Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.704 views sinds 30-01-2008
Brainless-NL schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:57:
[...]

argumenteren is ook een vak.
Klopt. :+
Hacku schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:05:
[...]

ATI kent de specs van de R600 zelf niet, laat staan dat ze uitlekken.
Oh reken maar dat ATi de voorlopige specs kent van R600... R580 is al klaar en aan R600 wordt ook al een hele lange tijd gewerkt (al zo'n 3 jaar als je R400 die op de desktop was gericht meerekent). En aan lekkages doe je niets. Dat overkomt elk groot bedrijf.

Maar voor de rest zijn er een aantal dingen die absoluut niet kloppen in de specs. Iedereen kan zijn lijstje maken van opgevoerde Xenos stats en dit als "guideline" posten, alleen sommige mensen zijn niet echt slim in het behouden van een goede balans in de stats waardoor je de fakes er snel uit plukt. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:26

Aight!

'A toy robot...'

Als die al klaar is, waarom launchen ze hem dan niet?
Als de R520 al klaar is, waarom launchen ze hem dan niet met de G70, dit kost hun klanten.

Misschien steken ze wel alles in hun console, dat is tenmiste goed, de consument wilt niet meer 2000+ voor een pc neer tellen om fatsoenlijk te kunnen gamen, als je voor hetzelfde geld een HDTV en natuurlijk een fatsoenlijke console hebt.

De console is de toekomst, al geloof ik helemaal geen hol van al die Sony en ATI en Nvidia en Microsoft geneuzel, die dingen zijn nog niet uit, dus je kan niet eens oordelen of het wel een beetje fatsoenlijk was.

En daarbij heeft niemand een normale mening, ze worden allemaal gesponserd, zelfs de grote en mooie sites als IGN en co.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 115890 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:53:
Kheb nieuwe drivers installed en driver cleaner maar niks helpt :/ hij loopt gewoon niet vloeiend als er een ontploffing komt zelfs met lighting stuff op medium. Zou ik moeten wachten op een nieuwe catalyst/patch van battlefield ?
1: zulke vragen int bf2 topic
2: cat 5.1 schijnt veel op te lossen icm bf2. had zelf met 5.6 vreemde hickups.
Aight! schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:48:
Als die al klaar is, waarom launchen ze hem dan niet?
Als de R520 al klaar is, waarom launchen ze hem dan niet met de G70, dit kost hun klanten.
G70 was ook al een tijdje klaar hoor (was al tijden in de ForceWare drivers te vinden). En toch lanceerde nVidia 'm niet. Vergeet niet dat zowel ATi als nVidia een voorraad R480/NV45 chips hebben opgebouwd waar ze van af moeten. Zie nu bv de enorme dump van NV45 kaarten door nVidia. Verwacht er binnenkort ook eentje van ATi (tenzij hun inventory dusdanig gekrompen is dat er nog weinig in zit om te dumpen op de markt).
Misschien steken ze wel alles in hun console, dat is tenmiste goed, de consument wilt niet meer 2000+ voor een pc neer tellen om fatsoenlijk te kunnen gamen, als je voor hetzelfde geld een HDTV en natuurlijk een fatsoenlijke console hebt.
Alles wordt niet in de console gestopt. 3 teams, 2 desktop, 1 special projects (Xbox, Revolution).
De console is de toekomst, al geloof ik helemaal geen hol van al die Sony en ATI en Nvidia en Microsoft geneuzel, die dingen zijn nog niet uit, dus je kan niet eens oordelen of het wel een beetje fatsoenlijk was.
ATi liet een werkende Xbox360 inclusief R500 zien (die wel op lagere snelheid draaide, maar waarvan ze ook hadden aangegeven dat hij ook al op maximale snelheid wilde draaien). Porten van de R520 Ruby demo kostte 1.5 dag. En aan de reacties te horen van de mensen die de demo gezien hadden (is ook te downloaden van het net), waren er toch best veel goed onder de indruk van R500. Dus een eerste indruk hebben een aantal mensen al kunnen krijgen van de Xenos.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:44:
[...]

Oh reken maar dat ATi de voorlopige specs kent van R600... R580 is al klaar en aan R600 wordt ook al een hele lange tijd gewerkt (al zo'n 3 jaar als je R400 die op de desktop was gericht meerekent). En aan lekkages doe je niets. Dat overkomt elk groot bedrijf.
Voorlopige specs wel ja, maar niet de final specs, en dat bedoelde ik :)

World War One

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb weer gehoord en gelezen, dat geen enkele console werkend was, alleen op 2x G5 en een paar CGI filmpjes, zelfde geld voor SONY, Killzone 3 was ook niet real time maar was gewoon gerenderd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nou, ATI liet een werkende R500 zien, en ook de PS3 schijnt reeds te werken: nieuws: Playstation 3-prototype bij developers gesignaleerd

World War One

Aight! schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:54:
Ik heb weer gehoord en gelezen, dat geen enkele console werkend was, alleen op 2x G5 en een paar CGI filmpjes, zelfde geld voor SONY, Killzone 3 was ook niet real time maar was gewoon gerenderd.
Hehe, dat heb je dan (zoals hierboven al aangegeven) verkeerd gehoord. ;) Door meerdere betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat het toch echt de Xbox360 inclusief Xenos was die de demo draaide. Dit was voor zover ik weet de enige echt werkende Xbox360 op de E3.. en ATi had 'm in hun stand staan.

R520 Ruby op R500: Filmpje http://www.xboxyde.com/leech_1443_en.html

Anoniem: 115890

Bever! schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:44:
[...]

1: zulke vragen int bf2 topic
2: cat 5.1 schijnt veel op te lossen icm bf2. had zelf met 5.6 vreemde hickups.
Dank u, de 5.1 werken stukken beter :D

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 08:46
Maargoed, als we de ontwikkelingen van het afgelopen jaar zien gaan die specs wel in de buurt komen...
Als het goed is dus niet...

R600 zal op een aantal punten (fundamenteel) verschillen... bevestigd door meerdere mensen "in-the-know". Vooral ook omdat WGF2.0 nog niet helemaal vaststaat en daar wat nieuwe dingen in staan (of komen te staan) waar degene die deze fakespecs heeft gepost geen rekening mee heeft gehouden. Je kan niet zo maar R500 nemen, wat getallen verhogen en er van uit gaan dat dit R600 wordt....

Dit is trouwens ook al een aantal keren door ATi aangegeven. Het enige wat je er uit zou kunnen vissen is dat het unified is.

Anoniem: 134408

wanneer gaat de R520 nu eigenlijk uitkomen

wil me ergens in de volgende 2 maanden een nieuw systeem kopen, graag zouk wachten op de R520 maarja hoe sneller dat ik het nieuw systeem heb hoe beter, dus wanneer zal ik beschikbaar zijn (dus niet de paperlaunch.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 134408 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:33:
wanneer gaat de R520 nu eigenlijk uitkomen

wil me ergens in de volgende 2 maanden een nieuw systeem kopen, graag zouk wachten op de R520 maarja hoe sneller dat ik het nieuw systeem heb hoe beter, dus wanneer zal ik beschikbaar zijn (dus niet de paperlaunch.
HEb ik paar posts geleden ook gevraagd niemand lijkt er een antwoord op te kunnen geven :Z

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Interessante quote van Tom's Hardware uit de 'preview' van de GF7800GTX, waar je zelf je conclusies uit mag trekken:
All this data ends up in significantly more graphics performance, giving Nvidia - at least temporarily - the desktop graphics crown, at least until ATI launches its R520 chip in the coming weeks.
Eigenlijk niets nieuws onder de zon, maar het is leuk dat een 'grote' site dit nu ook bevestigd.

Anoniem: 79835

CJ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:45:
Interessante quote van Tom's Hardware uit de 'preview' van de GF7800GTX, waar je zelf je conclusies uit mag trekken:

[...]

Eigenlijk niets nieuws onder de zon, maar het is leuk dat een 'grote' site dit nu ook bevestigd.
We weten allemaal wat "launches" wil zeggen bij ATi. Iemand crossfire nog gezien?
Unfortunately, ATI's "launch" of Xpress 200 Crossfire was probably the furthest thing from a retail product launch we have seen since the GeForce 5xxx a few years ago

.... ATI also has a track record of missed opportunities.
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2449

ja maar doordat nvidea hun nieuwe kaart onverwacht zo snel vrij goed beschikbaar is had ik gedacht dat ati net hetzelfde gingen doen aangezien hun anders teveel marktaandeel zouden verliezen , ookal ziet het ernaar uit dat hun kaart beter zal zijn

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 16:57
Anoniem: 134408 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:01:
ja maar doordat nvidia hun nieuwe kaart onverwacht zo snel vrij goed beschikbaar is had ik gedacht dat ati net hetzelfde gingen doen aangezien hun anders teveel marktaandeel zouden verliezen , ookal ziet het ernaar uit dat hun kaart beter zal zijn
Voorlopig moet Ati eerst een nieuwe kaart lanceren en dat ziet er nu nog even niet in. Ook ik verwacht dat de R520 eroverheen zal gaan, maar tegen die tijd heeft nvidia al weer een vracht 7800 ultra's klaarliggen die dat weer goed gaat maken. Nvidia heeft nu duidelijk een flink wapen gemaakt dat nu alle fabeltjes uit de wereld heeft geholpen kwa verbruik etc. Iedereen verwacht erg veel van de r520 (net als de hype rond de x800), maar ze zullen wel snel moeten zijn om niet weer constant achter de feiten aan te moeten lopen.
Als ik het goed heb begrepen lanceert ATi eerst de R520XT die over de 7800GTX heen moet gaan. Een R520XT PE wordt achter de hand gehouden voor een eventuele 7800 Ultra. En het zou zelfs kunnen dat R580 als topmodel wordt ingezet aangezien die wat grote interne tweaks bevat tov R520.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

En al zou volgende week de R520 gelanceerd worden, is hij dan al leverbaar zoals bij de GTX?

Daarnaast, hoe zat het met hun en hun yields verhaaltje, ze hadden toch wat toegepast dat ze betere yields kregen?Ik hoop het voor hun, anders zitten ze flink in de zeik :P
Of het leverbaar is, is nog maar de vraag. MSI heeft 'm op Augustus staan. ;) Dus een maand na de 'zogenaamde launch' op 26 juli.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42
Nou mensen het is duidelijk

De G70 is snel en gebruik maar een singel slot cooler + de power consumption is er laag.

Dus ze hebben alle zwakheden weg gewerkt. En de kaart schijnt nog goed te clocken ook. 500 mhz zou er al mee gehaald zijn.

Dus laat ATi Maar komen met hun R520 ik ben benieuwd wat ze doen. Ze moeten toch wel minimaal een 475 MHz core @ 24/8 pipes neer zetten willen ze dit beest verslaan. Of ze moeten hun shaders verbeterd hebben of er 32 hebben ipv 24. Hopelijk gaat ATi met de warmteproductie ook wat omlaag weer terrug naar een singel slot cooler. Niet dat dit een heethooft gaat worden zoals de 6800 Ultra en de X850 XT PE kan er ook al aardig wat van.

@ CJ

Bij paradiget zouden al 7800's in de schappen liggen volgens mensen @ de FP.

Maar eerlijk gezegt denk ik dat ze de R520 zullen inzetten en de R580 pas over een half jaar / jaar. Wel jammer als dat zo is want ik had die wel graag willen hebben :P tijd voor een vervanger voor mijn "Tijdelijke" X700 Pro.

[Voor 21% gewijzigd door Astennu op 22-06-2005 18:55]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mja hou er even rekening mee dat die 7800GTX niet de Ultra is, het zou me niet verbazen dat die alsnog met een dualslot cooler komt met meer stroomverbruik. De kaart laat anders toch best teleurstellen met de "2x sneller dan een 6800 Ultra"-claims. Want SLI is in mijn ogen niet '2x'. Dat zie je wel in de 7800GTX SLI setups: de meeste resultaten zijn TRAGER dan de single card vanwege het ontbreken aan ondersteuning. Dit zal wel verbeteren, maar zo zie je maar...
Astennu schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:51:
Nou mensen het is duidelijk

De G70 is snel en gebruik maar een singel slot cooler + de power consumption is er laag.

Dus ze hebben alle zwakheden weg gewerkt. En de kaart schijnt nog goed te clocken ook. 500 mhz zou er al mee gehaald zijn.
Een aantal reviewsites hebben aangegeven dat de consument niet al te veel moet uitgaan van de overklokmogelijkheden van de reviewkaarten, aangezien het heel goed kan zijn dat het "cherry-picked" kaarten zijn. Maar goed, dat zullen we snel genoeg merken wanneer meer mensen de kaart zelf hebben.
Dus laat ATi Maar komen met hun R520 ik ben benieuwd wat ze doen. Ze moeten toch wel minimaal een 475 MHz core @ 24/8 pipes neer zetten willen ze dit beest verslaan. Of ze moeten hun shaders verbeterd hebben of er 32 hebben ipv 24.
Verwacht nou maar niet te veel pipelines, maar ga er maar van uit dat ATi de efficientie van een pipeline heeft verbeterd. Sommige bronnen claimen dat een R520 pipeline 1.33x beter zou presteren dan een enkele R420/R480 pipeline dmv bv meer ALUs. Maar dat gerucht hoorden we vorig jaar ook al eens (extreme pipelines van de R420).
Hopelijk gaat ATi met de warmteproductie ook wat omlaag weer terrug naar een singel slot cooler. Niet dat dit een heethooft gaat worden zoals de 6800 Ultra en de X850 XT PE kan er ook al aardig wat van.
Er circuleert een foto van een single slot R520 cooler rond, maar zelf ben ik niet echt overtuigd. Voor zover ik weet zijn R520Pro, R520XT en R520XT PE allemaal dualslot coolers. Maar goed, die informatie is ook al weer een paar maanden oud en het kan best zijn dat ze de cooler van de Pro hebben aangepast. De R520Pro zou overigens de enige kaart zijn die zowel op PCIe als op AGP uit komt en wel in September. Maar waarschijnlijk komen er nog wel AGP versies uit van de XT en XT PE. XT en XT PE komen uit in 512MB varianten en de Pro alleen in 256MB.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26
Ik heb een vraagje. Als ik kan kiezen tussen een X800XL, X800XT en X850Pro, dan is de X800XT toch de beste keuze? De X800XT heeft 16 pipelines tegenover de X850Pro die er maar 12 heeft. En ik denk niet dat de nieuwere core en de hogere clocksnelheid (7 Mhz ofzo? :p) dit verschil kan goedmaken? Klopt dit?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 12:32
ja dit klopt. de x850 pro verschilt niet veel met de x800xl qua performance. De XT is het snelst, en uiteraard dan ook het hoogst geprijst.

Anoniem: 135673

Brainless-NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:35:
ja dit klopt. de x850 pro verschilt niet veel met de x800xl qua performance. De XT is het snelst, en uiteraard dan ook het hoogst geprijst.
Dat zou je denken, ik wou eerst ook een x800xl nemen voor rond de 300 euro.
En volgens de pricewatch is een XT kaart wel minstens 420 euro... maar niet in duitsland!
Op alternate.de de ati radeon x800 xt (pci-e) voor 299 euro!!

Zolang er geen hoge verzend kosten aan verbonden zijn ga ik die denk ik zeker bestellen!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09-2019

Yokozuna

drum- & forumfreak

Offtopic, maar die constante ophef over dual slot coolers, ik vind het maar gezeur. Op goede moederborden is vaak al ruimte opengelaten voor dual slot coolers, en gezien tegenwoordig zoveel onboard zit op moederborden is de kans bij normale doeleinden niet groot dat je alle beschikbare PCI slots gaat gebruiken, waardoor een dual slot cooler nog minder snel voor een probleem zal zorgen.

[Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 22-06-2005 22:49]

Anoniem: 114616

CJ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:26:
[...]

Een aantal reviewsites hebben aangegeven dat de consument niet al te veel moet uitgaan van de overklokmogelijkheden van de reviewkaarten, aangezien het heel goed kan zijn dat het "cherry-picked" kaarten zijn. Maar goed, dat zullen we snel genoeg merken wanneer meer mensen de kaart zelf hebben.
Op hardware.info hebben ze anders al een xfx kaart overgeklokt die het ook gewoon redde op 500/1400

• Astennu
Anoniem: 135673 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:41:
[...]

En volgens de pricewatch is een XT kaart wel minstens 420 euro... maar niet in duitsland!

Zolang er geen hoge verzend kosten aan verbonden zijn ga ik die denk ik zeker bestellen!
Inc btw ? anders bestel ik er ook een :P kun je eens een link posten ? ben wel nieuwschierig :D voor 300 is het zekers de moeite waard.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• D-Three
Anoniem: 135673 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:41:
[...]

Ik had ook die x800xt gezien op alternate.de en aangezien daar ook een x850pro bij staat voor dezelfde prijs, was ik niet zeker van mijn stuk :) Met de X800/850-serie van ATi heb ik niet zo bedkend, vandaar...
Verzendkosten zullen normaalgezien niet meer dan € 10 bedragen.
Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:29:
[...]

Inc btw ? anders bestel ik er ook een :P kun je eens een link posten ? ben wel nieuwschierig :D voor 300 is het zekers de moeite waard.
http://www3.alternate.de/...Details.html?artno=JAXA90
Incl. BTW. Ik wou eigenlijk een Gainward 6800 Ultra kopen voor € 333 maar aangezien deze uitverkocht zijn, lijkt een X800XT voor € 299 me een betere keuze dan een 6800GT voor € 339

Anoniem: 135673

Laagvliegerke schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:43:
[...]

Ik had ook die x800xt gezien op alternate.de en aangezien daar ook een x850pro bij staat voor dezelfde prijs, was ik niet zeker van mijn stuk :) Met de X800/850-serie van ATi heb ik niet zo bedkend, vandaar...
Verzendkosten zullen normaalgezien niet meer dan € 10 bedragen.
De x800xt is (een stuk) sneller dan een x850pro

anyway ik ga hem vandaag bestellen

• Astennu
Uhmm ik zit nu in de twijfel :(

De X800 XT is bulk dus alleen een kaartje verders niets. Hij heeft geen SM 3.0 en dat wou ik nu wel een keertje hebben. Ik wil gewoon die R520 maar die duurt zo fucking lang :( Zal nog wel een maand of 3 gaan duren gok ik en om dan die X800 XT weer te verkopen met 100 euro verlies is ook weer zo iets.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:34:

De X800 XT is bulk dus alleen een kaartje verders niets. Hij heeft geen SM 3.0 en dat wou ik nu wel een keertje hebben. Ik wil gewoon die R520 maar die duurt zo fucking lang :( Zal nog wel een maand of 3 gaan duren gok ik en om dan die X800 XT weer te verkopen met 100 euro verlies is ook weer zo iets.
Tja, nvidia is dan je enige keuze :)

specs desktop | specs laptop

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 16:08

T.T.

Sowieso

Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:34:

Zijn er nu spellen die je niet kan spelen vanwege je videokaart? Anders gewoon wachten tot er nieuwe spellen op de markt komen die echt een nieuwe videokaart vereisen. Hoeveel spellen zijn er nu die SM 3.0 gebruiken? Mijn ervaring is altijd pas iets kopen wanneer je het nodig hebt en niet zozeer voor de toekomst.

• Astennu
shuogg schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:47:
[...]

Tja, nvidia is dan je enige keuze :)
Jah idd. Mja aangezien er nu veel games komen die wel SM 3.0 hebben lijkt het me wel zo slim nu een kaart te nemen die het kan :). En ik ben nooit een heel geduldig type geweest :D

Maar een Nvidia kaart nee dankje de vorige 6800 GT was een ramp toen snel weer terrug naar me X800 pro gegaan :) Dus dan nog liever ene X800 XL of zo tot aan die tijd.

• shuogg
Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:51:
[...]

Jah idd. Mja aangezien er nu veel games komen die wel SM 3.0 hebben lijkt het me wel zo slim nu een kaart te nemen die het kan :). En ik ben nooit een heel geduldig type geweest :D

Maar een Nvidia kaart nee dankje de vorige 6800 GT was een ramp toen snel weer terrug naar me X800 pro gegaan :) Dus dan nog liever ene X800 XL of zo tot aan die tijd.
Dat laatste is idd mijn plan, ook om dezelfde reden. X800XL moet wel redelijk te verkopen zijn, 180 euro ofzo op marktplaats na release R520. Al weet ik nog niet eens zeker of ik wel een R520 ga kopen, misschien houd ik de X800XL wel tot aan de R600 en mik ik de X800XL daarna in een andere PC.

• Astennu
shuogg schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:56:
[...]

Dat laatste is idd mijn plan, ook om dezelfde reden. X800XL moet wel redelijk te verkopen zijn, 180 euro ofzo op marktplaats na release R520. Al weet ik nog niet eens zeker of ik wel een R520 ga kopen, misschien houd ik de X800XL wel tot aan de R600 en mik ik de X800XL daarna in een andere PC.
Jah idd ik denk dat ik een X800 XT of X800 XL voor 250 euro ga scoren en dan w8ten op R600 of R580.

• D-Three
Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:51:
[...]

Beetje offtopic maar wat was het probleem met die 6800GT?

En misschien zullen de prijzen van de X850XT wel vroeger zakken om de concurrentie te blijven aangaan met nVidia? Want de 6800 Ultra is nu toch al een stuk gezakt in prijs.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Eigenlijk is het wel oneerlijk, de X800XT PE stond tegen de 6800 Ultra, niet de X850XT PE, die kwam pas een hele tijd later.

Nvidia heeft toen niks gedaan, resultaat 7800GTX vroeg op de markt.

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 19:41

-db-

Hoi

Aight! schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:28:
Eigenlijk is het wel oneerlijk, de X800XT PE stond tegen de 6800 Ultra, niet de X850XT PE, die kwam pas een hele tijd later.

Nvidia heeft toen niks gedaan, resultaat 7800GTX vroeg op de markt.
ATI lag met de generatie ervoor veel beter tov nvidia. FX5xxx -> 6xxx was voor nvidia een gigantische stap, ATI die ook een grote stap zette met 9xxx -> Xxxx lag uiteindelijk ongeveer gelijk met snelheid maar achter met techniek (SM3.0).
Snel SM3.0 toevoegen ging niet, snel de X850 maken ging wel (leverbaarheid is ook een reden, maar high-end gaat puur om de 'beste' te zijn, en met die naam veel mid/low-end verkopen), dus voor liggen op snelheid maar nog steeds achter op techniek.
De R520 liep daardoor logischerwijs vertraging op en dat terwijl ze ook SM3.0 moesten integreren. Nvidia hoefde alleen de bekende techniek sneller te maken en had al ervaring met SM3.0. Het is dus te verwachten dat nvidia deze ronde gaat winnen, niet met de GTX maar met de ultra. Wat nvidia nu doet is leveren wat nu nodig is met de GTX en ruimte open laten voor verbetering mocht dat nodig zijn tegen de R520 (Dat de GTX zijn snelheid makkelijk haalt blijkt maar uit singleslot en relatief koel).

Als je hoort dat R580 al klaar is (en waarschijnlijk is de volgende nvidia even ver), dan zie je gewoon dat ze niets anders doen dan op elkaar inspelen en zoveel mogelijk achter de hand houden als zekerheid voor de toekomst. De snelle introductie en verkrijgbaarheid van de GTX was waarschijnlijk niet op tijd door ATI voorzien, anders zou er binnen een week een concurrerend product zijn. Niet omdat er zoveel verkocht wordt in het begin, maar puur voor de naam en daarmee de verrkoop van mid/low-end producten.
edit:
Iets verduidelijkt.

[Voor 25% gewijzigd door -db- op 23-06-2005 19:00]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SM3.0 was en is ook deze dagen niet nodig en het is nog maar af te wachten of het echt nodig is dit jaar. Wat bedoel je met "deze ronde winnen" ? Dat Nvidia een kaart sneller uitgebracht heeft dan ATI ? Ik betwijfel of er daar een rivaliteit te vinden is. Uiteindelijk is het voor beide fabrikanten beter dat ze niet op hetzelfde moment een nieuwe kaart launchen. Als ze dit enkele weken/maanden uit elkaar doen, verkopen ze beide meer aan de high-end klanten en gamers.

effe een vraag over ati drivers (aangezien ik het niet nodig vondt hiervoor een nieuw topic te openen)

de nieuwe driver: CATALYST 5.6 Windows XP - Driver Download
is die ook compatibel met de ati radeon 9700tx 128 mb ddr

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 21:22
Anoniem: 134408 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:26:
effe een vraag over ati drivers (aangezien ik het niet nodig vondt hiervoor een nieuw topic te openen)

de nieuwe driver: CATALYST 5.6 Windows XP - Driver Download
is die ook compatibel met de ati radeon 9700tx 128 mb ddr
Ja, catalyst is unified, dat betekent dus dat ze voor alle kaarten zijn die door ATi zijn gemaakt. (vanaf radeon dan).

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

-db- schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:03:
[...]

ATI lag met de generatie ervoor veel beter tov nvidia. FX5xxx -> 6xxx was voor nvidia een gigantische stap, ATI die ook een grote stap zette met 9xxx -> Xxxx lag uiteindelijk ongeveer gelijk met snelheid maar achter met techniek (SM3.0).
Snel SM3.0 toevoegen ging niet, snel de X850 maken ging wel, dus voor liggen op snelheid maar nog steeds achter op techniek.
De R520 liep daardoor logischerwijs vertraging op en dat terwijl ze ook SM3.0 moesten integreren. Nvidia hoefde alleen de bekende techniek sneller te maken en had al ervaring met SM3.0. Het was dus te verwachten dat nvidia deze ronde zou gaan winnen. Wat nvidia nu doet is leveren wat nu nodig is met de GTX en ruimte open laten voor verbetering mocht dat nodig zijn tegen de R520 (Dat de GTX zijn snelheid makkelijk haalt blijkt maar uit singleslot en relatief koel).
Dat ATI een goede winst had gemaakt met hun 9700Pro dat is wel leuk voor hun. Maar dat is verleden tijd.

Toen de X- serie en de 6800 serie uitkwamen waren de 6800 Ultra en de X800XT PE gelijk. Ati heeft toen om zijn kaarten beter leverbaar te maken de X850 serie uitgebracht.

Toch vind ik dat je de 6800 Ultra niet met de X850XT PE moet vergelijken. Aangezien de X850XT PE veel later uitkwam. Zo kan nvidia het ook doen, dan maken ze een Ultra GTX of wat dan ook, wat nog hoger gelockt is en nog beter presteert.

De ronde van de X8x0 serie en de 6800 serie hebben ze gewoon weg gelijk spel, ze waren overal gelijk in, ik doe niet moeilijk over 10 fps als je toch al boven de 60 zit. Daarnaast heb SM3.0 heeft nog nergens echt zijn voordeel gehad (grafisch), misschien binnekort met Age of Empires III, HDR, tja het ziet er wel mooi uit, maar zo speciaal vind ik het ook weer niet. Als je aan het gamen bent wil je verder, en je gaat niet om de 5 minuten stil staan om te kijken hoe alles eruit ziet :P.

Nu met de G70 en R520 kan niemand wat van zeggen.
Dat ze eerst maar eens de prijs omlaag gooien.

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 19:41

-db-

Hoi

Wat ik wilde zeggen is dat nvidia waarschijnlijk beter kan presteren in SM3.0 omdat ze er al langer mee bezig zijn. Natuurlijk heeft SM3.0 weinig nut nu, maar steeds meer spellen zullen het gaan gebruiken dus het wordt wel belangrijk. De prestaties van topmodellen worden toch alleen vergleken in max eyecandy mode, dus met SM3.0 als beide merken het ondersteunen. Interresseren die mooie effecten je niet dan koop je ook geen topkaart.
Wie uiteindelijk het snelst is zal zichzelf uitwijzen, maar nvidia heeft een voordeel omdat ze geen nieuwe technieken hoefden toe te voegen.
Ik verwacht dat de R520 makkelijk over de GTX heen gaat, maar het moeilijk krijgt tegen de eventuele ultra. Ik hoop verder op ongeveer gelijke prestaties, dat is goed voor concurrentie.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

V3g3ta

Fueled by Games!

Voorlopig blijf ik tevreden met mijn X800XT PE, als de R520 er weer een jaartje is en betaalbaar is dan wil ik wel wer eens overstappen.

En als iemand nog een X800XL wil hebben, ik heb er hier nog eentje liggen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Astennu
V3g3ta schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:47:
Voorlopig blijf ik tevreden met mijn X800XT PE, als de R520 er weer een jaartje is en betaalbaar is dan wil ik wel wer eens overstappen.

En als iemand nog een X800XL wil hebben, ik heb er hier nog eentje liggen.
Ik had je er al over gemail maar moest PCI E hebben :) Anyway. Ik w8t nog even want de prijzen gaan zo meteen als een gek omlaag. Kan ik beter dan een XL kopen of zo. Of een R520 Pro met 20 pipes ipv de volle 24 of what ever het mag worden.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

-db- schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:29:
Wat ik wilde zeggen is dat nvidia waarschijnlijk beter kan presteren in SM3.0 omdat ze er al langer mee bezig zijn. Natuurlijk heeft SM3.0 weinig nut nu, maar steeds meer spellen zullen het gaan gebruiken dus het wordt wel belangrijk. De prestaties van topmodellen worden toch alleen vergleken in max eyecandy mode, dus met SM3.0 als beide merken het ondersteunen. Interresseren die mooie effecten je niet dan koop je ook geen topkaart.
Wie uiteindelijk het snelst is zal zichzelf uitwijzen, maar nvidia heeft een voordeel omdat ze geen nieuwe technieken hoefden toe te voegen.
Ik verwacht dat de R520 makkelijk over de GTX heen gaat, maar het moeilijk krijgt tegen de eventuele ultra. Ik hoop verder op ongeveer gelijke prestaties, dat is goed voor concurrentie.
OK is voornamelijk wel waar, ATI heeft toch voor een reden geen SM3.0 ondersteuning genomen, namelijk omdat het geen extra effecten of dergelijke geeft. Het laat meer "vrijheid" toe in het programmeren van de shaders, waardoor het later "eventueel" sneller zou gaan. Tegen de tijd dat SM3.0 effectief gebruikt wordt in de meeste games, zijn er al zat andere betaalbaardere kaarten op de markt die het fatsoenlijk getrokken krijgen. Dus als je nu een 6800GT/Ultra of X8x0XL/Pro/XT hebt, is het nut van upgraden beetje zoek. Ja ok, betere FSAA en dergelijke. Je kan je te pleuris kijken op screenshots en uitvergrotingen ervan, het moet in beweging wel goed en wel zijn. Persoonlijk is FSAAx6/8 en AF x16 ruim voldoende voor mij, als je spel in meer dan 60fps draait. Ik kan in games zoals GTA: San Andreas en Juiced niet bepaald zeggen dat ik tijd heb om die mooie AA te bewonderen. Je vraagt je dan toch af waarom het te doen is: patsen of nodigheid.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 79835 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:59:
[...]

We weten allemaal wat "launches" wil zeggen bij ATi. Iemand crossfire nog gezien?
Och, hoelang duurde het voordat SLI goed leverbaar was?

En het werkt nog steeds niet fatsoenlijk daarlangs.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Phuncz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:07:
[...]

OK is voornamelijk wel waar, ATI heeft toch voor een reden geen SM3.0 ondersteuning genomen, namelijk omdat het geen extra effecten of dergelijke geeft. Het laat meer "vrijheid" toe in het programmeren van de shaders, waardoor het later "eventueel" sneller zou gaan. Tegen de tijd dat SM3.0 effectief gebruikt wordt in de meeste games, zijn er al zat andere betaalbaardere kaarten op de markt die het fatsoenlijk getrokken krijgen. Dus als je nu een 6800GT/Ultra of X8x0XL/Pro/XT hebt, is het nut van upgraden beetje zoek. Ja ok, betere FSAA en dergelijke. Je kan je te pleuris kijken op screenshots en uitvergrotingen ervan, het moet in beweging wel goed en wel zijn. Persoonlijk is FSAAx6/8 en AF x16 ruim voldoende voor mij, als je spel in meer dan 60fps draait. Ik kan in games zoals GTA: San Andreas en Juiced niet bepaald zeggen dat ik tijd heb om die mooie AA te bewonderen. Je vraagt je dan toch af waarom het te doen is: patsen of nodigheid.
Nee hier geef ik je wel gelijk in. Toch vind ik NFSU met AF stukken mooier dan zonder. En ik zie het toch wel graag mooi. Nu is me X700 pro nog wel even voldoende maar ik wil wel graag weer 1600-1200 max AA en Max AF draaien. Vandaar dat ik nog even zo iets heb van ik w8t tot de next gen aangezien die nu heel snel er aan komt en ik het dan zonde vind om nog 300 euro voor een XL neer te leggen waar je strax voor 400 een kaart hebt die veel sneller is als een X800 XT.

• sjekneck
Thund3r schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:18:
[...]

Och, hoelang duurde het voordat SLI goed leverbaar was?
Volgens mij was SLI goed leverbaar hoor, de moederbordjes waren er bij de introductie zat. En daarbij was de pci-e versie van de 6800GT en Ultra altijd wel ergens te krijgen...Wat is je punt?
Daar verschillen de meningen over, dat je dezelfde kaart moet hebben voor het effect is vrij logisch imo (zie ook Ati die geen x700 met x800 kan combineren). Dat je het niet aan de praat krijgt met verschillende bios'sen vind ik dan wel wel vreemd en mag ook niet.
Als ik kijk naar de hoeveelheid spellen waarmee het functioneerd, dan zie ik ook geen gemis (het is niet enkel de videokaart die dwars zit bij sommige games). Ati claimt dat het met alles werkt, maar hoeveel games zijn er nou getest met crossfire? Laat ze eerst maar eens de winkel bereiken en intensief benchen bij alle games, pas dan kun je backstabben. 8)

• shuogg
sjek schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:53:
[...]

Volgens mij was SLI goed leverbaar hoor, de moederbordjes waren er bij de introductie zat. En daarbij was de pci-e versie van de 6800GT en Ultra altijd wel ergens te krijgen...Wat is je punt?

[...]

Daar verschillen de meningen over, dat je dezelfde kaart moet hebben voor het effect is vrij logisch imo (zie ook Ati die geen x700 met x800 kan combineren). Dat je het niet aan de praat krijgt met verschillende bios'sen vind ik dan wel wel vreemd en mag ook niet.
Als ik kijk naar de hoeveelheid spellen waarmee het functioneerd, dan zie ik ook geen gemis (het is niet enkel de videokaart die dwars zit bij sommige games). Ati claimt dat het met alles werkt, maar hoeveel games zijn er nou getest met crossfire? Laat ze eerst maar eens de winkel bereiken en intensief benchen bij alle games, pas dan kun je backstabben. 8)
Mmmh SLI was echt niet direct beschikbaar, wel snel, niet direct. Duurde een maandje of 2.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:57:
Nee hier geef ik je wel gelijk in. Toch vind ik NFSU met AF stukken mooier dan zonder. En ik zie het toch wel graag mooi. Nu is me X700 pro nog wel even voldoende maar ik wil wel graag weer 1600-1200 max AA en Max AF draaien. Vandaar dat ik nog even zo iets heb van ik w8t tot de next gen aangezien die nu heel snel er aan komt en ik het dan zonde vind om nog 300 euro voor een XL neer te leggen waar je strax voor 400 een kaart hebt die veel sneller is als een X800 XT.
Vermoedelijk dat bij de launch van de R520, zullen de kaarten grootendeels allemaal een prijsaanpassing doorgaan. Misschien best daarop wachten ? Uiteindelijk zal een X850XT ook wel voldoen aan je eisen en met de introductie van een betere/snellere kaart zal deze in prijs naar onder gaan logischerwijze.

• sjekneck
shuogg schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 07:53:
[...]

Mmmh SLI was echt niet direct beschikbaar, wel snel, niet direct. Duurde een maandje of 2.
Het was er wel direct alleen mondjesmaat, crossfire is gewoon niet te krijgen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thund3r schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:18:

Nou, SLI werkt wel goed hoor :) Het is stabiel en snel.
Het is natuurlijk wel zo dat niet elk game ermee werkt, maar dat komt omdat AFR & SFR niet met elk game kan werken. Als nVidia dus eens met een render techniek komt die alle D3 games ondersteunt (SFR werkt met elk opengl game geloof ik) dan is dat probleem van de baan.

2 verschillende kaarten worden niet ondersteunt, maar dat lijkt me logisch, want waarom een 6800Ultra met een 6600GT combineren, de snelste kaart past zich toch aan aan de traagste.
Wat ik natuurlijk wel een minpunt vind is dat 2 dezelfde kaarten van een verschillend merk niet ondersteunt worden, maar daar kan nog verandering in komen.

Een ander minpunt is dat je geen 2 monitors kan aansluiten. Ik ga ermee akkoord dat je op je 2de kaart niks kan aansluiten (aangezien 2 kaarten in SLI als 1 worden gezien), maar toch zou ik willen zien dat je de 2de aansluiting (bv DVI) van je eerste kaart kan gebruiken. Maar ook daar kan nog verandering in komen.

World War One

Met die 2 verschillende merken komt verandering in, ook kan je daalijk bij de nieuwe forceware de kaarten onafhankelijk van elkaar overklokken.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ook zonder SLI bruggetje, etc.

Wel leuk eigenlijk van Nvidia, zit er in het begin niet in, lijkt het gewoon iets in de drivers te liggen.
Hebben ze dus van ATI nageaapt. Maar ati heeft wel nog altijd zo een cross kabel. Wat je bij SLI weer niet hebt.

Ach alles heeft zijn voor en zijn tegens.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

http://globeinvestor.com/...y/RTGAM/20050623/wati0623

De vraag is (van mij) of dit betekend of de chip al vetraagd is en nu op 26 juli staat ipv afgelopen voorjaar, of dat dit betekend dat ook de 26 juli niet meer reëel is..

Niet op voorraad.

sjek schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:24:
[...]

Het was er wel direct alleen mondjesmaat, crossfire is gewoon niet te krijgen.
Nogal logisch als ATi al direct bij launch aangaf dat CrossFire mobos in Juli te krijgen waren net als de X850 CF kaartjes. X800 CF kaartjes komen in Augustus.

Prijsaanpassing van de huidige serie kaarten komt er trouwens aan.

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 24-06-2005 15:48]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

En nu staat op de frontpage dat Ati verlies lijd, niet zo mooi.

Ik denk niet dat ze weer een comback kunnen maken zoals de R300 serie.
Het is veel te vroeg om ATi af te schrijven. ;)

ATi is stukken groter dan nVidia dus die verdwijnt niet zo maar. En zou het niet saai zijn als er maar 1 GPU bakker zou zijn? :+

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

1 GPU bakker komt er nooit, en dat zou zeer zonde voor de consumenten zijn.
Concurrentie is namelijk leuk, vooral als ze met de prijzen gaan spelen :D
De 6800Ultra is dus al voor de helf gezakt in prijs :D, nu de X850 serie nog.

Ati groter dan Nvidia???
Nvidia was toch de grootste, daarna ATI op GPU gebied?

• IceEyz
  • Laatst online: 15:51
Ati is in zijn geheel groter, Intel is leider op GPU-gebied door de geïntegreerde toepassingen en nVidia heeft naar alle waarschijnlijkheid nog steeds de meeste videokaarten verkocht.

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

Kwa personeelsomvang is ATi een stuk groter dan nVidia (2500 man personeel tegenover 2000 voor nV), maar dat is ook niet vreem als je ziet dat nVidia pas 12 jaar bestaat en ATi al 20 jaar. ATi richt zich al jaren niet alleen op GPUs, maar ook op consumerproducts zoals bv op handhelds (Imageon) en digital tv (Xilleon, Theater). Ook kwa totale marktaandeel van alle soorten GPUs (mobile, desktop, IGP etc) is ATi groter dan nVidia. In Mei had Intel zo'n 43,1%. ATi had 26,1% en nVidia had 17,9%.

En pas in de laatste 4 jaar is ATi zich weer gaan richten op performance GPUs. Dus een tegenslag kunnen ze heus wel hebben, aangezien ze het jaren daarvoor ook zonder een flagship desktop chip moesten stellen.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dat is allemaal voor mijn tijd :P.
Wel weinig personeel, zal wel veel geautomatiseerd gebeuren daar.

Dacht wel dat ze personeel hadden met rond de 10000 mensen. Valt vies tegen :|

Anoniem: 109640

Zijn er mensen die hun Ati X850 pro naar een xt succes vol hebben gesoftmod of geflast?
want veel vind ik er niet over. :o

Anoniem: 93354

Aight! schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:04:
Dat is allemaal voor mijn tijd :P.
Wel weinig personeel, zal wel veel geautomatiseerd gebeuren daar.

Dacht wel dat ze personeel hadden met rond de 10000 mensen. Valt vies tegen :|
Weinig personeel? ik vind 2000+ engineers toch aardig wat.

• shuogg
CJ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Prijsaanpassing van de huidige serie kaarten komt er trouwens aan.
Dat is wat vaagjes, wanneer? En een beetje grote? :P

Het zijn natuurlijk niet allemaal engineers. Maar ATi heeft in de laatste 10 jaren erg veel bedrijven overgenomen inclusief medewerkers, dan wel medewerkers in dienst genomen van andere bedrijven. Ze groeien vrij snel, want ik kan me nog herinneren dat er een jaar of 2/3 geleden nog iets stond van 1800 medewerkers op de ATi site..

Een kort overzichtje van een aantal ATi overnames:

Tseng Labs (1997): bekend om hun 2D kaarten

Real 3D: voormalig onderdeel van Lockheed Martin. Eerst overgenomen door Intel, toen weer van de hand gedaan. Grootste gedeelte overgekocht door ATi, klein gedeelte naar nVidia.

OAK - WARP5 (1998): Een van de eerste chips met FSAA komt van hun hand
Chromatic Research (1998): Beste HW video acceleration (DVD/MPEG2) voor die tijd. Zien we later terug in Radeons

ArtX (2000): producent van de Flipperchip in de GameCube en R300 ontwerp. ArtX bestond voornamelijk uit ex SGI engineers

FireGL (2001): Professionele 3D afdeling van Diamond/S3/SonicBlue

HydraVision (2001): De welbekende multi-monitor solution van ATi. ATi kocht de complete techniek op alsmede ook een aantal medewerkers van Appian Graphics

NxtWave Communications (2002): Breedband bedrijf

Terayon Communication Systems Inc (2005): Groot bedrijf gespecialiceerd in kabelmodems

CuTe Solutions (2005): 80 engineers, R&D audio/digital media, incl chipsets voor PC, GSM, HDTV

Verder zijn er nog ex-nVidia-medewerkers (bv Richard Huddy), ex S3 (waaronder 2 van de drie mensen die S3TC hebben uitgevonden en die dus ook met 3Dc kwamen), Matrox... En ook medewerkers van 3Dfx werken bij ATi. nVidia heeft een groot aantal top engineers van 3Dfx weten in te lijven, maar een aantal slimme mensen zijn ook bij ATi in de dienst getreden.

• shuogg
Dat zijn een aantal lekkere overnames geweest, vooral ArtX. R300 was natuurlijk wel een geniaal ontwerp (al versterkt de zwaar onderpresterende Geforce 5 serie dat ook)

shuogg schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:30:
[...]

Dat is wat vaagjes, wanneer? En een beetje grote? :P
Deze zomer ondergaat de X850 serie een herpositionering vanwege de komst van nieuwe producten. Dat heeft ATi gisteren officieel bekend gemaakt in hun conference call. Meer zinnigs kan ik er helaas niet echt over zeggen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 12:45
R520 wordt pas September heeft ATI mij laten weten.

• shuogg
The Source schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:07:
Das een flinke tijd voor nVidia om een voorsprong te krijgen, deze gen zou wel eens een grote slag voor nV kunnen worden. En dan niet eens zo zeer qua performance, maar puur door het eerder en beter kunnen leveren van de kaarten. Maar goed, je weet het nooit he :)

Goed voor de markt zou het iig niet echt zijn :/
Hoeveel van de R500/R600 zal de R520 trouwens gebruiken aan nieuwe vondsten/technologieën? Of vrijwel niks?

[Voor 16% gewijzigd door shuogg op 24-06-2005 20:23]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
The Source schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:07:
leverbaar of launch?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
shuogg schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:16:
[...]

Goed voor de markt zou het iig niet echt zijn :/
Hoeveel van de R500/R600 zal de R520 trouwens gebruiken aan nieuwe vondsten/technologieën? Of vrijwel niks?
Ik geloof de vertex shaders die ook als pixel shaders kunnen werken.
Laten we hopen op leverbaar, want als ze in september nog moeten launchen zie ik ze pas in oktober/november in de winkel.

[Voor 29% gewijzigd door XWB op 24-06-2005 21:17]

World War One

• oeLangOetan
Hacku schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:14:
[...]
Ik geloof de vertex shaders die ook als pixel shaders kunnen werken.
afaik nog steeds een grote veronderstelling

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
shuogg schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:38:
Dat zijn een aantal lekkere overnames geweest, vooral ArtX. R300 was natuurlijk wel een geniaal ontwerp (al versterkt de zwaar onderpresterende Geforce 5 serie dat ook)
al was de r300 er niet geweest had niemand de geforce 5 serie onderpresterend gevonden, als je snapt wat ik bedoel ;) :P

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Toch wel, want de kaart haalde lage fps in DX9 games ;)

World War One

Maar dan zou iederen zeggen dat directx9 gewoon te ver voorloopt en dat dat in de toekomst verbeterd zou worden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mja, idd, maar er was meer. nVidia wou kost wat kost de core op 500MHz klokken (anders was ie nog trager :+) met als gevolg een koeler die het geluid van een straaljager had. Er werd toen ook voor het eerst DDR2 gebruikt, wat moeilijk beschikbaar was + lage yields door de core die te hoog geklokt was = slecht beschikbaar.

World War One

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik zit te hopen dat er ook een AGP versie van de R520 aka X900XT PE komt, want AGP is nog lang niet uitgestorven, en om nu maar allemaal nieuw Mobo en graka's aan te gaan schaffen is ook niet echt aangenaam.

want de meeste mensen hebben nog AGP, en als ze gelijk stoppen met het maken van AGP, dat zou niet echt klant vriendelijk zijn voor ons AGP gebruikers. Ik moet zeggen dat me ASUS X800XT PE erg goed bevalt en ik hoop dat die nog een paar jaar mee kan gaan. _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 27-06-2005 00:03]

Nieuwsbericht: ATi Released FireMV Multi-View 2D en AIW2006

ATi heeft officieel de FireMV Multi-View 2D Workstation gelanceerd. Dit is een multi-view oplossing die exclusief gericht is op "financial and corporate marketplaces". FireMV is een low-profile 2D kaart en zal beschikbaar zijn in "dual monitor" en "quad monitor" set up.

Meer info + interactive demo: http://www.ati.com/products/firemvseries/index.html#

Daarnaast lanceert ATi ook de All-In-Wonder 2006, de multimedia solution voor de mainstream en low-end. De AIW2006 is een AGP kaart die gebaseerd is op de Radeon9600 256MB. Het ondersteunt WXP MCE en heeft geen fan, dus is ideaal voor MCE computers die vaak in de huiskamer staan.

http://www.ati.com/designpartners/media/images/aiw2006_box_lrg.jpg

Bron: http://www.ati.com/products/radeon9600/aiw2006/index.html

• Pubbert
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

op de FP word bevestigd dat de R520 pas rond September komt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Leverbaar jah, dan zou hij waarschijnlijk wel al in Augustus, misschien zelfs July leverbaar zijn in Amerika.

• Astennu
Aight! schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:32:
Leverbaar jah, dan zou hij waarschijnlijk wel al in Augustus, misschien zelfs July leverbaar zijn in Amerika.
Ik vraag het me echt af. Als dit lang duurt ga ik toch een XL halen. Dit zou nog eens een grote flop kunnen worden. Ze moeten wel heel veel power in de R520 stoppen of de R580 pakken willen ze dit goed gaan maken. Want als ze strax een gelijke score neer zetten komt nvidia vrij snel met een opvolger. Dus ze zullen dan flink moeten overtroeven en ook klaar zijn voor de opvolger van de G70.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Laten we eerst eens wachten tot er feiten zijn. De G70 is ook op de markt gegooid als een kruisraket op een wapenfabriek, ATI heeft de capaciteiten ook wel om een snelle introductie te doen.

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Kunnen ATI kaarten ook op de NVidia nForce4 SLI chipset? En later ook in crossfire?

Dacht gelezen te hebben dat ATI kaarten op Nvidia chipset kan, maar driver matig niet in crossfire kan...

[Voor 40% gewijzigd door Kiev op 25-06-2005 20:55]

• dikki dik
Area schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:55:
Kunnen ATI kaarten ook op de NVidia nForce4 SLI chipset? En later ook in crossfire?

Dacht gelezen te hebben dat ATI kaarten op Nvidia chipset kan, maar driver matig niet in crossfire kan...
geloof van niet. Je hebt er een speciaal mobo voor nodig. Dacht dat ik wel ergens had gelezen dat ze dat later wel zouden proberen te bereiken, maar pin me der niet aan vast.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Crossfire werkt normaal met iedere chipset die 2 PCI-E x16 poorten heeft, alleen zouden de drivers nog niet optimaal zijn voor een combinatie met nForce4.

World War One

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 20:43

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik denk dat ik een x800xl ga halen en dan langzaam blijf wachten op DE core met hoge verwachtingen, de R600 ( de voor heen R400 dus ) die zal toch wel te krijgen zijn tegen kerst 2006. toch ??
maar goed het komend anderhalf jaar voldoet die x800 xl nog wel, hoop ik.

btw v3g3ta is die van jou pci-e ?? en heb je die nog ??

ik denk niet dat nvidia t laat gebeuren dat ati failliet gaat want deze wedstrijd is zeeeer goed voor je markt. door met elkaar een wedstrijdje te houden om steeds de snelste te zijn beinvloeden ze de mensen/ kopers enorm want de koper wil nauutlijk ook een snellere hebben. Daarom volgen de gpu/vpu's elkaar nu ook zo snel ahcter elkaar op, niet omdat het nodig is maar om meer mensen te laten upgraden van een gf 6 serie naar een 7 serie wan de 7 is natuurlijk veel sneller. ati en nvidia verdienen meer geld in minder tijd door het spelletje zo te spelen.
zo gaat het ook bij intel en amd .

[Voor 55% gewijzigd door LyP0 op 25-06-2005 22:02]

ik voel me lekkaah !!!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Hacku schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:36:
Crossfire werkt normaal met iedere chipset die 2 PCI-E x16 poorten heeft, alleen zouden de drivers nog niet optimaal zijn voor een combinatie met nForce4.
Dus in eerste instantie 1 ATI kaart kan best, je merkt geen verschil dan op een mobo voor ATI kaarten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
het is een moederbord, geen speciale extensie voor de geforce ofzo... dus hij doet t gewoon prima, zoals ie t op alle PCIe moederborden zal doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Ik zit nu ook in de twijfel over die R520.

Ik kan nu namelijk voor 350 euro een Sapphire X850 XT PE krijgen. Dit schijnen echte clocke monsters te zijn die soms air cooled + v-mod al 700 core halen. Als je dan bv 650 core hebt heb je nog een rete snelle kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nieuws: Transparency MSAA op oudere kaarten vanaf R300 en GF3.

Het schijnt dat alle ATi kaarten vanaf de R300 en ook de nVidia kaarten vanaf GF3 al Transparency MSAA ondersteunen (in ieder geval in OpenGL). ATi medewerker Humus heeft een demo geschreven waarin dit geactiveerd wordt. Op GF6800 kaarten waar SS geforceerd wordt ziet het er nog beter uit! Alleen jammer dat developers hier nooit gebruik van hebben gemaakt. De GF7800GTX heeft als voordeel dat je dit kan forceren in de drivers, en wie weet dat dit in de toekomst dus ook op oudere kaarten wordt geactiveerd en dat daarmee het zgn IQ verschil te niet wordt gedaan (overigens is TSAA niet de heilige graal van IQ aangezien in de verte nog vaak veel wazig blijft).

http://www.gaeugf.ch/ted/at1.png

Download 'm hier (Alpha To Coverage demo): http://www.humus.ca/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:41:
Nieuws: Transparency MSAA op oudere kaarten vanaf R300 en GF3.

Het schijnt dat alle ATi kaarten vanaf de R300 en ook de nVidia kaarten vanaf GF3 al Transparency MSAA ondersteunen (in ieder geval in OpenGL). ATi medewerker Humus heeft een demo geschreven waarin dit geactiveerd wordt. Op GF6800 kaarten waar SS geforceerd wordt ziet het er nog beter uit! Alleen jammer dat developers hier nooit gebruik van hebben gemaakt. De GF7800GTX heeft als voordeel dat je dit kan forceren in de drivers, en wie weet dat dit in de toekomst dus ook op oudere kaarten wordt geactiveerd en dat daarmee het zgn IQ verschil te niet wordt gedaan (overigens is TSAA niet de heilige graal van IQ aangezien in de verte nog vaak veel wazig blijft).

[afbeelding]

Download 'm hier (Alpha To Coverage demo): http://www.humus.ca/
what's the point, het is niet gebruikt... btw ATi heeft ooit eens beloftes gedaan over AA voor alpha textures (kort na de R300 launch) maar later bleek de performance hit te groot...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
oeLangOetan schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:48:
[...]

what's the point, het is niet gebruikt... btw ATi heeft ooit eens beloftes gedaan over AA voor alpha textures (kort na de R300 launch) maar later bleek de performance hit te groot...
Uhmm bij de 7800 GTX zie je na genoeg geen hit als je MSAA aan zet vergeleken met normale AA dan. Mischien wel leuk om te bekijken. Ik denk dat de X800/X850 dit ook prima kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 20:09

V3g3ta

Fueled by Games!

LyP0 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:38:

btw v3g3ta is die van jou pci-e ?? en heb je die nog ??
Die van mij is AGP en als het goed gaat is ie dinsdag weg...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
[...]

dat het misschien in de toekomst ook op oudere kaarten wordt toegepast...... Je klinkt wel erg fanboy nu :9

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Heb je de demo zelf geprobeerd? ;) Performance hit is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Leuk voor de mensen met nog een r300 maar die trekken met deze games van tegenwoordig de hogere resos niet meer. Dan heb ik liever een 7800gtx met hoge reso en Transparancy.

Maar alleen ssaa geeft een veel betere iq, msaa is bijna geen verschil

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 26-06-2005 16:37]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee