Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phYzar schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:13:
hij linkt volgens mij ook naar een A639 nld firmware... ipv A636/A632
Ik ben i.d.d. wat te enthousiast geweest. De Rusische linked i.d.d. naar de A639 NL ROM
8)7 8)7

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Jammer :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

De SDHC-update voor de A632/636n is nu ook beschikbaar op de update-site van ASUS, hopelijk de WM6 NL update nu ook snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Iemand al ervaring met de GPS patch voor de A639? Is de fix nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:15:
Waar kun je dat downloaden en wat zou zo'n gps patch moeten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
agaam schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:31:
voor mensen die problemen hebben met de gps, heeft asus een patch voor de asus mypal a639.

A639 GPS signal patch
Improvement:
It makes GPS signal smoothly when PDA is charging with CarCharger or in Cradle.

Notice:
1. The patch is only suitable for WM6.0
2. It needs to reinstall this patch into device after cleanboot.

Installation instruction:
1. Unzip A639_CarCharger.rar file.
2. Copy A639_CarCharger.cab into A639, then click to run.
http://dlsvr01.asus.com/p...0A639/A639_CarCharger.rar
Kijk, een paar posts terug in dit topic stond dit. Ik weet alleen niet of dit ook op de fix betrekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:30:
[...]

Kijk, een paar posts terug in dit topic stond dit. Ik weet alleen niet of dit ook op de fix betrekking heeft.
Zodra ik mijn A639 in de cradle/carkit had aangesloten werd mijn gps apparaat uitgeschakeld.
Ik heb zojuist deze fix uitgevoerd en hij werkt nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Pino64 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:15:
Ligt t aan mij, of is dit een A636 topic? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nu kunnen de andere hier ook besproken worden...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:00:
[...]

Zodra ik mijn A639 in de cradle/carkit had aangesloten werd mijn gps apparaat uitgeschakeld.
Dat is mooi 8) Mag ik jou dan meteen even een paar vragen stellen:
Hoe snel krijg jij gemiddeld een fix (verbinding met satellieten) met de A639?
Is de GPS ontvangst verder goed?
Hoe kan het beste de antenne staan, plat?

Alvast bedankt. Ik wil er namelijk 1 kopen, maar had gelezen dat sommigen problemen hadden met het snel krijgen van een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:00:
[...]

Maar heb je hiervoor ook een WM6 update moeten uitvoeren? Ging dat eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu eens een puntje voor A636 ;)

Ik besloot laatst om het geluid van mijn afsprakenherinneringen weer eens aan te zetten. En het werkt niet ... :'(
instellingen voor geluid en meldingen zijn ingeschakeld. Bij Meldingen heb ik herinneringen een geluidje gegeven. Ook zou er een bericht in het scherm worden weer gegeven, dat gebeurt ook niet. Een testje afspelen gaat goed. Het melodietje van active sync werkt ook. Tomtom 6 praat ook goed.
iemand nog tips over settings?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-09-2007 16:02 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Voor iedereen met een 636N die het jammer vind dat deze niet geupdate kan worden naar WM6 is er nu een oplossing! Deze is vers van de pers. Ik heb hem net zelf getest.

Je kan nog steeds niet updaten naar een Nederlandse versie (die is er gewoonweg niet). Je kan WEL updaten naar een van de bestaande versies, met waarschijnlijk de engelse variant als hoofdkandidaat.

Zie deze post op het xda-developers forum voor de methode. Indien gewenst kan ik wel een programmatje schrijven die de image automagisch voor je patched. Een gepatchte image kan ik niet aanbieden. Dat zou waarschijnlijk wel wat copyrights schenden :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Entity

9000rpm

En ik vind het jammer dat de A636 geen WM6 update krijgt... Zo heel verschillend lijkt me die toch niet van de A636N... Maar goed, zal wel te oud zijn ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Je zou het patchen kunnen proberen, maar waarschijnlijk brick je hem dan. Ook al doet hij het, je WiFi en BlueTooth zullen het waarschijnlijk sowieso niet doen...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Entity

9000rpm

Ga het ook niet proberen... Op zich werkt hij met WM5 ook prima natuurlijk, gelukkig heb ik hem Engelstalig kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
ShadowLord schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:23:
Voor iedereen met een 636N die het jammer vind dat deze niet geupdate kan worden naar WM6 is er nu een oplossing! Deze is vers van de pers. Ik heb hem net zelf getest.

Je kan nog steeds niet updaten naar een Nederlandse versie (die is er gewoonweg niet). Je kan WEL updaten naar een van de bestaande versies, met waarschijnlijk de engelse variant als hoofdkandidaat.

Zie deze post op het xda-developers forum voor de methode. Indien gewenst kan ik wel een programmatje schrijven die de image automagisch voor je patched. Een gepatchte image kan ik niet aanbieden. Dat zou waarschijnlijk wel wat copyrights schenden :)
Wie zegt dat er geen updat komt? Ik heb verschillende malen met Asus gebeld, en die melden mij dat ze er mee bezig zijn.

Hij zou waarschijnlijk na de zomer komen. Waar heb jij de info weg dat er geen update komt voor de A636N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik had zowiezo liever een engelstalige, zo sla ik mooi twee vliegen in één klap.
Van NL naar Engels, en van WM5 naar WM6

EDIT: Het werkt

[ Voor 79% gewijzigd door TifKag op 05-09-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Saeverix schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:23:
Waar heb jij de info weg dat er geen update komt voor de A636N?
ASUS zegt dat zelf.
Deze campagne is uitsluitend van toepassing op de volgende modellen: A639/A686/A696, A636N/A632N (beperkt tot Engels/Traditioneel Chinese modellen), P535/P735 en de P525 (beperkt tot Traditioneel Chinese/Vereenvoudigd Chinese/Russische modellen)
A63xN Traditioneel/Engels/Russisch/Pools
Je kan natuulijk nog wachten. Heel goed mogelijk dat ze wel een NL versie uitbrengen. Ik was zelf toch al op zoek naar een methode om van NL naar EN te gaan, dus sla ik net als TifKag twee vliegen in een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
ShadowLord schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:23:

Heej das goed nieuws, als je nog tijd hebt om zo'n autopacther te maken graag! ik hou me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Die ga ik vanavond even in elkaar zetten. Ik bouw hem voor WM5 zodat je het op je 636N kan uitvoeren.

Dan wordt het een kwestie van update op je SD kaart zetten, tooltje erbij, kaart in je 636N, tooltje draaien en upgraden die handel :)

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 05-09-2007 17:11 ]

• Rubke
Nice!

dus gewoon in WM5 Nederlands de upgrade + tool + image WM6 ENG en dan runnng!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Die autopatcher wil ik ook wel hebben, heb ook de 636N in nederlands met WM5, en vindt het niet erg om over te stappen naar WM6 in het engels, dus laat maar komen.

• ShadowLord
Wegens een klein beetje tijd tekort heb ik hem gisteren niet kunnen maken (Visual Studio was nog niet geinstalleerd).

Ik hoop vanavond wat tijd te kunnen maken om een 1e versie te fabriceren. Die zal waarschijnlijk geen taaldetectie hebben (dus je zal met de hand je PDA taal moeten kiezen). Dus het wordt dan tooltje starten, juiste taal kiezen, 'PATCH' indrukken en dan ben je klaar voor je update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Bespaar jezelf de moeite ShadowLord.

HIER staat al een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
TifKag schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:09:

HIER staat al een patch.
Zoals ik begrijp van het forum is het ook mogelijk om een huidige image / firmware te editen. (denk aan wijzigen taal of drivers)
Op deze manier zou het toch mogelijk moeten zijn om zowel een Nederlandse firmware te maken, alsook een update voor de normale A636 (zonder N) te fabriceren.
Als ik de tijd ervoor krijg zal ik het eens uitgebreider bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
TifKag schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:09:

HIER staat al een patch.
Ja, dat had ik al gezien. Het idee van mijn patch was om het 'in-place' te doen op je A636N. Maar dit werkt net zo goed imho. :)

@KBDE:
In principe ben je dan gewoon je eigen firmware aan het schrijven. Dat is niet iets wat je 'even' doet zoals deze patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
ShadowLord schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:37:
[...]
Ja, dat had ik al gezien. Het idee van mijn patch was om het 'in-place' te doen op je A636N. Maar dit werkt net zo goed imho. :)

@KBDE:
In principe ben je dan gewoon je eigen firmware aan het schrijven. Dat is niet iets wat je 'even' doet zoals deze patch.
Mja, het is dus niet zo dat je een bestaande A636N firmware pakt en deze vervolgens modificeerd? (driver voor wifi en bluetooth erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Nee, dat gaat niet zo makkelijk. Je kan sowieso niet even 'drivers verwisselen'. Je zou de binary eerst moeten doorgronden voor je daar uberhaupt aan kan denken. Daarnaast is de firmware ook nog eens gesigneerd en/of gechecksummed. Ook die methode zou je moeten herleiden.
En dan is het nog maar de vraag of je een WM6 driver kan vinden voor de A636...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt onhandig met PDA's. Nu lees ik dat ik mijn Asus 639 kan updaten naar een WM6 omgeving. Waar moet ik allemaal op letten? Waar kan ik dit het beste doen en hoe werkt dit eigenlijk?

Ik wil de GPS fix patch uitvoeren en daarvoor heb ik WM6 nodig. Ik had gelezen hier dat er voor de 639 een gratis update te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Die gps fix patch doet - zover ik het begrepen heb - niets anders dan iets fixen wat met de upgrade naar wm6 ontstaat! (nl. dat gps ermee op houdt als je de pda aan de autolader aansluit). Op het gebruikersforum van asus wordt door verschillende mensen aangeraden om te wachten met upgraden naar wm6 vanwege een aanzienlijk aantal kinderziektes (zie een aantal threads in het pda forum van http://vip.asus.com/forum, het is een beetje een chaotisch forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
is het ook mogelijk om een backup te maken van de huidige WM5 ROM alvorens te upgraden, stel voor dat de performance na de upgrade bagger is of zo, dan kun je tenminste nog terug draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 11-09 17:05
Iemand dit probleem al eens gehad?:

Situatie:

Server met DHCP service erop -> Switch -> Access point(WAP54G) -> 2 laptops

Na aansluiten van de mypal aan laptop 1 valt verbinding met met het AP weg.
Echter de verbinding van laptop 2 met het accesspoint is ook weg.

rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ok, ik heb mijn A636N geupdate van WM5-NL naar WM6-EN
Het volgende vreemde kom ik nu tegen, als ik op mijn Today scherm Wireless wegvink, en ik doe een soft reset, dan krijg ik daarna onder "Running Program List" de applicatie "Desktop" te zien. Als ik deze applicatie stop, dan kan ik niet meer terug naar mijn Today scherm.
Als ik Wireless weer aanvink en een soft reset doe, dan is de app "Desktop" weer verdwenen.
Anderen die na de update hetzelfde constateren????

Ik heb ook geprobeert om met USBLoader mijn WM5 backup terug te zetten, maar hij kan geen USB device vinden, iemand anders hier al mee gehobbiet??

Ik heb ook SPB Pocketplus weer geinstalleerd, met WM5 kon ik gewoon gebruik maken van Rotate Screen Left en Right, deze opties zitten in Pocketplus. Als ik nu met WM6 deze opties gebruik dan werkt de roteerfunctie van Asus niet meer, dat kleine knopje in de werkbalk, en die grote mechanische knop rechtsonder op de PDA. Of WM6 is niet geheel compatibel met de laatste versie van Pocketplus, of WM6 draait niet helemaal lekker op mijn 636N

[ Voor 26% gewijzigd door R2 op 12-09-2007 08:25 ]

Verwijderd

R2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:37:
WM6 is niet geheel compatibel met de laatste versie van Pocketplus
Pocketplus is niet geheel compatibel met WM6

http://www.spbclub.com/fo...=0&postorder=asc&start=15

Wachten op de volgende versie van Pocketplus...

• R2

R2

Thanx, wordt dus wachten op een nieuwe release van Pocketplus.

Op het Asus forum heb ik inmiddels mn andere probleem ook terug gevonden, is een bug in WM6.
Die applicatie Desktop verschijnt dus vaker, ook is er een probleem met het niet lezen van de SD kaart maar daar is inmiddels een patch voor te downloaden.

Verder al iemand geprobeerd om met USBLoader WM5 terug te zetten op de PDA?

[ Voor 11% gewijzigd door R2 op 13-09-2007 09:44 ]

Verwijderd

Moedig hoor R2 om het te doen!
Ik (en ik denk velen met mij) lees graag hoe het verloopt bij jou!
Groet van d'n angsthaas (in dit geval)
Matthijs

• R2

R2

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:08:
Moedig hoor R2 om het te doen!
Ik (en ik denk velen met mij) lees graag hoe het verloopt bij jou!
Groet van d'n angsthaas (in dit geval)
Matthijs
Nou, zoveel stelt het niet voor hoor, download de juiste update van asus.com, gebruik de patch die eerder al vermeld is, kaartje erin en updaten, thats it. met een paar miniuten is tie klaar.
Tja, en met die bugs en bepaalde compatibiliteits problemen valt denk ik wel te leven, komen vanzelf fixes voor.
Ik heb wel een backup gemaakt van WM5 voordat ik naar WM6 ben gegaan, het lukt me alleen nog niet om deze terug te zetten, wil ik gewoon even proberen, meer niet.
Maar WM6 draait verder goed hoor, dus ik zou zeggen, updaten die handel..

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Zou dit ook werken voor de A636 (dus zonder 'N')? Ik ben ook nog voorzichtig...

• ShadowLord
salgera schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:46:
Zou dit ook werken voor de A636 (dus zonder 'N')? Ik ben ook nog voorzichtig...
Zie mijn eerdere posts... Waarschijnlijk niet. Als het je al lukt, zal je A636 waarschijnlijk geheel niet of niet goed functioneren.

@R2
USBLoader heb ik zelf nog niet geprobeerd. Heb je je PDA in z'n update mode geboot en Activesync uitgeschakeld?

@Jailhausse
Het overzetten naar WM6 is echt supersimpel, zeker met de autopatch tool die er nu is. Qua compatibility heb ik zelf nog (bijna) geen problemen gezien. WM6 is eigenlijk ook meer een service pack voor WM5 dan een echt nieuw OS. Het is duidelijk te merken dat onder de nieuwe looks nog steeds dezelfde kern schuilgaat.
En als je een backup maakt van je WM5, kun je altijd nog terug gaan. Het is mischien nog niet supersimpel, maar een beetje Tweaker draait hier niet z'n hand voor om.

Al met al ben ik zeer tevreden over WM6 tot nu toe. Alleen wat problemen gehad met Skype, maar dat kwam waarschijnlijk door een andere applicatie. Alle 'normale' apps draaien goed, met als belangrijkste natuurlijk TomTom 6.

• R2

R2

@ShadowLord:
Yep, ik heb hem in update mode geboot, hij geeft dan ook netjes aan dat de USB cable connected is, Activesync uitgeschakeld. Als ik dan USBLoader start, krijg ik het volgende te zien:

#####################################################################
# USB image transfer tool for Intel PXA27X USB Development Board #
# Version: 1220'04 Author: O.C #
try to open \\.\wceusbsh001
try to open \\.\wceusbsh002
try to open \\.\wceusbsh003
try to open \\.\wceusbsh004
try to open \\.\wceusbsh005
USB pipe opening error

Heb jij trouwens hetzelfde probleem welke ik eerder vermelde, op je today scherm staat de Wi-Fi balk, als ik deze uitzet bij Settings/Today en ik doe een softreset, dan zie je onder "Running Program List" de applicatie "Desktop" staan, die is er normaal gesproken niet, als je deze stopt, dan hangt de PDA. Als ik hem bij Today weer aanzet is deze weer weg, is heb ik begrepen een bug, ben alleen beniewd of er meerdere zijn die deze bug hebben..

Ook heb ik dat probleem dat mn SD kaart na slaapstand niet meer gevonden wordt, er is inmiddels een fix, maar die kan ik vanavond als ik thuis ben pas proberen.

Verder heb ik alle apps die voorheen op WM5 draaide alweer draaiend, alleen SPB Pocketplus heeft wat kleine probleempjes, maar er komt binnenkort een update die wel met WM6 werkt.
Dus ook hier verder geen probs, ben blij dat ik de update gedaan heb.

[ Voor 15% gewijzigd door R2 op 13-09-2007 14:35 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Wallie

Herr

Heb vorige week m'n A636N ook succesvol van WM5-NL naar WM6-ENG geupdate, alles werkt ok, TomTom6 doet het, wifi met WPA connect, en ook AD2P bleutooth naar m'n Pioneer autoradio speelt mp3's af. Vind het eigenlijk best een succesje ;) Nu nog een SDHC kaartje kopen van 8 gig en m'n iPod kan de deur uit...

Leuk detail is wel dat Vista hem als een A639 herkent...

[ Voor 10% gewijzigd door Wallie op 13-09-2007 15:18 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Ben blijkbaar toch iets minder handig dan ik dacht..
update uitgevoerd op mijn a636n, halverwege liep ie vast, en vroeg om de SD opnieuw te plaatsen, gedaan, hielp niet, uitgezet, en nu alleen een blauw asus schermpje. heeft iemand hiervoor een oplossing, schijn je mogelijk met een nb0 te kunnen oplossen, maar heb ik vooraf natuurlijk ook niet aan gedacht. mogelijk wil iemand hier een nb0 posten zodat ik kan proberen om deze terug te zetten.

bij voorbaat heel hartelijk dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Heeft iemand na de WM6 update Miomap v3.2 mei 2007 werkend gekregen met flitspalen??.
TomTom doet het zonder problemen, echter deze mei versie van Miomap laat op geen enkele manier de flitspalen zien.
Het lukt me helaas niet om terug te gaan naar WM5, dus ik weet niet of het aan WM6 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

is weer een update voor de asus mypal a639, maar nog geen dutch version. :( dus hoe lang dat weer gaat duren weet ik niet.

http://support.asus.com/d...al%20A639&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
R2 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:01:
Heeft iemand na de WM6 update Miomap v3.2 mei 2007 werkend gekregen met flitspalen??.
TomTom doet het zonder problemen, echter deze mei versie van Miomap laat op geen enkele manier de flitspalen zien.
Het lukt me helaas niet om terug te gaan naar WM5, dus ik weet niet of het aan WM6 ligt.
Lees dit:
Flitspalen werkend maken:
Even de map hernoemen zie onderstaand:

The miomap speedcam folder is stored at the miomap/poi/speedcams/speedcams.mtc and it should be miomap/miomtc/pois/speedcams.mtc otherwise the speedcams dont work if you have added them.

en nog...

GPS aanzetten dan komt hij in het menu erbij!

extra info:
Without GPS fix, speedcam menu disappear.

• R2

R2

Bedankt, bijna goed, maar heb het nu werkende.
Ipv miomap/miomtc/pois moest het miomap/miotc/pois zijn.

Het vreemde met deze versie is, dat er een map POI/SPEEDCAM staat met de bestanden SpeedCamsV14.spb en SpeedcamUpdates.spud
Ik ben er dus vanuit gegaan dat dit een nieuwe bestandsformaat was, op flitspaal.nl kwam ik erachter dat de I-Go SE versie hier gebruik van maakt en dat je dan een SPEEDCAMS.TXT moet toevoegen, er gebeurde echter niets. De Mei versie werkt dus hetzelfde als de Januari versie die ik eerder had.
Heb nu gewoon weer de laatste POIUpdates.upd geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door R2 op 19-09-2007 09:13 ]

• Joachim440
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08-2024
R2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:32:
@ShadowLord:
Yep, ik heb hem in update mode geboot, hij geeft dan ook netjes aan dat de USB cable connected is, Activesync uitgeschakeld. Als ik dan USBLoader start, krijg ik het volgende te zien:

# USB image transfer tool for Intel PXA27X USB Development Board #
# Version: 1220'04 Author: O.C #
try to open \\.\wceusbsh001
try to open \\.\wceusbsh002
try to open \\.\wceusbsh003
try to open \\.\wceusbsh004
try to open \\.\wceusbsh005
USB pipe opening error
Ik had eerst ook die error. Daarna is het gelukt om het backupbestand nk.nb0 over te zetten met usbloader.
Heb usbloader.exe en nk.nb0 in dezelfde map gezet. Pda verbonden; activesync verwijderd van de computer; startknop + enter + reset op pda; en dan het commando met usbloader "usbloader nk.nb0" ingetypt; dan begon hij het +-63mb bestand over te kopiëren en op de pda was de actie te volgen in percentage en blokjes. Nadat dit volledig was heb ik een soft reset gedaan, maar het was dan kwam niet het gewenste resultaat.

verduidelijking met screenshot van usbloader: http://users.telenet.be/quadzone/pda/screenshot.jpg

wat vooraf ging:
-Ik heb 2x een mypal 632 (zonder N). Ene met nederlandse WM5 en ene met duitse WM5. Het scherm van de ned is defect, heel bleek en met strepen erin. Er kan nog alles mee gedaan worden maar het is moeilijk leesbaar. De duitse pda is goed maar ik wil die in het nederlands, dus wil ik de backup van mijn ned pda op mijn duitse plaatsen...

-heb van elk een backup genomen met pdocread. Deze stappen doorlopen:
1. attach PDA to the PC with USB cable and wait for ActiveSync to sync
2. open a command prompt
3. run pdocread -t
4. run pdocread -l
5. run pdocread 0x0 0xXXX nk.nb0 where 0xXXX is the size of the rom returned in the step 3 (for our WM5 should be 0x2200000)
6. wait until the process finish
bij stap 2 krijg ik wel geen "0x2200000" maar iets van "0x3c30000" (is dit normaal dan?). Die 03c30000 vul ik dan ook in bij stap 5. Met als resultaat een backupbestand nk.nb0 van +-60-63mb.

Nu is dus het probleem: wanneer ik het backupbestand van mijn ned pda op de duitse wil zetten wil dat niet lukken. Na een schijnbaar gelukte overzetting met usbloader start de duitse pda opnieuw op na een soft reset, maar die blijft in het duits en ik moet gewoon alles instellingen overlopen alsof je gewoon net een harde reset gedaan hebt.

Ik weet niet waar het probleem zou liggen :/

edit: probleem opgelost. Heb een nieuwe nederlandse firmware geïnstalleerd. Is gelukt :*)

• R2

R2

Joachim440 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:37:
[...]

Ik had eerst ook die error. Daarna is het gelukt om het backupbestand nk.nb0 over te zetten met usbloader.
Heb usbloader.exe en nk.nb0 in dezelfde map gezet. Pda verbonden; activesync verwijderd van de computer; startknop + enter + reset op pda; en dan het commando met usbloader "usbloader nk.nb0" ingetypt; dan begon hij het +-63mb bestand over te kopiëren en op de pda was de actie te volgen in percentage en blokjes. Nadat dit volledig was heb ik een soft reset gedaan, maar het was dan kwam niet het gewenste resultaat.
Wat heb jij dan nu anders gedaan dan voorheen toen je ook die error kreeg????

• Rubke
dus is het nou gelukt om de WM5 te overschrijven dan met de backup>

• Joachim440
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08-2024
Die backup erop zetten is dus niet gelukt bij mij.

Die error kreeg ik volgens mij omdat ik altijd het verkeerde commando gebruikte. Klik even op mij screenshot hierboven. De laatste alinea is van toepassing.
Maak dat je backupbestand en je usbloader.exe bestand in dezelfde map zitten. Geen dan eens dit commando in: "usbloader nk.nb0"
Let op de andere stappen die ik gedaan heb hierboven. Vanaf dat dit commando gegeven was begon het te kopiëren...

nu mijn oplossing om mijn duitste wm5 dor een nederlandse te vervangen:
-ik had rom versie 574 (of zoiets)
-heb een nieuwe rom gedownload: nederlandse versie voor mijn model (632) op deze plek: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/IA/Mypal%20A63x/
-daar zaten 2 bestanden in; heb de patch afgehaald vanaf hier: http://oneiros-eidos.nm.ru/index_en.dhtml
-patch gewoon uitgevoerd
-2 bestanden op een geformateerd sd-kaartje geplaatst
-sd kaartje in pda en met de pda de update uitgevoerd
-pda heeft alles mooi geïnstalleerd
-en nadat hij opgestart was kreeg ik mooi mijn WM5 in het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb de 636N hier zojuist naar de Engelse WM6 geflashed. Werkt allemaal prima, op één ding na: ik gebruik GPRS via mijn Nokia 6021 en daarvoor moest je altijd een extra connectiestring meegeven, zoals uitgelegd in deze guide. Ik kan echter nergens dat invoerveld vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
R2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:32:
@ShadowLord:
[SNIP]
USB pipe opening error
Lijkt me vrij duidelijk. Hij kan je USB 'poort' niet openen. Ik vermoed dat het ActiveSync is die roet in het eten gooit. Of draai je mischien Vista/XP64? Dat zou mogelijk ook problemen kunnen geven.
Heb jij trouwens hetzelfde probleem welke ik eerder vermelde, op je today scherm staat de Wi-Fi balk, als ik deze uitzet bij Settings/Today en ik doe een softreset, dan zie je onder "Running Program List" de applicatie "Desktop" staan, die is er normaal gesproken niet, als je deze stopt, dan hangt de PDA. Als ik hem bij Today weer aanzet is deze weer weg, is heb ik begrepen een bug, ben alleen beniewd of er meerdere zijn die deze bug hebben..
Dit is inderdaad een bekende bug. Ik dacht dat er ergens al een fix voor te vinden was? Overigens hangt mijn PDA dan niet. Alleen het today scherm wordt niet meer getekend (dus blijft in beeld wat er net daarvoor stond). Ook lijkt het er op dat er 100% CPU gepakt wordt (andere programma's reageren vrij langzaam).
Ook heb ik dat probleem dat mn SD kaart na slaapstand niet meer gevonden wordt, er is inmiddels een fix, maar die kan ik vanavond als ik thuis ben pas proberen.
Hiervoor heeft ASUS al lang een patch uitgebracht. Deze is te downloaden van de support site. Ook maakt deze update het gelijk mogelijk om SDHC kaarten te gebruiken. Let wel op! Na een hard reset (dus PDA helemaal leeggegooid) is de patch weer weg. Je zal hem dan moeten herinstalleren.
Verder heb ik alle apps die voorheen op WM5 draaide alweer draaiend, alleen SPB Pocketplus heeft wat kleine probleempjes, maar er komt binnenkort een update die wel met WM6 werkt.
Dus ook hier verder geen probs, ben blij dat ik de update gedaan heb.
Ik ben ook blij met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Heeft iemand ervaring met het opsturen van zijn/haar MyPal ter reparatie? Mijn A632 is nu 2 maanden weg en Asus TSD kan/wil me geen status update geven, die geeft aan dat ik dat via de winkelier moet doen. Maar de winkelier (PC Zaak) zegt ook herhaaldelijk geen status op te kunnen vragen. Weet iemand een slimme zet die ik kan doen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ja, A636N opgestuurd, niet meer reparabel en vervangbaar, geld terug gekregen bij 4Launch.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
RubenDJ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:35:
Heeft iemand ervaring met het opsturen van zijn/haar MyPal ter reparatie? Mijn A632 is nu 2 maanden weg en Asus TSD kan/wil me geen status update geven, die geeft aan dat ik dat via de winkelier moet doen. Maar de winkelier (PC Zaak) zegt ook herhaaldelijk geen status op te kunnen vragen. Weet iemand een slimme zet die ik kan doen?
Mijn 636n is twee keer achter elkaar opgestuurd voor reparatie. Heeft me totaal 4 maanden gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

agaam schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:55:
is weer een update voor de asus mypal a639, maar nog geen dutch version. :( dus hoe lang dat weer gaat duren weet ik niet.

http://support.asus.com/d...al%20A639&SLanguage=en-us
Nu wel! Zou een bezitter van een A639 deze versie willen testen, ik zou graag weten of de problemen* met de eerste WM6 versie effectief verholpen zijn, omdat ik deze PDA dan serieus zou overwegen.

* problemen:
- SDHC support
- SD kaart niet herkend na suspend
- Interne flash storage 'kwijt' na upgraden naar WM6
- Geen GPS als PDA in lader zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

rick77 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:31:
[...]

Nu wel! Zou een bezitter van een A639 deze versie willen testen, ik zou graag weten of de problemen* met de eerste WM6 versie effectief verholpen zijn, omdat ik deze PDA dan serieus zou overwegen.

* problemen:
- SDHC support
- SD kaart niet herkend na suspend
- Interne flash storage 'kwijt' na upgraden naar WM6
- Geen GPS als PDA in lader zit
nou ik ga hem proberen, en als de bugs opgelost zijn laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik heb de update gedaan, en hij werkt weer als vanouds, dus flash disk geheugen van 1 gig is weer keurig tezien, en tomtom blijft ook draaien met de kaarten zonder dat je je sd kaart moet reseten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

is de A639 nou ook zomaar te flashen van een NL V01.0720 (zo is de mijne geleverd) naar de Engelse V01.0733.00?
of moet er dan ook gekloot gaan worden met zo'n hexeditor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tooltje wat op de vorige pagina staat gebruiken om de langauge check uit te zetten. Daarna flashen et voila.

Verwijderd

Nou de update werkt ook op mijn A639. Moest wel de ROMdata van de update van de SD kaart verplaatsen naar de interne flash disk anders weigerde 'ie te flashen (kreeg een melding over het niet kunnen lezen van het image file als ik 'm vanaf de SD kaart wilde flashen).

M'n grootste ergernis is inderdaad opgelost; de geheugenkaart wordt nu weer gewoon herkend als de A639 uit standby komt. TomTom enz. werken dus weer zonder dat je steeds de SD kaart er even uit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even ter Info:

onlangs bleek de update van mijn a636n toch niet zo eenvoudig als hier omschreven. ik kreeg een foutmelding en er bleek na soft reset alleen een blauw Asus schermpje komen. nalang zoeken heb ik een russische NB0 gevonden, deze heb ik dmv usbloader aan de gang gekregen, hierna dmv patch wwe angepast en nu draaid WM6 engels prima. voor degenen met het zelfde probleem:

*Warez, daar doen we hier niet aan!

[ Voor 21% gewijzigd door Ginz op 17-10-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:36
is er iemand die duidelijk uit kan leggen hoe ik wifi kan instellen als ik ermee wil internetten
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verbind met het netwerk en klaar ben je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
is het nou ook al bekend of je eenvoudig een backup van je huidge WM5 omgeving kunt maken en als dan b.v. de engelse WM6 niet bevalt de huidige WM5 NL weer terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Rubke schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:33:
is het nou ook al bekend of je eenvoudig een backup van je huidge WM5 omgeving kunt maken en als dan b.v. de engelse WM6 niet bevalt de huidige WM5 NL weer terug te zetten?
Een paar posts hierboven staat het al beschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
als ik dat zo lees is het nog niemand gelukt met bovenstaande posts, staan wel stappen in maar die mislukken op het einde allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
hallo iedereen, ik ben nieuw hierin deze topic.

ik heb een Asus Mypal A716

deze draait op wm2003.

kan het niet geupdate worden naar wm5 of 6 ?

met een 400 MHz moet het makkelijk te doen zijn toch?
ik heb zoveel gegoogled maar kan maar niks vindden

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osovega
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 18:43
Hoi allemaal, Ik ben ook redelijk nieuw in dit topic maar zit met een vervelend probleem. Sinds een week kan ik niet meer synchroniseren met mijn ASUS Mypal 636n in Windows Vista Ultimate. Dit ging voorheen goed en nu maakt hij gewoon geen verbinding meer. Wel zie ik in de Device Manager zie ik wel een Windows Mobile Device verschijnen als ik hem aansluit en volgens de device manager werkt hij ook goed.
Echter Mobile Device Center en Sync Center zien hem niet. Op geen enkele manier.
Zaken die ik zelf al heb geprobeerd zijn:
  • Herstart van PDA
  • Soft reset van PDA
  • USB aansturing via netwerk instellen
  • USB aansturing via seriele verbinding.
  • USB verbinding toestaan in WMDC
  • Andere USB poorten
  • Firewall staat uit.
  • Virus scanner staat uit.
  • Ik heb geen Live One (ofzoiets geinstalleerd)
  • Verder geen programma'sgeinstalleeerd die betrekking hebben op mijn verbinding.
Zoals jullie zullen begrijpen zijn tips welkom!! Wie heeft er nog ideeen?
Edit: Probleem is inmiddels opgelost. Er draaide steds een WMDC mee op de achtergrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Osovega op 09-10-2007 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem gehad en vandaag opgelost door een nieuwe Windows Mobile Device Center (6.1) te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de upgrade gedaan van WM5NL naar WM6ENG! Super, hoe het systeem verder werkt dat weet ik nog niet maar de upgrade ging soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
beste tweakers,

ik heb zelf een asus 636N. is het niet mogelijk om middels de patch wm6 update van de asus site erop te zetten (dus de wm6 NL versie v/d asus 639) omdat ik iedereen over de wwe versie schrijft?

dus om alles werkend te krijgen heb je de patch nodig+wwe versie+patch probleem SD kaart of zijn er nog meer bestanden nodig?

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Het is als volgt:
Als je een NL versie van de 636N bezit, is er geen legale manier om te updaten. Dit heeft te maken met de licenties. Je zult dan echt de trucjes uit moeten halen die je al opsomt om een upgrade te kunnen doen. Maar dit kan ook alleen maar met de juiste ROM voor de 636N (ivm de hardware)..

[ Voor 17% gewijzigd door jvdb1975 op 10-10-2007 16:55 . Reden: aanvullingkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Laatst online: 02-09 18:22
*Aangezien er géén legale manier is om je MyPal te updaten naar WM6, gaan wij jullie hier niet mee helpen die via een minder legale toch op je MyPal te zetten!

[ Voor 76% gewijzigd door Ginz op 17-10-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Het is me al gelukt om te upgraden; haal mijn vorige (en deze ;) ) post maar weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar de WM5NL ROM op de server staat?

ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/IA/Mypal%20A63xN/

Ik gok dat het die WWE.rar is, maar weet iemand dat zeker? - Shit, met die tool op XDA kom ik er zojuist achter dat het de Engelse versie betreft. Ik ben dus nog op zoek naar de Nederlandse (en ja dit is legaal :P )

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 24-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

WWE is WorldWideEnglish :)
Probeer Asus te contacten als het legaal is, die kunnen je dan vast wel verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!

Gisteren heb ik de batterij van Asus 639 PDA er uit gehaald en nadat ik mijn battery er terug in deed kreeg ik alleen een opstartscherm van Asus te zien. Dus het blijft blauw na het opstarten en gaat niet verder naar de Windows omgeving. Je kunt dan overigens ook het apparaat niet meer uitzetten.

Wie herkent dit? Of weet een oplossing hoe ik mijn windows omgeving kan opstarten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs via mijn usb-cradle gebeurt er niks :( Ik had gehoopt om WM5 over te zetten naar WM6 en dat het dan misschien zou werken. Ik kan ook niets teruglezen op het internet over dit voorgeval. Ben ik nou echt de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik een software reboot kan doen? Ik dacht je aan-uit-knop indrukken en met je pen reset knop indrukken en dan nog 1 knop erbij toetsen. Geen idee alleen welke :?

En moet de hold knop achterin naar boven of naar beneden wijzen?

update:
https://gullfoss2.fcc.gov...=575409&native_or_pdf=pdf

Grafisch uitgelegd:
http://www.pdashop.be/vragen/25557/2242

Hold knop moet naar boven wijzen.

Helaas nog altijd geen succes: ik kan geen boot uitvoeren.
Zojuist Boot gedaan maar nog altijd blijft het hangen. Erg vreemd allemaal! :(

Welke knop is de modus schakelaar?? :? :?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 636N zat ook compleet vast. Ik had vrijdag wat zitten rommelen met SPB op m'n PDA. Het now-screen uitgeschakeld. Opeens: batterij leeg. een half opgebouwd scherm en geen reactie op de toetsen.
Soft resets uitgevoerd, iedere keer weer tot hetzelfde scherm.
De harde reset uitgevoerd volgens de hierboven genoemde URL van pdashop.be : Je moet grote handen hebben om het te doen. Je geeft heel gemakkelijk te weinig druk op de knoppen. En je moet ze allen tegelijk indrukken (is dat wat Dagi wellicht verkeerd doet?). Zelfs datum en tijd worden gereset.

Anyway: de harde reset werkt bij mij dus. De modus schakelaar is die met het 'rondje' op de toets, de rechterknop van de rechterknop (snappie?) Als je goed kijkt zijn het 3 pijltjes.
Verder merkte ik dat een cardreader niet mijn SD kaart kon lezen. Wat extra klote was, want al mijn backups werden op de SD gemaakt. Alle aantekeningen, dingetjes om te bewaren, sinterklaas verlanglijstjes enzo, allemaal weg.
Iemand nog tips om een backup executable nog terug te krijgen?
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 13:01
Ik heb wat op internet rondgekeken en de specificaties vergeleken tussen de A639 en A696 en gezien dat daar eigenlijk weinig verschil tussen zit. Grootste voordeel van de laatste is dat deze wat slanker is.

Zit er dan qua GPS mogelijkheden en dan voor de tijd voordat een fix wordt gerealiseerd, een groot verschil tussen deze twee apparaten? Ik heb twee franse reviews gelezen van de A696 en die vonden de fix toch redelijk lang duren (5-10 minuten). Zou dat te maken kunnen hebben met de interne antenne, terwijl je de A639 kunt uitklappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
zou niks moeten uitmaken,
ik heb zelf een htc met ingebouwde gps erin ook zonder uitklap ofzo.
die fixt in 10 seconde :) is wel een sirfstar 3

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 13:54
Nou mijn A632 is eindelijk terug na reparatie. Heeft dus een dikke 3 maanden geduurd. Raar is wel dat er niet vermeld wat er nu precies vervangen/gerepareerd is. Maar het belangrijkste is dat hij het weer perfect doet :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 13:01
rohit schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 03:23:
zou niks moeten uitmaken,
ik heb zelf een htc met ingebouwde gps erin ook zonder uitklap ofzo.
die fixt in 10 seconde :) is wel een sirfstar 3
Feitelijk maakt het dus niets uit of de 639 of 686/696 gekozen wordt? Zelfde prestaties, alleen andere form factor. Is dan het hele marketing gebeuren rond het uitklappen van de antenne erg overdreven, aangezien ze in de nieuwste PDA's dus ook meteen intern zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
In mijn 636n maakt het uitklappen van de antenne wel een klein beetje uit. Vooral bij slecht weer, regen veel wolken help het wel wat, maar meestal is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het nog maar 1x voorzichtig vragen dan omdat ik niet zeker weet of het mag?
Ik kan van een collega een a-636n kopen maar aangezien hij Pools is is dat ding ook in het Pools.
Nou is mijn vraag kan ik dat ding overzetten naar Engels en of Nederlands?
Nou heb ik dit hele topic doorgelezen maar nergens echt duidelijk zien staan hoe dit dan moet?
Ook zoiets simpels als hoe je een backup maakt van je oude systeem is me niet duidelijk?
de pda draait nu op windows mobile 6 classic sys. ce 5.2.1239 (versie 17746.0.2.4)
Mijn vragen zijn aangezien ik nul verstand van pda's heb de volgende:

Kan iemand stap voor stap me uitleggen hoe ik dat ding in NL/Engels krijg?
Kan je die stappen doen die ik gelezen heb met de usb kabel?
Wat betekend deze zin:ik hem hem in de update mode geboot? Kon er niets over vinden in de handleiding?
En het meest belangrijke :) Ga ik niet die pda slopen als het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup, zie het tooltje op xda-developers.com (staat op de vorige pagina genoemd) Download de engelse firmware, patch die en gooi hem op de PDA. Dan is hij naar Engels geflasht. Ik ga zo de helpdesk van Asus maar eens bellen of ze nog ergens de WM5 NL hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit nog iets duidelijker? moet ik die patch gewoon op me xp al toepassen en dan naar die pda gooien en draaien? Of moet ik die file gepatched naar de sd kaart gooien? Las ook nog iets dat active sync moest uitstaan? Sorry voor al die vragen maar ik heb echt totaal geen verstand van een pda maar wil graag leren:)
neographikal schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:07:
Yup, zie het tooltje op xda-developers.com (staat op de vorige pagina genoemd) Download de engelse firmware, patch die en gooi hem op de PDA. Dan is hij naar Engels geflasht. Ik ga zo de helpdesk van Asus maar eens bellen of ze nog ergens de WM5 NL hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken zonder te vervallen in een stap voor stap handleiding. Download de firmware, draai de tool op je pc over die firmware heen en volg de normale upgradeprocedure die ook bij asus staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij die Asus helpdesk werken ook een stel randstadidioten eersteklas zeg. Derde keer dat ik voor iets bel, telkens hebben ze totaal geen sjoege van wat je vraagt. Men rammelt wat in het supportsysteem: nee ik kan het niet vinden meneer. Nee, we hebben die bestanden ook niet. - Je gelooft toch zelf niet dat jullie intern geen backups hebben van de gereleasde bestanden? Nee, nee die hebben we echt niet....maar u heeft toch een cd?

Laat maar, ik weet genoeg, bedankt. Dus....iemand nog een backup toevallig van de oude Windows Mobile?

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 12-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder vervelend te klinken:) dan doet hij het dus niet ?
heb gedaan wat jij heb gezegt toen gepatchde update.img/update.dat/upgradetool.exe naar sd kaart geschreven. en als ik dan ja druk op : are you ready to upgrade your system? Krijg ik de melding

Language not match

Weet echt niet wat ik verkeerd doe hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste poging dan:)
Ondanks de hulp van neographikal is het me nog steeds niet gelukt:(
Kan iemand me aub even laten weten (liefst stap voor stap) hoe je een Poolse a636n dan naar een andere taal krijgt?
Het enige waar ik denk dat het nog verkeerd kan gaan ? Is dat als ik van de asus site de firmware haal dat dat een update is en geen volledige rom? A632N/A636N V30723 English version
Improved or Fixed Items:
1.Microsoft Windows Mobile 6 Update
Uitleg van neographikal is helaas net iets te kort door de bocht voor iemand die geen verstand heeft van pda's maar er wel 1 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarvoor het ongeveer 1mm grote knopje op de voorkant van de asus cradlevoor de asus636n dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Hee, grappig! Dat knopje was me nog niet opgevallen! Geen idee waar het voor is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbart
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-01-2015
Waar woon je.....ik kan het wel voor je regelen.....
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:59:
Laatste poging dan:)
Ondanks de hulp van neographikal is het me nog steeds niet gelukt:(
Kan iemand me aub even laten weten (liefst stap voor stap) hoe je een Poolse a636n dan naar een andere taal krijgt?
Het enige waar ik denk dat het nog verkeerd kan gaan ? Is dat als ik van de asus site de firmware haal dat dat een update is en geen volledige rom? A632N/A636N V30723 English version
Improved or Fixed Items:
1.Microsoft Windows Mobile 6 Update
Uitleg van neographikal is helaas net iets te kort door de bocht voor iemand die geen verstand heeft van pda's maar er wel 1 wil hebben.

• neographikal
  • Niet online
En ook de tweede PDA is RMA en dood verklaard. Voor mij geen Asus meer vrees ik...word er niet echt vrolijk van.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Ik begin nu ook problemen te krijgen. Bij het aanzetten start de 636N niet meer zoals het hoort. Het is nu regelmatig net alsof de reset knop wordt ingedrukt. heel vaag :S
Voor de rest werkt het nog wel, maar ik vraag me af wanneer het volgende probleem zich aandient.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste