding dat deze geen maps kon vinden. Leek me erg sterk, want een map van Groot-Brittannie stond er zeker op.

Welke mappen moeten er minimaal op de SD kaart staan, want ik kopieer de files van de pc naar de sd kaart, maar als ik deze in de pda stop wordt er niks geinstalleerd.
Wat doe ik fout??

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Wat is er in hemelsnaam aan de hand met de Moderator wat betreft dit topic. Continue worden mijn posts weer weggehaald zonder enige opmerking! :(

Modbreak:Het advies om een andere illegale versie te downloaden is nu eenmaal vrij ontoepasselijk. Daarnaast gaf je in het eerste bericht ook nog eens toe dat deze andere versie bij jou wel uitstekend werkte. Ik dacht dan ook dat je na de verwijdering van het eerste bericht wel zou begrijpen dat je hier een beetje in het grijze gebied trad.

[ Voor 54% gewijzigd door Eggy op 04-08-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
magic_japie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:31:
Hebben jullie allemaal de orginele TomTom5 bij de PDA gekocht en geen illigale versie?

Kan iemand vertellen waar de maps moeten staan. Ik startte mijn tomtom5 op en gaf een melding dat deze geen maps kon vinden. Leek me erg sterk, want een map van Groot-Brittannie stond er zeker op.

Welke mappen moeten er minimaal op de SD kaart staan, want ik kopieer de files van de pc naar de sd kaart, maar als ik deze in de pda stop wordt er niks geinstalleerd.
Wat doe ik fout??
Aangezien mijn vorige posts dus blijkbaar niet mochten nog even de clou ervan verwoord:
Je probleem geeft mij het idee dat je een slechte illegale versie gebruikt.
Daar laat ik het dan verder maar bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:20:
Via WiFi verbinding maken met je netwerkPC

... maar zeker het Domein moet invullen. Druk vervolgens op OK en er wordt gezocht naar de server. Nu verschijnt een lijst met de beschikbare (gedeelde) folders van je PC. ...
Ik krijg dat niet voor elkaar. Er is maar 1 pc in mijn prive netwerk, ik heb dus helemaal geen domein. Deze pc is alleen lid van een werkgroep 'workgroup'

:o Oops, ik had vergeten dat na het opnieuw installeren van mijn pc, ik nog geen mappen gedeeld had. In een werkgroep kan je het domeingedeelte leeglaten.

[ Voor 13% gewijzigd door JakeNL op 08-08-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik denk erover om een A636N aan te schaffen.

Alleen kan ik nergens vinden of er voor Griekenland (waar ik woon) goede software beschikbaar is? :?

Heeft iemand al eens de A636N gebruikt in Griekenland?

P.S.

Krijg net een mailtje van PDAshop support:
Dit is mogelijk, u dient alleen wel de kaarten van Europa aan te schaffen.
Maar hoe goed is de kaart van Griekenland dan? Als die net zo goed is als de bewegwijzering hier dan vrees ik het ergste 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanck
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik gebruik IGo, ben er zeer te vreden over. veel meer opties dan TT, werkt intuitief. Met alle kaarten van Europa, onlangs een update geinstalleerd met wat nieuwe kaarten incl Griekenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Tanck schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:26:
Ik gebruik IGo, ben er zeer te vreden over. veel meer opties dan TT, werkt intuitief. Met alle kaarten van Europa, onlangs een update geinstalleerd met wat nieuwe kaarten incl Griekenland
Heeft IGo ook de nederlandse taal en passen alle kaarten van Europa op een 2gb kaart? Kun je dan zonder wisselen overal in Europa navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 19:15
Kan iemand mijn vertellen hoe compleet hij geleverd wordt?
Zou daar graag eens een fototje van zien hoe de carkit eruit ziet zoals ze zeggen
dat deze erbij geleverd wordt.

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Nu online
Quakemaster schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:12:
Kan iemand mijn vertellen hoe compleet hij geleverd wordt?
Zou daar graag eens een fototje van zien hoe de carkit eruit ziet zoals ze zeggen
dat deze erbij geleverd wordt.
Je maakt een geintje he, in dit topic staan wel 10 links naar plaatjes, reviews en de uitrusting :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Is het trouwens iemand al gelukt om de Asus MyPal A636N in te stellen als 'carkit' voor je mobiele telefoon via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Heeft iemand de Asus MyPal A63x leather case retail (die opent aan de zijkant)? Ziet deze er goed uit?
Of misschien ervaring met andere merken cases (leder) voor deze Asus?

[ Voor 25% gewijzigd door _Oldie_ op 23-08-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
EngelF schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:38:
Is het trouwens iemand al gelukt om de Asus MyPal A636N in te stellen als 'carkit' voor je mobiele telefoon via bluetooth?
Nee nog niet, maar ik ben er ook naar op zoek om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb de A636N nu een weekje ongeveer. Ik vind dat de autohouder best veel trilt, ondanks dat de zwanenhals heel erg stug is. Ik ben blij dat ik deze eindelijk in een goede stand heb weten te buigen zodat hij goed past onder tegen de ruit! Toch trilt op de snelweg de pda best veel mee. Meer mensen hier last van?

En nog een kleinigheidje: ik heb nog de originele folie erop zitten, maar die raakt bekrast door het meegeleverde 'pennetje'. Als ik het folie eraf haal, is het scherm dan wel bestend tegen krassen door dat pennetje?

[ Voor 25% gewijzigd door draakhoofd op 27-08-2006 23:36 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste