Ik ben i.d.d. wat te enthousiast geweest. De Rusische linked i.d.d. naar de A639 NL ROMphYzar schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:13:
hij linkt volgens mij ook naar een A639 nld firmware... ipv A636/A632

Verwijderd
Ik ben i.d.d. wat te enthousiast geweest. De Rusische linked i.d.d. naar de A639 NL ROMphYzar schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:13:
hij linkt volgens mij ook naar een A639 nld firmware... ipv A636/A632
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Verwijderd
Waar kun je dat downloaden en wat zou zo'n gps patch moeten fixen?Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:15:
Iemand al ervaring met de GPS patch voor de A639? Is de fix nu beter?
Kijk, een paar posts terug in dit topic stond dit. Ik weet alleen niet of dit ook op de fix betrekking heeft.agaam schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:31:
voor mensen die problemen hebben met de gps, heeft asus een patch voor de asus mypal a639.
A639 GPS signal patch
Improvement:
It makes GPS signal smoothly when PDA is charging with CarCharger or in Cradle.
Notice:
1. The patch is only suitable for WM6.0
2. It needs to reinstall this patch into device after cleanboot.
Installation instruction:
1. Unzip A639_CarCharger.rar file.
2. Copy A639_CarCharger.cab into A639, then click to run.
http://dlsvr01.asus.com/p...0A639/A639_CarCharger.rar
Verwijderd
Zodra ik mijn A639 in de cradle/carkit had aangesloten werd mijn gps apparaat uitgeschakeld.Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:30:
[...]
Kijk, een paar posts terug in dit topic stond dit. Ik weet alleen niet of dit ook op de fix betrekking heeft.
Ligt t aan mij, of is dit een A636 topic?Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:15:
Iemand al ervaring met de GPS patch voor de A639? Is de fix nu beter?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dat is mooiVerwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:00:
[...]
Zodra ik mijn A639 in de cradle/carkit had aangesloten werd mijn gps apparaat uitgeschakeld.
Ik heb zojuist deze fix uitgevoerd en hij werkt nu wel goed.
Verwijderd
Maar heb je hiervoor ook een WM6 update moeten uitvoeren? Ging dat eenvoudig?Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:00:
[...]
Zodra ik mijn A639 in de cradle/carkit had aangesloten werd mijn gps apparaat uitgeschakeld.
Ik heb zojuist deze fix uitgevoerd en hij werkt nu wel goed.
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-09-2007 16:02 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Wie zegt dat er geen updat komt? Ik heb verschillende malen met Asus gebeld, en die melden mij dat ze er mee bezig zijn.ShadowLord schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:23:
Voor iedereen met een 636N die het jammer vind dat deze niet geupdate kan worden naar WM6 is er nu een oplossing! Deze is vers van de pers. Ik heb hem net zelf getest.
Je kan nog steeds niet updaten naar een Nederlandse versie (die is er gewoonweg niet). Je kan WEL updaten naar een van de bestaande versies, met waarschijnlijk de engelse variant als hoofdkandidaat.
Zie deze post op het xda-developers forum voor de methode. Indien gewenst kan ik wel een programmatje schrijven die de image automagisch voor je patched. Een gepatchte image kan ik niet aanbieden. Dat zou waarschijnlijk wel wat copyrights schenden
[ Voor 79% gewijzigd door TifKag op 05-09-2007 19:21 ]
ASUS zegt dat zelf.Saeverix schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:23:
Waar heb jij de info weg dat er geen update komt voor de A636N?
Deze campagne is uitsluitend van toepassing op de volgende modellen: A639/A686/A696, A636N/A632N (beperkt tot Engels/Traditioneel Chinese modellen), P535/P735 en de P525 (beperkt tot Traditioneel Chinese/Vereenvoudigd Chinese/Russische modellen)
Je kan natuulijk nog wachten. Heel goed mogelijk dat ze wel een NL versie uitbrengen. Ik was zelf toch al op zoek naar een methode om van NL naar EN te gaan, dus sla ik net als TifKag twee vliegen in een klap.A63xN Traditioneel/Engels/Russisch/Pools
Heej das goed nieuws, als je nog tijd hebt om zo'n autopacther te maken graag! ik hou me aanbevolen!ShadowLord schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:23:
Voor iedereen met een 636N die het jammer vind dat deze niet geupdate kan worden naar WM6 is er nu een oplossing! Deze is vers van de pers. Ik heb hem net zelf getest.
Je kan nog steeds niet updaten naar een Nederlandse versie (die is er gewoonweg niet). Je kan WEL updaten naar een van de bestaande versies, met waarschijnlijk de engelse variant als hoofdkandidaat.
Zie deze post op het xda-developers forum voor de methode. Indien gewenst kan ik wel een programmatje schrijven die de image automagisch voor je patched. Een gepatchte image kan ik niet aanbieden. Dat zou waarschijnlijk wel wat copyrights schenden
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 05-09-2007 17:11 ]
Zoals ik begrijp van het forum is het ook mogelijk om een huidige image / firmware te editen. (denk aan wijzigen taal of drivers)TifKag schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:09:
Bespaar jezelf de moeite ShadowLord.
HIER staat al een patch.
Ja, dat had ik al gezien. Het idee van mijn patch was om het 'in-place' te doen op je A636N. Maar dit werkt net zo goed imho.TifKag schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:09:
Bespaar jezelf de moeite ShadowLord.
HIER staat al een patch.
Mja, het is dus niet zo dat je een bestaande A636N firmware pakt en deze vervolgens modificeerd? (driver voor wifi en bluetooth erbij)ShadowLord schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:37:
[...]
Ja, dat had ik al gezien. Het idee van mijn patch was om het 'in-place' te doen op je A636N. Maar dit werkt net zo goed imho.
@KBDE:
In principe ben je dan gewoon je eigen firmware aan het schrijven. Dat is niet iets wat je 'even' doet zoals deze patch.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door R2 op 12-09-2007 08:25 ]
Verwijderd
Pocketplus is niet geheel compatibel met WM6R2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:37:
WM6 is niet geheel compatibel met de laatste versie van Pocketplus
[ Voor 11% gewijzigd door R2 op 13-09-2007 09:44 ]
Verwijderd
Nou, zoveel stelt het niet voor hoor, download de juiste update van asus.com, gebruik de patch die eerder al vermeld is, kaartje erin en updaten, thats it. met een paar miniuten is tie klaar.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:08:
Moedig hoor R2 om het te doen!
Ik (en ik denk velen met mij) lees graag hoe het verloopt bij jou!
Groet van d'n angsthaas (in dit geval)
Matthijs
Zie mijn eerdere posts... Waarschijnlijk niet. Als het je al lukt, zal je A636 waarschijnlijk geheel niet of niet goed functioneren.salgera schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:46:
Zou dit ook werken voor de A636 (dus zonder 'N')? Ik ben ook nog voorzichtig...
[ Voor 15% gewijzigd door R2 op 13-09-2007 14:35 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Wallie op 13-09-2007 15:18 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Lees dit:R2 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:01:
Heeft iemand na de WM6 update Miomap v3.2 mei 2007 werkend gekregen met flitspalen??.
TomTom doet het zonder problemen, echter deze mei versie van Miomap laat op geen enkele manier de flitspalen zien.
Het lukt me helaas niet om terug te gaan naar WM5, dus ik weet niet of het aan WM6 ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door R2 op 19-09-2007 09:13 ]
Ik had eerst ook die error. Daarna is het gelukt om het backupbestand nk.nb0 over te zetten met usbloader.R2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:32:
@ShadowLord:
Yep, ik heb hem in update mode geboot, hij geeft dan ook netjes aan dat de USB cable connected is, Activesync uitgeschakeld. Als ik dan USBLoader start, krijg ik het volgende te zien:
#####################################################################
# USB image transfer tool for Intel PXA27X USB Development Board #
# Version: 1220'04 Author: O.C #
#####################################################################
try to open \\.\wceusbsh001
try to open \\.\wceusbsh002
try to open \\.\wceusbsh003
try to open \\.\wceusbsh004
try to open \\.\wceusbsh005
USB pipe opening error
bij stap 2 krijg ik wel geen "0x2200000" maar iets van "0x3c30000" (is dit normaal dan?). Die 03c30000 vul ik dan ook in bij stap 5. Met als resultaat een backupbestand nk.nb0 van +-60-63mb.1. attach PDA to the PC with USB cable and wait for ActiveSync to sync
2. open a command prompt
3. run pdocread -t
4. run pdocread -l
5. run pdocread 0x0 0xXXX nk.nb0 where 0xXXX is the size of the rom returned in the step 3 (for our WM5 should be 0x2200000)
6. wait until the process finish
Wat heb jij dan nu anders gedaan dan voorheen toen je ook die error kreeg????Joachim440 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:37:
[...]
Ik had eerst ook die error. Daarna is het gelukt om het backupbestand nk.nb0 over te zetten met usbloader.
Heb usbloader.exe en nk.nb0 in dezelfde map gezet. Pda verbonden; activesync verwijderd van de computer; startknop + enter + reset op pda; en dan het commando met usbloader "usbloader nk.nb0" ingetypt; dan begon hij het +-63mb bestand over te kopiëren en op de pda was de actie te volgen in percentage en blokjes. Nadat dit volledig was heb ik een soft reset gedaan, maar het was dan kwam niet het gewenste resultaat.
Lijkt me vrij duidelijk. Hij kan je USB 'poort' niet openen. Ik vermoed dat het ActiveSync is die roet in het eten gooit. Of draai je mischien Vista/XP64? Dat zou mogelijk ook problemen kunnen geven.R2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:32:
@ShadowLord:
Yep, ik heb hem in update mode geboot, hij geeft dan ook netjes aan dat de USB cable connected is, Activesync uitgeschakeld. Als ik dan USBLoader start, krijg ik het volgende te zien:
[SNIP]
USB pipe opening error
Dit is inderdaad een bekende bug. Ik dacht dat er ergens al een fix voor te vinden was? Overigens hangt mijn PDA dan niet. Alleen het today scherm wordt niet meer getekend (dus blijft in beeld wat er net daarvoor stond). Ook lijkt het er op dat er 100% CPU gepakt wordt (andere programma's reageren vrij langzaam).Heb jij trouwens hetzelfde probleem welke ik eerder vermelde, op je today scherm staat de Wi-Fi balk, als ik deze uitzet bij Settings/Today en ik doe een softreset, dan zie je onder "Running Program List" de applicatie "Desktop" staan, die is er normaal gesproken niet, als je deze stopt, dan hangt de PDA. Als ik hem bij Today weer aanzet is deze weer weg, is heb ik begrepen een bug, ben alleen beniewd of er meerdere zijn die deze bug hebben..
Hiervoor heeft ASUS al lang een patch uitgebracht. Deze is te downloaden van de support site. Ook maakt deze update het gelijk mogelijk om SDHC kaarten te gebruiken. Let wel op! Na een hard reset (dus PDA helemaal leeggegooid) is de patch weer weg. Je zal hem dan moeten herinstalleren.Ook heb ik dat probleem dat mn SD kaart na slaapstand niet meer gevonden wordt, er is inmiddels een fix, maar die kan ik vanavond als ik thuis ben pas proberen.
Ik ben ook blij met de update.Verder heb ik alle apps die voorheen op WM5 draaide alweer draaiend, alleen SPB Pocketplus heeft wat kleine probleempjes, maar er komt binnenkort een update die wel met WM6 werkt.
Dus ook hier verder geen probs, ben blij dat ik de update gedaan heb.
Mijn 636n is twee keer achter elkaar opgestuurd voor reparatie. Heeft me totaal 4 maanden gekost.RubenDJ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:35:
Heeft iemand ervaring met het opsturen van zijn/haar MyPal ter reparatie? Mijn A632 is nu 2 maanden weg en Asus TSD kan/wil me geen status update geven, die geeft aan dat ik dat via de winkelier moet doen. Maar de winkelier (PC Zaak) zegt ook herhaaldelijk geen status op te kunnen vragen. Weet iemand een slimme zet die ik kan doen?
Nu wel! Zou een bezitter van een A639 deze versie willen testen, ik zou graag weten of de problemen* met de eerste WM6 versie effectief verholpen zijn, omdat ik deze PDA dan serieus zou overwegen.agaam schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:55:
is weer een update voor de asus mypal a639, maar nog geen dutch version.dus hoe lang dat weer gaat duren weet ik niet.
http://support.asus.com/d...al%20A639&SLanguage=en-us
nou ik ga hem proberen, en als de bugs opgelost zijn laat ik het je weten.rick77 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:31:
[...]
Nu wel! Zou een bezitter van een A639 deze versie willen testen, ik zou graag weten of de problemen* met de eerste WM6 versie effectief verholpen zijn, omdat ik deze PDA dan serieus zou overwegen.
* problemen:
- SDHC support
- SD kaart niet herkend na suspend
- Interne flash storage 'kwijt' na upgraden naar WM6
- Geen GPS als PDA in lader zit
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Ginz op 17-10-2007 15:39 ]
Een paar posts hierboven staat het al beschreven!Rubke schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:33:
is het nou ook al bekend of je eenvoudig een backup van je huidge WM5 omgeving kunt maken en als dan b.v. de engelse WM6 niet bevalt de huidige WM5 NL weer terug te zetten?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
[ Voor 4% gewijzigd door Osovega op 09-10-2007 06:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]
[ Voor 17% gewijzigd door jvdb1975 op 10-10-2007 16:55 . Reden: aanvullingkje ]
[ Voor 76% gewijzigd door Ginz op 17-10-2007 15:37 ]
[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 24-10-2007 16:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:08 ]
Verwijderd
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Feitelijk maakt het dus niets uit of de 639 of 686/696 gekozen wordt? Zelfde prestaties, alleen andere form factor. Is dan het hele marketing gebeuren rond het uitklappen van de antenne erg overdreven, aangezien ze in de nieuwste PDA's dus ook meteen intern zijn gegaan?rohit schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 03:23:
zou niks moeten uitmaken,
ik heb zelf een htc met ingebouwde gps erin ook zonder uitklap ofzo.
die fixt in 10 secondeis wel een sirfstar 3
Verwijderd
Verwijderd
neographikal schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:07:
Yup, zie het tooltje op xda-developers.com (staat op de vorige pagina genoemd) Download de engelse firmware, patch die en gooi hem op de PDA. Dan is hij naar Engels geflasht. Ik ga zo de helpdesk van Asus maar eens bellen of ze nog ergens de WM5 NL hebben liggen...
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 12-11-2007 13:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:59:
Laatste poging dan:)
Ondanks de hulp van neographikal is het me nog steeds niet gelukt:(
Kan iemand me aub even laten weten (liefst stap voor stap) hoe je een Poolse a636n dan naar een andere taal krijgt?
Het enige waar ik denk dat het nog verkeerd kan gaan ? Is dat als ik van de asus site de firmware haal dat dat een update is en geen volledige rom? A632N/A636N V30723 English version
Improved or Fixed Items:
1.Microsoft Windows Mobile 6 Update
Uitleg van neographikal is helaas net iets te kort door de bocht voor iemand die geen verstand heeft van pda's maar er wel 1 wil hebben.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq