Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Omdat een Bluetooth GPS ontvanger in het algemeen wat gevoeliger en sneller is dan de ingebouwde ontvanger, wil ik een Bluetooth GPS aanschaffen.

Nu is mijn vraag of het eigenlijk wel mogelijk is om de interne GPS uit te schakelen, en via een Bluetooth muis te navigeren, met de A636n ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tuurlijk, gewoon de TomTom software naar de andere com-poort wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik met mijn asus a636n het probleem dat tom tom 6,032 geen gps apparaat vindt. En dat terwijl hij er natuurlijk wel in zit. Meer mensen last van dit probleem en de oplossing al gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:24:
Sinds kort heb ik met mijn asus a636n het probleem dat tom tom 6,032 geen gps apparaat vindt. En dat terwijl hij er natuurlijk wel in zit. Meer mensen last van dit probleem en de oplossing al gevonden
Je kan bij de gps status in tomtom kijken of die nog goed staat ingesteld, andere NMEA ontvanger, 4800 baud, COM5, als tomtom hem vind knippert het ledje ook afentoe groen.
Ik heb die van mij geüpdated naar windows mobile 6 maar daar is tomtom wat instabiel van geworden...
En windows mobile 6 zuigt net zo hard als de vorige versie dus daar had ik het niet voor hoeven doen...

[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 12-12-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26
Je kunt ook eens kijken naar een eerdere post van mij in dit topic. Ik heb om de zovel tijd dat tomtom geen fix kan krijgen dit kun je oplossen met winfast navigator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik weet dat ik m'n A636N vroeger eens als WLAN-adapter heb gebruikt met m'n laptop. Hij was gewoon aangesloten via de USB-kabel, had WLAN-verbinding en ik kon gewoon op het internet met m'n laptop, tot m'n eigen verbazing.

Maar nu kan ik dat trucje niet meer herhalen, met m'n vaste pc. Zodra m'n PDA aansluit, schakelt ie de WLAN uit, met deze vreemde tekst bij de status: 'wireless communicatie afsluiten'.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
Heb je in de Verbindingsinstellingen het onderste vinkje wel aanstaan? Bij mij heet 'ie "Allow wireless connection on device when connected to the desktop."

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:24:
Dit heb ik ook met mijn a636. Ik heb hem ter reparatie opgestuurd, ook navigon en oudere versies van TomTom werkten niet meer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijne ligt alweer bij Asus na de vorige keer "gerepareerd" te zijn. Hij loopt nu nog vaker vast dan toen ik hem de eerste keer opstuurde :X Kansloos, nu maar hopen dat ik een fatsoenlijke dagwaarde terug krijg. Kan ik iets fatsoenlijks kopen; iig geen Asus PDA meer. Dit is nou de derde die binnen 9 maanden overlijdt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met de GPS, ik weet alleen niet of het hard- of software probleem is. Ik vermoedde eerst puur softwarematig, echter ik heb een hard reset gedaan naar factory settings en het probleem is er nog steeds. Tomtom loopt namelijk achter, een seconde of 10-15.

Het probleem is ontstaan nadat ik van alles en nogwat had geinstalleerd, GPSGate, GPS Tuner, en meer van die programma's om je GPS-route in Google Earth zichtbaar te krijgen. Een paar dagen later merkte ik dat Tomtom achter liep. Omdat ik daarvan ook een nieuwe versie had geinstalleerd, heb ik die teruggezet en alle andere GPS toepassingen verwijderd. Dit mocht niet helpen. Ja heel soms, liep hij raar genoeg wel goed. Om vervolgens de volgende rit weer vertraagd te lopen...

Uiteindelijk dus een hard reset gedaan naar fabriekinstellingen, en Tomtom clean geinstalleerd zoals het al ruim een jaar goed draaide. Nog steeds loopt TT achter! Ik weet niet waar ik het moet zoeken.. De FPS ligt wel gewoon hoog. Het is dus niet de traagheid van de PDA.

edit: GPS settings staan zoals het zou moeten, Com5, 4800 baud. Het rare vind ik, dat ik in TomTom iedere baudrate kan kiezen, ik krijg altijd een fix. Zojuist ook de SD-kaart geformateerd, ook dit heeft het probleem niet verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door draakhoofd op 26-01-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:05:
Mijne ligt alweer bij Asus na de vorige keer "gerepareerd" te zijn. Hij loopt nu nog vaker vast dan toen ik hem de eerste keer opstuurde :X Kansloos, nu maar hopen dat ik een fatsoenlijke dagwaarde terug krijg. Kan ik iets fatsoenlijks kopen; iig geen Asus PDA meer. Dit is nou de derde die binnen 9 maanden overlijdt.....
ASUS RMA Credit Back Policy
The price is based on the products in the latest shipment:
Products S/N month - RMA received date Credit Back
1 month < S/N month < 6 months 100%
6 months < S/N month < 1 year 80%
1 year < S/N month < 2 years 60%
2 years < S/N month < 3 years 50%

Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heb je daar misschien een linkje van voor me? Wel lekker zuur dat ik _net_ boven de zes maanden zit 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 28-01-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, dit kreeg ik in de mail van de winkel waar ik hem bijna 2 jaar geleden gekocht heb.

Ter aanvulling:

voor het serienummer geldt:
1e positie = jaar
2e positie = maand

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus mypal a620. Nu zou ik graag met behulp van mijn mobiel (sony ericsson k750i) daarop willen internetten via gprs+bluetooth.

probleem is nu dat overal waar ik zoek hoe gprs in te stellen op de a620 wordt geroepen dat ik windows mobile 2003se nodig heb..

vervolgens als ik zoek hoe ik windows mobile 2003se op mijn a620 kan krijgen, wordt mij verteld dat dat simpelweg niet kan omdat asus het nooit beschikbaar heeft gesteld.

weet iemand soms hoe ik alsnog gprs op mijn a620 kan krijgen? misschien 3rd party software ofzo. of toch een manier om windows mobile 2003se er op te krijgen

het is een
Asus a620BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx!! ga ik vanmiddag meteen uitproberen!

ik laat het wel weten of het lukt of dat ik echt een prutsert ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok het werkt! nu alleen nog ff een fatsoenlijke browser installeren want met die IE die er op staat wordt tweakers wel heeeeel brak weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:33:
Heb je daar misschien een linkje van voor me? Wel lekker zuur dat ik _net_ boven de zes maanden zit 8)7
Koop jij altijd defect spul of heb je gewoon heel veel pech? :P

Ik heb de 636 nu al sinds mei 2006, nog geen rare dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:50:
ok het werkt! nu alleen nog ff een fatsoenlijke browser installeren want met die IE die er op staat wordt tweakers wel heeeeel brak weergegeven.
Ik gebruik zelf Opera op mijn PDA en dat werkt voor mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Liquid schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:57:
Koop jij altijd defect spul of heb je gewoon heel veel pech? :P
Ik heb geen idee, maar bij de eerste was het scherm gewoon kaduuk, niet te repareren. Deze loopt vast, valt uit, etc etc. Ik mag lijen dat ze nu nokken met repareren en me gewoon een nette waarde uitkeren. Ik heb het he-le-maal gehad met die PDA's. Probleem is alleen dat er geen combiding is wat alles tegelijk doet zonder dat er WM op staat of dat het 500-600 euro kost (telefoon, TomTom capable, tegelijk mp3 afspelen en fatsoenlijke batterijduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
is het misschien al iemand gelukt om een backup van zijn Asus 636N met WM5.0 NL te maken
alvorens de update naar WM6.0 UK te doen.

en dan evt mocht WM6 niet bevallen, de WM5 varaint weer terug te zetten,

dit laatste heb ik al vele malen in dit topic gelezen dat dit niet suc6vol is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Mij is het ook niet gelukt. Heb een paar maanden geleden wel de overstap gedaan en geen centje spijt van. Er was 1 moment dat ik terug wilde en dat was toen ik problemen had met ' herstarts', uitval. Uiteindelijk bleek dat een heel andere oorzaak te hebben en ben ik nog steeds blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
jvdb1975 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:07:
Mij is het ook niet gelukt. Heb een paar maanden geleden wel de overstap gedaan en geen centje spijt van. Er was 1 moment dat ik terug wilde en dat was toen ik problemen had met ' herstarts', uitval. Uiteindelijk bleek dat een heel andere oorzaak te hebben en ben ik nog steeds blij.
en alles loopt nog steeds prima? ook tomtom etc...?

wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een vrij snelle fix met een satelliet op zijn Mypal 639? Die van mij duurt nog altijd een eeuwigheid. Wil je dan zo vriendelijk zijn om je hardware en software settings aan te geven? (welke com-poort en baudrate bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Rubke schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:18:
[...]

en alles loopt nog steeds prima? ook tomtom etc...?

wat zijn de voordelen?
Ik vind het echt prima lopen. Ook tomtom draait zonder problemen.
Grote voordeel vind ik vooral de connectivity. Bluetooth en Wireless zijn makkelijk aan en uit te zetten en te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
okeej ik twijfel nog steed om te upgraden..... naar 6.0 iemand anders nadelen hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Instabiliteit van de BT en geen Nederlandse T9 meer. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
neographikal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:40:
Instabiliteit van de BT en geen Nederlandse T9 meer. Erg irritant.
hoezo instabiliteit van de BT op de A636N met WM 6.0 heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://rapidshare.com/fil...tch_Language_WM6.cab.html

En zo heb je weer een Nederlandse T9.
Bluetooth kun je ook verhelpen met een andere stack maar door copyright kan ik die hier niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Heeft iemand al zijn A636 (zonder N!) geüpgrade naar WM6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:57:
http://rapidshare.com/fil...tch_Language_WM6.cab.html

En zo heb je weer een Nederlandse T9.
Bluetooth kun je ook verhelpen met een andere stack maar door copyright kan ik die hier niet posten.
kun je nader verklaren, bluetooth kun je oplossen met andere stack, bedoel je daar driver mee o.i.d. kun je ander aangeven waar te vinden?

maar niemand heeft een "tragere" asus gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:04:
[...]

kun je nader verklaren, bluetooth kun je oplossen met andere stack, bedoel je daar driver mee o.i.d. kun je ander aangeven waar te vinden?

maar niemand heeft een "tragere" asus gekregen?
Een stack kun je vergelijken met een driver ja, op het xda forum kun je er meer informatie over vinden.
Is wat werk de juiste te vinden maar als je echt bluetooth problemen hebt het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17
Ik heb de mypall 636N die ongeveer elke dag een keer vast blijft zitten. dusdanig dat ie helemaal niks meer doet en ik hem moet resetten. hij is nog geen half jaar oud, heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb die van mij ervoor opgestuurd. De eerste PDA die kapot ging binnen het half jaar kregen we de volledige nieuwwaarde voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik krijg onderhand ook wel een beetje een hangzak van mijn Asus A636N.. :(

Na een tijdje kreeg de PDA last van het beruchte uitlijnprobleem.
Vooral links onder, met b.v. (wacht) woorden intoetsen gewoon onwerkbaar.

Stuur hem terug naar de PDA-shop.
Krijg de PDA 'n maand daarna terug met de mededeling dat er een nieuw moederbord inzit.

Ik in een hoera stemming de PDA weer uitlijnen, maar helaas 3 uur later was het wéér dezelfde ellende maar dán vele malen erger.

Eerder was het uitlijn probleem iets van een paar millimeter, nu bijna 1 cm. :|

Maar weer opnieuw opsturen en afwachten wat we dán weer terugkrijgen.

Heb hier nog een Medion/Mio168 liggen en nog nooit uit hoeven lijnen. 8)7

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
WM6 lostte dat probleem op hier, maar het gaf een hele berg andere problemen. Hoe langer ik met die dingen werk, hoe meer vage dingen ik tegen kom. Voor mij geen Asus-PDA meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50

Wallie

Herr

Ik heb nu ook zo'n leuke: tijdje terug WM 6 op mijn 636N gezet, geen problemen, maar sinds 2 weken staat er in de taskmanager het prorgamma "Desktop" er tussen, en waag het eens om die af te sluiten: crash... :+ Nou ja, zolang TT het maar blijft doen...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Wallie, dat is een bekende bug. Als je de weergave van 'wireless' op je today scherm uit zet krijg je dit process in de lijst. Om een of andere reden wordt het process dan niet meer verborgen.

Leuk detail daarbij. Het process verschijnt pas na een soft-reset nadat je wireless weergave bij 'Today' hebt uitgezet.
Andersom verdwijnt het process ook pas weer nadat je wireless op 'Today' weer aanzet en dan een soft-reset doet.

[ Voor 38% gewijzigd door ShadowLord op 04-03-2008 15:39 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50

Wallie

Herr

Thank you... je hebt helemaal gelijk! _/-\o_

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
jvdb1975 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:07:
Je hebt het over uitval van de pda, door welke oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb hem weer terug en de navigatie deed het weer..............

alleen nu last van zwarte schermen --> retour afzender dus maar weer..... :( :(
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:04:
[...]

Dit heb ik ook met mijn a636. Ik heb hem ter reparatie opgestuurd, ook navigon en oudere versies van TomTom werkten niet meer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die van mij zou nu weer "gerepareerd" zijn. Ik ben benieuwd, anders ga ik wat hoofden tegen elkaar meppen daar. De service van Asus/4Launch is werkelijk om te janken. Ben het ding nu al 3 maanden kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

janne_nl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:00:
[...]

Je hebt het over uitval van de pda, door welke oorzaak?
De uitval/resets bij aanzetten werd uiteindelijk veroorzaakt door het palletje achter de accu klep. Een propje papier (zoals op een aantal sites werd aangegeven) heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
So much voor de service van Asus, bizar gewoon:
Wij hebben inmiddels de kans gehad om uw PDA goed te testen, helaas echter vertoont deze nog steeds problemen.

Het is namelijk zo dat de PDA zodra je hem aanzet het Asus logo laat zien en vervolgens het Windows Mobile logo laat zien. Hierna valt echter het scherm van de PDA uit en reageert hij alleen nog maar op de reset knop.
Dit is dus al de tweede keer dat hij terug is geweest. De eerste keer constateerde ik ook al binnen tien minuten dat de PDA niet juist functioneerde, de tweede keer heeft de leverancier gelukkig getest en het ding is overduidelijk weer zo brak als de pest. Ze testen de "reparatiewerkzaamheden" bij Asus overduidelijk niet 8)7

Be-lach-e-lijk.

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 12-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Neo,
Dit probleem lijkt grotendeels op mijn probleem. Heb je al eens geprobeert om het batterijklepje te openen en dan een propje papier op het palletje te duwen en dan het klepje te sluiten? Dit heeft bij mij het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heb ik aan gedacht, maar hij loopt ook domweg vast. Het lijkt me een hardwareprobleem gezien de symptomen (wegvallende BT-verbindingen bijv). Kan allemaal gebeuren, dat ik twee maandagmorgen modellen heb gehad (die van pa was ook al total loss binnen 4,5 maand), kan ook nog gebeuren.

Maar dat ze bij Asus tot twee keer toe het ding "repareren" ( :X ) en vervolgens het werk niet controleren, maar dan ook echt 0.0, dat roept bij mij wrevel op om het heel zachtjes uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:19
neographikal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:47:

[...]

Dit is dus al de tweede keer dat hij terug is geweest. De eerste keer constateerde ik ook al binnen tien minuten dat de PDA niet juist functioneerde, de tweede keer heeft de leverancier gelukkig getest en het ding is overduidelijk weer zo brak als de pest. Ze testen de "reparatiewerkzaamheden" bij Asus overduidelijk niet 8)7

Be-lach-e-lijk.
Kijk eens even naar je hold knopje op de achterkant van je PDA.
Want wat jij beschrijft had ik ook.
Bij een reset wel splash sceen en daarna scherm uit.
Bleek hold knopje aan te staan :z

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die ken ik maar al te goed, veel gebruikt en nee, daar komt het niet vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Wij hebben inmiddels de kans gehad om uw PDA goed te testen, helaas echter vertoont deze nog steeds problemen.

Het is namelijk zo dat de PDA zodra je hem aanzet het Asus logo laat zien en vervolgens het Windows Mobile logo laat zien. Hierna valt echter het scherm van de PDA uit en reageert hij alleen nog maar op de reset knop.
neographikal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:47:

[...]

Be-lach-e-lijk.
Dit heeft de mijne ook! Het vreemde is dat hij dan nog wel synchroniseert met de PC. Hij slaat dus niet vast.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:58:
quote:

[...]

Dit heeft de mijne ook! Het vreemde is dat hij dan nog wel synchroniseert met de PC. Hij slaat dus niet vast.
*kuch* Hold knopje op de achterkant al gecontroleerd *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Druid schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:53:
[...]

*kuch* Hold knopje op de achterkant al gecontroleerd *kuch*
Uiteraard, dat is het probleem niet, die van mij is ook voor de 4e keer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Hoi ik heb een A636N, wilde Bluetooth vandaag aansteken en hij roept
het volgende:
Jammer. U kunt Bluetooth
niet meer gebruiken. De
licentie is verstreken.

BDA: 00:00:00:00:00:00
Key:
Wat is dit nu weer? Op het Asus forum vind ik nog één slachtoffer, helaas geen
oplossing. Verder met google etc helemaal niets?

Iemand ervaring mee en/of een oplossing?

Rom V03.0618.00 NLD 0413

[ Voor 3% gewijzigd door zaadstra op 16-03-2008 19:33 . Reden: Tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Uiteraard, dat is het probleem niet, die van mij is ook voor de 4e keer terug
Damn das wel minder zeg, dan zou ik toch hard gaan nadenken over een andere machine als ze hem zo vaak "maken" en het je niks brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Druid schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:32:
[...]

Damn das wel minder zeg, dan zou ik toch hard gaan nadenken over een andere machine als ze hem zo vaak "maken" en het je niks brengt.
Ik hoop dat asus er dit keer aan denkt, ben wel een beetje klaar met dat &^$D^F( Ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Hier is net ook een Asus Mypal A696 dood gegaan.
FF contact gehad met PDA shop.
Morgen krijg ik een e-mail voor RMA.
Ding blijft hangen in het mooie blauwe boot screen.
Soft reset-> Doet niets
Hard reset-> Blijft ook hangen.

Heb ergens een gevoel dat me windows gewoon f*ckt up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Ben eigenlijk van plan om de A696 aan te schaffen.
Maar had er nog wat vraagjes over.

- E-mail synchen via wifi, is dat mogelijk (heb namelijk alleen via zo'n cradle pda's zien synchen)
- Automatisch wifi verbinding maken (vooral werk>thuis) om die e-mail dan te synchroniseren, is dat dan mogelijk?
- Meerdere e-mail accounts (werk-Exchange, thuis-imap) mogelijk?

Of moet ik dan echt via activesync gaan werken?

Heb nu een oudere (brakke) asus pda van een collega om te testen. Tomtom werkt prima, krijg alleen geen verbinding met m'n draadloze netwerk, maar verwacht dat dat door dat brakke ding komt en kan dus bovenstaande dingen niet testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Ik weet dat ik het al eerder heb gevraagd,

maar is er een weg terug, ik bedoel om van WM6 naar WM5 weer terug te gaan (dus een backup te maken)

en zijn er na de upgrade nog veel problemen onstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbart
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-01-2015
Er is een weg terug.....
Maar dan moet je een asus fabrieks rom van wm5 Geforceerd installeren
Het probleem is dat asus deze versies niet ter download aanbied.....
Dus officieel kan dit alleen bij asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
dus een backup maken van de orginele WM5 rom die er nu op staat kan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Na een update van mijn a636N naar wm6 word mijn sd kaart niet meer herkent en mijn rom en ram geheugen ie gehalveerd.
Heb wm5 er weer opgezet maar het probleem is hetzelfde .
Weet iemand ook een oplossing ( volgens mij moet je wat veranderen in het register ) ????

Gr Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nieuw hier, dus zal misschien niet alles weten. maar ik heb asus pda 696. had tomtom 5 er op geen problemen. nu versie 6.032. nu werkt mijn bluetooth niet meer. te weinig geheugen zegt ie dan. heb nog voldoende volgens de pda. iemand een idee??

groeten, Jarod

ben ik de enigste??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus A636N met oorspr. WM5 NL en nu WM6 EN. Als extra heb ik een update van de site van Asus gehaald voor SDHC kaartjes en bij mij doet een 4Gb SDHC kaartje het prima.
Enige probleem is ook steeds weer het uitlijnen.
Nadat ik pas GPS-Tuner had geïnstalleerd liep m'n gewone navigatieprogramma steeds een paar honderd meter achter. Was zowel bij TomTom, Navigon 6 als bij Sygic. Vreemd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:

Nadat ik pas GPS-Tuner had geïnstalleerd liep m'n gewone navigatieprogramma steeds een paar honderd meter achter. Was zowel bij TomTom, Navigon 6 als bij Sygic. Vreemd.
ligt aan gps tuner, heb dit probleem ook ervaren. na lang zoeken met een ander gps-programma het probleem kunnen herstellen, want een factory reset lost het niet op (het zit echt in de gps settings). naderhand om te checken weer gps tuner geinstalleerd, en ja hoor het probleem was er weer. (ben nu op vakantie, als je de fix nog niet hebt kan ik het maandag wel posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
foutje 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door draakhoofd op 07-07-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:19:
[...]

ligt aan gps tuner, heb dit probleem ook ervaren. na lang zoeken met een ander gps-programma het probleem kunnen herstellen, want een factory reset lost het niet op (het zit echt in de gps settings). naderhand om te checken weer gps tuner geinstalleerd, en ja hoor het probleem was er weer. (ben nu op vakantie, als je de fix nog niet hebt kan ik het maandag wel posten)
Draakhoofd,
Kan je die fix posten? (Waar komt dat dan te staan?)
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:48:
[...]

Draakhoofd,
Kan je die fix posten? (Waar komt dat dan te staan?)
Bedankt alvast!
SP GPS View is de utility bedoeld in stap 2.

1. Do soft reset to PDA (to be sure.)
2. Run the utility
3.Open tab COMMS and tap on SELECT PORT
4. Set com5 and baud rate to 5600 and choose "OK"
5. Open once again COMMS and choose DETECT
The display freezes for a while and if you're lucky you'll gut screen full of numbers. Go to No.10

If you get the message "TIME OUT" do the following:
6. close "time out" window
7.Go to COMMS, choose STOP.
8. go to FILE ,coose EXIT
9. Repeat procedure from 1 to 5 with different baud rates until you're successful at No.5

10.Open tab COMMANDS and choose FACTORY START
The screen freezes for one second and you're back in buisness
11.From COMMS choose STOP
12. From FILE choose EXIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:26:
[...]

SP GPS View is de utility bedoeld in stap 2.

1. Do soft reset to PDA (to be sure.)
2. Run the utility
3.Open tab COMMS and tap on SELECT PORT
4. Set com5 and baud rate to 5600 and choose "OK"
5. Open once again COMMS and choose DETECT
The display freezes for a while and if you're lucky you'll gut screen full of numbers. Go to No.10

If you get the message "TIME OUT" do the following:
6. close "time out" window
7.Go to COMMS, choose STOP.
8. go to FILE ,coose EXIT
9. Repeat procedure from 1 to 5 with different baud rates until you're successful at No.5

10.Open tab COMMANDS and choose FACTORY START
The screen freezes for one second and you're back in buisness
11.From COMMS choose STOP
12. From FILE choose EXIT.
Gevonden en ingesteld. Vanmiddag even testen. BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Gevonden en ingesteld. Vanmiddag even testen. BEDANKT!
No prob, het heeft voor mij en anderen al gewerkt, dus moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren TomTom geinstalleerd op mijn Asus 639 PDA. Aleen voordat ik dat deed heb ik de oude verwijderd. Nu krijg ik geen geluid meer uit mijn Asus. Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik ben bang dat ik een driver heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
btcoreif uit de windowsmap weggooien, restart, et voila. Bekende bug trouwens, is ook al meerdere malen hiero beschreven ;) Zoek maar eens op TomTom geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:20:
btcoreif uit de windowsmap weggooien, restart, et voila. Bekende bug trouwens, is ook al meerdere malen hiero beschreven ;) Zoek maar eens op TomTom geluid ;)
Geniaal van je! :)
En ik maar denken dat ik uniek was :P

Inmiddels een paar stappen verder zelfs. WM6 erop gezet en tomtom7 maar de mappen werken nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal geprobeerd en werkt wer als een zonnetje. Thanx
draakhoofd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:48:
[...]
No prob, het heeft voor mij en anderen al gewerkt, dus moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu windows mobile 6 geinstalleerd op mijn Asus 639 maar ik heb nu ook een PDF reader nodig. Wie weet welke ik moet installeren? :)

Verwijderd

Ik heb recent op m'n wireless accesspoint 7db antennes gezet ipv de standaard. Binnenshuis is het voordeel helaas nihil. Toen ik de antennes ging richten op m'n pda realiseerde ik me dat ik niet eens weet waar de wifi antenne van een 636N zit. Zit deze in de gps-antenne? Zou je die moeten uitklappen voor een betere ontvangst? Het verschil tussen in- en uitgeklapt is moeilijk te zien als je ook telkens je apparaat draait, kantelt bij het klepje in en uit klappen. Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Heeft iemand ervaring met het installeren van WM6 op een A636 (dus zónder 'N')? Ik vind het een beetje link om het uit te proberen i.v.m. bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
salgera schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:11:
Heeft iemand ervaring met het installeren van WM6 op een A636 (dus zónder 'N')? Ik vind het een beetje link om het uit te proberen i.v.m. bricken.
Heb ik geprobeerd, werkt niet.

Heb mijn asus hiermee niet gebricked btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb WM6 inmiddels op m'n 636N staan. Weet iemand hoe ik kan upgraden naar WM6.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:29:
Ik heb WM6 inmiddels op m'n 636N staan. Weet iemand hoe ik kan upgraden naar WM6.1 ?
ik weet niet of er wel een 6.1 updat uitkomt, hoe loopt alles op je 636N met 6? is de geheugenverdeling niet slechter geworden en of minder? loopt alles nog vloeiend tomtom etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:14:
[...]

ik weet niet of er wel een 6.1 updat uitkomt, hoe loopt alles op je 636N met 6? is de geheugenverdeling niet slechter geworden en of minder? loopt alles nog vloeiend tomtom etc??
Ik merk niet veel van perfomance veranderingen, hij lijkt wel meer stabiel. Resetten is minder nodig. Wel heb ik wat proggies speciaal op wm6. Die slurpen wel veel geheugen op. Enne: calligrapher (handschrift herkenner) gaf op wm5 soms foutmeldingen en op wm6 doet ie 't vlekkeloos.
Overigens heb ik ruim 31 MB vrij programmageheugen. WIFI werkt een stuk sneller... En tomtom: ik heb ook een nieuwere tomtom (7) erop staan. dat gaat gewoon hetzelfde als de vorige versie (6.75 oid). Ik heb er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkB19
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 18:09
Hi,

Heb net mijn A636N van WM5 NL naar WM6 WWE omgezet volgens de gangbare procedure.

Nu heb ik de volgende melding na opstart :
Unrecognized Card ... Unknown card in Socket 1
Hier moet ik dan een drivernaam ingeven, maar kzou niet weten de welke, dus cancel.

Ik vermoed dat hij mijn Wifi hardware niet herkend (is gewoon de onboard adapter).
De Wifi-manager werkt niet, en het Wifi Ledje gaat ongevraagd blinken ...

Heb wat zitten surfen en lezen, maar ben blijkbaar de enige die hier last van heeft.
Iemand een tip ?

Nog een vraagje :
Had voor de upgrade nog een backup genomen met pdocread 0x0 0x2200000 nk.nbo
Die file heb ik nu wel, maar hoe flash je die er terug in ?
pdocwrite ? Usbloader ? of de DOI truuk ?

Alvast bedankt voor de hulp,
Mvg,
DirkB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

byzonder vervelend, DirkB.
Ik zou zelf pdocwrite proberen. Je hebt het overigens toch niet over je SD kaart? Die heb ik ook opnieuw geformatteerd.
Die jongens die pdocreader hebben gemaakt, hebben die geen beschrijving van het terugzetten van een backup?
Succes!
Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Hoi,

Ik heb iGO8 erop gezet maar als ik ga rijden dan merk ik dat de snelheid van iGo8 loopt achter dan werkelijkheid, als de snelheid van mijn teller op 120 km/u dan zie ik op de Igo maar 110km/u. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMic
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb mijn A636N onlangs geupdate naar WM6. Echter had ik ook al last van het (beruchte) uitlijnprobleem.
Na de update moet je bij de setup door het uitlijn scherm, maar dit lukt niet. Telkens na 5x tikken wordt de procedure herstart. Ik had hier voor de update ook al last van maar daar kon je door een soft-reset nog weer omheen komen. Bij deze initieele setup kan dat niet. Ik weet dat dit een seriematig probleem is bij deze dingen (lcd scherm) en dat ie wss terug moet ter reparatie (zucht) maar ik vraag me af of er nog een workaround is om toch WM6 te kunnen starten. Activesync ziet hem niet, wss omdat windows nog niet is gestart of omdat de verbinding nog niet is geconfigureerd. Ik kan dus op die manier niets uithalen. iemand
een idee?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

jeroenathome

Een regel tekst

Op mijn A639 wil ik graag opera installeren. Helaas lukt de installatie niet. De weergegeven foutmelding luidt:
Opera Software Opera 9.5 Beta kan niet worden geïnstalleerd
Kies een andere locatie om opnieuw te proberen het te installeren.
Ik heb beide downloads van de site geprobeerd, maar ze geven allebei dezelfde melding. Iemand heeft voor mij eens deze versie erop gezet, maar door omstandigheden is opera er tijdelijk vanaf gehaald. Ik weet helaas niet welke extra handelingen hij heeft verricht om dit voor elkaar te krijgen.

Op de flashdisk waar ik het wil installeren is nog 689 MB vrij, dus daar kan het niet aanliggen.
Ook als ik het apparaat geheugen of SD-kaart probeer lukt het niet. Op de SD kaart installeren is tevens geen optie omdat ik met meerdere SD-kaarten werk en geen zin heb om steeds de kaarten om te wisselen. De PDA opnieuw opstarten en daarna installeren heeft ook niet geholpen.

Wie weet er een oplossing? Om de meegeleverde IE weer te gaan gebruiken zie ik zeer tegen op. IE mist enkele functies die opera wel heeft. Deze heb ik nodig voor mijn werk dus ik kan niet zonder.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Nu online

jeroenathome

Een regel tekst

Ondertussen even de handige persoon gevraagd en het probleem wordt veroorzaakt door te weinig geheugen beschikbaar hebben. Door bestanden van je documenten map te verplaatsen naar het flash geheugen of de SD kaart komt er meer werkgeheugen beschikbaar, waardoor de installatie wel lukt. Door even de resetknop in te drukken kan je nog enkele MB vij maken.

Nu alleen nog wachten tot Opera zelf het geheugen probleem oplost. Het aantal meldingen kan je wel verminderen door de cache geheugen minimaal te zetten. Het laden van de pagina's duurt dan wel iets langer maar is minder lastig dan steeds een melding weg klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GPS fix met tomtom duurt precies 30min. Erg frusti dus. Welke instellingen moet ik gebruiken voor een sneller fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:41

Sherlock

No Shit

Onder welke omstandigheden is dat? In de auto? In huis? In je tuin? Indien in je auto: heb je een warmtewerende voorruit? (meeste Franse auto's hebben die)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:28:
[...]
ASUS RMA Credit Back Policy
The price is based on the products in the latest shipment:
Products S/N month - RMA received date Credit Back
1 month < S/N month < 6 months 100%
6 months < S/N month < 1 year 80%
1 year < S/N month < 2 years 60%
2 years < S/N month < 3 years 50%

Lijkt me duidelijk toch?
Mijn A639 heb ik al zo'n 4x ter reparatie aangeboden en elke keer krijg ik 'm terug met in de reparatiebon 'reinstall/reset software'. Fijn dat ze dat doen, maar na een paar weken weer hetzelfde probleem. Over een maand verloopt de garantie dus ik zie liever mijn geld (50%) terug dan mijn PDA.

Enig idee wanneer je hiervoor in aanmerking komt? En hoe?

• draakhoofd
  • Niet online
mijn A636N lijkt soms nogal snel leeg te lopen als ie in standby staat. Vervolgens als de accu dan bijna leeg is, gaat het kreng 4x hard piepen om de zoveel tijd (en er verschijnt een grote meter in beeld). Terwijl de PDA dus gewoon in standby staat! Enorm irritant, als je ligt te slapen en je PDA ligt gewoon ergens, of tijdens een vergadering..... Weet iemand of je dit uit kunt schakelen?

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
draakhoofd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:24:
mijn A636N lijkt soms nogal snel leeg te lopen als ie in standby staat.
Hoe je die piepjes uitzet weet ik niet, wel dat het leegloop-probleem vaak komt doordat er in Activesync een schema ingesteld staat dat ie niet gebruikt maar toch wel. Oplossing is om een nietbestaande serverbron toe te voegen en daarna in de sync-instellingen de sync uit te schakelen. Daarna kan je de serverbron weer verwijderen.
Dit is via google nog wel verder te vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:03:
[...]

Mijn A639 heb ik al zo'n 4x ter reparatie aangeboden en elke keer krijg ik 'm terug met in de reparatiebon 'reinstall/reset software'. Fijn dat ze dat doen, maar na een paar weken weer hetzelfde probleem. Over een maand verloopt de garantie dus ik zie liever mijn geld (50%) terug dan mijn PDA.

Enig idee wanneer je hiervoor in aanmerking komt? En hoe?
Ik weet niet wat voor probleem jij hebt maar ik heb ook een A639 en ben er supertevreden over... ware het niet dat hij afgelopen week voor de 3e keer hetzelfde probleem had.. hij wilde niet meer booten na een softreset. Hij bleef hangen bij het Asus scherm, kwam dus niet meer in WM :/
Aangezien ik hem de vorige keer door Asus heb laten maken en op dinsdag de pda opgehaald werd en ik hem vrijdags weer terug had, dacht ik dat het nooit veel kon zijn. Dus ik zoeken op internet en zelf een manier gevonden hoe dit te verhelpen. dmv bootloader flashen en ik had binnen 10 minuten weer een werkende A639 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Nu online

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb een probleem om de agenda van de MyPal A639 te synchroniseren met Office XP op windows 7. De contacten en notities gaan zonder problemen, maar de agenda lukt op geen enkele manier. Bij de foutmelding die wordt gegeven staat dat de syncrelatie verwijdert moet worden en opnieuw aangemaakt. Dit heeft niet geholpen en zelfs door beide apparaten opnieuw op te starten werkt het niet.

De meldcode die wordt weergeven is: 0x8503001C. Op internet worden verschillende oplossingen voorgedragen die allemaal betrekking hebben op een andere PDA/smartphone en in combinatie met windows Vista. Een mogelijke oorzaak zou een corrupte agenda database zijn op de PDA. Weet iemand een oplossing om zonder een harde reset de agenda te kunnen wissen, zodat alles mogelijk weer gaat werken. Ik heb weinig zin om alle programma's van de PDA opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenathome schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:14:
Ik heb een probleem om de agenda van de MyPal A639 te synchroniseren met Office XP op windows 7. De contacten en notities gaan zonder problemen, maar de agenda lukt op geen enkele manier. Bij de foutmelding die wordt gegeven staat dat de syncrelatie verwijdert moet worden en opnieuw aangemaakt. Dit heeft niet geholpen en zelfs door beide apparaten opnieuw op te starten werkt het niet.

De meldcode die wordt weergeven is: 0x8503001C. Op internet worden verschillende oplossingen voorgedragen die allemaal betrekking hebben op een andere PDA/smartphone en in combinatie met windows Vista. Een mogelijke oorzaak zou een corrupte agenda database zijn op de PDA. Weet iemand een oplossing om zonder een harde reset de agenda te kunnen wissen, zodat alles mogelijk weer gaat werken. Ik heb weinig zin om alle programma's van de PDA opnieuw te installeren.
Kun je niet gewoon een backup maken van je pda op je sd-kaart? Harde reset uitvoeren en backup terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Nu online

jeroenathome

Een regel tekst

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

Kun je niet gewoon een backup maken van je pda op je sd-kaart? Harde reset uitvoeren en backup terug zetten.
Kon zo gauw geen backup programma vinden voor de PDA. Gelukkig heb ik wel alle installatie bestanden op de PDA staan, zodat ik de programma's later opnieuw kan installeren. Helaas is het dus niet mogelijk om alleen de agenda te wissen om de fout te herstellen.

Ondertussen de harde reset uitgevoerd en de PDA werkt weer als vroeger. Nu nog de verschillende programma's installeren. Gelukkig zijn dat er niet veel en de instellingen zijn makkelijk weer te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem maar ik kom er niet uit;

Ik heb een Asus mypal a639 met windows mobile 6 NL erop.

laatst had ik de tomtom opgestart en toen drukte ik perongeluk op een van de knopjes, daardoor liep de PDA vast:(. Dus toen heb ik de PDa gereset en nadat wil het niet meer opstarten, hij blijft hangen bij het blauwe bootscreen "Rock solid - Heart touching"
toen had ik dus een NK.nb0 bestand gedownload met USbloader, Op de PDa drukte ik op Power+enter+reset
dan begint de PDA het bestand te downloaden, maar nadat er 100% staat gaat ie niet verder...
Op de computer zie je dan dit:

################################################## ###################
# USB image transfer tool for Intel PXA27X USB Development Board #
# Version: 1220'04 Author: O.C #
################################################## ###################
try to open \\.\wceusbsh001
The file nk.nb0 was opened
Image total Size 61808640 bytes
NB0 image downloading.....
File nk.nb0 total 61808640 byte read
Size of ACK_PACKET = 20 address of buffer=7c91ee18
<PIPE00> R : request 20 bytes -- 20 bytes read
What we read AckType < 55aa > dwRet < 99 >
Size of ACK_PACKET = 20 address of buffer=55aa

en daar blijft het dan.

Heeft iemand een idee? want ik ben al dagen bezig maar ik kom er echt niet uit\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Weet iemand hier of er ontwikkelingen zijn om van WM 6 naar 6.1 of 6.5 te gaan op de 636 ?

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de WiFi instellingen

ik heb een Sitecom 300N router type wl306, ingesteld op beveiliging WPA PSK TKIP
met laptop en PC werkt dit uitstekend,
de 636N kent de instelmogelijkheid wel, maar op het 3e scherm staat dan 'hard' aangevinkt de optie Use IEEE 802.1x network configuration
wat ik dus op de router NIET ingesteld heb ( ook niet wil instellen)
daardoor maakt de 636N geen verbinding met het de router.
Overigens laat de 636N het network niet zien als available !!
als ik alles vrijgeef, dus geen beveiliging pakt hij de router meteen op ??

wat moet ik aanpassen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:41

Sherlock

No Shit

Is er eigenlijk een NL rom voor de ASUS 636n met WM6 erop? Ik heb zelf niet zo'n probleem met de EN rom, maar het is de bedoeling dat er iemand anders mee gaat werken en die vindt engels niet zo geweldig.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sherlock, ik heb via Asus deze vraag ook gesteld en het antwoord is teleurstellend !
een 636N update naar WM6 in nederlands is er niet en komt ook niet
en de 639 versie wordt niet geaccepteerd ! ( hoewel Vista de PDA als 639 herkend ?!?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een ASUS MyPal 636N, inmiddels met WM6 EN. Ook ik heb last dat bij het uitzetten het kreng de hele tijd wil uitlijnen (ik schijn niet de enige te zijn). Enige oplossing is het batterijklepje achter openen, dan gaat 'ie uit. Bij het opstarten begint hij dan van scratch af aan. Heeft iemand ooit misschien een programmatje gezien voor WM6 die softwarematig een shutdown doet? Scheelt klepje openen en sluiten
en misschien onthoudt hij dan ook in TT dat er kaarten op de SD staan (want dat spoor is ie ook regelmatig kwijt, remedie klepje open en dicht ....)
Groet Tom :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste