motormuisje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:09:
Nu had ik al een tijd de originele versie van TomTom 5.0, deze gebruikte ik met mijn voorgaande pda. Nu wil ik deze installen op mijn nieuwe Asus en al voor de daadwerkelijke installatie crashed de boel.

Dus ik denk zal wel te oud zijn voor deze pda dan download ik maar een nieuwe, 5,21 zelfde probleem. Alle andere proggie's krijg ik er wel vlekkeloos op installed... Doe ik iets fout ???
Ik heb een DVD van 5.21 Europe met alle kaarten van Europa erop en die installeert vlekkeloos. Als je een legalle TomTom 5.0 hebt, is die upgrade naar 5.21 volgens mij gratis. Dan moet je die 5.21 update even van de TomTom site downloaden (heb je vast al gedaan) en die starten met je TomTom 5.0 cd erin. Dat zou moeten werken.
Ander onderwerp:
Ik heb gisteren de WWE (worldwide English) versie van de nieuwste bios ook eens op mijn device gezet. Ik had eerst even een backup gemaakt met SPB backup. Alles ging op zich goed. Nadat ie klaar was met flashen had ik een volledig kale A636 (zeg maar een "terug naar fabrieksinstellingen" versie) in het Engels. Toen ik mijn backup terug wilde zetten, zei ie dat dat niet zo'n goed plan was, omdat die backup van een ander device was. Ik natuurlijk toch gewoon proberen. Na soft reset zie ik een wit scherm en that's it. Hij gaat niet meer uit of aan. Ik kan 'm resetten en dan krijg ik de normale opstartimage waarna ik weer een wit scherm krijg. Uiteindelijk maar weer een "terug naar fabriekinstellingen" harde reset gedaan en daarmee krijg ik weer beeld.
Conclusie: Het is niet mogelijk om met SPB Backup een backup te maken van je device, naar WWE te flashen en je backup terug te zetten!
Ik ga nu proberen om 'm om te flashen naar de nieuwste NL bios, dan die backup terug te zetten en als dat lukt die backup op alternatieve wijze te maken (zoveel data staat er niet op) en dan weer om te flashen naar WWE.
Edit:
Als ik terug wil flashen, krijg ik eerst de melding dat ik dezelfde versie heb, dus ik kan niet pgraden. Na aanpassing van de 2 bitjes in de upgradetool, wil ie wel upgraden, maar krijg ik een "language does not match" en upgrade ie dus weer niet 
Iemand en oplossing? Er stonden niet zovel boeiende dingen op mijn PDA die ik niet eenvoudig weer terug kan zetten, behalve al mijn wachtwoorden...
Handig om te weten: De updatetool pakt de pkg file uit de root van je SD kaart en niet uit dezelfde directory als waar de updatetool staat... (bij mij stond de WWE nog in de root, en de NLD in een dir)
Edit 2:
Helaas, ook met NL firmware er terug op wil SPB backup de boel niet terugzetten zonder dat mijn PDA gewoon crasht en je een harde reset moet doen. Voor de bios upgrade SPB backup gebruiken heeft dus geen zin...
Edit 3:
Gelukkig bleken veel zaken als documenten en password files toch gebackupt via de normale ActiveSync. De schade valt dus alleszins mee. Ik heb inmiddels weer bijna alles terug.
[
Voor 54% gewijzigd door
martdj op 27-05-2006 09:13
]