Dat durf ik niet te zeggen, je kunt het wel downloaden bij MS, maar het is niet in het Nederlands te krijgen

Ik las echter eerder in deze thread dat zelfs Graffitti/Block Recog. mode niet werkt op de MyPal 636? Dan zou dus ALLE invoer ALLEEN via dat virtueel keyboard kunnen?
Kan iemand die het apparaat al bezit mij vertellen of inderdaad alleen maar invoer via virtueel keyboard mogenlijk is ??
Ik heb sinds een week of zo de Asus A636 Nederland, met de laatste ROM update van Asus (die zat er overigens al op) en ook hier was deze optie niet beschikbaar. Heel vervelend, want hoewel het toetsenbord goed werkt, is het ook niet alles. Je kunt bijvoorbeeld de woordenlijst niet uitbreiden...
Ik vraag me af of transscriber als los programma gewoon niet werkt op de 636 of dat alle hooks om het programma te laten werken uit het OS gesloopt zijn. In het laatste geval kun je ook geen vervangen programma als Calligrapher er bij in zetten namenlijk

Hier heb ik ook geen antwoord op. Ik denk het echter niet, omdat Calligrapher 8.x probleemloos draait. Echter, de trial ondersteund alleen maar de Engelse taal en bij het schrijven van woorden en zinnen merk je dat ook wel. Veel woorden worden naar het Engels vertaald. En om nu meteen een hoop geld neer te leggen voor een product waarvan ik niet eens weet of ik wel echt wil gebruiken...
Daarnaast vond ik het een heel zware applicatie: het duurde nogal voordat ik de invoerschermpjes te zien kreeg.
En ik wil dat toch echt wel weten voor ik weet-ik-hoeveel honderd euro aan een nieuwe ppc uitgeef. M'n huidige pda kan al prima letters herkennen en ik wil er toch niet op achteruit gaan.
Nu het goed nieuws

Het kan! Je kunt de Block Recognizer en de Letter Recognizer gewoon inschakelen!
Het is heel simpel, dus ik verwijs even naar een ander topic (ik post niet zoveel, dus ik weet niet of ik zomaar linkjes mag "lenen" uit andere posts.
Het gaat om de openingspost van
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1114349/0 en dan specifiek het kopje:
Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?
Download de daar genoemde tool, voer hem uit op de Asus. Ik deed daarna nog een softreset en tadaaaa, het werkt!
Met (heel veel) dank aan Birdibird, want hij stelt de tool beschikbaar.
Wellicht kan iemand hier iets mee?