Ik heb een probleem met de GPS, ik weet alleen niet of het hard- of software probleem is. Ik vermoedde eerst puur softwarematig, echter ik heb een hard reset gedaan naar factory settings en het probleem is er nog steeds. Tomtom loopt namelijk achter, een seconde of 10-15.
Het probleem is ontstaan nadat ik van alles en nogwat had geinstalleerd, GPSGate, GPS Tuner, en meer van die programma's om je GPS-route in Google Earth zichtbaar te krijgen. Een paar dagen later merkte ik dat Tomtom achter liep. Omdat ik daarvan ook een nieuwe versie had geinstalleerd, heb ik die teruggezet en alle andere GPS toepassingen verwijderd. Dit mocht niet helpen. Ja heel soms, liep hij raar genoeg wel goed. Om vervolgens de volgende rit weer vertraagd te lopen...
Uiteindelijk dus een hard reset gedaan naar fabriekinstellingen, en Tomtom clean geinstalleerd zoals het al ruim een jaar goed draaide. Nog steeds loopt TT achter! Ik weet niet waar ik het moet zoeken.. De FPS ligt wel gewoon hoog. Het is dus niet de traagheid van de PDA.
edit: GPS settings staan zoals het zou moeten, Com5, 4800 baud. Het rare vind ik, dat ik in TomTom iedere baudrate kan kiezen, ik krijg altijd een fix. Zojuist ook de SD-kaart geformateerd, ook dit heeft het probleem niet verholpen.
[
Voor 14% gewijzigd door
draakhoofd op 26-01-2008 16:20
]