Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
dvdhoek schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:29:
[...]

Ik kijk wel eens streams via de PDA en dat loopt vloeiend. Alleen van de SBS 6 stream werkt het geluid om een of andere reden niet goed. Het is mij niet opgevallen dat eea traag is. De exacte snelheid heb ik niet gemeten nog, speedtest.nl werkt niet.

Inmiddels http://speedtest.bbned.nl geprobeerd, en de download ligt tussen de 500 en 700 kbps. Mijn pc geeft 3121 kbps, toch wel een behoorlijk verschil inderdaad.
Oke dan moet het toch ergens anders aan liggen ik haal op de speedtest dus 798 kbps 8)7

Wellicht de code op de pages die hij niet goed aankan. * The Druid gaat nog ff verder hannesen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLeurs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb deze PDA nu ook besteld. Zit nu nog erg te twijfelen over wat voor geheugen kaartje erbij moet.
Ik ga er TomTom opzetten en wil daar voor van de zomer in iedergeval de kaarten van nederland, belgie, duitsland, oostenrijk, zwitserland, italie en luxemburg opzetten. Tevens moeten er een boel POI's op en de detail-kaarten van de steden in oostenrijk, italie en frankrijk.

kan iemand mij een advies geven over hoe groot mijn geheugenkaart moet wezen. Wil niet nu eentje aanschaffen die te klein is. Zat er zelfs al over na te denken om een 4GB kaart te kopen maar ik weet niet of deze grootte ondersteund word.

Kan iemand mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4GB wordt volgens mij wel ondersteund (90% zeker), maar 2 GB zou waarschijnlijk voldoen en werkt zeker. Ik heb zelf namelijk een Transcend 2 GB 150x en dat werkt prima, en kostte op shop.transcend.nl maar Euro 75. Als je je PDA ook als MP3 speler wil gebruiken is 4GB misschien een beter idee, en die kaartjes zijn ook helemaal niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:00:
Mijn PDA is ook traag met internet gebruik.

Myth-Buster hoe bevalt dat tasje ?
Valt hij niet snel van je riem ?
Ben altijd bang met dat soort clipjes dat hij zo op de grond ligt !!
Ik heb de tas en de PDA bij verschillende bedrijven besteld, de tas is inmiddels binnen maar de PDA nog niet. :'( Ik heb hier op dit moment helaas nog geen ervaringen in het gebruik van de tas. Zodra ik die heb zal ik hierover wat terugmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Is de pda nu erg slecht leverbaar? Bij Quote.nl waar ik hem heb besteld, staat ie ook in backorder :( Zelfs een vrij grote partij hoorde ik |:(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ck2000nl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:37:
Is de pda nu erg slecht leverbaar? Bij Quote.nl waar ik hem heb besteld, staat ie ook in backorder :( Zelfs een vrij grote partij hoorde ik |:(
Ik heb hem zelf vorige week besteld bij http://webshop.pcprijstopper.nl/ nadat ik hem had gemaild of ze op voorraad waren. Hij had er toen nog 15 liggen.

Sowieso prettige winkel. Mailde snel terug op mijn vragen en belde ook nog even dat ik beter een ander SD moest bestellen omdat de door mij gekozen kaart onnodig duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:43:
[...]

Die link lijkt niet in NL te leveren, kijk anders bij Brando zelf: http://shop.brando.com.hk/bwmypala636leathercase.php Ziet mij er iets te ingewikkeld/omslachtig uit om echt handig te zijn, maar hij KAN aan je riem :P
Ik heb contact met ze gehad en ze leveren ook in Nederland alleen zijn de verzendkosten dan iets hoger. De mijne heb ik gehaald bij http://www.lemagasin.nl/ Op de zite hebben ze de sideflip versie afgebeeld staan maar ik heb de topflip versie gekregen (waar ik achteraf ook blijer mee ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Weet iemand ook of de screenprotectors voor de A632, op de A636 passen? Zie wel her en der 2.5" displays voor beide modellen genoemd worden. Zijn ze in werkelijkheid ook net zo groot?

Bedankt guys ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Entity

9000rpm

ck2000nl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:43:
Weet iemand ook of de screenprotectors voor de A632, op de A636 passen? Zie wel her en der 2.5" displays voor beide modellen genoemd worden. Zijn ze in werkelijkheid ook net zo groot?

Bedankt guys ;) _/-\o_
De A632 is qua scherm identiek aan de A636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
ck2000nl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:37:
Afgelopen paasweekend besteld bij www.euromaxi.nl en wordt vandaag (woensdag) al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Gisteravond enkele uren bezig geweest om de Asus A636 wat uit te testen. Het wou maar niet lukken om hem via wifi aan internet te hangen. Hij pikt het signaal van de router wel op maar verbinden ho maar. Dit geld voor zowel WEP als WPA beveiliging. De router stond ingesteld op mixed b/g. Pas toen ik de router op 802.11-b only gezet had kreeg ik verbinding. Zijn er meer mensen met dit probleem of licht het aan mijn router. Als router gebruik ik de Experia box van de KPN voor Internetplusbellen. Wat ik graag wil is dat de verbinding met mijn laptop en PC gewoon op 54 Mbbs blijft draaien. Of zit er dan niets anders op dan er nog een draadloze router achter te hangen welke ik dan voor 802.11-b only gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mijn A636 heeft geen problemen met m'n Linksys WRT54G router die op mixed b/g staat ingesteld. Mijn laptop kan ik gewoon op 54mbit connecten en m'n PDA op 11mbit. Overigens kende de PDA geen WPA2, welke ik eerst gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Sander Prinsen schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:27:
Mijn A636 heeft geen problemen met m'n Linksys WRT54G router die op mixed b/g staat ingesteld. Mijn laptop kan ik gewoon op 54mbit connecten en m'n PDA op 11mbit. Overigens kende de PDA geen WPA2, welke ik eerst gebruikte.
Dan doet de ExperiaBox moeilijk denk ik. Jammer maar dan moet ik denk ik echt een wifirouter achter mijn EB hangen. Beetje dubbel op maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn D-link wifi router wil hij ook niet lekker aanhangen.
Ik krijg geen goede internet verbinding. Laatst in een Golden Tullip hotel hing ik wel aan hun internet. Alleen verder dan dat kwam ik niet. Thuis bij mijn ouders ontving ik wel een router van de buren.
Dat ging wel maar niet echt snel.
De internet optie's van PDA's zijn volgens mij niet al te best !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus WL-500 g Deluxe router, en daar werkt mijn PDA na wat priegelen prima mee samen. Het is dus een beetje afhankelijk van de router, maar wellicht ook van je kennis en doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:23:
Ik heb een Asus WL-500 g Deluxe router, en daar werkt mijn PDA na wat priegelen prima mee samen. Het is dus een beetje afhankelijk van de router, maar wellicht ook van je kennis en doorzettingsvermogen.
Ik heb het nu met de ExperiaBox (router) ook voorelkaar. Vraag me niet hoe het kan. Wat ik heb gedaan is de transmissiesnelheid op de PDA van auto naar 11Mbps gezet. Opeens kon ik het internet op. snelheid staat nu weer op auto en doet het nog steeds. Als ik de router nu op mixed b/g zet blijft hij het zelfs ook doen 8)7
Heeft het bovenstaande ook maar iets met kennis te maken? Wel met doorzettingsvermogen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand inmiddels ervaring met deze case ?

http://shop.brando.com.hk/image/bwmypala636leathercase6.jpg

Ik ben namelijk benieuwd hoe deze case/tas bevalt. Valt de PDA niet makkelijk van de clip af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Mystikal schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:32:
Hebben meer mensen problemen met de Bluetooth manager? Als ik bestanden van een telefoon wil overzetten, krijg ik op mijn pda bij elke map (directory) een foutmelding. Ik kan vervolgens wel doorgaan maar moet dus voor elke map die in de directory staat 'ok' klikken.

Meer mensen met dit probleem?
Gisteren ook mijn Asus A636 gekregen. Heerlijk apparaatje, voldoet aan alle verwachtingen. Ik moet nog op zoek naar handige software, maar dat komt allemaal wel. Maar ik heb bovenstaand probleem ook met de verbinding met mijn Nokia 6230. Iemand een oplossing? Misschien Mystikal inmiddels zelf?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

majornono schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:12:
[...]

Gisteren ook mijn Asus A636 gekregen. Heerlijk apparaatje, voldoet aan alle verwachtingen. Ik moet nog op zoek naar handige software, maar dat komt allemaal wel. Maar ik heb bovenstaand probleem ook met de verbinding met mijn Nokia 6230. Iemand een oplossing? Misschien Mystikal inmiddels zelf?
Nope, nog geen oplossing gevonden voor dit vreemde fenomeen....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand al ebooks geprobeerd? Bij mij duurt het zeker 10 minuten voordat een boek geladen is van 300kB... Is dit normaal? Want dit is mijn eerste pda en ik weet niet wat de laad tijdens zou moeten zijn..

Edit:
Ik weet al wat er mis is :P
Als de pda op usb aangesloten is werkt ie véél trager met alles. Ook al ben je niet over aan het zetten of aan het synchroniseren

[ Voor 29% gewijzigd door Liquid op 05-05-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik ben ook zeer tevreden met mijn A636. Werkt perfect!

Vraagje: is het ook mogelijk om een TMC-module los te kopen en met de A636 te koppelen? Zo ja, bij welke navigatiesoftware werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Arghhh, kreeg net een treurige mededeling van een account-manager van "Quote components":

De Asus A636 is end of life, de nieuwe 636N is nog niet binnen!

Had namelijk bij hem 1 exemplaar van de A636 in bestelling :Y)

Krijg binnenkort te horen wat de changes zijn t.o.v. de oude 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ck2000nl: waarschijnlijk meer ingebouwd flash geheugen, dat was al ergens op het internet geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Ik ben behoorlijk geinteresseert in deze PDA, echter wil ik hem eerst eens vast hebben en IRL zien voordat ik hem bestel/koop. Iemand enig idee, in welke winkel dat kan, omgeving Eindhoven? Ik dacht, bij de MediaMarkt kan dat vast wel, niet dus... Waar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davidsmit schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:29:
Ik ben behoorlijk geinteresseert in deze PDA, echter wil ik hem eerst eens vast hebben en IRL zien voordat ik hem bestel/koop. Iemand enig idee, in welke winkel dat kan, omgeving Eindhoven? Ik dacht, bij de MediaMarkt kan dat vast wel, niet dus... Waar wel?
De enige plaats waar ik hem 'echt' gezien heb was bij PDA Parts in Breda (waar hij overigens niet op de site staat, maar ze hebben hem wel), en in mijn eigen handen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Dat had ik ook al gehoord ja... Nouja, tripje Breda dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Twee dingetjes:
- mijn stylus zit nu los in m'n PDA. Dus als mijn PDA ondersteboven 'hangt', dan valt mijn stylus pennetje eruit. Hebben jullie daar ook last van? Zou het probleem makkelijk op te lossen zijn door een nieuwe stylus te kopen?

- Ik zie op het Asus forum dat het mogelijk is om de taal te veranderen naar Engels:
http://vip.asus.com/forum...36&page=1&SLanguage=en-us
Dan moet je een bestand downloaden wat hier staat: http://www.megaupload.com/?d=905ERZ3I
Dat is wel erg interessant. Ik wil het op zich wel proberen, maar op dit moment kan ik me even geen crashes veroorloven... ik vertrouw er namelijk niet helemaal op dat het een goede manier is. Misschien zitten er wel rare dingen op dat bestand geinstalleerd. Misschien zijn er andere gebruikers die er anders over denken.

[update] ik vind ineens dit forum:
http://www.wormholecreati...view.asp?tid=3969&start=1
Hier kun je mbv. de bestanden van de Asus website en een registry hack de taal omzetten. Dat is misschien wat beter te vertrouwen.

Dr kriebel

[ Voor 15% gewijzigd door dr kriebel op 09-05-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr kriebel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:33:
Twee dingetjes:
- mijn stylus zit nu los in m'n PDA. Dus als mijn PDA ondersteboven 'hangt', dan valt mijn stylus pennetje eruit. Hebben jullie daar ook last van? Zou het probleem makkelijk op te lossen zijn door een nieuwe stylus te kopen?
Wat je kunt proberen is een klein stukje transparante plakband er op plakken, dan heb je kans dat de stylus weer blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Het probleem met de stylus heb ik ook, erg irritant. Ben al 2 keer m'n stylus bijna kwijtgeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien pietluttig, maar toch het volgende. Heb er helaas niks over kunnen vinden.

Ik gebruik mijn A636 in landscape modus. Tussen de items op mijn "Vandaag" scherm staan lijntjes. Niet alles past er op, daarom staat rechts in beeld een schuifbalkje. Als ik daarmee ga schuiven, valt me op dat sommige van deze lijntjes verdwijnen. Als ik dan "portret" kies en dan weer "landscape", staan alle lijntjes er weer netjes op. Hebben jullie dat ook? Zal wel aan WM5 liggen. Het kiezen van andere achtergronden geeft hetzelfde resultaat. Mijn versie is:

WM5 versie 5.1.195 (Build 14928.2.2.0)
Rom-versie: V03.0607.00 NLD 0413
IPL-versie: V02130600

Niet geflasht, zo kwam ie uit de doos.

Verder ter info over het SD-kaartje: Ik heb er een 2Gb Peak Extreme in, en die werkt perfect :) . Alleen de Apacer card-reader (van dec. 2003) in m'n PC bleek SD's tot max. 1Gb te ondersteunen, dus een nieuwe card-reader gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr kriebel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:33:
[update] ik vind ineens dit forum:
http://www.wormholecreati...view.asp?tid=3969&start=1
Hier kun je mbv. de bestanden van de Asus website en een registry hack de taal omzetten. Dat is misschien wat beter te vertrouwen.
Met winhex in de upgrade tool (de EXE !) twee bitjes omzetten in de .CAP uit de A63X_V30607_WWE set werkt prima. Wat je moet doen is bij Asus de firmware voor English 30607 downloaden. Die zip heet A63X_V30607_WWE.zip. Zoek en download tevens het programma WinHex.
Pak beide archieven uit in een nieuwe tijdelijke directory (winhex heeft veel kleine bestandjes).
Start WinHex en open daarin "Upgrade Tool.exe"

Via Alt-G ga naar de genoemde offset X en verander daar de waarde van 1 cijfer van OUD naar NEW (engels want drie letters;-)

Offset: 00001BB0
Oud: 19 00 00 0A E4 159F
New: 19 00 00 1A E4 159F

Offset: 00001D90
Oud: 19 00 00 1A 04 149FE5
New: 19 00 00 0A 04 149FE5

Sla "Upgrade Tool.exe" op en volg reguliere upgrade procedure.

Dit werkte op mijn nog lege NL versie uitstekend. Denk er om dat je na upgrade de USB setting weer naar 'as Serial Interface' moet zetten vermoedelijk.

Voor mensen die er met winhex niet komen kan het exe bestand ook wel ter download ergens neer zetten. Die file is maar 19Kb, de upgrade file zelf (=ROM image) is groot en moet je zelf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:21:
Met winhex in de upgrade tool (de EXE !) twee bitjes omzetten in de .CAP uit de A63X_V30607_WWE set werkt prima.

....

Voor mensen die er met winhex niet komen kan het exe bestand ook wel ter download ergens neer zetten. Die file is maar 19Kb, de upgrade file zelf (=ROM image) is groot en moet je zelf downloaden.
Mooie uitleg! Ik ga dit zeker proberen als het even rustig is. Heeft iemand een idee hoe je het beste de gegevens op PDA kan opslaan en weer terug kan halen, zoals de agenda/prog's en zo? Kan dit makkelijk met ActiveSync, heeft iemand hier ervaring mee? De vorige keer was ik namelijk al mijn gegevens (belangrijke afspraken) kwijt. Dat was niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik ga het er ook maar op wagen, ik laat wel weten of het gelukt is. Helaas is de downloadsnelheid wel erg langzaam bij Asus zoals gewoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Inmiddels is de operatie geslaagd! Exact op de manier die fpostma beschreef, waarvoor mijn dank! Eindelijk een Engelstalige versie van het OS, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterLeurs schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:12:
Ik heb deze PDA nu ook besteld. Zit nu nog erg te twijfelen over wat voor geheugen kaartje erbij moet.
Ik ga er TomTom opzetten en wil daar voor van de zomer in iedergeval de kaarten van nederland, belgie, duitsland, oostenrijk, zwitserland, italie en luxemburg opzetten. Tevens moeten er een boel POI's op en de detail-kaarten van de steden in oostenrijk, italie en frankrijk.

kan iemand mij een advies geven over hoe groot mijn geheugenkaart moet wezen. Wil niet nu eentje aanschaffen die te klein is. Zat er zelfs al over na te denken om een 4GB kaart te kopen maar ik weet niet of deze grootte ondersteund word.

Kan iemand mij advies geven?
TomTom Western Europe kaart is zo'n 1.3Gb dus een 2Gb kaart lijkt me voldoende, die worden ook goed ondersteund en zijn betaalbaar.

De POIs vreten niet zozeer ruimte maar CPU, TT kan daar behoorlijk traag van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:56:
[...]

TomTom Western Europe kaart is zo'n 1.3Gb dus een 2Gb kaart lijkt me voldoende, die worden ook goed ondersteund en zijn betaalbaar.

De POIs vreten niet zozeer ruimte maar CPU, TT kan daar behoorlijk traag van worden.
Kun je met die western europe kaart wel grensoverschrijdend van deur tot deur? Of is dat ook een geval van ingebouwd major roads zoals met de pluskaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:52:
[...]
Kun je met die western europe kaart wel grensoverschrijdend van deur tot deur? Of is dat ook een geval van ingebouwd major roads zoals met de pluskaarten?
Geval twee, dus een verzameling pluskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:52:
[...]
Dit is meen ik de kaart uit een Go700 en dat is volledig Europe met alle landen op normaal/plus nivo dus MET detail wegen en zo. Kan een route naar centrum Rome plannen, van hier :-) Als je een echt adress hebt buiten Benelux roep je maar.. testen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik zit ook te denken deze pda te kopen voor navigatie vooral en vroeg me af kan je hier ook zoiets op aansluiten dat je file informatie doorkrijgt ? Want had dat ergens gezien voor een andere pda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:26:
[...]

Geval twee, dus een verzameling pluskaarten.
Is echt geen probleem hoor. Hoe vaak komt het nu voor dat je via de echt hele kleine weggetjes naar rome wilt?. Ikzelf rijdt toch meestal via de snelweg naar italie of frankrijk. De main roads gaan trouwens nog behoorlijk in detail hoor. Ik moet even uit mijn woonwijk maar alvoor ik op een n-weg zit heeft ie de route al te pakken. Ik ben echt super tevreden over mijn Asus A636 en ben blij dat ik een PDA heb gekozen boven een stand-alone navigatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Het is meer dat je van kaarten moet wisselen terwijl alle kaarten op je sd-kaart staan. Jammer dat tomtom daar nog steeds niet iets voor verzonnen heeft voor de navigator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:23:
Het is meer dat je van kaarten moet wisselen terwijl alle kaarten op je sd-kaart staan. Jammer dat tomtom daar nog steeds niet iets voor verzonnen heeft voor de navigator.
Errmmm... ik heb hier toch echt een 1.3Gb een-geheel-zijnde kaart van West Europe. Die zou TomTom ook al in de verkoop moeten hebben maar ik kan 'm effe niet vinden op hun site. In ieder geval is dit domweg een copy van de kaart zoals die in de Go700 (nummer weet ik niet zeker, de grootste van de set) zit. En daarmee kun je wel degelijk door heel Europa navigeren voor zover ik kan zien.

TomTom vindt het laden van zo'n grote kaart niet LEUK, dat niet. Ik zou je dus alsnog kleinere plus kaarten aanbevelen maar het KAN wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Mooi dat we nu gewoon de Engelse versie erop kunnen zetten. Inmiddels was de handschriftherkenning in de NL versie ook al gelukt, dus zijn er verder nog voordelen aan de Engelse versie behalve dat alles Engels is zoals in je normale Windows (die voor velen onder ons ook wel in het Engels zal zijn)?

Ik heb vandaag Pocket Mechanic geinstalleerd. Leuk tooltje waarmee je allerlei dingen als SD kaart formateren, registry opschonen etc kunt doen. Zit ook een benchmarktooltje voor je SD kaart bij. Nu haalt mijn 150x PQI kaart (1GB) bij mij de score van 0,9 MB/s oftewel 6,4x. Dat ie de 150x niet zou halen had ik wel verwacht, maar dit vind ik eerlijk gezegd toch wel een beetje schokkend. Dan heeft het dus geen enkele zin om een snelle SD kaart te kopen en kun je die paar euro dus beter in je zak houden. Heeft iemand anders andere ervaringen met zijn haar SD kaart en deze benchmark?

Heeft iemand overigens antwoord voor de vraag die Dr. Kriebel ook al stelde: Hoe backup ik de gegevens op mijn PDA voor een OS upgrade? Ik heb o.a. FlexWallet en Novi remote erop staan met allerlei gegevens die ik zeker niet kwijt wil raken.

[ Voor 13% gewijzigd door martdj op 15-05-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand overigens antwoord voor de vraag die Dr. Kriebel ook al stelde: Hoe backup ik de gegevens op mijn PDA voor een OS upgrade? Ik heb o.a. FlexWallet en Novi remote erop staan met allerlei gegevens die ik zeker niet kwijt wil raken.
Ik heb Spb Backup er op staan. Heb geen zin om het restore te gaan testen eerlijk gezegd, maar hij zegt braaf het spul te backuppen. Kan ook schedulen en maakt er braaf EXE files van zodat je simpel kunt restoren indien nodig.

Er is ook nog Sprite Backup 5.0 maar die is een beetje boel prijzig.

Verdere voordelen van een Engelse/WWE versie weet ik niet behalve dat de benamingen mij logischer overkomen in het Engels :) Mijn PPC was toen toch nog leeg dus ik kon straffeloos testen of het werkte en zowaar ;-)

Wordt wel interessant hoe dat met eventueele firmware upgrades moet, als die ooit nodig zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Het grote voordeel van een Engelse WM5 zit hem natuurlijk in Solitaire. Ik 'draw' liever een kaart dan dat ik 1 'teken' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

martdj schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:07:
Ik heb o.a. ......... en Novi remote erop staan met allerlei gegevens die ik zeker niet kwijt wil raken.
Wat is het bereik van de a636 met dit progsel? Ik heb eerder gekeken naar iPaq's met een soortgelijk progje maar daar zat een extra stukje hardware in waardoor het heel erg goed werkte. Nevo heette dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Zaadstra schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:09:
[...]

Wat is het bereik van de a636 met dit progsel? Ik heb eerder gekeken naar iPaq's met een soortgelijk progje maar daar zat een extra stukje hardware in waardoor het heel erg goed werkte. Nevo heette dat geloof ik.
Ik kan vanaf de bank mijn apparaatjes bedienen en die staat bij mijn zo'n 3,5 meter van die apparaatjes af. Je moet wel echt op de IR ontvanger richten. Met de gewone afstandsbediening kan ik nog wel een beetje in het wilde weg richten en dan gaat het wel goed. Dat is met mijn PDA minder het geval.
Al met al zijn de gewone afstandsbedieningen handiger, maar als ik er weer eens één kwijt ben, is dit een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Een collega van me heeft een A636 met een 4GB SD kaart van Transcend (en dat werkt dus). Weet iemand of de A636 alle 4GB kaartjes ondersteunt? Ik wil er een van Platinum (Bestmedia geloof ik) gaan kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 19-05-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Gevonden op: http://www.gerakaina.lt/catalog/index.php?cPath=86_165_95_94
ASUS A636N+GPS, Intel 416MHz CPU / 3.5" TFT 240X320 / SD slot (SDIO / SD / MMC) / WLAN 802.11g / 64MB SDRAM, 128MB Flash ROM / USB 1.1 / Bluetooth V2.0 / SIR / 1300mah battery / Car Charger / USB cable / Car kit / 186g
Als het waar is dan is WLAN 802.11g en Bluetooth V2.0 nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Misschien zit er dan ook wel meteen WPA2 op.
* martdj vindt zijn gewone A636 plotseling wel heel ouderwets ;(

Edit: Nog steeds geen USB 2.0 though

[ Voor 19% gewijzigd door martdj op 22-05-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Maar als je op de links klink staat er gewoon wifi b standaard en bleutooth 1.2

rara wat is nu het echte verschil?

ven verderop in een forum waar voorgaande link ook staat staat ook een presentatie:

http://www.inttel.com.pl/images/A636N632N7.ppt

[ Voor 37% gewijzigd door Btje op 23-05-2006 08:10 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Het gerucht was dat in de A63xN 1GB flash geheugen in het device ingebouwd zou worden. Dat is blijkbaar niet het geval. Bluetooth 2.0 en Wifi g-standaard zijn leuk, maar geen USB 2.0 is mijns inziens een misser. Dat had tenminste echt zoden aan de dijk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb sinds vandaag ook een upgrade van mijn pda gedaan. Met upgrade versta ik dan wel een niweu gekocht en dus de A636....
Nu had ik al een tijd de originele versie van TomTom 5.0, deze gebruikte ik met mijn voorgaande pda. Nu wil ik deze installen op mijn nieuwe Asus en al voor de daadwerkelijke installatie crashed de boel. :(
Dus ik denk zal wel te oud zijn voor deze pda dan download ik maar een nieuwe, 5,21 zelfde probleem. Alle andere proggie's krijg ik er wel vlekkeloos op installed... Doe ik iets fout ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

motormuisje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:09:
Ik heb sinds vandaag ook een upgrade van mijn pda gedaan. Met upgrade versta ik dan wel een niweu gekocht en dus de A636....
Nu had ik al een tijd de originele versie van TomTom 5.0, deze gebruikte ik met mijn voorgaande pda. Nu wil ik deze installen op mijn nieuwe Asus en al voor de daadwerkelijke installatie crashed de boel. :(
Dus ik denk zal wel te oud zijn voor deze pda dan download ik maar een nieuwe, 5,21 zelfde probleem. Alle andere proggie's krijg ik er wel vlekkeloos op installed... Doe ik iets fout ???
Ik weet alleen dat je de SD versie nodig hebt. Ik wilde ook de originele installeren en dat is me ook niet gelukt. Met de SD versie werkt het vlekkeloos.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb een DVD van 5.21 Europe met alle kaarten van Europa erop en die installeert vlekkeloos. Als je een legalle TomTom 5.0 hebt, is die upgrade naar 5.21 volgens mij gratis. Dan moet je die 5.21 update even van de TomTom site downloaden (heb je vast al gedaan) en die starten met je TomTom 5.0 cd erin. Dat zou moeten werken.

Ander onderwerp:
Ik heb gisteren de WWE (worldwide English) versie van de nieuwste bios ook eens op mijn device gezet. Ik had eerst even een backup gemaakt met SPB backup. Alles ging op zich goed. Nadat ie klaar was met flashen had ik een volledig kale A636 (zeg maar een "terug naar fabrieksinstellingen" versie) in het Engels. Toen ik mijn backup terug wilde zetten, zei ie dat dat niet zo'n goed plan was, omdat die backup van een ander device was. Ik natuurlijk toch gewoon proberen. Na soft reset zie ik een wit scherm en that's it. Hij gaat niet meer uit of aan. Ik kan 'm resetten en dan krijg ik de normale opstartimage waarna ik weer een wit scherm krijg. Uiteindelijk maar weer een "terug naar fabriekinstellingen" harde reset gedaan en daarmee krijg ik weer beeld.
Conclusie: Het is niet mogelijk om met SPB Backup een backup te maken van je device, naar WWE te flashen en je backup terug te zetten!

Ik ga nu proberen om 'm om te flashen naar de nieuwste NL bios, dan die backup terug te zetten en als dat lukt die backup op alternatieve wijze te maken (zoveel data staat er niet op) en dan weer om te flashen naar WWE.

Edit:
Als ik terug wil flashen, krijg ik eerst de melding dat ik dezelfde versie heb, dus ik kan niet pgraden. Na aanpassing van de 2 bitjes in de upgradetool, wil ie wel upgraden, maar krijg ik een "language does not match" en upgrade ie dus weer niet :(
Iemand en oplossing? Er stonden niet zovel boeiende dingen op mijn PDA die ik niet eenvoudig weer terug kan zetten, behalve al mijn wachtwoorden...

Handig om te weten: De updatetool pakt de pkg file uit de root van je SD kaart en niet uit dezelfde directory als waar de updatetool staat... (bij mij stond de WWE nog in de root, en de NLD in een dir)

Edit 2:
Helaas, ook met NL firmware er terug op wil SPB backup de boel niet terugzetten zonder dat mijn PDA gewoon crasht en je een harde reset moet doen. Voor de bios upgrade SPB backup gebruiken heeft dus geen zin...

Edit 3:
Gelukkig bleken veel zaken als documenten en password files toch gebackupt via de normale ActiveSync. De schade valt dus alleszins mee. Ik heb inmiddels weer bijna alles terug.

[ Voor 54% gewijzigd door martdj op 27-05-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
» TomTom 5 (of 5.1) op WM2005 : Zo werkt het.

Aangezien de komende weken veel WM2005 devices uitgeleverd gaan worden, hier een korte handleiding om je TomTom aan de praat te krijgen, als het via de normale manier niet lukt !

Software installeren op je device ;

* Of gewoon via het pakket wat je ontvangen hebt

* Of door de 4 benodigde CAB bestanden direct op je WM2005 device te kopieeren (bijvoorbeeld via Active Sync 4) en dan uit te voeren. Uiteraard moet je nog wel de landen-kaarten op een geheugenkaart plaatsen.

Het gaat om de volgende CAB files :
'gps', 'ttn', 'wzd' and 'PIMAddIn'.

Op je LEGALE TT5 CD kan je deze vinden in de map '../pocketpc'.

Als je direct wil updaten naar TomTom 5.1, download hem dan via de site van TomTom. Als je dit EXE oF ZIP bestand draait, zal je een nieuwe map op je PC vinden waarin de volgende mappen zitten ; '../nvapp/app'. Je kan de door TT opgestartte applicatie dus gewoon afsluiten, omdat je de bestanden zelf gaat installeren....

Succes ,
Sammy ;o)
Ik moest hierna nog handmatig de ttn starten, omdat de autorun het niet deed.

[ Voor 27% gewijzigd door Liquid op 26-05-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Druid schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:58:
Is het iemand al gelukt om ze A636 te pairen met een Nokia 6230i ?

Waneer ik vanaf me A636 naar me Nokia Pair dan wil hij een passkey en failed hij daarop en ik kan deze key niet instellen op me Nokia :( Wanneer ik vanaf me Nokia pair naar me A636 dan zegt hij Bluetooth connection failed :(

Update: Je Nokia rebooten doet wonderen voor je bluetooth verbinding :)

Owja en me Wifi is retetraag :Z Meer mensen hier last van, krijg echt pagina's binnen in uber traag tempo. Verbinding vanui me Linksys WPA54G is sterk zat :? Powersafe modes allemaal al eens uitgezet en ook de datarate fixed op 11M/bs helpt niks.

Andere mensen bij wie het wel vloeiend loopt ?
Heb je toevallig al een oplossing? Bij mij is wifi ook niet vooruit te branden. Web pagina duurt een paar minuten om op het scherm te krijgen.

Edit: al gevonden. DNS gegevens invullen bij de netwerk kaart in de PDA was de oplossing.
Ben blij :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Op ...
http://www.mobile-review.com/pda/review/asus-a636-en.shtml
... lijkt het alsof de charger-aansluiting in de auto-houder zit? Klopt dit? Als je de 636 dus in de auto wilt gebruiken is het alleen 'm in de houder klikken/schuiven en dan klaar? Geen los stekkertje voor de power aansluiten?

Ik twijfel nog wat tussen de A636(N?) en de Mio P350 / P550 (het nut van wifi is me nog niet helemaal duidelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Er loopt nog wel een draadje van je houder naar je sigaretten dingetje voor de power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige verschillen tussen de A636 en de A636N zijn dus dat de N versie G wlan heeft ipv B?
Dat is het enige echte belangrijke verschil? De 636N komt pas over een week of 3.. Vraag me dus af of het zin heeft om te wachten.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik morgen(31-05-06) toch echt een Mypal a636n. Ik had er een besteld met de wetenschap dat het nog wel een paar weken kon duren. Gisteren krijg een mailtje met daarin een status verandering van mijn bestelling met als resultaat dat hij binnen was gekomen. Ik kon het niet geloven heb toen maar even opgebelt en daar konden zij mij verzekeren dat er 70 stuks binnen waren gekomen. Vandaag kijk ik weer op hun site en zijn alle 70 reeds uitgeleverd, en is de wachttijd inmiddels weer op één week gezet.
Vwb de verschillen tussen de a636 en de a636n zijn er 2 verschillen nl: Bluetooth 1.2 is geupgrade naar 2.0 met als resultaat 2 tot 3 keer snellere data overdracht, en het 2e verschil is: wifi 802.11b is geupgrade naar 802.11b+g en als resultaat ook weer 2 tot 3 keer sneller.
Of dit echt een toegevoegde waarde is, is voor ieder zelf te bepalen.
Voordeel van wifi vind ik wel dat als je bv op vakantie gaat met bv het vliegtuig of trein, kan je op diverse locaties een hotspot vinden en even mailen of skypen oid. Je zal het in de toekomst op steeds meer plaatsen zien komen als extra dienstverlening, biblotheken hotels benzinestation enz.

Edit: ik heb een week gespeeld met een mio p350 maar ik was niet echt tevreden en heb hem binnen zichttermijn terug gestuurd. Moest echt minuten wachten voordat ik een fix had met een koude start. En ik was niet echt gecharmeerd van het lullige 2,5 mm jack aansluitinkje aan de zijkant. je hebt nl altijd een verloop plugje nodig met als gevolg dat het wel erg veel uitsteekt aan de zijkant. Verder wel een leuk ding.Maar ook dat is heel persoonlijk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen waar je hem besteld hebt Tripel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig apparaat. heb hem nu zo'n 3 weken en werkt perfect.
Het enige wat me wel opvalt is dat MSN zo onwijs traag inlogt en soms zelfs helemaal niet. Het internet werkt verder gewoon helemaal goed onder wireless behalve dat msn.. meer mense die dit probleem hebben ??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Hmmmm, A636N
Lijkt erop dat er nog steeds geen TMC in zit...

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:32:
mag ik vragen waar je hem besteld hebt Tripel?
Ik mag geen reclame maken maar de prijs is ook nog eens ongelovelijk kijk maar op de volgende link (ik heb hem inmiddels binnen en ben driftig aan het spelen)

Ik heb hem bij 4 launch besteld

Gr Tripel

tot op heden PERFECT

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de ontvangst achter mijn voorruit nogal tegenvalt, wil ik een externe GPS antenne aansluiten. Echter welke moet ik aanschaffen? Weet iemand welk type connector erop zit. Het lijkt op een MCX male, maar een externe antenne die ik heb aangeschaft (GILSSON) past hier niet op.
Kan iemand hier meer informatie over geven. Ik heb de vraag ook al bij ASUS gesteld, maar die moeten nog ontdekken dat er een externe aansluiting op zit lijkt wel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:04:
[...]

Heb je toevallig al een oplossing? Bij mij is wifi ook niet vooruit te branden. Web pagina duurt een paar minuten om op het scherm te krijgen.

Edit: al gevonden. DNS gegevens invullen bij de netwerk kaart in de PDA was de oplossing.
Ben blij :P
Oeps, had ik wel even mogen melden inderdaad :o , het was bij mji ook de DNS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog even een ander vraagje.. wat voor carkit wordt er bij de A636N geleverd?
Een die je aan het raam kunt bevestigen of een die zeg maar thv je radio gemonteerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Druid schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:28:
[...]

Oeps, had ik wel even mogen melden inderdaad :o , het was bij mji ook de DNS :)
Nu voel ik me net een N00B maar worden dns gegevens niet automatisch ingevoerd elke keer als je wifi opstart. Als ik bij het tabblad ip info van wifi-beheer kijk, zie als ik verbinding heb gewoon een getallen reeks staab. Of zie ik het helemaal verkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:07:
[...]

Nu voel ik me net een N00B maar worden dns gegevens niet automatisch ingevoerd elke keer als je wifi opstart. Als ik bij het tabblad ip info van wifi-beheer kijk, zie als ik verbinding heb gewoon een getallen reeks staab. Of zie ik het helemaal verkeert
vaak krijg je als dns server het adres van je router als je automatisch doet.. dat werkt niet altijd even goed... in ieder geval bij mij niet.. je kan dan beter handmatig de dns invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Uhhhm vraagje, is die A636 inmiddels de standaard, en is het verschil de bovengenoemde snellere Wifi en Bluetooth? De Asus.nl site ligt er weer eens uit, de Duitsers melden ook niet zoveel bij het vergelijk van de 636 en de 636N ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:36:
En nog even een ander vraagje.. wat voor carkit wordt er bij de A636N geleverd?
Een die je aan het raam kunt bevestigen of een die zeg maar thv je radio gemonteerd kan worden?
Dat zal wel niet veranderd zijn t.o.v. de A636. Dat is dus een carkit die via zwanehals aan het raam wordt bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:32:
[...]

Dat zal wel niet veranderd zijn t.o.v. de A636. Dat is dus een carkit die via zwanehals aan het raam wordt bevestigd.
Klopt ik heb gewoon dezelde zwanehals die ook geleverd wordt bij de A636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een acces point kan maken thuis voor een mypal A636N.

Ik ben niet zo'n ster in het aanleggen van netwerken heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Heb thuis 2 pc's staan die zitten allebij op een speedtouch modem gewoon met kabels dus niks draadloos. Wat moet/kan ik het beste aanschaffen een accespoint ,wifif kaart voor in de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Twanjo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:52:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een acces point kan maken thuis voor een mypal A636N.

Ik ben niet zo'n ster in het aanleggen van netwerken heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Heb thuis 2 pc's staan die zitten allebij op een speedtouch modem gewoon met kabels dus niks draadloos. Wat moet/kan ik het beste aanschaffen een accespoint ,wifif kaart voor in de pc?
Als je verder niet draadloos wil gaan voor laptop ofzo, zou je ook kunnen overwegen om gewoon zo'n Bluetooth 2.1 USB dongle te kopen. Dan ben je iets van 15 euro kwijt ofzo, kun je synchroniseren met je computer via ActiveSync en Internetten etc. Het gaat dan natuurlijk allemaal niet zo geweldig snel (al zou het al sneller moeten gaan met jouw A636N dan met een gewone A636), maar meestal gebruik je een PDA toch niet om even uitgebreid te gaan internetten.
Kijk even naar de specs van die Bluetooth dongles. Sommige gaan tot 10m, andere tot 100m. Ik heb zo'n geval dat tot 100m gaat en dat werkt erg goed.

[ Voor 7% gewijzigd door martdj op 08-06-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
oud bericht:
dr kriebel schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:19:
een onhandig ding: je moet de USB kabel gebruiken om je pda via het stopcontact op te laden. Maar daar valt wel mee te leven. Hij laadt wel weer op via de USB kabel, dus dat scheelt weer.
Ik heb hem aan de USB kabel liggen hier, maar opladen ho maar. Laadt hij echt niet op via de USB of is mijn A636/USB stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Bedankt voor de info, dan ga ik dus zo'n dongle aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 14:32

Bleh!

:)

majornono schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:53:
oud bericht:

[...]

Ik heb hem aan de USB kabel liggen hier, maar opladen ho maar. Laadt hij echt niet op via de USB of is mijn A636/USB stuk.
Je kunt ergens onder settings/power (of de nl equivalent) USB charging aanvinken. Deze staat standaard? uit.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:33:
[...]

Je kunt ergens onder settings/power (of de nl equivalent) USB charging aanvinken. Deze staat standaard? uit.
Het grappige (nou ja ....) is dat er niets vergelijkbaars in de Nederlandse versie lijkt te staan. Of ik kan het niet vinden, in ieder geval ...

Mijn poging: Start > Instellingen > Systeem > Voeding ... niets USB opladen optie :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 14:32

Bleh!

:)

Hmmm volgende week heb ik mijn NL'se A636 weer terug, die zit nu in Frankrijk... Dan kan ik wel even voor je kijken. Dus er staat niets onder energiebeheer ofzo? Volgens mij heb ik het ook aan moeten zetten!
Bij een Engelse 2003 HP Ipaq staat het onder Start > Settings > System > Power > USB Charging, maar dat zegt niet alles.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mijn A636 (met laatste Engelstalige firmware) heeft bovengenoemde optie niet, maar laadt wel op aan de USB kabel (zonder dat de voeding erin zit dus).

Er komt overigens een A639, zie dit bericht bij PocketInfo
Het nieuws van de Computex 2006 beurs blijft maar binnen komen. Deze keer gaat het over een nieuwe Pocket PC van Asus met een aantal fijne features. De Asus MyPal A639 beschikt over een ingebouwde SiRFstar III GPS ontvanger en 801.11b/g WiFi voor draadloos Internet. Ook beschikt het device over Bluetooth 2.0.

Tot zover eigenlijk niets bijzonders (hoewel die GPS wel erg handig is natuurlijk). Wat wel bijzonder is, is de ingebouwde 1GB ROM geheugen. Daar kan je flink wat films en MP3's op kwijt. Ik vind het overigens jammer dat er al Symbian Smartphones zijn met 8GB maar een Windows Mobile Pocket PC of Smartphone met hetzelfde aantal GB's heb ik nog niet gezien. Asus doet in ieder geval een stap in de goede richting. Wel jammer dat ze er dan weer een QVGA scherm in zetten in plaats van een hoog resolutie VGA scherm. Prijzen en levertijden zijn nog niet bekend.
Veranderingen t.o.v. de 636N zijn dus de hoeveelheid opslag (1GB) en het aangepaste uiterlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/5955_1.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Entity op 09-06-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majornono schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:53:
oud bericht:

[...]

Is dit iets voor je:

start-instellingen-verbindingen-usb instelling-ga naar usb lader

ik krijg dan bij de a636n twee keuzes langzaam laden (100mA) of snel laden (500 mA)

Misschien dat je daar iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:40:
[...]

Is dit iets voor je:

start-instellingen-verbindingen-usb instelling-ga naar usb lader

ik krijg dan bij de a636n twee keuzes langzaam laden (100mA) of snel laden (500 mA)

Misschien dat je daar iets mee kan.
Met een A636 (dus zonder N) heb ik deze optie helaas niet. Je kunt alleen de USB verbinding (netwerk, serieel of kaartlezer-simulatie) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:39:
[...]

Met een A636 (dus zonder N) heb ik deze optie helaas niet. Je kunt alleen de USB verbinding (netwerk, serieel of kaartlezer-simulatie) aanpassen.
Bij mij laadt hij ook erg traag aan de USB kabel. Als de display uit staat laadt ie echter wel. Mijn Asus wordt echter meestal volledig opgeladen wanneer in de auto als routevnavigatie apparaat dienst staat te doen en aan de sigarettenaanstekeraansluiting hangt. verder kun je voor snel laden aan je computer ook even die extra voeding op je USB kabel inpluggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
bedankt voor alle reacties. Ik heb alle bovengenoemde opties ook niet op mijn NL'se A636.

Na een tweede test blijkt dat hij inderdaad oplaadt, maar dat dit verschrikkelijk lang duurt. Als het scherm uit is (en blijft) dan gaat het wel sneller.

Hij laadt ook wel op in de auto en aan het net, maar in de gebruiksaanwijzing stond dat hij ook via USB werd opgeladen. Ik had de netkabel dus niet meegenomen, maar alleen USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb ook de 636n besteld, zou morgen moeten binnen zijn. Tijdens het rondsurfen kwam ik een handleiding voor Tomtom 5 tegen icm 636n. Overzichtelijke how-to. Denken jullie dat het zo idd werkt? Waarschijnlijk is 5.21 noodzakelijk, dat zeggen ze er nergens bij.
Btw, bestel hem nooit in die winkel, voor hun prijs heb je er elders 1GB SD en een BT dongle bij ;-)

http://www.pdashop.be/vragen/25557/2763

edit: 2 typo's

[ Voor 3% gewijzigd door koenvl op 13-06-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, bestel hem nooit in die winkel, voor hun prijs heb je er elders 1GB SD en een BT dongle bij ;-)

waar wel ? op pricewatch staat de 636 N niet

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:38:
waar wel ? op pricewatch staat de 636 N niet
Kijk eens in PW bij de winkels die de Mypal 636n goedkoop hadden en in dit draadje werd ook al een goede shop vernoemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:34:
[...]

Klopt ik heb gewoon dezelde zwanehals die ook geleverd wordt bij de A636
En zijn er andere houders te halen? ik heb hem nl. liever thv mijn radio bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:09:
En zijn er andere houders te halen? ik heb hem nl. liever thv mijn radio bevestigd
Werkt als een speer. Ik gebruik de houder die je aan je luchttoevoer bevestig. Heb je niets voor je raam hangen.
http://www.pdashop.nl/product/12111/25557/18

[ Voor 4% gewijzigd door Switek op 13-06-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Ik heb ook geprobeert die pda te kopen via een webwinkel. Maar daar zeggen ze dat het product slecht te leveren is. (voor overigins iets minder dan €340,-) Ze pasten de verwachte levertijd pas aan na mijn bestelling. Ik kijk in de pricewatch, maar ze de links zijn bijna allemaal dood. (pricewatch: Asus Mypal A636) Dus ik denk dat het lastig zal worden om eraan te komen. Hun zeggen dat het product slecht te leveren is en dat het misschien de status end-of-live zal krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door CoolGamer op 15-06-2006 18:38 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus MyPal A636 wordt vervangen door de Asus MyPal A636N, waarvan er nog geen link in in Pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heeft er al iemand de 636N?
Ik vind dat nieuwe uiterlijk wel mooi eigenlijk.
Als ik op de asus-site kijk bij de 636N, zit er geen verschil in het uiterlijk.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Vinamp schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:28:
Heeft er al iemand de 636N?
Ik vind dat nieuwe uiterlijk wel mooi eigenlijk.
Als ik op de asus-site kijk bij de 636N, zit er geen verschil in het uiterlijk.
Er zijn 2 nieuwe modellen:
- A636N -> Zelfde als de A636, alleen Bluetooth en Wifi zijn ge-upgrade
- A639 -> Technisch grotendeels gelijk aan A636N, maar meer RAM (1GB) en ander design.

De A636N is al uit, de A639 volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Oke dan heb ik het niet goed begrepen.
En inderdaad dit staat ook op de asus-site.

What's difference between A636 & A636N?

MyPal A636 MyPal A636N
IEEE 802.11b WLAN IEEE 802.11 b+g
Bluetooth V. 1.2 Bluetooth 2.0

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Die 1Gb. RAM van de 639, is dat FLASH RAM, zodat het bewaard wordt bij stroomuitval?

In de C't van afgelopen maand stond een artikel over PDA navigatie. Daar werd een voordeel genoemd van Windows Mobile 5 t.o.v. Windows CE 4.2 dat bij een lege accu de gegegevens bewaard blijven bij WM5. Hoe zit dat nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

jakenl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:26:
Die 1Gb. RAM van de 639, is dat FLASH RAM, zodat het bewaard wordt bij stroomuitval?

In de C't van afgelopen maand stond een artikel over PDA navigatie. Daar werd een voordeel genoemd van Windows Mobile 5 t.o.v. Windows CE 4.2 dat bij een lege accu de gegegevens bewaard blijven bij WM5. Hoe zit dat nu precies?
WM5 gaat anders met je geheugen om dan oudere versies. Je hebt een gedeelte RAM (wat gewist wordt bij stroomuitval) en een gedeelte Flash RAM (of is dat ROM?) wat altijd bewaard blijft tenzij je het zelf wist. De oudere versiesgebruikten het RAM om gegevens permanent in op te slaan, met als gevolg dat je gegevens kwijt bent bij een lege/verwijderde accu. WM5 werkt meer zoals een normale PC, en gebruikt het RAM als puur werkgeheugen. Instellingen en gegevens worden opgeslagen in het Flash RAM (ROM?), zodat stroomuitval geen probleem meer is.

Bij de A639 is het dus Flash RAM/ROM, net als een SD kaartje zeg maar, maar dan ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Entity op 15-06-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Sander bedankt, dat was verhelderend!
In hetzelfde artikel stond vermeld dat het display van de 636 een minpunt was, omdat het flink reflecteerde. Heb je daar in de praktijk (in de auto) nou last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:07:
[...]

Nope heb al adsl sinds dag 1 en uit die tijd ook de DNS servers van xs4all in me modem staan en somehow had niks in mijn netwerk daar problemen mee behalve mijn a636. Want toen ik de entrys verwijderde en het op auto zetten was het "traagheids" probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakenl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:40:
Sander bedankt, dat was verhelderend!
In hetzelfde artikel stond vermeld dat het display van de 636 een minpunt was, omdat het flink reflecteerde. Heb je daar in de praktijk (in de auto) nou last van?
Ik vind het scherm van de 636 wel flink reflecterend, en da's in de auto nog wel lastig. Ik kan het echter niet met andere schermen vergelijken, dus of het verschil met een concurrent groot of klein is, zou ik niet weten.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste