Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01

Entity

9000rpm

Is het zeker dat die op de A632/A636 past en niet bijvoorbeeld alleen op de oudere A620?

Edit: heb de vraag inmiddels ook bij 2 winkels gelegd die deze cradle leveren. Als hij werkt, ga ik er 1 bestellen, is toch stukken handiger dan een losse kabel. Ik laat het wel weten als ik duidelijkheid heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Entity op 01-02-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Heb al reactie terug van EMPC:
Geachte heer/mevrouw,

Helaas kunnen wij geen Cradle leveren voor de Asus A636. De cradle voor de
asus A600 is alleen geschikt voor de A600.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Empc Solutions
Werkt dus niet voor de A636

[ Voor 5% gewijzigd door Entity op 01-02-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Hmmz, erg jammer om te horen Sander :X.

Ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht, letten of er een cradle bestaat voor de PDA. Misschien binnenkort eens een mailtje richting ASUS, maar goed. Zonder zo'n ding valt er ook goed te leven hoor :9.

Vanmiddag reageerde trouwens mijn A636 niet meer nadat hij in idle state was gekomen ("lang" niet gebruikt zonder voeding eraan). Hij reageerde iig niet op het aan/uit knopje; maar met 1x op het reset knopje te hebben gedrukt ging hij weer aan.

Daar kreeg ik te zien dat hij nog 80% accu had, dus weird. Meteen even gekeken welke versie ROM erop stond, maar out-of-the-box de laatste versie die ook te downloaden is bij ASUS:
code:
1
2
Firmware version 03.0548.00 NLD 0413
IPL version V11300500

Het eigenaardige is dat de "bug" juist genoemd wordt als fix bij die versie:
code:
1
2
3
A636 V30548 Dutch version
Improved or Fixed Items:
1.Fixed a bug that is unable to wake up while the PDA is in idle.

Iemand die dit misschien ook kan bevestigen? :?. Verder alleen maar lof tot nu toe hoor, begrijp me niet verkeerd..

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Heb dezelfde versie en hetzelfde probleem.

IPL version V11300500

Nog geen oplossing gevonden helaas.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb vandaag de A636 versie inclusief navigatiesoftware afgehaald bij PC Snel.Een positieve verrassing was dat de Destinator PN EuropaSoftware op een 1 GB SD SanDisk wordt geleverd (de CD's zitten er overigens ook bij). Ik had verwacht dat ze hooguit 512 MB zouden meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Mystikal

It never hurts to help!

snakeeye_nl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:43:

IPL version V11300500

Zelfde probleem. Geen oplossing.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verder heb ik het probleem met de aansluiting op de 12V opgelost (op laten lossen). Ik heb een Harman Kardon Drive + Play gekocht voor mijn ipod (zie ander topic van me). En de winkel die dit levert sluit de pda meteen achter het dash voor me aan. Zodat ik ook geen last heb meer van snoeren etc. Prima oplossing. Wellicht ook handig voor anderen, indien je een beetje technisch bent.

Dus niet een Asus oplossing, maar wel een die mij een tevreden gebruiker maakt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39
snakeeye_nl schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:43:

IPL version V11300500

Eigenlijk al heel lang geen last van gehad (volgens mij sinds die laatste firmware update) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Volgens Asus zou het met die laatste update opgelost moeten zijn. Helaas is dat niet het geval.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 02-10 08:19
Heb sinds gisteren ook de A636 :)
Mooi apparaat, maar het volgende is mij opgevallen...

Als ik de usb stekker erin plug, gaat het lampje branden dat de pda aan het laden is, ook in de software zelf geeft ie aan dat deze aan het laden is...

Maar ie wordt niet voller ?! Heeft de hele dag op werk eraan gehangen en ie is nog niet eens 1% gestegen. Hang ik hem aan die zelfde connector maar met de extra voedings adapter dan werkt het wel gewoon.

Is dit bij jullie ook? Of klopt er iets niet.

PS: Kan er op internet uiteraard niks over vinden...

PS2: Vandaag voor eerste keer van thuis naar werk genavigeerd met laatste versie navigon...
Volgende is opgevallen:
- GPS ontvanger werkt prima, had deze niet eens uitgeklapt en signaal was goed.
- Stekker voor sigaretten aansluiting is inderdaad ruk. Valt telkens weg. (golf iv) (een medion pda had daar overigens geen last van)
- Navigon navigeerde op een gegeven moment niet meer, kon het programma gewoon afsluiten, dus er hing niks vast. Na opnieuw opstarten van navigon was deze de gehele config kwijt en kwam met de wizard om alles in te stellen (oa ook serie nr)
- POI-Warner welke ik als test heb geinstalleerd geeft flitspalen weer, maar geen geluid. (deze heb ik voorlopig even gedeactiveerd, misschien dat die ook het navigon probleem veroorzaakte)

Update volgt... terugweg zonder poi-warner...

[ Voor 54% gewijzigd door KBDE op 03-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Asus gemaild en dit kreeg ik als antwoord:

De transcriber werkt alleen in het engels en niet in het Nederlands. Dit zal in de toekomst ook niet verholpen gaan worden met een firmware update helaas. :(

Dat van die auto lader is mij totaal niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:14:
Ik heb Asus gemaild en dit kreeg ik als antwoord:

De transcriber werkt alleen in het engels en niet in het Nederlands. Dit zal in de toekomst ook niet verholpen gaan worden met een firmware update helaas. :(
Ik vraag me af of je er een 3rd party tool voor kunt gebruiken. Iets als Calligrapher ( http://www.phatware.com/calligrapher/index.html ) of zo. Zou iemand die al een 636 heeft daar de evaluatie versie eens van kunnen proberen??

De 636 leek me de beste keus voor mezelf, maar ik ga echt niet met zo'n virtueel keyboard werken. Yech. Asus moet die stomme bug maar oplossen, of de UK versie in Nederland te koop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin mij af te vragen of die transcriber wel kan werken in het nederlands.
Of zijn er merken waar het wel werkt. Volgens mij moet windows met een goede update komen !!!

http://www.microsoft.com/...b303f4b386&displaylang=en

Ik zie nergens dat het wel zou werken !!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trans-scriber is meen ik een optioneel programma wat echt complete zinnen/woorden herkent. Kun je op een kladblokje iets schrijven en dat herkent 'ie dan. Dat is op zich leuk maar voor mij niet noodzakelijk.

Ik las echter eerder in deze thread dat zelfs Graffitti/Block Recog. mode niet werkt op de MyPal 636? Dan zou dus ALLE invoer ALLEEN via dat virtueel keyboard kunnen?

Kan iemand die het apparaat al bezit mij vertellen of inderdaad alleen maar invoer via virtueel keyboard mogenlijk is ??

Ik vraag me af of transscriber als los programma gewoon niet werkt op de 636 of dat alle hooks om het programma te laten werken uit het OS gesloopt zijn. In het laatste geval kun je ook geen vervangen programma als Calligrapher er bij in zetten namenlijk :(

En ik wil dat toch echt wel weten voor ik weet-ik-hoeveel honderd euro aan een nieuwe ppc uitgeef. M'n huidige pda kan al prima letters herkennen en ik wil er toch niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Wat betreft de Handschriftherkenning: het stomme is dat in de gebruikshandleiding die ik bij de A636 heb gekregen wordt er vrolijk stap voor stap alles helder uitgelegd hoe deze feature te gebruiken.

Maar ja.. de stappen zijn natuurlijk niet te volgen als het daadwerkelijke functies, menu's niet eens bestaan! :X. Best stom en nu besef ik eigenlijk pas hoe verrek handig die feature waarschijnlijk zal zijn wat betreft notities maken.

Ik bedoel, de woordherkenning werkt wel.. Overigens, bestaat die handschriftherkenning niet als apart tooltje te installeren of erbij te installen? Iemand ideeen hierover?

Verder ben ik ook bereid om mijn mailadres door te sturen naar ASUS support toe, als iemand 1 globale heldere e-mail zou willen opstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:48:
Ik bedoel, de woordherkenning werkt wel.. Overigens, bestaat die handschriftherkenning niet als apart tooltje te installeren of erbij te installen? Iemand ideeen hierover?
Bedoel je LETTERherkenning? Werkt letters schrijven met je stylus wel ?

Er zijn wel losse tools voor handschrift herkenning, bijvoorbeeld: http://www.phatware.com/calligrapher/index.html als je daar de evalutatie versie download kun je eens kijken of dat werkt.

De transcriber software is voor een beperkt aantal landen gelocaliseerd en voor zover ik weet zit de basislijst ervoor in ROM. De bovengenoemde Calligrapher tool is bedoeld als vervanging van Transcriber, maar misschien werkt 'ie ook wel als je helemaal geen Transcriber HEBT.
Verder ben ik ook bereid om mijn mailadres door te sturen naar ASUS support toe, als iemand 1 globale heldere e-mail zou willen opstellen...
Dat heeft weinig zin vrees ik. Het zit er domweg niet IN. Als je het ding nou moest omzetten naar de Windows UK versie, ala... maar dat mag licentie technisch weer niet. Zucht. En om het ding nu in de UK te bestellen vindt ik ook wat riskant met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Hmm, even voor de alle duidelijkheid. Wat ik bedoelde met het eerste is dus dat na je twee letters bijv. hebt ingetikt met het soft keyboard, je 4 mogelijke opties krijgt (althans zo heb ik het ingesteld op het moment).

tes -> geeft je de volgende mogelijkheden:
- test
- testament
- tests
- testen

Dat bedoelde ik dus met "woordherkenning" :9.

Wat dus niet werkt zoals anderen hier al hebben gemeld is het herkennen van je handschrift en dat omzetten naar gewone, getypte tekst; ala "handschriftherkenning".
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:25:
Dat heeft weinig zin vrees ik. Het zit er domweg niet IN. Als je het ding nou moest omzetten naar de Windows UK versie, ala... maar dat mag licentie technisch weer niet. Zucht. En om het ding nu in de UK te bestellen vindt ik ook wat riskant met garantie.
Ik zat toevallig vandaag wat te kijken op het forum van ASUS (PDA sectie uiteraard) en zag met verbazende ogen dat een gebruiker gemeld had dat hij zijn PDA kon omruilen voor een versie met Engelse taal? Kijk.. dat dat weer 2 weken op zich laat wachten wordt niemand vrolijk van; misschien een sprankje hoop voor ons dat ze 't probleem beginnen te erkennen :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Mooooody schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:21:
Ik heb de A636 een dag en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Draait zonder problemen op 624 Mhz. en houdt het op die snelheid (backlight op 75%) tot nu toe ruim 5 uur klooien uit. (accu staat op 40%) ...en dat bij de 1e volle lading.
Nog iets speciaals moeten doen voor de 624mhz?
Bij mij is momenteel 520mhz max. bij 624mhz hangt ie direct.

PS: Weet iemand of die software certified DRM sh*t te deactiveren is? Alle voor mobile 5 gemaakte uncertified apps draaien namenlijk niet. (denk aan "patches" of freeware apps)

[ Voor 71% gewijzigd door KBDE op 05-02-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14
??

Ik heb zonet tcpmp erop gegooid zonder problemen. Ik ga ervanuit dat de asys mypal a636 niet applicationg gelocked is. Anders probeer je tcpmp erop te installeren. Heb je zowieso nodig om divx te draaien. Gooi je ook gelijk de vorbis plugin, ac3 en etc. erop.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Ik heb de A636 bundel (Destinator PN) nu een aantal dagen en het apparaat bevalt zeker. De navigatie software installeerde vrijwel automatisch (al sprak ze in eerste instantie Duits tegen me) en wijst me ook goed de weg. Wireless werkt ook goed, alleen vind ik het wel lastig een lange netwerksleutel in te voeren terwijl je niet ziet wat je intikt. Handschriftherkenning heb ik niet nodig, ik schrijf toch onleesbaar, gebruik daarom toch liever het toetsenbordje. Zelfs msn-en ging daarmee best redelijk. Buiten de standaard meegeleverde software, heb ik alleen nog Skype geïnstalleerd. Ook dat werkte prima, zelfs zonder headset.
De problemen met de 12V stekker in de auto heb ik niet. Maar ik heb sowieso er een extra splitter tussen, waarvan ik de kabel ook nog eens verlengd heb, omdat ik de houder linksonder aan de voorruit heb vastgeplakt.
Weet iemand trouwens hoe je een netwerk share kan benaderen? Via Pad openen in Verkenner krijg ik steeds "Het netwerkpad is niet gevonden", ook als ik probeer op IP te connecten.

[ Voor 10% gewijzigd door dvdhoek op 05-02-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Met Resco Explorer 2005 kun je netwerk browsen... andere oplossing is er zover ik weet niet.
Programma is niet al te duur en heeft ook een aantal andere handige functies.

@monkeydancer:
Ter illustratie: zoek op torrentspy eens naar "pocket" je vind hier een astraware games pack. Probeer daar eens een paar van (slechts ter illustratie!!)
Nu zul je zien dat deze na patchen niet meer werken. Dit heb ik dus ook gehad bij sommige freeware apps. Schijnt overigens dat niet alle mypalls daar last van hebben, sommigen hadden het pas na een harde reset. Andere van beginsaf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etype
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo, Als newby vraag ik mij het volgende af,

Ik heb een Mondeo met electr.voorruitverwarming en getint glas, zou ik hiermee een goede ontvangst hebben met de Asus 636 en is het event. mogelijk om hier een externe antenne op aan te sluiten en waar plaatst je die dan? b.v.d. J.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 13:21

Emiel1984

Made in NL

Etype schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:38:
Hallo, Als newby vraag ik mij het volgende af,

Ik heb een Mondeo met electr.voorruitverwarming en getint glas, zou ik hiermee een goede ontvangst hebben met de Asus 636 en is het event. mogelijk om hier een externe antenne op aan te sluiten en waar plaatst je die dan? b.v.d. J.p.
GPS=GPS, zoek naar de eigenschappen en je weet wat er te krijven is qua externe aansluitingen.
Ik heb ooit is gewerkt met een gps-module die op het dak geplaats kon worden(via magneet).

Getint glas is nogal een vaag begrip. Wanneer je ramen van een bepaalt type zijn laten deze de GPS signalen niet danwel bijna niet door. Even googlen naar mensen met dezelfde auto(type ramen) en een GPS.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja niemand kan de Asus A636 leveren :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:26:
Tja niemand kan de Asus A636 leveren :(...
IDD :( eind februari waarschijnlijk pas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag 6 feb besteld bij PC Megastore, donderdag 9 feb al in huis... Hoezo niet leverbaar? :) En een uurtje later werkte tt5. GPS moest wel even wakker worden, deed het eerst niet en opeens was hij er. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Bah.. ook ik heb problemen met de autolader! :X.

Helaas heeft en krijgt hij gewoon geen contact met de 12V sigarettenaansteker, je ziet het rode lampje op de stekker zelf ook niet branden (en dus het lampje van opladen op de A636 ook niet). Eventjes getest bij een vriend van me gaf me de conclusie dat het niet aan de kabel ligt, maar aan mijn aansluiting in de auto (Renault Megane '96). Al draai ik mij suf, hij wil maar geen "stroom" vinden.

Binnenkort toch maar even langs de garage, misschien dat ze me daar wat kunnen voorstellen (nieuwe aansluiting, aparte aansluiting los achter dashboard of zoiets dergelijks. Heeft er iemand nog adviezen / tips wat betreft mogelijke (andere) oplossingen :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
InsjaHH schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:05:
...
Binnenkort toch maar even langs de garage, misschien dat ze me daar wat kunnen voorstellen (nieuwe aansluiting, aparte aansluiting los achter dashboard of zoiets dergelijks. Heeft er iemand nog adviezen / tips wat betreft mogelijke (andere) oplossingen :?.
Zoals eerder gezegd in dit topic, een splitkabel wellicht! Zoals http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=302029

Overigens heb ik op de meegeleverde Destinator PN nu ook de flitspaal waarschuwingen kunnen zetten. Her en der lees ik dat daar problemen mee zijn. Het lukte me inderdaad niet volledig automatisch, maar handmatig overzetten van de .DAT files met ActiveSync ging perfect. Op dezelfde wijze heb ik de stem die bij de meldingen hoort vervangen door een waarschuwingstoontje. Daarna moet je wel even de oogjes openen bij de betreffende Alert categorieën bij de favorieten.

[ Voor 32% gewijzigd door dvdhoek op 09-02-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

InsjaHH schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:05:
Bah.. ook ik heb problemen met de autolader! :X.

Helaas heeft en krijgt hij gewoon geen contact met de 12V sigarettenaansteker, je ziet het rode lampje op de stekker zelf ook niet branden (en dus het lampje van opladen op de A636 ook niet). Eventjes getest bij een vriend van me gaf me de conclusie dat het niet aan de kabel ligt, maar aan mijn aansluiting in de auto (Renault Megane '96). Al draai ik mij suf, hij wil maar geen "stroom" vinden.

Laat hem gewoon direkt aansluiten en netjes wegwerken. Heb je nergens meer last van en ziet het er een stuk netter uit. Ik zal binnenkort wel wat foto's maken. Dit icm met een ander topic Harman Kardon Drive+play.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Damn, hij start niet meer op. Hij blijft in het windows scherm hangen. Heb er gisteren Pocket plus opgezet en het leek allemaal te werken, alleen nu start tie dus niet meer op. Iemand suggesties?
Soft reset haalt niets uit. Weet iemand toevallig uit zijn hoofd hoe de hard reset werkt en ben ik dan al mijn data kwijt die op de pda zelf staat (afspraken, adressen etc? (alhoewel dat synchroniseer ik gewoon thuis weer natuurlijk). Maar Tomtom etc ben ik zeker wel kwijt? Ik heb hier geen boekje bij de hand zodoende..

Problem solved. Batterij eruit gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 10-02-2006 12:18 . Reden: Problem solved ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Mystikal schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:59:
Laat hem gewoon direkt aansluiten en netjes wegwerken. Heb je nergens meer last van en ziet het er een stuk netter uit. Ik zal binnenkort wel wat foto's maken. Dit icm met een ander topic Harman Kardon Drive+play.
@Mystikal
Ik ben benieuwd naar jouw oplossing, dus ik zie je foto's graag online :).

Ik ben vanmorgen eventjes langs de garage geweest en ook hij heeft geconstateerd dat mijn kabel het wel doet, maar gewoon slecht contact maakt met de sigarettenaansluiting (hij kreeg hem eventjes werkend, maar na loslaten viel het weer uit).

Inderdaad, vast aansluiten was ook een optie geweest, maar hij heeft mij aangeboden om a.s. donderdag (i.v.m. drukte helaas :X) een extra aansluiting in te bouwen onderin, voor de versnellingspook dus (waar je dingetjes in kan doen etc.).

Niet de meest nette oplossing, maar in ieder geval een goede oplossing voor alle autolader problemen (denk aan telefoon, laptop e.d. niet dat dat zo nodig is.. maar je snap mijn punt :9). Helemaal wegwerken kan misschien ook leiden tot probleempjes wat betreft voltage (de meeste pluggen vormen de 12V om naar iets anders voor je PDA?) en met de andere oplossing kan ik ook andere aparaten zonder probleem aansluiten :).

Nog eventjes geduld dus hier, ik laat het wel weten zodra het gefixed is en maak er anders ook nog eventjes fotootjes ervan als er mensen in "geinteresseerd" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de PDA aan kunnen schaffen.
Is echt een geweldig ding. TOMTOM draaide binnen 10 min. :)

Verder zitten er echt veel mogelijkheden op. Echt alles is meegeleverd.
Thuis en in de auto opladen kan allemaal.
Een 2 gb kaartje van het merk Sandisk geeft totaal geen problemen.

Alleen wil ik de PDA op een wifi met WPA 2 aansluiten.
Ik zag dat de enc. niet verder ging dan WPA. Heeft iemand een idee hoe ik hem toch op WPA 2 kan instellen ?

Deze PDA is echt een aanrader !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb sinds het weekend plotseling een vreemd probleem. Ik had mijn PDA een paar dagen niet gebruikt en toen ik zaterdag TomTom wilde opstarten riep ie dat ie het programma niet kon vinden. Nu heb ik weleens vaker een foutmelding bij starten en da's meestal op te lossen door de PDA even te resetten. Deze keer dus niet en bij nader onderzoek bleek mijn SD kaart helemaal leeg te zijn op 1 bestandje "CTAssetTag.txt" na leeg te zijn.
Ik heb nu mijn SD kaart in de cardreader van de computer gestoken en die geeft ook alleen dat ene bestandje weer, maar ook dat er van de 1GB nog maar 224 MBs vrij zijn. Alle data staat dus nog wel ergens. Iemand enig idee hoe ik die data weer zichtbaar kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Zoek hier op GoT naar recovery software. Er zijn genoeg topics over te vinden. Ik heb het ook weleens gedaan bij een geheugenkaartje van een camera die niet goed meer was (Trust camera... rommel) en heb er nog wel veel vanaf kunnen halen.

Zelf heb ik nog geen problemen gehad met de PDA. Al verschillende keren de PDA enkele dagen niet gebruikt of aan de lader gehad en nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander Prinsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
[...]

Ik heb er ook lang mee zitten klooien, maar je moet onder Instellingen -> Systeem -> GPS in het eerste tabblad de GPS instellen op COM5 (bijvoorbeeld). Het 2e tabblad moet op "Geen" en 4800baud staan, het derde tabblad default laten. In Tomtom kies je voor "Andere bedraad NMEA" oid en selecteer je COM5 en 4800baud. Zorg dat je bij een raam bent, of buiten en Tomtom zal GPS signalen gaan ontvangen. Dit kan even duren, dus wees geduldig.

Het gaat wel om tomtom 5.21 overigens, de nieuwste :)
Hmm na een nachte aan te hebben gestaan met deze instellingen geen signaal :'( Iemand hier een oplossing voor? hij zegt geen enkel signaal te ontvangen. (TT 5.21 op de a636)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:10:
[...]

Hmm na een nachte aan te hebben gestaan met deze instellingen geen signaal :'( Iemand hier een oplossing voor? hij zegt geen enkel signaal te ontvangen. (TT 5.21 op de a636)
Even wat gaan rondrijden ?? Fiets of auto is prima, als ie maar wat beweegt. Zowiezo zou het handig zijn als je met een andere gps kon bepalen of er op die plek wel gps signalen te ontvangen zijn anders zoek je je te pokke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:12:
[...]

Even wat gaan rondrijden ?? Fiets of auto is prima, als ie maar wat beweegt. Zowiezo zou het handig zijn als je met een andere gps kon bepalen of er op die plek wel gps signalen te ontvangen zijn anders zoek je je te pokke :P
Dit heeft geholpen, het lijkt wel of mijn huis niet bereikbaar is voor sattelieten! hij werkt nu goed (tomtom). Heb nu alleen nog het probleem dat hij continu vastloopt. Hebben meer mensen hier last van en eventueel een oplossing hiervoor?

Hij loopt zlefs al vast als er geen programma's draaien en er een afspraak is, dan meldt hij de afspraak en vervolgens is hij vastgelopen, backlight aan en reageerd nergens meer op, zelfs niet op de reset knop

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Tenzij je vanplan bent om meerdere gps applicaties tegelijk te gebruiken is het het beste om de GPS in windows mobile helemaal te deactiveren-> none, none, disable.

Vervolgens de hardware poort (com5, 4800bps) handmatig in de gps applicatie invullen.

Dit werkt het beste, en je hebt ook geen problemen welke door windows mobile zelf veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

InsjaHH schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:27:
[...]

@Mystikal
Ik ben benieuwd naar jouw oplossing, dus ik zie je foto's graag online :).

blablaba
Ik zal deze week eens even wat fotootjes schieten hoe het bij mij nu is. Niet veel aan te zien, maar pics doen het altijd goed in een topic.. :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb het autolader probleem opgelost met een verlengkabeltje van de Halfords. Voor 5,95 heb ik niet alleen altijd connectie, maar ben ik ook niet meer gebonden aan de plaats in het midden om mijn PDA op te hangen (al is die plek eigenlijk wel handig en zal ie daar dus wel blijven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:34:
[...]

Dit heeft geholpen, het lijkt wel of mijn huis niet bereikbaar is voor sattelieten! hij werkt nu goed (tomtom). Heb nu alleen nog het probleem dat hij continu vastloopt. Hebben meer mensen hier last van en eventueel een oplossing hiervoor?

Hij loopt zlefs al vast als er geen programma's draaien en er een afspraak is, dan meldt hij de afspraak en vervolgens is hij vastgelopen, backlight aan en reageerd nergens meer op, zelfs niet op de reset knop
Harde reset gedaan, geen geheugenkaart erin en nog steeds vastlopers --> lijkt me duidelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik zie dat inmiddels meerderen TomTom 5 werkend hebben gekregen op de A636. Vraagje: Gebruiken julie ook extra software voor flitspaalwaarschuwingen? En zo ja, welke?
Ik heb zelf zowel de software van flitspaal.nl geprobeerd als die van oabsoftware (CheckPoint). De eerste kreeg ik werkend en doet het tamelijk goed (op een heel irritante valse melding van een 50km flitspaal op de A1 na), CheckPoint heb ik bij mij niet werkend gekregen. Ik kan de software wel installeren, maar hij geeft verder geen detectie van de palen. Officieel werkt die geloof ik ook niet op Windows Mobile 5, maar het kan ook goed zijn dat ik gewoon iets fout doe.
Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 13% gewijzigd door martdj op 15-02-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

martdj schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:48:
Ik zie dat inmiddels meerderen TomTom 5 werkend hebben gekregen op de A636. Vraagje: Gebruiken julie ook extra software voor flitspaalwaarschuwingen? En zo ja, welke?
Ik heb zelf zowel de software van flitspaal.nl geprobeerd als die van oabsoftware (CheckPoint). De eerste kreeg ik werkend en doet het tamelijk goed (op een heel irritante valse melding van een 50km flitspaal op de A1 na), CheckPoint heb ik bij mij niet werkend gekregen. Ik kan de software wel installeren, maar hij geeft verder geen detectie van de palen. Officieel werkt die geloof ik ook niet op Windows Mobile 5, maar het kan ook goed zijn dat ik gewoon iets fout doe.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb checkpoint geprobeerd, maar werkte niet echt denderend. Ik gebruik nu geen extra software, ik download alleen de laatste flitspaalinformatie van www.flitspaal.nl in .ov2 formaat en stel Tomtom in dat hij waarschuwt bij x aantal meters afstand. Werkt prima moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het prog. poi edit. en dat werkt gewoon goed.
Totaal geen problemen eigenlijk.
TOMTOM 5.21 draait hier erg goed. Alle mappen van europa al geprobeerd.

Alleen zoek ik nog een manier draadloos kontakt te krijgen met mijn Draadloze Router.
Dat ding heb ik ingesteld op WPA 2. Op dit moment kan ik die PDA alleen instellen op WPA.
Heeft iemand een oplossing zodat ik WPA 2 gewoon kan blijven gebruiken ?

Groetjes

Cybercop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
InsjaHH schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:27:
Ik ben vanmorgen eventjes langs de garage geweest en ook hij heeft geconstateerd dat mijn kabel het wel doet, maar gewoon slecht contact maakt met de sigarettenaansluiting (hij kreeg hem eventjes werkend, maar na loslaten viel het weer uit).

Inderdaad, vast aansluiten was ook een optie geweest, maar hij heeft mij aangeboden om a.s. donderdag (i.v.m. drukte helaas :X) een extra aansluiting in te bouwen onderin, voor de versnellingspook dus (waar je dingetjes in kan doen etc.).

Niet de meest nette oplossing, maar in ieder geval een goede oplossing voor alle autolader problemen (denk aan telefoon, laptop e.d. niet dat dat zo nodig is.. maar je snap mijn punt :9). Helemaal wegwerken kan misschien ook leiden tot probleempjes wat betreft voltage (de meeste pluggen vormen de 12V om naar iets anders voor je PDA?) en met de andere oplossing kan ik ook andere aparaten zonder probleem aansluiten :).

Nog eventjes geduld dus hier, ik laat het wel weten zodra het gefixed is en maak er anders ook nog eventjes fotootjes ervan als er mensen in "geinteresseerd" zijn.
Eventjes een quote van mijzelf. Het probleem is nu gefixed, het is verholpen :). In plaats van een extra aansluiting heeft hij uiteindelijk toch de huidige aansluiting vervangen voor een nieuwere (met rondom een groep ringetjes dat oplicht).

De stekker 1x erin steken geeft je meteen stroom, ook al zit je aan de stekker te " frummelen " of te draaien, er blijft altijd contact en wordt er dus gewoon stroom geleverd aan de PDA. Hulde! Zo blijft de aansluiting ook verborgen als ik de asbak sluit (yup, daar zit hij in verwerkt) en geen extra gaten in de interieur :9.

Conclusie: het kan dus toch wel blijkbaar. Verder nog steeds blij met m'n autootje, maar dat is weer een ander verhaal natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hierbij even de beloofde foto's van de inbouw in mijn Audi A3. Let niet op de stof. Ik leef in die auto.. :P Zelf vind ik het er heel netjes uitzien, zonder extra draden over je 'dash' of wat dan ook.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/O1I887AL542O3491/XA6GYOO8GY6N/JPEG/1140261727/512/75o5

Bijgaand ook de link naar de foto's van de inbouw van mijn Harman Kardon Drive+Play.

[rml][ iPod] Harman Kardon Drive + Play*[/rml]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik zie dat je de cradle horizontaal hebt zitten en dus TomTom bljkbaar in landscape modus gebruikt. Ik heb 'm zelf gewoon rechtop zitten. Biedt het voordelen om TomTom in landscape mode te gebruiken? Wat is de algemene tendens in dit forum? TomTom in landscape of staand?

Nog even over de autolader: Ik las ergens dat het probleem ermee is dat het voorste puntje te kort is. Daardoor zou ie bij een hoop merken auto--aansteker aansluitingen geen contact maken. Punt zelf verlengen op de een of andere manier zou dus ook helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door martdj op 20-02-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik gebruik de mijne ook in landscape, maar heb eigenlijk nog nooit op portret mode geprobeerd. In landscape zit de PDA niet in mijn zicht, wat voordelen biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Landscape geeft in mijn ogen een beter beeld van de omgeving. Daarnaast net als 'Prins'-carnaval _/-\o_ zit het minder in het zicht.

Overigens zit de cradle nog boven mijn dashboard. De foto geeft een vertekend beeld...

[ Voor 29% gewijzigd door Mystikal op 20-02-2006 19:19 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
martdj schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:49:
Ik zie dat je de cradle horizontaal hebt zitten en dus TomTom bljkbaar in landscape modus gebruikt. Ik heb 'm zelf gewoon rechtop zitten. Biedt het voordelen om TomTom in landscape mode te gebruiken? Wat is de algemene tendens in dit forum? TomTom in landscape of staand?

Nog even over de autolader: Ik las ergens dat het probleem ermee is dat het voorste puntje te kort is. Daardoor zou ie bij een hoop merken auto--aansteker aansluitingen geen contact maken. Punt zelf verlengen op de een of andere manier zou dus ook helpen.
Klopt inderdaad, dat was uiteindelijk ook de conclusie van de meneer bij de garage. Puntje net te kort zorgt voor geen contact en dus geen stroom.

Dit verschilt natuurlijk per female aansluiting, vandaar dat bijv. zo'n verlengsnoertje of verdeeldoosje bij sommigen een oplossing biedt. Net zoals in mijn geval een nieuwe sigarettenaansteker.

Ook hier wordt TomTom in landscape-modus gebruikt. Mede doordat het plugje op deze manier naar beneden staat. Verder werkt het imho prettiger dan in portrait-modus. Ik denk meer een kwestie van smaak; gewoon proberen die hap! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben na lang wikken en wegen over welke GPS PDA ik wilde aanschaffen mede door alle ervaringen hier overgehaald om de Asus A636 aan te schaffen i.p.v. de Mitac mio A201.
Alleen heb ik nog enige onduidelijkheid over de bluetooth functie.
Ik heb ergens gelezen dat de Mio gebruikt kon worden als carkit systeem via de bluetooth connectie.

Is dit met de A636 ook mogelijk? Of is daar speciale software voor nodig (behalve TT5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima apparaat met superveel mogelijkheden en compleet uitgerust. Werkt perfect met TomTom 5. Ik ben er heel tevreden mee. Ik heb inmiddels alles aan de praat. GPS, Wifi en Bluetooth. Ik ben echter ook benieuwd of iemand het voor elkaar heeft gekregen om (i.c.m. NOKIA 6230) de A636 als carkit te gebruiken via bluetooth...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hebben meer mensen problemen met de Bluetooth manager? Als ik bestanden van een telefoon wil overzetten, krijg ik op mijn pda bij elke map (directory) een foutmelding. Ik kan vervolgens wel doorgaan maar moet dus voor elke map die in de directory staat 'ok' klikken.

Meer mensen met dit probleem?

Basement Bios ---- Exo-S

• esse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02-2024
Is er iemand die de MyPal gebruikt met Skype? Valt dat mee? Ik ben op de mijne aan het wachten (lange levertijd :'( ) en heb nog niet kunnen testen. Heeft ie een ingebouwde microfoon of moet je een externe gebruiken?

• dvdhoek
esse schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:19:
Is er iemand die de MyPal gebruikt met Skype? Valt dat mee? Ik ben op de mijne aan het wachten (lange levertijd :'( ) en heb nog niet kunnen testen. Heeft ie een ingebouwde microfoon of moet je een externe gebruiken?
Ik heb het met Skype gebruikt en dat werkt op zich goed. Alleen heb ik het idee dat het vaak (altijd?) half duplex is, oftewel er kan maar 1 tegelijk praten. De MyPal heeft een ingebouwde Mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02-2024
dvdhoek schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:29:
[...]

Ik heb het met Skype gebruikt en dat werkt op zich goed. Alleen heb ik het idee dat het vaak (altijd?) half duplex is, oftewel er kan maar 1 tegelijk praten. De MyPal heeft een ingebouwde Mic.
bedankt voor de info dvdhoek. Goed om te weten dat er een ingebouwde mic is. Zodra muh MyPal arriveert ga ik het ook een proberen met een Bluetooth headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze pda speelt zelfs dvd films af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de A636 ook aanschaffen als deze weer ergens op voorraad is en te koop is tegen een redelijke prijs.
Ik wil er een 2 GB kaartje in doen. Echter is een normale SD kaart voldoende of moet het een snellere versie zijn. Ik wilde er namelijk gewoon de goedkoopste Sanddisk versie van 2 GB instoppen. Maar ik kan niet echt vinden of dit gaat werken. Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ik het bezit van de PDA ASUS A636.
Het normale SD Sandisk 2 gb kaartje werkt gewoon perfect.
Ik heb zelfs gehoord dat snellere kaartjes problemen kunnen geven.

De snelheid van dit kaartje is echt wel voldoende.
Waarschijnlijk merk je geen verschil met snellere kaartjes !!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met de wireless verbinding.

Inmiddels heb ik mijn verbinding gedowngrade naar WPA.
Nu liep ik wederom tegen een klein probleem.
Ik mag niet meer dan 16 tekens invullen voor de netwerksleutel !!!
Mijn netwerksleutel is nu 53 tekens.

Weet iemand een tooltje zodat ik mijn netwerksleutel zo lang mogelijk kan houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of het mogelijk is om de asus mypal tevens als carkit (voor mobiele telefoon) te kunnen gebruiken. Deze functie zit namelijk op de TomTom 500,700. Aangezien het apparaat wel bluetooth heeft? Of is hier speciale software voor nodig? En is deze er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:20:
Is er iemand die weet of het mogelijk is om de asus mypal tevens als carkit (voor mobiele telefoon) te kunnen gebruiken. Deze functie zit namelijk op de TomTom 500,700. Aangezien het apparaat wel bluetooth heeft? Of is hier speciale software voor nodig? En is deze er wel?
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Het staat ook niet expliciet in het boekje dat het kan.
Je kunt wel via de A636 een blutooth verbinding maken en dan via contact personen de telefoon laten bellen, maar om dan het geluid via de speaker te krijgen is me nog niet gelukt.
Ik kan op mijn SE630 ook niet de A636 instellen als "headset".

Al met al vrees ik dat het nioet gaat luken om hem als carkit aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik op de TomTom site!
Onder TT5 werkt de functie dus niet :'(
Het bellen via de Asus A632/636 zal dus moeten via een ander programmaatje! Maar ja, nu nog uitzoeken of er dit wel is.......

"Vraag:
Waarom werkt de optie 'Kies nummer'niet op mijn TomTom NAVIGATOR 5?
Antwoord:
Als u het bericht "Geen telefoons gevonden" ziet als u een nuttige plaats (NP) probeert te bellen via TomTom NAVIGATOR 5, heeft uw PDA geen ingebouwde telefoonfunctie.
U kunt alleen op PDA's met ingebouwde telefoon (zoals de MDA, XDA, QTEK of iPAQ 6340) van deze functie gebruik maken. Hoewel u een mobiele telefoon via Bluetooth met uw PDA kunt verbinden, wordt de optie "Bel nummer" toch niet ondersteund."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb de tomtom SD variant. En elke keer als ik mijn flashcard erin doe, start tomtom automatisch op. Is dit uit te zetten?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mystikal schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:27:
Ik heb de tomtom SD variant. En elke keer als ik mijn flashcard erin doe, start tomtom automatisch op. Is dit uit te zetten?
De Autorun.exe in de 2577 dir renamen naar iets anders. Als je kunt schrijven op de SD card natuurlijk, ik weet niet hoe dat zit bij de SD versie van Tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sander Prinsen schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:33:
[...]

De Autorun.exe in de 2577 dir renamen naar iets anders. Als je kunt schrijven op de SD card natuurlijk, ik weet niet hoe dat zit bij de SD versie van Tomtom.
BINGO.Tnx

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 09:04
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:31:
Trans-scriber is meen ik een optioneel programma wat echt complete zinnen/woorden herkent. Kun je op een kladblokje iets schrijven en dat herkent 'ie dan. Dat is op zich leuk maar voor mij niet noodzakelijk.
Dat durf ik niet te zeggen, je kunt het wel downloaden bij MS, maar het is niet in het Nederlands te krijgen :(
Ik las echter eerder in deze thread dat zelfs Graffitti/Block Recog. mode niet werkt op de MyPal 636? Dan zou dus ALLE invoer ALLEEN via dat virtueel keyboard kunnen?

Kan iemand die het apparaat al bezit mij vertellen of inderdaad alleen maar invoer via virtueel keyboard mogenlijk is ??
Ik heb sinds een week of zo de Asus A636 Nederland, met de laatste ROM update van Asus (die zat er overigens al op) en ook hier was deze optie niet beschikbaar. Heel vervelend, want hoewel het toetsenbord goed werkt, is het ook niet alles. Je kunt bijvoorbeeld de woordenlijst niet uitbreiden...
Ik vraag me af of transscriber als los programma gewoon niet werkt op de 636 of dat alle hooks om het programma te laten werken uit het OS gesloopt zijn. In het laatste geval kun je ook geen vervangen programma als Calligrapher er bij in zetten namenlijk :(
Hier heb ik ook geen antwoord op. Ik denk het echter niet, omdat Calligrapher 8.x probleemloos draait. Echter, de trial ondersteund alleen maar de Engelse taal en bij het schrijven van woorden en zinnen merk je dat ook wel. Veel woorden worden naar het Engels vertaald. En om nu meteen een hoop geld neer te leggen voor een product waarvan ik niet eens weet of ik wel echt wil gebruiken...

Daarnaast vond ik het een heel zware applicatie: het duurde nogal voordat ik de invoerschermpjes te zien kreeg.
En ik wil dat toch echt wel weten voor ik weet-ik-hoeveel honderd euro aan een nieuwe ppc uitgeef. M'n huidige pda kan al prima letters herkennen en ik wil er toch niet op achteruit gaan.
Nu het goed nieuws :) Het kan! Je kunt de Block Recognizer en de Letter Recognizer gewoon inschakelen!

Het is heel simpel, dus ik verwijs even naar een ander topic (ik post niet zoveel, dus ik weet niet of ik zomaar linkjes mag "lenen" uit andere posts.

Het gaat om de openingspost van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1114349/0 en dan specifiek het kopje:

Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?

Download de daar genoemde tool, voer hem uit op de Asus. Ik deed daarna nog een softreset en tadaaaa, het werkt!

Met (heel veel) dank aan Birdibird, want hij stelt de tool beschikbaar.

Wellicht kan iemand hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Hoe bedoel je "het werkt"? Heb jij nu bijvoorbeeld bij "notities" onder extra handschriftherkenning staan? Zo ja, heb je ook nog de registry geedit met die sleutels die genoemd worden in die post? Welke sleutel heb je gepakt? Hoe heb je je registry gewijzigd (daar ben ik nog steeds niet achter :-( ). Zo nee, wat werkt er nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:07:
Hoe bedoel je "het werkt"? Heb jij nu bijvoorbeeld bij "notities" onder extra handschriftherkenning staan? Zo ja, heb je ook nog de registry geedit met die sleutels die genoemd worden in die post? Welke sleutel heb je gepakt? Hoe heb je je registry gewijzigd (daar ben ik nog steeds niet achter :-( ). Zo nee, wat werkt er nu precies?
Als ik de uitleg zo lees moet je eerst dat CAB bestand installeren, kennelijk enabled dat de gewenste functionaliteit. Echter in de preference menus kun je vermoedelijk nog steeds niet 'block recognizer' als default instellen (want dat zit niet als item in het OS) en dus moet dat via een registry edit.

Freeware registry editortje:
http://www.freewareppc.co...obileregistryeditor.shtml

Afhankelijk van wat je defaults als recognizer wilt gebruiken de genoemde entry wijzigen. Ik zou wel even de huidige waarde noteren.

Klinkt goed, misschien toch de Asus maar kopen (zit te twijfelen tussen een 636 en de Loox 520)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
NoGinryuGo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:00:
Nu het goed nieuws :) Het kan! Je kunt de Block Recognizer en de Letter Recognizer gewoon inschakelen!

Het is heel simpel, dus ik verwijs even naar een ander topic (ik post niet zoveel, dus ik weet niet of ik zomaar linkjes mag "lenen" uit andere posts.

Het gaat om de openingspost van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1114349/0 en dan specifiek het kopje:

Zowel de handleiding als de specificaties van dit toestel spreken van een Recognizer (input) functie, een dergelijke functie kan ik echter niet vinden op mijn HTC Wizard?

Download de daar genoemde tool, voer hem uit op de Asus. Ik deed daarna nog een softreset en tadaaaa, het werkt!

Met (heel veel) dank aan Birdibird, want hij stelt de tool beschikbaar.

Wellicht kan iemand hier iets mee?
Mijn dank voor deze tip! Ik had zo'n instelling van "ach, waarom ook niet uitproberen" en tot mijn grote verbazing zie ik nu wel de twee opties. Om de vraag hierboven me meteen te beantwoorden, dus ook bij notities etc. De twee opties in het menu zijn in het Engels, maar de rest is nog allemaal netjes in het Nederlands.

Een A636 met gewoon een Engelse versie van Windows Mobile 5 was natuurlijk imho beter geweest, maar ik ben tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
als ik met het hierboven genoemde programma'tje probeer om die registry keys te wijzigen, krijg ik een vette Access Denied. Jullie dus niet of doen jullie wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 09:04
martdj schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:07:
OK, in mijn blijheid was ik een beetje onduidelijk :)

"het werkt": je beschikt dan over zowel de block recognizer als de letter recognizer. Weliswaar in het engels en je kunt geen zinnen schrijven, maar verder werkt het gewoon zoals verwacht. Ik heb verder geen registry wijzigingen meer doorgevoerd. Ik meen mij te herinneren dat die bedoeld zijn om een en ander als standaard te selecteren. Nu ben ik al bijzonder handig geworden met het toetsenbordje, dus dat heb ik dan maar niet gedaan.

En dan wil ik ook nog even kwijt, dat ik met de auto-lader geen enkel probleem heb in mijn Koreaanse auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Bah. Ik voel me wel een ontzettende N00b, maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Dit is wat ik doe:
Ik heb dat cab-bestand (enableRecognizersNL.cab) naar mijn SD kaart gekopieerd. Daar heb ik 'm vervolgens gestart en geïnstalleerd (als ik het opnieuw probeer komt ie ook met de melding: 'De oudere versie van Samen Enable input recognizers wordt verwijderd voordat de nieuwe versie wordt geinstalleerd). Hij is dus geïnstalleerd. Ik begrijp uit alle posts dat dat het enige is wat ik moet doen, dus ik ga nu naar "Notities" en doe "tekenen". Vervolgens ga ik naar menu => extra en verwacht daar nu Engelstalige recognizer opties te zien. Helaas noppes, nada :(
Ik heb ook al geprobeerd om mijn MyPal te soft resetten, maar ook dat levert geen resultaat op. Ik krijg gewoon die opties niet. Ook in Word krijg ik geen recognition opties. Weet iemand wat ik fout doe?

Edit:
Via insjaHH inmiddels het antwoord gekregen. De opties zitten nog steeds niet op de plek waar ze volgens de handleiding zouden zitten, maar als je je toetsenbordje openklapt heb je er nu een pijltje naast. Daarop klikken en je krijgt de twee mogelijkheden.

[ Voor 16% gewijzigd door martdj op 15-03-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Laatst online: 03-10-2024
Heeft iemand al eens de TMC reciever aangesloten van GNS?
Is er ook ergens te vinden wat de pin layout is van de a636? Zodat ik de TMC reciever intergreren in de cradle voor in de auto?

Tevens hoord ik op de Cebit dat Asus bezig is met een nieuw bakje voor in de auto met ingebouwde TMC module. Wanneer deze uit zou komen wisten ze helemaal nog niet.

Tevens komt GNS uit met een bluetooth TMC module (voor achter je dashboard). Maar die is nog in concept fase en zou pas in Q4 2006 uitkomen.

Nog andere TMC oplossingen? Ik wil het bakje niet echt kwijt.

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
martdj schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:51:
Bah. Ik voel me wel een ontzettende N00b, maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Dit is wat ik doe:
Ik heb dat cab-bestand (enableRecognizersNL.cab) naar mijn SD kaart gekopieerd. Daar heb ik 'm vervolgens gestart en geïnstalleerd (als ik het opnieuw probeer komt ie ook met de melding: 'De oudere versie van Samen Enable input recognizers wordt verwijderd voordat de nieuwe versie wordt geinstalleerd). Hij is dus geïnstalleerd. Ik begrijp uit alle posts dat dat het enige is wat ik moet doen, dus ik ga nu naar "Notities" en doe "tekenen". Vervolgens ga ik naar menu => extra en verwacht daar nu Engelstalige recognizer opties te zien. Helaas noppes, nada :(
Ik heb ook al geprobeerd om mijn MyPal te soft resetten, maar ook dat levert geen resultaat op. Ik krijg gewoon die opties niet. Ook in Word krijg ik geen recognition opties. Weet iemand wat ik fout doe?
Het werkt hier ook niet. Oorzaak nog onbekend.
Maar ik vermoed dat het hier ook weer om een niet door microsoft getekend bestand is welke structureel door mijn pda geweigerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kccoyote
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Eventje een update van mijnentwege.
Ik heb ondertussen mijn PDA naar het engels kunnen laten flashen door Asus.
Na lang zagen en zeveren heb ik hen uiteindelijk kunnen overtuigen het te doen met hetvolgende argument: de functionaliteit staat gedocumenteerd in de handleiding, maar is niet aanwezig in de software.
Na veel gepalaver ("licensiegewijs mag dit niet van MS") en uitleg dat dit voor mij noodzakelijk was (een beetje overdrijven kan nooit kwaad), heb ik ten lange leste een RMA nummer gekregen. Opgestuurd via TaxiPost (Belgie dus) naar Asus Holland en 3 dagen later had ik m'n PDA terug, in't Engels! Het heeft me veel tijd gekost en 30EUR aan verzendkosten, maar het resultaat is er.

Voor de geinteresseerden, de gevolgde "route"
1) support case openen op de asus support site
2) veel lullen tegen een support-aziaat die gebrekkig Engels spreekt
3) nog meer lullen tegen diezelfde support-aziaat dat hij er niet zo makkelijk van af komt ("this functionality is not available - sorry for any inconvenience this may cause")
4) uiteindelijk doorverwezen naar Asus Holland (wegens dichtsbijzijnde kantoor) via enkele hogere kanalen denk ik ('men ging ervan op de hoogte zijn')
5) paar PDF's opgestuurd gekregen van Asus Holland die ik moest onderteken en opsturen of terugfaxen (dat ik akkoord ging met de reparatie van mijn laptop en alle risico's vandien - ja, laptop, want PDA-formulieren hebben ze niet ;) )
6) RMA nummer gekregen na ontvangst fax
Totale duur van 1 tot 4 -> 1 maand
Totale duur van 5 tot 6 -> 3 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 19:01
Hier weer een tevreden gebruiker van de Asus 636.

Maar toch een vraagje, zijn er al mensen die de laatste nederlandse patch al geinstalleerd hebben
beschikbaar op de ASUS site datum 2006/03/20

Firmware Version: V03.0607.00 NLD 0413
IPL Version:V02130600

Zoals gewoonlijk staat er niet veel bij alleen Microsoft Kit Update

Momenteel heb ik Firmware versie V03.0548.00 NLD 0413; IPL Version:V011300500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Laatst online: 17-12-2022
Ja, ik heb de laatste versie firmware erop gezet. Ik zie of merk geen verschil, maar er zullen ongetwijfeld wel wat bugs uitgehaald zijn.

Ik heb wel een klein probleempje:
Soms reset de PDA spontaan, meestal als er een spelletje op gespeeld wordt. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoelang de accu meegaat als je hem alleen als mp3-speler gebruikt?
Als ik op vakantie ga naar Turkije moet ik iets van 7 uur lang reizen houd hij dat uit?
Heb nu een Ipod nano, maar denk dat ik die dan verkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:10:
Weet iemand hoelang de accu meegaat als je hem alleen als mp3-speler gebruikt?
Als ik op vakantie ga naar Turkije moet ik iets van 7 uur lang reizen houd hij dat uit?
Heb nu een Ipod nano, maar denk dat ik die dan verkoop. :)
Heb zelf positieve ervaring mbt de levensduur van de accu al hoewel nog nooit gemeten heb hoelang de accu het met volhoud als je mp3's afspeelt. In een van de vele reviews wordt een getal van 23 uur opgegeven (scherm uit) zie Mobile review ASUS 636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
muddie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:32:
Ja, ik heb de laatste versie firmware erop gezet. Ik zie of merk geen verschil, maar er zullen ongetwijfeld wel wat bugs uitgehaald zijn.

Ik heb wel een klein probleempje:
Soms reset de PDA spontaan, meestal als er een spelletje op gespeeld wordt. Hebben meer mensen hier last van?
Bedankt voor je info, heb zelf de upgrade ook geïnstalleerd maar zie ik zie inderdaad los van de cosmetische verschillen (power icoon, wifi in today scherm) weinig verschillen

Probleem dat mijn PDA soms rest heb ik niet, ik weet niet of je fout rapportage aan heb staan, misschien kan dit extra informatie geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die review ben ik verast door onderstaande quote:
In 2Q 2006 we'll see an update of Asus MyPal A636 - the main change will be the built-in flash disk capacious of 1 GB.
... iemand die hier meer over weet of heeft gevonden ? Lijkt mij een interessante ontwikkeling en misschien het wachten waard ? (..hoewel wachten in deze sector de doodsteek is om iets aan te schaffen.... ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Zo, heb hier inmiddels ook de nieuwe firmware erin gezet.
Nadeel is wel dat ik nu alle contacten + mijn agenda kwijt ben....

Is er eigenlijk geen fatsoendelijk backup programma welke mbv active sync werkt, of anders handmatig. Een tweede keer gebeurd me dit in elk geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:26:
Zo, heb hier inmiddels ook de nieuwe firmware erin gezet.
Welke wijzigingen/veranderingen brengt deze firmware met zich mee voor de A636 ? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 20:18 . Reden: Benaming A363 omgezet naar A636 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:00:
[...]

Welke wijzigingen/veranderingen brengt deze firmware met zich mee voor de A363 ?
Goede vraag, volgende vraag ;)

Zover ik het kan zien zijn er wat kleine wijzigingen. De tijd staat nu in "vandaag" ipv in de taskbar bovenin. Ook staat er nu een indicatie van een actieve wifi verbinding in het vandaag scherm.
En zo zijn er nog meer van dat soort kleine wijzingen.

Het is in elk geval een gehele update van het windows mobile systeem. De files zijn van januari 2006 / december 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede en compacte tas voor mijn Asus A636.
Ik wil deze tas aan mijn riem kunnen bevestigen !!
IK ben al in verschillende winkels geweest. Ik ben de juiste tas nog steeds niet tegen gekomen. 8)7
Heeft iemand een goed advies ?

De tas van Brando is wel mooi, alleen is deze niet aan je riem te bevestigen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:52:
IK ben al in verschillende winkels geweest. Ik ben de juiste tas nog steeds niet tegen gekomen. 8)7

Je kunt eens bij http://www.tuff-as-nuts.com/asus_mypal_a600.html kijken, geen idee of de 636 daar in past, moet je even meten. Ik vermoed dat de GPS attenne ingeklapt moet blijven in zo'n hoes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

49 euro voor een tasje. Dat is toch behoorlijk prijzig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:50:
49 euro voor een tasje. Dat is toch behoorlijk prijzig 8)7
Klopt. Je kunt ook die brando kopen en naar een kleding/schoenmaker achtige zaak gaan en vragen of ze er een lus aan kunnen zetten. Is goedkoper maar iets lelijker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar even verder zoeken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je de GPS ook kunt gebruiken als die antenne ingeklapt is/blijft?
Ik heb een Acer N35 gehad en die schakelt domweg de GPS functie uit als je de antenne inklapt.
(en ja dat heeft OOK voordelen maar dat wil ik niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:07:
Kan iemand mij vertellen of je de GPS ook kunt gebruiken als die antenne ingeklapt is/blijft?
Ik heb een Acer N35 gehad en die schakelt domweg de GPS functie uit als je de antenne inklapt.
(en ja dat heeft OOK voordelen maar dat wil ik niet ;-)
Werkt bij mij prima met ingeklapte antenne, ik vraag mij zelfs af of je een nog beter ontvangst hebt als je de antenne uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackmen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 07:31:
[...]

Werkt bij mij prima met ingeklapte antenne, ik vraag mij zelfs af of je een nog beter ontvangst hebt als je de antenne uitklapt.
Dank voor het antwoord. In theorie krijg je inderdaad een betere ontvangst omdat het beeldscherm de GPS ontvangst kan storen. Meeste mensen zullen echter gelijk voor een buiten antenne via auto-houder gaan als ze ontvangstproblemen hebben.

Maar voor fiets/loopwerk leek mij een extra antenne niet praktisch vandaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[...]

Ik klap 'm weleens uit als ik een snelle fix voor mijn routenavigatie nodig heb. Ik heb het idee dat het helpt, maar heb het nooit echt getest.
Theoretisch is niet zozeer de verminderde straling van het beeldscherm de oorzaak van een betere ontvangst, maar het feit dat de GPS ontvanger als je 'm uitklapt én draait loodrecht op de sattelieten staat en daardoor meer oppervlak heeft om de signalen op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Ik klap hem inderdaad ook nooit uit. Alleen net zoals Mart, als ik een snelle fix wil hebben en ik niet langer moet wachten dan normaal. Of het ook sneller is, ben ook benieuwd naar. Wat me wel opvalt dat hij de ene keer een hele snelle fix heeft en een andere keer duurt het 1,30 minuut

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:52:

De tas van Brando is in twee uitvoeringen verkrijgbaar.
Een side-flip versie (die kun je niet aan je riem bevestigen),
zie http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&item=5878840452
en een topflip versie (deze kun je wel een je riem bevestingen met de bijgeleverde clip)
zie http://cgi.ebay.de/Brando...11383QQrdZ1QQcmdZViewItem
Ik heb zelf de topflip versie.

Ik zag vandaag dat Krussel nu ook twee modellen heeft voor de A632/636
zie http://www.krusell.se/sea...odel=A632%2FA636&x=14&y=4

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Is het iemand al gelukt om ze A636 te pairen met een Nokia 6230i ?

Waneer ik vanaf me A636 naar me Nokia Pair dan wil hij een passkey en failed hij daarop en ik kan deze key niet instellen op me Nokia :( Wanneer ik vanaf me Nokia pair naar me A636 dan zegt hij Bluetooth connection failed :(

Update: Je Nokia rebooten doet wonderen voor je bluetooth verbinding :)

Owja en me Wifi is retetraag :Z Meer mensen hier last van, krijg echt pagina's binnen in uber traag tempo. Verbinding vanui me Linksys WPA54G is sterk zat :? Powersafe modes allemaal al eens uitgezet en ook de datarate fixed op 11M/bs helpt niks.

Andere mensen bij wie het wel vloeiend loopt ?

[ Voor 43% gewijzigd door The Druid op 17-04-2006 15:54 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:17:
[...]

De tas van Brando is in twee uitvoeringen verkrijgbaar.
Een side-flip versie (die kun je niet aan je riem bevestigen),
en een topflip versie (deze kun je wel een je riem bevestingen met de bijgeleverde clip)
Die link lijkt niet in NL te leveren, kijk anders bij Brando zelf: http://shop.brando.com.hk/bwmypala636leathercase.php Ziet mij er iets te ingewikkeld/omslachtig uit om echt handig te zijn, maar hij KAN aan je riem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
The Druid schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:58:
....

Owja en me Wifi is retetraag :Z Meer mensen hier last van, krijg echt pagina's binnen in uber traag tempo. Verbinding vanui me Linksys WPA54G is sterk zat :? Powersafe modes allemaal al eens uitgezet en ook de datarate fixed op 11M/bs helpt niks.

Andere mensen bij wie het wel vloeiend loopt ?
Ik kijk wel eens streams via de PDA en dat loopt vloeiend. Alleen van de SBS 6 stream werkt het geluid om een of andere reden niet goed. Het is mij niet opgevallen dat eea traag is. De exacte snelheid heb ik niet gemeten nog, speedtest.nl werkt niet.

Inmiddels http://speedtest.bbned.nl geprobeerd, en de download ligt tussen de 500 en 700 kbps. Mijn pc geeft 3121 kbps, toch wel een behoorlijk verschil inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdhoek op 17-04-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PDA is ook traag met internet gebruik.

Myth-Buster hoe bevalt dat tasje ?
Valt hij niet snel van je riem ?
Ben altijd bang met dat soort clipjes dat hij zo op de grond ligt !!
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste