Heeft iemand foto's van zijn A636 om een beetje idee te krijgen van z'n grootte, vorm enz.?
Dan heb je een kapotte. Accu moet makkelijk een week normaal gebruik mee gaan.Anoniem: 108853 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:02:
Iemand last van een accu die vrij snel leeg is? als de pda aanstaat (zonder programmas te draaien, BT/GPS etc staan uit), dan is hij binnen een uur of 2/3 al leeg. Is dit normaal?
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 25-12-2005 20:59 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hieronder wat reviews:Anoniem: 48571 schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:13:
Heeft iemand foto's van zijn A636 om een beetje idee te krijgen van z'n grootte, vorm enz.?
http://www.bargainpda.com/default.asp?newsID=2539
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=39445
http://www.mobile-review.com/pda/review/asus-a636-en.shtml
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2126
http://tweakers.net/productsurvey/survey/1849
[ Voor 35% gewijzigd door Mooody op 25-12-2005 21:01 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Anoniem: 151863
Foto`s heb ik niet, maar kan je zeggen dat hij er mooi uitziet. Is iets dikker door zijn gps, maarAnoniem: 48571 schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:13:
het viel mij allemaal erg mee. Ziet er mooi strak uit.
Ik had ook mijn twijfels. Maar ben zeer blij met de keus
Ja, er is 1 accu mee geleverd. Die kun je gewoon verwisselen. Geen idee hoeveel die dingen los kosten eigenlijk, ik weet niet waar je die kan kopen.Anoniem: 26457 schreef op maandag 26 december 2005 @ 05:33:
Heeft het ding een verwisselbare accu eigenlijk ?
Anoniem: 26457
Ivm met GPS en het flink gaan wandelen hiermee is de accuduur een zeer belangrijk punt voor mij namelijk (waardoor de Loox n520 af zal gaan vallen denk ik...).dr kriebel schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:04:
[...]
Ja, er is 1 accu mee geleverd. Die kun je gewoon verwisselen. Geen idee hoeveel die dingen los kosten eigenlijk, ik weet niet waar je die kan kopen.
Een batterypack zou misschien ook nog een mogelijkheid kunnen zijn, maar weet niet of dat al voor de 636 beschikbaar is.
In hoeverre blijven je gegevens / proggies'bewarrd bij een accu wissel ? Is er iemand die het weet of het uit wil/durft te proberen
Als je belangrijke data op een SD kaart zet is er niets aan de hand denk ik.....
Anoniem: 26457
Als je dus je naviprog op de SD zet, mis je weing van je accu wissel. Als je bijvoorbeeld eenzaam in de wildernis loopt en je hebt je waypoints mmarkeerd... je kan dan na een wissel alles nog terugzien ?Mooooody schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:53:
Als je belangrijke data op een SD kaart zet is er niets aan de hand denk ik.....
Gisteren had ik eindelijk TomTom 5.21 beschikbaar voor installatie en daarmee was installatie op de A636 geen enkel probleem. Vanmorgen voor het eerst met routebegeleiding naar mijn werk (en ik kon het nog steeds vinden
). De aanwijzingen waar in dit topic al eerder over is gesproken, vond ik ook niet altijd even duidelijk. Aanwijzingen als "ga zo meteen naar rechts" als je eerst nog een afslag moet passeren die je niet moet nemen, kunnen voor verwarring zorgen.
Maar als navigatie-apparaat doet ie het in ieder geval prima.
Vraagje: Ik heb TomTom op de SD kaart geinstalleerd. Daardoor staan (bijna. Sommige bestanden zet ie toch vrolijk op het "apparaat") de bestanden op de SD kaart en staat in het menu geen link naar TomTom. Hoe kan ik een link naar een programma maken vanuit het startmenu?
Edit:
Zelf inmiddels uitgevonden. Op het bestand klik je op Kopie maken (ctrl-c), vervolgens ga je naar \windows\startmenu en doet daar "plakken als snelkoppeling". Die rename je vervolgens en klaar ben je.
Wat wel irritant is, is dat als je je PDA in standby zet, hij contact verliest met de SD kaart, zodat als je een programma draait op je SD kaart en je gaat in standby en komt er weer uit, je programma crasht. Dit is overigens een probleem van Windows Mobile 5 en heeft niet specifiek met de Asus te maken. Een potentiële oplossing die ik ergens heb gelezen is de volgende registryhack:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\PNPWaitIODelay
from default (on Universal it's 4096) to 1.
Nu weet ik alleen niet hoe je bij WM5 de registry kunt editten. Iemand?
Maar als navigatie-apparaat doet ie het in ieder geval prima.
Vraagje: Ik heb TomTom op de SD kaart geinstalleerd. Daardoor staan (bijna. Sommige bestanden zet ie toch vrolijk op het "apparaat") de bestanden op de SD kaart en staat in het menu geen link naar TomTom. Hoe kan ik een link naar een programma maken vanuit het startmenu?
Edit:
Zelf inmiddels uitgevonden. Op het bestand klik je op Kopie maken (ctrl-c), vervolgens ga je naar \windows\startmenu en doet daar "plakken als snelkoppeling". Die rename je vervolgens en klaar ben je.
Wat wel irritant is, is dat als je je PDA in standby zet, hij contact verliest met de SD kaart, zodat als je een programma draait op je SD kaart en je gaat in standby en komt er weer uit, je programma crasht. Dit is overigens een probleem van Windows Mobile 5 en heeft niet specifiek met de Asus te maken. Een potentiële oplossing die ik ergens heb gelezen is de volgende registryhack:
[ Voor 38% gewijzigd door martdj op 28-12-2005 09:23 ]
Dit programma kan je volgens mij wel verder helpen:martdj schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:02:
http://www.breaksoft.com/...bile_Registry_Editor.aspx
edit:
btw: bij mij staat ie op default 3000.
-kriebel
[ Voor 4% gewijzigd door dr kriebel op 28-12-2005 11:02 ]
Ik ben nog steeds aan het stoeien om WM 5 te laten doen wat ik wil. Ik heb nog een paar dingen die niet werken zoals ik dat graag wil:
- Als ik een chat venster (pocket MSN) open heb en ik klik op het kruisje, hoe kan ik dat venster dan weer openen (kruisje is toch minimaliseren, dus dat venster moet er nog zijn). Ik mis kort gezegd een alt-tab
- Bij Instellingen is er (onder "Systeem") een functie "Modus omschakelen". Hierin kun je bij de beeldinstellingen 5 opties aan- of uitvinken. Drie staan er standaard aan. Nu is een een wegrennend ventje wat standaard uitstaat. Wat doet die? Daarnaast is een een kruis met "map" daaronder die je niet kunt aanvinken. Wat doet dat ding?
Edit:
Bedankt Kriebel voor de tip van die app. Nu kun je daarmee je pda registry editten vanaf je gewone pc. Dat impliceert dat het gewoon op je pda ook zou moeten kunnen, maar hoe? Waar is regedit?
Edit2:
Met dat wegrennende mannetje exit je dat menu.
- Als ik een chat venster (pocket MSN) open heb en ik klik op het kruisje, hoe kan ik dat venster dan weer openen (kruisje is toch minimaliseren, dus dat venster moet er nog zijn). Ik mis kort gezegd een alt-tab
- Bij Instellingen is er (onder "Systeem") een functie "Modus omschakelen". Hierin kun je bij de beeldinstellingen 5 opties aan- of uitvinken. Drie staan er standaard aan. Nu is een een wegrennend ventje wat standaard uitstaat. Wat doet die? Daarnaast is een een kruis met "map" daaronder die je niet kunt aanvinken. Wat doet dat ding?
Edit:
Bedankt Kriebel voor de tip van die app. Nu kun je daarmee je pda registry editten vanaf je gewone pc. Dat impliceert dat het gewoon op je pda ook zou moeten kunnen, maar hoe? Waar is regedit?
Edit2:
[ Voor 22% gewijzigd door martdj op 28-12-2005 12:54 ]
Hij is besteld. Heb er ook meteen een 2GB Transcend 150x SD kaartje bij gekocht om de set compleet te maken 
Ik laat weten hoe hij bevalt....
Ik laat weten hoe hij bevalt....
Als je Modus Omschakelen opent, kun je dit ook laten werken als "Taken omschakelen" - dit is in feite ALT-TAB voor je PDA.martdj schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:51:
Ik ben nog steeds aan het stoeien om WM 5 te laten doen wat ik wil. Ik heb nog een paar dingen die niet werken zoals ik dat graag wil:
Edit:
Edit2:
Anoniem: 27361
Ook ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een PDA met navi.
Wilde in eerste instantie gaan voor de HP2490 + bluetooth gps module en TT5, maar ik denk eigenlijk dat de A636 een beter alternatief is. En zover ik kan zien is het enige verschil de processor. 416 voor de 636 en 520 voor de 2490, nu denk ik dat dat niet een ramp zal zijn.
Maar na wat zoeken zag ik een hele mooie aanbieding, een A636 met Navigator 5 met straten van westeuropa. Nu is mijn vraag eigenlijk zijn er mensen hier die zowel met TT5 hebben gewerkt en met Destinator 5 ? en zoja wat de grote verschillen zijn ??
Heb op een ander forum al gelezen dat TT5 nogal wat bugs heeft en Destinator5 je wel eens straten door wilt laten rijden wat eigenlijk een fietspad is. Met andere woorden wat is het beste alternatief ?
Wilde in eerste instantie gaan voor de HP2490 + bluetooth gps module en TT5, maar ik denk eigenlijk dat de A636 een beter alternatief is. En zover ik kan zien is het enige verschil de processor. 416 voor de 636 en 520 voor de 2490, nu denk ik dat dat niet een ramp zal zijn.
Maar na wat zoeken zag ik een hele mooie aanbieding, een A636 met Navigator 5 met straten van westeuropa. Nu is mijn vraag eigenlijk zijn er mensen hier die zowel met TT5 hebben gewerkt en met Destinator 5 ? en zoja wat de grote verschillen zijn ??
Heb op een ander forum al gelezen dat TT5 nogal wat bugs heeft en Destinator5 je wel eens straten door wilt laten rijden wat eigenlijk een fietspad is. Met andere woorden wat is het beste alternatief ?
Anoniem: 164396
[quote]Anoniem: 27361 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:16:
[quote]
Ik denk zelf ook sterk over de iPAQ HX2490, maar daar komt dan nog wel een bluetooth gps bij dus kom je uit op zo'n € 465,- plus nog een keer een houder voor de auto.
Maar wat te denken van de : Qtek G100 PocketPC GPS
http://www.qtek.nl/G100_specs.asp
GPS type : SiRFStar III (NMEA 0183 v3.0 of hoger ondersteuning)
WAAS-enabled, 12 gelijktijdige satellieten
Geheugen (ROM/RAM) : 128MB/64MB
Infrarood (IrDA) : SIR 115Kbps
WiFi / WLAN : IEEE 802.11b (maximaal 11Mbps)
Bluetooth v1.2 Class 2
(incl. reislader (220V), Batterij, Stereo headset met microfoon, Autolader (12v), Draagtas, Stylus (2x), Autohouder en Mini USB )kabel prijs rond de € 375,-
Ook geen slechte optie denk ik, ik weet alleen niet of er ook een aansluiting op zit voor een externe antenne (ik zit met een warmte werende voorruit, mijn ontvangst zou dus wel eens tegen kunnen vallen)
[quote]
Ik denk zelf ook sterk over de iPAQ HX2490, maar daar komt dan nog wel een bluetooth gps bij dus kom je uit op zo'n € 465,- plus nog een keer een houder voor de auto.
Bluetooth v1.2 Class 2
(incl. reislader (220V), Batterij, Stereo headset met microfoon, Autolader (12v), Draagtas, Stylus (2x), Autohouder en Mini USB )kabel prijs rond de € 375,-
Ook geen slechte optie denk ik, ik weet alleen niet of er ook een aansluiting op zit voor een externe antenne (ik zit met een warmte werende voorruit, mijn ontvangst zou dus wel eens tegen kunnen vallen)
Die G100 ziet er idd wel mooier uit dan de A636. Maar deze heeft wel maar een 300Mhz proc. Nu weet ik niet hoe de samsung is opgebouwd dus weet niet of deze veel langzamer is dan de 400 Mhz van intel.
Deze pda zal ik namelijk niet alleen gebruiken voor Navigatie maar ook voor video's af te spelen. En de batterij is wat zwakker en dit is een van de sterkste punten van de A636 deze gaat namelijk zeer lang mee op 1 accu ook onder full load.
Deze pda zal ik namelijk niet alleen gebruiken voor Navigatie maar ook voor video's af te spelen. En de batterij is wat zwakker en dit is een van de sterkste punten van de A636 deze gaat namelijk zeer lang mee op 1 accu ook onder full load.
de G100 is idd wel nice, maar je vergeet toch wel het (voor mij enorme) verschil van 2.7" tov 3.5" qua schermgrootte. Net daarom viel de G100 bij mij af. Qtek maakt bijna allemaal machines die net tussen PDA en GSM vallen en dat is niet echt mijn smaak. Persoonlijk wil ik ook nog zien naarwaar ik navigeer, anders kan ik net zo goed navigeren op men nokia n70Anoniem: 164396 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:32:
Bluetooth v1.2 Class 2
Volgens mij heeft mijn A636 daar ook last van. Het viel me tot nu toe niet echt op, omdat ie eigenlijk altijd wel aan een lader hangt, maar gisterenavond heb ik er wat op gezet en 'm vervolgens uitgeschakeld (op dat moment was ie minstens 80% vol) en toen ik hem vanochtend opstartte stond ie op 20% en riep ie dat ik 'm maar snel moest uitschakelen omdat ik anders gegevens kwijt zou raken (en ja, gezien de lange opstarttijd stond ie echt uit). Heb jij nog actie ondernomen ikwilbolletje?Anoniem: 108853 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:02:
Iemand last van een accu die vrij snel leeg is? als de pda aanstaat (zonder programmas te draaien, BT/GPS etc staan uit), dan is hij binnen een uur of 2/3 al leeg. Is dit normaal?
Anoniem: 164396
Doet die batterij van de Asus het echt zo goed ??Anoniem: 27361 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:03:
een van de sterkste punten van de A636 deze gaat namelijk zeer lang mee op 1 accu ook onder full load.
Maar hoe zit het met de "support" van Asus ?? ik heb daar (dacht ik

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 164396 op 30-12-2005 01:41 ]
Ik koop enkel core componenten (voor men PC) van ASUS, MSI en Creative en ik moet zeggen dat de support van die 3 niet slecht is. Enkel de download site van ASUS is wat bagger...Anoniem: 164396 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 01:39:
[...]
Doet die batterij van de Asus het echt zo goed ??![]()
Maar hoe zit het met de "support" van Asus ?? ik heb daar (dacht ik) nog wel eens slechte berichten over gelezen. Ervaringen met Asus ??? dat is toch wel erg belangrijk.......
Vroeger had ik een graka van abit (i know) en een mobo van asus en met de migrate naar XP wouw dat ding niet meer installen... Abit kreeg er niets beters uit dan "Asus chooses not to be compatible with our products" terwijl ASUS me binne de week een aangepaste firmware stuurden die men probleem fixte (en die daarna ook op de site zetten) met een vriendelijk bedankje voor het spotten van de bug (was iets met AGP poort aansturing).
Over het PDA gedeelte kan ik nog niets zeggen maar ik veronderstel dat dit ook wel OK zal zijn?
Ik had een weekje geleden TomTom 5 eindelijk aan de gang gekregen, maar ik kom er nu achter dat ie toch niet helemaal werkt, zoals ik dat zou willen. Hij ziet namelijk maar 1 map en da's niet de map waarvan ik wil dat ie 'm gebruikt.
De volgende kaarten staan op mijn SD kaart:
- Benelux_Plus-Map
- Benelux-Map
- Great_Britain-Map
Van deze kaarten wordt als ik wijzig voorkeuren => wissel kaart kies alleen de Benelux-Map getoond. Deze stond al op mijn PDA van een eerdere (mislukte) TomTom installatiepoging. De kaarten die ik er later op heb gezet (eentje voor installatie van de programmabestanden en eentje erna) werken dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Edit:
Ik heb al geprobeerd om het bestand navigator inde programmabestanden/navigator directory te verwijderen zodat TomTom de initiele setup weer opnieuw doorgaat, maar dat hielp dus ook niet.
De volgende kaarten staan op mijn SD kaart:
- Benelux_Plus-Map
- Benelux-Map
- Great_Britain-Map
Van deze kaarten wordt als ik wijzig voorkeuren => wissel kaart kies alleen de Benelux-Map getoond. Deze stond al op mijn PDA van een eerdere (mislukte) TomTom installatiepoging. De kaarten die ik er later op heb gezet (eentje voor installatie van de programmabestanden en eentje erna) werken dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Edit:
Ik heb al geprobeerd om het bestand navigator inde programmabestanden/navigator directory te verwijderen zodat TomTom de initiele setup weer opnieuw doorgaat, maar dat hielp dus ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door martdj op 31-12-2005 12:14 ]
Anoniem: 108853
Ik heb nog geen actie ondernomen nee. Ik moet het nog een keer goed uittesten (dus accu helemaal vol en dan PDA laten liggen (en alle opties, dat hij uitschakelt etc etc uitzetten), kijken hoe lang dit duurtmartdj schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:54:
[...]
Volgens mij heeft mijn A636 daar ook last van. Het viel me tot nu toe niet echt op, omdat ie eigenlijk altijd wel aan een lader hangt, maar gisterenavond heb ik er wat op gezet en 'm vervolgens uitgeschakeld (op dat moment was ie minstens 80% vol) en toen ik hem vanochtend opstartte stond ie op 20% en riep ie dat ik 'm maar snel moest uitschakelen omdat ik anders gegevens kwijt zou raken (en ja, gezien de lange opstarttijd stond ie echt uit). Heb jij nog actie ondernomen ikwilbolletje?
Net even Navigon 5.1 getest, in 1e instantie dacht ik: tering dit wordt hem, maar na wat testen bleek dat het best wel hard zuigt. Kwa opties en lay-out/grafisch etc is het HEEL strak, maar het navigeren zelf is kut. Aanwijzingen etc etc zijn ook allemaal zeer helder, alleen de routers kloppen soms totaal niet, of er worden verkeerde aanwijzingen gegeven (linkaf terwijl er rechts op je kaartje staat
) soms raakt hij ook helemaal in de knoei.
Heb bij het testen van Navigon (5.2) ook een aantal keer gehad dat hij de route niet goed pakte (ik plan een route van huis naar werk en na 2 straten zegt hij bestemming bereikt... en ik moest nog 15km).
Vandaag m'n PDA een harde reset gegeven, er stond zoveel zooi op dat het geen kwaad kon. Alleen krijg ik nu Tomtom niet meer aan de praat
Na het selecteren van de kaart in de setup wizard, knalt hij er doodleuk uit, terwijl dit eerst wel perfect werkte...
Vandaag m'n PDA een harde reset gegeven, er stond zoveel zooi op dat het geen kwaad kon. Alleen krijg ik nu Tomtom niet meer aan de praat
Ik heb de A636 een dag en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Draait zonder problemen op 624 Mhz. en houdt het op die snelheid (backlight op 75%) tot nu toe ruim 5 uur klooien uit. (accu staat op 40%) ...en dat bij de 1e volle lading.
Draait zonder problemen op 624 Mhz. en houdt het op die snelheid (backlight op 75%) tot nu toe ruim 5 uur klooien uit. (accu staat op 40%) ...en dat bij de 1e volle lading.
Anoniem: 151863
Ja, dat is bij meerderen bekend. Ik heb dat euvel ook dat ik na de setup de kaart selecteer en dat hij erna gewoon eruit knalt. En weer terug bij af is. RaRa wat is het??Sander Prinsen schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:00:
Heb bij het testen van Navigon (5.2) ook een aantal keer gehad dat hij de route niet goed pakte (ik plan een route van huis naar werk en na 2 straten zegt hij bestemming bereikt... en ik moest nog 15km).
Vandaag m'n PDA een harde reset gegeven, er stond zoveel zooi op dat het geen kwaad kon. Alleen krijg ik nu Tomtom niet meer aan de praatNa het selecteren van de kaart in de setup wizard, knalt hij er doodleuk uit, terwijl dit eerst wel perfect werkte...
Dus voorlopig moet ik het maar met navigon 5.2 doen.
Ik heb het idee dat het iets met bestanden in de kaartdirectory te maken heeft. Bij mij werkt ie, maar slechts met 1 kaart (gewone Benelux, dus niet Benelux Plus die er ook op staat). Als ik de directorynaam verander van die Benelux map, doet ie het nog steeds gewoon dus de directory naam lijkt minder belangrijk. Geen idee waar ie wel naar kijkt.Anoniem: 151863 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:49:
[...]
Ja, dat is bij meerderen bekend. Ik heb dat euvel ook dat ik na de setup de kaart selecteer en dat hij erna gewoon eruit knalt. En weer terug bij af is. RaRa wat is het??
Dus voorlopig moet ik het maar met navigon 5.2 doen.
Mijn batterij lijkt toch niet zo beroerd. Ik heb 'm gisteren een dag aan de lader laten hangen. en even aangezet (toen stond ie op 90%). Toen weer uitgezet. Vanochtend heb ik 'm weer aangezet. Toen ie eenmaal opgestart was stond ie op 80%. Vervolgens bewust de hele dag op standby laten staan (scherm uit dus). Vanavond staat ie nog steeds op 80%. Hij loopt dus in ieder geval niet vanzelf snel leeg.
Hoe overklok je een PDA btw?
Heb het probleem al weer verholpen. De oplossing zet een currentmap.dat in My Documents\Tomtom (maak de map aan als die niet bestaat). Het bestand currentmap.dat zit in ttn.cab van Tomtom 5.0 (en anders moet je ff zoeken op het bestand, bij mij stond hij in de map "system" in de tomtom 5.0 installatie)
Ben inmiddels terug van ski-vakantieAnoniem: 151863 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:54:
Inmiddels ook tomtom werkend.
Door de sd versie.
Top alles werkt nu perfect.....![]()
![]()
Is er iemand in staat om een korte stappenplan op te schrijven hoe je het nu precies voor elkaar krijgt. Ik denk hierbij aan: welke versie (SD, versie?
Basement Bios ---- Exo-S
Anoniem: 108746
Idd ik sta op het punt om deze asus aan te schaffen, maar het niet werken of dmv zeer ingewikkelde handelingen TT5 aan de praat te krijgen, weerhoud mij er tot nu toe van. Het wordt mijn 1e PDA dus indien mogelijk een idiot-proof uitleg (jah ik ken mezelf een beetje)Mystikal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:39:
[...]
Is er iemand in staat om een korte stappenplan op te schrijven hoe je het nu precies voor elkaar krijgt. Ik denk hierbij aan: welke versie (SD, versie?), welke volgorde, welke manuele handelingen er nog verricht moeten worden. Je helpt er in ieder geval mij mee, en waarschijnlijk ook een aantal anderen.

Ik heb vandaag nog eens met TomTom zitten spelen en nu werkt eindelijk alles zoals het moet. Ik heb het volgende gedaan:
- Als TomTom versie heb ik gebruikt de DVD versie TomTom DVD Europe v5.21
- Deze heb ik opgestart en vanuit de 1e menu optie de kaarten Benelux Plus, UK en Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland Plus geinstalleerd. Dit installeren heb ik gedaan door mijn SD kaart in mijn cardreader te steken en de optie "Andere Locatie (geavanceerd)" te kiezen (en dan de SD kaart). Het probleem met installeren via ActiveSync was namelijk dat ie steeds de connectie kwijtraakte aan het einde van de installatie van een kaart voor de postcodes werden geinstalleerd. Dit lijkt me een bugje ergens, maar via de cardreader ging het goed. Waarschijnlijk als je je PDA als cardreader instelt voor de USB poort werkt dat ook.
- Vervolgens heb ik de SD kaart terug in de PDA gedaan en de applicatie geinstalleerd, waarbij ik alles behalve de bluetooth support (die heb je namelijk niet nodig) heb geinstalleerd. Ik heb bij alle programma's aangegeven dat ik ze op de SD kaart wilde, maar een aantal delen worden eigenwijs toch op het apparaat zelf geinstalleerd.
- Eva geinstalleerd als extra voice
- En klaar. Alles werkte daarna in één keer. Bij de eerste keer starten moet je de setup even door en aan het eind daarvan mag je de kaart kiezen.
Met de hulp van Arvid heb ik het inmiddels ook voor elkaar. Eigenlijk achteraf heel simpel als je maar de juiste *kuch* versie hebt....
Ik heb alleen nog geen nederlandse stem. Volgens mij is het mogelijk om deze toch te veranderen? Of heb ik dan een 'nederlandse update' nodig?
Ik heb alleen nog geen nederlandse stem. Volgens mij is het mogelijk om deze toch te veranderen? Of heb ik dan een 'nederlandse update' nodig?
[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 03-01-2006 13:58 . Reden: Gekeken met mijn neus... ]
Basement Bios ---- Exo-S
Een tijdje geleden heb ik een probleempje met de A636 aangegeven, waar volgens mij nog steeds geen oplossing voor is. Is het iemand al gelukt om tekst te "tekenen" en die getekende tekst te converteren naar echte tekst, bijvoorbeeld onder "notities"? De functie om getekende tekst te converteren naar echte tekst ontbreekt namelijk, terwijl die er volgens de handleiding wel zou moeten zijn.
En nog een vraagje (kan mijn vorige bericht om de een of andere reden niet meer editten):
Heeft al iemand geprobeerd of een SD kaart van meer dan 1 GB werkt in de A63x?
Met een paar van die TomTom kaarten is een 1 GB kaartje zo vol namelijk.
dat wil ik namelijk ook weten want ik wil een pda+gps+wm5+4gbmartdj schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:29:
En nog een vraagje (kan mijn vorige bericht om de een of andere reden niet meer editten):
Ja, idd. Ik kon deze optie ook nergens vinden terwijl hij er volgens de manual (en de website) wel in moet zitten.!!!!martdj schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:10:
Een tijdje geleden heb ik een probleempje met de A636 aangegeven, waar volgens mij nog steeds geen oplossing voor is. Is het iemand al gelukt om tekst te "tekenen" en die getekende tekst te converteren naar echte tekst, bijvoorbeeld onder "notities"? De functie om getekende tekst te converteren naar echte tekst ontbreekt namelijk, terwijl die er volgens de handleiding wel zou moeten zijn.
Wat betreft de accu; jij kunt dus na het testen wel concluderen dat de accu wel lang meegaat ???. Ik nog niet nl.
Ik heb op het ene incident na, waar mijn accu onverwacht plotseling leeg was, nog geen problemen ondervoinden. Gisteren heeft ie de hele dag niet aan de lader gehangen. Tijdje met Wifi zitten klooien. Vanochtend stond de batterij nog steeds op 90%.Anoniem: 108853 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:10:
[...]
Wat betreft de accu; jij kunt dus na het testen wel concluderen dat de accu wel lang meegaat ???. Ik nog niet nl.
Anoniem: 165229
Hoi heeft 1 van jullie geprobeerd om via bluetooth contact te maken met mobiele telefoon. POm op die manier net als bij de tomtom 500 en 700 te bellen. Is dit uberhaupt mogelijk? misschien met extra hardware zoals een microfoon of zo?
Mijn telefoon heeft geen bluetooth dus dat heb ik nooit geprobeerd. Ik heb wel een bluetooth headset en een bluetooth USB stick in mijn computer. Met beide apparaten kan de PDA prima contact maken. Met een telefoon moet dus volgens mij ook wel lukken.Anoniem: 165229 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:54:
Hoi heeft 1 van jullie geprobeerd om via bluetooth contact te maken met mobiele telefoon. POm op die manier net als bij de tomtom 500 en 700 te bellen. Is dit uberhaupt mogelijk? misschien met extra hardware zoals een microfoon of zo?
Even iets heel anders. Weet iemand hoe je in TomTom de plaats waar je je op dat moment bevind als favoriet kan opslaan? Ik heb nog weleens dat een opgevoerde bestemming net niet helemaal klopt en dan zou ik als ik gearriveerd ben op de plek waar ik moet zijn de huidige favoriet willen overschrijven met de plaats waar ik op dat moment ben. Ik kan die optie alleen niet vinden
[ Voor 25% gewijzigd door martdj op 08-01-2006 21:23 ]
Aangezien ik om de een of andere reden opeens al mijn favorieten kwijt was, wil ik graag weten waar dit opgeslagen wordt. Weet iemand dat?
MartDJ, die optie moet er wel zijn volgens mij. Huidige gps coordinaten opslaan of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of je daarmee ook meteen de 'oude' favoriet kan overschrijven.
MartDJ, die optie moet er wel zijn volgens mij. Huidige gps coordinaten opslaan of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of je daarmee ook meteen de 'oude' favoriet kan overschrijven.
Basement Bios ---- Exo-S
Iemand al ervaring met infrafood sensor? probeer met vitoremote mijn televisie te bedienen, maar dat werkt niet. Neem aan dat het niet ideaal is natuurlijk, maar toch even leuk om te proberen. Kun je bv. met je eigen stem de tv bedienen.
kriebel
ps. Dit wist ik niet:
Dus kan mijn zuignap wel weggooien (figuurlijk dan)
Wel onzin, maar daar gaat dit forum natuurlijk niet over.
kriebel
ps. Dit wist ik niet:
Bron: nu.nlAMSTERDAM - Automobilisten die een draagbaar navigatiesysteem met een zuignap tegen hun voorruit hebben gemonteerd, kunnen een boete krijgen. Volgens de politie belemmeren de wegwijzers het zicht te veel. Dat schrijft Algemeen Dagblad dinsdag.
Dus kan mijn zuignap wel weggooien (figuurlijk dan)
Wel onzin, maar daar gaat dit forum natuurlijk niet over.
Anoniem: 24015
De politie in Noord-Holland heeft zelf die tomtom tegen het raam aangeplakt !!!!
Lijkt mij dus geen probleem !!
Groetjes
Cybercop
Lijkt mij dus geen probleem !!
Groetjes
Cybercop
Vraagje,
Hoe snel kan die Asus het geheugen lezen ?
Ik vraag mij namelijk af of je normaal of snel geheugen moet kopen !!
1e | SD & MMC geheugen / Secure Digital Card 2GB (SanDisk)
2e | SD & MMC geheugen / Secure Digital Card Ultra II 2GB (Sandisk)
Groetjes
Cybercop
Hoe snel kan die Asus het geheugen lezen ?
Ik vraag mij namelijk af of je normaal of snel geheugen moet kopen !!
1e | SD & MMC geheugen / Secure Digital Card 2GB (SanDisk)
2e | SD & MMC geheugen / Secure Digital Card Ultra II 2GB (Sandisk)
Groetjes
Cybercop
Ik heb zelf een gewone SD card, geen snelle. Werkt op zich prima. Wil eigenlijk nog eens een keer gaan vergelijken, maar ik heb nog niemand gevonden die bereid is mij zijn snelle SD-kaartje te lenen 
Overigens is het prijsverschil volgens mij niet zo heel groot, bij 1GB kaartjes in ieder geval niet.
Over de boete op Tomtom op het raam: het bleek later dat de persoon in kwestie zijn navigatiesysteem recht onder de achteruitkijkspiegel had zitten. Niet echt een slimme plek moet ik zeggen, je moet hem gewoon zo laag mogelijk monteren. Bij mij zit hij net een centimeter boven het dashboard waardoor hij mijn gezichtsveld niet belemmert.
Overigens is het prijsverschil volgens mij niet zo heel groot, bij 1GB kaartjes in ieder geval niet.
Over de boete op Tomtom op het raam: het bleek later dat de persoon in kwestie zijn navigatiesysteem recht onder de achteruitkijkspiegel had zitten. Niet echt een slimme plek moet ik zeggen, je moet hem gewoon zo laag mogelijk monteren. Bij mij zit hij net een centimeter boven het dashboard waardoor hij mijn gezichtsveld niet belemmert.
Ik heb een 1GB SD elite-pro van kingston kaartje. Als je iets van Sandra of ander benchmark proggie hebt voor je PDA wil ik wel even testen. Voor mij werkt het prima trouwens.
Over die boete: een soort opgeblazen verhaaltje dus. Gelukkig maar.
Over die boete: een soort opgeblazen verhaaltje dus. Gelukkig maar.
CyberCop: En als je een van die twee kaartjes gekocht hebt, laat dan weten of de Asus werkt met SD kaarten > 1 GB. Daar heeft namelijk nog steeds niemand antwoord op gegeven.
Heeft iemand de PDA met destinator DN ??
Zo ja weet iemand of de PDA die geleverd wordt met Europa van straat tot straat is ? of van europa alleen hoofdwegen ??
Zo ja weet iemand of de PDA die geleverd wordt met Europa van straat tot straat is ? of van europa alleen hoofdwegen ??
Ik hoop dat iemand kan helpen met dit vrij technische probleempje.
Ik synchroniseer mijn PDA met zowel mijn desktop thuis als met mijn werk-laptop. Mijn desktop was de eerste waar ik mee gesynchroniseerd heb, mijn oude laptop de 2e. Nu heb ik een nieuwe laptop gekregen van mijn werk en wil daar mee synchroniseren. Ik heb daarvoor in de activesync profielen in mijn PDA het profiel van mijn oude laptop verwijderd, omdat ik gelezen had dat de PDA maar met maximaal 2 apparaten kan syncen.
Ik heb vervolgens ActiveSync geinstalleerd en tijdens de installatie (en waarschijnlijk te vroeg) mijn PDA aangesloten. De PDA werd gezien als netwerk-device en als dusdanig geinstalleerd binnen Windows. Activesync wilde hem echter onder geen voorwaarde herkennen. Geprobeerd om de netwerkinterface te deïnstalleren in Windows (device removen in device manager), mijn laptop herstarten, activesync laten opstarten en PDA aansluiten, maar dit was allemaal zonder succes. Uiteindelijk heb ik bij Instellingen - Verbindingen - USB-Instelling de setting gewijzigd van "verzenden als netwerkinterface" naar "verzenden als seriële interface". Hierdoor werd de PDA gezien binnen ActiveSync en kon ik dus syncen. Helaas is op mijn PDA een hoop functionaliteit zoals Internetten via IE, MSN en andere zaken waarvoor je normaal op het Internet moet zitten, afwezig. Ik wil dus graag ActiveSync werkend krijgen op mijn laptop bij een instelling "verzenden als netwerkinterface", maar hoe?
Ik synchroniseer mijn PDA met zowel mijn desktop thuis als met mijn werk-laptop. Mijn desktop was de eerste waar ik mee gesynchroniseerd heb, mijn oude laptop de 2e. Nu heb ik een nieuwe laptop gekregen van mijn werk en wil daar mee synchroniseren. Ik heb daarvoor in de activesync profielen in mijn PDA het profiel van mijn oude laptop verwijderd, omdat ik gelezen had dat de PDA maar met maximaal 2 apparaten kan syncen.
Ik heb vervolgens ActiveSync geinstalleerd en tijdens de installatie (en waarschijnlijk te vroeg) mijn PDA aangesloten. De PDA werd gezien als netwerk-device en als dusdanig geinstalleerd binnen Windows. Activesync wilde hem echter onder geen voorwaarde herkennen. Geprobeerd om de netwerkinterface te deïnstalleren in Windows (device removen in device manager), mijn laptop herstarten, activesync laten opstarten en PDA aansluiten, maar dit was allemaal zonder succes. Uiteindelijk heb ik bij Instellingen - Verbindingen - USB-Instelling de setting gewijzigd van "verzenden als netwerkinterface" naar "verzenden als seriële interface". Hierdoor werd de PDA gezien binnen ActiveSync en kon ik dus syncen. Helaas is op mijn PDA een hoop functionaliteit zoals Internetten via IE, MSN en andere zaken waarvoor je normaal op het Internet moet zitten, afwezig. Ik wil dus graag ActiveSync werkend krijgen op mijn laptop bij een instelling "verzenden als netwerkinterface", maar hoe?
Anoniem: 58988
Sorry kan je hier niet mee helpen daar ik mijn asus pda a636 deze week nog moet ontvangen
dus de problemen beginnen dan pas, wellicht dat een van de gebruikers die hem al langer hebben een oplossing voor je probleem hebben
Ik heb overigens een tijdje geleden Asus gemaild over de ontbrekende mogelijkheid om geschreven tekst te herkennen. Ik kreeg een mailtje terug dat ze gingen proberen me binnen 2 dagen te antwoorden. Nooit meer iets van gehoord. De service van Asus zuigt wat dat betreft dus absoluut 
Cybercop: Wow. Da's niet slecht inderdaad. Waarschijnlijk stonden ze bij mijn vraag met hun mond vol tanden en hebben ze daarom nog steeds niet geantwoord.
Update:
Je kunt de status van je vraag zien via een link die je krijgt als je een vraag stelt. Bij staat er in rood: Op deze mail is nog niet geantwoord!!
Blijkbaar staat ie nog in de queue van lastige vragen. Mijn tekst van mijn vraag was overigens:
Cybercop: Wow. Da's niet slecht inderdaad. Waarschijnlijk stonden ze bij mijn vraag met hun mond vol tanden en hebben ze daarom nog steeds niet geantwoord.
Update:
Je kunt de status van je vraag zien via een link die je krijgt als je een vraag stelt. Bij staat er in rood: Op deze mail is nog niet geantwoord!!
Blijkbaar staat ie nog in de queue van lastige vragen. Mijn tekst van mijn vraag was overigens:
De handleiding die bij deze PDA geleverd wordt, omschrijft dat het mogelijk zou moeten zijn om tekst te "tekenen" en deze vervolgens om te zetten naar tekst. Hiervoor zou je bijvoorbeeld in "notities" tekst kunnen tekenen, deze selecteren en dan onder Menu => extra de getekende tekst naar echte tekst kunnen vertalen. Zo vertelt althans de handleiding. Deze optie is echter niet aanwezig en ook nergens anders te bekennen. Bij de Nederlandse gebruikersgroep van deze PDA op tweakers.net heeft ook nog niemand deze optie kunnen ontdekken. Ik zou dus graag horen hoe we de handschriftherkenning kunnen inschakelen/gebruiken.
[ Voor 75% gewijzigd door martdj op 19-01-2006 10:05 ]
Ik heb gisteren Asus gemaild welk geheugen al is getest in de PDA.
Vandaag had ik al bericht
Ik heb al enige ervaring met het merk Asus. Ik heb meerdere keren gebruik gemaakt van de garantie (service). Ik heb nog nooit zo'n goed bedrijf meegemaakt
Erg nette service. Maandag ochtend bellen, maandag middag werd mijn laptop opgehaald. Binnen twee weken was hij gemaakt en wel terug.
Volgens mij kan dat niet veel beter !!!
Groetjes
Cybercop
Ik heb al enige ervaring met het merk Asus. Ik heb meerdere keren gebruik gemaakt van de garantie (service). Ik heb nog nooit zo'n goed bedrijf meegemaakt
Volgens mij kan dat niet veel beter !!!
Groetjes
Cybercop
Welk geheugen is al getest en tot hoeveel gig?Anoniem: 24015 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:11:
Ik heb gisteren Asus gemaild welk geheugen al is getest in de PDA.
Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs
Wat ik mij afvroeg is of er een backup batterij voor je gegevens in zit. Zo´n knoopcelletje zeg maar. Kon het niet vinden namelijk.
Je gegevens worden opgeslagen in Flash ROM sinds Windows Mobile 5.0 (in de oudere was dat in het RAM), dus die blijven ook bewaard als je de accu eruit trekt.
[ Voor 13% gewijzigd door Entity op 17-01-2006 22:52 ]
Dit antwoord kreeg ik van Asus !!!
De volgende geheugen kaartjes zijn getest met de A63x serie:
A-data => 512MB(Mini-SD & SD)
Kingston => 1GB(SD) & 512MB(Mini-SD)
Kingmax => 512MB(Mini-SD)
Sandisk => 1GB(SD) & 1GB(Mini-SD)
Helaas hebben wij nog niet de ervaring met de 2GB kaart. Ik verwacht er
geen problemen mee maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
TomTom zal 100% draaien op de Asus. Dat is hier al wel getest en werkt
goed.
De volgende geheugen kaartjes zijn getest met de A63x serie:
A-data => 512MB(Mini-SD & SD)
Kingston => 1GB(SD) & 512MB(Mini-SD)
Kingmax => 512MB(Mini-SD)
Sandisk => 1GB(SD) & 1GB(Mini-SD)
Helaas hebben wij nog niet de ervaring met de 2GB kaart. Ik verwacht er
geen problemen mee maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
TomTom zal 100% draaien op de Asus. Dat is hier al wel getest en werkt
goed.
Hmm, ik kom net onderstaande site tegen
http://www.memoryx.net/asmya6me2.html
ASUS MyPal A636 Memory
Maximum Memory: 2GB SD, 1GB MMC
Memory Slots: 1 Slot for SD/MMC
non-removable base memory: 64MB
http://www.memoryx.net/asmya6me2.html
ASUS MyPal A636 Memory
Maximum Memory: 2GB SD, 1GB MMC
Memory Slots: 1 Slot for SD/MMC
non-removable base memory: 64MB
Voor al die het aanbelangd: ik heb een 2GB SD kaartje van PQI (150x) in m'n A636 steken en dit werkt perfect.
[ Voor 10% gewijzigd door kccoyote op 20-01-2006 12:00 ]
Anoniem: 45502
Ik ben ook van plan om hem aan te schaffen, ik lees hier geen negatieve dingen van de a636. Zijn deze er wel? Zo ja welke?
Nou negatieven zaken zover ik kan zien zijn er eigenlijk niet (als ik kijk naar de specs)
maar na lang twijgelen tussen de A636 en de Loox N520 en heb toch uiteindelijk gekozen voor de N520. De specs van de N520 zijn dan wel wat minder maar het uiterlijk is een stuk beter zo ook de geïntegreerde GPS.
Maarja smaken verschillen.
Mijn Loox komt volgende week binnen
maar na lang twijgelen tussen de A636 en de Loox N520 en heb toch uiteindelijk gekozen voor de N520. De specs van de N520 zijn dan wel wat minder maar het uiterlijk is een stuk beter zo ook de geïntegreerde GPS.
Maarja smaken verschillen.
Mijn Loox komt volgende week binnen
Ik heb mijn bestelling van de A636 afgelopen vrijdag bij iComputers gemaakt, maar helaas klopt de voorraad indicatie op hun website niet volledig en is hij op dit moment in bestelling bij hun leverancier.
Erg jammer met deze leuke, goede gadgets is dat ze vrijwel nooit in een normale winkel te verkrijgen zijn. Denk aan zoiets als een MediaMarkt, MyCom of noem maar wat leuks. Maar goed, geduld is een schone zaak.
Een voordeel wat ik o.a. ook mee heb laten wegen is dat de stekker voor het opladen met de autolader een normaal plugje is, die je weer in je houder steekt (zie diverse foto's) en niet met het synchronisatie plugje (wat bijvoorbeeld bij de Mio 168 wel het geval is). Een vriend van mij heeft daar na een jaar al problemen mee ondervonden, af en toe wil hij niet contact maken en dus niet opladen.
Erg jammer met deze leuke, goede gadgets is dat ze vrijwel nooit in een normale winkel te verkrijgen zijn. Denk aan zoiets als een MediaMarkt, MyCom of noem maar wat leuks. Maar goed, geduld is een schone zaak.
Een voordeel wat ik o.a. ook mee heb laten wegen is dat de stekker voor het opladen met de autolader een normaal plugje is, die je weer in je houder steekt (zie diverse foto's) en niet met het synchronisatie plugje (wat bijvoorbeeld bij de Mio 168 wel het geval is). Een vriend van mij heeft daar na een jaar al problemen mee ondervonden, af en toe wil hij niet contact maken en dus niet opladen.
Ik heb gisteren ook een bestelling geplaatst bij iComputers en ging er ook vanuit dat ze de PDA nog op voorraad hadden. Helaas, maar hij is in bestelling dus we wachten mooi af!
Na er wat mee gespeeld te hebben, ben ik iets raars tegen gekomen:
Bij de invoermethodes kan ik enkel "Toetsenbord" selecteren. Letter-, Blokherkenning en Transcriber staan niet in het lijstje.
Hebben andere A636-eigenaars dit probleem ook of is er iets mis met m'n Windows?
Ik heb al hard-reset gedaan, zodat 'ie terug op factory defaults staat, maar dat haalt dus niets uit.
Is wel lastig, want nu kan ik wel notities schrijven, maar kan ik ze niet laten herkennen en moet ik ze opslaan als afbeelding (wat natuurlijk niet handig is).
Ik heb ook al een rapportje gemaakt bij Asus, maar omdat die meestal nogal lang op zich laten wachten, wou ik hier al eens polsen bij andere A636 eigenaars. Als ik resultaat vanuit Asus' kant krijg, laat ik het hier wel weten.
Ik heb trouwens de NL-versie van WM5 (iemand die weet of je dit kan veranderen in EN?).
Iemand?
Bij de invoermethodes kan ik enkel "Toetsenbord" selecteren. Letter-, Blokherkenning en Transcriber staan niet in het lijstje.
Hebben andere A636-eigenaars dit probleem ook of is er iets mis met m'n Windows?
Ik heb al hard-reset gedaan, zodat 'ie terug op factory defaults staat, maar dat haalt dus niets uit.
Is wel lastig, want nu kan ik wel notities schrijven, maar kan ik ze niet laten herkennen en moet ik ze opslaan als afbeelding (wat natuurlijk niet handig is).
Ik heb ook al een rapportje gemaakt bij Asus, maar omdat die meestal nogal lang op zich laten wachten, wou ik hier al eens polsen bij andere A636 eigenaars. Als ik resultaat vanuit Asus' kant krijg, laat ik het hier wel weten.
Ik heb trouwens de NL-versie van WM5 (iemand die weet of je dit kan veranderen in EN?).
Iemand?
Kijk even eerder in dit topic. Meerdere mensen hebben hier last van en hebben dit al gemeld bij Asus. Voorlopig is er (zover ik weet) nog geen oplossing voor. Het lijkt op een bug.kccoyote schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:46:
Na er wat mee gespeeld te hebben, ben ik iets raars tegen gekomen:
Iemand?
Basement Bios ---- Exo-S
Hebben andere mensen ook problemen met de auto-oplader. Mijn stekker lijkt niet helemaal goed te passen en na enkele drempels
trilt de stekker een beetje los, waardoor de pda niet meer oplaadt.
algemene vraag
Verder vroeg ik me af of er een soort van verlengstekkertje is voor de auto-oplader. Mijn aansluiting (Audi A3) zit (zoals bij meerdere auto's) in de asbak. Maar nu staat de hele tijd de asbak open. Als ik nu een stekkertje kan vinden die wat kleiner is zodat ik mijn pda buiten de asbak kan aansluiten zou dit er mooier uitzien.
algemene vraag
Verder vroeg ik me af of er een soort van verlengstekkertje is voor de auto-oplader. Mijn aansluiting (Audi A3) zit (zoals bij meerdere auto's) in de asbak. Maar nu staat de hele tijd de asbak open. Als ik nu een stekkertje kan vinden die wat kleiner is zodat ik mijn pda buiten de asbak kan aansluiten zou dit er mooier uitzien.
Basement Bios ---- Exo-S
Mja, hier ook problemen met de auto oplader, hij maakt heel slecht contact. Ga hem nog een keer in een andere auto proberen om zeker te zijn dat het niet aan mijn auto ligt.Mystikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:39:
Hebben andere mensen ook problemen met de auto-oplader. Mijn stekker lijkt niet helemaal goed te passen en na enkele drempelstrilt de stekker een beetje los, waardoor de pda niet meer oplaadt.
[...]
Die vraag heb ik laatst ook aan Asus gesteld, maar licentietechnisch is dat in ieder geval niet mogelijk. Of het technisch gezien mogelijk is, weet ik niet, maar ik ga het in ieder geval niet proberenkccoyote schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:46:
[...]
En ik maar denken dat het aan de brakke aansteker-aansluiting van mijn auto lag! Ik heb dat dus ook. Moet vaak heel lang draaien en buigen voor ik 'm in een stand heb waarin ie het doet, maar als ik dan bijvoorbeeld een nieuwe cd in mijn radio wil doen, moet ik de draad buigen en ben ik dat ene puntje weer kwijt waarbij ie het doet en mag ik weer een tijd gaan zitten draaien en buigenMystikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:39:
Hebben andere mensen ook problemen met de auto-oplader. Mijn stekker lijkt niet helemaal goed te passen en na enkele drempelstrilt de stekker een beetje los, waardoor de pda niet meer oplaadt.
Wie gaat er klagen bij Asus? Hier mogen ze eigenlijk wel onze laders vervangen door fatsoenlijke laders/kabels
[ Voor 8% gewijzigd door martdj op 23-01-2006 14:03 ]
Iedereen heeft er dus last van! Eigenlijk niet normaal inderdaad.martdj schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:02:
[...]
En ik maar denken dat het aan de brakke aansteker-aansluiting van mijn auto lag! Ik heb dat dus ook. Moet vaak heel lang draaien en buigen voor ik 'm in een stand heb waarin ie het doet, maar als ik dan bijvoorbeeld een nieuwe cd in mijn radio wil doen, moet ik de draad buigen en ben ik dat ene puntje weer kwijt waarbij ie het doet en mag ik weer een tijd gaan zitten draaien en buigen
Wie gaat er klagen bij Asus? Hier mogen ze eigenlijk wel onze laders vervangen door fatsoenlijke laders/kabels

-------
Klacht reeds verstuurt:
Mijn tekst was:
----
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij mijn klacht over het volgende. Afgelopen maand heb ik een Asus Mypal 636 gekocht, waar ik over het algemeen zeer over tevreden ben. Echter ik had problemen met de aansluiting van de auto-oplader in mijn Audi A3. De stekker zit erg los en als ik over een drempel rij (en dat zijn er veel in Nederland) schiet de stekker een klein beetje los, waardoor de stekker al meteen geen contact meer maakt.
In eerste instantie vond ik dit vervelend, maar ik dacht dat het aan mijn auto lag. Echter toen ik dit vermelde op de forumsite http://gathering.tweakers.net waar de Asus Mypal 636 een eigen topic heeft ([rml]Mystikal in "[ PDA] Asus MyPal A636"[/rml]) bleek dit probleem bij meerdere auto’s te zijn. Het blijkt dat de stekker niet deugdelijk is gemaakt, want bij verschillende automerken heeft de aansluiting problemen met het maken van een goed contact. Wat kan ik van ASUS verwachten? Want het is duidelijk dat het huidige apparaat niet functioneert zoals zou moeten.
Ik verzoek u vriendelijk zo spoedig mogelijk op deze klacht te reageren om samen tot een goede oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Eric Soeters
'email'
---------------------
[ Voor 46% gewijzigd door Mystikal op 23-01-2006 15:39 . Reden: Toevoeging van klachtenbericht ]
Basement Bios ---- Exo-S
Same hereNexuZ schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:02:
Ik heb gisteren ook een bestelling geplaatst bij iComputers en ging er ook vanuit dat ze de PDA nog op voorraad hadden. Helaas, maar hij is in bestelling dus we wachten mooi af!
De 14e besteld en tot vandaag de 23e nog geen bericht dat deze binnen is
PS : Er loopt ook een topic op de asus site over de a636
http://vip.asus.com/forum...3&elite=0&SLanguage=en-us
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 58988 op 23-01-2006 19:03 ]
Ik heb in het Asus forum ook even over de car charger problemen gepost. Dan krijgen we hopelijk een idee of dit in alle landen speelt: http://vip.asus.com/forum...page=1&page_cnt=4&recc=33
Goede mail overigens Mystikal. Ik ben benieuwd hoe Asus gaat reageren. Ik zal ze zelf ook even mailen.
Uit posts op het forum van Asus blijkt overigens dat het probleem met de tekstherkenning alleen in de Nederlandse versie zit. Zwaar irri. Voor de Engelse versie is net weer een firmware upgrade uit.
Goede mail overigens Mystikal. Ik ben benieuwd hoe Asus gaat reageren. Ik zal ze zelf ook even mailen.
Uit posts op het forum van Asus blijkt overigens dat het probleem met de tekstherkenning alleen in de Nederlandse versie zit. Zwaar irri. Voor de Engelse versie is net weer een firmware upgrade uit.
Heb je je daarbij op mijn post gebaseerd?martdj schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:15:
Maar even om te melden dat ik dat van de telefonische support van Asus Nederland bevestigd heb gekregen. Toen ik vroeg of het mogelijk was deze dan om te ruilen (RMA-procedure) voor een Engelstalige versie - want ik vind dit toch een vrij essentieel deel van een PDA - werd er mij doodleuk gezegd dat ik dit met mijn distributeur moet regelen.
Probeer jij maar eens iets gedaan te krijgen als eindgebruiker bij een distributeur voor een product dat ze niet eens in hun gamma hebben.
Ik heb ondertussen zowat naar alle winkels die op de pricewatch staan onder de A636 gemaild met de vraag of ze de Engelse versie konden leveren, alsook naar vele Belgische winkels en het antwoord is altijd hetzelfde: voor NL -> Neen mijnheer, helaas (sic) enkel de Nederlandstalige versie en in België -> Neen, enkel de Nederlands- en de Franstalige versie.
Zijn er nog mensen die dit probleem irritant genoeg vinden en dit eventueel willen laten escaleren bij Asus?
Inderdaad gebaseerd op jouw post. Van mij staat er al weken lang een vraag open bij Asus support, maar daar wordt ook niet op gereageerd. Gezien dit probleem zouden ze mijns inziens inderdaad de optie moeten bieden om dan de Worldwide English versie van WM 5 op je PDA te zetten. Hoe zouden we dit kunnen escaleren?
Ik heb er wel wat telefoontjes en emails voor over.
Momenteel heb ik een support case lopen bij Asus via mail (met een of andere immigrant die amper Engels kan), een telefonisch contact bij Asus UK (die moeten Engels hebben, toch?
) en eentje bij Asus Nederland (wat volgens mij wel een dood spoor is).
Ik zou nog naar Asus Duitsland (Europe HQ?) bellen, maar mijn Duits is niet goed genoeg om iemand te overtuigen van mijn gelijk. Kan jij (goed) Duits spreken?
Momenteel heb ik een support case lopen bij Asus via mail (met een of andere immigrant die amper Engels kan), een telefonisch contact bij Asus UK (die moeten Engels hebben, toch?
Ik zou nog naar Asus Duitsland (Europe HQ?) bellen, maar mijn Duits is niet goed genoeg om iemand te overtuigen van mijn gelijk. Kan jij (goed) Duits spreken?
Helaas. Mijn Duits is ook niet om over naar huis te schrijven
Eigenaardig dat die functionaliteit ontbreekt bij specifiek de Nederlandse versie van WM5.
Blijkbaar is het ook nog eens licentie kwestie gevoelig.. laten we hopen dat er snel een firmware update wordt gereleased zodat ook die zaken opgelost worden.
Daarbij vind ik het erg jammer dat we als eindgebruiker niet eens *kunnen* kiezen voor een WWE (Engels) WM5.. de meesten onder ons hebben toch geen problemen met Engels. Was het zo simpel dat je WM5 bijv. los kan kopen en zelf erop kan zetten, maar helaas.
Wat betreft de aansteker aansluiting; zodra mijn A636 binnen is van iComputers laat ik mijn bevindingen hier ook wel achter. Ik hoop dat ik er hier geen last van zal hebben.. aangezien de Mio 168 weer last van het aansluitstekkertje aan de PDA zelf heeft had ik juist voor deze A636 gekozen.
Blijkbaar is het ook nog eens licentie kwestie gevoelig.. laten we hopen dat er snel een firmware update wordt gereleased zodat ook die zaken opgelost worden.
Daarbij vind ik het erg jammer dat we als eindgebruiker niet eens *kunnen* kiezen voor een WWE (Engels) WM5.. de meesten onder ons hebben toch geen problemen met Engels. Was het zo simpel dat je WM5 bijv. los kan kopen en zelf erop kan zetten, maar helaas.
Wat betreft de aansteker aansluiting; zodra mijn A636 binnen is van iComputers laat ik mijn bevindingen hier ook wel achter. Ik hoop dat ik er hier geen last van zal hebben.. aangezien de Mio 168 weer last van het aansluitstekkertje aan de PDA zelf heeft had ik juist voor deze A636 gekozen.
Ik vrees (gezien de eerdere reacties) het ergste voor je. Ik denk dat het ook moeilijk wordt om iets voor elkaar te krijgen van asus mbt een nieuwe stekker. Zoiets zal dan toch echt apart gemaakt moeten worden.InsjaHH schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:17:
Iemand toevallig info over een morgelijke verlenging van de 12v aansluiting
(mannetje-vrouwtje stekker). Ik zou graag een klein mannetje willen hebben, zodat ik mijn asbak nog dicht kan doen en vervolgens de stekker van de PDA in het vrouwtje doen.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik zag laatst wel een splitter. Kijk eens op e-bay bij winkel yago21 (yagoda). Misschien helpt dat je verderMystikal schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:29:
[...]
(mannetje-vrouwtje stekker). Ik zou graag een klein mannetje willen hebben, zodat ik mijn asbak nog dicht kan doen en vervolgens de stekker van de PDA in het vrouwtje doen.
[ Voor 4% gewijzigd door martdj op 24-01-2006 16:54 ]
Dat is waar. Maar goed, we blijven optimistisch denken natuurlijkMystikal schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:29:
Ik vrees (gezien de eerdere reacties) het ergste voor je. Ik denk dat het ook moeilijk wordt om iets voor elkaar te krijgen van asus mbt een nieuwe stekker. Zoiets zal dan toch echt apart gemaakt moeten worden.
Mijn vriend die een Mio 168 in zijn bezit heeft, heeft dus zoals ik eerder zei problemen met het stekkertje aan de PDA kant. Voor zover ik begrepen heb uit de eerdere verhalen hier is dat het juist gaan om de 12V stekker voor in de asbakaansteker waar het niet lekker zit (stekker te klein zodat er ruimte ontstaat en er slecht contact maakt?).
Dan zou een tussen-stukje of een andere kabel oplossing bieden. Hier en daar worden toch 12V kabels verkocht of is dat iets origineels van Asus en dus dezelfde kabel
een beetje aluminiumfolie kan wonderen doen lijkt me, wel oppassen met kortsluiting natuurlijk!
Hebben overigens al mensen microsoft network 2.0 kunnen installeren? Ik krijg het maar niet voor elkaar om dit te installeren. Hij blijft met een foutmelding komen.
Basement Bios ---- Exo-S
Sorry voor de wellicht stomme vraag, maar wat is MS Network 2.0? Een search op google levert niet meteen iets op.Mystikal schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:58:
Hebben overigens al mensen microsoft network 2.0 kunnen installeren? Ik krijg het maar niet voor elkaar om dit te installeren. Hij blijft met een foutmelding komen.
Sry. Het heet ook totaal anders..:kccoyote schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:14:
[...]
Sorry voor de wellicht stomme vraag, maar wat is MS Network 2.0? Een search op google levert niet meteen iets op.
.NET Compact Framework 2.0
Daar heb ik problemen mee... Nog steeds niet opgelost trouwens...
Basement Bios ---- Exo-S
Weet iemand, waar ik het beste de asus mypal 636 kan kopen? Het probleem is niet weliswaar de prijs, maar het ziet er naar uit, dat heeeel weinig zaken nog een voorraad hebben van de asus mypal 636. Misschien iemand nog tips?
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ik ben vandaag gebeld door iComputers en deze deelden mij mee dat de nieuwe levering van A636 PDA's binnen was gekomen. Maandag zouden ze mijn pda dan verzenden en dan zou ik deze dinsdag in huis moeten hebben.
Misschien kun je nu dus het beste bij iComputers bestellen!
Heb hem op de kop af twee weken geleden besteld dus dit zou goed nieuws wezen maar van icomputers nog niets vernomenNexuZ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:25:
Ik ben vandaag gebeld door iComputers en deze deelden mij mee dat de nieuwe levering van A636 PDA's binnen was gekomen. Maandag zouden ze mijn pda dan verzenden en dan zou ik deze dinsdag in huis moeten hebben.
Moet het tot die tijd maar met (mooie) plaatjes van de Asus A632 en Asus A636
doen op deze (franstalige) site
http://www.mobinaute.com/...omm.php?id=20051129155418
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 58988 op 28-01-2006 08:54 ]
Bedoel je zoiets http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=302029 ? Of ook te groot? Zijn wellicht de aansluitproblemen met een dergelijke simpele splitter opgelost? Ik krijg volgende week mijn A636, zal ook posten of er problemen zijn met de aasnsluiting.Mystikal schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:39:
algemene vraag
Welke kaart kan ik het beste erbij nemen? Een sd 2gb kaart sandisk die snel is? of voldoet een normale sd kaart ook?
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ik heb hem besteld met een trancend 2gb 150x kaartje. Hij is nog niet binnen dus kan je nog niet vertellen of dit goed werkt.Monkeydancer schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:15:
Welke kaart kan ik het beste erbij nemen? Een sd 2gb kaart sandisk die snel is? of voldoet een normale sd kaart ook?
Vanmiddag mailtje gehad dat mijn a636 opgehaald kon worden dus zit nu een beetje te klooten
om het een en ander te installeren en uit te proberen.
(14e besteld en de 28e binnen).
Wellicht gaat de uitlevering nu voorspoediger dan de laatste weken gezien de levertijden bij verschillende leveranciers.
Tom tom sd versie wil het voorlopig nog niet doen wat ik wil of ik doe nog iets verkeerd.
Nu wifi/internet/msn en destinator sd werkende want tom tom wilde niet opstarten (sd versie en dvd versie).
Schitterend apparaatje en na even stoeien het meeste werkende.
Wel even active sync 4.1 op de pc gezet maar de drivers op de pda waren al geupdate bij asus.
om het een en ander te installeren en uit te proberen.
(14e besteld en de 28e binnen).
Wellicht gaat de uitlevering nu voorspoediger dan de laatste weken gezien de levertijden bij verschillende leveranciers.
Tom tom sd versie wil het voorlopig nog niet doen wat ik wil of ik doe nog iets verkeerd.

Nu wifi/internet/msn en destinator sd werkende want tom tom wilde niet opstarten (sd versie en dvd versie).
Schitterend apparaatje en na even stoeien het meeste werkende.
Wel even active sync 4.1 op de pc gezet maar de drivers op de pda waren al geupdate bij asus.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 58988 op 29-01-2006 11:01 ]
Ik zag net op wat plaatjes dat deze pda een usb aansluiting heeft, kan je daar bijv. een usb tobo aanhangen?
misschien heb ik een oplossing voor je.. ik heb namelijk de LOOX N520 dus ook met WM5. TT5 wilde niet installeren maar je kunt gewoon gratis van de TT site de nieuwe versie 5.21 downloaden deze heeft wel support voor WM5 en ik heb zover nog geen problemen naja alleen om een fix te krijgen blijft lastig maar daar heb ik al een topic over lopen.Anoniem: 58988 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:25:
In de manual hebben ze het alleen over een bluetooth tobo en een echte usb aansluiting zit er niet opamd_at_primus schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:22:
Ik zag net op wat plaatjes dat deze pda een usb aansluiting heeft, kan je daar bijv. een usb tobo aanhangen?
alleen een connector voor voeding en aansluiting naar je pc/laptop voor active sync.
Bediening met pennetje op het virtuele toetsenbord gaat trouwens vrij rap.
Heb Destinator PN erop gezet dit is de software die orgineel met een a636 meegeleverd zou worden en deze werkt goed en de werking is vrij eenvoudig en gewoon in het nederlands met alle kaarten van europa dus voorlopig hoef ik niet meer te verdwalenAnoniem: 27361 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:38:
[...]
misschien heb ik een oplossing voor je.. ik heb namelijk de LOOX N520 dus ook met WM5. TT5 wilde niet installeren maar je kunt gewoon gratis van de TT site de nieuwe versie 5.21 downloaden deze heeft wel support voor WM5 en ik heb zover nog geen problemen naja alleen om een fix te krijgen blijft lastig maar daar heb ik al een topic over lopen.
Hij's toppie. Maar een echte beoordeling kan ik pas doen zodra ik 'm ook intensief heb gebruikt, dus dat komt later nog wel
.
Ik ben verder ook geen cradle tegengekomen voor deze PDA, heeft iemand hier iets meer van gehoord/gelezen? Op de ASUS website staat er ook niets vermeld voor deze PDA over een cradle; zou dit betekenen dat er dan ook geen een uitgebracht wordt?
.
Best handig zoiets, kan je meteen synchronisen en opladen in z'n houdertje.. mocht iemand iets meer weten hierover, laat het ons weten
. Ik neem aan dat een cradle voor bijv. de A716 niet zal passen.. ?
Ik ben verder ook geen cradle tegengekomen voor deze PDA, heeft iemand hier iets meer van gehoord/gelezen? Op de ASUS website staat er ook niets vermeld voor deze PDA over een cradle; zou dit betekenen dat er dan ook geen een uitgebracht wordt?

Best handig zoiets, kan je meteen synchronisen en opladen in z'n houdertje.. mocht iemand iets meer weten hierover, laat het ons weten