Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend zit er een vlek op het scherm van mijn Asus MyPal A636N.

Er zit in een vlek, met een lijk er doorheen. En op het hoekje na blijft alles wit of licht gestreept.
Voor de rest zit er geen scheur die voelbaar is op het scherm zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.sybrand.com/download/Mypaldefect.JPG

Nou zei de winkel dat dit kwam omdat ik of te hard drukte, danwel er mee ben wezen gooien op de grond.
Terwijl deze gewoon op mijn bureau heeft gelegen zonder iets gedaan te hebben.

Weet iemand wat het wel is, en of ik recht heb op RMA. En zo niet wat ik dan moet doen en welke kosten dat met zich mee brengt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een nieuwe PDA met GPS aanschaffen, maar ben aan het twijfelen tussen de Asus A639N en de nieuwe Asus A696. Kan iemand me misschien vertellen hoe de ontvangst zal zijn van een ingebouwde GPS (A696) vergeleken met een externe GPS (A639)?
Verder zijn deze PDA volgens mij vrijwel identiek op de 1GB van de A639 na. Een ander nadeel is dat de Asus A696 helaas nog niet verkrijgbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:57

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:29:
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend zit er een vlek op het scherm van mijn Asus MyPal A636N.

Er zit in een vlek, met een lijk er doorheen. En op het hoekje na blijft alles wit of licht gestreept.

[afbeelding]

Nou zei de winkel dat dit kwam omdat ik of te hard drukte, danwel er mee ben wezen gooien op de grond.

Weet iemand wat het wel is, en of ik recht heb op RMA. En zo niet wat ik dan moet doen en welke kosten dat met zich mee brengt?

Alvast bedankt!
Dit scherm is duidelijk gebroken. Je kunt hem wel opsturen ter reparatie naar Asus, maar als ik me goed herinner kost zo'n schermpje rond de €150 - €250 + onderzoekskosten. Dat er geen scheur voelbaar is is wel vreemd, dan is alleen het scherm zelf gebroken, niet het glas wat erop zit.

Maar nu iets anders.. ik heb een MyPal A639 van iemand anders waar Route 66 niet helemaal lekker draait. Als je Route 66 opstart krijg je een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de (ingebouwde) GPS module. Klik je op 'Opnieuw proberen' dan werkt het ineens wel. Heb al rondgekeken en een patch gevonden. Die geinstalleert en nu kan er helemaal geen verbinding meer gemaakt worden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru's,

Ik ben m'n pda aan het leegruimen ik zag nl. dat ik nog maar een paar kb vrij had van de 75 MB ROM (hij was retetraag). Met pocketmechanic nog e.e.a. opgeschoond en gedefragmenteerd, er is nu 25 MB weer vrij. Nu was ik wel nieuwsgierig hoe mijn ROM gebruikt wordt. 128 MB ROM krijg je mee vanuit de fabriek. Minus 50 MB voor WM5 en toebehoren heb ik dus 75 MB vrij te besteden. Nu ben ik toch nieuwsgierig naar het gebruik van het ROM, maw: wat zijn de grootverbruikers van ROM-ruimte. Wie o wie weet hoe ik die info kan vinden?

Matthijs
Groeten uit Gouda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:29:
Hallo allemaal,

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Dat scherm is overduidelijk gebroken inderdaad. Het zal nog moeilijk worden om deze te RMA'en. Ik vrees dat er niemand zal zijn die geloofd dat dit zomaar spontaan is gekomen. Maar goed. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Ik heb de PDAshop gebeld en ze vertelden me dat de MyPal 696 vanaf eind mei bij hun leverbaar zou zijn.
Er is nog steeds nergens een 696 te bekennen. Ik ben dus genoodzaakt om voor de 639 te kiezen. Maar gelukkig komt er een update mogelijkheid voor WM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of de ASUS mypal 639 in een brodit houder kan van de 636N

Door omstandigheden, don't ask ;) heb ik een brodit houder voor een 636N met stroomvoorziening maar geen 636N meer. Nu wil ik een nieuwe halen en zit te kijken naar een 639, maar deze moet dan wel in de brodit houder passen. Nu lees ik verschillende verhalen hierover. Omvang van beide PDA's lijken het zelfde. Brodit zelf weet het niet :(
Heeft iemand een idee ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:39:
Heeft iemand een idee of de ASUS mypal 639 in een brodit houder kan van de 636N
Vraag het na bij Asus of bij een winkel zoals pdashop.nl?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:52:
[...]
Vraag het na bij Asus of bij een winkel zoals pdashop.nl?
Krijg verschillende antwoorden van winkels die de pda's verkopen, dat was juist het probleem. Als je contact wil opnemen met ASUS moet je een serienummer hebben ( allemaal post sales ) zoek nog de verkoop afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:27:
Krijg verschillende antwoorden van winkels die de pda's verkopen, dat was juist het probleem. Als je contact wil opnemen met ASUS moet je een serienummer hebben ( allemaal post sales ) zoek nog de verkoop afdeling ;)
Aha, dan wordt het al wat lastiger inderdaad :) Heb je de mogelijkheid om naar een winkel te gaan waar ze die pda's op display hebben? Dan kun je misschien de houder eens meenemen, alhoewel het wellicht niet op prijs gesteld gaat worden als het past en je gaat de pda vervolgens bij een webwinkel halen..

Misschien dat je op het forum iets wijzer wordt, maar ik weet niet of je je daar ook moet registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik ben ook van plan de TMC cradle voor mijn Asus a636 aan te schaffen.
http://www.pdashop.nl/pro...tmc-car-holder-a63xn.html

Ik lees in de vorige topics dat de TMC module niet werkt met TOMTOM.
Hoe zit dat dan precies TOMTOM ondersteund toch gewoon TMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:07:
Vraagje,

Ik ben ook van plan de TMC cradle voor mijn Asus a636 aan te schaffen.
http://www.pdashop.nl/pro...tmc-car-holder-a63xn.html

Ik lees in de vorige topics dat de TMC module niet werkt met TOMTOM.
Hoe zit dat dan precies TOMTOM ondersteund toch gewoon TMC ?
TomTom Go kan wel TMC aan.
TomTom Navigator kan niet TMC-en.

Echter, er is één of ander Spaans stukje software dat TMC wel mogelijk zou moeten maken op TomTom6. Ik snap er echter niet zoveel van... :?
Zie: http://www.gpsparatodos.com/article_info.php?articles_id=5

Ik heb trouwens niet zulke geweldige ervaringen met TMC. Tot nu toe heeft het mij niks geholpen (iGo). Ik heb het gevoel dat iedere file als een onneembare barriere wordt gezien, zodat je altijd via allerlei b-weggetjes (wat nog veel meer reistijd kost) wordt omgeleid.
Kent iemand een werkbare uitvoering van TMC? (bijvoorbeeld Destinator, Navigon, o.i.d.?)

[ Voor 19% gewijzigd door salgera op 06-06-2007 22:42 . Reden: TMC-ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
salgera schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:37:
Echter, er is één of ander Spaans stukje software dat TMC wel mogelijk zou moeten maken op TomTom6. Ik snap er echter niet zoveel van... :?
Zie: http://www.gpsparatodos.com/article_info.php?articles_id=5
babelfish to the rescue (nouja, blijft wazig stukje)

[ Voor 27% gewijzigd door phYzar op 06-06-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ja, dat had ik ook al gedaan. Ik heb het wel geinstalleerd op mijn TomTom/A636, maar ik snap niet echt hoe het nu precies werkt (en of het wel werkt). Ik heb nog niet TMC-meldingen binnengekregen. Maar ik moet ook toegeven dat ik na een half uurtje pielen het wel weer geloofde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:31:
Guru's,

wat zijn de grootverbruikers van ROM-ruimte. Wie o wie weet hoe ik die info kan vinden?
Ruim je geschiedenis van Internet explorer eens op! Bij mij zat er in die temp. files een audiobestand van 52Mb in. Toen ik die verwijderd had, had ik weer bijna net zoveel RAM geheugen over als toen ik hem nieuw kocht!

(ROM= Read Only Memory -> dit is dus niet vrij te beschrijven voor programma's en data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:13:
[...]
Er is nog steeds nergens een 696 te bekennen. Ik ben dus genoodzaakt om voor de 639 te kiezen. Maar gelukkig komt er een update mogelijkheid voor WM6.
Waarom zou je voor de 696 kiezen? Alleen voor de 'looks'?

Helaas ben ik mijn 636N kwijt geraakt op SFO, San Francisco Int. Airport. :X |:( :'(
De vervanger gaat zeker te weten een 639 worden, dan kan ik iGo in z'n geheel in het interne geheugen laden. Eventuele extra kaarten laat ik dan op een extern SD-kaartje staan. Kan ik tenminste dat kaartje ook als overloop voor mijn foto camera gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JakeNL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Waarom zou je voor de 696 kiezen? Alleen voor de 'looks'?

Helaas ben ik mijn 636N kwijt geraakt op SFO, San Francisco Int. Airport. :X |:( :'(
De vervanger gaat zeker te weten een 639 worden, dan kan ik iGo in z'n geheel in het interne geheugen laden. Eventuele extra kaarten laat ik dan op een extern SD-kaartje staan. Kan ik tenminste dat kaartje ook als overloop voor mijn foto camera gebruiken.
Nou ik heb dus ook voor een 639 gekozen. De 696 is nog steeds niet verkrijgbaar dus de keuze is dan snel gemaakt. De extra 1gb geheugen kan ik goed gebruiken. Daar zet ik dan Tomtom erop en gebruik de extra 2gb SD kaart voor mp3 en andere mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb ook zo'n mooie asus a636
en sinds kort een draadloze router.
maar het lukt me niet om verbinding te krijgen met dat h****n ding.
is er toevallig iemand die hier tekst en uitleg over kan geven.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:29

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:31:
hallo
ik heb ook zo'n mooie asus a636
en sinds kort een draadloze router.
maar het lukt me niet om verbinding te krijgen met dat h****n ding.
is er toevallig iemand die hier tekst en uitleg over kan geven.

alvast bedankt :)
Waar loop je vast? Wat voor beveiliging gebruik je op je router? De PDA kan bijvoorbeeld niet met WPA2 overweg, alleen WEP en WPA.

En heb je andere draadloze apparaten die wel connecten aan je netwerk? Om te controleren of het aan de PDA of aan het netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak mijn verbinding aan bij mijn netwerk configureren
netwerknaam ingevult
ingevult maakt verbinding met internet
verificatie op gedeeld
gegevenscodering op WEP

en dan zegt ie dat ie niet beschikbaar is
maar laptops en andere pc's doen het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nou ook BIOS updates voor 636n, want ik kan ze niet vinden?

GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

Ik doe het ook draadloos thuis.
ook met WEP.
Je hebt verbinding met internet, dat is wat ik lees:
'ingevult maakt verbinding met internet'
Wat zijn dan de 'ie' -en in:
'en dan zegt ie dat ie niet beschikbaar is'

Kun je wel kijken op shared mappings van je laptops en pc's?
Kan het zijn dat je router/modem een beperkte ip-reeks toestaat, en jouw pda buiten die reeks valt?
Sluiten de b/g dataverkeer snelheden elkaar niet uit? Router babbelt alleen in 11 MB en PDA alleen in 54 MB?

Wat ikzelf deed was: alle beveiligingen uitzetten om zoveel mogelijk factoren uit te schakelen.

Succes,
Matthijs
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:42:
ik maak mijn verbinding aan bij mijn netwerk configureren
netwerknaam ingevult
ingevult maakt verbinding met internet
verificatie op gedeeld
gegevenscodering op WEP

en dan zegt ie dat ie niet beschikbaar is
maar laptops en andere pc's doen het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij icomputers een week geleden de 639 besteld maar tot op heden niks van hen gehoord. Is de 639 nog ergens direct verkrijgbaar? Ik wil niet langer hierop wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Laatst online: 08-09 14:43
Hoe lang gaat een MyPal 632 / 636 mee op de accu als je tomtom aan hebt (en voor de rest niks ofzow)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liquid_ice schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:16:
Hoe lang gaat een MyPal 632 / 636 mee op de accu als je tomtom aan hebt (en voor de rest niks ofzow)
Behoorlijk lang, laatst van Gouda naar Eindhoven, Eindhoven naar Amersfoort en Amersfoort naar Gouda. Als ik me goed herinner was dat bij elkaar wel een uur of 5 zonder prik. Volgens mij was hij op het eind tussen de 30 en 40% vol.

Weet niet of het relevant is: het was TT5.

Overigens staat active sync bij mij altijd aan. Als ik die uitzet dan gaat Active Sync toch weer snel zichzelf aanzetten. Als je weet hoe je die kunt uitzetten dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:11:
Bij icomputers een week geleden de 639 besteld maar tot op heden niks van hen gehoord. Is de 639 nog ergens direct verkrijgbaar? Ik wil niet langer hierop wachten..
Heb 'm zelf zo'n 2 weken geleden besteld bij PC Megastore (goedkoopste in de Pricewatch). De levertijdindicatie stond op het moment van bestellen op 6-10 werkdagen, maar ik had 'm een paar dagen later al in huis. Als je 'm sneller wilt hebben dan die 6-10 werkdagen die er nu nog staan moet je 'm bestellen waar ze wel een voorraadje hebben maar betaal je veel meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 639 uiteindelijk bij Zercom opgehaald en het werkt prima. Nu ben ik alleen benieuwd hoe jullie de GPS instellingen in WM5 en in TomTom 6.03 hebben staan. Het duurt bij mij nog altijd 2minuten voordat ik verbinding krijg met een satelliet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het idee dat de ontvangst de laatste tijd (paar maanden) minder is geworden. Ik was eigenlijk gewend om het ding aan te zetten in de auto en enkele minuten later had ik een fix, tegenwoordig duurt het soms zelfs meer dan tien minuten! Ook na tunnels e.d. duurt het langer dan voorheen, in mijn beleving. Ligt dit puur aan mijn gevoel, of hebben meer mensen hier last van?

edit:
overigens ook TT6.03

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 01-07-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Hè, had ik bijna besloten om de 639 te gaan kopen, zie ik opeens een PDA van HP staan: De 'HP iPaq RX5900 Traval companion' serie. (rx5935, 5940)

Eigenschappen:
  • 400 Mhz. Samsung CPU
  • 2Gb geheugen
  • (anti-reflecterend) 3.5inch scherm
  • 1700mAh accu
De eigenschappen zijn dus gelijk of beter (anti-reflecterend scherm, geheugen, accu). Daarnaast wordt'ie al geleverd met TT6 Europa.

Wat mij nog het meest verbaasde, was de prijs: bij de PDAshop voor 320 euro ALL in, terwijl de Asus 639 daar nog 359 euro is, zonder navigatiesoftware.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat er geen TMC cradles voor te koop zijn.

Specs HP iPaq 5900 serie
HP iPaq 5900 productoverzicht

Op GoT is over dit apparaat echter nauwelijks iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru's,

Ik lees nu vanalles over de HTC Touch, met zijn 3D gebruik en met je duim kun je alles doen! Klinkt erg handig.
Ook de apple Iphone schijnt zoiets te hebben.

Kent iemand een proggie dat dat ook kan?

BTW: Nu draai ik WM5. Wil ik naar WM6 dan zal ik mijn ROM moeten flashen. Kan dat alleen met een update vanuit ASUS of zijn er ook universele flashers die dat kunnen?

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:57:
Ik heb het idee dat de ontvangst de laatste tijd (paar maanden) minder is geworden. Ik was eigenlijk gewend om het ding aan te zetten in de auto en enkele minuten later had ik een fix, tegenwoordig duurt het soms zelfs meer dan tien minuten! Ook na tunnels e.d. duurt het langer dan voorheen, in mijn beleving. Ligt dit puur aan mijn gevoel, of hebben meer mensen hier last van?

edit:
overigens ook TT6.03
Er moet gewoon een snellere manier zijn om connectie te maken. Naast mijn nieuwe 639 hebben we ook een 636n en dat gaat vele malen sneller icm tt 5.21 (terwijl de instellingen identiek zijn). Heeft iemand de ideale setting gevonden voor de asus 639? (ik gebruik max. baud rate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb nu ook al weer een poosje de A636 in combinatie met een tmc cradle. Ik moet zeggen dat het tmc-gebeuren voor deze pda nog verre van perfect is. Er zijn een paar applicaties die (in naam) met tmc kunnen werken. Bv I-Go, maar als ik die installeer dan kan ik daarna direct mijn pda hard-resetten. Destinator werkt meestal wel, maar als iemand me kan vertellen hoe ik kan instellen dat ik gewaarschuwd wordt vΓ³Γ³r een flitscontrole ipv als ik er al praktisch voorbij ben dan hou ik me aanbevolen. Route66 schijnt het ook te willen doen maar een navigatiesysteem dat me zijwaards wil laten voorbewegen over de snelweg valt snel af. Het meest ideaal zou toch wel zijn als TT eindelijk eens tmc zou ondersteunen. Zou dat er ooit van komen? Ik heb trouwens ook nog even gekeken naar dat spaanse programma dat eerder genoemd werd maar kan er helaas weinig mee beginnen.

Verder is het jammer dat de gps in combinatie met de tmc cradle niet werkt op de batterij alleen, zit je toch raar te kijken waarom je na een kwartier nog steeds geen fix hebt. Maar goed, daar kan ik me dan ook nog wel iets bij voorstellen.

Verder redelijk tevreden met mijn pda, alleen irritant dat ik steeds meer last krijg van het uitlijnprobleem. Is dat een reden voor rma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een clean-boot doen op mijn Asus mypal 639? Ik wil gewoon dat alles verwijdert wordt zodat ik weer kaal kan beginnen met installeren want de gps signaal is voorlopig nog altijd ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hard reset...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe doe je zo'n HARD RESET? Alle knoppen tegelijkertijd stuk slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Staat toch in de handleiding of vergis ik me nu?

To perform a hard reset, press and hold the power button while you press the tip of the stylus on the reset switch. A hard reset restores the original configuration of your device and erases all data. Back up your data before performing a hard reset!

Ja dus... uit de link op de eerste pagina Verwijderd in "[PDA] Asus MyPal A636"

[ Voor 55% gewijzigd door Cyberpope op 08-07-2007 08:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 08 juli 2007 @ 08:07:
Staat toch in de handleiding of vergis ik me nu?

To perform a hard reset, press and hold the power button while you press the tip of the stylus on the reset switch. A hard reset restores the original configuration of your device and erases all data. Back up your data before performing a hard reset!

Ja dus... uit de link op de eerste pagina Verwijderd in "[PDA] Asus MyPal A636"
Vreemd. Wat jij hebt geschreven werkt niet bij mijn Asus mypal 639.
Clean boot moet denk ik toch echt anders.

EINDELIJK GELUKT:

Hard reset / Clean Boot bij een Asus mypal 639:

Druk het volgende tegelijkertijd in:
Luidspreker -
Modusschakelaar
Aan/uit Knop
Reset Knop

Daarna bovenste knop van je cirkel intoetsen en klaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/wm6.jpg

ik zit net even te kijken bij Asus site, en de upgrade naar windows mobile 6 is uit. hier de link
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

[ Voor 15% gewijzigd door agaam op 09-07-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik heb sinds kort een Asus Mypal A636N en nu zit ik met iets wat ik niet snap.

Elke keer als hij niet op externe stroom zit en hij schakelt na 3 minuten uit, dan schakelt hij pas weer in als ik de powerknop bovenop indruk. Het vreemde is wel dat het het scherm het nog wel doet qua functionaliteiten, want als ik erop druk hoor ik de klik geluiden en als ik dan op power on druk heb ik ineens een aantal schermen geopend.

Hoort dit of doe ik iets fout?

EN kosten alle pocket pc spelletjes geld of zijn er ook spelletjes die je gewoon mag downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:21:
[afbeelding]

ik zit net even te kijken bij Asus site, en de upgrade naar windows mobile 6 is uit. hier de link
Wat is er allemaal verandert t.o.v. WM5 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update hebben ze daar niet in het NL volgens mij, er staat wel expliciet bij vermeld dat je geen andere taal eroverheen moet zetten.

Ik heb de NL-se namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:57:
Die update hebben ze daar niet in het NL volgens mij, er staat wel expliciet bij vermeld dat je geen andere taal eroverheen moet zetten.

Ik heb de NL-se namelijk.
jawel hoor ,ben hem nu in het nederlands aan het installeren, op men asus a639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

agaam schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:27:
[...]

Ik vermoed dat StookerT bedoelde dat er nog geen nederlandse versie is voor de 636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:29

Entity

9000rpm

Voor zover ik weet, komt er ook geen WM6 update voor de 636 helaas. Zie http://www.asus.com/news_show.aspx?id=7195 zoals eerder gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 00:05
Net gekeken en er is al een update voor de 636N in het engels, rusisch, pools en chinees.
Dus even wachten voor de NL versie.
Wat ik me afvraag is of de bleutooth stack is uitgebreid met een headset profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al weer een patch bekend van het installatieprogramma zodat ik eindelijk mijn A639 van de Engelse windows kan voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

wortelsoft schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:49:
Net gekeken en er is al een update voor de 636N in het engels, rusisch, pools en chinees.
Dus even wachten voor de NL versie.
Wat ik me afvraag is of de bleutooth stack is uitgebreid met een headset profile.
Inderdaad:

Zo te zien is WM6 NL voor de A639 er al:

Ik hoop dat de NL versie uberhaupt komt. Heeft iemand de engelse al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door _Oldie_ op 09-07-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:29:
[...]

Wat is er allemaal verandert t.o.v. WM5 dan?
Dit is er veranderd:
http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=2114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan alle Asus Mypal 639 gebruikers:
Wat is jouw setting bij GPS in de windows en tomtom omgeving? of te wel welke COM poort gebruik je voor software, hardware en hoeveel baud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
JakeNL schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:54:
Hè, had ik bijna besloten om de 639 te gaan kopen, zie ik opeens een PDA van HP staan: De 'HP iPaq RX5900 Traval companion' serie. (rx5935, 5940)

Eigenschappen:
  • 400 Mhz. Samsung CPU
  • 2Gb geheugen
  • (anti-reflecterend) 3.5inch scherm
  • 1700mAh accu
De eigenschappen zijn dus gelijk of beter (anti-reflecterend scherm, geheugen, accu). Daarnaast wordt'ie al geleverd met TT6 Europa.

Wat mij nog het meest verbaasde, was de prijs: bij de PDAshop voor 320 euro ALL in, terwijl de Asus 639 daar nog 359 euro is, zonder navigatiesoftware.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat er geen TMC cradles voor te koop zijn.

Specs HP iPaq 5900 serie
HP iPaq 5900 productoverzicht
Zo, ik heb vorige week de iPaq RX5940 gekocht en tot nu toe ben ik dik tevreden!
  • Lekker veel geheugen
  • Scherm waarvoor geen anti-reflectie folie (met z'n nadelen voor het aanraakscherm) meer nodig is
  • Mooier, strak uiterlijk en een aantal mm's dunner dan de Asus.
Helaas kan ik de autohouder en auto/bureau lader van de Asus niet hergebruiken. Een extra setje zou altijd makkelijk geweest zijn. Naja, op Marktplaats te koop gezet en afwachten of een ander er nog gelukkig mee kan worden.

Bij de PDA-shop werd mij verteld dat ze verhoudingsgewijs meer PDA's van Asus terugkrijgen dan van HP (alhoewel ik daar zelf geen ervaring mee gehad heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn ASUS A636N willen upgraden naar WM6.
Op dit moment heb ik een NLD ROM (03.0618.00 NLD 0413) en zou meteen van de gelegenheid gebruik willen maken om te upgraden naar een ENG ROM.

Nu heb ik al gekeken naar het engelse upgrade pakket maar deze is wat anders van structuur als de oude WM5 versie. Het WM5 pakket bestond uit 2 bestanden ("Update.cab" en "Upgrade Tool.exe") terwijl het nieuwe pakket uit 3 bestanden bestaat ("Update.dat", "Update.img" en "Upgrade Tool.exe").

De oude manier om de binary file "Upgrade Tool.exe" te patchen, of middels een HEX editor de code aan te passen werkt niet omdat deze geheel anders van structuur is.

Is er al wat bekend om de taal te switchen in combinatie met de upgrade naar WM6?

(Tevreden A636 gebruiker :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

JakeNL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:12:
[...]

Zo, ik heb vorige week de iPaq RX5940 gekocht en tot nu toe ben ik dik tevreden!
  • Lekker veel geheugen
  • Scherm waarvoor geen anti-reflectie folie (met z'n nadelen voor het aanraakscherm) meer nodig is
  • Mooier, strak uiterlijk en een aantal mm's dunner dan de Asus.
Helaas kan ik de autohouder en auto/bureau lader van de Asus niet hergebruiken. Een extra setje zou altijd makkelijk geweest zijn. Naja, op Marktplaats te koop gezet en afwachten of een ander er nog gelukkig mee kan worden.

Bij de PDA-shop werd mij verteld dat ze verhoudingsgewijs meer PDA's van Asus terugkrijgen dan van HP (alhoewel ik daar zelf geen ervaring mee gehad heb).
ik zou de overtollige Asus spullen wel van je over willen nemen. Mijn e-mail adres staat in mijn GoT profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een klote ding zeg! :( Ik haat mijn Mypal 639. Een fix met een gps satelliet kost mij ruim een kwartier. Nou stel dat je echt niet weet waar je heen moet, kun je voor zo'n 15 minuten wachten of rondrijden :(

Mijn 636n was stukken sneller. Ik weet niet wat zij aan gps ontvanger erin hebben gestopt maar dit is echt 3 x niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:17:
Een fix met een gps satelliet kost mij ruim een kwartier.
Ik heb ook een A639 en die heeft heel snel (een of twee minuten) een fix. Het lijkt er dus niet op dat alle A639s slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heeft er iemand een externe ontvanger zoals deze?

Vanwege de eerder genoemde probleempjes met ontvangst in de auto denk ik er over om er zo één aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:14:
[...]

Ik heb ook een A639 en die heeft heel snel (een of twee minuten) een fix. Het lijkt er dus niet op dat alle A639s slecht zijn.
Wil je dan zo aardig zijn om jouw instellingen hier te noteren (van TomTom en de GPS instellingen van WM5). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:06:
[...]Wil je dan zo aardig zijn om jouw instellingen hier te noteren (van TomTom en de GPS instellingen van WM5). :)
Mag ik het ook doen? ;) Ik heb Windows Mobile 6, en daar staat het ingesteld als:

TomTom 6: "andere NMEA GPS ontvanger", 4800 baud, com5

Windows: Start-instellingen-systeem-External GPS: programmapoort: geen, hardwarepoort: geen, baudrate 4800, GPS automatisch beheren AANgevinkt.

Normaliter heb ik na ongeveer een minuut een fix op de huidige positie.

-edit-: vergeet te vermelden dat ik een A639 heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:22:
[...]

Mag ik het ook doen? ;) Ik heb Windows Mobile 6, en daar staat het ingesteld als:

TomTom 6: "andere NMEA GPS ontvanger", 4800 baud, com5

Windows: Start-instellingen-systeem-External GPS: programmapoort: geen, hardwarepoort: geen, baudrate 4800, GPS automatisch beheren AANgevinkt.

Normaliter heb ik na ongeveer een minuut een fix op de huidige positie.

-edit-: vergeet te vermelden dat ik een A639 heb.
Thank you! :)
Ik zal het zometeen toepassen..

Kun je voor mij ook in TomTom kijken welke versie GPS stuurprogramma jij gebruikt?
Ik heb hier 1.20 er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 07:55:
[...]Kun je voor mij ook in TomTom kijken welke versie GPS stuurprogramma jij gebruikt?
Ik heb hier 1.20 er op staan.
Ja best, maar waar kan ik dat vinden? :? TomTom versie is in ieder geval 6.030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:48:
[...]

Ja best, maar waar kan ik dat vinden? :? TomTom versie is in ieder geval 6.030
Ow dat is vrij eenvoudig. Wanneer jij op je scherm 'Versie 6.030' ziet staan moet je daarop klikken en je krijgt dan een informatiescherm te zien. Daarin staat dat ik ook App-versie 6.030 gebruik en dat mijn GPS Stuurprogramma 1.20 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las zojuist op tomtom website dat er ook zoiets bestaat als een QuickGPSfix. Werkt zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft asus in Nederland een reparatiecenter? Zo ja, weet iemand hier de nummer van?

Edit:
Gevonden:
Netherlands

Technical Support Team
NB/PDA/LCD Monitor:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-570290
Fax: +31-(0)591-666853

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:47:
[...]Ow dat is vrij eenvoudig. Wanneer jij op je scherm 'Versie 6.030' ziet staan moet je daarop klikken en je krijgt dan een informatiescherm te zien. Daarin staat dat ik ook App-versie 6.030 gebruik en dat mijn GPS Stuurprogramma 1.20 is.
Ah, gevonden. GPS-stuurprogramma is bij mij ook 1.20.
Overigens heb ik 'm vanmiddag nog gebruikt en er eens op gelet hoe lang 'ie nodig had voordat 'ie de huidige positie had bepaald. Dat was in zo'n 15-20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:30:
Ik las zojuist op tomtom website dat er ook zoiets bestaat als een QuickGPSfix. Werkt zoiets? :)
Die is niet beschikbaar voor TT Navigator, alleen voor de Go's en de One's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:19:
[...]

Ah, gevonden. GPS-stuurprogramma is bij mij ook 1.20.
Overigens heb ik 'm vanmiddag nog gebruikt en er eens op gelet hoe lang 'ie nodig had voordat 'ie de huidige positie had bepaald. Dat was in zo'n 15-20 seconden.
15-20 seconden :9~
Bij mij is het meer 15 a 20 MINUTEN :(
Maar goed, zelf contact opgenomen met Asus en zij bevestigden mijn verhaal. Het is dus een DOA en mag dus niet zo zijn dat het 20 minuten duurt voordat je een GPS FIX krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

agaam schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:27:
[...]

Merk je performance verschillen met WM 6 t.o.v. WM 5? Of loopt alles nog even soepeltjes? Las er nl. op het ASUS forum iets over.

[ Voor 12% gewijzigd door rick77 op 17-07-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

JakeNL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:12:
[...]Zo, ik heb vorige week de iPaq RX5940 gekocht en tot nu toe ben ik dik tevreden!
Zoek ook een 'goedkope' PDA/satnav. En zit idd ook te twijfelen tussen deze (HP en A369) twee. Ik lees nogal wat negatieve verhalen over GPS van de HP, terwijl ik over de ASUS niet veel negatieve berichten hoor. Nog iemand nuttig advies voor mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Op dit moment heb ik een NLD ROM (03.0618.00 NLD 0413) en zou meteen van de gelegenheid gebruik willen maken om te upgraden naar een ENG ROM.

Nu heb ik al gekeken naar het engelse upgrade pakket maar deze is wat anders van structuur als de oude WM5 versie. Het WM5 pakket bestond uit 2 bestanden ("Update.cab" en "Upgrade Tool.exe") terwijl het nieuwe pakket uit 3 bestanden bestaat ("Update.dat", "Update.img" en "Upgrade Tool.exe").

De oude manier om de binary file "Upgrade Tool.exe" te patchen, of middels een HEX editor de code aan te passen werkt niet omdat deze geheel anders van structuur is.

Is er al wat bekend om de taal te switchen in combinatie met de upgrade naar WM6?

(Tevreden A636N gebruiker )

Ik heb dezelfde vraag, daarom een kickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Op de site van Asus staat dat dat niet kan, maar of men dat niet wil of dat het echt niet kan zou ik niet weten...

Ik heb gisteren de externe GPS ontvanger geinstalleerd in de auto, wat een geweldig verschil zeg! Ik had binnen 24 seconden een fix, waar ik er normaal zo lang op moet wachten dat ik hem een minuutje op het dak van de auto leg om de fix te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

TifKag schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:39:

(Tevreden A636N gebruiker )

Ik heb dezelfde vraag, daarom een kickje ;)
Misschien heb je hier wat aan:
http://oneiros-eidos.nm.ru/index_en.dhtml

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
_Oldie_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Misschien heb je hier wat aan:
http://oneiros-eidos.nm.ru/index_en.dhtml

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Helaas dat is voor de oude Flash updater (die bij de A636 (zonderN)) zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er iemand zeggen of de QuickGPSfix van tom tom werkt op de asus mypal a639
bij mij niet ligt het aan mij?
zoja hoe krijg ik het aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:47:
kan er iemand zeggen of de QuickGPSfix van tom tom werkt op de asus mypal a639
bij mij niet ligt het aan mij?
zoja hoe krijg ik het aan de praat
Staat hierboven gewoon beschreven hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:18:
[...]

Staat hierboven gewoon beschreven hoor :/
een goeie vriend van mij heeft de htc p3300 daar werkt die wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

even een vraag, wie heeft er allemaal al WM6 geupgrade op zen A639, en welke problemen zijn jullie tot nu toe tegengekomen?. ik zal beginnen, mijn probleem dat hij de rom van 1gig niet meer apart als een sd ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

A639?

A636(N) zul je bedoelen; zou het er ooit van komen:
http://support.asus.com/d...l%20A636N&SLanguage=en-us

De WM6 updates in engels, chinees en pools (!?) zijn al drie weken geleden gepost. Heeft nog steeds niemand ervaring met NL WM5 -> EN WM6?

[ Voor 7% gewijzigd door _Oldie_ op 22-07-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:59:
even een vraag, wie heeft er allemaal al WM6 geupgrade op zen A639, en welke problemen zijn jullie tot nu toe tegengekomen?. ik zal beginnen, mijn probleem dat hij de rom van 1gig niet meer apart als een sd ziet
Ik heb het even getest, en ook zonder vet is je tekst uitstekend leesbaar ;)

Hier geen problemen na de migratie van WM5 naar WM6. Ben wel gewoon bij de NL versie gebleven, zou niet weten waarom ik de UK versie zou moeten installeren. Alles werkt nog even goed als voorheen.
Het enige probleem wat ik heb (maar dacht ik ook al had met WM5) is dat TomTom 6 soms de SD kaart niet ziet bij het opstarten van TomTom. Je krijgt dan die standaard disclaimer te zien ("niet gebruiken onder het rijden" enz.), zegt dat 'ie geen kaarten kan vinden en sluit TT6 weer af. Op hetzelfde moment kan b.v. Windows Verkenner WEL gewoon de SD kaart zien, maar ziet 'ie slechts 1 map en 1 bestand i.p.v. de gebruikelijke +/- 5 mappen van TT6... heel maf, geen idee hoe dit komt maar lijkt me niet gerelateerd aan WM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:44:
[...]
Ik heb het even getest, en ook zonder vet is je tekst uitstekend leesbaar ;)

Hier geen problemen na de migratie van WM5 naar WM6. Ben wel gewoon bij de NL versie gebleven, zou niet weten waarom ik de UK versie zou moeten installeren. Alles werkt nog even goed als voorheen.
Het enige probleem wat ik heb (maar dacht ik ook al had met WM5) is dat TomTom 6 soms de SD kaart niet ziet bij het opstarten van TomTom. Je krijgt dan die standaard disclaimer te zien ("niet gebruiken onder het rijden" enz.), zegt dat 'ie geen kaarten kan vinden en sluit TT6 weer af. Op hetzelfde moment kan b.v. Windows Verkenner WEL gewoon de SD kaart zien, maar ziet 'ie slechts 1 map en 1 bestand i.p.v. de gebruikelijke +/- 5 mappen van TT6... heel maf, geen idee hoe dit komt maar lijkt me niet gerelateerd aan WM6.
Dat schijnt dus nog een foutje te zijn in de Asus WM6 ROM.

Met WM5 gebeurd het niet, en in het Forum van Asus staan verschillende posts over datzelfde probleem.
Het probleem met de SD kaarten schijnt te gebeuren met alle modellen, waar al een WM6 rom voor is :'(
Daarom is de verdere uitrol van nieuwe taalversies waarschinlijk even stilgezet, tot er een patch is voor het probleem.

BTW: De helpdesk van Asus vertelde mij vorige week telefonisch, dat er ook een nederlandse WM6 zou verschijnen voor de A636N

[ Voor 9% gewijzigd door TifKag op 23-07-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:09:
[...]
Dat schijnt dus nog een foutje te zijn in de Asus WM6 ROM.
Thanks, na wat zoeken zie ik hier inderdaad verschillende berichten over. De een wijt het aan de A639, de ander zegt weer dat TomTom6 nog niet compatible is met WM6...
Affijn ik was al bang dat de A639 stuk was maar dat lijkt dus mee te vallen. Er zal wel een fix voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

TifKag schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:09:
[...]
BTW: De helpdesk van Asus vertelde mij vorige week telefonisch, dat er ook een nederlandse WM6 zou verschijnen voor de A636N
Heb je toevallig ook te horen gekregen wanneer (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
_Oldie_ schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:29:
[...]

Heb je toevallig ook te horen gekregen wanneer (ongeveer)?
Helaas, dat niet.

Bel ze anders zelf even (Ben benieuwd of je hetzelfde antwoord krijgt)
0591-668190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:44:
[...]
Het enige probleem wat ik heb (maar dacht ik ook al had met WM5) is dat TomTom 6 soms de SD kaart niet ziet bij het opstarten van TomTom. Je krijgt dan die standaard disclaimer te zien ("niet gebruiken onder het rijden" enz.), zegt dat 'ie geen kaarten kan vinden en sluit TT6 weer af.
Okee, net even gebeld met de Asus hotline. Daar gaf men aan dat het inderdaad een bekend probleem is dat de A639 i.c.m. WM6 vaak het flashgeheugen niet meer ziet. Er wordt gewerkt aan een fix die binnenkort via de Asus website beschikbaar zal komen... even afwachten dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:59:
[...]

Okee, net even gebeld met de Asus hotline. Daar gaf men aan dat het inderdaad een bekend probleem is dat de A639 i.c.m. WM6 vaak het flashgeheugen niet meer ziet. Er wordt gewerkt aan een fix die binnenkort via de Asus website beschikbaar zal komen... even afwachten dus :|
En heb je niet even gevraagd naar een bevestiging van de NL WM6 voor de A636N :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:59:
[...]

kijk dit probleem heb ik dus ook dat hij het flashgeheugen niet meer ziet, dus ben blij dat ze binnenkort met een fix er voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:28:
[...]
En heb je niet even gevraagd naar een bevestiging van de NL WM6 voor de A636N :'(
Bel 0591-668190, toets 1, dan 2 (of andersom, ff luisteren) en stel je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in standaard WM5 (op A636N) je t9 editen?
Of is er een bepaald programma nodig?
Ik zie telkens als ik 'gro' intik dat ie 'grooet' suggereert. Dat wil ik corrigeren naar 'groet' oid. Heb ik ooit in het begin blijkbaar getypd en wordt er telkens mee geconfronteerd ...

GRooet :)

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een A639 gekocht. Ik weet dit is de topic voor de A636, maar ze zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Nu zit ik met een probleem. Heb er Tomtom 6.030 (officiele versie) op geinstalleerd. Geheel naar tevredenheid. Ging snel en had ook nog snel een fix. Afgelopen dinsdag naar Breda geweest en daarna naar Antwerpen. Vanaf de rit naar Antwerpen heb ik geen geluid meer.

Ik heb al gezocht in het forum en daar kwam ik tot de conclusie dat ik het beste een harde reset kon doen zodat de pda weer de fabrieksinstellingen had. Maar na dit gedaan te hebben heb ik nog steeds geen geluid. Het frappante is dat ik via de koptelefoon wel geluid heb.

Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:53:
Ik heb vorige week een A639 gekocht. Ik weet dit is de topic voor de A636, maar ze zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Nu zit ik met een probleem. Heb er Tomtom 6.030 (officiele versie) op geinstalleerd. Geheel naar tevredenheid. Ging snel en had ook nog snel een fix. Afgelopen dinsdag naar Breda geweest en daarna naar Antwerpen. Vanaf de rit naar Antwerpen heb ik geen geluid meer.

Ik heb al gezocht in het forum en daar kwam ik tot de conclusie dat ik het beste een harde reset kon doen zodat de pda weer de fabrieksinstellingen had. Maar na dit gedaan te hebben heb ik nog steeds geen geluid. Het frappante is dat ik via de koptelefoon wel geluid heb.

Kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!!!
Hallo,
wat ook elders bij dit topic is te lezen, september 2006: Ook ASUS benoemt dit issue op haar webside.

btcoreif.dll is bij A636N de boosdoener. Dit bestandje staat in het geheugen en bevindt zich in de windows directory. Ga met de verkenner naar de Windows directory en kies menu > alle bestanden weergeven. Dan kun je 'm vinden. Omdat het bestandje in het geheugen geladen is kun je hem niet direct verwijderen. Geef hem wel een andere naam. Vervolgens kun je je PDA soft resetten. Je pda mist dan in de windows directory dit bestandje. Je PDA kopieert vervolgens ergens vandaan naar de windows directory het juiste bestandje. Dan heb je weer geluid en TT geeft ook geluid. Desgewenst kun je het hernoemde bestandje nu wel verwijderen.

Maar nogmaals: dit is de A636 oplossing.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:53:
Wellicht ten overvloede; maar weet je zeker dat het geluid in Windows Mobile wel aan staat? Als het volume in Windows namelijk op nul staat en in TomTom op max., dan hoor je nog altijd niks (spreek uit ervaring nadat de kids het volume op nul hadden gezet :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

voor mensen die problemen hebben met de gps, heeft asus een patch voor de asus mypal a639.

A639 GPS signal patch
Improvement:
It makes GPS signal smoothly when PDA is charging with CarCharger or in Cradle.

Notice:
1. The patch is only suitable for WM6.0
2. It needs to reinstall this patch into device after cleanboot.

Installation instruction:
1. Unzip A639_CarCharger.rar file.
2. Copy A639_CarCharger.cab into A639, then click to run.
http://dlsvr01.asus.com/p...0A639/A639_CarCharger.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jailhouse

Heel erg bedankt voor de reactie. Ik heb helaas mijn PDA al opgestuurd naar de PDAshop dus kan het niet proberen. Heb wel de post doorgestuurd, hopelijk is dit het probleem en krijg ik hem snel weer terug. Maar nu weet ik in ieder geval wat ik moet doen in de toekomst.

Als ik Tomtom weer opnieuw installeer moet ik dan ook het bestandje in het begin vervangen? Of kan het meerdere keren voorkomen?

@twkr
Had wel gekeken of het geluid niet op zacht/ stil stond bij de instellingen, maar toch bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

verkeerd

[ Voor 98% gewijzigd door agaam op 31-07-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb even telefonisch contact gehad met Asus.

3 weken geleden vertelden ze mij dat de Nederlandse Windows Mobile 6 voor de A636N eind Juli klaar zou zijn.
Nu vertellen ze mijn doodleuk dat dit vlak na de ZOMER gaat worden.

Toen vroeg ik: Dus dat zal ongeveer eind Augustus zijn? Waarop mij verteld werd: Hier kan ik helaas geen uitspraak over doen... :S

Dus wij 'A636N gebruikers' zullen nog zeker wel een maandje (reken maar op 2) geduld moeten hebben...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:18:

Als ik Tomtom weer opnieuw installeer moet ik dan ook het bestandje in het begin vervangen? Of kan het meerdere keren voorkomen?
Ik heb TT6 nu 2x geinstalleerd op m'n 636 en telkens had ik geen geluid. Als je op dit forum zoekt op 'btcoreif en 'geluid' dan is er nog een iets andere methode die je op het einde (vlak voor afronden) van je installatie kunt doen.

Nu op naar het zonnige zuiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:56:
[...]

Ik heb TT6 nu 2x geinstalleerd op m'n 636 en telkens had ik geen geluid. Als je op dit forum zoekt op 'btcoreif en 'geluid' dan is er nog een iets andere methode die je op het einde (vlak voor afronden) van je installatie kunt doen.

Nu op naar het zonnige zuiden!
Ja klopt. Dan moet je een bestandje een andere naam geven en dan installeerd hij een nieuwe. Ik hoop dat dit nu het hele probleem bij mij oplost. PDA ligt nu bij de PDAshop.nl, ben op een reactie van hun aan het wachten.

Veel plezier op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat ASUS een foutje heeft gemaakt.
Voor de A636N is er ook een NLD upgrade beschikbaar voor WM6.

Als je via de normale support download pagina kijkt voor welke talen er een upgrade naar WM6 is worden alleen de firmware packages getoond voor Engels (wwe.rar), Rusisch (rus.rar), Pools (plk.rar) en Chinees (cht.rar).

Maar als je via de promotie pagina voor WM6 (http://nl.asus.com/news_show.aspx?id=8104) naar beneden scrolt naar de sectie "A63xN" en hierbij klikt op de Rusische versie wordt er een package gedownload welke "nld.rar" heet.

Via een hex editor heb ik het bestand "Update.img" (welke in de NLD.RAR zat) bekeken en op de adres 0x0C staat echt de code voor de Nederlandse versie (0413).

Het lijkt er dus op dat ASUS ook de Nederlandse WM6 updates voor de 636N klaar heeft maar nog niet publiekelijk publiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geloof niet dat ik me er aan ga wagen, m'n Russisch is wat roestig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:12

itarix

404 soul not found

als het daadwerkelijk de nld versie is en niemand durft het (pda is niet van mij :P)
dan kan iemand welicht de header over kopieren en plakken op de WWE rom.

ik had ergens gelezen dat ie dan wel flashde, en dan heb je engels inplaats van russish :P
als dat werkt kun je uiteraard ook de orginele rom proberen en controleren of die toevallig gewoon nederlands is, want dan kun je altijd nog terug naar WWE.

anyway in dit forum zit de instructie (26ste post):
http://forum.xda-develope...611&page=3&highlight=asus

goed wie gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

ianz schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:06:
als het daadwerkelijk de nld versie is en niemand durft het (pda is niet van mij :P)
dan kan iemand welicht de header over kopieren en plakken op de WWE rom.

ik had ergens gelezen dat ie dan wel flashde, en dan heb je engels inplaats van russish :P
als dat werkt kun je uiteraard ook de orginele rom proberen en controleren of die toevallig gewoon nederlands is, want dan kun je altijd nog terug naar WWE.

anyway in dit forum zit de instructie (26ste post):
http://forum.xda-develope...611&page=3&highlight=asus

goed wie gaat? :P
als het geen nederlandstalige WM6 is maar een russische, dan zal deze niet eens installeren op een nederlandse A636N. Er zit namelijk een taalcontrole op de update (ik heb engels al geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
hij linkt volgens mij ook naar een A639 nld firmware... ipv A636/A632
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste