Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06
Who's the Big Winner!? ASUS is the Biggest Winner of Best Choice of Computex 2005 !!

Zo luidt de titel van een nieuwsbericht bij asus. Hier hebben ze ook hun nieuwe pda gelanceerd onder de naam a636:

MyPal A636 – GPS, Wi-Fi, Bluetooth and MP3 player built in
This soon-to-launch handheld computer comes with a wide range of innovative yet practical features right out of the box. With built-in GPS support and accurate mapping software for easy navigation, Wi-Fi and Bluetooth for wireless data transfers and communications, and MP3 and video player functions for entertainment, it is the one mobile device to replace all mobile devices.

Nu heb ik al op de rest van de site gekeken en google afgezocht maar kon nog verder nergens info over deze pda vinden. Weet iemand al iets meer over dit leuke speeltje?

bron: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:45
ha ik was net naar een nieuwe pda aan t kijken en kwam al uit bij asus(a730). Maar nu ik dit zie heb ik nog een reden om even te wachten, ik hoop dat er snel meer info komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Wat meer info en plaatjes:
http://www.mobile-review....omputex-2005-pda-en.shtml

Dat ding mag wat mij betreft wel op de markt komen, hoewel de concurentie de ingeboude GPS ook aan het ontdekken is en er dus wat meer keus gaat komen (aldus info in het artikel). Het schijnt de trend van de aankomende nieuwe PDA modellen te worden.
Met name het gebruik van de GPS SIRF III chip vindt ik een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Als je nu Googled schijn je ´m in Duitsland al te kunnen kopen en in Nederland moet ie volgende week uitkomen. De Duitse minimumprijs van 346 euri vind ik op zich wel bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijzen schelen nogal zo lijkt het...
De A632 zal in de VS rond de 520 dollar kosten, de A636 komt op 600 dollar
[ bron (13 november 2005): http://www.navigatiewerel...task=view&id=215&Itemid=9 ]

De 363 in duitsland zie ik zo rond de 385 euro... (tikkie jammer dat er niet mee gebeld kan worden....). De 362 rond de 345 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-11-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:36:
De 363 in duitsland zie ik zo rond de 385 euro... (tikkie jammer dat er niet mee gebeld kan worden....). De 362 rond de 345 euro.
Ik hoef niet zo nodig te bellen met mijn PDA, maar bluetooth vind ik eigenlijk wel een vereiste. Dan kun je altijd nog bellen via je GSM die natuurlijk ook bluetooth ondersteunt en kun je eventueel zo'n Bleutooth headsetje gebruiken voor de navigatie-aanwijzigen. Het niet hebben van bluetooth is daarom voor mij het grootste nadeel van de Yakumo Deltax GPS. Daarnaast is Wifi natuurlijk ook leuk. Lekker spelen op de bank op het wifi netwerk van de buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
<kick>
Het is een week later. Op de Nederlandse site van Asus wordt er melding van gemaakt:
http://www.asus.nl/produc...3=0&model=552&modelmenu=1
Nu alleen nog winkels waar ie te koop is. Heeft iemand 'm al gezien in Nederland?

Edit:
Bij PC Megastore staat ie al in de prijslijst. 372,50 euro voor de A636, 336,95 voor de A632. Dat laatste is 50 euro duurder dan de Yakumo DeltaX, maar dan heb je er Windows Mobile 2005, Bluetooth en een snellere processor erbij. Geen slechte prijs denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door martdj op 23-11-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361

weet iemand of deze met autohouder geleverd gaat worden?
zo nee, wat de kosten daar van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48571

Anoniem: 12361 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:44:
weet iemand of deze met autohouder geleverd gaat worden?
zo nee, wat de kosten daar van zijn?
Volgens de review hier http://www.mobile-review.com/pda/review/asus-a636-en.shtml wordt die er idd bijgeleverd.
Weet iemand of de A636 al ergens in de winkel ligt? Ik bedoel dus of ik em ergens kan zien/proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Entity

9000rpm

Ik heb hem besteld bij iComputers.nl, die hebben hem op voorraad. Er zit bij de A636 een autohouden en lader, ook bij de versie zonder navigatiesoftware, dit heb ik nagevraagd.

Ik hoop hem deze week nog binnen te krijgen, ik post de ervaringen wel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander Prinsen schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:22:
Er zit bij de A636 een autohouden en lader, ook bij de versie zonder navigatiesoftware, [...] ik post de ervaringen wel hier :)
welkom ;) .... Netjes dat er ook een houder en lader bijzit voor die centen (...was dat bij de Loox ook zo eigenlijk ? ...). Ben benieuwd naar je ervaringen.

Zie nu dat het scherm QVGA is... zegt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel. Is het een mindere kwaliteit of juist beter ?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 12-12-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Bij de Loox zouden die er ook bij zitten, in ieder geval bij de versie met GPS software, want die had ik besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 08:14

x0r

dus ik

Als ik het goed lees, hoef je bij deze PDA niet perse de antenne uit te klappen (dus dat dan ook de GPS werkt) ?

There can be only one.... en ik dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Zou best weleens kunnen, de Loox heeft dezelfde chipset en daar kun je de antenne niet eens uitklappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
hmm en welke software ga je gebruiken?

ik vond eerste de loox ook aantrekkelijk icm de Navigon software die erbij zit en dan een update van 200 euro naar Europa... maar las dus dat daar heel veel problemen mee waren

en los tomtom aanschaffen is ook veel te duur

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik weet nog niet welke ik aan ga schaffen. Tomtom of Navigon... Beiden zijn 129 euro met benelux maps, en buiten de benelux kom ik toch praktisch nooit met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander Prinsen schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:06:
Ik weet nog niet welke ik aan ga schaffen. Tomtom of Navigon... Beiden zijn 129 euro met benelux maps, en buiten de benelux kom ik toch praktisch nooit met de auto.
ik vindt het echt moeilijk, wil er een kopen voor 1 januari ivm belastingaftrek (zakelijk)
maar twijfel nog heel erg

FS Loox N520
+ ingebouwde gps
+ licht, compact
+ kwaliteit
+ vormgeving
- geen bluetooth
- navigon software welke niet goed lijkt te zijn

Asus A636
+ lange accuduur
+ ingebouwde gps
+ bluetooth
- zwaar / lomp door gps
- vormgeving

Dell X51v
+ snel
+ 256mb
+ vga
- accuduur
- losse gps

de prijzen voor een volledig pakket (gps + navigatie europa):
Loox N520 : € 675
A636 : € 650
X51v: € 750

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-12-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik ga hem vanmiddag ophalen :) Ik laat de eerste indruk vanavond wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander Prinsen schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:43:
Ik ga hem vanmiddag ophalen :) Ik laat de eerste indruk vanavond wel weten!
ben benieuwd of ie in het echt mooier is, want op de pics op internet vindt ik hem erg lelijk :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat specificaties betreft is de A636 een goede keus. Maar ik vind em op de foto's ook erg lelijk en lomp eruit zien :/
Ik denk er ook over om te wachten op iig een goede review van de FS Loox N520 of zelfs de introductie van de FS Loox N560 in februari. Maar ik ben toch ook zeker benieuwd naar de review van Sander!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 48571 op 13-12-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat betalen jullie er zo al voor?

hij is inkoop, 330 ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

Ben ook wel benieuwd naar die review, vooral of de GPS ook ingeklapt gebruikt kan worden (en of ie inderdaad zo lomp is als ie er uitziet :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
330,- ex is wel veel. Bij PC Megastore staat ie voor 372,50 inclusief. Bij PC Zaak kost ie nog minder.
x0r schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:19:
en of ie inderdaad zo lomp is als ie er uitziet :p
Ik vind 'm er eigenlijk helemaal niet lomp uitzien, maar dat zal wel aan mij liggen :?

[ Voor 56% gewijzigd door martdj op 13-12-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Effe mijzelf nog aanhalen ivm het volgende:
Anoniem: 26457 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:29:
[...]
Zie nu dat het scherm QVGA is... zegt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel. Is het een mindere kwaliteit of juist beter ?
Wie verschaft mij even een korte uitleg ? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 13-12-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:46:
Effe mijzelf nog aanhalen ivm het volgende:

[...]

Wie verschaft mij even een korte uitleg ? :P
QVGA heeft een resolutie van 320 bij 240
VGA heeft een resolutie van 640 bij 480
Het zegt dus alleen wat over de resolutie van het scherm, niet direct over de kwaliteit van het scherm. Maar de kans is erg groot dat de VGA schermpjes een scherper beeld geven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

martdj schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:19:
Ik vind 'm er eigenlijk helemaal niet lomp uitzien, maar dat zal wel aan mij liggen :?
nou hij zou een beetje lomp kunnen zijn, omdat ie bijvoorbeeld naast de n520 een stukje groter en dikker is.Ter vergelijking:

a636:
122x73.2x19-19.5 mm

n520:
116x70x15 mm

dus vraag me af of dat opvalt, of dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
toevallig zag ik dit forum over de asus a636 en kreeg hem vandaag binnen.

ik heb hem bij iComputers besteld en dit zit er allemaal bij:
- losse accu
- oplader voor thuis en oplader voor in de auto
- usb kabel
- hoesje
- auto ophang systeem
- cd'tje met active sync software / ms outlook
379 euro incl. BTW. (+7 euro verzendkosten bij vooruitbetaling)

een onhandig ding: je moet de USB kabel gebruiken om je pda via het stopcontact op te laden. Maar daar valt wel mee te leven. Hij laadt wel weer op via de USB kabel, dus dat scheelt weer.

Waarom heb ik hem gekocht?
- schermpje kan kantelen, verwisselbare accu, gps/wifi/bluetooth in 1
- gps hoef je niet perse uit te klappen als je hem wil gebruiken
- extra oplader voor in de auto
- lange accu duur (hij is nog aan het opladen, dus heb ik geen ervaring mee)

Nu nog GPS software erop zetten, even kijken wat geschikt is.

Kriebel

ps. nog een opmerking over de looks: hij ziet er goed uit (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Hij oogt wel ietsje dikker dan andere PDA's, maar daar heb ik voor gekozen omdat GPS erop zit. Anders moet je weer zeulen met GPS dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door dr kriebel op 13-12-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539

Ik zou ook graag deze asus a636 kopen. Toch twijfel ik tussen deze en de mitac mio a701.

Asus a636 pro's = autonomie + volledig pakket voor in de auto + wifi.
Asus a636 con's = geen pocket phone.

Mitac mio a701 pro's = kleiner + pocket phone.
Mitac mio a701 con's = geen wifi + batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

IK heb net een mailtje richting PC Megastore gedaan, of ik hem zonder te bestellen ook meteen kan ophalen. Aangezien ik hier in de buurt woon en geen zin heb op te wachten... :P
Nu maar even afwachten of ze idd op voorraad liggen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:08:
Toch twijfel ik tussen deze en de mitac mio a701.
... heb effe een eigen topic gemaakt van de Mio A701. Lijkt mij wel wat namelijk :P

Mitac Mio A701 (...Bluetooth - GPS - GSM - ... en meer) ...is inmiddels op slot.

[EDIT]... er was al een topic over de A701 :/ ..... en wel hier:
Mitac MIO A701 ....daar dit appaaraatje maar in de gaten houden dus ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 14-12-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Mystikal schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:06:
IK heb net een mailtje richting PC Megastore gedaan, of ik hem zonder te bestellen ook meteen kan ophalen. Aangezien ik hier in de buurt woon en geen zin heb op te wachten... :P
Nu maar even afwachten of ze idd op voorraad liggen.
De mijne staat al twee weken op bestelling bij ze en ik heb nog geen bericht gehad dat ze gaan verzenden, dus ik geef je niet veel kans. Deze week zouden ze wel binnen moeten komen though.

Edit:
De mijne is vandaag verzonden, dus wie weet hebben ze er toch nog een op voorraad. Morgen hopelijk eindelijk mijn A636 binnen :P

[ Voor 12% gewijzigd door martdj op 14-12-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de mijne binnen

alleen ik krijg gps niet ingeschakeld / geinstalleerd?

bij tom tom, kan ik niet kiezen voor die chip, maar krijg idee dat hij ook niet aanstaan?
iemand suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Anoniem: 12361 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:20:
ik heb de mijne binnen

alleen ik krijg gps niet ingeschakeld / geinstalleerd?

bij tom tom, kan ik niet kiezen voor die chip, maar krijg idee dat hij ook niet aanstaan?
iemand suggestie ?
Ik heb er ook lang mee zitten klooien, maar je moet onder Instellingen -> Systeem -> GPS in het eerste tabblad de GPS instellen op COM5 (bijvoorbeeld). Het 2e tabblad moet op "Geen" en 4800baud staan, het derde tabblad default laten. In Tomtom kies je voor "Andere bedraad NMEA" oid en selecteer je COM5 en 4800baud. Zorg dat je bij een raam bent, of buiten en Tomtom zal GPS signalen gaan ontvangen. Dit kan even duren, dus wees geduldig.

Het gaat wel om tomtom 5.21 overigens, de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander Prinsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
[...]

Ik heb er ook lang mee zitten klooien, maar je moet onder Instellingen -> Systeem -> GPS in het eerste tabblad de GPS instellen op COM5 (bijvoorbeeld). Het 2e tabblad moet op "Geen" en 4800baud staan, het derde tabblad default laten. In Tomtom kies je voor "Andere bedraad NMEA" oid en selecteer je COM5 en 4800baud. Zorg dat je bij een raam bent, of buiten en Tomtom zal GPS signalen gaan ontvangen. Dit kan even duren, dus wees geduldig.

ga je nog een recensie schrijven of pics posten?
zou ik (en velen met mij) erg kunnen waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Phusebox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:45:
[...]

ga je nog een recensie schrijven of pics posten?
zou ik (en velen met mij) erg kunnen waarderen
Ga ik wel doen, ben gisteravond alleen zowat de hele avond bezig geweest met Tomtom aan de praat te krijgen, dus voor andere dingen niet echt tijd gehad :P

Ik zal kijken of ik later vanavond nog wat foto's kan maken en zal later deze week een korte recensie schrijven. Ik heb geen echte ervaring met andere PDA's, dus goed vergelijken kan ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
[...]

Ja, hier nog iemand die er lang mee heeft loopt klooien. Heb alle COM poorten gehad en uiteindelijk kwam ik op COM1 en 115200 baud. Dat werkt blijkbaar ook (nog niet getest met TomTom trouwens).

Heeft iemand dit al meegemaakt: als WiFi aan staat, mijn PDA op slaapstand gaat en ik vervolgens mijn pda weer aanzet, dan krijg ik een driver.exe foutmelding van windows en kan ik WiFi niet meer gebruiken. Na een reset doet ie het weer wel. Ik hoop dat er een patch voor komt, want dat kan nog wel eens irritant zijn.
Met WiFi slaat ie soms ook de wep key niet op, zou dit een windows of asus probleem zijn?

Verder werkt het prima.

edit:
ik heb mijn pda even uitgezet (aan/uit knopje lang ingedrukt houden) en weer aangezet en nu werkt wifi weer met de slaapstand. Gelukkig.

[ Voor 8% gewijzigd door dr kriebel op 14-12-2005 18:54 ]

bedankt! het werkt inderdaad,

ik was al eerder ook alle com poorten aan het proberen, maar bij 4 hield ik het voor gezien
omdat ik toen visite kreeg. inderdaad op com5 werkt het.

morgen maar eens kijken of m`n checkpoint het doet, met flitspalen :)

overigens ben ik erg tevreden. mooi apparaat. vond hem op de foto`s niet zo mooi.
maar nu ik hem in m`n handen hebt, valt het reuze mee. (of het komt door de gedachte
dat ik er niet meer vanaf kan ;-) )

zoals al langer bekend, lever asus goeie kwaliteit en altijd overcompleet.
waar je bij hp ipaq alles nog moet bij komen, zit het hier allemaal in het pakket
(car holder - oplader - car lader e.d)

overigens zit de pda stevig in de car holder, zodat je hem met een gerust hart een draai
richting landscape kan geven :)

kortom,
ik ben blij ...

en dat voor 330 ex :)

• Entity

Entity

9000rpm

Ik ben vooralsnog ook zeer tevreden over het apparaat. Heb gisteren nog wel foto's gemaakt, maar ben er niet meer aan toegekomen om ze online te zetten. Ik hoop vanavond wat tijd te hebben om een stukje over de PDA te schrijven :)

• Phusebox
ik zou graag eens live pics zien van dit apparaatje, ik twijfel nog steeds heel erg

(kandidaat pda's : acer n311, FujitsuSiemens n520, Dell X51v, Asus A636)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Phusebox schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:19:
[...]

ik vindt het echt moeilijk, wil er een kopen voor 1 januari ivm belastingaftrek (zakelijk)
maar twijfel nog heel erg

FS Loox N520
+ ingebouwde gps
+ licht, compact
+ kwaliteit
+ vormgeving
- geen bluetooth
- navigon software welke niet goed lijkt te zijn

Asus A636
+ lange accuduur
+ ingebouwde gps
+ bluetooth
- zwaar / lomp door gps
- vormgeving

Dell X51v
+ snel
+ 256mb
+ vga
- accuduur
- losse gps

de prijzen voor een volledig pakket (gps + navigatie europa):
Loox N520 : € 675
A636 : € 650
X51v: € 750
Als je GPS honderden euro's extra waard vindt, zou je ook een losse Tomtom Go (399 euro) kunnen kopen + evt. een leuke en minder dure VGA PDA (Acer N311 bijv.), dan geef je ook 700 euro uit, maar heb je in mijn ogen meer waar voor je geld.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
[...]
[..Een heel rijtje PDA mogelijkheden rond de 700 euro...]

Als je GPS honderden euro's extra waard vindt, zou je ook een losse Tomtom Go (399 euro) kunnen kopen + evt. een leuke en minder dure VGA PDA (Acer N311 bijv.), dan geef je ook 700 euro uit, maar heb je in mijn ogen meer waar voor je geld.
Mag ik dan voor die centen (mogelijk duidelijk goedkoper zelfs) nogmaals ook de Mio 701 in beeld brengen ?!
Mitac MIO A701 ... Alles der op en der an behalve Wifi (op te lossen met SD card eventueel ...).

* 520MHz Intel XScale PXA270 processor
* 128 MB RAM
* 64MB ROM
* Windows Mobile 5
* 2.7" QVGA screen
* tri-band GSM/GPRS
* geintregeerde GPS ontvanger
* Bluetooth 1.2
* 1.3MP camera
* SD/MMC slot

En zelfs nu inmiddels een mogelijke prijs (weliswaar Frans...)
Sur la même page, le mio A701 est annoncé à £399 (env 580eur) et dispo en décembre.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 16-12-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mooooody schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
[...]

nou ik wil wel europa navigatie, dus dan zit je al aan tomtom 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas ... mijn A636 mankeert mankementen...
tenminste, mijn accu is rot..

krijg vandaag een nieuwe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Nieuwe firmware:
http://support.asus.com/d...=en-us&model=MyPal%20A636

Alleen nog voor de Engelse en Chinese modellen

--------------------
Improved or Fixed Items:
1.Fixed a bug that is unable to wake up while the PDA is in idle.
--------------------

Ik heb hier zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:40:
Nieuwe firmware:

--------------------
Improved or Fixed Items:
--------------------

Dit heb ik 2 keer gehad... Met een soft reset wordt hij wel wakker. Ben benieuwd of ze snel met een NL versie komen.

Is het trouwens mogelijk/legaal om een Engelse Windows Mobile 5.0 te installeren op mijn Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:43:
Is het trouwens mogelijk/legaal om een Engelse Windows Mobile 5.0 te installeren op mijn Nederlandse versie?
Ik hoop dat het mogelijk is eigenlijk, maar zal wel lastig worden. Voordeel is natuurlijk dat Engelse updates er sneller zijn en die Nederlandse vertaling is ook niet alles (bv. 'Draw' in patience is vertaald als 'Tekenen', ipv 'kaart geven' ofzo).

[ Voor 15% gewijzigd door dr kriebel op 16-12-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:53:
[...]

Ik hoop dat het mogelijk is eigenlijk, maar zal wel lastig worden. Voordeel is natuurlijk dat Engelse updates er sneller zijn en die Nederlandse vertaling is ook niet alles (bv. 'Draw' in patience is vertaald als 'Tekenen', ipv 'kaart geven' ofzo).
Die vertaling was me ook al opgevallen in Patience :+

Ik heb verder alles Engelstalig, zowel Windows als Office en alle andere programmatuur, dus het liefst heb ik m'n PDA ook Engelstalig. Ik heb daar bij de aanschaf niet bij stilgestaan eigenlijk. Als het niet mogelijk is, jammer, maar als het kan zou ik het graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:40:
Nieuwe firmware:

--------------------
Improved or Fixed Items:
--------------------

dit heb ik inderdaad ook al een keer gehad.
ik hoop idd dat ik ooit de engelse versie mag installeren
vind dat nederlands maar rot , vooral in gebruik :(

overigens heb ik mijn nieuwe accu binnen!
alles weer top

quote B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de nederlandse versie is inmiddels ook released :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mooi, ben hem aan het downloaden. Ze hebben niet echt vlotte servers bij Asus helaas, dus het duurt ff voordat de update binnen :|

Edit:
Inmiddels de PDA succesvol geupdate. Ben wel al mijn instellingen kwijt uiteraard, maar dat is geen ramp :) Werkt vooralsnog goed in ieder geval!

[ Voor 38% gewijzigd door Entity op 16-12-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863

Hallo,

Ik heb na lang wikken en wegen toch besloten om de asus 632 te kopen. Waarom de 632 en niet de 636, dit omdat ik niet veel belang hecht aan de wifi erop. Persoonlijke keuze.

Ik heb erg zitten twijfelen tussen onderstaande verschillende producten.

fujitsu n520
mio a201
tomtom one
asus 632/636

Puur alleen een tomtom one vond ik zonde geld, voor die paar x dat ik navigatie nodig heb. Ik heb al een eerdere ervaring gehad met een pda vond het voordeel ervan dat je er veel meer mee kon, zoals de agenda functie, adres boek enz. enz..

Fujitsu siemens ziet er mooi uit, maar kortere accuduur en lagere proccesor snelheid.
mio a201 ziet er te veel uit als speelgoed.
asus lijkt mij het design niet top, maar is ook zeer compleet.

Toch besloten om voor de asus 632 te gaan. Ik denk dat dit een goede keus is.

Nu maar hopen dat ik hem snel binnen heb.

Vraagje loopt tomtom 5 goed op de asus.

Een blij persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Gefeliciteerd :)

Tomtom 5 loopt bij mij prima (met de 5.21 update erop, dat wel!). Het is ff uitzoeken wat de juiste instellingen voor GPS zijn (zie eerder in dit topic), maar als die ingesteld zijn, werkt het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft er ervaringen met checkpoint software ? (voor de camera`s)

tomtom5 loopt prima (5.1 en 5.2)
maar zodra je checkpoint installeert en draait, loopt tomtom naar 5 min vast.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb 'm zelf ook sinds afgelopen donderdag. Ik vind het een mooi apparaat, al krijg ik nog lang niet alles gedaan wat ik wil.
Eén kritiekpunt is de handleiding die erbij zit. Die is erg slecht geschreven. Zo moest ik bijvoorbeeld het halve boekje doorbladeren voor ik ergens tussendoor in kleine letters kon vinden hoe ik terug moest naar fabrieksinstellingen (Geluid -, modus knop en dan resetknop indrukken), hoe ik het apparaat eigenlijk uit moet zetten (aan/uitknop 4 secs ingedrukt houden) en hoe ik programma's echt afsluit (anyone, want ik weet het inmiddels niet meer en kan het ook niet in de handleiding vinden?). Daarnaast ben ik nog aan het worstelen met de handschriftherkenning. Volgens de handleiding zou er als je letters getekend hebt onder extra (tools) een mogelijkheid moeten zijn om "Herkennen" te kiezen. Nu kan ik wel "extra" vinden, maar geen "extra (tools)" en "Herkennen" zit daar in ieder geval niet bij de mogelijkheden :(. Als iemand me dat uit kan leggen, dan graag :)
Voor mensen met ervaring met PDAs is het misschien niet zo'n probleem, maar dit is mijn eerste PDA en er zijn dus een aantal dingen waar ik niet uitkom en de handleiding geen hulp biedt.

Ik heb de Bios upgrade ook uitgevoerd. Volgens de Asus website hoort er dan te staan:
Firmware Version: V03.0548.00 NLD 0404
IPL Version:V11300500
Ik heb:
Firmware Version: V03.0548.00 NLD 0413
IPL Version:V11300500
Hebben anderen dat ook?

Nog een algemene vraag: Wat is handig om op je SD kaart te zetten en wat moet daar zeker niet op? Wanneer gebruik je je Flash Disk?

[ Voor 23% gewijzigd door martdj op 18-12-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
martdj schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:16:
... hoe ik programma's echt afsluit (anyone, want ik weet het inmiddels niet meer en kan het ook niet in de handleiding vinden?). Daarnaast ben ik nog aan het worstelen met de handschriftherkenning. Volgens de handleiding zou er als je letters getekend hebt onder extra (tools) een mogelijkheid moeten zijn om "Herkennen" te kiezen. Nu kan ik wel "extra" vinden, maar geen "extra (tools)" en "Herkennen" zit daar in ieder geval niet bij de mogelijkheden :(. Als iemand me dat uit kan leggen, dan graag :)
Om programma's af te sluiten:
- Klik op het Asus icoontje rechtsondering en klik dan op 'Programma: xx.xMB'.
Onderin zie je 3 tabbladen en dan tabblad 'Actieve programma's'.
- In sommige programma's kun je ook ctrl-q gebruiken (op je toetsenbordje)
- Dat kruisje om programma's af te sluiten, mag van mij wel een liggend streepje worden, erg verwarrend. Alles blijft gewoon openstaan. Of een kruisje EN een liggend streepje. Maar dat is meer voor Microsoft, dan voor Asus (of niet?)

Ik heb net ook even gekeken naar handschrift herkenning. Ook dat staat niet bij mij in het menu en ik kan het niet vinden. Lijkt mij een bug van Asus (vertalingsfoutje of gewoon er vergeten in te zetten).

Edit: ik denk dat het handig is om alle tips bijelkaar te verzamelen en op de eerste post te zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door dr kriebel op 18-12-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Hebben jullie al leuke utilities gevonden die werken op de Asus PDA? Ik heb "shutdown (XP style)" geprobeerd, maar dat is een no go op deze PDA. Alleen een reset kan 'm weer aan de praat krijgen.
Is er een utility voor de GPS waarmee je gewoon kunt zien op welke coordinaten je je bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Wat doet "Shutdown XP style" dan? Een volledige shutdown geven? Dat kun je makkelijker doen door de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt te houden, dan vraagt'ie om bevestiging en gaat hij uit.

Een mooi tooltje om postie (en nog veel meer GPS gegevens) te bekijken is GPSDash4. Werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 22:28
Topic titel aangepast; nu hoef ik me niet meer af te vragen wat het voor een ding was.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:57:
Een mooi tooltje om postie (en nog veel meer GPS gegevens) te bekijken is GPSDash4. Werkt uitstekend :)
Heb ik toevallig ook draaien!
Nog geen problemen mee gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door dr kriebel op 19-12-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ben nu een beetje aan het spelen met emulators, heb al NES, Gameboy en een DOS emulator :P

Die laatste ga ik gebruiken om te kijken of ik wat oude DOS spelletjes aan de praat krijg op m'n PDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:03:
Ben nu een beetje aan het spelen met emulators, heb al NES, Gameboy en een DOS emulator :P

Die laatste ga ik gebruiken om te kijken of ik wat oude DOS spelletjes aan de praat krijg op m'n PDA :)
Leuk allemaal! Ik moet eerst nog even een SD kaartje kopen. Maakt het nog uit welke (doorvoer snelheid, of iets dergelijks)? Ik ga wel maar meteen voor de 1GB, dan kan ik er van alles opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zorg dat je een high performance kaartje koopt
scheelt aanzienlijk in snelheid.

kingston heeft ze voor een mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

De meningen zijn nogal verdeelt over de high performance kaartjes, de ene zegt dat het wel uitmaakt, de ander zegt dat het in een PDA of digicam niet uitmaakt omdat de interface op het apparaat niet snel genoeg is.

Ik heb voor mijn digicam (Canon Digital Ixus 430) zowel een normale CF kaart als een high-speed en daar merk ik het verschil niet. Voor m'n PDA heb ik een normale Kingston SD kaart gekocht en het is snel zat moet ik zeggen. Wil eigenlijk nog eens een keer vergelijken met een snelle SD kaart, ik zal eens rondvragen of er mensen in m'n omgeving zijn die er eentje hebben om te vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Entity op 20-12-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 00:26

Airpower

Feel the Power!

Wat wordt er allemaal bij geleverd bij de A636? Wordt hetzelfde bijgeleverd bij de A632?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heeft iemand van jullie een task switcher gevonden voor WM5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Bij de A635 zitten naast een USB sync kabel en voeding ook een autolader, autohouder en een hoesje voor de PDA.

Op de A636 zit een knop waarmee je kunt task switchen (kun je configureren bij de systeeminstellingen, standaard staat hij op Modus omschakelen, maar dit heb ik ingesteld op Taak wisselen).

[ Voor 17% gewijzigd door Entity op 20-12-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander Prinsen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:27:
Bij de A635 zitten naast een USB sync kabel en voeding ook een autolader, autohouder en een hoesje voor de PDA.

Op de A636 zit een knop waarmee je kunt task switchen (kun je configureren bij de systeeminstellingen, standaard staat hij op Modus omschakelen, maar dit heb ik ingesteld op Taak wisselen).
aha, too bad... die knop heb ik niet op mijn pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:08:
De meningen zijn nogal verdeelt over de high performance kaartjes, de ene zegt dat het wel uitmaakt, de ander zegt dat het in een PDA of digicam niet uitmaakt omdat de interface op het apparaat niet snel genoeg is.

Ik heb voor mijn digicam (Canon Digital Ixus 430) zowel een normale CF kaart als een high-speed en daar merk ik het verschil niet. Voor m'n PDA heb ik een normale Kingston SD kaart gekocht en het is snel zat moet ik zeggen. Wil eigenlijk nog eens een keer vergelijken met een snelle SD kaart, ik zal eens rondvragen of er mensen in m'n omgeving zijn die er eentje hebben om te vergelijken.
Het verschil tussen bv 'Kingston Secure Digital 1024 MB' en de 'Kingston Secure Digital 1024 MB Elite Pro' is maar 7 euro, dus dat valt nog mee. Maar ik vroeg me inderdaad af, of die snelheid voor PDA's uit maakt. Voor digicams is dat natuurlijk wel het geval (de modellen waarbij je meerdere foto's per sec. kan nemen). Voor die 7 euro hoef ik het natuurlijk niet te laten, maar het is toch wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb een 133x 1 GB kaartje van het wereldberoemde ;) merk PQI. Kostte 66 euro bij de PC Megastore. Doet het prima. Of er verschil zou zijn met een trager kaartje zou ik ook niet weten, maar meerprijs van die dingen is zo weinig (6,50 tussen een 24x en een 133x) dat ik het risico maar niet neem.

Ik heb er zelf gisteren VisualGPSce op gezet en die werkt ook goed. Ik zal dat progje wat jullie noemen ook eens proberen. Mijn GPS werkt in ieder geval. Nu TomTom nog :)

Heeft er al iemand skype geinstalleerd op de pda? Ik heb gisteren eerst de normale pocketPC versie erop gezet en toen degene voor 312 MHz processors, maar ik merk nog steeds vertraging in het geluid. Zou het uit kunnen maken dat ik 'm op de SD kaart heb geinstalleerd?

Heeft iemand de Wifi poort al werkend gekregen? Als ik in dit gebouw wifi aanzet ziet ie heel even een netwerk en daarna is ie meteen weer weg. Op het andere kantoor idem. Thuis zie ik twee wifi netwerken, waarvan 1 onbeveiligd maar daar verliest die ie verbinding continu mee (nog voordat ik kan testen of ik via die verbinding ook kan Internetten).

Ik heb ook geprobeerd om mijn Bluetooth headsetje verbinding te laten maken met mijn A636, maar dat is tot nu toe ook geen succes. Hij ziet 'm gewoon niet, terwijl ie mijn USB Bluetooth stick in mijn PC wel gewoon ziet (en via die ook prima kan ActiveSyncen). Heeft iemand al meer succes gehad met een bluetooth headset en deze PDA?

Met Shutdown XP Style, krijg je overigens dat afsluitboxje van XP op je PDA, waarmee je dus kunt herstarten of afsluiten. De huidige PPC versie werkt in ieder geval niet.

[ Voor 11% gewijzigd door martdj op 20-12-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Wifi doet het perfect bij me thuis, andere locaties heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb (inmiddels 1 dag) de PDA binnen, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem te syncen met active sync. Ik heb de laatste versie gedownload en heb ook inmiddels de asus 'bios' update gedraaid. Ik wil hem connecten via usb. Echter er komt steeds de melding dat hij niets vind op com 1,2 en usb. Heb firewall en virusscanner inmiddels uitstaan. Heeft iemand een idee?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mystikal schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:53:
Ik heb (inmiddels 1 dag) de PDA binnen, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem te syncen met active sync. Ik heb de laatste versie gedownload en heb ook inmiddels de asus 'bios' update gedraaid. Ik wil hem connecten via usb. Echter er komt steeds de melding dat hij niets vind op com 1,2 en usb. Heb firewall en virusscanner inmiddels uitstaan. Heeft iemand een idee?
je bent niet de enigste met dit probleem.
ik heb dit ook, maar heb het nu maar gedaan via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Hmm, vreemd, totaal geen problemen met ActiveSync hier. Op 2 machines geïnstalleerd, op beiden geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 09:27
Ik twijfel dus stevig tussen de yakumo deltax, FS loox n520 en de asus mypal 636.
Iemand al enige ervaring met meerdere van de toestellen of iemand die kan zeggen waarom zij/hij voor dit toestel koos?
Wat ik me ook afvraag, kan ik der een SD kaartje van 4 gig inrammen? Bij yakumo weet ik dat 1gb maximaal is.

anywayz, ik wil een pda met built in sirf 3 maar ik kan niet kiezen *help* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

En opgelost. Ik moest bij instellingen/tab verbindingen/usb-instellingen kiezen voor optie 2, verzenden als seriele interface.

Basement Bios ---- Exo-S

Hallo,

Ik ben nu al een hele tijd bezig geweest met het proberen te instaleren van tomtom 5.21
maar dit wil niet vlotten. Installatie geen probleem, maar daarna als je tomtom opstart loop
je wat stappen door tot na de stem selecteren. Hierna gaat het fout. Hierna gaat hij weer terug naar
het bureaublad van de pda.????? Of een foutmelding die je kan versturen aan microsoft

Maar als ik deze handelingen doe zonder de sd kaart erin met de kaart, dan geeft hij wel de melding
geen kaarten, dan kan je alleen maar op annuleren drukken.

Wie weet er raad.
SD kaart is naar mijn weten goed. Heb hiervandaan ook de bios upgrade gedaan.
En geheel geformateerd. :'(

Ben nu zo ver dat hij wel de kaarten aangeeft bij het veld selecteer kaart, maar hierna gaat hij
naar het bureaublad en exit de tomtom applicatie

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 151863 op 22-12-2005 13:17 ]

• martdj
Anoniem: 151863 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:58:
Hallo,

Ik ben nu al een hele tijd bezig geweest met het proberen te instaleren van tomtom 5.21
maar dit wil niet vlotten. Installatie geen probleem, maar daarna als je tomtom opstart loop
je wat stappen door tot na de stem selecteren. Hierna gaat het fout. Hierna gaat hij weer terug naar
het bureaublad van de pda.????? Of een foutmelding die je kan versturen aan microsoft
Ik heb precies hetzelfde! Dacht dat het aan mijn *uch* versie lag. Heb jij wel een legale versie? De kaarten geeft ie bij mij overigens nooit aan. Na de stem kiezen is het over en uit.

[ Voor 7% gewijzigd door martdj op 22-12-2005 13:20 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Okay ik heb dus min of meer hetzelfde probleem. Ik wil ook tomtom 5.0 installeren. Ik krijg dat menu en selecteer dan dat ik tomtom 5.0 wil installeren. Paar seconden later krijg ik een foutmelding met verzend rapport. :? Heb inmiddels 2 verschillende tomtom versies geprobeerd, maar het mag niet baten.
Heeft 1 van jullie het al kunnen oplossen? Ik ga morgen op wintersport 8) en wilde hem graag gebruiken. Anders kom ik waarschijnlijk niet verder dan Drachten in Friesland en daar schijnt de sneeuw niet zo goed te zijn... :+

Basement Bios ---- Exo-S

• martdj
Tomtom 5.0 heeft problemen met Windows Mobile 5. De workaround daarvoor schijnt te zijn om de cab files gewoon naar je PDA te kopieren en ze daar te installeren. Je kunt ook (als je de officiële versie hebt) van de TomTom site versie 5.21 update downloaden en die starten met je TomTom 5 cd erin. Dan zou het wel moeten werken.
Ook als je niet de officiële versie hebt kom je hier overigens een eind mee, maar ik krijg uiteindelijk het probleem wat Arvid ook beschreef.

Dafzor: Het ligt er maar net aan wat je ermee wilt gaan doen en hoeveel je bereid bent uit te geven.
Die DeltaX is het goedkoopste, maar heeft geen Bluetooth en Wifi. Uitbreidingskaartjes om dat erop te krijgen kosten meer dan het verschil met 1 van de andere modellen.
De FS Loox heeft wel Wifi (en zelfs de 802.11g variant), maar geen bluetooth. Als je een GSM met bluetooth hebt, kan dat wel makkelijk zijn
De Asus A636 heeft zowel Bluetooth als Wifi (802.11b) en heeft dus de meeste interfaces, maar is ietsje duurder.
Voordeel van de Asus en DeltaX boven de FS Loox is weer dat er een zwanehals, houder en carcharger bijzitten. Als je die er bij de FS Loox bij moet kopen is dat de duurste van de 3.
Ik bedenk me net dat de processor van de Asus ook nog 400 MHz is tegenover 312 MHz voor de andere 2 :+

[ Voor 67% gewijzigd door martdj op 22-12-2005 14:06 ]

Zou het probleem liggen aan onze pda of aan de software.
Ik heb er trouwens de nieuwste bios op. (nederlandse versie pda).

Het zou fijn zijn als iemand ons hier mee kon helpen. Want
dit is echt balen.

Tomtom is goed geinstaleerd, daar twijfel ik niet aan.

Als ik nu de tomtom koppeling op bureaublad aanklik, dan kan ik de keus maken tussen
de mappen die ik op de sd kaart heb staan. (tot dusver alles goed) Hierna zou hij de geselecteerde
kaart moeten gaan inladen. Maar in plaats van dat doet hij gewoon tomtom beiindigen.

En ben ik er weer uit.
Ik krijg hierdoor geen hanger in mijn pda,

Ik zou morgen ook de navigatie gaan gebruiken, maar vermoed dat dat niet meer gaat lukken.
:'( :'(

• martdj
Sander Prinsen heeft het volgens mij wel werkend, dus hopelijk kan die ons wat tips geven?

• Entity

Entity

9000rpm

Mijn versie werkt prima - de 5.20 versie heb ik naar mijn SD kaart gekopieerd en vervolgens heb ik de 5.21 update gedraait, die ziet de data op de SD kaart (incl. Benelux map) en installeert zich vervolgens zonder problemen...

offtopic:
Is ook geen originele versie overigens, ga ik wel aanschaffen, wilde eerst Tomtom en Navigon proberen om te vergelijken

[ Voor 25% gewijzigd door Entity op 22-12-2005 14:11 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb wel de minder legale versie. Maar daar zal het probleem niet aan liggen...

Basement Bios ---- Exo-S

• martdj
Sander Prinsen schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:09:
Mijn versie werkt prima - de 5.20 versie heb ik naar mijn SD kaart gekopieerd en vervolgens heb ik de 5.21 update gedraait, die ziet de data op de SD kaart (incl. Benelux map) en installeert zich vervolgens zonder problemen...
Zou je iets meer uit willen leggen wat je precies hebt gedaan? Heb je alle Cab-files naar je SD kaart gekopieerd of de gewone PC setup? Hoe groot waren de files die je naar je SD hebt gekopieerd bij elkaar? Was de 5.21 update die je hebt gebruikt degene van de TomTom site of eentje waar een alternatief navigator bestand bijzat?

• Entity

Entity

9000rpm

Ik had een 5.20 versie zonder cabs/installatiebestanden, die bestond uit een aantal directories met allerlei files. Die heb ik in zijn geheel naar de SD kaart gekopiëerd. Vervolgens een 5.21 versie (waar een alternatieve navigator bij zit) geïnstalleerd (gewoon een PC setup die ActiveSync aanroept) en de alternatieve navigator eroverheen gezet - vervolgens Tomtom gestart en hij werkt perfect...

[ Voor 7% gewijzigd door Entity op 22-12-2005 14:30 ]

• martdj
Ben helaas niet thuis om te proberen :(. Volgens mij heb ik de versie die jij noemt ook gezien, maar niet gebruikt omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest.

Is TomTom overigens idd fijner dan Navigon? Ik hoor over Navigon ook wel goede verhalen.

Edit:
Ik zie trouwens dat je daar al een aparte thread voor bent gestart:
[rml][ PPC] Navigatie: Navigon of TomTom?[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door martdj op 22-12-2005 15:33 ]

• Entity

Entity

9000rpm

Ben er nog niet helemaal uit, moet nog wat meer met Navigon werken om er een goed oordeel over te vellen, maar vooralsnog vind ik Tomtom vooral wat gebruiksvriendelijker dan Navigon (ik gebruik van beiden de laatste versies). De aanwijzingen van Navigon lijken wat duidelijker, maar ik heb er nog te weinig mee gereden om een goed oordeel te doen.

Wat ik een nadeel vind aan Navigon is dat de 5.2 update al 2 weken uit is in het Duits, maar de Nederlandse versie nog nergens te vinden is... Heb 5.2 nu met een trucje wel Nederlandstalig gekregen, maar hier en daar zitten nog Duitse teksten in. Het is jammer dat ze niet gelijk met een NL versie komen, ik denk dat dit bij Tomtom wel beter zal gaan met updates.

Ik ga dit weekend als het goed weer is misschien nog wat touren om te kijken hoe Navigon in de praktijk werkt, wellicht verander ik nog van gedachten.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

martdj schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:02:
Ben helaas niet thuis om te proberen :(. Volgens mij heb ik de versie die jij noemt ook gezien, maar niet gebruikt omdat ik niet wist wat ik ermee aan moest.

Is TomTom overigens idd fijner dan Navigon? Ik hoor over Navigon ook wel goede verhalen.
Ik ook niet, maar heb mijn PDA aan iemand afgegeven die het ook zou proberen. ff afwachten

Basement Bios ---- Exo-S

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 09:27
martdj schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:33:

Dafzor: Het ligt er maar net aan wat je ermee wilt gaan doen en hoeveel je bereid bent uit te geven.
Die DeltaX is het goedkoopste, maar heeft geen Bluetooth en Wifi. Uitbreidingskaartjes om dat erop te krijgen kosten meer dan het verschil met 1 van de andere modellen.
De FS Loox heeft wel Wifi (en zelfs de 802.11g variant), maar geen bluetooth. Als je een GSM met bluetooth hebt, kan dat wel makkelijk zijn
De Asus A636 heeft zowel Bluetooth als Wifi (802.11b) en heeft dus de meeste interfaces, maar is ietsje duurder.
Voordeel van de Asus en DeltaX boven de FS Loox is weer dat er een zwanehals, houder en carcharger bijzitten. Als je die er bij de FS Loox bij moet kopen is dat de duurste van de 3.
Ik bedenk me net dat de processor van de Asus ook nog 400 MHz is tegenover 312 MHz voor de andere 2 :+
Mja dat dacht ik er ook van, maar op kieskeurig kreeg de asus niet echt schitterende kritiek (waren wel maar 2 scores). Maar ik denk toch dat ik de voor de asus ga aangezien ik deze of de yakumo vrij cheap kan krijgen en ik niet al tevreden ben over men yakumo divx player :)
Nu rest me nog de vraag: gaat er een 4gb CF of SD stickje in? Dit is vrij belangrijk aangezien ik op deze manier makkelijk files kan transporteren voor men job zonder altijd weg en weer te sleuren met laptop + memstick

• martdj
dafz0r schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:04:
[...]
Mja dat dacht ik er ook van, maar op kieskeurig kreeg de asus niet echt schitterende kritiek (waren wel maar 2 scores). Maar ik denk toch dat ik de voor de asus ga aangezien ik deze of de yakumo vrij cheap kan krijgen en ik niet al tevreden ben over men yakumo divx player :)
Nu rest me nog de vraag: gaat er een 4gb CF of SD stickje in? Dit is vrij belangrijk aangezien ik op deze manier makkelijk files kan transporteren voor men job zonder altijd weg en weer te sleuren met laptop + memstick
Ik heb die reviews op kieskeurig.nl even snel bekeken. Die waren er nog niet toen ik 'm kocht. Die review van die persoon die een 3 voor duurzaamheid geeft, is totaal niet gemotiveerd waar die 3 vandaan komt. Hij is alleen gefrustreerd dat ie TomTom niet geinstalleerd krijgt. Daar hebben meer mensen problemen mee zoals je hierboven kunt lezen ;), maar ik heb niet het idee dat het aan het apparaat ligt. Ik ben zelf redelijk enthousiast over het apparaat. De GPS werkt voortreffelijk (ik heb weliswaar nog geen navigatieprog, maar wel een progje dat de GPS gegevens uitleest en die heeft zeer snel een fix en vaak met wel 9 satellieten), ik zit nu te MSNen via mijn PDA op mijn werk wat heel goed werkt :+ en z'n batterij is nog nooit leeg gegaan, terwijl ie soms best wel een tijdje van z'n stroom af is (sowieso erg handig dat ie oplaadt via de USB poort).
Of er 4 GB in kan, kan ik je helaas niet vertellen. Bij mij zit er 1 GB in (en uiteraard SD, want een CF slot heeft ie niet).

• dr kriebel
Ik heb net ook even gekeken naar de website van kieskeurig. Helaas heb ik nog geen SD kaartje om TomTom kaarten op te zetten, dus ik heb geen idee of die het bij mij toevallig wel doet. Lijkt mij eerder een probleem van windows mobile 5, dan van Asus, als het niet werkt (of zijn er al PDA's met WM5 die wel met TomTom werken?)

Geen idee trouwens of een 4gb kaartje er wel of niet in kan. Mij een beetje te duur. Het staat ook nergens op de website van Asus, of in het boekje. Heb je al contact opgenomen met Asus? (ok, support is niet echt geweldig)

Verder ben ik nog steeds tevreden met het apparaatje. Wifi/GPS/Bluetooth, alles werkt zoals het moet. Wifi getest op meerdere draadloze netwerken, en overal ging het vrij goed. Soms pakt ie de verbinding eventjes niet, maar dat zie je meteen aan een icoontje.
De batterij doet het inderdaad erg lang. Soms krijg ik de melding dat de batterij bijna leeg is, maar dan gaat ie gewoon nog paar uur mee (niet op standby, dan nog langer). Precieze tijden zijn lastig te noemen, maar de 43uur standby tijd geloof ik wel in.

• Entity

Entity

9000rpm

Ik lees ook veel over problemen met Tomtom op de Mio A201 en de Loox, dus dat is geen Asus specifiek probleem. Bij mij werkt hij perfect, al was het ff zoeken hoe de GPS ingesteld moest worden. Asus had hier best wel wat over in de handleiding mogen schrijven, het enige wat er over GPS in de handleiding staat is hoe je hem openvouwt en draait :|

Navigon was nog veel kieskeuriger dan Tomtom, slechts met 1 instelling wil Navigon werken, gelukkig kan Tomtom hier ook mee overweg, dus werken ze nu allebei.

Verder ben ik best tevreden over het apparaat. In het begin had ik af en toe nog een vastloper, maar sinds de firmware update heb ik geen problemen meer. BT gebruik ik om met de laptop van m'n werk te syncen, de kabel om met m'n thuis PC te syncen - op die manier kan ik al mijn agenda's gelijk houden :) Wifi gebruik ik thuis zo nu en dan, werkt ook prima.

• dr kriebel
Sander Prinsen schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:30:
Ik lees ook veel over problemen met Tomtom op de Mio A201 en de Loox, dus dat is geen Asus specifiek probleem. Bij mij werkt hij perfect, al was het ff zoeken hoe de GPS ingesteld moest worden. Asus had hier best wel wat over in de handleiding mogen schrijven, het enige wat er over GPS in de handleiding staat is hoe je hem openvouwt en draait :|
.
Jij hebt dus TomTom en Navignon aan de praat gekregen op de pda? Is dat dan TT 5.21? Heb je nog iets specifiek moeten doen? Ik heb wel al wat GPS programma's werkend met GPS, dus dat werkt. Kan ik nu zo TomTom installeren?
Dit weekend ga ik er een beetje mee spelen, vandaar al die vragen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb ze allebei aan de praat, maar Navigon gooi ik eraf. Vanochtend een proefje gedaan om met Navigon naar m'n werk te rijden, dus voer netjes het adres in, navigatie begint, gaat uitstekend, totdat ik in de stad kom waar ik moet zijn, roept dat ding doodleuk "bestemming bereikt", terwijl ik nog minimaal 6 straten verwijderd was van de bestemming! Erg jammer, want dat laatste stuk is nu juist het lastigst.

Mijn GPS instellingen in Windows instellingen: Eerste tabblad op COM2, 2e tabblad op COM5/9600 baud en een vinkje op het 3e tabblad. Binnen Tomtom aangegeven dat hij op COM5 moet kijken (bij 4800baud) en dat werkt. Wat voor Tomtom ook werkt (maar niet voor Navigon) is om op het eerste tabblad COM5 te selecteren en het 2e tabblad "Geen", dan ziet Tomtom hem ook op COM5, maar Navigon kan de ontvanger dan niet vinden.

Van Tomtom gebruik ik inderdaad 5.21 en van Navigon versie 5.2 (Duits, via een omweg toch Nederlandstalig gekregen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmmm ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat ik die tomtom vandaag nog werkend ga krijgen voordat ik naar de sneeuw vertrek. 8) ANWB-kaarten toch ook maar weer opgezocht.. :( . Ik heb vanmiddag 3 uurtjes de tijd. Ik zag ook op de tomtom site dat ze asus nog niet officieel ondersteunen in combinatie met windows mobile 5. Ook opvallend!

Ik zal vanmiddag dit topic er eens naast leggen en kijken of ik hetzelfde gedaan kan krijgen als dhr Prinsen. Mocht iemand inmiddels een panklare oplossing hebben gevonden, post dit dan hier aub. Je zult naast mij nog een aantal mensen een groot plezier doen! O-)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Zoals ik eerder vermelde nog steeds problemen met tomtom.

Ik heb omdat ik het niet echt meer zag zitten, even een minder legale navigon 5.1 gedownload,
en deze zonder problemen kunnen instaleren. Dus ik kan in iedergeval navigeren.
Duurde even voor de goede instelling maar op com 5 en 4800baund vond hij signaal en kan nu
functioneren. Het is wel geen tomtom, maar op het moment is het beter als niks.

Voor als nog heb ik alleen nederland, maar gaat helemaal goed komen.

Dus laat tomtom maar even voor wat het is.

En kan iedergeval vanavond onder weg met navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren op pad geweest met mijn asus navigatie.
Dit met navigon 5.1. omdat ik tomtom niet werkend krijg.

Maar al met al, ik had nog nooit eerder met dit pakket gewerkt, maar dit is me zeer goed
bevallen, kan haast wel zeggen dat het me beter bevalt dan tomtom. Aanwijzingen zijn zeer
duidelijk en beter te begrijpen dan dat ze in tomtom zitten. Dus besluit hier voorlopig maar
mee te draaien.

Maar iedergeval geen haperingen of iets dergelijks gehad. Werkte perfect in de auto.

Voorlopig blij.

Toch fijn die asus. Signaal gps super zelfs in tunnels viel hij niet weg.
Begin tot eind goed signaal gehad. Ook tijdens tanken onder de afkapping geen enkele gps storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108853

Iemand last van een accu die vrij snel leeg is? als de pda aanstaat (zonder programmas te draaien, BT/GPS etc staan uit), dan is hij binnen een uur of 2/3 al leeg. Is dit normaal?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste